-
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:02 ]
[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 10-04-2009 16:34 ]
Ja, je moet dat niet met de gui doen maar met de VMware VIRemoteCLI tools.UltraSub schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:33:
Zit nu te proberen om de 5x 400GB die in mdadm onder linux hebben gedraaid, middels een RDM door te geven aan een guest. Maar dat lukt dus niet. ESX ziet de disks wel, maar de option bij add disk om een rdm te nemen blijft greyed out.
[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2009 17:13 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
rcli is in update 4 weer dichtgezet nadat deze in u3 per abuis was opengelatenDukeBox schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:11:
[...]
Ja, je moet dat niet met de gui doen maar met de VMware VIRemoteCLI tools.
[ESX 3i] RawDeviceMapping met lokale storage
[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 10-04-2009 18:16 ]
A wise man's life is based around fuck you
[ Voor 60% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2009 18:34 ]
Thanks man...DukeBox schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:24:
Denk dat je iets door elkaar haalt.. de VMware VIRemoteCLI tools ( http://www.vmware.com/dow...?downloadGroup=VI-RCLI-U2 ) werken als sinds de eerste release.. en nu met u4 ook.
Er is ook een virtual appliance van, te downloaden via dezelfde link.
[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 10-04-2009 20:14 ]
Tja vanalles
[ Voor 22% gewijzigd door PisPix op 11-04-2009 16:25 ]
Ik zie hetzelfde als PisPix.UltraSub schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:07:
@Microkid
Jij hebt toch ook die PERC5i? En je zei dat je heel veel info er over uit ESX kon halen?
Het enige wat ik zie in VIclient is de status van de battery en de firmware. Waar haal je je info vandaan (als je al meer ziet)? Ik zou eigenlijk mails willen krijgen mocht er een schijf failen, of batter failure of whatever...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de service-console gebaseerd is (of was, weet ik ff niet) op RedHat.DukeBox schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:21:
Vanuit je guest kan je geen kernel loggings openen.. maakt niet uit of je daar redhat of iets anders op installeerd.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 11:43 ]
Inderdaad, ik bedoel op het RH service console. Precies dat console is de reden dat ik ESX heb geinstalleerd, en niet ESXi.Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:36:
[...]
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de service-console gebaseerd is (of was, weet ik ff niet) op RedHat.
Je zult alleen wel met Remote CLI moeten werken, want er is geen console op ESXi en met SSH kom je er ook niet in. (Vind ik persoonlijk wel jammer. Ik deed regelmatig wat met PuTTy, WinSCP en soms zelfs, bij gebrek aan een VI-client in de server-ruimte, wat op de console.)
ESXi heeft wel een console en kan wel benaderd worden in SSH, maar dit is helaas beide "unsupported". Dit ga ik dus op onze productie-machines maar niet doen, al is de verleiding groot. Hoe je deze features wel kunt gebruiken is erg makkelijk te vinden in Google.
Verwijderd
Goede reden om daarvoor ESX te nemen. Het console in ESXi is namelijk niet meer hetzelfde als dat in ESX. Je kunt bij ESXi dus bijvoorbeeld ook geen extra packages (RPM is niet geinstalleerd) installeren voor bijvoorbeeld communicatie met een UPS of management-software voor een RAID-controller. Sterker nog: zodra je in ESXi de console gaat gebruiken, is je configuratie unsupported en kun je support van VMware dus wel vergeten. Voor in testomgevingen is dat natuurlijk geen ramp, maar voor productie-omgevingen is het een no-go.UltraSub schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:11:
[...]
Inderdaad, ik bedoel op het RH service console. Precies dat console is de reden dat ik ESX heb geinstalleerd, en niet ESXi.
Klopt. Daarom vind ik het ook niet meer dan "jammer" dat het er niet inzit.DukeBox schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:06:
Vind de SC niet zoveel toevoegen. Alles kan toch met remoteCLItools..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 14:33 ]
ESX(i) blijft toch geënt op grote omgevingen, zeker in die omgevingen zal er een VC draaien om de boel te monitoren. Vanuit je VC kun je ook prima je UPS monitoren en zonodig de commando's afschieten naar je hosts en guests. Daarnaast is het ook zo dat juist met ESXi het grote voordeel is dat je geen lokale storage meer nodig hebt.. door te booten van usb/flash enz.. kun je zelfs je hele raid controller met hdd's weglaten en alles vanaf je SAN doen.Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:31:
Je kunt bij ESXi dus bijvoorbeeld ook geen extra packages (RPM is niet geinstalleerd) installeren voor bijvoorbeeld communicatie met een UPS of management-software voor een RAID-controller.
Ja.. idd jammer, maar eigenlijk beter.Klopt. Daarom vind ik het ook niet meer dan "jammer" dat het er niet inzit.
Kom op zeg, alsof je in productie van USB gaat booten. Als je het dan toch goed wil doen zonder local disks, boot dan ook van SAN.DukeBox schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:22:
[...]
ESX(i) blijft toch geënt op grote omgevingen, zeker in die omgevingen zal er een VC draaien om de boel te monitoren. Vanuit je VC kun je ook prima je UPS monitoren en zonodig de commando's afschieten naar je hosts en guests. Daarnaast is het ook zo dat juist met ESXi het grote voordeel is dat je geen lokale storage meer nodig hebt.. door te booten van usb/flash enz.. kun je zelfs je hele raid controller met hdd's weglaten en alles vanaf je SAN doen.
De ESXi hypervisor zit bij Dell servers anders gewoon op een interne "USB-stick" hoor. En dat zijn toch geen hobby-bakken...UltraSub schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:50:
[...]
Kom op zeg, alsof je in productie van USB gaat booten. Als je het dan toch goed wil doen zonder local disks, boot dan ook van SAN.
[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:05 ]
LOL.. zoals de 2 hierboven, denk dat je je beter eerst even kan verdiepen in de materie.UltraSub schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:50:
[...]
Kom op zeg, alsof je in productie van USB gaat booten. Als je het dan toch goed wil doen zonder local disks, boot dan ook van SAN.
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:05 ]
/dev/null
-foutieve informatie-I_stealth_I schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:56:
Nu doet die Areca controller wat moeilijk, wordt niet herkend in ESXi. Iemand suggesties?
[ Voor 13% gewijzigd door spone op 14-04-2009 00:29 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
das het nadeel van ESX. je kan achteraf geen drivers toevoegen. je moet dus wachten tot VMware besluit om een driver te maken voor het ding.I_stealth_I schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:56:
Ik heb een nieuwe server:
- SuperMicro
- 2x XEON QuadCore 2.5 12MB LowVoltage
- 4x WD 1TB Green
- 10GB DDR2 FB (1066 mhz)
- 2x Intel GB nic
- Areca SAS Hardware RAID controller (RAID-6)
Nu doet die Areca controller wat moeilijk, wordt niet herkend in ESXi. Iemand suggesties?
Yep, vervangen door een Dell Perc 5/iI_stealth_I schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:56:
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Waarom zou ik booten van SAN, als het ook gewoon kan van een USB-stickje in de server? Welke winst wil je gaan behalen uit het booten van SAN? Voorheen was die winst: geen local disks meer nodig. Maar die heb je met een USB-stickje ook niet meer nodig.UltraSub schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:50:
[...]
Das precies was ik al schreef..Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:11:
Het USB-stickje gaat er overigens uit. In de servers van tegenwoordig zie je op het PCB vaak al plek voor een SD-kaartje. Er zit vaak alleen nog niks op gesoldeerd.
Ja, de ESX driver cd pakken en aanpassen voor ESXi: ftp://ftp.areca.com.tw/Ra...vers/VMware/ESX_3.5/Beta/I_stealth_I schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:56:
Ben sinds dit weekeinde met ESXi begonnen op een D945GCLF2 en met behulp van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/ESXi_enable_SSH.php heb SSH aangezet, om daarna van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php een link te vinden naar een 8111 / 8168 driver en ik heb nu ESXi draaiend met de onboard NIC.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:55:
[...]
Same setup here, heb je de onboard NIC's al aan de praat? Hoe heb je dit voor elkaar gekregen
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ahum.. Verdiepen in de storage materie is mijn dagelijks werk. Ik weet écht wel waar het over gaat als we het over SAN hebben, en ook icm ESX.DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:41:
[...]
LOL.. zoals de 2 hierboven, denk dat je je beter eerst even kan verdiepen in de materie.
De laatste dell's hebben dan wel geen usb key meer maar een SD kaartje wat natuurlijk op hetzelfde neer komt. En als aanvulling, ook IBM gebruikt USB-keys.
Is iets voor te zeggen. Maar goed, een ESX uitrol is volledig te automatiseren. Is zo gebeurd.deadlock2k schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:38:
SAN boot is ook iets wat wij expliciet niet willen trouwens. Zo kunnen we het ding eerst inrichten voor we er storage aan vastknopen.
Zelfde verhaal als hierboven. Er zijn veel meer voordelen aan een boot van SAN als van een andersoortig, niet redundant medium. Maar goed. Ik hou er over op. Een definitieve productie boot van een USB stick is echt niet professioneel verantwoord imo.Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:11:
[...]
Waarom zou ik booten van SAN, als het ook gewoon kan van een USB-stickje in de server? Welke winst wil je gaan behalen uit het booten van SAN? Voorheen was die winst: geen local disks meer nodig. Maar die heb je met een USB-stickje ook niet meer nodig.
Het USB-stickje gaat er overigens uit. In de servers van tegenwoordig zie je op het PCB vaak al plek voor een SD-kaartje. Er zit vaak alleen nog niks op gesoldeerd.
Zo heb ik hetzelfde bordje ook draaien, sterker nog, het zijn er nu 3 en booten allen middels PXE.. werkt super.StevenK schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:48:
[...]
Ben sinds dit weekeinde met ESXi begonnen op een D945GCLF2 en met behulp van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/ESXi_enable_SSH.php heb SSH aangezet, om daarna van http://www.vm-help.com/esx/esx3i/customize_oem_tgz.php een link te vinden naar een 8111 / 8168 driver en ik heb nu ESXi draaiend met de onboard NIC.
Helaas kan ik geen getallen vinden maar bij de ESX4 presentatie hadden ze een mooie chart met daarbij de storingen van USB boot en SAN boot... qua hardware storing was het 1 op 1.000.000.UltraSub schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:57:
Een definitieve productie boot van een USB stick is echt niet professioneel verantwoord imo.
[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 13-04-2009 21:12 ]
zolang je de stick niet extern aansluit maar netjes op de interne usb aansluiting (in de kast dus) van je server is er niks aan de handDukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:09:
[...]
Zo heb ik hetzelfde bordje ook draaien, sterker nog, het zijn er nu 3 en booten allen middels PXE.. werkt super.
[...]
Helaas kan ik geen getallen vinden maar bij de ESX4 presentatie hadden ze een mooie chart met daarbij de storingen van USB boot en SAN boot... qua hardware storing was het 1 op 1.000.000.
[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 13-04-2009 21:14 ]
Ik koop ze gewoon direct installed vanuit de leverancier (meestal Dell) zodat ze ook gewoon onder het 4uur fixed contract vallen..Powershell schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:13:
* DukeBox koopt altijd bij HP van die kant en klare ESXi sticks in (49 euro bij je distri) en zet die in bij klanten op servers
Hier draait 't niet stabiel op de on-board nic, met echt de meest wazige foutmeldingen, kon zelfs geen consoles van m'n VM's meer krijgen. Weet niet waarom, maar ben weer terug een losse nic.DukeBox schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:09:
[...]
Zo heb ik hetzelfde bordje ook draaien, sterker nog, het zijn er nu 3 en booten allen middels PXE.. werkt super.
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 13-04-2009 21:51 ]
Agreeddeadlock2k schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:10:
[...]
Ze zitten intern. Dus rammelen is er niet bij.
Sorry, don't agree.[...]
Zoals ik al zei; Met 100 dikke ESX servers maakt het niet meer uit. Je bent je guest hooguit 10 seconden kwijt in de reboot als er goede hardware achter zit. We hebben wel eens een host gehad die spontaan rebootte als een van zijn guests een IP conflict had. Zelfs onze Equitrac printbak, die veruit het zwaarst belast wordt en waar SQL Server 2000 op draait, was binnen 20 seconden up. Gebruikers hebben niet eens gemerkt dat het ding down was.
Hmm, got me there then.[...]
Ja dat zijn ze wel en zo wordt het ook gemarket.
Verwijderd
hoe zijn de performace van Atom bordje ? je zit wel aan limiet van 2Gb.. maar kun je er beetje vms op draaien ?StevenK schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:46:
[...]
Hier draait 't niet stabiel op de on-board nic, met echt de meest wazige foutmeldingen, kon zelfs geen consoles van m'n VM's meer krijgen. Weet niet waarom, maar ben weer terug een losse nic.
't Draait redelijk, maar het is geen groot feest. Ik moet ook nog gaan kijken wat ik kan doen om eea wat verder te tunen, daar heb ik nog niet naar gekeken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:06:
[...]
hoe zijn de performace van Atom bordje ? je zit wel aan limiet van 2Gb.. maar kun je er beetje vms op draaien ?
Ik was eigenlijk blij verrast van de performance.. ok, je moet er niet meer dan 2 vm's op draaien maar juist met vmotion is het leuk. Ik heb vanmiddag mijn 3e bordje er bijgehaald (80€ incl. 2GB ECC) en heb 3 vm's draaien, ieder zijn eigen atom.. mocht er nu een uitvallen dan gaat d.m.v. HA deze automatsch over. Ben nu zelfs bezig met power management zodat er 1 of 2 volledig uitgaan als ze niet nodig zijn qua performance.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:06:
[...]
hoe zijn de performace van Atom bordje ? je zit wel aan limiet van 2Gb.. maar kun je er beetje vms op draaien ?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb deze: http://www.intel.com/Prod...2-D945GCLF2D-overview.htmEthirty schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:44:
Misschien kan je een overzichtje geven van de specs? Of gaat elk Atom bordje werken?
Werkt de local storage en onboard nic van dit bordje? de 2GB limiet is wel erg jammer, net iets te krap wat mij betreft. Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?DukeBox schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:39:
[...]
Ik was eigenlijk blij verrast van de performance.. ok, je moet er niet meer dan 2 vm's op draaien maar juist met vmotion is het leuk. Ik heb vanmiddag mijn 3e bordje er bijgehaald (80€ incl. 2GB ECC) en heb 3 vm's draaien, ieder zijn eigen atom.. mocht er nu een uitvallen dan gaat d.m.v. HA deze automatsch over. Ben nu zelfs bezig met power management zodat er 1 of 2 volledig uitgaan als ze niet nodig zijn qua performance.
Ik draai er een web, database en mail server op en voor een thuis omgevinkje (http://sob.qik.nl) draait er nu bijv. op.. ik merk niet veel performance verlies t.o.v. mijn normale (veel zwaardere) servers.. op het stroom verbruik na (~800Watt naar ~66 Watt).
Die 2GB limiet lijkt me ook eerder een 'geblokkeerde' limiet in de chipset. Misschien dat DukeBox eens kan testen met een grotere module ?reconf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:52:
[...]
Werkt de local storage en onboard nic van dit bordje? de 2GB limiet is wel erg jammer, net iets te krap wat mij betreft. Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
[ Voor 3% gewijzigd door reconf op 14-04-2009 19:22 ]
Ja.reconf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:52:
Werkt de local storage en onboard nic van dit bordje?
Ja, zijn er ook 3, 22Watt per stukIk vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?
4GB is niet zo duur (40€), heb er wel een paar liggen maar is wel registered ECC, maar zal het eens proberen. De module die ik er nu in heb zitten is ook ECC maar niet registered.reconf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:21:
Dat bord heeft maar 1 dimm sleuf. 4GB modules zijn jammer genoeg nog een beetje prijzig... (€200+)
[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 14-04-2009 20:14 ]
Ja, maar niet als bootdevice.
Ja, maar enkel na een andere oem.tgz te gebruiken (zie mijn eerdere post).en onboard nic van dit bordje?
Die van mij trekt met 2 schijfjes 28 W.de 2GB limiet is wel erg jammer, net iets te krap wat mij betreft. Ik vind 66 watt overigens nog vrij pittig voor een atom, dan bordje + cpu zou toch niet meer dan 30W mogen gebruiken?
Jawelhoor, ook met een aangepaste driver. Je moet SATA dan wel in native zetten.StevenK schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:55:
Ja, maar niet als bootdevice.
[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 14-04-2009 23:16 ]
vmug.nldeadlock2k schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:23:
Er is geen Virtualisatieforum dus kan het toch best hier?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
[ Voor 44% gewijzigd door Ethirty op 15-04-2009 12:29 ]
#team_UTC+1
Ik boot vanaf een USB image en met een losse intel nic draait dat in één keer.Ethirty schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:31:
Hmm, dus het is meer plug-and-pray? Het klonk zo mooi een esx server voor minder dan €100.
In de host of in de client?DukeBox schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:46:
maar moest idd wel max MTU op 1380 zetten i.p.v. 1500.
In de client, met de aangepaste e1000 driver.StevenK schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:56:
In de host of in de client?
Ja, precies zoals het daar staat. Ik heb op dezelfde 755 het prima werkend gehad me de e1000.o die standaard in ESXi al zit, alleen de pci.id moet je jouw kaart toevoegen.Noxious schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:12:
Kan ik nu de tutorial aldaar uitvoeren en het zou moeten werken?
[ Voor 21% gewijzigd door Noxious op 17-04-2009 09:32 ]
Err, nee?DukeBox schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:08:
Installeren ? Bedoel je niet booten ?
C'est moi.
Waarom boot je niet vanaf een USB stickie ?
Wat lost het op? Een installatie vind ik imo fijner en m'n probleem is er niet mee opgelost.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 19:00 ]
#team_UTC+1
die errors kreeg ik ook maar dan met een intel PCI GT Nic .. binnen windows had ik dit probleem dus ..StevenK schreef op woensdag 15 april 2009 @ 00:49:
Ben nu wel ff aan het prutsen geweest met een probleeempje. Ik had de onboard nic werkend, dacht ik, maar w2k3 gaf ineens vage problemen en werd ontzettend traag en RDP was niet meer mogelijk met protocol error 0x1204.
Ik heb nu de accelerated NIC driver van VMWare tools vervangen door de AMD PCNet 10 mbps driver en dit lijkt de problemen opgelost te hebben.
Tja vanalles
De driver was het toch ook niet. Ik heb al wel gezien dat ik het probleem kan reproduceren door via RDP of via VI client naar de console van de 2k3 VM te gaan: de netwerkverbindingen vallen na een paar toetsaanslagen weg, de sessie reageert niet en in VI client zie ik een cpu usage van 2 MHz.vso schreef op zondag 19 april 2009 @ 02:53:
[...]
die errors kreeg ik ook maar dan met een intel PCI GT Nic .. binnen windows had ik dit probleem dus ..
VMware communicatie zelf en linux/bsd ging wel goed .. nic, kabel switch was het dus niet .. (alles vervangen)
goed ik heb een PCIe (intel PT) gekocht probleem is weg, goed amd pcnet 10mbps driver zou goedkoper zijn geweest maar ongeveer 45 euro heb ik meer speeden minder gelazer .. wel intressant om te onthouden !
[ Voor 17% gewijzigd door StevenK op 19-04-2009 18:23 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Microkid op 20-04-2009 21:44 ]
Even tot morgen wachten, dan wordt ESX vSphere uitgebracht (ESX 4.0). Wellicht dat het daar in zit (maar ik zou er niet te hard op rekenen, want usb is nu eenmaal niet iets dat je in een datacenter veel tegenkomt).UltraSub schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:57:
Shit, das balen zeg
Staat usb support niet op de roadmap meen ik eens iemand te hebben horen zeggen?
[ Voor 11% gewijzigd door spone op 20-04-2009 23:54 ]
Toch wel, veel enterprise-level software gebruikt USB dongles ter beveiliging (zoals HASP keys). In mijn vorige werk hadden we al 3 pakketten die dit vereisten (een workforce management pakket, een CTI-Middleware pakket en een call recording pakket). Het laatste systeem kon zowiezo niet gevirtualiseerd worden omdat het vol zat met hardwarematige opnamekaarten, maar bij de eerste twee was alleen die HASP sleutel de reden dat we ze niet op konden nemen in de virtual infrastructure.Microkid schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:02:
[...]
Even tot morgen wachten, dan wordt ESX vSphere uitgebracht (ESX 4.0). Wellicht dat het daar in zit (maar ik zou er niet te hard op rekenen, want usb is nu eenmaal niet iets dat je in een datacenter veel tegenkomt).
Da's natuurlijk een denkfout. Dat VMware Workstation USB ondersteunt is mooi, maar als ESXi het niet ondersteund zal het moven naar ESXi natuurlijk niets helpen. Sterker: als je een conversie doet van een VM in Workstation via VMware Converter naar ESX zal de USB er meteen uitgehaald worden, zodat de VM compatible is met ESX.spone schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:53:
Kan je niet via VMware Workstation een VM maken, daar je import/conversie/ding doen en die moven naar de ESXi datastore gevolgd door een inventory import? Of heb je dat USB ding permanent nodig?
Dan zal de oplossing zoals ik hierboven schetste wel gaan werken voor jullieGekkePrutser schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:00:
[...]
Toch wel, veel enterprise-level software gebruikt USB dongles ter beveiliging (zoals HASP keys). In mijn vorige werk hadden we al 3 pakketten die dit vereisten (een workforce management pakket, een CTI-Middleware pakket en een call recording pakket). Het laatste systeem kon zowiezo niet gevirtualiseerd worden omdat het vol zat met hardwarematige opnamekaarten, maar bij de eerste twee was alleen die HASP sleutel de reden dat we ze niet op konden nemen in de virtual infrastructure.
Dus ook in de datacenter markt is er wel degelijk een nut voor USB in virtuele machines.
Dat is het niet. Het hangt er enkel vanaf of het USB-apparaat ook na de migratie naar een VMware-omgeving nog nodig is. Zo nee, dan is Workstation een mooi tussenstation. Zo ja, dan gaat het inderdaad geen oplossing zijn.
een digiportserver TS kost je rond de 250 euro... een heel project hier om afblazenGekkePrutser schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:00:
[...]
Toch wel, veel enterprise-level software gebruikt USB dongles ter beveiliging (zoals HASP keys). In mijn vorige werk hadden we al 3 pakketten die dit vereisten (een workforce management pakket, een CTI-Middleware pakket en een call recording pakket). Het laatste systeem kon zowiezo niet gevirtualiseerd worden omdat het vol zat met hardwarematige opnamekaarten, maar bij de eerste twee was alleen die HASP sleutel de reden dat we ze niet op konden nemen in de virtual infrastructure.
Dus ook in de datacenter markt is er wel degelijk een nut voor USB in virtuele machines.
Afblazen? Nee hoorPowershell schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:39:
[...]
een digiportserver TS kost je rond de 250 euro... een heel project hier om afblazen![]()
dan had je netjes usb/serial in een guest gehad
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 23-04-2009 17:53 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
als ik op esxi probeer de snelheid vast te zetten geeft ie een error dat je geen settings kan maken op unknown devices...DukeBox schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:48:
Heb je de nic's wel hard ingesteld op je switchpoort snelheid ? Heb vaker met 3com dat auto niet lekker wil.
Kijk eens een paar posts hogervoodooless schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:50:
Wat betreft USB meuk: Er bestaat gewoon netwerk naar USB spul. Dat is een hub met meerdere USB poorten een een netwerk aansluiting. Via de driver kun je vanuit meerdere PC toegang krijgen op de USB poorten (natuurlijk niet twee PC's op een poort). Zo kun je via VMWare ook nog bij je USB device als je VMotion gaat doen
Edit: dit spul dus, is best wel kostbaar, en doet maar tot 12 Mbit
En nogmaalsvoodooless schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:50:
Wat betreft USB meuk: Er bestaat gewoon netwerk naar USB spul. Dat is een hub met meerdere USB poorten een een netwerk aansluiting. Via de driver kun je vanuit meerdere PC toegang krijgen op de USB poorten (natuurlijk niet twee PC's op een poort). Zo kun je via VMWare ook nog bij je USB device als je VMotion gaat doen
Edit: dit spul dus, is best wel kostbaar, en doet maar tot 12 Mbit
Nee, maar enkel om het feit dat er geen Linux support isUltraSub schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:18:
Simpel voorbeeld: DS9490R. Is een USB naar 1-Wire netwerk interface. Wordt in Linux over libusb rechtstreeks aangesproken. Dat gaat zeker niet werken...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq