Aldus beginpost heb ik alles precies zo gedaan, maar als ik doe navigeer naar Nuttige Plaats dan staan de NP's er niet tussen, hij ziet ze niet eens Ik heb een Nokia E71
iemand die dit herkend, ik heb het echt zoals hieronder beschreven staat gedaan
Sygic versie 7.60731 met kaart 7.54 Benelux. Navigeren gaat verder normaal en goed en de al aanwezige NP's die erop stonden het navigeren daarnaartoe gaat gewoon goed
Ik heb dus een map, die heet Maps en daarin zitten drie mapjes NLD, BEL en LUX
ik heb de .upi bestanden dus geplaatst in de map Maps toen deed hij het niet, daarna weer geprobeerd in de map NLD en toen deed hij het ook niet.
ik heb zelfs al een mapje benelux gemaakt en deze gedaan in het mapje Maps en alles dan in het mapje Benelux gestopt, dan kan ik wel gewoon navigeren, maar nog steeds herkent hij de POI's die toegevoegd zijn niet. grr weet iemand raad misschien?
_____________________________________________________________________________________________
Ik wil graag mijn TomTom Flitspalen en POI gebruiken in Sygic, kan dat?
Sygic gebruikt een ander formaat voor POI dan TomTom maar het is mogelijk om deze om te zetten via Ov2Upi Translator 2.3. Gebruik je bijv. Poiedit om je flitspalen op te halen dan geef je aan dat je de poi wilt opslaan in een map op je hardeschijf (formaat: TomTom Binary).
Vervolgens start je de Ov2Upi translator op. Vink in dit programma "translate in series" aan en klik vervolgens op ".ov2->.upi". Kies hierna de map waarin je de TomTom poi hebt opgeslagen. Nu zal er in dezelfde map een aantal .upi bestanden worden aangemaakt, dit zijn je daadwerkelijke poi bestanden voor Sygic. Deze moet je in de map plaatsen van het land waar je ze wilt gebruiken dus bijv memcard\maps\NLD\ voor nederland.
Indien je ook de bijgevoegde .bmp bestanden wilt gebruiken (iconen) is er nog een extra stap nodig om deze onder sygic werkend te krijgen, dat doe je als volgt:
1. Kopieer de BMP bestanden naar een lege map. Bijvoorbeeld c:\bmp_old.
2. Start irfanview (download van http://www.irfanview.com)
3. Ga naar File -> Batch Conversion/Rename
4. Laat alles staan zoals het staat maar vink "Use Advanced options" aan en klik daarna op advanced.
5. in het nieuwe venster activeer "CHANGE COLOR DEPTH" en kies daarna voor 256 Colors (8BPP)
6. Klik op OK.
7. Zoek nu rechts in het bestandsvenster je map op waar je de BMP in hebt gezet en klik daarna op "Add All"
8. Bij output directory kies je de nieuwe map waar je de geconverteerde bestanden heen wilt zetten. bijv. c:\bmp_new.
9. klik op start batch
10. als er onderaan staat xx files - errors 0, warnings 0 klik je op exit.
11. Voila, je hebt nu geconverteerde BMP Files. kopieer deze bestanden naar je MEMCARD\Res\Icons map en je hebt icoontjes.
precies zo dus gedaan, maar de NP's worden totaal niet gezien in sygic
[
Voor 20% gewijzigd door
babybox op 26-10-2008 17:04
]