[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 128.326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat voor ondernemer ben je als je niet eens goed uit kan rekenen hoeveel een product zonder BTW is...

525/1,21= 525 - BTW = Ex. BTW
525*0,79= 525 - 0,21*525 = 21 procent "korting" op het totale bedrag.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Punksmurf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:51:
Nope, een echte Amerikaan. Geeft jouw rekenmachine wat anders dan? :z
Je uitkomst is correct. Maar deze berekening berekend niet de BTW korting prijs. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Matinez: Waarom zou ik die "korting" uitrekenen? Het ging om de prijs voor BTW, niet om de hoogte van de BTW. In ieder geval: waarom die :z dan?

Eastman: doe aub niet zo uit de hoogte als je zelf niet eens weet hoe het zit!
Je sommetje zit wel goed in elkaar... wat betreft het bedrag ex btw uitrekenen vs "21% korting" over de eindprijs uitrekenen. Dus bij deze mijn excuus, ik heb je tekst verkeerd gelezen. Maar mag ik dan ook aannemen dat je het niet tegen mij had met "wat voor ondernemer ben je"? Want ik heb het echt wel door ;). Ik importeer inmiddels al 2,5 jaar uit België, zonder problemen.

BTW betaal je over de prijs van het product vóór de BTW. Je betaalt dus 21% btw over €433.88, dat is €91.11. 433.88 + 91.11 = 524.99 (dankzij een afrondingsfout een cent minder dan €525).

Wiskundeles van ome punksmurf:

x + btw = 525
btw = 0.21 * x (want 21% van x)
x + 0.21 * x = 525
1.21 * x = 525
x = 525 / 1.21

[ Voor 44% gewijzigd door Punksmurf op 18-07-2008 17:40 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 28-07 16:02
Punksmurf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:23:
Matinez: Waarom zou ik die "korting" uitrekenen? Het ging om de prijs voor BTW, niet om de hoogte van de BTW. In ieder geval: waarom die :z dan?

Eastman: doe aub niet zo uit de hoogte als je zelf niet eens weet hoe het zit!
Je sommetje zit wel goed in elkaar... wat betreft het bedrag ex btw uitrekenen vs "21% korting" over de eindprijs uitrekenen. Dus bij deze mijn excuus, ik heb je tekst verkeerd gelezen. Maar mag ik dan ook aannemen dat je het niet tegen mij had met "wat voor ondernemer ben je"? Want ik heb het echt wel door ;). Ik importeer inmiddels al 2,5 jaar uit België, zonder problemen.

BTW betaal je over de prijs van het product vóór de BTW. Je betaalt dus 21% btw over €433.88, dat is €91.11. 433.88 + 91.11 = 524.99 (dankzij een afrondingsfout een cent minder dan €525).

Wiskundeles van ome punksmurf:

x + btw = 525
btw = 0.21 * x (want 21% van x)
x + 0.21 * x = 525
1.21 * x = 525
x = 525 / 1.21
Wat een moeilijke uitleg, meester smurf :+. Mij is gewoon geleerd het zo te doen:
1.001.21
x525
Stuk makkelijker!

Tevens is de TS geüpdatet met plaatje en tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Mooie tabel (zowel die in de TS als die in je post :P).

Zwitserland heeft overigens in 2004 al het Schengenakkoord ondertekend, maar het treedt pas in november van dit jaar in werking. Overigens hebben de akkoorden van Schengen betrekking op het reizen tussen de landen onderling, en zeggen ze niets over het al dan niet vrij zijn van het verkeer van goederen. Je bent dus verplicht je iPhone aan te geven. Je krijgt dan de Zwitserse omzetbelasting terug (ik meen 6,5%), maar vervolgens moet je de Nederlandse a 19% betalen.

Overigens lijkt het Vodafone-abonnement me ook een mooie aanvulling voor de TS. TM biedt de iPhoneabonnementen nu ook los aan, maar dan ook alleen maar voor 2 jaar en voor de volle mep.

[ Voor 76% gewijzigd door Punksmurf op 18-07-2008 18:55 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Punksmurf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:44:
Mooie tabel (zowel die in de TS als die in je post :P).

Zwitserland heeft overigens in 2004 al het Schengenakkoord ondertekend, maar het treedt pas in november van dit jaar in werking. Overigens hebben de akkoorden van Schengen betrekking op het reizen tussen de landen onderling, en zeggen ze niets over het al dan niet vrij zijn van het verkeer van goederen. Je bent dus verplicht je iPhone aan te geven. Je krijgt dan de Zwitserse omzetbelasting terug (ik meen 6,5%), maar vervolgens moet je de Nederlandse a 19% betalen.

Overigens lijkt het Vodafone-abonnement me ook een mooie aanvulling voor de TS. TM biedt de iPhoneabonnementen nu ook los aan, maar dan ook alleen maar voor 2 jaar en voor de volle mep.
Ik heb er inderdaad aan zitten denken, maar ik vond dat toch meer iets voor het abonnemententopic. Ik ga jouw quote mbt. Zwitserland even in de TS zetten, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
Helemaal mee eens :). Dit draadje mag echt exclusief blijven voor importperikelen, wat je daarna doet met abonnementen is weer een ander verhaal. Daarnaast, abonnementen horen eigenlijk in Telecomproviders. Het abonnement van Vodafone kan daar besproken worden en evt. ook in het [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 4 topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 18-07-2008 19:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
True enough, ik kan de redenatie volgen :). En wat een eer, ik in de startpost :P.

Voor producten van buiten de EU (dus ook Zwitserland) nog het volgende:

Artikelen die zonder omzetbelasting €175 of minder kosten belastingvrij mag je gratis invoeren als reizigersbagage. Je hoeft daar dus geen omzetbelasting over te betalen. Het bedrag geldt overigens voor het totaal aan aan te geven goederen boven de €175 dat je bij je hebt. Over het deel onder €175 hoef je dus niets te betalen. Dit lijkt wel te gaan op productbasis, dus als je iets bij hebt van €176 betaal je over de hele €176 belasting.
Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen.
Omdat de iPhone duurder is dat is dat niet erg van toepassing, maar ik meld de regeling voor de volledigheid wel even. Ook heb ik gehoord dat deze grens omhoog gaat, naar ergens rond de €400. Ik heb hier geen officiële bevestiging van. Wellicht heeft iemand anders die, ik ga nog even doorzoeken.
Volgens Verwijderd in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..." is dit bedrag €430 en gaat dat in per 1 december (paar posts omlaag).

Wel van belang voor je iPhone: als het totaal aan goederen dat je bij je hebt niet meer is dan €350 zal er een speciaal reizigerstarief gelden. Dat 'speciale tarief' houdt in dat je 3,5% invoerbelasting betaalt en, uiteraard, 19% BTW. In totaal betaal je dan dus 22,5% aan belastingen.

Let erop, dat dit niet geldt voor internetaankopen, dat zit heel anders in elkaar. Als je producten via internet koopt, moet je deze aangeven. Gelukkig hoef je dat niet zelf te gaan doen.
Als u via internet goederen uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen.
[...]
U kunt zelf aangifte doen, maar u kunt dat ook door iemand anders laten verzorgen. Als een koeriersbedrijf of TPG Post bijvoorbeeld de goederen aflevert die u hebt besteld, dan hebben deze vervoerders al aangifte voor u gedaan.
Uit mijn hoofd geldt dat voor telefoons een invoerbelasting van 2% betaald moet worden, en uiteraard weer die vermaledijde omzetbelasting van 19%.

Voor zendingen die exclusief vervoers- en verzekeringskosten een waarde van €22 of minder hoeft er niets te worden betaald van onze vrienden bij de douane.

Dit bedrag vag €22 gaat per 1 december omhoog naar €175, volgens Verwijderd in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..." (post hieronder).

Die grens voor belastingvrij invoeren van goederen ligt dus een stuk lager dan wanneer je zelf op reis gaat! Vooralsnog maakt dat overigens geen verschil omdat je iPhone sowieso meer kost dan €175, en ben je dus 1,5% goedkoper uit door hem via internet te bestellen. Daarnaast scheelt het aardig wat reiskosten ;).

En ja, ik heb eigenlijk wel wat beters te doen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2008 22:15 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 22 euro via post is verhoogd naar 150 euro, EU wet, alleen heeft half DOUANE nederland dat nog niet door.... (zijn een soort snelheidscontroleurs-types)

en ik heb ook begrepen dat 175 euro voor zelf mee tenemen idd omhoog gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:38:
die 22 euro via post is verhoogd naar 150 euro, EU wet, alleen heeft half DOUANE nederland dat nog niet door.... (zijn een soort snelheidscontroleurs-types)

en ik heb ook begrepen dat 175 euro voor zelf mee tenemen idd omhoog gaat....
Dat is pas vanaf december

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja december, al is het al vanaf begin van het jaar ofzo opgedragen door de EU....

en vanaf 1 dec.. ook zoals smurf al zei als je zelf meeneemt ... bedrag gaat naar 430 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
430 dus, dat had ik ook gehoord inderdaad. Ik heb het zo gauw nog nergens kunnen vinden bij de Douane ofzo.

Wel goed nieuws. Niet als je je iPhone nú wil, maar over een half jaar als die simlock ook gekraakt kan worden... ;) Ik zal mijn post even aanpassen, in ieder geval. Bedankt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-07 19:45
brambest schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:00:
[...]

Ik zou die lekker laten zitten, had er een mailtje van gehad:

[...]

Ofterwijl, je word 'genaaid' waar je bij staat...
'

Genaaid waar je bij staat..............dat voorspelt niet veel goeds, ik hem mijn bestelling vorige week geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Iemand al een bestelling geplaatst op: http://iphone.startpage.it

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:27
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Zijn erg leuke prijzen.
Ziet er alleen een beetje sjofel uit allemaal :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die er al een in Belgie hebben gereserveerd en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-07 20:26
Mannen, quick tip, pak de laatste consumentenbond-gids er maar bij, staat een artikel van 3 pagina's in over importeren en douanecontroles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog makkelijker: www.douane.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel heel erg om er eentje uit Zwitserland mee te nemen en dan met winst te verpatsen.

Wat zou zo'n ding nou opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Of mijn samenvatting van die site een paar posts terug :P

Consumentenbond sponsoren daar doe ik niet aan. In dat blad van ze daar heb ik nog nooit iets zinnigs in zien staan wat je zelf niet had kunnen bedenken.

Koekiee: check marktplaats.nl en ebay.nl even, daar zit je toekomstige concurrentie ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Punksmurf op 19-07-2008 00:11 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://link.marktplaats.nl/181881400
Dit soort shit is toch je reinste oplichting :{...

Maar goed, ik moet er maar eens over na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Die dingen bestaan wel. Staat naam en adres bij, dus even langsgaan is wel een mogelijkheid. Geen idee of de prijs redelijk is, het voordeel is wel dat de methode an sich foolproof is. Als dat ding ervoor zorgt dat jouw sim zich voordoet als een T-M sim dan kunnen ze er weinig tegen doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Punksmurf op 19-07-2008 00:25 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me, na het lezen van deze laatste 9 pagina's, nog iets af.

In Amerika kan je hem dus niet meer kopen zonder AT&T abonnement en je moet ook bewijzen dat je daadwerkelijk daar woont of werkt. Dat klopt hé?

Maar stel ik ken iemand die daar effectief woont of werkt, dan kan die dat kopen voor mij en opsturen of eens meebrengen. Dat zou geen probleem mogen geven? Behalve dan dat je verplicht (?) ook een AT&T abonnement moet afsluiten...
Ik ga naar de website van AT&T ga en bekijk daar de abonnementen: http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/specials/iphone-info.jsp Daar zoek ik de goedkoopste, "Add Text Plan" 5 dollar per maand, gedurende 2 jaar is een extra 120 dollar. Dat valt nog mee. Maar ik vermoed dat dit enkel sms'en omvat, en dat je dus ook nog zult moeten kiezen uit AT&T Nation of AT&T FamilyTalk? Deze zijn fors duurder (vanaf 70dollar per maand).

Kan er iemand vooral dat ivm AT&T abonnementen bevestigen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Je kan de iPhone daar toch alleen krijgen met een abo van $40/maand of meer? Beetje net zo'n constructie als hier bij T-M. In ieder geval, dat is wat ik overal zie. Heb me verder niet zo verdiept in de abonnementstructuren van AT&T.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net in Apple Shop in Amerika kon er zo 1 kopen met abbo als buitenlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Punksmurf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:19:
430 dus, dat had ik ook gehoord inderdaad. Ik heb het zo gauw nog nergens kunnen vinden bij de Douane ofzo.

Wel goed nieuws. Niet als je je iPhone nú wil, maar over een half jaar als die simlock ook gekraakt kan worden... ;) Ik zal mijn post even aanpassen, in ieder geval. Bedankt.
Het stond laatst in de krant, de telegraaf. Het IS al omhoog gegaan, maar veel mensen weten dat niet, en de douane heeft het niet aangepast op de website etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
reiker schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:30:
Grappig, aan de hand van deze tip belde ik net ook naar Wijnegem, en ze wisten me te vertellen dat ze er inderdaad nog op voorraad hebben, maar dat die allemaal gereserveerd zijn...
Reserveren voor de nieuwe lading kan wel, daar zijn nog weinig aanmeldingen voor, maar dan moet je er wel persoonlijk langs gaan. Beetje moeilijk vanuit Groningen O-)
veendam,winschoten hebben ze wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

offtopic:
Hoewel enigszins in grensstreek, kan ik me niet zo goed voorstellen dat ze daar Mobistar-winkels zullen hebben? :9

Flauw grapje natuurlijk, maar ik denk dat een aantal mensen die dit lezen er wel blij van worden! Bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door reiker op 19-07-2008 09:28 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
hehehe, nee sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas

GeBas

--

touchie75 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:01:
[...]

veendam,winschoten hebben ze wel op voorraad.
maar dat zijn de t mobile versies. En niet de belgische simlock vrije die we willen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 05:11:
Ik was net in Apple Shop in Amerika kon er zo 1 kopen met abbo als buitenlander.
Geen id nodig? En hebben ze ook zonder abbo?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

Japie.G

Colour Classic

Ik ga in de laatste week van augustus een paar dagen naar Antwerpen. Is er een mogelijkheid om een iPhone te reserveren voor zover jullie weten, zonder dat je daarvoor persoonlijk langs hoeft te komen?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel eens een paar shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Of laat een Belgische vriend dat doen, ze zijn duidelijk niet zo happig op verkopen aan Nederlanders ;).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:05:
[...]

Geen id nodig? En hebben ze ook zonder abbo?
dit zou ik ook wel willen weten aangezien ik momenteel enorm baal dat ik hem niet 'zomaar kan meenemen'

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
T.a.v. alle tegenstrijdigheden nog maar even het volgende:

Ik heb hier in Zürich zonder problemen een (Swisscom pre-paid) iPhone 3G kunnen aanschaffen op mijn Nederlands identiteitsbewijs. Wel werd mijn adres gevraagd. Ik woon in Zürich, dus de combinatie Zwitsers adres + Nederlands identiteitsbewijs is gewoon mogelijk. Het kan dus zijn dat het met een Nederlands adres niet mogelijk is.
Registratie bij het kopen van een pre-paid kaart is overigens verplicht in Zwitserland sinds 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john25
  • Laatst online: 30-04 11:27
Ik heb gister overdag een beldagje gehouden naar de verscheidene mobistar winkels in België en heb zeer weinig succes gehad. Overal is de Iphone uitverkocht en is er ook bij veel winkels een wachtlijst van gemiddels minimaal 20 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je als Nederlander bij Mobistar reserveren? Een vriend van mij zit heel vaak in Antwerpen dus hij kan hem wel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:29:
Kan je als Nederlander bij Mobistar reserveren? Een vriend van mij zit heel vaak in Antwerpen dus hij kan hem wel ophalen.
Reserveren kan, mits je een aanbetaling doet. Zodra die vervelende mobistar medewerkers weten dat een nederlander ''hun'' iphone wilt kopen, komt de ene na de andere smoes.

Gewoon bellen en gelijk langsgaan dus. Als je geluk hebt mag je een iphone testen met je eigen sim.
Zo niet, geef die gast 20eur en test het alsnog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze 2x gebelt maar ze nemen maar niet op. Ik krijg 2 keer hun antwoordapparaat. Ik probeer het later nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john25
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:48:
[...]

Reserveren kan, mits je een aanbetaling doet. Zodra die vervelende mobistar medewerkers weten dat een nederlander ''hun'' iphone wilt kopen, komt de ene na de andere smoes.

Gewoon bellen en gelijk langsgaan dus. Als je geluk hebt mag je een iphone testen met je eigen sim.
Zo niet, geef die gast 20eur en test het alsnog ;)
Ik heb vanmiddag een reservering gedaan bij een Mobistar zaak in België, heb ter bevestiging een email gehad met daarin de transactie gegevens om €100 aan te betalen, heb dit ook meteen hierna gedaan!
Ik krijg een telefoontje zodra hij binnen is.

Ging allemaal zonder problemen :Y
Zodra ik berichtgeving ontvangen over het ophalen zal ik dit melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:37
en heb je dat telefonisch gedaan, of in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john25 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Ik heb vanmiddag een reservering gedaan bij een Mobistar zaak in België, heb ter bevestiging een email gehad met daarin de transactie gegevens om €100 aan te betalen, heb dit ook meteen hierna gedaan!
Ik krijg een telefoontje zodra hij binnen is.

Ging allemaal zonder problemen :Y
Zodra ik berichtgeving ontvangen over het ophalen zal ik dit melden :)
Welk filiaal heb je dat voor elkaar gekregen? :?
En hoe dien je de aanbetaling te voldoen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbetaling via telebankieren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:21
MaZo schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:56:
T.a.v. alle tegenstrijdigheden nog maar even het volgende:

Ik heb hier in Zürich zonder problemen een (Swisscom pre-paid) iPhone 3G kunnen aanschaffen op mijn Nederlands identiteitsbewijs. Wel werd mijn adres gevraagd. Ik woon in Zürich, dus de combinatie Zwitsers adres + Nederlands identiteitsbewijs is gewoon mogelijk. Het kan dus zijn dat het met een Nederlands adres niet mogelijk is.
Registratie bij het kopen van een pre-paid kaart is overigens verplicht in Zwitserland sinds 2004.
Valt er iets te regelen? :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john25
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:42:
[...]

Welk filiaal heb je dat voor elkaar gekregen? :?
En hoe dien je de aanbetaling te voldoen dan?
Ik heb de reservering telefonisch gedaan en de aanbetaling heb ik inderdaad via telebankieren overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 25-07 08:29

Mach

[END]Avengers

Z-Dragon schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:58:
[...]
Valt er iets te regelen? :)
Belangrijker, in hoeverre wordt zo'n adres gecontroleerd ?
Ik bedoel, een adres is zo "verzonnen"

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Dat vraag ik me ook af, want veel mensen deden het ook zo in Engeland: Adres van hotel opgeven, en je was klaar... Ik vraag het bij deze ook; iets te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
Zou je zo vriendelijk willen zijn om te vertellen waar? In de Apple Store in Estero, Florida lukte het mij met geen mogelijkheid om een iPhone te kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Mach schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:02:
[...]

En waarom zou meerdere prepaid iPhones op hetzelfde adres registreren niet zijn toegestaan?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Z-Dragon schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:44:
[...]
En waarom zou meerdere prepaid iPhones op hetzelfde adres registreren niet zijn toegestaan?
Daar gaat 't niet om, 't gaat erom, wat gebeurt er als je een adres opgeeft wat niet bestaat of waar jij niet woont?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Apple Store in Napels, Florida lukt het wel
me_mrtn schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:16:
[...]

Zou je zo vriendelijk willen zijn om te vertellen waar? In de Apple Store in Estero, Florida lukte het mij met geen mogelijkheid om een iPhone te kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Nou daar kan je wel voor omrijden dan :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Apple Store sluit daar wel om 20:00 ook wel belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Welke gegevens controleerde ze hiervoor ?
Aangezien thuis activeren zogenaamd niet meer zou mogen.

En het lijkt me toch sterk dat ze dan zien dat je in de EU woont, en dat ze dan je als nog een abbo verkopen, Terwijl ze weten dat je Zoizo dat nooit zal gaan betalen.

Er gaat een Amerikaan voor mij naar de applestore (lang verhaal, maar er kunnen er bij mij GEEN besteld worden) na het weekend.
Maar die gaat er geen abbo bij nemen, dus zo meenemen zou wel mooi zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 19-07-2008 21:49 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
CyBeR schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:22:
[...]

Daar gaat 't niet om, 't gaat erom, wat gebeurt er als je een adres opgeeft wat niet bestaat of waar jij niet woont?
Daar gaat het wel om, want als dat geen problemen geeft, kan een Zwitserse GoT'er die extra telefoons zonder problemen ook op zijn adres hebben en is er dus geen sprake van valse adressen.

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 19-07-2008 22:48 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas

GeBas

--

morgen Pwnage Tool?, bron iphoneclub

zwitserland, here we come :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja hij is daar wel echt goedkoop.

maar ik ken er niemand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:57

Vos

AFCA

Gisteren ergens een prijs gehoord hier in Mexico voor de 8GB versie van 8000 pesos, dat is zo'n 8 x 60 = 480 euro. Maar de leverbaarheid is twijfelachtig... Ik wacht wel af.
GeBas schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:33:

Neem mij er ook maar 1 mee ;).

Is het nu al zeker dan dat je met NL paspoort + NL adres e.d. een iPhone kunt bemachtigen, of verschilt dit toch per winkel.

[ Voor 59% gewijzigd door Vos op 20-07-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
Punksmurf schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:03:
Nou daar kan je wel voor omrijden dan :)
Helaas, ik zit niet meer in Fort Myers, zit nu meer in het noorden. Ik ga nog naar Tampa en Orlando, dus misschien daar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:02
GeBas schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:33:

Nieuwe pwnage is uit!
Alleen deze versie kan nog niet unlocken van 3G, alleen jailbreaken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door thys op 20-07-2008 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het ook in Tampa en Orlando lukt ik kom daar net allebei vanaf.
Morgen richting Miami daar zal ik het ook nog wel even checken.
me_mrtn schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:15:
[...]

Helaas, ik zit niet meer in Fort Myers, zit nu meer in het noorden. Ik ga nog naar Tampa en Orlando, dus misschien daar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:44:
[...]
Er gaat een Amerikaan voor mij naar de applestore (lang verhaal, maar er kunnen er bij mij GEEN besteld worden) na het weekend.
Uh, volgens mij zijn ze in de US alleen met abo (en directe activatie in-store) te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45

GigaTexel_BE

AMD MP²

ik kan er eentje laten meebrengen uit zwitserland, maar ik lees op de frontpage dat die gelocked is...
hoe ga je die hier gebruiken dan, aangezien unlocken nog niet kan

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GigaTexel_BE schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:24:
ik kan er eentje laten meebrengen uit zwitserland, maar ik lees op de frontpage dat die gelocked is...
Die unlock komt vanzelf wel, kwestie van nog even afwachten. Zou je er evt. (tegen een vergoeding uiteraard) ook 1 voor mij mee kunnen laten nemen? Of zijn er al heel veel die dat aan je vragen? ;)

[ Voor 158% gewijzigd door een moderator op 20-07-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
GigaTexel_BE schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:24:
In Zwitserland kun je een prepaid-modelletje kopen, zonder gezeik dus. Hier ook érg grote belangstelling voor ook zo'n ding.

[ Voor 152% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 13:12 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Hier ook ja :+. Maar misschien kan ik er zelf nog even langswippen. Als ik er kom, dan neem ik er wel een paar meer mee. Maar ik weet niet eens of het gaat lukken, mijn ouders moeten zin hebben om vanaf Nice op de terugweg om te rijden via Geneve (geen idee hoeveel dat scheelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
Handelen via het forum is dus niet toegestaan. Op de frontpage is daarvoor een mooie functie (V&A) of je kunt elkaar direct een DM of e-mail sturen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
en je btw terugvragen als je een iphone koopt in zwitserland? heeft iemand daar wel eens aan gedacht? hoe werkt dat en is het verstandig om aan de grens je btw terug te vragen met 5 iphones in je kofferbak?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je de Zwitserse BTW terug vraagt kan je vervolgens wel de Nederlandse dokken, wat meer is. Je kan beter gewoon doorrijden :) (kans op een controle lijkt me wel erg klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
En het topic lezen? Is dat teveel moeite? Ik maak die posts niet voor niks... :/
Trouwens, het staat zelfs in de bloody topicstart!

[ Voor 24% gewijzigd door Punksmurf op 20-07-2008 14:55 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 25-07 19:45
Kennissen van mij gaan een maand naar hun 2e huis op Scicillië (hij is italiaan).
Ik lees op de site dat hij simlock vrij is daar, als zij hem meenemen, kan ik hem dan op Nederlandse taal instellen en kan ik dan van alles (zoals apps enzo) gebruik maken en gewoon updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MaZo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:05:
[...]
Uh, volgens mij zijn ze in de US alleen met abo (en directe activatie in-store) te krijgen?
Nou dat is wat iedereen doet geloven,
maar ik lees op verschillende fora dat er niet moeilijk wordt gedaan mits het maar een beetje druk is in de winkel

en ook op ebay staan zat Gesealde modellen (die dus niet geactiveerd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou in *knip* met in Amerika kopen? Ik heb altijd begrepen dat je daar een abonnement moet afsluiten in de winkel.

En hoe kan je een abonnement afsluiten met een Nederlands adres? Dat is toch niet mogelijk? Wat heb je gezegd in de winkel? Anders haal ik er ook 1 uit de VS, is wel te regelen via vrienden :o.

Dat vloeken mag je achterwegen laten en daarbij mag je wel wat inzet tonen, dit is allemaal te vinden in dit topic.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven (maar dan aan de mod die dit aanpast)

Het is juist niet te vinden in dit topic, overal op internet wordt door mensen die er zelf Geen ervaring mee hebben beweerd dat het niet kan (omdat dit op de apple website staat)

maar er zijn er hier al die het gelukt is (en nu ineens niet meer reageren)
en er zijn er op ebay zat te vinden.

dus ik wil het ook wel graag weten. (mijn contact in de VS gaat waarschijnlijk dinsdag naar een apple store, dan ligt daar een witte 16gb voor mij klaar, de apple store weet alleen niet dat hij hem thuis wil "activeren", dus ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie dan van deze site uit de VS.

http://www.welectronicsltd.com/index.php?cPath=83

Hier kan je de iPhone 3G/8GB kopen voor 300 Euro en de 16GB versie voor 345 Euro. Je moet helaas wel een bestelling plaatsen voor minimaal 800 Euro. Zou deze site te vertrouwen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Nee

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon er gewoon een kopen ik ging er niet verder op in omdat voor mij toch geen zin had om te kopen omdat ik er dan niks aan heb in Nederland.
Donstil schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:44:
[...]

Welke gegevens controleerde ze hiervoor ?
Aangezien thuis activeren zogenaamd niet meer zou mogen.

En het lijkt me toch sterk dat ze dan zien dat je in de EU woont, en dat ze dan je als nog een abbo verkopen, Terwijl ze weten dat je Zoizo dat nooit zal gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 04:20:
Ik weet dat het ook in Tampa en Orlando lukt ik kom daar net allebei vanaf.
Morgen richting Miami daar zal ik het ook nog wel even checken.

[...]
Bespaar je moeite zou ik zeggen. Heb het geprobeerd bij de Apple Store bij Aventura Mall. Half uurtje in de rij gestaan..maar kreeg geen iPhone mee. Ook bij de Apple Store op Miami Beach kreeg ik er geen mee, omdat ik een buitenlander ben... =(. Ben nog niet bij The Falls geweest, misschien heb jij daar meer geluk. De komende week heb ik te weinig tijd om daar ff langs te wippen...

Ik heb besloten om 'em maar in Nederland te kopen (paar maandjes later).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

NaZ- schreef op maandag 21 juli 2008 @ 02:39:
[...]

Bespaar je moeite zou ik zeggen. Heb het geprobeerd bij de Apple Store bij Aventura Mall. Half uurtje in de rij gestaan..maar kreeg geen iPhone mee. Ook bij de Apple Store op Miami Beach kreeg ik er geen mee, omdat ik een buitenlander ben... =(. Ben nog niet bij The Falls geweest, misschien heb jij daar meer geluk. De komende week heb ik te weinig tijd om daar ff langs te wippen...

Ik heb besloten om 'em maar in Nederland te kopen (paar maandjes later).
Damn ik ben over 3 weken in Miami dus als het je wel zou lukken please let me know! Ben trouwens ook op ander plaatsen in florida.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:42:
Bij Apple Store in Napels, Florida lukt het wel

[...]
Daar kom ik ook, is er maar 1 apple store daar want dan ga ik hem zeker halen!

ps Dimmmiie kun je je DM aan zetten SVP?

[ Voor 17% gewijzigd door 911GT2 op 21-07-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Rare Zwitsers 8)7, ik had eerst gevraagd of ik hem vanuit NL kon bestellen. Dat kon niet. Op mijn vraag aanvullende vraag
Can you confirm that I however can buy the prepaid version in a Swisscom shop and what would the price be for an iPhone including a prepaid card?
kreeg ik het volgende antwoord:
Dear Sir,

Thank you for your message.

Unfortunately, it's not possible to obtain the iphone without subscription.

Thank you for your understanding

Best Regards,

Virginie Héritier

Swisscom (Suisse) SA
Contact Center Online-Shop
CH-1950 Sion

Téléphone 0800 800 851
mailto:sion.eshop@swisscom.com
Internet: www.swisscom.ch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Het is ook een 0-euro abonnement, toch? Dat had ik er van begrepen. Zal wel iets met regelgeving zijn.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas

GeBas

--

Volgens mij begrijpen ze je vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Punksmurf schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:02:
Het is ook een 0-euro abonnement, toch? Dat had ik er van begrepen. Zal wel iets met regelgeving zijn.
Klopt in NL kun je als een van de weinige landen ter wereld ongeregistreerd een pre-payd kopen. Dus daar ook niet, het is meer een abbonement want je zelf opwardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eigenlijk de bedoeling niet goed van dit topic? Importeren uit landen waar de phone afbetaald wordt via een abonnement (dus geringe aankoopprijs maar dan wel 'afbetalen' via abo) kan je al vergeten. Dus wie zichzelf rijk rekent met de aanlokkelijke 'bijbetalingen' (genre 100-199 dollar) bij abo's, is naïef bezig.

En onder de abo-verplichting vandaan komen zal je gewoon niet lukken, ze komen daar ook niet uit een ei. Dus zonder legitimatie, paspoort, wat dan ook zal je geen phone kunnen meebrengen, en indien wel zal je een hoge annulatie (afkoop-) kost moeten dokken, waarna je nog steeds geen garantie hebt op simlockvrije phones!

Je moet dus de landen zoeken waar een iPhone los verkocht wordt zonder simlock, en dan ben je snel klaar: België en Italië. Dan weet je zeker dat de telefoon probleemloos in Nederland werkt. En als je in NE woont, waarom zou je dan moeilijk doen met tripjes naar Italië/Zwitserland/weet ik veel, als je die gewoon over de grens kan halen (mits ze op voorraad zijn natuurlijk)

Alle prijzen uit de topicstart liggen nagenoeg op dezelfde hoogte als de simlockvrije uit België. Vanaf 450 noem ik 'nagenoeg gelijk'. Voor 70 euro ga je de voordelen van echt simlockvrij en even over de grens rijden toch niet negeren?

Jullie willen dus allemaal het risico lopen x maand met een iPod Touch rond te lopen omdat 450 euro 70 euro goedkoper is dan de normale verkoopprijs in België? Sterk... Er is namelijk geen time-window gekend voor een mogelijke software unlock, dat kan evengoed maanden duren. Als het er ooit al komt. En dan heb je nadien telkens een probleem als er een firmware update verschijnt (wachten op unlock), koppelen aan iTunes (niet automatisch updaten?!) enz... Veel gedoe dat volgens mij snel zal gaan vervelen.

En die 525 is het ding wel waard als je bvb toch een iPod Touch (280) en een goede phone met gps zou kopen. (lukt je niet voor 240) dus de prijs is op zich wel redelijk.

Sterker nog: als ik de startpost bekijk, dan zie ik dat de meeste opties ook rond 499 beginnen. Behalve Zwitserland, maar volgens dit topic is dat een omslachtige procedure wat ook niet altijd zal werken (toch niet in zorgeloze grote hoeveelheden) en Australië (wat ik persoonlijk te veel risico zou vinden als het alternatief een dagje Antwerpen is)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 16:48
Ik ben in Zwitserland (Locarno) ook een Swisscom winkel binnengelopen en ook daar hadden ze het over abonnementen cq. geregistreerde pre-pay. Zoals hierboven al genoemd is er toch een vorm van registratie nodig om een prepay aan te schaffen bij Swisscom en ik heb niet het lef gehad iemand op straat hier mee lastig te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Totdat ik een bron heb van de prijzen in de VS is dat een serieuze optie.
Uit de geruchten komt nu naar voren dat het AT&T abbo is af te kopen voor $ 175,= +$ 299,= voor de iPhone 16 gig is $ 474,=. Als je er vanuit gaat dat je er mee weg komt om hem door de doune te krijgen betaal je ineens nog maar € 298,90 voor je iPhone. Dat zijn toch heel wat andere prijzen dan degene die jij opnoemde. Kun je er nog een touch voor bij kopen ;) Of een Apple TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45

GigaTexel_BE

AMD MP²

wheeler schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:18:
Ik ben in Zwitserland (Locarno) ook een Swisscom winkel binnengelopen en ook daar hadden ze het over abonnementen cq. geregistreerde pre-pay. Zoals hierboven al genoemd is er toch een vorm van registratie nodig om een prepay aan te schaffen bij Swisscom en ik heb niet het lef gehad iemand op straat hier mee lastig te vallen.
ga er misschien eentje laten meenemen door vriend die werkt bij CERN in Geneve (je weet wel, met die giga-deeltjesversneller onder de grond)
Vraag me af of dat gaat lukken met BE paspoort

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

GigaTexel_BE schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:48:
[...]

ga er misschien eentje laten meenemen door vriend die werkt bij CERN in Geneve (je weet wel, met die giga-deeltjesversneller onder de grond)
Vraag me af of dat gaat lukken met BE paspoort
Je woont in BE en wil er 1 uit zwitserland halen dat snap ik dan weer niet? dan ben ik het wel met Wheeler eens want dat verschil is het niet meer waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:29

amphora

Websites & Fotografie

911GT2 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:50:
[...]
Je woont in BE en wil er 1 uit zwitserland halen dat snap ik dan weer niet? dan ben ik het wel met Wheeler eens want dat verschil is het niet meer waard vind ik.
Mee eens. Waarom moeilijk doen om een paar tientjes goedkoper uit te zijn? Als je er 1 in belgie haalt ben je standaard unlocked en kan je altijd zonder problemen een firmware update doen zonder dat je eerst weer op een hack moet gaan wachten. En dan heb je tenminste ook nog gewoon garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 21-07-2008 15:18 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 16:03
amphora schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Mee eens. Waarom moeilijk doen om een paar tientjes goedkoper uit te zijn? Als je er 1 in belgie haalt ben je standaard unlocked en kan je altijd zonder problemen een firmware update doen zonder dat je eerst weer op een hack moet gaan wachten. En dan heb je tenminste ook nog gewoon garantie.
paar tientjes?

Prijs 8GB: €323 zwitserland
Prijs 8GB: €525 belgie

202 euro?

Prijs 16GB: €385 zwitserland
Prijs 16GB: €615 belgie

230 euro?

PSP is eigenlijk zelfde verhaal met unlocks/hacks van firmware, dat gaat ook al jaren door.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnold op 21-07-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk is 202/230 euro ook een paar tientjes (heel veel paartjes :)

In Belgie zijn ze zeker ook overal uitverkocht, heeft iemand hier recente info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:56:
Uiteindelijk is 202/230 euro ook een paar tientjes (heel veel paartjes :)

In Belgie zijn ze zeker ook overal uitverkocht, heeft iemand hier recente info over?
als je zo'n " paar tientjes" minder salaris zou krijgen piep je toch anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een paar tientjes. Ik snap dat gedoe ook meestal niet.

Je koopt een luxeproduct a 300 euro. 300 euro is nu ook niet meteen een schijntje volgens mij. Dus of je nu 300 of 500 betaalt, dat ligt in mijn beleving niet echt zo ver uit elkaar. 300 ~= 500, wat maakt het uit.

Als het nu 50 versus 500 was, dan spreek je al over andere grootte-ordes.

En ja, die 200 euro zou het mij wel waard zijn om alle gedoe en lastige situaties te vermijden. Voor 200 euro loop je niet steeds achter de feiten aan met al dan niet unlockte firmwares, geen risico's om je iPhone te bricken bij een mislukte unlock (of per ongeluk ge-update phone), tijd steken in het organiseren van een Zwitserse aankoop (voor zover ik het begrijp moet je daar iemand vinden die voor jou de telefoon wil kopen enz enz... :O ) of risico's lopen met betrekking tot verzenden. En bij de prijzen zijn de verzendkosten nog niet eens bijgerekend.

Grappig hoe bvb verzendkosten selectief weggeredeneerd worden (in het algemeen bij online aankopen) en als een stier op een rode lap gefixeerd wordt op één of andere prijs.

Gewoon over the counter kunnen betalen, eigen simmetje erin duwen en geen shady hacks is me zéker die 200 euro meer dan waard. (ik ga geen iPhone kopen, toch niet op korte termijn wegens eerst andere uitgaven, ik spreek hypothetisch)

En anders gebruik je maar het T-Mobile abonnement? Daar kan elke Belg jaloers op zijn. Ja, je 'betaalt' ook de phone aan 525 euro in schijfjes, maar daarbij hoort een provider-abo dat erg gunstig geprijsd is. Als je 24 x <maandelijkse abo prijs> - 525 doet, kan je zien dat je hier een erg gunstige combo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 17:25
Als ik straks thuis ben zal ik ook eens bellen naar Belgie, is daar nog iets voorraadig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:14:
[...]
En anders gebruik je maar het T-Mobile abonnement? Daar kan elke Belg jaloers op zijn. Ja, je 'betaalt' ook de phone aan 525 euro in schijfjes, maar daarbij hoort een provider-abo dat erg gunstig geprijsd is. Als je 24 x <maandelijkse abo prijs> - 525 doet, kan je zien dat je hier een erg gunstige combo hebt?
Maar ja, als de ontvangst gewoon bagger is (zoals in mijn geval op mijn locatie) dan is het toch zonde van je geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Ja, een paar tientjes. Ik snap dat gedoe ook meestal niet.

Je koopt een luxeproduct a 300 euro. 300 euro is nu ook niet meteen een schijntje volgens mij. Dus of je nu 300 of 500 betaalt, dat ligt in mijn beleving niet echt zo ver uit elkaar. 300 ~= 500, wat maakt het uit.

Als het nu 50 versus 500 was, dan spreek je al over andere grootte-ordes.

En ja, die 200 euro zou het mij wel waard zijn om alle gedoe en lastige situaties te vermijden. Voor 200 euro loop je niet steeds achter de feiten aan met al dan niet unlockte firmwares, geen risico's om je iPhone te bricken bij een mislukte unlock (of per ongeluk ge-update phone), tijd steken in het organiseren van een Zwitserse aankoop (voor zover ik het begrijp moet je daar iemand vinden die voor jou de telefoon wil kopen enz enz... :O ) of risico's lopen met betrekking tot verzenden. En bij de prijzen zijn de verzendkosten nog niet eens bijgerekend.

Grappig hoe bvb verzendkosten selectief weggeredeneerd worden (in het algemeen bij online aankopen) en als een stier op een rode lap gefixeerd wordt op één of andere prijs.

Gewoon over the counter kunnen betalen, eigen simmetje erin duwen en geen shady hacks is me zéker die 200 euro meer dan waard. (ik ga geen iPhone kopen, toch niet op korte termijn wegens eerst andere uitgaven, ik spreek hypothetisch)

Het is maar hoe lastig het voor je is een swisscom-iPhone te regelen natuurlijk ;)
Unlocken kan waarschijnlijk ook legaal via swisscom (nog even laten navragen) en ook ongedaan gemaakt worden (zie 2G iPhone), dus dan houd je gewoon garantie ;)

Verder is een baseband unlock indien goed gedaan gelijk aan wat zou gebeuren als het legaal gedaan wordt. Dus dan is het voor apple niet te fixen zonder legale unlocks weer ergens te moeten laten unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:17:
[...]

Maar ja, als de ontvangst gewoon bagger is (zoals in mijn geval op mijn locatie) dan is het toch zonde van je geld :(
T-mobile wil ik bijv. idd niet hebben kom langs te veel "onbereikbare" zones tijdens de trip naar m'n werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 17:25
Heb eens geprobeerd naar 7 !! Mobistar vestigingen te bellen.

Ze pakken allemaal niet op :? :?

Wat is dat dan ?

Moet ik een voice mail achterlaten waarna hun mij terugbellen?

[ Voor 21% gewijzigd door DaYwaLkUr op 21-07-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:19
Landelijke feestdag vandaag, alles is dicht.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken