Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Z-Dragon schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:02:
Als je een kaart laadt die meerdere landen kent, zul je nu eenmaal aan moeten geven in welk van die landen je bestemming ligt. Als je sowieso binnen België blijft en daarom die keuze overbodig vindt, moet je alleen België laden.
heeft iemand al gevonden hoe je een land kan laden in kaarten kan ik alleen selecteren Mcguider 2009.mlm en indeze mlm staat alleen

[DEFAULT]
version=1.2
majorVersion=7
sdk=no

[PRODUCT:McGuider2009SC]
name=McGuider2009

[EXTEUR]
provider=TA
mapRelease=2008.07
detail=full
speedcam=yes
speedCamRelease=2008.10.05

wat kan ik doen heb full al vervangen door BEL maar dan moet ik een code geven die niet werkt en ik heb geen piet versie een originele
kan iemand mij helpen?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

1475paul schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:20:
[...]

heeft iemand al gevonden hoe je een land kan laden in kaarten kan ik alleen selecteren Mcguider 2009.mlm en indeze mlm staat alleen

[DEFAULT]
version=1.2
majorVersion=7
sdk=no

name=McGuider2009

[EXTEUR]
provider=TA
mapRelease=2008.07
detail=full
speedcam=yes

wat kan ik doen heb full al vervangen door BEL maar dan moet ik een code geven die niet werkt en ik heb geen piet versie een originele
kan iemand mij helpen?
dank u
je hebt teleatlas daar al vragen over gesteld?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:43:
[...]

dat hadden ze weer niet aan mij verteld.

[...]

Volgens mij kan je ook online de code krijgen? http://www.mcguider.com/nl/activation.html

Ik ga m'n piet piraat/demoversie nog niet weggooien hoor. Komend weekend moet ik ver rijden, en als de nieuwste versie niet zo lekker werkt, gaat de oude er weer in. Neem liever geen risico.

(ik zou trouwens nooit een nieuwe navigatiesoftware gekocht hebben zonder het eerst geprobeerd te hebben. Dus ze moeten maar blij zijn met pietje)
Ik heb McGuider enkele weken uitgeprobeerd, voor 90% tevreden maar ben ook overstapt op Nokia. Dan blijft er weinig over, TomTom werkt niet met GPS, Nokia Navi is met abonnement welke per jaar hoger ligt qua prijs dan McGuider. Dus gewoon aangeschaft, origineel, software updates mogelijk en de laatste versie. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:04:
[...]

Ik heb McGuider enkele weken uitgeprobeerd, voor 90% tevreden maar ben ook overstapt op Nokia. Dan blijft er weinig over, TomTom werkt niet met GPS, Nokia Navi is met abonnement welke per jaar hoger ligt qua prijs dan McGuider. Dus gewoon aangeschaft, origineel, software updates mogelijk en de laatste versie. :) :)
Al zal TomTom werken, de kaarten zijn te verouderd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
kmf schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:55:
[...]

je hebt teleatlas daar al vragen over gesteld?
maar geen antwoord gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
kmf schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:43:
[...]

(ik zou trouwens nooit een nieuwe navigatiesoftware gekocht hebben zonder het eerst geprobeerd te hebben. Dus ze moeten maar blij zijn met pietje)
Inderdaad! Op basis van 7.60 zou ik hem bijna gekocht hebben op de enkele grote irritaties na. Als ik 7.70 uit zou mogen proberen en hij bevalt, zou ik hem zeker kopen! Anders wordt het terug naar Nav4all ofzo.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Na vorige week de bestelling te hebben gecancelled omdat hun niet op maandag of dinsdag via ups te hebben geleverd wat hun echter die week ervoor beloofd hadden en wel mn betaling via bank eraf gehaald hebben, heb ik vandaag maar eens gebeld over de terugbetaling.
Dit kan wel 4 weken gaan duren omdat 1 iemand daar een handtekening voor moet zetten.
Eraf halen van je rekening gaat snel bij hun maar terugstorten omdat ze hun afspraken niet nakomen is een ander verhaal.
bah slechte service, ik kijk wel via andere kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Ik heb inmiddels een testversie van McGuider 2009 v7.70 op mijn nieuwe N85 gezet. Het is nog even wachten op NL en/of benelux mappen...

Inderdaad een testversie, aangezien ik eerst wil weten of problemen met:

- slechte routeberekening
- afgekapte navigatiestem

...zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb 7.5 gekocht deze zomer, maar dat was echt weggegooid geld. TT6 is heel wat bruikbaarder ook al zijn de kaarten niet meer up to date. Ook de beloofde update laat op zich wachten. Weet iemand hier iets van? Het begint er op te lijken dat deze gewoon niet meer komt, en dat we gewoon weer in de buidel moeten tasten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dafmay schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:16:
Ik heb inmiddels een testversie van McGuider 2009 v7.70 op mijn nieuwe N85 gezet. Het is nog even wachten op NL en/of benelux mappen...

Inderdaad een testversie, aangezien ik eerst wil weten of problemen met:

- slechte routeberekening
- afgekapte navigatiestem

...zijn opgelost.
Haha, is dat dezelfde testversie die ik ook gevonden heb? ;-). Die waarvan de kaarten hopelijk vanavond komen.

Ga heel erg benieuwd zijn :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DaRace schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:37:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb 7.5 gekocht deze zomer, maar dat was echt weggegooid geld. TT6 is heel wat bruikbaarder ook al zijn de kaarten niet meer up to date. Ook de beloofde update laat op zich wachten. Weet iemand hier iets van? Het begint er op te lijken dat deze gewoon niet meer komt, en dat we gewoon weer in de buidel moeten tasten....
Ik denk dat met "Update" die ooit beloofd is ook vast deze nieuwe versie 2009 (7.7) bedoeld wordt. Of je er als bestaande user opnieuw voor moet betalen, ik geloof het wel maar misschien zijn ze bij teleatlas coulant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:57:
[...]
Haha, is dat dezelfde testversie die ik ook gevonden heb? ;-). Die waarvan de kaarten hopelijk vanavond komen.
;) Jazekers...

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 10-12-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 14:29
Heb uit nieuwsgierigheid maar even gebeld met TeleAtlas, het is inderdaad hun bedoeling dat je iedere nieuwe versie opnieuw gaat aanschaffen. Belachelijk toch!?!

Iemand al een Piet Pieraat versie 7.70 aan de gang met ten minste BeNeLux kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
marklinfan schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:54:
Heb uit nieuwsgierigheid maar even gebeld met TeleAtlas, het is inderdaad hun bedoeling dat je iedere nieuwe versie opnieuw gaat aanschaffen. Belachelijk toch!?!

Iemand al een Piet Pieraat versie 7.70 aan de gang met ten minste BeNeLux kaarten?
ik wacht nog op de benelux map.

Maar idd belachelijk van teleatlas!
Heb hem eigenlijk legaal aangeschaft aangezien er toch wel was toegezegd dat we gratis konden upgraden in de 7.X versie.

Bastiaan ben jij al aan het klagen?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nou, als er inderdaad voor elke versie apart betaald moet worden, dan zal dit ook de laatste versie zijn die ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo het idee als navi software aanschaft wordt dit toch wel de komende tijd up to date is.
Staten veranderen niet zo snel. In het vergelijk met de TomTom 6 en de Sygic 7.5 Kwam ik bij de TomTom kruisingen tegen die al rotonde waren en bij de Sygic kruisingen waar sygic al melde dat het een rotonde is. Sygic loopt dus best al vooruit met betrekking tot wijzigingen.
Gezien de prijs van Sygic in verhouding TomTom vind ik dit een prima product. Welke andere navi software is wel tussentijds kosteloos up date baar. Nokia maar dan betaal je per jaar een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:12:
Ik heb zo het idee als navi software aanschaft wordt dit toch wel de komende tijd up to date is.
Staten veranderen niet zo snel. In het vergelijk met de TomTom 6 en de Sygic 7.5 Kwam ik bij de TomTom kruisingen tegen die al rotonde waren en bij de Sygic kruisingen waar sygic al melde dat het een rotonde is. Sygic loopt dus best al vooruit met betrekking tot wijzigingen.
Gezien de prijs van Sygic in verhouding TomTom vind ik dit een prima product. Welke andere navi software is wel tussentijds kosteloos up date baar. Nokia maar dan betaal je per jaar een abonnement.
Het gaat er om dat er beloofd is dat de 7.x-versies gratis updatebaar is. Vooral omdat 7.5 nog te veel bugs had. Maar als ze die belofte niet nakomen, zal ik ook niet schromen om toekomstige versies niet meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
kmf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:23:
[...]

Het gaat er om dat er beloofd is dat de 7.x-versies gratis updatebaar is. Vooral omdat 7.5 nog te veel bugs had. Maar als ze die belofte niet nakomen, zal ik ook niet schromen om toekomstige versies niet meer te kopen.
Inderdaad, ik zie het ook niet als nieuw product, maar meer als een nieuwe firmware voor de software.
Net als dat er bij een gsm na uitbrengen nog nieuwe firmware's uitkomen om verbeteringen aan te brengen.
SP1, 2 en 3 voor windows. Etc....

Uiteraard heb ik er vrede mee als nieuwe mappen geld kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:23:
[...]

Als dat beloofd is moeten ze dat ook nakomen, zouden de verkopen tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
marklinfan schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:54:

Heb je dit met andere navigatieproducten anders gezien, dan??? Ik niet... dus niet zo verrassend. Voor zover ik weet moet bijvoorbeeld van TomTom 5 naar TomTom 6 ook gewoon betalen en zelfs voor map updates.

BTW, de PP-versie is er bijna met BeNeLux... alleen de "Ne" mist nog (zie een hier nie tnader te noemen usenet forum).

edit: Als ze werkelijk beloofd hebben dat updates van de software zelf gratis zouden zijn, dan moeten ze dat natuurlijk idd nakomen :). Maar goed, ik vraag me dan ook af waar je altijd het meest voor betaalt: de software, of de kaarten?

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 10-12-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:57:
Ik heb de tip uitgevoerd om bij 'GPS Hardware' de tijd te synchroniseren, maar nog steeds loopt die 300m achter :|

Echt niemand die dit ook al eens heeft voorgehad? GPS loopt steeds 300m achter, soms 'springt' die dan ineens naar de juist positie, maar dan begint die weer massaal achter te lopen.

Nokia E65 (laatste firmware)
Sygic McGuider 7.52.630
Adapt-AD500 BlueTooth GPS
Heb net een andere versie van McGuider geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde, hij loopt massaal achter. Soms denkt die zelf dat ik 200m NAAST de weg in het veld aan het rijden ben :( GPS ontvangst is 3/4..

Maar even terugschakelen naar TomTom dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

eymey schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:29:
[...]

edit: Als ze werkelijk beloofd hebben dat updates van de software zelf gratis zouden zijn, dan moeten ze dat natuurlijk idd nakomen :). Maar goed, ik vraag me dan ook af waar je altijd het meest voor betaalt: de software, of de kaarten?
Het gaat om minor updates, dus de hele 7-reeks. Voor de kaarten-updates en hogere versies (8) moest betaald worden. Nu is het dus blijkbaar voor alle updates :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
eymey schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:29:
[...]

Heb je dit met andere navigatieproducten anders gezien, dan??? Ik niet... dus niet zo verrassend. Voor zover ik weet moet bijvoorbeeld van TomTom 5 naar TomTom 6 ook gewoon betalen en zelfs voor map updates.
Wij hebben het over McGuider 7.5 naar McGuider 7.7
Niet naar 8.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:26:
[...]

Zover nu bekend zijn de minor software updates gratis. d.w.z. dat als je v7.x hebt je ook voor de hele 7.x reeks de updates ontvangt. Versie 8 zul je dan bijv. weer moeten dokken, maar dat is vrij gebruikelijk.
Dit is wat BastiaanN op 15 juli schreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
weet iemand hoe je in McGuider 7.70 kaartversie 7.80 eigen flitspaalbestandje kan bezigen
dit is wel een ov2 bestandje...zijn er al tools voor om die naar CAM? te converteren?
Kan er nergens iets over vinden

Zou ik nu ook eindelijk mijn eigen poi categorieën kunnen bezigen en er zonder probs naartoe navigeren of?
en moeten die in upi staan of?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
MrProper schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:22:
weet iemand hoe je in McGuider 7.70 kaartversie 7.80 eigen flitspaalbestandje kan bezigen
dit is wel een ov2 bestandje...zijn er al tools voor om die naar CAM? te converteren?
Kan er nergens iets over vinden

Zou ik nu ook eindelijk mijn eigen poi categorieën kunnen bezigen en er zonder probs naartoe navigeren of?
en moeten die in upi staan of?

thx
Dit is wel mogelijk. Hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Phoolie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:46:
[...]
Dit is wel mogelijk. Hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden.
beste

zover ik weet gaat beschrijving in oa starttopic om de 'oude' versie van McGuider en niet recentste
in oude versie is het me trouwens nooit gelukt om flitspalen te zien en mijn poi's werkende te hebben van het werk ondanks correcte omzetting hiervan
Ik was zeker enige niet met die problemen

nu ik wil eigen flitspalenbestand ov2 file gebruiken in nieuwe McGuider versie....Indien iemand weet hoe ik dit moet omzetten naar CAM dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo. ik heb net m'n mcguider ontvangen. Verzonden via UPS vanuit duitsland.

Even mee gespeeld en de instellingsbugs die ik had op de 7.6 versie zijn in ieder geval verdwenen. Alleen is er nog geen oplossing voor het te kleine scherm waardoor namen van favorieten min of meer beperkt zijn tot 6 letters.

Ook geen idee hoe je meerdere kaarten kan maken zodat je kan switchen. Dus om de kaart maar wat sneller te maken heb ik de andere kaarten weggegooid (ik had deze versie gekopieerd naar m'n 8GB-kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

MrProper schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:41:
[...]

beste

zover ik weet gaat beschrijving in oa starttopic om de 'oude' versie van McGuider en niet recentste
in oude versie is het me trouwens nooit gelukt om flitspalen te zien en mijn poi's werkende te hebben van het werk ondanks correcte omzetting hiervan
Ik was zeker enige niet met die problemen

nu ik wil eigen flitspalenbestand ov2 file gebruiken in nieuwe McGuider versie....Indien iemand weet hoe ik dit moet omzetten naar CAM dan hoor ik het graag
De nieuwe versie heeft al een ingebouwd flitspaalPOI. Deze kan je instellen via geavanceerde instellingen. Hoe en of deze werkt weet ik niet. Nog niet mee kunnen rijden. Maar mijn oude favorites-bestanden kon ik gewoon een op een kopieren, dus ik denk dat je oude POI-bestanden ook wel zal werken als je deze kopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:48:
Zo. ik heb net m'n mcguider ontvangen. Verzonden via UPS vanuit duitsland.

Even mee gespeeld en de instellingsbugs die ik had op de 7.6 versie zijn in ieder geval verdwenen. Alleen is er nog geen oplossing voor het te kleine scherm waardoor namen van favorieten min of meer beperkt zijn tot 6 letters.

Ook geen idee hoe je meerdere kaarten kan maken zodat je kan switchen. Dus om de kaart maar wat sneller te maken heb ik de andere kaarten weggegooid (ik had deze versie gekopieerd naar m'n 8GB-kaartje)
Hou je ons op de hoogte hoe je het vind,want als het naar jou idee goed werkt ga ik m ook bestellen.
Heb nu verz7,6 daar ben ik zeer over te spreken maar wat er al eerder aangegeven is dat het niet alle plaatsen erkend.Vanmiddag wilde ik naar Terheijden maar dat herkende deze versie niet.
Hopelijk dat dit dan opgelost is bij de 7,7 2009. _/-\o_
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:55:
[...]

Hou je ons op de hoogte hoe je het vind,want als het naar jou idee goed werkt ga ik m ook bestellen.
Heb nu verz7,6 daar ben ik zeer over te spreken maar wat er al eerder aangegeven is dat het niet alle plaatsen erkend.Vanmiddag wilde ik naar Terheijden maar dat herkende deze versie niet.
Hopelijk dat dit dan opgelost is bij de 7,7 2009. _/-\o_
Alvast bedankt.
Nou, terheijden gaat dus bij 7.7 wel. Zit ergens nabij breda zo te zien.

Deze versie lijkt meer af. Zoals ik al zei, bij mij crashte de 7.6 versie bij een aantal instellingen (schermverlichting bv.) deze versie gaat gewoon goed door.
Wat gelijk opviel qua verbeteringen was dat elke icoontje ook een nummertje heeft, zodat je met je numpad kan navigeren.
Gebruik van postcode vind ik nog steeds stom. Je kiest het land, kiest de postcode en dan moet je alsnog een straat kiezen...
Qua snelheid merk ik niet echt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:04:
[...]

Deze versie lijkt meer af. Zoals ik al zei, bij mij crashte de 7.6 versie bij een aantal instellingen (schermverlichting bv.) deze versie gaat gewoon goed door.
Wat gelijk opviel qua verbeteringen was dat elke icoontje ook een nummertje heeft, zodat je met je numpad kan navigeren.
Gebruik van postcode vind ik nog steeds stom. Je kiest het land, kiest de postcode en dan moet je alsnog een straat kiezen...
Ok dat ziet er dan nu goed uit.
Ik zal nog even een mail naar teleatlas sturen want er gaan geruchten dat de 7,7 niet op een n82 werken.Teminste de sd versie.Je hebt nl ook nog een dvd versie en die wordt wel ondersteund met de n82.
ff vragen welke ik dan moet hebben.
Of is er al iemand hier die m draaiend heeft op een N82 ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louigi58
  • Laatst online: 26-08 15:29
Dit gaat met versie 7.6 ook, waarschijnlijk heb je nog de oude 2007 kaarten erin zitten, die hadden het probleem dat niet alle plaatsnamen erin stonden. Je moest dan de gemeente waar de plaats lag invoeren.
Met de kaarten van 4-2008 was dat probleem al opgelost.
Flitspalen hebben bij mij altijd perfect gewerkt. HTC P3300 met WM6
kmf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:04:
[...]

Woning: 2onder1kap 1967, HR++ beg gr, HR2,8 op 1e, spouw en dakisolatie, 130M2, 10 radiatoren + 9M2 VVW, Quatt Hybrid 6KW (12-02-2025), Nefit HRC30, Honeywell T6, Solaredge 5,25KWp, Home Assistant beginner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

louigi58 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:01:
Dit gaat met versie 7.6 ook, waarschijnlijk heb je nog de oude 2007 kaarten erin zitten, die hadden het probleem dat niet alle plaatsnamen erin stonden. Je moest dan de gemeente waar de plaats lag invoeren.
Met de kaarten van 4-2008 was dat probleem al opgelost.
Flitspalen hebben bij mij altijd perfect gewerkt. HTC P3300 met WM6

[...]
He bedankt voor de tip.
Heb nu idd een kaart er in van 4-2008 en die werkt wel.
Terheijden is nu geen probleem. 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik ben McGuider 2009 v7.7 aan het testen en in ieder geval is het probleem van vroegtijdig afgebroken navigatiestem (in ieder geval op de N85) nu opgelost _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 10-12-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Flitspalen werken hier niet bij mij
Zie toch geen icoontje als ik er passeer
Heb geluidswaarschuwing aangevinkt maar doet niks
Wil trouwens mijn eigen flitspalen bestand gebruiken voor eigen regio
Pois die ik met tomtom gebruikte hebben trouwens nog nooit op eerdere versie gewerkt en lijkt ook niet te werken
met tomtom kon ik navigeer naar nuttige plaats en dan categorie kiezen en kiezen naar de nps ..gesorteerd volgens afstand
bij mcguider zie ik er soms eens ene staan.... Soms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrProper schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:01:
Flitspalen werken hier niet bij mij
Zie toch geen icoontje als ik er passeer
Heb geluidswaarschuwing aangevinkt maar doet niks
Wil trouwens mijn eigen flitspalen bestand gebruiken voor eigen regio
Pois die ik met tomtom gebruikte hebben trouwens nog nooit op eerdere versie gewerkt en lijkt ook niet te werken
met tomtom kon ik navigeer naar nuttige plaats en dan categorie kiezen en kiezen naar de nps ..gesorteerd volgens afstand
bij mcguider zie ik er soms eens ene staan.... Soms....
Icoontje van de flitspaal staat op de weg niet er naast zoals tom tom.
Vanmorgen gekeken en hij geeft het weer wel laat maja je kan niet alles verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 11:26
*warez*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 11-12-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32
*knip* Plaats dan een TR ;)

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 11-12-2008 17:37 ]

System | Racing is in my Blood

• MrProper
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:14:
[...]

Icoontje van de flitspaal staat op de weg niet er naast zoals tom tom.
Vanmorgen gekeken en hij geeft het weer wel laat maja je kan niet alles verwachten.
tja niet alles verwachten :/ maar toch wel iets meer dan vorige versie vind ik
hadden al beloofd destijds dat er oplossing voor mijn eerder probleem ging komen met update en is zelfs in nieuwe versie niet opgelost
kon al met eerste versie van tomtom

nu de flitspalen werken bij mij niet...ik zie ze niet staan...

verder zie ik niet veel verschil met de vorige...in de stad blijft het onbruikbaar en bv in brugge 200% onbruikbaar

moest er iemand eens zijn flitspalen bestandje + icoontje kunnen mailen ofzo dan kan ik hiermee eens proberen

• marklinfan
dafmay schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:01:
Ik ben McGuider 2009 v7.7 aan het testen en in ieder geval is het probleem van vroegtijdig afgebroken navigatiestem (in ieder geval op de N85) nu opgelost _/-\o_
Dan heb je nu ook kaarten?

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
ik heb vanochtend gereden met de 7.7 versie , zowaar klopte de aankomsttijd die mcguider aan het begin van de rit aangaf, dus dat is een pluspunt!
ook kreeg ik bij het begin van de afslag op de snelweg te horen dat ik de afslag moest nemen ipv een paar honderd meter verder.

om de ingebakken flitspalen te activeren moet je in het mlm bestand het een en ander aangeven, dit was ik vanmorgen vergeten, dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat deze instelling klopt. maar als het goed is moet je mlm bestand er zo uit zien:

ik heb alleen de kaarten geladen die ik gebruik
name=McGuider2009

version=1.2
majorVersion=7
sdk=no

[BEL]
provider=TA
mapRelease=2008.10
detail=full
speedcam=yes
speedCamRelease=2008.11.11

[LUX]
provider=TA
mapRelease=2008.10
detail=full
speedcam=yes

[DEU]
provider=TA
mapRelease=2008.10
detail=full
speedcam=yes

[NLD]
provider=TA
mapRelease=2008.10
detail=full
speedcam=yes
ook nog een soort van changelogje van McGuider:
Preinstalled Speed Cam Data (2008.10 release)
New fast address search engine with Fuzzy Logic (accepts mistakes in text input)
Improved map-matching algorithm, with probability intelligence
Better Map data compression
Next Generation of route algorithm (precision and speed)
Multilingual names on the map, based on selected UI language
Complex keyboard selection for touch-screen devices
Faster navigation in menu with numeric shortcuts (for devices with numeric keyboard)
Memorizing and adding desired positions with custom naming directly into Favorites
Improved compatibility with Samsung Symbian devices
(fast screen refresh; patched problems in landscape/portrait screen rotation)
Updated evaluation of maneuvers (“turn instructions”)
Improved “Back” logic button
POI info includes telephone numbers
Additional sound notifications
Arabic letter transformation always turned ON
GPS coordinates displayed in Browse Map
Fixed bug with locked Auto-zoom
Country info automatically turned OFF after a few seconds of vehicle moving
Full Certification for Windows Mobile
Improved voice guidance
Solved problem with devices that are not able to detect SD ID and even their Device ID
Improved Itinerary function
Improved Navigate to… -> POI function
Improved translations of user interface in all languages
Improved Postal code database and bugs in Symbian multitap searching

[ Voor 41% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 11-12-2008 09:14 ]

• dafmay
Ja, ik had het getset met kaart van belgie, en daar een route uitgestippeld, vervolgens route demo gedaan. Trouwens de NL map is er nu ook, dat wordt dus weer lekker testen... :)

• marklinfan
Sounds goooodddd !
Laat je bevindingen even weten, ik heb vanavond tijd om weer eens te gaan prutsen!
Wil je ook laten weten of je Nieuwleusen op de kaart van NL kan vinden?

• Gh0stw4lk3r
marklinfan schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:53:
Sounds goooodddd !
Laat je bevindingen even weten, ik heb vanavond tijd om weer eens te gaan prutsen!
Wil je ook laten weten of je Nieuwleusen op de kaart van NL kan vinden?
Nieuwleusen is te vinden als plaats via navigeren naar adres!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Maar nog steeds geen TMC via UMTS :(

• Phoolie
pt0x schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:22:
Maar nog steeds geen TMC via UMTS :(
TMC werkt ook niet via UMTS ;)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Phoolie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:30:
[...]
oid. geen traffic updates in ieder geval. ook niet via RDS

btw:

Het Traffic Message Channel of TMC is een radiosignaal dat kan worden meegezonden door gebruik te maken van de RDS-techniek. Het kan ook via GPRS verstuurd worden.

Eerste regel op Wikipedia

[ Voor 34% gewijzigd door pt0x op 11-12-2008 11:40 ]

• eymey
Phoolie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:30:
[...]
Hmmm... technisch gesproken heb je gelijk, maar hoe zouden ze het via een smartphone anders willen aanbieden? Via de geintegreerde FM ontvanger van de telefoon? Daar zou in de telefoon dan een interface voor moeten bestaan.

• Phoolie
pt0x schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:34:
[...]

oid. geen traffic updates in ieder geval. ook niet via RDS

btw:

Het Traffic Message Channel of TMC is een radiosignaal dat kan worden meegezonden door gebruik te maken van de RDS-techniek. Het kan ook via GPRS verstuurd worden.

Eerste regel op Wikipedia
En toch is het niet helemaal hetzelfde, maar in de volksmond noemen we via GPRS ook TMC. Maar officieel is het alleen via RDS-techniek.
eymey schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:41:
[...]

Hmmm... technisch gesproken heb je gelijk, maar hoe zouden ze het via een smartphone anders willen aanbieden? Via de geintegreerde FM ontvanger van de telefoon? Daar zou in de telefoon dan een interface voor moeten bestaan.
RDS is wel mogelijk op een mobiel met fm ontvanger. Maar ze hadden de TMC beter in de GPS module kunnen bouwen. Uiteindelijk zal dat ook ongetwijfeld komen.

• dafmay
Ik zie in v7.7 in het beginscherm (dus wanneer je nog niet navigeert), boven de ontvangst indicator een lang nummer 21474836...iemand enig idee wat dit nummer zou kunnen zijn?

• kmf
  • Niet online

kmf

Hoe triest is het wel niet dat als je een betaalde versie koopt, je een oudere kaartrelease krijgt dan de piet piraat versie?

• Phoolie
kmf schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:19:
Hoe triest is het wel niet dat als je een betaalde versie koopt, je een oudere kaartrelease krijgt dan de piet piraat versie?
Die piet piraat versie bevat test materiaal, dus best logisch. Als je de betaalde 2009 versie hebt dan heb je er als het goed is de meest recente (goedgekeurde) kaarten bij.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Phoolie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:29:
[...]
Die piet piraat versie bevat test materiaal, dus best logisch. Als je de betaalde 2009 versie hebt dan heb je er als het goed is de meest recente (goedgekeurde) kaarten bij.
Volgens mij zijn het dezelfde kaarten hoor? heb mijn orgineel nog niet binnen maar waar komen die PP kaarten anders vandaan?

• MrProper
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:45:
ik heb vanochtend gereden met de 7.7 versie , zowaar klopte de aankomsttijd die mcguider aan het begin van de rit aangaf, dus dat is een pluspunt!
ook kreeg ik bij het begin van de afslag op de snelweg te horen dat ik de afslag moest nemen ipv een paar honderd meter verder.

om de ingebakken flitspalen te activeren moet je in het mlm bestand het een en ander aangeven, dit was ik vanmorgen vergeten, dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat deze instelling klopt. maar als het goed is moet je mlm bestand er zo uit zien:

[...]

[...]
thx ik krijg nu flitspalen aangegeven...ze staan wel jammer genoeg niet permanent op route of kaartoverzicht
maar enig idee hoe men flitspalen kan toevoegen? want die staan toch niet bij nuttige plaatsen?
liefst van al zou ik mijn eigen ov2 file bezigen natuurlijk maar er komt moment dat het handig is om er toe te voegen ;)

• 1475paul
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:45:

[...]

[...]
heb even bij mij getest zoals jij het geschreven en krijg melding dat ik mijn kaart moet activeren
in mijn bestand mcguider 2009.mlm staat
[DEFAULT]
version=1.2
majorVersion=7
sdk=no

name=McGuider2009

[EXTEUR]
provider=TA
mapRelease=2008.07
detail=full
speedcam=yes

wat doe ik fout en het is geen piet piraat
kan iemand mij helpen wil alleen de kaart van belgie laden

• kmf
  • Niet online

kmf

1475paul schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:39:
[...]

heb even bij mij getest zoals jij het geschreven en krijg melding dat ik mijn kaart moet activeren
in mijn bestand mcguider 2009.mlm staat
[DEFAULT]
version=1.2
majorVersion=7
sdk=no

name=McGuider2009

[EXTEUR]
provider=TA
mapRelease=2008.07
detail=full
speedcam=yes

wat doe ik fout en het is geen piet piraat
kan iemand mij helpen wil alleen de kaart van belgie laden
Gooi de andere kaarten weg behalve die van belgie.

Verwijderd

Ik heb vandaag de gekochte versie binnen, 7.7 en de kaart versie is 7.8
Heb de 4gig SD kaart gekopieerd naar de 8 gig SD kaart. Via de site activering code opgevraagd.
Installeerde zich zelf. Ziet er allemaal netjes uit.
Nu nog in de praktijk gaan gebruiken, gebruik de Sygic op een Nokia E71
Ga dus even een paar dagen mijn ervaringen op doen.

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
Met de nieuwste firmware (v12) op de N96 is sygic weer bruikbaar bij mij. Hij is echter nog steeds fors langzamer dan destijds op de N95.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:52:
Ik heb vandaag de gekochte versie binnen, 7.7 en de kaart versie is 7.8
Heb de 4gig SD kaart gekopieerd naar de 8 gig SD kaart. Via de site activering code opgevraagd.
Installeerde zich zelf. Ziet er allemaal netjes uit.
Nu nog in de praktijk gaan gebruiken, gebruik de Sygic op een Nokia E71
Ga dus even een paar dagen mijn ervaringen op doen.
Heb net een rit achter de rug, werkt vlot en prima. De flitspalen werken ook goed. Bij het opstarten verschijnt niet meer het rode scherm, wel bij afsluiten maar dat is net hinderlijk. Ik heb de Nokia E71 in combinatie met een Parrot 3100. Het nadeel daarvan is dat het geluid van McGuider over de boksen komt i.p.v. over de Nokia zelf. Dit geluid is in verhouding veel harder dan de radio. Dus rij nu zonder geluid. Moet er nog achter komen of dit te elimineren valt. Parrot zegt hier niets aan te kunnen doen en Nokia levert geen adviezen met gekoppelde "vreemde" apparaten. Geluid over de boksen is misschien niet zo hinderlijk maar de muziek wordt compleet uitgezet, jammer.
Tot zover qua navigatie tevreden

• eymey
Ik heb net 7.7 ook even aan een klein offline (via demo) testje onderworpen. Helaas kan ik dus in ieder geval nog niet veel vertellen over hoe hij nu realtime performed op de N96 (wel kan ik zeggen dat het berekenen van een route van Almere naar Ermelo nog steeds best lang duurt).

Verder zag ik dat (helaas) ook nog steeds de route-instructie lijst er erg onduidelijk uit ziet als het om snelwegen gaat: Bij snelwegen (bv. de A6) als je erop moet zegt hij iets van "NB" en als je eraf gaat "NB" met een afslag nummer.

Heeft iemand al gehoord wat er gezegd wordt als je de snelweg af moet of erop?

• MrProper
Tot op heden niet echt tevreden

als ik vergelijk met oude versie zie ik nog veel zelfde problemen

Is best bruikbaar als je niet gehaast bent maar als je het vaak in stad nodig hebt is het niet echt bruikbaar
Ter info : Ik gebruik het in oost en west vlaanderen te belgië
Ook jammer genoeg veel wegen die er nog nie inzitten ondanks bv tomtom 6 ze al had...
Flitspalen bestand ook onbruikbaar want klopt langs geen kanten
Sommige recente flitsers zitten erin en oudere dan weer niet

Verwijderd

Zelf vind ik de duidelijkheid in steden niet optimaal, hier scoort TomTom beter in, maar TomTom werkt niet met een ingebouwde GPS (legaal) op een Nokia. Dan blijft de keuze beperkt.
Maar het belangrijkste is dat ik op mijn bestemming komt en dat gaat redelijk goed met de McGuider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:38:
Zelf vind ik de duidelijkheid in steden niet optimaal, hier scoort TomTom beter in, maar TomTom werkt niet met een ingebouwde GPS (legaal) op een Nokia. Dan blijft de keuze beperkt.
Maar het belangrijkste is dat ik op mijn bestemming komt en dat gaat redelijk goed met de McGuider.
Redelijk goed :? Wat dacht je van bijna perfect? Ik had tot een paar dagen geleden versie 7.0.nogwat en deze was al zeer goed. Ik wilde eigenlijk de laatste versie niet eens installeren maar deze is nog veel beter (uiteraard). Ik heb geen enkele klacht over Sygic eerlijk gezegd. Dat ik met de oude versie een niet bestaande rotonde miste was hooguit lachwekkend, maar dat verre van storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
eymey schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:09:
Ik heb net 7.7 ook even aan een klein offline (via demo) testje onderworpen. Helaas kan ik dus in ieder geval nog niet veel vertellen over hoe hij nu realtime performed op de N96 (wel kan ik zeggen dat het berekenen van een route van Almere naar Ermelo nog steeds best lang duurt).

Verder zag ik dat (helaas) ook nog steeds de route-instructie lijst er erg onduidelijk uit ziet als het om snelwegen gaat: Bij snelwegen (bv. de A6) als je erop moet zegt hij iets van "NB" en als je eraf gaat "NB" met een afslag nummer.

Heeft iemand al gehoord wat er gezegd wordt als je de snelweg af moet of erop?
Ik heb vanmorgen heel wat km over de snleweg gereden met v7.7. Bij op en afritten ging alles perfect. Ik moet zeggen dat v7.7 een hele verbetering is en ben erg content. Wel heb ik een paar foutjes ontdekt. Op een rotonde geeft het display de goede route aan terwijl de stem een afslag te ver aangeeft. De toegestane snelheid wordt soms verkeerd aangegeven.

En ik wordt gaar van de Favorieten. Hoe geef ik die in godsnaam in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:55:
[...]

Ga naar de map waar Sygic staat en dan naar DRIVE>SYMBIAN en dan naar SETTINGS en daar zie je deze zin staan :
;if you dont want to show safety message box at the start
showSafetyMsg=true

je verandert true in false , opslaan en dan ben je van die melding af

succes :)
Die zin kan ik nergens terugvinden in mijn settings.ini. En deze er zelf bijzetten helpt ook niet. Of moet dat op een bepaalde plek in de ini-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
dafmay schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:09:
Ik zie in v7.7 in het beginscherm (dus wanneer je nog niet navigeert), boven de ontvangst indicator een lang nummer 21474836...iemand enig idee wat dit nummer zou kunnen zijn?
Nee ik weet het ook niet. Bij mij staat er overigens hetzelfde nummer!
(in hetzelfde scherm: wel kaartweergave, ook GPS ontvangst dus plaatsbepaling, maar geen route berekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
ik heb een code om de kaart te activeren maar deze heeft kleine letters maar met de nokia e51 kan ik alleen hoofdletters typen hoe kan ik deze naar klein krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
1475paul schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:08:
ik heb een code om de kaart te activeren maar deze heeft kleine letters maar met de nokia e51 kan ik alleen hoofdletters typen hoe kan ik deze naar klein krijgen?
met de "#" toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:04:
[...]

Die zin kan ik nergens terugvinden in mijn settings.ini. En deze er zelf bijzetten helpt ook niet. Of moet dat op een bepaalde plek in de ini-file?
Welke versie heb je ? ik heb nml. versie 7.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:47:
[...]

Welke versie heb je ? ik heb nml. versie 7.60
V7.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
met deze toets kan ik alleen overschakelen naar cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pe Nis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:46:
[...]

Ik heb vanmorgen heel wat km over de snleweg gereden met v7.7. Bij op en afritten ging alles perfect. Ik moet zeggen dat v7.7 een hele verbetering is en ben erg content. Wel heb ik een paar foutjes ontdekt. Op een rotonde geeft het display de goede route aan terwijl de stem een afslag te ver aangeeft. De toegestane snelheid wordt soms verkeerd aangegeven.

En ik wordt gaar van de Favorieten. Hoe geef ik die in godsnaam in |:(
:) Het gaat op zich ook wel goed (hij zegt dat je rechtsaf moet slaan als je bij een afrit bent waar je eraf moet of hij zegt dat je rechtsaf moet slaan en dat blijkt dan een toerit te zijn), maar waar ik meer op doel is dat ik zou willen dat hij ook echt uitspreekt dat je de oprit van een snelweg op gaat of de snelweg moet verlaten, netals nav4all heel duidelijk doet.

En dat in de stad met de rotondes: Dat viel me bij 7.6x idd ook al op. Jammer dat dat niet verbeterd is en dat de snelheden inderdaad ook nog verkeerd zijn. In Almere klopten ze in 7.6x bijna van geen kant. Volgen smij is dat trouwens meer een Teleatlas probleem, maar dan zou tom tom daar ook last van moeten hebben, lijkt me.

Voor de favorieten: Volgens mij moet je die als een NP (nuttige plaats) ingeven. Daar zit een categorie favorieten in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
eymey schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:37:
[...]
Voor de favorieten: Volgens mij moet je die als een NP (nuttige plaats) ingeven. Daar zit een categorie favorieten in :).
Klopt, bedankt, is al gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Ik krijg geen rood scherm meer m.b.t. verkeersveiligheid, maar er wel een dat mijn phone minder dan 10MB aan vrij geheugen heeft (feitelijk 12MB, maar goed) en dat is dus ook een vervelend rood startup scherm op mijn 6120c. Mijn E71heeft hier geen last van, maar die heeft ook nog 100 MB vrij.

Weet iemand hoe ik dit rode 10MB waarschuwingsscherm kan afzetten? Klooien met memory "autodetect" / low / high werkt niet.

Mijn settings.ini is als volgt:

[Application]
title=McGuider
name=Sygic
version=704400
fps=16.0
memory=autodetect
voiceAlphanumeric=alphanumeric.pak
voiceMenu=menu.pak
voiceNavigation=navigation.pak
swVersion=7.70.1107
topMost=true

; Define custom splash screen
splash=mcguider
; bacground color of spash screen (hex), defaul = 000000 black
splashBgr=#000000
; If true center image of splash is stretched
CenterStretch=false
; Move center image of splash screen to different position (TL, TR, BL, BL) C = no moving
CenterMove=L
;if you dont want to show safety message box at the start
showSafetyMsg=false

[Default]
com=autodetect
antialias=true
poiVisible=false
firstInfo=true

[Settings]
processing=fribidi
ResourcePath=\..\..\Res
MapPath=\..\..\Maps\
colorMode=RGB565
NewVolumeSys=false
MaxSpeed=190
VolumeFactor=2.0
language=English.lang
languageAsk=true
voice=English
voiceAsk=true
unit=kilometer
unitAsk=true
time=europe
timeAsk=true
coords=degrees
coordsAsk=true
keybType=QWERTY
keybTypeAsk=false
disableUnKeys=true
disableUnKeysAsk=false

map=McGuider 2009.mlm
mapAsk=false
BrowseZoom=45000000
menuCursor=autodetect
RouteComp=enable
keyboard=autodetect
timezone=+00:00_a
hasClock=true
autosync=false
recommendedRam=10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Weet iemand hoe ik dit rode 10MB waarschuwingsscherm kan afzetten? Klooien met memory "autodetect" / low / high werkt niet.
..

recommendedRam=10.0
---------------------------------

Verander die laatste 10 naar een 6 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Luke-san schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:49:
..

recommendedRam=10.0
---------------------------------

Verander die laatste 10 naar een 6 ofzo
Schele os dat ik ben. Heb het vernaderd in 5.0 MB en probleem is opgelost. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer wat ritten gemaakt met de nieuwe McGuider 7.7. Dik tevreden, wat de dame allemaal verteld weet ik niet omdat het geluid uit staat. Wanneer er een flitspaal is dan valt ongeveer een seconde het geluid van de radio weg, een signaal dus voor opletten, tevens verschijnt er een flitspaal/stoplicht. De verwachte aankomst tijden kloppen, op de meter nauwkeurig reageert de Sygic en zie ook dat de wegen worden aangegeven met A15 en zo. Dus gewoon een goed navigatie systeem.
Prijs kwaliteit verhouding gewoon perfect.
Misschien gewenning maar het start scherm duurt even en de satellieten vinden. Satellieten vinden is bij de start langer. Eenmaal een paar keer gebruikt op de dag vindt de Sygic ze sneller.
Dikke plus dus voor Sygic McGuider. Kan er weer een aantal jaren mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb in de voorgaande versie wel eens het aantal fps aangepast naar 20 of 25. Ik zie dat in v7.7 de framerate ook weer standaard op 8.0 staat. Eigenlijk vroeg ik mij af wat de framerate precies doet? Ik nam eigenlijk altijd aan dat de navigatie op scherm soepeler verloopt met een hogere framerate. Maar tegelijkertijd zag ik dan vaak Sygic het scherm veelvuldig draaien....dat was best wel storend. Wat hebben jullie voor framerate ingesteld....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louigi58
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:01:
Vandaag weer wat ritten gemaakt met de nieuwe McGuider 7.7. Dik tevreden, wat de dame allemaal verteld weet ik niet omdat het geluid uit staat. Wanneer er een flitspaal is dan valt ongeveer een seconde het geluid van de radio weg, een signaal dus voor opletten, tevens verschijnt er een flitspaal/stoplicht. De verwachte aankomst tijden kloppen, op de meter nauwkeurig reageert de Sygic en zie ook dat de wegen worden aangegeven met A15 en zo. Dus gewoon een goed navigatie systeem.
Misschien gewenning maar het start scherm duurt even en de satellieten vinden. Satellieten vinden is bij de start langer. Eenmaal een paar keer gebruikt op de dag vindt de Sygic ze sneller.
Toch weer terug naar Sygic Traffic GPS 7.6

Vandaag wat gespeeld met de nieuwe McGuider 7.7
Toch niet tevreden met name over de flitspalen, ik miste toch de mooie pictogrammen bij de versie 7.6. Hier kon ik de flitpalen van tomtom via upitranslator omzetten naar upi. Heel mooie pictogrammen erbij. Nu heb ik dit ook in versie 7.7 geprobeerd. Kan ze er netjes inzetten maar vervolgens zie je ze nergens meer terug. Ook als je zegt, navigeer naar bv. flitspaal 50 bij jouw in de buurt geeft hij aan dat hij niets vindt.
Dus maar weer terug naar versie 7.60 (Sygic Traffic GPS) deze werkt trouwens perfect en ik kan mooi mijn eigen POI's van TomTom gebruiken (na omzetting natuurlijk) Deze werken in de nieuwe versie niet meer.
Of er zou een nieuwe ov2upi translator moeten komen (versie 2.3 bestanden kan McGuider 7.7 niet meer mee omgaan)
Ik had op mijn P3300 toch nooit problemen met de 7.6 versie, alle tektsten worden volledig uitgesproken en werkt perfect met de kaarten van 4-2008. Nog even geprobeerd de nieuwe kaarten te gebruiken (.pak) maar daar loopt versie 7.6 op vast.
Verder niet veel nieuwe dingen kunnen ontdekken, geen snelheidsverschil. Wat ik ook jammer vindt bij het plannen naar adres is dat nu alle letters zichtbaar blijven bij het intikken. Bij de versie 7.6 vallen de letters die niet meer voorkomen in de gezochte plaats weg. Hierdoor is het intikken op een klein scherm een stuk gemakkelijker en sneller.
Hoop dat er nog een oplossing komt voor het probleem met de .upi bestanden.
Voor mij dus ff geen versie 7.7 (meer nadelen dan voordelen t.o.v. 7.6)

Woning: 2onder1kap 1967, HR++ beg gr, HR2,8 op 1e, spouw en dakisolatie, 130M2, 10 radiatoren + 9M2 VVW, Quatt Hybrid 6KW (12-02-2025), Nefit HRC30, Honeywell T6, Solaredge 5,25KWp, Home Assistant beginner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

louigi58 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:42:
[...]

Toch weer terug naar Sygic Traffic GPS 7.6

Vandaag wat gespeeld met de nieuwe McGuider 7.7
Toch niet tevreden met name over de flitspalen, ik miste toch de mooie pictogrammen bij de versie 7.6. Hier kon ik de flitpalen van tomtom via upitranslator omzetten naar upi. Heel mooie pictogrammen erbij. Nu heb ik dit ook in versie 7.7 geprobeerd. Kan ze er netjes inzetten maar vervolgens zie je ze nergens meer terug. Ook als je zegt, navigeer naar bv. flitspaal 50 bij jouw in de buurt geeft hij aan dat hij niets vindt.
Dus maar weer terug naar versie 7.60 (Sygic Traffic GPS) deze werkt trouwens perfect en ik kan mooi mijn eigen POI's van TomTom gebruiken (na omzetting natuurlijk) Deze werken in de nieuwe versie niet meer.
Of er zou een nieuwe ov2upi translator moeten komen (versie 2.3 bestanden kan McGuider 7.7 niet meer mee omgaan)
Ik had op mijn P3300 toch nooit problemen met de 7.6 versie, alle tektsten worden volledig uitgesproken en werkt perfect met de kaarten van 4-2008. Nog even geprobeerd de nieuwe kaarten te gebruiken (.pak) maar daar loopt versie 7.6 op vast.
Verder niet veel nieuwe dingen kunnen ontdekken, geen snelheidsverschil. Wat ik ook jammer vindt bij het plannen naar adres is dat nu alle letters zichtbaar blijven bij het intikken. Bij de versie 7.6 vallen de letters die niet meer voorkomen in de gezochte plaats weg. Hierdoor is het intikken op een klein scherm een stuk gemakkelijker en sneller.
Hoop dat er nog een oplossing komt voor het probleem met de .upi bestanden.
Voor mij dus ff geen versie 7.7 (meer nadelen dan voordelen t.o.v. 7.6)
Waarom andere flitspalen, die in 7.7 werken toch?
Ik heb een Nokia met "hard" toetsenbord, dan geen probleem met wegvallen letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:54:
[...]

Dat geeft hij toch aan :

"Toch niet tevreden met name over de flitspalen, ik miste toch de mooie pictogrammen bij de versie 7.6"

...hij bedoeld uiteraard dat ie de mooie flitspalen iconen van v7.60 mist in v7.70. Ben ik het wel mee eens.

Het is dus nog even wachten op een manier om eigen icoontjes en flitspalen in de nieuwe v7.7 in te kunnen lezen. Ik ga zeker wel door met v7.7. De navigatie stem werd op mijn nieuwe N85 in v7.6 vroegtijdig afgebroken (op mijn "oude" N95 nooit last van gehad). In v7.7 is dit vervelende euvel gelukkig opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 12-12-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben misschien wat minder kieskeurig, als ik maar van A-B kom met zo nu en dan een signaal dat er een flits kast staat. In een vreemde omgeving kom ik er toch niet achter of ik een verkeerde weg neem. Als ik er maar kom. Belangrijkste is voor mij bellen en navigeren tegelijk met 1 apparaat en wanneer ik in een andere auto stap altijd mijn navi bij me heb en als ik in een vreemde stad mijn auto parkeer deze met mijn telfoon/navi altijd kan terug vinden, koste me afgelopen jaar in Carcassonne (Frankrijk) wat zweetdruppels om de auto terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32
Ik heb gelezen ergens (vraag me niet waar dat was) dat ov2upi v2 6 wel werkte op de nieuwe McGuider.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louigi58
Barfman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:43:
Ik heb gelezen ergens (vraag me niet waar dat was) dat ov2upi v2 6 wel werkte op de nieuwe McGuider.
Ik werkt nu met ov2upi translator 2.3 . Ik hoop dat er een oplossing voor is, ben echter bang dat ze deze optie eruit hebben gehaald om straks flitspalen ea poi via hun website aan te bieden (tegen een geringe vergoeding natuurlijk)
Ik hoop dat ik me vergis en dat er een oplossing komt. Versie 2.6 nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louigi58
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:54:
[...]

Ik heb een Nokia met "hard" toetsenbord, dan geen probleem met wegvallen letters.
Het is juist de bedoeling dat die letters wegvallen, zo blijven alleen de letters zichtbaar die in de gezochte plaats voorkomen en kun je sneller invoeren met je touchscreen.
In deze nieuwe versie 7.7 blijven tijdens het intikken juist alle letters zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

louigi58 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:59:
[...]

Het is juist de bedoeling dat die letters wegvallen, zo blijven alleen de letters zichtbaar die in de gezochte plaats voorkomen en kun je sneller invoeren met je touchscreen.
In deze nieuwe versie 7.7 blijven tijdens het intikken juist alle letters zichtbaar.
Toen ik de HTC Touch Cruise had vielen inderdaad de letters weg, een mooie oplossing. Alleen de Nokia E71 die ik nu heb zijn het vaste toetsen en verschijnt de naam zodra er voldoende letters zijn. Ik heb nu dus geen visueel toetsenbord meer. Is dit anders bij een Touch telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:01:
Helemaal mee eens.
Zo heb ik het vandaag ook de 7.7 getest.
En vergeet niet dat er heel veel instellingen mogelijk zijn,zoals gemiddelde snelheid enz......
Eerst naar Rotterdam in het centrum,zonder problemen.
Daarna Rokanje ,ging ook heel goed.Ridderkerk industrie gebied,zonder probleem.
Daarna naar m`n huis,vorige versie gaf een afslag te ver aan maar deze geeft de goede aan.
Voor de mobiel is het echt een hele goede route planner,(ook dat moeten we niet vergeten)
Het is geen product van 4 a 500 Euro :+ :+
En er valt altijd wel wat aan te merken.
Ik ben er ook super blij mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55
Hoe gaat het met de fix van de interne GPS, heb zelf de N78 soms gaat het snel en soms ben ik al even onderweg.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
V7.7 is een enorme vooruitgang. Routecalculatie is heel erg verbeterd. De flitspaalinfo is outdated, maar dat zal wel verbeterd worden. Alles werkt naar behoren. Zo nu en dan een discrepantie tussen stem en display, tekst die nog steeds wegvalt (buiten beeld) in de setting menu's. Anderzijds kan je zoveel instellen en customizen, vrijwel alles wat je wil. Grote klasse. Dit is de 1e versie die heel goed bruikbaar is.

Heb nu 3 systemen op mijn phone: Sygic v7.7, Maps v2.045 en Navigon 7.2. Navigon is degelijk, echter zonder veel vrijheidsgraden, maar foutloos. Sygic is enorm verbeterd, meest vrije en te customizen systeem, heel goed bruikbaar en als ze zo doorgaan HET pakket en ook nog goedkoop!!! Maps is focussed op Nokia omgeving, nog wat crappy bij op- en afritten op snelwegen. Echter er komt Maps v3 uit, dat er erg realistisch uit gaat zien. Zeer fancy. Tom|Tom was en is nog steeds heel goed, echter mappen te oud. Dus uit de picture. Garmin ooit 1 keer geprobeerd. Wat een k*tsysteem met die mappen. Beetje vaag.

Kortom: Navigon en Sygic voor mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:00:
V7.7 is een enorme vooruitgang. Routecalculatie is heel erg verbeterd. De flitspaalinfo is outdated, maar dat zal wel verbeterd worden. Alles werkt naar behoren. Zo nu en dan een discrepantie tussen stem en display, tekst die nog steeds wegvalt (buiten beeld) in de setting menu's. Anderzijds kan je zoveel instellen en customizen, vrijwel alles wat je wil. Grote klasse. Dit is de 1e versie die heel goed bruikbaar is.

Heb nu 3 systemen op mijn phone: Sygic v7.7, Maps v2.045 en Navigon 7.2. Navigon is degelijk, echter zonder veel vrijheidsgraden, maar foutloos. Sygic is enorm verbeterd, meest vrije en te customizen systeem, heel goed bruikbaar en als ze zo doorgaan HET pakket en ook nog goedkoop!!! Maps is focussed op Nokia omgeving, nog wat crappy bij op- en afritten op snelwegen. Echter er komt Maps v3 uit, dat er erg realistisch uit gaat zien. Zeer fancy. Tom|Tom was en is nog steeds heel goed, echter mappen te oud. Dus uit de picture. Garmin ooit 1 keer geprobeerd. Wat een k*tsysteem met die mappen. Beetje vaag.

Kortom: Navigon en Sygic voor mij. 8)
Kijk even op http://www.cybersuricate.com/.
Hier kun je het programma sygic colors downloaden.
Je kunt daarmee de font size aanpasen. De menu fonts met 2 verkleinen is voldoende. Ze vallen dan niet meer buiten het scherm. Helaas is V1.7.0.3 niet instaat de iconen uit V7.7 te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe McGuider getest bij mijn n73 met een externe gps ontvanger. Helaas heb ik, net als de vorige versie van McGuider, maar twee streepjes bereik ipv volledig gps bereik. Als ik tomtom opstart bij mijn N73 krijg ik wel volle bereik. Als ik de GPS instellingen van McGuider bekijk zie ik dat mijn nauwkeurigheid varieert tussen 5m en 7m. Is dit goed? Hebben andere mensen ook hetzelfde bereik als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik merkte ook al op dat in ik versie 7.6 volledig bereik had, en in 7.7 maar 2 streepjes max. ik merk verder niets qua positiebepaling dat hij in de war raakt. (oude medion pna150 met ingebouwde gps)

maar een nauwkeurigheid van 5/7 meter is meer dan goed hoor. zal zelf ook even mijn nauwkeurigheid bekijken als ik 2 streepjes bereik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt versie 7.7 met de oude kaarten? Ik lees op andere sites van niet namelijk.. Als dat niet zo is zie ik nog niet snel gebeuren dat bestaande legale gebruikers gratis kunnen overstappen naar 7.7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij instellingen wel of geen Tol wegen instellen, hoe zit dit met veerponten. Tot 100 meter voor de veerpont blijft de Sygic me terug sturen om 27 km om te rijden. Ik heb de snelste route ingeschakeld. Maar 17 km met veerpont is veel sneller dan 42 km om rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met pois is opgelost op de side van sygic is de nieuwe poiconverter
upi omze 8)7 8)7 tten naar texst en dan weer naar upi bij mij werkt het goed :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:33:
Het probleem met pois is opgelost op de side van sygic is de nieuwe poiconverter
upi omze 8)7 8)7 tten naar texst en dan weer naar upi bij mij werkt het goed :( :( :( :(
heb je geen link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

heb nu ook sygic 7.7 met kaarten 7.80, vindt hem wel iets sneller, iets beter
alleen hij rekent nog steeds niet de meest handige en korte route uit. Ik heb zowel met de snelle route als met korte route geprobeerd op hetzelfde stuk in de stad

ik heb een paint (heel slecht weet ik, maar ter illustratie(

Hij neemt bij deze route iedere keer de minst handige route (nogmaals zowel bij snelle als korte route), hierdoor doet hij er langer over (wbt afstand) maar gaat ook langs 2 stoplichten wat bij mijn eigen snellere route niet zo is.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/30tjpmq.jpg

Mijn vraag is aan anderen, waar hebben jullie hem op staan op snel of korte route of wisselen jullie binnen/buiten de stad?

[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 13-12-2008 15:00 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

babybox schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:58:
heb nu ook sygic 7.7 met kaarten 7.80, vindt hem wel iets sneller, iets beter
alleen hij rekent nog steeds niet de meest handige en korte route uit. Ik heb zowel met de snelle route als met korte route geprobeerd op hetzelfde stuk in de stad

ik heb een paint (heel slecht weet ik, maar ter illustratie(

Hij neemt bij deze route iedere keer de minst handige route (nogmaals zowel bij snelle als korte route), hierdoor doet hij er langer over (wbt afstand) maar gaat ook langs 2 stoplichten wat bij mijn eigen snellere route niet zo is.

[afbeelding]

Mijn vraag is aan anderen, waar hebben jullie hem op staan op snel of korte route of wisselen jullie binnen/buiten de stad?
Een navigatiesysteem zal altijd wat eerder de grotere doorgaande wegen pakken en op het laatste moment pas "de wijk ingaan". Ik verwacht in Breda ook niet dat het me langs de singels zal laten rijden al is dat wel de snelste manier (geen stoplichten, maar je rijdt wel echt door woonwijken heen en als iedereen dat zou doen dan zou het er allemaal muurvast staan met auto's)

Als je de truukjes kent om minder stoplichten en opstoppingen tegen te komen heb je ook helemaal geen navigatiesysteem nodig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 13-12-2008 15:04 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XX7
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:27

XX7

Flitspalen kun je toevoegen in sygic 7.7 met het programma POIconvertor te downloaden op http://www.sygic.com/help.php
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.