Ai balen man! Wat was de reden dat je opnieuw OSCP bent gaan doen? Je OSCP is altijd geldig, of heb je de wens/vraag om OSCP+ gecertificeerd te blijven?
Ik heb in 2023 mijn OSCP gehaald, vlak voordat ze OSCP+ aankondigde. Ik kon toen voor een 'klein' bedrag opnieuw OSCP+ examen doen, maar ik vond dat het niet waard, ik ben niet van plan om die + bij te houden. (Dat doe ik wel door veel te pentesten)
Kip schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:13:
[...]
Ik ken veel collega’s die dagelijks vergelijkbaar werk doen, maar toch moeite hebben met het examen en meerdere pogingen nodig hebben. Sommigen slagen er zelfs helemaal niet in om het te halen. Ik wil ook niet generaliseren. Voor iedereen is het ook weer anders.
Ik vond OSCP best meevallen, maar misschien heb ik gewoon veel geluk gehad met een makkelijke set ofzo? Ik heb in de voorbereiding het offsec materiaal doorgenomen (inclusief training bij TSTC) en de 3(2?) test-examenlabs gedaan die je van offsec krijgt. Tijdens het examen was het wel even puzzelen, maar uiteindelijk alle machines kunnen rooten. Heb ook nog 6 uurtjes geslapen, al was dat wel nadat ik al 80 punten had, daardoor lukte het wel om m'n ogen dicht te doen
Verder had ik nog niet veel ervaring met pentesten, wel veel windows ervaring omdat ik jaren systeembeheerder was, maar voor wat betreft het hacken was CEH mijn enige ervaring.