Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja je kan deze zeer eenvoudig zelf vervangen, Is een kwestie van 4 schroeven losmaken aan de onderkant en dan kun je hem er zo uit schuiven.

Verder passen gewoon alle 2,5 Inch schijven of SSD's die een SATA aansluiting hebben.

Hieronder een filmpje waarin wordt voorgedaan hoe het moet, het vervangen van de harddisk wordt uitgelegd vanaf 2.45 voor zover dit uitgelegd moet worden :P

http://www.youtube.com/watch?v=A7R5VYsdxIg

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 16-10-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ik222 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:59:
Bedoel je dit stukje metaal?

[afbeelding]

Daar zit bij mij altijd al een beetje speling op...
Nee, die zit zo vast als een huis. Ik bedoel deze hoek:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/12149p0.jpg
En dan dus het bovenste metaal. Dat komt los van het zwarte onderste kunststof.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kleine vraag, heb een XPS 1530 met 3,2 GB geheugen. Tot hoeveel is de XPS maximaal uit te breiden qua geheugen?

edit: stond in de TS :+

'tot 4 GB dual channel 667 MHz DDR2'

word dus waarschijnlijk 2gb kopen en het 1GB bankje vervangen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij kun je tot 8GB zelfs met het nieuwste bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:17:
Volgens mij kun je tot 8GB zelfs met het nieuwste bios...
oke, als dit zeker is dan ga ik natuurlijk uitbreiden tot 8... kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Als je de prijs ziet, dan denk je er nog wel een keer over na. Maar zoals gezegd, met laatste bios is er support voor 4GB dimms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraagje.. Welke type/merk blu-ray drive hebben de mensen met deze drive in hun M1530 er in zitten? Ik wil namelijk mijn DVD+-RW gaan vervangen en las op internet dat dit maar met 1 type drive mogelijk is (Matsua?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 06:21
Ik draai windows 7 sinds dit weekend. In 1e instantie via een upgrade waarbij oa mediadirect en de finger reader het deden. Later toch maar gekozen voor een clean install. Ik vind dat windows 7 het soepel doet op mijn xps 1530. Ik heb nu 2 gb geheugen en vraag mij af of voor gewoon gebruik het zinvol is om uit te breiden naar 4 gb. Iemand ervaring daarmee ?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
marc68 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:24:
Ik draai windows 7 sinds dit weekend. In 1e instantie via een upgrade waarbij oa mediadirect en de finger reader het deden. Later toch maar gekozen voor een clean install. Ik vind dat windows 7 het soepel doet op mijn xps 1530. Ik heb nu 2 gb geheugen en vraag mij af of voor gewoon gebruik het zinvol is om uit te breiden naar 4 gb. Iemand ervaring daarmee ?
Ik zou het in ieder geval doen. Zeker omdat twee 2GB modules tegenwoordig bijna niets meer kosten.

Nog even wat betreft 8GB: Ja dat kan inderdaad maar 4GB modules die je dan nodig hebt zijn natuurlijk wel aardig aan de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 26-10-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
geheugen upgraden tot 8 gig is misschien prijzig maar welke prestatie winst boek je ermee?
Wie gebruikt die 8 gig? Bij 4 gig zit je volgens mij nog steeds goed.

alleen ook even een vraag:
pas vista opnieuw geinstalleerd op mijn m1530 (Home premium) nu geeft mijn bluetooth elke keer een melding van kan bluetooth stack niet vinden ofzo... Iemand een oplossing hiervoor? Drivers van dell zijn gedownload en geinstalleerd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:06:
Even kleine vraag, heb een XPS 1530 met 3,2 GB geheugen. Tot hoeveel is de XPS maximaal uit te breiden qua geheugen?

edit: stond in de TS :+

'tot 4 GB dual channel 667 MHz DDR2'

word dus waarschijnlijk 2gb kopen en het 1GB bankje vervangen
volgens mij heb je er al 4 gig in zitten alleen met 32 bit besturingssysteem waardoor vista maar 3,2 gig herkent....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:37:
[...]
volgens mij heb je er al 4 gig in zitten alleen met 32 bit besturingssysteem waardoor vista maar 3,2 gig herkent....
My thoughts exactly...

Wanneer je alle Windows updates geïnstalleerd hebt zal Vista wel de 4GB herkennen, maar helaas wordt er nog steeds maar maximaal 3,2GB van gebruikt in de 32bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik ben ook al tijden in het bezit van een US XPS M1530 met toen 3GB geheugen besteld omdat ik van plan was 32bit XP erop te knallen. En het geniale 1920*1200 scherm (l)

Toch Vista erop gelaten en wil nu graag upgraden naar 64 bit en meer ram.
US support gecontact en die wouden wel een 64bit versie opsturen, maar alleen in de US.
Aangezien ik momenteel in NL zit werkt dat dus niet.

Zou het zin hebben om de NL support te contacten? Kan morgen pas bellen nl.

Of werkt mijn originele key ook op een willekeurige 64bit dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:39:
alleen ook even een vraag:
pas vista opnieuw geinstalleerd op mijn m1530 (Home premium) nu geeft mijn bluetooth elke keer een melding van kan bluetooth stack niet vinden ofzo... Iemand een oplossing hiervoor? Drivers van dell zijn gedownload en geinstalleerd.
Dan stond je bluetooth uit de laatste keer voor het opnieuw installeren.

Oplossing is deze patch: http://support.us.dell.co...t=1&libid=0&fileid=213714 om hem weer in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
JBplap schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:40:
Of werkt mijn originele key ook op een willekeurige 64bit dvd?
Ik heb met een OEM vista 64 bit dvd gewoon de key onder op de laptop kunnen gebruiken. Ook geen problemen met WGA en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:33
Same here. 64 bit install werkt ook met 32 bit key

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb voor mezelf een nieuw projectje :).

Heb gister een SSD van Intel (Postville 80GB) gekocht. Deze wil ik nu gaan inbouwen in de m1530. Ik heb hiervoor de volgende hardware aangeschaft:

1. Intel Postville 80GB
2. SATA 2 Expresscard van Conrad
3. Akasa elite aluminium hard disk enclosure (eSATA + USB2)

Ik wil het volgende doen, de huidige 500GB schijf uit mijn m1530 halen en deze inbouwen in de externe behuizing en deze aansluiten op een eSATA expresscard die in mijn laptop gaat. De SSD van Intel wordt dan mijn systeemschijf met windows 7 partitie en een partitie voor documenten, muziek etc.

Ik ga eerst de boel backuppen en dan de boel installeren. Vraagje aan jullie, waarop moet ik letten als ik windows 7 ga installeren? Zijn er al mensen die ervaring hebben met hardware die wel of juist niet meteen werkt. Heeft windows 7 alle drivers erin zitten of moet ik zelf nog heftig op zoek gaan naar specifieke drivers?

Graag jullie advies hierover :). Als dank zal ik als alles klaar is wat benchmarks posten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds februari 2008 de XPS M1530. Doet opeens helemaal niks meer.

Af en toe piepjes gehoord van verschillende tonen of gezoem uit de adapter sinds een week (pas sinds gisteren had ik pas door dat dit geluidjes die ik vaker hoorde uit de adapter kwamen en was van plan om na het weekend de helpdesk te bellen).

Vandaag de PC in slaap gezet binnen Windows7 en stroom van het net gehaald (nog niet eerder in slaapstand gezet; windows7 pas enkele dagen geinstalleerd). Enkele uren later wil ik de pc aanzetten: helemaal niks. adapter doet ook niks: geen groen lampjes en alleen maar zoemen/piepen. Volgens mij was de accu vol toen ik hem in slaap zette, dit weet ik niet zeker, maar de adapter had een uur of 5 aan de pc gezeten in het stopcontact)

Wat kan dit zijn? Dode adapter (en is de accu nu helemaal leeg), of een zowel een dode adapter + dode pc/accu? Kan de accu kapot gaan door de adapter die vreemd deed?

Ik had de standaard 1 jaar garantie genomen; omdat ik destijds begrepen had dat in Nederland 2 jaar wettelijk aanwezig is. Hoe nu verder? Valt dit onder de garantie en zo ja wat valt onder de garantie (transport / onsite / onderdelen)? Heeft iemand ervaring als ertussen het 1ste en 2de jaar iets kapot gaat (uitgezonderd de accu) zonder dat garantie verlengd is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 20:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

In principe heb je 3 jaar garantie op je xps, tenminste, dat beweerde de xps medewerker. Dus in principe moeten ze gewoon een monteur sturen en hoort het onder garantie. Gewoon bellen en je weet het :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net toch nog maar een keer geprobeerd. adapter ging weer piepen en na wat duwen aan de stroomkabel (daar waar de stekker met de adapter zit) ging het piepen opeens weg en werd het lampje groen!

laptop er aan: hij werkt. Windows7 geeft aan dat de acuu 71% vol is maar niet oplaad; na 5 min de stekker eruit getrokken en pc stop meteen... lijkt erop dat de accu kapot is... Waar ik nu mee zit is wat de oorzaak is?? Ik vindt het toevallig dat dit gebeurt op het moment dat de adapter vreemd doet... Als de oorzaak de adapter is, zou de accu dan ook nog de garantie vallen (beiden 20 maanden oud)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Gisteren WIndows 7 geïnstalleerd: NL x64 Ultimate

Op de grafische kaart na wordt alles out of the box ondersteund. Voor de grafische kaart heb je 3 opties:

1) reference driver van NVidia downloaden
- Helaas heb je dan geen Areo
2) driver via laptop video 2 go downloaden
- Geen idee welke je moet hebben, de meest recente werken bij mijn niet
3) Gewoon de vista driver van de dell website pakken (win 7 heeft namelijk hetzelfde driver model)
- Werkt hier perfect hier

Verder heb ik mijn inlogscherm getweakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/v.akerboom/Plaatje.jpg

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Terror schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:43:
2) driver via laptop video 2 go downloaden
Vul je hardware ID's in op die website en je krijgt een lijstje met drivers die je kunt installeren op dje M1530.

Overigens moest ik ook nog apart drivers installeren voor de Ricoh SD card reader oid. Deze wordt dus standaard niet ondersteund door Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Thanx voor de tip m.b.t. het invullen van de hardware id. Rocoh cardreader doet het hier gewoon out of the box overigens. Ik heb nog wel 1 onbekend apparaat staan in mijn apparaatbeheer, maar ik heb geen idee wat dat is aangezien alle hardware op dit moment functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Mijn accu is helaas ook helemaal versleten. Het word tijd voor een nieuwe. Maar ik vertrouw die van ebay niet helemaal en die van dell zijn nogal aan de prijs. Hopen dat er binnenkort weer een aanbieding komt ofzo ;)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:52:
In principe heb je 3 jaar garantie op je xps, tenminste, dat beweerde de xps medewerker. Dus in principe moeten ze gewoon een monteur sturen en hoort het onder garantie. Gewoon bellen en je weet het :)
Heb hhier nu laatst van een ratelende fan bij het opstarten (geluid komt van links ergens). Ga morgen ook 's bellen denk ik. Heb toendertijd ook geen extra garantie genomen, maar beter eerst ff bellen voordat ik zelf ga kijken om die fan te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een sdhc kaartje gekocht voor mijn laptop, 32 gb, zodat ik wat meer opslagruimte zou hebben. Nu lijkt het er op dat mijn cardreader hem niet pakt. Komt er nog een driver met toereikende ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik koppel mijn m1530 (met 8600m gt) geregeld aan mijn plasmatv over hdmi, en het valt me op dat ik zwart nooit echt zwart krijg, welke settings ik ook gebruik. Is er een bepaalde setting die ik moet instellen op het nVidia control panel?

EDIT: ik geef wat meer informatie, want ik ben wat vaag. Ik kan als kleurruimte kiezen voor Y'CbCr of RGB (op mijn plasmatv kan ik dit dan overeenkomstig instellen). Verdere variaties zijn: 4:2:2 of 4:4:4 bij YCbCr en 15-235 of 0-255 bij RGB. Geen enkele setting lijkt mijn probleem op te lossen.

Verder heb ik de hue (ik zou niet weten wat dit in Nederlands is, ik heb een Engelse Vista) op 0 staan. Dit verhogen levert blauwe gezichten op. Gamma staat op 26 procent. De rest staat op default 50%.

Wat ik ook doe, ik slaag er niet in om deftig zwart op mijn tv tevoorschijn te toveren (het blijft lichtachtig grijs). Mijn xbox die via component is aangesloten geeft wel een perfect zwart beeld. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn (hardware of software?)
thx

[ Voor 64% gewijzigd door Oli469 op 16-11-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nvidia eigenschappen - video en televisie -
Hoe maakt u kleuraanpassingen: Met de nvidia instellingen - geavanceerd - dynamisch bereik - volledig (0-255).
Dit helpt bij mij behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:02:
net toch nog maar een keer geprobeerd. adapter ging weer piepen en na wat duwen aan de stroomkabel (daar waar de stekker met de adapter zit) ging het piepen opeens weg en werd het lampje groen!

laptop er aan: hij werkt. Windows7 geeft aan dat de acuu 71% vol is maar niet oplaad; na 5 min de stekker eruit getrokken en pc stop meteen... lijkt erop dat de accu kapot is... Waar ik nu mee zit is wat de oorzaak is?? Ik vindt het toevallig dat dit gebeurt op het moment dat de adapter vreemd doet... Als de oorzaak de adapter is, zou de accu dan ook nog de garantie vallen (beiden 20 maanden oud)???
Vroeg me af hoe dit is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Ik heb een paar weken terug een aantal dingen veranderd aan mijn laptop.

Er zit nu inmiddels een SSD in van Intel (Postville 80GB). Dit is echt een ontzettende performance boost voor deze laptop moet ik zeggen. Heb nu het idee dat ik echt een ontzettend snelle, zuinige en stillere(!) laptop heb. Ik heb er meteen Windows 7 64Bit op gezet en deze combinatie is perfect voor deze laptop (was een groot aanhanger van Windows XP). Alles werkt nu soepel en snel, en het is stabiel.

Na de Windows 7 installatie moest ik nog een aantal dingen zelf installeren/aanpassen:
1. De videokaart driver werkte voor geen meter
Nu draai ik versie 186.81, deze doet het prima.
2. Er was een onbekend apparaat.
Deze is verdwenen nadat ik al mijn drivers heb geupdate.(Zie ook 3)
3. De Cardreader werd eerst niet herkend, nadat ik er een SD kaart in stopte kwam Windows zelf met een oplossing voor een driver download. Dit werkt dus nu! (Ongelooflijk, windows repareert iets uit zichzelf en dat gaat meteen goed ;))
4. De touchpad werkte niet met de scroll opties. Allerlei soorten drivers gedownload en geprobeerd van de fabrikant, maar dit ging gewoon niet werken. Via een of andere blog kwam ik op de volgende driver uit:
http://support.dell.com/s...formatid=-1&fileid=327208
Eindelijk werkt dit nu ook perfect.

Ik kan dus concluderen dat deze XPS M1530 onder Windows 7 met een SSD erin beter werkt dan ooit. Je haalt op alle mogelijke maniere de maximale performance uit dit beestje wat toch alweer een jaartje oud is :)!

Benchmarks Intel SSD Postville 80 GB Windows 7 na 3 weken gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2uy0kee.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Superstudent op 24-11-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Blijf spammen ;-)

Ik vroeg me af wat jullie Windows Experience Index is.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2vl8p3m.jpg

En of deze van mij een beetje representatief is voor een M1530 met Windows 7 en een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superstudent schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:28:
Blijf spammen ;-)

[afbeelding]

En of deze van mij een beetje representatief is voor een M1530 met Windows 7 en een SSD?
Ik heb met de standaard 320g (5400rpm dacht ik), een HD index van 5.5, je zou die HD score moeten vergelijken met een (snel)desktop systeem met zo'n zelfde SSD erin denk ik.

[edit]
maar heb tijd geleden die crystaldiskmark al eens gedraaid en die haalde bijlange na niet de snelheden die jij vermeldt. die index van windows is ook beetje apart denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik heb een 5.9 met een 7200rpm laptopschijfje (Seagate 320GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Superstudent schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:28:
Blijf spammen ;-)

[afbeelding]

Zelfde met uitzondering v/d HDD: 5.8 met een 7200 rpm seagate schijfje van 200 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 11:36
Ik wilde laatst mijn harde schijf vervangen door de WD3200BEKT omdat deze goede prestaties biedt, echter is deze slecht leverbaar.

Is er een goed alternatief voor deze schijf? Ik had hem besteld maar die klojo's van Redcoon hadden mijn order verpest en daardoor is deze door GLS terug gestuurd en kan ik nu weer weken wachten omdat deze volgens hun niet meer aanwezig is en voorlopig ook niet binnenkomt.

Ik heb nu een schijf met 160GB maar wilde graag naar 320GB of meer, budget ligt maximaal op 80 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Roy Dendro op 25-11-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De WD5000BEVT is niet veel langzamer. De Htachi 7K500 is naar het schijnt de snelste, maar nog niet leverbaar (320GB pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725032A9A364)
Seagate 7200.4 is relatief langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
Gianni Rombios schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:59:
De WD5000BEVT is niet veel langzamer. De Htachi 7K500 is naar het schijnt de snelste, maar nog niet leverbaar (320GB pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725032A9A364)
Seagate 7200.4 is relatief langzaam.
Bedankt voor de reply,

Die WD5000BEVT draait op 5400rpm, de 3200BEKT op 7200rpm, is hij dan niet een stuk langzamer of is dat een gekke gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Lagere toeren maar een generatie nieuwer (hij heeft 2x250GB platters ipv 2x160). De access time is relatief goed (de access time van de Seagate 7200.4 is zelfs hoger dan die van de WD5000BEVT).

http://techreport.com/articles.x/15079/4
http://techreport.com/articles.x/17010

Hier kun je de resultaten naast elkaar leggen (de WD blue in de test met de black is een oudere 320gb, die is dus langzamer dan de wd5000bevt). Eigenlijk zijn de verschillen niet zo interessant in de praktijk. Mijn 7200.4 doet het ook leuk. Als je de extra ruimte niet nodig hebt wordt een SSD wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
Gianni Rombios schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:27:
Lagere toeren maar een generatie nieuwer (hij heeft 2x250GB platters ipv 2x160). De access time is relatief goed (de access time van de Seagate 7200.4 is zelfs hoger dan die van de WD5000BEVT).

http://techreport.com/articles.x/15079/4
http://techreport.com/articles.x/17010

Hier kun je de resultaten naast elkaar leggen (de WD blue in de test met de black is een oudere 320gb, die is dus langzamer dan de wd5000bevt). Eigenlijk zijn de verschillen niet zo interessant in de praktijk. Mijn 7200.4 doet het ook leuk. Als je de extra ruimte niet nodig hebt wordt een SSD wel interessant.
Ah hier kan ik redelijk wijs uit :)

Heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Vraagje, hebben jullie onder Windows 7 ook dat de videokaart een stuk warmer wordt?
Welke drivers gebruiken jullie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Superstudent schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:24:
Vraagje, hebben jullie onder Windows 7 ook dat de videokaart een stuk warmer wordt?
Welke drivers gebruiken jullie trouwens?
Ik gebruik de meest recente drivers van de Dell Website. Deze zijn eigenlijk voor vista maar werken perfect onder 7. Niet opgevallen dat de grafische kaart warmer wordt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb gisteren windows 7 aangeschaft, nu weet ik niet welke versie ik moet of kan instaleren.
Heb dus de XPS 1530 met intel core duo cpu t9300 @ 2,5 GHz en 4 GB geheugen.

Heeft er nog iemand goede tips vooraleer ik eraan begin

Greetz

$teven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke versie bedoel ik dus de 32-bit of 64-bit he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Waarom geen 64-bits OS? In multitasking komt dat al naar voren beter presterend OS dan een 32-bitsvariant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik niet direct iets kan vinden over de processor of die 64-bit aankan. Vandaar
Jij bent er ook al vroeg bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

64 bit is geen probleem, ik gebruik hem zelf ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een paar vraagjes,
Waarom zijn jullie overgeschakeld naar windows 7? Vista te slecht of om vernieuwend te zijn.
Is het merkelijk duidelijk dat de laptop met w 7 sneller is en zuiniger met de batterij of is er niet echt een verschil?
Mijn batterij gaat niet echt lang mee hoor, 1.5 uur max 2 uur. Iemand raad hierover?

Groetjes

Steven

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik ga vandaag ook maar eens Windows 7 Professional x64 installeren. Tot nu toe had ik er nog de standaard meegeleverde Windows Vista X86 op staan.

Vista heb ik nooit echt lekker vinden draaien, niet op mijn desktop en ook niet op mijn laptop. Heb nu al weer een paar maanden Windows 7 op mijn PC en die bevalt echt uitstekend dus vandaar dat ik nu besloten heb hem ook op mijn laptop te gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:12:
Waarom zijn jullie overgeschakeld naar windows 7? Vista te slecht of om vernieuwend te zijn.
Is het merkelijk duidelijk dat de laptop met w 7 sneller is en zuiniger met de batterij of is er niet echt een verschil?
Ik vind Windows 7 veel beter werken dan Vista. Vooral de nieuwe taakbalk is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Overgestapt naar windows 7 omdat ik de nieuwe look prettiger vind werken. Verder is de XP modus ideaal i.v.m. een oude scanner die ik nog heb en enkele oudere games. Daarnaast ondersteund windows 7 (in de toekomst?) het trim commando en een SSD staat nog altijd op mijn verlanglijstje. Snelheid vind ik niet noemenswaardig anders. Batterijduur lijkt wel stevig op achteruit gegaan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
Terror schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:13:
Overgestapt naar windows 7 omdat ik de nieuwe look prettiger vind werken. Verder is de XP modus ideaal i.v.m. een oude scanner die ik nog heb en enkele oudere games. Daarnaast ondersteund windows 7 (in de toekomst?) het trim commando en een SSD staat nog altijd op mijn verlanglijstje. Snelheid vind ik niet noemenswaardig anders. Batterijduur lijkt wel stevig op achteruit gegaan te zijn.
Ik heb het niet nog kunnen controleren maar ik heb dus zelf ook het gevoel dat de batterijduur achteruit is gegaan met windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 16-09 11:52
moet je al die eye candy eens uitzetten ;)

Ik gebruik windows 7 al maanden met volle tevredenheid op mijn pc op mijn m1530 nog niet om dat ie vol staat met school werk ik simpel weg nog geen zin heb gehad dat te backuppen en win7 te installeren. grootse plus punt van win7 op de pc vind ik dat het sneller aanvoelt en taakbalk en alle andere kleine dingen die het net allemaal wat makkelijker maken.

[ Voor 23% gewijzigd door haakjesluiten op 20-12-2009 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het is bekend dat delen onder spanning staan als je de M1530 niet aansluit op een geaard stopcontact. Nou heb ik niet alles geaard in huis. Kan het kwaad dat ik hem af en toe aansluit op een niet geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
jelmervos schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:15:
Het is bekend dat delen onder spanning staan als je de M1530 niet aansluit op een geaard stopcontact. Nou heb ik niet alles geaard in huis. Kan het kwaad dat ik hem af en toe aansluit op een niet geaard stopcontact?
Nee. In het ergste geval ervaar je lichte 'tintelingen'. Mij stoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Holgersson schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:50:
[...]

Nee. In het ergste geval ervaar je lichte 'tintelingen'. Mij stoort het niet.
Ja, die tintelingen voel ik. Maar het kan voor de hardware ook geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames,

Ik heb net windows 7 op mijn laptop gezet, alles werkt perfect op 1 ding na.
het gaat over een "base System-apparaat" maar ik weet niet waarover het gaat.
Staat in de lijst van apparatenbeheer onder netwerkadapters.
Weet iemand wat dit is?

Groetjes

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb daar 4: 2x bluetooth (PAN en RFCOMM Protocol TDI), Intel 4965AGN Wifi, Marvell Yukon 88E8040 PCI-E Fast Ethernet Controller.

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 20-12-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:58:
Heren en dames,

Ik heb net windows 7 op mijn laptop gezet, alles werkt perfect op 1 ding na.
het gaat over een "base System-apparaat" maar ik weet niet waarover het gaat.
Staat in de lijst van apparatenbeheer onder netwerkadapters.
Weet iemand wat dit is?

Groetjes

Steven
Out of the box moet je nog 2 drivers installen:
grafische kaart
cardreader driver (anders kan je alleen SD kaarten gebruiken)

Voor beide drivers kan je gewoon de meest recente vista drivers gebruiken van de dell website. ALs het goed is is het dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor videokaart drivers kijk ik altijd hier: http://www.laptopvideo2go.com/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik gebruik gewoon de laatste versie van nvidia.com, werkt prima. Ook Aero werkt gewoon daarmee, in tegenstelling tot wat eerder in dit topic staat.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 20-12-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
ik222 schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:04:
[...]

Ik gebruik gewoon de laatste versie van nvidia.com, werkt prima. Ook Aero werkt gewoon daarmee, in tegenstelling tot wat eerder in dit topic staat.
Ben ik toch benieuwd hoe je dat dan geactiveerd hebt? Wat is je prestatie index op Aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:54:
[...]
Ben ik toch benieuwd hoe je dat dan geactiveerd hebt? Wat is je prestatie index op Aero?
Ik heb 5.8 (ook met drivers van nvidia zelf)

trouwens meer mensen op windows 7 met een melding over accu vervangen ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Terror schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:54:
[...]

Prestatie index is 5.8.

Activeren was heel simpel, gewoon de laatste drivers installeren en daarna aero aanzetten in Windows 7. Leek mij ook raar dat dit niet zou werken met de laatste officiele Nvidia drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand de juiste link meegeven voor een driver van mijn cardreader van de xps 1530. Werk met windows 7 maar vindt geen driver op de site van dell

Alvast bedankt.

Greetz

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:07:
Kan er iemand de juiste link meegeven voor een driver van mijn cardreader van de xps 1530. Werk met windows 7 maar vindt geen driver op de site van dell
http://keyliner.blogspot....-xps-m1530-windows-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Bah ik heb al sinds ruim een half jaar 1 dode pixel daar was prima mee te leven maar nu zie ik dat ik ineens een soort vage vlek daar vlak naast heb met een heel cluster aan dode (grijze) pixels.

Mijn laptop is 19maanden oud kan je hier nog garantie op krijgen? ik heb voor de rest geen verlengde garantie oid genomen maar volgens de wet heb ik recht op minimaal 2 jaar garantie iemand die kan inschatten wat mijn kansen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Gewoon eerst mailen en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Crazyanz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:40:
Bah ik heb al sinds ruim een half jaar 1 dode pixel daar was prima mee te leven maar nu zie ik dat ik ineens een soort vage vlek daar vlak naast heb met een heel cluster aan dode (grijze) pixels.

Mijn laptop is 19maanden oud kan je hier nog garantie op krijgen? ik heb voor de rest geen verlengde garantie oid genomen maar volgens de wet heb ik recht op minimaal 2 jaar garantie iemand die kan inschatten wat mijn kansen zijn?
Gewoon proberen zou ik zeggen, overigens tenzij je Beg bent heb je GEEN recht op twee jaar garantie. Dit is een Europese richtlijn die een lidstaa naar eigen inzicht overneemd. Nederland heeft de richtlijn niet 1 op 1 overgenomen en heeft veel open gelaten voor discussie, maar daar is hier op GoT genoeg over te vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:13:
[...]

Ik heb 5.8 (ook met drivers van nvidia zelf)

trouwens meer mensen op windows 7 met een melding over accu vervangen ??
Ja ik krijg ook die melding, maar ik heb het idee dat er inderdaad ook wat mis is met met mijn batterij, hij is de afgelopen 5 minuten 12% omlaag gegaan volgens windows. (Hoge prestaties, Wi-Fi aan, Internetten, Itunes, MSN, met koptelefoon.)

Laptop is 2 jaar oud en heeft een 9cell batterij, niet normaal lijkt me?

Ik had maar één jaar garantie, heb zelf nieuwe HD in gezet, heeft het enige zin om Dell te bellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Roy Dendro op 06-01-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je kunt beter kijken naar de totale batterijduur als naar een procentuele afname in 5 minuten.

Ik kan zelf nog steeds ruim 5 uur op een accu werken met Windows 7, laptop is nu 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
Na 40 minuten internetten/msn/itunes begint hij te klagen dat de accu bijna leeg is 19%.

Alles op gebalanceerde energie instelling en 80% scherm helderheid.

Ongeveer 10 minuten later is hij uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Met RMClock kun je zien hoeveel capaciteit je accu nog heeft:
http://cpu.rightmark.org/download/rmclock_235_bin.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Roy Dendro schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:08:
Na 40 minuten internetten/msn/itunes begint hij te klagen dat de accu bijna leeg is 19%.

Alles op gebalanceerde energie instelling en 80% scherm helderheid.

Ongeveer 10 minuten later is hij uitgevallen.
Ik denk dat het enige is wat je kan doen de helpdesk bellen en zeuren om een nieuwe accu... Maar ben heel erg benieuwd of ze die gratis gaan vervangen. Laat even weten wat je ervaring is met de helpdesk als je ze gebeld hebt!

Pieptoon probleem
Ik heb zelf nu een ander probleem. Het lijkt alsof er uit het midden (onder toetsenbord in de buurt van de "h") een irritante hoge pieptoon komt. Deze pieptoon verandert ook als ik dingen doe op de laptop, bijv applicaties opstarten dan wordt het even minder totdat de laptop weer nix meer te doen heeft. Er zit geen draaiende schijf meer in (vervangen door SSD). Iemand hier ook ervaring mee? En is het de moeite waard om daarvoor te gaan bellen met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Pfoe, zou die pieptoon niet veroorzaakt worden door de SSD?

Of

Want hij lijkt erop dat als hij een hoge cpu load krijgt gaat piepen? Dus even contact met helpdesk kan prima denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/30sg46f.png

Batterij heeft zoals ik het zie nog maar een derde van zijn capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Over mijn eigen begin ik nu ook te twijfelen. Ik heb de standaard accu van 56W/h (6-cell).
RightMark CPU Clock Utility geeft aan:
Designed capacity: 57720 mWh
Full charged capacity: 44900 mWh

Dan zou ik dus ook al 22% van mijn capaciteit kwijt zijn, terwijl ik in april (net voordat mijn laptop 1 jaar oud was) nog een nieuwe accu gekregen heb omdat de eerste kapot was.

Wat voor waarden halen andere XPS M1530 bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Holgersson schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:08:
Over mijn eigen begin ik nu ook te twijfelen. Ik heb de standaard accu van 56W/h (6-cell).

Dan zou ik dus ook al 22% van mijn capaciteit kwijt zijn, terwijl ik in april (net voordat mijn laptop 1 jaar oud was) nog een nieuwe accu gekregen heb omdat de eerste kapot was.

Rightmark werkt helaas niet op windows 7. Dus ik kan het niet voor je checken, ik weet wel dat al vrij snel na aankoop van de laptop rond de 8% capaciteit weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Designed capacity: 86580
Fully charged capacity: 45543
Ik heb de 9cell iets meer dan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
lijkt erop dat me laptop nu helemaal door draait ^^ had gister middag op de M1530 gewerkt en toen dicht geklapt zodat in slaap modus gaat. Wordt ik vannacht om 4 uur ineens wakker van een laptop waar de ventilator van op volle toeren draait terwijl die gewoon op me bureau lag en nog dicht was....

Iemand dit al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Holgersson schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:08:

Designed capacity: 57720 mwh
Full charged capacity: 48807 mwh

Ik heb mijn laptop sinds 21mei 2008

Dus een goede 19 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
@Craz.

werkte de laptop op de accu? Nadat je de scherm hebt geklapt, kan de laptop in stand by zijn gegaan. Op een gegeven moment komt er een melding dat je accu bijna leeg is. Dan gaat hij automatisch open. heb het een keer gehad met een ander laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
nope hij was helemaal leeg en ik had um dicht gedaan met 15% ofzo nog

Pff kom net nog 2 dode pixels tegen zo eens bellen met dell....

Heb nu dus rechts op mijn scherm 2 dode pixels en links een soort vage grijze vlek van een aantal pixels...

[ Voor 56% gewijzigd door haakjesluiten op 07-01-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De accuslijtage is schijnbaar best hoog bij dit type. Bij hetzelfde gebruik was de batterij van een Inspiron 5150 na 4 jaar nog 95% goed (nu 20% eraf in 1.5 jaar, wat relatief goed is zo te zien).

Overigens
Wikipedia: Lithium-ion-accu

Als je de batterij weglegt dan niet volledig opladen maar half (zoals de fabrikant het doet).
Batterij uit de laptop halen is wegens de temperatuur toch iets beter voor levensduur (als je hem eigenlijk altijd aan de stroom hebt hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
net gebeld met Dell, gesprek viel me alles mee. Ik had verwacht 100 argumenten te moeten aandragen enzo maar hij was heel behulpzaam. Hij verteld gelijk dat ik geen garantie meer had maar ging wel kijken wat ie kon doen. Nogal vaag allemaal vond ik het maar kwam er op neer dat ik hem gratis kon opsturen(en hem dan 2-3weken kwijt was) of voor 35-45€ een monteur langs kon laten komen die het moederbord en beeldscherm vervangt voor nada nopes RESULT!

Dus wordt zo terug gebeld voor creditcard nr door iemand anders en dan komt er zo snel mogelijk een monteur langs (want ik kan hem even niet 3 weken missen ivm studie) en die +/- €45 betaal ik graag voor een nieuw scherm :)

Geen idee waarom het moederboard trouwens ook vervangen wordt trouwens ^^

update

alles geregeld volgende week komt er een monteur langs moest alleen 34 euro betalen voor rapid response, HULDE aan dell _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 07-01-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
Superstudent schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:51:
[...]

Rightmark werkt helaas niet op windows 7. Dus ik kan het niet voor je checken, ik weet wel dat al vrij snel na aankoop van de laptop rond de 8% capaciteit weg was.
http://go.notebookreview....2Fdownload%2Frtcore64.zip

Dit even downloaden en in de RMclock folder slepen, dan werkt het wel (windows 7 64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
@Crazyanz dat is wel SUPER zeg! Ook met name mooi omdat de kans dat de 8600m videochip het begeeft dan weer flink is uitgesteld.

Wat de batterij betreft: zoals bekend kun je op het knopje op de batterij drukken om te zien hoe vol hij zit. Het knopje vasthouden geeft ook aan hoe fris de batterij nog is: bij een nieuwe 5 lampjes, hoe minder hoe slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9-cells (DELL RN8948), ongeveer 1,5jaar oud:
Desigend Capp: 86580
Fully Charged: 33500

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zo tering die 9 cells accus degraderen niet normaal veel als je dat programma gelooft.

Komt dit ook overeen met je gebruik? Ik bedoel met 33500 moet ie echt na achterhalf uur al dood zijn...

sowieos nogal vreemd want bij current battry status geeft ie remaining capicity 57720 (118,3%) aan ook als ik um van het stroom haal

[ Voor 26% gewijzigd door haakjesluiten op 07-01-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ik 1,5uur film kijk dan is ie wel leeg ja.

Zou het helpen om met een of andere tool de accu echt leeg te trekken en weer geheel op te laden, en dit herhalen (soor reconditioneren) ?
Zoja, welke tool?
Windows sluit zelf af bij bepaald minimum percentage, (geloof 5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat programma klopt volgens mij niet veel van, kan zelf niet kijken omdat ik W7 draai maar volgens mij is mijn accu nog niet veel verslechterd in 1,5 jaar. Dit basseer ik op zelf gemeten batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:40:
Ja dat programma klopt volgens mij niet veel van, kan zelf niet kijken omdat ik W7 draai maar volgens mij is mijn accu nog niet veel verslechterd in 1,5 jaar. Dit basseer ik op zelf gemeten batterijduur.
Nee de bios zegt het ook.
Opstarten -> F2 drukken, stroom eraf (dus op accu draaien) en dan kijken bij Battery Health, daar wordt ook aangegeven dat de accu aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Er zijn wel meer utils bijvoorbeeld http://www.passmark.com/products/batmon.htm
Die geeft (bij mij) precies hetzelfde weer.
Deze programma's lezen gewoon gegevens uit die "voor de gebruiker zijn afgeschermd"/niet worden weergegeven. Te vergelijken met de cpu info die je in het bios (zeker van laptops) ook niet terugziet.
Vermoedelijk om geen slapende honden wakker te maken(?).

Reconditioneren is dacht ik geen goed idee.Liever niet lager dan 20% leegtrekken, liever niet hoger dan 80% opladen beweert men wel (dit tegen de oplopende temperatuur). Maar op die manier gaat de lol er wel wat af. Ook wordt wel beweerd dat een batterij gewoon rond 500 cycles meegaat, en zou je zo weinig mogelijk moeten laden (maar de batterij nooit helemaal leeg trekken).

[ Voor 11% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-01-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ben ook al dat soort berichten tegengekomen.
Eigenlijk wel typisch, je neemt een extra zwaardere accu, (heb 'm voor niks, maar meerprijs was toen rond de 140euro). En dan kan dat ding nog geen jaar op redelijke capaciteit blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
vooral goed kut dat ie nu dus minder capaciteit heeft als een 6cell ^^ maarja op ebay kan je ze tegenwoordig voor een mooie prijs kopen maar het zou niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Crazyanz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:13:
alles geregeld volgende week komt er een monteur langs moest alleen 34 euro betalen voor rapid response, HULDE aan dell _/-\o_
Mijn laptop is na 1,5 jaar ook kosteloos gerepareerd. Mijn behuizing liet los (zie eerder in dit topic).

Ik wil er wel op wijzen dat dit uit coulance door Dell wordt gedaan. Ga dus niet eisen dat je laptop moet worden gerepareerd omdat dat ook bij andere is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Maar wat ik me nu afvraag is of al die mensen die hier nu lage waardes hebben in tools daar ook in de praktijk van merken dat hun laptop snel leeg is?

Want zolang je het daar niet merkt is het natuurlijk zinloos om in paniek te raken van een tooltje die een bepaalde waarde aangeeft.

[ Voor 31% gewijzigd door ik222 op 08-01-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
ik222 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 07:58:
Maar wat ik me nu afvraag is of al die mensen die hier nu lage waardes hebben in tools daar ook in de praktijk van merken dat hun laptop snel leeg is?

Want zolang je het daar niet merkt is het natuurlijk zinloos om in paniek te raken van een tooltje die een bepaalde waarde aangeeft.
Nou bij mij valt m'n laptop na ongeveer 50 minuten normaal gebruik gewoon uit, dus ja ik merk het in de praktijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Roy Dendro schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:44:
[...]

Nou bij mij valt m'n laptop na ongeveer 50 minuten normaal gebruik gewoon uit, dus ja ik merk het in de praktijk wel.
Ja oke bij jou is het inderdaad duidelijk dat de accu niet goed meer is, dat merkte je en toen ging je meten. Maar wat ik bedoel zijn degene die hier nu dat programmatje gebruikt hebben en daarom denken dat de accu slecht is, daarbij vraag ik me af of ze het ook in de praktijk merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
ik222 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:28:
[...]

Ja oke bij jou is het inderdaad duidelijk dat de accu niet goed meer is, dat merkte je en toen ging je meten. Maar wat ik bedoel zijn degene die hier nu dat programmatje gebruikt hebben en daarom denken dat de accu slecht is, daarbij vraag ik me af of ze het ook in de praktijk merken?
Ik merk het sinds ik het heb uitgeprobeerd zonder netstroom, na een uurtje ongeveer is die ineens helemaal leeg. En ik zeg dit niet om mijn accu waardes..

Wat zijn de opties om die accu's weer een beetje beter te laten functioneren? Ik heb wel eens iets gelezen over invriezen kort? Zal binnenkort is even googlen als niemand hier duidelijke info erover heeft..
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!