[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb via ebay een 6600-accu gekocht. Ik krijg hem alleen niet in mn eeepc 701 geklikt. Het gaat heel stroef. Ik heb al redelijk wat kracht gezet, maar durf hem niet harder door te drukken. Hebben meer mensen zulke ervaringen met replacement-batterijen? Moet je nog harder doordrukken of zou die van mij gewoon defect zijn?

PS. de accu is wel geschikt voor de 701 en de pinnetjes komen ook overeen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 22-07-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:04:
Is het normaal als je laptop na 13 dagen niks er mee doen leeg is? Na een volle accu natuurlijk.
Lees even de draadjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
rma van asus duurt wel erg lang. het is al weer 2 weken geleden dat ik hem heb terug gestuurd.
heb gisteren gebelt om te vragen hoelang het nog duurde. en het duurt nog sowieso tot eind deze maand. als het te lang duurt. dan wil ik eigenlijk gaan kijken of het mogelijk is om dan gewoon een andere laptop te krijgen zoals de 901 of de 1000 van asus. omdat die dingen nu bijna hier op de markt zijn voor de zelfde prijs als de 900. hopen dat het lukt om een 901 of 1000h met bijbetaling te krijgen. zou mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De draadjes heb ik gelezen. Maar kan ik dit als defect beschouwen (dus geld terug eisen) of is dit een normaal aspect voor een laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ofwel nog een keer de draadjes LEZEN... :(
Palomar schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:13:
Ik heb via ebay een 6600-accu gekocht. Ik krijg hem alleen niet in mn eeepc 701 geklikt. Het gaat heel stroef. Ik heb al redelijk wat kracht gezet, maar durf hem niet harder door te drukken. Hebben meer mensen zulke ervaringen met replacement-batterijen? Moet je nog harder doordrukken of zou die van mij gewoon defect zijn?

PS. de accu is wel geschikt voor de 701 en de pinnetjes komen ook overeen.
Mijn 10400 mAh ging ook wat stroever dan de stock battery. Je ziet aan de zijkant van de batterij 2 gleuven lopen.

Die komen wel overeen met je 701? Als de gleufjes overeen komen, iets meer kracht gebruiken.
Mijn batterij is inmiddels "ingesleten", en gaat er netzo makkelijk op als de stock battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
ASUS roept in ieder geval dat het geen reden is voor RMA. Geld terug zul je dus niet gauw krijgen, tenzij de verkoper soepel is.

Normaal wil ik het niet noemen. Ik had een Sony die na een maand nog ca 85% van zijn spanning had.

Overigens loopt iedere batterij die niet geladen wordt dus wel terug in capaciteit, de ASUS doet dat alleen aanmerkelijk sneller.

Je kunt voor enkele tientjes een nieuwe batterij met hoge capaciteit via e-bay bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
De connector komt idd wel precies overeen. Ik zie alleen wel de koperen connectors een beetje 'uit lijn' lopen met het zwarte rastertje, dus misschien is dat het probleem.

Nog even geprobeerd en ik zet echt heel veel kracht, maar de laatste 2mm wil ie niet verder. Ik heb geen zin om mn laptop hierdoor te slopen, dus heb al een berichtje gestuurd naar de verkoper.

[edit] even met een schroevendraaier flink in die connectors zitten porren en nu past ie wel makkelijker. Lijkt goed te werken, maar nog even goed testen... vertrouw het nog niet helemaal :P

[ Voor 51% gewijzigd door Palomar op 22-07-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ga de gok wagen en via Ebay een EEE1000 over laten komen. Alleen dat gekloot met PayPal neemt nu even tijd in beslag maar zodra alles is gelukt laat ik stap voor stap weten hoe alles verder gaat.

StarCraft II: Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Lollial schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:11:
Ik ga de gok wagen en via Ebay een EEE1000 over laten komen. Alleen dat gekloot met PayPal neemt nu even tijd in beslag maar zodra alles is gelukt laat ik stap voor stap weten hoe alles verder gaat.
Oei, jij zou ff de forum regels moeten gaan doornemen...

[edit] even met een schroevendraaier flink in die connectors zitten porren en nu past ie wel makkelijker. Lijkt goed te werken, maar nog even goed testen... vertrouw het nog niet helemaal :P

Zou ik zeker weten ook niet doen, gewoon een vervangend exemplaar vragen.
Als die de bv. de volgende maand "kapot"zou gaan, heb je wel een probleem met het omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week woensdag een 10400 accu besteld via ebay voor mijn 900.
donderdag bevestiging shipping ontvangen uit Hong Kong
Vanmorgen accu binnengekregen. Hij past en had nog 40% lading. Hangt nu aan netstroom.
Op de verpakking stond ''gift'' en $10.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Ik zit er aan te denken om er ook eentje te kopen, het enige dat mij tegenhoud is het feit dat er geen tv-out op zit (misschien is het al genoemd in dit 7 delen lange topic ;)

Vandaar deze vraag: werkt zoiets als dit een beetje goed of laat het beeld op je tv dan toch te wensen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Palomar schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35:
De connector komt idd wel precies overeen. Ik zie alleen wel de koperen connectors een beetje 'uit lijn' lopen met het zwarte rastertje, dus misschien is dat het probleem.

Nog even geprobeerd en ik zet echt heel veel kracht, maar de laatste 2mm wil ie niet verder. Ik heb geen zin om mn laptop hierdoor te slopen, dus heb al een berichtje gestuurd naar de verkoper.

Probeer even wat vaseline of kaarsvet in de glij-gleuven (niet op je contacten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:31:
Vanmorgen accu binnengekregen. Hij past en had nog 40% lading. Hangt nu aan netstroom.
_/-\o_
En ook jij zou even de forum regels moeten doornemen, we zijn hier niet in geintreseerd.

Hou het forum schoon & nuttig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:31:
_/-\o_
Via die Fido-nogwat verkoper?

Kun je eens aangeven of er problemen zijn (hoor wel eens wat met 'jump-start' issues) en hoe het uitsteken aan de onderkant bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Rukapul schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:18:
[...]

Via die Fido-nogwat verkoper?

Kun je eens aangeven of er problemen zijn (hoor wel eens wat met 'jump-start' issues) en hoe het uitsteken aan de onderkant bevalt?
Als je vragen heb mbt het bestellen en leveringen, dit graag via de pm!

[ Voor 31% gewijzigd door Windkracht13 op 22-07-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Cletje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Probeer even wat vaseline of kaarsvet in de glij-gleuven (niet op je contacten!)
inmiddels past ie wel (na de contactjes wat te hebben bijgebogen met een schroevendraaier) en werkte die ook, maar nadat ik de batterij er even uit haalde en er weer in heb gedaan maakt ie meestal geen contact. Dit is gewoon rommel en ga er ook niet meer aan prutsen.
Gaat overigens om deze accu: http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWNX:IT&item=370065553297 . Hebben meer mensen ervaring met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Laatst online: 14-11-2024
Windkracht13 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Jij gaat op voor de functie mod? Je gedrag is er in ieder geval wel naar.

Vanmiddag XP op mijn 900 geinstalleerd, geen Nlite gedoe. Werkt overigens prima, en over de snelheid ben ik ruim tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
technonose schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:04:
[...]

4 gb is erg weinig, stel dat je vista wilt gaan gebruiken, dan heb je een probleem. Ik vind dit een grote tekortkoming van deze eee pc's. Tenzij je de linux versie gebruikt, dan is het geen probleem, maar uiteindelijk wil je toch xp of vista omdat je dan je gewone tools ook kunt installeren.

Heb je al gekeken naar de 120 gb versie van de acer one? ook te preorderen voor 344 euro?
Volgens mij een goed alternatief
Ik heb het al eens eerder gezegd, 4gb is ruim voldoende voor xp + office + hoop tools. Misschien dat je dan beter niet constants windows ligt te updaten maar het is heel goed mogelijk. En Vista installeren ... welke voordelen zou het hebben, buiten dat het meer hd ruimte nodig heeft en het systeem meer belast, maar zoals iemand eerder al aangaf, zou het goed draaien op de 16gb ssd.

Nuja, voor mij is de 20gb die ik heb ruim voldoende voor waar ik hem voor gebruik (surfen, mailen, muziek luisteren, films, fotos bewerken met lightroom en soms ook eens snel wat devven). Voor iemand anders zal het dan weer niet genoeg zijn, maar dat is nu het voordeel van alle versies die er ondertussen op de markt gekomen zijn ...
Ik persoonlijk heb het graag zo klein mogelijk en dan blijf je bij de 90x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H5550
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 18:59
Zo, vandaag maar eens de 901 bij Salland besteld.
Nu maar afwachten. Hoeveel weken , maanden :)

[ Voor 14% gewijzigd door H5550 op 22-07-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
DaRKie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:12:
[...]

< knip >
Ik persoonlijk heb het graag zo klein mogelijk en dan blijf je bij de 90x :)
Mijn uitgangspunt is ook niet groter dan de 900 (mobiel incidenteel gebruik tijdens reizen [Mail/News/VoIP/Browsen] en thuis als ik geen zin heb om mijn trage Windows op te starten om alleen even mijn mail te lezen ;-). Alternatieven (bv. Akoya Mini/Advent 4211/MSI Wind) zijn behalve groter/zwaarder volgens vele reviews ook beter dan de Asus EeePC 901. Desondanks overweeg ik de 901 (6600mAh accu) of de in prijs dalende 900 (inclusief 7800mAh Mugen accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
3lmo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:39:
[...]

Jij gaat op voor de functie mod? Je gedrag is er in ieder geval wel naar.

Vanmiddag XP op mijn 900 geinstalleerd, geen Nlite gedoe. Werkt overigens prima, en over de snelheid ben ik ruim tevreden. :)
Ik moet wel zeggen dat het knap irritant is dat er zo slecht gelezen wordt. Daarnaast is er zoiets als een zoekfunctie...

Een dezer dagen zal ik ook XP op m'n 900 zetten. Ik heb een paar xp-applicaties nodig die er onder Linux niet zijn.

Wat ik overigens nog echt mis is een verhaal over de verschillende accu's onderling, dus de 4400 vs. de 5600 vs. de 6600 vs de 10400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Rukapul schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:29:
Heb zojuist Power supply drains when eee 900 switched off? gelezen. Blijkbaar:
• gebruikt standby mode sowieso veel power (waarom? is dat op de 700 ook zo? waarom geen hibernate functie ipv standby aanbieden dan? Dit is vreemd maar mag op zich.)
• gebruikt off (shutdown) mode ook veel power (Dit mag niet.)
• verliest een accu die eruit gehaald wordt geen power
• vertonen andere soorten accus vergelijkbare resultaten

Ik ga nu voor de off/shutdown variant om te testen :)
Met nieuwste bios icm shutdown: in 19 uur tijd van 100% naar 80% dus 1%/uur = ca 44mA (vervolgens in 45 minuten licht gebruik naar 50%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Tot nu toe bevalt xp pro sp3 normale install heel erg goed op mijn eee 900

Na de tweaks met de pagefile enz enz heb ik meer dan 2 gig over op de c schijf meer dan zat.

alles werkt lekker vlot spelletjes, pokeren, films kijken, zelfs streaming video (tv tuner kaart) met vlc player werkt feilloos.

Maare zijn er overklok proggies waarmee je de eee pc''s kunt overklokken, afgezien van nog meer warmte ontwikkeling vroeg het me even af.

Ik heb ook nergens duidelijk kunnen vinden of een sdhc kaart van 16 gig problemen oplevert?

Is het zoiezo mogelijk om de wifi verbinding met de fn toets + f2 uit te schakelen? hier doet hij het niet of is dat alleen maar mogelijk via de bios?

en mijn laatste vraag hoe hebben de meeste van jullie hier de ssd schijven geformateerd?

Hebben jullie fat32 of ntfs gekozen?

Ik heb nou de 4 gig ssd als ntfs geformateerd en de 16 gig als fat32, dacht als die 16 gig het langzaamste is dan zal fat32 wel iets beter zijn ervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door ikweetniks op 22-07-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
overklokken naar 900MHz (+regelen fan, super brighntess etc.): eeectl
16gb sdhc: werkt
wifi uitschakelen met fn+f2: werkt gewoon als je de drivers installeert.
NTFS of FAT32 maakt niet zoveel uit, aangezien je toch geen grote bestanden op je eeepc zet (fat32 is max 4GB). Ik heb zelf NTFS. Voor de andere voordelen van ntfs moet je maar even googlen.

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 22-07-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
Windkracht13 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Misschien niet helemaal conform de forumregels, maar ik vind dit wèl interessant en eerlijk gezegd denk ik dat er meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Als je nou eens de search zou gebruiken, zie dat de meeste vragen al div. keren beantwoord zijn.

De search functie is er gewoon niet voor niets, gebruik 'm dan ook. Op de manier hoe de vragen gesteld worden, kan je al opmaken of iemand al een zelf search heeft gedaan...

No Hard feelings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, weer 2 nieuwe modellen erbij :)

Eee PC 1000HD & 904HD announced

ASUS is wel heel snel met nieuwe modellen uitbrengen! Jammer dat deze 2 Eee PC's 'n gewone HDD hebben, ipv. 'n SDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

Hoicks

Techno!

Ik vraag mij af of ik op een EE PC 901 tv kan kijken met mijn USB DVB-T ontvanger van Avermedia. Mijn P3 1000 Mhz gaf toch wel wat haperingen in het beeld. (Of het komt door mijn brakke config).

Opnemen hoeft niet, maar ik zou graag de eee pc 901 willen gebruiken als meeneem sletje waarbij ik ook dvb-t kan kijken.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:39:
En ja hoor, weer 2 nieuwe modellen erbij :)

Eee PC 1000HD & 904HD announced

ASUS is wel heel snel met nieuwe modellen uitbrengen! Jammer dat deze 2 Eee PC's 'n gewone HDD hebben, ipv. 'n SDD.
die 904 lijkt alleen een ander naampje gekregen te hebben. De specs wijken alleen af wat betreft de camera van de eerder aangekondigde 904 volgens mij. De 100HD wijkt wel weer echt af door de andere processor. Ben wel benieuwd of de 1000h die ik gepreordert heb wel gewoon geleverd wordt met de atom... zo staat het er wel bij Salland in elk geval.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoicks schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:59:
Ik vraag mij af of ik op een EE PC 901 tv kan kijken met mijn USB DVB-T ontvanger van Avermedia. Mijn P3 1000 Mhz gaf toch wel wat haperingen in het beeld. (Of het komt door mijn brakke config).

Opnemen hoeft niet, maar ik zou graag de eee pc 901 willen gebruiken als meeneem sletje waarbij ik ook dvb-t kan kijken.
Met mijn 701 gaat dat perfect (ook avermedia dvb-t). Resolutie is weliswaar iets lager (en dus minder zwaar) dan de 901, maar denk niet dat het verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:15:
[...]

Met nieuwste bios icm shutdown: in 19 uur tijd van 100% naar 80% dus 1%/uur = ca 44mA (vervolgens in 45 minuten licht gebruik naar 50%).
Dit was gewoon met de accu in de EEE te laten hè?
En zonder de accu erin?

Helaas heb ik dit nog niet zelf kunnen testen, kwam iedere keer wat tussen. Hoop hem vanavond te opladen en dan te testen als de accu er niet in zit, of die dan ook zo snel leegloopt (maw: ligt het aan de accu of omdat de EEE in de uitstand tóch -veel- energie gebruikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindekker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 18:45
Hoicks schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:59:

Mijn PCTV nano stick doet het goed op de 900. Alleen de eerste paar seconden na het opstarten krijg je een verward beeld, maar dat trekt na een paar seconden bij...

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

H5550 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:23:
Is dit de WinXP editie? Die zou je toch met 2 werkweken moeten kunnen hebben. Heb de Linux editie niet kunnen spotten bij salland. Ik wacht zelf op de Linux variant, maar die zal uit de UK moeten komen. Staat daar in ieder geval gepland voor de 1e week augustus.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
Leuk, Windows XP. Wilde geen updates meer installeren in verband met te weinig schijfruimte, vind je het gek met een pagefile van 1.5GB! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H5550
martincm schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:32:
[...]

Is dit de WinXP editie? Die zou je toch met 2 werkweken moeten kunnen hebben. Heb de Linux editie niet kunnen spotten bij salland. Ik wacht zelf op de Linux variant, maar die zal uit de UK moeten komen. Staat daar in ieder geval gepland voor de 1e week augustus.
Dit is de XP versie.
Maar de exacte leverdatum is niet bekend.
Komt vanzelf wel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
H5550 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:23:
En hopen dat de 901 met een 6600mAh accu geleverd wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H5550
wsmaal schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:19:
[...]

En hopen dat de 901 met een 6600mAh accu geleverd wordt :-)
Daar ga ik wel vanuit.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
De meeste van jullie zullen hiervan wel op de hoogte zijn,

Hier kun je de nieuwste elantech multi touch pad drivers binnenhalen je krijgt er een tab extra bij de muis eigenschappen.

http://www.elantech.com.tw/download.aspx

Wow, these drivers crap all over the old ones, just make sure you uninstall the old before installing the new.

Pointer movement is much more responsive, also two-finger scrolling is now silky smooth and not laggy like before.

Palomar schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:30:
overklokken naar 900MHz (+regelen fan, super brighntess etc.): eeectl
16gb sdhc: werkt
wifi uitschakelen met fn+f2: werkt gewoon als je de drivers installeert.
NTFS of FAT32 maakt niet zoveel uit, aangezien je toch geen grote bestanden op je eeepc zet (fat32 is max 4GB). Ik heb zelf NTFS. Voor de andere voordelen van ntfs moet je maar even googlen.
Alles werkt ook wifi aan en uit met de fn + f2 toets

Begrijp dat ik ook standaard vragen heb gesteld die al tig keer voorbij zijn gekomen.

De voordelen begreep ik al, ik ging er vanuit dat fat32 sneller is dan ntfs en vroeg me af of jullie daarom fat32 kiezen. aangezien de meeste van ons toch geen 4 gig grote bestanden op de eee pc dumpen ging het me echt om de kleine snelheids winst mocht die er uberhaubt zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door ikweetniks op 24-07-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens asuslaptop.co.uk komt de 20G versie van de EEE PC 901 volgende week binnen. Of dat echt waar is weet ik niet (volgens mij zijn ze ook nog niet te koop in Azie?), maar ze geven dat wel aan in ieder geval. Afwachten maar :)

[ Voor 4% gewijzigd door [BoSS] op 23-07-2008 15:40 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
wat ik her en der lees is dat de verwachting is dat de 901 en de 1000h 29 juli bij de leverancier zou liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wybo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:30:
wat ik her en der lees is dat de verwachting is dat de 901 en de 1000h 29 juli bij de leverancier zou liggen....
Hehe, laat me maar niet beginnen over de 701 :X
Hoe lang stond deze op pre-order bij PCL voordat ze em hadden?
4-5 maanden?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12
/Domme mode aan/
Jammer dat Asus nog geen aankondigingen heeft gedaan dat ze de Eee 906 t/m 920 gaan uitbrengen. Kunnen we nog honderden berichtjes lezen wanneer en bij wie ze gaan uitleveren.
/Domme mode uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marici
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb vandaag de 20GB 900 binnen gekregen en de eerste indrukken zijn erg positief!
Heb er net XP met Office opgezet en ben nog positiever.

Heb toch de 900 boven de 701 verkozen vanwege de schermgrootte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Ik ga vrijdag naar Hong Kong en ben van plan daar naar een 1000h of een 1000 te gaan kijken. Heeft er hier iemand toevallig al ervaring mee (doordat zij net als ik dalijk, ook in het buitenland een eee hebben gekocht)?

Ik kan nergens op internet vinden wat het snelheidsverschil is door de 80 gb schijf vergeleken met de 40 gb SSD. Misschien is iemand hier dat al wel tegengekomen?

Sowieso heb ik nog nergens echte performance reviews van de 1000h gezien, laat staan van de 1000 terwijl ze toch echt beide al uit zijn (elders in de wereld dan).

Verder neem ik aan dat de 1000 qua proc snelheid even snel zal zijn als de 901, maar hoe snel is dat nou eigenlijk? Ter vergelijking: Ik ben nu bezig op een oude AMD sempron 2800 (1,6 Ghz) met 512 MB intern. Ik vermoed dat het Atom platform sneller zal zijn dan wat ik nu heb maar kan hier nergens iets over vinden, behalve dan dat het Atom platform niet per se sneller is dan de Celeron, maar geen idee hoe dit zich verhoudt tot de verouderde Sempron. Sowieso neem ik aan dat de 1 GB intern geheugen het netbook sneller maakt dan mijn laptop maar ik weet het simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb t dan wel over de fusion V1. Weet iemand of in die versie een IR led zit?
Dus de versie met volume knop en VFD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vandaag is mijn 6600mah batterij van Otakupak binnen gekomen hij houd het max 10 minuten vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
Ik heb mijn 900 met XP op de 4gb schijf. Echter heb ik nu nog maar 200 mb over, terwijl de pagefile ook op de andere hardeschijf staat. Ook de progamma's staan op de andere hdd, schijfopruiming etc. geven ook aan dat er niet meer kan worden verwijderd. Iemand enig idee hoe dit komt? Het gaat om XP Pro met SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 11:56
ffb schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:21:
Ik ga vrijdag naar Hong Kong en ben van plan daar naar een 1000h of een 1000 te gaan kijken. Heeft er hier iemand toevallig al ervaring mee (doordat zij net als ik dalijk, ook in het buitenland een eee hebben gekocht)?

Ik kan nergens op internet vinden wat het snelheidsverschil is door de 80 gb schijf vergeleken met de 40 gb SSD. Misschien is iemand hier dat al wel tegengekomen?

Sowieso heb ik nog nergens echte performance reviews van de 1000h gezien, laat staan van de 1000 terwijl ze toch echt beide al uit zijn (elders in de wereld dan).

Verder neem ik aan dat de 1000 qua proc snelheid even snel zal zijn als de 901, maar hoe snel is dat nou eigenlijk? Ter vergelijking: Ik ben nu bezig op een oude AMD sempron 2800 (1,6 Ghz) met 512 MB intern. Ik vermoed dat het Atom platform sneller zal zijn dan wat ik nu heb maar kan hier nergens iets over vinden, behalve dan dat het Atom platform niet per se sneller is dan de Celeron, maar geen idee hoe dit zich verhoudt tot de verouderde Sempron. Sowieso neem ik aan dat de 1 GB intern geheugen het netbook sneller maakt dan mijn laptop maar ik weet het simpelweg niet.
Check de site van tomshardware eens voor een erg interessant verhaal over SSD Vs HDD.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
3lmo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:34:
Ik heb mijn 900 met XP op de 4gb schijf. Echter heb ik nu nog maar 200 mb over, terwijl de pagefile ook op de andere hardeschijf staat. Ook de progamma's staan op de andere hdd, schijfopruiming etc. geven ook aan dat er niet meer kan worden verwijderd. Iemand enig idee hoe dit komt? Het gaat om XP Pro met SP2.
Gebruik je misschien hibernate? Verder kun je met een tooltje als Treesize in kaart brengen welke directory's het meest verbruiken.

[ Voor 61% gewijzigd door Palomar op 23-07-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Denk eigenlijk niet dat de atom/celeron-m uit de eeepc op enig vlak sneller is dan een sempron 2800. De eeepc is geen snelheidsmonster (maar wel snel genoeg voor wat ie moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

B0MBACI schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:30:
Vandaag is mijn 6600mah batterij van Otakupak binnen gekomen hij houd het max 10 minuten vol...
Hoe kan je daar nu al over oordelen dan?
Die Accu moet eerst nog een paar laadcycli voltooien om je een goed beeld ervan te kunnen geven..

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

Klippy

Still Game

De pricewatch weet inmiddels ook al wat shops met de 901 te vermelden. Lijkt me alvast een hoopvol begin :P
shops.nl geeft een verwachte datum op voorraad van 1 augustus aan. Dat zou meevallen.
Ben wel benieuwd hoeveel ze geleverd gaan krijgen dan, krijgen ze 5 stuks en de volgende leverig komt pas over 2 weken en er staan 25 pre-orders. Dan heb je nog niks :P
Dus ik vraag me nog af of nu meteen bestellen wel zo slim is.

[edit]
Ik dacht net WTF doe niet zo moeilijk, dus ik heb hem gewoon besteld daar.
Zie wel wanneer ik hem krijg. Ben het moe om steeds de pricewatch te bekijken :+
Dus ik ben benieuwd :)

[ Voor 18% gewijzigd door Klippy op 23-07-2008 22:30 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
Palomar schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:56:
[...]

Gebruik je misschien hibernate? Verder kun je met een tooltje als Treesize in kaart brengen welke directory's het meest verbruiken.
Slaapstand staat uit. Met Treesize zie ik wel iets van 'servicepack files' en 'servicepack files uninsall' etc. Voor de installatie van SP2 was er 1.5GB vrij, nu nauwelijks 200mb. Zouden die mappen wegkunnen?

Screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

_AvA_ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:04:
[...]

Hoe kan je daar nu al over oordelen dan?
Die Accu moet eerst nog een paar laadcycli voltooien om je een goed beeld ervan te kunnen geven..
Nou ik heb hem heel de avond aan de lader gehad en na 10 minuten begaf hij het daarna weer een uur of 4 aan lader gehad weer minder dan 10 minuten, dus ik denk wel degelijk dat de accu niet goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
ikweetniks schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:04:
De meeste van jullie zullen hiervan wel op de hoogte zijn,

Hier kun je de nieuwste elantech multi touch pad drivers binnenhalen je krijgt er een tab extra bij de muis eigenschappen.

http://www.elantech.com.tw/download.aspx

Wow, these drivers crap all over the old ones, just make sure you uninstall the old before installing the new.

Pointer movement is much more responsive, also two-finger scrolling is now silky smooth and not laggy like before.

Goh, dat ga ik eens proberen!
Het zou niet de eerste driver zijn die Asus op zn cd heeft staan terwijl ze STOKOUD zijn. (zie ook Intel driver)
Bedankt :) Komt in de OP!!
Hier zijn er maar weinig, geen duidelijke gebruikers iig.
Er staan 3 reviews in de OP als je zoiets zoekt.

Qua prestaties is de 1000(H) te vergelijken met de 901 lijkt me. Zelfde platform, cpu, geheugen en resolutie.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Karina5000 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:18:
Ik zit er aan te denken om er ook eentje te kopen, het enige dat mij tegenhoud is het feit dat er geen tv-out op zit (misschien is het al genoemd in dit 7 delen lange topic ;)

Vandaar deze vraag: werkt zoiets als dit een beetje goed of laat het beeld op je tv dan toch te wensen over?
Zoiets vroeg ik mij af, kun je de Asus Eee PC naast het internetten e.d. ook gebruiken als een veredelde videorecorder :) , en er films mee afspelen via de tv (en spelletjes)?
Hij heeft een vga uitgang, dus misschien is zo'n apparaatje als http://www.rotor.eu/multimedia/index.php?page=trust.html iets. En hoe zit het met het geluid, volgens mij alleen een koptelefoon uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34

http://jkkmobile.blogspot...read-and-write-tests.html
Hier staat een vergelijking van de SSD's van de 900 en 901 met onderaan nog een grafiekje van een 30gb Toshiba (zif) schijf (die bijv. ook in een ipod zit), volgens mij gebruiken ze ook zulke hdd's in de meeste netbooks, dus wellicht geeft dit wat inzicht.. ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Kassad schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Check de site van tomshardware eens voor een erg interessant verhaal over SSD Vs HDD.
Dat heb ik gezien, maar dat gaat over energieverbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

nioz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Hier staat een vergelijking van de SSD's van de 900 en 901 met onderaan nog een grafiekje van een 30gb Toshiba (zif) schijf (die bijv. ook in een ipod zit), volgens mij gebruiken ze ook zulke hdd's in de meeste netbooks, dus wellicht geeft dit wat inzicht.. ? :)
Ah mooi! Thanks, daar heb ik wel iets aan ja. Het gaat mij uiteindelijk wel om de algemene snelheid, dus in zijn geheel. Ik heb begrepen dat een 1000h bijvoorbeeld in 40 seconden klaar is met opstarten, dat haalt mijn sempron bij lange na niet. Maar in ieder geval heb ik nu wel een duidelijker beeld van de SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
nioz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:50:
[...]

But.. The new cheaper Eee PC 900 16G is slow... super slow.
I have tested XP on my 900's 16GB SSD, and it was slow.
But this new one is horrible slow.

My advice: Don't buy the new Asus Eee 900 16G.
If you have bought it, return it.

The new cheaper 900 is voor mij werkelijk een verrassing.. Gelukkig komt MSI met een 8.9" :-)

[ Voor 7% gewijzigd door wsmaal op 23-07-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Cleaning Up After Windows Update on a asus 900

Windows Update keeps the installer programs for every single update that it downloads. It also keeps the files that were replaced during the update in case you ever want to uninstall an update. Since most of the updates that we just installed were security patches, we won't ever need to uninstall them, so we can safely get rid of the installation files and the files that Windows Upate has backed up and reclaim a LOT of precious disk space.

First let's check out the damage that was done by Windows Update on my asus 900. Remember that my default Windows install was only 411MB.

Navigate to C:\Windows and check out all of the blue folders that begin with "$NtUninstall." ALL Of these folders can safely be deleted, as well as the "$hf_mig$" folder. Delete all of them.

The Windows directory also contains a lot of log files that begin with "KB," and all of these log files can be deleted as well. Delete all of them.

We're not done yet.

Navigate to C:\Windows\SoftwareDistribution\Download. There are (for me) 345MB of additional files in this directory, all of which can be deleted. To do this safely, we'll have to temporarily stop the Windows Update service. To do so, click on Start and go to Control Panel and then to Administrative Tools. Double click the Services icon and find the Automatic Updates service in the services list. Right click on it and choose "Stop." Close the Services window and go back to that C:\Windows\SoftwareDistribution\Download folder and delete everything inside it.

link http://www.i64x.com/eeexp.php je heb het al gevonden

Hierbij nog een fimpje van de touch pad in actie met de nieuwe multi touch drivers van elantech

bron http://jkkmobile.blogspot...pc-multitouch-update.html

TIP

For best 2 finger scroll put 2 lines scroll in mouse properties under control panel.

[ Voor 7% gewijzigd door ikweetniks op 24-07-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

XanderDrake schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:32:

[...]
Hier zijn er maar weinig, geen duidelijke gebruikers iig.
Er staan 3 reviews in de OP als je zoiets zoekt.

[...]
Qua prestaties is de 1000(H) te vergelijken met de 901 lijkt me. Zelfde platform, cpu, geheugen en resolutie.
Thanks, die reviews had ik allemaal al gezien, maar ze geven niet precies aan hoe de snelheid nu werkelijk is. Mijn referentie systeem is dus de sempron 1,6 Ghz met 512 mb welke als vrij traag aanvoelt (is dan ook al 2 jaar oud), maar ik vermoed dus dat de EEE sneller is al is het maar vanwege het extra geheugen. Hoe dan ook ik wil graag mobieler zijn met mijn laptop en denk dus dat het sowieso een 1000 of een 1000h wordt. Nu nog eens goed overwegen of de 40 GB SSD het extra geld waard is.

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
Ja, dit en nog wat andere opschoonmiddelen heb ik zojuist verricht. Had het net zelf ook gevonden, maar alsnog bedankt. ;) Er is nu weer 2.4GB vrij, volgende keer doe ik echt wel een slipstream en een Nlite installatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3lmo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:14:
[...]

Ja, dit en nog wat andere opschoonmiddelen heb ik zojuist verricht. Had het net zelf ook gevonden, maar alsnog bedankt. ;) Er is nu weer 2.4GB vrij, volgende keer doe ik echt wel een slipstream en een Nlite installatie. 8)7
Zit nu in Vietnam op mijn 1000h eee pc te typen (speciaal voor de vakantiereis gekocht voor opslaan van foto's, internet etc.). Voor die doeleinden is het een prachtig apparaat, sterker nog ik ga er een stuk of vier kopen voor de zaak van mijn zus, voor office doeleinden en langer batterijduur. Ik zal wel daarvoor denk ik de msi-wind aanschaffen omdat de keyboard van de 1000 eee pc gewoon klote is, veelste veel vering effect). Heb niet echt een referentie over hoe snel dat ding nu echt is omdat ik een "lichte gebruiker" ben. Heb laatst tegelijk viruscanner en firefox laten draaien en het verliep nog soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

Hoicks

Techno!

Bij MAX ICT staat de volgende configuratie:

Asus EEE 901/atom/1g/20g/xp/white

Dit klopt toch niet? De 901 met 20GB zou toch met Linux moeten worden geleverd?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Hoicks schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:34:
Bij MAX ICT staat de volgende configuratie:

Asus EEE 901/atom/1g/20g/xp/white

Dit klopt toch niet? De 901 met 20GB zou toch met Linux moeten worden geleverd?
Klopt inderdaad niet nee... Moet Linux variant zijn of XP maar dan 12g ipv 20

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Full Xp of een ge-Nlite versie? Heb je ook al alle onnoddige mappen verwijdert uit je Windhoos map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:05:
[...]

Zit nu in Vietnam op mijn 1000h eee pc te typen (speciaal voor de vakantiereis gekocht voor opslaan van foto's, internet etc.). Voor die doeleinden is het een prachtig apparaat, sterker nog ik ga er een stuk of vier kopen voor de zaak van mijn zus, voor office doeleinden en langer batterijduur. Ik zal wel daarvoor denk ik de msi-wind aanschaffen omdat de keyboard van de 1000 eee pc gewoon klote is, veelste veel vering effect). Heb niet echt een referentie over hoe snel dat ding nu echt is omdat ik een "lichte gebruiker" ben. Heb laatst tegelijk viruscanner en firefox laten draaien en het verliep nog soepel.
Asus Eee PC 1000H vs. MSI Wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Uit diezelfde review:
http://www.laptopmag.com/...c-wind-faceoff.aspx?pid=4
Ze zijn daar super te spreken over de batterylife van de wind, maar hier leveren ze de wind toch gewoon met een 3cell batterij voor 400 euro?

Omdat ik zelf ook een klein laptopje wil gaan kopen heb ik de afgelopen weken veel reviews etc gelezen (ik ben nu van plan om voor de 901 te gaan vanwege het kleine formaat en de 6cell), maar het viel me op dat Asus er vaak van langs kreeg in vergelijkingen vanwege de hoge prijs, omdat bijv. de wind met dezelfde specs dan goedkoper was. Echter lijkt het erop dat alle reviewers de beschikking hadden over een wind met een 6cell (die ze vanaf sept/okt ergens gaan leveren schijnt?), terwijl alle wind en wind-clone netbookjes op dit moment gewoon met 3cell geleverd worden.

Ik ben absoluut niet pro asus, maar aangezien die EEE's en Wind's wat betreft specs zo goed als identiek zijn geeft de prijs in veel vergelijkingen de doorslag, maar als je dan ziet dat je voor die 50-100 euro extra van de EEE wel standaard een betere batterij erbij krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij was voor mij ook de reden om voor de 1000h te kiezen maar ik word nu toch wel een beetje bang dat het toetsenbord zwaar gaat tegenvallen.

Heb nu een 900 en daar maak ik bij het typen ook al zoveel fouten. Voor mij een reden om de 1000h te nemen met een iets groter toetsenbord. Ik ben een "lichte" toetsenist... en ram dus niet op de toetsen. Bij de 900 moet je de toetsen echt goed indrukken.

Het toetsenbord van de Wind schijnt wel lekker te typen maar die accu... Met mijn 900 kan ik max 2 - 2,5 uur vooruit en dat is gewoon te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Die nieuwe touchpad drivers hebben er voor gezorgd dat de touchpad een stuk nauwkeuriger is geworden, maar al de extra multitouch functies werken nu niet meer :/
Naja, ik laat em wel even zo, want ik gebruik de multitouch dingen niet zo vaak, en ik geniet wel van de hogere nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het was vooral belangrijk om bij het installeren van de nieuwe drivers de oude eerst te verwijderen. Dan hoort het wel allemaal goed te werken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
XanderDrake schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:39:
Die nieuwe touchpad drivers hebben er voor gezorgd dat de touchpad een stuk nauwkeuriger is geworden, maar al de extra multitouch functies werken nu niet meer :/
Naja, ik laat em wel even zo, want ik gebruik de multitouch dingen niet zo vaak, en ik geniet wel van de hogere nauwkeurigheid.
Ik meende in dat filmpje te zien dat je de extra functies ook eerst aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
kiddyl schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:50:
Het was vooral belangrijk om bij het installeren van de nieuwe drivers de oude eerst te verwijderen. Dan hoort het wel allemaal goed te werken.
Gedaan en daarna een reboot...
Cletje schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:05:
Ik meende in dat filmpje te zien dat je de extra functies ook eerst aan moet zetten?
Ook daar heb ik naar gekeken, maar ze stonden uit zichzelf al aan...

Ik ben clueless :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
Even een korte update m.b.t. mijn adapter drama. Ik had inderdaad naar jullie moeten luisteren i.p.v. de MediaMarkt een nieuwe voor mij te laten bestellen.

Ik kon de adapter gisteren ophalen. De prijsopgave aan de telefoon was E 68,-. Veel geld, maar ik verwachte daarvoor een originele adapter te ontvangen en ik zou het kunnen verhalen op de verzekering van een vriendin. Vervolgens krijg ik aan de balie te horen dat de adapter E 88,- kostte. Idioot bedrag voor een adapter, maar goed...ik wil mijn vette laptop weer kunnen gebruiken!

Vervolgens pak ik hem thuis uit, blijkt het een reisadapter te zijn. Identiek aan degene die je bij Brando.com.hk voor $26,- kan bestellen!! En ook nog eens de verkeerde volt en ampere waardes!!! Dus die gaat vanavond terug en ik ga mijn geld natuurlijk terug vragen.

Eigenlijk is dit tevens de inleiding naar een link die ik jullie wil geven namelijk asusparts.eu. Hier hebben ze de origenle adapters en waarschijnlijk meer originele reserve onderdelen. Ik ga hier vanavond een nieuwe adapter bestellen die volgens hun na ongeveer 3 dagen bij mij op de mat zou moeten landen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen met deze leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Laatst online: 08-09 21:40
kiddyl schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:50:
Ik ben benieuwd of met de nieuwe drivers de 2-finger scroll in websites onder IE7 weer werkt...? Dit was voor mij de reden om de oude drivers niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier nog een originele adapter liggen van mijn overleden EeePC. Alle onderdelen verkocht behalve de adapter. Het kapotte moederbord met Wifi kaart houd ik zelf. Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn ...

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:40:
De batterij was voor mij ook de reden om voor de 1000h te kiezen maar ik word nu toch wel een beetje bang dat het toetsenbord zwaar gaat tegenvallen.

Heb nu een 900 en daar maak ik bij het typen ook al zoveel fouten. Voor mij een reden om de 1000h te nemen met een iets groter toetsenbord. Ik ben een "lichte" toetsenist... en ram dus niet op de toetsen. Bij de 900 moet je de toetsen echt goed indrukken.

Het toetsenbord van de Wind schijnt wel lekker te typen maar die accu... Met mijn 900 kan ik max 2 - 2,5 uur vooruit en dat is gewoon te weinig.
Vrijwel alle reviews maken over de Asus 90x/1000 kritische kanttekeningen over het toetsenbord. De Wind en klonen hebben volgens de reviewers een kwalitatief veel beter toetsenbord dan de Asus. Uit het MSI draadje heb ik opgemaakt dat er een regeling voor de 3-cell accu (battery exchange 6-cell?) in de maak schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI doet het goed en Asus laat veel steekjes vallen. Wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tsja die laptopmag gaat nog wel uit van de oude prijzen..... op dit moment kan ik in nederland de 1000h goedkoper krijgen dan de wind. Terwijl dat artikel over 150 euro voordeel van de wind praat. Daarnaast krijg ik op de 1000h 3 jaar garrantie bij salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
XanderDrake schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:39:
Hoe bedoel je de multie touch functies werken niet meer? doet tie niks met 2 en 3 vingers?

Heb je er een icoontje bij in je systeemvak ?

Bij mij stond het ook standaard aan en kon het direct gebruiken in IE enz

Mischien alles uninstallen weer rebooten en opnieuw beginnen?
Crapcleaner gebruiken om de registry met niet geldige verwijzingen te verwijderen?
bureno schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:40:
[...]

Ik ben benieuwd of met de nieuwe drivers de 2-finger scroll in websites onder IE7 weer werkt...? Dit was voor mij de reden om de oude drivers niet te gebruiken.
Ga ik nu uitproberen heb er nog IE6 opstaan even updaten naar IE7 is toch handiger met die tabs

[ Voor 32% gewijzigd door ikweetniks op 24-07-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Nog een tip:
Bij Castle-e kun je de eee pc 900 kopen voor 10 euro bij een abo van 17,50 euro pm (25 euro debitel kpn, 2 jaar)

24 * 17,5 = 420
eee pc = 10
Totaal 430 euro (maar met 600 euro beltegoed)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:04:
MSI doet het goed en Asus laat veel steekjes vallen. Wel jammer
Waarmee doet MSI het goed? Dat er een update programma komt? Eerst zien dan geloven. De zwarte MSI Wind is nog steeds niet op de markt.. nog even en we wachten straks een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wsmaal schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:53:
Vrijwel alle reviews maken over de Asus 90x/1000 kritische kanttekeningen over het toetsenbord.
Ik vind het, qua ervaringen met mijn 900, voorbarig van de reviewers om niet met de gewennings periode rekening houden. Na echt één dag kon ik al typen alsof het mijn pc's toetsenbord was. De 900's hebben ook geen last van veringen of bolstaande space-bars.
Ik kan niet voor de 901 en 1000's spreken, maar ik vind dat je het toetsenbord van de 900 eigenlijk niet zomaar mag afkraken, voor mij typt ie heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

Klippy

Still Game

Aah mijn leverdatum van de 901 is van 01-08-2008 naar 2-1-2036 gegaan d:)b :/

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:36:
[...]

Ik vind het, qua ervaringen met mijn 900, voorbarig van de reviewers om niet met de gewennings periode rekening houden. Na echt één dag kon ik al typen alsof het mijn pc's toetsenbord was. De 900's hebben ook geen last van veringen of bolstaande space-bars.
Ik kan niet voor de 901 en 1000's spreken, maar ik vind dat je het toetsenbord van de 900 eigenlijk niet zomaar mag afkraken, voor mij typt ie heerlijk!!
Ik heb met de 900 een paar weken gespeeld en ik deel de opvatting van de reviewers dat het toetsenbord van de 900 waarmee ik gewerkt heb (en kennelijk ook de 90x en 1000 systemen) te verend is, maar persoonlijk heb ik dat niet als storend ervaren (kon er prima op typen). In een van de vorige delen heb ik een probleem met de spacebar van de 900 geventileerd, dat, zoals ik aanvankelijk veronderstelde, niet een incidenteel probleem bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

XanderDrake schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:12:
[...]

Gedaan en daarna een reboot...

[...]

Ook daar heb ik naar gekeken, maar ze stonden uit zichzelf al aan...

Ik ben clueless :/
Kijk even na de reboot in je program files. Als het mapje er nog staat, ook even verwijderen.
Had het eerst ook, nieuwe driver en oude appilicatie waardoor er een rood kruis door het icon stond en de multitouch functies niet meer werkten.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
wsmaal schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:53:
[...]
Uit het MSI draadje heb ik opgemaakt dat er een regeling voor de 3-cell accu (battery exchange 6-cell?) in de maak schijnt te zijn.
Ik denk persoonlijk dat dit niet gaat gebeuren of met een bijbetaling, maar dan is het dus geen echte exchange regeling meer, dan kan je net zo goed gaan e-bayen. Er moet echt wel een fikse marge op de Wind zitten als ze alle 3-cells voor 6-cells gaan omruilen.. en wat doen ze dan met de 3-cells :S

Ik wil er verder geen EEE vs Wind oorlog van maken, maar ik begon hier in eerste instantie over omdat de prijs en goede batterij van de wind zo vaak in reviews wordt aangehaald en dat klopt dus eigenlijk niet. Dat maakt de EEE en de Wind dus eigenlijk gewoon gelijkwaardig.. (batt. vs prijs)
op het toetsenbord na dan blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand eigenlijk al een goede torrent client voor de Eee kunnen vinden? Ik heb behoorlijk stevig gegoogled, maar daar komt bar weinig uit, afgezien van uTorrent + WINE. En daar heb ik eigenlijk geen trek in aangezien ik vrij veel negatieve verhalen over WINE heb gelezen. Dus, heeft iemand een goeie tip? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Transmission die standaard bij Ubuntu zit bevalt me prima. Heeft alleen wat weinig instelmogelijkheden, maar die gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje rare vraag maar kun je op zo'n EEE ook filmpjes enzo afspelen of is het puur voor browsing / tekstverwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:44
Je kunt op de eee alles doen wat op een gewone pc ook kan. Alleen voor zware applicaties is hij minder geschikt. Filmpjes streamen van internet (youtube), mijn nas via Wifi of een externe HD via USB is geen enkel probleem. Geen ervaring echter met HD-materiaal, verwacht dat hij daar moeite mee zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gehoord maar helaas niet kunnen testen ivm RMA dat 720p geen probleem moet zijn met de juiste codecs. Hoop dat er ooit nog een tutorial komt ivm codecs in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:19
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:45:
Heeft hier iemand eigenlijk al een goede torrent client voor de Eee kunnen vinden? Ik heb behoorlijk stevig gegoogled, maar daar komt bar weinig uit, afgezien van uTorrent + WINE. En daar heb ik eigenlijk geen trek in aangezien ik vrij veel negatieve verhalen over WINE heb gelezen. Dus, heeft iemand een goeie tip? Alvast bedankt!
Ik gebruik al jaren "rtorrent" op mijn Linux servertje. Vooral erg handig i.c.m. "screen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Net een week de eee 900, nu al een joekel van een trojan op de SSD die al mn dlls aarvrat.
Dus vannacht maar weer opnieuw windows geinstalleert. Maar wat vreemd, bepaalde software zoals windows moviemaker zat er niet bij, en de eerste keer dat ik t van dezelfde usb stick installeerde dus wel.
T is geen virus, want dr zit nu wel een goeie killer op.

Maar ik heb een nog groter probleem, en dat had ik de eerste keer ook. Als ik games als gta3 en dosbox fullscreen wil runnen krijg ik de melding dat mijn beeldscherm minimaal op 800x600 moet staan.
volgens mijn asus tray utility (v5.1.1) staat ie toch braaf op 1024 x 600 ( en voor t oog ook dus, maar ook als ik m in de nog grotere compressed mode zet blijven die programmas daar op hangen en gaan niet verder. De games die ook windowed aankunnen werken wel, maar dan krijg je dus een nog kleiner schermpje op je 9 inch,,,

Nou denk ik dan, dan maar de nieuwe vga driver van asus zelf downloaden. Beweert die driver dat mijn computer niet aan de minimale eisen voldoet....

Windows moviemaker start wel door maar beweert ook dart mijn scherm op minder dan 600 x 800 staat..voor de rest werkt t programma gewoon. Ik dacht daar staat vast wel al iets over op de andere eee forums, maar mooi niet dus.l

Iemsnd hier misschien?

voor de rest loopt ie prima. ik heb zelfs Cubase SX hier draaien en t ding beweert dat ik een asio kaart heb::)

[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 25-07-2008 06:33 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik heb ook de 6600 mah accu besteld bij Otakupark, maar ik ben er zelf niet zo verschrikkelijk tevreden mee. Met de standaard accu kon ik bij normaal gebruik 2,5 uur op de laptop werken en met de nieuwe accu 3,5 uur. ik vind dat eerlijk gezegd een magere verbetering.

Voor mensen die hun geheugen willen uitbreiden maar het onhandig vinden dat hun externe hardschijf losbungelt aan de laptop, hierbij mijn advies, maak hem vast aan je laptop!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BFUTLNJG.jpg
Daarnaast heb ik nog een handige retractable muis, waarin het retratable mechanisme is ingebouwd in de muis ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Chiii schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 03:03:
Voor mensen die hun geheugen willen uitbreiden maar het onhandig vinden dat hun externe hardschijf losbungelt aan de laptop, hierbij mijn advies, maak hem vast aan je laptop!
[afbeelding]
grappig. maar werk die usb kabels dan ook netjes weg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb je zo'n mooi smal mooi licht ding gekocht :D ..........

ik vind het zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Laatst online: 08-09 21:40
Ik vind dat mijn 900 al veel te snel achterover kantelt, kan me niet voorstellen dat die van jou dat met een hd eraan niet heeft? :?
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic