Hey,
Ik had graag een server gebouwd met VMware ESXi 4.0 server. Ik heb even op internet zitten rondsnuffelen en uiteraard ook een deel van dit topic gelezen. Ik had de volgende zaken in gedachten en had graag jullie mening eens gehoord naar foute denkwijze's, oplossingen van overblijvende vragen, ..
Hardware 'Server':
Intel Dual Core 2 mobile: P7350@2Gz (-> ik zal die vervangen door een P8600@2,4Gz MET Intel VT; kan ik de installatie al doen met een P7350?)
Aopen i45GMt-HD (
http://www.aopen.nl/products_detail.aspx?Auno=2664)
2x320GB 2,5" Seagate 7200rpm v3
2x2Gb PC6400
(eventueel een 1TB 3,5" @5400rpm - backupschijf) [deze kan eventueel ook op een andere fysieke plaats gemonteerd zijn en via internet verbonden]
Nu vroeg ik mij af of de volgende opstelling mogelijk is met VMware ESXi 4:
Virtuele 'Server':
- raid 1
- Ubuntu server met Apache, PHP5, MysSQL, OpenSSL (
https://help.ubuntu.com/community/JeOS)
- 5GB?
Virtuele 'workstation' 1:
- raid 0
- Windows 7 - 32 of 64bit?
- 40Gb?
Virtuele 'workstation' 2:
- raid 0
- Windows XP - 32bit
- 40Gb?
Virtuele netwerkschijf:
- raid 0 of 1
- (automatisch) een (slimme) backup van genomen worden; enkel de veranderde bestanden die gebackupt worden, zoals in Windows Vista.
- Moet er dan een eigen OS op draaien? Sambaserver op Linux? of Windows XP/7?
- makkelijk benaderbaar zijn voor Windows workstations
- eventueel (via een VPN verbinding?) benaderbaar zijn van internet?
Extra vragen:
- Ik undervolt mijn processors met het programma CPUgenie in windows 7. Bestaat er een gelijkaardig programma die op de Ubuntu server kan draaien? En moet CPUgenie dan nog draaien in mijn virtuele workstations?
- Is het mogelijk om mijn Ubuntu server voorang te geven op mijn windows stations?
- Nu had ik graag mijn ongebruikte CPU power ter beschikking te stellen aan het WGC - Boinc. Hoe en waar moet ik dan dat programma draaien, zodat de prioriteiten als volgt zijn: Ubuntu server - Windows 7 - windows XP - Netwerkschijf - Boinc. Want als ik dit zomaar draai in de Ubuntu server die een hogere prioriteit heeft, dan gaan die workstations niet vooruit te branden zijn? Of moet ik dan een 2de ubuntu draaien op een eigen virtueel station met laagste prioriteit?
- Ivm backupschijf: als ik een backupschijf steek in een andere server op een andere plaats( bv 5km verder) en verbind via internet. Kan ik dan de backup (versleuteld) overzenden naar die harde schijf?
- Ivm VMWare installatie: ik zou die installeren op een usb-stick. Zouden mijn virtuele machine's sneller draaien als ik deze vb op een SSD zou plaatsen? Of zal mijn server enkel wat trager opstarten?
edit:
of kan ik gewoon mijn VMWare op een raid 1 plaatsen op mijn 2 seagate's?
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele oplossingen!
Thomas