Welkom in het topic gewijd aan de (nieuw) mobiele laptop van Sony: de SR!
Ikzelf ben op het moment op zoek naar een laptop, en na een tijd lang gezocht te hebben viel mijn ook op de Sony FW en de Sony SR: ik wil een mooie (!), draagbare laptop en vooral dat eerste is een eigenschap die maar erg weinig laptops hebben. Het merendeel van de fabrikanten heeft naar mijn mening echt een LOI cursusje product design nodig; het gros is echt afgrijselijk. Het design van de meeste Vaio's vind ik dan weer heel erg goed, ook Apple valt bij mij wel in de smaak, maar dan zou ik alleen een zwarte MacBook willen, en die paar honderd euro voor een likje verf vind ik toch iets te veel van het goede.
Ik neigde eerst naar de FW vanwege zijn design, maar realiseerde me dat die meer dan 3 kilo woog en 16+ inch is ook best wel groot wanneer je dit rondzeult in je rugtas. Maar toen vond ik de SR, die bijna hetzelfde design heeft, maar dan compacter en zelfs mooier. De prijs sprak me daarbij ook erg aan (€1299), zeker aangezien ik het als zelfstandige BTW-loos kan aanschaffen. Hopelijk zal de prijs ook nog wat zakken op het moment dat de X versie ook in de winkels verkrijgbaar wordt. RAF Amsterdam meldde met echter het volgende:
Er zijn twee versies die Sony aanbiedt: de V (top versie) en X (instapversie). In de lijst met specificaties kan je de verschillen zien, maar ik zal de belangrijkste hier noemen:
De X heeft 4GB (2x2GB) dual channel RAM, en de V 3GB (1+2GB). De V heeft een snellere en grotere harde schijf (200GB 7200rpm vs. 160GB 5400rpm), en een echte video kaart (ATI MOBILITY RADEON(TM) HD 3470 vs. MOBILE INTEL(R) GRAPHICS MEDIA). De grap daarvan is dan wel weer dat de V versie 5 uur met zijn batterij doet en de X 'maar' 3.5. In een review die ik las ging de batterij zelfs 6uur mee, en dat vind ik best wel heel erg indrukwekkend.
Op dit moment (7 augustus) is de X versie nog niet beschikbaar in Nederland, maar dat zou aan het eind van deze week, of volgende week opgelost moeten zijn en begint de levering. Dit in verband met problemen bij de produktie (deze informatie komt van Sony Nederland, ik heb ze gebeld). De V versie is wel al een tijdje te koop.
Pricewatch (de V series staat er twee keer in, ik weet niet waarom):
VGN-SR19VN
VGN-SR19VN
De goedkoopste prijs op dit moment (7 augustus) is €1480 bij Max ICT + €10 verzendkosten. Dat is dus meer dan €100 minder dan wanneer je hem via SonyStyle koopt.
Het is uiteraard ook mogelijk om de X of V in een ander land te kopen, ook omdat daar al wel beide versies leverbaar zijn. In Duitsland bijvoorbeeld is de X al te vinden vanaf €1185 (!).
Verkoop praat van de Sony website
Specificaties
* De specificaties komen van de Sony website, maar die staan echt vol van de fouten; waar opgemerkt heb ik ze verbeterd in deze lijst
* Verschillen tussen de V en X versie zijn aangegeven in het rood
Officiele foto's (clickable):
Sony gallery
Spec sheets (op de Duitse website, kon het niet zo uitgebreid vinden op Sony.nl)
Sony Vaio VGN-SR19VN
Sony Vaio VGN-SR19XN
Sony Vaio SR-Series
Sony Vaio Dealers
Drivers / Support
Sony Vaio VGN-SR19XN / VGN-SR19VN
Voor de officiele Audio/Bluetooth/Chipset/Ethernet/Graphics (Intel en ATi)/SATA/WLAN drivers:
Vooraf geïnstalleerde stuurprogramma's
VAIO Recovery Center Update Program 1.3.5.200806300
Frontpage Nieuws over nieuwe Vaio's
Sony introduceert nieuwe Vaio-notebooks
Reviews
PCPro (SR19XN)
"A stunning 1.9kg laptop that offers six hours of battery life, but it's the whole bundle - superb design, extra software and a two-year warranty - that lifts it above the rest"
TechRadar (SR19VN)
"That it crams so much performance into such a compact and lightweight chassis is impressive in itself, and it's difficult to fault the Sony for style or usability. It's a shame the SR19 can't match Intel's performance claims for Centrino 2-based laptops, however."
Ikzelf ben op het moment op zoek naar een laptop, en na een tijd lang gezocht te hebben viel mijn ook op de Sony FW en de Sony SR: ik wil een mooie (!), draagbare laptop en vooral dat eerste is een eigenschap die maar erg weinig laptops hebben. Het merendeel van de fabrikanten heeft naar mijn mening echt een LOI cursusje product design nodig; het gros is echt afgrijselijk. Het design van de meeste Vaio's vind ik dan weer heel erg goed, ook Apple valt bij mij wel in de smaak, maar dan zou ik alleen een zwarte MacBook willen, en die paar honderd euro voor een likje verf vind ik toch iets te veel van het goede.
Ik neigde eerst naar de FW vanwege zijn design, maar realiseerde me dat die meer dan 3 kilo woog en 16+ inch is ook best wel groot wanneer je dit rondzeult in je rugtas. Maar toen vond ik de SR, die bijna hetzelfde design heeft, maar dan compacter en zelfs mooier. De prijs sprak me daarbij ook erg aan (€1299), zeker aangezien ik het als zelfstandige BTW-loos kan aanschaffen. Hopelijk zal de prijs ook nog wat zakken op het moment dat de X versie ook in de winkels verkrijgbaar wordt. RAF Amsterdam meldde met echter het volgende:
Wat ik niet helemaal begreep aangezien de X wel al te pre-orderen was via SonyStyle. Dit mailde ik RAF terug en zij zeiden:Dit model kunnen wij niet bestellen, aangezien Sony Benelux deze niet in zijn assortiment heeft.
Maandag a.s. hopelijk dus meer informatie.Geachte mijnheer van Braam, zoals het er nu naar uitziet gaat de VGN-SR19XN
uitsluitend leverbaar worden via de Sony website en wordt het notebook
geleverd via Engeland.
Wij zullen aanstaande maandag bij Sony Nederland informeren of dit model überhaupt in Nederland op de markt komt.
Er zijn twee versies die Sony aanbiedt: de V (top versie) en X (instapversie). In de lijst met specificaties kan je de verschillen zien, maar ik zal de belangrijkste hier noemen:
De X heeft 4GB (2x2GB) dual channel RAM, en de V 3GB (1+2GB). De V heeft een snellere en grotere harde schijf (200GB 7200rpm vs. 160GB 5400rpm), en een echte video kaart (ATI MOBILITY RADEON(TM) HD 3470 vs. MOBILE INTEL(R) GRAPHICS MEDIA). De grap daarvan is dan wel weer dat de V versie 5 uur met zijn batterij doet en de X 'maar' 3.5. In een review die ik las ging de batterij zelfs 6uur mee, en dat vind ik best wel heel erg indrukwekkend.
Op dit moment (7 augustus) is de X versie nog niet beschikbaar in Nederland, maar dat zou aan het eind van deze week, of volgende week opgelost moeten zijn en begint de levering. Dit in verband met problemen bij de produktie (deze informatie komt van Sony Nederland, ik heb ze gebeld). De V versie is wel al een tijdje te koop.
Pricewatch (de V series staat er twee keer in, ik weet niet waarom):
VGN-SR19VN
VGN-SR19VN
De goedkoopste prijs op dit moment (7 augustus) is €1480 bij Max ICT + €10 verzendkosten. Dat is dus meer dan €100 minder dan wanneer je hem via SonyStyle koopt.
Het is uiteraard ook mogelijk om de X of V in een ander land te kopen, ook omdat daar al wel beide versies leverbaar zijn. In Duitsland bijvoorbeeld is de X al te vinden vanaf €1185 (!).
Verkoop praat van de Sony website
Werk en speel waar u maar wilt met de stijlvolle VAIO SR-serie. Deze allround multimedianotebooks combineren krachtige functionaliteit met een haarscherp 13,3” scherm.
Bijzonder compact
Reis zonder moeite tussen thuis en kantoor. Deze stijlvolle 13,3” notebook beschikt over een slanke maar sterke magnesiumbehuizing en weegt nog geen 1,9 kg.
Fraaie vormgeving
Schitterend ontwerp gebaseerd op een ultradun cilindervormig scharnier, een comfortabel en ergonomisch toetsenbord en een prestigieuze zilverkleurige afwerking.
Evenwichtige levensstijl
Selecteer uw favoriete werk-, entertainment- en persoonlijke instellingen met een druk op de knop dankzij de unieke schakelfuncties.
Specificaties
* De specificaties komen van de Sony website, maar die staan echt vol van de fouten; waar opgemerkt heb ik ze verbeterd in deze lijst
* Verschillen tussen de V en X versie zijn aangegeven in het rood
VGN-SR19VN | VGN-SR19XN | |
Besturingssysteem | Windows Vista® Business | Windows Vista® Business |
Microprocessor | Intel® Core(TM) 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz) | Intel® Core(TM) 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz) |
Taal | Engels / Nederlands | Engels |
Hoofdgebruik | Ultra-portable | Business / Home |
Gewicht (kg) | 1.9Kg | 1,9Kg |
Standaard geheugen (MB) | 4096 (dual channel) | 3072 |
Specificaties van het geheugen | DDR2-SDRAM (667 Mhz) (2 x 2GB / max. 4 GB met 2 x 2 GB) | DDR2-SDRAM (800Mhz) (1 x 2GB + 1 x 1GB/max. 4GB = 2x2GB) |
Cache-geheugen (L2 - KB) | 3072 | 3072 |
Capaciteit harde schijf (GB) | 200 (7200rpm) | 160 (5400rpm) |
Diskettestation | Niet meegeleverd | Niet meegeleverd |
Schermgrootte | Breedbeeld 13.3" (33.8 cm) | Breedbeeld 13.3" (33.8 cm) |
Notebook Schermresolutie | TFT kleurscherm 1280 x 800 WXGA X-black LCD | TFT kleuurscherm 1280 x 800 WXGA X-black LCD |
Grafische chipset | ATI MOBILITY RADEON(TM) HD 3470 | MOBILE INTEL(R) GRAPHICS MEDIA |
Luidspreker | Ingebouwde Stereo Luidsprekers | Ingebouwde Stereo Luidsprekers |
Modem | Ingebouwde modem V.90/V.92, K56 flex, Fax/Modem | Ingebouwde modem V.90/V.92, K56 flex, Fax/Modem |
PC kaart sleuf | 1 x PC-kaart type I of II en Card Bus Support | 1 x PC-kaart type I of II en Card Bus Support |
Lithium-ion batterij | VGP-BPS13A/S | VGP-BPS13A/S |
Levensduur batterij | 3.5 Uur | 5 uur |
Afmetingen (B x H x D mm) | 315 X 21,8 - 32,6 X 234,3 MM | 315 X 21,8 - 32,6 X 234,3 MM |
Bluetooth(TM) | Meegeleverd | Meegeleverd |
Draadloos LAN | Geïntegreerd Draadloos LAN IEEE 802.11a/b/g/n | Geïntegreerd Draadloos LAN IEEE 802.11a/b/g |
Geïntegreerde bewegingssensor CCD-camera | Ja | Ja |
Garantie | NL, België, Portugal: 2 jaar, andere landen: 1 jaar | 2 jaar in AT/BE/FI/GR/NL/PT/SE. Andere: 1 jaar |
Adviesprijs | €1599 (inc. BTW) | €1299 (inc. BTW) |
Officiele foto's (clickable):
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() |
Sony gallery
Spec sheets (op de Duitse website, kon het niet zo uitgebreid vinden op Sony.nl)
Sony Vaio VGN-SR19VN
Sony Vaio VGN-SR19XN
Sony Vaio SR-Series
Sony Vaio Dealers
Drivers / Support
Sony Vaio VGN-SR19XN / VGN-SR19VN
Voor de officiele Audio/Bluetooth/Chipset/Ethernet/Graphics (Intel en ATi)/SATA/WLAN drivers:
Vooraf geïnstalleerde stuurprogramma's
VAIO Recovery Center Update Program 1.3.5.200806300
Frontpage Nieuws over nieuwe Vaio's
Sony introduceert nieuwe Vaio-notebooks
Reviews
PCPro (SR19XN)
"A stunning 1.9kg laptop that offers six hours of battery life, but it's the whole bundle - superb design, extra software and a two-year warranty - that lifts it above the rest"
TechRadar (SR19VN)
"That it crams so much performance into such a compact and lightweight chassis is impressive in itself, and it's difficult to fault the Sony for style or usability. It's a shame the SR19 can't match Intel's performance claims for Centrino 2-based laptops, however."
[ Voor 103% gewijzigd door Cavorka op 07-08-2008 21:59 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.