heb je je balk al breder gemaakt?OxiMoron schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:47:
Mja, dat is het nadeel op dit moment een beetje.. de pauze functie is leuk, maar ik zou m'n poisons het liefst van de action bar gebruiken. Echter zit die toch echt al lang en breed vol met skills die ik constant nodig heb.
Heyho, kan iemand mij vertellen waar ik in nederland die boeken kan bestellen? BOL.com heeft ze niet meer aangezien mijn bestelling gecanceled werd i.v.m. "niet meer leverbaar".
Dragon Age: The Stolen Throne
Dragon Age: The Calling
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Anoniem: 255271
Zo, ik ben ook begonnen met DA: O (PS3)
Normaal gezien speel ik liever melee characters, maar deze keer toch maar een (human) Mage gekozen.
De Origin was leuk, maar duurde 'maar' 2-3 uur. Inclusief verdwaalpartij in de Circle of Magi.
Nu zit ik wel met een paar vraagjes:
Mijn rugzak zit al vol, en ik ben enkel nog maar naar...
En hoe geef ik een item (een schild aan Alistair bvb.) aan een partylid? Als ik naar een item ga, kan ik het ofwel zelf aantrekken / gebruiken, het weggooien (junk) of vergelijken met een ander item.
Dank
Normaal gezien speel ik liever melee characters, maar deze keer toch maar een (human) Mage gekozen.
De Origin was leuk, maar duurde 'maar' 2-3 uur. Inclusief verdwaalpartij in de Circle of Magi.
spoiler:
Nadien Alistair ontmoet aan het kamp, en de toren schoongeveegd. Als mage met 1 healspell was het bovenaan de toren best moeilijk, die Troll mepte die 2 Towerguards en Alistair vrij snel op de grond. De troll had nog zo'n 50 % HP, gelukkig werkt kiten prima 
Flemmeth is ons komen redden, en Morrigan kwam een tijd later bij de party
Mijn rugzak zit al vol, en ik ben enkel nog maar naar...
spoiler:
. Er lopen wat mensen rond, maar een verkoper heb ik er niet gezien. En ik gooi niet graag items weg dus verkopen is een betere optie Lothar(nogwat) geweest, een klein dorpje
En hoe geef ik een item (een schild aan Alistair bvb.) aan een partylid? Als ik naar een item ga, kan ik het ofwel zelf aantrekken / gebruiken, het weggooien (junk) of vergelijken met een ander item.
Dank
L1 of R1 drukken in je inventory.Anoniem: 255271 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:40:
Dank
Dan wissel je tussen je party members
De kroegbaas in de kroeg is een verkoper en voor de deur van de kroeg staat ook een merchant te schreeuwen die als je het goed aanpakt daar blijft staan.Anoniem: 255271 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:40:
Zo, ik ben ook begonnen met DA: O (PS3)
spoiler:Nadien Alistair ontmoet aan het kamp, en de toren schoongeveegd. Als mage met 1 healspell was het bovenaan de toren best moeilijk, die Troll mepte die 2 Towerguards en Alistair vrij snel op de grond. De troll had nog zo'n 50 % HP, gelukkig werkt kiten prima
Mijn rugzak zit al vol, en ik ben enkel nog maar naar...spoiler:. Er lopen wat mensen rond, maar een verkoper heb ik er niet gezien. En ik gooi niet graag items weg dus verkopen is een betere optieLothar(nogwat) geweest, een klein dorpje![]()
Dank
Als je wat meer gold hebt kun je voor een paar gold ook extra backpack ruimte kopen bij diverse merchants die je in het spel tegen gaat komen.
In je inventory heb je naast je characternaam pijlen staan, hiermee kun je naar je andere partyleden om hen te voorzien van armor en wapens (of potions tijdens een gevecht).
Edit: oh, PS3, wat M a r c o zegt dus
Het wisselen van partymembers was me bekend, maar het geven van items niet. Dus naar mijn inventory gaan, een item dat ik wil geven selecteren, dan met L1 / R1 naar een partymember gaan en het zo in zijn inventory 'plaatsen'?
Is het trouwens beter om vooraf een bepaalde route af te leggen? Of eerder willekeurig de plaatsen die aangeduid staan op je map bezoeken?
Is het trouwens beter om vooraf een bepaalde route af te leggen? Of eerder willekeurig de plaatsen die aangeduid staan op je map bezoeken?
inventory is geshared, dus switchen naar t mannetje wat je wil, en dan item equippenAnoniem: 255271 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:37:
Het wisselen van partymembers was me bekend, maar het geven van items niet. Dus naar mijn inventory gaan, een item dat ik wil geven selecteren, dan met L1 / R1 naar een partymember gaan en het zo in zijn inventory 'plaatsen'?
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Maar je kan gear van lui die niet in je party zijn niet op iemand anders zetten
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 251710
weet iemand hoe je bij de dragons lair komt?
Heb net de ashes gedaan, en als je dan weer buiten komt zit die draak boven je, ken er alleen niet bij komen?
Dragon's lair heet het, iemand die weet hoe ik daar kom? of via welke quest?
Heb net de ashes gedaan, en als je dan weer buiten komt zit die draak boven je, ken er alleen niet bij komen?
Duidelijk genoegVerderf schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:42:
[...]
inventory is geshared, dus switchen naar t mannetje wat je wil, en dan item equippen
Overigens een geweldige game, misschien een paar ruwe kantjes (AI doet soms vreemd) maar als een game je in die positie zet dat je zo snel mogelijk terug naar huis wilt, weet je het wel
Dat is aannemelijk, maar nu zit ik met x-aantal chainmail boots, gauntlets,.. een paar schilden, bogen die Alistair misschien wel kan gebruiken.MrVegeta schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:52:
Maar je kan gear van lui die niet in je party zijn niet op iemand anders zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 25-11-2009 16:56 ]
In de grote dungeon, dus niet de gauntlet, loopt een boss met een hoorn op zak. Die moet je buiten gebruiken, dan komt de draak naar beneden. Als het goed is heb je die hoorn al, want als ik me niet vergis loopt die boss in de kamer van de uitgang van de dungeon richting de gauntlet. Die kan je dus moeilijk gemist hebben. Misschien moet je hem nog looten?Anoniem: 251710 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:53:
weet iemand hoe je bij de dragons lair komt?
... not as I do.
ik heb een hoorn geloot ja, ga ik even proberen.Clush schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:31:
[...]
In de grote dungeon, dus niet de gauntlet, loopt een boss met een hoorn op zak. Die moet je buiten gebruiken, dan komt de draak naar beneden. Als het goed is heb je die hoorn al, want als ik me niet vergis loopt die boss in de kamer van de uitgang van de dungeon richting de gauntlet. Die kan je dus moeilijk gemist hebben. Misschien moet je hem nog looten?
thanks
spoiler:
Net weer door de fade heen geweest en nu goed bijgehouden wat je permanente stat increases zijn:
STR +4, DEX +4, WILL +4, MAG +2, CUN +5, CON +2
STR +4, DEX +4, WILL +4, MAG +2, CUN +5, CON +2
Anoniem: 155599
Ik heb nu ongeveer alles wel gedaan.en heb nog maar 78% van de area's explored. lijkt me niet dat landsmeet en dat laatste stuk de rest van de 22% is.
En heeft iemand eigenlijk nog iets gehoord van prof avernus (of hoe die ook heet, die gozer in dat grey warden kasteel)? Ik had hem in leven gehouden in de hoop dat hij nog wat interessante research zou afleveren.
Over alle characters heb ik 58% van dragon age... denk niet dat ik er nog heel veel % bij ga halen. Heb het gevoel dat de overige 40% andere dialoog keuzes zijn, die andere beginnetjes van een uur, en die paar verschillende eindes.
En heeft iemand eigenlijk nog iets gehoord van prof avernus (of hoe die ook heet, die gozer in dat grey warden kasteel)? Ik had hem in leven gehouden in de hoop dat hij nog wat interessante research zou afleveren.
Over alle characters heb ik 58% van dragon age... denk niet dat ik er nog heel veel % bij ga halen. Heb het gevoel dat de overige 40% andere dialoog keuzes zijn, die andere beginnetjes van een uur, en die paar verschillende eindes.
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 25-11-2009 21:05 ]
Bij Van Stockum:FloydRaalte schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:30:
Heyho, kan iemand mij vertellen waar ik in nederland die boeken kan bestellen? BOL.com heeft ze niet meer aangezien mijn bestelling gecanceled werd i.v.m. "niet meer leverbaar".
The Stolen Throne
The Calling
Is toch niet zo lastig, om even het ISBN-nummer op te zoeken en dat in Google in te kloppen met pagina's uit Nederland?
Het zijn niet al te ingewikkelde boeken. Ze lezen lekker weg, en geven een mooie inleiding richting Dragon Age, zeker als je het spel nog niet bent begonnen. Goeie plot twist ook: In beide boeken komt een character voor die heel veel A doet, maar in het spel plotseling onverwacht B doet. Ik hoop nog te weten te komen waarom...
Daar ben ik nu eigenlijk ook wel benieuwd naar. Het engiste dat ik nog van die kerel hoor is dat ie voor geen problemen zorgt...Anoniem: 155599 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:58:
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Kan je eigenlijk onbeperkt bags van een vendor kopen?
spoiler:
Ik heb in de stad waar je dat warden ritueel moet doen de bag niet gekocht voordat de assault begon, en ik ben net bij de witch wakker geworden dus ik weet niet of ik nog naar die stad kan gaan. En gezien dat filmpje heb ik zo het vermoeden dat ik niet echt welkom zou zijn.
Kwam net deze strip tegen, al wat oud maar nog altijd relevant:
http://www.penny-arcade.com/comic/2009/11/6/
http://www.penny-arcade.com/comic/2009/11/6/
Bags? Bedoel je backpacks? Daar zijn er maarSimon Verhoeven schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:57:
Kan je eigenlijk onbeperkt bags van een vendor kopen?
spoiler:Ik heb in de stad waar je dat warden ritueel moet doen de bag niet gekocht voordat de assault begon, en ik ben net bij de witch wakker geworden dus ik weet niet of ik nog naar die stad kan gaan. En gezien dat filmpje heb ik zo het vermoeden dat ik niet echt welkom zou zijn.
spoiler:
van, helaas.
5
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
spoiler:
maar moet je ze telkens kopen of niet? En kan ik later (relatief binnenkort liefst) terugkeren naar die stat of mag ik een redelijk stuk opnieuw doen.
Zo, Lotheringen afgewerkt en eens verder gereisd naar Redcliffe.
Over de quests in Lotheringen zelf, ik vond het maar zozo.
Trouwens redelijk wat gameplay verschillen tussen PC en console. Dat je niet kan pauzeren en een queue met tactics kan maken, bijvoorbeeld. En ik heb ook zo het idee dat je 'slechts' 6 spreuken / skills tegelijk kan zetten in je quick-spellbar. Op de PC kan je die balk groter maken, enig alternatief voor de console behalve bij elk gevecht andere spells / skills te veranderen naargelang de situatie dit vraagt?
spoiler:
Na de vele berichten die ik hier zag dat het moeilijk was om het dorp te verdedigen had ik al goed mijn kuiten ingesmeerd, maar moeilijk kan je dit toch niet noemen? Soit, straks eens naar dat kasteel gaan 
Over de quests in Lotheringen zelf, ik vond het maar zozo.
spoiler:
Naar het Chantry bord gegaan, quest aangenomen en op weg naar het bos net uit het dorp. De molen voorbijgelopen, zie je daar een lapje grond van ocharme nog geen - schatting - 30 op 60 meter?
Ipv een bos is het eerder een stukje grond met gras en 3 bomen. Goed, quest gedaan, teruggelopen naar het bord, en plots staan daar 2 nieuwe quests op. Beiden geaccepteerd, teruggelopen naar het fameuze 'bos' en plots - 30 seconden nadat ik het bos verliet - lag daar een lijk
Dit stuk vond ik niet echt episch, om het licht uit te drukken. Wat ik in Redcliffe zag was al een stuk beter.

Trouwens redelijk wat gameplay verschillen tussen PC en console. Dat je niet kan pauzeren en een queue met tactics kan maken, bijvoorbeeld. En ik heb ook zo het idee dat je 'slechts' 6 spreuken / skills tegelijk kan zetten in je quick-spellbar. Op de PC kan je die balk groter maken, enig alternatief voor de console behalve bij elk gevecht andere spells / skills te veranderen naargelang de situatie dit vraagt?
Backpacks kan je later nog van sommige merchants kopen.
Op console kan je niet pauzeren? Kan me niet voorstellen dat ik dit zonder pauze-functie zou spelen. Ik veronderstel dat de moeilijkheid dan lager ligt op de console?
spoiler:
Nee, je kan niet terug naar die stad.
Op console kan je niet pauzeren? Kan me niet voorstellen dat ik dit zonder pauze-functie zou spelen. Ik veronderstel dat de moeilijkheid dan lager ligt op de console?
[ Voor 42% gewijzigd door ambi op 26-11-2009 19:10 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Ja die bags moet je telkens kopen bij de vendors. Je krijgt ze niet automatisch kadoSimon Verhoeven schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:57:
spoiler:maar moet je ze telkens kopen of niet? En kan ik later (relatief binnenkort liefst) terugkeren naar die stat of mag ik een redelijk stuk opnieuw doen.
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
Als je iemand healt pauzeert het wel, zodat je kan kiezen wie je healt. Verder kan je wel op start drukken om het spel effectief te pauzeren (save-menu). Maar je kan niet pauzeren om iedereen orders te geven bvb.ambi schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:07:
Backpacks kan je later nog van sommige merchants kopen.spoiler:Nee, je kan niet terug naar die stad.
Nog iets wat lijkt te ontbreken, is het selecteren van vijanden, of ik zie iets over het hoofd. Ik heb de indruk dat je automatisch 1 iemand als target hebt. Nu nog geen probleem, maar als er later een baas met adds voor me staat zou het wel handig zijn om de dps te kunnen concentreren op een bepaalde mob.
Locutes schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:08:
[...]
Ja die bags moet je telkens kopen bij de vendors. Je krijgt ze niet automatisch kado![]()
spoiler:
Ik bedoelde het eerder in de zin van: kan je ze gewoon van 1 vendor blijven kopen tot je je cap hebt bereikt 
Volgens mij niet.Simon Verhoeven schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:19:
[...]
spoiler:Ik bedoelde het eerder in de zin van: kan je ze gewoon van 1 vendor blijven kopen tot je je cap hebt bereikt
Maar zeker weten doe ik het niet
Anoniem: 113793
Kan wel. Is alleen niet erg handig. Als je het Radial menu open hebt is het midden van dat menu je huidige target. Als je dus om je heen kijkt en een andere mob centreert zal de spel of aanval die je kiest op die mob losgelaten worden. Je kan terwijl je in het menu zit ook met de pijltjes toetsen andere mobs selecteren, al is dat een beetje random.Anoniem: 255271 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:15:
[...]
Nog iets wat lijkt te ontbreken, is het selecteren van vijanden, of ik zie iets over het hoofd. Ik heb de indruk dat je automatisch 1 iemand als target hebt. Nu nog geen probleem, maar als er later een baas met adds voor me staat zou het wel handig zijn om de dps te kunnen concentreren op een bepaalde mob.
Daar heb je de muis voor 
om targets aan te wijzen.
*rent hard weg voor de boze console gasten*
[ Voor 30% gewijzigd door bangkirai op 26-11-2009 21:55 ]
lolbangkirai schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:55:
Daar heb je de muis voor
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hem in 25 uur uitgespeelt hebben? Ik heb nog geen eens alle sidequest gedaan
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
* Casts haste op bangkirai.
Als experiment een rogue begonnen met als doel dat ie tank wordt, werkt perfect tot op heden, door de defense value lekker hoog te boosten wordt je amper nog geraakt. Alleen archers en vijandige rogues geven nog problemen omdat genoeg dex hebben om voorbij mijn defense te komen, rest gaat perfect.
Daarnaast doet mijn tank ook beestachtig veel damage, dualwield, met momentum is echt ziek.
Als experiment een rogue begonnen met als doel dat ie tank wordt, werkt perfect tot op heden, door de defense value lekker hoog te boosten wordt je amper nog geraakt. Alleen archers en vijandige rogues geven nog problemen omdat genoeg dex hebben om voorbij mijn defense te komen, rest gaat perfect.
Daarnaast doet mijn tank ook beestachtig veel damage, dualwield, met momentum is echt ziek.
Ach dus het is toch mogelijk, fijn om te lezenAnoniem: 113793 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:31:
[...]
Kan wel. Is alleen niet erg handig. Als je het Radial menu open hebt is het midden van dat menu je huidige target. Als je dus om je heen kijkt en een andere mob centreert zal de spel of aanval die je kiest op die mob losgelaten worden. Je kan terwijl je in het menu zit ook met de pijltjes toetsen andere mobs selecteren, al is dat een beetje random.
*rent je vlug achterna met een controller als projectielbangkirai schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:55:
Daar heb je de muis voor
Je kan trouwens een muis + toetsenbord aansluiten op de PS3 (en 360 gok ik) maar voorlopig nog geen ontwikkelaar die er ondersteuning voor geeft. Aan de andere kant, toch liever een controller om in de bank te liggen
ugh, op hard valt het vies tegen. Mijn main is een rogue. Hij's nu level 7 en in denerim heb ik nu al moeite met die bandits en stuff. Als ik dat dan skip naar een andere area dan kom ik onderweg ook weer van die bijna onmogelijke battles tegen. Vooral veel enemies die je overwhelmen
.
Beter tactics en skills gebruiken, probeer vooral skills te gebruiken die je vijand tijdelijk uitschakelen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De bandits in denerim zijn zoiezo heel moeilijk en kun je beter niet op lvl7 doen.
Probeer wat andere missies en kom dan terug.
Godsamme, ik wil gewoon gamen maar ik mag niet gamen omdat hun servers aan het kutten zijn. Zodra ik een game wil starten krijg ik te horen dat ik geen recht heb op premium content, hoewel ik er gewoon voor betaald hebt. Ik mag dus gewoon niet gamen van hun. Voortaan dus gewoon illegaal downloaden en niks meer kopen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee, ik krijg dat bericht ook wel eens, gewoon een paar keer meer op resume klikken en dat kom je er wel door heen.Tsurany schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:35:
Godsamme, ik wil gewoon gamen maar ik mag niet gamen omdat hun servers aan het kutten zijn. Zodra ik een game wil starten krijg ik te horen dat ik geen recht heb op premium content, hoewel ik er gewoon voor betaald hebt. Ik mag dus gewoon niet gamen van hun. Voortaan dus gewoon illegaal downloaden en niks meer kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 27-11-2009 09:39 ]
Ja die zijn allemaal op cooldown, bovendien zijn er 10 enemies lol.Tsurany schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:44:
Beter tactics en skills gebruiken, probeer vooral skills te gebruiken die je vijand tijdelijk uitschakelen.
Welk gebied na Lothering is het beste hiervoor?Holger schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:40:
De bandits in denerim zijn zoiezo heel moeilijk en kun je beter niet op lvl7 doen.
Ik heb op vista hetzelfde probleem. De Dragon Age Downloader service start blijkbaar niet automatisch na installatie. Als ik die met de hand start (of 1 keer instel dat die automatisch moet starten) heb ik dat probleem niet meer.Tsurany schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:35:
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Geef de game na dat het begin scherm er staat enkele seconden. Ik heb die melding ook iedere keer. Blijkbaar is het nog niet gesynced.Tsurany schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:35:
Wel een potentieel probleem, indien je dit daadwerkelijk blijft houden en niet kunt inloggen dus.
Over syncen gesproken: de online character pagina wordt ook niet echt vlotjes bijgewerkt. Ben ondertussen level 14 en de pagina geeft mijn character als level 8 weer. Bijwerken duurt een paar uur volgens de site, nou zeg maar gerust een paar dagen.morpheus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:19:
...Blijkbaar is het nog niet gesynced. ...
Dacht trouwens dat ik al best ver was na 40 uur spelen, geven de statistieken aan dat ik nog maar 20% voltooid heb en slechts 58% van het gebied heb gezien. Ik mis op de één of andere manier heel veel sidequests vermoed ik zo.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Probleem opgelost, service maar handmatig gestart. Is toch belachelijk dat een service op de achtergrond moet draaien, altijd, omdat je anders niet kan inloggen?
Offline spelen werkt gelukkig nog wel, maar ik vind het erg raar.
Offline spelen werkt gelukkig nog wel, maar ik vind het erg raar.
Hoe zie je hoeveel je voltooid hebt? Ik zie bij de heroic achievements alleen hoeveel gebied ik gezien heb... Ik mis ergens een status scherm?Weakling schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:22:
[...]
Dacht trouwens dat ik al best ver was na 40 uur spelen, geven de statistieken aan dat ik nog maar 20% voltooid heb en slechts 58% van het gebied heb gezien. Ik mis op de één of andere manier heel veel sidequests vermoed ik zo.
speel op de pc trouwens.
Staat helemaal bovenaan, maar dat is wel over alle runs heen.
hetzelfde als area's explored. je zat er al de hele tijd met je neus boven op.morpheus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:44:
Waar bovenaan? Welk scherm?
iemand die weet wat precies te doen? ik heb de
Heb ff geen idee wat nu vervolgens te doen ... -_-
Heb verder alle main questen gedaan volgens mij.
spoiler:
quest voor die anvil gedaan en Harromond (of zo iets) king gemaakt.
Hij geeft mij nu support maar als ik met hem praat zegt hij bedankt ect en meer niet .
Hij geeft mij nu support maar als ik met hem praat zegt hij bedankt ect en meer niet .
Dan heb je die quest afgerondAnoniem: 251710 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:37:
iemand die weet wat precies te doen? ik heb despoiler:quest voor die anvil gedaan en Harromond (of zo iets) king gemaakt.
Heeft iemand anders ook problemen met downloaden van de Stone Prisoner? Ik heb de code ingevoerd op de site en het zou dan automatisch bij je downloadable content komen te staan, alleen ik word getrakteerd op een lege kolom.
TMAXTINT
Check even of je goed bent ingelogd en onder dezelfde account. En de updater service moet ook gestart zijn.
Ligt eraan welke volgorde je alles doet. Ik was na Lothering naar Orzammar gegaanDeepSeven schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:40:
[...]
Dan heb je die quest afgerond. Ik denk dat je nu naar Denerim moet.
dat is dat stadje met die market place? daar ben ik ook al geweest.DeepSeven schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:40:
[...]
Dan heb je die quest afgerond. Ik denk dat je nu naar Denerim moet.
in mijn quest log zie ook vrij weinig, zal wel eens rond gaan en hier en daar praten denk ik.
Anoniem: 251710 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:22:
[...]
dat is dat stadje met die market place? daar ben ik ook al geweest.
in mijn quest log zie ook vrij weinig, zal wel eens rond gaan en hier en daar praten denk ik.
spoiler:
volgens mij moet je nou naar Arl Eamon in redcliff om met hem naar denerim te gaan.
Anoniem: 154012
Kijk in de Quest log naar quests onder "The Blight". Daar moet wel instaan wat je moet doen.Anoniem: 251710 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:22:
[...]
dat is dat stadje met die market place? daar ben ik ook al geweest.
nee die zegt dat het nog niet klaar is ..hmm en een quest genaamdRaz- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:26:
[...]
spoiler:volgens mij moet je nou naar Arl Eamon in redcliff om met hem naar denerim te gaan.
spoiler:
heb ik niet gezien olgens mij.the blight
zal straks als ik weer verder speel even checken. bedank ieder geval
the blight, ja volgens mij is dat een mini sidequest. Niet zo heel erg belangrijk verder voor het verhaal.
The Blight is het kopje waar alle mainquests onder vallen.
Ik heb het gevonden ! ik had de quest voor de dalish nog niet af.
Nu kan ik wel weer verder in het verhaal.
Nu kan ik wel weer verder in het verhaal.
spoiler:
en inderdaad met die earl naar denerim
Ik ging een poging doen de personal sidequest van Morrigan af te werken.
Ik werd me daar een keertje met de grond gelijk gemaakt zeg
spoiler:
Het gevecht met Flemeth in Draakvorm

Na Lothering ben ik naar Redcliff Village* gegaan, vervolgens verder gedaan in Redcliff Castle. Daarna The Circle of Magi, en daarnet even Brecilian Forrest gecheckt waar ik ga beginnen.Tripp schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:56:
[...]
Welk gebied na Lothering is het beste hiervoor?
* Hierbij moet ik wel zeggen dat ik (mage) en Morrigan beiden af en toe healden. Ik kan me voorstellen dat je als Rogue of Warrior zijnde misschien toch beter eerst Naar de Mage Tower te gaan om
spoiler:
te gaan halen.
Wynne
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 28-11-2009 04:01 ]
ik heb hem gister ook uitgespeeld.
Was eerder al tot level 20 gekomen maar wou een andere opzet in groep.
heb toen gekozen voor een mage die kan healen, op het eind was mijn party.
Allistar (tank) Mijzelf Healing dps / wynne Healing DPS / Morrigram Healing DPS.
De gevechten gingen ineens wel Heel makkelijk zeg
wil het verhaal nu nog eens gaan spelen misschien.
Ik heb het spel vrij gehaast gespeeld.
En een aantal keuzes wil ik anders doen
Was eerder al tot level 20 gekomen maar wou een andere opzet in groep.
heb toen gekozen voor een mage die kan healen, op het eind was mijn party.
Allistar (tank) Mijzelf Healing dps / wynne Healing DPS / Morrigram Healing DPS.
De gevechten gingen ineens wel Heel makkelijk zeg
wil het verhaal nu nog eens gaan spelen misschien.
Ik heb het spel vrij gehaast gespeeld.
En een aantal keuzes wil ik anders doen
spoiler:
Zoals die knaap van een conner gewoon omgelegd, en de meeste oplossingen gewoon vol voor de aanval gegaan, opzij anders ben je dood hehe 
Dank, het was de updater service. Moest even zoeken, en het zal ongetwijfeld wel eerder gevraagd zijn hier, maar wat een gedoe zeg. Zoiets kunnen ze toch zeker wel zelf instellen.Tsurany schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:01:
Check even of je goed bent ingelogd en onder dezelfde account. En de updater service moet ook gestart zijn.
Voor anderen die er last van hebben, zie http://help.dragonage.com...cessibility=0&p_redirect=
TMAXTINT
Anoniem: 113793
Oplossing voor dit en alle soortgelijke encounters:M a r c o schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:53:
Ik ging een poging doen de personal sidequest van Morrigan af te werken.
spoiler:Het gevecht met Flemeth in Draakvorm
spoiler:
Laat iedereen dood gaan op healer en tank na, force field op tank zodra cooldown klaar is, tijdens cooldown healen. Damage komt van autoattack van healer.
Is wat flauw maar werkt
Ik pauzeer op de PS3 gewoon door L2 ingedrukt te houden.Anoniem: 255271 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:15:
[...]
Als je iemand healt pauzeert het wel, zodat je kan kiezen wie je healt. Verder kan je wel op start drukken om het spel effectief te pauzeren (save-menu). Maar je kan niet pauzeren om iedereen orders te geven bvb.
Anoniem: 52038
zit maar te kloten in dit spel. ben n et begonnen. moet nu in de toren dat vuur aansteken. elke keer veel darkspawn maar verlies elke keer mijn mage. ben met 4 man. kom uiteindelijk bij een ogre of zoiets die ik moet verslaan, maar krijg hem niet eens op de helft van zijn health.
hoe zit dat met die formaties zooi. heb ze nu op default staan en de mage op healing, maar dan op cautius. heb een beetje het gevoel dat het daar helemaal mis gaat. ben zelf ook pas level 3 dus ben echt net bezig
hoe zit dat met die formaties zooi. heb ze nu op default staan en de mage op healing, maar dan op cautius. heb een beetje het gevoel dat het daar helemaal mis gaat. ben zelf ook pas level 3 dus ben echt net bezig
Stop met kloten.Anoniem: 52038 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:06:
zit maar te kloten in dit spel. ben n et begonnen. moet nu in de toren dat vuur aansteken. elke keer veel darkspawn maar verlies elke keer mijn mage. ben met 4 man. kom uiteindelijk bij een ogre of zoiets die ik moet verslaan, maar krijg hem niet eens op de helft van zijn health.
AI maak ik zelf vrijwel geen gebruik van. Ik kan zelf beter bepalen wanneer ik een groepslid heal of wanneer ik een vijand stun (vlak voor een grote aanval, bijvoorbeeld) Ik denk dat als je zelf het gevecht voert, in ieder geval bij de moeilijke gevechten (die ogre is inderdaad echt moeilijk) het een stuk beter zal gaan.Anoniem: 52038 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:06:
Probeer ook je mage voor dit gevecht alleen maar te laten healen - Dus geen mana verspillen met andere spreuken. Hooguit iets als cone of cold, wat je waarschijnlijk (nog) niet hebt.
Je moet zelf vechten, kan je veel beter de juiste acties timen. Gebruik vooral pauze functie.
Net mn 2e playthrough begonnnen @ nightmare difficulty met een arcane warrior. Gaat echt nergens over...ik denk dat ik met dit character het hele verdere spel kan solo'en zo overpowered is ie.
Moet je voor de grap op 14 bloodmage toevoegen.Stoffa schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:55:
Net mn 2e playthrough begonnnen @ nightmare difficulty met een arcane warrior. Gaat echt nergens over...ik denk dat ik met dit character het hele verdere spel kan solo'en zo overpowered is ie.
Dan gebruik je je mana op sustained spells aan te zetten, en ga je daarna over op blood magic.
Sta je daar met meer armor en defense dan een warrior tank massive damage te doen
Stond al in de planning inderdaad...ik betwijfel alleen of ik het zo nog wel leuk vind om te spelen. Voelt een beetje als godmode on zeg maar...FireAge schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:01:
[...]
Moet je voor de grap op 14 bloodmage toevoegen.
Dan gebruik je je mana op sustained spells aan te zetten, en ga je daarna over op blood magic.
Sta je daar met meer armor en defense dan een warrior tank massive damage te doen
Overigens vooral leuk in combinatie met Walking bomb...10 vijanden om me heen en dan die spell gebruiken is echt belachelijk goed.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 28-11-2009 19:04 ]
Heb nu 3 characters tot het grote gevecht aan het begin, nu die toren met de Ogre in. Twijfel nog steeds welke character ik het leukst vind om mee te spelen. Moeilijke keuze.
Tis een Male Castless Dwarven Warrior, Female Noble Human Warrior of Female Dalish Elven Rogue.
Tis een Male Castless Dwarven Warrior, Female Noble Human Warrior of Female Dalish Elven Rogue.
[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 28-11-2009 19:10 ]
weet iemand dan waar die side quest van Morogrim begint? voor flameth? ben nu voor de 3e keer het spel aan het spelen nu als Dalish Elf Rogue.
Geweldig spel
wil zo dicht mogelijk naar 100% met deze Rogue.
Iemand die weet hoe je die quest begint?
Geweldig spel
spoiler:
in de mage tower, in het kantoor van Irving, zit een kist met een boek (van flemeth) geef deze aan morrigan en je kan beginnen. In mijn game gaf morrigan het zelf al aan dat het boek ergens in de toren was en vroeg mij deze te zoeken.. gewoon lekker spelen dan kom je vanzelf langs de mage-tower.
spoiler:
Volgens mij de Golden Mirror vinden.
Bedankt komt mooi uit want ik zit daar nu.Holger schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:16:
spoiler:in de mage tower, in het kantoor van Irving, zit een kist met een boek (van flemeth) geef deze aan morrigan en je kan beginnen. In mijn game gaf morrigan het zelf al aan dat het boek ergens in de toren was en vroeg mij deze te zoeken.. gewoon lekker spelen dan kom je vanzelf langs de mage-tower.
Kuch, te laatAnoniem: 251710 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:11:
weet iemand dan waar die side quest van Morogrim begint? voor flameth? ben nu voor de 3e keer het spel aan het spelen nu als Dalish Elf Rogue.
Geweldig spelwil zo dicht mogelijk naar 100% met deze Rogue.
[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 28-11-2009 19:19 ]
Kun je ook bepalen waar de saves op je computer worden opgeslagen? Mijn C schijf zit helemaal vol namelijk en heb ze liever op de D. Echt zo vervelend dat het standaard op C wordt opgeslagen met zoveel spellen.
TMAXTINT
Je kunt toch gewoon de locatie van "My Documents" verplaatsen naar een lokatie op de D-schijf.Marruk schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:03:
Kun je ook bepalen waar de saves op je computer worden opgeslagen? Mijn C schijf zit helemaal vol namelijk en heb ze liever op de D. Echt zo vervelend dat het standaard op C wordt opgeslagen met zoveel spellen.
Uitgespeeld
Op een totaal van 60 uur. Het einde is erg leuk en er gebeurd weer vanalles. Voor wie het nog niet uitgespeeld heeft, er staat je nog genoeg te wachten 
Zorg alleen wel dat je wat saves maakt rond het eind want eenmaal uitgespeeld kan je enkel nog extra DLC spelen.
Zorg alleen wel dat je wat saves maakt rond het eind want eenmaal uitgespeeld kan je enkel nog extra DLC spelen.
Damn wat een heerlijke game zeg. Lang niet zo vermaakt sinds Elder Scrolls. Die Branka is trouwens vet imba... maar vooral irritant dat ie even autosaved vor de battle 
Dan maar op easy mode dit stukje.
Ik heb even op die levelmap ergens in dit topic gekeken. NA lothering naar magetower gegaan. Nu gaat het gewoon goed, zonder idioot moeilijk
.
Phoe op easy.
Ik heb overigens de indruk dat een puur dexterity-gebaseerd karakter met dual-wielding en ranged talents meer voodelen heeft dan warriors die kiezen voor shield talents of two-handed talents. Dankzij een hoge dexterity krijg je gratis een hoge aanvalscore, defense en hoge dmg voor ranged weapons (huidige maximale damage is 432). Dexterity zorgt gelijktijdig voor een goede verdediging alsook voor een goede aanval. Als je bijvoorbeeld talents investeert in de shield-tree, dan ga je enkel voor verdediging en in de two-handed weapon-tree enkel voor aanval. Die warrior talents vind ik vrij waardeloos. Enkel toughness heeft imo een toegevoegde waarde. Maar voor taunt, disengage en precise striking zijn er zoveel betere alternatieven (respectievelijk meer dmg doen, force field en hoge dexterity of strength).
spoiler:
Ik heb Calidrin moeten verslagen (nightmare diff) met een party bestaande uit mezelf (Dalish Elf warrior met enorme focus op dexterity), Morrigan (zonder healing spells) en die waardeloze Oghren. Het was best zweten op dat moment. Force field en crushing prison waren de twee cruciale spells, eentje om Calidrin onder controle te houden en eentje om een stone golem vast te zetten. Dan met m'n character (en Oghren voor de korte tijd dat hij leefde) snel de minions afgemaakt (Morrigan die telekinetic weapons sustained houdt). Vervolgens ranged damage (dex van 56) dealen aan Calidrin, terwijl Morrigan een Death Hex, Vulnerability Hex en Misdirection Hex cast. Vond ie niet leuk waardoor hij achter Morrigan aan zat, maar dat gaf m'n char de ideale gelegenheid om hem ranged aan te vallen.
Ik heb overigens de indruk dat een puur dexterity-gebaseerd karakter met dual-wielding en ranged talents meer voodelen heeft dan warriors die kiezen voor shield talents of two-handed talents. Dankzij een hoge dexterity krijg je gratis een hoge aanvalscore, defense en hoge dmg voor ranged weapons (huidige maximale damage is 432). Dexterity zorgt gelijktijdig voor een goede verdediging alsook voor een goede aanval. Als je bijvoorbeeld talents investeert in de shield-tree, dan ga je enkel voor verdediging en in de two-handed weapon-tree enkel voor aanval. Die warrior talents vind ik vrij waardeloos. Enkel toughness heeft imo een toegevoegde waarde. Maar voor taunt, disengage en precise striking zijn er zoveel betere alternatieven (respectievelijk meer dmg doen, force field en hoge dexterity of strength).
Performance is a residue of good design.
Heb zelf in één van mijn games Allistar volledig shield talents veel stam en dexternity gegeven.
Daarnaast de beste armor Tier 7 die ik kon vinden.
en dat tanked wel lekker bij bosses, kun je rustig alle adds afmaken terwijl je tank probleemloos overeind blijft.
De rest van mijn party bestaand uit (ik healing mage) Morrigrim en wynne met veel healing talents.
dan de tactics goed afgesteld met bijv healing pots op 25%.
ben letterlijk door het spel heen gewandeld, alleen het gevecht
verder was die party compleet overpowerd.
Daarnaast de beste armor Tier 7 die ik kon vinden.
en dat tanked wel lekker bij bosses, kun je rustig alle adds afmaken terwijl je tank probleemloos overeind blijft.
De rest van mijn party bestaand uit (ik healing mage) Morrigrim en wynne met veel healing talents.
dan de tactics goed afgesteld met bijv healing pots op 25%.
ben letterlijk door het spel heen gewandeld, alleen het gevecht
spoiler:
op het laatst als je die Queen aan het redden ben. heb toen gekozen voor de aanval en moest alles uit de kast trekken hehe
verder was die party compleet overpowerd.
ik heb iets vreemds bij het unlocken van de specialisatie "duelist"
spoiler:
Ik ben nu in de pearl in Denerim bij Isabella. Ik krijg haar zover dat ze me de specialisatie duelist wil leren.
Maar als ze dat gedaan heeft krijg ik geen ingame melding : "specialisation unlocked" zoals je die normaal wel krijgt. Is hij nu wel unlocked of niet??? volgens mij kun je dat ook niet zien behalve op het level-up screen.
Bovendien lukt het met niet om Isabella het bed in te praten. daar snap ik ook niks van.
Maar als ze dat gedaan heeft krijg ik geen ingame melding : "specialisation unlocked" zoals je die normaal wel krijgt. Is hij nu wel unlocked of niet??? volgens mij kun je dat ook niet zien behalve op het level-up screen.
Bovendien lukt het met niet om Isabella het bed in te praten. daar snap ik ook niks van.
Uitgespeeld, 16 uurtjes. Beetje jammer dat ik pas op 37% van total content sta en nu niet meer verder kan afgamen.
M a r c o schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:07:
ik heb iets vreemds bij het unlocken van de specialisatie "duelist"
spoiler:Ik ben nu in de pearl in Denerim bij Isabella. Ik krijg haar zover dat ze me de specialisatie duelist wil leren.
spoiler:
Je kan het toch wel op het level-up screen zien? unlocked specilizations zijn lichter gekleurd dan locked. Geloof ik.
Wat the fuck?Loona35 schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:09:
Uitgespeeld, 16 uurtjes. Beetje jammer dat ik pas op 37% van total content sta en nu niet meer verder kan afgamen.
Hoe doe je dat, gewoon overal doorheenrennen ofzo?
En heb je überhaupt plezier aan het spel?
* anandus heeft het uitgespeeld na 73 uur, 40% gedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 29-11-2009 15:13 ]
Ik begin toch ook te vermoeden dat sommige mensen uit hun nek aan het praten zijn. Los van het feit of het uberhaupt wel mogelijk is op zo'n korte tijd (laat staan 37% van alle content, daar deed ik 50 uur over) kan je na het laatste gevecht perfect voor "continue" kiezen waarna je terug kan rondlopen in de wereld om nog wat losse eindjes aan elkaar te knopen.anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:12:
[...]
Wat the fuck?
[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 29-11-2009 15:17 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Euh nee, je kan doorspelen maar enkel DLC. Je krijgt als het ware een savegame van voor het einde maar je kan nergens naar toe tenzij het DLC is.
anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:12:
[...]
spoiler:Je kan het toch wel op het level-up screen zien? unlocked specilizations zijn lichter gekleurd dan locked. Geloof ik.
[...]
Wat the fuck?
Nou ik begon dus ff te twijfelen nu ik jullie reactie lees. Ik had het gisteren gechecked en toen stond ie op 16 uur. Ik dacht dat ik dat 's avonds had gedaan, maar blijkbaar dus 's middags. Anyways, hele avond doorgespeeld tot endgame. Dus to be sure net nog even gechecked wat de stand is na endgame:Boeboe schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:16:
[...]
Ik begin toch ook te vermoeden dat sommige mensen uit hun nek aan het praten zijn. Los van het feit of het uberhaupt wel mogelijk is op zo'n korte tijd (laat staan 37% van alle content, daar deed ik 50 uur over) kan je na het laatste gevecht perfect voor "continue" kiezen waarna je terug kan rondlopen in de wereld om nog wat losse eindjes aan elkaar te knopen.
spoiler:

Foutje

/edit mode: normaal btw. Misschien dat 'em dat is?
Anyways, <20 uur moet wel kunnen. Ik heb nu toch nog heel wat sidequests gedaan. Kwestie AOE spammen met arcane warrior mage + 1 healer + 1 tank met max resistance.
[ Voor 15% gewijzigd door Loona35 op 29-11-2009 16:31 ]
Branka vond ik een eitje op normal, als mage... Had veel meer problemen met die broodmother.Loona35 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:14:
Die Branka is trouwens vet imba... maar vooral irritant dat ie even autosaved vor de battle
16 uurtjes? Dat is wel erg snel, dan heb je echt alles genegeerd behalve de belangrijkste quests?
Ik heb het spel nu voor de eerste keer uitgespeeld als male human warrior en heb er bijna 50 uur over gedaan. Ik ben nu weer opnieuw begonnen met een female elf mage.
Het spel bevalt me erg goed in ieder geval, Bioware heeft weer een erg goede rpg afgeleverd
//edit: Oeps, moet eerst de pagina verversen de volgende keer..
Ik heb het spel nu voor de eerste keer uitgespeeld als male human warrior en heb er bijna 50 uur over gedaan. Ik ben nu weer opnieuw begonnen met een female elf mage.
Het spel bevalt me erg goed in ieder geval, Bioware heeft weer een erg goede rpg afgeleverd
//edit: Oeps, moet eerst de pagina verversen de volgende keer..
[ Voor 8% gewijzigd door Walance op 29-11-2009 17:27 ]
Fly-guy schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:37:
[...]
Branka vond ik een eitje op normal, als mage... Had veel meer problemen met die broodmother.
spoiler:
Je kunt bij die broodmother toch op een afstandje gaan staan op de stenen? Dan kunnen die tentakels je niet raken en moet je alleen ff geduld hebben totdat je hem ranged op je gemak neer hebt. Of ja, haar dan 
virulent walking bomb, gaat nog veel snellerStoffa schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:03:
[...]
Stond al in de planning inderdaad...ik betwijfel alleen of ik het zo nog wel leuk vind om te spelen. Voelt een beetje als godmode on zeg maar...
Overigens vooral leuk in combinatie met Walking bomb...10 vijanden om me heen en dan die spell gebruiken is echt belachelijk goed.
even een vraagje, hoe kan je als mage specialiseren in het arcane warrior gedeelte?
AW unlock:DarkShadow schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:28:
[...]
virulent walking bomb, gaat nog veel sneller
even een vraagje, hoe kan je als mage specialiseren in het arcane warrior gedeelte?
spoiler:
Ergens in de ruins in het Brecilian Forest. Niet te missen.
DarkShadow schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:28:
[...]
virulent walking bomb, gaat nog veel sneller
spoiler:
2e niveau in brecilian forest temple (bij die werewolves). Kamertje met het gebroken altaar staat een phylactery. Die moet je activeren.
Voor de addicts die op werk school nog een beetje willen Dragon Agen is dit misschien leuk:
http://www.kongregate.com/games/EA2D/dragon-age-journeys
http://www.kongregate.com/games/EA2D/dragon-age-journeys
Hallo met Tim
Hehe is heb hem bijna uitgespeelt met mijn warrior en ben ook al opniew begonnen met een een female elf mage. Wat ik wel vaag vond is dat al mijn screenshots (op 1 na) van mijn eerste character opeens allemaal verdwenen zijn? Iemand anders dit gehad?Conquerer schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:24:
16 uurtjes? Dat is wel erg snel, dan heb je echt alles genegeerd behalve de belangrijkste quests?
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Je screenshots zijn ingame weg of op je online profiel op de website?snakeye schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:37:
[...]
Hehe is heb hem bijna uitgespeelt met mijn warrior en ben ook al opniew begonnen met een een female elf mage. Wat ik wel vaag vond is dat al mijn screenshots (op 1 na) van mijn eerste character opeens allemaal verdwenen zijn? Iemand anders dit gehad?
Als het ingame is, dan heb ik dat ook eens gehad, mr dag later stonden die trug.
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Dit topic is gesloten.