[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:10:
Ik wil XP gaan installeren op mijn 900 en wil dat doen via een SD card. Ik heb alleen een probleem om de SD card 'bootable' te maken op een Apple Mac. Alle proggies daarvoor zijn alleen beschikbaar voor de PC. Weet iemand hoe je dat op een Apple kan doen onder OS X?
Ik heb maar ff gebuik gemaakt van vmware fusion met een xp pro installatie, het is wel eens handig om dat zo achter de hand te hebben.

Ook wel eens handig als je s60 toestel (nokia oid) of wm6 (htc bijv) hebt en daar dingen op wilt installen.
(mijn mda synct wel met de mac, maar meeste installers zijn helaas toch altijd exe bestanden.)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Consumentenbond heeft de Asus Eee 901 (Linux en XP) de hemel ingeprezen als beste koop. In de test is de Acer Aspire One niet meegenomen, wel de MSI Wind die er minder goed van afgekomen is. Het oordeel van de CB is opmerkelijk als je deze uitgebreide review hebt gelezen..

Ik heb voor mijn dochter een 900 (linux) gekocht waarmee ik een paar weken heb gespeeld (default easy mode). Afgezien van de te kleine capaciteit accu (4400 mAh) ben ik over de 900 niet ontevreden en ben/was van plan voor mijzelf een 901 aan te schaffen. Wat zou kunnen verbeteren (geldt ook voor de 901) is dat de meegeleverde applicaties niet te ver achter blijven met de actuele releases. Een van de voorbeelden is dat de meeste linux derivaten inmiddels Firefox 3 beschikbaar hebben maar voor Xandros is firefox 3 (nog?) niet beschikbaar. Je kan dat weliswaar oplossen met tig handelingen, maar ik doe dat liever "Easy" met apt-get. Wellicht een reden om over te stappen naar Eee XP, waarvoor sowieso meer applicaties beschikbaar zijn :-)

Waarom meld ik bovenstaand? O.a. over de accu van de 900 (BAT0/info en de capaciteit) heb ik meerdere malen met Asus via e-mail contact gehad, maar uiteindelijk zijn mijn mails geclosed zonder reactie van Asus. Deze arrogante gang van zaken is mij in het verkeerde keelgat geschoten en ik kijk nu naar mogelijke alternatieven voor de 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest wel erg lachen om wat de Consumentenbond over de accu wist te melden: "... kleine formaat en accuduur van 4 tot 6 uur...". Hebben ze dat ding nou echt getest of gewoon de reclamefolder over zitten tikken???

Ik ga ze maar even een mailtje sturen en ze vragen of ze hier eens willen gaan lezen. Denk dat er dan toch wel heel snel een rectificatie gaat komen...

Nog wat anders: de 4400 accu van mijn 701 'lekt' niet bovenmatig. Als ik 'em volledig oplaad geeft hij pas na een dag of vier niet gebruiken aan dat er nog 80 tot 90 procent 'sap' in zit.
Heb nu dus wel na drie weken vakantie op de motor kunnen concluderen dat een tweede accu een must is. Om via de accu van de motorfiets de boel op te laden is toch niet zo praktisch...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:24:
Ik moest wel erg lachen om wat de Consumentenbond over de accu wist te melden: "... kleine formaat en accuduur van 4 tot 6 uur...". Hebben ze dat ding nou echt getest of gewoon de reclamefolder over zitten tikken???

Ik ga ze maar even een mailtje sturen en ze vragen of ze hier eens willen gaan lezen. Denk dat er dan toch wel heel snel een rectificatie gaat komen...
Lees dit ook maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Kan er iemand het artikel van CB inscannen en me doorsturen?
Ben lid van Test-aankoop (België) maar natuurlijk niet van CB ... spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
verleemen schreef op zondag 20 juli 2008 @
misschien is dit iets voor jou: http://www.usboot.org/tiki-index.php

het kost wel ff tijd, en je moet regelmatig een responsecode "ophalen" via hun site om verder te komen met de installatie, maar uiteindelijk werkt het wel, ik heb win2000 op een externe disk via usb. XP ga ik binnenkort eens proberen, (met Dosbox kun je dan ook oude spelen gebruiken he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mechanik schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:47:
Kan er iemand het artikel van CB inscannen en me doorsturen?
Ben lid van Test-aankoop (België) maar natuurlijk niet van CB ... spijtig genoeg
Ik heb het documentje maar even on-line gezet: hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Ik weet niet of het al besproken is ergens, maar is er al iets meer bekend over de beschikbaarheid van de Eee 901? Volgens de test van de Consumentenbond is deze te krijgen in Augustus voor €399. Ik vraag me af waar ze die info vandaan hebben, want ik heb het nergens anders gezien. Zouden ze dat direct van Asus te horen hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pxa270 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:12:
Zouden ze dat direct van Asus te horen hebben gekregen?
Ik vind het bericht van de Consumentenbond een nogal hoog b*llsh*tgehalte hebben, met name over het accugebruik 8)7 . Dat lijkt toch wel enorm te zijn ingefluisterd door Asus. Dat de 901 in augustus in NL leverbaar is zou ik dus ook maar met een korreltje zout nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij halen ze het accugebruik van de 900 en de 901 door elkaar, want laatstgenoemde heeft wel een grotere accu dan de 900. Dat wordt overigens alleen genoemd in de papieren consumentengids in een heel kort tekstblokje. In het artikel van technonose kom ik verder weinig onwaarheden tegen. Denk verder dat je je als tweaker niet echt moet orienteren adhv. de consumentengids. Is teveel gericht op de doorsnee computergebruiker (goede handleiding, aanwezigheid van antivirus e.d. vinden ze haast belangrijker dan accuduur).

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 20-07-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Kan iemand dat artikel anders even inscannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
s0k schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:42:
Kan iemand dat artikel anders even inscannen?
Kijk een paar berichten hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
pxa270 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:12:
Ik weet niet of het al besproken is ergens, maar is er al iets meer bekend over de beschikbaarheid van de Eee 901? Volgens de test van de Consumentenbond is deze te krijgen in Augustus voor €399. Ik vraag me af waar ze die info vandaan hebben, want ik heb het nergens anders gezien. Zouden ze dat direct van Asus te horen hebben gekregen?
In deel 6:
Misschien komt de EEE 901 toch binnenkort in Nederland?? Half juni vond ik dit op ZDnet.nl: "De 901 verschijnt in augustus, de 1000 volgt iets later, aldus Asus-woordvoerder Milan Rado." En gisteren stond er een paginagroot artikel in de Mediamarkt-krant. Wie weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:14

Klippy

Still Game

Ik zit ook al een tijdje op de 901 te wachten..
Wil hem binnen 4 weken hebben eigenlijk.. Ben benieuwd of dat gaat lukken... ben bang.

Kan hem ook wel zelf meenemen uit de USA, maar weet niet of dat veel voordeliger gaat zijn. En dat vind ik ook niet echt de moeite.

Toch jammer dat NL zo laat is. Alle pre-orders zullen wel snel weg zijn. Of wachten ze zo lang omdat ze dan meteen goed leverbaar zijn, want ik vind het vreemd dat je nog nergens kan reserveren terwijl een Wind al weken te koop stond op diverse websites toen de leverdatum nog lang niet bekend was.

[ Voor 30% gewijzigd door Klippy op 20-07-2008 16:58 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marici
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zit te twijfelen tussen de 4GB 701 en de 20GB 900 versie. Ik heb alle topics doorgelezen maar zou toch graag nog wat meer ervaringen horen. Ik ben vooral op zoek naar:

* Hoe bevalt jouw eee als je er een uur of twee mee hebt zitten werken? (Welke versie heb je?)

Ik wil de mijne gaan gebruiken voor school (aantekeningen maken, papers schrijven), internet, instant messaging, foto's sorteren tijdens reizen en heel af en toe eens wat muziek luisteren.
Het prijsverschil tussen de 2 versies is zo'n 100 euro. Met dat geld kan ik de 701 qua geheugen en schijfruimte wel uitbreiden, maar het scherm wordt er natuurlijk niet groter door. :)
Kortom, is het scherm van de 900 het verschil in prijs met de 701 waard?

Ook lees ik over de Samsonite tasjes die mensen gekocht hebben om de eee in te vervoeren. Nou vind ik die tassen niet zo heel erg mooi en wil ik 'm graag in mijn handtas vervoeren. Vrouwen (of vriendinnen) met een eee, doen jullie de eee met de sleeve in jullie handtas of gaat hij in een aparte tas mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:44
Bij twijfel over de 4gb701 of de 20 GB 900 zou ik de laatste nemen. Ik heb nu (sinds net voor kerstmis) de 701 en die bevalt uitstekend, ook na enkele uren gebruik maar een iets groter scherm in hetzelfde formaat computer zou ik wel op prijs stellen. Schijfruimte is ook nooit weg en zeker als je foto's gaat sorteren c.q. beoordelen op reis. Ik heb mijn eee mee gehad op een zesweekse trip naar indonesie en samen met een portable harddisk/imagetank was dat een goede combinatie. Zit nu te twijfelen over de aanschaf van een 901 met touch screen. De 901 komt met bluetooth en een grotere accu, dat zijn voor mij de overwegingen om nu niet de 900 te kopen.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marici: Ik heb een 701 en gebruik hem voornamelijk als ik op vakantie ben of een andere trip maak met de motor. Ik hou er een vakantiedagboek op bij (Word 2003), internet er veel mee via allerlei hotspots die ik onderweg tegenkom (check het weerbericht, boek af en toe een hotelletje, kijk hoe m'n favoriete voetbalclub het doet) en maak er met MapSource mooie routes mee die ik vervolgens via USB naar m'n Garmin navigatiesysteem stuur. Verder dump ik er via USB m'n foto's op, bewerk ze en verstuur ze via e-mail. Twee uur werken gaat prima, ook met de eee op schoot.

Ik maak gebruik van een 'gestripte' nLite XP-versie (zie deze handleiding) en maak gebruik van een 900x540 schermresolutie met aangepaste lettertypes (volgens deze handleiding) zodat er heel goed met het 7 inch schermpje is te werken. Verder heb ik de 512 MB geheugenmodule vervangen door een 2 GB exemplaar en overweeg ik om een extra accu te kopen omdat 2 uur accucapaciteit toch wel wat krap is. Ook heb ik wat losse 4 GB SD-kaartjes aangeschaft. Ik heb in maart 330 euro voor mijn 701 betaald, inmiddels koop je hem al voor 250 euro.

Als je er niet elke dag gebruik van maakt zou ik voor de goedkope 701 gaan. Wil je hem echt heel vaak gaan gebruiken dan zou ik op de 901 wachten. Betere accutijd, groter scherm, maar dat kost je dan wel minstens 150 euro meer, waarmee je ook evt. alle extra's kan kopen die ik net heb genoemd...

Overigens is de 701 dermate krasvast en stevig gebouwd dat ik hem niet in een aparte tas vervoer. Hij gaat gewoon in de handtas van m'n vriendin (zonder sleeve, die heeft de 701 Surf niet) of tussen de kleren in de motorkoffer.

Succes bij je beslissing! (en laat hier even weten wat het is geworden, en dan vooral: waarom!)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd.. ik heb ook al vanaf december 2007 een 701 (900 was er toen nog niet) en ben er erg tevreden mee, maar als ik hem nu zou gaan kopen dan zou ik denk ik ook voor een 900 of 901 gaan. Een groter scherm en standaard meer geheugen vind ik het prijsverschil wel waard. Ik vind het echter niet de moeite/geld waard om mn huidige 701 te verkopen en een 900 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik ga morgen naar Hong Kong, weet iemand misschien hoeveel de ASUS EEE PC op dit moment kost daar? Ik ben van plan om er daar een aan te schaffen als ik daar veel goedkoper uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op nou Ryvion, effe Googelen!
Minder dan 3000 HKD voor een 701 en rond de 4000 HKD voor een 900. Mag je zelf de koers erbij zoeken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De koers kon je ook ff googelen :P
Maar ik vroeg het hier, omdat ik een recente prijs wou weten :)

Overigens, zit het nou wel of geen ''gat'' tussen het keyboard en het scherm zoals bij die van Packard Bell en Acer One? Op de foto's zie je geen ''gat'' maar in de winkel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik heb nu een vakantiebaantje en kan me dus over een paar maanden iets meer veroorloven dan nu het geval is. Ik wil een grappig netbookje kopen voor erbij. Lijkt me super handig op vakantie en om lekker op de bank te kunnen surfen.

Ik kan me nog wel herinneren dat Asus de R2H uitbracht:
Afbeeldingslocatie: http://www.navigadget.com/wp-content/postimages/2006/12/asus-r2h-gps-335.jpg
Dat was een hele PC in een superklein pakketje. Heb er maanden voor gespaard, maar uiteindelijk niet gekocht, vooral door de gebruikerservaring van een vriend van me die hem wel had gekocht.

Het kwam er op neer dat de resolutie te laag was en de accuduur te kort. Bovendien was de snelheid te laag en was het super onhandig dat er geen toetsenbord op zat.

Pluspunten waren de GPS navigatie en het touchscreen.

Pas geleden hoorde ik weer van zo'n geinig apparaatje, de OQO Model 02

Afbeeldingslocatie: http://blogs.zdnet.com/mobile-gadgeteer/images/oqo_model02.jpg

Leek me ook wel geinig, maar veel te duur en de toetsen waren mij te klein.

Toch maar weer even wachten. Er volgde nieuws over nieuwe mobiele processors die in de pijplijn zaten (van Intel). De generatie uit 2009 zou het meest interessant worden.
Toen kwam er al vrij snel nieuws van Asus, de Eee pc werd gelanceert. Eventjes naar gekeken, en toch weer tot de conclusie gekomen: te traag, resolutie niet hoog genoeg. De prijs ging in ieder geval wel de goede kant op.
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2007/9/asus-eee-pc.jpg

Na wat research de eee pc 900 tegen gekomen. Dat werd al interessanter. En na een tijdje kwam ook de eee pc 901 in beeld. Kijk, daar heb ik wat aan. een snelle processor, goede accuduur, prachtig uiterlijk, en vooral: de prijs :9~
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2008/05/eeepc901s.jpg

Een paar dagen geleden verscheen dan een nieuwsbericht op tweakers.net: nieuws: Nieuwe M912-netbook van Gigabyte arriveert in september
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/2545602174_bd4da4a8c7.jpg?v=0
Dat is toch nog interessanter, betere specs...
Grotere harde schijf (160GB), Touch Screen, een nog hogere resolutie... het klinkt heel erg goed. Een groot nadeel is dan weer de prijs. die is met ongeveer 600 euro gewoon te hoog. En dat is heel jammer.

Dat zette me toch weer aan het denken. Intel komt toch nog met nieuwere CPU's? Even opzoeken, en daar vind ik het al: http://www.engadget.com/2...ual-core-atom-processors/
Een 1,87Ghz Dual Core processor die geschikt is voor mobiel gebruik. Een Dual Core processor is geweldig natuurlijk.

Nou zit ik te twijfelen wat ik zou doen. Zal ik wachten tot de nieuwe processors en dan waarschijnlijk ook een nieuwe versie van de Eee pc, moet ik wachten op touch screen? moet ik wachten tot een hogere resolutie?

Wie weet wat er in het verschiet ligt?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrytheone
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ben al een tijdje de eigenaar van een Asus Eee. Ik heb de 701 8G daar heb ik zelf 2gig werkgeheugen in gezet. Ook heb ik der XP op gezet met behulp van N-lite, werkt erg goed en kan er mijn eigen apps op draaien.
Nu heb ik ook het een en ander veranderd aan de hardware, ik was niet blij dat er geen blauw-tand in zat en vond het niet handig om er een USB stik in te hebben voor meer opslag / die uitsteken.
Dus heb ik er 2 USB poortjes in gebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3116/2600736494_76b66753da.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3129/2600735004_4fc5558f34.jpg

Wel erg handig omdat ik mijn HTC gebruik als modem om onderweg te kunnen internetten. Maar nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik een 4400 mhA accu heb. terwijl er op de bovengenoemde tabel staat dat er een 5200 mhA in moet zitten. ???? Vaag heeft iemand anders dit ook?

En ik heb dan nog een vraag kan deze 10400mAh accu die ik op ebay gezien heb ook in de 701?
http://cgi.ebay.com/Li-io...Q_trksidZp1742.m153.l1262

mooi rond is niet vierkand! dus lul niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
zijn usb boot en windows install utillities soms illegaal? Ik weet niet wat er aan de hand is, maar iedere keer als ik na lang zoeken op t net iets dergelijks vind werkt de link ernaar toe niet.
Ook de windows xp handleiding op de TS hier doet t dus niet
usb_prep8.zip geeft een dode link... Ook als ik t via google zoek.
wat is hier aan de hand?

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Ryvion schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:53:
Overigens, zit het nou wel of geen ''gat'' tussen het keyboard en het scherm zoals bij die van Packard Bell en Acer One? Op de foto's zie je geen ''gat'' maar in de winkel wel.
dat gat wordt opgevuld door de accu.

[ Voor 79% gewijzigd door mzeist op 20-07-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farrytheone schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:09:
Maar nu en ik tot de ontdekking gekomen dat ik een 4400 mhA accu heb. terwijl er op de bovengenoemde tabel staat dat er een 5200 mhA in moet zitten. ???? Vaag heeft iemand anders dit ook?

En ik heb dan nog een vraag kan deze 10400mAh accu die ik op ebay gezien heb ook in de 701?
Hmm... er zijn hier al bladzijdes vol geschreven over alle accu-ellende met Asus. Ik denk dat je gewoon (net als zoveel mensen hier in Nederland) dikke pech hebt dat je geen 5200 accu hebt maar zo'n beperkte 4400. Asus lijkt niet van plan daar iets aan te gaan doen...

En ja, die 10400 accu past ook in je 701. Denk er wel om dat 'ie enorm uitsteekt aan de onderkant. Als je dat geen punt vind heb je er een leuke accu aan.

Overigens complimenten voor de keurige inbouw van de USB poortjes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrytheone
Kijk ff op deze pagina als je XP wil hebben en ook nog is wat ruimte over wil houden. Je kan een heleboel weg laten van XP je hebt namelijk al die drivers niet nodig!

http://i64x.com/eeexp.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Er is in de USA een pricedrop aangekondigd/aan het plaats vinden.
Op zich is dat heel erg goed nieuws, als dat wordt doorgevoerd in Nederland dan zou ik de 1000h zeker meer prefereren dan de MSI Wind.
Aangezien ik toch al over die twee zat te twijelen.
Je zou dan een 6 cells accu hebben EN minder betalen, wat wil je nog meer(6 cell accu van de Wind is nog geen zekerheid, die van de 1000h hopelijk wel).
En niet dat het zoals de andere modellen de afgeslankte accu's geleverd kregen.
[BoSS] schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:26:
Ik zit erg te twijfelen om de EEE 901 20GB in Nederland te kopen (waarschijnlijk nog enkele weken wachten) of door een collega een UK-versie mee te laten nemen. Qua prijs maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit (prijs in Engeland rond de 410 euro incl. BTW, verwachte verkoopprijs in NL 399 euro) maar ik heb dan wel een Engelse stekker ipv. een Europese en ik weet niet of Asus Worldwide (of Europe-wide) garantie heeft. Of is het verstandiger om te wachten op de NL-versie?
Dit heb ik zelf ook een beetje (met de prijsverlaging in me achterhoofd natuurlijk). Een vriend van me gaat binnenkort naar Engeland en die kan het meenemen. Engelse stekker maakt niet eens zoveel uit. Ik ben het wel gewend als Aziaat. De garantie daar en tegen is weer wel van uiterst belang. En ik wil dan eigenlijk ook wel weten hoe ze me gaan behandelen, als een UK klant of als een NL klant. Ik heb een beetje het gevoel dat het in de UK beter geregeld wordt dan in NL namelijk. Dan zou ik in dit geval toch wel als UK klant gezien willen worden aangezien ik het apparaat daar heb gekocht. En wat er ook wel eens in het MSI Wind topic is genoemd was dat de interpunctie's een beetje anders zouden zijn, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het een probleem zou moeten zijn. Aangezien ik nu ook niet echt zoek naar interpunctie's.

[ Voor 55% gewijzigd door 455451n op 20-07-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zit erg te twijfelen om de EEE 901 20GB in Nederland te kopen (waarschijnlijk nog enkele weken wachten) of door een collega een UK-versie mee te laten nemen. Qua prijs maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit (prijs in Engeland rond de 410 euro incl. BTW, verwachte verkoopprijs in NL 399 euro) maar ik heb dan wel een Engelse stekker ipv. een Europese en ik weet niet of Asus Worldwide (of Europe-wide) garantie heeft. Of is het verstandiger om te wachten op de NL-versie?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
_AvA_ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:07:
Wie weet wat er in het verschiet ligt?
Leuk verhaal en goed gedocumenteerd met de plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:41:
[...]

- Ook als de (Asus) accu is verwijderd uit je Eee? (Asus geeft maar 6 mnd garantie op de accu)
- Heb je een Eee Linux of XP?
Heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd met de accu uit de EEE. Zal ik van de week nog proberen.
Ik heb een 900 Linux.

Ik zal daarnaast ook eens kijken als ik hem oplaad, en hem 24 uur later aanzet, hoeveel procent er nu uit is. Dus verwacht dit resultaat niet morgen :p Hij is nu niet volledig opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
verleemen schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:11:
zijn usb boot en windows install utillities soms illegaal? Ik weet niet wat er aan de hand is, maar iedere keer als ik na lang zoeken op t net iets dergelijks vind werkt de link ernaar toe niet.
Ook de windows xp handleiding op de TS hier doet t dus niet
usb_prep8.zip geeft een dode link... Ook als ik t via google zoek.
wat is hier aan de hand?
Ik heb met deze guide (vandaag nog, dus de links werken :) ) een bootable XP USB installer gemaakt:
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb
Ik heb "Method 2 nLited XP install" gebruikt en via de link die Farrytheone ook al gaf [http://www.i64x.com/eeexp.php) kan je zelf een Nlite XP versie creeeren. Ik heb de install zelf nog niet op de EEE PC kunnen checken, want die heb ik nog niet (ik wacht even op de 901), maar op mijn normale pc kan ik iig gewoon van mijn USB stickje de installer booten, dus het zou op de EEE ook moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

mbrk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:52:
Bij twijfel over de 4gb701 of de 20 GB 900 zou ik de laatste nemen. Ik heb nu (sinds net voor kerstmis) de 701 en die bevalt uitstekend, ook na enkele uren gebruik maar een iets groter scherm in hetzelfde formaat computer zou ik wel op prijs stellen. Schijfruimte is ook nooit weg en zeker als je foto's gaat sorteren c.q. beoordelen op reis. Ik heb mijn eee mee gehad op een zesweekse trip naar indonesie en samen met een portable harddisk/imagetank was dat een goede combinatie. Zit nu te twijfelen over de aanschaf van een 901 met touch screen. De 901 komt met bluetooth en een grotere accu, dat zijn voor mij de overwegingen om nu niet de 900 te kopen.

Marco
Ik had eerst de 701 een hele mooie apparaat, maar de resolutie is toch net te weinig. Toen de 900 uitkwam heb ik mijn 701 voor een helegoede prijs kunnen verkopen en een 900 aangeschaft. Ik wil echt niet meer terug naar de 701. Dus als de 100 euro niet erg boeit zou ik toch voor de 900 gaan. Voor die 100 euro meer krijg je en 16 gig extra hd en 1 gig aan geheugen en de hoge resolutie scherm. Terwijl de eeepc nagenoeg even groot blijft. Dus mijn tip is koop de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Ik heb het documentje maar even on-line gezet: hier dus
Hartelijk dank :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrytheone
Ik heb de 701 en ben echt aan het denken om de 900 of de 901 tekopen. Of dat ik ze allebei gebruik 1 voor onderweg en de ander voor op de bank beetje surfen... haha

Zit zo af en toe wel te klooien met het kleine scherm, hoe wel ik er wel snel aan wen. Het zal ook wel wat te maken hebben dat wanneer je echt moet werken op de PC dan doe ik dat gewoon thuis. Daar heb ik 2X 20" breedbeeld tot me beschikking. De Eee is echt voor onderweg, lekker licht en klein zo als een laptop bedoeld is.

[ Voor 50% gewijzigd door Farrytheone op 20-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Mijn ervaringen met nLite waren niet super, ik heb er 7 (!) pogingen op zitten, maar iedere keer kwam ik na verloop van tijd (of al direct bij installatie) achter iets dat miste. Heb er uiteindelijk maar een volledige opgezet en dat gaat vooralsnog goed. Enige dat nLite gedaan heeft is SP3 slipstreamen in een SP2 installatie, en nu - incl. alle updates en een aantal applicatie - heb ik nog ruim 1.5GB vrij op de 4GB disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Farrytheone schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:09:
Ik ben al een tijdje de eigenaar van een Asus Eee. Ik heb de 701 8G daar heb ik zelf 2gig werkgeheugen in gezet. Ook heb ik der XP op gezet met behulp van N-lite, werkt erg goed en kan er mijn eigen apps op draaien.
Nu heb ik ook het een en ander veranderd aan de hardware, ik was niet blij dat er geen blauw-tand in zat en vond het niet handig om er een USB stik in te hebben voor meer opslag / die uitsteken.
Dus heb ik er 2 USB poortjes in gebouwd.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wel erg handig omdat ik mijn HTC gebruik als modem om onderweg te kunnen internetten. Maar nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik een 4400 mhA accu heb. terwijl er op de bovengenoemde tabel staat dat er een 5200 mhA in moet zitten. ???? Vaag heeft iemand anders dit ook?

Heee dat ziet er erg goed uit, leuk dat je er foto's van hebt gemaakt. Wat heb je allemaal aan moeten passen? Zit er een USB Hub in? Ik heb ooit eens een blog gelezen van iemand die soortgelijke aanpassingen deed.

Even gezocht en de link gevonden: http://beta.ivancover.com.../Eee_PC_Internal_Upgrades

Zie hier wat voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://beta.ivancover.com.nyud.net:8080/wiki/images/thumb/e/ef/Eee_usbhub_height.jpg/400px-Eee_usbhub_height.jpg
USB hub inbouwen
Afbeeldingslocatie: http://beta.ivancover.com.nyud.net:8080/wiki/images/thumb/8/86/Eee_gps_kit.jpg/400px-Eee_gps_kit.jpg
GPS inbouwen
Afbeeldingslocatie: http://beta.ivancover.com.nyud.net:8080/wiki/images/thumb/b/b2/Eee_gps_overview.jpg/400px-Eee_gps_overview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beta.ivancover.com.nyud.net:8080/wiki/images/thumb/7/71/Eee_cardreader_positioning.jpg/400px-Eee_cardreader_positioning.jpg
Cardreader ingebouwd

Allemaal heel interessant om te lezen, een aanrader!
Cletje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:28:
[...]

Leuk verhaal en goed gedocumenteerd met de plaatjes!
Dankuwel voor de leuke reactie :D Ik loop nog steeds te twijfelen hoor :P

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

hey ik heb een EEE 900 en heb XP geinstalleerd op de 16gb schijf mbv een SD-kaart (dus zonder USB dvd speler) en toch Xandros op de 4gb weten te behouden..
standaard wordt XP opgestart, maar als ik Xandros wil hoef ik tijdens booten op F9 te drukken en daar Xandros te kiezen. Ben Linux noob, dus als iemand ook een linux noob is maar wel behoefte heeft aan een howto, dan hoor ik het wel...

[ Voor 6% gewijzigd door Silverline op 21-07-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
nioz schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:56:
[...]

Ik heb met deze guide (vandaag nog, dus de links werken :) ) een bootable XP USB installer gemaakt:
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb
Ik heb "Method 2 nLited XP install" gebruikt en via de link die Farrytheone ook al gaf [http://www.i64x.com/eeexp.php) kan je zelf een Nlite XP versie creeeren. Ik heb de install zelf nog niet op de EEE PC kunnen checken, want die heb ik nog niet (ik wacht even op de 901), maar op mijn normale pc kan ik iig gewoon van mijn USB stickje de installer booten, dus het zou op de EEE ook moeten werken :)
Alles geaan wat in de guide staat. Xp is gecopieerd (gezien)
eee pc boot niet van de stick.

ik had dat hp bootutillity dat erbij zit al eerder gehad. Normaal kan je t vakje msdos opstart diskette maken niet aanklikken, maar daar heb ik t programmaatje windows enabler voor, en dan kan t lekker wel (lange neus trek naar microsoft)
toen geformateert. maar dan krijg je een usb stick die in dos opstart,
dat op zich werkt dus wel, alleen wil xp niet vanuit een dosomgeving installeren..

Als ik dat zelfde truukje met windows enabler in de formateringstool van vista hier gebruik om t vakje ms dos opstart diskette aan te klikken, formateert ie braaf, maar mooi dat ie dan ook niet boot.

zijn we dus weer terug bij af....

[ Voor 14% gewijzigd door verleemen op 21-07-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrytheone
Nee ik heb er geen USB hub in gezet. heb bij de elektro shop 2 USB poortjes besteld draadjes der aan geplakt en die in de Eee gepropt.
kijk hier ff http://www.eeeguides.com/...mod-2-more-usb-ports.html
daar staan een aantal linkjes die je goed moet door lezen om er voor te zorgen dat je ze wel op de goede plaats soldeert. Je moet wel erg veel geduld hebben... het is allemaal erg klein, ik zal als je zo iets nog nooit eerder gedaan hebt of niet goed bent met de soldeer bout een ander vragen die de job wel done krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

@ verleemen:

volg gewoon dit Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"
Heb de PeToUSB + usb_prep8+bootsect al voor je geupped HIER
btw bij de eerste hit op googlen naar 'usb_prep8.zip' kon je m gewoon downloaden hoor
Vond dit makkelijker dan die hp bootutility dinges.

Wil je de linux partitie behouden (om bijv de F9 factory reset in de toekomst te kunnen gebruiken) dan moet je een aantal extra dingen doen:
vtevoren:
  • in BIOS 1e drive disablen
  • tijdens windows installatie NIET klooien met de 1e drive
na windows installatie herstart krijg je dan een hal.dll fout, dit komt omdat windows merkt dat ie zich niet op de eerste 'rang der schijven' bevindt - dit is te fixen in grub (linux bootloader)..

Laat weten of dit genoeg voor je is.

[ Voor 18% gewijzigd door Silverline op 21-07-2008 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Is dit nou het ideale apparaatje voor de student?

Wel grappig trouwens dat mensen al snel een grotere, snellere versie willen met meer opslag etc; dat is een beetje wachten op iets wat al jaren bestaat; de laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Hertog_Martin schreef op maandag 21 juli 2008 @ 03:40:
Is dit nou het ideale apparaatje voor de student?
Ik denk van wel, behalve de scriptiescrhijvende student: die zal een desktop pc fijner vinden (hoewel je natuurlijk usb keyboard/muis en lcd schermpje kunt aansluiten!
Maar t ding is kleiner dan je grootste boek in de boekenkast, dus ideaal om mee te nemen naar college etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op maandag 21 juli 2008 @ 03:40:
Wel grappig trouwens dat mensen al snel een grotere, snellere versie willen met meer opslag etc; dat is een beetje wachten op iets wat al jaren bestaat; de laptop :+
Tsja, dat zit nou eenmaal in de aard van het beestje... Maar niet iedereen hoeft groter en sneller, ik ga mijn prima werkende 701 (nog) niet inruilen voor een 900, daar zijn de verschillen me te klein voor. Als je daarentegen nog geen eee hebt, zou ik wachten tot de 901 uitkomt, die beter met z'n accu omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
Ook Bart Smit gaat de EEE PC verkopen. In het krantje van de Bart Smit is een duidelijkere foto te zien. Het lijkt een kruising tussen een 701 en een 901 ook is er op het scherm een programma getiteld "3G" te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

E-Plaza (=Bart Smit) is de 700 te koop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dat lijkt me idd gewoon een 701, maar als je naar de linkerkant kijkt waar het scharnier zit van het display dan ziet dat er anders uit dan mijn 701. Bij mij zit er een aluminium rondje. Ook zit er links van de netwerkpoort nog een aansluiting oid die er bij mij niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

klopt het dat de read/write tijden voor de 4gb SSD stukken beter zijn dan die van de 16gb? omdat ie onboard is oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

Silverline schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:45:
klopt het dat de read/write tijden voor de 4gb SSD stukken beter zijn dan die van de 16gb? omdat ie onboard is oid??
Ik neem aan dat je het hebt over de SSDs van de 20GB Linux versie. En ja, de 4GB is sneller dan de 16GB. Waarom dat precies is, weet ik niet. Maar dat je je OS en software op die 4GB kwijt wilt, dat weet ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Palomar schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:00:
Dat lijkt me idd gewoon een 701, maar als je naar de linkerkant kijkt waar het scharnier zit van het display dan ziet dat er anders uit dan mijn 701. Bij mij zit er een aluminium rondje. Ook zit er links van de netwerkpoort nog een aansluiting oid die er bij mij niet zit.
Bart Smit verkoop idd 'gewoon' een 701. Dit in tegenstelling tot die Bestlink Alpha 400 crap van Intertoys....
fub schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:48:
[...]
Ik neem aan dat je het hebt over de SSDs van de 20GB Linux versie. En ja, de 4GB is sneller dan de 16GB. Waarom dat precies is, weet ik niet. Maar dat je je OS en software op die 4GB kwijt wilt, dat weet ik wel. :)
Die 16GB gaat volgens mij via de miniPCI-express slot toch? Dat verklaart de vertraging t.o.v het 4GB soldered geheugen.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik twijfel nog een beetje of ik nu een 900 neem of wacht op de 901, eigenlijk alleen vanwege de betere accu. Dat ik niet urenlang met de accu kan doen vind ik op zich niet zo'n probleem, het enige wat ik wel wil kunnen doen is films erop kunnen kijken. Kan iemand mij met een Eee PC 900 (met 4400 mAh accu) vertellen of het mogelijk is om een volledige DivX film van rond de 2 uur te kijken met een volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
Ah ik heb er vandaag ook een 900 gekocht prachtding :)

ben al aan het zoeken hoe ik xp het makkelijkst erop kan krijgen, is het mogelijk om die 2 partities tot een geheel te maken dus 1 c schijf van 20 gig voor xp?

Dus tijdens xp install de 2 partities verwijderen en weer aanmaken? dan formateren als ntfs en gaan met die hap?

Kun je het ook als fat32 formateren?

jaja ik ben al aan het zoeken maar dis gewoon tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit is niet mogelijk omdat de 4 en 16 gig apparte modules zijn. Bios etc ziet ze dan ook als 2 "schijven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Het zijn idd twee aparte disks, die krijg je niet aaneengesloten. Wat je wel zou kunnen doen is de 2e schijf bijvoorbeeld op je my documents plek laten mounten in XP.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 21-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
kNarf_ schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:44:
Ik twijfel nog een beetje of ik nu een 900 neem of wacht op de 901, eigenlijk alleen vanwege de betere accu. Dat ik niet urenlang met de accu kan doen vind ik op zich niet zo'n probleem, het enige wat ik wel wil kunnen doen is films erop kunnen kijken. Kan iemand mij met een Eee PC 900 (met 4400 mAh accu) vertellen of het mogelijk is om een volledige DivX film van rond de 2 uur te kijken met een volle accu?
Ja dat lukt prima. Hij houdt het zelf lang genoeg uit om een DVD helemaal te kunnen kijken. Bij mij ligt de gemiddelde accutijd op zo'n 2.5 uur als je verder geen al te rare dingen doet. Een film kijken is ook niet zo belastend voor de processor. Volgens taakbeheer kost dat zo'n 7% van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey allen, ik ben er weer :)

Heb dit weekend mijn 900 mee genomen naar mijn vriendin in België effe road-testen!
Ben er zeer tevreden mee! :) Ik zal later es mijn volle verslag doen.

In Ander Nieuws

Zo te zien komt er een nieuwe EEE 900! We hebben het dan over een 30gb variant. Gezien er niet echt 30gb HDD's op de markt zijn, is het zeer waarschijnlijk een SSD. Ik vraag me af waar Asus deze positioneerd, hij wordt waarsch. net zo duur als een 901 met 20gb... Rare capriolen van Asus.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf problemen houden met mijn Windows XP EEE 900 in combinatie met Nokia PC Suite. Ik wil namelijk mijn Nokia E51 via bluetooth als modem gebruiken. De ene keer werkt het wel en de andere keer krijg ik modem wordt gebruikt door een ander apparaat of is niet goed geconfigureerd. Ik denk dat het iets met de com poorten te maken heeft, maar kom er niet helemaal uit. Ik gebruik overigens de Toshiba bluetooth stack, omdat ik het met de standaard windows stack helemaal niet aan de praat krijg. Iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
XanderDrake schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:36:

Heb dit weekend mijn 900 mee genomen naar mijn vriendin in België effe road-testen!

In Ander Nieuws

Zo te zien komt er een nieuwe EEE 900! We hebben het dan over een 30gb variant. Gezien er niet echt 30gb HDD's op de markt zijn, is het zeer waarschijnlijk een SSD. Ik vraag me af waar Asus deze positioneerd, hij wordt waarsch. net zo duur als een 901 met 20gb... Rare capriolen van Asus.
Tja met de aanhoudende tekorten van de Atom processor denk ik dat ASUS toch wil proberen zoveel mogelijk Celeron M modellen te verkopen. De 900 bied te weinig tov de 901, dus maak de 900 interessanter! Helemaal nog niet zo slecht bekeken wat mij betreft. Overigens, ik zou het raar vinden als deze naast de huidige 900 komt te staan. Ik denk dat de huidige 900 gewoon vervangen gaat worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:52

Tuxie

En WeL nU!

Wat vinden jullie nu van het toetsenbord van de 900/901? Of ik ga deze week de MSI Wind medion halen (die drie jaar garantie heeft en een beter toetsenbord) of een EEE PC 901 (die een grotere accu, maar kleiner toetsenbord heeft). BT en Webcam interesseren mij niet zo. Ik ben alleen bang dat het toetsenbord zo klein uitvalt bij de Asus... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
ik kom er niet uit

Nou hij is bezig :o maar wat hebben jullie gekozen ik lees op de eee forum dat ntfs aangeraden wordt maar mij lijkt fat32 logischer voor die 3,8 gig

iemand een mening daarover?

Trouwens wat is beter hier vandaan de xp drivers downloaden voor de 900 of gewoon van de cd ?

En waarom heb ik ook niet zoals een andere user hier beneden de 16 gig in verkenner

ik heb nu 1,4 gig over op de c schijf dus die 16 gig zou wel handig zijn

Hij staat op finished in de bios

mmm

[ Voor 127% gewijzigd door ikweetniks op 21-07-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
die minilaptop van packard bell had geloo fik een 30GB normale harddisk... lijkt me eigenlijk wel logisch als dat 30GB-model van de eeepc ook zo'n normale harddisk krijgt. Anders is er niet echt veel verschil met het 20GB exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online

Heb je het weekend kunnen overbruggen met de 6600mAh accu zonder deze bij te laden :-) Hier staan de resultaten van de "battery test" van de 701, 900 & 901 waarin de 900 ook is vermeld met een 6600mAh accu (estimated).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Silverline schreef op maandag 21 juli 2008 @ 03:23:
@ verleemen:

volg gewoon dit Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"
Heb de PeToUSB + usb_prep8+bootsect al voor je geupped HIER
btw bij de eerste hit op googlen naar 'usb_prep8.zip' kon je m gewoon downloaden hoor
Vond dit makkelijker dan die hp bootutility dinges.

Wil je de linux partitie behouden (om bijv de F9 factory reset in de toekomst te kunnen gebruiken) dan moet je een aantal extra dingen doen:
vtevoren:
  • in BIOS 1e drive disablen
  • tijdens windows installatie NIET klooien met de 1e drive
na windows installatie herstart krijg je dan een hal.dll fout, dit komt omdat windows merkt dat ie zich niet op de eerste 'rang der schijven' bevindt - dit is te fixen in grub (linux bootloader)..

Laat weten of dit genoeg voor je is.
*verleemen doet een heel nerdie indianedansje om de tafel*

Ik tiep dit nu op mijn eee pc 900, wat dus betekend dat de installatie gelukt is:)
Mijn dank is groot.

De hele zooi geinstalleert vanaf een sandisk 2 gig microSDkaart....(in een SD adapter..

Ik kreeg tijdens t proces niet alle klikwindowtjes te zien die in de handleiding stonden vaak gingen dingen automatisch in t dos scherm. ook moest ik handmatig naar de directory gaan van bootsec.
misschien om dat mn andere laptop vista is..

verder liep alles probleemloos. Ik kan alleen nog niet de 2de 16 gig drive vinden,

Ik heb nu ook mn huawei modem dr op aangesloten van telfort mobile, die net als op mn vista laptop 2 usb poorten inpikt (met 1 werkt ie niet, en t is daarnaast ook nog belangrijk dat de juiste kabel in de juiste poort zit, maar nu ik dat heb uitgevogeld zit t ding dan ook eindelijk op internet..

Eerste ervaringen met dosbox en de nintendo64 emulators. loopt tegen mijn verwachting zeer goed.
Duke 3d in dosbox in de hoogste stand met geluid en ridge racer in project64 emulator lopen bijna net zo snel als op mn dualcore lasptop, t is iets trager, maar zeker niet storend.

Toppie dus, en nogmaals bedankt

Nu nog even wennen aal al dayt kleinere hier. kheb nu al kramp in mn nek:P

[ Voor 3% gewijzigd door verleemen op 21-07-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Laatst online: 11:54
Hinderlijke fout in PriceWatch
pricewatch: Asus Eee PC 901 20G Wit

Lijken er opeens 9 bedrijven te zijn die een Eee 901 zouden kunnen leveren, maar dat is helemaal niet waar. Allemaal gecheckt, betreft allemaal de vertrouwde Eee 900... :'(

Toch weer een paar nachtjes slapen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krullenbol schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:34:
Hinderlijke fout in PriceWatch
pricewatch: Asus Eee PC 901 20G Wit

Lijken er opeens 9 bedrijven te zijn die een Eee 901 zouden kunnen leveren, maar dat is helemaal niet waar. Allemaal gecheckt, betreft allemaal de vertrouwde Eee 900... :'(

Toch weer een paar nachtjes slapen dus...
Azerty is tot zover de enige maar heb er geen vertrouwen in dat ze snel kunnen leveren.
http://azerty.nl/producte.../87089/eee-pc901-wit.html

Ik heb mijn 901 maar op ebay gekocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Tuxie schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:57:
Wat vinden jullie nu van het toetsenbord van de 900/901? Of ik ga deze week de MSI Wind medion halen (die drie jaar garantie heeft en een beter toetsenbord) of een EEE PC 901 (die een grotere accu, maar kleiner toetsenbord heeft). BT en Webcam interesseren mij niet zo. Ik ben alleen bang dat het toetsenbord zo klein uitvalt bij de Asus... :'(
Het is even wennen aan het kleinere keybord, maar het is goed te doen als je geen al te dikke vingers hebt. Met de 900 heb ik ondervonden dat de spatiebalk in het midden moet worden geraakt om een spatie te genereren. Voornoemd euvel heb ik in sommige reviews bevestigd gezien, maar niet iedere 701/900/901? heeft dat probleem.

Het keybord van de MSI (en klonen) zijn niet alleen wat groter dan de Asus Eee 700/900 serie maar is volgens de reviews ook beter van kwaliteit. De Akoya Mini (Medion/Aldi) komt (afgezien van de te geringe capaciteit van de accu) goed uit de review(s) maar is niet zo ultra portable meer als de AKA $200 laptop (701 ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Luuk1983 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:47:
De 900 bied te weinig tov de 901, dus maak de 900 interessanter...
... waardoor Asus nu twee modellen van zichzelf met elkaar laat concurreren. Nee ik zie niet zo 1-2-3 hoe dit goed is voor Asus.
Als ik Asus was, zou ik de 904 voorzien van een harde schijf (geen SSD) waardoor ze een "budget" model hebben die kan prijsstunten tov de Wind en Akoya én over media-opslag beschikt wat je mist bij de 900 en 901. Maar nee, laten ze nog een miskleum op de aardbol zetten :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 12:14

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:47:
[...]

Azerty is tot zover de enige maar heb er geen vertrouwen in dat ze snel kunnen leveren.
http://azerty.nl/producte.../87089/eee-pc901-wit.html

Ik heb mijn 901 maar op ebay gekocht :*)
Waar? USA? China?
Zijn best wat shops, maar alles bij elkaar ben je dan toch snel 500 euro kwijt en minimaal 2 weken levertijd als ik het zo zie...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Laatst online: 11-09 18:44
@verleemen en @ikweetniet
De tweede schijf moet nog geformateerd worden voordat XP hem ziet. Klik met de rechtermuisknop op deze computer, kies beheren en ga dan naar schijfbeheer. Je ziet dan in het rechterscherm de verschillende drives staan. Klik op de juiste en kies formateren. Het kan zijn dat je eerst nog de partitie moet aanmaken maar dat merk je zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Nav de gemeldde accuproblemen voor de 900 in dit topic ben ik er ook maar eens ingedoken:
code:
1
2
3
/home/user/My Documents> sudo cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
present:                 yes
design capacity:         5200 mAh

Blijkbaar hoor ik nog wel tot de gelukkigen met een 5200 mAh accu.

Heb echter wel last van de accu drain in standby ´klep dicht' stand:
• laptop aan lading gehad tijdens gebruik tot accuindicatie 100%.
• om 0.00 lader ontkoppeld en EEE PC dichtgeklapt (standby)
• om 20.00 aangezet: accuindicatie 50% en na minuut of wat 30%
Een drain dus van 50% in 20 uur oftewel 2.5%/uur. Persoonlijk vind ik dat belachelijk.

Weet iemand hier het verschil in batterijlevensduur tussen standby en uit?

edit:

Om 20.15 al 20% :|

Op zoek dus naar een accu met meer vermogen die niet enorm uitsteekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 21-07-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik begin te vermoeden dat de Standby functie en EEE's geen goede vrienden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klippy schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:06:
[...]

Waar? USA? China?
Zijn best wat shops, maar alles bij elkaar ben je dan toch snel 500 euro kwijt en minimaal 2 weken levertijd als ik het zo zie...
ik heb hem hier

Hij verstuurd hem onder warranty repairs dan zou je geen btw hoeven te betalen. Ik heb net mijn verzendbevestiging binnengekregen en ik zal mijn ervaringen posten als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:15:
Nav de gemeldde accuproblemen voor de 900 in dit topic ben ik er ook maar eens ingedoken:
code:
1
2
3
/home/user/My Documents> sudo cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
present:                 yes
design capacity:         5200 mAh

Blijkbaar hoor ik nog wel tot de gelukkigen met een 5200 mAh accu.
Asus heeft n.a.v. bovenstaand mij onlangs laten weten dat het desalniettemin om een 4400mAh accu gaat en het label op de accu met daarop vermeld 4400mAh correct is. (Wat staat op jouw accu vermeld?). Op mijn vraag of het BAT0/info commando dan onjuiste output genereert heeft Asus mijn call afgesloten zonder daarop te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
XanderDrake schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:26:
Ik begin te vermoeden dat de Standby functie en EEE's geen goede vrienden zijn...
Ik begin te vermoeden dat Asus dan een product in de markt heeft gezet wat niet voldoet aan wat een consument mag verwachten voor een dergelijk apparaat...
wsmaal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:29:
[...]

Asus heeft n.a.v. bovenstaand mij onlangs laten weten dat het desalniettemin om een 4400mAh accu gaat en het label op de accu met daarop vermeld 4400mAh correct is. (Wat staat op jouw accu vermeld?). Op mijn vraag of het BAT0/info commando dan onjuiste output genereert heeft Asus mijn call afgesloten zonder daarop te reageren...
Ik kijk straks even wanneer de batterij leeg is en ik weer aan een oplaadcyclus ga beginnen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 21-07-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vandaag en morgen testen hoe ver mijn accu leegloopt als hij opgeladen is én uit de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:31:
Ik begin te vermoeden dat Asus dan een product in de markt heeft gezet wat niet voldoet aan wat een consument mag verwachten voor een dergelijk apparaat...
Ik vind wel dat iedereen moet rekening houden met het feit dat de batterij-capaciteit sensor fout geijkt is en dat daar ondertussen een BIOS update voor beschikbaar is.
Probeer de drain eens te meten na de nieuwste BIOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
mbrk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:13:
De tweede schijf moet nog geformateerd worden voordat XP hem ziet. Klik met de rechtermuisknop op deze computer, kies beheren en ga dan naar schijfbeheer. Je ziet dan in het rechterscherm de verschillende drives staan. Klik op de juiste en kies formateren. Het kan zijn dat je eerst nog de partitie moet aanmaken maar dat merk je zelf wel.
Bedankt voor je antwoord perfect :)

Ik heb gedelete en daarna de optie create gekozen, maar dan krijg ik hoe ik de partitie wil maken

krijg primary partition en extenden partition welke van de 2 moet moet je kiezen?

Ik heb extended gekozen daarna create logocal disk geformateerd als fat32 schijfletter gekozen
en hij is erbij verschenen prachtig :+

webcam werd automatisch govonden en op onderstaande site alle drivers gedownload

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

maar nu heb ik alleen nog een onbekend apparaat iets met acpi?

[ Voor 11% gewijzigd door ikweetniks op 21-07-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
wsmaal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:29:
[...]

Zojuist gekeken: het label zegt 4400mAh
XanderDrake schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Ik vind wel dat iedereen moet rekening houden met het feit dat de batterij-capaciteit sensor fout geijkt is en dat daar ondertussen een BIOS update voor beschikbaar is.
Een foute sensor ijking kan zijn, maar dan nog is 20 uur standby + 1.5 uur licht gebruik matig.

Maar fair enough, ik heb zojuist m´n bios geupdatet. Ik zal daarom vannacht eerst de standby test herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die de stroomkabel bij de 900 onhandig vinden:

dit werkt ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_13354_1.jpg

Voor maar 1 euro 30 inc shipping vanuit HK. Bij Apple kost zoiets 10 euro....

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
mbrk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:13:
Gelukt.

ik moest eerst de patitie verwijderen, daarna opnieuw aanmaken. formateren deed ie daarna helemaal zelf. alleen ik kon niet d: als driveletter kiezen, zoals ik gewend ben.
maar daar wen ik wel aan. t heet nu e:

T is inderdaad een vrij langszame ssd. van mn usb harddisk copieeren naar een sdkaart gaat wel 10 keer sneller dan van die sd kaart naar e:
t zijn een hoop kleine bestandjes, oa mn emulatoren 6 gig copieeren duurt bijna een uur!
naja misschien issie sneller. maakt ook niet uit. t benne kleine bestandjes.

Propellerhead reason2.5 werkt ook perfect nu. alleen gta3 en mame zeggen dat t scherm minimaal 800x600 moet zijn en willen niks doen verder ( terwijl t sherm op 1024 x600 staat. hmmmm

firefox staat er ook al op. youtube werkt. celestia werkt, paintshop pro 7 werkt. audacity werkt.
webcam moet ik nog testen

[ Voor 1% gewijzigd door verleemen op 21-07-2008 22:36 . Reden: ik maak nog steeds fantastische tiepfoutjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
ik heb een nederlandse versie van xp ( van mn vorige laptop)
is wisselbestand t zelfde als pagefile?

dan heb ik die nu uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:32:

dit werkt ook:

[afbeelding]

de trafo van de 700 (lijkt op een telefoonadapter), werkt die ook op de 900?
want ik vind dit ding (bij de 900) echt onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
ik zou denken van niet (correct me if I'm wrong...) - ik denk dat die te weinig vermogen (ampere) genereert. adapter vd 900: 12v/3A (check zelf maar of dit overeenkomt met de output van de adapter van de 700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
In afwachting van mijn nieuwe adapter (don't ask) heb ik nog 2 kleine vraagjes.

1. Er zijn vast mensen die de lelijke Intel sticker van hun geliefde 900 gepulkt hebben. Gaat dit makkelijk of heb je hulpmiddelen nodig?

2. Ik heb wel de nieuwste bios van de asus site alvast gedownload, maar ik heb geen ervaring...laat maar...eerst googlen dan typen...(hoe update ik mijn bios in XP? antwoord vind je hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Nieuwe BIOS draait hier ook :) Maar ik ben bang dat een onjuiste softwarematige ijking niet het probleem is, want als ik hem dus een tijd lang -enkele dagen- uitgeschakeld laat (nogmaals: niet op standby, dus echt via de uitknop - uitschakelen), kan ik hem óf niet meer opstarten -batterij té laag- of hij valt zeer snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Heb zojuist Power supply drains when eee 900 switched off? gelezen. Blijkbaar:
• gebruikt standby mode sowieso veel power (waarom? is dat op de 700 ook zo? waarom geen hibernate functie ipv standby aanbieden dan? Dit is vreemd maar mag op zich.)
• gebruikt off (shutdown) mode ook veel power (Dit mag niet.)
• verliest een accu die eruit gehaald wordt geen power
• vertonen andere soorten accus vergelijkbare resultaten

Ik ga nu voor de off/shutdown variant om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:32:

dit werkt ook:

[afbeelding]

Thnx echt topper was al opzoek naar een kabeltje van 20 cm ofzo maar dit is nog veel beter!!!!!!!
Hopen dat DealX beetje snel is. (mischien ook een topper voor SP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Kan ik nou ook een basckup van die 4 GIG ssd maken die ik als image terug kan zetten zodat alles in een keer weer werkt? Of eventueel op een andere eeepc, bv die voor mn moeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag komt mijn 1000H binnen. Gekocht via Ebay voor € 423,- incl. verzendkosten. Heb ook een 900 XP waarmee ik hem kan vergelijken. Iemand die specifiek iets wil weten?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 08:34 . Reden: Dollars vervangen voor Euros ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Capiyol schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:17:
In afwachting van mijn nieuwe adapter (don't ask) heb ik nog 2 kleine vraagjes.

1. Er zijn vast mensen die de lelijke Intel sticker van hun geliefde 900 gepulkt hebben. Gaat dit makkelijk of heb je hulpmiddelen nodig?
Het is een standaard Intel sticker die je ook op andere lapytops vind, dus gewoon aftrekken en hij is weg :)
Rukapul schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:29:
Heb zojuist Power supply drains when eee 900 switched off? gelezen. Blijkbaar:
• gebruikt standby mode sowieso veel power (waarom? is dat op de 700 ook zo? waarom geen hibernate functie ipv standby aanbieden dan? Dit is vreemd maar mag op zich.)
• gebruikt off (shutdown) mode ook veel power (Dit mag niet.)
• verliest een accu die eruit gehaald wordt geen power
• vertonen andere soorten accus vergelijkbare resultaten

Ik ga nu voor de off/shutdown variant om te testen :)
Ik heb ook dat als de batterij op 100% staat savonds, hij smorgens (11u later) nog maar 90%, maarja, kan evengoed zijn dat hij 95% maar dat er 90 weergegeven wordt?

Gisteren stond de indicator al ff op 30%, ik klapte hem toe (standby) en toen ik em deze morgend opendeed stond hij nog steeds op 30, na een minuutje of 5 ging hij wel naar 20 maar na 30mins staat hij nog altijd op 20% :)
Het is wel een standaard 5200mah batterij ...

Het draining probleem is wel geen probleem dat eigen is aan de EEE, ik heb een HP die na 3 dagen ook van 100% naar 0 gaat, zelfs als de batterij eruit is, heb zelfs 2 batterijen voor die laptop, 2x dat probleem. In men manual daarvan staat zelfs vermeld dat dit normaal is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:33:
Vrijdag komt mijn 1000H binnen. Gekocht via Ebay voor € 423,- incl. verzendkosten. Heb ook een 900 XP waarmee ik hem kan vergelijken. Iemand die specifiek iets wil weten?
Kan jij mij op de hoogte houden hoe dit verloopt en heb je eventueel de shop waar je hem hebt gekocht? Ik wil ook de 1000H namelijk maar heb weinig ervaring met kopen via Ebay.

StarCraft II: Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik twijfel heel erg aan de 901 of toch de 1000h. Ik heb een preorder lopen bij azerty voor de 901. Het voordeel vind ik dat hij toch kleiner en lichter is dan de 1000h. Maar ik vraag me wel af of die 12 GB een beetje genoeg is om normaal mee te werken. 4 GB voor alleen XP? of wordt er van die 4 GB nog meer gebruikt voor het systeem? en wat als die 4 GB vol zit, hoe is dat dan op te lossen?

die 8 GB voor de rest van de programma's en dergelijke hoeft niet echt het probleem te zijn, maar over die 4 GB maak ik me wel zorgen, of is dat onterecht en is dat echt meer dan genoeg om enkele jaren vooruit te kunnen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0rgenst0nd
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:33:
Ik zou graag willen weten of het toetsenbord nog altijd zo doorbuigt (en kraakt) als in de preproductiemodellen die sommige reviewers hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Wybo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:33:
Ik twijfel heel erg aan de 901 of toch de 1000h. Ik heb een preorder lopen bij azerty voor de 901. Het voordeel vind ik dat hij toch kleiner en lichter is dan de 1000h. Maar ik vraag me wel af of die 12 GB een beetje genoeg is om normaal mee te werken. 4 GB voor alleen XP? of wordt er van die 4 GB nog meer gebruikt voor het systeem? en wat als die 4 GB vol zit, hoe is dat dan op te lossen?

die 8 GB voor de rest van de programma's en dergelijke hoeft niet echt het probleem te zijn, maar over die 4 GB maak ik me wel zorgen, of is dat onterecht en is dat echt meer dan genoeg om enkele jaren vooruit te kunnen?
4 gb is erg weinig, stel dat je vista wilt gaan gebruiken, dan heb je een probleem. Ik vind dit een grote tekortkoming van deze eee pc's. Tenzij je de linux versie gebruikt, dan is het geen probleem, maar uiteindelijk wil je toch xp of vista omdat je dan je gewone tools ook kunt installeren.

Heb je al gekeken naar de 120 gb versie van de acer one? ook te preorderen voor 344 euro?
Volgens mij een goed alternatief

[ Voor 14% gewijzigd door Tomas_ op 22-07-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lollial schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Kan jij mij op de hoogte houden hoe dit verloopt en heb je eventueel de shop waar je hem hebt gekocht? Ik wil ook de 1000H namelijk maar heb weinig ervaring met kopen via Ebay.
Ik heb hem zaterdag hier gekocht en heb al een tracking nummer van UPS. Ga er dus van uit dat hij vrijdag aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het nadeel van die acer vind ik dus de accu, dat is maar een 3 cels tegen een lekkere 6 cel van de 901, en ik wil ook gewoon XP erbij hebben. Ik heb geen licenties meer liggen en wil het wel gewoon legaal. Linux is geen optie vanwege enkele windows only programma's die ik er op wil zetten.

bij die acer moet er dan dus en geheugen bij en een nieuwe accu, en dan loopt de prijs me weer iets te veel op eigenlijk. Ik wil toch wel voor 400 euro klaar zijn eigenlijk.

over de leverdatum van de 904 is nog helemaal niks bekend toch?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik wacht nog even af of de 901 ook niet het batterij leegloop probleem heeft,

toch vind ik 120 gb hd wel een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:15:
[...]

Ik heb hem zaterdag hier gekocht en heb al een tracking nummer van UPS. Ga er dus van uit dat hij vrijdag aankomt.
De link die je doorgeeft is van een 901 en ik heb de 1000H niet kunnen vinden. Het nadeel van de 901 is de 12GB harddisk vind ik...

StarCraft II: Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal als je laptop na 13 dagen niks er mee doen leeg is? Na een volle accu natuurlijk.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic