Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
mrc16 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:39:
Na het lezen van allerlei topics, starten van het FW topic. Vandaag dan toch eindelijk een keus gemaakt. Het zou eerst de FW21Z worden, gisteren de Z21Mn/B, en morgen ga ik dan toch de nieuwe SR29VN/S oppikken. De HDMI aansluiting heeft mij dan toch overgehaald. Ik wilde geen SR omdat de 19 serie toen geen HDMI had.

Mijn bevindingen horen jullie morgen :P.
Ik ben heel benieuwd naar je algehele bevindingen, maar ben vooral geïnteresseerd in twee dingen in het bijzonder. Allereerst, wat vind je van het scherm? Van de CZ-, CR- en FZ-series vind ik de schermen erg mooi, maar ze hebben wel erg kleine kijkhoeken, zowel horizontaal als verticaal. De SR29VN/S heeft een ander scherm (met LED-backlight); misschien dat deze in dit opzicht beter is? En ten tweede, wat voor harde schijf heb je in je laptop zitten, een 5400 rpm of een 7200 rpm schijf? Volgens Sony zou er een 5400 rpm harde schijf in moeten zitten, maar volgens sommige webshops zit er een 7200 rpm schijf in.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
TommyCP schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:40:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je algehele bevindingen, maar ben vooral geïnteresseerd in twee dingen in het bijzonder. Allereerst, wat vind je van het scherm? Van de CZ-, CR- en FZ-series vind ik de schermen erg mooi, maar ze hebben wel erg kleine kijkhoeken, zowel horizontaal als verticaal. De SR29VN/S heeft een ander scherm (met LED-backlight); misschien dat deze in dit opzicht beter is? En ten tweede, wat voor harde schijf heb je in je laptop zitten, een 5400 rpm of een 7200 rpm schijf? Volgens Sony zou er een 5400 rpm harde schijf in moeten zitten, maar volgens sommige webshops zit er een 7200 rpm schijf in.
Heb een FZ31E gehad en nu een SR29VN maar het scherm van de SR is stukken beter (oa de kijkhoek). Een LED scherm is een stuk zuiniger dan een CCFL scherm en ook nog eens helderder. In de SR29VN zit een 320GB 5400 rpm HD van Toshiba maar in de SR19VN zit een 200GB 7200 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Heb de SR29VN/S nu 2 dagen in bezit. Een erg fijne laptop om op te werken. Goeie inkijkhoek. En een harddisk met 320GB(5400RPM) Vorige waren dacht ik wel 7200RPM. Mijn keuze was eerst op de Z gevallen omdat deze wel HDMI heeft. Na het lezen van de nieuwe specs van de SR29 bleek deze ook HDMI te hebben. De HDM werkt overigens perfect. Gewoon inprikken en meteen goed beeld. Bij normaal gaat mijn accu 2 uur en 45 minuten mee.

Vragen, vraag ze heb het beestje naast me staan :P.

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 24-11-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoe is het fangeluid? en hoe is het als je hem in silent mode zet in vaiocontrol center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Philflow schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:37:
Hoe is het fangeluid? en hoe is het als je hem in silent mode zet in vaiocontrol center.
Ik hoor m niet. Echt superstil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Oh dat is mooi nieuws. De Z maakte aardig wat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Philflow schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:45:
Oh dat is mooi nieuws. De Z maakte aardig wat geluid.
Dat had ik niet verwacht. Aangezien de Z11 en Z21 in een duurdere prijsklasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mrc16 schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:23:
[...]
Dat had ik niet verwacht. Aangezien de Z11 en Z21 in een duurdere prijsklasse zitten.
Ja ik had de Z11 en dat was het enige nadeel. Of misschien ben ik kritischer wat geluid betreft? Lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Jippo00, Philflow en mrc16, bedankt voor jullie reacties. De SR29VN/S lijkt me een prima laptop -- nu alleen nog een keuze maken tussen deze en de BZ12VN. :)

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Mijn SR maakt anders behoorlijk wat geluid. Af en toe kan ie flink aanslaan, ook tijdens simpele taken als office en een beetje surfen. Heb Vaio control center wel geïnstalleerd maar niet de silent mode dus dit kan ik niet testen. Het valt me wel op dat de fan vaker aanslaat als ik op de accu werk dan op netstroom. Op zich is het niet storend maar als je aan het werk bent zonder omgevingsgeluid hoor je m wel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Nu een weekje in bezit, heb meteen een upgrade uitgevoerd naar Vista Ultimate, aangezien ik m toch meer voor multimedia ga gebruiken. Upgrade ging perfect alles werkt goed, behalve Alcohol 120%. Die doet helemaal niks meer. Kan de software geen eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Jippo00 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:19:
Mijn SR maakt anders behoorlijk wat geluid.
Heb jij een 19 of een 29? Edit: al gevonden 29VN.
Heb Vaio control center wel geïnstalleerd maar niet de silent mode dus dit kan ik niet testen.
Meestal zit ie gewoon tussen de profielen als je naar Vaio Control center gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-11-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Philflow schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:43:

Meestal zit ie gewoon tussen de profielen als je naar Vaio Control center gaat.
Hmm bij mij staat er niks tussen. Alleen systeeminformatie, netwerkverbindingen en speciale knoppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Iemand nog meer deze laptop aangeschaft in de actieperiode van Sony, en al het garantiepakket ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Klein kickje: zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
mrc16 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
Iemand nog meer deze laptop aangeschaft in de actieperiode van Sony, en al het garantiepakket ontvangen?
Ja, vrijdag ontvangen. 2 weken geleden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Jippo00 schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:37:
[...]

Ja, vrijdag ontvangen. 2 weken geleden opgestuurd.
Ok, ik wacht het iniedergeval even af. Die van mij is 22 november opgestuurd. Misschien ben ik gewoon ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Heb het pakketje nu binnen. Registreren gaat zeer makkelijk. Toch makkelijk 3 jaar onsite garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:39:
Heb het pakketje nu binnen. Registreren gaat zeer makkelijk. Toch makkelijk 3 jaar onsite garantie.
mrc16, ik lees op een forum dat er een batterij probleem is met de SR serie. Hij zou langzaam leeglopen. Dat loopt uiteen van 1% per uur tot 8% per uur als de laptop UIT(!) staat. Zou verminderd kunnen worden door in een profiel de DVD speler standaard uit te zetten. Wat is jouw ervaring hiermee?

Ik sta op het punt zelf een SR29VN te kopen, maar dat met die batterij... :? Heb jij nog andere laptops overwogen, bijvoorbeeld een Macbook 13,3 inch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat battery drain problem is geen 8% per uur maar 1 of 2% per uur volgens mij. Als je het goed leest zie je ook dat ie zegt "10%/8hrs". De enige oplossing waar ik van gehoord heb is de accu eruit halen. Dat werkt 100%.
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:17:
[...]
Heb jij nog andere laptops overwogen, bijvoorbeeld een Macbook 13,3 inch?
Ik heb een alu macbook gehad en heb hem terug gebracht om het scherm. Echt een middelmatig scherm met zo'n 160:1 contrast. De SR heeft een veel beter scherm.
Gedetailleerde metingen kun je lezen op www.notebookjournal.de

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 14-12-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:17:
[...]

mrc16, ik lees op een forum dat er een batterij probleem is met de SR serie. Hij zou langzaam leeglopen. Dat loopt uiteen van 1% per uur tot 8% per uur als de laptop UIT(!) staat. Zou verminderd kunnen worden door in een profiel de DVD speler standaard uit te zetten. Wat is jouw ervaring hiermee?

Ik sta op het punt zelf een SR29VN te kopen, maar dat met die batterij... :? Heb jij nog andere laptops overwogen, bijvoorbeeld een Macbook 13,3 inch?
Het word mac staat niet in mijn persoonlijke woordenboek. :P. Dat merk komt er niet in :P.

Maar wat betreft de batterij, daar heb ik geen last van.

Edit; Heb nog even gekeken, hij is nu een weekje niet aan geweest omdat ik er geen tijd voor heb gehad. De batterij was voor 97% vol. Dus 3% is ie 'leeggelopen'.

[ Voor 9% gewijzigd door WidgetTWW op 14-12-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben benieuwd of ie nog goed bevalt bij iedereen! Heb namelijk een VGN-SR29N/S besteld. Qua specs is het een hele fijne laptop! Hoop dat ie dat ook is wanneer ie er daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Nedra schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:53:
Ik ben benieuwd of ie nog goed bevalt bij iedereen! Heb namelijk een VGN-SR29N/S besteld. Qua specs is het een hele fijne laptop! Hoop dat ie dat ook is wanneer ie er daadwerkelijk is.
Hier bevalt ie prima, zeker geen spijt van :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Mijn SR heeft allemaal krassen op het beeldscherm en de behuizing :( . Op het moment dat de laptop is dichtgeklapt raken deze twee delen elkaar en zorgen voor krassen. De kleine rand boven het beeldscherm (bij de webcam) krast tegen het gedeelte waar je polsen op rusten. Erg lelijk maar hebben meer mensen hier last van en is er iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja dat gebeurt bij vrijwel alle Sony's. Ik leg er altijd een stuk verpakkingsmateriaal tussen. Er worden ook professionele beschermers verkocht van Radtech bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Oh wow gelukkig heb ik er zo een crumpler matje tussen zitten! Ik ben wel erg t evreden over m'n Vaio..kracchtig zonder consessies..voor mij gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Heeft iemand hier al geprobeerd Windows 7 beta te installeren? Ik draai nu Windows 7 64 bit en het loopt als een treintje. Heb alleen de fingerprint sensor nog niet aan de praat gekregen. Volgens Upek, de fabrikant van deze fingerprint sensor komt ie snel. Ben wel benieuwd want volgens hen zijn er uitgebreide biometrische functies in Windows 7 geintegreerd. Er staat al wel een file voor windows 7 64bit, maar die is nog niet voor de fingerpint sensor in de VGN-SR series...Link hier:

http://www.start64.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3155&Itemid=114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Na een clean install met alle bijbehorende drivers staat er in mn apparaatbeheer nog steeds een onbekend apparaat op ICH9 LPC interface controller 2919. Het opnieuw installeren van de chipset driver of te upgraden heeft geen zin. Hoe krijg ik deze weg uit apparaatbeheer? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Ik heb een vraag waarop het antwoord volgens mij nog niet in dit topic voorbij is gekomen.

Mijn vriendin wil een eigen notebook aanschaffen en wil het liefst onder de 1000 euro blijven. Ze studeert Industrieel ontwerpen en is dus constant bezig met programma's als Photoshop, Illustrator etc. . Ze gebruikt nu voornamelijk mijn eigen notebook (een 3,5 jaar oude HP) waar deze programma's wonderbaarlijk genoeg nog prima op draaien (goed onderhouden ;) ).

De SR29XN/S hebben we in de winkel bekeken en die vind ze erg mooi. ( Vooral gewicht en afwerking spreken erg aan) Ik twijfel alleen over de capaciteiten van dit apparaat als het aankomt op de zwaardere applicaties. Kan deze hier goed mee overweg?

Ik zag dat deze beschikt over een onboard Intel controller voor de graphics. Heeft iemand ervaringen met het gebruik van bovenstaande applicaties (tegelijkertijd) op deze notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Ik heb zelf de SR29VN en draai hier veel CS4 op en programma's als Visual Basic 2008 voor school. Weliswaar met de Ati 3470 maar het draait allemaal zeer soepel. Zelfs al deze programma's naast elkaar open is geen probleem. Het is misschien verstandig om de harde schijf te vervangen voor een snellere van 7200rpm. De standaard schijf die erin zit is namelijk niet zo snel. Een 7200rpm schijf maakt wel meer geluid en produceert meer warmte maar je zal er zeker profijt van hebben tijdens het opstarten en draaien van zulke applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Ik twijfel tussen een SR-19-VN en een SR-29-XN. Deze zitten beiden onder de € 1100.
Voordeel van de SR19 is dat het de "V" is en voordeel van de SR29 is dat deze nieuwer is. De SR19 heb ik gezien bij pixmania.nl voor € 949 en de SR29 tussen de € 1000 en € 1100 bij oa Centralpoint.

Ik wil i.i.g. niet meer uitgeven dan € 1100, wat zou de beste keuze zijn?

Weegt het voordeel van de betere grafische kaart op tegen het feit dat de SR19 ouder is?
En zijn er ervaringen met pixmania?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Gisteren een Sony Vaio VGN-SR39/S aangeschaft. Een zeer mooie vervanger voor mijn oude Asus laptop.

Nu zag ik tot mijn verbazing dat er standaard MS SQL Server 2005 geïnstalleerd is, volgens berichten in dit topic, zou SQL server nodig zijn voor Vaio entertainment software die volgens mij niet geïnstalleerd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img526/9724/85naamloos.jpg

Heeft iemand enig idee of ik de SQL onderdelen zoals hierboven afgebeeld zonder gevolgen kan verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:55:
Ik wil i.i.g. niet meer uitgeven dan € 1100, wat zou de beste keuze zijn?
Wellicht een beetje laat maar de 19 serie had geen HDMI, vanaf 29 wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn vaio FZ11s te verkopen en dan een viao SR aan te schaffen. ik twijfel tussen:Echter vraag ik mij 2 dingen af.
- Is het verschil tussen de 2 processoren heel erg merkbaar?
- En hoe zit het met de 2 verschillende videokaarten?

Het verschil qua hardeschijf maakt mij verder niet veel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:54:
Echter vraag ik mij 2 dingen af.
- Is het verschil tussen de 2 processoren heel erg merkbaar?
- En hoe zit het met de 2 verschillende videokaarten?
Als je wil gamen is de 4570 bijna 2x zo snel als de 3470.

Het verschil tussen de CPUs zul je nauwelijks merken, tenzij je DVDs aan het rippen bent of zware wiskundige berekeningen uitvoert.

De SR41 is gereviewed op Notebookjournal.de

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Als je wil gamen is de 4570 bijna 2x zo snel als de 3470.

Het verschil tussen de CPUs zul je nauwelijks merken, tenzij je DVDs aan het rippen bent of zware wiskundige berekeningen uitvoert.

De SR41 is gereviewed op Notebookjournal.de
Maar verder is er toch ook iets met de P-processoren en de T-processoren of is hier tegenwoordig geen sprake meer van?
Dus als student, met eventueel games en een filmpje/serie, zou de sr41m/s voldoende zijn? of is het toch slimmer om voor 100 euro meer de sr49vn te nemen?

Hij zal in ieder geval een stuk beter zijn dan mijn fz11s, of is er iemand die het mij afraad om deze stap te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:34:
[...]
Maar verder is er toch ook iets met de P-processoren en de T-processoren of is hier tegenwoordig geen sprake meer van?
Sterker nog, de T6400 haalt iets betere battery life dan de P serie in de reviews. Vreemd maar waar.
Dus als student, met eventueel games en een filmpje/serie, zou de sr41m/s voldoende zijn?
Zeker. T6400 is een Core 2 Duo met meer dan genoeg power daarvoor.
of is het toch slimmer om voor 100 euro meer de sr49vn te nemen?
Zonde van je geld vind ik, omdat je dan een oudere videokaart krijgt.

Als over 2/3 jaar toch het idee hebt dat je een snellere CPU wilt kun je hem zelf upgraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:39:
[...]

Sterker nog, de T6400 haalt iets betere battery life dan de P serie in de reviews. Vreemd maar waar.

Als over 2/3 jaar toch het idee hebt dat je een snellere CPU wilt kun je hem zelf upgraden.
Oke nice.. Maar is de 41M/s alweer een iets ouder model? of is deze pas recent op de markt? Niet dat ik hem dalijk koop en 1 maand later komt een nieuwere (betere) versie op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:50:
[...]
Oke nice.. Maar is de 41M/s alweer een iets ouder model? of is deze pas recent op de markt? Niet dat ik hem dalijk koop en 1 maand later komt een nieuwere (betere) versie op de markt.
41M/S is gloednieuw. Sinds minder dan 2 weken verkijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Ik heb de SR41M/S sinds gisteren in mijn bezit, en ben er tot nu toe erg tevreden over.
De exacte batterijduur moet ik nog testen, maar gisteren zat ik met het high performance profiel, scherm op 100% brightness en veel CPU load (allerlei zaken installeren en kopieeren van m'n oude laptop) op een uur of 3 voordat 'ie vanzelf ging hibernaten. De batterijmeter van Vista is niet echt precies, hij begon op 2:15, ging toen naar 2:30 en bleef ongeveer een half uur rond die waarde hangen.

De grafische prestaties zijn ook prima, ik haal 3950 3Dmarks met 3Dmark 2006.

Met die "mindere" CPU zat ik eerst ook in m'n maag (mijn oude laptop heeft een T7200), maar de prestaties zijn ruim voldoende. En inderdaad, als deze CPU te langzaam wordt kan je (mits je een beetje handig bent) zo een snellere CPU installeren. De garantie vervalt dan uiteraard wel.

Ohja, de speakertjes stellen natuurlijk weinig voor bij zo'n klein ding. Praktisch geen bass. Wel nog een heel behoorlijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:27:
Ik heb de SR41M/S sinds gisteren in mijn bezit, en ben er tot nu toe erg tevreden over.
De exacte batterijduur moet ik nog testen, maar gisteren zat ik met het high performance profiel, scherm op 100% brightness en veel CPU load (allerlei zaken installeren en kopieeren van m'n oude laptop) op een uur of 3 voordat 'ie vanzelf ging hibernaten. De batterijmeter van Vista is niet echt precies, hij begon op 2:15, ging toen naar 2:30 en bleef ongeveer een half uur rond die waarde hangen.

Met die "mindere" CPU zat ik eerst ook in m'n maag (mijn oude laptop heeft een T7200), maar de prestaties zijn ruim voldoende. En inderdaad, als deze CPU te langzaam wordt kan je (mits je een beetje handig bent) zo een snellere CPU installeren. De garantie vervalt dan uiteraard wel.

Ohja, de speakertjes stellen natuurlijk weinig voor bij zo'n klein ding. Praktisch geen bass. Wel nog een heel behoorlijk volume.
maar hoe zou hij vallen t.o.v. mijn vaio fz11s (en dan met name de dubbele lamp t.o.v. led)? Ik zag trouwens nergens de volume knoppen voor het geluid, waar zitten die ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:36:
[...]
maar hoe zou hij vallen t.o.v. mijn vaio fz11s (en dan met name de dubbele lamp t.o.v. led)?
De SR heeft een prima scherm, maar de dubbele lamp FZ is een van de beste laptop schermen ooit.

Hier de metingen van Notebookjournal:
FZ31Z
durchschnittl. Luminanz cd/m² 379,40
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,14
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,54
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 714,30
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 702,60

SR41M/W
Helligkeit und Kontrast
durchschnittl. Luminanz cd/m² 244,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,25
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,56
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 400,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 435,00

Hoe bright zet jij het FZ scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:56:
[...]

De SR heeft een prima scherm, maar de dubbele lamp FZ is een van de beste laptop schermen ooit.

Hoe bright zet jij het FZ scherm?
Mijn scherm staat op full-brightness omdat mijn batterij (3 soorten) ook niet meer goed werkt en ik dus bepaalde instellingen niet meer kan wijzigen.

Dus qua scherm moet ik het niet doen als ik het goed begrijp? (sorry heb er echt geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:10:
[...]
Dus qua scherm moet ik het niet doen als ik het goed begrijp? (sorry heb er echt geen verstand van)
De SR heeft een heel goed scherm, veel beter dan een gemiddelde laptop. Maar jouw FZ heeft een topscherm, de SR is ietsje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Het SR topic leeft weer een beetje :P. Heb mijn SR29VN/S nu alweer bijna een jaartje.Erg tevreden. Heb inmiddels Windows 7 nog geprobeerd gaat best goed en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:27:

Zou je nog wat meer ervaringen kunnen delen (evt. fotos)? en waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Ik zal later vanmiddag even wat uitgebreidere info neerzetten.
Heb 'm bij RAF Hilversum gekocht voor 1150 (50 euro korting gekregen) + gratis BT muis & sleeve.

P.S.
Ben nu 3 kwartier aan het werk, en de batterijmeter staat al een half uur op 2u 25 min resterend, ben benieuwd hoelang 'ie het uit gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:26:
Ik zal later vanmiddag even wat uitgebreidere info neerzetten.
Heb 'm bij RAF Hilversum gekocht voor 1150 (50 euro korting gekregen) + gratis BT muis & sleeve.

P.S.
Ben nu 3 kwartier aan het werk, en de batterijmeter staat al een half uur op 2u 25 min resterend, ben benieuwd hoelang 'ie het uit gaat houden.
Je hebt nog geen uitgebreidere info neergezet. Ook foto's indien het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

Na lang rond gekeken te hebben en mijn oude vaio verkocht te hebben, wil ik nu deze ga kopen. Ik vind echter nergens meer de SR41 M/S. Weet iemand of er een nieuwe versie uitkomt of een nieuwere serie? En is overigens de 49VN/H de enige in de SR serie die in titanium kleur verkrijgbaar is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SR5 zit er aan te komen ja, ik denk rond 22 october-1 november.

De 49VN/H heeft geen ATI 4570, vind ik persoonlijk erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:22:
SR5 zit er aan te komen ja, ik denk rond 22 october-1 november.

De 49VN/H heeft geen ATI 4570, vind ik persoonlijk erg jammer.
Al enige specs van dit model ergens te bekennen? en bijvoorbeeld ook de kleur? Mijn FZ11s was zilver, maar heb toch liever die titanium kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:32:
[...]
Al enige specs van dit model ergens te bekennen? en bijvoorbeeld ook de kleur? Mijn FZ11s was zilver, maar heb toch liever die titanium kleur.
Niets bekend, maar ik verwacht ATI 4570 met betere CPUs dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:34:
[...]

Niets bekend, maar ik verwacht ATI 4570 met betere CPUs dan nu.
Maar is in het algemeen genomen zo'n normale beter (bijv. 41m/s) of toch een speciale (bijv. 49vn/s). En dan niet specifiek gekeken naar die modellen, maar gewoon in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:38:
[...]
Maar is in het algemeen genomen zo'n normale beter (bijv. 41m/s) of toch een speciale (bijv. 49vn/s). En dan niet specifiek gekeken naar die modellen, maar gewoon in het algemeen.
Ik begrijp je vraag niet. Maar een ATI 4570 is 2x zo sterk als een ATI 3470 voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:41:
[...]

Ik begrijp je vraag niet. Maar een ATI 4570 is 2x zo sterk als een ATI 3470 voor games.
De nieuwe serie is er. De 51MF/s En 59XG. De 51 is in vergelijking met de 41m/s wel een verbetering qua processor, maar t.o.v. de oudere 31m/s is hij niet veel beter. Deze 31 had zelfs betere processor erin (2.4 t.o.v. nieuwe 2.13), de videokaart is wel beter in de nieuwe 51 t.o.v. de 31 (maar zelfde als 41), maar de max gegevenssnelheid is in de 51 weer slechter t.o.v. de 31.

Weet dus niet of het een slimme investering zou zijn als ik de 51mf zou aanschaffen, of dat ik beter nog een blok kan wachten. Maar zag ook wel weer dat Sony het mooie design (groen/oranje lampje aan de zijkant etc.) weggelaten heeft uit haar nieuwe modellen de NW en CW. Ook de X en W serie heeft dit niet maar dit kan zijn vanwege de kleinere grote van deze 2 laatste genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:18:
[...]
De nieuwe serie is er. De 51MF/s En 59XG. De 51 is in vergelijking met de 41m/s wel een verbetering qua processor, maar t.o.v. de oudere 31m/s is hij niet veel beter. Deze 31 had zelfs betere processor erin (2.4 t.o.v. nieuwe 2.13),
Een Core 2 Duo 2.13 GHz is echt ruim voldoende voor hedendaagse toepassingen en games.
maar de max gegevenssnelheid is in de 51 weer slechter t.o.v. de 31.
Het is gewoon wireless-n, even snel dus. Waarschijnlijk een foutje van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Een Core 2 Duo 2.13 GHz is echt ruim voldoende voor hedendaagse toepassingen en games.

[...]

Het is gewoon wireless-n, even snel dus. Waarschijnlijk een foutje van Sony.
Oke, zoiets dacht ik dus al (foutje van sony). Maar t.o.v. de 59 is de 51 weer dus de betere aanschaf?

Ik zag trouwens dat jij wel veel actief hier bent en vaak wel het een en ander weet. Kan jij mij misschien eens het volgende uitleggen:
De sony X-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een blauw streepje bij.
De sony Z-serie & SR-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een zwart streepje bij.
De sony W-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een groen streepje bij.

Wat beteken deze verschillende kleuren streepjes etc.? Ik vind het nergens terug in een forum hier of ik heb er overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:40:
[...]
Oke, zoiets dacht ik dus al (foutje van sony). Maar t.o.v. de 59 is de 51 weer dus de betere aanschaf?
Die met ATI 4570 is beter voor games en 3d rendering. Die met Intel 4500 gaat langer mee op de accu.
De sony X-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een blauw streepje bij.
Ik kan het icoontje niet terug vinden. heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het icoontje niet terug vinden. heb je een link?
Zwarte/Zwarte streepje (sr/z-serie) http://www.sony.nl/res/images/image/88/1237475877288.jpg
Zwarte/blauwe streepje (x-serie) http://www.sony.nl/res/images/image/92/1237476554192.jpg
Zwarte/groene streepje (w-serie) http://www.sony.nl/res/images/image/20/1237475656920.jpg

die tekens steeds links bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet niet wat ze er mee bedoelen.

Ik weet wel dat de Z het beste scherm heeft. Meest heldere, grootste gamut en een beschermende laag. De SR heeft een glimmende laag en een kleinere gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet wat ze er mee bedoelen.

Ik weet wel dat de Z het beste scherm heeft. Meest heldere, grootste gamut en een beschermende laag. De SR heeft een glimmende laag en een kleinere gamut.
Hmm oke jammer. Heeft iemand al een nieuwe versie in zijn bezit? Kan ze namelijk nog nergens vinden.
Vind het trouwens wel jammer dat er geen blu-ray en hdmi in de 51m/f zit, of zou het van de hdmi ook weer een fout zijn op de site?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

weet iemand of deze sr reeks binnekort wordt vervangen door een nieuwe reeks? aangezien ze al bij de 51 zitten?? En behouden ze dan die lichtbalk erin (groen/oranje), want in de nieuwe reeksen (nw, cw, x-serie) zit dat niet meer.

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen. want ik ben echt heel erg aan het twijfelen om de 51 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 20:24
Iemand enig idee of de VGN-SR59VG/H ook naar Nederland komt? Zie hem wel in alle omringende landen te koop, maar niet hier. Zelfs niet op sony.nl :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaar schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:
Iemand enig idee of de VGN-SR59VG/H ook naar Nederland komt? Zie hem wel in alle omringende landen te koop, maar niet hier. Zelfs niet op sony.nl :/
Bij computerpirates staat hij als verwacht voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaar schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:
waarom de 59VG/H eigenlijk? waarom niet de 51MF/S? of anders de 49? De 59 is volgens mij slechter dan deze 2 laatste die ik noem.

Als je hem hebt, plaats dan ook even een review en paar foto's als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 20:24
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:42:
[...]
waarom de 59VG/H eigenlijk? waarom niet de 51MF/S? of anders de 49? De 59 is volgens mij slechter dan deze 2 laatste die ik noem.

Als je hem hebt, plaats dan ook even een review en paar foto's als je wilt.
Heb het over de VG niet de XG. Duidelijk andere specs dan de XG, check de Belgische counterpart van de laptopshop. Niet veel anders dan de MF volgens mij maar titanium oogt toch beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:35:
[...]

Heb het over de VG niet de XG. Duidelijk andere specs dan de XG, check de Belgische counterpart van de laptopshop. Niet veel anders dan de MF volgens mij maar titanium oogt toch beter :)
Oh mijn fout haha :P.. Maar 200/300 euro meer betalen voor een ander scherm kleurtje, een iets groter hardere schijf en een iets snellere processor (waarvan je niet veel zult merken) ;), vind ik nog net iets TE, haha.. Tevens een AZERTY toetsenbord t.o.v. een QWERTY toetsenbord, nee bedankt! :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
*revive thread* :P

Is er trouwens iets veranderd in de batterij levensduur want bij de nieuwere modellen gaat hij nog niet eens 4 uur door en bij andere modellen wel +- 7 uur.
Zou iemand mij alsjeblieft hier wat meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Ik haal met mijn SR41M ook maar iets van 3.5 uur. Zal wel door de ATI grafische chip komen, die is niet echt heel zuinig.
Zijn er hier mensen met de Intel grafische chip die hebben gemeten hoe lang 'ie meegaat op een acculading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog niemand die de nieuwe sr51 in zijn bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ziet er interessant uit deze laptop :) Hij combineert een compact design van 13,3 inch met een ATI 4570 en juist op het grafische vlak moeten veel laptops het laten schieten. Met de SR51MF/S heb je dan alles in een eigenlijk, mobiliteit en een videokaart waarmee je best wat games kunt spelen.

Ik lees echter dat jullie slechts een uur of 3 op de accu werken, klopt dat? (ik heb het dan over de SR51MF/S, maar ik neem aan dat dat niet veel zal schelen met het vorige type) Dat zou dan enigszins nadelig zijn in mijn ogen, aangezien hij qua batterij dan niet heel veel mobieler is dan een 15 inch model.

In ieder geval staat deze wel op mijn lijstje om in de gaten te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niemand ervaring met de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
kan iemand nog iets concreets melden over de batterijduur van de SR39 en SR51 als iemand die heeft? ben erg benieuwd, want wat ze op de Sony site melden is volgens mij in de meest zuinige modus en nauwelijks iets uitvoeren op de notebook heb ik het idee.

overweeg namelijk de SR39 (die nog ergens te krijgen is in de aanbieding) of de SR51 aan te schaffen. wat zijn verder belangrijke verschillen tussen die 2? ik zie ze zelf niet echt (behalve de processor en batterijduur) maar wellicht op basis van persoonlijke ervaringen komt er iets waardevols naar voren wat handig is voor ik tot aanschaf overga. de videokaarten verschillen ook maar welke is beter? ik ben geen gamer dus voor mij zou dat niet boeien. wel HD films kijken eventueel en wat video-editing.

op de Sony site wel gekeken en online gezocht maar merk dat de specs niet altijd kloppen, zoals ik ook hier heb gelezen dus raak ik in de war.

zoals een HDMI uitgang, zit dat nou op deze beide types? op de foto op de Sony site te zien wel.
welke van de 2 zou het beste zijn om te kiezen? zou de P7450 processor op de SR51 genoeg zijn voor multitasken/meerdere applicaties tegelijk draaien en om wat video-editing te kunnen doen en dat renderen niet al te lang duurt?

veel dank alvast!

cheers,
Rolando

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolando Frio schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:25:
kan iemand nog iets concreets melden over de batterijduur van de SR39 en SR51 als iemand die heeft? ben erg benieuwd, want wat ze op de Sony site melden is volgens mij in de meest zuinige modus en nauwelijks iets uitvoeren op de notebook heb ik het idee.

overweeg namelijk de SR39 (die nog ergens te krijgen is in de aanbieding) of de SR51 aan te schaffen. wat zijn verder belangrijke verschillen tussen die 2? ik zie ze zelf niet echt (behalve de processor en batterijduur) maar wellicht op basis van persoonlijke ervaringen komt er iets waardevols naar voren wat handig is voor ik tot aanschaf overga. de videokaarten verschillen ook maar welke is beter? ik ben geen gamer dus voor mij zou dat niet boeien. wel HD films kijken eventueel en wat video-editing.

op de Sony site wel gekeken en online gezocht maar merk dat de specs niet altijd kloppen, zoals ik ook hier heb gelezen dus raak ik in de war.

zoals een HDMI uitgang, zit dat nou op deze beide types? op de foto op de Sony site te zien wel.
welke van de 2 zou het beste zijn om te kiezen? zou de P7450 processor op de SR51 genoeg zijn voor multitasken/meerdere applicaties tegelijk draaien en om wat video-editing te kunnen doen en dat renderen niet al te lang duurt?

veel dank alvast!

cheers,
Rolando
Ben je al tot koop overgegaan? Kun je je ervaringen met ons delen? Iemand anders al ervaringen met deze nieuwe 51-reeks?? Lijkt me sterk dat niemand deze heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de nieuwe (vervolg) reeks uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:26:
Weet iemand wanneer de nieuwe (vervolg) reeks uitkomt?
Tussen half en eind januari waarschijnlijk. Dan zijn de i3/i5 cpu's namelijk beschikbaar en komen alle merken met hun nieuwe modellen enzo.

[ Voor 18% gewijzigd door bear87 op 28-12-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:49:
[...]

Tussen half en eind januari waarschijnlijk. Dan zijn de i3/i5 cpu's namelijk beschikbaar en komen alle merken met hun nieuwe modellen enzo.
En zijn er nog geen modellen bekend (incl. specs)? Want zag in het FW-topic wel al een stuk of 3 modellen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:54:
[...]

En zijn er nog geen modellen bekend (incl. specs)? Want zag in het FW-topic wel al een stuk of 3 modellen genoemd.
Nee, nog niet. (check de sony site en de pricewatch hier en daar, dat is ook de enige plek waar ik en andere het vandaan kunnen halen en waar die fw's vandaan komen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:09:
[...]

Nee, nog niet. (check de sony site en de pricewatch hier en daar, dat is ook de enige plek waar ik en andere het vandaan kunnen halen en waar die fw's vandaan komen ;) )
Ik heb het gevonden! Bedankt voor de info! Kan iemand mij echter vertellen welke van de twee modellen beter is?
De nieuwe aankomende S11X9E http://www.laptopshop.nl/...1x9e-b.html#specificaties

Of kan ik beter gaan voor de SR51MF/S http://www.laptopshop.nl/...51mf-s.html#specificaties

Ik weet namelijk niet of ik er verstandig doe om nu nog een SR51MF/S te kopen omdat mijn FZ11s hoog nodig aan vervanging toe is, en mij de SR serie een goede opvolger leek, aangezien ik ook een schermmaat kleiner wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:19:
[...]

Ik heb het gevonden! Bedankt voor de info! Kan iemand mij echter vertellen welke van de twee modellen beter is?
De nieuwe aankomende S11X9E http://www.laptopshop.nl/...1x9e-b.html#specificaties

Of kan ik beter gaan voor de SR51MF/S http://www.laptopshop.nl/...51mf-s.html#specificaties

Ik weet namelijk niet of ik er verstandig doe om nu nog een SR51MF/S te kopen omdat mijn FZ11s hoog nodig aan vervanging toe is, en mij de SR serie een goede opvolger leek, aangezien ik ook een schermmaat kleiner wil..
Zie notebookspot.nl, daar staan al benchmarks van die nieuwe cpu, de i3. De cpu is volgens de verwachte/geschatte score beter dan de P7450. Het is echter wel een geschatte score, nog niet de uiteindelijke. De videokaart is echter minder goed in de aankomende s11x9e.

Dus de cpu is volgens de verwachte score beter, en de gpu minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:19:
[...]
Kan iemand mij echter vertellen welke van de twee modellen beter is?
Wil je gaan gamen? dan moet je de ATI 4570 kaart nemen. Anders neem je beter de Intel 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:28:
[...]

Wil je gaan gamen? dan moet je de ATI 4570 kaart nemen. Anders neem je beter de Intel 4500.
Maar een intel 4500 vind ik klinken als een videokaart die eigenlijk niks voorstelt. Ben niet zo thuis in de wereld van laptops, maar Nvidia en ATI zijn echt bekende en ook goede merken.

Is het veel verschil, het verschil tussen de nieuwe processor (i3) en de oude processor (P7450)? En ook echt merkbaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Maar een intel 4500 vind ik klinken als een videokaart die eigenlijk niks voorstelt. Ben niet zo thuis in de wereld van laptops, maar Nvidia en ATI zijn echt bekende en ook goede merken
Een dedicated ATI of Nvidia kaart heeft alleen toegevoegde waarde om te gamen. Intel 4500 is eigenlijk niet geschikt voor medium/ zwaardere games, maar kan wel perfect 1080p video en flash accelereren.

Het voordeel van de Intel 4500 is het veel lagere stroomverbruik. Dit zorgt voor minder fangeluid en langere accu duur. Als je niet gamet ga je er dus alleen op achteruit met een dedicated ATI of Nvidia kaart.

De sony SR met ATI 45700 haalt zo'n 3.5 uur op de accu, met de Intel 4500 max 5 uur.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Is het veel verschil, het verschil tussen de nieuwe processor (i3) en de oude processor (P7450)? En ook echt merkbaar?
Ligt er maar net aan wat jij ermee doet. Wat ben je van plan met je laptop? Welke applicaties, welke games, veel multitasken? zoja hoe?

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:24:
[...]

Een dedicated ATI of Nvidia kaart heeft alleen toegevoegde waarde om te gamen. Intel 4500 is eigenlijk niet geschikt voor medium/ zwaardere games, maar kan wel perfect 1080p video en flash accelereren.

Het voordeel van de Intel 4500 is het veel lagere stroomverbruik. Dit zorgt voor minder fangeluid en langere accu duur. Als je niet gamet ga je er dus alleen op achteruit met een dedicated ATI of Nvidia kaart.

De sony SR met ATI 45700 haalt zo'n 3.5 uur op de accu, met de Intel 4500 max 5 uur.

[...]

Ligt er maar net aan wat jij ermee doet. Wat ben je van plan met je laptop? Welke applicaties, welke games, veel multitasken? zoja hoe?
Ik gebruik de laptop voor internetten, om documenten te typen (excel, word) en heel af en toe wat games (zoals de nieuwste fifa, pes & gta). Maar had toch wel graag een fatsoenlijke laptop aangezien mijn studie bijna is afgerond en ik een functie als account manager zal vervullen en daardoor de laptop ook als zakelijk gebruikt zal gaan worden. Dus wat is dan de beste keuze?

En hoe zit het met de specs van de Y11S1E http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vpc-y11s1e-s.html t.o.v. de SR51MF/S. Want na een plaatje gezien (wel een vaag plaatje) te hebben van de nieuwe S-serie ben ik niet zo kapot van de looks er van. En de Y serie ziet er wel gelikt uit. Maar denk dat de specs van de Y-serie voor het genoemde model nog beetje jammer zijn. Wss zullen ze er bij een opvolger vergelijkbaare specs instoppen als de S of de Z (nieuwe) instoppen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picture van de nieuwe S-serie:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/SonyS.png

En de nieuwe Y-serie (ook 13 inch):
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/02/1262439144-560.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:30:
[...]
Ik gebruik de laptop voor internetten, om documenten te typen (excel, word) en heel af en toe wat games (zoals de nieuwste fifa, pes & gta).
Als je die games fatsoenlijk wil spelen moet je eigenlijk op z'n minst een Ati 4570 nemen. Deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Sony Vaio VGN-SR51MF/S

Of kijk naar de CW serie 14". Maar er komen veel nieuwe Sony modellen aan, het kan dus verstandig zijn om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:54:
[...]

Als je die games fatsoenlijk wil spelen moet je eigenlijk op z'n minst een Ati 4570 nemen. Deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Sony Vaio VGN-SR51MF/S

Of kijk naar de CW serie 14". Maar er komen veel nieuwe Sony modellen aan, het kan dus verstandig zijn om te wachten.
De CW-serie spreekt mij niet aan. Net als de NW-serie mij ook niet aanspreekt. Sowieso wil ik een 13 inch. Kun je me een overzicht er van geven, indien mogelijk? Ik weet namelijk:
Nieuwe F-serie
Nieuwe S-serie
Nieuwe Y-serie
Nieuwe Z-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De S, Y en Z zijn de 13 inchers. Meer info over de nieuwe modellen:
http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:16:
De S, Y en Z zijn de 13 inchers. Meer info over de nieuwe modellen:
http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8
Welke andere modellen zijn dan op komst, naast de F-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Grote kans dat de 18" AW ook een update krijgt. En ook op 11" gebied zal er wel wat gebeuren. Onder de naam T serie of een nieuwe naam.

CES is van 7 tot 10 januari, dan krijgen we ongetwijfeld meer nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus! De nieuwe S-serie en Y-serie zien er toch wel gladjes uit!

Alleen jammer dat de S-serie alleen in het zwart is te verkrijgen, hou persoonlijk niet van een gehele zwarte laptop. De Y-serie is daarentegen wel mooi! Alleen vraag ik mij af of een dergelijke processor wel iets voor mij is. En ik vind het jammer dat de Y-serie niet net als de S-serie (op enkele modellen) het blacklit keyboard heeft.
Het everywair lijkt mij overigens wel handig! Snap alleen niet precies hoe het werkt.

Iemand een idee wat de beste keuze zou zijn? Is zo'n processor in zo'n Y-serie echt trager dan bijv wat ik nu in mijn FZ heb, een T7100 @ 1.8 GHz?

Vind het overigens wel jammer dat wij niet de mogelijkheid hebben om te customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:08:
Iemand een idee wat de beste keuze zou zijn? Is zo'n processor in zo'n Y-serie echt trager dan bijv wat ik nu in mijn FZ heb, een T7100 @ 1.8 GHz?
Voor normaal (office, internet, HD video kijken, muziek luisteren) gebruik is de SU7300 in de Y meer dan genoeg. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de harde schijf veel vaker de bottleneck dan de CPU.

Pas als je CPU intensieve applicaties gaat doen zoals berekeningen of video editing is een zwaardere CPU nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 07:03:
[...]

Voor normaal (office, internet, HD video kijken, muziek luisteren) gebruik is de SU7300 in de Y meer dan genoeg. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is de harde schijf veel vaker de bottleneck dan de CPU.

Pas als je CPU intensieve applicaties gaat doen zoals berekeningen of video editing is een zwaardere CPU nodig.
Bedankt voor je bericht. Ik zag overigens dat ze in Spanje, Frankrijk, Italie 2 modellen hebben van de Y-serie, ook eentje met everywair in. Denk dat als ik hem koop, ik hem in spanje koop.

Is de Y-serie trouwens merkbaar langzamer dan de FZ11S qua prestaties? Of is hij misschien sneller (weinig kans)?

En denk je dat er de kans bestaat dat ze de Y-serie in de 2e reeks ook met blacklit-keyboard uitrusten? Of dat ze hem zelf configureerbaar maken? Want zag dat ze X, F, P en Z nu ook zelf configureerbaar hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:06:
[...]
Is de Y-serie trouwens merkbaar langzamer dan de FZ11S qua prestaties? Of is hij misschien sneller (weinig kans)?
Bij normaal (niet CPU intensief) gebruik is de snelheid van de HDD bepalend. Grote kans dat de Y een snellere HDD heeft dan jouwe ouwe FZ.

Of ze hem configureerbaar maken weet ik niet, ik denk eerlijk gezegd van niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 08-01-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:10:
[...]

Bij normaal (niet CPU intensief) gebruik is de snelheid van de HDD bepalend. Grote kans dat de Y een snellere HDD heeft dan jouwe ouwe FZ.

Of ze hem configureerbaar maken weet ik niet, ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ik heb in de FZ een 160GB 5400RPM, in de Y zit een 320GB 5400 RPM. CPU is T7100 @ 1,8 GHz vs SU7300 @ 1,3 GHz. GPU is NVIDIA GeForce 8400M GT vs intel GMA 4500 MHD.
Wil niet een laptop kopen, waarvan ik achteraf vind, dat ik achteruit ben gegaan.

Configureerbaar dacht ik eerlijk gezegd ook niet. Hoop wel dat ze zo'n blacklit keyboard erin gooien. Maar waarschijnlijk zal dit ook wel niet gebeuren, toch?

Weet jij wat Everywair 3G precies inhoudt? Moet je hier nog voor betalen? Had gegoogled maar vond er niet echt iets specifiek over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al maanden aan het wachten op de Sony S serie. In het begin hebben ze mij verteld dat hij zelf samen te stellen werd, maar dit is nog steeds niet mogelijk. Weet iemand of dit mogelijk wordt? En binnen welke termijn?

Daarnaast heb ik afgelopen week tijdens de Mediamarkt actie de Sony Vaio S12X9E/B gekocht, hier zit een intel HD kaart in. Heeft iemand enig idee of ik met de genoemde processor (i3-350 2,26 ghz) en deze intel Hd kaart, een spel als de sims 3 kan spelen? Ik lees namelijk dat de nvidia kaart die beschikbaar zou zijn bij zelf samenstellen, ook niet heel top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga daar maar niet vanuit, de intel HD graphics zijn diep en dieptriest als het om games gaat.

http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html
11 fps in starcraft... de HD4570 (instapkaart van de vorige generatie) haalt al 40-50fps @ full-hd.

sims kan je nog net spelen, maar enkel op de laagste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:44:
ga daar maar niet vanuit, de intel HD graphics zijn diep en dieptriest als het om games gaat.

http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html
11 fps in starcraft... de HD4570 (instapkaart van de vorige generatie) haalt al 40-50fps @ full-hd.

sims kan je nog net spelen, maar enkel op de laagste settings.
Ok bedankt voor de reactie. Als het aan mij lag had ik hem liever met de Nvidia kaart, maar omdat Sony de mogelijkheid nog niet beschikbaar heeft gesteld van het zelf samen stellen van deze serie, terwijl het in omringende landen zoals UK, Duitsland, Spanje, Frankrijk wel al mogelijk is. Heeft iemand enig idee of Sony dit nog beschikbaar gaat stellen? Heb geprobeerd te bellen met Sony Nederland, maar wordt steeds door verwezen naar een ander telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Ik heb in de FZ een 160GB 5400RPM, in de Y zit een 320GB 5400 RPM.
Waarschijnlijk heeft de nieuwe HDD een 2x zo hoge areal density, en zal dus in de praktijk wat sneller zijn.
Pagina: 1 2 Laatste