Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wallie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:14:
[...]

Lijkt er wel op, ik gebruik 7.7 nu ook alweer een paar weken op m'n HTC S310 icm een bleutooth gps, en eigenlijk geen problemen ermee. Alleen heb ik nog geen echte handige manier gevonden om snel het volume aan te passen zonder helemaal naar het instellingen menu te gaan...
Met m'n nokia E66 kan ik gewoon de volumeknoppen van de telefoon gebruiken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267454

Hoi,

Ik gebruik sinds een paar weken Sygic 7.70 en heb geregeld problemen met de afbeeldingen voor trajectcontroles. Wanneer ik de controle reeds langben gepasseerd blijft de afbeelding in het scherm staan en deze gaat niet meer weg. Ik moet dan het programma opnieuw opstarten om de afbeelding weg te krijgen.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Krijg unexpected error en mc guider loopt vast zodra er een waarschuwing gegeven moet worden voor een NP (POI). Dit is de optie "waarschuwen in de buurt van NP". Heb al verschillende afstanden geprobeerd, verschillende geluiden, verschillende NP's.

Nokia N95 8 Gb, nieuwste firmware
Mc Guider versie 7.70 build 1458
Kaartversie: 7.80

Zodra ik alle waarschuwingen uitzet krijg ik geen unexpected errors meer. De NP's worden wel netjes weergeven op de kaart zoals ingesteld in de optie "NP's tonen/verbergen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 18:05
Met McGuider 7.70 (Build 1458D, kaart 7.80) kwam ik vanaf Driemond over de Provincialeweg naar Weesp. Direct na de brug over het Noord-Hollands kanaal wilde Sygic mij rechtsaf sturen, terwijl dat niet mag - je moet linksaf en dan met een bocht onder de brug door om daar te komen. Hoe kan ik dit aan Sygic doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Anoniem: 199679 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:43:
Ik zie niemand meer klagen over mcGuider, mag ik hieruit opmaken dat versie 7.7 goed loopt en naar aller tevredenheid werkt?
Bij mij nog steeds niet naar volle 100% tevredenheid... De snelheid en dergelijke zijn nu, zelfs op een Nokia n96, prima maar het afhandelen van snelwegen blijft een rariteit als je bv. even van te voren de route instructies wil doornemen. Hij blijft bij erg veel snelwegen (a6, maar ook knooppunten die je moet volgen) stug "NB" vermelden zonder dat je snapt wat er gebeurt terwijl hij bij andere snelwegen (A1 en A59) wel gewoon vermeldt dat je de snelweg op moet. Ook dat met een korrel zout, want je zit dan al op de oprit (die je m.b.v. "linksaf" of "rechtsaf" vanaf een kruis punt op bent gereden) en je kan dan dus al niet veel anders meer dan de snelweg op rijden :P.

Maar goed, verder werkt ie erg leuk. Als je deze nadelen voor lief neemt en je bent goed in multitasking (Je wil niet louter op de stem vertrouwen maar ook ff op het scherm kijkenw at er gebeurt) dan is het een aanrader.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ernstblaauw schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:24:
Met McGuider 7.70 (Build 1458D, kaart 7.80) kwam ik vanaf Driemond over de Provincialeweg naar Weesp. Direct na de brug over het Noord-Hollands kanaal wilde Sygic mij rechtsaf sturen, terwijl dat niet mag - je moet linksaf en dan met een bocht onder de brug door om daar te komen. Hoe kan ik dit aan Sygic doorgeven?
Haha... gisteren toen m'n vriendin en ik naar de Efteling gingen en ik "Europalaan 1" in Kaatsheuvel had opgegeven wilde hij ook dat we met de auto het land van Laaf binnen reden, ipv. gewoon naar de ingang van de parkeerplaatsen :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199679

ernstblaauw schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:24:
Dat kan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik wilde gisteren van bij mij thuis naar het centrum van Aalst (BE), gewoon als test want da's maar een ritje van ~3km.
Na 5min rekenen had hij nog steeds geen route... hij bleef hangen op 19m van de bestemming.
Hij had toen al meer dan 300.000 routes berekend en bleef maar doorgaan. :?
Heb iGO maar gestart, die deed het wel goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 18:05
Daar staat de weg al als een eenrichtingsweg - ik denk dus dat het met een nieuwe map verholpen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
McGuider 2009

Wat een drama de routeberekening van Sygic McGuider.
Op een ritje van 50 minuten laat McGuider me 15 minuten omrijden.
Ook klopt de huisnummering niet.
Bestemming ligt rechts terwijl die links ligt.

Pfff... spijt van mijn aankoop.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat van die bestemming die links ligt en er rechts gezegd wordt heb ik ook.
Ik zou McGuider ook niet kopen eigenlijk. Ik heb het nog maar 3 keer getest, en 1 keer ervan had ik problemen met de routeberekening.
Nothing beats TomTom. Na x aantal jaar nog nooit rare dingen mee meegemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:11:
Nothing beats TomTom. Na x aantal jaar nog nooit rare dingen mee meegemaakt. :)
Daar ben ik het mee eens, maar voor Symbian is er helaas geen actuele versie beschikbaar. ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReVolpe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:41:
McGuider 2009

Wat een drama de routeberekening van Sygic McGuider.
Op een ritje van 50 minuten laat McGuider me 15 minuten omrijden.
Ook klopt de huisnummering niet.
Bestemming ligt rechts terwijl die links ligt.

Pfff... spijt van mijn aankoop.
Heb ik nu ook, maar met de vorige kaarten niet, ook ziet hij nu doodlopende wegen als doorgaand (via fietspad), ben dus bang dat t eerder aan de kaarten ligt dan aan mcGuider zelf...

*weg* doe dat maar via DM/mail/MSN/whatever

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 06-01-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Ik heb ook reeds twee weken Mcguider in gebruik op mijn Samsung I8510, ben er over het algemeen heel tevreden mee, ik heb werkelijk nog geen rariteiten tegengekomen zoals enkelen boven mij. Hij is gelijkwaardig aan mijn TomTom One v3, met een uitgebreidere lijst van POI, naar mijn gevoel een tragere herberekening van een route na ongehoorzaamheid, maar die 3 seconden maken mij meestal weinig uit... Het uiterlijk van McGuider vind ik wel mooier, voorzover dat meetelt...De fix heb ik meestal in minder dan 30 sec, zelfs zonder a-GPS (ligt mss aan mijn gsm-hardware zelf?)!
Wel heb ik nog vraag/opmerking:

1) Ik zou graag naar muziek luisteren en tegeljkertijd met Mcguider navigeren. De muziekspeler in Symbian 'wint' het van hem, tot aan de eerste routeboodschap. De muziek stopt, de instructie wordt gegeven, maar daarna blijft het helaas stil. Ik zou graag zien dat de muziek hierna weer verder speelt, zo heb ik het visueel navigeren niet nodig (gebruik hem tijdens het fietsen vaak, en dan wil/kan ik hem niet in mijn hand houden). Iemand een tip voor me?

Versie:

McGuider 7.70 Build 1458D
Kaartversie 7.80

Al bij al ben ik er zeer tevreden mee!

[ Voor 23% gewijzigd door Mathieu_Hinder op 06-01-2009 20:31 . Reden: Oplossing zelf gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286214

Moet zeggen dat ik als gebruiker van zowel versie 7.5 (met kaarten 7.54) als versie 7.7 (met kaarten 7.8) in de route planning zelf weinig of eigenlijk geen verschil merk. Overigens aangeschaft direct via Teleatlas.
Vind bij beide in een aantal gevallen dezelfde "onlogische" routeplanning; hij stuurt me bv. midden door de wijk terwijl "buitenom"echt sneller is. Kan zijn dat hij geen correctie maakt voor vlucht heuvels, trage bochten etc
Flitspalen werkt erg goed, inclusief op tijd waarschuwing voor te snel rijden!

Wat ook geholpen heeft in het krijgen van een snelle fix is het uitschakelen van A-GPS (zie PPCgeeks site).

Kortom zeer tevreden, nieuwste kaarten en af en toe zelf een beetje opletten zou ik zeggen.

Vraagje: heeft iemand programma om versie 7.7 te customizen? Heb Sygic colors 170 beta 4 maar die werkt niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278528

Anoniem: 286214 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:13:
Moet zeggen dat ik als gebruiker van zowel versie 7.5 (met kaarten 7.54) als versie 7.7 (met kaarten 7.8) in de route planning zelf weinig of eigenlijk geen verschil merk. Overigens aangeschaft direct via Teleatlas.
Vind bij beide in een aantal gevallen dezelfde "onlogische" routeplanning; hij stuurt me bv. midden door de wijk terwijl "buitenom"echt sneller is. Kan zijn dat hij geen correctie maakt voor vlucht heuvels, trage bochten etc
Flitspalen werkt erg goed, inclusief op tijd waarschuwing voor te snel rijden!

Wat ook geholpen heeft in het krijgen van een snelle fix is het uitschakelen van A-GPS (zie PPCgeeks site).

Kortom zeer tevreden, nieuwste kaarten en af en toe zelf een beetje opletten zou ik zeggen.

Vraagje: heeft iemand programma om versie 7.7 te customizen? Heb Sygic colors 170 beta 4 maar die werkt niet. ;(
Uitschakelen A-GPS (zie PPCgeeks site) kan dit niet direct vinden maar hoe ga ik hier mee te werk om dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

In de openingspost zie ik screenshots waarbij er bij de icoontjes geen cijfers staan (voor het navigeren door het menu via je toetsenbord, ipv je vierpuntstoets). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik werk met een qwertytoetsenbord, dus aan die cijfers heb ik sowieso niets. En het ziet er allemaal toch wat prettiger uit. :).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:44

Wallie

Herr

RaJitsu schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:53:
In de openingspost zie ik screenshots waarbij er bij de icoontjes geen cijfers staan (voor het navigeren door het menu via je toetsenbord, ipv je vierpuntstoets). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik werk met een qwertytoetsenbord, dus aan die cijfers heb ik sowieso niets. En het ziet er allemaal toch wat prettiger uit. :).
Volgens mij detecteert hij het zelf of je een toetsenbord hebt, heb zelf 7.7 op zowel een HTC S310 (alleen een 0-9 toetsenbord), en op een Asus A636 draaien (touchescreen). Op de Asus staan er geen nummertjes bij, op de HTC wel.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 14:49
RaJitsu schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:53:
Dat is versie 7.5 waarschijnlijk, daarin zitten de cijfertjes nog niet namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286413

Het het volgende probleem:

Als ik in Mcguider een NP ( POI ) aazet en ook aanzet dat Mcguider moet " Waarschuwen in de buurt van NP " ( Warn when near POI ) dan geeft mcguider een unexpected error zodra ik in de buurt van het NP kom (bijvoorbeeld benzinestation of speedcam).

Eerder is dit probleem al door geemfreek (15-10-2008) en lazyed (3-1-2009) gemeld maar er zijn geen reacties gekomen.

Doel is natuurlijk om speedcam's te melden die je van het internet kan downloaden maar ook bij de standaard aanwezige NP's als benzinestation krijg ik de unexpected error.

Ook op andere fora wordt het probleem gemeld zonder reacties.

Is er iemand waarbij dit wel werkt en wat voor hardware en software gebruikt hij/zij?
Ik heb een E71 van Nokia met mcquider 7.70 build 1485 D software en 7.80 kaartversie.

Help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 286413 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:10:
Het het volgende probleem:

Als ik in Mcguider een NP ( POI ) aazet en ook aanzet dat Mcguider moet " Waarschuwen in de buurt van NP " ( Warn when near POI ) dan geeft mcguider een unexpected error zodra ik in de buurt van het NP kom (bijvoorbeeld benzinestation of speedcam).

Eerder is dit probleem al door geemfreek (15-10-2008) en lazyed (3-1-2009) gemeld maar er zijn geen reacties gekomen.

Doel is natuurlijk om speedcam's te melden die je van het internet kan downloaden maar ook bij de standaard aanwezige NP's als benzinestation krijg ik de unexpected error.

Ook op andere fora wordt het probleem gemeld zonder reacties.

Is er iemand waarbij dit wel werkt en wat voor hardware en software gebruikt hij/zij?
Ik heb een E71 van Nokia met mcquider 7.70 build 1485 D software en 7.80 kaartversie.

Help!!!
Zijn het nuttige-plaatsen die je zelf hebt geconverteerd? of betreft het ook standaard np's?

Offtopic: Bug reports mogen hier nog steeds geplaatst worden, Helaas heb ik de laatste weken niet zoveel tijd voor dit forum als dat ik zou willen en staat mijn contact met Sygic even op een laag pitje, de bug reports echter komen vroeg of laat bij Sygic terecht ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51
Heb vandaag McGuider op mijn Nokia N96 geïnstalleerd. En werkt perfect!
Had ook eens 10 extra voices gedownload (Kim Holland, broertjes de Boer etc.) En ook die doen het. :P

Ik heb versie 7.70
Build: 1458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Omdat tomtom 6 te sloom is op de n96 heb ik er maar sygic opgezet gisteren, 7.70 werkt perfect, snel en het lijkt mooi, alleen soms slaat het programma echt flink de plank mis 8)7

Vb van gisteren.
Lisse > Schiphol mc donalds

Sygic berekende een route en ik zou dr aankomen om 16.55.
Dus ik volgde sygic een poosje, toen reden we langs een woonwijk en hij zegt links afslaan (woonwijk in) terwijl er een pijl staat Amsterdam rechtdoor. Ik besluit om de pijl te volgen, bij de eerste kruispunt zegt Sygic weer omkeren, ik bleef rechtdoorgaan zoals de pijl aangaf richting a‘dam. Toen klikte ik op bereken alternative route, komt sygic opeens met een route waar ik aankom om 16.46

in 30 seconde een tijdwinst van 9 min |:( |:(

Vandaag gaf ik het een nieuwe kans, vanaf snelweg vlak voor schiphol weer mc donalds ingevoerd, hij berekende een route, afrit XX afslag Hoofddorp n201 dacht ik, 2 km voor de afslag zegt die over 700 meter afslag nemen, en ik zie de blauwe weg afslaan op het scherm dus ik sla af, gaat sygic om een benzine pomp heen, over parkeerplaats er achter en terug de zelfde snelweg op :X toen kwam de afslag XX dus ik neem die.

Onderaan de afrit bij de stoplichten zie ik dat Sygic me weer vanaf daar de ZELFDE SNELWEG op laat rijden 8)7 ik doe het dus weer, 3 km gereden tot na de tunnel, en toen bracht die me wel via goede afslag naar de mac.

of dit ligt aan de n96 met haar brakke interne gps, of het zijn toch echt BUGS/Blunders met een hoofdletter B in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de GPS van de N96, die van de N82 is in ieder geval vrij nauwkeurig :) Ik kan me voorstellen dat de software in de war raakt als je telefoon telkens een grote afwijking geeft in de huidige positie? Ik moet erbij vermelden dat ik de nieuwe software versie nog niet getest hebt :)

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 09-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
Tuzla schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:14:
Omdat tomtom 6 te sloom is op de n96 heb ik er maar sygic opgezet gisteren, 7.70 werkt perfect, snel en het lijkt mooi, alleen soms slaat het programma echt flink de plank mis 8)7
...
of dit ligt aan de n96 met haar brakke interne gps, of het zijn toch echt BUGS/Blunders met een hoofdletter B in de software.
Nee hoor ligt niet aan de N96, maar aan McGuider zelf. Ik heb het vaak genoeg (v7.5 tm 7.7) meegemaakt dat een merkwaardige, onlogische route wordt voorgesteld. Vandaar dat ik v7.70 wel nog op mijn Samsung Innov8 heb staan, maar hoofdzakelijk Route66 v8 gebruik. Deze navigatie software is een stuk beter in een logische berekening van routes. Jammer van McGuider, omdat de rijbaan begeleiding alleen al de moeite waard is. En ja, natuurlijk is het wachten op een nieuwe versie van TT...maar of dat nog gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

BastiaanN schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:17:
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de GPS van de N96, die van de N82 is in ieder geval vrij nauwkeurig :) Ik kan me voorstellen dat de software in de war raakt als je telefoon telkens een grote afwijking geeft in de huidige positie? Ik moet erbij vermelden dat ik de nieuwe software versie nog niet getest hebt :)
Een GPS-module ansich is altijd nauwkeurig, de snelheid is een ander verhaal. Het is altijd de software welke de GPS aanstuurt, die soms de plank misslaat.

De gebruikte GPS-chip is hetzelfde in beide toestellen. Prima, maar niet up-to-par met de SiRF III chippies. Desalnietemin zou het in beide toestellen prima moeten werken.

(De N95 is een iets ander verhaal; Daar zit de GPS-chip aan de onderkant van het toestel dus opensliden is meestal dan een must. Voor mij niet echt storend echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286413

BastiaanN schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:59:
[...]

Zijn het nuttige-plaatsen die je zelf hebt geconverteerd? of betreft het ook standaard np's?

Offtopic: Bug reports mogen hier nog steeds geplaatst worden, Helaas heb ik de laatste weken niet zoveel tijd voor dit forum als dat ik zou willen en staat mijn contact met Sygic even op een laag pitje, de bug reports echter komen vroeg of laat bij Sweygic terecht ;)
Het is gewoon een standaard NP (bijvoorbeeld een benzinestation). Ook als ik een demoroute instel en daarbij langs een benzinestation kom krijg ik de Unexpected error. Het is dus zowel bij standaard als ook bij geconverteerde NP's. Taal doet er niet to en ik gebruik ook de standaard aanwezige geluiden (bv beep).

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik duim ook op de TT @ n96.
Sygic is op de goede weg, over jaartje of 2 als alles verbeterd is dan zal het vast en zeker wel op 1 lijn zitten met TT, maar nu helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb hem (Ik heb versie 7.70) nu een paar keer getetst maar ten op zicht van de standaard nokia maps die op de N96 zit vind ik dat er zowel voordelen als belangrijke nadelen aan zitten.
De voordelen zijn dat mcGuider best uitgebreid is. Wat ik bij Nokia maps miste en wat wel bij mcGuider kan, is het instellen of je een korte of snelle route wilt.
Een belangrijk nadeel bij mcGuider vind ik de manier van wegwijzen met de spraak. Die is veel duidelijker bij Nokia maps. En dan bedoel ik niet de kwaliteit van het geluid maar het duidelijk en op tijd aangeven wanneer je ergens af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Probeer Navigon maar. Is voor mij momenteel de beste optie. Sygic is zeer veel belovend, maar nog wat werk aan de winkel. Nokia Maps idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pe Nis schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:57:
Probeer Navigon maar. Is voor mij momenteel de beste optie. Sygic is zeer veel belovend, maar nog wat werk aan de winkel. Nokia Maps idem.
Mja.. belangrijkste nadeel van Navigon vind ik nog steeds (correct me if I'm wrong) dat de Symbian versie nog niet zo bij is en bv. nog geen lane assistance en dat soort dingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tuzla schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:14:

Vb van gisteren.
Lisse > Schiphol mc donalds
Een soortgelijke ervaring als met bovenstaand verhaal hadden m'n vriendin en ik gisteravond ook (BastiaaN, blij dat jer nog steeds in dit topic aanwezig bent :). De grote bug-report die je sowieso zou kunnen doen is toch nog echt het kaartmateriaal, of de interactie daarmee).

We wilden gisteravond vanuit een parkeergarage in Utrecht bij de Dom weer richting onze woning in Almere Stad-west (Stedenwijk, afslag Almere Haven van de A6). Berekening stond ingesteld op snelste route. Hij wilde ons kris kras richting de A2 sturen en dan A9, enz. M'n vriendin zag dat niet zo zitten in een stad die we niet zo goed kennen en wist dat er op die snelweg-route best veel afslagen zitten.

We zijn dus stug doorgereden om uiteindelijk via een klein stukje a28 op de a27 te komen (dat stond namelijk al haast vanaf de Dom aangegeven). De verwachte aankomsttijd was toen 21:52. Dit werd iets erger door het stukje slechte a27 dat we tegen kwamen, maar goed. Het plan van McGuider was om de a27 uit te rijden tot in de polder en daar nog via een stukje a6 richting onze wijk.

Wij hadden zoiets van "wat als we nou gewoon vanaf de a27 via de A1 naar de a6 gaan? Scheelt een heel stuk polderen". Toen McGuider doorhad wat we deden berekende hij ook de goede route en was de aankomsttijd ineens 10 minuten eerder??? |:(

So much voor snelste route. Verder ook weer herhaaldelijk de "NB ergernis" (heeft iemand anders hier nooit last van dan?). Als je het instructies overzicht bekijkt zie je hele rijen "NB" achter elkaar staan (waar je normaal de serie snelwegen en knooppunten verwacht die je moet aanhouden). Dit geldt bv. voor de oprit naar de A6 bij Almere Haven tot en met knooppunt Muiderberg als je bij de A1 wilt komen. En ook weer hetzelfde geintje op de A27 rond Utrecht. Compleet onduidelijk. En wat ook raar is, is dat je bij de A6 richting Amsterdam dus "NB" krijgt terwijl dezelfde oprit maar dan richting Lelystad wel in het overzicht en in de instructie " Snelweg A6" krijgt.

Nee....... ik voel me nog steeds niet erg genegen McGuider te gaan beschouwen als HET programma voor de mobiele telefoon. Lane assistance en de duidelijke kaart interface en de duidelijke weergave van straatnamen blijven enorme goedmakers, maar langzamerhand begint de ergernis aan de slechte berekeningen en het slecht omgaan met het kaartmateriaal in routes toch wel ernstige vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Correct, Ik heb zelfs het idee dat de route berekening van deze versie slechter is dan die van de voorgaande, Ik ga het vandaag of morgen op het testers netwerk gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
de gprs geeft mijn snelheid 7 km/u hoger aan dan mijn snelheidsmeter. Is dat ergens te corrigeren of zou mijn snelheidsmeter niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
BastiaanN schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:06:
Correct, Ik heb zelfs het idee dat de route berekening van deze versie slechter is dan die van de voorgaande, Ik ga het vandaag of morgen op het testers netwerk gooien :)
Dat is mijn idee ook. Ik gebruik hem vrij vaak (rij taxi) en daarin maakt hij toch wat rare sprongen.
Inmiddels ook weer terug bij een oude(re) versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Artwido schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:24:
de gprs geeft mijn snelheid 7 km/u hoger aan dan mijn snelheidsmeter. Is dat ergens te corrigeren of zou mijn snelheidsmeter niet kloppen.
Dan zou ik maar oppassen met je snelheidsmeter ;-). Bij de meeste auto's geven GPS'en juist ongeveer 5 tot 7 kilometer per uur minder aan dan de kilometer teller van de auto. Dit schijnt ook afhankelijk te zijn van de bandenspanning, bochten, etc.

Van snelheidsmeters die meer aangeven dan de GPS heb ik nog nooit gehoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
BastiaanN schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:06:
Geweldig :). Vooral als alle "NB" vermeldingen in het instructies overzicht kunnen verdwijnen en de berekeningen wat logischer worden, dan zou dat al een hoop schelen.

Een leuke uitdaging voor het ontwikkelaars team zou kunnen zijn om zich ook te gaan houden aan de criteria van de volgende club: http://www.stichtingonder...systemen.nl/eng/index.php of iig de mogelijkheid bieden om zo'n optie aan te zetten. Op die manier zou je wat sneller richting de ringwegen geleid worden (waar van toepassing, natuurlijk) en bv. niet dwars door de drukke kern van een stad.

Nog een laatste puntje wat ik op zich ook best belangrijk vind:

Bij veel snelwegen geeft McGuider aan dat je de snelweg op moet (via gesproken instructies), maar dit is eigenlijk rijkelijk te laat: Je bevindt je dan namelijk allang op de toerit naar de snelweg en zou onmogelijk meer kunnen omkeren.

Nav4all geeft de "links af" of "rechts af" instructie VOOR de toerit naar de snelweg al aan "ga linksaf, om de snelweg op te gaan". Het zou fijn zijn als McGuider dit ook ging doen. Het gebeurt namelijk nog wel eens dat je eerst een gewoon kruispunt hebt met een paar meter daarna een kruispunt dat naar de oprit van de snelweg leidt.

Verder blijf ik McGuider een warm hart toedragen. Nav4all mist 1 ding en dat is duidelijke weergave van de straat waar je op dit moment rijdt (met huisnummer) en de straat waar de volgende instructie naartoe leidt.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 11-01-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:32:
[...]

Dan zou ik maar oppassen met je snelheidsmeter ;-). Bij de meeste auto's geven GPS'en juist ongeveer 5 tot 7 kilometer per uur minder aan dan de kilometer teller van de auto. Dit schijnt ook afhankelijk te zijn van de bandenspanning, bochten, etc.

Zou kunnen als je niet meer de originele velgen en/of banden eronder hebt...grotere velgen en daardoor iets grotere omtrek van de banden betekent een grotere afstand per omwenteling, terwijl de snelheidsmeter nog steeds rekent met de originele omtrek, hoeft maar een klein verschil te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
[...]

Bij de meeste auto's geven GPS'en juist ongeveer 5 tot 7 kilometer per uur minder aan dan de kilometer teller van de auto.
euh... :) wat is het nu? Iets klopt hier niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:25:
[...]

Het is normaal dat er verschil zit tussen de twee snelheden. Je mag er vanuit gaan dat de snelheid van de GPS de werkelijke snelheid is. Er zit altijd een afwijking in je snelheidsmeter van de auto omdat de fabrikant rekening houdt de diameter van velgen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

misschien is het ook verstandig om ook aan te geven of de routeproblemen die jullie ondervinden met de gekochte versie of piet piraat versie is.

Ik heb juist helemaal geen problemen met de route met m'n originele versie. (geverifieerd met google maps)
Ik heb nu even de piet piraat versie op een andere kaart gezet om te testen.
Artwido schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:25:
[...]

Meestal is de auto snelheidsmeter "sneller" dan de GPS. Tenminste, in mijn ervaring en alles wat ik gelezen heb sinds de opkomst van GPS.
Dus auto zegt 120km/u, volgens GPS is het pas 110km/h.

[ Voor 35% gewijzigd door kmf op 12-01-2009 12:31 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kmf schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:30:
misschien is het ook verstandig om ook aan te geven of de routeproblemen die jullie ondervinden met de gekochte versie of piet piraat versie is.

Ik heb juist helemaal geen problemen met de route met m'n originele versie. (geverifieerd met google maps)
Hoe kan de illegale versie een verschil in routering maken? Het is gewoon een normale versie die je met een keygen activeert.
Meestal is de auto snelheidsmeter "sneller" dan de GPS. Tenminste, in mijn ervaring en alles wat ik gelezen heb sinds de opkomst van GPS.
Yep, auto is altijd sneller dan GPS. Tenzij je verkeerde banden/velgen gebruikt natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Fire69 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Hoe kan de illegale versie een verschil in routering maken? Het is gewoon een normale versie die je met een keygen activeert.
In de vorige versies was er per release (dus cijfers achter de . ) grote verschillen qua routering.

En de illegale versie gebruikt ook andere kaarten dan hetgeen wat de originele versie gebruikt.
Je activeert de kaarten, niet de versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm.... dat is inderdaad een goed punt! (hier overigens nog steeds de PP versie). Het punt is: Ik ben niet te beroerd om het pakket te kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat het ook naar volle tevredenheid werkt.

Als iemand mij garandeert dat de originele versie betere kaarten met minder bugs bevat (door bv. een paar routes waar ik het over heb te 'simuleren'), dus geen NB en dergelijke meer, dan leg ik die euro's zo neer.

Maar dan moeten er niet deze problemen in zitten en dat ik over een half jaar opnieuw in de buidel kan tasten omdat teleatlas vindt dat ik voor iedere release maar vol moet betalen, terwijl de toegevoegde features minimaal zijn en het meer een grote bugfix-release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

tja, als je wilt verifieren, dan moet je wel eerst de te testen routes opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Ik persoonlijk zou het leuk vinden als ze in de illegale versie bewust een andere routering gebruiken (bv standaardroute + 20% afwijking), dat zal je leren om geen illegale software te gebruiken. ;)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik snap niet hoe die PP-versie dan aan andere kaarten komt? Als ik kijk, zijn het gewoon v7.80-kaarten.
Wat zou er aan die kaarten anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Fire69 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:09:
Ik snap niet hoe die PP-versie dan aan andere kaarten komt? Als ik kijk, zijn het gewoon v7.80-kaarten.
Wat zou er aan die kaarten anders kunnen zijn?
Simpel. Op de PP versie krijg je een andere release, namelijk:

mapRelease=2008.10 of hoger.

Op de originele versie is de goedgekeurde versie kaarten, deze zijn van rond juli of zo.
En het is goed mogelijk dat er zeer grote verschillen in routering zitten tussen releases.

Ik weet niet welke release de PP-versie van mcguider zelf is (dus de software). Ook niet van plan om de PP-versie over m'n originele te installeren nu dus.

Maar dit is nu nog een theorie. Eerst even verifieren dus, vandaar.... graag even melden welke versie je hebt als je routeringsproblemen heb.
pven schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:09:
[...]

Ik persoonlijk zou het leuk vinden als ze in de illegale versie bewust een andere routering gebruiken (bv standaardroute + 20% afwijking), dat zal je leren om geen illegale software te gebruiken. ;)
Er was wel een tijd geweest dat de PP-versie veel beter werkte dan de betaalde versie.

[ Voor 28% gewijzigd door kmf op 12-01-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
kmf schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:03:
tja, als je wilt verifieren, dan moet je wel eerst de te testen routes opschrijven.
OK, bij deze :)

Route 1:
Vertrek vanaf de "Hengelostraat" in Almere (kruising Nijmegenweg) richting een willekeurige plek in Hilversum. Als het goed is word je dan via de stedendreef, havendreef, paralleldreef, a6 en a1 gestuurd. Ik ben benieuwd wat "route-opties" -> "route instructies" voor opsommingen geeft rondom het moment dat je naar de A6 wordt gesturd... qua NB vermeldingen.

route 2:
Vertrek vanaf de "Veluwedreef" in almere (kruising Cinemadreef) richting het Domplein in Utrecht..... wrs. rijdt ie dan veluwedreef/waterlandseweg uit richting de A27 en daar via een paar knooppunten uiteindelijk naar Utrecht. Ook hier weer de route instructies :).

In beide gevallen zou de optie "snelste route" moeten voldoen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido

Dan klopt het. :)
mijn snelheidsmeter geeft ongeveer 7 km/u meer aan dan de GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
pven schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:09:
[...]

partypooper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Artwido schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Dan klopt het. :)
mijn snelheidsmeter geeft ongeveer 7 km/u meer aan dan de GPRS.
Ben niet zo'n taal-nazi, maar je zegt nu al meerdere keren GPRS, terwijl het GPS moet zijn ;)
kmf schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:40:
[...]

Simpel. Op de PP versie krijg je een andere release, namelijk:

mapRelease=2008.10 of hoger.

[...]
En hoe zie je welke maprelease je hebt? Ik zie gewoon v7.80 staan? :?

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 12-01-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

[...]

Welnu, ik heb de originele versie ontvangen van Sygic op dvd (als dank :>) en ik heb daarnaast (omdat ik vond dat het te lang duurde :+ ) mijzelf ook de piet piraat versie verschaft, donderdag ga ik testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Hierbij een oproep aan iedereen die een foutieve route berekening heeft ondervonden; graag ontvang ik een afbeelding van google maps met daarop de foute berekening. Mag prima in paint gedaan zijn dat is voor mij geen probleem, zolang de kaart van google er maar onder zit :)

Zodra ik deze gegevens heb kan ik er een bug report van maken, b.v.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
foutje dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 14-01-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik heb wel een extreem foute berekening vlak bij mij thuis, nu hoef ik bij mij in het dorp dat ding niet te gebruiken, maar waar hij me heenstuurt snap ik niks van. misschien dat iemand die mcguider bijdehand heeft even kijken wat hij doet.

ik vetrek vanaf een willekeurig punt in almere naar de zwanebloem in Uitgeest. op de N203 vlakbij uitgeest wil hij me al de "grote" weg af laten gaan om ergens binnendoor te gaan, zie http://maps.google.nl/map....017259,0.029869&t=h&z=15 dat doe ik dus niet n rij gewoon de n203 af, rij ik Uitgeest binnen, dan geeft mcGuider op de geesterweg ineens aan dat ik rechtsaf moet, om vervolgens een kilometer of wat weer om te keren en me weer op dezelfde kruising op de Geesterweg uit te laten komen.

http://maps.google.nl/map....017257,0.029869&t=h&z=15

ik rij dus van A naar B en op de kruising stuurt hij me richting C om vervolgens ergens op die route weer om te draaien ne weer op de kruising uit te komen
waarbij C een gegokt punt is waar hij me heenstuurt aangezien ik zijn route nog nooit gevolgd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
En is dat met de nieuwe versie van mcGuider? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
sorry, ja dat is met "McGuider 2009" oftewel de laatste versie, evenals de kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:33:
Ik heb wel een extreem foute berekening vlak bij mij thuis, nu hoef ik bij mij in het dorp dat ding niet te gebruiken, maar waar hij me heenstuurt snap ik niks van. misschien dat iemand die mcguider bijdehand heeft even kijken wat hij doet.
Heb het even ingevoerd gister maar dit gedrag heb ik niet, hij maakt een normale route zonder punt c erin te betrekken.
v7.7 build 1458, kaartversie 7.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) heeft iemand in een gekochte versie al eens mijn routes van een paar posts uitgeprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Weer wat meteriaal voor u om te lachen.. :X

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/4443/sygew9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

eymey schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:16:
[...]

OK, bij deze :)

Route 1:
Vertrek vanaf de "Hengelostraat" in Almere (kruising Nijmegenweg) richting een willekeurige plek in Hilversum. Als het goed is word je dan via de stedendreef, havendreef, paralleldreef, a6 en a1 gestuurd. Ik ben benieuwd wat "route-opties" -> "route instructies" voor opsommingen geeft rondom het moment dat je naar de A6 wordt gesturd... qua NB vermeldingen.
Met legale versie mcguider, illegale map:
9NB
N525
Larenseweg
larenseweg
schoolstraat
koninginneweg
stationsstraat
bussumersstraat
nieuwe doelenstraat

legale mcguider/legale map
nijmegenweg
amersfoortsweg
stedendreef
waddendreef
spoordreef
randstaddreef
veluwedreef

Interessant. Er is dus echt een verschil
route 2:
Vertrek vanaf de "Veluwedreef" in almere (kruising Cinemadreef) richting het Domplein in Utrecht..... wrs. rijdt ie dan veluwedreef/waterlandseweg uit richting de A27 en daar via een paar knooppunten uiteindelijk naar Utrecht. Ook hier weer de route instructies :).

In beide gevallen zou de optie "snelste route" moeten voldoen.

_/-\o_
Zowel legaal als illegale kaarten:
NB
Biltse Rading
sartreweg afsluit
biltstraat
wittevrouwenbrug
korte jansstraat
korte jansstraat

Hier geen verschil.
Tuzla schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:27:
Weer wat meteriaal voor u om te lachen.. :X

[afbeelding]
Ik krijg wat anders:
Die gaat via koekoeklaan idd richting utrecht om om te keren.
Lijkt mij dat er een miniem verschil is in tijd/snelheid qua route van die locatie.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 16-01-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Het gaat er om welk oprit die neemt naar de snelweg, bij het punt waar je links of rechts moet dat die dan naar rechts gaat, dat is omrijden + tegen alle logica in, :X

De omrijdende van mij is wel de piet piraat versie, omdat ik eerst de tomtom 6 kocht voor N73, nu N96 heb en TT6 er half op werkt, zo ben ik sygic aan het testen of het werkt en of het kopen waard is. Aan de prijs er van ligt het niet, alleen ga niet gratis 80e doneren als het amper of slecht werkt zoals me tomtom nu 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door FSXnoob op 17-01-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
kmf schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:45:
[...]

Lijkt mij dat er een miniem verschil is in tijd/snelheid qua route van die locatie.
Het scheelt 1 minuut en 3 km. Als ik een 'via' invoer voor de oprit gaat het wel goed, en is het korter (qua duur en afstand).

[ Voor 46% gewijzigd door Arnout op 17-01-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tuzla schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:46:
Het gaat er om welk oprit die neemt naar de snelweg, bij het punt waar je links of rechts moet dat die dan naar rechts gaat, dat is omrijden + tegen alle logica in, :X
Als ik die plattegrond zo bekijkt, zie ik als je naar links gaat (dus de rode lijn) je dan op een N-weg komt.
Als je de blauwe lijn volgt is het een normale weg.

Als de N-weg xxkm sneller kan dan de normale weg, kan het zo zijn dat de absolute tijd om op je bestemming te komen via de N-weg een paar seconden sneller is. En dan is het logisch dat ie die route neemt. Want zo te zien op de plattegrond is dat zo'n 5km N-weg (80km/h?)+10km snelweg(120km/h) vs 3km normale weg(50km/h)+ 2km N-weg.

Jouw logische route is meer de kortste route. Misschien moet je die instelling dan nemen?

En zoals eerder gezegd. Welke versie kaarten/mcguider heb je? legaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
7.70 build 1458, map geen idee zie mcguider 2009.mlm staan. piet piraat versie omdat ik aan het kijken ben of het goed werkt op n96, want me gekochte tt6 van me n73 die doet het half op n96, voor ik weer geld over de balk gooi dan maar eerst kijken en testen wat je in huis haalt :)

Anyway.. alles wat je ziet op de kaart is 50km/h weg. Enige N weg is de N527 die je boven utrecht text ziet omhoog gaan, daar mag je alleen 80 rest is allemaal 50 & binnen de bebouwde kom.

Ik ben niet koppig, maar TT, routenet.nl en welk programma je ook gebruikt als je vanaf zwaluwlaan bussum gaat richting a‘dam, kiezen ze allemaal de blauwe route want die is kortste, snelste, makkelijkste en logische gewoon als je toch in die richting gaat, ga je niet eerst terug voor de oprit als het op de zelfde weg & in zelfde richting ook te vinde is.

In werklijkheid scheeld de blauwe dus flink op de rode, ik rij het al 23 jaar met fiets, scooter, auto en nu met motor. En al was de blauwe iets langer, dan zou je alsnog eerder zijn omdat je toch al tijdwinst maakt omdat je in al in goede richting bezig bent lijkt me dan helemaal terug te rijden op normaal weg + snelweg weer terug naar boven..

sorry voor beetje kromme zinsopbouw, zit nog met een kater hier hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@KMF: Thanx voor de resultaten! :)

In ieder geval: Ook bij de legale maps dus nog steeds op diverse plekken "NB"'s in plaats van fatsoenlijke snelweg/knooppunt nummers. Jammer.. gemiste kans, Sygic :S.

Overigens, de verschillen tussen legaal en illegaal bij de route Nijmegenweg -> Hilversum verbazen me enorm! Hier zou de legale het dus eigenlijk slechter doen want als je vanaf mijn wijk naar Hilversum rijdt en dan over "stedendreef, waddendreef", etc. moet... dan ga je door het drukke centrum van Almere heen om via een lang eind polderen (veluwedreef/waterlandse weg) de a27 op te gaan.

Terwijl Utrecht, Hilversum, Amsterdam, whatever vanuit mijn wijk echt altijd het snelste te bereiken is via de Stedendreef, Havendreef, paralleldreef en dan de A6 (behalve als er file staat :P )

[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 19-01-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ok... we gaan verder,

Getest vannacht
TT6= N73
SYG= N96
Routenet= routenet.nl

Lijsterlaan bussum > jasmijnstraat opheusden
TT6 = 87 km, 56 min
SYG = 69 km 46 min
ROUTENET = 65 km 50 min

Jasmijnstraat > lijsterlaan
TT6 = 87 km 56 min
SYG = 87 km 56 min
ROUTENET = 65 km 50 min

Als ik er weer een x heen ga zal ik de route van routenet volgen, ben echt benieuwd of het 22 km kan schelen allemaal, maybe wel want routenet zal vast meer up to date zijn qua wegen, hier kom ik later op terug..

En nog iets, aankomsttijd van sygic, die klopt nooit 8)7 ik rij veel snachs, dan is er geen ophoud of drukte op de weg, rij altijd wel wat harder dan toegestaan en kom ook altijd +- 5 min later aan dan de verwachte aankomsttijd die je in het begin leest.

TT6 is weer op dat punt heer en meester, het klopt haast altijd, vaak kom ik zelfs 2/3 min eerder aan.

En de laatste klacht wat ik nu ook al meerdere keren ben tegengekomen, het aftelen van de afstand in Sygic. Ik rij op een weg die 5 rechtdoor is (eigen kennis), op het scherm zie ik de pijl rechtdoorgaan en hij telt af van 800 naar 0 meter, bij de 0 aangekomen moet je normaalgesproken ergens afslaan lijkt me ? maar na de 0 komt opeens de overgebleven 3,6 km en gaat die dat aftellen en dan pas neem je ander straat :/

Hij telde af tot een kruising, precies voor de stoplicht moest ik stoppen en was de 0 opgekomen, ik zie de pijl rechtdoor en 0.. 2 seconde later pijl nog steeds rechtdoor en er staat 3,4 km te gaan, rechtdoor dus... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Tuzla schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:40:

Hij telde af tot een kruising, precies voor de stoplicht moest ik stoppen en was de 0 opgekomen, ik zie de pijl rechtdoor en 0.. 2 seconde later pijl nog steeds rechtdoor en er staat 3,4 km te gaan, rechtdoor dus... }:|
Dat is dus om aan te geven dat het niet een doorgaande weg is, maar dat je nog 'obstakels' tegenkomt. Vind ik zelf wel prettig, maar ik kan me voorstellen dat je het onhandig vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ja maar wat zijn obstakels? bij een stoplicht kwam de 0 precies, dood normaal kruising met stoplichten, that's all

[ Voor 27% gewijzigd door FSXnoob op 19-01-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:19
Ik heb een vraag.... ik heb mcguider 2009 ik had vroeger voor tomtom een np voor voetbalvelden. Helaas werkt deze np niet met mcguider 2009 :( Heeft iemand de np voetbalvelden voor mc guider 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probeer eens op je ze kan omzetten met POI Converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
heb ik al geprobeerd... helaas zonder resultaat! Ik heb ze in maps bij nld gezet maar helaas kan ik niet naar toe navigeren (kaartversie is trouwens 7.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
het is gelukt met de nieuwste converter voor mc guider 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287868

sjekrecords schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:33:
het is gelukt met de nieuwste converter voor mc guider 2009.
En waar heb je deze gevonden? (link) en wat heb je precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
de .ov2 convert naar .upi en die in de nld map gezet. Waar ik hem vandaan mag ik hier niet zeggen dus dan weet je wel genoeg.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
[...]

Dat is normaal, want dat is gedaan om een marge tussen werkelijk gereden snelheid en toegestade snelheid te handhaven om geen verkeersboetes te krijgen. Verschil is 3-5 km/h!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:22

CdD

Iemand die Sygic op een Touch HD draaiende heeft? Kan zo snel niet vinden of het werkt ja of nee.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287868

sjekrecords schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:55:
de .ov2 convert naar .upi en die in de nld map gezet. Waar ik hem vandaan mag ik hier niet zeggen dus dan weet je wel genoeg.... ;)
Inmiddels de goede converter gevonden, maar bij een melding krijg ik een "unespected error" op mijn N82 en knalt ie mcguider 7.70(1458) met kaartversie 7.80 er helemaal uit?? Ook geeft hij niet op alle wegen een bord met de toegestane snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pe Nis schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:25:
[...]

Dat is normaal, want dat is gedaan om een marge tussen werkelijk gereden snelheid en toegestade snelheid te handhaven om geen verkeersboetes te krijgen. Verschil is 3-5 km/h!
Dat varieert, bij mij is 50 op de teller ook 50 op de GPS, pas bij 100 wijkt hij ca 5 km af...

Overigens, wie heeft het zelfde probleem: Als ik tijdens het navigeren een telefoontje beantwoord ( via parrot 3100) en ik hang op, werkt Sygic met een zware vertraging in alles... beeld ververst amper meer, touchscreen reageert 10 sec na t toetsen, instructies lopen achter, of blijven uit.... Dit is onder windows mobile... de oplossing die (meestal) werkt is Sygic afsluiten, even wachten en weer starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

ik vind de kaartdekking nogal slecht. van ons vakantiedorpie in hongarije had TT alle straten, Sygic geeneen. is dat met andere kaarten ook zo? (guider ver 2009)

en de routes zijn verbazingwekkend. Kom ik op een rechte straat wil ie me toch steeds rechtsaf sturen, terwijl ik aan het eind van die straat moet zijn. een doorgaande weg in castricum. gek hoor.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 167272 op 25-01-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542

Als ik het kaartje van mcGuider voor de eerste keer in mijn telefoon doe moet de telefoon dan uit staan of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:22

CdD

CdD schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:18:
Iemand die Sygic op een Touch HD draaiende heeft? Kan zo snel niet vinden of het werkt ja of nee.
Iemand?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roxy707
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 15:17
Ja hoor, versie 2009 werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288467

hallo

ik heb een nokia n96.. en ik heb sygic Mc guilder op mijn mobiel geinstalleerd maar nu vraag hij om activatiecode en die heb ik helemaal niet.. wie kan mij helpen zodat ik van sygic mc guilder kan activeren ?

ik wil het super graag gebruiken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 288467 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:17:
hallo

ik heb een nokia n96.. en ik heb sygic Mc guilder op mijn mobiel geinstalleerd maar nu vraag hij om activatiecode en die heb ik helemaal niet.. wie kan mij helpen zodat ik van sygic mc guilder kan activeren ?

ik wil het super graag gebruiken namelijk
In de winkel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ik daar niet opgekomen ben.. natuurlijk in de winkel

maar dat is juist het probleem.. ik heb deze sygic van iemand overgekocht en hij heeft nooit de activatie code bij geleverd.. ik kan hem ook niet meer bereiken.. vandaar dat ik het hier kom vragen of er een andere oplossing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Anoniem: 288467 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:26:
[...]

maar dat is juist het probleem.. ik heb deze sygic van iemand overgekocht en hij heeft nooit de activatie code bij geleverd.. ik kan hem ook niet meer bereiken.. vandaar dat ik het hier kom vragen of er een andere oplossing is ?
Ik moest laatst mijn Sygic naar een grotere geheugenkaart overplaatsen. En ik zocht en vond zelf een oplossing, want bij verplaatsing naar een ander kaartje heb je ook een nieuwe code nodig die Sygic niet zomaar voor de tweede of derde keer geeft. Heb jij geen geheugenkaart gekregen bij je Sygic, maar alleen de software overgekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:36:
[...]

Ik moest laatst mijn Sygic naar een grotere geheugenkaart overplaatsen. En ik zocht en vond zelf een oplossing, want bij verplaatsing naar een ander kaartje heb je ook een nieuwe code nodig die Sygic niet zomaar voor de tweede of derde keer geeft. Heb jij geen geheugenkaart gekregen bij je Sygic, maar alleen de software overgekopieerd?
ik heb hem via via overgekocht.. maar ik heb er nooit een geheugenkaartje bij de kregen.. alleen installatie cd zodat ik hem op mijn telefoon kon krijgen (dat is wel gelukt) maar ik kan hem echt niet activeren zonder code.. heel internet al afgezocht of er een oplossing is maar niet gevonden.. vandaar dat ik het hier kom vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 288467 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:26:
[...]

waarschijnlijk heb je gewoon een piet piraat versie overgekocht. Had je hem net zo goed zelf kunnen googlen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 288467 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:41:
[...]

ik heb hem via via overgekocht.. maar ik heb er nooit een geheugenkaartje bij de kregen.. alleen installatie cd zodat ik hem op mijn telefoon kon krijgen (dat is wel gelukt) maar ik kan hem echt niet activeren zonder code.. heel internet al afgezocht of er een oplossing is maar niet gevonden.. vandaar dat ik het hier kom vragen
In de doosje die je ook overgekocht moet hebben zit de productcode waarmee je je kaart opnieuw kan registreren. Die doosje heb je toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
waarschijnlijk de piet piraat versie...... code kan je wel bij mij kopen :D LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:25:
[...]

In de doosje die je ook overgekocht moet hebben zit de productcode waarmee je je kaart opnieuw kan registreren. Die doosje heb je toch wel.
het is opgelost.. verkoper kreeg ik eindelijk aan de telefoon.. hij was de code vergeten.. MCguider doet het nu perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

@atjoy . Hoe kan de verkoper de code voor jouw kaart weten, of gaf hij je een keygen / link naar Russische website om de code uit te rekenen voor je Piet Piraat versie van Sygic mcGuider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:55:
@atjoy . Hoe kan de verkoper de code voor jouw kaart weten, of gaf hij je een keygen / link naar Russische website om de code uit te rekenen voor je Piet Piraat versie van Sygic mcGuider ?
nope.. ik had van iemand overgekocht.. hij gebruikte het niet meer.. maar de code was ie vergeten in het doosje te doen.. maar hij doet het gewoon hoor.. vandaag getetst en zonder problemen.. geen piet piraat versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

Ik heb ook een eerlijk gekochte versie op geheugenkaart van 4GB
Nu wil ik er een 8 gig indoen,wat ik uit de berichten hierboven begrijp kan dat dus niet zomaar :?
Moet ik ze mailen voor een nieuwe code dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11-2023

nightshadow999

nightshadow

Ik ben gisteren overgestapt van Sygic Drive 7.6 naar Sygic McGuider 7.7. Op het begin dacht ik weinig verschil, maar als je ermee gaat rijden merk je maar al te goed het verschil.

In ieder geval had ik wat vraagjes over TMC:
- Ik heb bij installeren aangegeven dat ik geen TMC ontvanger heb, die kan ik nu dus niet gebruiken, maar ik kan ook niet vinden waar ik hem alsnog aan kan zetten. Ik heb onder instellingen gekeken en in de .ini bestanden, maar niks gevonden (misschien over het hoofd gezien). Weet iemand hoe ik die alsnog kan instellen/aanzetten?
- Kan je met McGuider TMC ontvangen via GPRS? Zo ja, hoe en is dat gratis? (op internet kosten na).
*edit: ben er al achter, is nog niet ondersteund..*

[ Voor 4% gewijzigd door nightshadow999 op 28-01-2009 14:58 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 19503 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:43:
Ik heb ook een eerlijk gekochte versie op geheugenkaart van 4GB
Nu wil ik er een 8 gig indoen,wat ik uit de berichten hierboven begrijp kan dat dus niet zomaar :?
Moet ik ze mailen voor een nieuwe code dus?
op hun website kan je eenmalig voor een andere geheugenkaart een nieuwe code krijgen. Als je een 3e of meer kaarten wilt activeren, dan moet je contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 19:27
Ergens hierboven wordt genoemd dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om TomTom stemmen op McGuider te krijgen.
Kan iemand een duidelijk how-to aangeven? Ik heb heel internet afgestruind maar niks gevonden waar ik mee uit de voeten kan .. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
marklinfan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:54:
Ergens hierboven wordt genoemd dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om TomTom stemmen op McGuider te krijgen.
Kan iemand een duidelijk how-to aangeven? Ik heb heel internet afgestruind maar niks gevonden waar ik mee uit de voeten kan .. Alvast dank!
Daar is een converter voor.
Ik heb zelf ook al die verschillende stemmen erop staan (Kim holland tot de Boertjes, noem maar op) maar ik gebruik het niet want ze zeggen niet alles. Om een voorbeeld te noemen. De orginele stem geeft over 300 meter links aan. Die extra stemmen zeggen alleen links.
En de 'grappen' die ze maken ben je ook snel zat.

[ Voor 28% gewijzigd door Artwido op 29-01-2009 15:14 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.