Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

zeroday

There is no alternative!

klopt, maar ik moet altijd de doelgroep in mijn achterhoofd houden. Dat botst af en toe. ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:21:
Nieuwe dingen
  • op gepaste wijze afscheid nemen van NTFS-partitie
  • ext3 partitie hiervoor in de plaats maken
  • export van deze partitie via samba
  • inetd automatisch opstarten
Ik heb hiertoe het volgende gedaan.

exit NTFS
  1. apparaat met USB-kabel aan PC gehangen en aangezet opdat het een mass storage device wordt
  2. de wegens automount/hald automatisch gemounte partities ge-umount
  3. met fdisk de grote NTFS-partitie (7e partitie, /dev/sdb7 in mijn geval) van type Linux gemaakt
  4. mkfs.ext3 /dev/sdb7 (let op, kernel op de media giant heeft geen ext2 supprt)
(Die andere windows crap (VFAT partitie) heb ik nog niet geprobeerd, maar zou ook moeten kunnen omgezet)

post-boot script
Verder heb ik /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail ontdekt. Dit is een script dat na het booten wordt gedraaid. Heeft dus niets met /bin/tail te maken. Ik heb hier het opstarten van inetd en het mounten van de ext3-partitie aan toegevoegd (dit gebeurt om de een of andere reden niet automatisch).

#!/bin/sh

/sbin/modprobe ehci-hcd
/sbin/modprobe ohci-hcd
#modprobe ide-generic
#modprobe ide-disk
#sleep 2
#echo 1 > /sys/bus/usb/devices/usb1/bEnableHubOnBoard_woone

[b]/usr/sbin/inetd &[/b]
[b]mkdir -p /tmp/hdd/volumes/HDD2 [/b]
[b]mount -t ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part7 /tmp/hdd/volumes/HDD2 [/b]

Ik ga nu trachten met debootstrap een complete debianinstallatie naarbinnen trekken voor MIPSel, dat is wel de nette manier, vervolgens weer dat run_tail ding aanpassen en in een chroot ssh starten. Vervolgens kunnen de gebruikelijk torrent-clients en nzb-clients geinstalleerd worden.

Ik ben bang dat ik verder niet al teveel aan het systeem kan sleutelen, omdat er geen code is van DvdPlayer. Dit is de executable die eigenlijk alles regelt en allerlei dingen verstopt achter een user interface op je tv, maar ook zorgt voor het afspelen van media...
@Navelschep:
Waarom heb je eerst via usb aan je PC gekoppeld? Die stap begrijp ik niet helemaal. Wil je zeggen dat je eerst als USB dvice aan windows gehangen hebt, en dan via telnet onderstaande commands hebt gedaan?
Of heb je hem aan een linux machine als usb gehangen en die linux machine gebruikt om het mass storage device een andere FSID te geven?

Mijn plan was:
  • telnet aanzetten via shooting
  • /dev/sdb7 unmounten
  • Met FDISK naar ID 83 wijzigen
  • mkfs.ext3 draaien
  • fstab aanpassen
  • smb.conf anpassen
Of zie ik hier iets over het hoofd? (ik doe effe voorzichtig nog ook, ben geen linux goeroe... weet er wel iets vanaf :P)

@Zeroday: Tnx voor je aanwezigheid en meeposten in deze thread! Ik begrijp dat er dingen zijn die je niet zomaar kunt vrijgeven, en dat het een apparaat moet zijn voor de meeste gebruikers. Ik denk dat de omzetting van NTFS naar ext3 een hele goeie zet is.. Wellicht kun je in een volgende firmware mensen de keuze geven bij de format via het menu.
Bijv: "Formatteren voor USB gebruik of Formatteren voor Netwerk toegang" (resp. NTFS/Ext3)
Op die manier houd je het voor de leken ook duidelijk, ookal snappen ze niet wat erachter zit ;) (Just my 2 cents he)
Enneh, je bent niet omkoopbaar: maar het is toch nog steeds een zeer leuk apparaat! Doet (bijna) alles wat ik wil. Had je nog gekeken naar floppyDTV (FireDTV) mogelijkheden toevallig?

groetjes

AppieD

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 22:07 . Reden: domme tikvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:47:
[...]
@Navelschep:
Waarom heb je eerst via usb aan je PC gekoppeld? Die stap begrijp ik niet helemaal. Wil je zeggen dat je eerst als USB dvice aan windows gehangen hebt, en dan via telnet onderstaande commands hebt gedaan?
Of heb je hem aan een linux machine als usb gehangen en die linux machine gebruikt om het mass storage device een andere FSID te geven?

Mijn plan was:
  • telnet aanzetten via shooting
  • /dev/sdb7 unmounten
  • Met FDISK naar ID 83 wijzigen
  • mkfs.ext3 draaien
  • fstab aanpassen
  • smb.conf anpassen
Wat jij van plan bent zal ook wel werken hoor. Bij mij was het luiheid om het via USB te doen...Ik was even met de laptop (met linux) naar het apparaat heen gelopen.
Of zie ik hier iets over het hoofd? (ik doe effe voorzichtig nog ook, met geen linux goeroe... weet er wel iets vanaf :P)
Er kan weinig misgaan. Het apparaat kan, zoals hier eerder door iemand beschreven is, zelfs zonder harddisk booten. Zolang het flash-filesystem normaal werkt kan ie gewoon osptarten.
@Zeroday:
[..]
Enneh, je bent niet omkoopbaar: maar het is toch nog steeds een zeer leuk apparaat! Doet (bijna) alles wat ik wil.
Mee eens. Ik had eerst zo'n Freecom-ding, maar daar had ik een verkeerde voeding ingeprikt per ongeluk...12 volt door de IC's....Ik wilde iets waarmee je ook kon opnemen van de tv en kwam al snel op het conceptronicapparaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:47:
[...]

@Zeroday: Tnx voor je aanwezigheid en meeposten in deze thread! Ik begrijp dat er dingen zijn die je niet zomaar kunt vrijgeven, en dat het een apparaat moet zijn voor de meeste gebruikers. Ik denk dat de omzetting van NTFS naar ext3 een hele goeie zet is.. Wellicht kun je in een volgende firmware mensen de keuze geven bij de format via het menu.
Ga ik niet doen, want dan ondermijn in de USB connector ondersteuning. Dat valt niet uit te leggen.
De effort om dat om te zetten zal ook te groot zijn tov de hoeveelheid gebruikers die er ook daadwerkelijk gebruik van maken.

Ik zal een 18 ronden boksgevecht moeten voeren om inetd als optie actief te krijgen zonder de moeilijke handeling nu en dan ben ik nog bang dat we dan moegestreden de shooting optie het beste alternatief vinden.
Bijv: "Formatteren voor USB gebruik of Formatteren voor Netwerk toegang" (resp. NTFS/Ext3)
Op die manier houd je het voor de leken ook duidelijk, ookal snappen ze niet wat erachter zit ;) (Just my 2 cents he)
Helaas lijkt dat makkelijker dan dat het is .. maar het is een leuk idee.
Enneh, je bent niet omkoopbaar: maar het is toch nog steeds een zeer leuk apparaat! Doet (bijna) alles wat ik wil. Had je nog gekeken naar floppyDTV (FireDTV) mogelijkheden toevallig?

groetjes

AppieD
Nope. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:12:
[...]
Ga ik niet doen, want dan ondermijn in de USB connector ondersteuning. Dat valt niet uit te leggen.
De effort om dat om te zetten zal ook te groot zijn tov de hoeveelheid gebruikers die er ook daadwerkelijk gebruik van maken.
Hahahaha Zero, ter info: ondanks de hoge WAF (Wife Acceptance Factor) kreeg ik toch niet uitgelegd waarom ze geen grote films kon kopieren naar de MG (ze doet dat ook via netwerk).. Dus daar ging je stelling met de "groep gebruikers"...

Maar met je stelling:
Helaas lijkt dat makkelijker dan dat het is .. maar het is een leuk idee.
geef je toch een klein beetje "hoop" ... daarmee geef je inderdaad eindgebruikers (zowel hakkers als leken) de keuze...

--------- Nieuwe ervaringen: ----------------------
Ik heb de hda7 partitie omgezet naar linux / ext3, een paar files neergezet als test via netwerk en afgespeeld: Werrukt!!!! :)
Dus ik dacht, nu mn ISO's kopieren naar de MG... helaas, dat lijkt niet te lukken: bij 2GB stopt de kopieeractie (vanaf een XP bak naar een gemounte (ext3)HDD2), krijg ik bij 2GB de melding: The Networkname is no longer available.
Vervolgens getest voor Large File Support door:
  • Inloggen met telnet
  • Naar de dir gaan waar ik naartoe had gekopieerd
  • Het bestand van 2GB gekopieerd in dezelfde dir
  • tar cvf test.tar * (testen voor LFS op de schijf zelf)
Dit werkt zoals verwacht: nieuwe tarfile is 4GB, dus LFS zit er wel degelijk in...

Waarom kan ik dan via samba geen >2GB op de schijf rammen? Iemand suggesties? Zo heb ik er nog geen moer aan natuurlijk! :(

Vrolijk Pasen!!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 17:40 . Reden: Nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:03:

Waarom kan ik dan via samba geen >2GB op de schijf rammen? Iemand suggesties? Zo heb ik er nog geen moer aan natuurlijk! :(

Vrolijk Pasen!!!
Ligt het niet aan de samba client? Er is altijd iets met Samba en limitien van 2 of 4GB. Met een beetje pech is de samba server ook nog eens stuk en dan ben je misschien verder van huis..

Een file kopiëren middels Samba duurt ook erg lang, maar je moet voor de grap eens een ftpdaemon starten op de MediaReus! Dan gaat het ineens allemaal wel snel. NFS nog niet geprobeerd...dat is waarschijnlijk nóg sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comfypiet
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 14:36
Het starten van shooting.sh kan ook van de HDD1 en de naam van shooting.sh mag je veranderen.

Dus meer shell scriptjes op de HDD1 en ze zijn aan te passen vanaf de PC.

En voor een backup van je shortcut(s) voor een firmware update:

cp -a /usr/local/etc/dvdplayer/NetworkBrowser.ini /tmp/hdd/volumes/HDD1/NetworkBrowser.ini

toevoegen aan shooting.sh

Pas op de wachtwoorden zijn leesbaar!!

[ Voor 40% gewijzigd door comfypiet op 17-04-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:14:
[...]

Ligt het niet aan de samba client? Er is altijd iets met Samba en limitien van 2 of 4GB. Met een beetje pech is de samba server ook nog eens stuk en dan ben je misschien verder van huis..

Een file kopiëren middels Samba duurt ook erg lang, maar je moet voor de grap eens een ftpdaemon starten op de MediaReus! Dan gaat het ineens allemaal wel snel. NFS nog niet geprobeerd...dat is waarschijnlijk nóg sneller.
Ik draai meerdere linux servers met samba, en ik heb ook nog een WD NAS draaien met busybox erop. Daar kopieer ik ook (vanaf de zelfde windows XP bak) bestanden van >2GB naar toe (grootste was 13GB tot nu toe).
Dus ik vermoed niet dat het aan de client ligt...
Enneh: ftpDaemon: draai je dan nog wel het "officiele" systeem? Of staat er al een ftpservertje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:20
Hallo allemaal,

Eindelijk de Media Giant in huis (CM3GP640) :) Vooral gekocht als vervanger voor DVD-recorder. Laat dat nu net het (zo goed als) enigste zijn wat niet naar behoren werkt grrrr... DVD afspelen via netwerk werkt perfect. Foto's, mp3's, avi's via USB-HDD, werkt perfect, bestanden afspelen via het netwerk, werkt perfect.
Dus wat overblijft: TV-opnemen en TV kijken via de MG. Hier zit het probleem, bij het TV-kijken (juist hetzelfde als bij het opnemen) het beeld is zo goed als perfect (af en toe wat schokkerig) maar het geluid valt geregeld weg en schokt om de haverklap, als het er dan is klinkt het goed. Ook klinkt het geregeld smurf-achtig of Darth-vader-achtig (piepstemmetjes, zware bass-stemmen.
Iemand enig idee om dit op te lossen?

Ik heb de firmware versie 2.00.004/1.01.016p/40.
Beeld en geluid gaat via scart verloop naar een oude CRT. (ook getest met stereo installatie, geen resultaat)

EDIT: Ook een opname gekopieerd naar de pc, haperingen in het geluid blijven op dezelfde plaats als op de MG, hieruit leid ik af dat het probleem zit bij het opnemen. Aangezien ook gewoon kijken via de MG hetzelfde probleem geeft lijkt het mij aan de tuner te liggen... Of redeneer ik nu verkeerd?

Bij voorbaat dank,
MJ

[ Voor 13% gewijzigd door MJ-Princeps op 17-04-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:32:
[...]
Enneh: ftpDaemon: draai je dan nog wel het "officiele" systeem? Of staat er al een ftpservertje op?
Het is origineel. Ik heb die windows-partitie erafgehaald en vervangen door een ext3-partitie. Hierop staat een complete debian-installatie.

Hier vind een kant en klaar image:

http://cid-09ea019cecf560...20dwonloader?view=details

Dit is een ext2 image en ext2 wordt door de cm3gpp niet gesupport. Je moet het met tune2fs -j (geloof ik) omzetten naar ext3-formaat. Vervolgens kun je deze als loop device mounten. Als je dan vervolgens chroot naar het mount-point heb je een complete debian installatie. Als je /proc en /dev mount heb je een compleet OS tot je beschikking en kun je een ftpdaemon installeren. Ik heb zelf het het geprobeerd met de mediagiant als client. De snelheidswinst ten opzichte van samba is echt vijfvoudig ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 15:32
Sinds afgelopen weekend in bezit van media giant Pro 500GB en ben tot dusver erg tevreden...
-speelt DIVX moeiteloos af...(nog niet met losse ondertitels geprobeerd)
-diverse programma's gescheduled opgenomen, zonder problemen...

minpuntjes tot nu toe:

-trage netwerk/samba snelheid
-geen EPG
-kan geen mp3 afspelen met tv uit.

ik heb nu gezien hoe je makkelijk inetd kan starten, maar heb begrepen dat er geen ftpdaemon aanwezig is...
is er iemand die een kleine beschrijving heeft hoe je een ftp daemon kan installeren op het apparaat??
Of is dit niet mogelijk op het originele systeem zonder dat je bv Debian OS gebruikt?
Dit zou voor mij het grootste minpunt compenseren.

[ Voor 6% gewijzigd door forzafan op 20-04-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forzafan schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:32:
Sinds afgelopen weekend in bezit van media giant Pro 500GB en ben tot dusver erg tevreden...
-speelt DIVX moeiteloos af...(nog niet met losse ondertitels geprobeerd)
met SRT files werkt het in ieder geval prima...!
ik heb nu gezien hoe je makkelijk inetd kan starten, maar heb begrepen dat er geen ftpdaemon aanwezig is...
is er iemand die een kleine beschrijving heeft hoe je een ftp daemon kan installeren op het apparaat??
Of is dit niet mogelijk op het originele systeem zonder dat je bv Debian OS gebruikt?
Dit zou voor mij het grootste minpunt compenseren.
Als ik tijd heb probeer ik stupid-ftpd o.i.d. aan de praat te krijgen. Die kan waarschijnlijk wel makkelijk static gecompileerd worden zodat er verder geen libraries en toestanden nodig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Als ik tijd heb probeer ik stupid-ftpd o.i.d. aan de praat te krijgen. Die kan waarschijnlijk wel makkelijk static gecompileerd worden zodat er verder geen libraries en toestanden nodig zijn..
Kijk dat klinkt al goed...ik zie graag je bevindingen hier op het forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
forzafan schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:32:

-diverse programma's gescheduled opgenomen, zonder problemen...
Geen haperingen in het geluid? Zo nee, dan denk ik dat ik eens terug moet gaan met mijn MG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
MJ-Princeps schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:36:
[...]

Geen haperingen in het geluid? Zo nee, dan denk ik dat ik eens terug moet gaan met mijn MG...
Nope geen enkele hapering..., mn media giant is aangesloten via composite kabels op mn CRT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Laatst online: 05-09 12:01
ook sinds december een actieve MG gebruiker en gematigd enthousiast, wat ik vooral erg jammer vind en dat zei forza ook reeds. Je hebt de tv nodig om MP3's af te spelen.

Vanuit dat oogpunt nu aan het omkijken naar een NAS en de logitech Squeezebox. Vanuit dat oogpunt ook een vraag is het mogelijk om Squeezecenter te installeren ipv twonky. Functie van Twonky voegt mi helemaal niets toe.

Verder programmeren van TV opnames via de webbrowser zou helemaal top zijn.

En verder, mensen ga door met de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
oossie schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:47:
ook sinds december een actieve MG gebruiker en gematigd enthousiast, wat ik vooral erg jammer vind en dat zei forza ook reeds. Je hebt de tv nodig om MP3's af te spelen.
kleine workaround heb ik nu toegepast en dat is een composiet split kabeltje er tussen gezet..
composiet voor audio naar de tv en de ander naar de stereo...
vervolgens kies ik de map die ik wil afspelen druk op play en zet de tv uit,,,geluid blijft dan via stereo...

jammere is dan weer dat in de map die je selecteert meteen de mp3's moeten staan...
bij mij pakt hij geen hoofdmap met daarin submappen met mp3's.
Wellicht iets voor een nieuwe firmware.

Nog iets voor firmware is dat REC lampje nu soms brandt terwijl hij niks meer aan het opnemen is..
als ik dan naar media menu ga gaat lampje uit...terug naar tv lampje aan...

[ Voor 10% gewijzigd door forzafan op 20-04-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

oossie schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:47:

Vanuit dat oogpunt nu aan het omkijken naar een NAS en de logitech Squeezebox. Vanuit dat oogpunt ook een vraag is het mogelijk om Squeezecenter te installeren ipv twonky. Functie van Twonky voegt mi helemaal niets toe.

Verder programmeren van TV opnames via de webbrowser zou helemaal top zijn.

En verder, mensen ga door met de info :)
Heb Twonky ook een keer bekeken. Snap niet wat daarvan de toegevoegde waarde is. MG in netwerk met zelfde netwerkgroepsnaam; werkt toch stukken beter.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Heb Twonky ook een keer bekeken. Snap niet wat daarvan de toegevoegde waarde is. MG in netwerk met zelfde netwerkgroepsnaam; werkt toch stukken beter.....
Ik zie ook (voor mij dan) geen toegevoegde waarde in twonky..
zie liever in een volgende firmware dat het of er uit is of uit te zetten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:14:
[...]

Het klopt dat samba momenteel 2GB limiet heeft. Helaas zal support voor >2GB bestanden niet in de eerste nieuwe firmware (zit eraan te komen) verwerkt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

forzafan schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:43:
[...]

Nog iets voor firmware is dat REC lampje nu soms brandt terwijl hij niks meer aan het opnemen is..
als ik dan naar media menu ga gaat lampje uit...terug naar tv lampje aan...
permanent time-shift aanstaan?
dan heb je daar je reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

OgWok schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:17:
[...]
Sommige mensen willen de content gedeeld hebben om zo bijv. naar MP3's te luisteren zonder de TV aan te hebben via een UPnP Afspelert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
@zeroday
Wat zijn de mogelijkheden met Squeezecenter op de MG?
Een uPnP speelelrt heb ik (nog) niet. Ben erg gecharmeerd van de Squeezebox oplossingen echter die verlangt een squeezecenter en een NAS heb ik (ook nog) niet die ik voor squeezecenter zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:31:
[...]

permanent time-shift aanstaan?
dan heb je daar je reden
idd...dat is de reden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Sinds gisteren een Media Giant Pro gekocht. 750Gb. Wat een rommel. Heb er nog geen 10min van kunnen genieten. Loopt steeds vast. Ik zet hem op, en na 5 of 10min loopt ie vast. Of ik nu tv-posten aan het programmeren ben, update, vanalles, hij loopt steeds vast. Ondertussen heb ik de laatste firmware. 16 en loopt nog steeds vast. Heb nog niet eens de mogelijkheid gehad om de tv-posten te instellen ofzo.

Wie kan mij helpen? Ik dacht resetten ofzo maar er is geen RESET knop?

Dank u

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Steven,

er zit een reset hole aan de achterkant van de mediagiant. Is je dat niet opgevallen?
ben je verbonden met een netwerk? zo ja haal de netwerk kabel er eens uit, zo nee, stop er eens een netwerk kabel in naaar je router.

je zou ook vanaf de conceptronic website de recovery package kunnen downloaden om naar de initiele firmware te gaan en dan te upgraden naar bijvoorbeeld versie 2.00.002 van de firmware. Kijk dan of dit beter gaat en / of je dan de problemen niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
zeroday schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:33:
[...]

Sommige mensen willen de content gedeeld hebben om zo bijv. naar MP3's te luisteren zonder de TV aan te hebben via een UPnP Afspelert
Zeroday,

maar is dan niet in de firmware in te bakken dat mensen het als optie in de setup aan of uit kunnen zetten...
zodat je bv met die extra vrijgekomen resources die twonky dan niet gebruikt, samba meer prio (Snelheid) kan geven.
of heb je, stel dat je twonkserver niet start, toch niks aan de extra vrij gekomen resources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

forzafan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:32:
[...]

Zeroday,

maar is dan niet in de firmware in te bakken dat mensen het als optie in de setup aan of uit kunnen zetten...
zodat je bv met die extra vrijgekomen resources die twonky dan niet gebruikt, samba meer prio (Snelheid) kan geven.
of heb je, stel dat je twonkserver niet start, toch niks aan de extra vrij gekomen resources?
Dat gebruik van Twonky is te verwaarlozen.

Het gaat er eerder om dat stel dat je aan het opnemen of afspelen bent de kopieer of kijk actie actie van/naar je device niet verknalt wordt door de datatransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Navelschep: Aangezien jij al Debian hebt draaien op je MG.. kun jij een klein ftpservertje compilen ? Bijvoorkeur met zon klein mogelijke footprint natuurlijk...
Mijn linux (compile) kennis is nog te minimaal om zelf GCC etc op de huidige config te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:32:
@Navelschep: Aangezien jij al Debian hebt draaien op je MG.. kun jij een klein ftpservertje compilen ? Bijvoorkeur met zon klein mogelijke footprint natuurlijk...
Mijn linux (compile) kennis is nog te minimaal om zelf GCC etc op de huidige config te zetten...
Beetje druk gehad de laatste tijd, maar was hier net toevallig mee klaar.... Ik heb inmiddels een qemu met een mipsel-debian erin draaien. Dat werkt stukken sneller.

Ik heb stupid-ftpd gecompileerd voor mipsel en static gelinkt en dit draait. Ik heb het maar even op rapidshare gedumpt:

http://rapidshare.com/files/224987131/stupid-ftpd-mipsel.zip.html

Deze server is simpel en werkt gewoon met één configuratiefile. Even voor zorgen dat ssl uitstaat in je client, want daarvan gaat deze server over de zeik (ftp -z nossl). Voor de rest werkt het prima, maar volgens mij kun je veel hogere snelheden halen met een wat minder stupid ftpd. Ik ga nog opzoek naar een beter server, maar in principe werkt het dus al.

[edit] ohja... gewoon opstarten met : ./stupid-ftpd -f stupid-ftpd.conf

die config-file moet je misschien maar even patchen...kun je poortnummer instellen, users aanmaken etc... het werkt allemaal buiten /etc/passwd om dus het is echt standalone...onder root...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Top Navelschep...!!!
keep on doing the good work..

1 GB verzonden van laptop wireless naar MG:

150 FILE: VIDEO_TS.VOB
226 Transfer complete.
ftp: 117997568 bytes verzonden in 65,48 seconden 1801,93 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:39:
[...]

Ik heb stupid-ftpd gecompileerd voor mipsel en static gelinkt en dit draait. Ik heb het maar even op rapidshare gedumpt:

http://rapidshare.com/files/224987131/stupid-ftpd-mipsel.zip.html
Top man! Onwijs bedankt!!! Werkt lekker!! Draaide vlot en snelheid is inderdaad (veel) hoger dan samba!
Maar helaas 1 prob ontdekt: Nog steeds loop ik tegen de 2GB limiet aan, zelfs via FTP...
Dus waarschijnlijk is het toch stiekem iets anders dan samba of FTP :(

Alle ideeen zijn welkom! Ik wil mn ISO's op de MG plaatsen via het netwerk...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 00:17 . Reden: overkill aan tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
MJ-Princeps schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:58:
Hallo allemaal,

Eindelijk de Media Giant in huis (CM3GP640) :) Vooral gekocht als vervanger voor DVD-recorder. Laat dat nu net het (zo goed als) enigste zijn wat niet naar behoren werkt grrrr... DVD afspelen via netwerk werkt perfect. Foto's, mp3's, avi's via USB-HDD, werkt perfect, bestanden afspelen via het netwerk, werkt perfect.
Dus wat overblijft: TV-opnemen en TV kijken via de MG. Hier zit het probleem, bij het TV-kijken (juist hetzelfde als bij het opnemen) het beeld is zo goed als perfect (af en toe wat schokkerig) maar het geluid valt geregeld weg en schokt om de haverklap, als het er dan is klinkt het goed. Ook klinkt het geregeld smurf-achtig of Darth-vader-achtig (piepstemmetjes, zware bass-stemmen.

Beeld en geluid gaat via scart verloop naar een oude CRT. (ook getest met stereo installatie, geen resultaat)

EDIT: Ook een opname gekopieerd naar de pc, haperingen in het geluid blijven op dezelfde plaats als op de MG, hieruit leid ik af dat het probleem zit bij het opnemen. Aangezien ook gewoon kijken via de MG hetzelfde probleem geeft lijkt het mij aan de tuner te liggen... Of redeneer ik nu verkeerd?

Bij voorbaat dank,
MJ
Daarstraks terug naar mediamarkt geweest. 'Nieuw' toestel meegekregen. Ik open thuis de doos (welke reeds redelijk gehavend was) en wat blijkt, USB-kabel ontbreekt. Oh niet zo erg denk ik, zonder moet ook lukken. Neem ik de afstandsbediening vast, zitten vetvingers op, ook gen probleem, even met een doekje derover en het ziet er weer perfect uit. Ik neem de MG zelf eruit, ziet er gelukkig perfect uit, kom ik bij de handleiding, plooien in de voorflap en vuile vlekken erop... Ook geen probleem, ken ik toch al ongeveer van buiten.
Het moment van de waarheid, ik sluit de MG aan. Netjes firmware geupdated, zenders ingesteld (doormiddel van backup bestand van de vorige). En wat blijkt, identiek hetzelfde probleem, schokkend geluid, Darth-vader-achtige stemmen...
En weg is mijn goed humeur. Straks of een van volgende dagen maar weer terug naar mediamarkt en deze keer geld terug vragen. Uitkijken naar een HTPC ofzo dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een media giant pro. gekocht.
Na het aansluiten heb Ik een probleem met mijn beeld op mijn tv.

Ik krijg boven en beneden zwarte balken als ik de tv aan heb staan
hoe komt dat.?

Ik gebruik een hdmi kabel. en mijn beeld heb ik in de mg ingesteld op 16:9.

Moet ik misschien op mijn tv het beeld aanpassen?

wie kan mij helpen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:15:
[...]

Top man! Onwijs bedankt!!! Werkt lekker!! Draaide vlot en snelheid is inderdaad (veel) hoger dan samba!
Maar helaas 1 prob ontdekt: Nog steeds loop ik tegen de 2GB limiet aan, zelfs via FTP...
Dus waarschijnlijk is het toch stiekem iets anders dan samba of FTP :(

Alle ideeen zijn welkom! Ik wil mn ISO's op de MG plaatsen via het netwerk...
Hm...

"stupid-ftpd is not designed to handle files > 2GB."
http://wl500g.info/showthread.php?t=2703&page=12

...van de week ga ik kijken of ik stupid-ftpd kan patchen of op zoek naar een andere ftpdaemon...

Het filesystem support wel gewoon grotere files, heb ik net geprobeerd met dd, dus dit gaat allemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:22:
[...]

Hm...

"stupid-ftpd is not designed to handle files > 2GB."
http://wl500g.info/showthread.php?t=2703&page=12

...van de week ga ik kijken of ik stupid-ftpd kan patchen of op zoek naar een andere ftpdaemon...

Het filesystem support wel gewoon grotere files, heb ik net geprobeerd met dd, dus dit gaat allemaal goed komen.
@Navelschep:
ik gebruik op mijn "productieservers" meestal proftpd.. Die kun je ook zo configureren dat je geen passwd nodig hebt, maar de namen in een apart bestand hebt... Hierbij heb ik nog geen problemen gehad met >2GB. Het is maar een suggestie.

Enneh, kun je een soort van "guide" maken hoe je je acties hebt gedaan? Kan ik gezellig met je mee compilen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:54:
[...]

@Navelschep:
ik gebruik op mijn "productieservers" meestal proftpd.. Die kun je ook zo configureren dat je geen passwd nodig hebt, maar de namen in een apart bestand hebt... Hierbij heb ik nog geen problemen gehad met >2GB. Het is maar een suggestie.
Proftpd gebruik ik ook altijd, ja... is best een groot ding met veel dependencies. Ik zal eens kijken of het aan de praat te krijgen is
[/quote]
Enneh, kun je een soort van "guide" maken hoe je je acties hebt gedaan? Kan ik gezellig met je mee compilen enzo ;)
Ik draai een complete debian installatie in qemu (qemu-system-mipsel).

http://people.debian.org/~aurel32/qemu/mipsel/

Hoe je deze start, staat beschreven.

Hierin kun je gewoon gcc installeren om mipsel binaries te bakken. Werkt prima alleen allerlei libraries zijn niet compatible dus heb ik uit luiheid static gecompileerd.

Ik ga proftpd maar eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05-2023
MJ-Princeps schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:59:
[...]

Daarstraks terug naar mediamarkt geweest. 'Nieuw' toestel meegekregen. Ik open thuis de doos (welke reeds redelijk gehavend was) en wat blijkt, USB-kabel ontbreekt. Oh niet zo erg denk ik, zonder moet ook lukken. Neem ik de afstandsbediening vast, zitten vetvingers op, ook gen probleem, even met een doekje derover en het ziet er weer perfect uit. Ik neem de MG zelf eruit, ziet er gelukkig perfect uit, kom ik bij de handleiding, plooien in de voorflap en vuile vlekken erop... Ook geen probleem, ken ik toch al ongeveer van buiten.
Het moment van de waarheid, ik sluit de MG aan. Netjes firmware geupdated, zenders ingesteld (doormiddel van backup bestand van de vorige). En wat blijkt, identiek hetzelfde probleem, schokkend geluid, Darth-vader-achtige stemmen...
En weg is mijn goed humeur. Straks of een van volgende dagen maar weer terug naar mediamarkt en deze keer geld terug vragen. Uitkijken naar een HTPC ofzo dan maar...
Ik kan me voorstellen dat dit verschrikkelijk balen is. Ik zou hem wederom terugbrengen en wel om:

a) je mist spullen uit de doos en hij is niet nieuw
b) omdat hij niet nieuw is, heeft iemand anders met dezelfde ervaring het apparaat teruggebracht
c) velen van ons wel een prima apparaat hebben

Want als allen dezelfde problemen met de MG hadden, dan werd er geen een meer verkocht. Zelf heb ik ook een MG met een HDD van 640 Gb en die werkt met de laatste FW prima! Het kan dus niet zo zijn dat ik de enige gelukkige ben. Mogelijk dat er een bepaalde serie is die "uitblinkt" in slecht werken?

Kortom, uithuilen, retourneren en een echte nieuwe eisen!

Succes

Zo als je 't maakt, zo wordt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giso schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:15:
[...]

Ik kan me voorstellen dat dit verschrikkelijk balen is. Ik zou hem wederom terugbrengen en wel om:

a) je mist spullen uit de doos en hij is niet nieuw
b) omdat hij niet nieuw is, heeft iemand anders met dezelfde ervaring het apparaat teruggebracht
c) velen van ons wel een prima apparaat hebben
Mijne zat ook in een gehavende doos. Was duidelijk een teruggebracht exemplaar maar hij werkt verder goed bij mij. Ik koop alleen iets bij MediaMarkt als ik al van de te voren heb uitgezocht wat ik nodig heb en dat ik ook verder geen 'service' wil.
Kortom, uithuilen, retourneren en een echte nieuwe eisen!
Mediamarkt (de naam alleen al!) is een vreemde winkel met (overwegend) dito personeel. Als je de doos vult met een baksteen, nemen ze het ook gewoon terug en dezelfde middag staat het weer in de winkel. Het gaat daar alleen om in- en verkoop van dozen, wat er verder in die dozen zit is irrelevant.

Als jij iets koopt en weer terugbrengt maakt het ze ook geen reet uit, want de kans is groot dat je per ongeluk bij de kassa ook een doos lege DVD's en een leuk USB-lampje hebt gekocht.

Je moet tegen sluitingstijd naar die winkel toe. Dan is het rustig en ze proberen je eruit te schoppen. Je moet het oude apparaat meenemen en niet weggaan voordat je een nieuwe krijgt die daar in de winkel eerst getest wordt. Er staan daar genoeg televisies tenslotte. Zeg ze dat je geen trek hebt om straks weer op en neer te moeten rijden en zeulen met die doos, dus dat je zeker wilt weten dat je nu een goed exemplaar meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Gisteren teruggeweest. Gelijk geld teruggevraagd, geen enkel probleem. Aangezien ik geen zin heb om weer een gehavende doos mee te nemen ga ik hem nu maar ergens anders kopen. De verkoper aan de retourbalie zei dat hij al meerdere MG's had teruggekregen met defecten, dat het product blijkbaar nog kinderziektes heeft... Lijkt mij logisch dat hij telkens de MG's terugkrijgt als ze gewoon terug op het rek gezet worden (wat mij in ieder geval lijkt te gebeuren).
En idd ik koop ook enkel bij mediamarkt als ik weet wat ik wil en voor de rest geen gezever. Maar toen ik voor de eerste keer ging, stond op het rek enkel de MG plus 640Gb, ik dacht oh ga even vragen of ze de pro ook hebben: antwoord van de verkoper, oh ik ken er nix van, ik haal even een collega... Heb ik 15 minuten staan wachten, komt die collega, ik stel mijn vraag opnieuw, antwoord; moet ik even op de pc zoeken... Had die eerste ook kunnen doen lijkt mij :p Naja, maakt mij nix uit maar zo'n ophoping van irritantigheden wel natuurlijk. Iemand enig idee waar ze hem nog verkopen? (niet online) Is nogal moeilijk te vinden namelijk... (welke maakt niet zoveel uit, plus/pro en capaciteit al helemaal niet.)

[ Voor 0% gewijzigd door MJ-Princeps op 27-04-2009 20:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ze hem nog verkopen? (niet online) Is nogal moeilijk te vinden namelijk... (welke maakt niet zoveel uit, plus/pro en capaciteit al helemaal niet.)
Informatique (www.informatique.nl) heeft ze zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MJ-Princeps schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:37:
Gisteren teruggeweest. Gelijk geld teruggevraagd, geen enkel probleem. Aangezien ik geen zin heb om weer een gehavende doos mee te nemen ga ik hem nu maar ergens anders kopen. De verkoper aan de retourbalie zei dat hij al meerdere MG's had teruggekregen met defecten, dat het product blijkbaar nog kinderziektes heeft... Lijkt mij logisch dat hij telkens de MG's terugkrijgt als ze gewoon terug op het rek gezet worden (wat mij in ieder geval lijkt te gebeuren).
En idd ik koop ook enkel bij mediamarkt als ik weet wat ik wil en voor de rest geen gezever. Maar toen ik voor de eerste keer ging, stond op het rek enkel de MG plus 640Gb, ik dacht oh ga even vragen of ze de pro ook hebben: antwoord van de verkoper, oh ik ken er nix van, ik haal even een collega... Heb ik 15 minuten staan wachten, komt die collega, ik stel mijn vraag opnieuw, antwoord; moet ik even op de pc zoeken... Had die eerste ook kunnen doen lijkt mij :p Naja, maakt mij nix uit maar zo'n ophoping van irritantigheden wel natuurlijk. Iemand enig idee waar ze hem nog verkopen? (niet online) Is nogal moeilijk te vinden namelijk... (welke maakt niet zoveel uit, plus/pro en capaciteit al helemaal niet.)
Welke Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
@zeroday:
Wanneer kunnen we de nieuwe firmware verwachten en is het daarin mogelijk om mp'3 af te spelen
door 1 map te selecteren waar submappen met mp'3 in staan?
Nu kun je alleen een map afspelen als daar direct de mp3's in staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
MediaMarkt Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Ik denk dat mijn zinsbouw niet duidelijk genoeg is :p Ik bedoel dat ik hem liever niet online koop aangezien ik geen zin heb om misschien 2x te moeten retouren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJ-Princeps schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat mijn zinsbouw niet duidelijk genoeg is :p Ik bedoel dat ik hem liever niet online koop aangezien ik geen zin heb om misschien 2x te moeten retouren...
Informatique is gewoon een winkel, waar je ook online kunt bestellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
Vandaag weer eens een hele collectie MP3's beluisterd en wat me opvalt dat als je een M3U file hebt je niet kunt zien met welk nummer die bezig is.
en misschien handig om toch de 1 van de jpeg te laten zien van het album of als slideshow.
Als je dan ook nog de actuele tijd kunt laten zien zeik ik nergens meer over :P

Misschien is dit ten overvloede, ik loop er nu tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:25:
[...]

Informatique is gewoon een winkel, waar je ook online kunt bestellen... :+
Owkee :p Is nog geen optie, hun beide vestigingen zijn meer als 2 uur rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een volgend probleem,

Ik wil via mG mijn netwerk op de pc benaderen.

Dat lukt wel, alleen als ik in mijn werkgroep kom kan hij de gegevens niet lezen, terwijl ze wel onder de werkgroep staan?

is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:15:
Ik heb een volgend probleem,

Ik wil via mG mijn netwerk op de pc benaderen.

Dat lukt wel, alleen als ik in mijn werkgroep kom kan hij de gegevens niet lezen, terwijl ze wel onder de werkgroep staan?

is daar een oplossing voor?
Kun je iets specifieker zijn? Ik heb je statement een keer of 5 gelezen en wordt er niet veel wijzer van.

Je wil met je MG op je eigen netwerk bladeren om zo films / audio vanaf een PC af te spelen.
Je bladert dus op de MG naar je netwerk workgroup.. En dan? Je ziet geen enkele PC? Je krijgt foutmeldingen? Je ziet wel je PC maar geen bestanden?

Geef ook even aan of je vanaf een PC wel naar je MG kan bladeren, en of wat je wil doen wel via een andere PC mogelijk is, etc ...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:29:
[...]

Kun je iets specifieker zijn? Ik heb je statement een keer of 5 gelezen en wordt er niet veel wijzer van.

Je wil met je MG op je eigen netwerk bladeren om zo films / audio vanaf een PC af te spelen.
Je bladert dus op de MG naar je netwerk workgroup.. En dan? Je ziet geen enkele PC? Je krijgt foutmeldingen? Je ziet wel je PC maar geen bestanden?

Geef ook even aan of je vanaf een PC wel naar je MG kan bladeren, en of wat je wil doen wel via een andere PC mogelijk is, etc ...
ik kan wel vanaf mijn pc bladeren door mijn MG, das geen probleem.

Als ik op mijn mg blader kom ik tot een werkgroep .
binnen de werkgroep heb ik bijvoorbeeld een muziekbestand van Madonna.
De naam Madonna leest hij wel, maar de mp3's die onder madonna zitten zie ik niet op mijn mG, dus kan ze dan ook niet benaderen om ze af te spelen.

Ik hoop dat dit mijn probleem verduidelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoe kan ik "workgroup" uit de MG te krijgen? Heb zelf in de MG al de goede werkgroepnaam die ik hier gebruik al ingesteld. Nu duikt "workgroup" van de MG nog steeds op.......!!??
(kan de /etc/smb.conf niet zo snel editen) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 01-05-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:55:
Hoe kan ik "workgroup" uit de MG te krijgen? Heb zelf in de MG al de goede werkgroepnaam die ik hier gebruik al ingesteld. Nu duikt "workgroup" van de MG nog steeds op.......!!??
(kan de /etc/smb.conf niet zo snel editen) ;)
Waarschijnlijk caching van de netbiosnaam... Gaat na een tijdje vanzelf weg, of voor een flush uit van de netbiosnamen op je PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:15:
[...]

Waarschijnlijk caching van de netbiosnaam... Gaat na een tijdje vanzelf weg, of voor een flush uit van de netbiosnamen op je PC...
De werkgroepnaam heb ik weken geleden al gewijzigd... dan gaat die caching wel erg lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:54:
[...]

ik kan wel vanaf mijn pc bladeren door mijn MG, das geen probleem.

Als ik op mijn mg blader kom ik tot een werkgroep .
binnen de werkgroep heb ik bijvoorbeeld een muziekbestand van Madonna.
De naam Madonna leest hij wel, maar de mp3's die onder madonna zitten zie ik niet op mijn mG, dus kan ze dan ook niet benaderen om ze af te spelen.

Ik hoop dat dit mijn probleem verduidelijkt
Het stukje wat verwarrend is, is het bladeren tot een werkgroep... Bedoel je hiermee je PC? Ik ga daar maar even vanuit.. Normaal is het namelijk in windows:
Werkgroepnaam --> Computernaam --> Sharenaam --> bestanden

OK, je ziet dus wel je PC en daarop zie je wel de folder Madonna. Maar in de folder Madonna zie je niet je bestanden staan?
Controleer even of je vanaf een andere PC (als je die hebt) wel die bestanden kunt zien ? Misschien is het een rechten probleem... Want het klinkt nogal vaag. Ik had geen enkel probleem: Er werd keurig om een username/password gevraagd voor de share waarmee ik wilde connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:22:
[...]

De werkgroepnaam heb ik weken geleden al gewijzigd... dan gaat die caching wel erg lang mee.
Als je windows draait: voer het volgende uit:
nbtstat -R

en kijk dan nog eens in je netwerk ;)

op Linux kun je eventueel een nmblookup gebruiken om te kijken wie die werkgroep dan nog cached:
nmblookup -M WORKGROUP --> dit geeft aan wie eventueel je MasterBrowser op je netwerk is, en op deze pc zou je dan je cache moeten wissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:18:
[...]

Als je windows draait: voer het volgende uit:
nbtstat -R

en kijk dan nog eens in je netwerk ;)

op Linux kun je eventueel een nmblookup gebruiken om te kijken wie die werkgroep dan nog cached:
nmblookup -M WORKGROUP --> dit geeft aan wie eventueel je MasterBrowser op je netwerk is, en op deze pc zou je dan je cache moeten wissen...
nmblookup werkt ook op de Mac en gaf aan 10.0.0.15 WORKGROUP<1d> en dat is bij mij de MG. Ben in de netwerk-setup gaan kijken en daar stond nu weer WORKGROUP. Naam gewijzigd en nu komt er name_query failed to find name WORKGROUP#1d _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Het stukje wat verwarrend is, is het bladeren tot een werkgroep... Bedoel je hiermee je PC? Ik ga daar maar even vanuit.. Normaal is het namelijk in windows:
Werkgroepnaam --> Computernaam --> Sharenaam --> bestanden

OK, je ziet dus wel je PC en daarop zie je wel de folder Madonna. Maar in de folder Madonna zie je niet je bestanden staan?
Controleer even of je vanaf een andere PC (als je die hebt) wel die bestanden kunt zien ? Misschien is het een rechten probleem... Want het klinkt nogal vaag. Ik had geen enkel probleem: Er werd keurig om een username/password gevraagd voor de share waarmee ik wilde connecten.
Ook ik mijn username/password netjes ingevuld en dat ging goed.
Alleen als ik via mijn MG in mijn pc kijk dan kan ik alleen de werkgroep en mijn shortcuts zien.
Wat onder mijn werkgroep staat en wat eronder mijn shortcuts staat kan ik niet zien, die zijn afgeschermd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die netbios/samba-toestanden met die werkkampen zijn onbegrijpelijk, vandaar dat het vervangen moet worden door nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

MG zit nu netjes in dezelfde groep als de rest maar is nog onzichtbaar. Van de MG naar shares op andere systemen werkt. Gister de MG 2x moeten resetten met onbegrijpelijke vastlopers, na wijzigen netwerkinstellingen. Ook leek het een tijdje op dat de shares werden weggedrukt door de MG. MG loskoppelen van het netwerk; shares weer terug :?

Komt er nog een mogelijkheid om films groter dan 2GB op HDD1 op te slaan? Zou wel erg makkelijk zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 03-05-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peter1963: Ik begrijp ook niet helemaal wat er hier mis gaat.. Misschien dat ZeroDay je verder kan helpen... Sorry 8)7

@NavelSchep: NFS!!! YEAHHHH There we go!!! (Alhoewel ik nog steeds loop te klooien met NFS en mn VistaBak: http://gathering.tweakers...message/31890648#31890648) ... Ik ben druk bezig om mipsel op qemu te draaien: Moet weer effe een linux install doen: draai linux als servers dus ga daar niet op klooien :P ... Had je nog vooruitgang geboekt met ftpserver? Of een goed gepatchte smb server? Want:
OgWok schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:46:
...
Komt er nog een mogelijkheid om films groter dan 2GB op HDD1 op te slaan? Zou wel erg makkelijk zijn.
Mede @ OgWok... de HDD1 is een FAT32 partitie, dus >2gb is niet mogelijk. HDD2 is (standaard) een NTFS partitie, dus als je je PC via USB connect, ziet je PC de MG als een USB disk.. Dan kun je dus je grote bestanden kwijt..
Maarrrrr: Lees even in deze thread hoe je die NTFS kun vervangen door ext3 "linux" format waardoor je de MG kunt laten schrijven op HDD2 (dus ook via het netwerk).. Echter de netwerksoftware die er standaard op draait heeft problemen met >2GB dus zijn Navelschep en ik bezig met een alternatief... (Ok, Navelschep gaat sneller dan ik.. Die is veeeeel beter dan mijn gepruts ;) (Slijm slijm.... lukt het al met proftpd?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 01:03 . Reden: dikke vingers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
De CM3GP, oftewel de Mediagiant Plus, staat bij mij aangesloten op de televisie. Het bekijken van DivX bestanden is geen enkel probleem ook ondertitelingen werken echt super.

Maar ik ben iets te voorbarig geweest om mijn DVD speler aan moeders mee te geven. Het idee is hier om iso files te maken van de DVD's die ik hier heb staan om ze met de CM3GP af te spelen. Het rippen werkt soepel en wanneer ik de iso files mount werken ze zonder problemen. Het afspelen van deze iso bestanden op de CM3GP gaat ook goed op het geluid na. Dat is er namelijk niet!

De CM3GP is helemaal up to date en de iso bestanden werken op mijn laptop wel helemaal goed. Weet iemand wat ik zou kunnen proberen? CM3GP is aangesloten via HDMI

*edit*
Probleem is opgelost. Het geluid kwam niet door dankzij de instellingen voor het geluid. Deze moest op HDMI raw worden gezet. Met de instelling HDMI LPCM kwam er geen geluid door. (Instellingen te vinden bij A/V Setup --> Audio Setup)

[ Voor 16% gewijzigd door Rainmaker1987 op 05-05-2009 12:25 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet hoe de cm3g aangesloten moet worden als je digitenne hebt? Heb al diverse opties geprobeerd maar kom er niet uit. Al vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:28:
Is er iemand die weet hoe de cm3g aangesloten moet worden als je digitenne hebt? Heb al diverse opties geprobeerd maar kom er niet uit. Al vast bedankt!
Dat zal alleen kunnen via een van de vele input mogelijkheden die de MediaGiant heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

voor de echte tweakers is er meer broncode online gezet vandaag.

http://download.conceptro...-GPL/MEDIAGIANT/2.00.004/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:41:
voor de echte tweakers is er meer broncode online gezet vandaag.

http://download.conceptro...-GPL/MEDIAGIANT/2.00.004/
Briljante actie Zero!!! Thnx!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb een usb HD en wil daar incidenteel eens een programma opnemen. Heb al geprobeerd met usb 1 tot 4 maar de opname start even en stopt dan weer.... waar moet ik op letten om op een externe usb-hd een programma op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Uuhhh weet niemand hoe ik op een externe hd kan opnemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
Of je direct op USB op kan nemen weet ik niet..
op interne HDD opnemen en daarna via het overzicht van opgenomen programma's direct kopieeren naar je USB schijf is wel een optie.
Stuur Conceptronic eens een mail met de vraag, neem aan dat zij dat wel moeten kunnen beantwoorden.

[ Voor 30% gewijzigd door forzafan op 14-05-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12-2019
oossie schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:18:
Vandaag weer eens een hele collectie MP3's beluisterd en wat me opvalt dat als je een M3U file hebt je niet kunt zien met welk nummer die bezig is.
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maar begrijp ik nu dat je met afspeellijsten voor mp3's kunt werken op de Media Giant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Is het mogelijk om een WiFi stick te gebruiken op de USB poort? Niet voor HD materiaal, maar een DiVX zou toch wel moeten gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste weken meer tijd besteed aan de SheevaPlug (http://www.marvell.com/pr...r/kirkwood/sheevaplug.jsp) dan aan de Mediagiant.

Ik heb inmiddels proftpd aan de praat, maar ook gcc en binutils enzo. Er was image voor de moviecube (soortgelijk apparaat) en dat werkte gewoon. Files van 4G overpompen werkt nu dus ook...

http://rtd1261.wikidot.com/linux

Daar staat een ext2-image. Je moet hier een ext3-image van maken of de inhoud gewon kopiëren op de ext3-partitie van de mediagiant. De chroot biedt o.a. een complete toolchain. Ik heb proftpd dus gecompileerd op het apparaat zelf. Het configure script kent een aantal parameters die van belang zijn, waaronder --enable-large-files (of iets dergelijks). Je kunt ook alle ldap en auth zooi achterwege laten.

Uiteindelijk kun je proftpd vanuit het eerder genoemde run_tail-script opstarten...

Als ik er vraag naar is en ik weer tijd heb zal ik er complete installatiehandleiding voor schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:09:
De laatste weken meer tijd besteed aan de SheevaPlug (http://www.marvell.com/pr...r/kirkwood/sheevaplug.jsp) dan aan de Mediagiant.
offtopic:
Interessant.. Ga je daar een topic over openen? :) Wanna know more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NavelSchep ..

Had een poging gedaan proftpd te compileren in de chroot... werkte perfect!
Echter 1 ding waar ik tegen aanloop is dat ik die proftpd compilatie op de default MG wil draaien
dan krijg ik dus een prob met de shared libraries...
dus ik dacht, compileer het static... (./configure LDFLAGS="-Wl,-static" --prefix=/tmp........ blabalbala )

maar dat lukt dus nie he.. om hem static the compileren... hoe heb jij het gedaan? Of heb je de toolchain op de"MG root" gekregen?

groeten

AppieD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18:
@NavelSchep ..

Had een poging gedaan proftpd te compileren in de chroot... werkte perfect!
Echter 1 ding waar ik tegen aanloop is dat ik die proftpd compilatie op de default MG wil draaien
dan krijg ik dus een prob met de shared libraries...
dus ik dacht, compileer het static... (./configure LDFLAGS="-Wl,-static" --prefix=/tmp........ blabalbala )

maar dat lukt dus nie he.. om hem static the compileren... hoe heb jij het gedaan? Of heb je de toolchain op de"MG root" gekregen?

groeten

AppieD
Ik heb het niet eens geprobeerd om ze static te linken. Proftpd heeft nogal wat dependencies en dan worden je binaries groter. Die chroot staat gewoon op schijf dus ik start proftpd ook in die chroot. Mijn /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail ziet er nu als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/bin/sh

/sbin/modprobe ehci-hcd
/sbin/modprobe ohci-hcd
#modprobe ide-generic
#modprobe ide-disk
#sleep 2
#echo 1 > /sys/bus/usb/devices/usb1/bEnableHubOnBoard_woone

killall twonkymediaserver

/usr/sbin/inetd &
mkdir -p /tmp/hdd/volumes/HDD2 
mount -t ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part7 /tmp/hdd/volumes/HDD2 
mount -t ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part7 /tmp/hdd/volumes/HDD2/.chroot/data

chroot /tmp/hdd/volumes/HDD2/.chroot/ proftpd &

Zoals je kunt zien heb ik de HDD2 (ext3 partitie) dus dubbel gemount, de tweede keer in een directory in die chroot, zodat proftpd die directoy kan benaderen. In de chroot heb ik dan een directory /data.

Ik heb de harddisk inmiddels al vol geftpd, dus het is allemaal wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:12:
[...]

Ik heb het niet eens geprobeerd om ze static te linken. Proftpd heeft nogal wat dependencies en dan worden je binaries groter. Die chroot staat gewoon op schijf dus ik start proftpd ook in die chroot.
--- SNIP ---
Zoals je kunt zien heb ik de HDD2 (ext3 partitie) dus dubbel gemount, de tweede keer in een directory in die chroot, zodat proftpd die directoy kan benaderen. In de chroot heb ik dan een directory /data.

Ik heb de harddisk inmiddels al vol geftpd, dus het is allemaal wel stabiel.
Slim! Had ik niet eens aan gedacht om het zo te doen! Tnx!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een hd ontvanger van canaal digitaal.

Is er een mogelijkheid om mijn hd ontvanger aan te sluiten aan mijn media giant zodat ik tv programma's kan opnemen met mijn media giant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

via een van de inputs kan dat inderdaad. Composite, Component . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beavizzz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
zeroday schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:05:
via een van de inputs kan dat inderdaad. Composite, Component . .
Helaas geen HD. Is er zicht op wanneer de opvolger van dit leuke apparaat te verwachten is? Ik wacht toch liever even op een apparaat dat wat beter op de toekomst is voorbereid. Ik mis de mogelijkheid om HD content af te spelen en om een HD decoder (ziggo) aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie alvast bedanken voor de talijke nuttige discussies, in dit topic. Ik volg het al een tijdje en omdat ik een oplossing zocht om van mjn settopbox op te nemen (en er daarna ook via het netwerk op mijn PC aan te kunnen) heb ik dit toestel bij PCMegastore in Bergen op Zoom aangekocht.

Na alles een beetje uit te proberen ben ik zeer tevreden met de opnamekwaliteit. Ook de snelheid waarmee het toestel reageert vind ik best OK. Het ding blaast wel zo hard, ook in standby, dat er niet veel anders op zit dan het volledig uit te zetten wanneer ik het niet gebruik. Kan ik best mee leven, zeker in een tijd dat we bewust gemaakt worden van alle energieverliezen van standby-apparaten.

En nu voel je mij komen.. is er toch één probleem waar ik nog mee zit. Het is hetzelfde als in dit bericht:
. . .maar het geluid valt geregeld weg en schokt om de haverklap, als het er dan is klinkt het goed. Ook klinkt het geregeld smurf-achtig of Darth-vader-achtig (piepstemmetjes, zware bass-stemmen.

Bij voorbaat dank,
MJ
In mijn geval gaat het wel via HDMI naar de LCD-TV.

Deze persoon heeft zijn toestel omgeruild en later het tweede toestel ook teruggebracht. In dit draadje is verder geen mogelijke reden of oplossing besproken. Vandaar mijn vraag.

Is het niet weinig waarschijnlijk dat twee opeenvolgende toestellen een defecte tuner aan boord hadden.

Ik heb zelf trouwens even gewacht met de firmware update en heb het idee dat het probleem er oorspronkelijk niet was. Na de upgrade is het geluid even weg totdat je HDMI L... instelt, maar daarna loopt het achter, valt even weg en is dan weer vervormd. Merkwaardig genoeg zijn er enkele zenders waarbij het probleem zich niet stelt, bijvoorbeeld Nederland 1.

Kan het helpen om het installeren helemaal over te doen (resetten en opnieuw updaten) of zou er echt wat haperen aan de tuner?

Alvast bedankt om dit allemaal te lezen en zo iemand weet wat hier aan de hand is, ben ik jullie zeeeer erkentelijk _/-\o_ en een nog meer tevreden gebruiker van dit leuke apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

heb je hetzelfde als je het de beelden opneemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie.

Ook bij het opnemen en weergeven is het probleem aanwezig.

Merkwaardig genoeg - heb het nog even getest - is de audiostream wel in orde voor de NOS kanalen en ook de bij de Duitstalige zenders. De Belgische- en Franse kanalen vertonen wel het probleem. Bij SchoolTV (Ned) hapert eveneens het geluid.

Raar fenomeen dus. Omdat ik in België woon bekijken we vooral Belgische en Franse kanalen en zou het mooi zijn moest dit opgelost geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beavizzz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Conceptronic-maker failliet verklaard

nieuws: Conceptronic-maker failliet verklaard - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zoals ik ook al vermelde bij de comments van deze gelinkte press release Conceptronic heeft ook bekend gemaakt dat ze voor een doorstart gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Maar het is hier ineens erg stil......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
OgWok schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:09:
Maar het is hier ineens erg stil......
Niet zo verwonderlijk als de Linux-boys lekker op dreef zijn... Niet erg hoor, maar aangezien waarschijnlijk velen dit nivo boven de pet gaat, valt er voor de "gewone" gebruikers weinig te discussiëren, nietwaar?

Mogelijk dat het nog wat oplevert waarmee Conceptronics haar voordeel mee zou kunnen doen? We wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eenanderenaam
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-12-2019
Ben bang dat Zeroday niet meer (bij Conceptronic) is.... Toch een beetje de vraagbaak van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hoezo zou ik niet meer bij Conceptronic zijn?
ik zit toch echt dagelijks in de auto naar kantoor om mooie dingen te doen voor Conceptronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
zeroday schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:02:
Hoezo zou ik niet meer bij Conceptronic zijn?
ik zit toch echt dagelijks in de auto naar kantoor om mooie dingen te doen voor Conceptronic
En kunnen we (mogelijk door al het Linux-gestoei) dan als "gewone" gebruikers binnenkort een nieuwe firmware tegemoet zien met leuke / nuttige zaken voor de CM3GP?? (Of is dit model voor jullie àf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Giso schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:15:
[...]

En kunnen we (mogelijk door al het Linux-gestoei) dan als "gewone" gebruikers binnenkort een nieuwe firmware tegemoet zien met leuke / nuttige zaken voor de CM3GP?? (Of is dit model voor jullie àf)?
we blijven ons focussen op bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08 20:01
Ik heb mijn CM3GP nu 3 dagen in mijn bezit en tot nu toe niets dan lof over dit toestel;

- automatische update en formateren werkte perfect
- speelt ISO's en AVI's perfect af vanaf mijn NAS via het netwerk
- foto's weergeven gaat zeer vlot (ook via netwerk)
- timeshift lijkt goed te werken (nog niet echt lang geprobeerd)
- getimede opname is gelukt, afspelen gaat ook vlot
- menu's openen gaat zonder happeren, ook de afstandbediening werkt normaal
- in tegenstelling tot andere berichten hier is mijn toestel echt muisstil

1 minpuntje tot nu toe is dat het automatisch kanalen zoeken niet echt optimaal werkt en ik dus handmatig al de kanalen heb ingesteld, dit is wel een tijdrovend werkje. Uit vorige berichten hier maak ik op dat ik dit niet meer opnieuw hoef te doen bij een eventuele volgende update.

Ook lukte het mij niet direct om via het netwerk mijn NAS of een gedeelde map te bereiken alhoewel alle instellingen zeker juist stonden. Ik heb toen de naam v/d werkgroep gewoon nog eens opgeslagen (niet veranderd, dus nog steeds WORKGROUP) en sindsdien geen probleem meer ondervonden.

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn voor verdere ontwikkeling maar hier een paar dingen die voor mij er zeker nog bijmogen:

- uitgebreidere mogelijkheden van de MP3 speler (random afspelen bijvoorbeeld)
- EPG
- toestel te programmeren en/of bedienen via een webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
zeroday schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:51:
[...]

we blijven ons focussen op bugfixes.
Zijn er dan weinig bugs of wordt er door niemand wat gemeld bij conceptronic.
Want als ik zie hoe in rap tempo elke maand voor de CFullHDMA nieuwe firmware beschikbaar is. Zitten daar dan zoveel bugs in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
... Hier zit het probleem, bij het TV-kijken (juist hetzelfde als bij het opnemen) het beeld is zo goed als perfect (af en toe wat schokkerig) maar het geluid valt geregeld weg en schokt om de haverklap, als het er dan is klinkt het goed. Ook klinkt het geregeld smurf-achtig of Darth-vader-achtig (piepstemmetjes, zware bass-stemmen.

Bij voorbaat dank,
MJ
Ondanks mijn vorige zeer positief bericht dan toch mijn eerste probleem/klacht ondervonden, ik heb hetzelfde probleem als MJ-Princeps hierboven beschreven heeft.

Ik heb het tot nu toe wel enkel ondervonden bij een langere opname (1 uur) in HD kwaliteit.
Mijn geluid en beeld lopen gewoon via de scart naar mijn tv-toestel.

Iemand nog dit probleem ondervonden en eventueel een oorzaak/oplossing?

Edit: Ik merk nu ook dat als ik gewoon live tv kijk via de MG dat er een vertraging zit op het geluid.
Synchronisatie tussen beeld en geluid loopt dus niet goed. Klank lijkt wel normaal te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Huff002 op 27-07-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huff002
Oorzaak en een (omslachtige) oplossing gevonden.

Na zelf een aantal dingen geprobeerd te hebben en uiteindelijk ook bevestigd door Conceptronic zit het probleem in de fijnafstelling van de tv-tuner.

Zowel ik als MJ-Princeps zijn bij de Belgische tv-provider Infrax aangesloten, Infrax zegt op hun website dat hun kanalen op frequenties zitten dien eindigen op .250 MHz. Bij de eerste installatie van mijn MG had ik de kanalen automatisch laten zoeken en vond hij de meeste kanalen op .315 MHz. Ik heb toen alle kanalen handmatig omgezet naar .250 MHz. Blijkbaar is dit voor de MG toch niet de juiste fijnafstelling (op mijn televisietoestel zitten alle kanalen wel op .250 MHz).
Vandaag opnieuw de MG zijn kanalen automatisch laten zoeken en dit was al een grote verbetering alhoewel de kanalen dus niet op de juiste frequentie zitten volgens Infrax.
Hier en daar ben ik al enkele kanalen tegengekomen die nog steeds problemen hadden, voor deze kanalen dus de fijnafstelling nog verder laten afwijken van de .250 MHz. Dit lijkt tot nu toe wel te werken.
Het is een beetje omslachtig om alle kanalen af te gaan en een tijdje te beluisteren om te weten of de fijnafstelling wel juist staat maar aangezien ik en MJ-Princeps tot nu toe blijkbaar de enige hier zijn die er last van hebben zal de oorzaak wel eerder bij Infrax dan bij de MG te zoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giso
Huff002 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:01:
Oorzaak en een (omslachtige) oplossing gevonden.

Na zelf een aantal dingen geprobeerd te hebben en uiteindelijk ook bevestigd door Conceptronic zit het probleem in de fijnafstelling van de tv-tuner.
Het verschil in fijnafstemming is bij mij ook aanwezig. Ik heb kabelprovider Ziggo in Nederland. Hetgeen Ziggo als frequenties op haar site vermeldt en dat wat de MG automatisch vindt, zit het verschil achter de komma. Gelukkig veroorzaakt dat niet de problemen zoals jij omschrijft. Als ik de frequenties met de hand instel op de "Ziggo-waarde" worden noch beeld noch geluid beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:46:
Hi All,

Na een tijdje gebruik van de MG ben ik toch tegen 2 vreemde dingen aangelopen:
De minst belangrijke, maar wel es irritante is mbt ondertitels (srt files)
Deze worden wel ondersteund, maar het afbreken van lange zinnen gebeurd soms op onverwachte plaatsen, terwijl op een andere media speler het wel goed gaat.
Ook gebeurt het regelmatig dat als de zin een "harde return" heeft, de 2e zin er twee keer staat. Bijvoorbeeld:

Hallo dit is een lange zin bij de ondertitel in e
en srt bestand die (harde return)
ineens dubbel verschijnt.
ineens dubbel verschijnt.
heb hetzelfde probleem, is er ook een oplossing voor?
mijn zoon kan op deze manier de films niet altijd helemaal volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Allen,

Na enig gestoei met de MG heb ik eindelijk wat zaken voor elkaar (grote bestanden (>2GB) via ftp toch op mn harddisk krijgen, dus mn iso's etc staan gewoon lokaal op de MG
Tot nu toe alles perfect draaiende etc, geen gezeur en ok, weinig tijd gehad

Maarrrrrrr nu loop ik toch tegen wat vervelende dingen aan :(
Volgens de specificaties zou de MG toch MP4 bestanden aan moeten kunnen... Dat blijkt niet zo te zijn, of in ieder geval, als ik browse naar de map met de mp4 erin, zie ik niets staan.

Ook jammer dat er geen BIN/CUE ondersteuning in zit overigens.. Hierbij loop ik tegen het zelfde aan als bij MP4 bestanden...

@Zero: wordt er nog wel een beetje ontwikkeld voor dit apparaat? (vraag was al eerder gesteld) want ik heb toch het idee dat het volledig stil ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
@Zero: wordt er nog wel een beetje ontwikkeld voor dit apparaat? (vraag was al eerder gesteld) want ik heb toch het idee dat het volledig stil ligt...
Dat idee krijg ik dus ook...
Volgens mij ligt de nadruk bij conceptronic op de Cfullhdma en de yuix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

forzafan schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

Dat idee krijg ik dus ook...
Volgens mij ligt de nadruk bij conceptronic op de Cfullhdma en de yuix...
Ik ben hier, ik lees en luister maar heb helaas maar 10 vingers.

De Mediagiant heeft op zich weinig issues en we zijn erg hard bezig om een aantal issues opgelost te krijgen, maar daar hebben wij dus weer de medewerking van Realtek voor nodig.
Helaas kan ik voor de Mediagiant niet de hoeveelheid firmware updates krijgen die bijv. voor de CFULLHDMA(i) gemaakt worden (andere ontwikkelteams). Maar ben op de achtergrond wel hard bezig ..

Helaas kun je daar niet altijd direct het resultaat van zien, hoe vervelend dat dan ook kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zero:
Ik begrijp dat je maar 10 vingers hebt... maar weinig issues zijn toch nog steeds issues... En uiteraard ligt de focus meer op nieuwe producten.. Maar zooooo oud is dit product ook weer niet. Volgens mij valt ie zelfs nog onder de garantie :P

SRT met dubbele ondertitels of raar afgebroken is 1 issue
Samba die niet over 2GB kan waardoor je dus gedwongen moet hacken om je iso's erop te zetten is m.i. toch ook een issue of op zn minst een enorm fantastische enhancement (moe je wel in je setup kunnen aangeven dat je 1 drive wil formatteren in ext3 formaat.. zie eerdere post van mij ergens met suggesties)

Lijken me toch zaken die opgelost dienen te worden. En volgens mij is het niet zo een hele zware klus toch?
De gemiddelde NAS op BusyBox heeft een goede samba implementatie voor >2GB ... beter goed gejat als slecht verzonnen ;) Daarmee wil ik zeggen dat het dus mogelijk is om samba te upgraden, en ik kan me niet voorstellen dat deze samba versie niet eenvoudig te verkrijgen is. Staat even los van Realtek ...

Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe het nu zit met die MP4 bestanden... volgens spec kan ie het aan, maar als ik naar de folder browse met MP4, zie ik niets... dus lijkt ie het niet aan te kunnen. Dat lijkt me toch ook een "issue"

Niet om te zeiken uiteraard dit bericht, meer een aanmoediging om toch vooral eens een nieuwe FW uit te brengen om de tevreden gebruikers tevreden te houden, en het idee te geven dat er doorontwikkeld wordt.

Succes ;)
AppieD
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste