pt0x schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:03:
[...]
phoe! dat is een flinke opgave haha, ik kan het in januari pas doen met Garmin. meer wil ik eigenlijk niet aan beginnen omdat ik dan 3+ systemen in mijn auto moet hebben haha
Oja, het is de 20e he

Maarja, zoals BastiaanN al zij, hij krijgt geen update's dus wij ook niet.
Kan iig niet wachten tot de nieuwe versie er is.
De keren dat ik Tom Tom heb gezien op vergelijkbare routes als degene waar ik al vaak met Sygic heb gereden, dan kan ik wel vertellen dat Tom Tom vaker de meest logische routes uitkiest. Zoals al eerder in dit topic te lezen slaat Sygic de plank soms meer dan 100% mis (zoals bij Nijkerk). Ik heb het dan over een beta van de versie die 'straks' uit gaat komen!
Ook blijf ik erop hameren dat de gesproken instructies van Sygic erg, heel erg slecht zijn. "Steek de rotonde over" is slechts een smaakkwestie waarover te twisten valt, maar als je het over "rechtsaf slaan" of "linksaf slaan" op een snelweg hebt of dat er qua gesproken instructies uberhaupt niet vermeld wordt dat het een snelweg betreft, is al veel erger.
Nee, de interface van Sygic is echt geweldig en super duidelijk, maar op de belangrijkste punten tijdens het rijden (spraak en routeberekening) valt hij voor mij eigenlijk steeds meer af, of de final moet dit echt nog substantieel verbeteren.
Garmin mobile XT heb ik ook "geprobeerd", ook de nieuwste versie, maar die valt voor mij af. De bediening blijft onhandig, stem klinkt erg onaangenaam en de kaartweergave is erg onduidelijk. Wel is de routeberekening best lekker.
Navigon heb ik helaas niet kunnen proberen. Op de PNA versie ziet het er best mooi uit maar verder dus geen ervaring mee. Op mobiel schijnt is volgens sommigen ook onhandig te zijn.
Nee, eigenlijk blijft "Nav4all" voor gebruik op een mobiel nog wel het leukste programma :-). Het enige wat je nodig hebt is onbeperkt internet (voorkeur). Het grote nadeel is dat je geen full map hebt maar dit wordt dubbel en dwars goed gemaakt door de uitgebreide opties voor route alternatieven, de duidelijkheid van de instructies en het "gratis" zijn (op z'n minst tot 2010).
Maar goed, dit topic ging over Sygic. Als ik van de 7.60 final een trial zou kunnen krijgen en als deze alle grote problemen zou oplossen, dan zou dit met stip het beste navigatiepakket voor smartphones kunnen worden (at least, voor Symbian, waarvoor de markt steeds dunner wordt). Zonder de grote showstoppers zou ik het pakket direct kopen!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.