Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
Mudi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:21:
Bij mij was het nog gemakkelijker. Ik heb gemeld dat mijn HDD steeds kraakte. Ik moest een paar testen doen, maar zoals hierboven vond deze geen enkel probleem. Dan moest ik mijn hdd even uit mijn laptop halen om te zien of de geluid er nog steeds was en natuurlijk maakte het geen geluid. Ik heb dit allemaal gemeld aan de support en kreeg gewoon een nieuwe HDD, die nog steeds zelfde geluid maakt :)
Ik denk dat het vooral met Vista te maken heeft. Met XP of Linux had ik dit probleem niet veel.

Maar de support van dell, gewoon geweldig
Nu ben ik benieuwd of je, je ´oude´ HD die in je laptop zat nu ook terug moest sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Sp!tF!re schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:00:
Even rechtermuisknop op het geluid-icoon > afspeelapparaten > HDMI > Eigenschappen > Ondersteunde indelingen en daar alles uitzetten (DTS Audio, Dolby Digital, Microsoft WMA Pro Audio).

Samplesnelheid heb ik zelf op 48.0 KHz staan.

Als het goed is moet het met bovenstaande instellingen werken, je TV kan geen DTS Audio/Dolby Digital verwerken ;)

EDIT: Ik heb nu overigens het probleem dat mijn v-toets niet meer 'klikt', voelt erg lam aan waardoor het absoluut niet fijn is om te typen.. Toch maar even voor bellen! :)
Hier zat ik ook eerst mee te stuntelen, maar werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
jelmervos schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:07:
[...]

Tsja, zoals zo vaak gezegd hier: je hoort alleen de mensen die problemen en klachten hebben. Ik gebruik mijn M1530 nu al meer dan een jaar en ben zeer tevreden!
Ach mijn laptop is nu 1 jaar oud en ik ben er meer dan tevreden over. Ondanks de problemen die ik er mee heb gehad, ik heb dan wel een scherm gehad wat defect ging maar daar kunnen ze lang niet altijd iets aan doen. De support is gewoon enorm goed en dan kan ik ze niets kwalijk nemen (en ja, ik heb on-site garantie, dus dat is wel wat makkelijker, maar de support lijn weet waar ze het over hebben).

Mijn laptop is éénmaal omgeruild voor een compleet nieuwe wegens elektrostatische problemen (na reparatie) en ruis in de audio (vermoedelijk gerelateerd aan elektrostatische problemen) en ik heb dus problemen gehad met mijn beeldscherm. Wegens problemen met adapter die niet herkend werd heb ik ook kosteloos een nieuwe opgestuurd gekregen (de volgende dag in huis).

Als ik dit zo bekijk heb ik eigenlijk wel reden tot 'klagen', maar de laptop bevalt zo onwijs goed dat ik geen probleem ermee heb (en de support snapt het tenminste een beetje, als ik zeg dat ik iets heb gecontroleerd en hoe ik alles heb gecontroleerd reageren ze begripvol en gaan ze het oplossen, ze gaan niet alsnog één of ander lijstje doorwerken omdat daar '9 van de 10 keer' het probleem zit). Ook over het opsturen van een Vista 64-bit licentie (die vervolgens Ultimate blijkt te zijn _/-\o_ ) heb ik niets meer dan lof, de volgende dag had ik hem binnen.

Bottom-line: ik zou met mijn ogen dicht zo weer een laptop kunnen kopen qua service bij Dell, ook kwalitatief heb ik verder echt niets over de laptop te klagen. Ik heb nog niet gebeld voor mijn toetsenbord, maar verwacht hiermee geen problemen :)

Nog wel een vraag, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dat zo gauw ik mijn HDMI kabel aansluit hij direct op HDMI audio overspringt, is dit niet mogelijk of heb ik toch écht een instelling gemist? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 27-07-2009 21:53 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

PSP123 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:39:
[...]

Nu ben ik benieuwd of je, je ´oude´ HD die in je laptop zat nu ook terug moest sturen?
Ook ik heb mijn HDD laten vervangen. Probleem was meer dan duidelijk, heb geen tools gedraaid en gewoon gebeld dat de HDD stuk was. Was geen probleem, ze vragen of ik hem zelf in bouw of dat ik dat laat doen door een monteur. Ik heb het zelf gedaan. De oude HDD moest ik terug geven, deze werd opgehaald door een UPS ventje.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Mijn probleem zit blijkbaar in mijn laptop. Ik heb 'm op een plasma scherm op de zaak aangesloten via HDMI en ook daar komt er geen geluid uit. Kan alleen niet zeggen of het nou de hardware, Windows 7, of de drivers zijn. Na mijn vakantie toch maar Vista weer installeren, anders krijg ik waarschijnlijk geen support van Dell... :/

Damn, dat plasma scherm heeft standaard geen spreakers, na het aansluiten van een paar computerspeakers komt er gewoon geluid uit via die HDMI kabel. Ligt niet aan mijn M1530 dus, maar aan mijn Philips televisie...

[ Voor 25% gewijzigd door Steenvoorde op 28-07-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:41
Om audio te krijgen via hdmi moet je dit wel eerst instellen he. Dit kan je rechtsonder ergens doen als je laptop is aangesloten via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Crazyanz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:10:
Om audio te krijgen via hdmi moet je dit wel eerst instellen he. Dit kan je rechtsonder ergens doen als je laptop is aangesloten via HDMI.
Zo ver was ik al ;) Het probleem zit 'm in het feit dat mijn laptop wel audio uitstuurt via HDMI (ik zie die meter uitslaan) maar op mijn TV hoor ik niks. Zie ook mijn edit hierboven, ligt blijkbaar aan mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:47
jelmervos schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:11:
Ook ik heb mijn HDD laten vervangen. Probleem was meer dan duidelijk, heb geen tools gedraaid en gewoon gebeld dat de HDD stuk was. Was geen probleem, ze vragen of ik hem zelf in bouw of dat ik dat laat doen door een monteur. Ik heb het zelf gedaan. De oude HDD moest ik terug geven, deze werd opgehaald door een UPS ventje.
Als je je oude harddrive wil houden ivm gevoelige informatie of het rustig over zetten van de data kan je "keep your harddrive aanschaffen" Kost iets van €8,50

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 11:36
pricewatch: Seagate Momentus 7200.3 ST9320421AS

Past deze schijf in de Dell xps 1530?

Ik begin een beetje moe te worden van het gebrek aan ruimte op mijn 160GB schijf.

Vervangen is toch een kwestie van 2 schroefjes, oude er uit, nieuwe er in en weer dicht?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Roy Dendro schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:33:
pricewatch: Seagate Momentus 7200.3 ST9320421AS

Past deze schijf in de Dell xps 1530?

Ik begin een beetje moe te worden van het gebrek aan ruimte op mijn 160GB schijf.

Vervangen is toch een kwestie van 2 schroefjes, oude er uit, nieuwe er in en weer dicht?

Alvast bedankt
Ja ik zou niet weten waarom niet :)

Is gewoon een 2,5 Inch schijf met SATA aansluiting dus die past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Roy, waarom die schijf? De 7200.4 kost hetzelfde en is wat sneller. De WD5000BEVT is nog sneller en relatief goedkoop. De WD3200BEKT is het snelst (en vrijwel zelfde prijs als de 7200.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de webcam - microfoon niet aan de praat krijgen?

Ik heb de drivers + software ervoor gedownload maar de webcam wordt niet gevonden..

Moet verder zeggen dat de laptop lekker warm wordt met dit weer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik wil toch graag mijn verhaal delen.

Eind vorig jaar is er een emmer water over mijn Dell M1530 gevallen. Werkte gewoon niet meer. Op laten sturen naar verzekering, geconstateerd dat deze inderdaad kapot is (goh!), geld vergoed gekregen. Toen een nieuwe laptop gekregen, maar ik wilde wel graag de Dell met al zijn onderdelen hebben.
Toen ook in elkaar gezet, maar nooit werkend gekregen. Laatst eens voor de grap mijn HP oplader (want die van Dell heb ik nooit terug gekregen) erin gestoken. Tadaa ging aan.
Veel zitten prutsen en op zich werkt ie eigenlijk gewoon goed. Mijn HDD was wel goed kapot, had alleen maar BSOD's. Daarnaast werkt het toetsenbord maar voor 20% en het touchpad doet niks meer. De onderste USB-poort aan de linkerkant werkt ook niet. Verder werkt ie perfect!

[ Voor 17% gewijzigd door Fab1Man op 08-08-2009 01:32 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:21
Ik had een Dell M1330 en ben overgestapt naar een 15,4" model. Nu vond ik de sleeve van Dell geweldig omdat ik deze in mijn tas kon doen met de flap naar achteren. Op deze manier kon ik de notebook er zo inschuiven.

Na een vergeefse poging heb ik niet zo`n sleeve kunnen vinden voor een 15,4". Heeft iemand zo`n sleeve die in goede staat is en er vanaf wil? Uiteraard tegen betaling van mijn kant. Of misschien een link waar ik deze kan kopen?

EDIT:
Inmiddels voorzien!

[ Voor 5% gewijzigd door Mentox op 11-08-2009 19:22 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Laatst online: 16-09 13:59
Ok probleem is als volgt:

- Ben ondertussen bijna anderhalf jaar in het bezit van deze laptop. Nooit nergens geen problemen mee gehad tot gisteren avond. Probeerde hem toevallig eens op te starten zonder de a/c adapter, dus puur op batterij. Vlak nadat hij is opgestart sluit hij terug af en is het einde verhaal. Terug op netstroom start hij netjes op en lijkt alles in orde :/

- Ledjes achteraan op de batterij geven aan dat hij haast volledig plat is, en windows ( 7 ) geeft aan dat hij volledig opgeladen is, en niet meer wordt opgeladen... Van zodra ik echter de adapter terug uittrek, krijg ik een waarschuwing dat batterijniveau kritiek laag is ( 3 %) ..

- Nu heb ik reeds wat opzoekwerk gedaan en sommige zegge dat het ligt aan bios flashen (zit nu op a12), andere zegge dat ik batterij / adapter moet vervangen en andere zeggen dan weer dat moederbord defect is :/ ...

De vraag is of iemand hier reeds ervaring mee heeft gehad, en of dit onder garantie valt (heb de 3jaar verlengde garantie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Als jouw accu gewoon kapot is, dan kan je die wss gewoon vervangen door bij dell aan te kloppen. Heeft jouw batterij ledjes?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
FikkieHo schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:19:
Als jouw accu gewoon kapot is, dan kan je die wss gewoon vervangen door bij dell aan te kloppen. Heeft jouw batterij ledjes?
Dacht dat er maar 1 jaar garantie was op batterij ? Zelfs met verlengde garantie ? Nee ?

En de ledjes geven hetzelfde aan als windows, dat is het vreemde :?

Dus als windows zegt volledig opgeladen op a/c, dan zegge de 5 ledjes dat ook. En op pure batterij brandt er slechts 1 ledje en komt er nix meer bij, ook niet als ik de pc afsluit en gewoon zo laat opladen. Vanvoor brandt dan wel het blauwe ledje dat de batterij wordt opgeladen, maar voor de rest verandert er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hmm.. Je kan altijd naar Dell mailen of je nog recht op garantie hebt.. Een mailtje kan nooit kwaad...

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
W!m_ schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:10:
De vraag is of iemand hier reeds ervaring mee heeft gehad, en of dit onder garantie valt (heb de 3jaar verlengde garantie) ?
Ja. Zie: Holgersson in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
Zonet ruim half uur gebeld met XPS support.

Heel mijn verhaal gedaan, na overleg snapten ze nog steeds niet waar het probleem kon zitten en besloten ze maar om morgen een technieker te sturen met een nieuw moederbord :)

Zeer netjes en snel geregeld van Dell :) Hopen dat dat het probleem oplost ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
W!m_ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:47:
Zonet ruim half uur gebeld met XPS support.

Heel mijn verhaal gedaan, na overleg snapten ze nog steeds niet waar het probleem kon zitten en besloten ze maar om morgen een technieker te sturen met een nieuw moederbord :)

Zeer netjes en snel geregeld van Dell :) Hopen dat dat het probleem oplost ..
Standaard ritueeltje

Kreeg mijn geluid niet werkend via een headset (bleef op me externe mic staan) telefonische support kwam er ook niet uit... Monteur langs, nieuw moederbord erin (XPSje was 1 week oud) moederbord vervangen deed die het nog niet, monteur ingesteld bij Sigma Tel Audio en kreeg het werkend

maand later problemen met het opstarten van me XPS, weer monteur langs en weer een nieuw moederbord erin

Bij Dell de oplossing, Functioneert de XPS niet goed, monteur langsturen en nieuw moederbord in :+

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
ninoxps schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:10:
[...]

Standaard ritueeltje

Kreeg mijn geluid niet werkend via een headset (bleef op me externe mic staan) telefonische support kwam er ook niet uit... Monteur langs, nieuw moederbord erin (XPSje was 1 week oud) moederbord vervangen deed die het nog niet, monteur ingesteld bij Sigma Tel Audio en kreeg het werkend

maand later problemen met het opstarten van me XPS, weer monteur langs en weer een nieuw moederbord erin

Bij Dell de oplossing, Functioneert de XPS niet goed, monteur langsturen en nieuw moederbord in :+
Van je MB hangt ook veel van af! Van de ene kant dus wel logisch maar goed het blijkt dan wel dat ze bij Dell het niet zo nauw nemen met een moederbordje meer of minder.
Je GPU zit ook op je MB, die wordt dus ook nieuw geplaatst, zeer netjes. Ik denk niet dat ze de GPU los solderen van oude MB naar nieuwe MB! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
@ W!m

Je hebt enorm geluk als ze je batterij vervangen, want het is duidelijk dat je batterij het heeft begeven. Ik had net hetzelfde probleem en bij mij had ik iemand aan de telefoon die precies wist hoe hij kon weten of de batterij stuk was of niet. In de bios kun je namelijk zien of het probleem bij je moederbord of batterij ligt.

Meestal is het bij je batterij en dan geeft de bios dat je batterij bijna zijn laatste adem heeft begaan, als het aan je moederbord zou liggen, dan zou de bios de batterij niet herkennen omdat de verbinding tussen batterij en moederbord stuk zou zijn en dan kan het vervangen worden.

Over de garantie, ook al heb je 4 jaar garantie, dell geeft maar 1 jaar garantie aan batterijen/accu's. Bij de meeste is het zelfs nog maar een half jaar, maar dell geeft standaard 1 jaar.

Hopelijk krijg je een nieuwe accu, indien niet kun je altijd op ebay originele 9 cell accu's kopen voor 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Even een vraag voor de mensen die dezelfde problemen als mij gekend hebben.
Mijn laptop wordt gloeiend heet, ja ik weet het is een probleem bij deze M1530, maar de temperaturen dat ik haal als ik alleen muziek en een spel (PES09) speel is niet normaal.

Ik haal gemiddeld voor wat intensief gebruik (spel + muziek):
GPU: 95°C
Core0: 90°C
Core1: 90°C
HDD: 48°C

Als ik het normaal gebruik (internet en muziek) dan liggen die waarden voor mijn GPU en CPU rond de 78°C en HDD 45°C

En ik krijg hem alleen koel (GPU:65°C en CPU:53°C) als ik de achterkant van mijn laptop op iets zet zodat het een beetje schuin omhoog gelegen is. (9-cell manier)

Moet ik me stilaan zorgen beginnen te maken, want ik heb mijn laptop al anderhalve jaar en ik heb maar standaard garantie gekozen (1 jaar), dus nu ik nog gebruik kan maken van de garantie van de GPU, moet ik iets proberen. Verder kan ik nog steeds garantie bijbestellen of is het te laat voor me en hoeveel zou dat eigenlijk moeten kosten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Mudi schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:08:
Even een vraag voor de mensen die dezelfde problemen als mij gekend hebben.
Mijn laptop wordt gloeiend heet, ja ik weet het is een probleem bij deze M1530, maar de temperaturen dat ik haal als ik alleen muziek en een spel (PES09) speel is niet normaal.

Ik haal gemiddeld voor wat intensief gebruik (spel + muziek):
GPU: 95°C
Core0: 90°C
Core1: 90°C
HDD: 48°C

Als ik het normaal gebruik (internet en muziek) dan liggen die waarden voor mijn GPU en CPU rond de 78°C en HDD 45°C

En ik krijg hem alleen koel (GPU:65°C en CPU:53°C) als ik de achterkant van mijn laptop op iets zet zodat het een beetje schuin omhoog gelegen is. (9-cell manier)

Moet ik me stilaan zorgen beginnen te maken, want ik heb mijn laptop al anderhalve jaar en ik heb maar standaard garantie gekozen (1 jaar), dus nu ik nog gebruik kan maken van de garantie van de GPU, moet ik iets proberen. Verder kan ik nog steeds garantie bijbestellen of is het te laat voor me en hoeveel zou dat eigenlijk moeten kosten ???
Met welk programma heb je de temperaturen uitgelezen?
Ja, de temp zijn zeker te hoog, ik haal bij Pes 2009:
GPU: 71°C
Core0: 70°C
Core1: 72°C
HDD: 45°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Met speedfan (de nieuwste versie) en hd tune
Heb je ook een 6-cell batterij want ik denk dat dat toch iets mee te maken heeft, maar aan de andere kant, vroeger waren de temperaturen nooit zo hoog en ik speelde dan 2 spellen tegelijker tijd (PES en FM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Hoe krijg je je GPU zo laag, ik test hem nu als ie een beetje schijn omhoog staat en dan haal ik voor mijn GPU gemiddeld 80°C en voor CPU 72°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook mijn GPU is 60 graden als ik niks doe. Bij CoD4 gaat ie richting 90 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Mudi schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:30:
Hoe krijg je je GPU zo laag, ik test hem nu als ie een beetje schijn omhoog staat en dan haal ik voor mijn GPU gemiddeld 80°C en voor CPU 72°C
@Mudi

Ik gebruik het programma CPUID Hardware Monitor, probeer dat eens.
Bij de game PES 09 blijft mijn GPU ook het koelst tenopzichte van andere games, bij Team Fortress 2 wordt de GPU al snel 75 C max. Maar deze temperaturen zijn acceptabel hoor voor een smalle laptop met een snelle GPU.
Maar 90C is echt te hoog, ikzelf heb een 9cell batterij. Ik had ongeveer 2 maanden geleden ook het probleem als mijn zusje de Sims 3 speelde mijn GPU al snel 82 C werd binnen 15 minuten.
Met andere games werd hij ook al sneller warm als anders vandaar klepje van onder eraf geschroefd en de stofzuiger op de Fan van de laptop gezet.
Dit hielp erg veel, veel stof uit de koperen kanalen gehaald die met de GPU en Cpu verbonden waren.
Resultaat Gpu max 75/76 ipv. 82C of nog hoger.
Nu gpu max 78C, dus over een tijdje weer eens schoonblazen!

Verwijderd

Ik rijg morgen een Dell monteur over de vloer die mijn moederbord gaat vervangen. CPU kwam boven 90C en de GPU heb ik zelfs tot boven de 100C gezien.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Afgelopen weekend mijn HDD (250GB 5400RPM) vervangen door een 60GB Samsung SSD die ik op de kop had kunnen tikken voor 100 euro. Dat scheelt ontzettend veel in de snelheid en ook wat in de geluidsproductie van de computer zeg! Persoonlijk zou ik zo niet meer zonder kunnen.

Wat wel lastig was, was toen de schijf er eenmaal inzat er eigenlijk geen schroeven meer in hoefde, aangezien hij ergens vastgeklemd zat 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:05:
Ik rijg morgen een Dell monteur over de vloer die mijn moederbord gaat vervangen. CPU kwam boven 90C en de GPU heb ik zelfs tot boven de 100C gezien.
Komen ze je Moederbord zo maar vervangen en geloven ze jouw op je woord? Of moesten ze eerst bewijzen zien van programma's die de temperaturen van de CPU en GPU hebben gemeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:15:
Afgelopen weekend mijn HDD (250GB 5400RPM) vervangen door een 60GB Samsung SSD die ik op de kop had kunnen tikken voor 100 euro. Dat scheelt ontzettend veel in de snelheid en ook wat in de geluidsproductie van de computer zeg! Persoonlijk zou ik zo niet meer zonder kunnen.

Wat wel lastig was, was toen de schijf er eenmaal inzat er eigenlijk geen schroeven meer in hoefde, aangezien hij ergens vastgeklemd zat 8)7.
Moet zeggen dat mijn laptop ook gewoon fluisterstil is met een normale harddisk (250GB 7200rpm met free fall sensor). Is een Samsung schijfje, super stil en goede prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:14:
[...]

Moet zeggen dat mijn laptop ook gewoon fluisterstil is met een normale harddisk (250GB 7200rpm met free fall sensor). Is een Samsung schijfje, super stil en goede prestaties.
De monteur is net geweest en heeft zoals afgesproken het MB vervangen en ook ff nieuwe koelpasta aangebracht. De idle temperaturen zijn aanzienlijk lager. De CPU's zijn 46C en de GPU 57C. De monteur hoefde geen bewijzen te zien. Goede service moet ik zeggen.

Ik heb net 3DMark06 gedraaid en de hoogst gemeten temperatuur voor de CPU's was 78C en de GPU kwam niet boven de 81C.

Goed resultaat!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
Monteur langs geweest, nieuw moederbord erin, probleem is er nog steeds.

Dag erna belde Dell mij terug om te vragen hoe reparatie verlopen is, en nadat ik zij dat probleem er nog steeds was stelde hij voor dat ik via hem voor 48euro een nieuwe kon kopen (6 cell), was tijdelijke actie blijkbaar.

Zullen we dat maar doen, terug 1 jaar garantie op batterij en ondertussen nieuw moederbord :P

Ahja:
Mudi schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:09:
Meestal is het bij je batterij en dan geeft de bios dat je batterij bijna zijn laatste adem heeft begaan, als het aan je moederbord zou liggen, dan zou de bios de batterij niet herkennen omdat de verbinding tussen batterij en moederbord stuk zou zijn en dan kan het vervangen worden.
We hadden gekeken in bios, maar die gaf nergens geen problemen aan, technieker snapte het ook niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
W!m_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:47:

Zullen we dat maar doen, terug 1 jaar garantie op batterij en ondertussen nieuw moederbord :P

Ahj
Dat heb je mooi geregeld! :P Goede service van Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Wow 48 euro voor de accu is geweldig !!!!!

Met wie heb je toen gesproken, dan kan ik dell ook bellen zodat ik ook een nieuwe accu kan kopen. Die Aziaten van Ebay kan ik niet vertrouwen en op de website kosten ze nog altijd 140 euro.

Verder over de temperaturen van mijn laptop, ik had eerst mijn laptop steeds op hoge/lage prestaties staan. Vervolgens heb ik hem nu op gebalanceerd gezet en raad eens

GPU: 60°C
Core0: 48°C
Core1: 45°C

En dit bij normaal gebruik, ik snap er niks van. Op hoge prestaties haalde ik temperaturen (bij normaal gebruik) van 78°C voor zowel GPU als CPU en nu is het ineens 20 à 30 graden koeler geworden. Dit is ongeveer 35% minder warmteverlies. Je hoort me wel niet klagen en het laptop voelt ook fijner om te werken. Ik kan gemakkelijk nu mijn laptop op mijn schoot houden waar ik een dag eerder mijn benen verbrandde.

Wat een rare laptop is me die M1530 toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
Mudi schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:30:
Wow 48 euro voor de accu is geweldig !!!!!
Zal even de mail die ik heb ontvangen citeren:

Geachte,

De batterijen die ik voorstelde zijn nieuw en hier zit 1 jaar garantie op. Een 6 cell batterij kost momenteel 47.37 euro. Een 9 cell batterij kost u 62.09 euro.

Gestuurd door XPS support, naam vind ik op eerste zicht niet terug :)

Ga maandag even bellen ervoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W!m_ op 02-09-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
vraag dan gelijk of die aanbieding voor iedereen geld ik heb opzich wel interessen in een 9 cell accu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ja idd is erg handig want een 9 cell kost via ebay 50 euro, ik heb 12 euro meer voor via dell te kopen dus hopelijk is dat voor iedereen geldig. Anders koop jij er 2 en ik koop een van jou over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
Crazyanz schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:33:
vraag dan gelijk of die aanbieding voor iedereen geld :D
Ja zal ik zeker doen, in de loop van maandag weet ik het te zegge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:33
Sinds dit weekend is mijn wireless-g router kapot.
Dus, het is tijd om een nieuwe router te kopen. En in het geval van mijn m1530, een wireless-n router.

Ik weet uit ervaring dat niet elke router even vriendelijk is met deze laptop.
Zo krijg ik bijvoorbeeld bij mijn ouders niet tot nauwelijks verbinding met hun Linkys wireless-g router.

Mijn vraag is dus nu, heeft iemand ervaring met een m1530 in combinatie met een "D-link DIR 655 router"? (wireless-n en gigabit-lan)

Pricewatch Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corvo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:19:
Sinds dit weekend is mijn wireless-g router kapot.
Dus, het is tijd om een nieuwe router te kopen. En in het geval van mijn m1530, een wireless-n router.

Ik weet uit ervaring dat niet elke router even vriendelijk is met deze laptop.
Zo krijg ik bijvoorbeeld bij mijn ouders niet tot nauwelijks verbinding met hun Linkys wireless-g router.

Mijn vraag is dus nu, heeft iemand ervaring met een m1530 in combinatie met een "D-link DIR 655 router"? (wireless-n en gigabit-lan)

Pricewatch Linkje
Draait, ik heb dezelfde router, bij instellen van de router opletten dat je de security op WPA2-AES zet (schijnt standaard te zijn om een 802.11n verbinding te kunnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
Goed nieuws :*)

Heb het nagevraagd en het is dus een tijdelijke actie van Dell, rond M1530, waar slechts enkele medewerkers van op de hoogte zijn.

De prijzen voor een nieuwe batterij waren:
6 cell batterij - 47.37 euro.
9 cell batterij - 62.09 euro

Hoelang de actie geldig is weet ik niet, dus zou niet te lang twijfelen :)

[ Voor 40% gewijzigd door W!m_ op 02-09-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mijn accu is op zich nog goed, heb de laptop nu 1,5 jaar. Is het toch slim om nu een nieuwe accu te kopen voor als mijn huidige toch minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De prijzen die ze nu vragen maakt het wel heel aantrekkelijk. Maar je moet wel in gedachten houden dat de kwaliteit van een batterijn in storage ook gewoon afneemt ook al doe je er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
mijn 6cell accu gaat ook na anderhalf jaar nog ruim 2 en half uur mee op energie besparings stand en wifi aan en continue surfen en text verwerken. Maar zoon 9 cell accu gaat zo scheint ruim 4uur mee in de energie besparing stand wat voor mijn studie wel handig is aangezien ik colleges heb in zalen waar niet altijd een stopcontact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
W!m_ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:27:

...

...
deze prijzen zijn wel erg aantrekkelijk. Heb nu nog een 9-cells accu in mijn m1530 zitten. Werkt prima en gaat makkelijk in de sleeve. maar om een 2de accu te kopen en deze in mijn kast te leggen gaat, neem ik aan ook ten kosten van de kwaliteit...Maar als ik zie dat een nieuwe accu bij de dellshop 139 pleuri kost dan denk je er toch nog wel een tweede keer over na :9

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tja ik zit zelf ook nog te twijfelen want er beland hoe dan ook één accu in de kast en het gaat echt niet zo zijn dat ik deze laptop nog jaren ga gebruiken ofzo over anderhalf jaar zal er weer een vervanging komen ofzo. Ik zou het puur doen voor langere accu duur

[ Voor 9% gewijzigd door haakjesluiten op 31-08-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
als je nu een 6-cells accu hebt en je wil graag een langere werktijd op de laptop als je met je accu werkt zou ik nu een 9 cells kopen. Zelf heb ik ook een 9 cells en kan hiermee tijdens de college makkelijk 5 uur volhouden. Maargoed dan staat ie wel ingesteld op energie- besparing
  • brightness helemaal laag.
  • Wifi & Bluetooth uit (gebruik je toch niet tijdens het maken van aantekeningen) En instellen dat bij een aantal min. geen gebruik je scherm uitgaat.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
Niet om mensen te overtuigen van nieuwe batterijen aan te schaffen, maar het is wel zo dat mijn batterij na anderhalf jaar intensief gebruik ook nog ruim 2u mee ging, en van de ene dag op de andere stuk was zonder reden :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik ga morgen eens een belleke ringkele bij dell. Is dit eigenlijk met verzendkosten of moet je die er nog apart bij betalen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
neem aan dat de prijzen incl BTW zijn en excl verzendkosten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
koentjuh1987 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:28:
neem aan dat de prijzen incl BTW zijn en excl verzendkosten...
Gisteren mijn betaling ontvangen en is prijs incl BTW en verzendkosten als ik onderstaande lees:

Omschrijving
RoHS:Yes,BTRY,PRI,56WHR,6C,LITH,SANYO

Subtotaal 39,81
Transportkosten 0,00
BTW 8,36 (21% België)
Totaal 48,17

Dus ik neem aan dat het gratis verzending is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dan zijn de prijzen zeer gunstig :) want normaal kost het verzenden al een paar pleuro's
Het is een zeer nette actie van dell om geen transportkosten te verrekenen _/-\o_

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 09:44
Mensen Zijn er voor mij nog tips ? ik sta op het punt om een Studio xps 16 aan te schaffen. Allleen zijn er nog deals waarvan ik op de hoogte moet zijn ? Momenteel kom ik met deze specificaties uit op een prijs van 1465 (inclusief kortings coupon) :

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
ONDERSTEUNINGS 3 jaar Premium Protection Plan- English inclusief accidental damage
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
WIFI Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

De opties zijn vrij beperkt gebleven aangezien ik realistisch ben en blue ray niet gebruik, en de 200 euro voor het super scherm liever uitgeef aan een beter 24" thuis. De wifi upgrade geen idee wat het doet, en solidstate is ook niet nodig imo.

Dus mensen, is de prijs van 1465 te veel ? Via waar het beste te kopen ? Bijvoorbaad dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
studio xps heeft een eigen topic. Hier wordt alleen de xps m1530 besproken...

[ Voor 4% gewijzigd door koentjuh1987 op 01-09-2009 16:18 . Reden: zag een andere post al in het studio xps 16 topic .. ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Melvivio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:45:
Mensen Zijn er voor mij nog tips ? ik sta op het punt om een Studio xps 16 aan te schaffen. Allleen zijn er nog deals waarvan ik op de hoogte moet zijn ? Momenteel kom ik met deze specificaties uit op een prijs van 1465 (inclusief kortings coupon) :

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
ONDERSTEUNINGS 3 jaar Premium Protection Plan- English inclusief accidental damage
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
WIFI Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

De opties zijn vrij beperkt gebleven aangezien ik realistisch ben en blue ray niet gebruik, en de 200 euro voor het super scherm liever uitgeef aan een beter 24" thuis. De wifi upgrade geen idee wat het doet, en solidstate is ook niet nodig imo.

Dus mensen, is de prijs van 1465 te veel ? Via waar het beste te kopen ? Bijvoorbaad dank !
ik weet niet wat je er zelf van vind maar ik vind het echt schandalig veel geld voor wat je krijgt! voor dit geld kan je zelfs een 15" apple macbook pro kopen. Waar je dan zelf nog even vista oid op moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
Sorry, inderdaad 2 keer zelfde verhaal gepost ook, heb nu de 2 laptop threads gevonden die voor mij aan de orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
Excuses voor de dupe post!

Mensen ik ben eruit over wat het voordeligste is ATM bij dell voor de XPS. Dus hier ook voor jullie even op een rijtje alle feiten :

De gekozen laptop is de Dell studio 16 xps met volgende opties/upgrades die afwijken van de standaart :
p8600, 500gb, 1 jaar garantie, 1 jaar accidental dmg.
De rest, ook het scherm, wifi, is allemaal standaart gelaten. Prijzen zijn inclusief btw

Bestellen via :

Thuis / kantoor : 1.124,48
acties : 5% korting coupon, 119 actie, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kantoor / winkelier : 1.134,89
acties : 142 actie, gratis thuis bezorgen 25,- < de kortings coupong 5% is hier niet geldig! 1?SV1RBR894C4B >
Wel gratis no worry case (tas)

Dell EPP : 1.057,01
acties : 5% kortings coupon, 119 actie, 6% EPP (700 - 1599) korting, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kortom, Vinden we nog een kortings code die wel voor kantoor werkt, daar bestellen,
Hecht je waarde aan een tas, via kantoor bestellen,

Wil je de goedkoopste deal ? Via de EPP.

Nu nog beslissen wat voor setup ik wil, Hoe kijken jullie aan tegen :
*450mbs wifi? (20 meerprijs)
*het 16" rgb scherm tov het 15.6 w-led ? (200 meerprijs)
*de nog snellere t9600 pros (200 meerprijs)

[ Voor 168% gewijzigd door Melvivio op 01-09-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Sinds een jaar bezit ik een Dell m1530. Nu had ik in het begin problemen met het geluid (hickups, dus kleine storingen tijdens het luisteren van muziek, alsof de muziek een seconde bleef hangen). Dit was echter vervolgens na een reinstall (Vista 64 bit erop gezet) om een of andere reden verholpen.

Afgelopen week heb ik Windows 7 geinstalleerd en is het probleem teruggekeerd. Ik heb de nieuwe bios update, de drivers van dell geinstalleerd (Waaronder de chipset drivers).

Nu had ik al meer gelezen dat het toch wel te maken had met de onboard geluidskaart van de m1530. Als test heb ik nu dus een extern geluidskaartje van Sweex aangesloten en tot mijn verbazing doet zich nog steeds hetzelfde probleem voor!

Wanneer ik alle devices uitschakel die te maken hebben met internet zoals de wireless adapter en de Marvell ethernet adapter doet het probleem zich nog steeds voor.

Mijn vraag is waar het verder nog aan kan liggen? Eventueel de drivers voor de Intel chipset die nog niet compatible zijn met Windows 7? of heeft dit een andere oorzaak.

Mocht er nog informatie ontbreken aan dit verhaal om het duidelijker te maken dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 17:31
Ik zit er over te denken om een SSD te kopen om in mijn xps m1530 te zetten. Mijn harddisk maakt erg veel herrie en dat vind ik erg storend en SSD's zijn inmiddels niet zo duur meer.

Nu heb ik een hele domme vraag, maar ik kon het op internet niet zo snel vinden. Zit er een 2,5 inch harde schijf in de XPS M1530 of een 1.8 inch? En zou ik er een OCZ 60Gb SATA 2 Vertex Series in kunnen zetten?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 12:18
M9631 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:47:
Ik zit er over te denken om een SSD te kopen om in mijn xps m1530 te zetten. Mijn harddisk maakt erg veel herrie en dat vind ik erg storend en SSD's zijn inmiddels niet zo duur meer.

Nu heb ik een hele domme vraag, maar ik kon het op internet niet zo snel vinden. Zit er een 2,5 inch harde schijf in de XPS M1530 of een 1.8 inch? En zou ik er een OCZ 60Gb SATA 2 Vertex Series in kunnen zetten?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp. :)
2,5inch hdd 1,8inch hdd zie je niet in notebooks zijn ook stuk trager dacht max 4200RPm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
RenaldoNiels schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:51:
[...]

2,5inch hdd 1,8inch hdd zie je niet in notebooks zijn ook stuk trager dacht max 4200RPm
Dank voor het snelle antwoord. Tijd om wat geld bij elkaar te sprokkelen en de HDD te vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
Hoe moeilijk is het om de harde schijf in de M1530 te vervangen?
Kan ik dit als een beetje tweaker zelf? Ik kan wel koelers op videokaarten en processors vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
RenaldoNiels schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:51:
[...]

Theoretisch is een HDD van 1.8 inch wel sneller omdat die een kleinere cirkel moet maken dan een HDD van 2,5 of 3,5 inch :9.

Echter is een harde schijf in deze Dell plaatsen een makkie, echter kun je dat ook gewoon in de handleiding vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:48
W!m_ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:27:

Heb het nagevraagd en het is dus een tijdelijke actie van Dell, rond M1530, waar slechts enkele medewerkers van op de hoogte zijn.

Hoelang de actie geldig is weet ik niet, dus zou niet te lang twijfelen :)
Enig idee of die actie nog loopt? Ik heb net gebeld en de Dell medewerker die mij hielp wist van niks.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 10:23
Ik meende gisteren een email adres van een xps support medewerker gezien te hebben die van de batterij aktie zou afweten, weet iemand die nog ?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marc68 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:47:
Ik meende gisteren een email adres van een xps support medewerker gezien te hebben die van de batterij aktie zou afweten, weet iemand die nog ?
Je moet contact opnemen met XPS support, niet via de verkoop afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
marc68 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:47:
Blijkbaar tegen de regels van Dell om emailadressen en naam van medewerker te verspreiden van hun xps support ;)
Dus heb deze moeten verwijderen en hier mag dan ook geen referentie meer naar worden gegeven sorry ...

• M9631
Als ik een nieuwe harde schijf installeer moet ik dan een andere AHCI driver gebruiken of is het dan nog steeds de onderstaande driver.

Hard Drive Driver

Description: Intel Matrix Storage (AHCI, RAID)
Release: 11/09/2007, 7.8.0.1012
Size: 5.48 MB
Download: IATA78_ENU
Source: Intel

Bij voorbaat dank voor de hulp.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zet gewoon de nieuwste er vast op (8.9) wat let je:
http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2101
Ik heb nog nooit problemen gehad met het updaten van deze drivers.

• M9631
Mijn vraag is of deze driver afhankelijk is van de harde schijf die er in zit. Of dat het gewoon altijd dezelfde driver is welke harde schijf er ook in zit. Ik ga vandaag een nieuwe harde schijf erin zetten en vroeg me dus af of ik een andere driver moet gaan zoeken.

Maar aangezien dit een Intel driver is en ik een seagate harde schijf heb, denk ik dat de driver onafhankelijk van de harde schijf steeds dezelfde is. Klopt dit?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja hij is onafhankelijk van de schijf. Voor een SSD zou ik zeker de nieuwste erop zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-09-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:41
Ik heb windows 7 inmiddels geinstalleerd en alles werkt bijna goed op 2 dingen na:
1. ik kan geen 5.1 surround kiezen bij geluids opties.
2. Ik heb de nieuwste versie van de fingerprint software maar nu kan ik mijn oude archieven niet meer unlocken, hij geeft aan gebruiker niet geautoriseerd.

Iemand een oplossing??

• pdtweaker
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik heb het tot dusverre op drie M1530's getest en bij alle drie hetzelfde: de behuizing staat onder stroom als hij aan de netstroom hangt.

Een doorsnee spanningsmeter (schroevendraaier met lampje) bevestigd dit. Heb Dell erover gebeld, ze noemen het een bekende melding maar geven aan dat het verder niet schadelijk is.

Toch lijkt het me niet echt normaal dat je laptop onder stroom staat, en ik zie veel meldingen van ruis etc in geluid / beeld als hij op netstroom staat. Kan dit er niet mee samenhangen?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier is al veel over gezegd: als je je voeding aansluit op een geaard stopcontact dan heb je er geen last van.

• PSP123
pdtweaker schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:57:
Ik heb het tot dusverre op drie M1530's getest en bij alle drie hetzelfde: de behuizing staat onder stroom als hij aan de netstroom hangt.

Een doorsnee spanningsmeter (schroevendraaier met lampje) bevestigd dit. Heb Dell erover gebeld, ze noemen het een bekende melding maar geven aan dat het verder niet schadelijk is.

Toch lijkt het me niet echt normaal dat je laptop onder stroom staat, en ik zie veel meldingen van ruis etc in geluid / beeld als hij op netstroom staat. Kan dit er niet mee samenhangen?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dit euvel kan worden verholpen met de nieuwe geaarde voedings stekker van de XPS M 1530.
Check artikel: nieuws: 'Schokkende ervaringen' met nieuwe Dell XPS-laptops
Gratis om te ruilen na belletje met de Dell helpdesk!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb het gevoel dat de fan niet meer op maximale snelheid draait na het installeren van Windows 7. De fan begint met blazen (of ik hoor m blazen) bij een CPU temp. van 55. Rond de 43-44 graden hoor ik m niet meer.

Maar tijdens gamen steeg er altijd n straaljager op :9 Wat er nu opstijgt lijkt meer op een Cesna... De cpu wordt >65 graden en de gpu wordt >70 graden tijdens het gamen.

Hoe kan ik zien hoe snel mn fan draait en hoe snel kan die maximaal draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hallo,

Mijn XPS M 1530, 8600 M GT vertoond al sinds een week artefacts.
Ik heb nu net de Dell XPS support proberen te bellen op telefoonnummer: 020-674 4594 alleen kreeg ik een Engelse medewerker aan de lijn.
Weten jullie wanneer de Nederlandse medewerkers op de XPS support lijn zitten??

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
LOL, misschien moet je niet dezelfde vragen simultaan in drie topics stellen :) 1 is echt meer dan genoeg. Anyway, mijn antwoorden heb je in de andere topics kunnen lezen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Terror schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:42:
LOL, misschien moet je niet dezelfde vragen simultaan in drie topics stellen :) 1 is echt meer dan genoeg. Anyway, mijn antwoorden heb je in de andere topics kunnen lezen.
Sorry, je hebt gelijk.

Het is inmiddels opgelost, Dell plaats geheel kosteloos een nieuw moederbord en GPU.
Bedankt Dell. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PSP123 schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:51:
[...]
Sorry, je hebt gelijk.

Het is inmiddels opgelost, Dell plaats geheel kosteloos een nieuw moederbord en GPU.
Bedankt Dell. _/-\o_
Euh Dell is je dat verplicht hoor :D , het is alleen jammer dat een nieuw GPU geen garantie geeft op een blijvende werking aangezien deze GPU's default bugged zijn door een produktiefout van Nvidia welke ze nooit hebben verholpen. De enige oplossing welke Nvidia leverd is het advies GPU's van nieuwere generaties te gebruiken, wat dus bij bestaande laptops niet mogelijk is.

Het grote G84, G86 en G92 debakel dat Nvidia heet. :X

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik vroeg me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met een SSD in hun M1530?
Ik overweeg zelf een Intel X25-M Postville G2 (SSDSA2MH080G2C1 80GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Dendro
  • Laatst online: 10-09 11:36
Ik vroeg me af of het erg gemakkelijk is om intern geheugen te vervangen/bij te steken, ik heb nu 2GB maar wil graag 4 GB, voor Windows 7 64-bit. En watvoor zou ik dan moeten hebben?

En ik wilde ook graag een nieuwe hardeschijf erin, van 320GB.

Nou had ik deze gevonden: pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT , maar die is niet zo goed leverbaar, is er een goed alternatief? Ik wilde niet al te veel geld uitgeven omdat ik nogal krap bij kas zit, ik dacht aan rond de 60-70 euro.

Ik zou mijn huidige hardeschijf (160GB) graag in een behuizinkje zetten en als externe hardeschijf gebruiken, dit is toch ook redelijk eenvoudig?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Roy Dendro schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:16:
Ik vroeg me af of het erg gemakkelijk is om intern geheugen te vervangen/bij te steken, ik heb nu 2GB maar wil graag 4 GB, voor Windows 7 64-bit. En watvoor zou ik dan moeten hebben?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Werkgeheugen uitbreiden is heel makkelijk.

0) Laptop uit zetten
1) Laptop omdraaien
2) Plaatje voor het geheugen wegschroeven (is grootste vlak)
3) Geheugen plaatsen
4) Dicht schroeven
5) Laptop aan zetten

Met het nieuwste bios kan je laptop tot 8 GB aan. Geheugen plaatsen is net lego. Gewoon met beleid erin klikken. Er zijn 2 pinnetje die het geheugen vast houden. Schuin plaatsen zodat de module met alle connecties goed contact maakt en dan erin duwen tot de module vast klikt.

Je hebt 2 geheugen slots die waarschijnlijk nu vol (2x 1 GB) zitten. Je zal de modules dus moeten vervangen door modules met een grotere capaciteit (2x 2 GB). Geheugen wat erin moet zijn SO-DIMMS van het type DDR2 op 667 MHz.

Vervangen van de hardeschijf is zo nodig nog simpeler. Oude schijf kan prima in een hardeschijf behuizing geplaatst worden. Kastje kost iets van €20,- Suggestie voor een 320 GB schijf heb ik niet. Ik ben meer van de 7200 rpm schijfjes met free-fall sensor... Volgensmij gaan die voorlopig nog maar tot 250 GB...

[ Voor 38% gewijzigd door Terror op 09-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zie ook dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=A7R5VYsdxIg
Hij zet er dus gewoon cheap geheugen in, officieel moet dit erin
http://www.geheugen.com/m...S_m1530_uitbreidingen.htm
(is dus twee keer zo duur, zie
http://tweakers.net/price...a55=2048&f58=266&x=16&y=2
Schijven met freefall sensor zijn er in alle formaten, bijv. de seagate 7200.4 ASG 500GB.
De WD3200BEKT is op dit moment nog wel de snelste schijf. Wat mij betreft the one to have.
De WD3200BJKT is mét freefall sensor (als je veel op pad bent wel een aanrader).

Er komen op korte termijn nieuwe snellere schijven uit (hitachi 7k500 komt er snel aan, WD zal ook wel snel komen met een WD5000BEKT/BJKT). Neem liever geen seagate 7200.3 of 7200.4,die zijn relatief sloom.

[ Voor 41% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-10-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hallo,

Ik heb nu net Windows 7 X64 bit geinstalleerd op mijn Dell XPS M 1530.
Ik wil in Windows 7 mijn fingerprint toevoegen, om vervolgens hiermee in te loggen. Als ik drie keer mijn vinger over de sensor haalt om hem in het programma te registreren krijg ik de volgende melding: This fingerprint is already enrolled. Cannot enoll this fingerprint.

Bij elke willekeurige vinger, weet iemand de oplossing.

Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:41
Je kan het beste even op de website van upek kijken of contact met hun opnemen, ik had binnen 24uur een reactie ontvangen van hun!
PSP123 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:00:
Hallo,

Ik heb nu net Windows 7 X64 bit geinstalleerd op mijn Dell XPS M 1530.
Ik wil in Windows 7 mijn fingerprint toevoegen, om vervolgens hiermee in te loggen. Als ik drie keer mijn vinger over de sensor haalt om hem in het programma te registreren krijg ik de volgende melding: This fingerprint is already enrolled. Cannot enoll this fingerprint.

Bij elke willekeurige vinger, weet iemand de oplossing.

Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Waarschijnlijk staan je vingers nog in de database van de fingerprint reader van je oude installatie. Die moet je dus eerst weggooien. Let er wel op dat je de fingerprint reader maar in 1 installatie tegelijk kunt gebruiken voor het geval je dualboot of nog meer hebt.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
boaty schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:42:
Waarschijnlijk staan je vingers nog in de database van de fingerprint reader van je oude installatie. Die moet je dus eerst weggooien. Let er wel op dat je de fingerprint reader maar in 1 installatie tegelijk kunt gebruiken voor het geval je dualboot of nog meer hebt.
Hoezo dat?

Ik heb dualboot Vista en XP en de fingerprint werkt gewoon in beide installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Hmm, bij mij werkte dat dus niet. Daar moet ik dan nog eens naar kijken hoe dat komt...

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
anders gewoon de drivers van de fingerreader eraf gooien en opnieuw installeren. WAnt lijkt me sterk dat een ander besturingssysteem de data bestanden van hetzelfde programma van een andere installatie standaard doet laten of gebruiken. Ik moet het altijd opnieuw instellen bij een nieuwe installatie..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Nou er is een keuzemogelijkheid om je vingerafdrukken in de fingerprintreader zelf op te slaan. Daar had het denk ik in mijn geval mee te maken. Is een poos geleden dat ik het bij de hand heb gehad dus helemaal precies weet ik het ook niet meer. Maar ik kon toen in ieder geval op maar 1 installatie mijn vingerprintreader gebruiken, wat wel logisch is als er gekozen is om de vingerafdrukken in de reader zelf op te slaan. Misschien is dat bij de vraagsteller ook wel zo.

@hieronder: dat is inderdaad wat ik bedoel :)

[ Voor 11% gewijzigd door boaty op 15-10-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bij mij blijven de scans gewoon in de reader staan. Dus na een nieuwe installatie van Windows hoef ik alleen nog maar mijn gebruikersaccount te koppelen aan de fingerprint data in de reader zelf.
Dit kun je trouwens ergens instellen, dus het kan ook zijn dat de fingerprint data niet in de reader is opgeslagen maar ergens op je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
jelmervos schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:36:
Dit kun je trouwens ergens instellen, dus het kan ook zijn dat de fingerprint data niet in de reader is opgeslagen maar ergens op je schijf.
bij een installatie waarbij je je schijf formateert ben je deze data wel kwijt.
ik heb het er bij mij maar afgehaald. Het functioneerde niet echt snel en moest soms wel 3x laten lezen voordat hij mij vinger pakte.... ook niet ideaal mogelijk bij het versleutelen van documenten wel maargoed daar maak ik dan ook bijna geen gebruik van

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

koentjuh1987 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:42:
[...]

bij een installatie waarbij je je schijf formateert ben je deze data wel kwijt.
Nee, niet als je de fingerprint data opslaat in de reader (dus in de hardware) zelf. Ik heb vaak genoeg een complete format en installatie gedaan en hoefde na installatie van de fingerprint software niet opnieuw mijn vingers te scannen, de bestaande scans kon ik gewoon koppelen aan mijn Windows account.

Iets anders: ik zag gister dat het bovenste metaal loslaat bij de linker hoek aan de voorkant. De schroef aan de onderkant heeft hier niks mee te maken. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het vast kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bedoel je dit stukje metaal?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eovksPl3DCzmzzchfncRCoVZ/full.jpg

Daar zit bij mij altijd al een beetje speling op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil de HDD van mijn Dell straks vervangen. Heb destijds gekozen voor 120GB of 160GB (weet ff niet uit mijn hoofd). Kan ik deze zelf vervangen? en kan dat door elke willekeurige 2,5" HDD? of moet ik nog op bepaalde types letten?

Bij een laptop heb ik daar nog nooit mee te maken gehad namelijk.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!