Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Vandaag viel het mij op dat Sygic v7.60 de nieuwe Hubertustunnel in Den Haag/Scheveningen herkend. Dit terwijl de tunnel pas een paar weken af is en ook voorheen niet op de kaart aanwezig was (slechts het Hubertusviaduct)! Ik zie nu een mooi tunnel-icoontje midden-onder te voorschijn komen zodra ik de tunnel in rijd. En ook al valt het signaal uiteraard helemaal weg in de 1,6km lange tunnel, Sygic blijft netjes adhv gereden snelheid de voortgang zien. Niet zoals met de vorige versie, wanneer signaal wegvalt, ook de route stopt met updaten. Al met al, verbazingwekkend aan de ene kant (herkennen nieuwe tunnel) en prettig zoals Sygic de route door een tunnel nu verzorgt.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 24-10-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:03:
[...]

Maar als je de GPS uitzet, dan zou hij vanaf de huidige lokatie moeten gaan terugrekenen voor de afgelegde afstand, en er vanuit moeten gaan dat je ook daadwerkelijk die route hebt gereden, want hoe gaat hij anders zonder GPS de afgelegde weg bijhouden? :?

Als ik het verkeerd begrepen heb, even zeggen he? ;)
Het is inderdaad zo dat de berekende afgelegde afstand vanaf het oorspronkelijke beginpunt tot aan de huidige positie, niet overeen hoeft te stemmen met de werkelijk gereden route. MAAR datzelfde geldt ook voor de nog af te leggen afstand. Desondanks zou ik beide (berekende) afstanden toch een "leuk snufje" vinden als die functie (tezamen met de 'pauze' mogelijkheid) opgenomen zou worden in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:57:
Vandaag viel het mij op dat Sygic v7.60 de nieuwe Hubertustunnel in Den Haag/Scheveningen herkend. Dit terwijl de tunnel pas een paar weken af is en ook voorheen niet op de kaart aanwezig was (slechts het Hubertusviaduct)! Ik zie nu een mooi tunnel-icoontje midden-onder te voorschijn komen zodra ik de tunnel in rijd. En ook al valt het signaal uiteraard helemaal weg in de 1,6km lange tunnel, Sygic blijft netjes adhv gereden snelheid de voortgang zien. Niet zoals met de vorige versie, wanneer signaal wegvalt, ook de route stopt met updaten. Al met al, verbazingwekkend aan de ene kant (herkennen nieuwe tunnel) en prettig zoals Sygic de route door een tunnel nu verzorgt.
Dat tunnelicoontje krijg ik ook als ik onder een viaduct voor een stoplicht sta. De Hubertustunnel loopt gelijk op met de weg erboven, dus zou kunnen dat hij die aangeeft? In dat geval zou hij ook de kruising met de Alkemadelaan moeten geven. Overigens, ff offtopic: hoe bevalt de tunnel? ik kan me voorstellen dat het een genot is in tegenstelling tot de oude route, vooral Den Haag uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:27:
[...]
Dat tunnelicoontje krijg ik ook als ik onder een viaduct voor een stoplicht sta. De Hubertustunnel loopt gelijk op met de weg erboven, dus zou kunnen dat hij die aangeeft? In dat geval zou hij ook de kruising met de Alkemadelaan moeten geven. Overigens, ff offtopic: hoe bevalt de tunnel? ik kan me voorstellen dat het een genot is in tegenstelling tot de oude route, vooral Den Haag uit...
:) De tunnel is een leuk nieuwtje, maar voor mij is het nu nog beperkt genieten. Vanaf mijn huis naar werk ben ik nu verplicht geworden om of binnendoor via Raamweg (giga druk!) of een omweg te maken via Landscheidingsweg (2x lengte normale route). De Alkemadelaan is afgevallen, en dat was nu net de snelste weg voor mij van huis naar werk.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 25-10-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb plannen om de Sygic McGuider aan te schaffen, lees veel positieve berichten en ik denk waar TomTom ophoudt met PDA en Mobile juist Sygic McGuider verder gaat.

Maar is het niet mogelijk om van bv Rotterdam in een keer naar Zuid-Spanje te rijden met de navi, moet je dan kaarten wisselen of zijn er ook alleen Europa hoofdwegen?
Dit is me niet helemaal duidelijk, ik lees ook dat je verschillende mappen moet samenvoegen?

In mijn andere auto heb ik een Becker Indianapolis en hier rijd ik van Rotterdam zo naar Zuid-Spanje.

En is de SD kaart zo beveiligd dat je hem niet kan kopiëren naar een 4 gb, 2gb is wat klein.
Vind dit wat omslachtig om eerst Tele Atlas te bellen.

En hoe is de ervaring wanneer er gebeld wordt, is het dan weer simpel om verder te gaan met navigeren

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:48:

Maar is het niet mogelijk om van bv Rotterdam in een keer naar Zuid-Spanje te rijden met de navi, moet je dan kaarten wisselen of zijn er ook alleen Europa hoofdwegen?
Dit is me niet helemaal duidelijk, ik lees ook dat je verschillende mappen moet samenvoegen?
is mogelijk, zie ook TS ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
Als de vreemde navigatie-eigenaardigheden en onduidelijkheden met betrekking tot wegen die alleen lichtjes buigen (en over gaan in een andere straatnaam) opgelost worden (zie een paar posts terug) en de snelheid nog een stuk geoptimaliseerd wordt, dan koop ik hem ook zeker!

In tegenstelling tot Garmin mobile XT blijft het verder toch best een genot om mee te rijden. Ik zou nog steeds de voorkeur geven aan Tom Tom, maar ja... die laten wat betreft hedendaagse features de mobiele gebruiker lekker in de kou staan, terwijl de markt nou bepaald niet (meer) zo klein is als dat ie even dreigde te worden.

Alleen die verrekte n96 met z'n under-powered cpu.... ik hoop dat Sygic daar nog wat aan kan doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:48:

En is de SD kaart zo beveiligd dat je hem niet kan kopiëren naar een 4 gb, 2gb is wat klein.
Vind dit wat omslachtig om eerst Tele Atlas te bellen.
Ik mag hopen dat ze dit netjes opgelost hebben met de nieuw uit te komen versie :).

Niet alleen als je een groter SD-kaartje wil hebben is dit belangrijk, maar ook als ze nog steeds vast houden aan de hard-coded verwijzing naar de E: drive. In dat geval moet namelijk alles in het geval van de n96 ook naar het massa-opslag geheugen gekopieerd worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
eymey schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 09:40:
[...]

Ik mag hopen dat ze dit netjes opgelost hebben met de nieuw uit te komen versie :).

Niet alleen als je een groter SD-kaartje wil hebben is dit belangrijk, maar ook als ze nog steeds vast houden aan de hard-coded verwijzing naar de E: drive. In dat geval moet namelijk alles in het geval van de n96 ook naar het massa-opslag geheugen gekopieerd worden.
Voor zo ver ik weet blijft dit beleid zo. Overigens is het zo dat op het S60 platform het navigatie pakket zodra je het naar een andere kaart kopieert een licentie pakt die afhankelijk is van je toestel i.p.v. het kaartje. En ik kan je wel beloven dat op het moment dat je telefoon ermee ophoudt ze vast niet moeilijk gaan doen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier nieuw, behoorlijk zitten lezen maar "zie ook TS" TS waar staat dit voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er veel een Nokia gebruiken, zelf heb ik een HTC Touch Cruise. Zijn hier met betrekking tot die hard-code verwijzing weer andere zaken die spelen of moet ik dan weer op andere dingen letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:12:
[...]

Ik ben hier nieuw, behoorlijk zitten lezen maar "zie ook TS" TS waar staat dit voor :?
Topic Start :) (Het eerste bericht in deze discussie)
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:16:
Ik zie dat er veel een Nokia gebruiken, zelf heb ik een HTC Touch Cruise. Zijn hier met betrekking tot die hard-code verwijzing weer andere zaken die spelen of moet ik dan weer op andere dingen letten
Ik snap je even niet :P

[ Voor 39% gewijzigd door BastiaanN op 26-10-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:17:
[...]

Topic Start :) (Het eerste bericht in deze discussie)

[...]

Ik snap je even niet :P
Dat laatste ik eigenlijk ook niet zo, maar wat ik met wel afvraagt hoe ik de software van de 2gb naar de 4 of 8 gb krijg. Ik heb de Tom Tom via mijn laptop naar mijn HTC gekopieerd, rechtsteeks naar mijn opslagkaart.
Mijn laptop leest geen mini SD kaarten, alleen SD kaarten tot 1 gb. Probleem dus om dit te kopiëren, dit geld volgens mij ook voor iemand die bv een Samsung i900 heeft, daar zit geen SD kaart in.

Is het niet mogelijk om de software op DVD aan te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:20:
[...]

Dat laatste ik eigenlijk ook niet zo, maar wat ik met wel afvraagt hoe ik de software van de 2gb naar de 4 of 8 gb krijg. Ik heb de Tom Tom via mijn laptop naar mijn HTC gekopieerd, rechtsteeks naar mijn opslagkaart.
Mijn laptop leest geen mini SD kaarten, alleen SD kaarten tot 1 gb. Probleem dus om dit te kopiëren, dit geld volgens mij ook voor iemand die bv een Samsung i900 heeft, daar zit geen SD kaart in.

Is het niet mogelijk om de software op DVD aan te leveren?
Je kunt toch gewoon een usb kabel in je HTC prikken en dan vervolgens alle data van de opslag kaart kopiëren naar je computer, vervolgens het nieuwe, grotere kaartje in je HTC stoppen en weer terug kopiëren. Anders zul je toch echt een kaartlezer moeten aanschaffen, en die kosten de wereld volgens mij ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

Je kunt toch gewoon een usb kabel in je HTC prikken en dan vervolgens alle data van de opslag kaart kopiëren naar je computer, vervolgens het nieuwe, grotere kaartje in je HTC stoppen en weer terug kopiëren. Anders zul je toch echt een kaartlezer moeten aanschaffen, en die kosten de wereld volgens mij ook niet ;)
Tja, hoe simpel kan het zijn, even niet bij stil gestaan, heb je dan ook geen problemen met de codes van Sygnic of staan die op de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:36:
[...]

Tja, hoe simpel kan het zijn, even niet bij stil gestaan, heb je dan ook geen problemen met de codes van Sygnic of staan die op de telefoon zelf.
Nadat je Sygic hebt gekopieerd naar de nieuwe kaart zal Sygic je vragen om een nieuwe activatie code je moet dan even bellen met teleatlas en doorgeven dat je sygic hebt overgezet naar een ander opslag medium. Ze zullen je dan om de apparaatcode vragen (staat op het scherm) en zullen je vervolgens een nieuwe code geven die -in ieder geval bij toestellen van Nokia- wordt gekoppelt aan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Aldus beginpost heb ik alles precies zo gedaan, maar als ik doe navigeer naar Nuttige Plaats dan staan de NP's er niet tussen, hij ziet ze niet eens Ik heb een Nokia E71
iemand die dit herkend, ik heb het echt zoals hieronder beschreven staat gedaan
Sygic versie 7.60731 met kaart 7.54 Benelux. Navigeren gaat verder normaal en goed en de al aanwezige NP's die erop stonden het navigeren daarnaartoe gaat gewoon goed

Ik heb dus een map, die heet Maps en daarin zitten drie mapjes NLD, BEL en LUX
ik heb de .upi bestanden dus geplaatst in de map Maps toen deed hij het niet, daarna weer geprobeerd in de map NLD en toen deed hij het ook niet.
ik heb zelfs al een mapje benelux gemaakt en deze gedaan in het mapje Maps en alles dan in het mapje Benelux gestopt, dan kan ik wel gewoon navigeren, maar nog steeds herkent hij de POI's die toegevoegd zijn niet. grr weet iemand raad misschien?
_____________________________________________________________________________________________
Ik wil graag mijn TomTom Flitspalen en POI gebruiken in Sygic, kan dat?
Sygic gebruikt een ander formaat voor POI dan TomTom maar het is mogelijk om deze om te zetten via Ov2Upi Translator 2.3. Gebruik je bijv. Poiedit om je flitspalen op te halen dan geef je aan dat je de poi wilt opslaan in een map op je hardeschijf (formaat: TomTom Binary).

Vervolgens start je de Ov2Upi translator op. Vink in dit programma "translate in series" aan en klik vervolgens op ".ov2->.upi". Kies hierna de map waarin je de TomTom poi hebt opgeslagen. Nu zal er in dezelfde map een aantal .upi bestanden worden aangemaakt, dit zijn je daadwerkelijke poi bestanden voor Sygic. Deze moet je in de map plaatsen van het land waar je ze wilt gebruiken dus bijv memcard\maps\NLD\ voor nederland.

Indien je ook de bijgevoegde .bmp bestanden wilt gebruiken (iconen) is er nog een extra stap nodig om deze onder sygic werkend te krijgen, dat doe je als volgt:

1. Kopieer de BMP bestanden naar een lege map. Bijvoorbeeld c:\bmp_old.
2. Start irfanview (download van http://www.irfanview.com)
3. Ga naar File -> Batch Conversion/Rename
4. Laat alles staan zoals het staat maar vink "Use Advanced options" aan en klik daarna op advanced.
5. in het nieuwe venster activeer "CHANGE COLOR DEPTH" en kies daarna voor 256 Colors (8BPP)
6. Klik op OK.
7. Zoek nu rechts in het bestandsvenster je map op waar je de BMP in hebt gezet en klik daarna op "Add All"
8. Bij output directory kies je de nieuwe map waar je de geconverteerde bestanden heen wilt zetten. bijv. c:\bmp_new.
9. klik op start batch
10. als er onderaan staat xx files - errors 0, warnings 0 klik je op exit.
11. Voila, je hebt nu geconverteerde BMP Files. kopieer deze bestanden naar je MEMCARD\Res\Icons map en je hebt icoontjes.

precies zo dus gedaan, maar de NP's worden totaal niet gezien in sygic |:(

[ Voor 20% gewijzigd door babybox op 26-10-2008 17:04 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
babybox schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:32:
Aldus beginpost heb ik alles precies zo gedaan, maar als ik doe navigeer naar Nuttige Plaats dan staan dar niet de NP's zoals ik die zoals hieronder in de verschillende mapjes
iemand die dit herkend, ik heb het echt zoals hieronder beschreven staat gedaan
Ik heb de iconen voor je op Sendspace gezet :

Sygic Icons

De iconen zijn "hidden" zodat ze niet in je Gallery opduiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 26-10-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat je alleen kan navigeren naar straten en niet naar huisnummers?
ik krijg het in iedergeval niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:52:
klopt het dat je alleen kan navigeren naar straten en niet naar huisnummers?
ik krijg het in iedergeval niet voor elkaar
Je kan in het laatste venster gewoon een nummer ingeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met dit regenachtige weer een aantal pagina's gelezen, maar 25 is me nog niet gelukt. Wat ik lees is dat er maar 1 stem beschikbaar is, zijn de te downloaden "losse stemmen" van TomTom te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:
Heb met dit regenachtige weer een aantal pagina's gelezen, maar 25 is me nog niet gelukt. Wat ik lees is dat er maar 1 stem beschikbaar is, zijn de te downloaden "losse stemmen" van TomTom te gebruiken?
Negatief, de stemmen van TomTom zijn niet met Sygic te gebruiken en voor Sygic is er inderdaad nog maar één stem beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

dafmay schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:47:
[...]

Ik heb de iconen voor je op Sendspace gezet :

Sygic Icons

De iconen zijn "hidden" zodat ze niet in je Gallery opduiken :)
dank voor je moeite, echter nog steeds zie ik de flitspalen niet in de POI's

Geheugenkaart-> Maps->Benelux->benelux_flitspaal_all.upi, in de maps Benelux zit ook map NLD, BEL, en LUX

Geheugenkaart-> Res->Icons en daar heb ik de icons ingezet die je op sendspace hebt gezet, maar nog niet zichtbaar

ik heb de ov2 files gedownload van de flitspalen voor zowel de smartphone als de gewone voor de navigator, en bovenstaande handelingen voor toepassen van POI's in sygic maar toch nog steeds geen zichtbare flitspalen, 8)7 ik wordt gek op deze zondag

[ Voor 19% gewijzigd door babybox op 26-10-2008 17:26 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als het antwoord al ergens in dit topic staat....maar waar kan je software updates downloaden.
Is er net zo iets als tomtom home ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Edit dus:

opgelost

had de verkeerde ov2upi translator :)

[ Voor 98% gewijzigd door babybox op 26-10-2008 20:15 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog wat zitten lezen hier, interessant allemaal, mooi dat er zo Topic is over de redelijk nieuwe navigatie.
Kunnen eigenlijk helemaal niet meer zonder internet, wat dat betreft een geweldig medium maar ook geweldig dat er personen zijn als Bastiaan die er veel tijd in steken!

Maar ik lees ook iets over het beeldscherm bij een HTC Touch, ik heb zelf een HTC Touche Cruise, is daar de beeld kwalitiet minder van, vind juist de TomTom navigator 6 erg duidelijk, scherp en helder. Is dit bij de Mc Guider minder? Is het misschien beter tot aankoop door te wachten op de 8.0 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:19:
Sorry als het antwoord al ergens in dit topic staat....maar waar kan je software updates downloaden.
Is er net zo iets als tomtom home ofzo?
Daar zijn ze hard mee bezig, als alles goed gaat komt tegelijk met de nieuwe versie een software pakket uit waarmee je het geheel kan updaten.
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:29:
Maar ik lees ook iets over het beeldscherm bij een HTC Touch, ik heb zelf een HTC Touche Cruise, is daar de beeld kwalitiet minder van, vind juist de TomTom navigator 6 erg duidelijk, scherp en helder. Is dit bij de Mc Guider minder? Is het misschien beter tot aankoop door te wachten op de 8.0 versie?
Het "probleem" bij de HTC Touch Cruise is dat het een VGA scherm heeft, d.w.z. een veel hogere resolutie dan de andere telefoons die er op het moment zijn, Sygic zal prima gaan werken alleen de icoontjes zullen erg klein zijn. De nieuwe versie daarintegen past de iconen aan a.d.h.v. de schermresolutie waardoor die op de TC ook uit zullen zien zoals dat hoort.

[ Voor 49% gewijzigd door BastiaanN op 27-10-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:56:
[...]

Daar zijn ze hard mee bezig, als alles goed gaat komt tegelijk met de nieuwe versie een software pakket uit waarmee je het geheel kan updaten.

[...]

Het "probleem" bij de HTC Touch Cruise is dat het een VGA scherm heeft, d.w.z. een veel hogere resolutie dan de andere telefoons die er op het moment zijn, Sygic zal prima gaan werken alleen de icoontjes zullen erg klein zijn. De nieuwe versie daarintegen past de iconen aan a.d.h.v. de schermresolutie waardoor die op de TC ook uit zullen zien zoals dat hoort.
Erg klein, is een groot begrip, nog wel fatsoenlijk leesbaar? Bedoel je een update van 7 of de 8.0. Deze zou er afgelopen zomer zo ongeveer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandragore
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-07 21:28
Als ik de FAQ en de rest van het topic goed heb begrepen werkt de huidige 7.xx versie op de HTC Touch Diamond, biedt de eerstvolgende 7.xx versie onder andere bugfixing, VGA ondersteuning en file informatie, en is het de verwachting dat het een gratis update betreft.

Waarschijnlijk schaf ik de huidige versie vandaag nog aan, in afwachting van de update. Desondanks blijf ik benieuwd of en wanneer we automatische integratie met contactpersonen kunnen verwachten. Weet Sygic van deze behoefte en is daar iets van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Erg klein, is een groot begrip, nog wel fatsoenlijk leesbaar? Bedoel je een update van 7 of de 8.0. Deze zou er afgelopen zomer zo ongeveer zijn.
Dat zul je waarschijnlijk naar eigen inzicht moeten bepalen. Voor het aflezen van de POI vind ik de iconen toch echt te klein maar verder valt er naar mijn inziens prima mee te navigeren.
Mandragore schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:24:
Als ik de FAQ en de rest van het topic goed heb begrepen werkt de huidige 7.xx versie op de HTC Touch Diamond, biedt de eerstvolgende 7.xx versie onder andere bugfixing, VGA ondersteuning en file informatie, en is het de verwachting dat het een gratis update betreft.

Waarschijnlijk schaf ik de huidige versie vandaag nog aan, in afwachting van de update. Desondanks blijf ik benieuwd of en wanneer we automatische integratie met contactpersonen kunnen verwachten. Weet Sygic van deze behoefte en is daar iets van bekend?
Ik hoop dat die file info het haalt in deze versie ik heb er in alle betas tot nu toe nog geen ondersteuning voor gezien. Voor de rest heb je gelijk.

Wat betreft de contactpersonen integratie het is bekend binnen Sygic dat dit een veel gewilde feature is, of ze er wat mee gaan doen is voor mij ook nog een raadsel.

[ Voor 51% gewijzigd door BastiaanN op 27-10-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

net de overstap gemaakt van tomtom navigator 7 naar sygic guider 7.60 icm Nokia E71 alleen 3 irritante puntjes of vragen

1. Als de stem wat gezegd heeft tijdens het rijden, kun je dat nog even herhalen, bij tomtom kan dit wel door even te ergens op te toetsen, ik heb het alleen nog niet kunnen vinden in de sygic gebruiksaanwijzing, weet iemand hoe je de zojuist gesproken aanwijzing even kunt herhalen?

2. Bij tomtom zegt hij op een gegeven moment, "bestemming bereikt", deze sygic zegt alleen over 50 meter bevind de bestemming zich aan de linkerkant en kun je net voorbij het juiste huisadres rijden, kan dit anders worden ingesteld?

3. valt jullie ook op dat als je een verkeerde afslag, neemt of de aanwijzing niet opvolgt het vrij lang duurt voordat hij weer een herberekening maakt, in elk geval langer dan tomtom, je ziet hem denken

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babybox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:53:
net de overstap gemaakt van tomtom navigator 7 naar sygic guider 7.60 icm Nokia E71 alleen 3 irritante puntjes of vragen

1. Als de stem wat gezegd heeft tijdens het rijden, kun je dat nog even herhalen, bij tomtom kan dit wel door even te ergens op te toetsen, ik heb het alleen nog niet kunnen vinden in de sygic gebruiksaanwijzing, weet iemand hoe je de zojuist gesproken aanwijzing even kunt herhalen?

2. Bij tomtom zegt hij op een gegeven moment, "bestemming bereikt", deze sygic zegt alleen over 50 meter bevind de bestemming zich aan de linkerkant en kun je net voorbij het juiste huisadres rijden, kan dit anders worden ingesteld?

3. valt jullie ook op dat als je een verkeerde afslag, neemt of de aanwijzing niet opvolgt het vrij lang duurt voordat hij weer een herberekening maakt, in elk geval langer dan tomtom, je ziet hem denken
1. Dat kan inderdaad niet, gis ik ook, net als voluge aanzuit
zetten get 1 toets ipv helegaal het genu ingoeten

2. Kan niet anders worden ingesteld, gaar hoevaak kan je binnen 50 geter je auto kwijtZ lopen goet je vaak toch. ;)

3. Is eerder vergeld, geloof dat het geegenogen is in de volgende versie.

Zo, en dan ga ik nu uitzoeken wat er gis is get gn keyboard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

2. Kan niet anders worden ingesteld, gaar hoevaak kan je binnen 50 geter je auto kwijtZ lopen goet je vaak toch. ;)

Lach me eigen hier een breuk _O- Ik dacht...die is bezopen op de maandagmiddag of nog van zondagavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

ojaa :) 8)7 reageer dan toch niet!

kan iemand anders wel serieus mijn vragen beantwoorden

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Haha lol, zie er de humor van in :P :*)

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
babybox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:39:
[...]

Hoezo, is toch duidelijk wat hij bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
babybox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:53:

1. nee
2. nee
3. ja, maar wordt voor een groot deel opgelost in de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lek wal KPN rewklame, humor, moet kunne ;) ;) ;)

Ik heb een keer in Frankrijk in een internet cafe even wat berichten verstuurd, daar zijn de toetsen ook anders, krijg je rare mailberichten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:32:
[...]

1. nee
2. nee
3. ja, maar wordt voor een groot deel opgelost in de nieuwe versie.
oke nog een vraag:
4. onderaan heb je 4 mogelijkheden
bijvoorbeeld afstand tot bestemming, benodigde tijd, tijd van bestemming en snelheid van je auto
nu is mij vraag de volgende, kan ik 1 van 4 weglaten bijvoorbeeld (tijd van bestemming) zodat de andere getallen, die ik belangrijker vindt wat groter lijken/zijn

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
babybox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:08:
[...]

oke nog een vraag:
4. onderaan heb je 4 mogelijkheden
bijvoorbeeld afstand tot bestemming, benodigde tijd, tijd van bestemming en snelheid van je auto
nu is mij vraag de volgende, kan ik 1 van 4 weglaten bijvoorbeeld (tijd van bestemming) zodat de andere getallen, die ik belangrijker vindt wat groter lijken/zijn
Ja, maar pas in de nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:47:
[...]

Ja, maar pas in de nieuwe versie :)
alles komt in nieuwere versies, wat is de nieuwe versie, wat is het versie nummer of wanneer komt deze uit.

een andere vraag is:
Kan ik bellen of gebeld worden terwijl ik de navigatie gebruik? Als ik op de FAQ van mcguider kijk zie ik dus staan?

Wat gebeurt er met de navigatie?
Dat is afhankelijk van het apparaat en het besturingssysteem dat u gebruikt. In het algemeen blijft de navigatie op de achtergrond draaien.

lekker vaag, ik heb een nokia e71, als ik op de groene bel knop druk gebeurt er niks, m.a.w. kan niet bellen met een modern toestel tijdens het navigeren, of kan iemand dit ontkrachten die wel kan bellen met een nokia E71 met sygic guider _/-\o_

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
babybox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:52:
[...]
alles komt in nieuwere versies, wat is de nieuwe versie, wat is het versie nummer of wanneer komt deze uit.
De final van 7.60, zou binnenkort moeten uitkomen maar heb als officiëel betatester nog niets mogen vernemen, als je trouwens de search had gebruikt was je tot dezelfde conclusie gekomen.
babybox schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:52:
[...]
Kan ik bellen of gebeld worden terwijl ik de navigatie gebruik? Als ik op de FAQ van mcguider kijk zie ik dus staan?
Ja, menutoets vasthouden, kiezen voor "standby", nummer intoetsen en bellen maar? en daarna gewoon even weer menutoets vasthouden en sygic weer selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:56:

[...]

Ja, menutoets vasthouden, kiezen voor "standby", nummer intoetsen en bellen maar? en daarna gewoon even weer menutoets vasthouden en sygic weer selecteren.
of kort (in ieder geval op de e51): rode beltoets indrukken om naar hoofdscherm te komen.....bellen....menutoets vasthouden en sygic selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:35
BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:56:
[...]

[...]

Een Touch Cruise heeft een QVGA scherm. Ik gebruik zelf 7.52 op een Diamond (dus wel VGA) en dat werkt uitstekend, iconen zijn niet te klein oid.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit was serieus... zelfs zo serieus dat ik het toch gepost heb, ondanks de rare woorden.... Heb inmiddels ook de oorzaak ontdekt... Ik had net de driver van mn Zboard geinstalleerd, helaas waren dat oude drivers... nieuwe erop en geen enkel probleem meer..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Kun je je bericht dan misschien wel opnieuw posten maar dan in begrijpelijk Nederlands want ik moet zeggen dat ik het zo niet kan volgen :P.

Edit:

Aah wacht: g=m en dan klopt et al aardig.
Beter laat begrijpen dan niet 8) .

[ Voor 25% gewijzigd door boaty op 28-10-2008 12:56 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kreeg ik per mail van Customer care van TeleAtlas, zover het hier op dit forum nog niet vermeld is, bij deze.

Een nieuwe versie van McGuider zal waarschijnlijk beschikbaar zijn vanaf 20 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed 20 nov nieuwe versie...maar wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is.....kunnen we die update dan downloaden en zo ja waar en hoe?

Heb nl nu een versie die in combinatie met nokia 6220 classic laatste letters van elke zin in slikt en hoop dat deze update dit wellicht oplost en wat andere verbeteringen die hier besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
ik navigeer altijd naar belgische adressen,mijn vraag
als ik wil navigeren staat de cursor gewoonlijk op BELGIE en heb nu een keer een adres van Luxemburg in getijpt en als ik wil navigeren begint de cursur altijd bij LUXEMBURG
is het mogelijk dat deze terug op BELGIE begint?
heb al alles geprobeerd
weet iemand hoe ik dit kan fiksen?

Is in orde heb het gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door 1475paul op 29-10-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Zojuist de testversie van CoPilot 7 gedownload. De GUI is erg mooi en de app erg compleet, incl POI's, flitspaal-waarschuwings systeem, traffic update via gprs, enz. Ik ga 'm eens uitgebreid testen. Toevallig hier nog mensen die deze navigatie gebruiken ?

http://www.pocketgpsworld.com/alk-copilot7-review-ac7.php

edit : allejezus die nederlandse stem! :X Ik ga eens kijken of de stem van TT compatible is...

edit 2 : engelse stem is gelukkig prima te doen

edit 3 : flitspaal bestanden van TT (.ov2) zijn gewoon te gebruiken d:)b

[ Voor 41% gewijzigd door dafmay op 29-10-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
wou vandaag naar germany navigeren heb ook deze kaart geselcteerd maar lukt niet kreeg als melding
""Er kan geen route worden bereknd.""

wat doe ik fout of wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:35
1475paul schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:28:
ik navigeer altijd naar belgische adressen,mijn vraag
als ik wil navigeren staat de cursor gewoonlijk op BELGIE en heb nu een keer een adres van Luxemburg in getijpt en als ik wil navigeren begint de cursur altijd bij LUXEMBURG
is het mogelijk dat deze terug op BELGIE begint?
heb al alles geprobeerd
weet iemand hoe ik dit kan fiksen?

Is in orde heb het gevonden
Wat was de oplossing dan? Wel zo netjes om dat ook even te melden.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag even de McGuider uitgeprobeerd.
Op de grote weg perfect maar in de stad komt hij wat onduidelijk over, maar nog niet veel uit kunnen proberen, doe ik komende dagen.
Wat mij wel opviel, wanneer ik TomTom aan heb staan kan ik met de "harde"knop met het rode hoorntje terug naar het menu om zo in mijn contacten te komen. Als ik McGuider aan heb staan reageerd deze knop niet en kan dan ook niet in mijn contacten komen om iemand daaruit te bellen.

Ik heb een HTC Youch Cruis, iemand bekend hier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Sygic Guider: kan ik de waarschuwing als je sygic start "Let op: het wordt te zeerste afgeraden dit apparaat te bedienen terwijl u een voertuig bestuurt. De lokaal geldende verkeersregels hebben voorrang boven de aanduidingen op de kaart" uitzetten, de eerste keer is nog leuk maar daarna altijd te moeten OKjen 8)7

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Ik heb McGuider nu een paar weken op m'n toestel staan maar keer op keer stuurt hij me over een onlogische of kortweg idiote route. Dwars door een drukke stad als er een ruim toegankelijke rondweg is, A4->A13 gaat via een afslag, een u-bocht en weer een oprit i.p.v. het knooppunt. Allemaal routes waar TomTom me sinds versie 5 al uitstekend overheen heeft geleid. :(

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Demon schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:31:
Ik heb McGuider nu een paar weken op m'n toestel staan maar keer op keer stuurt hij me over een onlogische of kortweg idiote route. Dwars door een drukke stad als er een ruim toegankelijke rondweg is, A4->A13 gaat via een afslag, een u-bocht en weer een oprit i.p.v. het knooppunt. Allemaal routes waar TomTom me sinds versie 5 al uitstekend overheen heeft geleid. :(
Ik had ook dit probleem, vlak voor mijn woonplaats wil hij rechts af de polder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Kassad schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:22:
[...]

Wat was de oplossing dan? Wel zo netjes om dat ook even te melden.
gewoon een map gemaakt
Belgie.mlm met alleen Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
1475paul schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:43:
wou vandaag naar germany navigeren heb ook deze kaart geselcteerd maar lukt niet kreeg als melding
""Er kan geen route worden bereknd.""

wat doe ik fout of wat moet ik doen?
Je hebt waarschijnlijk alleen Duitsland geselecteerd (als ik dat zo uit je verhaal begrijp).
Je moet een map aanmaken (All Maps) met daarin Duitsland en Nederland/land waarvandaan je navigeert.

Hoe je dat moet doen staat wel beschreven in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Ik had ook dit probleem, vlak voor mijn woonplaats wil hij rechts af de polder in.
ja misschien in de instellingen zetten op kortere route ipv snellere route misschien maakt het wat uit, ik probeer het zelf ook en kijk naar het verschil. maar blijft erg irritant zeker als je beter gewend bent tomtom 7 navigator

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Eddos schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:28:
[...]

Je hebt waarschijnlijk alleen Duitsland geselecteerd (als ik dat zo uit je verhaal begrijp).
Je moet een map aanmaken (All Maps) met daarin Duitsland en Nederland/land waarvandaan je navigeert.

Hoe je dat moet doen staat wel beschreven in dit topic :)
dank u
t'is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:55:
klinkt goed 20 nov nieuwe versie...maar wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is.....kunnen we die update dan downloaden en zo ja waar en hoe?
Mij is verteld door McGuider (TeleAtlas) dat ELKE update weer geld kost tenzij het een major bug is!

Zelfs updates van kaarten (hoe groot of klein ook) kosten je net zoveel als een nieuwe versie van McGuider!
Er is totaal geen service :'( wat dat betreft... als ik nu een McGuider koop krijg je daar oude kaarten bij, als er dan nieuwe kaarten bv. 3 weken later uitkomen, kan je rustig weer het volle pond betalen daarvoor! :(
(Bevestigd door navshop/TeleAtlas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik dus Mcguider op mijn N82 (S60v3), alleen kom ik er met geen mogelijkheid achter hoe ik handmatig kan in en uitzoomen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:31:
[...]

Mij is verteld door McGuider (TeleAtlas) dat ELKE update weer geld kost tenzij het een major bug is!

Zelfs updates van kaarten (hoe groot of klein ook) kosten je net zoveel als een nieuwe versie van McGuider!
Er is totaal geen service :'( wat dat betreft... als ik nu een McGuider koop krijg je daar oude kaarten bij, als er dan nieuwe kaarten bv. 3 weken later uitkomen, kan je rustig weer het volle pond betalen daarvoor! :(
(Bevestigd door navshop/TeleAtlas)
Software updates zijn gratis, map updates kosten centen. Gezien McGuider voor een hele redelijke prijs over de toonbank gaat vind ik dat je opzicht niets hebt om over te klagen... :)
Recoil schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:33:
Ik gebruik dus Mcguider op mijn N82 (S60v3), alleen kom ik er met geen mogelijkheid achter hoe ik handmatig kan in en uitzoomen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nav. toets links en Nav. toets rechts?

[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanN op 02-11-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok vrij logisch software gratis...kaartupdates betalen.
Wat mij nog steeds niet duidelijk is waar ik dus die sofware updates kan krijgen-downloaden.
Ik heb dus 3 weken gelden aangeschaft en blijkt niet nieuwste software te zijn maar waar ik kan updaten????
Iemand enig idee(link?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:36:
Ok vrij logisch software gratis...kaartupdates betalen.
Wat mij nog steeds niet duidelijk is waar ik dus die sofware updates kan krijgen-downloaden.
Ik heb dus 3 weken gelden aangeschaft en blijkt niet nieuwste software te zijn maar waar ik kan updaten????
Iemand enig idee(link?)
7.52 is de meest recente versie, ongeveer 20 november wordt de allereerste McGuider update vrijgegeven (7.60) de mensen die hier nu al 7.60 draaien hebben een piet piraat versie of zijn beta tester.

Tot 20 november dus gewoon even de mcguider website in de gaten houden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijd nu een aantal dagen rond met Mc Guider, bevalt goed alleen ik kom met de HTC Touch Cruise tijdens navigeren niet terug in het menu, contacten menu. Dit is erg lastig als ik een contact persoon wil bellen. Bij Tom Tom druk ik op de "harde"knop met rode hoorntje maar bij Mc Guider werk dit niet. Ken iemand dit probleem. 8)7 :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

BastiaanN schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:52:
[...]

7.52 is de meest recente versie, ongeveer 20 november wordt de allereerste McGuider update vrijgegeven (7.60) de mensen die hier nu al 7.60 draaien hebben een piet piraat versie of zijn beta tester.

Tot 20 november dus gewoon even de mcguider website in de gaten houden! ;)
of Sygic Drive toch? hoop dat de nieuwe McGuider ook echt deze maand uitkomt want op de N96 flipt de huidige 7.52 ism mijn bluetooth radio. komt in een soort loop van connect/disconnect aan mijn radio. en daarmee gepaart dat er wel/geen fix is elke keer. connect ik hem niet via de bluetooth radio dan werkt hij wel goed :(

Met mijn N95 had ik geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:56:
[...]

Dit werkt meestal inderdaad, alleen soms is sygic dan al afgesloten. Het zou mooier zijn wanneer de applicatie mertk dat er een telefoongesprek is en zichzelf gewoon weer op de voorgrond zet alleen dan gemute, net zoals TomTom dit doet.

Overigens heb ik sinds een paar dagen de Parrot MK-6100 in mijn bezit, maar nu heb ik het probleem dat de navigatie de tekst te snel uit lijkt te spreken waardoor het 1e deel steeds mist. Ik hoor dan bijvoorbeeld ...200 meter linksaf ipv over 200 meter linksaf. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Misschien handig om te weten, de telefoon betreft een Nokia N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:31:
[...]

Overigens heb ik sinds een paar dagen de Parrot MK-6100 in mijn bezit, maar nu heb ik het probleem dat de navigatie de tekst te snel uit lijkt te spreken waardoor het 1e deel steeds mist. Ik hoor dan bijvoorbeeld ...200 meter linksaf ipv over 200 meter linksaf. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Misschien handig om te weten, de telefoon betreft een Nokia N95.
Zal dan aan de combi N95 en parrot liggen, want ik heb hetzelfde met de CK3100, Ik rij alleen meestal met de stem uit, dus veel last heb ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:20:
[...]

Zal dan aan de combi N95 en parrot liggen, want ik heb hetzelfde met de CK3100, Ik rij alleen meestal met de stem uit, dus veel last heb ik er niet van.
Als ik het goed heb heeft het wel iets te maken met Sygic zelf, of het nou opgelost werd in de final weet ik niet helemaal zeker. Helaas heeft mijn correspondent al drie weken niets van zich laten horen...

Overigens heeft Nokia aangegeven dat er een fout in de bluetooth implementatie van de gehele N-serie zit, waar ik dat gelezen heb weet ik helaas niet meer anders had ik hier uiteraard een bronvermelding gepost ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BastiaanN op 07-11-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:20:
[...]

Dat zou wel eens zo kunnen zijn, alleen heeft een collega van me een N95-8Gb icm een CK3200, daar werkt het wel prima. Ook wanneer ik mijn jabra headset gebruik met mijn N95 en Sygic, dan werkt dit prima.
BastiaanN schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:04:
[...]

Als ik het goed heb heeft het wel iets te maken met Sygic zelf, of het nou opgelost werd in de final weet ik niet helemaal zeker. Helaas heeft mijn correspondent al drie weken niets van zich laten horen...

Overigens heeft Nokia aangegeven dat er een fout in de bluetooth implementatie van de gehele N-serie zit, waar ik dat gelezen heb weet ik helaas niet meer anders had ik hier uiteraard een bronvermelding gepost ;)
Dat oplossen zouden ze kunnen doen door het audio bestand iets eerder te starten en er een kleine stilte in te bouwen of de BT verbinding gewoon eerder "open" te zetten.

Dat laatste zou best wel eens kunnen, aangezien soms het toestel ook een reboot nodig heeft, het lijkt dan of de BT is vastgelopen. Van het weekend toch maar eens nieuwe firmware op mijn N95 zetten, misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Nav4All gebruikte via cd CK3100 dan kreeg ik steeds pauzes van 2 sec in mn zinnen:
Over <pauze> 2 <pauze> honderd meter <pauze><pauze> Links aanhouden <pauze> daarna de snelweg op <pauze><pauze>3 <pauze> Rijbanen....
En dan was ik de betreffende afslag al ruim voorbij, maar als ik de carkit uithad waren het vloeiende zinnen...dus niet alleen Sygic heeft er problemen mee... Ik geef gewoon Nokia de schuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:40:
Als ik Nav4All gebruikte via cd CK3100 dan kreeg ik steeds pauzes van 2 sec in mn zinnen:

[...]

En dan was ik de betreffende afslag al ruim voorbij, maar als ik de carkit uithad waren het vloeiende zinnen...dus niet alleen Sygic heeft er problemen mee... Ik geef gewoon Nokia de schuld :P
Dat ligt niet aan de carkit of aan de software, het ligt puur aan het feit, dat je te hard rijdt. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo299
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 14:11
Ik ben van een Nokia N95-8GB gegaan naar een Nokia N96 en heb daarde laatste versie van Sygic/ Mc Guider opgezet (7.60.310).

Ik lees dat bij veel andere tweakers deze combi werkt! Bij mij krijg ik de melding unexpected error?

Iemand een idee hoe en wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Elmo299 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:50:
Ik ben van een Nokia N95-8GB gegaan naar een Nokia N96 en heb daarde laatste versie van Sygic/ Mc Guider opgezet (7.60.310).

Ik lees dat bij veel andere tweakers deze combi werkt! Bij mij krijg ik de melding unexpected error?

hier is daar iets over te lezen: pietpiraat?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik installeerde vandaag McGuider 7.52.409 om mijn Samsung Omnia. Ik gebruikte het cab-bestandje 'removesecurity.cab' om de foutmelding bij opstarten weg te werken. Benelux mappen zijn geregistreerd. Nu krijg ik gewoon geen kaart te zien (vraagt dat ik mijn hardware instellingen moet bekijken). Hoe moet ik mijn instellingen zetten ?

Onder WM instellingen : Start > instellingen > systeem > externe gps > 3 tabs
- Programma's : welke poort ?
- Hardware : welke poort ? welke baudrate ?
- Toegang : GPS automatisch beheren (aanvinken of niet ?)

Onder McGuider : Settings > GPS Hardware > ...
Wat moet ik hier allemaal aanduiden ?

En verder : via NoData blokkeer ik MMS en Mobile Internet, HSDPA staat uitgeschakeld.

Dank alvast !

Edit : gelukt : com7 en 4800 in telefoon. 'com7' typen in McGuider ipv 'comè:' selecteren :p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Elmo299 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:50:

@Elmo299: Los van de pietpiraat opmerking, is het ook al een paar keer opgemerkt dat ook bij de N96 alle ondersteunende bestanden op het "mass memory" (interne 16g geheugen) van de N96 moet staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wat me opvalt bij het gebruik McGuider is dat hij niet altijd weet dat er een oprit de snelweg op is. Hij stuurt me dan eerst de snelweg voorbij, laat me ergens keren, en vervolgens via de andere kant de snelweg weer op.
Is me al op meerdere plaatsen overkomen.

Daarnaast vind ik hem erg onduidelijk in erg bestrate gebieden, binnen de stad. Bij TT kan je dan altijd naar het scherpje kijken wat precies de bedoeling is, bij Mc Guider hoef ja dat niet te doen.

Helaas komt het door deze steekjes dat ik eerder geneigd ben naar mijn pietpiraat TT, dan mijn legale McGuider

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Van het weekend eens van Deventer naar een dansschool in Apeldoorn gereden. Nav4all op de telefoon van m'n vriendin en Sygic op de n96.

Het blijft me toch steeds opvallen dat Nav4all op het gebied van de duidelijkheid van vooral de gesproken instructies gewoon de koning is. Sygic is echt waanzinnig slecht daarin.

Bij nav4all hoor je heel duidelijk "doe dit om de snelweg op te gaan" of "verlaat de snelweg en ga daarna kant x of kant y op".

Los van wat ik al eerder in dit topic omschreef (sla rechtsaf of sla linksaf terwijl de straat alleen heel lichtjes buigt terwijl je ondertussen ook "ECHT" rechtsaf of linksaf kan, wat dan dus fout is), gebeurde het zelfs op de snelweg toen we van de A1 naar de A50 moesten dat hij het over "afslaan" had. Het enige wat aan sygic dan wel weer duidelijk is als je bepaalde afslag-nummers in de gaten moet houden.

Nee... hoe meer we sygic proberen, hoe meer ik eigenlijk twijfel of het wel de aanschaf waard is.

offtopic:
That said, Jammer dat ik net op de ibood van vannacht de Navigon 5110 voor 90 euri heb gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Ik heb de meeste navipakketen voor S60v3 geprobeerd: TomTom 6.02, Garmin, Nokia Maps, Sygic, Navigon. TomTom 6 is nog steeds verrekte goed, alleen niet meer te gebruiken door de verouderde mappen. Navigon is nu mijn beestje. Tot nu toe perfecte gids. Sygic vind ik daarentegen de meeste belovende en volg met spanning een stabiele versie af. Garmin is klote, vooral dat gehannes met de mappen, Nokia Maps te buggy, met name bij op- en afritten van snelwegen geeft Maps verkeerde info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:07:
Het blijft me toch steeds opvallen dat Nav4all op het gebied van de duidelijkheid van vooral de gesproken instructies gewoon de koning is. Sygic is echt waanzinnig slecht daarin.
Oplossing: Draai Sygic en Nav4all tegelijk op dezelfde telefoon (kan, al eerder gedaan) Zet in Sygic het geluid uit, maar hou hem wel op de voorgrond. Resultaat: Sygic beeld, met Nav4all aanwijzingen... en dan maar hopen dat ze dezelfde route hebben verzonnen _O- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Had tomtom 6 erna 7 icm met htc p3300, ideaal niets is zo goed.

Alleen tomtom6 kan er op symbian en de kaarten ervan zijn wel erg oud laatste van 2007.

Heb eerst sygic guider erop gezet, maar ben er niet tevreden over ivm rare berekeningen onlogische routes. In de stad zelfs als je korte routes kiest neemt hij niet de meest slimme rout vaak met omwegen en met meer routes. mooi ervan is wel de rijbaanassistentie en alles ziet er gelikter uit. Een ander nadeel is het snelle omrekenen bij het herberekenen van een route.

garmin mobile xt. Is echt verschrikkelijk onoverzichtelijk, al die wegen die erop staan totaal niet handig en onoverzichtelijk. Hiernaast is een groot gemis het aangeven van de borden ipv geeft hij de wegnummers aan. Hiernaast ook weer een groot gemis het ontbreekt aan de afstand tot aan de bestemming en tot aan de volgende actie

navigon mobile navigator 7: lijkt me wat betrouwbaarder in het verleden goede ervaringen mee, alleen een groot gemis is het feit dat je geen pois kunt plaatsen.

ps. even een vraag over navigon mobile navigator 7, als ik instel dat ik 3D beelden wil zien moet ik dit iedere keer weer aangeven weet iemand misschien hoe ik dit blijvend kan laten?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rij nu zo beetje 2 weken met McGuider, op de grote weg een perfect werkende navi. Maar in de stad vind ik hem te weinig in zoemen waardoor het met kleine straatjes snel onduidelijk wordt.
Daar is TotTom 6 gewoon beter in. Heb beide systemen draaien op mijn HTC. Voor de rest functioneert hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
babybox schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:24:

ps. even een vraag over navigon mobile navigator 7, als ik instel dat ik 3D beelden wil zien moet ik dit iedere keer weer aangeven weet iemand misschien hoe ik dit blijvend kan laten?
Oplossing heb ik ook nog niet kunnen vinden en vind dit een klein nadeel. Misschien dat je iets in een "ini" file kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt alle versies op mijn telefoon (N95 8Gb gedaan route 66mobile 7, navignon, McGuider, Tomtom6.
Be natuurlijk als iedereen gewend met TomTom te werken...
TomTom werkt met de z.g. Bluetoothfix prima maar opstarten van het geheel vind ik eigenlijk best vervelend..en ik denk dat ie wat traag is.
Sids gisteren McGuider gebruikt en ik vind het verfrissend hoe duidelijk hij de boel aangeeft:
hij geft welke banen je moet gebruiken, de stem meldt ook het afslagnummer..(tomtom niet)
Als je afwijkt van de route dan loopt ie een paar seconden gewoon over de oude route maar dan heeft ie ineens vliegensvlug een nieuwe route ik vind 'm aanzienlijk sneller dan tomTom.
Alleen de nachtstand zie je niet goed welke route hij volgt (die is overdag duidelijk blauw) maar snachts is ie ook blauw maar dat zijn ook alle wegen. Dus geen nachtstand gebruiken advies...
_/-\o_ ik ben nog vol lof...tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:32:
Ik heb echt alle versies op mijn telefoon (N95 8Gb gedaan route 66mobile 7, navignon, McGuider, Tomtom6.
TomTom werkt met de z.g. Bluetoothfix prima maar opstarten van het geheel vind ik eigenlijk best vervelend..en ik denk dat ie wat traag is.
Sids gisteren McGuider gebruikt en ik vind het verfrissend hoe duidelijk hij de boel aangeeft:
hij geft welke banen je moet gebruiken, de stem meldt ook het afslagnummer..(tomtom niet)
Als je afwijkt van de route dan loopt ie een paar seconden gewoon over de oude route maar dan heeft ie ineens vliegensvlug een nieuwe route ik vind 'm aanzienlijk sneller dan tomTom.
Alleen de nachtstand zie je niet goed welke route hij volgt (die is overdag duidelijk blauw) maar snachts is ie ook blauw maar dat zijn ook alle wegen. Dus geen nachtstand gebruiken advies...
al die voordelen die je opnoemt zijn waar en erg mooi en ook handig zeker die verkeesrbborden en rijbaan assistentie

maar >:) , wacht maar tot je in de stad rijdt en hij van A naar B niet logisch een route neemt, maar soms extra afslagen, grotere afstanden aflegt

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Kritiek op de huidige versie is nu niet echt meer relevant, denk dat we ff met z'n allen de nieuwe af moeten wachten en dan weer moeten vergelijken. De huidige versie is alweer een tijdje oud en volgens mij de eerste echte commerciële release geweest.

De kritiek is wel oprecht though! maar het helpt dit topic niet verder als je 100 keer hetzelfde leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:32:
Raar, bij mij is de nachtstand een donker scherm (zwart/blauw), de wegen zijn blauw, en de route is geel... heel duidelijk en lekker navigeren.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
pt0x schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:40:
Kritiek op de huidige versie is nu niet echt meer relevant, denk dat we ff met z'n allen de nieuwe af moeten wachten en dan weer moeten vergelijken. De huidige versie is alweer een tijdje oud en volgens mij de eerste echte commerciële release geweest.

De kritiek is wel oprecht though! maar het helpt dit topic niet verder als je 100 keer hetzelfde leest :)
True, maar aangezien sommige mensen hier hun kritiek baseren op een, voorzichtig gezegd, "trial" versie van de versie die eraan gaat komen, mag ik hopen dat je opmerking dan ook nog op gaat voor de final :).

• pt0x

pt0x

Why are we here..

eymey schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:49:
[...]

True, maar aangezien sommige mensen hier hun kritiek baseren op een, voorzichtig gezegd, "trial" versie van de versie die eraan gaat komen, mag ik hopen dat je opmerking dan ook nog op gaat voor de final :).
check ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

webmail schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:34:
[...]

Raar, bij mij is de nachtstand een donker scherm (zwart/blauw), de wegen zijn blauw, en de route is geel... heel duidelijk en lekker navigeren.
als je geen route hebt, heb je ook geen gele streep natuurlijk ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje....als ik via nuttige plaats een favoriet heb toegevoegd komen deze niet op alfabetische volgorde.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Tevens vind ik het wel lastig als je een adres invoert dat je dan bij het huisnummer moet overschakelen van letters naar cijfers.....iemand hier ook last van of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:47:
Vraagje....als ik via nuttige plaats een favoriet heb toegevoegd komen deze niet op alfabetische volgorde.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Tevens vind ik het wel lastig als je een adres invoert dat je dan bij het huisnummer moet overschakelen van letters naar cijfers.....iemand hier ook last van of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Als het goed is kan je gewoon de toets van het gewenste cijfer ingedrukt houden om het cijfer te krijgen! :). Overigens werkt dit bijna in iedere tekst invoermodus waar dan ook in de telefoon, wanneer hij werkt via het gewone tekst invoer systeem van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik kreeg te horen dat er een nieuwe versie komt op 20 november van mcguider dit ivm mijn vraag aan hun of navigatie op de samsung innov8 ook zonder internet gebruik werkt.Volgens hun is het een op zich staand programma zonder internet gebruik.
Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er idd geen internet kosten ? ook niet in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Velga schreef op zondag 16 november 2008 @ 09:02:
Ik kreeg te horen dat er een nieuwe versie komt op 20 november van mcguider dit ivm mijn vraag aan hun of navigatie op de samsung innov8 ook zonder internet gebruik werkt.Volgens hun is het een op zich staand programma zonder internet gebruik.
Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er idd geen internet kosten ? ook niet in het buitenland.
Beide klopt. Ik heb van mijn correspondent te horen gekregen dat ze hun best doen om de nieuwe versie op 20 nov. naar buiten te brengen. In de tussentijd ontvang ik trouwens geen berichten van de beste man (ze zijn op dit moment gewoon té druk)

Maar, nee. Het programma draait prima zonder het gebruik van internet. Het enigste waar je normaal internet voor zou gebruiken is de assisted-GPS als je die bezit, en dat wordt dan niet door sygic gedaan maar door je toestel. (wat overigens ook uit valt te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

kmf schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:56:
[...]

als je geen route hebt, heb je ook geen gele streep natuurlijk ;)
Ah ja, da's logisch ;-) Ik zet altijd een route aan... handig als je in ene moet afwijken van je route...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Laatst online: 18-08 22:42
Voorheen heb ik Sygic een aantal maanden gebruikt met mijn N95 en was er erg tevreden mee. Nu heb ik het geinstalleerd op mijn N96 maar de software is echt verschrikkelijk traag. Hij update ongeveer iedere 20!! seconden 1 frame, waardoor je er dus niet mee kunt navigeren. Ik vraag me af hoe dit zou kunnen komen, aangezien andere personen met de N96 hier geen problemen mee hebben. Is er een configuratiebestand die ik zou moeten aanpassen ofzo?

De telefoon is helemaal clean, vandaag nog een hardreset gedaan en alleen mijn contactpersonen overgezet. Er staat verder alleen maar een gmail applicatie op, en op de achtergrond draait niks mee. Heeft iemand een idee?

edit: ik gebruik versie 7.52.409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dit komt waarschijnlijk omdat de processor een stuk minder ruim bemeten is dan die van de N95 (zie ook het grote n96 topic hier op GoT). Nokia heeft gedacht dat het nieuwe Symbian S60v3 feature pack minder cpu nodig had (wat ook te betwijfelen valt) en hiermee ook de uitbreidingsmogelijkheden door gebruikers dus gekilled.

Ik heb er zelf ook last van en begin serieus benieuwd te raken of dit nog te verhelpen valt. Ik draait de "nieuwe" versie nu op mijn n96 en de animatie werkt inderdaad nauwelijks (soms springt hij ook in 1 keer een paar frames verder).

Ik hoop echt dat de devvers van Sygic nog met een geniale oplossing komen om flink in het aantal benodigde cpu cycles te snijden.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 19-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt me niet aan FP2 te liggen, op m'n N78 staat precies dezelfde software en die draait gewoon soepel. Enige wat die minder soepel doet is de audio begeleiding, de laaste halve seconde van de melding valt gewoon weg? Het is dat het goedkoop is want anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Laatst online: 18-08 22:42
eymey schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:06:
Dit komt waarschijnlijk omdat de processor een stuk minder ruim bemeten is dan die van de N95 (zie ook het grote n96 topic hier op GoT). Nokia heeft gedacht dat het nieuwe Symbian S60v3 feature pack minder cpu nodig had (wat ook te betwijfelen valt) en hiermee ook de uitbreidingsmogelijkheden door gebruikers dus gekilled.

Ik heb er zelf ook last van en begin serieus benieuwd te raken of dit nog te verhelpen valt. Ik draait de "nieuwe" versie nu op mijn n96 en de animatie werkt inderdaad nauwelijks (soms springt hij ook in 1 keer een paar frames verder).

Ik hoop echt dat de devvers van Sygic nog met een geniale oplossing komen om flink in het aantal benodigde cpu cycles te snijden.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de cpu ligt, de rest van de telefoon is wel gewoon even snel in alle dingen als mijn N95, alleen sygic werkt voor geen meter. Nokia maps werkt toch ook gewoon normaal?

Is er niet een configuratiebestand die verwijderd kan worden waardoor de software weer opnieuw de 'grafische instellingen' opnieuw insteld?
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.