Toon posts:

1TB behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een SATA schijf van 500GB, en dit is eigenlijk te weinig. Nu wil ik nog een 500gb los kopen, en dan samen in raid in een behuizing knallen.

Echter kan ik nergens een raid behuizing vinden met een firewire aansluiting. Want USB is natuurlijk een stuk trager.

Maar bij de media markt koop ik al een 1TB externe schijf voor 110 euri, dus echt veel mag het ook niet kosten. Bedankt.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Misschien is dit iets voor je.....

Of het ding ook in nederland verkocht wordt kan ik je zo niet vertellen eigenlijk...... Zal eens zoeken :)

Powered By C8H10N4O2

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 19:14

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zoek eens op QNAP :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Is JBOD niet veiliger dan RAID-0?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dat usb trager is dan raid hangt er maar net vanaf welke firewire jij hebt.. Als jij firewire 800 hebt is de 400mbit van usb2 idd langzamer, maar de meeste computers hebben firewire 400, wat ongeveer even snel is als usb2..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kijk voor een e-sata aansluiting, dat is het snelste, indien je pc dit ook heeft.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mishmash schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:19:
Dat usb trager is dan raid hangt er maar net vanaf welke firewire jij hebt.. Als jij firewire 800 hebt is de 400mbit van usb2 idd langzamer, maar de meeste computers hebben firewire 400, wat ongeveer even snel is als usb2..
USB 2 kan in theorie 480mbps doorvoeren, in de praktijk blijkt echter dat firewire een heel stuk sneller is. Zelfs firewire 400 klopt USB 2 op z'n sloffen.

Zeker met bandbreedte intensieve taken als externe hardeschijven doet firewire het veel beter dan USB 2. Als je dus de mogelijkheid hebt om firewire aan te sluiten ipv USB, dan is dit zeker de iets hogere prijs waard.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
TS, houd er wel rekening mee dat je, om je al volgeschreven 500GB in RAID te hangen, de schijf leeg moet...
Je moet dus wel ergens 500 GB tijdelijk kunnen dumpen...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Slechts marginaal. Bij RAID0 ben je je data kwijt als 1 schijf crasht, bij JBOD alleen wat op een van de twee disks stond. Maargoed, dan bestaat de kans dat je alsnog halve bestanden hebt.

Een RAID5 NAS met Online Capacity Expansion lijkt me een veel beter plan eigenlijk. Kan je later altijd uitbreiden zonder gezeur, en als een disk crasht vervang je hem en de boel draait weer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over externe behuizingen is op GoT voldoende te vinden er zijn ook een aantal ervaring topics, even een beetje beter zoeken mag ook wel. Zie: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1 of bijvoorbeeld: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:02:
Maar bij de media markt koop ik al een 1TB externe schijf voor 110 euri, dus echt veel mag het ook niet kosten. Bedankt.
Je kunt wel voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar een 1TB hardeschijf in een behuizing met een simpele USB interface is iets anders dan wat jij vraagt. Jij wilt RAID functionaliteit en een Firewire interface, beide zullen een behuizing beduidend duurder maken. Overigens als je snelheid wilt kun je misschien beter kijken naar e-SATA. De Pc moet hier natuurlijk ook wel van voorzien zijn, anders ben je nog een extra PCI/PCI-e kaart nodig.

Als laatste wil ik je nog hier op wijzen: OM FAQ / Beleid op GoT gaan wij er vanuit dat je ook zelf wat inzet toont.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 05-08-2008 08:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.