Die rotonde is misschien aangelegd door britten?Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:55:
[afbeelding]
McGuider stuurt me elke keer de verkeerde kant van de rotonde langs haha. Hij wil dat ik er links langs ga. Meer mensen daar last van?
T is maar 1 rotonde hoor, maar toch
Verwijderd
Hoi bij mij werkt sygic uitstekend op de n96 Heb de nieuwste versie 760 draaien en die werkt prima dus medegebruikers het kan dus wel.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 08:42 ]
Verwijderd
Bij mij werkt versie 760 gewoon goed hoor Dus medegebruikers het kan dus welhoever schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:51:
[...]
Het programma werkt ook niet op een N96. Sygic zegt dit ook zelf en op de website staat de Nokia N96 er ook niet bij. Misschien met de volgende uo-date dat de N96 wel ondersteund wordt.
Verwijderd
Lijkt een mooi produkt en een leuke prijs.
Ik heb nu legale licentie van Route 66 7, maar Route66 brengt geen update voor Mobile 8 uit.
Kan ik net zo goed iets anders kopen.
Er is er al bekend, wat het update beleid is of moet ik elke versie opnieuw kopen ?
Ik heb nu legale licentie van Route 66 7, maar Route66 brengt geen update voor Mobile 8 uit.
Er is er al bekend, wat het update beleid is of moet ik elke versie opnieuw kopen ?
Hoe bedoel je dat? Route 66 Mobile 8 is recent nog geupdate. de download is beschikbaar via de supportpagina.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:10:
Lijkt een mooi produkt en een leuke prijs.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
Ik heb een licentie voor Route 66 7.roma0803 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:15:
[...]
Hoe bedoel je dat? Route 66 Mobile 8 is recent nog geupdate. de download is beschikbaar via de supportpagina.
De vorige versie kon ik voor 29.95 upgraden naar deze versie.
Nieuwere kaarten, geen probleem mee.
De schoorsteen moet roken.
Maar de update naar Route 66 mobile 8 is nog niet beschikbaar,. als die er komt.
Kan ik net zo goed, iets anders kopen.
offtopic:
Heeft route 66 nu ook file-informatie? Maar dan dmv gprs/internet ipv TMC? Dacht ik een keer gelezen te hebben. Of heb je dan ook weer een abonnement nodig?
Heeft route 66 nu ook file-informatie? Maar dan dmv gprs/internet ipv TMC? Dacht ik een keer gelezen te hebben. Of heb je dan ook weer een abonnement nodig?
Heb zojuist mail terug gehad van Sygic....
Het goede nieuws is dat ik betatester kan worden....
Het slechte nieuws dat er in de komende releases geen ondersteuning meer komt voor WinCE 4.2 core devices, aangezien ze zich niet willen richten op apparaten uit de 80er jaren, maar op de nieuwere apparaten....
dus ik zit vast aan 7.52
Het goede nieuws is dat ik betatester kan worden....
Het slechte nieuws dat er in de komende releases geen ondersteuning meer komt voor WinCE 4.2 core devices, aangezien ze zich niet willen richten op apparaten uit de 80er jaren, maar op de nieuwere apparaten....
dus ik zit vast aan 7.52
Als ik het goed begrijp heb ik een Benelux versie voor € 47.50 of Europa voor € 79,00 dat perfect werkt met een Nokia N78 en is dit incl. updates ect..
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Verwijderd
Hallo
Ik heb een Asus A969 gekocht en kan Mc guider niet aan de gang krijgen, welke versie het ook is bij het opsporen van GPS Compoort en bitsnelheid kom Mc Guider met de boodschap kan bluetooth niet openen terwijl mijn bluetooth niet aanstaat.
Ook bij het handmattig instellen van com5 bij elke bitrate werk het niet geen gps fix.
Wie weet er een oplossing voor
Rob
Ik heb een Asus A969 gekocht en kan Mc guider niet aan de gang krijgen, welke versie het ook is bij het opsporen van GPS Compoort en bitsnelheid kom Mc Guider met de boodschap kan bluetooth niet openen terwijl mijn bluetooth niet aanstaat.
Ook bij het handmattig instellen van com5 bij elke bitrate werk het niet geen gps fix.
Rob
Ik heb al enige tijd Sygic McGuider op mn E66 draaien. Ik was daar tevreden over maar na gisteren even minder.
Het duurt sowieso lang voor ik een fix heb (zelfs met A_GPS aan) maar dat kan aan de E66 liggen.
Ik ben gisteren naar het centrum van ANtwerpen gereden maar dit was geen feest. Het was dat ik zelf de weg een beetje wist maar anders....
Sommige afslagen kloppen gewoon niet.
Ook de opmerking (in het engels) "turn slightly to the right" terwijl ik gewoon van de snelweg af moet vind ik niet ok.
Gisteren ook meegemaakt dat hij totaal de weg kwijt was. Ik stond gewoon stil (rotonde) en ik moest omkeren en u-turns maken... heel vreemd. Net alsof de communicatie tussen software en gps niet optimaal is. Als ik stil sta hoef ik geen herberekening te krijgen, toch?
Het duurt sowieso lang voor ik een fix heb (zelfs met A_GPS aan) maar dat kan aan de E66 liggen.
Ik ben gisteren naar het centrum van ANtwerpen gereden maar dit was geen feest. Het was dat ik zelf de weg een beetje wist maar anders....
Sommige afslagen kloppen gewoon niet.
Ook de opmerking (in het engels) "turn slightly to the right" terwijl ik gewoon van de snelweg af moet vind ik niet ok.
Gisteren ook meegemaakt dat hij totaal de weg kwijt was. Ik stond gewoon stil (rotonde) en ik moest omkeren en u-turns maken... heel vreemd. Net alsof de communicatie tussen software en gps niet optimaal is. Als ik stil sta hoef ik geen herberekening te krijgen, toch?
Is er niemand die de oplossing voor dit probleem heeft?hwmook schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:45:
Beste Allemaal,
Al een tijdje ben ik in het bezit van een Nokia E90. Na een tijdje zonder navigatie gezeten te hebben nu McGuider geinstalleerd. Hier onder alle gegevens:
Toestel: Nokia E90 (geintegreede GPS9600)
Versie: McGuider 760.731
Kaarten: BeNeLux
Installatie verliep soepel, programma draait ook gewoon op m'n E90 enkel 1 probleem hij blijft maar zoeken naar een bruikbaar signaal. En geeft het volgende aan op het beeldscherm:
Wachten op bruikbaar signaal
GPS-antenne controleren
naast deze tekst staan dan enkele streepjes (soort equilizer) vervolgens duurt het erg lang voordat ik een signaal krijg, daarna laad hij gelijk de plek waar ik me op dat moment bevind en daarna geeft hij wederom de zelfde tekst dat er geen signaal is (zoals hierboven) Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe of hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Waar heb je het upi bestand in gezet en het icoontje. Heb namelijk een ov2 bestand gedownload die heb ik omgezet in upi en er zat een voetbalveld icoontje bij.edvdvc schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:34:
Weet iemand toevalling of je ook My Poi voetbal clubvinder kunt converteren naar McGuider?
Of is er een andere oplossing om alle voetbalclubs in Nederland toe te voegen.
Alvast bedankt
Zou je mij kunnen uitleggen hoe dat werkt in sygic mcguider ben namelijk echt een leek op dat gebied.
Alvast bedankt!!!
Rob/bor4711, om je met dit probleem te helpen, moeten we dus natuurlijk wel weten welke versie van McGuider je in je bezit hebt. Daarnaast heb ik het vermoeden dat je niet een Asus A969 hebt, maar een A696 (want de A969 bestaat zo ver als ik weet niet). Deze machine staat bij Sygic op de lijst van ondersteunde pda's. Dus normaal gesproken zo McGuider zo uit de doos moeten werken.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:45:
Hallo
Rob
Als je McGuider hebt gekocht, dan wordt deze aangeleverd in de vorm van een SD-card die je alleen maar in de pda/smartphone hoeft te stoppen, waarna het zou moeten werken. Als ik zo door dit topic heen lees, dan kan ik weinig tot geen problemen ontdekken met Windows Mobile apparaten, dus de oorzaak moet ergens anders gezocht worden. Probeer bijvoorbeeld eens te kijken of je met Google Maps wel een fix kunt krijgen. Vergeet trouwens niet dat het krijgen van een fix de allereerste keer best een tijd kan duren, zeer zeker als je omringt bent door (hoge) gebouwen.
Dus:
- Kijk of je gps wel met Google Map werkt
- Vermeld de McGuider versie die je gebruikt
- Lees dit topic eens rustig door
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Heb vandaag de McGuider binnen gekregen
en alles werkt perfect,was vroeger een verstokt tomtom man maar daar ze geen update meer doen van navigator 6 op mijn nokia e51 ben ik overgestapt bij deze zijn ze een klant kwijt
maar heb paar vraagjes
1/ hoe kan ik favorieten toevoegen?
2/zou er in de toekomst een mogelijkheid zijn dat men kan navigeren vanuit contacten?
3/heb in wagen parrot 3200 maar de stem komt altijd door mijn parrot kan die afgezet worden zonder dat ik de verbinding verbreek?
dank u
en alles werkt perfect,was vroeger een verstokt tomtom man maar daar ze geen update meer doen van navigator 6 op mijn nokia e51 ben ik overgestapt bij deze zijn ze een klant kwijt
maar heb paar vraagjes
1/ hoe kan ik favorieten toevoegen?
2/zou er in de toekomst een mogelijkheid zijn dat men kan navigeren vanuit contacten?
3/heb in wagen parrot 3200 maar de stem komt altijd door mijn parrot kan die afgezet worden zonder dat ik de verbinding verbreek?
dank u
Ik heb in ieder geval antwoord op vraag 1, nadat ik ook lang aan het zoeken ben geweest hoe dat moest. In 'NP beheer' moet je 'Voeg nuttige plaats toe' kiezen, dan 'Adres' kiezen en als je het juiste adres hebt gekozen de categorie 'Favorieten' kiezen.
Ik werk ook met een Parrot BT carkit, maar ook Tomtom kwam altijd over de carkit, dat kon ik nergetns uitzetten. Ik gebruik trouwens de Nokia E61i.
Ik werk ook met een Parrot BT carkit, maar ook Tomtom kwam altijd over de carkit, dat kon ik nergetns uitzetten. Ik gebruik trouwens de Nokia E61i.
En zo is het maar net.
Verwijderd
Te vroeg bedankt voor je reactie, Het is inderdaad de A696 en heb hem speciaal gekocht omdat deze in het lijstje van Sygic staat.
De versie die ik heb heb ik via een link van Sygic kunnen douwnloden, deze link werd opgestuurd om deze te kunnen proberen. versie 750.408
Een versie van igo werkt perfect dus mijn gps op com 5 werkt.
Als ik in Mc guider automatisch de gps poort op laat zoeken komt deze met de melding dat er geen verbinding met bluetooth gemaakt kan worden, daarna zet ik com 5 met de hand aan en probeer iedere bitrate geen fix. blijft ook rood staan ipv wit.
Graag een reachtie
De versie die ik heb heb ik via een link van Sygic kunnen douwnloden, deze link werd opgestuurd om deze te kunnen proberen. versie 750.408
Als ik in Mc guider automatisch de gps poort op laat zoeken komt deze met de melding dat er geen verbinding met bluetooth gemaakt kan worden, daarna zet ik com 5 met de hand aan en probeer iedere bitrate geen fix. blijft ook rood staan ipv wit.
Graag een reachtie
Als het goed is krijg ik komende week de tweede versie van MCGuider in mijn mailbox om te testen voordat tie in de final stadia gaat.. 
@hierboven; citeer de volgende keer even het bericht waar je op reageert, dat maakt het iets makkelijker om de discussie te volgen
@hierboven; citeer de volgende keer even het bericht waar je op reageert, dat maakt het iets makkelijker om de discussie te volgen
[ Voor 33% gewijzigd door BastiaanN op 01-10-2008 18:42 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
ik gok dat de meneer boven jou Ralph Smeets bedoeld.BastiaanN schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:40:
Die heeft namelijk 'te vroeg' in zijn ondertitel staan
Maar je hebt wel een punt, citeren maakt het makkelijker
Verwijderd
Ik heb geen abonnement.admiral866 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:11:
offtopic:
Maar wel file informatie in Route66.
Kan niet zeggen, dat het echt goed werkt.
Hmmm... vreemd. Wat gebeurt er als je bluetooth wel aanzet?Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:22:
Te vroeg bedankt voor je reactie, Het is inderdaad de A696 en heb hem speciaal gekocht omdat deze in het lijstje van Sygic staat.
Graag een reachtie
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Te vroeg,Ralph Smeets schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:51:
[...]
Hmmm... vreemd. Wat gebeurt er als je bluetooth wel aanzet?
Als ik bluetooth aanzet kom ik aan het einde van het verhaal in een scherm ( die leeg is ) om een bluetooth aparaat aan te klikken maar er staat niets.
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:21:
Te vroeg,
Als ik bluetooth aanzet kom ik aan het einde van het verhaal in een scherm ( die leeg is ) om een bluetooth aparaat aan te klikken maar er staat niets.
hehehe, 'te vroeg' is mijn ondertitel, verwijzend naar een groot verlies binnen de Tweakers-community. Ik heet Ralph, zoals er net boven staat.
Maar nu on-topic, vreemd, het lijkt er dus echt op alsof McGuider je interne GPS niet kan vinden. Uit je verhaal kan ik opmaken dat je zo goed als alle combinaties van poort en McGuider al hebt geprobeerd. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is contact opnemen met Sygic,.
Mestreechs volksleed:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een navigatiepakketje voor op m'n Nokia E71, en Sygic McGuider lijkt me erg goed: Werkt snel genoeg en ook de prijs is gunstig. Momenteel dus wat aan het stoeien met zogeheten piet piraat-versies om een keuze te maken. Helaas kun je geen demo's van dit soort software krijgen en da's wel jammer.
Maar goed, probleempje waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden: Telefoon verbindt met ingebouwde carkit (Blue&Me optie in Alfa Romeo) en dat werkt verder helemaal goed. De sms-applicatie geeft gewoon z'n geluidje via de telefoon, het belgebeuren hoor ik via de carkit. Audioafhandeling gaat dus goed. Alleen Sygic's instructies lijken naar de carkit te gaan, maar ook daar hoor ik niets over, terwijl smsgeluiden wel naar de telefoon gaan. Ik heb geen instelling kunnen vinden waar dit opgelost is. De versie is 7.50408 build 0/630 D, op een E71 dus.
Mocht dit werken, dan lijkt dit me wel de applicatie te worden om aan te schaffen, dus ik hoop dat er een oplossing is om de audio gewoon via het telefoonspeakertje te laten lopen.
Maar goed, probleempje waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden: Telefoon verbindt met ingebouwde carkit (Blue&Me optie in Alfa Romeo) en dat werkt verder helemaal goed. De sms-applicatie geeft gewoon z'n geluidje via de telefoon, het belgebeuren hoor ik via de carkit. Audioafhandeling gaat dus goed. Alleen Sygic's instructies lijken naar de carkit te gaan, maar ook daar hoor ik niets over, terwijl smsgeluiden wel naar de telefoon gaan. Ik heb geen instelling kunnen vinden waar dit opgelost is. De versie is 7.50408 build 0/630 D, op een E71 dus.
Mocht dit werken, dan lijkt dit me wel de applicatie te worden om aan te schaffen, dus ik hoop dat er een oplossing is om de audio gewoon via het telefoonspeakertje te laten lopen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
OK, inmiddels een update gevonden naar 7.60.731, eens zien wat dat brengt. Hij heeft alleen weinig zin in het onthouden van m'n home-locatie.
Dat is een bug, dan heb je deze waarschijnlijk ingesteld door te kiezen voor "Navigaar Naar ->" en dan huisadres. Dan krijg je de melding dat je hem niet hebt ingesteld en dan stel je hem daar in. Hij wordt alleen onthouden als je hem via de instellingen opslaat en daarna navigeert naar het huisadres.Hillie schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:21:
OK, inmiddels een update gevonden naar 7.60.731, eens zien wat dat brengt. Hij heeft alleen weinig zin in het onthouden van m'n home-locatie.
Nee, ik stel hem in in settings, maar dan lijkt 'ie hem niet te pakken. Misschien omdat ik de nieuwere versie over de oude zwik op m'n kaartje heb gekopieerd? Ach ja. Oude favorites bleven trouwens wel opgeslagen.
edit: Probleempje met home-locatie lijkt opgelost, dus da's mooi. Nu nog even zien of 'ie ook nog wil babbelen over het telefoonspeakertje als m'n carkit verbonden is met deze versie. Straks eens naar de supermarkt scheuren en weer terug.
edit: Probleempje met home-locatie lijkt opgelost, dus da's mooi. Nu nog even zien of 'ie ook nog wil babbelen over het telefoonspeakertje als m'n carkit verbonden is met deze versie. Straks eens naar de supermarkt scheuren en weer terug.
[ Voor 36% gewijzigd door Hillie op 04-10-2008 15:16 ]
Ik zit er ook steeds meer over te denken om McGuider aan te schaffen. Ik draai nu ook een zgh. "piet piraat" versie, maar dan van Drive (snap nog steeds dat hele gedoe met versies en het verschil tussen McGuider en Drive niet.... welke wordt nou doorontwikkeld en is de nieuwste?).
In ieder geval: Op een ritje van Almere naar Harderwijk deed hij het uitstekend! Ook het noemen van de n-wegen en wat andere details viel bij mijn vriendin (die altijd rijdt) erg in de smaak in vergelijking met wat we altijd gebruikten op m'n k800i (Nav4all).
Ik heb ook nog Garmin Mobile XT versie 5 (de nieuwe) geprobeerd en die blijf ik echt een draak vinden. Ik had gehoopt dat er op interface gebied wat verterd was, maar ik blijf de kaarten erg onprettig ivnden (visueel) en ook de gesproken instructies klinken erg onprettig.
Is er al nieuws rond de 'grote' update voor McGuider?
In ieder geval: Op een ritje van Almere naar Harderwijk deed hij het uitstekend! Ook het noemen van de n-wegen en wat andere details viel bij mijn vriendin (die altijd rijdt) erg in de smaak in vergelijking met wat we altijd gebruikten op m'n k800i (Nav4all).
Ik heb ook nog Garmin Mobile XT versie 5 (de nieuwe) geprobeerd en die blijf ik echt een draak vinden. Ik had gehoopt dat er op interface gebied wat verterd was, maar ik blijf de kaarten erg onprettig ivnden (visueel) en ook de gesproken instructies klinken erg onprettig.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
*aub niet crossposten*
[ Voor 91% gewijzigd door pven op 05-10-2008 09:35 ]
Verwijderd
Ik heb de nieuwste versie op mijn e51 draaien.
Maar draait super langzaam, vind ik i.v.m. tomtom
als je verkeerd rijd duurt het redelijk lang voordat hij herberekend.
Heeft iemand hem anders ook op zijn nokia e 51 draaien?
Ik hoor het graag
Ik hoor het graag
Er zit eigenlijk geen verschil tussen. Echter hebben ze voor McGuider een partnerschap met TeleAtlas en Drive is meer voor OEM fabrikanten en bedrijven die hun eigen navigatie systeem willen integreren. Ze worden dus beide actief ontwikkeld alleen is de McGuider versie bedoeld voor de particulier.eymey schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:22:
Ik zit er ook steeds meer over te denken om McGuider aan te schaffen. Ik draai nu ook een zgh. "piet piraat" versie, maar dan van Drive (snap nog steeds dat hele gedoe met versies en het verschil tussen McGuider en Drive niet.... welke wordt nou doorontwikkeld en is de nieuwste?).
Ik krijg hem met een beetje geluk komende week binnen om nog te testen en misschien nog wat laatste bugs eruit te halen voordat hij final gaateymey schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:22:
Beide punten kloppen, het is echter al voor een groot deel verbeterd in de nieuwe Sygic versie.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:08:
[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 05-10-2008 12:25 ]
Duidelijke infoBastiaanN schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:24:
[...]
Er zit eigenlijk geen verschil tussen. Echter hebben ze voor McGuider een partnerschap met TeleAtlas en Drive is meer voor OEM fabrikanten en bedrijven die hun eigen navigatie systeem willen integreren. Ze worden dus beide actief ontwikkeld alleen is de McGuider versie bedoeld voor de particulier.
[...]
Ik krijg hem met een beetje geluk komende week binnen om nog te testen en misschien nog wat laatste bugs eruit te halen voordat hij final gaat
[...]
Beide punten kloppen, het is echter al voor een groot deel verbeterd in de nieuwe Sygic versie.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor zover ik weet staat er geen Benelux versie gepland.eymey schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:26:
[...]
Duidelijke info. Komt er eigenlijk ook nog een goedkopere versie voor alleen BeNeLux of blijft er alleen de Europese versie?
Verwijderd
Goedenmorgen,
Ik heb mcguider geinstaleerd op mijn omnia.
Daarin de mappen benelux en later duitsland bijgeplaatst.
Map germany en Germany.mlm bestand.
Tijden het inladen van de kaarten, kan ik aleen kiezen tussen benelux of duitsland.
Is er een mogelijkheid om die samen te laden.
Tijden het inladen van de kaarten, kan ik aleen kiezen tussen benelux of duitsland.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 09:39 ]
Verwijderd
Ik heb de nieuwste versie draaien op een N 73 .Alles werkt naar behoren maar het vreemde is dat ik meestal een halve fix heb. Soms bij regenachtig weer heb ik een volle fix. Bij een halve fix loopt de cursor ca 300 meter achter op werkelijkheid. Bij een volle fix loopt de cursor goed. Wie weet wat ik daaraan kan doen om een volle fix te krijgen? Een instelling of zoiets?? Ik heb dus geen zin in aldoor maar in de regen te rijden en te navigeren.
Ik heb een bluetooth ontvanger Keychain GPS 2000 met 51 kanalen. Dat zou toch ruimschoots voldoende moeten zijn neem ik aan.
Ik wacht reactie af
Ik heb een bluetooth ontvanger Keychain GPS 2000 met 51 kanalen. Dat zou toch ruimschoots voldoende moeten zijn neem ik aan.
Ik wacht reactie af
Dat is vrij simpel, je kan gewoon een .mlm-bestand aanmaken of wijzigen met notepad.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:36:
Goedenmorgen,
In dat bestand zet je:
[BEL]
[NLD]
[LUX]
[GER]
Als je die laad in Sygic dan heb je alle vier de landen geladen. Op deze manier kun je alle landen aan elkaar koppelen.
Verwijderd
Het is gelukt, bedankt voor je antwoord.Mister_Gaus schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
Dat is vrij simpel, je kan gewoon een .mlm-bestand aanmaken of wijzigen met notepad.
In dat bestand zet je:
[BEL]
[NLD]
[LUX]
[GER]
Als je die laad in Sygic dan heb je alle vier de landen geladen. Op deze manier kun je alle landen aan elkaar koppelen.
Nog steeds niemand die hier een oplossing voor heeft, of kijk ik iets verschikkelijk over het hoofd?hwmook schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:45:
Beste Allemaal,
Al een tijdje ben ik in het bezit van een Nokia E90. Na een tijdje zonder navigatie gezeten te hebben nu McGuider geinstalleerd. Hier onder alle gegevens:
Toestel: Nokia E90 (geintegreede GPS9600)
Versie: McGuider 760.731
Kaarten: BeNeLux
Installatie verliep soepel, programma draait ook gewoon op m'n E90 enkel 1 probleem hij blijft maar zoeken naar een bruikbaar signaal. En geeft het volgende aan op het beeldscherm:
Wachten op bruikbaar signaal
GPS-antenne controleren
naast deze tekst staan dan enkele streepjes (soort equilizer) vervolgens duurt het erg lang voordat ik een signaal krijg, daarna laad hij gelijk de plek waar ik me op dat moment bevind en daarna geeft hij wederom de zelfde tekst dat er geen signaal is (zoals hierboven) Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe of hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
[ Voor 75% gewijzigd door hwmook op 06-10-2008 14:10 ]
Ik heb een E71, met vergelijkbaar ingebouwd GPS dingetje, en dat werkt, met dezelfde versie qua ontvangst goed.
Het probleem wat ik eerder had: McGuider stuurt audio naar bluetooth carkit (wil ik sowieso niet), maar komt niet door op carkit (waar dat wel gaat bij alle telefoonactiviteiten) en is dus helemaal stil. Ik zou graag zien dat je een audio-output kan kiezen voor symbian, want blijkbaar hebben andere applicaties ook die keuze (sms piept gewoon over telefoonspeakertje in de auto bij verbonden zijn met carkit).
Daarnaast heb ik hem vanmorgen de grote vuurdoop gegeven: Vanaf een mij redelijk onbekende locatie binnen Stockholm naar m'n kantoor net buiten de stad rijden. Er is altijd wel iets te doen qua werkzaamheden, waardoor je moet herberekenen. Dat gaat snel, maar de oplossingen zijn vaak kut. M'n Tomtom met kaartjes uit 2006 doet het beter, want deze app dwingt me continu tot U-turns (wat ik aangevinkt heb in het menu dat die vermeden moeten worden!!) en blaat dat ik linksaf moet slaan waar dat niet mag. Ook U-turns waar ik niet linksaf mag. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dus. Daarnaast zag ik dat ik een exit naar een van de twee snelwegen noordelijk (moest ik zijn) kon pakken, en da's altijd beter dan door de stad heen rondjes draaien. StomStom vindt dat ook, maar Sygic niet. Die wilde me continu om laten draaien en moeilijk laten doen. Ook gaat de software me net even te snel twijfelen als je bij een stoplicht staat "oh jee, er gebeurt niets.... hmmm, die miniscule GPS impuls maar gebruiken om de kaarten weer eens een rondje te draaien". Waardeloos dus, als je ergens stilstaat waar je totaal niet weet wat er aan de hand is en je voor een stoplicht in de rechtdoorrichting staat, maar sygic besloot net je kaart 90 graden te draaien waardoor je nu linksaf lijkt te moeten, in plaats van die gare u-turn te maken (no way).
Daarnaast krijg ik als ik van huis wegrij richting de stad, waar je bij een stoplicht even rechtdoor moet en dan richting rechts de snelweg op toch eerst een icoontje voor links. Mag daar weliswaar niet (pas 200 meter verder na het viaduct over de snelweg) en de route op de kaart zegt ook gewoon rechtsaf de snelweg op, maar goed.
Jammer. De software is snel en aardig vriendelijk, ziet er goed uit en leek veelbelovend. Ik vind het een tegenvaller. Gelukkig kunnen testen met piet piraat, maar het zou goed zijn als dit soort problemen opgelost wordt.
Het probleem wat ik eerder had: McGuider stuurt audio naar bluetooth carkit (wil ik sowieso niet), maar komt niet door op carkit (waar dat wel gaat bij alle telefoonactiviteiten) en is dus helemaal stil. Ik zou graag zien dat je een audio-output kan kiezen voor symbian, want blijkbaar hebben andere applicaties ook die keuze (sms piept gewoon over telefoonspeakertje in de auto bij verbonden zijn met carkit).
Daarnaast heb ik hem vanmorgen de grote vuurdoop gegeven: Vanaf een mij redelijk onbekende locatie binnen Stockholm naar m'n kantoor net buiten de stad rijden. Er is altijd wel iets te doen qua werkzaamheden, waardoor je moet herberekenen. Dat gaat snel, maar de oplossingen zijn vaak kut. M'n Tomtom met kaartjes uit 2006 doet het beter, want deze app dwingt me continu tot U-turns (wat ik aangevinkt heb in het menu dat die vermeden moeten worden!!) en blaat dat ik linksaf moet slaan waar dat niet mag. Ook U-turns waar ik niet linksaf mag. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dus. Daarnaast zag ik dat ik een exit naar een van de twee snelwegen noordelijk (moest ik zijn) kon pakken, en da's altijd beter dan door de stad heen rondjes draaien. StomStom vindt dat ook, maar Sygic niet. Die wilde me continu om laten draaien en moeilijk laten doen. Ook gaat de software me net even te snel twijfelen als je bij een stoplicht staat "oh jee, er gebeurt niets.... hmmm, die miniscule GPS impuls maar gebruiken om de kaarten weer eens een rondje te draaien". Waardeloos dus, als je ergens stilstaat waar je totaal niet weet wat er aan de hand is en je voor een stoplicht in de rechtdoorrichting staat, maar sygic besloot net je kaart 90 graden te draaien waardoor je nu linksaf lijkt te moeten, in plaats van die gare u-turn te maken (no way).
Daarnaast krijg ik als ik van huis wegrij richting de stad, waar je bij een stoplicht even rechtdoor moet en dan richting rechts de snelweg op toch eerst een icoontje voor links. Mag daar weliswaar niet (pas 200 meter verder na het viaduct over de snelweg) en de route op de kaart zegt ook gewoon rechtsaf de snelweg op, maar goed.
Jammer. De software is snel en aardig vriendelijk, ziet er goed uit en leek veelbelovend. Ik vind het een tegenvaller. Gelukkig kunnen testen met piet piraat, maar het zou goed zijn als dit soort problemen opgelost wordt.
Het 'probleem' met de voice heb ik ook inderdaad. (Nokia N82 overigens)Hillie schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:55:
Nee, ik stel hem in in settings, maar dan lijkt 'ie hem niet te pakken. Misschien omdat ik de nieuwere versie over de oude zwik op m'n kaartje heb gekopieerd? Ach ja. Oude favorites bleven trouwens wel opgeslagen.
Zelf heb ik een Pioneer D3-BT in mijn auto, hij connect keurig met de carkit, maar maakt ook gebruik van de bluetooth audio functie.
Als ik de radio op BT-Audio zet hoor ik telkens de stem van de navigatie, enig 'probleem' is wel dat ik dan geen radio kan luisteren.
Benieuwd of dit ergens in te stellen is vanuit McGuider.
Verwijderd
Uitdaging:
Probeer eens te navigeren naar de Aart van der Leeuwlaan 1104 in Delft...vanaf een willekeurige lokatie...
Probeer eens te navigeren naar de Aart van der Leeuwlaan 1104 in Delft...vanaf een willekeurige lokatie...
grappig, ik kom tot 54 meterVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:09:
Uitdaging:
Tijd van werken, tijd van rusten
Blijft steken op 54 Meter op 7.50 en 64 Meter op 7.60Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:09:
Uitdaging:
Verwijderd
Ik zou even moeten kijken welke versie ik nu draai.... Heb de legale 7.50 en een wat nieuwere probeer versie vanwege nieuwsgierigheid. Ik dus ook.... 54 meter, en maar blijven rekenen... terwijl als ik daar ben en naar huis wil, heeft ie er geen enkel probleem mee... Het zou eraan kunnen liggen dat de parkeerplaats daar bestaat uit een klein "doolhofje" met wat knikken en bochten erin. Misschien dat Sygic niet kan kiezen tussen linksom of rechtsom bij gelijke lengte?BastiaanN schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:49:
[...]
Blijft steken op 54 Meter op 7.50 en 64 Meter op 7.60
Zojuist de officiele software geinstalleerd op mijn HTC Mteor. De gps vinden was wel even tricky, maar werkt nu toch.
Voorzover nog niet bekend: vooraf een route plannen van A naar B zonder gps-onvangst kan wel.
Via de optie 'Reisschema' vertrek- en eindpunt invoeren. Dan op vertrekpunt klikken en 'gebruik als startpunt' selecteren.Wanneer je het scherm verlaat via 'klaar' vraagt het programma of je de route van dit reisschema wil berekenen. Daarna wordt de kaart getoond met de route-details.
Iets omslachtiger dan TT, maar werkt toch. Nu de contactpersonen nog intergreren......
Voorzover nog niet bekend: vooraf een route plannen van A naar B zonder gps-onvangst kan wel.
Via de optie 'Reisschema' vertrek- en eindpunt invoeren. Dan op vertrekpunt klikken en 'gebruik als startpunt' selecteren.Wanneer je het scherm verlaat via 'klaar' vraagt het programma of je de route van dit reisschema wil berekenen. Daarna wordt de kaart getoond met de route-details.
Iets omslachtiger dan TT, maar werkt toch. Nu de contactpersonen nog intergreren......
LOL, bij mijn Piet P versie blijft ie inderdaad ook steken op 54m...BastiaanN schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:49:
[...]
Blijft steken op 54 Meter op 7.50 en 64 Meter op 7.60
Kan iemand navigeren naar Zeeweg 52, Egmond aan Zee? Of naar een willekeurige straat in Mijdrecht?
Ik ben er opzich heel erg tevreden mee, het navigeren naar plaatsen die ie wel kent gaat goed en nauwkeurig, maar afgelopen week ben ik al drie plaatsen tegen gekomen die wel op de kaart staan als je er naar zoekt, maar niet als je een adres invult ...
Verwijderd
Oude kaarten terug zetten helpt.
Deze zijn net zo gedetaileerd alleen freten ze meer geheugen.
Nieuwe kaarten zijn kleiner en deze werken per gemeente.
Dus tik bij kleine plaatsnamen eerst de gemeente in en adres dan heeft tie em zo.
Deze zijn net zo gedetaileerd alleen freten ze meer geheugen.
Nieuwe kaarten zijn kleiner en deze werken per gemeente.
Dus tik bij kleine plaatsnamen eerst de gemeente in en adres dan heeft tie em zo.
Ik heb het in ieder geval aangemeld als zijnde een bug bij SygicVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:17:
[...]
Ik zou even moeten kijken welke versie ik nu draai.... Heb de legale 7.50 en een wat nieuwere probeer versie vanwege nieuwsgierigheid. Ik dus ook.... 54 meter, en maar blijven rekenen... terwijl als ik daar ben en naar huis wil, heeft ie er geen enkel probleem mee... Het zou eraan kunnen liggen dat de parkeerplaats daar bestaat uit een klein "doolhofje" met wat knikken en bochten erin. Misschien dat Sygic niet kan kiezen tussen linksom of rechtsom bij gelijke lengte?
Jullie toch ook?
Ik vind het gewoon erg prettig op de wijze waarop Sygic met vragen van gebruikers omgaat en er ook daadwerkelijk wat mee doet. Juist om die reden vind ik het plezierig om dan ook tijd te steken in het testen en het melden van foutjes e.d.
Ik draai de laatste versie op mijn E51 en dat gaat prima. Niet zo goed als TomTom maar ik ben er uitermate tevreden mee! Nu nog even wachten op de nieuwste versie waar toch aardig wat bugfixes en verbeteringen inzitten.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:08:
Ik heb de nieuwste versie op mijn e51 draaien.
Ik hoor het graag
Verwijderd
Ik in ieder geval wel
Ook maar even een melding van maken danVerwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:20:
[...]
Ik in ieder geval welNog een bug: Hoogte aanduiding onder de 0 meter worden niet aangegeven, terwijl ze in de GPS status wel vermeld worden... lastig in nederland
Eigenlijk ga ik er vanuit van niet. Ik denk dat je een "Unexpected Error" krijgt.etienne1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:21:
Gaat Sygic Mc Guider 7.54 werken op de nieuwe Nokia 5800 Xpressmusic met S60 versie 5 aan boord?
[ Voor 30% gewijzigd door BastiaanN op 11-10-2008 13:24 ]
Verwijderd
.Hallo
Wie kan me uit leggen of op de Sygic V7.60.731 de TMC info werkt
in de vorige versie zat er een ongeval symbole op en de nieuwe versie heeft dit niet meer
Hoe weet ik dat deze dan op de nieuwe versie werkt en wat krijg men te
zien als er info is
ik heb er een GNS antenne op zitten die bij andere software wel werkt Mio IGO8
heeft er iemand ervaring mee
en wat moet ik precies doen op deze werkend te krijgen
Alvast bedankt
in de vorige versie zat er een ongeval symbole op en de nieuwe versie heeft dit niet meer
zien als er info is
Alvast bedankt
[ Voor 198% gewijzigd door een moderator op 14-10-2008 12:44 ]
TMC komt in de final versie van 7.60, en die is er nog niet. Dus nog even wachtenVerwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:14:
Hallo
zien als er info is
Alvast bedankt
Verwijderd
Bedankt voor de reactie
ik dacht dat dit al de nieuwe versie was
en ben dat er info boven de weg wordt weer gegeven en ook nog rijbaan assistent
er zo zeer tevreden over, ik heb ook TT7.45 maar deze heeft er geen TMC inzitten
dus moet ik wachten op de finel versie, weet er al iemand waneer deze uitkomt en welke versie zal dit dan zijn.
er zit wel TMC op, als ik de gps handmatig instel, staat er heeft u TMC ,ik druk op ja, en krijg dan een selectie te zien van compoorten waaruit ik moet selecteren, Maar welke ......
ook nog iets anders als ik op Sygic site ga kijken staat er een demo foto op waar er een soort eifeltoren op te zien is, klopt dit in het echt of is dit gewoon een relame foto, ik krijg er geen 3D foto te zien.
Hoe komt dat moet er ondersteuning van de hardware voor zijn, zoals vroeger dat was op de PC pas als er Voodoo kaart op geinstalleerd was kreeg je dan ook pas echte borden te zien en bomen.
Of zie ik dat verkeert
er zo zeer tevreden over, ik heb ook TT7.45 maar deze heeft er geen TMC inzitten
dus moet ik wachten op de finel versie, weet er al iemand waneer deze uitkomt en welke versie zal dit dan zijn.
er zit wel TMC op, als ik de gps handmatig instel, staat er heeft u TMC ,ik druk op ja, en krijg dan een selectie te zien van compoorten waaruit ik moet selecteren, Maar welke ......
ook nog iets anders als ik op Sygic site ga kijken staat er een demo foto op waar er een soort eifeltoren op te zien is, klopt dit in het echt of is dit gewoon een relame foto, ik krijg er geen 3D foto te zien.
Hoe komt dat moet er ondersteuning van de hardware voor zijn, zoals vroeger dat was op de PC pas als er Voodoo kaart op geinstalleerd was kreeg je dan ook pas echte borden te zien en bomen.
Of zie ik dat verkeert
Verwijderd
Bedankt voor de reactie
Het is voor Window CE 5.0
Of zie ik dat verkeert
Het is voor Window CE 5.0
Of zie ik dat verkeert
weet iemand wanneer de versie 7.60 gaat beschikbaar zijn en wanneer er en nieuwe update komt voor de kaarten?
Moeten we dit nu elke keer blijven herhalen? gebruik de search die is er niet voor niets1475paul schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:42:
weet iemand wanneer de versie 7.60 gaat beschikbaar zijn en wanneer er en nieuwe update komt voor de kaarten?
Verwijderd
Ja1475paul schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:42:
Ik draai nu 7.60731 met kaartversie 7.54 en wil ook hier even mijn bevindingen plaatsen. Misschien dat deze ook nuttig zijn voor bug vermeldingen richting de developers? (overigens: Ik overweeg serieus de aanschaf van de final, maar zit nog met wat nijpende dingen die me terug houden...)
Om te beginnen draait hij aardig op de Nokia N96. Hij is werkend te krijgen door de inhoud die je normaal op SD hebt staan in het massa-opslag geheugen te zetten. Blijkbaar is het zoeken naar de Sygic bestanden op de E: drive hard-coded.
1. Hij werkt af en toe erg traag op de N96. Toen we afrit "Strand Nulde" van de A28 richting Zwolle moesten hebben gaf het prog. bv. aan dat we over 600 meter de afslag moesten hebben, terwijl we er al bijna waren.
Dit gedrag trad gisteren opnieuw over toen we vanaf afslag Apeldoorn Zuid richting Beekbergen reden en we vanaf de Kayersdijk rechtsaf richting Hanzengraaf moesten. Deze afslag gaf hij pas aan toen we al lang op de Hanzengraaf zaten.
2. In Apeldoorn lopen veel wegen in een smalle bocht, vaak overgaand in een andere straatnaam. (bv. Loolaan -> Wilh. drukkerlaan, etc.). Sygic blijft iedere keer stug vermelden dat we "rechts af moeten", met ook de afbeelding van een scherpe bocht, terwijl je dan dus echt hard rechtsaf zou slaan. In Amsterdam zegt hij daarentegen wel weer dat je "flauw af moet buigen"
3. Vanuit de Flevopolder kwamen we net over de brug bij Nijkerk heen en moesten richting Ermelo. Normaal ga je dan de A28 op. Echter, Sygic gaf al een paar hond meter te vroeg een afslag naar LInks aan (Zeedijk), maar daar mag je nieteens rijden
. Bovendien zou het absoluut niet de snelste route zijn.
Zoals jullie zien dus inderdaad echt nog een paar grove fouten, waarvan het te laat melden van instructies toch de ergste is. Sowieso is het pgoramma ook vrij sloom, bv. in het volgen van bochten die je maakt. Ik hoop dat ze hier nog een heleboel aan kunnen optimaliseren en dat het niet aan de N96 ligt (die naar verluid een tragere processor heeft dan bv. van de N95 of N95-8GB).
Om te beginnen draait hij aardig op de Nokia N96. Hij is werkend te krijgen door de inhoud die je normaal op SD hebt staan in het massa-opslag geheugen te zetten. Blijkbaar is het zoeken naar de Sygic bestanden op de E: drive hard-coded.
1. Hij werkt af en toe erg traag op de N96. Toen we afrit "Strand Nulde" van de A28 richting Zwolle moesten hebben gaf het prog. bv. aan dat we over 600 meter de afslag moesten hebben, terwijl we er al bijna waren.
Dit gedrag trad gisteren opnieuw over toen we vanaf afslag Apeldoorn Zuid richting Beekbergen reden en we vanaf de Kayersdijk rechtsaf richting Hanzengraaf moesten. Deze afslag gaf hij pas aan toen we al lang op de Hanzengraaf zaten.
2. In Apeldoorn lopen veel wegen in een smalle bocht, vaak overgaand in een andere straatnaam. (bv. Loolaan -> Wilh. drukkerlaan, etc.). Sygic blijft iedere keer stug vermelden dat we "rechts af moeten", met ook de afbeelding van een scherpe bocht, terwijl je dan dus echt hard rechtsaf zou slaan. In Amsterdam zegt hij daarentegen wel weer dat je "flauw af moet buigen"
3. Vanuit de Flevopolder kwamen we net over de brug bij Nijkerk heen en moesten richting Ermelo. Normaal ga je dan de A28 op. Echter, Sygic gaf al een paar hond meter te vroeg een afslag naar LInks aan (Zeedijk), maar daar mag je nieteens rijden
Zoals jullie zien dus inderdaad echt nog een paar grove fouten, waarvan het te laat melden van instructies toch de ergste is. Sowieso is het pgoramma ook vrij sloom, bv. in het volgen van bochten die je maakt. Ik hoop dat ze hier nog een heleboel aan kunnen optimaliseren en dat het niet aan de N96 ligt (die naar verluid een tragere processor heeft dan bv. van de N95 of N95-8GB).
Ik moet zeggen dat op mijn N82 de vertragingen vrijwel nihil zijn geworden met de 7.60.x beta's die ik heb ontvangen. Bij 7.52 had ik ook geen vertragingen, behalve als ik me verreden had of in een dicht bebouwd gebied reed. Met 7.60 heb ik dit gedrag al als stukken minder erg ervaren.
Weet TomTom overigens wel dat je daar niet mag rijden, of pak die daar ook de afslag? (mocht je in het bezit zijn van tomtom.)
Tom Tom heb ik nooit geprobeerdBastiaanN schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:25:
[...]
Ik moet zeggen dat op mijn N82 de vertragingen vrijwel nihil zijn geworden met de 7.60.x beta's die ik heb ontvangen. Bij 7.52 had ik ook geen vertragingen, behalve als ik me verreden had of in een dicht bebouwd gebied reed. Met 7.60 heb ik dit gedrag al als stukken minder erg ervaren.
Weet TomTom overigens wel dat je daar niet mag rijden, of pak die daar ook de afslag? (mocht je in het bezit zijn van tomtom.)
Verwijderd
Hoe draait die op de Touch Pro?Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:36:
[...]
Zijn er specifieke dingen die je wilt weten? Vriend van me heeft het net geïnstalleerd namelijk.
Er komt een speciale versie van Sygic voor VGA (Daimond,Touch Pro) schermen. Het hoe of wat weet ik nog niet, ik weet alleen dat die er komt
Verwijderd
jammer, ik heb wel interesse in dit product. Ik hou in ieder geval de site in de gaten. Ik neem aan dat diegenen die het gingen installeren op een TD of TP niet zo tevreden zijn over het beeld danBastiaanN schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:26:
[...]
Er komt een speciale versie van Sygic voor VGA (Daimond,Touch Pro) schermen. Het hoe of wat weet ik nog niet, ik weet alleen dat die er komt
Het werkt wel, alleen de iconen zijn niet berekend voor een VGA schermVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
jammer, ik heb wel interesse in dit product. Ik hou in ieder geval de site in de gaten. Ik neem aan dat diegenen die het gingen installeren op een TD of TP niet zo tevreden zijn over het beeld dan
Ik heb een Europese flitspalen lijst in upi formaat.
Is het de bedoeling dat ik de file in elke kaart directory moet zetten?
Verwijderd
Ik heb nog geen klachten van hem gehoord, alleen de iconen zijn klein. Aan de andere kant... de verkeersborden passen niet op het scherm van m'n N95 als ik kies voor "alle richtingen", dus dat zou bij de touch misschien weer wel goed uit kunnen komen... Alleen werkt dat nog niet bij de versie die hij draait...
Nee, in 1 land die in je multimap zit zetten is voldoende.Luke-san schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:16:
Ik heb een Europese flitspalen lijst in upi formaat.
Verwijderd
Hallo allemaal,
ook ik heb Sygic (versie 7.60731 build 0/1398D met kaarten 7.54 Q1) goed draaien op mijn N95. Eindelijk die interne GPS ipv mijn blauwe tand van Adapt. Ik zit alleen met een probleem:
die vervloekte spaarstand (zwart scherm met datum en tijd) komt steeds om de hoek kijken als ik aan het navigeren ben. Ik hoor dan de jonge dame nog wel maar zie niks meer op mijn scherm. Heeft iemand hier ook last van en enig id of dit op te lossen is?
Alvast bedankt
ook ik heb Sygic (versie 7.60731 build 0/1398D met kaarten 7.54 Q1) goed draaien op mijn N95. Eindelijk die interne GPS ipv mijn blauwe tand van Adapt. Ik zit alleen met een probleem:
die vervloekte spaarstand (zwart scherm met datum en tijd) komt steeds om de hoek kijken als ik aan het navigeren ben. Ik hoor dan de jonge dame nog wel maar zie niks meer op mijn scherm. Heeft iemand hier ook last van en enig id of dit op te lossen is?
Alvast bedankt
Ik had dit probleem ook, en ben er achter hoe je dit kan oplossen, eigenlijk heel simpel!Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:08:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt
Start Sygic > Instellingen > Geavanceerde Instellingen.
Zet bij Energiebeheer de schermverlichting op "Altijd Aan".
Bij mij stond deze op intelligente schermverlichting en dit zorgde voor de screensaver in beeld elke 90 seconde.
Verwijderd
Tx, dan blijf ik nog even wachten en hou mijn oude qtek 8300 met TT5.2 nog wel even aan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:22:
[...]
Ik heb nog geen klachten van hem gehoord, alleen de iconen zijn klein. Aan de andere kant... de verkeersborden passen niet op het scherm van m'n N95 als ik kies voor "alle richtingen", dus dat zou bij de touch misschien weer wel goed uit kunnen komen... Alleen werkt dat nog niet bij de versie die hij draait...
Verwijderd
Pt0x, dank je voor de snelle reactie.pt0x schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:46:
[...]
Ik had dit probleem ook, en ben er achter hoe je dit kan oplossen, eigenlijk heel simpel!
Start Sygic > Instellingen > Geavanceerde Instellingen.
Zet bij Energiebeheer de schermverlichting op "Altijd Aan".
Bij mij stond deze op intelligente schermverlichting en dit zorgde voor de screensaver in beeld elke 90 seconde.
Ik heb gister iets vreemds opgemerkt. Sinds ik McGuider op mijn N95 heb staan duurt het vinden van de sattelieten vrij lang, wanneer ik een andere applicatie gebruik gaat dit vrij snel. Nou heb ik het volgende ontdekt: wanneer ik asissted gps uit zet, dan gaat het juist bij McGuider weer snel en bij de andere applicaties langzaam. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Verwijderd
heb op mijn N95 ook Sygic MC Guider, en heb 1 keer de mogelijkheid gehad om bij extra>tijd de tijd gelijk te zetten met de tijd op internet. Daarna deze mogelijkheid niet meer gehad. Weet iemand waar ik die mogelijkheid weer kan vinden ?
Hier duurt het op de N96 ook behoorlijk lang om satelieten te vinden, ookal staan al lang en breed bijna alle staafjes op meer dan de helft. Het kan soms wel 5 minuten duren voor er 3-4 staafjes groen worden
.
werkt allemaal, ik kan de geluidjes selecteren bij men NP, maar dan krijg ik 'Unexpected Error' als ik begin te navigerenGh0stw4lk3r schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:40:
Mini tutorial om eigen flitspaalmelding/NP geluid toe te voegen in McGuider
de geluidsbestanden binnen McGuider zijn OGG bestanden met een wav extensie
wat je dus kan doen is:
Download een leuk wavje/mp3tje of whatever van het grote internet, of nog leuker, maak er zelf 1 of laat je vriending/kinderen wat inspreken, open deze met bijv Audacity(opnemen en cutten etc gaat ook goed met Audacity) en exporteer het bestand als OGG bestand. Hernoem het bestand.ogg naar bestand.wav en je geluidje zelf is klaar voor McGuider
Kopieer dit bestand naar de Res\sounds map waar onder andere ook Beep.wav etc staat
ga nu naar de map Res\skin en open de application.skin met notepad en zoek onderstaande code op en voeg het vetgedrukte toe (met aanpassing naar je juiste wav bestand , in mijn geval flitspaal.wav)
[...]
sla het bestand op en start McGuider op, als je nu een waarschuwing bij een nuttige plaats wilt hebben met je custom geluidje, Kies je dus voor waarschuwen bij NP en bij de keuze voor welk geluid zal je custom geluidje nu bovenaan staan.
Suc6
Heb al spaties uit de bestandsnamen gehaald ed. ...
N82 toestel
Is er alweer wat meer info over de release ?
kan niet wachten! haha
Mijn correspondent is met vakantiept0x schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:00:
Is er alweer wat meer info over de release ?kan niet wachten! haha
Correct, maar de BETA van de final bedoel ik (klinkt krom, ik weet hetVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:49:
De Sygic 7.60 (731) beta is toch al een hele tijd uit ?
Verwijderd
Ik gebruik sinds een tijdje naar volle tevredenheid McGuider op mijn Nokia E66.
Ik zou graag weten of het mogelijk is om reeds gemaakte routes te laden? Ik kan namelijk geen info hierover vinden.
Polleke
Ik zou graag weten of het mogelijk is om reeds gemaakte routes te laden? Ik kan namelijk geen info hierover vinden.
Polleke
Zoiets heet een Release Candidate.BastiaanN schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:50:
[...]
Correct, maar de BETA van de final bedoel ik (klinkt krom, ik weet het)
^ Wat hij zegt.
Verwijderd
Ik gebruik al een tijdje Mcguider versie 409 retail,gekocht via expansys.nl.
De software werkt goed, maar ik heb wel een probleem waar iemand mij misschien mee kan helpen:
Als ik mijn Nokia N95 gebruik met externe GPS (type Nokia LD-4W), wordt dit feilloos herkend door Mcguider en krijg ik een betere/snellere GPS-fix door het feit dat dit een externe GPS is.
Als ik dan vervolgens een andere externe GPS wil gebruiken (in dit geval BT carkit Parrot CK3200 LCD met ingebouwde GPS), wordt deze wel door TomTom herkend, maar niet door Mcguider.
Als ik nu met een schone telefoon alles opnieuw installeer, en vervolgens als eerste de Parrot koppel, wordt hierna mijn LD-4W niet meer herkend.
Het lijkt er dus zeer sterk op dat Mcguider alleen 1 externe GPS kan herkennen en vervolgens de tweede negeert, terwijl zoals reeds gezegd TomTom, die op dezelfde N95 is geinstalleerd,wel met beide externe GPS'sen overweg kan.
Heeft misschien iemand een idee hoe/of dit op te lossen is?
De software werkt goed, maar ik heb wel een probleem waar iemand mij misschien mee kan helpen:
Als ik mijn Nokia N95 gebruik met externe GPS (type Nokia LD-4W), wordt dit feilloos herkend door Mcguider en krijg ik een betere/snellere GPS-fix door het feit dat dit een externe GPS is.
Als ik dan vervolgens een andere externe GPS wil gebruiken (in dit geval BT carkit Parrot CK3200 LCD met ingebouwde GPS), wordt deze wel door TomTom herkend, maar niet door Mcguider.
Als ik nu met een schone telefoon alles opnieuw installeer, en vervolgens als eerste de Parrot koppel, wordt hierna mijn LD-4W niet meer herkend.
Het lijkt er dus zeer sterk op dat Mcguider alleen 1 externe GPS kan herkennen en vervolgens de tweede negeert, terwijl zoals reeds gezegd TomTom, die op dezelfde N95 is geinstalleerd,wel met beide externe GPS'sen overweg kan.
Heeft misschien iemand een idee hoe/of dit op te lossen is?
Alleen niet public, dus wel een bèta.
Verwijderd
ik heb een vraagje over de kaarten van Sygic. Is er een kaart van europa (net zoals bij Tomtom) of werkt Sygic alleen met losse landen?
en mocht het losse landen zijn, schakelt ie dan vanzelf tussen de landen?
Een RC is meestal ook niet public
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Hopelijk heeft ie dan de laatste versie mee, anders komt ie misschien niet meer terugBastiaanN schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:08:
[...]
Mijn correspondent is met vakantieheb helaas de beta versie nog niet ontvangen, komt snel hoop ik
Een vraag uit een ander topic maar hier neer gezet aangezien er hier misschien meer mensen kijken met een E51 dan in het E51 topic die Sygic gebruiken.
Zijn er mensen die de laatste versie van Sygic (versie 7.60.731) geinstalleerd krijgen op de E51. Ik krijgt een 'updatefout' en meer zegt ie niet. Vervolgens stopt ie. Iemand een idee wat het kan zijn? Er stond nog geen andere versie op dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Meerdere varianten deze versie geprobeerd, maar zelfde probleem... is dit toestel niet compatible met deze versie (nog) of ligt het aan mijn toetsel. Draait overigens de laatste firmware versie 2.00.34.36 dacht ik.
Zijn er mensen die de laatste versie van Sygic (versie 7.60.731) geinstalleerd krijgen op de E51. Ik krijgt een 'updatefout' en meer zegt ie niet. Vervolgens stopt ie. Iemand een idee wat het kan zijn? Er stond nog geen andere versie op dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Meerdere varianten deze versie geprobeerd, maar zelfde probleem... is dit toestel niet compatible met deze versie (nog) of ligt het aan mijn toetsel. Draait overigens de laatste firmware versie 2.00.34.36 dacht ik.
1) losse landenVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:34:
ik heb een vraagje over de kaarten van Sygic. Is er een kaart van europa (net zoals bij Tomtom) of werkt Sygic alleen met losse landen?
2) ja
Het ligt toch aan de andere versieanthonycd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:55:
Een vraag uit een ander topic maar hier neer gezet aangezien er hier misschien meer mensen kijken met een E51 dan in het E51 topic die Sygic gebruiken.
Eerst deze verwijderen en vervolgens de laatste versie installeren...
Huuuu... dus eerst 7.52 installeren, die verwijderen en dan 7.60 erop? Er heeft dus nog geen sygic op gestaan hiervoor... naja dat maar eens proberen danroxy707 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:02:
[...]
Het ligt toch aan de andere versie![]()
Eerst deze verwijderen en vervolgens de laatste versie installeren...
Verwijderd
Kan McGuider soms op 'pauze' resp. stand-by gezet worden?
De reden van deze vraag is dat je tijdens een lange reis zonder "stopcontact" (b.v. per bus) het programma en vooral de GPS ontvanger niet constant aan kunt laten, want dan heb je na een aantal uren niets meer aan je smartphone (of PDA). Dus als je onderweg weer eens wilt weten waar je bent en hoe lang resp. hoe ver het nog is, dan moet je steeds een reis plannen naar dezelfde eindbestemming.
Door gebruik te maken van 'Recente bestemming' of iets dergelijks valt dat laatste natuurlijk wel mee, maar de navigatie op kunnen schorten is uiteraard handiger. Bovendien opent dat de mogelijkheid dat als van een reis b.v. ook de afgelegde afstand getoond zou worden, dat die informatie na het hervatten nog correct is.
N.B. Wat zou de smartphone/PDA doen als je de GPS uitschakelt en McGuider actief laat?
Wordt de processor dan soms zodanig belast dat de overige functies traag worden of blokkeren en wordt het stroomverbruik daardoor relatief hoog?
P.S. Niet voorstellen dat ik dat gewoon even zelf moet proberen, want ik heb McGuider en een smartphone nog niet.
De reden van deze vraag is dat je tijdens een lange reis zonder "stopcontact" (b.v. per bus) het programma en vooral de GPS ontvanger niet constant aan kunt laten, want dan heb je na een aantal uren niets meer aan je smartphone (of PDA). Dus als je onderweg weer eens wilt weten waar je bent en hoe lang resp. hoe ver het nog is, dan moet je steeds een reis plannen naar dezelfde eindbestemming.
Door gebruik te maken van 'Recente bestemming' of iets dergelijks valt dat laatste natuurlijk wel mee, maar de navigatie op kunnen schorten is uiteraard handiger. Bovendien opent dat de mogelijkheid dat als van een reis b.v. ook de afgelegde afstand getoond zou worden, dat die informatie na het hervatten nog correct is.
N.B. Wat zou de smartphone/PDA doen als je de GPS uitschakelt en McGuider actief laat?
Wordt de processor dan soms zodanig belast dat de overige functies traag worden of blokkeren en wordt het stroomverbruik daardoor relatief hoog?
P.S. Niet voorstellen dat ik dat gewoon even zelf moet proberen, want ik heb McGuider en een smartphone nog niet.
De huidige 7.52 onthoudt de route niet maar de nieuwe 7.60 zal dat wel doen, daar kan je dus rustig McGuider afsluiten en later weer opstarten.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:34:
Kan McGuider soms op 'pauze' resp. stand-by gezet worden?
bij tomtom heb ik zelf ong 5 categorieën gemaakt met daarin elk 100tal klanten
ik heb deze echter geconverteerd voor gebruik met McGuider maar dit lukt dus niet
Ik kan bij tomtom navigeer naar POI en dan mijn categorie....alle klanten staan dan volgens afstand gerangschikt
Zou dit binnenkort mogelijk zijn in McGuider of ?
idem voor flitspalen....
ik heb laatste versie op e71
ik heb deze echter geconverteerd voor gebruik met McGuider maar dit lukt dus niet
Ik kan bij tomtom navigeer naar POI en dan mijn categorie....alle klanten staan dan volgens afstand gerangschikt
Zou dit binnenkort mogelijk zijn in McGuider of ?
idem voor flitspalen....
ik heb laatste versie op e71
Verwijderd
Maar als je de GPS uitzet, dan zou hij vanaf de huidige lokatie moeten gaan terugrekenen voor de afgelegde afstand, en er vanuit moeten gaan dat je ook daadwerkelijk die route hebt gereden, want hoe gaat hij anders zonder GPS de afgelegde weg bijhouden?Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:34:
... Bovendien opent dat de mogelijkheid dat als van een reis b.v. ook de afgelegde afstand getoond zou worden, dat die informatie na het hervatten nog correct is...
Als ik het verkeerd begrepen heb, even zeggen he?
Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.