Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:03:
@Zero:
Ik begrijp dat je maar 10 vingers hebt... maar weinig issues zijn toch nog steeds issues... En uiteraard ligt de focus meer op nieuwe producten.. Maar zooooo oud is dit product ook weer niet. Volgens mij valt ie zelfs nog onder de garantie :P
Focus op nieuwe producten zou niet zinvol zijn als je je huidige productportfolio geen aandacht geeft.
Het probleem is dat ik vast zit aan schema's waarbij de ontwikkelafdeling een x aantal keer per jaar een firmware update kan uitgeven.
SRT met dubbele ondertitels of raar afgebroken is 1 issue
Samba die niet over 2GB kan waardoor je dus gedwongen moet hacken om je iso's erop te zetten is m.i. toch ook een issue of op zn minst een enorm fantastische enhancement (moe je wel in je setup kunnen aangeven dat je 1 drive wil formatteren in ext3 formaat.. zie eerdere post van mij ergens met suggesties)

Lijken me toch zaken die opgelost dienen te worden. En volgens mij is het niet zo een hele zware klus toch?
De gemiddelde NAS op BusyBox heeft een goede samba implementatie voor >2GB ... beter goed gejat als slecht verzonnen ;) Daarmee wil ik zeggen dat het dus mogelijk is om samba te upgraden, en ik kan me niet voorstellen dat deze samba versie niet eenvoudig te verkrijgen is. Staat even los van Realtek ...
Het is niet zomaar even een bepaalde 'source' wegplukken implementeren en gaan met die banaan. Helaas gaat hier veel vooronderzoek vooraf voordat iets daadwerkelijk geimplementeerd kan worden, daarnaast zijn vele modules verweven in een SDK en zonder hulp van de SDK kun je weinig en ja dan heb je echt Realtek wel nodig
Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe het nu zit met die MP4 bestanden... volgens spec kan ie het aan, maar als ik naar de folder browse met MP4, zie ik niets... dus lijkt ie het niet aan te kunnen. Dat lijkt me toch ook een "issue"

Niet om te zeiken uiteraard dit bericht, meer een aanmoediging om toch vooral eens een nieuwe FW uit te brengen om de tevreden gebruikers tevreden te houden, en het idee te geven dat er doorontwikkeld wordt.

Succes ;)
AppieD
MP4 of MPEG-4 ?
kan me niet herinneren dat MP4 bestanden ondersteund zouden zijn.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja,

voor ik het vergeet.. de mijne speelt ook geen Xvid..

Vraag me af of ik de enige ben...?

Verwijderd

Zero: Het gaat hier om een MPEG-4 bestand... De extensie van het bestand is MP4.
Wellicht dat Conceptronic die extensie niet herkent ofzo? Want de map met de mp4 is op de conceptronic via MEDIA / Film gewoon leeg?

@Evelyn: Ik heb nog geen problemen ondervonden met XviD...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor alle hulp.
heb de mediagiant maar op mrktplaats gezet..
heb nu de eminent..

is toch wel een groot verschil.

suc6 verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Heb gisteren een CM3GPP gekocht voor mijn ouders, ik dacht dat het apparaat wel makkelijk was in gebruik na alles goed te hebben ingesteld.

Begonnen met de nieuwste firmware erop te zetten. Na 30 minuten wachten op het (automatisch) opnieuw opstarten na firmware update maar handmatig de schakelaar omgezet. Daarna leek het wel aardig te werken.

Eerste vastloper: terwijl een mp3-tje werd gedraaid, een slideshow van foto's aan stond en dan op het moment dat er timer-opname actief werd. Er kwam nog in beeld dat er na 20 seconden een opname begon. Maar na 20 seconden deed het apparaat helemaal niets meer. Nog gewacht totdat de ingestelde eindtijd van de opname was bereikt, maar dat bood evenmin soelaas. Dus handmatig de schakelaar omgezet.

Na deze vastloper gekeken of er uberhaupt wel iets opgenomen was. Na het kiezen van 'playback recordings' kwam er 'laden' in het scherm te staan... Een dikke 15 minuten verder nog niets. Dus handmatig de schakelaar omgezet.

Nogmaals getracht de opgenomen lijst te bekijken maar dat bleek echt onmogelijk want het apparaat liep steeds vast. Dus handmatig de schakelaar omgezet.

Vervolgens de HDD maar geformateerd. Dat heeft geholpen, ik kan nu in een lege opname lijst komen, dat scheelt. Straks nog maar eens een opname proberen.

Verder nog wel wat minpuntjes:
- Het verwijderen van bestanden was even zoeken. Zit gewoon onder de 'copy' toets verstopt.
- Het verplaatsen van bestanden?
- Het wijzigen van een bestandsnaam of foldernaam?
- Het wijzigen van de 'hdd*'-naam lijkt onmogelijk.
- Het onzichtbaar maken van systeemmappen lijkt onmogelijk.
- Het verplaatsen of kopieren tussen de fat32 partitie en de ntfs partitie? Als ik wil kopieren vanaf usb kan ik alleen maar voor fat32 kiezen?
- Sowieso, waarom moet er minimaal 10% fat32 partitie zijn?
- Trage menu's
- Scrollen door bestanden (mp3 of foto's) is tergend traag. Eigenlijk is alles niet echt responsief.
- Geen shuffle bij afspelen mp3? Een gemis.
- Opnamekwaliteit is een stuk slechter dan die hd-recorder uit 2003.
- Waarom niet 'deze DVD afspelen' i.p.v. een ifo bestand te kiezen. Zou een stuk makkelijker zijn.
- Enz...

En wat is het nut van de 'tabbladen' films, muziek en foto's? Als ik een map heb aangemaakt met films, muziek of foto, waarom dan niet gewoon de inhoud van die map laten zien? Nu moet er bovenin het scherm nog gekozen worden wat je wilt zien in die map. Ik snap die keuze niet.

Het zijn allemaal van die dingetjes, het is het net niet. Nu kan ik er zelf nog wel mee leven, maar ik koop dit apparaat omdat het gebruiksvriendelijk zou moeten zijn voor leken (mijn ouders). Daarom was ik van het idee afgestapt om zelf te proberen en htpc te maken.

Nee, ik kan niet zeggen dat ik erg enthousiast ben. Het valt een beetje tegen.

Verwijderd

Als medegebruiker van de Media Giant wil ik wel proberen om antwoord te geven op je vragen, dus zie hieronder:
Begonnen met de nieuwste firmware erop te zetten. Na 30 minuten wachten op het (automatisch) opnieuw opstarten na firmware update maar handmatig de schakelaar omgezet. Daarna leek het wel aardig te werken.
Heb ik geen last van gehad. Heb je inderdaad nu de laatste firmware erin zitten? In het hoofdmenu kun je op de 'INFO' knop drukken om dit te zien.
Bij mij staat er bij Application : 2.00.004 / 1.01.016 P / 36 en dat is, zover ik weet, de laatste versie, want hoger kan ik niet upgraden.
Eerste vastloper: terwijl een mp3-tje werd gedraaid, een slideshow van foto's aan stond en dan op het moment dat er timer-opname actief werd. Er kwam nog in beeld dat er na 20 seconden een opname begon. Maar na 20 seconden deed het apparaat helemaal niets meer. Nog gewacht totdat de ingestelde eindtijd van de opname was bereikt, maar dat bood evenmin soelaas. Dus handmatig de schakelaar omgezet.

Na deze vastloper gekeken of er uberhaupt wel iets opgenomen was. Na het kiezen van 'playback recordings' kwam er 'laden' in het scherm te staan... Een dikke 15 minuten verder nog niets. Dus handmatig de schakelaar omgezet.

Nogmaals getracht de opgenomen lijst te bekijken maar dat bleek echt onmogelijk want het apparaat liep steeds vast. Dus handmatig de schakelaar omgezet.

Vervolgens de HDD maar geformateerd. Dat heeft geholpen, ik kan nu in een lege opname lijst komen, dat scheelt. Straks nog maar eens een opname proberen.
Waarschijnlijk heeft er bij jou in de formattering iets niet lekker gezeten, wat de vastlopers veroorzaakt heeft. Zo te zien heb je dit dus opgelost. :)
Verder nog wel wat minpuntjes:
- Het verwijderen van bestanden was even zoeken. Zit gewoon onder de 'copy' toets verstopt.
Klopt, dit is de enige manier om bestanden te kunnen verwijderen via het menu van de Media Giant.
- Het verplaatsen van bestanden?
Heb ik niet kunnen vinden, dus waarschijnlijk niet ondersteund.
- Het wijzigen van een bestandsnaam of foldernaam?
Heb ik ook niet kunnen vinden, dus waarschijnlijk ook niet ondersteund.
- Het wijzigen van de 'hdd*'-naam lijkt onmogelijk.
Dit zijn namen die door het systeem aan de partities worden toegekend. Is dus niet te wijzigen.
- Het onzichtbaar maken van systeemmappen lijkt onmogelijk.
Er zit inderdaad geen optie in om mappen of bestanden verborgen te maken. Verborgen mappen op mijn FAT32 zijn wel netjes verborgen, maar op de NTFS partitie laat hij ze wel zien.
Schijnbaar kan ie niet overweg met het hidden attribuut op een NTFS partitie.
- Het verplaatsen of kopieren tussen de fat32 partitie en de ntfs partitie? Als ik wil kopieren vanaf usb kan ik alleen maar voor fat32 kiezen?
De Media Giant kan niet schrijven op zijn NTFS partitie. Daarom kun je die ook niet kiezen als doellocatie.
- Sowieso, waarom moet er minimaal 10% fat32 partitie zijn?
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de mogelijkheid om je opnames te kunnen kopieren naar de FAT32 partitie, zodat je ze via USB, Samba of UPnP kunt benaderen. Dit kan niet als ze op de opname partitie staan, en omdat je dus niet op NTFS kan schrijven, is FAT32 nodig.
- Trage menu's
Tja, wat is traag.. Ik heb ook weleens snellere interfaces gezien, maar ik stoor me niet echt aan de Media Giant. Als je het echt 1 op 1 met andere apparaten gaat vergelijken is het inderdaad iets langzamer.
Volgens mij doet de Media Giant het een en ander op de achtergrond als je een optie aanklikt, zonder de gebruiker met info te vervelen.
- Scrollen door bestanden (mp3 of foto's) is tergend traag. Eigenlijk is alles niet echt responsief.
Zie mijn antwoord hierboven. Daarnaast probeert de Media Giant een preview te laden als je iets te lang op een bestand blijft hangen. Dat kan ook een vertraging met zich meebrengen.
- Geen shuffle bij afspelen mp3? Een gemis.
Nee, inderdaad, die optie heb ik ook niet kunnen vinden. Maargoed, ik heb een Squeezebox, die gebruik ik wel voor mn muziek. ;-)
- Opnamekwaliteit is een stuk slechter dan die hd-recorder uit 2003.
Dat ervaar ik nie zo...Het opnamebeeld is in mijn ogen best OK, maar ik had dan ook in 2003 niet het geld over voor een (te) dure HDD recorder.
- Waarom niet 'deze DVD afspelen' i.p.v. een ifo bestand te kiezen. Zou een stuk makkelijker zijn.
Volgens mij is de Media Giant niet de enige die dit op deze manier doet. Ik kan me er niet echt aan storen.
- Enz...
Enz?
En wat is het nut van de 'tabbladen' films, muziek en foto's? Als ik een map heb aangemaakt met films, muziek of foto, waarom dan niet gewoon de inhoud van die map laten zien? Nu moet er bovenin het scherm nog gekozen worden wat je wilt zien in die map. Ik snap die keuze niet.
Dit hebben ze gedaan om ons gebruikers alleen de bestanden te laten zien waar je in geintresseerd bent.
Wil je muziek afspelen, dan wordt je dus niet verveelt met videobestanden die in diezelfde map staan, zodat je bijvoorbeeld maar 2 pagina's met bestanden hebt in plaats van 15 pagina's, waarvan de MP3 die jij wilt afspelen op pagina 13 staat.
Het zijn allemaal van die dingetjes, het is het net niet. Nu kan ik er zelf nog wel mee leven, maar ik koop dit apparaat omdat het gebruiksvriendelijk zou moeten zijn voor leken (mijn ouders). Daarom was ik van het idee afgestapt om zelf te proberen en htpc te maken.
Ik denk dat een aantal dingen die je aanhaalt niet door leken gebruikt zal worden, zoals het renamen van bestanden of het kunnen onzichtbaar maken van mappen.
En leken vinden het juist fijn dat als ze muziek willen, dat alleen muziekbestanden getoond worden en geen andere bestanden. Maarja, dat is mijn visie. :)
Nee, ik kan niet zeggen dat ik erg enthousiast ben. Het valt een beetje tegen.
Jammer.. Ik ben wel blij met mijn Media Giant, maar ik hoop dat dat bij jou ook nog komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Dat antwoord geven is zeker gelukt :).

Ja, de laatste firmware staat er op. Een aantal zaken die ik had opgenoemd zullen inderdaad niet door leken gebruikt worden. Ik bedoelde het meer als: ik moet het instellen dat het gebruik van het apparaat zo makkelijk mogelijk is. Zoals bijvoorbeeld die systeemmappen verbergen of de partitienaam wijzigen.

Wat betreft die het kiezen van welke bestanden je wilt zien, ook dat zie ik meer als lastig. Ik heb op de ntfspartitie op het moment drie mappen aangemaakt: Films, Fotoalbums en Muziekalbums. Daaronder alles netjes gesorteerd in submappen zodat het navigeren voor mijn ouders makkelijk is. Maar dat niet alle bestanden weergegeven worden, alleen datgene wat je 'bovenin' aangeeft te willen zien, is lastig uit te leggen. Ik heb eergister twee uur getracht uit te leggen dat als ze naar de map muziek gaan, ze ook 'bovenin' moeten aangeven dat ze muziek willen zien. Om vervolgens de reactie te krijgen 'Ja, maar ik zit toch al in de map met muziek. Moet ik dan bovenin weer voor de map muziek kiezen'. Om vervolgens vanuit een fotomap te kiezen voor films en dan zien ze ineens helemaal geen bestanden 8)7. Haha, ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het niet meer begrijpen...

Ik ben dan wel benieuwd hoe anderen dan bestanden sorteren, want ik heb mijn foto's, muziek en films toch echt niet in dezelfde map staan. Vanuit mijn perspectief zie ik geen meerwaarde in die feature. Ik zou hem maar al te graag willen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12-2019
En het zou mooi zijn als het apparaat niet steeds opstart met een blauw scherm maar met het menu!!!!!!!!!!!!!!
Dat blauwe scherm komt doordat hij met de analoge tuner opstart en ik heb digitenne, maar ik neem aan dat heel wat mensen met een mediaplayer ook digitale televisie hebben, dus heel wat mensen starten met een blauw scherm.

Ook het Conceptronic logo dat tijdens het afspelen van muziek steeds verspringt mag best weg, dan is het alsof de tv gewoon uit staat, totdat je de afstandsbediening weer gebruikt.

En dan is ook nog geeneens de mp3 geselecteerd die op dat moment speelt, de selectie is gewoon op de eerste blijven staan die je afspeelde dus je moet de huidige mp3 gaan zoeken...

En last but not least, géén random folder of random disk play voor de muziek, dat kán toch niet meer in deze tijd, geen shuffle???

Toe nou, één firmware updateje nog voor deze simpel te verhelpen doch altijd weer irritante gebreken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Laatst online: 21-09 15:32
Ik zag net op de conceptronic site een nieuwe firmware,

v2.00.005 / 1.01.017 16 oktober 2009
Opgelost:
- Verkeerde weergave van de aspect ratio.
- Probleem waarbij sommige ondertitels dubbel weergegeven worden.
Verbeterd:
- Nieuw video stuurprogramma.

meteen geprobeerd, op mn mediagiant werd versie 1.01.018 gedownload, stond nog niet op website..
wat opvalt is dat het switchen tussen de verschillende menu's en het schakelen tussen de zenders stukken sneller is..

[ Voor 29% gewijzigd door forzafan op 28-10-2009 21:59 . Reden: firmware geprobeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg geen netwerkverbinding via de Powerplug adapter vanaf mijn PC naar de CM3GPP en omgekeerd.

Wie heeft een duidelijke handleiding (in Jip en Janneketaal) om dit in te stellen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
forzafan schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:28:
Ik zag net op de conceptronic site een nieuwe firmware,

v2.00.005 / 1.01.017 16 oktober 2009
Opgelost:
- Verkeerde weergave van de aspect ratio.
- Probleem waarbij sommige ondertitels dubbel weergegeven worden.
Verbeterd:
- Nieuw video stuurprogramma.

meteen geprobeerd, op mn mediagiant werd versie 1.01.018 gedownload, stond nog niet op website..
wat opvalt is dat het switchen tussen de verschillende menu's en het schakelen tussen de zenders stukken sneller is..
1.01.018 staat wel online op de downloadserver: http://download.conceptronic.net/GRABNGO/CM3G/

Helaas staat er alleen de changelog van 1.01.017 in. Toch fijn dat ze nog aan kleine updates werken voor dit apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08 20:01
Iemand (zeroday ?) die de changelog heeft van versie .018 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11-2022
Sinds een behoorlijke tijd draait mijn apparaat nu lekker stabiel. Een tijdje geleden had ik echter ineens geen beeld meer van mijn televisiekabel (dus analoge tv). Mijn TV is gekoppeld aan de kabel via de MG en op de tv (dus "direct" via de MG) kan ik wel gewoon tv kijken, maar via de MG (dus mijn tv op ext 2) heb ik alleen geluid van de tv maar geen beeld.

Dit aangemeld op hun website, maar na 4 werkdagen nog een antwoord terug :(

Dus opnemen gaat niet (er is geen signaal) maar afspelen nog wel gewoon. Weird. Mijn updates staan trouwens op manual. Heb wel geprobeerd het probleem op te lossen door te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren de laatste firmware geinstalleerd. Nu ineens kan ik vanaf mijn PC niet meer schrijven op de conceptronic. Dus helemaal niets veranderd behalve de firmware.

Net nog even gecontroleerd, conceptronic zat in WORKGROUP, PC in WERKGROEP, dit heb ik aangepast zodat conceptronic nu (weer?) in WERKGROEP zit, maar nog steeds geen rechten.

Iemand een idee?

--->>>> ff een rebootje en dat heeft geholpen...

--->> helaas, spontaan doet ie het weer niet, toegang geweigerd... Dit is met de laatste firmware 18, toch maar even downgraden naar 17. Ik houd jullie op de hoote

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
@ Robstar,

Je moet dit topic eens helemaal terug doorlezen (ben je wel een tijdje zoet mee), dit probleem is volgens mij al enkele keren voorbij gekomen en heeft iets met beeldinstellingen te maken.

Succes

@ pirkeva,

Ik heb op mijn PC de netwerkschijf die ik aangemaakt had voor de MG opnieuw moeten mappen, maar voor de rest (nog) geen problemen met firmware 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
Huff002, bedankt voor de tip. Ik heb wat zoekopdrachten losgelaten op het topic (had ik nog maar 2 pagina's te lezen) maar dat leverde niets op.

Nog steeds geen antwoord terug van de helpdesk, na 8 dagen. Ik stuur maar eens een reminder.

Ook is sinds de firmware upgrade het apparaat twee keer vastgeslagen tijdens het afspelen. Dat was al maanden niet meer gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Robstar op 07-11-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@huff

ik benader mijn MG altijd via \\ipaddress\hdd1

nog nooit anders gedaan en dus sinds fw18 geeft ie toegang geweigerd (ook vanaf andere pc's)

toch maar even geprobeerd om een mapping aan te maken, maar resultaat blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
En als je gewoon naar \\ipadres gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exact het zelfde resultaat, toegang geweigerd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeGaSky
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:08:
@huff

ik benader mijn MG altijd via \\ipaddress\hdd1

nog nooit anders gedaan en dus sinds fw18 geeft ie toegang geweigerd (ook vanaf andere pc's)

toch maar even geprobeerd om een mapping aan te maken, maar resultaat blijft hetzelfde.
Ik heb dit weekend dit mooie apparaat ook aangeschaft (ook dankzei dit topic). Nu had ik dit probleem ook vandaag en ook opgelost. Ik heb geen ervaring met andere firmware (ik denk dat ik op de laatste zit, (korte vraag: hoe kan ik dat bekijken?)). Het probleem had ik opgelost door 1 keer in te loggen op mijn NAS (CH3SNAS) via mijn CM3GP. Daarna kon ik gewoon via mijn computer de media giant benaderen. Hoe dit komt, geen idee... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu breekt de klomp.

Recovery gestart, toen FW upgrade naar versie 16 (zoals het eerst was )

Gisteravond had ik schrijfrechten, nu map ik de drive weer en krijg weer toegang geweigerd.

Dinsdag een mail gestuurd aan Conceptronic, tot op heden nog geen reactie :-(

Kben toch benieuwd wat er aan de hand is, probleem is dat ik de MG ook gebruik om mijn bestanden te backuppen en dat feest gaat nu dus niet door.

Alle suggesties zijn welkom, ik heb even geen zinnig idee meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeGaSky
  • Niet online
Tot afgelopen dinsdag middag was ik nog zeer positief over dit apparaat, in de avond en daarna was ik minder positief helaas. Een scheduled recording was er die avond mislukt. Ach, dat kan wel eens gebeuren denk ik dan.

De volgende dag wilde ik timeshift proberen. Helaas dat mislukte ook. Er komt boven in beeld in het groen te staan dat hij aan het voorbereiden is en dit bericht blijft een minuut in beeld staan. De tijd rechtsonder blijft ook stil staan(hoort normaal door te lopen). :?

Ik zei ook afgelopen dinsdag dat ik ook de firmware versie niet kon controleren. Als ik op info drukte in het menu, kreeg ik een rood icoontje van ongeldige actie in beeld. Dus had ik besloten om de fimware toch handmatig te upgraden. Na 100% upgrade start het apparaat opnieuw op maar het bleef in het opstartscherm haken. Na zeker 10min had ik het apparaat met schakelaar achter uitgezet en weer aangezet. Maar bleef daarna in hetzelfde opstartscherm haken. Firmware recovery opgestart en daarna firmware 1.01.017 erop gezet. Gelukkig bleef hij nu niet meer haken. En alles lijkt ook soepeler te werken. Nu kan ik ook zien welk firmware versie ik heb in het menu.

Helaas is het probleem met timeshift nog niet opgelost (ook na formatteren). Maar misschien gebruik ik het verkeert? Zo wil ik het gebruiken: Na een tijdje op stand-by, zet ik het apparaat aan. Druk ik op de zender en ik druk op timeshift. Allemaal in 1 minuut. Ik denk misschien is dit apparaat niet gebouwd om het zo te gebruiken. Hebben meer mensen dit probleem of is er echt hier iets mis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier word ik dus moedeloos van. Heb eindelijk antwoord gekregen van conceptronic, oplossing: formatteer je harde schijf maar :-( Een antwoord waar je dus niets mee kunt

Dear Peter.

Please reformat your CM3GP its harddrive using the option for this found in the setup menu of the CM3GP to see if this solves the problem.

With regards / Met vriendelijke groet,

Conceptronic Support

mijn antwoord

Hello,

My Hardisk is filled with 350 gigs of data, i do not want to format the harddisk. Please come with another solution. Isnt there a log file which i can send where you can figure out the problem? Isnt there a console or something where the rights can be checked? Once again. formatting is not a real solution for me, there must be another way to solve this.

Kind regards,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeGaSky
  • Niet online
MeGaSky schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:52:
... Maar misschien gebruik ik het verkeert? Zo wil ik het gebruiken: Na een tijdje op stand-by, zet ik het apparaat aan. Druk ik op de zender en ik druk op timeshift. Allemaal in 1 minuut. ... Hebben meer mensen dit probleem of is er echt hier iets mis? :?
Zou iemand dit even proberen voor me? Voor de rest doet hij het goed na die firmware upgrade. Ik wil deze functie graag gebruiken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
Ik zal dit namiddag even proberen en mijn bevindingen hier neertypen.

Edit:

Bij mij werkt dit perfect (firmware 18).
Er staat wel niets op de harddisk van mijn MG, misschien staat jouw hd (bijna) vol.
Er is een aparte partitie nodig voor de time-shift functie, heb je deze aangemaakt (gebeurt bij format hd)?

[ Voor 64% gewijzigd door Huff002 op 21-11-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeGaSky
  • Niet online
Huff002 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:49:
...
Bij mij werkt dit perfect (firmware 18).
Er staat wel niets op de harddisk van mijn MG, misschien staat jouw hd (bijna) vol.
Er is een aparte partitie nodig voor de time-shift functie, heb je deze aangemaakt (gebeurt bij format hd)?
Dank je wel!

Nee, zit niet vol. Vrijwel leeg zelfs. Had ook al een paar keer geformatteerd. Ook de aantal uren timeshiften aangepast. Wil allemaal niet helpen. Timeshift werkt wel als de CM3GP een paar minuten aan heeft gestaan. Dus na een paar uur op stand-by en dan binnen 1 minuut op timeshift geeft ie problemen.

Ik ga toch even contact zoeken met conceptronic dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
Robstar schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:44:
Nog steeds geen antwoord terug van de helpdesk, na 8 dagen. Ik stuur maar eens een reminder.
Na twee weken contact gekregen. Na wat testjes was hun conclusie dat de tuner kapot is. Ik naar de winkel, zeggen ze dat Conceptronic dit niet zal gaan repareren en dus optie 2 van hun garantie in werking laten treden: Terugbetaling van het apparaat minus een redelijke bijdrage voor het gebruik. Het precieze bedrag is nog niet duidelijk, maar van de 260 euro die ik eind Januari betaald heb zal ik zo'n 200 euro terugkrijgen. Ik ga Conceptronic nog even bellen om dat bedrag te checken (ik vind het aan de lage kant, had 220 verwacht) maar zo zal het maar moeten zijn vrees ik.

Dus dan maar wat anders gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
Als je je toestel pas eind januari gekocht hebt moet er toch nog altijd garantie opzitten?
Op dit toestel zit 2 jaar garantie. Conceptronic zou dus je MG kosteloos moeten herstellen of je een nieuw toestel bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
In het garantieboekje staat dat Conceptronic mag kiezen tussen kosteloos herstellen of je geld teruggeven (minus bla bla).
Ik ga nog uitzoeken of dit allemaal wel helemaal legaal is, zoals je ook al aangeeft in je post.

Zojuist een vraag ingeschoten bij consuwijzer 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Robstar op 22-11-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, kben weer wat verder. Ik ben met telnet naar mijn MG aangelogd, heb daar het mount command uitgevoerd en krijg deze output

/tmp/hdd # mount
/dev/root on / type squashfs (ro)
none on /dev type devfs (rw)
none on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
none on /sys type sysfs (rw)
/dev/mtdblock/3 on /usr/local/etc type jffs2 (rw,noatime)
none on /tmp type ramfs (rw)
/dev/rd/0 on /mnt/rd type vfat (rw,nodiratime,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp4
37,iocharset=iso8859-1)
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /tmp/hdd/volumes/HDD1 type vfat (ro,no
diratime,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=winn
t,utf8)
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part3 on /tmp/hdd/dvdvr type udf (rw,recovery)
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part6 on /tmp/hdd/root type ext3 (rw)
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part7 on /tmp/hdd/volumes/HDD2 type ntfs (ro,ui
d=0,gid=0,fmask=0177,dmask=077,nls=utf8,errors=continue,mft_zone_multiplier=1)
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part2 on /tmp/hdd/livepause type udf (rw)
/tmp/hdd #

wat blijkt hieruit, is dat mijn HDD1 en HDD2 ineens als RO (read only ) gemount worden, vlak na het opstarten heb ik nog iets kunnen wijzigen en dan ineens is het read-only

wie weet waar ik kan zie hoe het eea gemount wordt? in de fstab staan ze niet, wel in de /etc/mtab

hier staan ze ook als RO

/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /tmp/hdd/volumes/HDD1 vfat ro,nodiratime,
fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=winnt,utf8 0
0
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part3 /tmp/hdd/dvdvr udf rw,recovery 0 0
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part6 /tmp/hdd/root ext3 rw 0 0
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part7 /tmp/hdd/volumes/HDD2 ntfs ro,uid=0,gid=0
,fmask=0177,dmask=077,nls=utf8,errors=continue,mft_zone_multiplier=1 0 0
/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part2 /tmp/hdd/livepause udf rw 0 0

als ik dit hier verander naar RW, zou dan het probleem opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovenstaand verhaal verstuurd aan de helpdesk, krijg ik dit antwoord... Eerlijk gezegd heb ik er wel de balen van dat ze met zo'n goedkoop antwoord komen

The CM3GP is not meant to be used in such a way so we cannot comment on it however the problem you mention not being able to write on it anymore can happen after a firmware upgrade.

It is something that should not happen and we only seen happen once over a year ago but this cannot be solved in any other way then reformatting the harddrive after which this should be solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirkeva,

Het zijn alleen die windhoospartities die read-only zijn hè? Kun je die niet over usb mounten onder windows en dan de windows-variant van fsck-draaien (als dat tenminste bestaat) ? Ik heb verder geen versand van windows.

Heb je geprobeerd de zooi read/write remounten:

mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /tmp/hdd/volumes/HDD1 -tvfat -o remount,rw,nodiratime,
fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=winnt,utf8

mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part2 -oremount,rw /tmp/hdd/livepause

Hoe die partities gemount worden weet ik ook niet. Ik weet wel dat je naar hartelust dingen kunt toevoegen aan /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail. Ik mount daar mijn HDD2 die bij mij nu ext3 en ik start met dit script ook mijn ftp-daemon op. Aanpassingen aan run_tail overleven ook een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robstar
Heb antwoord. Conceptronic bood al netjes aan om direct (wat ze normaal niet doen!) het apparaat kosteloos te repareren oid, maar dat had ik liever niet. Na wat heen en weer gebel gaat de winkel het toch gewoon zelf regelen (dat is mijn recht natuurlijk, maar kennelijk riepen want bijverdienende medewerkers iets doms wat de afdelings-chef gelukkig heeft gecorrigeerd). Gratis repareren of vervangen dus. Dus dat is goed nieuws.

@Pirkeva Da's inderdaad erg zuur, doe je zoveel moeite... (gaaf trouwens dat je kunt telnetten, wist ik nog niet). Klinkt een beetje als cover-your-ass. Zo van: Als ze ook maar even NIET zeggen dat dit niet hoort dan zijn ze meteen legaal aansprakelijk als iets crashed. Dat is natuurlijk een beetje onzin: Ze kunnen zeggen dat dit niet zo hoort (C.Y.A.) maar dan alsnog een nuttig antwoord geven.

Overigens kun je ook in het Nederlands met de support-afdeling praten, kwam ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@navelschep, bedankt voor je antwoord. Gisteren had ik de HDD1 al zelf gemount, eens unmount en toen mount met -t vfat, dat was alles. Nu ineens is ie (na standby gaan?) weer spontaan RO.

Ik heb hem nu ge(re)mount met de mount die jij gaf
mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /tmp/hdd/volumes/HDD1 -tvfat -o remount,rw,nodiratime,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=winnt,utf8

eens kijken wat daar gaat gebeuren. Ik zal de MG ook eens aan mun ubuntu machientje hangen en met fsck eens kijken of alles in orde is.

@Robstar, helemaal mee eens, maar Conceptronic denkt hier schijnbaar beetje anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me een paar uur bezig gehouden om die ganse draad hier te lezen; ook de manual, maar ik heb nog altijd een prangende vraag:

Kan je met de MG nu in HD (equivalent aan 1080i/p) opnemen via de component ingang? (normaal kan component voor HD opnames dienen, maar het moet dan wel in het toestel voorzien zijn). Hiervoor hebben we blijkbaar de kennis van een "internal" nodig, want er wordt nergens met een woord over gerept.

Indien niet, is er dan een toestel in de conceptronic lijn die dat wel kan? of een andere fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:10:
Ik heb me een paar uur bezig gehouden om die ganse draad hier te lezen; ook de manual, maar ik heb nog altijd een prangende vraag:

Kan je met de MG nu in HD (equivalent aan 1080i/p) opnemen via de component ingang? (normaal kan component voor HD opnames dienen, maar het moet dan wel in het toestel voorzien zijn). Hiervoor hebben we blijkbaar de kennis van een "internal" nodig, want er wordt nergens met een woord over gerept.

Indien niet, is er dan een toestel in de conceptronic lijn die dat wel kan? of een andere fabrikant?
Zeroday lijkt me iemand die dat kan weten....... weet niet of hij nog gesignaleerd is de laatste tijd...

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:20:
[...]

Zeroday lijkt me iemand die dat kan weten....... weet niet of hij nog gesignaleerd is de laatste tijd...
Ik heb die vraag weleens gesteld aan support. Antwoord was dat de component ingang alleen SD aankan, dus 480i en 576i. Alles hoger werkt niet. als ik inderdaad mijn Samsung HD decoder aan de component ingang hang, kan ik geen hogere resoluties doorvoeren naar de Media Giant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit toestel staat momenteel in de Makro (belgie) in aanbieding. De plus versie met 500 GB voor 140 Euro (200-60 Euro kortingsbon). Ik ben aan het twijfelen omdat hij blijkbaar:
- het NAS stuk niet NTFS geformateerd kan worden (en je via het netwerk dus aan de 2 GB limiet zit per bestand)
- hij niet alle recente video-formaten ondersteund (ben de bestandtypes even kwijt)
- hij blijkbaar nogal luid is soms.

Is er echt nog geen manier om via netwerkt +2 GB bestanden te kopiëren?

Cheers,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:09:
Dit toestel staat momenteel in de Makro (belgie) in aanbieding. De plus versie met 500 GB voor 140 Euro (200-60 Euro kortingsbon). Ik ben aan het twijfelen omdat hij blijkbaar:
- het NAS stuk niet NTFS geformateerd kan worden (en je via het netwerk dus aan de 2 GB limiet zit per bestand)
Dat NAS-stuk is een sambashare. Ik zie niet in waarom die niet NTFS geformatteerd zou kunnen worden. De menu's (bereikbaar met de afstandsbediening) staan het hooguit niet toe.
- hij niet alle recente video-formaten ondersteund (ben de bestandtypes even kwijt)
Dat h264 doet ie niet. Dat is dat hd-formaat. Zal het ook nooit gaan doen want de chipset ondersteunt het niet.
- hij blijkbaar nogal luid is soms.
Nee joh. Apparaat is stiller dan het centraalafzuigsysteem in huis en stiller dan de koelkast.

Is er echt nog geen manier om via netwerkt +2 GB bestanden te kopiëren?
[/quote]

Dat kan met ftp. Staat een paar pagina's terug min of meer beschreven. Vergt wel verstand van linux. Werkt bij mij prima.

Ik ben, zeker na de laatste firmware upgrade die het apparaat sneller maakt, erg blij met het apparaat maar ik heb ook geen behoefte aan High Definition. Mijn tv kan het niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eind oktober een MediaGiant gekocht via hardware.be. Van in het begin was het geluid van de tuner op de meeste zenders niet om aan te horen. Het valt om de haverklap weg, en als het dan hoorbaar is, dan is het vaak niet gesynchroniseerd met het beeld of klinkt het Darth Vader of smurfs-on-helium achtig. Firmware updaten helpt niet, manueel bijregelen van de zenders helpt niet, aansluiten via composiet of hdmi maakt geen verschil, kortom dezelde problemen als beschreven door MJ-Princeps en Wilobe. Na veel over en weer gemail en gebel krijg ik de toestemming van hardware.be om het toestel op eigen kosten terug te sturen. Na onderzoek van Conceptronic werd me gemeld dat het toestel defect was en dat ik een ander toegestuurd zal krijgen.

Woensdag was het dan zover, de nieuwe MG werd geleverd. Vol enthousiasme probeer ik het toestel uit om onmiddellijk tot de constatatie te komen dat hetzelfde fenomeen zich voordoet. Als het serienummer (klevertje) niet verschillend was, zou ik geloven dat ik hetzelfde toestel heb gekregen. Alvorens de slopende en kostelijke inruilprocedure weer in gang te zetten wil ik het hier nog eens proberen.

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk dat ik (en MJ-Princeps) tweemaal na elkaar een defect toestel ontvangen. Of gaat het hier om een defecte serie die niet uit de handel werd gehaald? Een andere theorie is dat het coaxiaal signaal dat bij me binnenkomt niet van voldoende kwaliteit is. Ook dit is onwaarschijnlijk aangezien mijn televisie (Philips LCD) er geen problemen mee heeft en die is aangesloten op de MG.

Is er iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinZuidema
  • Laatst online: 12-09 19:22
Ik zie sinds een paar dagen de Media Giant Plus 500GB voor E99 aangeboden.
(zie bv http://tweakers.net/pricewatch/230397/conceptronic-grabngo-media-giant-plus-500gb.html )
Ik heb mails gestuurd naar de aanbieders of het klopt, maar geen antwoord gekregen.
Heeft iemand een idee of dit een serieus aanbod is? E99 klinkt een stuk beter dan E249 voor de Kerst ;-)

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2022
Ja hoor , ik heb er voor enkele dagen, één gekocht voor 99 euro, en dankzij deze topic en de ervaring die ik had van mijn KISS DP558 (rustig met de ab!!!) ben ik er wel tevreden van. Natuurlijk moet ik nog veel leren en mislukken er sommige proef-opnames .

groetjes

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:04:
Ik heb eind oktober een MediaGiant gekocht via hardware.be. Van in het begin was het geluid van de tuner op de meeste zenders niet om aan te horen. Het valt om de haverklap weg, en als het dan hoorbaar is, dan is het vaak niet gesynchroniseerd met het beeld of klinkt het Darth Vader of smurfs-on-helium achtig. Firmware updaten helpt niet, manueel bijregelen van de zenders helpt niet, aansluiten via composiet of hdmi maakt geen verschil, kortom dezelde problemen als beschreven door MJ-Princeps en Wilobe. Na veel over en weer gemail en gebel krijg ik de toestemming van hardware.be om het toestel op eigen kosten terug te sturen. Na onderzoek van Conceptronic werd me gemeld dat het toestel defect was en dat ik een ander toegestuurd zal krijgen.

Woensdag was het dan zover, de nieuwe MG werd geleverd. Vol enthousiasme probeer ik het toestel uit om onmiddellijk tot de constatatie te komen dat hetzelfde fenomeen zich voordoet. Als het serienummer (klevertje) niet verschillend was, zou ik geloven dat ik hetzelfde toestel heb gekregen. Alvorens de slopende en kostelijke inruilprocedure weer in gang te zetten wil ik het hier nog eens proberen.

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk dat ik (en MJ-Princeps) tweemaal na elkaar een defect toestel ontvangen. Of gaat het hier om een defecte serie die niet uit de handel werd gehaald? Een andere theorie is dat het coaxiaal signaal dat bij me binnenkomt niet van voldoende kwaliteit is. Ook dit is onwaarschijnlijk aangezien mijn televisie (Philips LCD) er geen problemen mee heeft en die is aangesloten op de MG.

Is er iemand die mij kan helpen?
Heb je de laatste firmware al geladen? Ik heb geen problemen qua geluid. De harde schijf in het begin regelmatig her-formateren. Ik maakte regelmatig te snelle bevelen met de ab -> hangen van het systeem .

We zullen toch een periode moeten investeren om de box te kennen.
groetjes
Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Hebben jullie ook last van het feit, dat sinds de laatste firmware de netwerksnelheid (overkopieeren bestanden) zo tergend traag is? Ik heb mn CM3Gpp direct op de switch samen met de pc, maar overkopieeren van 20 MB duurt 10 minuten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
forzafan schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:59:
Hebben jullie ook last van het feit, dat sinds de laatste firmware de netwerksnelheid (overkopieeren bestanden) zo tergend traag is? Ik heb mn CM3Gpp direct op de switch samen met de pc, maar overkopieeren van 20 MB duurt 10 minuten!!
Neen, ik merk geen verschil. Zit je in de zelfde werkgroep ( vnl voor XP)
Probeer anders ook eens een copy utility (zoals bv TeraCopy)

Dorus

Verwijderd

dorus43 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:38:
[...]

Heb je de laatste firmware al geladen? Ik heb geen problemen qua geluid. De harde schijf in het begin regelmatig her-formateren. Ik maakte regelmatig te snelle bevelen met de ab -> hangen van het systeem .

We zullen toch een periode moeten investeren om de box te kennen.
groetjes
Dorus
ja de laatste firmware is geïnstalleerd maar het mag allemaal niet baten. Ik heb gisteren de toestemming gehad van hardware.be om ook dit toestel terug te sturen. Ik ben benieuwd of Conceptronic mij nu een derde zal sturen of (zoals ik heb gevraagd) gewoon mijn geld zal teruggeven. Ik houd jullie op de hoogte.

• dorus43
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:18:
[.ja de laatste firmware is geïnstalleerd maar het mag allemaal niet baten. Ik heb gisteren de toestemming gehad van hardware.be om ook dit toestel terug te sturen. Ik ben benieuwd of Conceptronic mij nu een derde zal sturen of (zoals ik heb gevraagd) gewoon mijn geld zal teruggeven. Ik houd jullie op de hoogte...
Spijtig voor jouw, ik heb ondertussen reeds een 2-de CM3GP gekocht, Ik begrijp niet waarom, maar tegenwoordig kun je ze voor 99,99 Euro kopen. De 2-de opstarten is natuurlijk gemakkelijker . Ik ben uiteraard vol lof van deze toestellen.
Daar ik geen kabel meer heb (satelliet & DVB-T) heb ik wel tv-tuner aangesloten op de RF-aansluiting van de set-up boxen om te kijken en te programeren , maar neem op, via de AV1 comp. met uitstekend resultaat.
De CM3GP is wel niet van de rapste maar dit stoort me niet. Voor die prijs en die mogelijkheden, als je hem vergelijkt met mijn Kiss DP-558 is het een tof toestel.

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp gevraagd.
Ik heb vorige week een MG pro gekocht maar nu loop ik tegen een probleem aan.
Ik heb een dual boot systeem met windows xp en windows 7.
Wat ik ook probeer ik kom via de MG niet ingelogd op het netwerk.
Na het invoeren van de netwerk gegevens (Net gebruikersnaam & Net wachtwoord) krijg ik in de linker bovenhoek de mededeling LOGON FAIL.
Onder windows xp kan ik wel inloggen. Heeft iemand misschien een oplossing?
Bvb dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinZuidema
  • Laatst online: 12-09 19:22
Ik heb ondertussen ook een MediaGiant Plus voor E99 gekocht. Na wat upgrade perikelen (waardeloze tips via de euro-per-minuut helplijn, maar snelle en perfecte mails van Conceptronic support) heb ik nu 1.01.018 draaien.
Ik ben redelijk tevreden, maar irritant is dat hij al vaker vast is gelopen dan mijn oude KiSS (moet echt HW switch uit zetten...)
Problemen heb ik met Samba shares browsen (blijft soms hangen op directory 'Laden') en timeshift (hangt vaak; ik vermoed vooral als de HDD spinned down was en je op timeshift drukt; dan hangt ie de helft van de keren).

Maar voor E99 kun je je er geen buil aan vallen: Je kunt altijd nog de HDD en kabeltjes los op Marktplaats aanbieden en 90% terugverdienen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Media Giant Plus gekocht voor 99 bij Dynabyte.
De firmware heb ik geupdated naar de nieuwste maar sindsdien heb ik geen geluid meer over HDMI, ook niet bij TV kijken... beetje raar. Verder is het apparaat wel benaderbaar over z'n share, maar als ik er bestanden heen sleep krijg ik al snel een time out (< 2GB). Iemand tips voor bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:40:
Ik heb gisteren de Media Giant Plus gekocht voor 99 bij Dynabyte.
De firmware heb ik geupdated naar de nieuwste maar sindsdien heb ik geen geluid meer over HDMI, ook niet bij TV kijken... beetje raar. Verder is het apparaat wel benaderbaar over z'n share, maar als ik er bestanden heen sleep krijg ik al snel een time out (< 2GB). Iemand tips voor bovenstaande?
Kijk eens in het "Setup" menu van de Giant bij de geluidsinstellingen ("Audio Setup"). Staat de "Digital Output" wel op "HDMI LPCM"? Anders krijg je inderdaad geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:44:
[...]

Kijk eens in het "Setup" menu van de Giant bij de geluidsinstellingen ("Audio Setup"). Staat de "Digital Output" wel op "HDMI LPCM"? Anders krijg je inderdaad geen geluid.
Top, het HDMI verhaal is opgelost. Nu nog die time out van de samba share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HALLO ALLEMAAL

24 december een mediagiantPlus gekocht. Had ook problemen met geluid en kreeg hem aan de praat via Audiosetup naar HDMI uitgang.
ik heb inmiddels diverse DVD's op de HD van de Mediagiant staan (Via PC op de HD gezet) en dat gaat perfect.
Mijn vraag: MediagiantPlus kan HD afspelen maar welke codecs ondersteund de GiantPlus.
Ik heb bijvoorbeeld een DVD met de volgende info:
Container............: ASF (.WMV)
Video Codec..........: WVC1
Video Bitrate........: 12Mbps
Resolution...........: 1920x1080 (1080p)
Kan de Mediagiant dit afspelen als ik deze op de HD zet ??
Is de MediagiantPlus eventueel up te graden met de codecs die nodig zijn voor HD en/of full HD?
Een 2e vraag
Je ziet bij de Mediagiant bij een video alleen een mapje met de naam.(Heb ik zelf gemaakt met daarin de vob files)
Is het mogelijk dat mapje als een afbeelding weer te geven bijvoorbeeld met de cover van de DVD?
Ik hoor graag van jullie ervaringsdeskundigen.
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 07:54
Hallo, sinds kort ook z'n leuk speeltje van conceptronic in huis :P

Maar ik toch tegen bepaalde dingen aan
Ik wil het benaderen via het netwerk, hij verschijnt mooi bij Deze computer als share
maar,.. nu komt het ik kom er voor geen mogenlijkheid in !
dat ik geen rechten heb enz.
( draai windhoos 7 32bit )

ik heb de hdd geformateerd als 90% NTFS, geen verschil
90% FAT, guess what, geen verschil ( he dat rijmt ^^ )
daarnaast heb ik geprobeerd netwerk instellingen te wijzigen
heb AUTO DHCP geprobeerd, en vaste ip, mocht helaas geen verschil maken :(

daarnaast ,.. merkte ik zodra er een scene komt met veel beweging
dat het beeld nogal blokkerig werd meer mensen dit ondervonden ?

Vervolgens nog iets,. zodra ik een film overgooi via USB
en de hardware veilig verwijder,. springt ie terug na normaal menu zoals gewenst,
maar zodra ik dan een film aantik,... loopt ie bijna per direct vast
na een fijne reboot is alles weer oke

Nog een apart probleem
het ene moment vind hij me HDMI wel leuk en het andere moment niet.
vooral na een reboot. op 1 of andere vage manier, geeft ie dan geen signaal via HDMI
me tv blijft dan vrolijk springen op No signal, zeer vervelend, zodra ik dan ff switch na compositie ( of hoe dat ook mag heten ) . is alles weer oke

hoop dat iemand van conceptronic hier na kijkt, vooral dat samba probleem

[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 26-12-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
@Mejack, ik vind je bericht nogal verwarrend
waarneer bedoel je nou HDD en HD ? :P

Betreft codecs, kijk op hun site staat mooi lijstje met ondersteunde codecs
en anders staat het nog wel achterop je doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels een paar stappen verder, zoals ook beschreven in het topic draai ik een debian chroot op de ext3 geconverteerde ntfs partitie. Hierin heb ik vsftpd geinstalleerd, wat allemaal werkt.

Transfer speed is uitzonderlijk laag, tegen de 3 mb/s, graag hoor ik ervaringen van anderen.
Als switch gebruik ik overigenes een linksys wrt54g

Voor mij was bovenstaande echt noodzakelijk, gezien het windows delen via samba op het apparaat totaal niet werkte werkte... eindelijk kan ik er films op zetten.

Ht eerder genoemde killall twonkymediaserver haalt bij mij tijdens het opstarten niks uit want als ik inlog en kijk via ps aux draait dit gewoon. Als iemand weet hoe ik samba en twonkymediaserver kan killen bij het opstarten hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jterpstra schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:53:
@Mejack, ik vind je bericht nogal verwarrend
waarneer bedoel je nou HDD en HD ? :P

Betreft codecs, kijk op hun site staat mooi lijstje met ondersteunde codecs
en anders staat het nog wel achterop je doos
Hoi Jterpstra
Vraag was of de Mediaplayer de codec WVC1 kon afspelen.
Ben er inmiddels achter dat hij dat niet kan.
Hij kan ook geen bleuray videos afspelen en codes x264 enz.
WVC1, x264 etc.formaat is van een full HD video mijn TV kan dat aan en dus wilde ik graag full HD videos afspalen via de Mediagiant.
Helaas kan de Mediaplayer dat niet afspelen, wel MPEG4 dat ook fullHD video oplevert. Ik ga wel op zoek naar een programmatje dat videocodes kan vertalen naar MPEG 4 met behoudt van dezelfde kwaliteit OF Mediagiant moet nog komen met een update voor de codecs, zou alles oplossen.
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
@ jack, je hebt ook bluray rips in divx, probeer die eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:05:

Transfer speed is uitzonderlijk laag, tegen de 3 mb/s, graag hoor ik ervaringen van anderen.
Veel meer ga je niet halen, bij mij is het gemiddeld 2,5 MB/s en dan gebruik ik het programma teracopy.
via dit programmaatje kun je sneller kopieeren als gewoon via windows verkenner kopieeren en plakken.
Ik denk dat je maximaal de 3,5 MB/s moet kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de proftpd kunnen compileren op de MEDIA GIANT in de chroot omgeving.
Tijdens configure alleen de optie --enable-large-files meegegeven.

wanneer de proftpd gestart is in de chroot-ed omgeving lukt het echter niet om er op in te loggen. Had ik nog andere opties tijdens de configure actie mee moeten geven?

log-file:
Dec 29 14:14:07 2.17.80.100 proftpd[247] 2.17.80.100: ProFTPD 1.3.2a (maint) (built Tue Dec 29 04:59:44 MST 2009) standalone mode STARTUP
..
..
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): FTP session opened.
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): Unable to open password file /etc/passwd for reading: Permis
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): Unable to open password file /etc/passwd for reading: Permis
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): USER ftp: no such user found from 192.168.1.42 [192.168.1.42
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): FTP session closed.

proftpd.conf file:
# ***********************
ServerName SYSTEM-name
ServerType standalone
DefaultServer on
SystemLog /var/log/proftpd.log
TransferLog /var/log/xferlog
Port 21
UseIPv6 off
Umask 022
MaxInstances 30
User nobody
Group default
AllowOverwrite on
<Limit SITE_CHMOD>
DenyAll
</Limit>

<Anonymous ~ftp>
RequireValidShell off
User ftp
Group ftp
UserAlias anonymous ftp
MaxClients 10
<Limit WRITE>
DenyAll
</Limit>
</Anonymous>
# ******************

Ook is passwd leesbaar voor iedereen, dus dat moet het probleem niet zijn(hoort eigenlijk niet), maar dat verhielp het probleem niet

Iemand een tip?

Alvast bedankt,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:04:Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd\[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): FTP session opened.
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd\[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): Unable to open password file /etc/passwd for reading: Permis
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd\[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): Unable to open password file /etc/passwd for reading: Permis
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd\[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): USER ftp: no such user found from 192.168.1.42 [192.168.1.42
Dec 29 15:29:02 2.17.80.100 proftpd\[497] 2.17.80.100 (192.168.1.42[192.168.1.42]): FTP session closed.
Ik weet niet waar je dat wachtwoord cleartext hebt opgegeven, maar je moet even met useradd/adduser de gebruiker ftp aanmaken als deze nog niet bestaat. Met "cat /etc/passwd" kun je controleren of het account bestaat, met "passwd ftp" kun je een nieuw wachtwoord opgeven voor ftp als het account bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het uiteindelijk gefixed. in de chroot-omgeving was /etc /etc/groups niet toegankelijk voor de user waaronder de ftp-server draaide. was dus eenvoudig te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:22:
[...]

Ik weet niet waar je dat wachtwoord cleartext hebt opgegeven, maar je moet even met useradd/adduser de gebruiker ftp aanmaken als deze nog niet bestaat. Met "cat /etc/passwd" kun je controleren of het account bestaat, met "passwd ftp" kun je een nieuw wachtwoord opgeven voor ftp als het account bestaat.
Dank voor het meedenken.
Nee user ftp bestond al, had ik al aangemaakt.
De angel zat meer in dat /etc niet te browsen was door een gewone gebruiker (zoals de user ftp). chmod +x /etc verhielp eigenlijk het echte probleem.

Thanks,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vandaag / morgen

nieuwe firmware MEDIAGIANT

1. Added the schedule recording date extending to more than 1+ months
2. Added week day translations in schedule recording
3. Added Large File Support up to 4G in FAT32 file system
4. Fixed Xvid file failed to play and crashed issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:28:
[...]

Hoi Jterpstra
Vraag was of de Mediaplayer de codec WVC1 kon afspelen.
Ben er inmiddels achter dat hij dat niet kan.
Hij kan ook geen bleuray videos afspelen en codes x264 enz.
WVC1, x264 etc.formaat is van een full HD video mijn TV kan dat aan en dus wilde ik graag full HD videos afspalen via de Mediagiant.
Helaas kan de Mediaplayer dat niet afspelen, wel MPEG4 dat ook fullHD video oplevert. Ik ga wel op zoek naar een programmatje dat videocodes kan vertalen naar MPEG 4 met behoudt van dezelfde kwaliteit OF Mediagiant moet nog komen met een update voor de codecs, zou alles oplossen.
Jack
de Realtek 1262 kan geen HD codecs aan. Hiervoor moet je de 1073, 1283 etc. hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Hallo,

Ik ben een nieuwe MG gebruiker en heb een vraag over Twonky.
Het is mogelijk om met Twonky bestanden te uploaden. Als ik dit doe, lijkt het te werken.
Dat wil zeggen, er wordt een bestand verstuurd naar de MG maar vervolgens kan ik dit bestand nergens meer terug vinden.
Ik kan wel de bestanden terugvinden die op andere manieren op de MG gezet zijn, zowel op HDD1 als HDD2
Heeft iemand enig idee waar dat deze bestanden blijven?

Bij voorbaat dank.

• osmosis
@zeroday

is het een bekend probleem wat ik enkele posts geleden zei ?
betreft samba & windows 7, ik krijg het dus voor geen mogelijkheid voor elkaar
elke keer weer hoe ik het ook configureer , krijg ik de melding dat de share niet toegankelijk is

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

jterpstra schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:52:
@zeroday

elke keer weer hoe ik het ook configureer , krijg ik de melding dat de share niet toegankelijk is
http://bit.ly/7Urpow

check deze info en help

• osmosis
Thanks ! alle settings had ik wel ok blijkbaar, zoals ik al dacht
maar die register aanpassing,.. dat had ik dus niet gedaan :P
miss een idee omdat ook te melden @ support page ?
aangezien win 7 machines uit de grond schieten
( als het er nog niet tussen staat , ik zag het in iedergeval niet staan )

[ Voor 5% gewijzigd door osmosis op 31-12-2009 12:11 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

via de auto-upgrade kan er nu een update uitgevoerd worden met wat nieuwe functies en bugfixes

• MeGaSky
  • Niet online
Wil even laten weten dat hier de problemen zijn opgelost. Na de CM3GP opgestuurd te hebben kon conceptronic me melden dat de hardeschijf kapot was. Deze hebben ze vervangen. Helaas hadden ze geen 500GB schijf meer, krijg ik van ze een 650GB schijf _/-\o_ . Goede service dus! (Alleen ging bij het opsturen een paar dingen mis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
zeroday schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:03:
via de auto-upgrade kan er nu een update uitgevoerd worden met wat nieuwe functies en bugfixes
Update zojuist gedaan, weeral zeer vlot verlopen (nu versie 1.01.019)

De enige nieuwe functie die mij opvalt is in het menu systeem => Timer Setup.
Hier kan je de wachttijd instellen voor de Slideshow Klok en de Screensaver Klok, wat is het verschil tussen deze 2? Je hebt ook de mogelijkheid om deze uit te schakelen.

Misschien ook een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb ook een Conceptronic gekocht versie CM3GP500
maar ik kom voor geen mogelijkheid in me netwerk ik zie wel het mapje van me pc maar daarna vraagt hij een net gebruikersnaam en wachtwoord... ik heb geen idee waar ik dit vandaan kan halen heb ook al meerdere combo;s gebrobeerd.

ik draai op windows 7 en op me laptop xp
heb ook een linksys router..

ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen

mvg michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:58:
Hallo,

ik heb ook een Conceptronic gekocht versie CM3GP500
maar ik kom voor geen mogelijkheid in me netwerk ik zie wel het mapje van me pc maar daarna vraagt hij een net gebruikersnaam en wachtwoord... ik heb geen idee waar ik dit vandaan kan halen heb ook al meerdere combo;s gebrobeerd.

ik draai op windows 7 en op me laptop xp
heb ook een linksys router..

ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen

mvg michel
ik zeg kijk eens een paar reacties terug :P
staat zelfs een tutorial pff uhm stuk of 5 posts boven je

walla :

quote:
jterpstra schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:52:
@zeroday

http://bit.ly/7Urpow

check deze info en help

[ Voor 23% gewijzigd door osmosis op 01-01-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem was opgelost.!! bedankt!!

maar nu ik weer in mij download map wil komen vraagt die om een gebruikersnaam en wachtwoord..
terwijl ik er 5 min ervoor wel alles op kon doen??

wie kan mij van dit probleem af helpen

mvg michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
@michboy

ff overgenomen van die forum :

[Update kraakie]
When you do both tweaks and restart your pc, you will see a workgroup in your ryan.
Select it and it will promp for a login . Just fill in nothing and choose add to my shortcuts.
After that if everything is ok it will login to your network and shows any shares.
Choose one of the shares and it will popup again to login.
Just fill in the user acount login data you specified in the share options of windows.
Like i have user test with password test has read rights on the d-disk.
This share is called d-drive. When i logon to the workgroup and select the D-drive share i login with user test and paswordt test. After that you will have acces to your shared hdd on your pc. If you don't have a HDD in your ryan the login data will not be saved !!!.
[End update kraakie]

k dit is voor de ryan maar denk dat het op het zelfde neerkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom er niet meer uit.:(

vanochtend zonder problemen ingelogd
en daarna kom ik er niet meer in

alle mogelijke combo's in getikt maar telkens logon fail

mijn gebruikersnaam om in windows te komen is michel
en geen wachtwoord..

wie o wie kan mij helpen

m_testerink@hotmail.com is mij msn voor mensen die mij willen helpen via msn
als ik de oplossing heb meld ik hem ook direct hier.

Tweakers doen elkaar constant de groeten. Je hoeft het dan ook niet onder je post te zetten. Sterker nog, het is in strijd met Het algemeen beleid

[ Voor 17% gewijzigd door Edmin op 02-01-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
heb je al gedaan wat ik poste boven je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jterpstra schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:51:
heb je al gedaan wat ik poste boven je ?
ja ik heb een account genaamd ''test'' gemaakt en ook wacvhtwoord ''test'' maar zonder succes word er nu echt gek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He effe een vraagje is het zo dat je alleen kan recorden in fat 32 dus dat de bestanden niet groter mogen zijn dan 4 gb?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
/quote:
He effe een vraagje is het zo dat je alleen kan recorden in fat 32 dus dat de bestanden niet groter mogen zijn dan 4 gb?
alvast bedankt
/quote:

Het bestand kan groter zijn, het wordt automatisch gesplitst vanaf 4GB en wordt bij afspelen ook automatisch verder gespeeld in de browser. Is dus m.i. geen probleem.

mvg Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is mooi!
maar ik hoorde mensen zeggen dat als ze een beetje lang opnemen bijvoorbeeld film van 2 uur dat het beeld dan gaat schhrokkeren is dat zo?
want ik zou wel graag willen kunnen opnemen zonder het apparaat slechte opnames maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 10:59:
Ok dat is mooi!
maar ik hoorde mensen zeggen dat als ze een beetje lang opnemen bijvoorbeeld film van 2 uur dat het beeld dan gaat schhrokkeren is dat zo?
want ik zou wel graag willen kunnen opnemen zonder het apparaat slechte opnames maakt.
Heb ik nog niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen ook de mediaplayer en voor het geld ben ik er zeer tevreden over. Even wennen aan de kleine dingetjes en tot nu toe een keer een vastloper gehad. Een ding vraag ik me af en dat is het tv gedeelte. Zelf heb ik een LG HD recorder en daar is het beeld tien male beter dan bij de mediagigant. Klop dit of kan ik dit misschien oplossen met een attene versterker. De media gigant zit voor deze recorder dus zou je zeggen dat het signaal sterker zou moeten zijn of zie ik dat verkeerd. Ben benieuwd of dit nu eenmaal zo is of dat er iets aan te doen is. Heb een UPC aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Huff002 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 10:01:
[...]

Update zojuist gedaan, weeral zeer vlot verlopen (nu versie 1.01.019)

De enige nieuwe functie die mij opvalt is in het menu systeem => Timer Setup.
Hier kan je de wachttijd instellen voor de Slideshow Klok en de Screensaver Klok, wat is het verschil tussen deze 2? Je hebt ook de mogelijkheid om deze uit te schakelen.

Misschien ook een changelog?
slideshow timer = de tijd tussen het afspelen van de foto's onderling
en die andere kun je dan zelf wel bedenken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Niemand die gebruik maakt van de Twonky mediaserver?
Piepersnijder schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:44:
Hallo,

Ik ben een nieuwe MG gebruiker en heb een vraag over Twonky.
Het is mogelijk om met Twonky bestanden te uploaden. Als ik dit doe, lijkt het te werken.
Dat wil zeggen, er wordt een bestand verstuurd naar de MG maar vervolgens kan ik dit bestand nergens meer terug vinden.
Ik kan met Twonky wel de bestanden terugvinden die op andere manieren op de MG gezet zijn, zowel op HDD1 als HDD2
Heeft iemand enig idee waar dat deze bestanden blijven?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
@zeroday
alhoewel de firmware update op auto staat wordt mijn MG's niet ge-updated en vind ik de update ( van eind december 2009 ) niet op de download site is hij al beschikbaar???

@Piepersnijder Ik ken deze mogelijkheid niet kun je dat een beetje verklaren en wat zijn de voordelen ??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
@dorus43

Bedankt voor je reactie,

Wanneer je in je webbrowser intoetst, http://IP-adres:9000/webbrowse (voor IP-adres vul je het IP-adres in van je MG) start de Twonky mediaserver op. Hiermee kan je de films, foto's en muziekbestanden zien die op je MG staan op zowel HDD! als HDD2.
Ook is er hiermee de mogelijkheid om bestanden te uploaden, dus vanuit je PC naar je MG.
Wanneer je een bestand upload, zie je wel dat er een bestand via het netwerk naar je MG gaat maar je kunt dit bestand vervolgens niet meer terug vinden.
Wellicht zou je hiermee ook via je netwerk bestanden naar je NTFS partitie kunnen sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Piepersnijder op 05-01-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlg1_be
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05-2010
Twonky mediaserver is een dlna server. Om de informatie te raadplegen moet je gebruik maken van een dlna client. Er bestaan verschillende dlna players, de standaard is zelfs in nieuwe LCD tv toestellen opgenomen. Ook de mediaplayer van windows kan als dlna client werken. Het is spijtig dat er geen dlna client op de MG zelf zit. Deze zou veel intiutiever kunnen werken omdat we niet meer in termen van folders praten maar meer in termen van artiesten, albums en nummers. Er kan zelfs cover art worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de FW update gedaan en werkt perfect (manual). Mooi ook dat de instellingen om de inetd te laten starten @boot behouden blijven.

Naast de proftpd via de chroot omgeving (zoals eerder beschreven) is het me ook gelukt om de sabnzbd te laten draaien op de MG. Wel zlib, python en andere pre-req's moeten compileren alvorens de python-sabnzbd wilde draaien.(en een kleine aanpassing in sabnzbd.py)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:17:
Vandaag de FW update gedaan en werkt perfect (manual). Mooi ook dat de instellingen om de inetd te laten starten @boot behouden blijven.

Naast de proftpd via de chroot omgeving (zoals eerder beschreven) is het me ook gelukt om de sabnzbd te laten draaien op de MG. Wel zlib, python en andere pre-req's moeten compileren alvorens de python-sabnzbd wilde draaien.(en een kleine aanpassing in sabnzbd.py)
Mag ik vragen of je proftpd en sabnzbd compileert of installeert met apt-get?

Zelf gebruik ik gewoon apt-get en met bijv hellanzb of belaste vsftpd is m'n media giant door de load niet meer te gebruiken op de tv, zelfs niet de chanels. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:51:
[...]

Mag ik vragen of je proftpd en sabnzbd compileert of installeert met apt-get?

Zelf gebruik ik gewoon apt-get en met bijv hellanzb of belaste vsftpd is m'n media giant door de load niet meer te gebruiken op de tv, zelfs niet de chanels. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Ik heb het middels source-packages + compilatie aan de gang gekregen.
Mijn ervaring is als ik de ftp-server zwaar belast dat ik dan niet veel anders met de MG kan doen. Ook wanneer sabnzbd druk bezig is met download, dat reageert de MG slecht tot niet op de AB.

Ook kon ik niet meer dan 2 connecties aanzetten in sabnzbd omdat boven de 2 de MG vastloopt en zichzelf reset.

Ik zal de apt-get voor andere SW ook eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

dorus43 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:36:
@zeroday
alhoewel de firmware update op auto staat wordt mijn MG's niet ge-updated en vind ik de update ( van eind december 2009 ) niet op de download site is hij al beschikbaar???
komt nog beschikbaar.
kost wat meer tijd.

misschien dat je dan even via de handmatige update op de MG de firmware binnen kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:05:
Tussen de 3 en 4mb/s hier met proftpd. router is een wl500g deluxe. Router en netwerk interface zijn vermoedelijk niet de bottleneck. De CPU is traag.

Het eerder genoemde killall twonkymediaserver haalt bij mij tijdens het opstarten niks uit want als ik inlog en kijk via ps aux draait dit gewoon. Als iemand weet hoe ik samba en twonkymediaserver kan killen bij het opstarten hoor ik dat graag.

Werkt inderdaad niet. Volgens mij werkte het eerder wel. Timing probleem denk ik.

in /usr/local/etc/dvd/player/script/run_tail moet je zetten:

(sleep 20;killall twonkymediaserver)&

Dat helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:35:
[...]

Tussen de 3 en 4mb/s hier met proftpd. router is een wl500g deluxe. Router en netwerk interface zijn vermoedelijk niet de bottleneck. De CPU is traag.

Het eerder genoemde killall twonkymediaserver haalt bij mij tijdens het opstarten niks uit want als ik inlog en kijk via ps aux draait dit gewoon. Als iemand weet hoe ik samba en twonkymediaserver kan killen bij het opstarten hoor ik dat graag.

Werkt inderdaad niet. Volgens mij werkte het eerder wel. Timing probleem denk ik.

in /usr/local/etc/dvd/player/script/run_tail moet je zetten:

(sleep 20;killall twonkymediaserver)&

Dat helpt wel.
Om Twonky en Samba uit te zetten kun je natuurlijk de file /usr/local/etc/rcS aanpassen.
Zo heb ik de twonky server uitgezet.

Overigens probeer ik gisteren en vanavond voor het eerst een DVD (VIDEO_TS formaat) film te bekijken, maar ook na alle aanpassingen die ikzelf gedaan heb (ftpserver en sabnzbd en overige smb mounts) uitgeschakelt te hebben loopt de film/systeem totaal vast. soms na 10 sec, dan weer na 20 min.
Film draaide wel vanaf ext3 filesysteem.

Iemand tips?

Ik ga het nu vanaf fat32 filesysteem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:07:
[...]

Om Twonky en Samba uit te zetten kun je natuurlijk de file /usr/local/etc/rcS aanpassen.
Zo heb ik de twonky server uitgezet.
Zo hoort het natuurlijk :-)
Overigens probeer ik gisteren en vanavond voor het eerst een DVD (VIDEO_TS formaat) film te bekijken, maar ook na alle aanpassingen die ikzelf gedaan heb (ftpserver en sabnzbd en overige smb mounts) uitgeschakelt te hebben loopt de film/systeem totaal vast. soms na 10 sec, dan weer na 20 min.
Film draaide wel vanaf ext3 filesysteem.

Iemand tips?
Heb je een ander DVD-image geprobeerd? Ik heb altijd alleen maar 4G dvd images en nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:23:

Heb je een ander DVD-image geprobeerd? Ik heb altijd alleen maar 4G dvd images en nooit problemen.
Net dezelfde film overgezet naar Fat32 partitie en kon deze gewoon van begin tot eind afkijken. Denk er nu over ext3 filesysteem eraf te gooien en heel de disk om te zetten naar fat32, en geen iso images meer te gebruiken groter dan 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CM3GM gehad om HD films op te kijken.
Nu download ik films via FTD en helaas zijn die meestal in MKV.
Nu kan het via een programma SUPER het wel omzetten naar VOB en dan is de kwaliteit best goed.
Maar dat duurt voor een film van 12 gb wel 3 uur .
Kan iemand mij vertellen of er een update komt zodat je wel MKV kan afspelen .
De meeste mediaplayers schijnen dit al te kunnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:49:
Ik heb de CM3GM gehad om HD films op te kijken.
Nu download ik films via FTD en helaas zijn die meestal in MKV.
Nu kan het via een programma SUPER het wel omzetten naar VOB en dan is de kwaliteit best goed.
Maar dat duurt voor een film van 12 gb wel 3 uur .
Kan iemand mij vertellen of er een update komt zodat je wel MKV kan afspelen .
De meeste mediaplayers schijnen dit al te kunnen .
ik had het er graag in gestopt als de 1262 chipset van realtek het aan kon ..

dat kan dus niet ..
dus kan je het er ook niet in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft hd dan voor zin .
kan je me dat uitleggen.
dit staat op het net . waaronder HD-kwaliteit met een HD TV resolutie tot 1080i
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste