Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
laminaatplaat schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:11:
Calculatiions per second: 2,2
Memory operations per second: 4,5
Desktop performance for Windows Aero: 2,3
3D business and gaming graphics: 3,0
Disk data transfer rate: 4,8

op een schaal van:1,0~7,9

Dit is de performance index op mijn Medion Akoya Mini van Windows 7 Ultimate Beta Build 7000 (ik geloof de laatste)

Mijn laptop heeft gewoon nog de standaard hardware specs.
hmzz.. dan lijkt het erop dat vista sneller is dan Windows 7, als je naar de cijfertjes kijkt igg...
Hier is iemand die heeft op een standaard MSI wind de volgende waardes bij Windows Experience Index Scores:

Calculatiions per second: 3.0
Memory operations per second: 4,4
Desktop performance for Windows Aero: 3,8
3D business and gaming graphics: 2.7
Disk data transfer rate: 4,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Lijkt mij kort door de bocht, zo gaat die vergelijking niet op denkt ik. Win7 voelt sneller dan Vista. Ik heb Win7 draaien op mijn Medion en ben tot nu toe erg enthousiast.

[ Voor 14% gewijzigd door abusimbal op 05-01-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
De alfa/eerste beta release van win7 zal nog een hoop debug code bevatten waardoor hij niet de snelheid haalt van een final release pas als deze einde dit jaar uitkomt kan je een goede vergelijking maken. Wel frapant dat win7 uberhaup een beetje draaid op zo'n kleine pc als de wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

kleindere adapter ook gekocht, we zien em vanzelf verschijnen :)
(want ja, die lompe power brick die dr standaard bij zit is idd te groot, binnenkort ook n 4400 accu aanschaffen voor +/- 35 euro @ dx, en evt nog n 2gb reepje en een grotere hdd, en dan zijn we weer compleet voorlopig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
DNA_Saint schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:06:
Zit nu in de metro met mijn wind geconnect met mijn n96 via bluetooth. Daar heb ik via t-mobile een web and walk pakket voor hsdpa internet.
en voila, het werkt ook perfect in Windows 7! :)
Ik weet niet waar jij dat doet met je Wind, maar zoiets zou je hier niet moeten proberen; windje weg.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Woon in Rotterdam, maar om 1 uur in de middag tijdens een werkdag schooldag waar veel mensen in de metro zitten, ben ik nergens bang voor. ik doe dit uiteraard niet 's nachts met een paar mensen in de metro.

Maar ik zou wel graag 1gb erbij willen zetten, maar gaan de prestaties echt omhoog? Of is het gewoon dat ik meer tegelijk kan doen?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:00:
[Edit] Heeft niet geholpen!
Jammer want ik ben erg tevreden over het ding maar zonder wifi moet ik hem terug brengen!

Bedankt voor het meedenken en de reacties ;) :'(
Ik heb nog een intel 3945 kaartje te koop staan interesse? Ik heb zelf de 4965 van Intel in mijn Wind werkt perfect zelfs in combinatie met SecureW2 op mijn hogeschool

V&A aangeboden: 2x WLAN PCI-e Mini Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:08:
[...]

Ik heb nog een intel 3945 kaartje te koop staan interesse? Ik heb zelf de 4965 van Intel in mijn Wind werkt perfect zelfs in combinatie met SecureW2 op mijn hogeschool

Ik heb maar voor de zekerheid een Wireless N router gekocht. De Sitecom Gaming N router even kijken of dat helpt. Heb ook nog een wireless netwerk usb stick liggen, dus wil nog niet gaan voor een nieuwe kaart. Op dit moment dan ;) Op mijn werk ben ik zeker 6 uur verbonden geweest dus ik vermoed dat het aan mijn router lag......
Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Ik doe mijn 7200mAH accu toch weer weg, ook ik heb de kleinere lader gekocht. De accu zorgde ervoor dat ik mijn lader thuis kon laten maar de kleine lader past prima in mijn tas erbij.

De accu is slechts 2 weken gebruikt bij normaal gebruik kwam ik aan zo'n 6,5a7 uur.

V&A aangeboden: MSI Wind u100 ACCU wit

Heb je interesse stuur even een mailtje met een goed bod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Mvdbeld schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:55:
Ik doe mijn 7200mAH accu toch weer weg, ook ik heb de kleinere lader gekocht. De accu zorgde ervoor dat ik mijn lader thuis kon laten maar de kleine lader past prima in mijn tas erbij.

De accu is slechts 2 weken gebruikt bij normaal gebruik kwam ik aan zo'n 6,5a7 uur.

V&A aangeboden: MSI Wind u100 ACCU wit

Heb je interesse stuur even een mailtje met een goed bod!
die kleine oplader heeft toch een hele grote kopstuk?

Maare, heeft iemand een tip op de wind in de auto vast te maken? Dan heb ik een soort van carputer.
Maar wil wel dat ik het ook los kan maken. Ik heb op google gezocht naar laptop houders, maar die bestaan volgens mij niet.

ik heb dit gezien:
http://www.carlaptopholder.nl/fotos.php
maar het is té duur en gewoon té lelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 07-01-2009 13:17 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
DNA_Saint schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:59:
[...]

die kleine oplader heeft toch een hele grote kopstuk?

Maare, heeft iemand een tip op de wind in de auto vast te maken? Dan heb ik een soort van carputer.
Maar wil wel dat ik het ook los kan maken. Ik heb op google gezocht naar laptop houders, maar die bestaan volgens mij niet.

ik heb dit gezien:
http://www.carlaptopholder.nl/fotos.php
maar het is té duur en gewoon té lelijk.
lol dat ding is gewoon een foto statief met een dienblad erop :P Kan je dan net zo goed zelf maken denk ik, en las je hem vast aan de rails of stoel van 1 van de 2 voorstoelen.pic van je dashboard zou handig zijn (of merk en type vd auto). Ik kan me namelijk niet echt een universele manier voorstellen waar op het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djamilo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07-2021
Bij de Action verkopen ze zo iets dergelijks, maar kan ook zijn dat die alleen voor de achterstoelen is als een soort traytafeltje..

djamilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

voor de achterstoelen heb ik ook 1tje gezien, die zag er wel wat beter uit:
http://www.shellob.com/in...JGOneDE_ZcCFc0a3godbG6iCQ

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Inmiddels gebruik ik mijn Medion E1210 (met wind Flash) als main computer hier beneden en begin ik meer en meer spellen te verzamelen voor dat ding.

En ik heb het eerste spel gevonden dat speciaal is geoptimized voor nettops...

Trails 2 (te koop via steam voor 9.99) is het eerste spel dat op zijn homepage heeft staan.
Even further improved graphics in the higher-end graphics modes, as well as a completely new graphics mode optimized for low-end machines and laptops that still provides gamers with smooth high-quality graphics and features such as dynamic and ambient lighting with baked ambient occlusion maps. The game is now fully compatible with ultra portable 7-9” mini laptops (Asus Eee, Acer Aspire One, HP Mini Note, MSI Wind, etc.).
Ik hoop dat het een voorbode is en dat meer en meer spellenmakers zich gaan richten op deze nieuwe doelgroep van mensen met een netbook die ook wel eens een spelletje spelen ;)

Ik heb het net geprobeerd en het ziet er best goed uit (op mijn echte PC ziet het er wel mooier uit maar ach) een het is nog best een leuk spel ook. Ik ga alleen al omdat ze het spel voor low end machines geschikt maken denk ik maar eens mijn Credit Card opsnorren om het spel te kopen.

demo op steam of op hier op de homepage

[ Voor 3% gewijzigd door 4play op 08-01-2009 09:35 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een battery :)

Stuitte ik op deze:

http://cgi.ebay.nl/AKKU-f...ZDE_Technik_Computerzubehör_Notebook_Akkus?hash=item290281873127&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A2%7C39%3A1%7C240%3A1318

Iemand ervaring over de grote, specs etc? Is toch weer net wat groter qua capaciteit dan de "normale" ebay 9cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

de "muurpuist" oplader van ebay (eerder gelinkt in het topic) ook binnen :) fijn dat ie maar 1/2e van de ruimte, 1/3e van het gewicht en n stuk minder kabeltroep oplevert in mn tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Intel Atom van de Medion Akoya Mini al overclockt? Zijn daar goede en zeer uitgebreide tutorials over te vinden, want ik ben een absolute leek op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:14:
Heeft iemand de Intel Atom van de Medion Akoya Mini al overclockt? Zijn daar goede en zeer uitgebreide tutorials over te vinden, want ik ben een absolute leek op dat vlak.
Sorry voor de dubbelpost, ik kwam net te weten over bios 1.09. Kan ik daarmee overclocken? Tot welke snelheid draait hij stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
AlexanderB schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:53:
de "muurpuist" oplader van ebay (eerder gelinkt in het topic) ook binnen :) fijn dat ie maar 1/2e van de ruimte, 1/3e van het gewicht en n stuk minder kabeltroep oplevert in mn tas :)
heb jij nou ook dat je altijd net te ver van een stopcontact zit? kabeltje had van mij wel een meter langer gemogen :S
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:20:
[...]
Sorry voor de dubbelpost, ik kwam net te weten over bios 1.09. Kan ik daarmee overclocken? Tot welke snelheid draait hij stabiel?
De laatste bios versie van Medion kan niet overclocken.. er gebeurt igg weinig als ik op fn+f10 druk :) je kunt de bios van msi wind proberen, maar das op eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.art schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 07:39:
De laatste bios versie van Medion kan niet overclocken.. er gebeurt igg weinig als ik op fn+f10 druk :) je kunt de bios van msi wind proberen, maar das op eigen risico :)
Kan ik dat dan niet zelf doen, zonder dat de bios het ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Yes! Heb mijn nieuwe accu binnen. Wat een joekel is het! Hele laptop staat schuin erdoor. Maar het typt misschien wel zelfs lekkerder. Accutijd is op 61% op windows vista met balanced system config 4,5 uur.
Wel netjes.

Over de oplader. Je hebt dan bij de stekker een groot ding en daarna eigenlijk alleen maar klein kabeltje.
Is dit nou echt handig? Want zoveel ruimte scheelt het toch niet met de originele?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

euh, het originele blok is 2x zo groot als die stekker met het grote ding..

qua te ver weg zitten, ik heb em pas 1x gebruikt, dus dat weet ik nog niet.. en anders klus ik dr toch n kabel van n meter extra aan? :)

overclocken: 1.09 bios van MSI dr op zetten, ff opletten dat je alle instructies volgt (esc+power knop om in de bios het extra geheugen uit te zetten, etc..) en met fdisk de xp partitie weer activeren, de nieuwste versie van SCM (system control manager) installeren, en dan kan je overclocken met fn-f10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31341106,noline]
overclocken: 1.09 bios van MSI dr op zetten, ff opletten dat je alle instructies volgt (esc+power knop om in de bios het extra geheugen uit te zetten, etc..) en met fdisk de xp partitie weer activeren, de nieuwste versie van SCM (system control manager) installeren, en dan kan je overclocken met fn-f10 :)
Ik ga het maar niet riskeren de MSI bios op mijn Akoya Mini te zetten. Er is toch een andere manier om te overclocken? Voor de bios'en die dit toelieten werd dit namelijk ook al gedaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!! Ik heb het toch geriskeerd, de MSI bios geïnstalleerd en dezelfde stappen genomen als met de Akoya bios. Maar ik start de laptop terug op en krijg een zwart scherm! Wat moet ik doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt! Maar als ik fn + F10 doe krijg ik turbo battery mode :S

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:03
Mijn wifi adapter (Realtek 8187SE) in mijn wind lijkt het te hebben begeven. Iemand een idee waar ik hem het beste mee kan vervangen?

Ik heb gekeken of alles nog goed aangesloten zit dat lijkt allemaal in orde te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door politrix op 13-01-2009 21:15 ]

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
politrix schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:04:
Mijn wifi adapter (Realtek 8187SE) in mijn wind lijkt het te hebben begeven. Iemand een idee waar ik hem het beste mee kan vervangen?

Ik heb gekeken of alles nog goed aangesloten zit dat lijkt allemaal in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
DNA_Saint schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:04:
Over de oplader. Je hebt dan bij de stekker een groot ding en daarna eigenlijk alleen maar klein kabeltje.
Is dit nou echt handig? Want zoveel ruimte scheelt het toch niet met de originele?
Ik geloof dat de adapter van de Wind minder lomp is dan die van Medion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
@Stabby: Als je de accu ingestokken hebt dan krijg je turbo mode (overclocked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
De nieuwe bios-update van de Akoya staat online bij www.medion.nl deze keer versie 1.10A
Wat ik tot nu toe merk is:
- misschien een betere wifi ontvangst???
- nog geen turbo?? misschien na de update van SCM (system control manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
Aegir2002 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:09:
De nieuwe bios-update van de Akoya staat online bij www.medion.nl deze keer versie 1.10A
Wat ik tot nu toe merk is:
- misschien een betere wifi ontvangst???
- nog geen turbo?? misschien na de update van SCM (system control manager)
Changelogs zouden wel handig zijn, dan weten we gelijk of het waard is om te upgraden... maarja maak dat Medion maar eens wijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Nieuwe BIOS 1.10A heeft enkel een verbeterende energie functie volgens medion.de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
4play schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:35:
Inmiddels gebruik ik mijn Medion E1210 (met wind Flash) als main computer hier beneden en begin ik meer en meer spellen te verzamelen voor dat ding.

En ik heb het eerste spel gevonden dat speciaal is geoptimized voor nettops...

Trails 2 (te koop via steam voor 9.99) is het eerste spel dat op zijn homepage heeft staan.

[...]

Ik hoop dat het een voorbode is en dat meer en meer spellenmakers zich gaan richten op deze nieuwe doelgroep van mensen met een netbook die ook wel eens een spelletje spelen ;)

Ik heb het net geprobeerd en het ziet er best goed uit (op mijn echte PC ziet het er wel mooier uit maar ach) een het is nog best een leuk spel ook. Ik ga alleen al omdat ze het spel voor low end machines geschikt maken denk ik maar eens mijn Credit Card opsnorren om het spel te kopen.

demo op steam of op hier op de homepage
Ik vind het grappig dat je dit zegt. Ik heb dit spel een tijd geleden al op mijn wind geprobeerd toen werkte heb niet. Ze zullen hem dus na de netbook hype pas aan hebben gepast zodat deze ook op een intel GMA 945 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je Windows opnieuw kan installeren. F3 werkt niet langer meer bij het opstarten (staat ook niet meer op het scherm). Ik gebruik de nieuwe MSI Wind bios op mijn Akoya Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Booten vanaf USB? Ik denk dat je het zo moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
net nieuw kingston geheugen gehaalt en de Akoya opgeschroefd geheugen vervangen en weer dicht geschroeft. Akoya geeft echter bij opstarten een zwart scherm. Bij batterij verwijderen om m'n uit te zetten hoor ik wel de hardisk uit gaan. Ook de ventilator van de processor doet het en de wireless is via de Fn-F11 aan/uit te zetten. Maar de gebruikelijke beebjes bij opstaren hoor ik niet meer, naast dat het scherm op zwart blijft. Het weer terug vervangen van het originele geheugen in de Akaya veranderde niets aan de situatie. Wat deed ik verkeert bij zo iets simpels als het geheugen vervangen? Komt dit iemand bekend voor? Hoe is de akoya weer aan de praat te krijgen?

***** opgelost ***** dimm moet je stevig doordrukken iets dat ik voorzichtigheidshalve niet deed bang dat ik iets brak in dit fragiele ding. Het slot in de Akoya geeft een beetje het gevoel dat de dimm er al in zit, maar dan moet je nog flik drukken. Er moet uiteindelijk 0,5 cm ruimte tussen de bovenkant van de dimm en de verhoging er achter komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Database freak op 16-01-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Inderdaad: heb ik ook al 2x gehad met dat geheugen: als je de koperen pinnetjes nog ziet, moet je het verder door drukken. Dan start het ding weer gewoon op.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ik ga morgen of overmorgen windows7 dualboot draaien op mn akoya, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
AlexanderB schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:10:
ik ga morgen of overmorgen windows7 dualboot draaien op mn akoya, ben benieuwd :)
Voor al diegene die Windows 7 op z'n Akoya/Wind wil draaien. Dacht zelf dat je daar de 1GB (totaal 2GB) extra echt voor nodig had. Met meerdere office en database app's open gebruikt Windows 7 ~750mb. Dus ook zonder geheugen uitbreiding kan je Windows 7 installeren op je Akoya. De 2GB laat me nu wel toe zware queries te draaien in een SQL Server database die ik op m'n Akoya heb geinstalleerd. De database is 10gb en geheugen gebruik loopt op naar 1.75gb. Ongelofelijk dat je op zo'n klein dingetje een database server kan draaien. Heb zowel SQL Server 2000 RDBMS als de OLAP engine en tools geinstalleerd. Draait nu een kleine omzet DWH en omzet OLAP database op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
nou, ik heb Windows7 er weer afgegooit en XP erop gezet... voor mijn gevoel was Windows 7 trager dan Vista of XP, en als ik naar de Windows Experience Index kijk van vista en windows 7 dan is windows 7 ook idd wat trager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
Voor de MSI Wind U100 is een nieuwe BIOS-update,(versie 10) beschikbaar. Na flashen is de gebruiksduur met accu met 20-25% verlengd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 19:36
wow: zoveel langer? Nadat ik m dit weekend gekocht had gisteren net een update gedaan. Lijkt erop dat dat dus maar weer moet. Is ie 20 tot 25% een claim van MSI of komt dat uit je eigen testen?

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
nee van een ander forum ,maar toen ik de spanning er af haalde gaf hij ook niet gelijk een resterende tijd maar moest eerst gaan rekenen en kwam toen op 2.14 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey2 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:
Voor de MSI Wind U100 is een nieuwe BIOS-update,(versie 10) beschikbaar. Na flashen is de gebruiksduur met accu met 20-25% verlengd :9
Wow, goed nieuws, dat ga ik dan ook straks maar eens even doen!

Zit nog steeds te dubben of ik een nieuwe, betere accu moet kopen of gewoon met deze verder ga. Nouja, ik dub nog wel even verder ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:58
nog even een vraag over de traveladapter; ik las hier in het forum dat het snoer 60cm is. heeft iemand toevallig een andere besteld met een langer snoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08
Bij medion claimen ze ook steeds een gebruikstoename na een flash update! Maar hoeveel dat elke keer in de praktijk betekent dat kan ik niet echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

bestaat er een afstandsbediening waarmee je de wind kan aansturen?
dus dat je ermee bijvoorbeeld mediaplayer kan beheren met forward, back, pauze enzo.

nvm, heb deze oplossing gevonden:
http://cgi.ebay.com/USB-2...0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50

[ Voor 49% gewijzigd door DNA_Saint op 23-01-2009 18:52 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
joey2 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:
Ik kan die bewering niet op de msi website vinden. Kan iemand me een linkje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Sjors81 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:46:
nog even een vraag over de traveladapter; ik las hier in het forum dat het snoer 60cm is. heeft iemand toevallig een andere besteld met een langer snoer?
de mijne is n ruime meter lang.. 60 cm is wel erg kort :S
hier gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:40
Mijn Wind met Ralink 2700 kaart heeft echt een flut Wifi verbinding, langzaam en hij valt af en toe weg. Mijn router is een Timecapsule, die N aankan, maar dat haalt de wind nooit.
Heeft iemand al een oplossing hiervoor of wordt het een nieuwe wifi kaart..? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
De laatste Bios update van de medion geeft vooral bij het opstarten een snelle wifi verbinding. Tenminste bij mij althans.De vorige bios flash was beduidend de slechtste tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

volgens mij is mn geheugen *weer* stuk... laptop freezed iedere keer, en ik kan tot nu toe niet aanwijzen waarom..
morgen ff memtesst draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
AlexanderB schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:38:
[...]

de mijne is n ruime meter lang.. 60 cm is wel erg kort :S
hier gekocht..
Ik heb deze ook maar besteld >:)

En ondertussen mijn MSI ook maar naar 2GB upgradede, dat is toch wel iets fijner met Windows7 :+

[ Voor 14% gewijzigd door m3nno op 26-01-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

m3nno schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:19:
[...]

Ik heb deze ook maar besteld >:)

En ondertussen mijn MSI ook maar naar 2GB upgradede, dat is toch wel iets fijner met Windows7 :+
damn, ik zou dit ook willen, maar durf niet.
Is het gewoon open schroeven en een extra reepje erbij klikken?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

het is openschroeven, reepje eruit trekken en nieuw reepje erin duwen ja :)
let dr op dat je het nieuwe reepje goed doordrukt, anders start maakt het niet goed contact.

(open schroeven moet je ff opletten, er is 1 hoekje waar de buitenkant achter n kabel blijft hangen, dat moet je dus heel voorzichtig doen, zoek anders ff op, dr is ergens n schema voor de "optimale volgorde" van losmaken)

gare problemen lag trouwens niet aan mn laptop, maar aan utorrent die het leuk vond om de boel te crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En wat voor merk / type kun je het beste gebruiken met de Wind ?
Binnenkort ook maar eens een keer doen. Wilde het bij aankoop al doen, maar ik heb het inmiddels alweer een maand of wat uitgesteld nu.. Time for action :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Gewoon een SO DIMM DDR2-5300 667 Mhz dimmetje. Merk maakt niet zoveel uit. En de volgorde van openschroeven ook niet echt. Het is en blijft net speeldgoed als je dat ding openmaakt, kraak kraak en nog meer gekraak :)

[ Voor 32% gewijzigd door m3nno op 27-01-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Nu online

EMP

Krulloos!

Al ervaringen met de 1.10 bios? Ik gebruik nu de 1.09 bios met omgedraaide Fn en Ctrl toets, maar ik heb nog geen versie kunnen vinden van 1.10 waarbij de toetsen zijn omgedraaid.

20%-25% extra accuduur klinkt prettig, maar wordt dat ook echt gehaald?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

m3nno schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:03:
Gewoon een SO DIMM DDR2-5300 667 Mhz dimmetje. Merk maakt niet zoveel uit. En de volgorde van openschroeven ook niet echt. Het is en blijft net speeldgoed als je dat ding openmaakt, kraak kraak en nog meer gekraak :)
Hmm dat kost een stuk minder dan ik dacht.
Voor ongeveer 20 euro ben je al klaar :)

Zeer binnenkort maar eens doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ken. schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:28:
[...]

Hmm dat kost een stuk minder dan ik dacht.
Voor ongeveer 20 euro ben je al klaar :)

Zeer binnenkort maar eens doen dan.
Jups, en het verschil merk je zeker :)

Alleen begon mijn windje met 24% turbo in windows7 blauwe schermpjes te geven, in 15%(zoiets) gaat t weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Ik heb ook sinds kort dit leuke machientje (jeuh! :)) Zwart met 2Gb standaard (lang leven de garantie)

Heb de laatste officiele bios (1.0B (1.011)) erop gezet en overclock naar 24% ingesteld.
Als ik echter de "Turbo mode" activeer in als ik draai, crashen er verschillende apps (Windows Live Mail, Firefox etc... niet echt obscure apps toch). Mijn windows blijft gewoon goed in de lucht en CPUZ geeft ook de juiste overgeclockte CPU snelheden aan. Kan het crashen van al deze apps aan het geheugen liggen wat erbij zit? Dit is Transcend PC2-5300 volgens CPUZ, niet echt bagger spul dus...

Heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad al? Als ik de setting op 15% zet dan draait alles wel stabiel. Is 24% misschien te veel en is 15% het max wat dit dingetje aan kan?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik ben sinds kort ook trost eigenaar van een Medion Akoya E1210 (Aldi 249 euro).

Ik vraag me alleen één ding af, de fans draaien altijd en gaan altijd een stapje harder zodra er hardeschijf activiteit is. Ik vind het niet erg storend heb wel liever complete stilte. Ik geloof er niets van dat het ding zoveel koeling nodig heeft dat er constant een fan draait, dus mijn vraag is, bestaat er firmware (Ik heb nu de nieuwste msi firmware erop) of een software tool die (veilig) de fan compleet uitzet tot het moment dat deze nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
MSI Wind U120 review
http://www.laptopmag.com/review/laptops/wind-u120.aspx

Waar ik benieuwd naar ben is de 10.5 uur draaiende U115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Wat zijn de risico's van het flashen van de Medion Akoya met de MSI Wind bios (versie 10) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
BlackMage schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:33:
Ik ben sinds kort ook trost eigenaar van een Medion Akoya E1210 (Aldi 249 euro).

Ik vraag me alleen één ding af, de fans draaien altijd en gaan altijd een stapje harder zodra er hardeschijf activiteit is. Ik vind het niet erg storend heb wel liever complete stilte. Ik geloof er niets van dat het ding zoveel koeling nodig heeft dat er constant een fan draait, dus mijn vraag is, bestaat er firmware (Ik heb nu de nieuwste msi firmware erop) of een software tool die (veilig) de fan compleet uitzet tot het moment dat deze nodig is?
Waar heb je dit ding voor die lage prijs gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Database freak schreef op zondag 01 februari 2009 @ 03:06:
[...]

Waar heb je dit ding voor die lage prijs gekocht?
In Groningen zijn er minimaal 2 aldi's waar deze laptop voor 249,- ligt/lag. Weet niet of er meer filialen in andere plaatsen ook laptops voor deze prijs liggen.

Bij de aldi aan het hoornsediep heb ik mijne weg (zilvergrijs). Een kennis heeft hem bij de aldi aan de korreweg vandaan, maar daar hadden ze alleen de zwarte variant.

Aldi doet niet aan telefonisch vragen beantwoorden over voorraad bij de filialen en ik kan ook niet garanderen of ze er nog zijn. Lange trips op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Havocnl schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:12:
Ik heb ook sinds kort dit leuke machientje (jeuh! :)) Zwart met 2Gb standaard (lang leven de garantie)

Heb de laatste officiele bios (1.0B (1.011)) erop gezet en overclock naar 24% ingesteld.
Als ik echter de "Turbo mode" activeer in als ik draai, crashen er verschillende apps (Windows Live Mail, Firefox etc... niet echt obscure apps toch). Mijn windows blijft gewoon goed in de lucht en CPUZ geeft ook de juiste overgeclockte CPU snelheden aan. Kan het crashen van al deze apps aan het geheugen liggen wat erbij zit? Dit is Transcend PC2-5300 volgens CPUZ, niet echt bagger spul dus...

Heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad al? Als ik de setting op 15% zet dan draait alles wel stabiel. Is 24% misschien te veel en is 15% het max wat dit dingetje aan kan?
Heeft er niemand ervaring met het overclocken naar 24%????

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Havocnl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:59:
[...]

Ik heb mijn Medion geflashed met MSI firmware en de overclockstand op 24% gezet. Als ik de turbo-mode aanzet dan blijft de boel stabiel werken en merk een duidelijk verschil (zonder turbostand kan ik geen 720p videobestanden kijken, met wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
BlackMage schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:04:
[...]

Ik heb mijn Medion geflashed met MSI firmware en de overclockstand op 24% gezet. Als ik de turbo-mode aanzet dan blijft de boel stabiel werken en merk een duidelijk verschil (zonder turbostand kan ik geen 720p videobestanden kijken, met wel.)
Wordt je Akoya mini ook zuiniger of andere verbeter punten door hem te flashen met de MSI bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Intel grafisch GPU O/C van 166@400 zie http://www.gmabooster.com Werkt echt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Database freak schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:14:
[...]

Wordt je Akoya mini ook zuiniger of andere verbeter punten door hem te flashen met de MSI bios?
Heb gelezen dat de batterijlevensduur beter zou worden, maar ik kan dat niet verifieren omdat ik 10 min na aankoop al de msi bioserop had geflashed.

Een nieuw bios is meestal wel waardevol, maar je houd het risico dat je hem dood kunt flashen, zelfs met de officiële bios. Ik vond de turbostand dit risico wel waard, de rest is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Havocnl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:59:
[...]

Ja, zoals ik reeds eerder vermeld heb in dit topic draait mijn wind 12 uur stabiel met prime95 op 24% OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

tedkroon schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:16:
leuk, maar hier draait ie niet, "failed to initialize" en dan n zooitje errorcode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Werkt idd :) Ook onder Windows 7, ondanks de foutmelding bij het opstarten. Dikke frameboost hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
hier onder xp sp3 ook goed draaiend. effect nog niet bekeken.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Havocnl schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:15:
[...]

hier onder xp sp3 ook goed draaiend. effect nog niet bekeken.
Heeft iemand em al weten te registreren? staat niks op de pagina over kosten. Nummers mogen we hier zeker niet dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Op 400 MHz draait hij al een hele dag stabiel! Of hij meer batterijen verbruikt kan ik nog geen zinnig woord zeggen. De temperaturen zien er goed uit. Volgens mij wil hij er geld voor hebben vandaar de limit en de registratie mogelijkheid die nog niet rond is. Verder krijg ik wel het idee dat hij net even sprankelijker met openen van pagina's en grafische schermen. Graag reactie wat jullie idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:39

GJA

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Live for Speed (zelfde scene steeds):

32 fps - stock cpu - stock gpu
36 fps - stock cpu - 400mhz gpu
40 fps - 24% OC - stock gpu
46 fps - 24% OC - 400mhz gpu

Helpt wel degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Wie nog op zoek is naar een echte 6 cell 5200 mAh batterij kan ik trade-shop op ebay.de aanraden. de batterij was na 2 dagen al in huis, en de wind geeft ruim 5u werktijd aan na de eerste charge cycle. Moet nog wat verder testen, maar het ziet er alvast goed uit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er tegenop zag om de batterij te bestellen na alle verhalen over defecte 6-cells, zogezegde 5200 mAh's die na levering uiteindelijk 4400 mAh bleken te zijn enzovoort.
link: http://cgi.ebay.de/AKKU-f...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik Kan ook nog steeds de accu's van Dealextreme aanbevelen ze zijn 4400mah en ze kosten 49,50 dollar en dat omgerekend is ongeveer 38,50 in euros.

Hier is de link naar de witte: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18768

Hier is de link naar de zwarte: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18769

Ik heb er 2 besteld bij Dealextreme zodat ik bij elkaar opgeteld ruim 9 uur zonder draden kan werken op mijn Medion, ze werken zonder problemen en waren binnen 1,5 week bij mij in huis zonder verzendkosten.

grtz Biosbuddy

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:23:
Ik Kan ook nog steeds de accu's van Dealextreme aanbevelen ze zijn 4400mah en ze kosten 49,50 dollar en dat omgerekend is ongeveer 38,50 in euros.

Hier is de link naar de witte: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18768

Hier is de link naar de zwarte: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18769

Ik heb er 2 besteld bij Dealextreme zodat ik bij elkaar opgeteld ruim 9 uur zonder draden kan werken op mijn Medion, ze werken zonder problemen en waren binnen 1,5 week bij mij in huis zonder verzendkosten.

grtz Biosbuddy
Hier dezelfde ervaring. ergens tussen de 4 en 5 uur accutijd voor E36 is niet gek :) Dealextreme verzend snel, en goed verpakt.(accu in schuim in doosje in bubbeltjesenvelop.) Enige nadeel wat ik kan ontdekken is dat de laptop iets gemakkelijker naar achteren kantelt bij ver opengeklapt scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door TMoose op 06-02-2009 12:42 ]

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Kan 1 van jullie misschien een foto plaatsen van deze Dealextreme batterijen? Ik had een 7200mAh maar vind deze toch net ff te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
De 6 cellige batterij heeft slechts ongeveer 6 mm hoogte verschil t.o.v. de orgineel, maar gaat wel zo'n 4,5 -5 uur mee!! Daarnaast heb ik zojuist mijn kleine adapter binnen gekregen en gebruikt. Ook weer een echte aanrader. Zo langzamerhand is mijn Akoya helemaal naar mijn zin. Kost wel bij mekaar 50 euro maar dan heb je ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

kleine adapter heb ik al, 6 cellen, 2 gb, 160-500 gb hdd, betere cooler, nog wat mods erin bouwen op electronica gebied.. nee, ik ben nog niet klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Wat is die kleine adapter waar jullie het over hebben? Ik ben ook niet echt tevreden over de bijgeleverde omdat deze vrij groot is en een hoekse stekker heeft (ik wip hem er steeds een beetje uit als ik hem op mijn schoot gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even de link aanklikt dan kan je de foto's bekijken van de Dealextreme accu in het wit, bij de eerste foto heb ik de originele accu er naast gelegd en bij de tweede foto zie je de Dealextreme accu op de laptop bevestigd zitten:

http://www.humyo.com/F/9017585-350010651

http://www.humyo.com/F/9017585-350010495

Grtz Biosbuddy

[ Voor 207% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ebay
zit wel n haakse stekker aan, maar hij is n stuk kleiner/lichter/en niet die "blokjes" in de kabel waardoor ie bij de laptop al n stuk minder lomp is, en n stuk minder last van de haakse stekker hebt..

[ Voor 31% gewijzigd door AlexanderB op 09-02-2009 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
AlexanderB schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:35:
ebay
zit wel n haakse stekker aan, maar hij is n stuk kleiner/lichter/en niet die "blokjes" in de kabel waardoor ie bij de laptop al n stuk minder lomp is, en n stuk minder last van de haakse stekker hebt..
Ik had deze adapter ook gekocht, werkt perfect. Lekker klein voor onderweg. :+ Aanrader voor die 8 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het kan geen kwaad dat de uitvoersspanning 20v is in plaats van 19v op mijn originele lader? Als ik deze aanschaf dan zal ik waarschijnlijk de laptop constant opladen met de nieuwe adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb voor een net wat andere voeding gekozen, qua opzet vergelijkbaar aan de hierboven genoemde, maar dan met ingebouwde reisstekker.

Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/prod_img/thumb/STRCG002700_01_M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:58
TMoose schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:37:
Ik heb voor een net wat andere voeding gekozen, qua opzet vergelijkbaar aan de hierboven genoemde, maar dan met ingebouwde reisstekker.

[afbeelding]
waar heb je deze besteld, deze lijkt namelijk een aardig lang snoer te hebben in tegenstelling tot vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sjors81 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:06:
[...]

waar heb je deze besteld, deze lijkt namelijk een aardig lang snoer te hebben in tegenstelling tot vele anderen.
Klik 's op het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op een u90x met succes XP Pro geinstalleerd, een paar keer ge-reboot en vanacht de accu leeg laten lopen door middel van de BIOS in te gaan en aan te laten staan.

Wat mij opviel toen ik even wakker werd was dat de schijf ineens uitviel en het accu lampje bleef branden. Nu ik op dit moment het systeem wil opstarten krijg ik een error en direct een reboot. Wil ik de installatie via de installatie CD opstarten krijg ik ook een blue screen:

STOP: ox0000007B (0xF7A8C524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Ik vond zelf dat de machine al een raar geluid maakte, zeer licht maar net alsof de fan soms aanliep, dit lijkt me de schijf.

Ik zie deze error alleen langs komen bij een EEE, dus vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:49:
.....bij de tweede foto zie je de Dealextreme accu op de laptop bevestigd zitten:
http://www.humyo.com/F/9017585-350010495
Grtz Biosbuddy
Het valt me op dat de extra cellen juist aan de voorkant zitten. Op zich is dat natuurlijk goed om daarmee het zwaarte punt wat naar voren te brengen. Echter, het is nu ook het rustpunt geworden waarmij hij op een tafel (oid) staat. Hij heeft al vanuit zichzelf de neiging achterover te gaan als het scherm een beetje var naar achter geklapt is, is dat nu niet erger (vooral als je 'm op schoot hebt) geworden??

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:39

GJA

Heb m'n Medion net weer terug.... Had de MSI bios erop gezet en dat is schijnbaar misgegaan. Deed niets meer. Woensdag bij mij thuis opgehaald, de woensdag erop weer teruggebracht. Moederbord vervangen. Geen enkele opmerking over bios en garantie. Netjes toch? _/-\o_

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Sjors81 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:06:
[...]

Het snoer is ongeveer een halve meter langer dan het vaste snoer aan de originele voeding (medion akoya voeding)

Ik schat de lengte tegen de 2 meter, maar heb het niet gemeten.
Inclusief de verschillende stekkers is de voeding nog steeds compacter op te bergen dan de originele :)

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:06:
[...]

Het valt me op dat de extra cellen juist aan de voorkant zitten. Op zich is dat natuurlijk goed om daarmee het zwaarte punt wat naar voren te brengen. Echter, het is nu ook het rustpunt geworden waarmij hij op een tafel (oid) staat. Hij heeft al vanuit zichzelf de neiging achterover te gaan als het scherm een beetje var naar achter geklapt is, is dat nu niet erger (vooral als je 'm op schoot hebt) geworden??
Ja, Dit is wel wat erger geworden. Ik zit er aan te denken om d.m.v. een stukje rubber een voetje toe te voegen dat wat meer naar achteren doorloopt. Met de 6-cell accu is het zo dat als je het scherm voledig openklapt, de laptop naar achteren kantelt.. Dit hadden ze inderdaad gemakkelijk kunnen voorkomen door een tweetal nokken naar achteren te laten doorlopen, zodat de rubber voetjes in ieder geval tot dezelfde plek komen als de originele.

• BlackMage
GJA schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:55:
Heb m'n Medion net weer terug.... Had de MSI bios erop gezet en dat is schijnbaar misgegaan. Deed niets meer. Woensdag bij mij thuis opgehaald, de woensdag erop weer teruggebracht. Moederbord vervangen. Geen enkele opmerking over bios en garantie. Netjes toch? _/-\o_
Na het flashen van MSI bios deed ie niets meer? Dat klopt want je moet na het flashen bij de eerste boot de esc-knop ingedrukt houden, dan naar het bios gaan om het onboard memory uit te zetten.

Als je dat niet doet dan lijkt het idd dat ie niets meer doet.

Verwijderd

TMoose schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:42:
[...]

Hier dezelfde ervaring. ergens tussen de 4 en 5 uur accutijd voor E36 is niet gek :) Dealextreme verzend snel, en goed verpakt.(accu in schuim in doosje in bubbeltjesenvelop.) Enige nadeel wat ik kan ontdekken is dat de laptop iets gemakkelijker naar achteren kantelt bij ver opengeklapt scherm.
Is deze accu ook geschikt voor de Medion Akoya 1210? :?
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic