\Renesis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:25:
Vandaag Pentest+ examen gedaan en gelukkig gehaald.
Enkel zelfstudie dmv boek, examen training (Sybex) en lab oefening (zelf opgezet, niet betaald)
Examen voucher kon ik goedkoper krijgen via 1 van de forumleden hier, vond mn werkgever ook fijn
Best een lastig examen vind ik. De grote verscheidenheid aan onderwerpen en details die je moet weten maakt het moeilijk.
Van de 65 vragen stuk of 7 gingen specifiek over python code, zelfs tot op het niveau welk stukje code is efficiënter voor het afstruinen van 100K + url's. Dat vond ik zwaar overdreven voor het doel en examen.
Het zo letterlijk mogelijk lezen van de vragen maar soms ook weer niet te is ook een uitdaging zo nu en dan.
Enfin, toch vind ik comptia examens over het geheel genomen relevant en nuttig. Gelukkig ook een stuk technischer ingesteld.
Komende tijd meer richten op kubernetes security maar Comptia Casp/security x (stomme naam) staat zeker op de verlanglijst voor 2026 vermoedelijk.
Gefeliciteerd met het behalen van je examen. Daarbij een tip:
Er is nog ongeveer 8 uur tot 60% korting te krijgen op een aantal Kubernetes trainingen en examens bij TheLinuxFoundation. https://training.linuxfoundation.org/cyber-monday-2024/
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh