Wat mij verbaasd, wanneer je in een tunnel rijd geeft hij een icoontje aan dat je in een tunnel rijd, beetje overbodig.

Anoniem: 278528
Misschien is het icoontje overbodig, maar Sygic gaat perfect om met tunnels. In de tunnel geeft Sygic navigatie adhv gereden snelheid de voortgang weer. En zodra er weer signaal is buiten de tunnel, pakt Sygic de navigatie weer op. In andere navigatie software zoals TT 6.02 en Route66 v8 gebeurt er niets...navigatie blijft gewoon op begin tunnel hangen.Anoniem: 278528 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:55:
Wat mij verbaasd, wanneer je in een tunnel rijd geeft hij een icoontje aan dat je in een tunnel rijd, beetje overbodig.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 13-12-2008 17:13 ]
Dank voor de tip...ik ga het eens uitproberen.XX7 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:54:
Flitspalen kun je toevoegen in sygic 7.7 met het programma POIconvertor te downloaden op http://www.sygic.com/help.php
Deze pagina kan je wellicht meer inzicht geven waarom sommige navigatieprogramma's niet de kortste snelste route kiezen om je langs op te sturen: http://www.stichtingonder...systemen.nl/eng/index.phpbabybox schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:58:
heb nu ook sygic 7.7 met kaarten 7.80, vindt hem wel iets sneller, iets beter
alleen hij rekent nog steeds niet de meest handige en korte route uit. Ik heb zowel met de snelle route als met korte route geprobeerd op hetzelfde stuk in de stad
ik heb een paint (heel slecht weet ik, maar ter illustratie(
Hij neemt bij deze route iedere keer de minst handige route (nogmaals zowel bij snelle als korte route), hierdoor doet hij er langer over (wbt afstand) maar gaat ook langs 2 stoplichten wat bij mijn eigen snellere route niet zo is.
[afbeelding]
Mijn vraag is aan anderen, waar hebben jullie hem op staan op snel of korte route of wisselen jullie binnen/buiten de stad?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
[ Voor 18% gewijzigd door louigi58 op 13-12-2008 22:21 ]
Woning: 2onder1kap 1967, HR++ beg gr, HR2,8 op 1e, spouw en dakisolatie, 130M2, 10 radiatoren + 9M2 VVW, Quatt Hybrid 6KW (12-02-2025), Nefit HRC30, Honeywell T6, Solaredge 5,25KWp, Home Assistant beginner
Stoplichten staan niet in Sygic, die kan dus ook niet weten dat je dan een extra stoplicht krijgt. Misschien dat Sygic hetzelfde doet als TomTom: die probeert om je recht voor een voordeur uit te laten komen en laat je daar soms een blokje voor om rijden.babybox schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:58:
heb nu ook sygic 7.7 met kaarten 7.80, vindt hem wel iets sneller, iets beter
alleen hij rekent nog steeds niet de meest handige en korte route uit. Ik heb zowel met de snelle route als met korte route geprobeerd op hetzelfde stuk in de stad
ik heb een paint (heel slecht weet ik, maar ter illustratie(
Hij neemt bij deze route iedere keer de minst handige route (nogmaals zowel bij snelle als korte route), hierdoor doet hij er langer over (wbt afstand) maar gaat ook langs 2 stoplichten wat bij mijn eigen snellere route niet zo is.
[afbeelding]
Mijn vraag is aan anderen, waar hebben jullie hem op staan op snel of korte route of wisselen jullie binnen/buiten de stad?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Anoniem: 283516
Anoniem: 258679
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 15-12-2008 19:59 ]
Heb je hem gekocht of is het een andere versie? Als je hem gekocht hebt, dan neem ik aan dat je gewoon de helpdesk kan bellenbacardifrans schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:24:
Goedendavond ik heb ook sygic geinstaleerd op mijn nokia n82
alleen blijft hij italiaans lullen geen idee waar of hoe ik dat op kan lossen er is gewoonweg geen nederlands aanwezig heel naar wie heeft er een oplosssing?
groetjes
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Bij de eerste keer opstarten wordt gevraagd of je die scherm nog een keer wilt zien. Nee kiezen dus.dafmay schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:21:
Weet iemand of het opstartscherm in v7.7 is te deactiveren? Dus eigenlijk net zoals in de eerdere versie het rode opstartscherm...
[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 15-12-2008 22:40 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Goed om te horen dat McGuider zo'n relatief lange rit goed aan kan. Door welke 3 landen ging de reis?kmf schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:38:
Zo, vandaag net terug van een 800km retourtje door drie landen heen.
Perfect gereden, alleen bij de terugweg had ik een keer de verkeerde rijbaan genomen (van de 6) omdat ik niet had opgelet. Sygic liet me wel goed voorsorteren, maar daarna wist ik niet welke ik moest nemen, tot op het laatste moment.
Maar uiteindelijk snel een alternatief gegeven, maar wel 15 minuten extra reistijd.
De heenweg verliep zonder problemen. Heel handig dat de max-snelheid wordt aangegeven, want de borden waren alom afwezig.
Op locatie had ik ook de sygic op wandelen gezet, maar het is toch moeizaam om dan de navsysteem te gebruiken.
Annectode. Toen we terug naar huis gingen zweette ik wel een beetje, omdat sygic af liet weten. "Navigeer naar huis" gaf als melding "routepunten te ver van elkaar". Bleek dus dat sygic het best wel ver vind om 400km te gaan lopen
Oh, wel een ding wat vervelend is. Zegt ie "neem de afrit 5", maar dan staat er geen afrit 5 op het bord.
En het feit dat ie soms WEL, en soms NIET aangeef welke weg je moet nemen (E19) was de reden dat ik de verkeerde baan had genomen.
Ik bedoel de McGuider afbeelding die nu nog steeds iedere keer bij het opstarten wordt getoond...[...]
Bij de eerste keer opstarten wordt gevraagd of je die scherm nog een keer wilt zien. Nee kiezen dus.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 16-12-2008 02:47 ]
Anoniem: 247811
:-) Interessante pagina. Had hem al eens gelezen omdat Nav4all er op hun site dik mee te koop loopt dat zij zo gunstig uit de testen komenMisanthropia schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:24:
[...]
Deze pagina kan je wellicht meer inzicht geven waarom sommige navigatieprogramma's niet de kortste snelste route kiezen om je langs op te sturen: http://www.stichtingonder...systemen.nl/eng/index.php
Ik heb hier met een losse GPS-muis binnen anderhalve minuut een fix op mijn N81. Ik gebruik de laatse versie trouwens (V7.7) en de muis is van Qstarz (BT-Q818). Heb wel ´t idee dat hij er wat langer over doet als de versie die ik hiervoor had (7.52).Anoniem: 247811 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:00:
Vind 3 minuten ook vrij lang.
Weet echter niet zeker of dit aan sygic ligt of interne gps van nokia.
Heeft iemand hem toevallig in combinatie met een andere(losse) gps en duurt het dan ook zo lang.
ik heb ook heel snel fix met de assisted gps, maar eenmaal was er heel langzaam pas fix en zag ik toch meerde staafjes, vreemdSick Nick schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:32:
Ik snap niet dat het allemaal zo lang duurt bij jullie? Als ik gewoon buiten sta heb ik met m'n N78 met assisted GPS binnen 10 seconde gewoon een fix? Standaard staat hij op integrated gps, die heb ik handmatig op assisted gps gezet. Dan doet ie het gewoon snel en blijft ie ook z'n fix houden.
Firefox - Iphone
Anoniem: 142271
Heb fabrieksinstellingen maar even geladen, en daarna was het probleem.... alleen maar erger geworden, want nu word de telefoon na exact een half uur gewoon gereboot. Ineens was het scherm uit (dacht ik), maar het licht was alleen even uit omdat de telefoon rebootte... Het lijkt er dus wel op alsof de processor het niet aankan ofzo... Of dat er een buffer overflow zit ergens... Anders kan ik het spontaan geen bereik met-gps - en daarna spontaan reboot telefoon niet verklaren... Niemand anders met een N78 na een half uur problemen met McGuider?twinkey schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:36:
Sygic McGuider versie 7.70 Build 1458 (Kaartversie 7.8)
Goede versie, goede verbeteringen. Prima product. Alleen ik heb een probleem met de software in combinatie met mijn telefoon (Nokia N78). De fix heeft t'ie binnen 5 minuten (Integrated & Assisted GPS aan), is niet echt snel maar acceptabel. Het probleem is dat na een half uur of drie kwartier navigeren de GPS fix totaal weg is. Hij ziet ineens geen sattelieten meer!
[...]
Anoniem: 199679
Bump, ivm hierboven geplaatste post ook....Anoniem: 199679 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:27:
Werkt versie 7.7 met de oude kaarten? Ik lees op andere sites van niet namelijk.. Als dat niet zo is zie ik nog niet snel gebeuren dat bestaande legale gebruikers gratis kunnen overstappen naar 7.7...
Dat niet alleen, maar ook mensen die aktief hebben meegewertk (via forums als deze) met het verbeteren ervan...Zou wel een slechte actie zijn voor de mensen die netjes betaald hebben voor een product
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 199679 op 17-12-2008 17:37 ]
Anoniem: 136557
Automatisch detecteren zou al moeten werken... werkt dat niet?Anoniem: 136557 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:29:
Hallo allemaal,
Ik heb echt al veel zitten lezen hier, maar ik kan het maar niet vinden. Dus t is niet dat ik niet gezocht heb, maar dat ik t nergens kan vinden, ook niet via Google.
Ik heb gisteren McGuider 2009 op de Omnia gezet, maar kan geen verbinding maken met de GPS. Ik denk dus dat ik de compoorten en de baudrate niet goed heb staan.
Is er iemand die weet wat ik als software en hardware poort moet instellen en welke Baudrate?
Ook heb ik het probleem, dat als ik McGuider afsluit, het afsluitscherm (het rode scherm dus) blijft hangen, en ik niet anders kan als opnieuw opstarten.
Als iemand t weet, help me uit de brand
Als ik heel eerlijk ben, heb ik al vanalles geprobeerd....zo'n beetje alle opties die op McGuider zitten.twinkey schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:50:
[...]
Automatisch detecteren zou al moeten werken... werkt dat niet?
Een kennis van mij had een Omnia en had ook problemen, had volgens mij ook nog een apart programmaatje gedownload. Kort erna heeft hij de Omnia verkocht en een Nokia E71 gekocht welke perfect werkt. Bij mijn E71 ook, kaartje erin en alles gaat vanzelf, geen problemen.Anoniem: 136557 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:19:
[...]
Als ik heel eerlijk ben, heb ik al vanalles geprobeerd....zo'n beetje alle opties die op McGuider zitten.
Kan iemand in kleine-mensen-taal uitleggen hoie je t beste de connectie tussen de GPS kan maken?
Kan ik gewoon willekeurige compoorten geven en automatisch detecteren, of moet ik op de Omnia de poorten vantevoren toewijzen, zodat McGuider deze vind?
De enige smartphone met navi ervaring is met de N73 tot nu toe, met de aparte GPS module, dus het zou ook daaraan kunnen liggen uiteraard.
Ik heb trouwens ook de enhanced GPS uitstaan, omdat het nieuwe telefoon abbo met inet nog niet aangesloten is. Maybe dat t daar ook aan ligt?
Ook bij v7.7 kun je weer gewoon deze zin in de /Drive/Symbian/Settings.ini file zetten;dafmay schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:21:
Weet iemand of het opstartscherm in v7.7 is te deactiveren? Dus eigenlijk net zoals in de eerdere versie het rode opstartscherm...
dank je maar ik zie nergens staan showsafetymsgremotehost schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:11:
[...]
Ook bij v7.7 kun je weer gewoon deze zin in de /Drive/Symbian/Settings.ini file zetten;
;if you dont want to show safety message box at the start
showSafetyMsg=false
En voor een razendsnelle fix zet je de GPS hardware instelling in McGuider zelf op Assisted GPS i.p.v. Integrated GPS. (in mijn telefoon settings staat bij GPS Position Methods wel nog gewoon een vinkje bij zowel Assisted als Integrated)
Btw, ik gebruik McGuider op een Nokia N95 8GB en ben er erg blij mee.
[ Voor 61% gewijzigd door babybox op 18-12-2008 13:07 ]
Firefox - Iphone
Wat ik al zei:babybox schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:53:
[...]
dank je maar ik zie nergens staan showsafetymsg
wel iets met splashscreen, die heb ik op false gezet ipv mcguider, maar dan start hij alleen op met een zwart scherm ipv het startscherm, ik wil eigenlijk het startscherm gewoon weghebben en liefst het afsluitscherm (dat rode), weet u zeker dat u wil afsluiten blabla
wel dit:
[small][i][Application]
title=McGuider
name=Sygic
version=704400
fps=8.0
memory=autodetect
voiceAlphanumeric=alphanumeric.pak
voiceMenu=menu.pak
voiceNavigation=navigation.pak
swVersion=7.70.1107
topMost=true
; Define custom splash screen
splash=mcguider
; bacground color of spash screen (hex), defaul = 000000 black
splashBgr=#000000
; If true center image of splash is stretched
CenterStretch=false
; Move center image of splash screen to different position (TL, TR, BL, BL) C = no moving
CenterMove=L
Oh vreemd, ik dacht dat het juist bij v7.5x ook al werkte. En als je hem op die plek zet waar ik hem ook heb gezet? En je weet toch wel dat het eigenlijk 2 regels zijn heh? De bovenste hoeft er volgens mij niet eens in te staan eigenlijk want dat is puur een comment regel. Het gaat om het onderste keyword:sjekrecords schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:16:
bij mcguider versie 7.5 werkt dit niet?
ik wou de veiligheidswaarschuwing ook niet! Maar ik heb die zin onderaan gezet maar ik krijg nog steeds de melding
[ Voor 4% gewijzigd door remotehost op 18-12-2008 14:47 ]
Ik begrijp wat jij zegt, en het rode scherm krijg ik allang niet meer in v7.7. Maar wel nog het McGuider startup scherm (splash screen?). Is er een manier om deze ook uit te zetten?remotehost schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:55:
[...]
Wat ik al zei:
Ook bij v7.7 kun je weer gewoon deze zin in de /Drive/Symbian/Settings.ini file zetten;
showSafetyMsg=false
Je copy/paste die zin er dus weer gewoon bij (ik heb hem direct onder CenterMove=L geplaatst). Afsluitscherm verwijderen weet ik niet.
Zie de post van BabyBox hier iets boven!dafmay schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:31:
[...]
Ik begrijp wat jij zegt, en het rode scherm krijg ik allang niet meer in v7.7. Maar wel nog het McGuider startup scherm (splash screen?). Is er een manier om deze ook uit te zetten?
Heb ik gezien. Maar dan disable je het splashscreen (McGuider afbeelding), waardoor je een zwarte achtergrond krijgt. De laadtijd wordt daar niet sneller door...remotehost schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:35:
[...]
Zie de post van BabyBox hier iets boven!
[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 18-12-2008 17:35 ]
dat heb ik dus gedaan, maar nu krijg ik eerst een zwart scherm waarna alsnog dat sygic scherm, dat schiet dus niet op, wat doe ik fout?remotehost schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:55:
[...]
Wat ik al zei:
showSafetyMsg=false
Je copy/paste die zin er dus weer gewoon bij (ik heb hem direct onder CenterMove=L geplaatst). Afsluitscherm verwijderen weet ik niet.
[ Voor 46% gewijzigd door babybox op 18-12-2008 18:07 ]
Firefox - Iphone
Zou prima kunnen zijn dat hij onder het splash screen ook al het e.e.a. aan het inladen isdafmay schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:06:
[...]
Heb ik gezien. Maar dan disable je het splashscreen (McGuider afbeelding), waardoor je een zwarte achtergrond krijgt. De laadtijd wordt daar niet sneller door...
Maar goed, geen probleem. Alsof 2 seconden langer wachten een ramp is
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Anoniem: 142271
Ik heb wel wat met de instellingen gedaan, maar daar kan t niks mee te maken hebben.Anoniem: 142271 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:09:
@ Ricocardo
Heb je niet als je hem afsluit tot hij bij de nieuwe opstart hem niet meer opstart.
Heb jij misschien wat in de instelling gedaan, heb zoiets gelezen dat je dat moet doen maar weet niet meer waar. Iets in de data map?
Danny
Krijg ook geen satalieten gevonden trouwens.
Anoniem: 158635
^ Wat hij zegt.
De kaart beweegt toch gewoon mee als je rijdt, ook zonder route? Staan de flitspalen er dan niet in?Anoniem: 158635 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:21:
Ik gebruik Sygic 2009 nu een aantal weken, bevalt super, heb alleen 1 vraag.
De flitspalen doen het perfect als ik een route heb gepland, dan zie ik alle flitspalen, maar ik rij dezelfde weg al een aantal jaar, dus hoef daar eigenlijk geen weg te plannen, wil alleen weten of er flitspalen staan, kun je ook de flitspalen laten werken zonder dat je een route hebt gepland?
Kan dit namelijk nergens terugvinden.
Alvast bedankt
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Anoniem: 158635
nee, dat doet hij dus niet, is alleen als er een route gepland wordt, en als je dan het geluid uitzet, dan krijg je ook geen geluid van flitspalen.BastiaanN schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:33:
[...]
De kaart beweegt toch gewoon mee als je rijdt, ook zonder route? Staan de flitspalen er dan niet in?
Waar stel je dit op de telefoon in dan?Anoniem: 247811 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:20:
atremotehost bedankt voor deze opmerking
"En voor een razendsnelle fix zet je de GPS hardware instelling in McGuider zelf op Assisted GPS i.p.v. Integrated GPS. (in mijn telefoon settings staat bij GPS Position Methods wel nog gewoon een vinkje bij zowel Assisted als Integrated"
Bijm ij duurde het dus 3 minuten ofzo voor ik een fix had.
Had instelling in mijn telefoon op assisted gps staan........wist echter niet dat je dit ook nog moest doen in mcguider zelf.
instellingen.....gpshardware....com poort.....assisted gps
En voila stukken sneller.
Wellicht dat andere gebruikers dit ook vergeten waren
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Firefox - Iphone
[ Voor 90% gewijzigd door pven op 20-12-2008 14:24 ]
Als je die weg al jaren rijdt, dan weet je toch of er een flitspaal staat? Maar ik snap wat je bedoelt, soms rij je gewoon om het rijden, zonder route en dan is een waarschuwing wel prettig..Anoniem: 158635 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:21:
De flitspalen doen het perfect als ik een route heb gepland, dan zie ik alle flitspalen, maar ik rij dezelfde weg al een aantal jaar, dus hoef daar eigenlijk geen weg te plannen, wil alleen weten of er flitspalen staan
@Richard,Anoniem: 247811 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:09:
[...]
Sorry quote verkeerde bericht...dus bij deze nogmaals
Ga er even vanuit dat je een nokia hebt....dan is het instellingen....telefooninstellingen....algemeen...positiebepaling.....methoden pos.bepaling...zowel assisted gps als integrated gps aanvinken
Een tip. Route66 v8 geeft wel netjes aan (met geluid) wanneer je een flitspaal tegenkomt....ook al heb je geen route gepland. Ik ben overigens sowieso zeer te spreken over de nieuwste versie van Route66. Ik gebruik 'm tegenwoordig naast McGuider 2009.Anoniem: 158635 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:21:
Ik gebruik Sygic 2009 nu een aantal weken, bevalt super, heb alleen 1 vraag.
De flitspalen doen het perfect als ik een route heb gepland, dan zie ik alle flitspalen, maar ik rij dezelfde weg al een aantal jaar, dus hoef daar eigenlijk geen weg te plannen, wil alleen weten of er flitspalen staan, kun je ook de flitspalen laten werken zonder dat je een route hebt gepland?
Kan dit namelijk nergens terugvinden.
Alvast bedankt
N85, interne gps. Het betreft een "test" versie dus ik mag er hier niet verder over uitweiden. Een beetje Googlen doet echter wonderen...JJmac schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:28:
Is de route 66 beschikbaar voor een Nokia en met interne GPS en of moet er eerst een crack op, zou je iets gedetailleerde kunnen zijn, welk versie je hebt en hoe je het hebt geïnstalleerd, en heb je een beetje een snelle fix?
Bedankt.
Snap hier de ballen van. Wil slechts font size factor 2 kleiner maken. Iemand die mij kan helpen? ThanksAnoniem: 283494 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:42:
[...]
Kijk even op http://www.cybersuricate.com/.
Hier kun je het programma sygic colors downloaden.
Je kunt daarmee de font size aanpasen. De menu fonts met 2 verkleinen is voldoende. Ze vallen dan niet meer buiten het scherm. Helaas is V1.7.0.3 niet instaat de iconen uit V7.7 te lezen.
[ Voor 81% gewijzigd door pven op 21-12-2008 21:53 ]
Ik zou zeggen lees mijn vorige 2 berichten, dan weet je het antwoord op je vragen. En lees de forumregels er even op na. Je moet het verder helemaal zelf uitzoeken...JJmac schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:39:
[...]
Hebben wij het dan over versie 8.0 en moet je eerst een crack installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 21-12-2008 21:51 ]
Anoniem: 174427
Als je hem op Assisted GPS zet ipv Integrated dan maak je ook internet kosten of niet? Ik heb namelijk geen data bundel en heb geen zin in onverwachte extra kosten.Anoniem: 247811 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:20:
atremotehost bedankt voor deze opmerking
"En voor een razendsnelle fix zet je de GPS hardware instelling in McGuider zelf op Assisted GPS i.p.v. Integrated GPS. (in mijn telefoon settings staat bij GPS Position Methods wel nog gewoon een vinkje bij zowel Assisted als Integrated"
...
Lees eerst eens dit topic een beetje door. Het antwoord is namelijk al vele malen eerder gegeven. Ja, connectie maken met gprs oid kost geld, tenzij jij een gprs bundel oid hebt. Er zijn geen verdere extra kosten voor het gebruik van assisted gps.Anoniem: 174427 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:12:
[...]
Als je hem op Assisted GPS zet ipv Integrated dan maak je ook internet kosten of niet? Ik heb namelijk geen data bundel en heb geen zin in onverwachte extra kosten.
Anoniem: 150157
Anoniem: 67181
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Anoniem: 31014
mijn signature is bewust leeg :-)
Het lijkt op het probleem wat ik met McGuider heb wat ik een paar pagina's terug heb gepost, waar ik overigens geen reactie op heb gehad. Maar ik ga is proberen om alleen Assisted GPS in McGuider zelf aan te vinken...wellicht helpt dat.pCOW schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:01:
Zijn er meer mensen die McGuider (danwel 7.6 of 7.7 beide PP versies) op hun N95 hebben geinstalleerd en er last van hebben dat de software er na ongeveer 60 minuten spontaan mee kapt? Het zou natuurlijk aan de piet piraat versies kunnen liggen, maar ook aan mijn toestel. Ik heb in dit topic nog niets gevonden over problemen met MCguider en de N95 dus wellicht toch het toestel van mij.. ??? Ik zit nog te dubben over het aanschaffen van de software, maar als hij ook dan weer steeds vastloopt vind ik het wel een beetje zonde natuurlijk. Ik ben benieuwd...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Anoniem: 285222
Anoniem: 170411
Anoniem: 254081
InderdaadAnoniem: 254081 schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:10:
...
Tenslotte: In het begin stoorde het me dat de eerste fix bij opstarten soms zo lang duurde, dankzij dit topic kwam ik erachter dat je Assisted GPS niet alleen in Symbian maar OOK in de McGuider software moet inschakelen (GPS status - Hardware - COM poort - Assisted GPS). Eerste positie nu binnen een paar seconden, prima!
Maar zo te zien ben/was ik niet de enige met deze "blinde vlek"
Anoniem: 7094
Nee, dat ligt niet aan het toestel. Met google maps heeft <10s een fix. Heb het idee dat McGuider geen aGPS gebruikt maar vanaf 0 begint met fixen.Anoniem: 278528 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:41:
Ik rijd er nu een paar weken mee, de originele versie. Ben er inmiddels an gewend. De fix met GPS duurt wat lang maar ligt volgens mij aan de Nokia E71. Het herberekenen vind ik gewoon snel gaan, geen problemen ondervonden. Alleen in steden is hij wat onduidelijker, minder inzoomen dan TomTom maar voor de rest dik tevreden, wegen allemaal up to date.
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
ik heb hem draaien op een Windows CE 4.2 platform, misschien dat mijn tip ook voor jou geldt.Anoniem: 170411 schreef op zondag 28 december 2008 @ 00:04:
Ik heb een vraag en al enige zaken geprobeerd.
Werkt McGuider alleen op een PDA/Smartphone en Symbian toestellen?
Ik heb een dubbel din navigatie in de auto op een Windows CE 5.0 platform, met een SD slot voor navigatie, maar ik krijg hier Mcguider niet op aan de praat. Het gaat om onderstaande versie.
title=Sygic DRIVE
name=Sygic
version=7.7
Het werkt wel prima op mijn PDA zonder kuren. Dit is een Windows Mobile 5. Op de site van Sygic staat wel iets over een SDK versie, weet iemand of deze wel werkt op een Windows CE 5.0
Ook mijn eerdere navigatiesoftware Igo8 (van mijn PDA) krijg ik niet aan de praat op mijn navigatie, terwijl die ook van SD kaart opgestart zou moeten worden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb ik gezien ja. Het toestel is dan ook nog maar uit in een paar landen dacht ik (oa Spanje). Blijkbaar weet niemand al met welke navigatiesoftware de nieuwe Nokia 5800 werkt. Ik heb dat al op verschillende forums gevraagdpven schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:30:
Hij staat nog niet in de lijst van ondersteunde toestellen.
Anoniem: 170411
Geweldige tip, het werkt, al blijft de routepijl iets van 200 meter achter. Zou dit bestand ook Igo8 en TomTom op het apparaat werkend krijgen?Gh0stw4lk3r schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:01:
[...]
ik heb hem draaien op een Windows CE 4.2 platform, misschien dat mijn tip ook voor jou geldt.
Gh0stw4lk3r in "Het Sygic McGuider Topic"
Anoniem: 200374
Werkt Google maps ook met alleen GPS, was in de veronderstelling dat dit alleen werkte met WiFi en een telefoonabonnement.Mad_Demon schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:17:
[...]
Nee, dat ligt niet aan het toestel. Met google maps heeft <10s een fix. Heb het idee dat McGuider geen aGPS gebruikt maar vanaf 0 begint met fixen.
Anoniem: 67181
Ik heb gelezen dat het omzetten met ov2upi converter 2.4 een goed resultaat geeft met sygic v7.7...moet het zelf nog testen.Anoniem: 67181 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:24:
Heeft iemand al een idee over het aan de praat krijgen van de nieuwe versie van de flitslocaties van Sygic 7.7?
Bij mij werkt het in elkgeval nog steeds niet....![]()
Lijkt er wel op, ik gebruik 7.7 nu ook alweer een paar weken op m'n HTC S310 icm een bleutooth gps, en eigenlijk geen problemen ermee. Alleen heb ik nog geen echte handige manier gevonden om snel het volume aan te passen zonder helemaal naar het instellingen menu te gaan...Anoniem: 199679 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:43:
Ik zie niemand meer klagen over mcGuider, mag ik hieruit opmaken dat versie 7.7 goed loopt en naar aller tevredenheid werkt?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq