My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Feestdag Belgie : http://www.beleven.org/feest/nationale_feestdag_belgie
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 16:51 ]
Zoals ik al zei, vriend van me werkt bij de CERN in zwitserland. Om de 2 weken vliegt die met ryanair terug naar BE voor het weekend, dus een gedoe is het niet echt. En 200 euro vind ik nog altijd veel geld...Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:14:
[...]
En ja, die 200 euro zou het mij wel waard zijn om alle gedoe en lastige situaties te vermijden. Voor 200 euro loop je niet steeds achter de feiten aan met al dan niet unlockte firmwares, geen risico's om je iPhone te bricken bij een mislukte unlock (of per ongeluk ge-update phone), tijd steken in het organiseren van een Zwitserse aankoop (voor zover ik het begrijp moet je daar iemand vinden die voor jou de telefoon wil kopen enz enz...) of risico's lopen met betrekking tot verzenden. En bij de prijzen zijn de verzendkosten nog niet eens bijgerekend.
Maar de zwitserse zijn toch niet simlock vrij? Alleen italie en belgie toch?GigaTexel_BE schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:57:
[...]
Zoals ik al zei, vriend van me werkt bij de CERN in zwitserland. Om de 2 weken vliegt die met ryanair terug naar BE voor het weekend, dus een gedoe is het niet echt. En 200 euro vind ik nog altijd veel geld...
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
[ Voor 41% gewijzigd door Punksmurf op 21-07-2008 18:33 ]
met een hamer past alles
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
^ Wat hij zegt.
Verwijderd
Waar heb je hem gekocht en ging het makkelijk? En hoe zit het trouwens met de garantie, stel je iPhone gaat kapot of hij heeft dode pixels, waar moet je dan heen?CyBeR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:51:
Net een iPhone in Italie gehaald. Vodafone SIM erin en no problemo.
Mja, Apple Store zou kunnen, Apple geeft wereldwijde garantie op producten. Toch denk ik dat het in dit geval wat moeilijker zal zijn, maar dat merken we vanzelfVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:25:
[...]
En hoe zit het trouwens met de garantie, stel je iPhone gaat kapot of hij heeft dode pixels, waar moet je dan heen?
En laatst werd hier gezegd dat deze wel simlock vrij isamphora schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:09:
[...]
Maar de zwitserse zijn toch niet simlock vrij? Alleen italie en belgie toch?
kom er via google nou niet helemaal uit of het wel of niet werkt
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik had naar hem geld overgemaakt en gevraagd of hij een iPhone 3G wilde meenemen.
Hij heeft zo'n beetje alle verkooppunten in Zurich gehad, maar het is helaas niet gelukt.
Swisscom en Orange schijnen de rechten te hebben om ze te verkopen daar.
Helaas hadden alle verkooppunten in de stad een wachtlijst van 6 weken of zelfs langer.
In Zurich is de iPhone 3G dus niet te verkrijgen op moment.
Bij een TIM winkel in het centrum van Rome. Dode pixels heb ik eigenlijk nooit last van en zo ook nu niet. Mocht 'ie kapot gaan dan moeten we even kijken, maar Ik verwacht dat 'tim geen probleem is in nederland.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:25:
[...]
Waar heb je hem gekocht en ging het makkelijk? En hoe zit het trouwens met de garantie, stel je iPhone gaat kapot of hij heeft dode pixels, waar moet je dan heen?
Verwijderd
ha, goed gedaan, Cyber. Heb je een goedkope vlucht naar Rome genomen nadat je meerdere keren had misgegrepen in Belgie? Strakke aktie dan. Hoeveel heb je alles bij elkaar nu betaald?CyBeR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:51:
Apple geeft alleen wereldwijde garantie op producten die zonder netsnoer kunnen werken, met uitzondering van de iPhone. Voor de iPhone moet je terug naar winkel waar je 'm gekocht hebt, of je kunt 'm eventueel naar een servicepunt van de telco brengen die de telefoon verkocht. Voor in Nederland gekochte iPhone mag je dus terug naar de winkel waar je 'm hebt gekocht, of een T-Mobile servicepunt.Muthas schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:32:
[...]
Mja, Apple Store zou kunnen, Apple geeft wereldwijde garantie op producten. Toch denk ik dat het in dit geval wat moeilijker zal zijn, maar dat merken we vanzelf
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Nee, helaas nog niet. Komt er wel aan, binnen een paar weken denk ik..Licko schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:21:
zijn er al mogelijkheden om de Iphone 3G "simlock vrij te maken" dmv een turbosim-achtige oplossing?
kom er via google nou niet helemaal uit of het wel of niet werkt
Er worden wel een aantal manieren op internet vermeld, helaas is dit veelal oplichterij.
Ik ga hem binnenkort waarschijnlijk in Zwitserland halen, denk niet dat ik er 1 vindt.
Maar ik ga het toch proberen. Anders wordt het Italie. Alleen die 'paar tientjes' maken wij wel
wat uit eerlijkgezegd..
Verwijderd
Dan ga ik hem niet in Italie halen, stel dat er iets kapot gaat...Daedalus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:18:
[...]
Apple geeft alleen wereldwijde garantie op producten die zonder netsnoer kunnen werken, met uitzondering van de iPhone. Voor de iPhone moet je terug naar winkel waar je 'm gekocht hebt, of je kunt 'm eventueel naar een servicepunt van de telco brengen die de telefoon verkocht. Voor in Nederland gekochte iPhone mag je dus terug naar de winkel waar je 'm hebt gekocht, of een T-Mobile servicepunt.
Nee, ik had al een trip hierheen gepland, dus kwam mooi uitVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:11:
[...]
ha, goed gedaan, Cyber. Heb je een goedkope vlucht naar Rome genomen nadat je meerdere keren had misgegrepen in Belgie? Strakke aktie dan. Hoeveel heb je alles bij elkaar nu betaald?
Ahem, Mac mini.Daedalus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:18:
[...]
Apple geeft alleen wereldwijde garantie op producten die zonder netsnoer kunnen werken, met uitzondering van de iPhone. Voor de iPhone moet je terug naar winkel waar je 'm gekocht hebt, of je kunt 'm eventueel naar een servicepunt van de telco brengen die de telefoon verkocht. Voor in Nederland gekochte iPhone mag je dus terug naar de winkel waar je 'm hebt gekocht, of een T-Mobile servicepunt.
Maar volgens mij is 't vooral dat ze bij iPhones zo ongeveer alles aan de carriers over laten. Zelfs de verkoop, zoals je al gemerkt had.
Hoe zou dat zijn op het vliegveld, ik vlieg over 2 weken naar Amerika met overstap in Zurich.Fraggar schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:27:
Een vriend van me zit op dit moment in Zwitserland.
Ik had naar hem geld overgemaakt en gevraagd of hij een iPhone 3G wilde meenemen.
Hij heeft zo'n beetje alle verkooppunten in Zurich gehad, maar het is helaas niet gelukt.
Swisscom en Orange schijnen de rechten te hebben om ze te verkopen daar.
Helaas hadden alle verkooppunten in de stad een wachtlijst van 6 weken of zelfs langer.
In Zurich is de iPhone 3G dus niet te verkrijgen op moment.
Zozo eindelijk die Siemens uit het jaar kruik vervangen?CyBeR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:51:
Er zijn wel meer winkels dan de Swisscom en Orange shops die hier de iPhone verkopen, zoals o.a. de shops ala The Phone House e.d._GoldStrike_ schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:48:
[...]
Hoe zou dat zijn op het vliegveld, ik vlieg over 2 weken naar Amerika met overstap in Zurich.
Moet je even in je glazen bol kijken_GoldStrike_ schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:48:
Hoe zou dat zijn op het vliegveld, ik vlieg over 2 weken naar Amerika met overstap in Zurich.
met een hamer past alles
Verwijderd
Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat je er verplicht een AT&T abonnement zult moeten bijnemen, maar dat je dit eventueel (als ze niet moeilijk doen) zelf thuis mag activeren? Wat je dan uiteraard niet doet, zodat je alsnog goedkoop aan een iPhone geraakt? Deze unlock/jailbreak je dan... zodat hij werkt met elke sim-kaart.
Of zit er nog ergens een probleem (douane niet meegerekend)?
PS: Ik weet dat er al veel hierover gevraagd is, maar hierop vond ik niet echt een antwoord.
Die vriend van me is bij alle shops geweest, sommigen hadden een wachtlijst van meer dan 700 wachtenden. Als je er nog een in Zurich weet te bemachtigen hoor ik graag waar ergens.MaZo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:59:
[...]
Er zijn wel meer winkels dan de Swisscom en Orange shops die hier de iPhone verkopen, zoals o.a. de shops ala The Phone House e.d.
En, stel ik haal een 16 gb bij TIM, dan werkt mijn vodafone simkaart dus gewoon? Of moet ik echt een 8 gb vodafone halen, en werkt die dan wel?
Iemand die hier snel kan antwoorden, me zus zit momenteel nog in Italia
Ben ik ook wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:38:
Stel je hebt de iPhone 3G toch in Amerika kunnen kopen. Via een Amerikaan bvb...
Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat je er verplicht een AT&T abonnement zult moeten bijnemen, maar dat je dit eventueel (als ze niet moeilijk doen) zelf thuis mag activeren? Wat je dan uiteraard niet doet, zodat je alsnog goedkoop aan een iPhone geraakt? Deze unlock/jailbreak je dan... zodat hij werkt met elke sim-kaart.
PS: Ik weet dat er al veel hierover gevraagd is, maar hierop vond ik niet echt een antwoord.
Ik ben gewoon benieuwd naar degene die hem hier gekocht hebben in de VS. Hoe ze dat gedaan hebben. Dus kom maar op met die info!
Nee sorry, ik heb er al weten te bemachtigen.Fraggar schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:01:
[...]
Die vriend van me is bij alle shops geweest, sommigen hadden een wachtlijst van meer dan 700 wachtenden. Als je er nog een in Zurich weet te bemachtigen hoor ik graag waar ergens.
Volgensmij heb je mijn vraag niet helemaal goed gelezen.
Ik vraag me dus af waar er nog ergens iPhone's zijn te bemachtigen in Zurich.
Niet of jij er al een hebt..

Kon wel op de lijst komen, maja dan wacht ik liever nog even.
Verkoper kon me vertellen dat het bij iedere Belgische mobistar shop zo was.
Verwijderd
Hm, dat ziet er zeer aantrekkelijk uit.. ik vraag me dan wel af hoe ze aan zulke prijzen kunnen komen en of dit betrouwbaar is.avdwerf schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:11:
Zijn er hier al mensen die hebben besteld op www.phoneworldonline.com? Dat zit in belgie. Kan leveren tegen zeer aantrekkelijke prijzen... Op iphoneclub hebben mensen besteld en de eersten zouden hem vandaag moeten krijgen. Ik wacht even af of ze hem daadwerkelijk krijgen, en dan ga ik daar zeker bestellen, scheelt een hoop geld met de gewone prijs in belgie!
De site ziet er niet erg professioneel uit en naar een onbekende zoveel geld overmaken doe ik toch liever niet, tenzij er goede berichten van die iphoneclub mensen vandaan komen.
En topic nu gelockt.avdwerf schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:38:
idd ik wacht ook iphoneclub even af, ze hebben daar wel gewoon regelmatig contact met de verkopers enzo, dus ben echt benieuwd, want dat is niet veel geld voor de iphone!
Gasten beweren dat ze de iPhones rechtstreeks uit China halen en ze dan via California binnen krijgen.
Klinkt vrij stug

Haters everywhere but I don’t really care
Waar zie je dat?matthijst schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:09:
[...]
En topic nu gelockt.
Gasten beweren dat ze de iPhones rechtstreeks uit China halen en ze dan via California binnen krijgen.
Klinkt vrij stug
Verwijderd
Verwijderd
http://www.iphoneclub.nl/...phoneworldonline-com.html
Dat topic even doorlezen, staat veel info over die site en ook reacties van de eigenaar.
Ik woon in Zürich.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:41:
[...]
Maar dan heb je er nog weining aan toch?
Je kan er nog niet mee bellen...
En ik bedoel dat ik geen flauw idee heb, omdat ik niet meer op zoek ben naar een iPhone.Fraggar schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:55:
[...]
Volgensmij heb je mijn vraag niet helemaal goed gelezen.
Ik vraag me dus af waar er nog ergens iPhone's zijn te bemachtigen in Zurich.
Niet of jij er al een hebt..
Wel weet ik dat ze met abo in ieder geval hier bij Orange te krijgen zijn.
Verwijderd
Ik heb een unlock aangevraagd bij T-Mobile. Ze moeten dat bij Apple opvragen en daarbij geven ze mijn IMEI nummer door.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:40:
Hoe unlocken Swisscom/T-Mobile en dergelijke die telefoons dan? Is daar een code voor ofzo? Je zou toch zeggen dat zoiets ook zou kunnen uitlekken.
En ik denk dat Apple dat door een programma heen trekt en dat daaruit een code komt die je in je iPhone moet intoetsen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 17:31 ]
Ja die heb ik inderdaad helemaal doorgelezen, maar hier staat recentere info, die dus in de gaten houden!Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:43:
[...]
http://www.iphoneclub.nl/...phoneworldonline-com.html
Dat topic even doorlezen, staat veel info over die site en ook reacties van de eigenaar.
http://www.iphoneclub.nl/...oneworldonline-d-day.html
Nou nou nou, die's ook maar twee en een half jaar oud ofzoMaZo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:57:
[...]
Zozo eindelijk die Siemens uit het jaar kruik vervangen?
Ja, namelijk de AT&T rekening die volautomatisch elke maand afgeleverd wordt. Dat activeren bij iPhone 3G's houdt niet meer in dan ze een naam geven namelijk.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:38:
Ik heb er net nog eentje gehaald (m'n bank laat me er maar een per dag of iig een tegelijk betalen ofzo, dunno). Bij Vodafone hadden ze een wachtlijst, bij de TIM shop waar ik gisteren ook was hadden ze nog 8GB's en witte 16GB's. Het maakt voor Nederlanders niet uit waar je ze vandaan komen, ze houden de SIM die erbij zit namelijk gewoon zelf en daarna prop je gewoon lekker thuis je eigen erin. Als je geen italiaans spreekt vragen ze wellicht eerst even of je 'm met TIM wilt gebruiken (zoals net) of gaan ze er gewoon van uit dat je dat niet wilt (zoals gisteren.)brambest schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:19:
Kan iemand mij vertellen, wat dat 'prepagato' betekend(italie)
En, stel ik haal een 16 gb bij TIM, dan werkt mijn vodafone simkaart dus gewoon? Of moet ik echt een 8 gb vodafone halen, en werkt die dan wel?
Iemand die hier snel kan antwoorden, me zus zit momenteel nog in Italia
Verwijderd
Ah, dankjeavdwerf schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:20:
[...]
Ja die heb ik inderdaad helemaal doorgelezen, maar hier staat recentere info, die dus in de gaten houden!
http://www.iphoneclub.nl/...oneworldonline-d-day.html
hoeveel ben je van plan er te kopen??CyBeR schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:56:
[...]
Nou nou nou, die's ook maar twee en een half jaar oud ofzo
[...]
Ja, namelijk de AT&T rekening die volautomatisch elke maand afgeleverd wordt. Dat activeren bij iPhone 3G's houdt niet meer in dan ze een naam geven namelijk.
[...]
Ik heb er net nog eentje gehaald (m'n bank laat me er maar een per dag of iig een tegelijk betalen ofzo, dunno). Bij Vodafone hadden ze een wachtlijst, bij de TIM shop waar ik gisteren ook was hadden ze nog 8GB's en witte 16GB's. Het maakt voor Nederlanders niet uit waar je ze vandaan komen, ze houden de SIM die erbij zit namelijk gewoon zelf en daarna prop je gewoon lekker thuis je eigen erin. Als je geen italiaans spreekt vragen ze wellicht eerst even of je 'm met TIM wilt gebruiken (zoals net) of gaan ze er gewoon van uit dat je dat niet wilt (zoals gisteren.)
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
he, das jammerCyBeR schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:20:
Meer is erg lastigGisteren was er genoeg voorraad, inmiddels niet meer zozeer en bovendien wordt m'n bank dan boos op me.
Alles zo samenvattend is dat de meest safe/makkelijke oplossing voor een simlock vrije iPhone zonder gedoe momenteel.
[ Voor 26% gewijzigd door Japie.G op 22-07-2008 19:30 ]
eerst even bellen dan, hier in belgie is ie nationaal uitverkochtJapie.G schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:25:
[...]
he, das jammerDat wordt dan toch maar een ritje Antwerpen voor mij
Alles zo samenvattend is dat de meest safe/makkelijke oplossing voor een simlock vrije iPhone zonder gedoe momenteel.
enkel via wachtlijsten
uiteraard! heb een trip naar Antwerpen gepland over 5 weken, hopelijk is ie dan een beetje normaal te krijgen!GigaTexel_BE schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:34:
[...]
eerst even bellen dan, hier in belgie is ie nationaal uitverkocht
enkel via wachtlijsten
Ik heb Apple Reseller Maes eens gemaild, zie mijn mail:
p 21-jul-08, om 22:04 heeft * het volgende geschreven:
> Er is een contact formulier gestuurd met de volgende data:
> Voornaam: *
> Naam: *
> E-mail: *
> Telefoon: -
> Opmerkingen: Goededag,
>
> ik lees hier en daar positieve ervaringen van Nederlanders die bij jullie een iPhone hebben aangeschaft en zonder problemen kunnen gebruiken met een Nederlandse sim.
>
> Ik heb een vraagje:
> Kunnen jullie de iPhone ook BTW vrij leveren aan mij als Nederlandse ondernemer?Ik heb een BTW nummer.
>
> Graag verneem ik uw reactie.
>
> Met vriendelijke groeten,
Het Antwoord:
Dit is geen probleem.
Wat we nodig hebben, zijn de firmagegevens.
Met vriendelijke groeten,
Maes nv.
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Verwijderd
Hopelijk is ie dan ook een stukkie goedkoper?Japie.G schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:37:
[...]
uiteraard! heb een trip naar Antwerpen gepland over 5 weken, hopelijk is ie dan een beetje normaal te krijgen!
Ik ben ook van plan em pas over ongeveer 4-5 weken te halen.
Ik heb gemaild en lijkt opzich best netjes, ik kreeg vrij snel reactie terugVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:56:
[...]
Ah, dankjeBen wel benieuwd hoe alles verloopt.
15dagen wachten ivm de grote wachtlijst.
Ik sta daar nu op, en kan hem halen zodra hij voor me b innen is (betaal dan pas)
ben benieuwd,
Kreeg vandaag via mijn contact in de VS tehoren dat hij Overal is uitverkocht in NY en dat ze morgen weer een zending verwachten, en dan gaat hij weer voor me proberen :d
(heb nu 3 van die dingen in bestelling staan inmiddels,
in de VS , bij dat belgische oromono.be en bij ohmac.co.uk
Straks heb ik ze nog over haha)
Verwijderd
Kan je wel misschien melden wat de prijs dan wordt voor een nederlandse ondernemer?GeBas schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:44:
Voor de mensen met een BTW nr.
Ik heb Apple Reseller Maes eens gemaild, zie mijn mail:
p 21-jul-08, om 22:04 heeft * het volgende geschreven:
> Er is een contact formulier gestuurd met de volgende data:
> Voornaam: *
> Naam: *
> E-mail: *
> Telefoon: -
> Opmerkingen: Goededag,
>
> ik lees hier en daar positieve ervaringen van Nederlanders die bij jullie een iPhone hebben aangeschaft en zonder problemen kunnen gebruiken met een Nederlandse sim.
>
> Ik heb een vraagje:
> Kunnen jullie de iPhone ook BTW vrij leveren aan mij als Nederlandse ondernemer?Ik heb een BTW nummer.
>
> Graag verneem ik uw reactie.
>
> Met vriendelijke groeten,
Het Antwoord:
Dit is geen probleem.
Wat we nodig hebben, zijn de firmagegevens.
Met vriendelijke groeten,
Maes nv.
Gr Yil
Verwijderd
8GB incl.. BTW 525 -> 434,= ex BTWVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:02:
[...]
Kan je wel misschien melden wat de prijs dan wordt voor een nederlandse ondernemer?
Gr Yil
16GB incl. BTW 615 -> 508,= ex BTW
op basis van de normale Belgische prijs
[ Voor 15% gewijzigd door GeBas op 22-07-2008 20:31 ]
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Verwijderd
is het niet zo dat elke nederlander zonder belgische btw kan kopen?GeBas schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:30:
[...]
8GB incl.. BTW 525 -> 434,= ex BTW
16GB incl. BTW 615 -> 508,= ex BTW
op basis van de normale Belgische prijs
dus ook particulieren....
(oke je moet dan wel officeel aangeven in nederland en daaar betalen?)
Verwijderd
OK
maar schijnt dus buiten EU te zijn en dan min. 50 euro....
en dan vanaf 1 dec. weer max tot 430 euro anders moet je weer NL btw betalen...
2 % ja, maar serieus wie gaat dat aangeven
edit:
---------
Plaats van levering
Leveringen van goederen worden belast in het land waar de levering plaatsvindt. Alleen over leveringen in Nederland bent u in Nederland btw verschuldigd. Bijzondere bepalingen gelden voor het goederenverkeer binnen de EU.
Als plaats van levering geldt de plaats:
* waar de verzending of het vervoer start als u goederen in verband met de levering verzendt of vervoert. Als het vervoer buiten de EU start en als u als leverancier de goederen invoert, dan vindt de levering plaats in het EU-land van invoer;
* waar de goederen op het tijdstip van levering zijn als u deze niet verzendt of vervoert;
* van vertrek van het passagiersvervoer als u de goederen levert aan boord van een schip, vliegtuig of trein en tijdens het vervoer van passagiers binnen de EU;
* waar de goederen worden aangebracht (geïnstalleerd/gemonteerd) als u deze levert en aanbrengt.
------
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 21:55 ]
Ligt iets ingewikkelder: Punksmurf in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..."Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:42:
[...]
OK
maar schijnt dus buiten EU te zijn en dan min. 50 euro....
Niet aangeven is sowieso belastingontduiken. Of je dat wil doen of niet laat ik aan jou over maar het zijn sowieso praktijken die we hier op GoT niet bespreken.2 % ja, maar serieus wie gaat dat aangeven
Wat is je punt met de plaats van levering die je quote?
met een hamer past alles
Overigens, ik heb aan zus gevraagd of ze de 16 gb wilt meenemen uit Italie, geen idee of het haar gaat lukken, maar merk het vanzelf wel
*knip*
Bespreken hoe je het beste belasting kan ontduiken is niet toegestaan op GoT.
[ Voor 40% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2008 00:22 ]
Verwijderd
nou kijkPunksmurf schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:19:
[...]
Wat is je punt met de plaats van levering die je quote?
Leveringen van goederen worden belast in het land waar de levering plaatsvindt. Alleen over leveringen in Nederland bent u in Nederland btw verschuldigd. Bijzondere bepalingen gelden voor het goederenverkeer binnen de EU.
dus als ik het laat opsturen uit belgie.... en het word bij mij afgeleverd ....
(volgens mij kan ophalen ook want het gaat volgens mij om waar het product gaat worden gebruikt, maar laat dit maar ff erbuiten voor nu...)
dan word de iphone bijv. dus in nederland geleverd, en leveringen worden belast in het land van levering volgens douane/belastingsdiesnt -quote/website....
das dus 19 % in NL... en dan hoef ik geen belgische 21% te betalen...
en hoe moet je dat als particulier dan aangeven???
als ze voor buiten de EU een vrijstelling van 430 euro hebben ... is dit ook nogal krom ,maar dit ook terzijde...
en als je deze zin vertaalt naar een belgische verkoper....:
"Alleen over leveringen in Nederland bent u in Nederland btw verschuldigd"
alleen over..... belgie blahblah belgische btw....
dus die belgische verkoper levert mijn iphone naar nederland.. en is dus geen belgische btw verschuldigt aan de belgische belastingsdienst.....
lijkt mij
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 22:34 ]
Nogal wiedes, want binnen de EU geldt een vrij verkeer van goederen (behoudens enkele uitzonderingsgebieden en uitzonderingsproducten).Donstil schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:26:
Ik weet dat je met internet aankopen binnen de EU (ebay bv) nooit gecontroleerd wordt, met de vs is dat echter wel zo .
Nogmaals: door in de winkel met je BTW-nummer te zwaaien, dan hoef je het er namelijk niet te betalen.Maar hoe krijg je die belgische btw terug ??
Nee. En als je dat al wel bij de grens kon doen dan zouden ze wel gelijk hun handje ophouden om de Nederlandse BTW te vangen, denk je niet?Ik bedoel kan je bij de grens je belgische BTW terug vragen en dan stiekem niet in nederland aangeven (met de auto bv)
dan heb je toch dubbel winst
NIET. Welk deel van 'nee' in mijn vorige post begreep je niet?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:27:
[knip van totaal irrelevante uitleg]
en hoe moet je dat als particulier dan aangeven???
Dat lijkt je verkeerd want je bent een particulier. Die regelingen die jij beschrijft gelden voor zakelijk verkeer van goederen. Je haalt ook mooi dit artikel aan, maar je trekt het uit zijn verband. Je betrekt namelijk het deel over zakelijk verkeer van goederen op particulieren en dat is niet correct. Het staat er nochtans duidelijk:lijkt mij
Als we nu uitgaan van een Belgische leverancier, dan is de levering dus belast in België. Iets wat je nog wel correct zag, alleen op een of andere kromme manier weet je dat zo krom te lullen dat jij als particlier geen BTW hoeft te betalen omdat het in België belast is. Dat is BS: hij wordt in België belast, en dus betaal jij de Belgische BTW aan de Belgische leverancier.Als u goederen levert aan particulieren geldt in de EU meestal het oorsprongslandbeginsel: de levering is belast in Nederland. U berekent de particulier dus btw bij de verkoop van de goederen. Het maakt dus geen verschil of u de goederen verkoopt aan binnenlandse of aan buitenlandse particulieren. In beide gevallen moet u de btw volgens de Nederlandse regeling aan uw klant in rekening brengen.
[ Voor 72% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2008 23:19 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
"
Particulieren in de EU
Als een ondernemer in een EU-land goederen levert aan een particulier in een EU-land geldt meestal het oorsprongslandbeginsel: de goederen zijn belast in het land waar de ondernemer woont. De ondernemer brengt de particulier de btw van zijn eigen land in rekening. Het maakt voor hem dus geen verschil of hij de goederen verkoopt aan binnenlandse of aan buitenlandse particulieren. In beide gevallen moet hij de omzetbelasting volgens de regeling van zijn eigen land in rekening brengen.
Als u een Nederlandse particulier bent en u koopt in een ander EU-land goederen, dan kunt u de goederen zonder verdere formaliteiten meebrengen naar Nederland. U betaalt in dat geval wel de aankoopprijs inclusief buitenlandse btw."
dus ja belgische btw betalen.... als particulier...

met een hamer past alles
Verwijderd
ten 2e ga ik niet al mijn posts lopen editen na berichten van anderen..
Daarnaast is het hele BTW- en invoerbelastingengebeuren al ruimschoots ter sprake gekomen.Binnen de Europese Unie (EU) is er in principe vrij verkeer van goederen. Uw bagage kunt u dus altijd van het ene naar het andere EU-land meenemen, zonder dat u belastingen bij invoer hoeft te betalen.
met een hamer past alles
[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2008 00:25 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En X-sim, iemand die dat al binnen heeft en kan bevestigen of het werkt?
[ Voor 21% gewijzigd door --Christiaan-- op 23-07-2008 08:23 ]
Paar vragen .. misschien weet iemand de antwoorden :
- als ik hem in Belgie haal. Heb ik dan gewoon, als Nederlandse eigenaar van BE telefoon, wereldwijde Apple garantie ? Denk aan bijv dooie pixels, of een kapotte telefoon binnen een jaar.
- zit er standaard een Nederlandse dictionary in dat apparaat ? Ook in de Belgische versies ?
- zou Mobistar ook in Nederland bezorgen via de webshop ? of moet ik erheen rijden ?
NL dict zit in de firmware, dus ook op de Belgische versie.BoXie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:36:
Ik ga hem waarschijnlijk in Belgie halen. De veiligste optie lijkt me .. unlocked.
Paar vragen .. misschien weet iemand de antwoorden :
- als ik hem in Belgie haal. Heb ik dan gewoon, als Nederlandse eigenaar van BE telefoon, wereldwijde Apple garantie ? Denk aan bijv dooie pixels, of een kapotte telefoon binnen een jaar.
- zit er standaard een Nederlandse dictionary in dat apparaat ? Ook in de Belgische versies ?
- zou Mobistar ook in Nederland bezorgen via de webshop ? of moet ik erheen rijden ?
Daedalus in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..."BoXie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:36:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Lekker snelle leveringen in Belgie
Weer een nieuw topic geopend, hopen dat mensen daar wel fatsoenlijk kunnen reageren...--Christiaan-- schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:52:
Iemand die besteld heeft bij Phoneworldonline, op iPhoneclub hebben ze dat topic gesloten, maar ik wil graag weten of ze betrouwbaar zijn.
En X-sim, iemand die dat al binnen heeft en kan bevestigen of het werkt?
Ah, da's mooi om te zien. Ik hoop echt dat het waar is, voor die 100 euro vind ik het verschil met Zwitserland niet erg.avdwerf schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:28:
[...]
Weer een nieuw topic geopend, hopen dat mensen daar wel fatsoenlijk kunnen reageren...
Is het moeilijk om EEN post boven je te kijken? Op iPhoneclub is er een topic over.matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:34:
Iemand al iets gehoord van die Belgen van iPhoneworld/oromono of hoe ze ook mogen heten?
Ja, dar hebben ze zwetsmail ontvangen, dat Paypal hun account vasthoudt oid. Was benieuwd of iemand hier die mail ook heeft en m ff kan posten--Christiaan-- schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Is het moeilijk om EEN post boven je te kijken? Op iPhoneclub is er een topic over.
Het beste is om eerst de kat uit de boom te kijken. Desnoods moet je em eerst neerschieten.matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:44:
[...]
Ja, dar hebben ze zwetsmail ontvangen, dat Paypal hun account vasthoudt oid. Was benieuwd of iemand hier die mail ook heeft en m ff kan posten
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
En welke winkel is dat dan?sorted.bits schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:07:
Collega van mij heeft hem zaterdag besteld geloof ik, in Mol ook (waar ik hem ook vandaan heb) en hij kreeg vandaag een berichtje dat hij binnen was gekomen. Hij gaat hem vrijdag ophalen.
Lekker snelle leveringen in Belgie
Ten eerste al niet geloofwaardig dat Paypal een factuur wil zien: er gaat geld op en neer, dat lijkt me normaal bij een "bank", heeft Paypal niks mee te maken. De douane daarentegen...Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:42:
"even" paypal terugstorten
ja das echt zo gedaan.....
Ten tweede niet geloofwaardig dat Paypal een verklaring van Apple wil zien dat ze gerechtigd zijn de iPhones te verkopen: sinds wanneer speelt Paypal voor douane en politie?
Denk dat ze de boel oplichten, of de boel wilden oplichten maar zich hebben bedacht
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 23-07-2008 13:58 ]
Onmogelijk die gasten staan met naam, adres, gsm etc... op het internet. Kan niet.matthijst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:57:
[...]
Ten eerste al niet geloofwaardig dat Paypal een factuur wil zien: er gaat geld op en neer, dat lijkt me normaal bij een "bank", heeft Paypal niks mee te maken. De douane daarentegen...
Ten tweede niet geloofwaardig dat Paypal een verklaring van Apple wil zien dat ze gerechtigd zijn de iPhones te verkopen: sinds wanneer speelt Paypal voor douane en politie?
Denk dat ze de boel oplichten, of de boel wilden oplichten maar zich hebben bedacht
Ah, in Belgie hebben ze geen woonwagenkamp?etienne1 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:05:
Onmogelijk die gasten staan met naam, adres, gsm etc... op het internet. Kan niet.
De discussie over de verschillende webwinkels die ineens als paddestoelen uit de grond schieten (waar ook oplichters tussen zullen zitten) is hier niet op zijn plaats. Daarnaast verwachten we toch wel dat de gemiddelde tweaker met wat gezond verstand daar doorheen kan prikken of iig eerst de kat uit de boom kijkt
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Als ik hem heb, laat ik jullie ook iets weten!
Welke Mobistar winkel was dat?DaYwaLkUr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:19:
Belgische mobistar zeiden tegen me vrijdag middag terug te bellen, waarschijnlijk hadden ze dan een toestel voor me![]()
Als ik hem heb, laat ik jullie ook iets weten!
EDIT: Ik had 'm zaterdag ook in Mol - België gereserveerd, ik sta inmiddels schijnbaar op #1. Ik heb een witte 16GB besteld, heeft iemand ook maar een idee of ik dat nog ga halen voor zaterdag? Dus op z'n laatst op vrijdag ophalen?
[ Voor 27% gewijzigd door Fab1Man op 23-07-2008 15:10 ]
Ik heb nog helemaal niet gereserveerd, deden ze ook niet meer vanwege de grote vraag, daarom ff afwachten of die er vrijdag is (zouden ze weer een aantal binnenkrijgen).Fab1Man schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Welke Mobistar winkel was dat?
EDIT: Ik had 'm zaterdag ook in Mol - België gereserveerd, ik sta inmiddels schijnbaar op #1. Ik heb een witte 16GB besteld, heeft iemand ook maar een idee of ik dat nog ga halen voor zaterdag? Dus op z'n laatst op vrijdag ophalen?
Daarna vertel ik de shop wel
[ Voor 7% gewijzigd door DaYwaLkUr op 23-07-2008 15:44 ]
Verwijderd
Ik ga hier posten wat ik ook op iphoneclub.nl heb gepost ivm phoneworldonline.com / ormono.
Daar is trouwens een hele 'oorlog' aan de gang over hen, wat onterecht is.
Alle topics over hen zijn daar verboden.
Een goedemiddag allemaal,
Allereerst: ik weet dat topics over deze site verboden zijn.
Als deze dan ook verwijderd wordt, het zij zo.
Als ik geband wordt tot in de eeuwigheid, ge doe maar op.
Ik wil hier gewoon even iets rechtzetten:
Ik heb vanmiddag een telefoon gehad van Patrick de Swert, met de vraag of ik hem wou helpen.
Hij is al deze zever kotsbeu, en vroeg aan mij of ik op dit forum een berichtje kon zetten om jullie te overtuigen/gerust te stellen dat heel deze zaak legit is.
Hij heeft op dit forum al eens naar mij verwezen.
Mijn naam is Kristof Renders, en ik ben dus ook de verzender van deze mail:
Code:
-------- Original Message --------
Subject: iPhone 3G 8GB
From: Kristof Renders <---------->
Date: Sun, July 13, 2008 1:00 pm
To: Patrick De Swert <info@phoneworldonline.com>
Beste Patrick,
Ik zou graag een iPhone 3G bij u bestellen.
Na de vlotte aankoop van de vorige iPhone, tevens ook bij u gebeurt,
leek U mij de beste keuze.
Ik vroeg me enkel nog af wat zo de verwachte leveringstermijn is?
En op jullie zoekertje op Kapaza staat er iets van een voorschot
waardoor je korting kan krijgen?
Hoe gaat dit juist in zijn werk, en op welke rekeningnummer moet je
dit dan storten?
Want die nummer is niet te vinden op het zoekertje.
Ik hoop op een snel antwoord.
Ik heb dus wel degelijk een 1ste generatie iPhone bij dit duo gekocht.
En ik moet zeggen: dit is perfect verlopen!!!!
Ik heb de iPhone besteld, heb een bevestiging gekregen dat hij binnen was. Ik ben hem diezelfde dag nog gaan halen. Ze hebben mijn simkaart en turbosim geplaatst. Het toestel werd getest en al.
Ik ben blij buitengegaan met mijn iPhone.
Ik heb nu weer een iPhone besteld, jammer dat ik wat moet wachten.
Die mannen kunnen daar ook niet aan doen. Ze doen hun uiterste best om zo snel mogelijk te leveren.
Ik zou zeggen: heb wat geduld en DOE NORMAAL!!
Het is heel gemakkelijk om iemand een bedrieger en oplichter te noemen.
Vertrouw je het niet, bestel dan niet. Trek dan je plan. Ga naar de winkel.
En stop met zagen!
Ik heb na al die zever pas vandaag de vraag gehad om iets te posten.
Ik heb me hiervoor speciaal geregistreerd.
Ze zijn het dus wel degelijk beu.
Probeer gewoon normaal te doen en wat geduld uit te oefenen.
Mvg,
Kristof Renders
ik heb er toch vertrouwen in dat diegene die hem besteld hebben ook daadwerkelijk krijgen
Verwijderd
Verwijderd
Dat kan je denk ik 'voorkomen' door niets vooruit te betalen en het toestel zelf op te halen. Testen, kijken of alles werkt en dan pas betalen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:26:
Ik denk ook wel dat ze hem uiteindelijk krijgen, maar ik hoop voor hun dat het geen namaak iPhone's zijn.

Hoeveel Mobistar winkels zijn er in Mol? Volgens mij maar 1.
Verwijderd
het is geen 350 euro maar 475 ten eerste..... voor de 16 gb....Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:46:
Hallo iedereen.
Ik ga hier posten wat ik ook op iphoneclub.nl heb gepost ivm phoneworldonline.com / ormono.
Daar is trouwens een hele 'oorlog' aan de gang over hen, wat onterecht is.
Alle topics over hen zijn daar verboden.
[...]
en dan dit van iphoneclub:
Ik doe dit niet graag, maar Patrick/oromono/Phoneworldonline heeft deze onzin echt volkomen aan zichzelf te danken. Heeft hij iedereen ook verteld dat hij maar liefst 2300 bestellingen heeft aangenomen? Heb ik naast hem gestaan met een pistool tegen zijn hoofd dat hij dat moest doen? Is het daarom gek dat hij nu zwaar in de problemen zit en iedereen - behalve zichzelf - de schuld wil geven van deze misere? Moeten wij persoonlijk gestraft worden voor het feit dat hij zijn zaken niet op orde heeft en bestookt worden met PM's, e-mails en telefoontjes? Moet ik continu zijn gejank aanhoren via PM dat hij het zo verschrikkelijk zwaar heeft?
------
heeft ie serieus 2300 (aanbetaalde bestellingen)....???
want ik ben het wel een beetjee eens dat hij totaal niet zinvol communicatief is via bijv.. zn eigen website....
ja hij krijgt veels emails ed...
maar er is wel veel tijd om op elk forum te zeggen dat je toch echt legit bent ,maar eens wat nieuwe info op zn eigen site te plaatsen met wat er aan de gang is.....ho maar
hoeveel telefoons die krijgt....
en wanneer ....
+ eventueel je order nr.. en eventuele levertijd etc....
issie in een keer klaar met 80% van zn email vragen...
Verwijderd
Verwijderd
Daar doet ie moeilijk over en reageert bijna niet op mails. Er zijn al mensen die dat hebben gevraagd en maar steeds geen antwoord krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:34:
[...]
Dat kan je denk ik 'voorkomen' door niets vooruit te betalen en het toestel zelf op te halen. Testen, kijken of alles werkt en dan pas betalen.
Dit topic is gesloten.