[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
Chiii schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 03:03:
Ik heb ook de 6600 mah accu besteld bij Otakupark, maar ik ben er zelf niet zo verschrikkelijk tevreden mee. Met de standaard accu kon ik bij normaal gebruik 2,5 uur op de laptop werken en met de nieuwe accu 3,5 uur. ik vind dat eerlijk gezegd een magere verbetering.

Voor mensen die hun geheugen willen uitbreiden maar het onhandig vinden dat hun externe hardschijf losbungelt aan de laptop, hierbij mijn advies, maak hem vast aan je laptop!
Daarnaast heb ik nog een handige retractable muis, waarin het retratable mechanisme is ingebouwd in de muis ^^.
Wat dacht je van deze 1,8" 60 gb usb drive?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/product_thumb.php?img=images/poweron18_silver.jpg&w=200&h=200

Hier te koop en in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik heb ook de 6600 mah accu besteld bij Otakupark, maar ik ben er zelf niet zo verschrikkelijk tevreden mee. Met de standaard accu kon ik bij normaal gebruik 2,5 uur op de laptop werken en met de nieuwe accu 3,5 uur. ik vind dat eerlijk gezegd een magere verbetering.
Ik haal 4u met mijn 6600mAh Otaku, wat toch wel een 70% verbetering is van de standaard 4400mAh. Niet echt mager als je het mij vraagt :)
Gebruik je EEEctl? Wat doe je met je EEE?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij staat ook erg diep, vraag me een beetje af of het niet gewoon een grap is hoor :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Wybo schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:19:
Hij staat ook erg diep, vraag me een beetje af of het niet gewoon een grap is hoor :)
Je heb een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb dat niet aan staan, dus dat lijkt me knap :)

Maar die opmerking die je quote gaat dus over die 'vastgemaakte' harde schijf aan de eee. Niet over dat leuke kleine hardeschijfje in de post ervoor. (Voor het geval daar een misverstand door ontstaan is. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws
http://fudzilla.com/index...sk=view&id=8592&Itemid=38

Veel nieuwe accessoires voor de EEE serie. Allemaal mooi wit :)
Niet veel bijzondere dingen, veel connectiviteit spullen zoals DVB-T sticks, Skype phones, HSDPA sticks etc.
Ik ben vooral benieuwd in de HSDPA sticks. Ik moet er zelf geen hebben, want meestal zijn deze sterves duur... Misschien kan Asus een leuk truukje uithalen met de prijs, maar gezien dat Asus meer richting kwaliteit gaat dan lage prijs ga ik er niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Klopt, geplaatst in het verkeerde topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mmmm ik heb net vistamizer geinstaleerd samen met thoosje vista sidebar
Mooi het vista uiterlijk en toch de snelheid van xp.

[ Voor 3% gewijzigd door ikweetniks op 25-07-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
ikweetniks schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:42:
Mmmm ik heb net vistamizer geinstaleerd samen met thoosje vista sidebar
Mooi het vista uiterlijk en toch de snelheid van xp.
hmm, ik heb dit ooit op mijn desktop gedaan (toen vista net gelanceerd werd) maar dat vertraagde mijn systeem aanzienlijk (was niet vistamizer). Wordt je eee hier echt niet trager van? Kan het me bijna niet voorstellen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Ook maar gehaald. Gelukkig hadden ze witte EEE900 nog! Helemaal blij!
Ben ondertussen bezig met het installeren van XPlite, kijken of het wat is. Al vind ik het linux OS wat er standaard op zit ook niet slecht.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
ikweetniks schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:29:
Ga ik nu uitproberen heb er nog IE6 opstaan even updaten naar IE7 is toch handiger met die tabs
Probeer FireFox 3 eens, vooral voor de geweldige zoom functie. Ideaal voor op de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
funk-e schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:34:
[...]

hmm, ik heb dit ooit op mijn desktop gedaan (toen vista net gelanceerd werd) maar dat vertraagde mijn systeem aanzienlijk (was niet vistamizer). Wordt je eee hier echt niet trager van? Kan het me bijna niet voorstellen
Mmm nou hiervoor gebruikte ik vista transformation pack 6.0 op mijn amd sempron 3000 en had ik helemaal geen last van snelheids verlies. Het vervangt alleen maar de bestanden, en daarom heb je geen load op je systeem? zoiets?

Maar ik ervaar echt helemaal geen snelheidsverlies op mijn eee 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Voor mensen die hun geheugen willen uitbreiden maar het onhandig vinden dat hun externe hardschijf losbungelt aan de laptop, hierbij mijn advies, maak hem vast aan je laptop!
[afbeelding]
Daarnaast heb ik nog een handige retractable muis, waarin het retratable mechanisme is ingebouwd in de muis ^^.
Lekker cyberpunk:)

Blijkbaar is nog niemand opt idee grekomen, maar een multiple sd card reader zou fijn zijn. Eentje waar je dus 4 sd kaartjes van 32 gig in kan douwen, dat moet toch heel klein te maken zijn.
En met klein bedoel ik 50 x 20 x 5 mm. veel kleiner dan een ssd drive, dat plak je echt bijna onzichtbaar achter op je scherm.

Maar als ik google kom ik alleen multiple card readers tegen waar dus alleen verschillende geheugenkaartjes in kunnen. T grotere alternatief is een usbhub waar meerdere usb sticks in passen.
Er zijn al usb sticks gespot van 128 GB dus met zon mini usbhubje heb je dus 512 GIG.
Die dingen worden vanzelf goedkoper. Een gig sd kaart kost nu nog maar 5 euro, er komt een tijd dat je dat voor die 128 gig betaald natuurlijk.
Aan de andere kant kun je natuurlijk ook gewoon wachten tot asus met de eee 2000 uitkomt:)
2000 cds en 800 divx films in je compie. ( my personal dream)

Ik weet niet of t slim is vanwege de warmte, maar een dock voor onder je eeepc lijkt me ook ideaal, dan word je eeepc 1 cm hoger en daar kan dan mooi mn huawei modem en de hardisk/ reader in..

En dan nog een usbkabeltje met stekkertjes die minimaal uitsteken. Met al die zooi die nu aan mn eeetje hangen heb ik nog steeds een half buro vol staan.

[ Voor 19% gewijzigd door verleemen op 25-07-2008 16:56 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:45:
Heeft hier iemand eigenlijk al een goede torrent client voor de Eee kunnen vinden? Ik heb behoorlijk stevig gegoogled, maar daar komt bar weinig uit, afgezien van uTorrent + WINE.
Wat is er mis met uTorrent? 215 kB 'groot' en dus ideaal voor op een eee met minimale diskruimte lijkt me. Al heb ik het er niet op staan, doe dat wel vanaf m'n gewone desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LS,

Allereerst, een superforum, ik check hem elke dag, daarom ben ik dan nu ook maar lid geworden :D

Ik heb sinds kort een mooie witte stoere 900. Na veel wikken en wegen toch aangeschaft :P Er superblij mee, dat wel... Maar je hoort het al, een kleine maar...

1. Als ik draadloos internet thuis, perfect, als ik probeer een draadloos netwerk te zoeken bij kennisen dan vind ik wel het netwerk van de buren maar niet die van m'n kennisen, dit probleem had ik ook elders, wel het draadloze netwerk van verderop, maar niet het netwerk waar ik naast zat. Weet iemand een oplossing? (out-of-the-box, want ik vind het perfect werken Linux)

2. Als ik wil internetten bij m'n schoonouders (KPN) kan ik niet op hun netwerk komen, ze hebben een draadloze router van KPN, deze werkt toch ook gewoon met WEP??

3. Niet echt een probleem :P, heeft iemand al zijn EEE voorizen van stickers of laten laser-etchen?? Want het ziet er allemaal super uit, maar is dat het ook?

Heb al geruime tijd overal gezocht maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Op de vraag of hij omvalt, bij mij dus niet als ik de scherm niet te ver naar achteren doe. Daarnaast heb ik ook een andere accu (6600 mah) en die geeft wel wat meer steun.

Ik denk trouwens dat het vastmaken van zo'n externe 2.5 inch hdd wel stuk beter kan. Ik heb een iets grotere omdat ik een rugged lacie heb.
Maar je laptop wordt er niet echt groter van, ik vind het trwns super handig omdat ik vaak verplaats met me laptop.

Ze zouden hiervoor soort (silicon?) hoes aan je laptop scherm moeten maken waarin je externe schijf in kan schuiven en met een retractable usb kabel deze kan verbinden aan de laptop zodat er minder draad los bungelt.

Ik ga zelf proberen te kijken of ik iets beters kan maken, en de hardeschijf wil ik lager hangen om het gewicht niet teveel aan het scherm te laten hangen.

Ik heb wel eeectl maar die start ik juist niet op omdat ik hem dus liever op stock wil laten draaien en op stock vind ik hem snel genoeg. Wat ik vooral doe op mijn laptop is internetten, msnnen, en website bouwen. Dus geen zware dingen.
Misschien dat mijn win xp niet efficient werkt *-) maar ik had toch een betere accu verwacht xd

Ik heb hem nu gedraaid dus t gewicht ligt nu wat meer onder :P
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKHUZ4JZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6J76UKR.jpg
altijd 160 gb op zak =)

[ Voor 7% gewijzigd door Chiii op 25-07-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol, dacht dat dat plaatje met de opgeplakte harddisk een grapje was, maar je bent serieus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:46
verleemen schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:42:
[...]

Lekker cyberpunk:)

Blijkbaar is nog niemand opt idee grekomen, maar een multiple sd card reader zou fijn zijn. Eentje waar je dus 4 sd kaartjes van 32 gig in kan douwen, dat moet toch heel klein te maken zijn.
Dit komt in de buurt van wat je zoekt:
http://www.photofast.tw/eng/SSD_CR9000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Chiii schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:35:
Op de vraag of hij omvalt, bij mij dus niet als ik de scherm niet te ver naar achteren doe. Daarnaast heb ik ook een andere accu (6600 mah) en die geeft wel wat meer steun.

Ik denk trouwens dat het vastmaken van zo'n externe 2.5 inch hdd wel stuk beter kan. Ik heb een iets grotere omdat ik een rugged lacie heb.
Maar je laptop wordt er niet echt groter van, ik vind het trwns super handig omdat ik vaak verplaats met me laptop.

Ze zouden hiervoor soort (silicon?) hoes aan je laptop scherm moeten maken waarin je externe schijf in kan schuiven en met een retractable usb kabel deze kan verbinden aan de laptop zodat er minder draad los bungelt.

Ik ga zelf proberen te kijken of ik iets beters kan maken, en de hardeschijf wil ik lager hangen om het gewicht niet teveel aan het scherm te laten hangen.

Ik heb wel eeectl maar die start ik juist niet op omdat ik hem dus liever op stock wil laten draaien en op stock vind ik hem snel genoeg. Wat ik vooral doe op mijn laptop is internetten, msnnen, en website bouwen. Dus geen zware dingen.
Misschien dat mijn win xp niet efficient werkt *-) maar ik had toch een betere accu verwacht xd

Ik heb hem nu gedraaid dus t gewicht ligt nu wat meer onder :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er heel *ahum* stevig uit :+

Ik zou het anders doen. Die Lacie mini hdd verbruikt maar 1 usb aansluiting en kan makkelijk ingebouwd worden. OK tis maar 20gb, maar dat in combinatie met een 16gb sdhc en de 16+4gb ssd, heb je bij elkaar toch wel 56gb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03-2023
Heb net de EEE701 PC in huis gehaald. Ben er erg blij mee, behalve met de internetverbinding. Nu ik specifiek hierop ben gaan zoeken (op WPA als keyword) ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb gezocht naar de oplossing, maar kan die niet vinden.

Ik ben echt een leek op PC-gebied, dus zoek naar een uitleg in jip-en-janneke-taal om het maar eens irritant te zeggen.

Ik heb een @Home abonnement. Ik heb ee SSID-code en een wachtwoord en daar moet ik het mee doen... Als ik dat wachtwoord invoer bij WEP of WPA-verbinding dan blijft hij hngen op "in behandeling". Ik kan wel gewoon internetten opde verbinding van de buren, maar zou graag op mn eigen beveiligde verbinding willen zitten!!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
ook maar ffkies hier.

Wat tot nu toe werkt...

Op mijn eee 900 (alles geinstalleert, alles werkt perfect)

-Windows XP SP2

*Internet:
-Telfort mobiel internet met Huawei HSPDA USB modem 3.2 Mb ( ik zit er op dit moment mee op internet:) Heelaas werkt dat alleen onder windows, geen linux ondersteuning dus.
-MSN live messenger ( webcam en mic werken perfect.

*Media players:
-winamp 2.73
-vlc
-DivX
-Xvid

*Muziek software:
-Propellerhead Rebirth 338
-Propellerhead reason 2.5
-Steinberg Cubase SX ( en voor wie t weten wil, de software vind een asio kaart, ik kan mn latency vrij laag zetten)
-ARTURIA Moog modular v 1.0
-NI HAMMOND b4
-Audacity
-Atomix DJ

*Grafisch:
-Paint Shop Pro/ animator 7
-Windows movie maker 2.0

Utils:
-Mobi pocket reader
-Winrar

*Text to speech en omgekeert.( Mijn computer laten praten en luisteren naar voice-comando's dus)
-Textaloud 2.6 met de nuance stemmen paul en claire (truevoice)
-Tasti Spraakherkenning ( en dat werkt ook nog eens met onderstaande ultrahal, je kan dr gewoon tegen kletsen, en dan praat ie terug, Maar hij kan ook nog eens voor je zoeken op google en toepassingen openen en sluiten, en zelfs dit soort tekstjes dicteren, maar dan moet je m wel eerst goed trainen.
-Zabaware ultrahal 6.1 personal assistance

*Emulators:
-MAME (alleen in window)
-DOSBOX (alleen in window)
-Mini vMAC apple classic emulator
-STEAM atariST emulator

-Project 64 N64 emulator (alleen in window) spelletjes ok, geluid hapert een beetje.

En toen bleven dr nog braaf 10 gig over voor mp3tjes.

Wat niet werkt GTA3 ( terwijl ik t wel heb zien runnen. ik kwam niet verder dan t schem waar de maps voor de grafische kaart werden aangepast, vanaf dat moment beweert gta dat mn computer in minder dan 800x600 staat.

Update: de sega megadrive (dgen)
nintendo snes en gameboy emus werken ook alleen in window, maar verder vlekkeloos.
idem voor nlMSX en spectaculator SX Spectrum emu.

WinUAE (amiga) vertikt t (loopt vast ) gelukkig zxijn de mesta amiga games ook voor de atari emu beschikbaar... maar wel jammer voor Dpant, wat ik nog regelmatig gebruik om kleine gifanims te maken. Die loopt gelukkig wel weer in dosbox, maar dan weer in een window #R@%
naja, beter dan niks, en dr zullen hopelijk wel drivers voor komen of zo.

tot zo ver

[ Voor 19% gewijzigd door verleemen op 25-07-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ahaaaaaa.
ja zoiets dus, maar nu op zn sony's dus platter en kleiner en met een usb interfase
daar word nog veel te veel space gewasted. Dit is meer intern voor een standaard laptoppie.

Maar t eerste schaap is dus over de dam, dus dr komen dr wel meer.

Hier ben ik dus al 2 jaar naar op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Hoe kan ik onder Linux mijn SD card bootable maken zodat ik XP kan installeren op mijn EEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:19:
Ik heb een vraag. Hoe kan ik onder Linux mijn SD card bootable maken zodat ik XP kan installeren op mijn EEE?
Daar kun je het b est even een complete tutorial voor zoeken (bijv. op www.eeeuser.com). Er komt nl. meer bij kijken dan even simpel de kaart bootable maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
XBMC op een usbstick voor op je Eee pc bijvoorbeeld
http://lifehacker.com/395...a-center-from-a-usb-drive

Backtrack 3 op een sdhc card tutorial speciaal voor de Eee pc
http://forums.remote-exploit.org/showthread.php?t=12183

Plots heb ik het bekende resolutie probleem. :/ :/ Mijn eeepc onthoud de schermresoltuie niet meer. Bij het aan zetten of uit slaapstand staat mjin scherm telkens op 1024x768 best wel irritant.
Het rare is dat ik daar tot gisteren an toe nooit last van heb gehad.

Dus moet er wel iets veranderd zijn in de tussentijd wat dit veroorzaakt.
Enigste wat ik kan bedenken is met het installeren van de acpi, wireless, of touchpad drivers.

Was daar al een oplossing voor bijv bios update?

[ Voor 135% gewijzigd door ikweetniks op 26-07-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ook ik ben van plan om binnenkort een eee 901 aan te schaffen.
Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring had met een goed passende hoes voor de EEE, zodat je hem makkelijk in je rugzak kan gooien zeg maar (zonder dat er geen broodkruimels tussenkomen ;) )

Op ebay kom ik er heel wat tegen, zoals deze: http://tinyurl.com/6882pp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 06:50
chippie777 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:08:
ik heb een probleem. Ben op vakantie en heb beperkt toegang tot internet.
Ik wilde vandaag foto's van een sd card bekijken op mijn 701 maar ik kan in bestands beheer helemaal nergens het sd kaartje vinden.
ik werk gewoon met de standaard xandros. wie kan mij helpen? ik ben gewend aan windows waar een sd kaartje een schijf letter krijgt maar zo werkt dat blijkbaar niet in linux.
Wat voor kaartje heb je? Merkt/type?

Woeps, beetje oude quote..

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 25-07-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07

Klippy

Still Game

Hoicks schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:34:
Bij MAX ICT staat de volgende configuratie:

Asus EEE 901/atom/1g/20g/xp/white

Dit klopt toch niet? De 901 met 20GB zou toch met Linux moeten worden geleverd?
Wel raar overigens dat het nu bij een hele hoop winkels zo staat...

Max ICT, Bestel ICT, Shops.nl, TechDepot, PCSnel, CentralPoint en Alternate...
Eigenlijk elke shop in de PW behalve laptopshop.nl... :?

Nederland zal toch geen uitzondering worden en alleen 20G versies krijgen? Las ik hier niet ook wat over een 20G XP versie laatst?
Hoop het, maar lijkt me wat optimistisch :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Klippy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:46:
[...]

Nederland zal toch geen uitzondering worden en alleen 20G versies krijgen? Las ik hier niet ook wat over een 20G XP versie laatst?
Het zou wel fijn zijn aangezien volgens de laatste berichten de 901Linux en ook al een deel van de 901XP's zonder (interne) zif connector geleverd worden, waardoor het niet meer zo makkelijk is om zelf even een 30gb (tot 80gb?) zif schijfje in te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door nioz op 25-07-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de 1000h uitgepakt. Tot mijn grote geluk geen verend toetsenbord of toetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
AtlonXP1800 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:28:
Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring had met een goed passende hoes voor de EEE, zodat je hem makkelijk in je rugzak kan gooien zeg maar (zonder dat er geen broodkruimels tussenkomen ;) )

Je krijgt er een hoes/tasje bij van een soort zacht kunstof. Zit gewoon onderin de doos.

als je m zonder geen broodkruimels wil hebben moet je m juist zonder hoes in je rugtas keilen }:O

[ Voor 8% gewijzigd door verleemen op 26-07-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:20:
Net de 1000h uitgepakt. Tot mijn grote geluk geen verend toetsenbord of toetsen!
Waar heb je deze vandaan en hoeveel heeft het je gekost?
Ik ben namelijk geinteresseerd in de 1000h. Maar ben bang dat de "verende toetsen" me niet zo aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

verleemen schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:00:
[...]

Je krijgt er een hoes/tasje bij van een soort zacht kunstof. Zit gewoon onderin de doos.

als je m zonder geen broodkruimels wil hebben moet je m juist zonder hoes in je rugtas keilen }:O
ah, goed om te horen, dan hoef ik daar dus nog geen moeite voor te doen.
Zonder geen broodkruimels is inderdaad een beetje krom :X , krijg je als je halverwege een zin even weg loopt bij de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Klippy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:46:
[...]

En behalve 4Launch.

Ik denk dat ze zich vergissen door de 20 Gb online opslag die je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

455451n schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:08:
[...]

Waar heb je deze vandaan en hoeveel heeft het je gekost?
Ik ben namelijk geinteresseerd in de 1000h. Maar ben bang dat de "verende toetsen" me niet zo aanspreken.
Ik heb hem via Ebay van ee Powerseller gekocht voor € 425,- incl. verzendkosten.

Ik kan je verzekeren dat bij mijn exemplaar het toetsenbord en de toetsen absoluut niet veren. Ik moet echt hard op een toets drukken om een verende beweging van het toetsenbord te krijgen en dan praat je misschien over een tiende van een mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:20:
[...]

Ik heb hem via Ebay van ee Powerseller gekocht voor € 425,- incl. verzendkosten.

Ik kan je verzekeren dat bij mijn exemplaar het toetsenbord en de toetsen absoluut niet veren. Ik moet echt hard op een toets drukken om een verende beweging van het toetsenbord te krijgen en dan praat je misschien over een tiende van een mm.
Heb je geen problemen gehad met douane, extra import / BTW betalen enzo? Ik ben punt 1 bang dat er wat mis is met het apparaat en dat ik dan niet echt makkelijk garantie kan claimen, en punt 2 dat ik dadelijk iets van 500 euro betaal vanwege allerlei heffingen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Martijn schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:09:
[...]

Heb je geen problemen gehad met douane, extra import / BTW betalen enzo? Ik ben punt 1 bang dat er wat mis is met het apparaat en dat ik dan niet echt makkelijk garantie kan claimen, en punt 2 dat ik dadelijk iets van 500 euro betaal vanwege allerlei heffingen... ;)
Gelieve dit buiten dit topic te bespreken, hoort hier NIET thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
Mag ik eens vragen waarom er nooit over andere dingen dan de EEE Pc zelf gesproken mag worden. Ik lees de topic al sinds deel 1 en heb me zelden geïrriteerd aan vragen over randapparatuur (zoals accu's) of over waar haal je spullen, met nodige uitleg over extra heffingen. Vaak zijn dat soort vragen binnen 5 minuten al beantwoord met een nuttige reactie, i.t.t. de mensen die maar blijven blèren met; "Dat hoort hier niet thuis!" wat ik dus totaal geen nuttige reactie vind. De mensen die vragen waar ze de EEE Pc kunnen bestellen, kunnen straks zijn of haar ervaringen met ons delen. Want zelf zou ik graag willen dat in hier ook veel aandacht aan accessoires voor de EEE word gesproken maar vaak worden dat soort vragen ook neergeslagen. Maar ik zal de plank waarschijnlijk wel weer totaal misslaan. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Xato op 26-07-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Accessoires mogen wel hoor, maar als er wordt begonnen over levertijden en douaneheffingen dan ontstaat er altijd weer een ellenlange discussie die veel langer duurt dan 5 minuten. Dat is irritant, omdat andere posts die daar tussenin staan dan nauwelijks gelezen worden.

Misschien dat iemand een topic in het Shopping forum hierover wil starten ("Het grote waar koop ik goedkoop een EeePC topic" oid :P). Dat had ik een tijdje geleden al eens eerder gesuggereerd en een moderator vond dat goed. Ik zou zeggen n start daar een topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 26-07-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Xato schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:13:
Mag ik eens vragen waarom er nooit over andere dingen dan de EEE Pc zelf gesproken mag worden. Ik lees de topic al sinds deel 1 en heb me zelden geïrriteerd aan vragen over randapparatuur (zoals accu's) of over waar haal je spullen, met nodige uitleg over extra heffingen. Vaak zijn dat soort vragen binnen 5 minuten al beantwoord met een nuttige reactie, i.t.t. de mensen die maar blijven blèren met; "Dat hoort hier niet thuis!" wat ik dus totaal geen nuttige reactie vind. De mensen die vragen waar ze de EEE Pc kunnen bestellen, kunnen straks zijn of haar ervaringen met ons delen. Want zelf zou ik graag willen dat in hier ook veel aandacht aan accessoires voor de EEE word gesproken maar vaak worden dat soort vragen ook neergeslagen. Maar ik zal de plank waarschijnlijk wel weer totaal misslaan. 8)7
Accu's worden hier gewoon bediscussieerd, alleen randapparatuur als printers en dergelijke daar kun je beter een ander topic voor gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met je eens, het stoort mij ook (zeker de persoon die alleen maar zoiets meldde in dit topic). Gelukkig gebeurt het nauwelijks in de MSI Wind topic, maar aangezien ik straks ook een Eee pc 900 heb vraag ik me af of ik hier in dit topic nog wel ga posten/meelezen.

Wat je ook zegt, het is bijna nooit goed.

@ Palomar, waarom maak je zelf dan geen topic als je weet dat het goed gekeurd is en het niet nodig vind hier.

@Marzman, nog even en er zijn 100 topics, want dan je mag niet meer over randapparatuur praten, niet meer over eventuele bestellingen en douane problemen.

Echt is het dan nodig, dat er verwijzigingen komen naar dit topic, waardoor het makkelijker is om dan naar andere topics te gaan.
Niet dat je een eeuwigheid (ja dat kan ook met een zoekmachine.. een eeuwigheid zoeken) zoeken eindelijk het topic hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
En natuurlijk is er het eeeusers forum http://www.eeeusers.nl/
Je merkt wel dat dat veel meer een eindgebruikersforum is, Maar t is wel overzichtelijker dan dit ene.
topic. Verder niets dan lof natuurlijk over t topic hier. Wanneer vieren we t 1 jarig bestaan van rvaringen met de eee pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:38:
[...]

@ Palomar, waarom maak je zelf dan geen topic als je weet dat het goed gekeurd is en het niet nodig vind hier.
misschien omdat levertijden mij niks interesseren en ik dat topic dan toch bijna nooit ga bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:18:
[...]

misschien omdat levertijden mij niks interesseren en ik dat topic dan toch bijna nooit ga bekijken.
Begin er dan niet over? Maar het lijkt wel of het van jou af moet hangen hoe dit topic verloopt.
Dat is heel erg jammer.

@Verleemen, inderdaad dat forum heb je ook nog. Staan ook interessante informatie op.

Maar doordat er ontzettend veel mensen in dit topic niets anders te horen kregen: "Je gaat offtopic, het hoort hier niet enz enz.." zie ik ze hier dus ook al niet meer terug.
Daarom is dit topic helaas ook meer dood dan levend.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
ikweetniks schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:40:
Plots heb ik het bekende resolutie probleem. :/ :/ Mijn eeepc onthoud de schermresoltuie niet meer. Bij het aan zetten of uit slaapstand staat mjin scherm telkens op 1024x768 best wel irritant.
Het rare is dat ik daar tot gisteren an toe nooit last van heb gehad.

Dus moet er wel iets veranderd zijn in de tussentijd wat dit veroorzaakt.
Enigste wat ik kan bedenken is met het installeren van de acpi, wireless, of touchpad drivers.

Was daar al een oplossing voor bijv bios update?
Oplossing op http://www.eeeusers.nl/

daar had ik ook last van en na het lezen van het engelse forum tot de volgende oplossing gekomen.

rechtsonder op je scherm, naast de klok staan meerdere icoontjes.
klik rechts op het icoontje van "Eeepc tray utility" en vink de resolutie LCD 1024x600 aan.
daarnaast, als alle icoontjes zichtbaar zijn, staat het " Intel(R) Graphics Media accelorator enz. icoontje, klik links daarna Grafische eigenschappen...kiezen, in het dan volgende scherm, "Scherminstellingen" kiezen en beeldschermresolutie ook op 1024x600 zetten en daarna niet vergeten om op de onderste regel van dit scherm op "ok" te klikken.

hierna moet je "probleem" opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

zo, de bezitter van een 20 gb 901 met linux nu :)
Mooi dinkie, nog even wennen aan de kleine toetsjes (waarom koop je geen 80 gb met xp? ja.. duh.. die is dus weer GROTER, daar gingen we niet voor)

Zeer compleet, handig, alles werkt direct, maar op de een of andere manier wil add/remove software niet starten :| laat ook maar, na 3 keer klikken doet ie het ineens...

Ik zal op dit moment Xandros er nog even op laten staan, alleen ben ik natuurlijk op zoek naar de command line... gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.
laat maar... ctrl-alt-t.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door letatcest op 26-07-2008 13:45 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[edit] whatever... hier stond overigens niks schokkends, wat degene hieronder probeert te suggereren :D

[ Voor 255% gewijzigd door Palomar op 26-07-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
dm worden weer rond gestuurd mensen worden weer tijdelijk gebanned onnodige discussie geblaat komop hou het luchtig hiero information geen disinformation.

Verstandige edit palomar anders had je waarschijnlijk een tempban gekregen of een DM van een mod

Verder ontopic

Is er iemand die windows vista ultimate op zn Eee pc heeft geinstaleerd?

[ Voor 48% gewijzigd door ikweetniks op 26-07-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:28:

Ik heb daar deze http://www.caselogic.nl/H...AF-45ED-B946-4A3966D09869 voor gebruikt, past perfect incl de oplader (701) en een usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zit er bij de 901 dan geen hoes? De hoes die bij de 701 en de 900 zit is nl. prima voor als je hem in je tas wilt 'gooien' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Palomar schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:20:
Accessoires mogen wel hoor, maar als er wordt begonnen over levertijden en douaneheffingen dan ontstaat er altijd weer een ellenlange discussie die veel langer duurt dan 5 minuten. Dat is irritant, omdat andere posts die daar tussenin staan dan nauwelijks gelezen worden.

Misschien dat iemand een topic in het Shopping forum hierover wil starten ("Het grote waar koop ik goedkoop een EeePC topic" oid :P). Dat had ik een tijdje geleden al eens eerder gesuggereerd en een moderator vond dat goed. Ik zou zeggen n start daar een topic :)
En dat bedoelde ik ook!
Nu klaar hiermee..
Tomino schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:56:
[...]

Gelieve dit buiten dit topic te bespreken, hoort hier NIET thuis!

Ik heb mijn Eee deze vakantie gebruikt voor het opslaan van foto's. Elke dag even op de pc zetten en dan in slideshow aan de hele meuk laten zien, Erg leuk als je gelijk kan laten zien hoe de foto's zijn geworden! :)

En uiteraard wat simpele films en oude spelletjes.
Subliem!

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 26-07-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
letatcest schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:41:
zo, de bezitter van een 20 gb 901 met linux nu :)
Mooi dinkie, nog even wennen aan de kleine toetsjes (waarom koop je geen 80 gb met xp? ja.. duh.. die is dus weer GROTER, daar gingen we niet voor)

Zeer compleet, handig, alles werkt direct, maar op de een of andere manier wil add/remove software niet starten :| laat ook maar, na 3 keer klikken doet ie het ineens...

Ik zal op dit moment Xandros er nog even op laten staan, alleen ben ik natuurlijk op zoek naar de command line... gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.
laat maar... ctrl-alt-t.. ;)
Aha, zou je dit eens voor mij kunnen doen? Een kleine moeite denk ik..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Zou zo'n laptopje ook geschikt zijn voor bijvoorbeeld Adobe Flash (en dan bedoel ik het maken van flash applicaties) of bijv. Photoshop CS3. Of is dat toch net wat te zwaar? En iets als dreamweaver?

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 26-07-2008 18:42 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

MsG schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:42:
Zou zo'n laptopje ook geschikt zijn voor bijvoorbeeld Adobe Flash (en dan bedoel ik het maken van flash applicaties) of bijv. Photoshop CS3. Of is dat toch net wat te zwaar? En iets als dreamweaver?
Die applicaties zijn natuurlijk vooral gemaakt voor de wat zwaardere computers, hoewel ze photoshop nu wel geoptimaliseerd hebben, blijft het een zwaar programma.

Op een eee pc zal het dus niet super soepel gaan, met hier en daar een wachttijd. Of je er mee kan werken ligt helemaal aan jou en jouw eisen. Als jij er mee kan leven dat je op alles wat langer moet wachten dan is er niks aan de hand.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Ik heb er adobe cs3 op geinstaleerd en kan er perfect mee shoppe.
Lijkt mij dat adobe flash dreamweaver enz enz geen probleem moet zijn voor de asus Eee pc.

eDIT

Ik heb alleen met het opstarten van cs3 dat tie langer duurt dan op mijn desktop maar das ook logisch.

Maar zoals je aangeeft iedereen ervaart dat weer anders

[ Voor 35% gewijzigd door ikweetniks op 26-07-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik zou potentiele / geinteresseerde kopers van een subnotebook aanraden om eerst eens met de beoogde aankoop wat te "droogtypen" in de winkel. Ik wilde eerst zelf een Asus (kleiner dan 10 inch) kopen, maar wist gelukkig via-via de hand te leggen op een MSI Wind (met 10 inch scherm en een zo goed als vol formaat toetsenbord).

En daar ben ik nu zeer blij mee. Ik heb zeker geen dikke vingers, maar dan merk je pas hoezeer je gewend bent aan de afmetingen van je toetsenbord! Ook de schermgrootte zou voor mij absoluut niet kleiner moeten, voor mij is 10 inch echt het minimale. En ik heb zeer goede ogen.

Dit is niet bedoeld om de kleinere af te kraken, maar meer als tip voor mensen die er nog een willen kopen. Dus wees gewaarschuwd....

_/-\o_

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

_AvA_ schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:00:
[...]

Die applicaties zijn natuurlijk vooral gemaakt voor de wat zwaardere computers, hoewel ze photoshop nu wel geoptimaliseerd hebben, blijft het een zwaar programma.

Op een eee pc zal het dus niet super soepel gaan, met hier en daar een wachttijd. Of je er mee kan werken ligt helemaal aan jou en jouw eisen. Als jij er mee kan leven dat je op alles wat langer moet wachten dan is er niks aan de hand.
Tja ik ben wel wat gewend, en voor dreamweaver heb je natuurlijk ook wel alternatieven. Maar ja ik heb het ding ook weer niet zoo nodig en ik zou hem voornamelijk op vaste plekken gebruiken. Maar die EEE 900 ziet er zo ubergelikt uit :). Helaas alleen wit, en plaatjes van de zwarte vind ik alleen met die lelijke randen ipv fullscreen. Jammer dat ze het design van de 900 niet aan blijven houden. Vind die 1000 toch een stuk minder qua design.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:45:
Heeft hier iemand eigenlijk al een goede torrent client voor de Eee kunnen vinden? Ik heb behoorlijk stevig gegoogled, maar daar komt bar weinig uit, afgezien van uTorrent + WINE. En daar heb ik eigenlijk geen trek in aangezien ik vrij veel negatieve verhalen over WINE heb gelezen. Dus, heeft iemand een goeie tip? Alvast bedankt!
Ook ik heb lang gezocht naar een goede torrent client, die een beetje op uTorrent lijkt. En die heb ik gevonden: Deluge. Staat in een Ubuntu-repository (zal wel multiverse zijn, ofzo). Erg fijne client!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Wellicht ten overvloede: eeebuntu versie 1.0 is uit. Dat is een Ubuntu-distro die specifiek op de EEE is gericht. Vrijwel alles werkt direct na de installatie: wifi, webcam, geluid... Er zitten zelfs scripts bij om na een kernel-update weer de juiste modules te installeren!
Ik heb alleen het shutdown-probleem en de microfoon zelf moeten instellen om die werkend te krijgen. Op het forum is genoeg info daarover te vinden.

Ik heb zelf voor Ubuntu gekozen omdat ik op mijn desktop ook Ubuntu draai -- scheelt met leercurve, en ik weet hoe ik mijn eigen 'toolchain' moet opbouwen. Als je vanaf nul begint is Mandriva misschien een betere keuze -- de officiele Mandriva distro schijnt de EEE direct te ondersteunen, en bij Ubuntu ben je afhankelijk van allerlei particulieren initiatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
iemand een idee of deze dingen:
http://www.asusparts.eu/p...892_2135&products_id=1630
ook ergens anders verkrijgbaar zijn? of heeft iemand hier er misschien zelfs nog eentje liggen?

die 7.21€ Incl. BTW heb ik er nog wel voor over, maar dan komt er nog 16€ aan verzendkosten bovenop.. wordt me een beetje te gortig voor een puur cosmetische upgrade
(heb 't allang werkend, eerst met zo'n dealextreme plugje dat na 2 weken gebruik van ellende uitelkaar viel, en toen maar met gewoon een opengetrokken eurostekker-snoer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
User321 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:03:
iemand een idee of deze dingen:
http://www.asusparts.eu/p...892_2135&products_id=1630
ook ergens anders verkrijgbaar zijn? of heeft iemand hier er misschien zelfs nog eentje liggen?

die 7.21€ Incl. BTW heb ik er nog wel voor over, maar dan komt er nog 16€ aan verzendkosten bovenop.. wordt me een beetje te gortig voor een puur cosmetische upgrade
(heb 't allang werkend, eerst met zo'n dealextreme plugje dat na 2 weken gebruik van ellende uitelkaar viel, en toen maar met gewoon een opengetrokken eurostekker-snoer :P )
Waarom zou je een andere adapter willen als je in het normale blok gewoon een EU kabel kan stoppen?

Explain plz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tomino schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Waarom zou je een andere adapter willen als je in het normale blok gewoon een EU kabel kan stoppen?

Explain plz..
Ws. heeft iemand een eeepc uit china gekocht en zoekt hij nu een clipje om op de US-adapter te zetten ;)

Ik heb zelf overigens zo'n reisadapter ietswat gemod zodat ie stevig op de eeepc adapter past.
En ik heb ook nog een tweede adapter gekocht op http://shop.brando.com.hk, waar al zo'n clip bij zit. Maar op die site kan ik hem niet meer vinden.

[edit] toch wel: http://shop.brando.com.hk...4&dept_id=028&cat_id=0808 . Kost 26 dollar incl. shipping (+- 15 euro dus).

[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 26-07-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
fub schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:03:
Wellicht ten overvloede: eeebuntu versie 1.0 is uit. Dat is een Ubuntu-distro die specifiek op de EEE is gericht. Vrijwel alles werkt direct na de installatie: wifi, webcam, geluid... Er zitten zelfs scripts bij om na een kernel-update weer de juiste modules te installeren!
Ik heb alleen het shutdown-probleem en de microfoon zelf moeten instellen om die werkend te krijgen. Op het forum is genoeg info daarover te vinden.

Ik heb zelf voor Ubuntu gekozen omdat ik op mijn desktop ook Ubuntu draai -- scheelt met leercurve, en ik weet hoe ik mijn eigen 'toolchain' moet opbouwen. Als je vanaf nul begint is Mandriva misschien een betere keuze -- de officiele Mandriva distro schijnt de EEE direct te ondersteunen, en bij Ubuntu ben je afhankelijk van allerlei particulieren initiatieven...
Heb ik ook al geprobeerd, maar vind het een wat rommelige distro. Het is niet zo 'clean' meer zoals ik van Ubuntu gewend ben. Ze hebben er zelf van alles aan toegevoegd wat imo niet nodig is.
UbuntuEee (een andere dus) bevalt me beter, al werken daarmee nog niet alle functies out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:25:
LS,

Allereerst, een superforum, ik check hem elke dag, daarom ben ik dan nu ook maar lid geworden :D

Ik heb sinds kort een mooie witte stoere 900. Na veel wikken en wegen toch aangeschaft :P Er superblij mee, dat wel... Maar je hoort het al, een kleine maar...

1. Als ik draadloos internet thuis, perfect, als ik probeer een draadloos netwerk te zoeken bij kennisen dan vind ik wel het netwerk van de buren maar niet die van m'n kennisen, dit probleem had ik ook elders, wel het draadloze netwerk van verderop, maar niet het netwerk waar ik naast zat. Weet iemand een oplossing? (out-of-the-box, want ik vind het perfect werken Linux)

2. Als ik wil internetten bij m'n schoonouders (KPN) kan ik niet op hun netwerk komen, ze hebben een draadloze router van KPN, deze werkt toch ook gewoon met WEP??

3. Niet echt een probleem :P, heeft iemand al zijn EEE voorizen van stickers of laten laser-etchen?? Want het ziet er allemaal super uit, maar is dat het ook?

Heb al geruime tijd overal gezocht maar niks kunnen vinden.
Niemand met hetzelfde probleem? Of een oplossing. Heb een laptop tas gevonden bij de V&D, sloegen ze aan voor €0,50 ipv 5 dus dat viel weer mee, alles past er precies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:25:
[...]

Niemand met hetzelfde probleem? Of een oplossing. Heb een laptop tas gevonden bij de V&D, sloegen ze aan voor €0,50 ipv 5 dus dat viel weer mee, alles past er precies in.
fotootje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
MsG schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:42:
Ik draai pant shop pro 7 zonder problemen hier. Ik denk dat allemaal wel werkt hoor.

Ik heb hier zelfs cubase sx lopend, das nogal een zwaaie 24 sporen hardiskrecorder met allemaal vsts. loopt gewoon, f een 4 trak muziekje mee gemaakt.

De meeste van dat soort programmas hebben meer aan geheugen dan de processor, en sinds hier een gig in zit kom je al behoorlijk ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Flash/Dreamweaver/Photoshop zullen allemaal wel prima werken, alleen is het kleine scherm denk ik de beperkende factor. Op een normaal 1024x768-scherm kun je al nauwelijks alle essentiele toolbars kwijt. Het 900-scherm is dan ook nog es een tikje kleiner.
Dat soort progs werken imo pas goed met een lekker groot scherm, of dual screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:08:
Ik zou potentiele / geinteresseerde kopers van een subnotebook aanraden om eerst eens met de beoogde aankoop wat te "droogtypen" in de winkel. Ik wilde eerst zelf een Asus (kleiner dan 10 inch) kopen, maar wist gelukkig via-via de hand te leggen op een MSI Wind (met 10 inch scherm en een zo goed als vol formaat toetsenbord).

En daar ben ik nu zeer blij mee. Ik heb zeker geen dikke vingers, maar dan merk je pas hoezeer je gewend bent aan de afmetingen van je toetsenbord! Ook de schermgrootte zou voor mij absoluut niet kleiner moeten, voor mij is 10 inch echt het minimale. En ik heb zeer goede ogen.

Dit is niet bedoeld om de kleinere af te kraken, maar meer als tip voor mensen die er nog een willen kopen. Dus wees gewaarschuwd....

_/-\o_
Grappig, er zijn blijkbaar verschillen tussen de EeePC zwarte en witte toetsenborden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Palomar schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Ws. heeft iemand een eeepc uit china gekocht en zoekt hij nu een clipje om op de US-adapter te zetten ;)

Ik heb zelf overigens zo'n reisadapter ietswat gemod zodat ie stevig op de eeepc adapter past.
En ik heb ook nog een tweede adapter gekocht op http://shop.brando.com.hk, waar al zo'n clip bij zit. Maar op die site kan ik hem niet meer vinden.

[edit] toch wel: http://shop.brando.com.hk...4&dept_id=028&cat_id=0808 . Kost 26 dollar incl. shipping (+- 15 euro dus).
zo'n reis-adapter... kun je hem daarmee over de gehele wereld gebruiken ? (dus ook in die 110 volt landen ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
wazzup105 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:33:
[...]

zo'n reis-adapter... kun je hem daarmee over de gehele wereld gebruiken ? (dus ook in die 110 volt landen ? )
De standaard adapter van de EEE werkt al op 110-230V, enige wat je nodig hebt is de juiste adapter voor de pinnen voor het stopcontact. Heb de mijne probleemloos mee gehad naar de USA met enkel een reisadapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fub schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:51:
[...]
Ook ik heb lang gezocht naar een goede torrent client, die een beetje op uTorrent lijkt. En die heb ik gevonden: Deluge. Staat in een Ubuntu-repository (zal wel multiverse zijn, ofzo). Erg fijne client!
En die valt gewoon op Xandros te installeren? Ik ga het proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
fub schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:03:

Een linux distro die t tot versie 1.0 heeft getrapt ( wat in linux termen dus nagenoeg perfect betekend) en dan problemen geeft? Dat riekt wel erg naar microsoft praktijken. Het viel me al op dat xandros een viruskiller aan boord heeft.Klinkt nie zo best. Er werd altijd geroeppen dat linux veel minder problemen had dan windows, maar volgens mij kwam dat omdat er veel minder dingen in werkten, Nu dat steeds meer op win begint te lijken komen die problemen natuurlijk ook.
Ondertussen is dat opensource en gratis software gebrabbel natuurlijk ook onzin geworden. Er is ontzettend veel geld met die distros gemoeid en zo'n ubuntu wil natuurlijk ook zo snel mogelijk de eerste zijn, met dit soort problemen als gevolg.

[ Voor 15% gewijzigd door verleemen op 27-07-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verleemen? Voor Xandros moet je bijvoorbeeld betalen, maar is een hele andere distributie dan Ubuntu die gewoon gratis te verkrijgen is.

Het is helemaal geen onzin, dat opensource en gratis software. Het is wel degelijk zo, enkel nu worden deze ook op subnotebooks meegeleverd en het ligt er maar net aan wat de fabrikant wil, in zee gaan met Xandros of een ander?

Daarbij waren er altijd wel virusscanners voor Linux, niet omdat er virussen zijn voor Linux, maar juist voor eventuele bestanden die je van je Linuxsysteem afhaalt en wilt gebruiken op een MS systeem en dan niet gelijk in problemen komt. Waar Linux helemaal geen last mee heeft, kan zware gevolgen hebben voor MS.

Ik vind het ook voorbarig om te zeggen, omdat het op windows gaat lijken (waarmee?) krijg je die problemen ook. Ik denk dat je eerst juist veel dingen moet uitproberen om dan pas te zeggen nee dit hoef ik niet.

Wat Fub beschreef over "als je vanaf nul begint is Mandriva een betere keuze" is zijn/haar mening, maar die zal ik niet delen. Ik heb Mandriva moeten gebruiken vanwege school en vond het vreselijk en ook qua uiterlijk. Daarna OpenSUSE, Ubuntu en zelfs Kubuntu gaan uitproberen om te kiezen wat ik nou precies wilde en is voor mij Ubuntu geworden wat overigens niet op mijn Asus Eee pc komt, maar op mijn MSI Wind.

Het zal altijd nog een persoonlijke smaak zijn en ook dat met Linux op een Eee pc, maar ik denk wel dat we blij mogen zijn met zoveel keus en dat we vooralsnog met Linux qua virus en eventueel spywarenarigheid daar nauwelijks last van hebben.

Geef mij dus maar Xandros op de Asus Eee pc (die hopelijk maandag komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:24:

Geef mij dus maar Xandros op de Asus Eee pc (die hopelijk maandag komt).
Jammer dat de applicaties van Asus/Xandros niet up to date zijn. Een van de voorbeelden is dat de meeste linux derivaten inmiddels Firefox 3 beschikbaar hebben, maar voor Xandros is firefox 3 (nog?) niet beschikbaar. Je kan dat weliswaar oplossen met tig handelingen, maar ik doe dat liever "Easy" met apt-get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
handig die ingebouwde camera, kan je ook andere computers mee filmen:)
http://nl.youtube.com/watch?v=CoBoQN-cbGw
gewoon rechtstreeks met de webcam en mic van de eeepc met windows movie maker..
van opname tot publiceren op youtube in 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:24:
Verleemen? Voor Xandros moet je bijvoorbeeld betalen, maar is een hele andere distributie dan Ubuntu die gewoon gratis te verkrijgen is.

Het is helemaal geen onzin, dat opensource en gratis software. Het is wel degelijk zo, enkel nu worden deze ook op subnotebooks meegeleverd en het ligt er maar net aan wat de fabrikant wil, in zee gaan met Xandros of een ander?
Dat gratis en opensource vind ik op zich een goed idee hoor, daar niet van maar ondertussen worden er al lang commerciele programmas gemaakt die op linux draaien, Daarnaast draait linux voornamelijk op computers waar wel weer geld me word verdiend en die de distros dus onder druk zetten ( ja jongens van ubuntu zeggen ze dan, als jullie niet op tijd iets hebben dan leveren we onze dell pcs toch met suse, ik zeg maar wat). Om van de proffessionele servermarkt nog maar te zwijgen.
Misschien dat er niet meteen geld mee gemoeid is, maar er is natuurlijk wel een bepaald machtspelletje aan de gang, de meest populaire distro krijgt namelijk weer support van zoiets als google of HP. Gratis servertjes om dingen te runnen en te testen,bv.

Wat zegt asus zelf over zn eeepc? with linux you do not have to worry about virus.
Dat dr geen virussen voor linux waren was toch altijd een van de paradepaardjes?

Dat linux op windows gaat lijken bedoel ik de GUI en de plug and play filosofie, vanuit t eindgebruikersperspectief dus.

als je 7 jaar geleden ME op een willekeurige pc installeerde dan had je een messenger, internet en een werkende video en geluidskaart. Gewoon iets wat zondermeer werkte zonder dat je daar nog verder iets voor hoefde te doen, Ja ok, windows rammelt van alle kanten maaar... voorbeeldje. Ik had een compac celeron 400 bak 2de hands gekocht om als mediacenter te gebruiken. Dus ik zet er een linux distro op. (suse) ik klik op een mp3tje en...... geen geluid dus. Nah dan maar debian dr op. zelfde shit. Toen maar ME gekocht
en voila. we hadden films en muziek. ( ja met bsplayer en winamp kan je gewoon divx draaien vanaf 400 MHZ, we hadden dr zelfs gta3 op lopen)

Dan kan je natuurlijk met t argument komen dat er voor windows veel meer driversupport is, Nou, Ik vind dat t de verantwoordelijkheid van een een distro is dat die support er is. Als ik met mijn pinguin aan de riem op straat ga lopen en tux schijt in jou tuin dan ben ik toch de gene die verantwoordelijk is? Het eind van t verhaal is dat t niet werkt. En dan mag t nog zo stabiel zijn allemaal, hij doet t dus niet ( en van dat soort dingen kan ik echt tegen t plavond opklauteren)

Tegewoordig kan dat met een linux distro ook. Gewoon die basis dingen weet je wel. vanuit een eindgebruikersperspectief is dat heel belangrijk. in auto stappen, sleutel in t contact, om draaien en rijden maar, dat principe. Ik had vooral 2 jaar geleden vaak t gevoel dat je een ferrari had waar je zelf je wielen voor moest gaan maken.

Maar goed, nu dit soort dingen dus wel standaard bij een distro zitten ( het automatisch herkennen van de audiokaart ed. komen de probleempjes natuurlijk ook om de hoek kijken. ook linux distros zullen steeds sneller geupdated worden voordat ze echt stabiel zijn. Wat dat betreft vind ik t wel weer een prestatie vana asus dat ze een xandros dr op hebben kunnen zetten in dat halve jaar dat ze m ontwierpen. maar inderdaad met een pidgin zonder webcam support. Ik had in 1997 al camarades webcam draaien Op windows dan wel....

Verder vind ik linux best ok verder, t duurt alleen wat langer, geld ook voor de mac, maar ze komen dr wel... Dus ik blijf braafjes om de zoveel tijd kijken hoever ze zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door verleemen op 27-07-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik moet zeggen, mn gewone laptop staat nu al een week in de kast, Die eee went snel. In t begin had ik nog wel ff last van mn nek als ik te lang dr achter zat maar nu weet ik alweer niet beter.
Bijna alles draait ook perfect, sommigge zware apps wat minder, maar t zal me niet verbazen als dr straks een dual atom aan komt. Voor wat t toetsenbord betreft, ik maak nogal vaak spelfouten en daar heb ik met mn eee tje een stuk minder last van omdat ik wat meer gedwongen word te kijken wat ik doe. Daarnaast is t erg aangenaam dat die fan zo goed als onhoorbaar is, ik heb de neiging mn laptop nooit uit te zetten want t ding is altijd wel ergens mee bezig en ik hou van instant access en dat betekend dat de rust inj mn woonslaaphok terug gekeert is. (geen gezoem in de hoek van de kamer meer.)
Voor t lezen van mn ebooks vind ik t wat minder geschikt, dr past niet zoveel text op t schermpje, vind t toch wel aangenamer lezen als t beeld op dat van een pocketboek lijkt, dus 2 paginas naast elkaar.
heb ondertussen ook textaloud en spraakherkenning dr op staan, dus ik laat grote bestanden voorlezen, zo dwing je je zelf een stapje verder in de evolutie van de pc te gaan he.

Dus binnekort hoef ik niet meer te tieppen , moet wel de spraakherkenningssoftwafre nog trainen
(tasti) is gratis ook. maar werkt al redelijk, opstarten van programmas werkt al met voice, zelfs met de ingebouwde micro, maar om te citeren heb je toch nog wel een headset nodig...

[Hier kan je mn eee horen praten.

http://nl.youtube.com/watch?v=JIC5Qcl3r1A

[ Voor 20% gewijzigd door verleemen op 27-07-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:09:
[...]

Jammer dat de applicaties van Asus/Xandros niet up to date zijn. Een van de voorbeelden is dat de meeste linux derivaten inmiddels Firefox 3 beschikbaar hebben, maar voor Xandros is firefox 3 (nog?) niet beschikbaar. Je kan dat weliswaar oplossen met tig handelingen, maar ik doe dat liever "Easy" met apt-get.
Dan ligt het dus aan Asus en Xandros en niet aan de overige distributies ;).
En klopt je kan bij vele gewoon al FF 3 gebruiken, maar wel jammer dan dat het bij Xandros niet kan. En uiteraard op de makkelijkste manier is wel fijn en zal het ook altijd blijven.

Toch zal ik ook zelf wel de moeite nemen om dingen opgelost te krijgen, door de andere weg te kiezen. Dat vind ik ook wel een voordeel van Linux.
Het is altijd persoonlijk en ik zelf moet altijd geprikkeld blijven om mijn interesse te behouden en dat kan dus vooral met Linux.

@Verleemen

Uiteraard over het machtspel ben ik het eens, ik liet al zoiets al een tijd terug vallen over de Atom processor wat ik ook op een machtspel vind lijken.

En verder begrijp ik je ook wel hoor, jaren terug hoorde ik ze er ook over en had ik zoiets van ok. Nou toen ik het allemaal las, waagde ik er niet aan (Linux was te moeilijk voor mij).
Dit kwam ook, omdat ik toen niet zo geïnteresseerd was in hoe alles in elkaar zat qua computers. Nu wel en wil ik het ook leren, al is Linux uiteraard wel verbetert.

Ik ben wel blij dat we met Asus en vele andere.. nu kunnen kiezen tussen XP of Linux. Met Asus is het voordeel vind ik dat als je voor Linux kiest dat je wat meer SSD hebt :P.
Ach het heeft zijn voor- en nadelen en zal altijd zo blijven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik weet dat er veel met Linux werken maar ik wilde toch graag mijn vista procedure mee geven.
Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt, maar tot nu toe heb ik er bijzonder goede ervaringen mee.
Natuurlijk loopt XP veel sneller zonder enige tweaks.
Voor mensen die alles willen tweaken of gewoon willen kijken hoever je kunt gaan met dit kleine speelgoed, moet ik wel concluderen na lang onderzoek dat de gma900 geen Aero zal ondersteunen.
Het is niet erg want je hebt er toch niets aan en wat moet je er mee op een laptop?
Op mijn desktop ziet het er mooi uit maar dat is dan ook wel een stukke sneller systeem.

Dingen die mij echt opvallen:

Eerst de bios zoals ik hem heb.

Asus eee pc (laatste bios versie)

Bios
(alles op default settings behalve bootorder en hdd order)

Bootorder

1. Usb dvd (is een usb Samsung dvd brander)
2. Ssd (juist, is de 16 gb pci-e ssd drive)
3. Disabled

1st drive ssd (sloom ?, welnee, gewoon alles goed instellen en vooral met geduld)
2nd drive ob ssd

Safe configuration change and exit now? Yes.

Het starten van vista installatie disk is bij de eerste optie na 55 seconden, dan zie ik dus Nederland en de instellingen voor het toetsenbord (VS) en kan ik op volgende/ok drukken.

Mijn desktop is een pentium 4 3.00 ghz met ook 2 gb ddr2

Die is pas na 2 minuten bij dit eerste scherm.
Reden ? Geen idee de dvd's zijn 100% identiek en even snel gemaakt in nero.

Maar natuurlijk als het daadwerkelijke kopiëren plaats vindt is mijn desktop wel na 20 min klaar en eee pas na bijna 2 uur hahaha.

(ik heb het nog steeds over 1 schijf, de 16 gb die 3.8 is veel te klein en die heb ik gewoon op ongepartioneerde ruimte staan)

Maar wat nu weer zo apart is, is dat als ik me desktop en de 900 tegelijk opstart scheelt het maar 3 seconden voor vista inlogscherm is geladen.
Soms heel soms is de 900 zelfs sneller met opstarten (hier ben ik nog niet uit)
Wat wel zeker is, is dat XP in 15 minuten volledig op de desktop staat en me desktop dan nog niet eens op de helft van het laden is. Of dit aan ssd ligt? Geen idee, maar opmerkelijk.

Goed, hier komt mijn installatie setup manier/ volgorde voor wie het graag weten wil natuurlijk:

1. Bios standard
2. Windows vista ultimate setup 32-bit
3. Alle drives weghalen
4. Drive 16 gb installeren op ongepartioneerde ruimte
5. Gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken
6. 5 tot 15 minuten wachten tot ssd indicator uit is
7. Start snelheid test druk op volgende / klaar
8. Wachten, en senseo maken :p
9. Nog een senseo maken :p

10. Automatische updates uitzetten
11. Modem offline halen
12. Inloggen
13. Wachten tot ssd indicator uit is of zo goed als uit.
14. Systeem herstel uitzetten
15. Energie beheer op hoge prestaties en stand-by uitzetten voor scherm als hdd

16. Schijf defragmentatie (alle schijven)

17. Start (menu) uitvoeren
18. Cmd
19. Cleanmgr /sageset:1
20. Alles aanvinken
21. Cleanmgr /sagerun:1
22. Cleanmgr
23. Enter
24. Bestanden van alle gebruikers (ja)
25. Alles aanvinken en oude herstel punten deleten (ok)

26. Inmiddels is er meer dan 6 gb vrij op c:\ dus kan sp1 er op.
27. Stop dvd met Windows vista sp1 en installeer.
28. Sorry, dit kan bijna 2 uur duren. (daarom heb ik maar Windows Vista besteld met sp1 er in, leek me in ieder geval beter. Maar goed dit is toch meer om te testen)

29. Na een paar uur staat sp1 er op. Belangrijk is nu wel dat de screensafer aanbleef staan anders heb je een probleem met je scherm natuurlijk, maar dat leek me logisch)

30. Start - uitvoeren
31. Cmd (als administrator)
32. Vsp1cln.exe (belangrijk!)
33. Yes

P.s. Vsp1cln.exe zorgt er voor dat sp1 vast op je systeem staat en alle ouder zooi word vervangen. Scheel bijna 600 + mb aan ruimte wat er daarna vrij komt (dacht ik)

34. Cleanmgr /sagerun:1
35. Cleanmgr
36. Schijf defragmentatie (nog een keer, belangrijk na sp1)

P.s is het slecht om de ssd te defragmenteren? Ik las dat ergens maar weet iemand of dit waar is?
Zoja, dan moet ik dat in vervolg maar overslaan natuurlijk.

37. Microsoft office 2007 installeren
38. Microsoft office 2007 sp1 installeren (ik heb sp1 voor vista op dvd als voor office, gewoon handig)

39. MSN live messenger installeren ( ik heb de .msi only installer voor alleen Windows live messenger, rest van live gebruik ik niet of online)

40. Patchou. On misbaar. MSN live messenger plus! Extension. (ik vind het handig voor de logs, beter dan die van microsoft tot nu toe)

41. Windows update configureren voor elke dag en automatisch installeren
42. Windows update ook alternatieve/ extra onderdelen
43. Reboot
44. Voor inlogscherm modem aanzetten tot alle lampjes branden
45. Inloggen

46. Na de belangrijke updates download ik ook alle extra updates (indien er nog genoeg ruimte is)
Maar ik doe dit alleen maar om te testen, zoals dreamscene etc.

47. Daar kan je ook aangeven dat je voor office de updates wil en overige Windows update onderdelen.

48. Vista is vrij snel klaar omdat sp1 er al op staat, ongeveer 260 mb en rond de 32 updates
49. Office is rond de 160 mb en ik dacht 15 updates

Op dit moment zou alles er opstaan op de virusscanner na.
Alle updates en extra's maakt een totaal van 13.1 gb
Net genoeg om op de 16 gb te zetten. We hebben dan nog in real 15.1 dus, ongeveer
1,5 gb over.

Het kan zijn dat er tussendoor een schoonmaak moet plaats vinden maar na mijn test moet dit allemaal passen. Natuurlijk hoeft heel office niet als je alleen word wil, scheelt ongeveer 300 mb.

Over dat defragmenteren, dat het voor ssd slecht zou zijn zou ik graag van iemand bevestigd zien of dit waar is of niet.

Zo, lange post en hopelijk een beetje duidelijk (niet op spelvvvvouten letten please) :p

Btw, in XP kan je dit ook doen in dos (cmd)

Sfc /purgecache

(hoe dit in vista moet geen idee) maar in XP scheelt dat ook een hoop extra ruimte.

Groeten en succes voor de geen die het willen proberen,
Wel op eigen risico:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik denk dat als je echt wilt weten waarom hij sloom opstart je eventueel bootvis kan gebruiken.
Die laat als ik het me goed herriner zien wat er gedaan wordt bij het opstarten(services opstarten enzo) en dan kan je je systeem/EEE Pc er ook mee "timen".
Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dit zou 1 van de methoden kunnen zijn om je opstartprocedure te timen.
Het moeten dan natuurlijk wel beide relatief schone installs zijn, want anders vegelijk je appels en peren naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey :)

Ik wilde graag een EEE pc aanschaffen en dan wel de goedkoopste, heb hem hier en daar gezien voor 199 euro dat is dus de versie met 512MB geheugen. Aantal vraagjes die ik nog daarover heb.

- Als ik hem zo aanschaf kan ik dan zonder modificaties gewoon een divxje kijken?
- En is het evt mogenlijk om mp3 te luisteren als de laptop dicht is?
- En is de WiFi ontvangst goed?

Verder wil ik zelf een beetje extra ram toevoegen en windows xp erop zetten, dit gaat wel een beetje makkelijk?

Vind het een erg leuk laptopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 15:42
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:44:
heb jij je eeepc eigelijk al op een zonnepaneeltje laten draaien?
ik dacht ik vraag de expert.
Ik was deze vraag van een tijdje terug niet vergeten. Ik wilde mijn EEE PCtje niet zomaar direct aan het paneel knopen omdat de spanning nogal variabel is. Ik daarom een auto-adapter besteld en die kwam gisteren binnen. Gelukkig is het vandaag enigszins zonnig, dus ik kon het gelijk proberen. En het werkt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/nieuws/img/20080726PVlaptop4.jpg

Meer foto's en een beschrijving: klik.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
CanonG1 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:20:
[...]

Ik was deze vraag van een tijdje terug niet vergeten. Ik wilde mijn EEE PCtje niet zomaar direct aan het paneel knopen omdat de spanning nogal variabel is. Ik daarom een auto-adapter besteld en die kwam gisteren binnen. Gelukkig is het vandaag enigszins zonnig, dus ik kon het gelijk proberen. En het werkt :)

[afbeelding]

Meer foto's en een beschrijving: klik.
heel erg blijk kijk nu, hoeveel ben ik voor zon paneel kwijt in totaal? Ik zie 48 watt voor 170 euro staan.
Ik heb begrepen dat een atom in de maak is die maar 0,6 watt verbruikt ( loopt dan wel maar op 500 Mhz en dat de huidige chipset ook niet helemaal optimaal is, maar we zullen over een jaartje nog wel eens een laptop kunnen krijgen die genoeg heeft aan 7 watt of zo, vooral met zo'n oledshermpje, Dan zijn we helemaal klaar:)

Dr mag uiteindelijk ook wel een autoaccu tussen hoor ( dat is tenminste wel uiteindelijk mn bedoeling in de caravan.voor als t zonnetje is gaan slapen. Maar wel vet dattie puur op solar werkt, ik denk dat je de primeur hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door verleemen op 27-07-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Heeft die ook Atom?

In Ander Nieuws

Hah, als je een Wind voorziet van meer geheugen, void je de garantie :+
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is dus in de VS (of zo) In Nederland kan dat dus echt niet. Dat soort dingen staat de wet gewoon niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 15:42
:?
hoeveel ben ik voor zon paneel kwijt in totaal? Ik zie 48 watt voor 170 euro staan.
Deze was € 25, tweedehands. Nieuw kan altijd nog ...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

wsmaal schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:32:
[...]

Aha, zou je dit eens voor mij kunnen doen? Een kleine moeite denk ik..:-)
sorry dat ik er zo laat op terug kom, maar zit in thailand en niet heel handig qua internet hier...
Het commando werkt niet helaas, maar de batterij eruit halen laat zien: 6600mAh Heb hem dan ook hier gekocht, de meesten proberen je echter de 900 aan te smeren voor hetzelfde geld, maar voor de oplettende tweaker :)

Wilde express niet een net iets grotere met een normale HD en dus ook een grotere behuizing, dan koop ik liever een echte laptop. Het typen went gelukkig redelijk snel, behalve dat de pijltjestoets direct naast de shift zit!

Amarok blijft toch wel mijn no1 favorite music program :)
@ al dat windows/linux geneuzel (@verleemen dus) dat is allemaal zo niet kloppende info... maar ja, die discussie moeten we hier niet voeren ;)

En een heavy mac user next to me vindt het een supercool aparaatje! dat zegt dan ook weer wat...

Iets vreemds: als ik picasa heb opgestart (wat bij de standaard apps hoort) dan scrollt mijn touchpad niet meer met two finger scrolling. Zal wel iets met Wine te maken hebben of iets dergelijks, maar het is toch vervelend.
Ik kom er vooralsnog geen anderen met hetzelfde probleem tegen (niet in dit topic en ook niet via een quick google search)

[ Voor 13% gewijzigd door letatcest op 28-07-2008 09:26 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over Nederlandse leveringen van 901 en 1000 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

verleemen schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:34:
Dan kan je natuurlijk met t argument komen dat er voor windows veel meer driversupport is, Nou, Ik vind dat t de verantwoordelijkheid van een een distro is dat die support er is. Als ik met mijn pinguin aan de riem op straat ga lopen en tux schijt in jou tuin dan ben ik toch de gene die verantwoordelijk is? Het eind van t verhaal is dat t niet werkt. En dan mag t nog zo stabiel zijn allemaal, hij doet t dus niet ( en van dat soort dingen kan ik echt tegen t plavond opklauteren)
Ik vind je taalgebruik wat grof, maar ik wil hier toch wel even inhoudelijk op in gaan.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar elke keer als ik een moederbord koop, zit daar een CD bij met drivers voor Windows. En die drivers moet ik ook elke keer zelf installeren, en dan werkt het geluid wel goed, en dan doet de webcam het wel.
Met Linux is dat precies hetzelfde: je moet eventjes de juiste drivers installeren en de boel even instellen, en dan werkt het allemaal. Ik zie het verschil niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:07:
Hey :)

Ik wilde graag een EEE pc aanschaffen en dan wel de goedkoopste, heb hem hier en daar gezien voor 199 euro dat is dus de versie met 512MB geheugen. Aantal vraagjes die ik nog daarover heb.

- Als ik hem zo aanschaf kan ik dan zonder modificaties gewoon een divxje kijken?
- En is het evt mogenlijk om mp3 te luisteren als de laptop dicht is?
- En is de WiFi ontvangst goed?

Verder wil ik zelf een beetje extra ram toevoegen en windows xp erop zetten, dit gaat wel een beetje makkelijk?

Vind het een erg leuk laptopje
DivXjes kan je zonder problemen direct kijken
Als de laptop dicht gaat gaat ie vanzelf in slaapstand, dus dan stopt ook je MP3...
WiFi ontvangst is uitstekend (beter in elk geval dan een Belkin PCMCIA ontvanger in een laptop er vlak naast bij mij in elk geval)

Extra RAM kan je gemakkelijk toevoegen via het paneel onderaan en instructies hoe je XP erop zet en drivers voor alle apparatuur wordt gewoon meegeleverd door Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog op zoek naar een manier om XP op een SD kaart te zetten en dan ook direct vanaf de SD kaart te kunnen booten, zonder dus de interne SSDs te gebruiken. Is er iemand die hier een manier voor heeft gevonden? Ik heb me suf gegoogled maar alle instructies die ik vind gaan over de diverse manieren om het op je SSD te zetten danwel om Linux Live SD kaartjes aan te maken.

Edit: update: Ik heb wat gevonden: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=21002

Gaat dan wel op een harddisk ipv een SD kaartje maar het idee is hetzelfde. Er wordt geclaimed dat het max aantal writes van een SD kaartje te klein zou zijn voor XP, wat wel eens zou kunnen kloppen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als ik de plaatjes bekijk van de 900 zie ik bij de zwarte de hele tijd een lelijke rand om het scherm, terwijl deze bij specs toch zegt 8,9 inch. Is de zwarte nou exact hetzelfde als de witte? Of is het scherm inderdaad kleiner ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:20:
[...]

sorry dat ik er zo laat op terug kom, maar zit in thailand en niet heel handig qua internet hier...
Het commando werkt niet helaas, maar de batterij eruit halen laat zien: 6600mAh Heb hem dan ook hier gekocht, de meesten proberen je echter de 900 aan te smeren voor hetzelfde geld, maar voor de oplettende tweaker :)
Wellicht dat de 901 een meer recente versie van Xandros heeft en voornoemd commando elders staat of verwijderd is. Dat laatste zou me niet verbazen omdat het commando foutieve informatie oplevert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:54:
[...]

DivXjes kan je zonder problemen direct kijken
Als de laptop dicht gaat gaat ie vanzelf in slaapstand, dus dan stopt ook je MP3...
WiFi ontvangst is uitstekend (beter in elk geval dan een Belkin PCMCIA ontvanger in een laptop er vlak naast bij mij in elk geval)

Extra RAM kan je gemakkelijk toevoegen via het paneel onderaan en instructies hoe je XP erop zet en drivers voor alle apparatuur wordt gewoon meegeleverd door Asus.
Is puur een instelling hoor dat je laptop in slaapstand gaat als je hem dichtdoet.. Bij mij gaat enkel het scherm uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:05:
Als ik de plaatjes bekijk van de 900 zie ik bij de zwarte de hele tijd een lelijke rand om het scherm, terwijl deze bij specs toch zegt 8,9 inch. Is de zwarte nou exact hetzelfde als de witte? Of is het scherm inderdaad kleiner ofzo?
De 900 zwart en wit hebben exact hetzelfde scherm en exact dezelfde rand. Wellicht zit je witte plaatjes van de 701 die uit staat met de zwarte 900 te vergelijken? De witte 701 die uit staat kan op plaatjes nogal eens lijken een heel mooi klein randje te hebben (maar daar zitten dan de speakers en dergelijke).

Dit is een correcte afbeelding van de witte 900 met rand: http://www.mobilecomputer...-to-miss-out-on-atom.html

En dit de zwarte 900 (met exact dezelfde rand zoals je kunt zien: http://cache.gizmodo.com/...rces/2008/04/black900.jpg

En dit zo'n misleidend plaatje van de 701: http://www.asusreviews.co...s/assets/Asus%20EEEPC.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

pricewatch: Asus Eee PC 900 20G Zwart

Tweakers.net doet ook aan misleiding :). Ik schrok namelijk van die lelijke border.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Buffalo, een Amerikaanse geheugen producent, heeft iets heel intressants voor de EEE's op de markt:
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2008/July/general%20news/buffalo_eee_ssd.jpg
SSD upgrades :)
Dus degene die niet vast zitten aan het moederbord. Ze werken voor alle EEE's, tenminste, de SSD EEE's. Ook de 701 4G's, zodra je daar de nieuwe SSD instopt, wordt de interne 4gb SSD uitgeschakelt.
Ikzelf ben vooral geintresseerd in hoe snel deze nieuwe SSD's zijn. En natuurlijk de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:25:
[...]

Ik heb me rot gezocht bij V&D maar niet gevonden wat jij hier (nogal summier) beschrijft. Welke afdeling (computerbenodigdheden, kantoorbenodigdheden, tassen?), welk merk? of beter nog, heb je aub een fotootje???
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic