Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:01:
Vandaag weer wat ritten gemaakt met de nieuwe McGuider 7.7. Dik tevreden, wat de dame allemaal verteld weet ik niet omdat het geluid uit staat. Wanneer er een flitspaal is dan valt ongeveer een seconde het geluid van de radio weg, een signaal dus voor opletten, tevens verschijnt er een flitspaal/stoplicht. De verwachte aankomst tijden kloppen, op de meter nauwkeurig reageert de Sygic en zie ook dat de wegen worden aangegeven met A15 en zo. Dus gewoon een goed navigatie systeem.
Prijs kwaliteit verhouding gewoon perfect.
Misschien gewenning maar het start scherm duurt even en de satellieten vinden. Satellieten vinden is bij de start langer. Eenmaal een paar keer gebruikt op de dag vindt de Sygic ze sneller.
Dikke plus dus voor Sygic McGuider. Kan er weer een aantal jaren mee vooruit.
Toch weer terug naar Sygic Traffic GPS 7.6
Vandaag wat gespeeld met de nieuwe McGuider 7.7
Toch niet tevreden met name over de flitspalen, ik miste toch de mooie pictogrammen bij de versie 7.6. Hier kon ik de flitpalen van tomtom via upitranslator omzetten naar upi. Heel mooie pictogrammen erbij. Nu heb ik dit ook in versie 7.7 geprobeerd. Kan ze er netjes inzetten maar vervolgens zie je ze nergens meer terug. Ook als je zegt, navigeer naar bv. flitspaal 50 bij jouw in de buurt geeft hij aan dat hij niets vindt.
Dus maar weer terug naar versie 7.60 (Sygic Traffic GPS) deze werkt trouwens perfect en ik kan mooi mijn eigen POI's van TomTom gebruiken (na omzetting natuurlijk) Deze werken in de nieuwe versie niet meer.
Of er zou een nieuwe ov2upi translator moeten komen (versie 2.3 bestanden kan McGuider 7.7 niet meer mee omgaan)
Ik had op mijn P3300 toch nooit problemen met de 7.6 versie, alle tektsten worden volledig uitgesproken en werkt perfect met de kaarten van 4-2008. Nog even geprobeerd de nieuwe kaarten te gebruiken (.pak) maar daar loopt versie 7.6 op vast.
Verder niet veel nieuwe dingen kunnen ontdekken, geen snelheidsverschil. Wat ik ook jammer vindt bij het plannen naar adres is dat nu alle letters zichtbaar blijven bij het intikken. Bij de versie 7.6 vallen de letters die niet meer voorkomen in de gezochte plaats weg. Hierdoor is het intikken op een klein scherm een stuk gemakkelijker en sneller.
Hoop dat er nog een oplossing komt voor het probleem met de .upi bestanden.
Voor mij dus ff geen versie 7.7 (meer nadelen dan voordelen t.o.v. 7.6)
Woning: 2onder1kap 1967, HR++ beg gr, HR2,8 op 1e, spouw en dakisolatie, 130M2, 10 radiatoren + 9M2 VVW, Quatt Hybrid 6KW (12-02-2025), Nefit HRC30, Honeywell T6, Solaredge 5,25KWp, Home Assistant beginner