Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Welkom in het topic gewijd aan de (nieuw) mobiele laptop van Sony: de SR!

Ikzelf ben op het moment op zoek naar een laptop, en na een tijd lang gezocht te hebben viel mijn ook op de Sony FW en de Sony SR: ik wil een mooie (!), draagbare laptop en vooral dat eerste is een eigenschap die maar erg weinig laptops hebben. Het merendeel van de fabrikanten heeft naar mijn mening echt een LOI cursusje product design nodig; het gros is echt afgrijselijk. Het design van de meeste Vaio's vind ik dan weer heel erg goed, ook Apple valt bij mij wel in de smaak, maar dan zou ik alleen een zwarte MacBook willen, en die paar honderd euro voor een likje verf vind ik toch iets te veel van het goede.
Ik neigde eerst naar de FW vanwege zijn design, maar realiseerde me dat die meer dan 3 kilo woog en 16+ inch is ook best wel groot wanneer je dit rondzeult in je rugtas. Maar toen vond ik de SR, die bijna hetzelfde design heeft, maar dan compacter en zelfs mooier. De prijs sprak me daarbij ook erg aan (€1299), zeker aangezien ik het als zelfstandige BTW-loos kan aanschaffen. Hopelijk zal de prijs ook nog wat zakken op het moment dat de X versie ook in de winkels verkrijgbaar wordt. RAF Amsterdam meldde met echter het volgende:
Dit model kunnen wij niet bestellen, aangezien Sony Benelux deze niet in zijn assortiment heeft.
Wat ik niet helemaal begreep aangezien de X wel al te pre-orderen was via SonyStyle. Dit mailde ik RAF terug en zij zeiden:
Geachte mijnheer van Braam, zoals het er nu naar uitziet gaat de VGN-SR19XN
uitsluitend leverbaar worden via de Sony website en wordt het notebook
geleverd via Engeland.
Wij zullen aanstaande maandag bij Sony Nederland informeren of dit model überhaupt in Nederland op de markt komt.
Maandag a.s. hopelijk dus meer informatie.

Er zijn twee versies die Sony aanbiedt: de V (top versie) en X (instapversie). In de lijst met specificaties kan je de verschillen zien, maar ik zal de belangrijkste hier noemen:
De X heeft 4GB (2x2GB) dual channel RAM, en de V 3GB (1+2GB). De V heeft een snellere en grotere harde schijf (200GB 7200rpm vs. 160GB 5400rpm), en een echte video kaart (ATI MOBILITY RADEON(TM) HD 3470 vs. MOBILE INTEL(R) GRAPHICS MEDIA). De grap daarvan is dan wel weer dat de V versie 5 uur met zijn batterij doet en de X 'maar' 3.5. In een review die ik las ging de batterij zelfs 6uur mee, en dat vind ik best wel heel erg indrukwekkend.

Op dit moment (7 augustus) is de X versie nog niet beschikbaar in Nederland, maar dat zou aan het eind van deze week, of volgende week opgelost moeten zijn en begint de levering. Dit in verband met problemen bij de produktie (deze informatie komt van Sony Nederland, ik heb ze gebeld). De V versie is wel al een tijdje te koop.

Pricewatch (de V series staat er twee keer in, ik weet niet waarom):
VGN-SR19VN
VGN-SR19VN

De goedkoopste prijs op dit moment (7 augustus) is €1480 bij Max ICT + €10 verzendkosten. Dat is dus meer dan €100 minder dan wanneer je hem via SonyStyle koopt.

Het is uiteraard ook mogelijk om de X of V in een ander land te kopen, ook omdat daar al wel beide versies leverbaar zijn. In Duitsland bijvoorbeeld is de X al te vinden vanaf €1185 (!).

Verkoop praat van de Sony website
Werk en speel waar u maar wilt met de stijlvolle VAIO SR-serie. Deze allround multimedianotebooks combineren krachtige functionaliteit met een haarscherp 13,3” scherm.

Bijzonder compact
Reis zonder moeite tussen thuis en kantoor. Deze stijlvolle 13,3” notebook beschikt over een slanke maar sterke magnesiumbehuizing en weegt nog geen 1,9 kg.

Fraaie vormgeving
Schitterend ontwerp gebaseerd op een ultradun cilindervormig scharnier, een comfortabel en ergonomisch toetsenbord en een prestigieuze zilverkleurige afwerking.

Evenwichtige levensstijl
Selecteer uw favoriete werk-, entertainment- en persoonlijke instellingen met een druk op de knop dankzij de unieke schakelfuncties.

Specificaties
* De specificaties komen van de Sony website, maar die staan echt vol van de fouten; waar opgemerkt heb ik ze verbeterd in deze lijst
* Verschillen tussen de V en X versie zijn aangegeven in het rood

VGN-SR19VNVGN-SR19XN
Besturingssysteem Windows Vista® Business Windows Vista® Business
Microprocessor Intel® Core(TM) 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz) Intel® Core(TM) 2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz)
Taal Engels / Nederlands Engels
Hoofdgebruik Ultra-portable Business / Home
Gewicht (kg) 1.9Kg 1,9Kg
Standaard geheugen (MB) 4096 (dual channel) 3072
Specificaties van het geheugen DDR2-SDRAM (667 Mhz) (2 x 2GB / max. 4 GB met 2 x 2 GB) DDR2-SDRAM (800Mhz) (1 x 2GB + 1 x 1GB/max. 4GB = 2x2GB)
Cache-geheugen (L2 - KB) 3072 3072
Capaciteit harde schijf (GB) 200 (7200rpm) 160 (5400rpm)
Diskettestation Niet meegeleverd Niet meegeleverd
Schermgrootte Breedbeeld 13.3" (33.8 cm) Breedbeeld 13.3" (33.8 cm)
Notebook Schermresolutie TFT kleurscherm 1280 x 800 WXGA X-black LCD TFT kleuurscherm 1280 x 800 WXGA X-black LCD
Grafische chipset ATI MOBILITY RADEON(TM) HD 3470 MOBILE INTEL(R) GRAPHICS MEDIA
Luidspreker Ingebouwde Stereo Luidsprekers Ingebouwde Stereo Luidsprekers
Modem Ingebouwde modem V.90/V.92, K56 flex, Fax/Modem Ingebouwde modem V.90/V.92, K56 flex, Fax/Modem
PC kaart sleuf 1 x PC-kaart type I of II en Card Bus Support 1 x PC-kaart type I of II en Card Bus Support
Lithium-ion batterij VGP-BPS13A/S VGP-BPS13A/S
Levensduur batterij 3.5 Uur 5 uur
Afmetingen (B x H x D mm) 315 X 21,8 - 32,6 X 234,3 MM 315 X 21,8 - 32,6 X 234,3 MM
Bluetooth(TM) Meegeleverd Meegeleverd
Draadloos LAN Geïntegreerd Draadloos LAN IEEE 802.11a/b/g/n Geïntegreerd Draadloos LAN IEEE 802.11a/b/g
Geïntegreerde bewegingssensor CCD-camera Ja Ja
Garantie NL, België, Portugal: 2 jaar, andere landen: 1 jaar 2 jaar in AT/BE/FI/GR/NL/PT/SE. Andere: 1 jaar
Adviesprijs €1599 (inc. BTW) €1299 (inc. BTW)

Officiele foto's (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-001-t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-002-t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-003-t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-004-t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-005-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-006-t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.onnovanbraam.com/clients/sonyvaiosr/images/sony-vaio-sr-007-t.jpg

Sony gallery

Spec sheets (op de Duitse website, kon het niet zo uitgebreid vinden op Sony.nl)
Sony Vaio VGN-SR19VN
Sony Vaio VGN-SR19XN

Sony Vaio SR-Series
Sony Vaio Dealers

Drivers / Support

Sony Vaio VGN-SR19XN / VGN-SR19VN
Voor de officiele Audio/Bluetooth/Chipset/Ethernet/Graphics (Intel en ATi)/SATA/WLAN drivers:
Vooraf geïnstalleerde stuurprogramma's

VAIO Recovery Center Update Program 1.3.5.200806300

Frontpage Nieuws over nieuwe Vaio's
Sony introduceert nieuwe Vaio-notebooks

Reviews
PCPro (SR19XN)
"A stunning 1.9kg laptop that offers six hours of battery life, but it's the whole bundle - superb design, extra software and a two-year warranty - that lifts it above the rest"

TechRadar (SR19VN)
"That it crams so much performance into such a compact and lightweight chassis is impressive in itself, and it's difficult to fault the Sony for style or usability. It's a shame the SR19 can't match Intel's performance claims for Centrino 2-based laptops, however."

[ Voor 103% gewijzigd door Cavorka op 07-08-2008 21:59 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
*gereserveerd voor toevoegingen*

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je bij de videokaart ATI Radeon 3470 bedoelt ipv 347.
Een 3470 in een 13.3 inch is zeer goed, vooral als je beseft dat voorheen de 8400 GS het maximaal behaalbare was. De 3470 is vergelijkbaar, maar ik heb momenteel toch iets meer vertrouwen in ATI dan in Nvidia.

Jammer van de prijs, zo een 1500 euro is erg veel geld.
Dezelfde config bij XXODD of Dell, is een stuk goedkoper!
Over de mooiheid kunnen we gaan discussieren, maar hij lijkt enorm veel op de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:02:
ik denk dat je bij de videokaart ATI Radeon 3470 bedoelt ipv 347.
Inderdaad, dat bedoelde ik dus met al die fouten op hun website... Dit was een kopie uit hun tabel. :( Fixed + thx!
Een 3470 in een 13.3 inch is zeer goed, vooral als je beseft dat voorheen de 8400 GS het maximaal behaalbare was. De 3470 is vergelijkbaar, maar ik heb momenteel toch iets meer vertrouwen in ATI dan in Nvidia.

Jammer van de prijs, zo een 1500 euro is erg veel geld.
Dezelfde config bij XXODD of Dell, is een stuk goedkoper!
Die XXODD 13" is zo'n voorbeeld van hoe een cheape laptop eruit ziet, als je het mij vraagt. Allebei hebben ze (standaard) ook een geintegreerde Intel videokaart (zoals de X), en niet de Ati (zoals de V); die Dell valt wel te upgraden zie ik net. Maar je hebt gelijk de XXODD is iets van €1100 als je die samenstelt zoals de V versie; ik weet alleen niet wat voor scherm daar in zit.
De Dell XPS M1330 is ook al snel €1400 als je naar de specificaties van de V upgrade. De XPS'en zijn ook wel okay qua design vind ik, maar echt lang niet zo mooi als de Vaio's.
Beide durven ook niet te zeggen hoe lang hun laptop mee gaat op 1 batterij, helaas.
Over de mooiheid kunnen we gaan discussieren, maar hij lijkt enorm veel op de macbook.
Je bedoelt de MacBook Pro? Ik vind hem daar helemaal niet op lijken eerlijk gezegd: die is helemaal zilver, deze is two-tone, losse toetsen, extra media keys, eigenzinnig scharnier met knop etc..

[ Voor 4% gewijzigd door Cavorka op 07-08-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

De X heeft 4GB (2x2GB) dual channel RAM, en de V 3GB (1+2GB). De X heeft een snellere en grotere harde schijf (200GB 7200rpm vs. 160GB 5400rpm), en een echte video kaart (ATI MOBILITY RADEON(TM) HD 3470 vs. MOBILE INTEL(R) GRAPHICS MEDIA)
Dit moet neem ik aan andersom zijn, aangezien de V het topmodel is toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
RnB schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:55:
[...]Dit moet neem ik aan andersom zijn, aangezien de V het topmodel is toch? ;)
Indeed. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 08:00
ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een vaio sr19vn. Van me werk :D
Echt een lekkere machine die niet te zwaar is en lekker mee te nemen.
Hij is krachtig genoeg om vista business en alle applicaties die ik gebruik te draaien (sql server, visual studio, andere dev tools)
Ik had eigenlijk liever gewacht op de Z serie, maar het moest nu gebeuren en de sr was al leverbaar bij onze leverancier.
Wat ik wel jammer vind bij deze laptop is de behuizing. Het voelt erg plastic aan in vergelijking met de sz serie (carbon). Ik verwacht ook dat bij intensief gebruik dit terug te zien is in de slijtage.....
Verder de nieuwe knoppenlayout, tikt geweldig! Ben nu dit stukje aan het tikken op de sr. Geweldig gewoon. Scherm is ook een van de sterke punten van sony vind ik. Heel helder is het en lekker scherp. (de z serie heeft zelfs een scherm met 1400*900, jammer dat de sr geen iets hogere resolutie ondersteunt.)

Wat ik wel jammer vind is dat de docking nog niet uit is, 2 usb poortjes is toch aan de lage kant.
Wat wel weer errug :9~ :9~ :9~ is, is het lampje (powerbutton). In sleepmode pulseert het mooi oranje.

qua vga performance valt het me ook reuze mee. Devil may cry 4 draait goed onder medium settings.
:D
Batterijduur van rond de 3 uur valt me ook mee als je kijkt hoe de laptop performt. De laptop is na 2,5 uur ook niet echt warm. Makkelijk op schoot te houden. Aan de linkerkant waar de warme lucht uit komt, dat is wel warm. Palmsteun blijft lekker koel.

Tot zover mijn bevindingen, mochten er vragen zijn, schiet maar raak :D

*btw, de dell en xodd zijn toch niet met de PM45 chipset?*

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:37
Iemand persoonlijk ervaring vs. de M1330 van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Mouki_9 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:18:
ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een vaio sr19vn. Van me werk :D
Echt een lekkere machine die niet te zwaar is en lekker mee te nemen.
Hij is krachtig genoeg om vista business en alle applicaties die ik gebruik te draaien (sql server, visual studio, andere dev tools)
Ik had eigenlijk liever gewacht op de Z serie, maar het moest nu gebeuren en de sr was al leverbaar bij onze leverancier.
De Z serie is wat meer business orientated denk ik; ook als je naar de prijs kijkt... Die vind ik best wel hoog en ik begrijp eigenlijk niet echt zo goed waarom, als je de specificaties naast die van de SR legt (iets grotere HDD, iets snellere CPU). Er zitten geeneens 7200rpm HDD's in, en dat vind ik echt onbegrijpelijk. :/
Mooie apparaten hoor, maar de prijs is onredelijk. Echter als je het van de baas krijgt maakt dat niet zoveel uit.
Wat ik wel jammer vind bij deze laptop is de behuizing. Het voelt erg plastic aan in vergelijking met de sz serie (carbon). Ik verwacht ook dat bij intensief gebruik dit terug te zien is in de slijtage.....
Mijn broer heeft twee MacBook pro's gehad en die lijken ook van metaal/titanium, maar slijten ook net zo hard. Ik denk niet dat het echt direct te zeggen is dat het een of het ander sneller slijt. Hangt ook af van je gebruik natuurlijk. :)
Verder de nieuwe knoppenlayout, tikt geweldig! Ben nu dit stukje aan het tikken op de sr. Geweldig gewoon. Scherm is ook een van de sterke punten van sony vind ik. Heel helder is het en lekker scherp. (de z serie heeft zelfs een scherm met 1400*900, jammer dat de sr geen iets hogere resolutie ondersteunt.)

Wat ik wel jammer vind is dat de docking nog niet uit is, 2 usb poortjes is toch aan de lage kant.
Wat wel weer errug :9~ :9~ :9~ is, is het lampje (powerbutton). In sleepmode pulseert het mooi oranje.

qua vga performance valt het me ook reuze mee. Devil may cry 4 draait goed onder medium settings.
:D
Batterijduur van rond de 3 uur valt me ook mee als je kijkt hoe de laptop performt. De laptop is na 2,5 uur ook niet echt warm. Makkelijk op schoot te houden. Aan de linkerkant waar de warme lucht uit komt, dat is wel warm. Palmsteun blijft lekker koel.

Tot zover mijn bevindingen, mochten er vragen zijn, schiet maar raak :D

*btw, de dell en xodd zijn toch niet met de PM45 chipset?*
Goede review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemiste kans dat hier geen HDMI / DVI op zit :X . Ga daar echt geen docking voor kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
hdmi zit er niet op, omdat er zogenaamd geen br drive beschikbaar is voor de SR serie. De z serie daarentegen heeft wel een hdmi uitgang, welke ook enkel werkt als de laptop aan het netstroom hangt.

Verder is een dockingstation natuurlijk erg makkelijk zakelijk gezien. Je haalt de laptop uit je tas en klikt het in de docking station en klaar ben je om te gaan werken. Geen voeding aansluiten, geen muis aansluiten, geen monitor en netwerk aansluiten.

Erg jammer dat de laptop wel uit is, maar dat de docking nog op zich laat wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Nou, de docking komt eraan, even kijken hoe dat gaat werken. Ik ben best huiverig, want vroeger ooit eens een acer docking gehad. Nou, dat was me toch een gedrocht!!! Totaal onhandig en heb uiteindelijk dat ding gewoon de prullenbak in gemieterd! Hopelijk is de sony wat beter. De dockingconnector zit in ieder geval aan de onderkant van de laptop ipv aan de achterkant. Later meer over :D

stukje bovenaan klopt trouwens niet, bij de sr19vn is DDR2-800 geheugen meegeleverd. (zie ik in everest)

[ Voor 12% gewijzigd door Mouki_9 op 19-08-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand die in het bezit is van een Vaio SR19 misschien zijn bevindingen i.v.m. geluidsemissies kunnen delen?
Kan je de ventilator of harde schijf horen als je in een kamer zonder andere stoorgeluiden zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie laptops zijn duur, voor 800 inc heb ik een asus met 3 gb 2.5 ghz dual 15 inch en 320 gb schijf. Waarom een vaio? Ze staan bekend om hun gammelle hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
SR19VN hier, geluid nu in mijn woonkamer hoor ik wel een zacht gezoem, maar ik hoor ook mijn klok tikken. Als de tv aanstaat, dan hoor ik de laptop helemaal niet meer.

en over het gedeelte dat sony hardware gammel is???? Geen idee wat je bedoelt, maar hiervoor heb ik een acer(12") en een asus(15") en een hp(12") gehad, wat mij direct opviel is dat de sony de beste scherm heeft. Bij het aanzetten en doorlopen van de minisetup viel dit al direct op. Veel helderder en meer 'crisp' schermpje.
Verder de toetsenbord, tikt een stuk lekkerder dan voorgaande lapjes die ik heb gehad. En voorzover ik kan zien of beoordelen worden bijna in alle laptops dezelfde componenten gebruikt toch? Ik merk in ieder geval niet dat er aparte hardware van sony zelf erin zit??? P8400 is volgens mij van intel, snap in ieder geval niet wat ermee bedoelt wordt dat sony gammele hardware levert?

bij de weg, de sr is een 13.3 inch laptop, als je gaat vergelijken, doe dat dan niet met peren en appels, kijk eens naar de FW serie van sony

[ Voor 7% gewijzigd door Mouki_9 op 20-08-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
docking vandaag trouwens binnen, werkt perfect!
docking is lekker zwaar, dus hij zal niet snel verschuiven. Het enige waar ik nog niet achter ben is, hoe ik de laptop dicht (sleep/hibernate/uit) aan kan sluiten op de dock en dan via de dock(of de laptop) de laptop kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:23:
mooie laptops zijn duur, voor 800 inc heb ik een asus met 3 gb 2.5 ghz dual 15 inch en 320 gb schijf. Waarom een vaio? Ze staan bekend om hun gammelle hardware
Nou, ik heb Sony en Asus laptops in bezit gehad, maar de bouw kwaliteit van Sony is toch echt wat hoger. Weliswaar geen Thinkpad kwaliteit, maar toch behoorlijk goed.
___
PS. Voor de geinteresseerden, hier is veel SR info te vinden:
http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8
Mooie review: http://www.pcpro.co.uk/re...html?searchString=sony+sr 6 uur battery life met de Intel X4500!

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 22-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik ben ook geinteresseerd in de SR-serie omdat die zo klein is. Nadeel is de prijs dan. Maar je krijgt er wel een hele mooie laptop voor in de plaats.
Ben nu nog aan het twijfelen tussen de BZ of de SR.
Voordeel van de SR is dat hij maar 1,9kg weegt. Voordeel van de BZ is dat hij 15,4 scherm heeft wat voor mij leuker is dan een 13,3inch (om te gamen af en toe) Maar de BZ heeft een zwakkere kaart dan de SR. BZ heeft maar een intel grafkaart.

Kga nog wat twijfelen nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
ik moet zeggen dat die 3470 van de SR mij helemaal niet tegenvalt. Redelijk soepel kan ik de meeste games spelen. DMC4 op medium settings nog vloeiend. Maar niet alle games lopen lekker, bijvoorbeeld GRID ging echt met zoveel schokken dat die er direct weer af ging. (Gelukkig had ik niet die game gekocht maar was die van mijn broertje.)

iemand trouwen ervaring met sony docks? is het uberhaupt mogelijk om de laptop dicht op de docking te zetten en aan te zetten? Ik krijg het enkel voor elkaar om de laptop met het scherm opengeklapt in de docking te zetten en aan te zetten, daarna pas de scherm dicht te klappen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog steeds op zoek maar wil zeer binnenkort een nieuwe laptop halen omdat mijn studie komende maandag weer verder gaat. Was op een ander forum door Philflow op deze pracht laptop gewezen, en dit is momenteel toch wel de grootste kanshebber. Alleen jammer dat hier niet meer verhalen van nieuwe eigenaars zijn. Ik wil hem het liefst voor ene mooi prijsje in Nederland halen maar het is echt debiel dat de X nog niet in de pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Review: Sony VAIO VGN-SR19XN
http://www.notebookjournal.de/tests/628/1

• Mouki_9
eigenlijk heb ik niet eens gedacht aan de sr19xn, omdat de sr19vn eigenlijk de beste optie was in mijn ogen. De snellere harddisk en de ati kaart hebben mij gedwongen om de vn te kiezen. Maar als graphics niet zo belangrijk zijn, dan is de xn inderdaad geen slechte keuze. (langere accuduur)

ik moet er trouwens wel eventjes bij vermelden dat hoe langer ik op de toetsjes van de sr tik, hoe beter ik het vind. In het begin was het eventjes wennen, maar nu tikt het zelfs prettiger dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cavorka, heb je al wat meer info over de xn in de Benelux?

Ik wil zo graag de sr19xn want ik heb een desktop om te gamen en wil graag een langere batterijduur. Aangezien hij nog altijd niet te koop is in de Benelux, ben ik vorige week naar een SonyCenter (in België) geweest. Daar wisten ze mij te vertellen dat de kans dat de xn uitkomt in de Benelux... zeer klein is.

Nu ben ik al een paar dagen aan het twijfelen of ik al dan niet de sr19vn koop. Dat is wel 200€ meer voor een ATI kaart, 1GB meer geheugen en een grotere HD. Allemaal extra's die ik eigenlijk niet nodig heb.

Dan is er nog de Dell E4300 die gauw uitkomt, maar ik heb zo een vermoeden dat de prijs van die laptop met intel kaart nog hoger zal zijn dan de vaio sr met ATI kaart.

De Dell XPS m1330 vond ik ook nog interessant, vooral met de kortingen die ze nu geven. Maar na het lezen van al die problemen met de Nvidia kaart en warmte, is die laptop geen optie meer (hoewel ik Intel kaart zou nemen).

Een andere optie is om te wachten tot november, want de verkoper van Sony Center zei dat ze hun modellen om de 3 maanden updaten en er dan misschien wel een nieuw SR model met IGP uitkomt (een SR29XN bv).

Nu ga ik ook maar verder twijfelen...

PS. Er is trouwens ook al een sr19mn uit in bv. Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:36:
Aangezien hij nog altijd niet te koop is in de Benelux, ben ik vorige week naar een SonyCenter (in België) geweest. Daar wisten ze mij te vertellen dat de kans dat de xn uitkomt in de Benelux... zeer klein is.
:*) Hij is in voorraad bij Sonystyle.nl
Altijd mooi die verhalen die verkopers ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:29:
[...]

:*) Hij is in voorraad bij Sonystyle.nl
Altijd mooi die verhalen die verkopers ophangen.
In principe niet: VGNSR19VN.NL3 en VGNSR19XN.CEK (met OS in Engels)
Nu kunnen jullie wel die versie kopen en Vista in het Nederlands installeren.

Ook bij Sonystyle.be kun je de XN kopen met frans azerty toetsenbord (en Frans OS), maar dit is jammer genoeg niet hetzelfde als een belgisch azerty toetsenbord.

Dus een echte Benelux XN versie is er (nog) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja je bent me er eentje ;) In principe wel dus. De XN is dus gewoon te koop in de benelux.

En een vista key werkt met iedere taal.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 06-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor de liefhebbers van Sony 13" laptops:ik heb nog een nieuwe Z te koop. 1.49kg.
V&A aangeboden: Sony Vaio VGN-Z11MN/B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

Inmiddels heb ik de SR-29VN/S waar ik zeer tevreden over ben.
Hij is lekker compact (voor mij precies het goede formaat), is snel, degelijk, fraai en heeft een prettig keyboard. Het scherm is ook subliem (zeer goede kijkhoek). Het laptopje is verder erg licht en nogmaals: "heerlijk compact". Tijdelijk in november bij Sony de actie "gratis 3 jaar onsite garantie" t.w.v. ongeveer € 270,-. De prijs van het laptopje is wel redelijk hoog echter het bedrag meer dan waard.
Enige (voor mij) kleine nadeel is dat bepaalde onderdelen van Vista Premium ontbreken bij Vista Business.
Verder al met al een échte aanrader! :)

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb trouwens vandaag gezien dat de SR29 met ATI een HDMI aansluiting heeft, terwijl ik dit niet op Sonystyle.nl zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:31
Ik heb gisteren een SR29VN gekocht en meteen maar even een clean install uitgevoerd want er staat nogal wat rotzooi op. Alleen nu krijg ik die knoppen aan de bovenkant niet werkend (mode + setting en die middelste 5). Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Voor de rest echt een prachtige laptop. Haal toch zeker 3u met de standaard accu en ATI kaart (BT, WLAN, DVD aan, scherm op 30%) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja voor de clean install moet je een specifieke volgorde volgen. Eerst drivers, dan shared library, dan utlities in een bepaalde volgorde. Hier kun je een guide vinden: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Heb het gevonden ja, moest even VAIO mode switch downloaden van Sony Asia en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Na het lezen van allerlei topics, starten van het FW topic. Vandaag dan toch eindelijk een keus gemaakt. Het zou eerst de FW21Z worden, gisteren de Z21Mn/B, en morgen ga ik dan toch de nieuwe SR29VN/S oppikken. De HDMI aansluiting heeft mij dan toch overgehaald. Ik wilde geen SR omdat de 19 serie toen geen HDMI had.

Mijn bevindingen horen jullie morgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Erg mooi laptopje, super scherm en goed design. Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Philflow schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:00:
Erg mooi laptopje, super scherm en goed design. Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
1332,- Actieprijs ivm die countdown actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Waar dan? Ik heb m ook en heb er vorige week €1400 voor betaald bij Computer Pirates. De laagste in de PW staat er voor €1367 bij Mirolin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Countdown actie week was bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Philflow schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:27:
De Countdown actie week was bij mediamarkt.
Jepz, loopt morgen ook nog. Was echt een gekkenhuis. Goeie prijzen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
mrc16 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:39:
Na het lezen van allerlei topics, starten van het FW topic. Vandaag dan toch eindelijk een keus gemaakt. Het zou eerst de FW21Z worden, gisteren de Z21Mn/B, en morgen ga ik dan toch de nieuwe SR29VN/S oppikken. De HDMI aansluiting heeft mij dan toch overgehaald. Ik wilde geen SR omdat de 19 serie toen geen HDMI had.

Mijn bevindingen horen jullie morgen :P.
Ik ben heel benieuwd naar je algehele bevindingen, maar ben vooral geïnteresseerd in twee dingen in het bijzonder. Allereerst, wat vind je van het scherm? Van de CZ-, CR- en FZ-series vind ik de schermen erg mooi, maar ze hebben wel erg kleine kijkhoeken, zowel horizontaal als verticaal. De SR29VN/S heeft een ander scherm (met LED-backlight); misschien dat deze in dit opzicht beter is? En ten tweede, wat voor harde schijf heb je in je laptop zitten, een 5400 rpm of een 7200 rpm schijf? Volgens Sony zou er een 5400 rpm harde schijf in moeten zitten, maar volgens sommige webshops zit er een 7200 rpm schijf in.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
TommyCP schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:40:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je algehele bevindingen, maar ben vooral geïnteresseerd in twee dingen in het bijzonder. Allereerst, wat vind je van het scherm? Van de CZ-, CR- en FZ-series vind ik de schermen erg mooi, maar ze hebben wel erg kleine kijkhoeken, zowel horizontaal als verticaal. De SR29VN/S heeft een ander scherm (met LED-backlight); misschien dat deze in dit opzicht beter is? En ten tweede, wat voor harde schijf heb je in je laptop zitten, een 5400 rpm of een 7200 rpm schijf? Volgens Sony zou er een 5400 rpm harde schijf in moeten zitten, maar volgens sommige webshops zit er een 7200 rpm schijf in.
Heb een FZ31E gehad en nu een SR29VN maar het scherm van de SR is stukken beter (oa de kijkhoek). Een LED scherm is een stuk zuiniger dan een CCFL scherm en ook nog eens helderder. In de SR29VN zit een 320GB 5400 rpm HD van Toshiba maar in de SR19VN zit een 200GB 7200 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Heb de SR29VN/S nu 2 dagen in bezit. Een erg fijne laptop om op te werken. Goeie inkijkhoek. En een harddisk met 320GB(5400RPM) Vorige waren dacht ik wel 7200RPM. Mijn keuze was eerst op de Z gevallen omdat deze wel HDMI heeft. Na het lezen van de nieuwe specs van de SR29 bleek deze ook HDMI te hebben. De HDM werkt overigens perfect. Gewoon inprikken en meteen goed beeld. Bij normaal gaat mijn accu 2 uur en 45 minuten mee.

Vragen, vraag ze heb het beestje naast me staan :P.

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 24-11-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoe is het fangeluid? en hoe is het als je hem in silent mode zet in vaiocontrol center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Philflow schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:37:
Hoe is het fangeluid? en hoe is het als je hem in silent mode zet in vaiocontrol center.
Ik hoor m niet. Echt superstil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Oh dat is mooi nieuws. De Z maakte aardig wat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Philflow schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:45:
Oh dat is mooi nieuws. De Z maakte aardig wat geluid.
Dat had ik niet verwacht. Aangezien de Z11 en Z21 in een duurdere prijsklasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mrc16 schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:23:
[...]
Dat had ik niet verwacht. Aangezien de Z11 en Z21 in een duurdere prijsklasse zitten.
Ja ik had de Z11 en dat was het enige nadeel. Of misschien ben ik kritischer wat geluid betreft? Lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Jippo00, Philflow en mrc16, bedankt voor jullie reacties. De SR29VN/S lijkt me een prima laptop -- nu alleen nog een keuze maken tussen deze en de BZ12VN. :)

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Mijn SR maakt anders behoorlijk wat geluid. Af en toe kan ie flink aanslaan, ook tijdens simpele taken als office en een beetje surfen. Heb Vaio control center wel geïnstalleerd maar niet de silent mode dus dit kan ik niet testen. Het valt me wel op dat de fan vaker aanslaat als ik op de accu werk dan op netstroom. Op zich is het niet storend maar als je aan het werk bent zonder omgevingsgeluid hoor je m wel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Nu een weekje in bezit, heb meteen een upgrade uitgevoerd naar Vista Ultimate, aangezien ik m toch meer voor multimedia ga gebruiken. Upgrade ging perfect alles werkt goed, behalve Alcohol 120%. Die doet helemaal niks meer. Kan de software geen eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Jippo00 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:19:
Mijn SR maakt anders behoorlijk wat geluid.
Heb jij een 19 of een 29? Edit: al gevonden 29VN.
Heb Vaio control center wel geïnstalleerd maar niet de silent mode dus dit kan ik niet testen.
Meestal zit ie gewoon tussen de profielen als je naar Vaio Control center gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-11-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Philflow schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:43:

Meestal zit ie gewoon tussen de profielen als je naar Vaio Control center gaat.
Hmm bij mij staat er niks tussen. Alleen systeeminformatie, netwerkverbindingen en speciale knoppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Iemand nog meer deze laptop aangeschaft in de actieperiode van Sony, en al het garantiepakket ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Klein kickje: zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
mrc16 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
Iemand nog meer deze laptop aangeschaft in de actieperiode van Sony, en al het garantiepakket ontvangen?
Ja, vrijdag ontvangen. 2 weken geleden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Jippo00 schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:37:
[...]

Ja, vrijdag ontvangen. 2 weken geleden opgestuurd.
Ok, ik wacht het iniedergeval even af. Die van mij is 22 november opgestuurd. Misschien ben ik gewoon ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Heb het pakketje nu binnen. Registreren gaat zeer makkelijk. Toch makkelijk 3 jaar onsite garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:39:
Heb het pakketje nu binnen. Registreren gaat zeer makkelijk. Toch makkelijk 3 jaar onsite garantie.
mrc16, ik lees op een forum dat er een batterij probleem is met de SR serie. Hij zou langzaam leeglopen. Dat loopt uiteen van 1% per uur tot 8% per uur als de laptop UIT(!) staat. Zou verminderd kunnen worden door in een profiel de DVD speler standaard uit te zetten. Wat is jouw ervaring hiermee?

Ik sta op het punt zelf een SR29VN te kopen, maar dat met die batterij... :? Heb jij nog andere laptops overwogen, bijvoorbeeld een Macbook 13,3 inch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat battery drain problem is geen 8% per uur maar 1 of 2% per uur volgens mij. Als je het goed leest zie je ook dat ie zegt "10%/8hrs". De enige oplossing waar ik van gehoord heb is de accu eruit halen. Dat werkt 100%.
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:17:
[...]
Heb jij nog andere laptops overwogen, bijvoorbeeld een Macbook 13,3 inch?
Ik heb een alu macbook gehad en heb hem terug gebracht om het scherm. Echt een middelmatig scherm met zo'n 160:1 contrast. De SR heeft een veel beter scherm.
Gedetailleerde metingen kun je lezen op www.notebookjournal.de

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 14-12-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:17:
[...]

mrc16, ik lees op een forum dat er een batterij probleem is met de SR serie. Hij zou langzaam leeglopen. Dat loopt uiteen van 1% per uur tot 8% per uur als de laptop UIT(!) staat. Zou verminderd kunnen worden door in een profiel de DVD speler standaard uit te zetten. Wat is jouw ervaring hiermee?

Ik sta op het punt zelf een SR29VN te kopen, maar dat met die batterij... :? Heb jij nog andere laptops overwogen, bijvoorbeeld een Macbook 13,3 inch?
Het word mac staat niet in mijn persoonlijke woordenboek. :P. Dat merk komt er niet in :P.

Maar wat betreft de batterij, daar heb ik geen last van.

Edit; Heb nog even gekeken, hij is nu een weekje niet aan geweest omdat ik er geen tijd voor heb gehad. De batterij was voor 97% vol. Dus 3% is ie 'leeggelopen'.

[ Voor 9% gewijzigd door WidgetTWW op 14-12-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben benieuwd of ie nog goed bevalt bij iedereen! Heb namelijk een VGN-SR29N/S besteld. Qua specs is het een hele fijne laptop! Hoop dat ie dat ook is wanneer ie er daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Nedra schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:53:
Ik ben benieuwd of ie nog goed bevalt bij iedereen! Heb namelijk een VGN-SR29N/S besteld. Qua specs is het een hele fijne laptop! Hoop dat ie dat ook is wanneer ie er daadwerkelijk is.
Hier bevalt ie prima, zeker geen spijt van :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Mijn SR heeft allemaal krassen op het beeldscherm en de behuizing :( . Op het moment dat de laptop is dichtgeklapt raken deze twee delen elkaar en zorgen voor krassen. De kleine rand boven het beeldscherm (bij de webcam) krast tegen het gedeelte waar je polsen op rusten. Erg lelijk maar hebben meer mensen hier last van en is er iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja dat gebeurt bij vrijwel alle Sony's. Ik leg er altijd een stuk verpakkingsmateriaal tussen. Er worden ook professionele beschermers verkocht van Radtech bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Oh wow gelukkig heb ik er zo een crumpler matje tussen zitten! Ik ben wel erg t evreden over m'n Vaio..kracchtig zonder consessies..voor mij gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Heeft iemand hier al geprobeerd Windows 7 beta te installeren? Ik draai nu Windows 7 64 bit en het loopt als een treintje. Heb alleen de fingerprint sensor nog niet aan de praat gekregen. Volgens Upek, de fabrikant van deze fingerprint sensor komt ie snel. Ben wel benieuwd want volgens hen zijn er uitgebreide biometrische functies in Windows 7 geintegreerd. Er staat al wel een file voor windows 7 64bit, maar die is nog niet voor de fingerpint sensor in de VGN-SR series...Link hier:

http://www.start64.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3155&Itemid=114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Na een clean install met alle bijbehorende drivers staat er in mn apparaatbeheer nog steeds een onbekend apparaat op ICH9 LPC interface controller 2919. Het opnieuw installeren van de chipset driver of te upgraden heeft geen zin. Hoe krijg ik deze weg uit apparaatbeheer? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Ik heb een vraag waarop het antwoord volgens mij nog niet in dit topic voorbij is gekomen.

Mijn vriendin wil een eigen notebook aanschaffen en wil het liefst onder de 1000 euro blijven. Ze studeert Industrieel ontwerpen en is dus constant bezig met programma's als Photoshop, Illustrator etc. . Ze gebruikt nu voornamelijk mijn eigen notebook (een 3,5 jaar oude HP) waar deze programma's wonderbaarlijk genoeg nog prima op draaien (goed onderhouden ;) ).

De SR29XN/S hebben we in de winkel bekeken en die vind ze erg mooi. ( Vooral gewicht en afwerking spreken erg aan) Ik twijfel alleen over de capaciteiten van dit apparaat als het aankomt op de zwaardere applicaties. Kan deze hier goed mee overweg?

Ik zag dat deze beschikt over een onboard Intel controller voor de graphics. Heeft iemand ervaringen met het gebruik van bovenstaande applicaties (tegelijkertijd) op deze notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
Ik heb zelf de SR29VN en draai hier veel CS4 op en programma's als Visual Basic 2008 voor school. Weliswaar met de Ati 3470 maar het draait allemaal zeer soepel. Zelfs al deze programma's naast elkaar open is geen probleem. Het is misschien verstandig om de harde schijf te vervangen voor een snellere van 7200rpm. De standaard schijf die erin zit is namelijk niet zo snel. Een 7200rpm schijf maakt wel meer geluid en produceert meer warmte maar je zal er zeker profijt van hebben tijdens het opstarten en draaien van zulke applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Ik twijfel tussen een SR-19-VN en een SR-29-XN. Deze zitten beiden onder de € 1100.
Voordeel van de SR19 is dat het de "V" is en voordeel van de SR29 is dat deze nieuwer is. De SR19 heb ik gezien bij pixmania.nl voor € 949 en de SR29 tussen de € 1000 en € 1100 bij oa Centralpoint.

Ik wil i.i.g. niet meer uitgeven dan € 1100, wat zou de beste keuze zijn?

Weegt het voordeel van de betere grafische kaart op tegen het feit dat de SR19 ouder is?
En zijn er ervaringen met pixmania?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Gisteren een Sony Vaio VGN-SR39/S aangeschaft. Een zeer mooie vervanger voor mijn oude Asus laptop.

Nu zag ik tot mijn verbazing dat er standaard MS SQL Server 2005 geïnstalleerd is, volgens berichten in dit topic, zou SQL server nodig zijn voor Vaio entertainment software die volgens mij niet geïnstalleerd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img526/9724/85naamloos.jpg

Heeft iemand enig idee of ik de SQL onderdelen zoals hierboven afgebeeld zonder gevolgen kan verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:55:
Ik wil i.i.g. niet meer uitgeven dan € 1100, wat zou de beste keuze zijn?
Wellicht een beetje laat maar de 19 serie had geen HDMI, vanaf 29 wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn vaio FZ11s te verkopen en dan een viao SR aan te schaffen. ik twijfel tussen:Echter vraag ik mij 2 dingen af.
- Is het verschil tussen de 2 processoren heel erg merkbaar?
- En hoe zit het met de 2 verschillende videokaarten?

Het verschil qua hardeschijf maakt mij verder niet veel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:54:
Echter vraag ik mij 2 dingen af.
- Is het verschil tussen de 2 processoren heel erg merkbaar?
- En hoe zit het met de 2 verschillende videokaarten?
Als je wil gamen is de 4570 bijna 2x zo snel als de 3470.

Het verschil tussen de CPUs zul je nauwelijks merken, tenzij je DVDs aan het rippen bent of zware wiskundige berekeningen uitvoert.

De SR41 is gereviewed op Notebookjournal.de

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Als je wil gamen is de 4570 bijna 2x zo snel als de 3470.

Het verschil tussen de CPUs zul je nauwelijks merken, tenzij je DVDs aan het rippen bent of zware wiskundige berekeningen uitvoert.

De SR41 is gereviewed op Notebookjournal.de
Maar verder is er toch ook iets met de P-processoren en de T-processoren of is hier tegenwoordig geen sprake meer van?
Dus als student, met eventueel games en een filmpje/serie, zou de sr41m/s voldoende zijn? of is het toch slimmer om voor 100 euro meer de sr49vn te nemen?

Hij zal in ieder geval een stuk beter zijn dan mijn fz11s, of is er iemand die het mij afraad om deze stap te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:34:
[...]
Maar verder is er toch ook iets met de P-processoren en de T-processoren of is hier tegenwoordig geen sprake meer van?
Sterker nog, de T6400 haalt iets betere battery life dan de P serie in de reviews. Vreemd maar waar.
Dus als student, met eventueel games en een filmpje/serie, zou de sr41m/s voldoende zijn?
Zeker. T6400 is een Core 2 Duo met meer dan genoeg power daarvoor.
of is het toch slimmer om voor 100 euro meer de sr49vn te nemen?
Zonde van je geld vind ik, omdat je dan een oudere videokaart krijgt.

Als over 2/3 jaar toch het idee hebt dat je een snellere CPU wilt kun je hem zelf upgraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:39:
[...]

Sterker nog, de T6400 haalt iets betere battery life dan de P serie in de reviews. Vreemd maar waar.

Als over 2/3 jaar toch het idee hebt dat je een snellere CPU wilt kun je hem zelf upgraden.
Oke nice.. Maar is de 41M/s alweer een iets ouder model? of is deze pas recent op de markt? Niet dat ik hem dalijk koop en 1 maand later komt een nieuwere (betere) versie op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:50:
[...]
Oke nice.. Maar is de 41M/s alweer een iets ouder model? of is deze pas recent op de markt? Niet dat ik hem dalijk koop en 1 maand later komt een nieuwere (betere) versie op de markt.
41M/S is gloednieuw. Sinds minder dan 2 weken verkijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Ik heb de SR41M/S sinds gisteren in mijn bezit, en ben er tot nu toe erg tevreden over.
De exacte batterijduur moet ik nog testen, maar gisteren zat ik met het high performance profiel, scherm op 100% brightness en veel CPU load (allerlei zaken installeren en kopieeren van m'n oude laptop) op een uur of 3 voordat 'ie vanzelf ging hibernaten. De batterijmeter van Vista is niet echt precies, hij begon op 2:15, ging toen naar 2:30 en bleef ongeveer een half uur rond die waarde hangen.

De grafische prestaties zijn ook prima, ik haal 3950 3Dmarks met 3Dmark 2006.

Met die "mindere" CPU zat ik eerst ook in m'n maag (mijn oude laptop heeft een T7200), maar de prestaties zijn ruim voldoende. En inderdaad, als deze CPU te langzaam wordt kan je (mits je een beetje handig bent) zo een snellere CPU installeren. De garantie vervalt dan uiteraard wel.

Ohja, de speakertjes stellen natuurlijk weinig voor bij zo'n klein ding. Praktisch geen bass. Wel nog een heel behoorlijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:27:
Ik heb de SR41M/S sinds gisteren in mijn bezit, en ben er tot nu toe erg tevreden over.
De exacte batterijduur moet ik nog testen, maar gisteren zat ik met het high performance profiel, scherm op 100% brightness en veel CPU load (allerlei zaken installeren en kopieeren van m'n oude laptop) op een uur of 3 voordat 'ie vanzelf ging hibernaten. De batterijmeter van Vista is niet echt precies, hij begon op 2:15, ging toen naar 2:30 en bleef ongeveer een half uur rond die waarde hangen.

Met die "mindere" CPU zat ik eerst ook in m'n maag (mijn oude laptop heeft een T7200), maar de prestaties zijn ruim voldoende. En inderdaad, als deze CPU te langzaam wordt kan je (mits je een beetje handig bent) zo een snellere CPU installeren. De garantie vervalt dan uiteraard wel.

Ohja, de speakertjes stellen natuurlijk weinig voor bij zo'n klein ding. Praktisch geen bass. Wel nog een heel behoorlijk volume.
maar hoe zou hij vallen t.o.v. mijn vaio fz11s (en dan met name de dubbele lamp t.o.v. led)? Ik zag trouwens nergens de volume knoppen voor het geluid, waar zitten die ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:36:
[...]
maar hoe zou hij vallen t.o.v. mijn vaio fz11s (en dan met name de dubbele lamp t.o.v. led)?
De SR heeft een prima scherm, maar de dubbele lamp FZ is een van de beste laptop schermen ooit.

Hier de metingen van Notebookjournal:
FZ31Z
durchschnittl. Luminanz cd/m² 379,40
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,14
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,54
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 714,30
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 702,60

SR41M/W
Helligkeit und Kontrast
durchschnittl. Luminanz cd/m² 244,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,25
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,56
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 400,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 435,00

Hoe bright zet jij het FZ scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:56:
[...]

De SR heeft een prima scherm, maar de dubbele lamp FZ is een van de beste laptop schermen ooit.

Hoe bright zet jij het FZ scherm?
Mijn scherm staat op full-brightness omdat mijn batterij (3 soorten) ook niet meer goed werkt en ik dus bepaalde instellingen niet meer kan wijzigen.

Dus qua scherm moet ik het niet doen als ik het goed begrijp? (sorry heb er echt geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:10:
[...]
Dus qua scherm moet ik het niet doen als ik het goed begrijp? (sorry heb er echt geen verstand van)
De SR heeft een heel goed scherm, veel beter dan een gemiddelde laptop. Maar jouw FZ heeft een topscherm, de SR is ietsje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Het SR topic leeft weer een beetje :P. Heb mijn SR29VN/S nu alweer bijna een jaartje.Erg tevreden. Heb inmiddels Windows 7 nog geprobeerd gaat best goed en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:27:

Zou je nog wat meer ervaringen kunnen delen (evt. fotos)? en waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Ik zal later vanmiddag even wat uitgebreidere info neerzetten.
Heb 'm bij RAF Hilversum gekocht voor 1150 (50 euro korting gekregen) + gratis BT muis & sleeve.

P.S.
Ben nu 3 kwartier aan het werk, en de batterijmeter staat al een half uur op 2u 25 min resterend, ben benieuwd hoelang 'ie het uit gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:26:
Ik zal later vanmiddag even wat uitgebreidere info neerzetten.
Heb 'm bij RAF Hilversum gekocht voor 1150 (50 euro korting gekregen) + gratis BT muis & sleeve.

P.S.
Ben nu 3 kwartier aan het werk, en de batterijmeter staat al een half uur op 2u 25 min resterend, ben benieuwd hoelang 'ie het uit gaat houden.
Je hebt nog geen uitgebreidere info neergezet. Ook foto's indien het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

Na lang rond gekeken te hebben en mijn oude vaio verkocht te hebben, wil ik nu deze ga kopen. Ik vind echter nergens meer de SR41 M/S. Weet iemand of er een nieuwe versie uitkomt of een nieuwere serie? En is overigens de 49VN/H de enige in de SR serie die in titanium kleur verkrijgbaar is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SR5 zit er aan te komen ja, ik denk rond 22 october-1 november.

De 49VN/H heeft geen ATI 4570, vind ik persoonlijk erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:22:
SR5 zit er aan te komen ja, ik denk rond 22 october-1 november.

De 49VN/H heeft geen ATI 4570, vind ik persoonlijk erg jammer.
Al enige specs van dit model ergens te bekennen? en bijvoorbeeld ook de kleur? Mijn FZ11s was zilver, maar heb toch liever die titanium kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:32:
[...]
Al enige specs van dit model ergens te bekennen? en bijvoorbeeld ook de kleur? Mijn FZ11s was zilver, maar heb toch liever die titanium kleur.
Niets bekend, maar ik verwacht ATI 4570 met betere CPUs dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:34:
[...]

Niets bekend, maar ik verwacht ATI 4570 met betere CPUs dan nu.
Maar is in het algemeen genomen zo'n normale beter (bijv. 41m/s) of toch een speciale (bijv. 49vn/s). En dan niet specifiek gekeken naar die modellen, maar gewoon in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:38:
[...]
Maar is in het algemeen genomen zo'n normale beter (bijv. 41m/s) of toch een speciale (bijv. 49vn/s). En dan niet specifiek gekeken naar die modellen, maar gewoon in het algemeen.
Ik begrijp je vraag niet. Maar een ATI 4570 is 2x zo sterk als een ATI 3470 voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:41:
[...]

Ik begrijp je vraag niet. Maar een ATI 4570 is 2x zo sterk als een ATI 3470 voor games.
De nieuwe serie is er. De 51MF/s En 59XG. De 51 is in vergelijking met de 41m/s wel een verbetering qua processor, maar t.o.v. de oudere 31m/s is hij niet veel beter. Deze 31 had zelfs betere processor erin (2.4 t.o.v. nieuwe 2.13), de videokaart is wel beter in de nieuwe 51 t.o.v. de 31 (maar zelfde als 41), maar de max gegevenssnelheid is in de 51 weer slechter t.o.v. de 31.

Weet dus niet of het een slimme investering zou zijn als ik de 51mf zou aanschaffen, of dat ik beter nog een blok kan wachten. Maar zag ook wel weer dat Sony het mooie design (groen/oranje lampje aan de zijkant etc.) weggelaten heeft uit haar nieuwe modellen de NW en CW. Ook de X en W serie heeft dit niet maar dit kan zijn vanwege de kleinere grote van deze 2 laatste genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:18:
[...]
De nieuwe serie is er. De 51MF/s En 59XG. De 51 is in vergelijking met de 41m/s wel een verbetering qua processor, maar t.o.v. de oudere 31m/s is hij niet veel beter. Deze 31 had zelfs betere processor erin (2.4 t.o.v. nieuwe 2.13),
Een Core 2 Duo 2.13 GHz is echt ruim voldoende voor hedendaagse toepassingen en games.
maar de max gegevenssnelheid is in de 51 weer slechter t.o.v. de 31.
Het is gewoon wireless-n, even snel dus. Waarschijnlijk een foutje van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Een Core 2 Duo 2.13 GHz is echt ruim voldoende voor hedendaagse toepassingen en games.

[...]

Het is gewoon wireless-n, even snel dus. Waarschijnlijk een foutje van Sony.
Oke, zoiets dacht ik dus al (foutje van sony). Maar t.o.v. de 59 is de 51 weer dus de betere aanschaf?

Ik zag trouwens dat jij wel veel actief hier bent en vaak wel het een en ander weet. Kan jij mij misschien eens het volgende uitleggen:
De sony X-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een blauw streepje bij.
De sony Z-serie & SR-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een zwart streepje bij.
De sony W-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een groen streepje bij.

Wat beteken deze verschillende kleuren streepjes etc.? Ik vind het nergens terug in een forum hier of ik heb er overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:40:
[...]
Oke, zoiets dacht ik dus al (foutje van sony). Maar t.o.v. de 59 is de 51 weer dus de betere aanschaf?
Die met ATI 4570 is beter voor games en 3d rendering. Die met Intel 4500 gaat langer mee op de accu.
De sony X-serie heeft een LCD-scherm en dan staat er als icoontje zo'n zwart streepje met een blauw streepje bij.
Ik kan het icoontje niet terug vinden. heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het icoontje niet terug vinden. heb je een link?
Zwarte/Zwarte streepje (sr/z-serie) http://www.sony.nl/res/images/image/88/1237475877288.jpg
Zwarte/blauwe streepje (x-serie) http://www.sony.nl/res/images/image/92/1237476554192.jpg
Zwarte/groene streepje (w-serie) http://www.sony.nl/res/images/image/20/1237475656920.jpg

die tekens steeds links bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet niet wat ze er mee bedoelen.

Ik weet wel dat de Z het beste scherm heeft. Meest heldere, grootste gamut en een beschermende laag. De SR heeft een glimmende laag en een kleinere gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet wat ze er mee bedoelen.

Ik weet wel dat de Z het beste scherm heeft. Meest heldere, grootste gamut en een beschermende laag. De SR heeft een glimmende laag en een kleinere gamut.
Hmm oke jammer. Heeft iemand al een nieuwe versie in zijn bezit? Kan ze namelijk nog nergens vinden.
Vind het trouwens wel jammer dat er geen blu-ray en hdmi in de 51m/f zit, of zou het van de hdmi ook weer een fout zijn op de site?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 15:46 ]

Pagina: 1 2 Laatste