Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Mijn wens om een AMD Phenom II 940 machine te gaan bouwen voor VMware ESXi lijkt een stukje dichterbij te komen.

Vooral middels www.vm-help.com zie ik nu enkele mensen welke het draaiend hebben gekregen met vergelijkbare processoren en moederborden/chipsets.

Zelfs inclusief realtek netwerk kaart en storage controller!! :O

Hierbij de links zodat andere mensen welke wellicht naar hetzelfde zoeke, het snel kunnen vinden!

VMware ESXi + 780G chipset + Realtek + Ati storage = http://www.vm-help.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=39
VMware ESXi + 790GX = http://communities.vmware.com/message/1185115#1185115 (schijnt nog wel enkele problemen te hebben, maar zoals ik het lees moet het te fixen zijn).

Verder er vanuit gaande dat de 780G en de 790GX niet zoveel van elkaar verschillen. Denk ik dat het geheel stabiel werkende te krijgen zal zijn!

Zelf ben ik aan het kijken naar een Gigabyte GA-MA790GP-U4SH een ultra durable (staat toch 24h aan) mobo, onboard graphics en 2xPCI-E x16 + 3xPCI-E x1. Beide x16 wil ik vullen met hardware raid kaarten en de x1 gebruiken voor 2 NIC's. Al met al een mooi doosje. Hoop de hardware over een tijdje te kopen en I'll keep you posted.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ok, heb ESX 3.5 U4 dus flawlessly draaien op het moment. Alles werkt inmiddels.
Zit nu te proberen om de 5x 400GB die in mdadm onder linux hebben gedraaid, middels een RDM door te geven aan een guest. Maar dat lukt dus niet. ESX ziet de disks wel, maar de option bij add disk om een rdm te nemen blijft greyed out.
Iedere disk wordt gezien als een vmhba met lun id 0.

Tips?

/edit
Kan ze overigens wel als vmfs formatteren, althans, daar verschijnen ze. Maar heb ik dus gecancelled, daar er data op staat die ik graag nog had.

[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 10-04-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

UltraSub schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:33:
Zit nu te proberen om de 5x 400GB die in mdadm onder linux hebben gedraaid, middels een RDM door te geven aan een guest. Maar dat lukt dus niet. ESX ziet de disks wel, maar de option bij add disk om een rdm te nemen blijft greyed out.
Ja, je moet dat niet met de gui doen maar met de VMware VIRemoteCLI tools.
[ESX 3i] RawDeviceMapping met lokale storage

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2009 17:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
DukeBox schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:11:
[...]

Ja, je moet dat niet met de gui doen maar met de VMware VIRemoteCLI tools.
[ESX 3i] RawDeviceMapping met lokale storage
rcli is in update 4 weer dichtgezet nadat deze in u3 per abuis was opengelaten ;)

http://vmetc.com/2009/03/...ite-access-from-the-rcli/

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 10-04-2009 18:16 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat je iets door elkaar haalt.. de VMware VIRemoteCLI tools ( http://www.vmware.com/dow...?downloadGroup=VI-RCLI-U2 ) werken als sinds de eerste release.. en nu met u4 ook.
Er is ook een virtual appliance van, te downloaden via dezelfde link.

[ Voor 60% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DukeBox schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:24:
Denk dat je iets door elkaar haalt.. de VMware VIRemoteCLI tools ( http://www.vmware.com/dow...?downloadGroup=VI-RCLI-U2 ) werken als sinds de eerste release.. en nu met u4 ook.
Er is ook een virtual appliance van, te downloaden via dezelfde link.
Thanks man...
Net op deze manier mijn 5x 400GB disks op een ICH10 6 port sata controller doorgegeven aan een Linux guest. (ESX 3.5 U4).

/edit
Maar ja, nou heb ik toch nog iets wat niet geheel standaard is. Ben benieuwd hoe ESX4 hier dadelijk mee omgaat.

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 10-04-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb zelf een esxi 3.5 u3 draaien op een amd 4550e cpu (dual core) 6 gb ram en asus m3n-ht deluxe board.
initeel draaide het vanaf USB stick, en 1x pci intel gt 1gb nic

externe freebsd NAS als datastore voor alles

probleem wat ik had was dat mijn data transmissie vanaf vm of naar vm met externe host's (nas/workstation) was alle data corrupt (vreemd genoeg de vm's niet) kabels, andere switch geen effect ..

nu heb ik heb een slm2005 linksys (5poorts gbit switch), intel nic vervangen (nog steeds probleem met data corruptie) en nu een intel PCIe nic werkt nu allemaal super.
+ promise fasttrack sata300 tx4 draait als nu stukken beter.

nu heeft een maat van mij gevraagd of ik er 1 voor hem wil samen stellen.
nu zit ik me af te vragen wat is beter een Intel Bloomfield/dale 1366 socket cpu (x58 ich chipset) met 16 tot 24 gb ram max of een AMD mobo met max 16 gb ram ...

voor 400,- ben je klaar met AMD mobo + cpu en bij Intel heb je eigenlijk nog niet eens zo'n deal dan zit je rond de 500,-
het moet wel een quad core cpu met liefst 12 tot 16 gb ram of meer ..
gaat hier om een esxi 3.5 update 3 of update 4 (indien u4 te downloaden is)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Microkid
Jij hebt toch ook die PERC5i? En je zei dat je heel veel info er over uit ESX kon halen?
Het enige wat ik zie in VIclient is de status van de battery en de firmware. Waar haal je je info vandaan (als je al meer ziet)? Ik zou eigenlijk mails willen krijgen mocht er een schijf failen, of batter failure of whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Dit zie je van de Dell Perc 5i controller

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/5774/perc5i.jpg

Geen idee hoe je hier email alerting oid aan kan hangen...

[ Voor 22% gewijzigd door PisPix op 11-04-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

UltraSub schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:07:
@Microkid
Jij hebt toch ook die PERC5i? En je zei dat je heel veel info er over uit ESX kon halen?
Het enige wat ik zie in VIclient is de status van de battery en de firmware. Waar haal je je info vandaan (als je al meer ziet)? Ik zou eigenlijk mails willen krijgen mocht er een schijf failen, of batter failure of whatever...
Ik zie hetzelfde als PisPix.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, dat zie ik ook.. Ok, bedankt :)
Nu nog uitvogelen hoe we de disks gemonitored krijgen. Vind dit maar een akelig gevoel. Ik kijk niet iedere dag op de ESX bak zelf thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je een dell met drac hebt, kun je die ook een event laten sturen. Anders kan het gewoon onder esx events in vcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Naja, er loopt toch Red Hat op.. Zal toch wel iets in de kernel log van langs komen denk ik toch zo. Misschien mini scriptje bouwen en in cron stoppen. Klaar. :)
Zal binnenkort eens uitzoeken, heb komende weken geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Vanuit je guest kan je geen kernel loggings openen.. maakt niet uit of je daar redhat of iets anders op installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:21:
Vanuit je guest kan je geen kernel loggings openen.. maakt niet uit of je daar redhat of iets anders op installeerd.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de service-console gebaseerd is (of was, weet ik ff niet) op RedHat.

Je zult alleen wel met Remote CLI moeten werken, want er is geen console op ESXi en met SSH kom je er ook niet in. (Vind ik persoonlijk wel jammer. Ik deed regelmatig wat met PuTTy, WinSCP en soms zelfs, bij gebrek aan een VI-client in de server-ruimte, wat op de console.)

ESXi heeft wel een console en kan wel benaderd worden in SSH, maar dit is helaas beide "unsupported". Dit ga ik dus op onze productie-machines maar niet doen, al is de verleiding groot. Hoe je deze features wel kunt gebruiken is erg makkelijk te vinden in Google.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:36:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk dat de service-console gebaseerd is (of was, weet ik ff niet) op RedHat.

Je zult alleen wel met Remote CLI moeten werken, want er is geen console op ESXi en met SSH kom je er ook niet in. (Vind ik persoonlijk wel jammer. Ik deed regelmatig wat met PuTTy, WinSCP en soms zelfs, bij gebrek aan een VI-client in de server-ruimte, wat op de console.)

ESXi heeft wel een console en kan wel benaderd worden in SSH, maar dit is helaas beide "unsupported". Dit ga ik dus op onze productie-machines maar niet doen, al is de verleiding groot. Hoe je deze features wel kunt gebruiken is erg makkelijk te vinden in Google.
Inderdaad, ik bedoel op het RH service console. Precies dat console is de reden dat ik ESX heb geinstalleerd, en niet ESXi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Vind de SC niet zoveel toevoegen. Alles kan toch met remoteCLItools..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:11:
[...]

Inderdaad, ik bedoel op het RH service console. Precies dat console is de reden dat ik ESX heb geinstalleerd, en niet ESXi.
Goede reden om daarvoor ESX te nemen. Het console in ESXi is namelijk niet meer hetzelfde als dat in ESX. Je kunt bij ESXi dus bijvoorbeeld ook geen extra packages (RPM is niet geinstalleerd) installeren voor bijvoorbeeld communicatie met een UPS of management-software voor een RAID-controller. Sterker nog: zodra je in ESXi de console gaat gebruiken, is je configuratie unsupported en kun je support van VMware dus wel vergeten. Voor in testomgevingen is dat natuurlijk geen ramp, maar voor productie-omgevingen is het een no-go.

Daarom gebruik ik, waar we ESXi in productie hebben, de HP-versie omdat daar de SIM-agents ingebakken zitten.
DukeBox schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:06:
Vind de SC niet zoveel toevoegen. Alles kan toch met remoteCLItools..
Klopt. Daarom vind ik het ook niet meer dan "jammer" dat het er niet inzit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

zijn er al mensen die nu met update 4 de raid controller op de ml110 aan de praat hebben gekregen?

Als de Server in raid mode staat met een JBOD ziet hij de storage dus je zou zeggen het moet werken, heb nog niet genoeg sata disken hier liggen om het eens te testen.

Vraag me ook af of dit ding wel performt, ben namelijk een zware controller aan het overwegen..

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:31:
Je kunt bij ESXi dus bijvoorbeeld ook geen extra packages (RPM is niet geinstalleerd) installeren voor bijvoorbeeld communicatie met een UPS of management-software voor een RAID-controller.
ESX(i) blijft toch geënt op grote omgevingen, zeker in die omgevingen zal er een VC draaien om de boel te monitoren. Vanuit je VC kun je ook prima je UPS monitoren en zonodig de commando's afschieten naar je hosts en guests. Daarnaast is het ook zo dat juist met ESXi het grote voordeel is dat je geen lokale storage meer nodig hebt.. door te booten van usb/flash enz.. kun je zelfs je hele raid controller met hdd's weglaten en alles vanaf je SAN doen.
Klopt. Daarom vind ik het ook niet meer dan "jammer" dat het er niet inzit.
Ja.. idd jammer, maar eigenlijk beter.
Je moet een host met ESXi eigenelijk alleen zien als een doos met cpu, geheugen en netwerk i/o.. verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DukeBox schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:22:
[...]

ESX(i) blijft toch geënt op grote omgevingen, zeker in die omgevingen zal er een VC draaien om de boel te monitoren. Vanuit je VC kun je ook prima je UPS monitoren en zonodig de commando's afschieten naar je hosts en guests. Daarnaast is het ook zo dat juist met ESXi het grote voordeel is dat je geen lokale storage meer nodig hebt.. door te booten van usb/flash enz.. kun je zelfs je hele raid controller met hdd's weglaten en alles vanaf je SAN doen.
Kom op zeg, alsof je in productie van USB gaat booten. Als je het dan toch goed wil doen zonder local disks, boot dan ook van SAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:11
UltraSub schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:50:
[...]
Kom op zeg, alsof je in productie van USB gaat booten. Als je het dan toch goed wil doen zonder local disks, boot dan ook van SAN.
De ESXi hypervisor zit bij Dell servers anders gewoon op een interne "USB-stick" hoor. En dat zijn toch geen hobby-bakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

[...]
LOL.. zoals de 2 hierboven, denk dat je je beter eerst even kan verdiepen in de materie.
De laatste dell's hebben dan wel geen usb key meer maar een SD kaartje wat natuurlijk op hetzelfde neer komt. En als aanvulling, ook IBM gebruikt USB-keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een nieuwe server:
- SuperMicro
- 2x XEON QuadCore 2.5 12MB LowVoltage
- 4x WD 1TB Green
- 10GB DDR2 FB (1066 mhz)
- 2x Intel GB nic
- Areca SAS Hardware RAID controller (RAID-6)

Nu doet die Areca controller wat moeilijk, wordt niet herkend in ESXi. Iemand suggesties?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
I_stealth_I schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:56:
Nu doet die Areca controller wat moeilijk, wordt niet herkend in ESXi. Iemand suggesties?
-foutieve informatie-

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 14-04-2009 00:29 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Ik heb een nieuwe server:
- SuperMicro
- 2x XEON QuadCore 2.5 12MB LowVoltage
- 4x WD 1TB Green
- 10GB DDR2 FB (1066 mhz)
- 2x Intel GB nic
- Areca SAS Hardware RAID controller (RAID-6)

das het nadeel van ESX. je kan achteraf geen drivers toevoegen. je moet dus wachten tot VMware besluit om een driver te maken voor het ding.

en je koopt geen server om achteraf ESX op te draaien. je koopt (of gebruikt de gratis versie) ESX en vervolgens ga je op jacht naar hardware wat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Yep, vervangen door een Dell Perc 5/i :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Waarom zou ik booten van SAN, als het ook gewoon kan van een USB-stickje in de server? Welke winst wil je gaan behalen uit het booten van SAN? Voorheen was die winst: geen local disks meer nodig. Maar die heb je met een USB-stickje ook niet meer nodig.

Het USB-stickje gaat er overigens uit. In de servers van tegenwoordig zie je op het PCB vaak al plek voor een SD-kaartje. Er zit vaak alleen nog niks op gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ach en als je echt een hekel hebt aan usb...

http://kb.vmware.com/self...ernalId=1008971&sliceId=1

doe je het via pxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:11:
Het USB-stickje gaat er overigens uit. In de servers van tegenwoordig zie je op het PCB vaak al plek voor een SD-kaartje. Er zit vaak alleen nog niks op gesoldeerd.
Das precies was ik al schreef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, de ESX driver cd pakken en aanpassen voor ESXi: ftp://ftp.areca.com.tw/Ra...vers/VMware/ESX_3.5/Beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:55:
[...]

Same setup here, heb je de onboard NIC's al aan de praat? Hoe heb je dit voor elkaar gekregen
Ben sinds dit weekeinde met ESXi begonnen op een D945GCLF2 en met behulp van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/ESXi_enable_SSH.php heb SSH aangezet, om daarna van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php een link te vinden naar een 8111 / 8168 driver en ik heb nu ESXi draaiend met de onboard NIC.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:41:
[...]

LOL.. zoals de 2 hierboven, denk dat je je beter eerst even kan verdiepen in de materie.
De laatste dell's hebben dan wel geen usb key meer maar een SD kaartje wat natuurlijk op hetzelfde neer komt. En als aanvulling, ook IBM gebruikt USB-keys.
Ahum.. Verdiepen in de storage materie is mijn dagelijks werk. Ik weet écht wel waar het over gaat als we het over SAN hebben, en ook icm ESX.
Ja, USB keys zijn leuk. Maar ze zijn niet redundant. Een foutje op je stick en je OS is dood.
Iemand is op zaal met kabels aan het kloten, rammelt per ongeluk aan de stick, en je OS is dood. Nee. Ik denk dat als jij een echte professional zou zijn met 100 echt dikke ESX servers en een dik zwaar dubbel redundant SAN, jij echt niet meer met je USB stick aan zou komen. Iedereen zou je voor gek verklaren.
Ja, IBM heeft ze en andere leveranciers ook. Maar die zijn echt niet bedoeld om een OS van te draaien. Leuk. Hobby.. :z
deadlock2k schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:38:
SAN boot is ook iets wat wij expliciet niet willen trouwens. Zo kunnen we het ding eerst inrichten voor we er storage aan vastknopen.
Is iets voor te zeggen. Maar goed, een ESX uitrol is volledig te automatiseren. Is zo gebeurd.
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:11:
[...]

Waarom zou ik booten van SAN, als het ook gewoon kan van een USB-stickje in de server? Welke winst wil je gaan behalen uit het booten van SAN? Voorheen was die winst: geen local disks meer nodig. Maar die heb je met een USB-stickje ook niet meer nodig.

Zelfde verhaal als hierboven. Er zijn veel meer voordelen aan een boot van SAN als van een andersoortig, niet redundant medium. Maar goed. Ik hou er over op. Een definitieve productie boot van een USB stick is echt niet professioneel verantwoord imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

StevenK schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:48:
[...]

Ben sinds dit weekeinde met ESXi begonnen op een D945GCLF2 en met behulp van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/ESXi_enable_SSH.php heb SSH aangezet, om daarna van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php een link te vinden naar een 8111 / 8168 driver en ik heb nu ESXi draaiend met de onboard NIC.
Zo heb ik hetzelfde bordje ook draaien, sterker nog, het zijn er nu 3 en booten allen middels PXE.. werkt super.
UltraSub schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:57:
Een definitieve productie boot van een USB stick is echt niet professioneel verantwoord imo.
Helaas kan ik geen getallen vinden maar bij de ESX4 presentatie hadden ze een mooie chart met daarbij de storingen van USB boot en SAN boot... qua hardware storing was het 1 op 1.000.000.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 13-04-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:09:
[...]

Zo heb ik hetzelfde bordje ook draaien, sterker nog, het zijn er nu 3 en booten allen middels PXE.. werkt super.

[...]

Helaas kan ik geen getallen vinden maar bij de ESX4 presentatie hadden ze een mooie chart met daarbij de storingen van USB boot en SAN boot... qua hardware storing was het 1 op 1.000.000.
zolang je de stick niet extern aansluit maar netjes op de interne usb aansluiting (in de kast dus) van je server is er niks aan de hand :)

* Zwelgje koopt altijd bij HP van die kant en klare ESXi sticks in (49 euro bij je distri) en zet die in bij klanten op servers

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 13-04-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Powershell schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:13:
* DukeBox koopt altijd bij HP van die kant en klare ESXi sticks in (49 euro bij je distri) en zet die in bij klanten op servers
Ik koop ze gewoon direct installed vanuit de leverancier (meestal Dell) zodat ze ook gewoon onder het 4uur fixed contract vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:09:
[...]

Hier draait 't niet stabiel op de on-board nic, met echt de meest wazige foutmeldingen, kon zelfs geen consoles van m'n VM's meer krijgen. Weet niet waarom, maar ben weer terug een losse nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Draait hier prima.. vmotion, vlans, iscsi.. alles zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 13-04-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
deadlock2k schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:10:
[...]

Ze zitten intern. Dus rammelen is er niet bij.
Agreed
[...]

Zoals ik al zei; Met 100 dikke ESX servers maakt het niet meer uit. Je bent je guest hooguit 10 seconden kwijt in de reboot als er goede hardware achter zit. We hebben wel eens een host gehad die spontaan rebootte als een van zijn guests een IP conflict had. Zelfs onze Equitrac printbak, die veruit het zwaarst belast wordt en waar SQL Server 2000 op draait, was binnen 20 seconden up. Gebruikers hebben niet eens gemerkt dat het ding down was.
Sorry, don't agree.
Dat hangt er helemaal vanaf wát zo'n server doet. We hebben hier guests lopen en als die 20 seconden weg zijn, zijn applicaties down. Merken klanten meteen. Er zijn zat databases die zo'n belangrijk knooppunt zijn dat ze echt niet down mogen. Hoe high available je het spul ook maakt, een downtime van 30 seconden is zelfs met clustering onontkoombaar in geval van failovers. Als een ESX host crashed, is er geen tijd om te vmotionen, en zullen alle guests dus ook crashen.
[...]

Ja dat zijn ze wel en zo wordt het ook gemarket.
Hmm, got me there then.

Maar goed jongens, op zich een leuke discussie, maar volgens mij raken we aardig off topic ;)
Zullen we kappen over wel of niet usb verhaal dan, om dit topic niet te veel te vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Misschien is een apart topic daarvoor handiger, heb het idee dat dit topic toch meer bedoeld is voor losse componenten en minder voor de discussie of ESXi vanaf usb stick booten wel of niet professioneel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:46:
[...]

Hier draait 't niet stabiel op de on-board nic, met echt de meest wazige foutmeldingen, kon zelfs geen consoles van m'n VM's meer krijgen. Weet niet waarom, maar ben weer terug een losse nic.
hoe zijn de performace van Atom bordje ? je zit wel aan limiet van 2Gb.. maar kun je er beetje vms op draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:06:
[...]

hoe zijn de performace van Atom bordje ? je zit wel aan limiet van 2Gb.. maar kun je er beetje vms op draaien ?
't Draait redelijk, maar het is geen groot feest. Ik moet ook nog gaan kijken wat ik kan doen om eea wat verder te tunen, daar heb ik nog niet naar gekeken.

Mijn belangrijkste doel was ook om de boel zuiniger te krijgen en van 130 W naar 30 W is dan een redelijk succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:06:
[...]
Ik was eigenlijk blij verrast van de performance.. ok, je moet er niet meer dan 2 vm's op draaien maar juist met vmotion is het leuk. Ik heb vanmiddag mijn 3e bordje er bijgehaald (80€ incl. 2GB ECC) en heb 3 vm's draaien, ieder zijn eigen atom.. mocht er nu een uitvallen dan gaat d.m.v. HA deze automatsch over. Ben nu zelfs bezig met power management zodat er 1 of 2 volledig uitgaan als ze niet nodig zijn qua performance.
Ik draai er een web, database en mail server op en voor een thuis omgevinkje (http://sob.qik.nl) draait er nu bijv. op.. ik merk niet veel performance verlies t.o.v. mijn normale (veel zwaardere) servers.. op het stroom verbruik na (~800Watt naar ~66 Watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Misschien kan je een overzichtje geven van de specs? Of gaat elk Atom bordje werken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ethirty schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:44:
Misschien kan je een overzichtje geven van de specs? Of gaat elk Atom bordje werken?
Ik heb deze: http://www.intel.com/Prod...2-D945GCLF2D-overview.htm
80€ incl. 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
DukeBox schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:39:
[...]

Ik was eigenlijk blij verrast van de performance.. ok, je moet er niet meer dan 2 vm's op draaien maar juist met vmotion is het leuk. Ik heb vanmiddag mijn 3e bordje er bijgehaald (80€ incl. 2GB ECC) en heb 3 vm's draaien, ieder zijn eigen atom.. mocht er nu een uitvallen dan gaat d.m.v. HA deze automatsch over. Ben nu zelfs bezig met power management zodat er 1 of 2 volledig uitgaan als ze niet nodig zijn qua performance.
Ik draai er een web, database en mail server op en voor een thuis omgevinkje (http://sob.qik.nl) draait er nu bijv. op.. ik merk niet veel performance verlies t.o.v. mijn normale (veel zwaardere) servers.. op het stroom verbruik na (~800Watt naar ~66 Watt).
Werkt de local storage en onboard nic van dit bordje? de 2GB limiet is wel erg jammer, net iets te krap wat mij betreft. Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
reconf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:52:
[...]

Werkt de local storage en onboard nic van dit bordje? de 2GB limiet is wel erg jammer, net iets te krap wat mij betreft. Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?
Die 2GB limiet lijkt me ook eerder een 'geblokkeerde' limiet in de chipset. Misschien dat DukeBox eens kan testen met een grotere module ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Dat bord heeft maar 1 dimm sleuf. 4GB modules zijn jammer genoeg nog een beetje prijzig... (€200+)

[ Voor 3% gewijzigd door reconf op 14-04-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

reconf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:52:
Werkt de local storage en onboard nic van dit bordje?
Ja.
Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?
Ja, zijn er ook 3, 22Watt per stuk
reconf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:21:
Dat bord heeft maar 1 dimm sleuf. 4GB modules zijn jammer genoeg nog een beetje prijzig... (€200+)
4GB is niet zo duur (40€), heb er wel een paar liggen maar is wel registered ECC, maar zal het eens proberen. De module die ik er nu in heb zitten is ook ECC maar niet registered.
edit: die werkt niet, maar heb geen normale 4GB. Maar aangezien ik ook niets heb kunnen vinden op internet over het evt. ondersteunen van 4GB denk ik dat dat gewoon niet kan.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 14-04-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ja, maar niet als bootdevice.
en onboard nic van dit bordje?
Ja, maar enkel na een andere oem.tgz te gebruiken (zie mijn eerdere post).
de 2GB limiet is wel erg jammer, net iets te krap wat mij betreft. Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?
Die van mij trekt met 2 schijfjes 28 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jawelhoor, ook met een aangepaste driver. Je moet SATA dan wel in native zetten.
Maar als je niet middels PXE o.i.d. boot dan kun je gemakkelijker een usb key nemen.. dat scheelt weer 1 driver aanpassen want met usbboot (en met PXE overigens ook) kent ie wel gewoon de lokale storage met de standaard drivers.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 14-04-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
deadlock2k schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:23:
Er is geen Virtualisatieforum dus kan het toch best hier? ;)
vmug.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, dat klinkt toch wel erg aantrekkelijk om wat meer met ESXi te kunnen spelen. Ik zit nu thuis met ESXi binnen VMware server en hoewel leuk om een beetje in rond te klikken kan je er net niks mee :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ben nu wel ff aan het prutsen geweest met een probleeempje. Ik had de onboard nic werkend, dacht ik, maar w2k3 gaf ineens vage problemen en werd ontzettend traag en RDP was niet meer mogelijk met protocol error 0x1204.

Ik heb nu de accelerated NIC driver van VMWare tools vervangen door de AMD PCNet 10 mbps driver en dit lijkt de problemen opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb ook even moeten spelen met de MTU en defragmentatie settings. Ik ben het MTU probleem al opgelost met een nieuwe compile.. nu nog defragmentatie zodat paketten van 1.5k goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, dus het is meer plug-and-pray? Het klonk zo mooi een esx server voor minder dan €100.

edit @hieronder: ahh, ik had de pci-aansluiting op het bord gemist. Maar de onboad nic is werkend te krijgen, alleen dus (nog) niet stabiel.

[ Voor 44% gewijzigd door Ethirty op 15-04-2009 12:29 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ethirty schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:31:
Hmm, dus het is meer plug-and-pray? Het klonk zo mooi een esx server voor minder dan €100.
Ik boot vanaf een USB image en met een losse intel nic draait dat in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb het ook prima stabiel met de onboard.. maar moest idd wel max MTU op 1380 zetten i.p.v. 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DukeBox schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:46:
maar moest idd wel max MTU op 1380 zetten i.p.v. 1500.
In de host of in de client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

In de client, met de aangepaste e1000 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Vraagje, hoe pak ik dit aan:

Ik heb een Dell OptiPlex 755 waar maar 1 PCI slot in zit. Hier zit nu een netwerkkaart in die ESXi 3.5 U4 lust maar ik heb er eigenlijk twee nodig.
Nu zit er onboard de "Intel® 82566DM Gigabit Ethernet LAN solution 10/100/1000" volgens http://www.dell.com/conte...755?c=us&cs=04&l=en&s=bsd

Ik heb de volgende driver gevonden "Intel 82566DM-2 Ethernet adapter (8086:10bd)": http://vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php

Kan ik nu de tutorial aldaar uitvoeren en het zou moeten werken?
Misschien kan iemand die daar iets meer ervaring mee heeft me vertellen waar de haken en ogen zitten?

Alvast bedankt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Noxious schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:12:
Kan ik nu de tutorial aldaar uitvoeren en het zou moeten werken?
Ja, precies zoals het daar staat. Ik heb op dezelfde 755 het prima werkend gehad me de e1000.o die standaard in ESXi al zit, alleen de pci.id moet je jouw kaart toevoegen.
Ik heb wel de driver zelf gecompileerd met de zelfde gcc als waarmee de modules van U4 zijn gecompileerd voor stabiliteit maar volgens mij is dat niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ah mja dat zal hier overkill zijn, is maar een testmachientje voor wat installaties enzo.

Bedankt :) _O_

Edit: Hij is nu aan het installeren :) spannend spannend

[ Voor 21% gewijzigd door Noxious op 17-04-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Helaas -O-
Begint te klagen dat 'ie een kernel file oid mist, iets vaags in ieder geval.

Jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Installeren ? Bedoel je niet booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
DukeBox schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:08:
Installeren ? Bedoel je niet booten ?
Err, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
Dan ook mijnerzijds nog maar een systeem-toevoeging :

ASUS P5BV-E (200-220 euro)
XEON X3210 (160-200 euro)
8GB Kingston (75-85 euro)
onboard ICHR7 wordt "ondersteund" en herkend.
Maar ik gebruik zelf een Adaptec 29160 met een 4tal scsi schijven. (zie tweakers en marktplaats)
2 ondersteunde Broadcom LANpoorten onboard

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom boot je niet vanaf een USB stickie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
DukeBox schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:37:
[...]

Waarom boot je niet vanaf een USB stickie ?
Wat lost het op? Een installatie vind ik imo fijner en m'n probleem is er niet mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waar gebruikt iedereen nu hun ESXi server voor en met welke hardware??

Oftewel, welke guests op welke hardware?

*of wordt dit dan een teveel opsomtopic...?? :o

*Ik doelde hiermee ook op de performance

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het topic gaat oa om de hw-compatibiliteit met esx(i) en de bijkomende problemen. Guests zijn niet interessant, het idee is juist dat je deze ontkoppeld van de hardware ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Een paar pagina's terug hadden we het over gebruik van RDM's in VMware ESXi. Zou iemand die dat werkende heeft gekregen eens hun vmx regels kunnen posten?

Probeer dit zelf met een onboard intel controller als ook met een onboard promise controller, maar in beide gevallen weigert VMware het als RDM aan te laten spreken! Oof forums threads welke ik hierover vond zijn niet bepaald bevorderend.

help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

StevenK schreef op woensdag 15 april 2009 @ 00:49:
Ben nu wel ff aan het prutsen geweest met een probleeempje. Ik had de onboard nic werkend, dacht ik, maar w2k3 gaf ineens vage problemen en werd ontzettend traag en RDP was niet meer mogelijk met protocol error 0x1204.

Ik heb nu de accelerated NIC driver van VMWare tools vervangen door de AMD PCNet 10 mbps driver en dit lijkt de problemen opgelost te hebben.
die errors kreeg ik ook maar dan met een intel PCI GT Nic .. binnen windows had ik dit probleem dus ..
VMware communicatie zelf en linux/bsd ging wel goed .. nic, kabel switch was het dus niet .. (alles vervangen)

goed ik heb een PCIe (intel PT) gekocht probleem is weg, goed amd pcnet 10mbps driver zou goedkoper zijn geweest maar ongeveer 45 euro heb ik meer speed :) en minder gelazer .. wel intressant om te onthouden !

gisteren voor een maat een toekomstige esxi 3.5 u4 bak wezen halen asus p6t, 12 gb ram, en i7-920 cpu met 2 PCIe Intel PT adapters en een pcie vga kaartje (silent zonder koeler)
- cisco SDM2005/sdm2008 routers (managed switches maar erg basic .. mainly voor vlan)
en nas thecus n7700 + 7x 1gb storage

pff wou dat ik dat budget heb .. mijn ESXi is m3n-ht deluxe (amd) met 6 gb ram .. ik w8 nog even met investering totdat de 16 gb ram wat goedkoper is .. (1600,- beetje erg duur voor alleen RAM)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
vso schreef op zondag 19 april 2009 @ 02:53:
[...]

die errors kreeg ik ook maar dan met een intel PCI GT Nic .. binnen windows had ik dit probleem dus ..
VMware communicatie zelf en linux/bsd ging wel goed .. nic, kabel switch was het dus niet .. (alles vervangen)

goed ik heb een PCIe (intel PT) gekocht probleem is weg, goed amd pcnet 10mbps driver zou goedkoper zijn geweest maar ongeveer 45 euro heb ik meer speed :) en minder gelazer .. wel intressant om te onthouden !
De driver was het toch ook niet. Ik heb al wel gezien dat ik het probleem kan reproduceren door via RDP of via VI client naar de console van de 2k3 VM te gaan: de netwerkverbindingen vallen na een paar toetsaanslagen weg, de sessie reageert niet en in VI client zie ik een cpu usage van 2 MHz.

edit:
Nadat ik twee testinstallaties van win2k server en win 2k8 server ernaast heb gezet en geconstateerd dat die nog uitstekend draaiden zolang VMWare tools niet geïnstalleerd was, heb ik VMWare tools verwijderd van de 2k3 machine. Nu maar eens kijken wat er gebeurt.

Atom bordje doet het trouwens uitstekend: Freenas, 2k, 2k3 en 2k8 naast elkaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door StevenK op 19-04-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Minor titlechange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zo, ik heb vandaag mijn systeem besteld.

Met aanwezige hardware en nieuwe hardware zal het neer gaan komen op:

Gigabyte GA-790GP-UD4H (Ultra-Durable, fast chipet, realtek onboard, 2*x16+3*x1 and 2xpci32)
AMD Phenom II 940 (Should overclock a little and be fast with or without overclocking)
8GB DDR2-1066
Onboard Graphics
Adaptec 3805 + Dell Perc 5/i 512MB (2x 8x SAS)
4x Samsung 1TB + 3x Seagate 1.5TB
1x Intel Pro/1000 PT
1x Intel Pro/1000 GT (pci)

Euhm, dat is het wel ongeveer. Moet allemaal gaan draaien met ESXi 3.5u4.

Ik wil deels gebruik gaan maken van VMFS en deels van RAW Mappings (RDM). Hopelijk kan iemand me daar mee helpen want met mijn test bakje (onboard intel en promise) wil het niet helemaal werken. :S Any help welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jongens, ik moet USB support hebben op een guest. Ik heb een 1-wire netwerk dat ik graag van de NSLU2 weg wil moven en op een volwaardige linux wil hebben draaien. Leuk, maar om met 1-wire te kunnen praten moet ik een USB interface aan kunnen spreken. Kan dit op de een of andere manier? Dat een guest rechtstreeks met een USB port kan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Nope. ESXi heeft geen USB support. Er zijn wel kastjes waarmee je USB poorten via je netwerk kan benaderen, handig voor dongles e.d. Maar of dit in jouw geval gaat werken kan ik niet zeggen.

Edit : Hiermee kan je iig USB sticks en dongles via ethernet aan een ESX VM koppelen. Dit hebben we al vaker gedaan bij klanten en werkt perfect. Zie ook de whitepaper.

[ Voor 44% gewijzigd door Microkid op 20-04-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Shit, das balen zeg :(
Staat usb support niet op de roadmap meen ik eens iemand te hebben horen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

UltraSub schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:57:
Shit, das balen zeg :(
Staat usb support niet op de roadmap meen ik eens iemand te hebben horen zeggen?
Even tot morgen wachten, dan wordt ESX vSphere uitgebracht (ESX 4.0). Wellicht dat het daar in zit (maar ik zou er niet te hard op rekenen, want usb is nu eenmaal niet iets dat je in een datacenter veel tegenkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Kan je niet via VMware Workstation een VM maken, daar je import/conversie/ding doen en die moven naar de ESXi datastore gevolgd door een inventory import? Of heb je dat USB ding permanent nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door spone op 20-04-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Microkid schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:02:
[...]

Even tot morgen wachten, dan wordt ESX vSphere uitgebracht (ESX 4.0). Wellicht dat het daar in zit (maar ik zou er niet te hard op rekenen, want usb is nu eenmaal niet iets dat je in een datacenter veel tegenkomt).
Toch wel, veel enterprise-level software gebruikt USB dongles ter beveiliging (zoals HASP keys). In mijn vorige werk hadden we al 3 pakketten die dit vereisten (een workforce management pakket, een CTI-Middleware pakket en een call recording pakket). Het laatste systeem kon zowiezo niet gevirtualiseerd worden omdat het vol zat met hardwarematige opnamekaarten, maar bij de eerste twee was alleen die HASP sleutel de reden dat we ze niet op konden nemen in de virtual infrastructure.

Dus ook in de datacenter markt is er wel degelijk een nut voor USB in virtuele machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

spone schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:53:
Kan je niet via VMware Workstation een VM maken, daar je import/conversie/ding doen en die moven naar de ESXi datastore gevolgd door een inventory import? Of heb je dat USB ding permanent nodig?
Da's natuurlijk een denkfout. Dat VMware Workstation USB ondersteunt is mooi, maar als ESXi het niet ondersteund zal het moven naar ESXi natuurlijk niets helpen. Sterker: als je een conversie doet van een VM in Workstation via VMware Converter naar ESX zal de USB er meteen uitgehaald worden, zodat de VM compatible is met ESX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

GekkePrutser schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:00:
[...]

Toch wel, veel enterprise-level software gebruikt USB dongles ter beveiliging (zoals HASP keys). In mijn vorige werk hadden we al 3 pakketten die dit vereisten (een workforce management pakket, een CTI-Middleware pakket en een call recording pakket). Het laatste systeem kon zowiezo niet gevirtualiseerd worden omdat het vol zat met hardwarematige opnamekaarten, maar bij de eerste twee was alleen die HASP sleutel de reden dat we ze niet op konden nemen in de virtual infrastructure.

Dus ook in de datacenter markt is er wel degelijk een nut voor USB in virtuele machines.
Dan zal de oplossing zoals ik hierboven schetste wel gaan werken voor jullie :) Misschien een keer het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Microkid schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 05:22:
[...]

Da's natuurlijk een denkfout.
Dat is het niet. Het hangt er enkel vanaf of het USB-apparaat ook na de migratie naar een VMware-omgeving nog nodig is. Zo nee, dan is Workstation een mooi tussenstation. Zo ja, dan gaat het inderdaad geen oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:00:
[...]

een digiportserver TS kost je rond de 250 euro... een heel project hier om afblazen :o

dan had je netjes usb/serial in een guest gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Powershell schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:39:
[...]
een digiportserver TS kost je rond de 250 euro... een heel project hier om afblazen :o

dan had je netjes usb/serial in een guest gehad
Afblazen? Nee hoor :D We hebben destijds gewoon fysieke servers genomen. Ze hebben destijds wel gekeken naar andere mogelijkheden voor de USB dongle onder VMWare maar er was niets dat officieel ondersteund was. Ik was daar niet bij betrokken trouwens dus ik weet niet welke mogelijkheden er bekeken waren.

@Microkid: Ik werk daar niet meer, ze waren daar trouwens zowiezo niet zo snel met upgraden naar nieuwere versies, zeker niet als daar kosten mee gemoeid waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een configuratie met 2 3com 3c905c-tm-x nics fatsoenlijk aan de praat gekregen(load balancing en failover...)?

Hij blijft aangeven dat beide nics down zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je de nic's wel hard ingesteld op je switchpoort snelheid ? Heb vaker met 3com dat auto niet lekker wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat betreft USB meuk: Er bestaat gewoon netwerk naar USB spul. Dat is een hub met meerdere USB poorten een een netwerk aansluiting. Via de driver kun je vanuit meerdere PC toegang krijgen op de USB poorten (natuurlijk niet twee PC's op een poort). Zo kun je via VMWare ook nog bij je USB device als je VMotion gaat doen :)

Edit: dit spul dus, is best wel kostbaar, en doet maar tot 12 Mbit

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 23-04-2009 17:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:48:
Heb je de nic's wel hard ingesteld op je switchpoort snelheid ? Heb vaker met 3com dat auto niet lekker wil.
als ik op esxi probeer de snelheid vast te zetten geeft ie een error dat je geen settings kan maken op unknown devices...

Ik heb al 5 intel nics besteld.. Kijk wel ff of die het wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

voodooless schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:50:
Wat betreft USB meuk: Er bestaat gewoon netwerk naar USB spul. Dat is een hub met meerdere USB poorten een een netwerk aansluiting. Via de driver kun je vanuit meerdere PC toegang krijgen op de USB poorten (natuurlijk niet twee PC's op een poort). Zo kun je via VMWare ook nog bij je USB device als je VMotion gaat doen :)

Kijk eens een paar posts hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
voodooless schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:50:

En nogmaals ;)
Het is niet hetzelfde als hardwarematig (naja, virtueel hardwarematig dan) een usb device in je guest.
Simpel voorbeeld: DS9490R. Is een USB naar 1-Wire netwerk interface. Wordt in Linux over libusb rechtstreeks aangesproken. Dat gaat zeker niet werken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

UltraSub schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:18:
Simpel voorbeeld: DS9490R. Is een USB naar 1-Wire netwerk interface. Wordt in Linux over libusb rechtstreeks aangesproken. Dat gaat zeker niet werken... :)
Nee, maar enkel om het feit dat er geen Linux support is 8)7

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste