Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je McGuider niet online kunt kopen en downloaden. Gemiste kans lijkt me dat.

Overigens, wat is de gemakkelijkste manier om de HTC TouchDiamond te voorzien van dit fijne stukje software? Ik zag dat de TeleAtlas shop alleen de microSD versie verkoopt. De TouchDiamond heeft namelijk geen microsd slot, maar een ingebouwde 4GB kaart.

Ik zag dat mensen al ervaring hebben met deze pda en McGuider, dus het is in ieder geval mogelijk :)

Alle hulp is welkom.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:57:
Jammer dat je McGuider niet online kunt kopen en downloaden. Gemiste kans lijkt me dat.

Overigens, wat is de gemakkelijkste manier om de HTC TouchDiamond te voorzien van dit fijne stukje software? Ik zag dat de TeleAtlas shop alleen de microSD versie verkoopt. De TouchDiamond heeft namelijk geen microsd slot, maar een ingebouwde 4GB kaart.

Ik zag dat mensen al ervaring hebben met deze pda en McGuider, dus het is in ieder geval mogelijk :)

Alle hulp is welkom.
Je zou de inhoud van de SD kaart naar je telefoon kunnen kopiëren, of in ieder geval het nodige om de applicatie te installeren. zo moet het met de N95 8GB / N96 ook. Volgens mij is dit "de" manier.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Iemand de aanbieding van een navigatiesysteem bij Lidl volgende week donderdag al gezien? En kijk eens naar dat scherm ;)

http://www.lidl.nl/nl/hom...081127.p.Navigatiesysteem
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.08_23771/$file/08_23771_b.jpg

Verwijderd

Ehhhhh het is 20 november.........

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Zijn er mensen die een vergelijkend waren onderzoek kunnen doen?

ik bedoel bijvoorbeeld vergelijken van sygic, garmin, navigon tomtom6 qua routeberekening,

in hoeverre deze de meest korte route neemt, en meest handige route? ik twijfel zelf of dat het geval is, maar mijn mening is slechts een, misschien dat jullie meningen anders zijn?

Firefox - Iphone

• pt0x

pt0x

Why are we here..

babybox schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:31:
Zijn er mensen die een vergelijkend waren onderzoek kunnen doen?

ik bedoel bijvoorbeeld vergelijken van sygic, garmin, navigon tomtom6 qua routeberekening,

in hoeverre deze de meest korte route neemt, en meest handige route? ik twijfel zelf of dat het geval is, maar mijn mening is slechts een, misschien dat jullie meningen anders zijn?
phoe! dat is een flinke opgave haha, ik kan het in januari pas doen met Garmin. meer wil ik eigenlijk niet aan beginnen omdat ik dan 3+ systemen in mijn auto moet hebben haha

Oja, het is de 20e he :) Maarja, zoals BastiaanN al zij, hij krijgt geen update's dus wij ook niet.
Kan iig niet wachten tot de nieuwe versie er is.

[ Voor 10% gewijzigd door pt0x op 20-11-2008 21:04 ]

Verwijderd

ik heb vandaag Sygic geinstalleerd op mijn N82. geen probleem. echter valt het mij op dat bij het vermelden van de flitspalen de afstand tot aan de flitspaal niet echt nauwkeurig is. scheelt zeker 30 meter. ben om te checken of hij het zou corrigeren zelfs even naast een paal blijven staan om te kijken of hij gewoon traag is of onnauwkeurig. het is het laatste. weet iemand hier een oplossing voor?
groeten van laundryman.
ps ik gebruik 7.60

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
pt0x schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:03:
[...]

phoe! dat is een flinke opgave haha, ik kan het in januari pas doen met Garmin. meer wil ik eigenlijk niet aan beginnen omdat ik dan 3+ systemen in mijn auto moet hebben haha

Oja, het is de 20e he :) Maarja, zoals BastiaanN al zij, hij krijgt geen update's dus wij ook niet.
Kan iig niet wachten tot de nieuwe versie er is.
De keren dat ik Tom Tom heb gezien op vergelijkbare routes als degene waar ik al vaak met Sygic heb gereden, dan kan ik wel vertellen dat Tom Tom vaker de meest logische routes uitkiest. Zoals al eerder in dit topic te lezen slaat Sygic de plank soms meer dan 100% mis (zoals bij Nijkerk). Ik heb het dan over een beta van de versie die 'straks' uit gaat komen!

Ook blijf ik erop hameren dat de gesproken instructies van Sygic erg, heel erg slecht zijn. "Steek de rotonde over" is slechts een smaakkwestie waarover te twisten valt, maar als je het over "rechtsaf slaan" of "linksaf slaan" op een snelweg hebt of dat er qua gesproken instructies uberhaupt niet vermeld wordt dat het een snelweg betreft, is al veel erger.

Nee, de interface van Sygic is echt geweldig en super duidelijk, maar op de belangrijkste punten tijdens het rijden (spraak en routeberekening) valt hij voor mij eigenlijk steeds meer af, of de final moet dit echt nog substantieel verbeteren.

Garmin mobile XT heb ik ook "geprobeerd", ook de nieuwste versie, maar die valt voor mij af. De bediening blijft onhandig, stem klinkt erg onaangenaam en de kaartweergave is erg onduidelijk. Wel is de routeberekening best lekker.

Navigon heb ik helaas niet kunnen proberen. Op de PNA versie ziet het er best mooi uit maar verder dus geen ervaring mee. Op mobiel schijnt is volgens sommigen ook onhandig te zijn.

Nee, eigenlijk blijft "Nav4all" voor gebruik op een mobiel nog wel het leukste programma :-). Het enige wat je nodig hebt is onbeperkt internet (voorkeur). Het grote nadeel is dat je geen full map hebt maar dit wordt dubbel en dwars goed gemaakt door de uitgebreide opties voor route alternatieven, de duidelijkheid van de instructies en het "gratis" zijn (op z'n minst tot 2010).

Maar goed, dit topic ging over Sygic. Als ik van de 7.60 final een trial zou kunnen krijgen en als deze alle grote problemen zou oplossen, dan zou dit met stip het beste navigatiepakket voor smartphones kunnen worden (at least, voor Symbian, waarvoor de markt steeds dunner wordt). Zonder de grote showstoppers zou ik het pakket direct kopen!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

eymey schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:51:
[...]

De keren dat ik Tom Tom heb gezien op vergelijkbare routes als degene waar ik al vaak met Sygic heb gereden, dan kan ik wel vertellen dat Tom Tom vaker de meest logische routes uitkiest. Zoals al eerder in dit topic te lezen slaat Sygic de plank soms meer dan 100% mis (zoals bij Nijkerk). Ik heb het dan over een beta van de versie die 'straks' uit gaat komen!

Ook blijf ik erop hameren dat de gesproken instructies van Sygic erg, heel erg slecht zijn. "Steek de rotonde over" is slechts een smaakkwestie waarover te twisten valt, maar als je het over "rechtsaf slaan" of "linksaf slaan" op een snelweg hebt of dat er qua gesproken instructies uberhaupt niet vermeld wordt dat het een snelweg betreft, is al veel erger.

Nee, de interface van Sygic is echt geweldig en super duidelijk, maar op de belangrijkste punten tijdens het rijden (spraak en routeberekening) valt hij voor mij eigenlijk steeds meer af, of de final moet dit echt nog substantieel verbeteren.

Garmin mobile XT heb ik ook "geprobeerd", ook de nieuwste versie, maar die valt voor mij af. De bediening blijft onhandig, stem klinkt erg onaangenaam en de kaartweergave is erg onduidelijk. Wel is de routeberekening best lekker.

Navigon heb ik helaas niet kunnen proberen. Op de PNA versie ziet het er best mooi uit maar verder dus geen ervaring mee. Op mobiel schijnt is volgens sommigen ook onhandig te zijn.

Nee, eigenlijk blijft "Nav4all" voor gebruik op een mobiel nog wel het leukste programma :-). Het enige wat je nodig hebt is onbeperkt internet (voorkeur). Het grote nadeel is dat je geen full map hebt maar dit wordt dubbel en dwars goed gemaakt door de uitgebreide opties voor route alternatieven, de duidelijkheid van de instructies en het "gratis" zijn (op z'n minst tot 2010).

Maar goed, dit topic ging over Sygic. Als ik van de 7.60 final een trial zou kunnen krijgen en als deze alle grote problemen zou oplossen, dan zou dit met stip het beste navigatiepakket voor smartphones kunnen worden (at least, voor Symbian, waarvoor de markt steeds dunner wordt). Zonder de grote showstoppers zou ik het pakket direct kopen!
Ik heb niet alles gebruikt wat je hier opnoemt. wel heb ik nooit zo van Garmin gehouden maar ik krijg bij mijn nieuwe auto zo'n systeem dus moeilijk doen is een beetje lullig haha.

Mcguider (en dan vooral de versie die in de winkel licht) is op de N95 een enorme topper. Helaas laat de N96 zich niet zo graag besturen door de software. Hoop inderdaad ook dat 7.60 dat oplost maar daar ga ik wel van uit! mocht dit niet zo zijn dan ga ik alternatieven zoeken. Tomtom is natuurlijk heel mooi maar niet goed werkend op de N95/N96 althans, ik ben niet van plan om met oude kaarten te rijden en dan ook nog eens soort emulatie te gebruiken. Dan maar geen tomtom, Hoewel deze inderdaad beter routes berekend! Maarja, als die gasten van Sygic even hun best doen is er denk ik niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
hars73 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:15:
Iemand de aanbieding van een navigatiesysteem bij Lidl volgende week donderdag al gezien? En kijk eens naar dat scherm ;)

http://www.lidl.nl/nl/hom...081127.p.Navigatiesysteem
[afbeelding]
Ligt eraan welke versie ze aanbieden..........de PNA E3xxx serie is met ....Sygic..... :+ :+ .

http://www.targa.co.uk/in...p?NAV=236&PCAT=5&PTUBE=35

Grtz...

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
eymey schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:06:
Dit komt waarschijnlijk omdat de processor een stuk minder ruim bemeten is dan die van de N95 (zie ook het grote n96 topic hier op GoT). Nokia heeft gedacht dat het nieuwe Symbian S60v3 feature pack minder cpu nodig had (wat ook te betwijfelen valt) en hiermee ook de uitbreidingsmogelijkheden door gebruikers dus gekilled.

Ik heb er zelf ook last van en begin serieus benieuwd te raken of dit nog te verhelpen valt. Ik draait de "nieuwe" versie nu op mijn n96 en de animatie werkt inderdaad nauwelijks (soms springt hij ook in 1 keer een paar frames verder).

Ik hoop echt dat de devvers van Sygic nog met een geniale oplossing komen om flink in het aantal benodigde cpu cycles te snijden.
En ik heb weer helemaal geen problemen op mijn n96.
draait gewoon soepel (en ja, ik ben Tomtom gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een Nokia N73 met daarop Tomtom Navigator 6. Sinds de laatste update heb ik een erg zwart scherm. Nokia zegt dat dit opgelost gaat worden in een update, maar dit is tot op heden nog niet gebeurd. Mede hierdoor en omdat TomTom zijn kaarten voor Navigator6 niet meer update ben ik gaan kijken naar alternatieven.
McGuider/Sigic Drive ziet er erg goed uit maar geeft ook wat problemen. Ik heb al in het forum gezocht naar personen met dezelfde problemen, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Ik heb voor het testen een .. versie in gebruik en wel er eentje kopen als het de moeite waard is.
Misschien kan iemand mij helpen?

1. Als ik Mcguider/Sigic Drive opstart krijg ik een melding dat er minder dan 10 Mb geheugen vrij is en dat ik alleen regionale kaarten kan laden. Ook als ik alle andere programma's stop krijg ik deze melding. Hoe dit aan te pakken?

2. Deze is ernstiger. Bij het rijden van de route loopt het programma altijd enkele honderden meters achter op de waarheid. je bent een bocht allang door voordat de stem zegt dat je af moet slaan. In de stad is dit natuurlijk heel hinderlijk met snel wisselen van wegen. Ook op de snelweg zie je duidelijk dat de verversingssnelheid laag is. Soms blijft hij tijden op 1 positie hangen om vervolgens weer ineens verder te springen. Is dit op te lossen of heeft het te maken met mijn eerste opmerking?

Nokia N73 firmware : 4.0839.42.2.1
Mcguider/Sigic Drive versie : 7.50514 build 0/630D
RAM na opstarten Sigic en benelux geladen : 7784 Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sygic McGuider versie 7.54
de software staat op mijn Nokia E61
Ik moet zeggen het ziet er geweldig uit, echter 1 probleem:

De navigatie komt achter mij aan ipv dat ik achter de navigatie aan ga.
De navi loopt ca 150 tot 200m.achter bij de werkelijkheid.
Iemand een idee hoe dat is op te lossen ?

Ik heb dezelfde software ook op mijn Ipaq 2210 gezet en daar is dat probleem niet aan de orde.
In beide gevallen gebruik ik dezelfde GPS bluetooth.

is het de processor ( 220 MHZ ) volgens sygic moet het gewoon kunnen.

Wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Gebruik de ingebouwde functie om de tijd te synchroniseren eens.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Z-Dragon schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:48:
Gebruik de ingebouwde functie om de tijd te synchroniseren eens.
wat bedoel je met ingebouwde ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:40:
k heb een Nokia N73 [...]
[...] minder dan 10 Mb geheugen vrij
[...] altijd enkele honderden meters achter op de waarheid[...]
Ook een N73 hier. Hoewel ik na grondig opschonen van het geheugen (JbakTaskman is handig) de 10MB melding kan voorkomen, loopt Sygic ook bij mij steevast achter. Heb diverse versies getest, maar van de lag kom ik maar niet af.
Nee, ik heb de software (nog) niet aangeschaft. Wil eerst weten of het uberhaupt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:56:
[...]

[...]
telefoontje aannemen tijdens het navigeren
Ja, menutoets vasthouden, kiezen voor "standby", nummer intoetsen en bellen maar? en daarna gewoon even weer menutoets vasthouden en sygic weer selecteren.
dank maar dat werkt niet met de Nokia E71; als ik tijdens navigeren een telefoontje krijg moet ik eerst het gesprek aannemen (groene hoorntje), dan springt hij weer terug naar sygic, echter niet in de luidspreker stand.
Dan moet ik op het Home (huisje-toets) drukken, springt jij weer naar het hoofdmenu, aldaar moet ikop de re. functie-toets drukken, daar kiezen terug, dan luidspreker aanzetten weer op Home (= huisje toets) vervolgens weer op sygic. Dit alles tijdens het rijden :'(

weet iemand een handiger methode? of evt. een s60 programma

bij mijn vorige HTC p3300/MDA compact 3 was het 2x groene hoorn en ging hij op luidspreker, tijdens het navigeren, kan zoiets niet met de Nokia E71?

[ Voor 10% gewijzigd door babybox op 24-11-2008 19:27 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
1475paul schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:03:
[...]

wat bedoel je met ingebouwde ........
McGuider zelf heeft een functie ingebouwd om de tijd te synchroniseren met die van de GPS-satellieten.
Settings --> GPS hardware --> Synchronize time.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn HTC Touch Cruise heb ik het volgende probleem in combinatie met een Parrot 3100. Als de navigatie uit staat en ik word gebeld dan nem ik of met de HTC op of met de Parrot beide geen probleem ik heb direct contact met de beller. Wanneer de navi aan staat en de telefoon gaat over en ik neem op met de Parrot of de HTC dan ontstaat er een vertraging. Eerst het geluid over de HTC en daarna pas via de Parrot. Zeer irritant want beide horen even niets voor een seconden of 5-6.

Iemand ook bekent met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:05:
ik heb vandaag Sygic geinstalleerd op mijn N82. geen probleem. echter valt het mij op dat bij het vermelden van de flitspalen de afstand tot aan de flitspaal niet echt nauwkeurig is. scheelt zeker 30 meter. ben om te checken of hij het zou corrigeren zelfs even naast een paal blijven staan om te kijken of hij gewoon traag is of onnauwkeurig. het is het laatste. weet iemand hier een oplossing voor?
groeten van laundryman.
ps ik gebruik 7.60
McGuider zit overal 30 meter naast (als ik bv. thuis kijk zit ik volgens McGuider bij de overburen 2 huizen verder)
Slecht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar de update van 20 November. Iemand daar nog iets over gehoord?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 14:29
Ik heb op mijn N82 nu ook Sygic McGuider geinstalleerd (v7.52 met BeNeLux kaarten v 7.54). Als ik Nederland kies (Multikaart Nederland geladen) dan mis ik een aantal dingen in de kaart:

- bv de plaats NIEUWLEUSEN (valt onder gemeente DALFSEN)
- of de plaats PUNTHORST (valt onder gemeente STAPHORST)

De gemeenten waar de plaatsen onder vallen vind ik wel, en de gezochte straatnamen vervolgens ook wel. Maar soms is dat wel lastig, als je de plaats wel weet maar de gemeente niet. Bv. TomTom One benelux en VDO Dayton MS2010 herkennen Nieuwleusen en Staphorst beide wel prima (dit zijn beide PNA's).
Willen mensen die de laatste versie hebben deze plaatsen eens proberen te zoeken?

Ook weet ik niet zo goed of straatnummers helemaal correct functioneren?

Overigens ook een geinige: als ik een plaats in wil voeren en ik heb hem per ongeluk op numerieke invoer staan ipv letters, en ik wil PU intype dan toets ik dus 788 in, en dan krijg ik een KERN-EXEC 3 foutmelding en vliegt hij eruit. DOet hij dit bij anderen ook in die versie, en/of in de nieuwste dan?

Verder vind ik het wel mooie software! Loopt ook soepeler dan mijn 'oude' VDO Dayton MS2010, ook qua GPS ontvangst (zelfs in huis).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt mijn vragen..

[ Voor 3% gewijzigd door marklinfan op 26-11-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
marklinfan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:02:
Ik heb op mijn N82 nu ook Sygic McGuider geinstalleerd (v7.52 met BeNeLux kaarten v 7.54). Als ik Nederland kies (Multikaart Nederland geladen) dan mis ik een aantal dingen in de kaart:

- bv de plaats NIEUWLEUSEN (valt onder gemeente DALFSEN)
- of de plaats PUNTHORST (valt onder gemeente STAPHORST)

De gemeenten waar de plaatsen onder vallen vind ik wel, en de gezochte straatnamen vervolgens ook wel. Maar soms is dat wel lastig, als je de plaats wel weet maar de gemeente niet. Bv. TomTom One benelux en VDO Dayton MS2010 herkennen Nieuwleusen en Staphorst beide wel prima (dit zijn beide PNA's).
Willen mensen die de laatste versie hebben deze plaatsen eens proberen te zoeken?
Ik heb v7.60731, kaartversie 7.54 met de nieuwste kaarten uit Q2 2008. Zojuist een route gepland naar de Dommelerdijk in Nieuwleusen :)

Kan jij hier iets mee of wat....

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 27-11-2008 15:38 ]

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Driek schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:57:
Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar de update van 20 November. Iemand daar nog iets over gehoord?
Idd we zijn al een week verder en hij is nog niet op de TeleAtlas site verschenen.

[ Voor 4% gewijzigd door pt0x op 27-11-2008 10:15 ]

• dafmay
pt0x schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:15:
[...]

Idd we zijn al een week verder en hij is nog niet op de TeleAtlas site verschenen.
Geduld is een schone zaak....

• marklinfan
dafmay schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:36:
[...]

Ik heb v7.60731, kaartversie 7.54 met de nieuwste kaarten uit Q2 2008. Zojuist een route gepland naar de Dommelerdijk in Nieuwleusen :)

Kan jij hier iets mee of wat....
Vreemd! Ik heb nu ook versie 7.60731 met diezelfde kaartversie ( Europa) . Maar nog geen Nieuwleusen bij de Nederlandse plaatsnamen ?!
Ik weet trouwens niet of ze van Q2 -2008 zijn?

Kunnen we ook PM-en op tweakers trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
marklinfan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:16:
[...]

Vreemd! Ik heb nu ook versie 7.60731 met diezelfde kaartversie ( Europa) . Maar nog geen Nieuwleusen bij de Nederlandse plaatsnamen ?!
Ik weet trouwens niet of ze van Q2 -2008 zijn?

Kunnen we ook PM-en op tweakers trouwens ?
Mijn email adres staat op m'n persoonlijke pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
pt0x schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:15:
[...]

Ik heb ook nog niets van mijn correspondent mogen vernemen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:55
Dag mensen,

Ik heb sinds vandaag ook McGuider in huis mogen ontvangen, en natuurlijk geinstalleerd en wel. Ik gebruik met een E71, en ik vindt dat de TTF wel ERG lang duurt (Nokia maps was vele malen sneller). Verder heb ik versie 7.70 Build 1458D en kaartversie 7.80.

Mijn vraag gaat over de updates waar jullie het over hebben. Ik zou graag weten of jullie met een update een nieuwe kaart kopen bedoelen, of dat men gewoon software kan downloaden van de site van mcguider (ik kan namelijk niets vinden)

Ook vroeg ik mij af of er al wat meer bekent was over TMC (kan ik ook niets over vinden) Is dit al geactiveerd en klaar voor gebruik in de versie de ik heb?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
ik heb hem vandaag besteld per telefoon en er schijnt in januari een update te komen die je kunt downloaden met tmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hier mensen die Sygic 7.60 op een N85 gebruiken? Ik heb vanmiddag voor het eerst een testdrive gedaan en merk dat gesproken zinnen bij navigatie vroegtijdig worden afgebroken. Op mijn N95-1 had ik daar nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Hmmm... als ik nu in de TeleAtlas shop kijk, dan verkopen ze nu "Sygic McGuider 2009". Zou dat de 7.70 versie zijn dan... finally? :D

Ik hoop dat er snel mensen reviews kunnen geven over hoe deze final versie nu werkt:

* Duidelijkheid van gesproken instructies (vooral bij snelwegen of wanneer straten bochten maken waarbij de 7.6x nog vrolijk vertelde dat je moest afslaan

* Route berekeningslogica

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 28-11-2008 22:09 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

eymey schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:07:
Hmmm... als ik nu in de TeleAtlas shop kijk, dan verkopen ze nu "Sygic McGuider 2009". Zou dat de 7.70 versie zijn dan... finally? :D

Ik hoop dat er snel mensen reviews kunnen geven over hoe deze final versie nu werkt:

* Duidelijkheid van gesproken instructies (vooral bij snelwegen of wanneer straten bochten maken waarbij de 7.6x nog vrolijk vertelde dat je moest afslaan

* Route berekeningslogica
Link? ik zie nog steeds 2008 7.5

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Ik heb mcGuider 7.70, maar verder nog niet kunnen testen, want ik heb er een paar vragen over. Zie een paar posts hierboven.

p.s. dat is inderdaad mcguider 2009

[ Voor 13% gewijzigd door Tribunus op 29-11-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

Hmm is McGuider v7.70 niet compatible met de Nokia N82? Die staat niet bij de compatible devices in de online shop van Tele Atlas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:15:
Hmm is McGuider v7.70 niet compatible met de Nokia N82? Die staat niet bij de compatible devices in de online shop van Tele Atlas.
Kijk hier.
http://navigation.teleatlas.com/nl/shop/nokia/nokia-n82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
Dat lijkt dan officieel niet gesupport voor de N82... ? ben benieuwd naar de redenen..

Heb zelf versie 7.60 , en wat ik opmerk:
- kan nergens kiezen voor een optie als 'VERMIJD SNELWEGEN'. Vermijd tolwegen kan wel, maar dat zoek ik niet .. bestaat deze mogelijkheid wel ? En anders in 7.7 / 2009 ?

- Veel plaatsen mis ik (die onder een bepaalde gemeente vallen. Onder gemeente Woerden vallen Nieuwerbrug, Waarder, Driebruggen... Deze 3 plaatsen kan ik allemaal niet vinden ?
Jullie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Mensen,

Ik vraag me af waarom de TTF zolang is, is er ook een workaround om deze sneller te laten fixen? heb de nieuwste versie van mcguider, namelijk 7.70 en bij nokia maps duurde het maar 20 seconden oid voor en fix, met mcguider heb ik na 5 minuten nog geen fix.

Iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Laatst online: 18-08 22:42
Janaart schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:40:
Mensen,

Ik vraag me af waarom de TTF zolang is, is er ook een workaround om deze sneller te laten fixen? heb de nieuwste versie van mcguider, namelijk 7.70 en bij nokia maps duurde het maar 20 seconden oid voor en fix, met mcguider heb ik na 5 minuten nog geen fix.

Iemand een id?
Kies bij gps hardware je 'a-gps' in plaats van je 'internal gps'. Dan werkt het net zo snel als bij maps, mits die ook agps gebruikte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Hacula schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:19:
[...]

Kies bij gps hardware je 'a-gps' in plaats van je 'internal gps'. Dan werkt het net zo snel als bij maps, mits die ook agps gebruikte natuurlijk.
dit heb ik nu (na aanleiding van jou tip ook gedaan, lijkt inderdaad te werken), maar wat gebruikt hij dan alleen agps? dit is toch op basis van gsm-netwerk, is dit niet minder nauwkeurig dan de geintegreerde gps?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

babybox schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:14:
[...]

dit heb ik nu (na aanleiding van jou tip ook gedaan, lijkt inderdaad te werken), maar wat gebruikt hij dan alleen agps? dit is toch op basis van gsm-netwerk, is dit niet minder nauwkeurig dan de geintegreerde gps?
a-gps gebruikt het GSM-netwerk om een "ongeveer-locatie" te bepalen. Dan hoeft het systeem enkel te zoeken naar een satellietfix binnen die locatie.

Dus verschil tussen "zoek pos op ergens op aarde" en "zoek pos op ergens in m'n wijk"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

kmf schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:53:
[...]

a-gps gebruikt het GSM-netwerk om een "ongeveer-locatie" te bepalen. Dan hoeft het systeem enkel te zoeken naar een satellietfix binnen die locatie.

Dus verschil tussen "zoek pos op ergens op aarde" en "zoek pos op ergens in m'n wijk"
oke, maar betekent dit dat hij (wanneer hij ingesteld is bij gps-hardware op assisted gps) hij daarna wel gewoon gebruik maakt van de interne gps, want deze is dan namelijk niet geselecteerd, dank voor je antwoord vast

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
babybox schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:02:
[...]

oke, maar betekent dit dat hij (wanneer hij ingesteld is bij gps-hardware op assisted gps) hij daarna wel gewoon gebruik maakt van de interne gps, want deze is dan namelijk niet geselecteerd, dank voor je antwoord vast
Ja, je telefoon gebruikt agps daarna icm de interne gps. Vergeet alleen niet dat dit via internet gaat, dus als je geen internetbundel hebt komen er extra kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hacula schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:38:
[...]

Ja, je telefoon gebruikt agps daarna icm de interne gps. Vergeet alleen niet dat dit via internet gaat, dus als je geen internetbundel hebt komen er extra kosten bij.
Bij mij gaat AGPS anders nooit verbinding leggen met internet. Kan ook niet, omdat ik 3G uitgezet heb.
Enkel met GSM kan ie al een GSMmastlocatie vinden.

Wikipedia: Assisted GPS

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 30-11-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
kmf schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:54:
[...]

Bij mij gaat AGPS anders nooit verbinding leggen met internet. Kan ook niet, omdat ik 3G uitgezet heb.
Enkel met GSM kan ie al een GSMmastlocatie vinden.

Wikipedia: Assisted GPS
Lees de handleiding van je telefoon eens ;)

Overigens van jouw link van wikipedia:
A typical A-GPS-enabled cell phone will use a data connection (internet, or other) to contact the assistance server.
"

Geen 3G betekend nog niet dat je geen internetverbinding hebt. Dan doet hij het wel via GPRS.

A-gps kijkt welke masten er in de buurt zijn, dit stuurt hij naar een server van nokia (via internet), welke reageert met welke gps satellieten je ontvanger moet proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ga ik toch zeker eens deftig bekijken en testen! Had eerst TomTom6 waar ik vrij tevreden van was. Alles ging snel & goed, enkel vond ik het jammer dat alles niet zo up2date was. Toen hoorde ik dat Garmin net een gloednieuwe versie uit had, XT 5.0 en zelf mappen van Europa 2009! Ik dus die geïnstalleerd. Heb er 2x mee gereden en ik moet het ECHT niet hebben. Het is mooi etc, goede mappen, maar ZO traag. Het berekenen van een route duurt lang maar vooral het rijden zelf. Soms als ik een bocht neem, pas 400m verder draait het pijltje die bocht in, nogtans had ik 100% GPS ontvangst. Als ik een andere weg in rij, duurt het minstens 5sec voor hij begint aan het herberekenen van de route. M.a.w. Garmin app is veel te traag voor me. McGuider ziet er goed uit, de reacties ook, testen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004

roma0803

Lost

En hoe kun je nu gebruik maken van de gratis update mogelijkheid? Of is dat iets dat via Expansys loopt, wanneer je het daar hebt aangeschaft?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik het goed dat de versie 2009 ook flitspalen bevat.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
babybox schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:25:
Sygic Guider: kan ik de waarschuwing als je sygic start "Let op: het wordt te zeerste afgeraden dit apparaat te bedienen terwijl u een voertuig bestuurt. De lokaal geldende verkeersregels hebben voorrang boven de aanduidingen op de kaart" uitzetten, de eerste keer is nog leuk maar daarna altijd te moeten OKjen 8)7
Dat zou ik ook wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sretlow schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:22:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten.
Ga naar de map waar Sygic staat en dan naar DRIVE>SYMBIAN en dan naar SETTINGS en daar zie je deze zin staan :
;if you dont want to show safety message box at the start
showSafetyMsg=true

je verandert true in false , opslaan en dan ben je van die melding af

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:55:
[...]

Ga naar de map waar Sygic staat en dan naar DRIVE>SYMBIAN en dan naar SETTINGS en daar zie je deze zin staan :
showSafetyMsg=true

Wanneer ik dit openen bij WIndows dat krijg ik de melding dat dit niet kan, niet vanaf mijn telefoon maar ook niet via activesync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft toevallig ook iemand last van dat als je de planning of voorkeuze wilt instellen dat deze vast loopt.
Had eers versie 7.52 erop staan toen geen probleem, nu heb ik 7.60 erop staan en doet hij het net meer.
Eens geprobeert om terug te zetten naar 7.52 en lukte het weer niet. Heb wel gewoon de bestanden overschreven. Gaat over een n82

Verder werkt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:55:
[...]

showSafetyMsg=true

Supertip, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows mobile maar kan deze regel niet terug vinden als ik naar Windows mobile gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:47:
[...]

Ik heb Windows mobile maar kan deze regel niet terug vinden als ik naar Windows mobile gaat.
dit geldt alleen voor Symbian toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kachel
Als ik mapje symbian aanklik krijg ik settings ini....waar wel soortgelijke programertaal staat maar niet de door jou beschreven text.
En settings.dat maar kan deze niet openen
Zou je ff uit willen leggen wat ik fout doe want ben nogal een leek:-) op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en heb je ook zo n soortgelijk trucje voor eindmelding.....weet u zeker dat u sygic af wilt sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:47:
[...]

Hi,

Onder Drive/Windowsmobile dan setting.ini daarin op ongeveer de 30e regel

[Settings]
showSafetyMsg=true

Even op false zetten...

Grtz,

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

dank ruim een maand na de vraag toch nog een antwoord! ;) :)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

even crosslinken.

Hier staat meer info over de 2009 release (die nu uit is)

http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=26&p=72196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
pt0x schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:31:
even crosslinken.

Hier staat meer info over de 2009 release (die nu uit is)

http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=26&p=72196
en wanneer, en waar en hoe is deze voor de legale gebruikers te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Driek schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:41:
[...]

en wanneer, en waar en hoe is deze voor de legale gebruikers te downloaden?
Wanneer? - Nu
Waar? - Teleatlas, verkooppunten (retailers)

Overigens kan je hem niet zomaar downloaden. je moet hem dus bestellen en dan krijg je een SD'tje thuisgestuurd van 4GB, was ook te lezen in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

zijn er al screens beschikbaar, of gaat het hier puur om mapdata nee toch?!?! op de site van teleatlas zie ik niks nuttigs
http://navigation.teleatl...-2009-sd-card-pr6648.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
pt0x schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:52:
[...]

Wanneer? - Nu
Waar? - Teleatlas, verkooppunten (retailers)

Overigens kan je hem niet zomaar downloaden. je moet hem dus bestellen en dan krijg je een SD'tje thuisgestuurd van 4GB, was ook te lezen in het bericht.
ik bedoel eigenlijk meer de beloofde gratis update van het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Driek schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:29:
[...]

ik bedoel eigenlijk meer de beloofde gratis update van het programma
Geen idee, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:14:
@kachel
Als ik mapje symbian aanklik krijg ik settings ini....waar wel soortgelijke programertaal staat maar niet de door jou beschreven text.
En settings.dat maar kan deze niet openen
Zou je ff uit willen leggen wat ik fout doe want ben nogal een leek:-) op dit gebied
welke versie heb je ? Ik heb nml. versie 7.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo, net de nieuwste versie aangeschaft. Ben benieuwd wat de verbeteringen zijn.

De 7.6 versie beviel me al, op een paar bugs na, dus nu maar echt even een echte versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SD kaart binnen nu. Meteen in de GSM gestoken (Nokia E65), applicatie werdt blijkbaar meteen geïnstalleerd en alles werkt. Nu weet ik niet waar hij de app heeft geïnstalleerd? Als je een app wilt installeren vraagt hij hoofdgeheugen of SD geheugen. Waar wordt dat standaard geïnstalleerd als hij het niet vraagt? Zou het iets uitmaken ivm de snelheud of als de app op intern geheugen staat of SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:18:
Ik heb de SD kaart binnen nu. Meteen in de GSM gestoken (Nokia E65), applicatie werdt blijkbaar meteen geïnstalleerd en alles werkt. Nu weet ik niet waar hij de app heeft geïnstalleerd? Als je een app wilt installeren vraagt hij hoofdgeheugen of SD geheugen. Waar wordt dat standaard geïnstalleerd als hij het niet vraagt? Zou het iets uitmaken ivm de snelheud of als de app op intern geheugen staat of SD?
even browsen en zoeken naar de DRIVE-directory?

Zie je al wat verschillen?

Enne.. kan je nog steeds de SD-kaart kopieren. Heb namelijk een 8GB kaart nu. Wil die ook gebruiken. Staat alle kaarten van nokia maps op namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
pffffff afgelopen vrijdag telefonisch besteld en mij werd verteld dat hij maandag of dinsdag bezorgd zou worden per ups. nou vandaag nog niks en gebeld met hun, blijkt dat hij pas weer 8 december binnenkomt en ik hem op zn vroegst de 9e kan verwachten.
Niet netjes om dit ook niet even te mailen of door te geven.
Ik heb meteen de bestelling geannuleerd.
bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:40:
Bij het rijden van de route loopt het programma altijd enkele honderden meters achter op de waarheid. je bent een bocht allang door voordat de stem zegt dat je af moet slaan. In de stad is dit natuurlijk heel hinderlijk met snel wisselen van wegen. Ook op de snelweg zie je duidelijk dat de verversingssnelheid laag is. Soms blijft hij tijden op 1 positie hangen om vervolgens weer ineens verder te springen.
Dit probleem heb ik ook! Gisteren voor de eerste keer gereden met de navigatie aan, hij geeft perfect de locatie aan waar ik sta, ik voer een adres in, ik vertrek.. maar het pijltje gaat niet mee :( Pas 500m verder begint die ineens te bewegen. Dan stond ik stil voor een bocht, het pijltje 'springt' ineens op die juiste locatie, goed, ik rij verder.. en pas na 200-300 meter beweegt het pijltje ook. Freezen doet hij niet want het pijltje beweegt wel altijd een beetje maar gaat gewoon niet voorruit. Een keer stond ik voor rood licht, McGuider geeft aan 0km/u (juist dus) maar op de map sta ik zo'n 400m voor dat kruispunt. Ik vertrek, GPS vertrekt ook, maar dus 400m achter me, en soms springt die dan ineens op de juiste plaats, maar dan blijft die daar weer even staan.

Heb eens op 2D mode gezet, is net hetzelfde dus lijkt me niet aan de performance te liggen. Heb iets gelezen over tijd synchroniseren van GPS, maar als ik dat deed vond hij de GPS niet meer en moest ik de software heropstarten om de GPS weer te laten vinden.

Nokia E65 (laatste firmware)
Sygic McGuider 7.52.630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
Er is een (voor mij) nieuwe registratie functie op mcguider.com. Na registratie word je volgens de site per mail op de hoogte gehouden van beschikbare updates etc. Ik kreeg na registratie tot nu toe alleen nog maar een bevestiging met daarin een 15% coupon voor tele-atlas producten, dus het lijkt er op dat de update voor bestaande gebruikers er nog steeds niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:06:
[...]

welke versie heb je ? Ik heb nml. versie 7.60
heb zelf 7.54 dus dat zou de reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik heb de 7.60 Windows mobile versie en het werkt wel degelijk. Settings.ini onder drive/windowsmobile ff editten. Ik sluit een kabel aan en de USB mode op "niet active sync" (weet zo ff niet hoe dat heet). Dan heb je er gewoon een schijf bij waar je mappen ziet en kunt editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sretlow schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:00:
Ik heb de 7.60 Windows mobile versie en het werkt wel degelijk. Settings.ini onder drive/windowsmobile ff editten. Ik sluit een kabel aan en de USB mode op "niet active sync" (weet zo ff niet hoe dat heet). Dan heb je er gewoon een schijf bij waar je mappen ziet en kunt editten.
Zo heb ik het dus ook gedaan maar in 7.54 versie staat deze zin dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
hallo
heb versie 7.70 kaart 7.80 , is het mogelijk dat ik alleen de kaarten van belgie of een anderland alleen kan laden want nu laad hij heel europa,in de vorige versie kon men een bestandje aanmaken (belgie.mlm- [BEL] )enz..
maar als ik dit nu doe vraag hij een code .
heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:02:
[...]

Zo heb ik het dus ook gedaan maar in 7.54 versie staat deze zin dus blijkbaar niet.
Klopt.ik ben in de .ini bestanden aan het zoeken geweest die op de kaart staan maar niets van hetgeen wat genoemd staat bij 7.60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Sygic, maar weet zo niet welke uitvoering en versie (7.52 of 7.60 of 7.6., (kan ik dat ergens terug vinden in het toestel)? Ik gebruik het op een Nokia N96.

Ik wil graag verbinding maken met mijn GPS antenne in mijn Parrot LS 3400 GPS, maar hoe doe ik dat? Heb een paar geprobeerd met assisted GPS te selecteren ipv integrated, maar ik kom niet verder. Die antenne werkt perfect, en dat werkte ook feilloos op mijn Nokia 6120 classic.

Dank voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:49:
Ik gebruik Sygic, maar weet zo niet welke uitvoering en versie (7.52 of 7.60 of 7.6., (kan ik dat ergens terug vinden in het toestel)? Ik gebruik het op een Nokia N96.

Ik wil graag verbinding maken met mijn GPS antenne in mijn Parrot LS 3400 GPS, maar hoe doe ik dat? Heb een paar geprobeerd met assisted GPS te selecteren ipv integrated, maar ik kom niet verder. Die antenne werkt perfect, en dat werkte ook feilloos op mijn Nokia 6120 classic.

Dank voor uw reactie!
Edit : vanuit Sygic menu > gps settings kun je dacht ik aangeven welke gps ontvanger je wilt gebruiken. Maar dan zul je wel al een verbinding via BT of kabel moeten hebben opgezet...

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 04-12-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik heb eerder in deze thread aangegeven dat ik te horen heb gekregen van Sygic dat de WinCe 4.2 devices niet ondersteund werden in de nieuwe releases, nu is het zo dat je dus wel bijvoorbeeld versie 7.60 kan draaien op een WinCe 4.2 device, wat in eerste instantie niet mogelijk was.
Je moet het bestand aygshell.dll (als het goed is vrij verkrijgbaar op internet) downloaden en kopieëren naar de map /drive/WindowsMobile en vanuit deze map ook McGuider starten.

zelf getest en werkt ok!

[ Voor 5% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 05-12-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Dat is vrij simpel, je kan gewoon een .mlm-bestand aanmaken of wijzigen met notepad.
In dat bestand zet je:
[BEL]
[NLD]
[LUX]
[GER]

Als je die laad in Sygic dan heb je alle vier de landen geladen. Op deze manier kun je alle landen aan elkaar koppelen.
[/quote]
hallo
hoe doe je dit in versie 7.70 kaarten 7.80
als ik dit doe vraagt hij een code geef dan de code maar zegt dat het de foute code is
kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een Nokia E71, hiervoor een HTC Touch Cruise. Het geluid van navigatie kwam bij de HTC over de telefoon zelf. Bij de Nokia over de speakers van mijn auto via de bleutoothverbinding van de Parrot 3100.

Ik kan wel het volume uitzetten in McGuider maar dan is het nog irritant dat mijn muziek uit gaat. Is dit een McHuider probleem of moet ik dit bij de Nokia zoeken, of Parrot?

Zo blijf je alsmaar bezig met al die hi-tech apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:51:
Heb sinds kort een Nokia E71, hiervoor een HTC Touch Cruise. Het geluid van navigatie kwam bij de HTC over de telefoon zelf. Bij de Nokia over de speakers van mijn auto via de bleutoothverbinding van de Parrot 3100.

Ik kan wel het volume uitzetten in McGuider maar dan is het nog irritant dat mijn muziek uit gaat. Is dit een McHuider probleem of moet ik dit bij de Nokia zoeken, of Parrot?

Zo blijf je alsmaar bezig met al die hi-tech apparaten.
Probleem zit hem bij de nokia heb ook een parrot 3200 en heb het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tip uitgevoerd om bij 'GPS Hardware' de tijd te synchroniseren, maar nog steeds loopt die 300m achter :|

Echt niemand die dit ook al eens heeft voorgehad? GPS loopt steeds 300m achter, soms 'springt' die dan ineens naar de juist positie, maar dan begint die weer massaal achter te lopen.

Nokia E65 (laatste firmware)
Sygic McGuider 7.52.630
Adapt-AD500 BlueTooth GPS

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Hier een

E65
McGuider 7.50408 0/630D
Adapt 350

draait perfect...

Al geprobeerd met een andere GPS ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
als versie 7.70 kaarten 7.80
Als ik wil navigeren dan moet ik altijd eerst een land kiezen (bij mij belgie) is het mogelijk direct te navigeren en niet altijd een land te kiezen gewoon beginnen in belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Als je een kaart laadt die meerdere landen kent, zul je nu eenmaal aan moeten geven in welk van die landen je bestemming ligt. Als je sowieso binnen België blijft en daarom die keuze overbodig vindt, moet je alleen België laden.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Z-Dragon schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:02:
Als je een kaart laadt die meerdere landen kent, zul je nu eenmaal aan moeten geven in welk van die landen je bestemming ligt. Als je sowieso binnen België blijft en daarom die keuze overbodig vindt, moet je alleen België laden.
maar hoe kan ik alleen belgie laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Sygic vergeleken te hebben met TT heb ik vandaag de laatste versie op 4gig besteld. Reden ligt ook aan het feit dat ik sinds deze week een Nokia E71 heb ipv de HTC Touch Cruise. Sygic draait gewoon op de E71 met GPS en TT alleen via cracks.

Ben zeer benieuwd hoe deze versie er uit ziet na de vorige. Hoop hem snel binnen te hebben. Zet dan wel de 4 gig over naar 8 gig, wil de 4 gig als reserve koie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
Hoi!
Als je hem binnenhebt en draaiend hebt, wil je dan eens de volgende punten bekijken:
- kun je navigeren naar de plaatsen Waarder, Nieuwerbrug, Driebruggen en Nieuwleusen (alle in NL) ?
- Kun je een optie 'vermijd snelwegen' selecteren?

Ben benieuwd (dit lukt me met 7.6 namelijk niet...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
nieuwe schijnt 7.70 te zijn
Ik hoop dat ze hem hebben want ik had hem ruim een week terug ook besteld en zou hem met 2 werkdagen uiterlijk binnen hebben maar helaas.
Na gebeld te hebben bleek hij ineens niet meer op voorraad.
voor niks op ups gewacht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
marklinfan schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:39:
Hoi!
Als je hem binnenhebt en draaiend hebt, wil je dan eens de volgende punten bekijken:
- kun je navigeren naar de plaatsen Waarder, Nieuwerbrug, Driebruggen en Nieuwleusen (alle in NL) ?

I second this question :). Een leuke review zou erg fijn zijn!. Ik ben ook benieuwd naar:

* Gesproken instructies (heeft ie het nu wel gewoon over afritten bij snelwegen of wanneer je van snelweg wisselt een andere instructie dan "sla rechts af")
* Gesproken instructies wanneer een weg flauw buigt en tevens van naam verandert. 7.60 zegt zegt dan gewoon "linksaf" of "rechtsaf" terwijl je dan juist een compleet verkeerde weg in slaat.
* Logica achter de keuze voor een bepaalde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
1475paul schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:09:
[...]

maar hoe kan ik alleen belgie laden ?
Een mlm bestand maken, je geeft aan dat je dit al gedaan hebt en dat je dan moet registreren. Misschien dat je dat dan ook eens moet proberen, echter vermoed ik dat je dat niet gaat lukken, ik denk namelijk dat het een Piet Piraat versie betreft. De betaalde versie van 7.60 heeft dat probleem namelijk niet.
marklinfan schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:39:
Hoi!

Die 1e optie kan ik je al op antwoorden, dat ik ja. Dit heeft niks met het versienummer te maken, maar of je een Piet Piraat versie gebruikt of niet. De versie die jij hebt lijkt dit wel te zijn, daarvoor zijn er namelijk kaarten in omloop waar alleen de gemeente namen in staan.

Je 2e vraag weet ik niet en ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Heeft versie 7.7 nou ook TMC zoals beloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb net met teleatlas gebeld.

De kaarten zijn vandaag binnengekomen en worden morgen verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:40:
Ik heb net met teleatlas gebeld.

De kaarten zijn vandaag binnengekomen en worden morgen verstuurd.
Ik ga er vanuit dat dit geldt voor Sygic McGuider Europe 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
[quote]Phoolie schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:15:
[...]

Een mlm bestand maken, je geeft aan dat je dit al gedaan hebt en dat je dan moet registreren. Misschien dat je dat dan ook eens moet proberen, echter vermoed ik dat je dat niet gaat lukken, ik denk namelijk dat het een Piet Piraat versie betreft. De betaalde versie van 7.60 heeft dat probleem namelijk niet.

[...]

sorry
maar de versie dat ik heb ,heb ik verleden week besteld en betaald met visa en heeft UPS mij bezorgd(als je wil stuur ik een copie van de bestelbon
maar als ik registreer dan geeft deze een fout melding omdat ik geen kleine letters met mijn nokia e51 kan typen
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook TeleAtlas aan de lijn gehad, de NL versie was op. Wanneer deze niet vandaag binnen komen sturen ze een "buitenlandse" versie.(gaf ik toestemming voor) Dit houdt alleen in dat de cover van de verpakking in het Frans of Engels is.
Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben zeer benieuwd, zet de software gelijk over op een 8 gig kaartje, even TeleAtlas bellen voor code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:19:
Vandaag ook TeleAtlas aan de lijn gehad, de NL versie was op. Wanneer deze niet vandaag binnen komen sturen ze een "buitenlandse" versie.(gaf ik toestemming voor) Dit houdt alleen in dat de cover van de verpakking in het Frans of Engels is.
dat hadden ze weer niet aan mij verteld.
Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben zeer benieuwd, zet de software gelijk over op een 8 gig kaartje, even TeleAtlas bellen voor code.
Volgens mij kan je ook online de code krijgen? http://www.mcguider.com/nl/activation.html

Ik ga m'n piet piraat/demoversie nog niet weggooien hoor. Komend weekend moet ik ver rijden, en als de nieuwste versie niet zo lekker werkt, gaat de oude er weer in. Neem liever geen risico.

(ik zou trouwens nooit een nieuwe navigatiesoftware gekocht hebben zonder het eerst geprobeerd te hebben. Dus ze moeten maar blij zijn met pietje)

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 08-12-2008 16:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.