Als medegebruiker van de Media Giant wil ik wel proberen om antwoord te geven op je vragen, dus zie hieronder:
Begonnen met de nieuwste firmware erop te zetten. Na 30 minuten wachten op het (automatisch) opnieuw opstarten na firmware update maar handmatig de schakelaar omgezet. Daarna leek het wel aardig te werken.
Heb ik geen last van gehad. Heb je inderdaad nu de laatste firmware erin zitten? In het hoofdmenu kun je op de 'INFO' knop drukken om dit te zien.
Bij mij staat er bij Application : 2.00.004 / 1.01.016 P / 36 en dat is, zover ik weet, de laatste versie, want hoger kan ik niet upgraden.
Eerste vastloper: terwijl een mp3-tje werd gedraaid, een slideshow van foto's aan stond en dan op het moment dat er timer-opname actief werd. Er kwam nog in beeld dat er na 20 seconden een opname begon. Maar na 20 seconden deed het apparaat helemaal niets meer. Nog gewacht totdat de ingestelde eindtijd van de opname was bereikt, maar dat bood evenmin soelaas. Dus handmatig de schakelaar omgezet.
Na deze vastloper gekeken of er uberhaupt wel iets opgenomen was. Na het kiezen van 'playback recordings' kwam er 'laden' in het scherm te staan... Een dikke 15 minuten verder nog niets. Dus handmatig de schakelaar omgezet.
Nogmaals getracht de opgenomen lijst te bekijken maar dat bleek echt onmogelijk want het apparaat liep steeds vast. Dus handmatig de schakelaar omgezet.
Vervolgens de HDD maar geformateerd. Dat heeft geholpen, ik kan nu in een lege opname lijst komen, dat scheelt. Straks nog maar eens een opname proberen.
Waarschijnlijk heeft er bij jou in de formattering iets niet lekker gezeten, wat de vastlopers veroorzaakt heeft. Zo te zien heb je dit dus opgelost.

Verder nog wel wat minpuntjes:
- Het verwijderen van bestanden was even zoeken. Zit gewoon onder de 'copy' toets verstopt.
Klopt, dit is de enige manier om bestanden te kunnen verwijderen via het menu van de Media Giant.
- Het verplaatsen van bestanden?
Heb ik niet kunnen vinden, dus waarschijnlijk niet ondersteund.
- Het wijzigen van een bestandsnaam of foldernaam?
Heb ik ook niet kunnen vinden, dus waarschijnlijk ook niet ondersteund.
- Het wijzigen van de 'hdd*'-naam lijkt onmogelijk.
Dit zijn namen die door het systeem aan de partities worden toegekend. Is dus niet te wijzigen.
- Het onzichtbaar maken van systeemmappen lijkt onmogelijk.
Er zit inderdaad geen optie in om mappen of bestanden verborgen te maken. Verborgen mappen op mijn FAT32 zijn wel netjes verborgen, maar op de NTFS partitie laat hij ze wel zien.
Schijnbaar kan ie niet overweg met het hidden attribuut op een NTFS partitie.
- Het verplaatsen of kopieren tussen de fat32 partitie en de ntfs partitie? Als ik wil kopieren vanaf usb kan ik alleen maar voor fat32 kiezen?
De Media Giant kan niet schrijven op zijn NTFS partitie. Daarom kun je die ook niet kiezen als doellocatie.
- Sowieso, waarom moet er minimaal 10% fat32 partitie zijn?
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de mogelijkheid om je opnames te kunnen kopieren naar de FAT32 partitie, zodat je ze via USB, Samba of UPnP kunt benaderen. Dit kan niet als ze op de opname partitie staan, en omdat je dus niet op NTFS kan schrijven, is FAT32 nodig.
- Trage menu's
Tja, wat is traag.. Ik heb ook weleens snellere interfaces gezien, maar ik stoor me niet echt aan de Media Giant. Als je het echt 1 op 1 met andere apparaten gaat vergelijken is het inderdaad iets langzamer.
Volgens mij doet de Media Giant het een en ander op de achtergrond als je een optie aanklikt, zonder de gebruiker met info te vervelen.
- Scrollen door bestanden (mp3 of foto's) is tergend traag. Eigenlijk is alles niet echt responsief.
Zie mijn antwoord hierboven. Daarnaast probeert de Media Giant een preview te laden als je iets te lang op een bestand blijft hangen. Dat kan ook een vertraging met zich meebrengen.
- Geen shuffle bij afspelen mp3? Een gemis.
Nee, inderdaad, die optie heb ik ook niet kunnen vinden. Maargoed, ik heb een Squeezebox, die gebruik ik wel voor mn muziek. ;-)
- Opnamekwaliteit is een stuk slechter dan die hd-recorder uit 2003.
Dat ervaar ik nie zo...Het opnamebeeld is in mijn ogen best OK, maar ik had dan ook in 2003 niet het geld over voor een (te) dure HDD recorder.
- Waarom niet 'deze DVD afspelen' i.p.v. een ifo bestand te kiezen. Zou een stuk makkelijker zijn.
Volgens mij is de Media Giant niet de enige die dit op deze manier doet. Ik kan me er niet echt aan storen.
- Enz...
Enz?
En wat is het nut van de 'tabbladen' films, muziek en foto's? Als ik een map heb aangemaakt met films, muziek of foto, waarom dan niet gewoon de inhoud van die map laten zien? Nu moet er bovenin het scherm nog gekozen worden wat je wilt zien in die map. Ik snap die keuze niet.
Dit hebben ze gedaan om ons gebruikers alleen de bestanden te laten zien waar je in geintresseerd bent.
Wil je muziek afspelen, dan wordt je dus niet verveelt met videobestanden die in diezelfde map staan, zodat je bijvoorbeeld maar 2 pagina's met bestanden hebt in plaats van 15 pagina's, waarvan de MP3 die jij wilt afspelen op pagina 13 staat.
Het zijn allemaal van die dingetjes, het is het net niet. Nu kan ik er zelf nog wel mee leven, maar ik koop dit apparaat omdat het gebruiksvriendelijk zou moeten zijn voor leken (mijn ouders). Daarom was ik van het idee afgestapt om zelf te proberen en htpc te maken.
Ik denk dat een aantal dingen die je aanhaalt niet door leken gebruikt zal worden, zoals het renamen van bestanden of het kunnen onzichtbaar maken van mappen.
En leken vinden het juist fijn dat als ze muziek willen, dat alleen muziekbestanden getoond worden en geen andere bestanden. Maarja, dat is mijn visie.

Nee, ik kan niet zeggen dat ik erg enthousiast ben. Het valt een beetje tegen.
Jammer.. Ik ben wel blij met mijn Media Giant, maar ik hoop dat dat bij jou ook nog komt.