Ik heb een paar weken terug een aantal dingen veranderd aan mijn laptop.
Er zit nu inmiddels een SSD in van Intel (Postville 80GB). Dit is echt een ontzettende performance boost voor deze laptop moet ik zeggen. Heb nu het idee dat ik echt een ontzettend snelle, zuinige en stillere(!) laptop heb. Ik heb er meteen Windows 7 64Bit op gezet en deze combinatie is perfect voor deze laptop (was een groot aanhanger van Windows XP). Alles werkt nu soepel en snel, en het is stabiel.
Na de Windows 7 installatie moest ik nog een aantal dingen zelf installeren/aanpassen:
1. De videokaart driver werkte voor geen meter
Nu draai ik versie 186.81, deze doet het prima.
2. Er was een onbekend apparaat.
Deze is verdwenen nadat ik al mijn drivers heb geupdate.(Zie ook 3)
3. De Cardreader werd eerst niet herkend, nadat ik er een SD kaart in stopte kwam Windows zelf met een oplossing voor een driver download. Dit werkt dus nu! (Ongelooflijk, windows repareert iets uit zichzelf en dat gaat meteen goed

)
4. De touchpad werkte niet met de scroll opties. Allerlei soorten drivers gedownload en geprobeerd van de fabrikant, maar dit ging gewoon niet werken. Via een of andere blog kwam ik op de volgende driver uit:
http://support.dell.com/s...formatid=-1&fileid=327208
Eindelijk werkt dit nu ook perfect.
Ik kan dus concluderen dat deze XPS M1530 onder Windows 7 met een SSD erin beter werkt dan ooit. Je haalt op alle mogelijke maniere de maximale performance uit dit beestje wat toch alweer een jaartje oud is :)!
Benchmarks Intel SSD Postville 80 GB Windows 7 na 3 weken gebruik:
[
Voor 3% gewijzigd door
Superstudent op 24-11-2009 16:55
]