Ik heb nu een vakantiebaantje en kan me dus over een paar maanden iets meer veroorloven dan nu het geval is. Ik wil een grappig netbookje kopen voor erbij. Lijkt me super handig op vakantie en om lekker op de bank te kunnen surfen.
Ik kan me nog wel herinneren dat Asus de R2H uitbracht:

Dat was een hele PC in een superklein pakketje. Heb er maanden voor gespaard, maar uiteindelijk niet gekocht, vooral door de gebruikerservaring van een vriend van me die hem wel had gekocht.
Het kwam er op neer dat de resolutie te laag was en de accuduur te kort. Bovendien was de snelheid te laag en was het super onhandig dat er geen toetsenbord op zat.
Pluspunten waren de GPS navigatie en het touchscreen.
Pas geleden hoorde ik weer van zo'n geinig apparaatje, de OQO Model 02
Leek me ook wel geinig, maar veel te duur en de toetsen waren mij te klein.
Toch maar weer even wachten. Er volgde nieuws over nieuwe mobiele processors die in de pijplijn zaten (van Intel). De generatie uit 2009 zou het meest interessant worden.
Toen kwam er al vrij snel nieuws van Asus, de Eee pc werd gelanceert. Eventjes naar gekeken, en toch weer tot de conclusie gekomen: te traag, resolutie niet hoog genoeg. De prijs ging in ieder geval wel de goede kant op.
Na wat research de eee pc 900 tegen gekomen. Dat werd al interessanter. En na een tijdje kwam ook de eee pc 901 in beeld. Kijk, daar heb ik wat aan. een snelle processor, goede accuduur, prachtig uiterlijk, en vooral: de prijs
Een paar dagen geleden verscheen dan een nieuwsbericht op tweakers.net:
nieuws: Nieuwe M912-netbook van Gigabyte arriveert in september

Dat is toch nog interessanter, betere specs...
Grotere harde schijf (160GB), Touch Screen, een nog hogere resolutie... het klinkt heel erg goed. Een groot nadeel is dan weer de prijs. die is met ongeveer 600 euro gewoon te hoog. En dat is heel jammer.
Dat zette me toch weer aan het denken. Intel komt toch nog met nieuwere CPU's? Even opzoeken, en daar vind ik het al:
http://www.engadget.com/2...ual-core-atom-processors/
Een 1,87Ghz Dual Core processor die geschikt is voor mobiel gebruik. Een Dual Core processor is geweldig natuurlijk.
Nou zit ik te twijfelen wat ik zou doen. Zal ik wachten tot de nieuwe processors en dan waarschijnlijk ook een nieuwe versie van de Eee pc, moet ik wachten op touch screen? moet ik wachten tot een hogere resolutie?
Wie weet wat er in het verschiet ligt?
Droogkloot.