Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles geinstalleerd en alles leek goed te werken, dus een route ingesteld en toen..
De route werd niet berekend en het scherm met afstand enz blijft leeg.
Hij geeft wel aan waar ik rij maar niet hoe ik moet rijden.

Mappen en alles zijn goed geladen.

Wie kan mij verder helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik heb nu al een aantal keer bij LIDL een TARGA navigatie apparaat gezien waar Sygic in leek te zitten....voor een niet al te grote prijs.

Hebben er inmiddels mensen ervaring met deze apparaten?
Werken deze lekker met Sygic?
hoe zit het met upgradebaarheid als er nieuwe Sygic versies uitkomen? moeten er dan speciale versies worden verkregen, of zou je gewoon een standaard DVD/SD met de software kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Gisteren weer eens lopen stressen op me oude roete met sygic.
Bussum>Opheusden 75km overal,
Opheusden>Bussum 65km routenet, 75km tomtom, 86km sygic. routenet is 21 km korter + rijstijd is 5 min sneller :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik vind hem ook maar niks, ben alweer aan het zoeken voor een vervanger op mijn mobiel.. rijd ik gister naar zutphen, op de snelweg, wilt ie mij 2x vd snelweg afhalen voor een langere rit met zelfde aankomsttijd. en ja, mn instellingen stan goed (gebruik snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:22:
Ik heb alles geinstalleerd en alles leek goed te werken, dus een route ingesteld en toen..
De route werd niet berekend en het scherm met afstand enz blijft leeg.
Hij geeft wel aan waar ik rij maar niet hoe ik moet rijden.

Mappen en alles zijn goed geladen.

Wie kan mij verder helpen???
Ik denk dat je te kort ramgeheugen hebt. Zorg ervoor dat je tenminste 15 mb aan ram geheugen hebt dan moet je keurig de route voorgeschoteld krijgen. Dus applicaties die je niet gebruikt eraf. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SYQ schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:23:
ik vind hem ook maar niks, ben alweer aan het zoeken voor een vervanger op mijn mobiel.. rijd ik gister naar zutphen, op de snelweg, wilt ie mij 2x vd snelweg afhalen voor een langere rit met zelfde aankomsttijd. en ja, mn instellingen stan goed (gebruik snelweg)
De nieuwe versie is qua route berekening aardig triest inderdaad. Gisteren geprobeerd met de route naar mijn opleiding toe (53KM) en Sygic berekende het eerste stuk een route van 76KM! Het "Vermijd U-Bochten" verhaal lijkt mij overigens ook niet te functioneren...

De oude versie doet het qua route berekening een stuk beter :)

Edit; na wat vertraging wegens drukte aan mijn kant is de bugreport eindelijk de kant van Sygic op we zien wel wat het wordt :)

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 03-02-2009 11:06 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat Sygic me nog niet echt via rare routes heeft gestuurd, en ik heb best wat gereden tussen den haag, eindhoven, breda, rotterdam, sassenheim, alphen ad rijn etc... De enige keer die echt wat vreemd was, was op de A44 bij leiden, toen had hij het idee dat het sneller zou zijn via de afrit en gelijk weer de oprit ipv gewoon op de snelweg blijven, maar verder weinig raars gehad... misschien omdat het geen officiele versie is, maar mn wel originele eerdere versie deed t een stuk slechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat het geheugen van je mobiel regelmatig vol slibt.
Wat ik doe als het een belangrijke route is bv die ik niet weet,zet ik even de telefoon helemaal uit en start opnieuw op daarna heb ik echt geen problemen meer.
Vorige week 2 dagen zelfde route,dag 1 super dag 2 geen gps ontvangst,(tewijl ik dat normaal binnen 1 minuut heb) Telefoon even uit en daarna ging het echt super.Telefoon nokia N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:35:
Ik moet eerlijk zeggen dat Sygic me nog niet echt via rare routes heeft gestuurd, en ik heb best wat gereden tussen den haag, eindhoven, breda, rotterdam, sassenheim, alphen ad rijn etc... De enige keer die echt wat vreemd was, was op de A44 bij leiden, toen had hij het idee dat het sneller zou zijn via de afrit en gelijk weer de oprit ipv gewoon op de snelweg blijven, maar verder weinig raars gehad... misschien omdat het geen officiele versie is, maar mn wel originele eerdere versie deed t een stuk slechter...
Ik denk inderdaad dat deze versie het op "grotere wegen" beter doet. d.w.z. als je in die kleine dorpjes komt (zoals hier) lijkt het net alsof Sygic compleet in de war raakt, als ik bijvoorbeeld naar Groningen moet dan pakt hij vrijwel dezelfde route als TomTom naar vanuit mijn dorp naar Zwolle gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mazzel is wel dat die kompasnaald er altijd is. Dus als je in onbekend gebied rijdt en de route ziet er verdacht uit, volg gewoon dat gele pijltje.

imho moet Sygic met die routeplanning nog wel eea verbeteren voordat ze zich met bijvoorbeeld Tomtom kunnen meten. Voor de rest ziet het er gelikt uit en de rijbaanondersteuning, de gesproken A- en N-wegen en het kaartmateriaal zijn allemaal goed. Nu alleen nog een slimmere routerekenkabouter erin stoppen en je hebt een top-routeplanner. Maar ja, da's helaas niet het minste onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er eigenlijk veel verschil (kunnen) zitten tussen de WM versie en de Symbian versie? want onder Symbian had ik het probleem van de groene pijlen die meerdere stroken met verschillende richtingen aangaven, dat was vervolgens verholpen, en nu onder WM zie ik ze weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:56:
Mazzel is wel dat die kompasnaald er altijd is. Dus als je in onbekend gebied rijdt en de route ziet er verdacht uit, volg gewoon dat gele pijltje.

imho moet Sygic met die routeplanning nog wel eea verbeteren voordat ze zich met bijvoorbeeld Tomtom kunnen meten. Voor de rest ziet het er gelikt uit en de rijbaanondersteuning, de gesproken A- en N-wegen en het kaartmateriaal zijn allemaal goed. Nu alleen nog een slimmere routerekenkabouter erin stoppen en je hebt een top-routeplanner. Maar ja, da's helaas niet het minste onderdeel.
In het geval van Sygic is dat juist wel het minste onderdeel ;) Hij stuurde mij ook een keer linksaf terwijl ik gewoon in een rechte weg rechtdoor moest rijden. Verder klopt het tot nu toe allemaal wel aardig, ik denk dat ik het nog wel een keer doe dat linksaf slaan. Kijken hoe hij me laat rijden (waarschijnlijk 15 km om).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
belumcukur bedoelt denk ik dat dat niet het minste onderdeel is om zomaar even snel aan te passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Marzman schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:29:
[...]
In het geval van Sygic is dat juist wel het minste onderdeel ;) Hij stuurde mij ook een keer linksaf terwijl ik gewoon in een rechte weg rechtdoor moest rijden. Verder klopt het tot nu toe allemaal wel aardig, ik denk dat ik het nog wel een keer doe dat linksaf slaan. Kijken hoe hij me laat rijden (waarschijnlijk 15 km om).
:) Inderdaad. Als m'n vriendin en ik betere routeberekening willen, dan stappen we toch al snel weer over naar het spartaanse maar eigenlijk ook prima voldoende Nav4all. Het enige wat we aan dat pakket soms toch wel missen is het realtime aangeven van in welke straat je zit en naar welke straat je toe moet.

Maar met McGuider heeft het richtingsgevoel van m'n vriendin het al menigmaal gewonnen van de route berekening :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijk48
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil McGuider installeren op m'n Nokia E71 telefoon (Symbian S60). Van de leverancier ontving ik een 4Gb microSDkaart waarvan ik de inhoud (versie 2009) op m'n 8Gb microSDkaart kopieerde. Voordat ik McGuider kocht had ik per mail bij de leverancier geïnformeerd of dat mogelijk was. Ja dat was mogelijk. Na installatie zou ik dan een activeringscode bij de leverancier moeten opvragen. Vanaf m'n 8Gbkaart heb ik dus McGuider geïnstalleerd in het geheugen van de telefoon. Het installatieproces verliep probleemloos en in het menu INSTALLATIE staat het logo van McGuider. Als ik dit activeer krijg ik de melding LOW DISK SPACE. In het telefoongeheugen heb ik 89Mb vrij. Op de geheugenkaart heb ik 3741Mb vrij. Tijdens het kopieerproces, het installatieproces, het activeringsproces werd geen productcode gevraagd en werd geen activeringscode gevraagd. Tijdens telefonisch contact met de leverancier werd geadviseerd de 8Gbkaart te verwijderen, de telefoon uit en aan te zetten en de kaart terug plaatsen. Als dat niet zou helpen moest ik het programma de-installeren en opnieuw installeren. Zo gezegd zo gedaan. Dit geeft echter geen gewenst resultaat. Iemand een advies, tip, oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dijk48 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:35:
Ik wil McGuider installeren op m'n Nokia E71 telefoon (Symbian S60). Van de leverancier ontving ik een 4Gb microSDkaart waarvan ik de inhoud (versie 2009) op m'n 8Gb microSDkaart kopieerde. Voordat ik McGuider kocht had ik per mail bij de leverancier geïnformeerd of dat mogelijk was. Ja dat was mogelijk. Na installatie zou ik dan een activeringscode bij de leverancier moeten opvragen. Vanaf m'n 8Gbkaart heb ik dus McGuider geïnstalleerd in het geheugen van de telefoon. Het installatieproces verliep probleemloos en in het menu INSTALLATIE staat het logo van McGuider. Als ik dit activeer krijg ik de melding LOW DISK SPACE. In het telefoongeheugen heb ik 89Mb vrij. Op de geheugenkaart heb ik 3741Mb vrij. Tijdens het kopieerproces, het installatieproces, het activeringsproces werd geen productcode gevraagd en werd geen activeringscode gevraagd. Tijdens telefonisch contact met de leverancier werd geadviseerd de 8Gbkaart te verwijderen, de telefoon uit en aan te zetten en de kaart terug plaatsen. Als dat niet zou helpen moest ik het programma de-installeren en opnieuw installeren. Zo gezegd zo gedaan. Dit geeft echter geen gewenst resultaat. Iemand een advies, tip, oplossing?
Simpele vraag natuurlijk... werkt de 4GB kaart wel of niet?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een nokia e71 gekocht en sygic mcguider geìnstalleerd. Alleen nu kan ik mcguider niet openen ik krijg steeds een foutmelding `Low disc space`.

Die foutmelding krijg ik nadat ik mcguider heb geinstalleerd tijdens het starten.

Wie kan mij helpen

alvast bedankt!!!

Nokia e71/1
Sygic 7.7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijk48
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
kmf schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:02:
[...]

Simpele vraag natuurlijk... werkt de 4GB kaart wel of niet?
4Gb-kaart werkt, 8Gb-kaart niet. Servicedesk van TeleAtlas kan het probleem niet oplossen en legt het voor aan de technische afdeling. Nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Aub niet kicken binnen 24 uur. Daarbij: edit het laatste bericht als het laatste bericht van jou is (ipv een nieuw bericht te plaatsen).

[ Voor 70% gewijzigd door pven op 07-02-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu lukt het maar ik krijg gelijk te zien dat er geen kaarten beschikbaar zijn?

Hij zegt±

geen kaarten beschikbaar controleer de geheugenkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:24:
Nu lukt het maar ik krijg gelijk te zien dat er geen kaarten beschikbaar zijn?

Hij zegt±

geen kaarten beschikbaar controleer de geheugenkaart!
Als je ze naar een ander kaartje hebt gekopieerd, moet je ze aktiveren.

http://www.mcguider.com/nl/activation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:58:

Ik heb een nokia e71 gekocht en sygic mcguider geìnstalleerd. Alleen nu kan ik mcguider niet openen ik krijg steeds een foutmelding `Low disc space`.
Ik heb McGuider geinstalleerd op mn SD-kaartje en daar draait ie prima. Misschien moet je dat even proberen?

Review:
Ik rij nu zelf een aantal dagen met McGuider. Om hem te testen neem ik ook af en toe mijn TT GO 910 mee. Ik moet zeggen dat McG het best goed doet. In de dorpen willen ze beide nog wel eens een andere weg kiezen maar verder gaat het best goed alhoewel mijn gevoel zegt de GO het toch beter doet, maar dat is een gevoel en kan ik nog niet met meetbare waarden onderbouwen.
Wat me wel opviel is dat ie de plaats van bestemming aan de verkeerde kant van de weg legt (McG zegt links terwijl het adres rechts ligt). Ik moet nog even uitzoeken of dit structureel is of een toevallige misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het niet structureel, want ik heb ook weleens een juiste aanduiding gehad, kan ook zijn dat dat de uitzondering op de regel was, want het is zeker dat het met de nieuwste kaarten vaak fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Ach, stel mcguider is net iets minder goed dan tomtom dan nog kan ik er prima mee leven. Ik kom op m'n bestemming en heb het altijd bij me terwijl je een tomtom apart mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij valt het op met de laatste versie (McGuider 7.70 kaarten 2009 op een Nokia E71) dat de snelheidslimieten in Brugge (België, een toch niet ongekende stad) NIET kent. Overal is het zone 30, terwijl ik geen alarm krijg als ik 50 rijd. Als ik 130 rijd op de autosnelweg, dan gaat het alarm wel af.

In bepaalde randgemeenten van Brugge toont hij wel de juiste snelheid of geeft hij wel het alarmsignaal, in andere gemeenten mag ik zo hard rijden zoals ik mag. Ongelofelijk maar waar, ben best ontgoocheld en heb hen ook al een mail gestuurd.

Een handleiding voor het gebruik in het NL? Neenee, enkel in het Engels! Terwijl mijn firma -die toestellen maakt voor binnen- en buitenland- voorzien moeten zijn van een handleiding in de juiste taal voor het land waarvoor het bestemd is. Dat is opgelegd door Europa, het moet dus. Nergens vind ik hier een Nederlandstalige handleiding met beschrijving van de functies.

Een fix krijg ik na een 3-tal minuten. Jawel, ik heb eerst de gps-antenne van de nokia E71 geactiveerd vooraleer McGuider opgestart te hebben. Ik hou mijn hart vast als ik in juni naar Zuid-Frankrijk op reis ga. Ik neem voor alle zekerheid toch maar de stafkaarten mee. En dit voor het jaar 2009 en de informatisering... Tja. Triest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisten ook Sygic 7.7 en het duurde even om er achter te komen hoe nu favoriete locaties / bestemmingen toegevoegd moesten worden.
Uiteindelijk stonden ze bij NP beheren / NP toevoegen / favorieten. :P

Krijg alleen de speedcams nog niet werkend maar dat zal ik de komende tijd nog proberen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeerke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Heb ook de versie 7.7 op mijn Nokia E66 geinstalleerd en ben erachter gekomen dat je het beste de A-GPS als deze aanwezig is kunt activeren, ik heb nu altijd en overal binnen 20 sec. een fix. Als ik meer tijd heb zal ik hier mijn bevindingen neerzetten.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag,ik heb altijd tom tom gehad en als je dan aankwam op plaats van bestemming,dan kon je door een druk op de knop de route afsluiten (wissen)
Hoe doe ik dat met mc guider? Al ik aankom op plaats van bestemming zie ik alleen maar een icoon waar ik alles kan wissen.Maar ik wil de gereden routes wel in mijn geheugen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bug in Sygic 7.7 zitten als ik favorieten verwijder bij NP dan zegt hij wel ...... is verwijdert maar hij blijft gewoon bij mijn favorieten staan. Weet iemand of de NP ook ergens in een bestandje worden opslagen zodat ik ze op die manier nog kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etienne1 schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:28:
Zou McGuider 2009 werken op de nieuwe Nokia 5800 Express Music (Symbian 5th version)?
Nee :?
Heb me wel aangemeld als betatester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen McGuider 7.7 draaien met kaarten 7.8. In principe werkt het wel aardig. Af en toe wat vage routes op bekend terrein, maar dat komt natuurlijk omdat je er zelf bekend bent en de sluiproutes weet.

Maar wat ik tot nog toe niet heb op kunnen lossen is de vertraging als ik ook per bluetooth verbonden ben met mijn Parrot Rythm 'n Blue radio voor handsfree bellen. Het duurde even voor ik er achter was dat dit een belemmering gaf. Als ik bluetooth uit heb dan werkt het goed. Ook bij iemand anders in de auto, terwijl bluetooth wel aan stond, maar nergens mee verbonden was, deed McGuider het wel goed.

Zijn er meer die een dergelijk probleem hebben? En weet iemand misschien een oplossing zodat ik én McGuider kan laten draaien én ik via mijn radio en bluetooth toch handsfree kan bellen. Want het een of het ander is niet echt lekker.

Overigens heb ik Garmin Mobile XT ook nog, maar dat heb ik nog niet getest. Misschien dat iemand kan zeggen hoe dat werkt naast een handsfree bluetooth verbinding? Zou dat hetzelfde probleem geven, of heb je dat dan niet?

Nou, ik hoop dat iemand me een antwoord/oplossing kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn parrot ck3200... Na een tijd is me opgevallen dat de vertraging alleen optreed als het synchroniseer symbooltje op mn parrot in beeld is... en nog later viel op dat het niet alleen sygic was die langzamer was, omdat ik in de file een ander progje opende en die deed t ook langzamer (normaalgesproken gebruik ik tijdens t rijden alleen sygic, dus gaf al snel sygic de schuld), dus blijkbaar vraagt het synchroniseren met de parrot veel extra capaciteit van je toestel. Ik gebruik een S.E. X1 (windows mobile dus) . het synchroniseren gebeurt als ik net ingestapt ben, en na elk telefoongesprek, en heel af en toe gewoon tussendoor, maar altijd als ik t symbooltje op mn parrot zie van de 2 omelkaarheendraaiende pijltjes, is sygic niet vooruit te branden...overigens nog geen oplossing voor gevonden... Ik ga het binnenkort eens proberen bij een ander (lees: nieuwer) model parrot

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:14:
Heb sinds een paar dagen McGuider 7.7 draaien met kaarten 7.8. In principe werkt het wel aardig. Af en toe wat vage routes op bekend terrein, maar dat komt natuurlijk omdat je er zelf bekend bent en de sluiproutes weet.

Maar wat ik tot nog toe niet heb op kunnen lossen is de vertraging als ik ook per bluetooth verbonden ben met mijn Parrot Rythm 'n Blue radio voor handsfree bellen. Het duurde even voor ik er achter was dat dit een belemmering gaf. Als ik bluetooth uit heb dan werkt het goed. Ook bij iemand anders in de auto, terwijl bluetooth wel aan stond, maar nergens mee verbonden was, deed McGuider het wel goed.

Zijn er meer die een dergelijk probleem hebben? En weet iemand misschien een oplossing zodat ik én McGuider kan laten draaien én ik via mijn radio en bluetooth toch handsfree kan bellen. Want het een of het ander is niet echt lekker.

Overigens heb ik Garmin Mobile XT ook nog, maar dat heb ik nog niet getest. Misschien dat iemand kan zeggen hoe dat werkt naast een handsfree bluetooth verbinding? Zou dat hetzelfde probleem geven, of heb je dat dan niet?

Nou, ik hoop dat iemand me een antwoord/oplossing kan geven!
Hier hetzelfde probleem, maar bij mij lijkt het in de N95 te zitten, als ik namelijk een sms binnen krijg hoor ik dat geluidje eerst 1 keer op het toestel, dan 1 keer op beide en dan nog 1 keer op de Parrot. Binnenkort eens proberen om de firmware te updaten van die N95, want een collega van me heeft een N95-8Gb en daar werkt het prima icm een Parrot.

Verwijderd

Ik had hiervoor ook een N95, nooit problemen gehad icm McGuider.. firmware 30.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:24:
Ik heb hetzelfde met mijn parrot ck3200... Na een tijd is me opgevallen dat de vertraging alleen optreed als het synchroniseer symbooltje op mn parrot in beeld is... en nog later viel op dat het niet alleen sygic was die langzamer was, omdat ik in de file een ander progje opende en die deed t ook langzamer (normaalgesproken gebruik ik tijdens t rijden alleen sygic, dus gaf al snel sygic de schuld), dus blijkbaar vraagt het synchroniseren met de parrot veel extra capaciteit van je toestel. Ik gebruik een S.E. X1 (windows mobile dus) . het synchroniseren gebeurt als ik net ingestapt ben, en na elk telefoongesprek, en heel af en toe gewoon tussendoor, maar altijd als ik t symbooltje op mn parrot zie van de 2 omelkaarheendraaiende pijltjes, is sygic niet vooruit te branden...overigens nog geen oplossing voor gevonden... Ik ga het binnenkort eens proberen bij een ander (lees: nieuwer) model parrot
Tja... Moeizaam dus...
Ik heb ook al zitten zoeken of ik wel een verbinding met mijn Rythm 'n Blue kan maken, zonder dat die gaat synchroniseren. Ik had ook al het vermoeden dat dit het zou zijn. Maar ik heb dus niet kunnen vinden hoe ik dat uit kan schakelen.

Iemand nog een idee????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Tijd voor een schoonmaak, wanneer een mod de tijd en zin daarvoor heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Hulp bij warez staan we, nog steeds, niet toe!

Als we het vermoeden hebben dat je hulp vraagt bij een niet-legale versie van Sygic, dan treden we op. (We kunnen je bericht aanpassen, maar we kunnen je ook een waarschuwing geven.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb reeds enkele weken ook Mcguider op mijn HTC en ook ik heb inderdaad al vaker gemerkt dat de plaats van bestemming aan de verkeerde kant van de weg ligt. Verder klopt de aankomsttijd vaker niet, ondanks dat ik toch de juiste route volg en niet afwijk. Hij geeft dan bv. aan dat ik er over 5 minuten ben maar dan duren die 5 minuten wel bijna 10 minuten. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt middels een update.
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:04:
[...]

Ik heb McGuider geinstalleerd op mn SD-kaartje en daar draait ie prima. Misschien moet je dat even proberen?

Review:
Ik rij nu zelf een aantal dagen met McGuider. Om hem te testen neem ik ook af en toe mijn TT GO 910 mee. Ik moet zeggen dat McG het best goed doet. In de dorpen willen ze beide nog wel eens een andere weg kiezen maar verder gaat het best goed alhoewel mijn gevoel zegt de GO het toch beter doet, maar dat is een gevoel en kan ik nog niet met meetbare waarden onderbouwen.
Wat me wel opviel is dat ie de plaats van bestemming aan de verkeerde kant van de weg legt (McG zegt links terwijl het adres rechts ligt). Ik moet nog even uitzoeken of dit structureel is of een toevallige misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf maak gebruik van McGuider op mn HTC Touch (Elf), ik heb dus geen ingebouwde GPS ontvanger, maar een losse bluetooth keychain adapter van Adapt. Mijn vraag is nu of er een programma voor Windows Mobile bestaat dat ervoor zorgt dat wanneer ik McGuider opstart automatisch bluetooth wordt aangezet en verbinding wordt gemaakt met mn GPS-adapter. Ik weet alleen niet zeker of dit het juiste topic is voor deze vraag, dus correct me if Im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MCguider op mijn E71 geinstalleerd.
Als ik hem nu probeer op te starten zegt hij "Low Disk Space"

ik heb nog 1606MB vrij op mijn kaart en zover ik kan zien werkt er niets op de achtergrond.

Iemand die me helpen kan?

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeren op je SD kaart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
CdD schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:18:
Iemand die Sygic op een Touch HD draaiende heeft? Kan zo snel niet vinden of het werkt ja of nee.
Ik heb versie 7.7 geïnstalleerd gekregen met de NL map, en hij werkt perfect. Beeld lekker scherp en de applicatie reageert lekker snel. Hij doet het ook goed in landscape mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:13:
Installeren op je SD kaart al geprobeerd?
Ja daar staat hij op.
Vrij geheugen telefoon 91Mb, Vrij gegeugen SD Kaart 1660Mb....

ik snap er niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:52:
[...]

Ja daar staat hij op.
Vrij geheugen telefoon 91Mb, Vrij gegeugen SD Kaart 1660Mb....

ik snap er niets van :(
Doe dit.Als je in de settings.ini de geheugengrootte van 10.0 naar 2.0 zet ben je van de melding af. Deze staal helemaal onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gisteren in Diemen en daar was McGuider 7.7 volledig in de war zag de straatjes in het centrum niet of nauwelijks en vertelde dat het adres wat wij zochten aan de rechter kant zou zijn terwijn het een meter of 50 verder links zat. Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:05:
Ik was gisteren in Diemen en daar was McGuider 7.7 volledig in de war zag de straatjes in het centrum niet of nauwelijks en vertelde dat het adres wat wij zochten aan de rechter kant zou zijn terwijn het een meter of 50 verder links zat. Komt dit vaker voor?
Dit kom zeker vaker voor, lees dit topic er maar eens op na. Ik gebruikte een hele tijd McGuider, maar ben sinds een half jaar overgestapt naar Route66 Mobile 8. Kwalitatief veel beter, maar goed dat is dan ook een navigatie systeem dat al erg lang bestaat tov McGuider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst Route 66 gekocht maar kom daar helemaal niet uit. Al verschillende keren contact gehad met de klantenservice maar een oplossing heb ik niet. McGuider is veel duidelijker en kan zonder handleiding goed gebruikt worden terwijl de handleiding van Route 66 je alleen maar in de war maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:30:
Ik heb laatst Route 66 gekocht maar kom daar helemaal niet uit. Al verschillende keren contact gehad met de klantenservice maar een oplossing heb ik niet. McGuider is veel duidelijker en kan zonder handleiding goed gebruikt worden terwijl de handleiding van Route 66 je alleen maar in de war maakt...
Ik kan Route66 gewoon zonder handleiding voor 100% gebruiken, zonder enig probleem. De app is helemaal niet lastig of moeilijk in gebruik, de menustructuur is zelfs erg eenvoudig te noemen. Denk toch echt dat het in dit geval aan jezelf ligt...

• Glabbeek
  • Laatst online: 10-09 09:42

Glabbeek

Dat dus.

Er is een hele poos geleden (ergens in december) voor de laatste keer gevraagd over updates van de 7.5 versie van McGuider, maar ik kan er geen antwoord op vinden. Is er ondertussen al iets bekend over of de updates gratis zijn of dat voor de nieuwe versie weer het complete bedrag betaald moet worden? Ik heb de vraag ook bij Tele Atlas gesteld, maar hopelijk zijn er praktijkervaringen.

En zo is het maar net.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:15:
.... Mijn vraag is nu of er een programma voor Windows Mobile bestaat dat ervoor zorgt dat wanneer ik McGuider opstart automatisch bluetooth wordt aangezet en verbinding wordt gemaakt met mn GPS-adapter. Ik weet alleen niet zeker of dit het juiste topic is voor deze vraag, dus correct me if Im wrong
De kans is groot dat GpsGate (http://franson.com/gpsgate) dit voor je kan regelen. Bij mij heeft deze software geholpen om een BT verbinding te kunnen maken tussen BT747 op mijn E-TEN DX900 (met WM6.1) en een Qstarz Q1000P.
N.B. BT747 is freeware prog om data logger met MTK chipset te configureren en logbestanden te downloaden.

Verwijderd

Ik ga binnenkort McGuider overzetten naar een high-speed 8GB microSD kaart. Weet iemand of je soms "de hele handel" in een subdirectory mag zetten? Op de originele kaart (4GB met V2009) staan de bestanden (plus een aantal mappen) in de "root", maar vanwege het universele gebruik van de geheugenkaart is het veel handiger om een map \McGuider te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:45
Nee dat werkt niet wat jij wil, het moet in de root staan anders kan Sygic het niet vinden.

En dit kwam ik tegen voor de iPhone liefhebbers.

Het Slowaakse bedrijf Sygic, bekend door de navigatie-programma's die ze maken voor mobiele apparaten, heeft op het Mobile World Congress een demo gegeven hun programma draaiend op een iPhone.
Het programma is compleet, dus met turn-by-turn aanwijzingen op de kaart, aanwijzingen met een stem, POI's, ondersteuning voor meerdere landen en kaarten in het geheugen (dus niet via het internet).
De TeleAtlas kaarten nemen voor Europa trouwens ongeveer 2 GB in beslag.

Sygic zegt dat ze dit programma aan gaan bieden om in de App Store opgenomen te worden. Maar aangezien Apple het in een later stadium turn-by-turn in de SDK heeft verboden, is het maar de vraag of het er door zal komen.

De druk op Apple zal nu in ieder geval ongetwijfeld stevig toenemen.

Bron: The iPhone blog

Update: MacRumors heeft een interessante aanvulling betreffende turn-by-turn navigatie. Het blijkt dat de andere navigatie-programma's die al in de App Store te vinden zijn allemaal geen turn-by-turn hadden bij het uitkomen, maar dat het sindsdien bij een update alsnog is toegevoegd. Aangezien het kaartmateriaal tot nu toe alleen voor de V.S. beschikbaar is, hebben wij dit nog niet gekocht en hadden deze ontwikkeling dan ook gemist.

[ Voor 87% gewijzigd door JJmac op 20-02-2009 18:01 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb recentelijk mcguider 2009 geinstalleerd op mijn nokia e71.
Als ik hem nu wil opstarten om verder te activeren, geeft hij low disc space aan.
echter heb ik een 4gb kaart erin.
weet iemand wat ik verkeerd doe, of werkt het niet op mijn nokia?
Wil graag dat hjet werkt! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:57:
hallo,

Als ik hem nu wil opstarten om verder te activeren, geeft hij low disc space aan.
Hoe heb je het geïnstalleerd? Ik had eerst een 2 gb kaartje, en daar lipe het ook perfect op. Ik kopieer de kaarten en de overige bestanden op het geheugenkaartje, en installeer vervolgens het programma op mijn toestel. Nooit een dergelijke melding gehad.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bijgevoegde document gevolgd. alles volgens de regels en toch, zelfs na de tweede keer dezelfde fout melding. Ook heb ik eerst nog mijn telefoon opnieuw 'schoon' gemaakt met de firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik lees ook steeds dat alles in de 'root'moet staan?! dat doet hij toch automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de volgende configuratie: een Nokia N95 met de nieuwste firmware,Sygic Mcguider 7.7 (1107) en de nieuwste kaarten.Een Parrot Ck3200GPScarkit en een Nokia LD4W Bluetooth GPS.Deze BT-Gps-ssen zitten in mijn prive-auto resp. mijn werkauto geplaatst..

Ik heb Sygic geinstalleerd op de N95.Vervolgens heb ik de Parrot gepaired. Toen kon ik de GPS van de Parrrot gebruiken met Sygic.Dit werkr perfect.Een exterene GPS heeft mijn voorkeur aangezien de interne GPS van de N95 niet zo geweldig werkt in een auto.

Als ik vervolgens de Nokia GPS connect, wordt alleen de Parrot herkend in Sygic.Als ik alles deinstalleer op N95 en als eerste kies voor de LD4W,wordt hierna de Parrot niet meer herkend.

Ik heb op dezelfde N95 ook TomTom geinstalleerd.Deze kan wel met beide BTGPS-ssen overweg.Aangezien TomTom verouderde kaarten heeft en Sygic er beter uit ziet en meer Up-to-date is wilde ik toch heel graag Sygic goed werkend krijgen.

Watik toch wel dien te vermelden is het feit dat een collega die een SonyEricsson GSM heeft wel meerdere BT-devices kan gebruiken met zijn McGuider. Dit is dan wel een UIQ versie en geen symbian zoals bij mij.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Vink
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02-2024
Zojuist terug van de wintersport in Zwitserland en onderweg eens Sygic 2009 uitgeprobeerd op m'n Nokia 6110 Navigator, maar wat ik ook deed, Sygic weigerde te plannen met de Kandersteg - Goppenstein Autotrein (Lötschberg).
Bij de NP's kent hij hem wel, al noemt hij het een veerdienst ;-)

Mis ik een instelling of is dit gewoon een foutje ?
Ik kon nergens een instelling 'Veerdienst vermijden' of zo vinden ;-)

Ik wilde tot aanschaf overgaan, maar als ik er blind achteraan was gereden had het me 1 1/2 uur gekost...zijn dure foutjes.
Ik wacht nog even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
ziet iemand het zitten om mijn ov2 files van tomtom te converteren voor gebruik met McGuider alsook om de icoontjes aan te passen
wat ik maar doe ...het lukt me gewoon weg niet...

alvast bedankt
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:57:
hallo,

Helpt dit ???
Ook al 1 pagina hiervoor geplaatst.
settings staat in map ----- DRIVE/SYMBIAN
Als je in de settings.ini de geheugengrootte van 10.0 naar 2.0 zet ben je van de melding af. Deze staat helemaal onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:04:
[...]

Helpt dit ???
Ook al 1 pagina hiervoor geplaatst.
settings staat in map ----- DRIVE/SYMBIAN
Als je in de settings.ini de geheugengrootte van 10.0 naar 2.0 zet ben je van de melding af. Deze staat helemaal onderaan
Helaas heeft dit bij mij niet geholpen :( iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is versie 2009 beter dan 7.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook andere stemmen te verkrijgen of op de een of andere manier om te vormen dat het te koppelen is aan mcguider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfred Vink schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:32:
Zojuist terug van de wintersport in Zwitserland en onderweg eens Sygic 2009 uitgeprobeerd op m'n Nokia 6110 Navigator, maar wat ik ook deed, Sygic weigerde te plannen met de Kandersteg - Goppenstein Autotrein (Lötschberg).
Bij de NP's kent hij hem wel, al noemt hij het een veerdienst ;-)

Mis ik een instelling of is dit gewoon een foutje ?
Ik kon nergens een instelling 'Veerdienst vermijden' of zo vinden ;-)

Ik wilde tot aanschaf overgaan, maar als ik er blind achteraan was gereden had het me 1 1/2 uur gekost...zijn dure foutjes.
Ik wacht nog even....
Verleden jaar reed ik vanuit Sion naar Goppenstein om ook met de trein mee te gaan, mijn navi in mijn andere auto een Becker Indianapolis deed precies het zelfde, tot een paar km voor de trein bleef de melding komen dat ik terug moest, heb hem toen maar uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:42:
[...]

Verleden jaar reed ik vanuit Sion naar Goppenstein om ook met de trein mee te gaan, mijn navi in mijn andere auto een Becker Indianapolis deed precies het zelfde, tot een paar km voor de trein bleef de melding komen dat ik terug moest, heb hem toen maar uit gezet.
Heb dit trouwens ook met een veerpont bij mij in de buurt, zowel de Sygic als de Becker vertellen tot 50 meter voor de pond dat ik moet omrijden. Bij lange afstanden, zoals Zwitserland kijk ik vooraf via een routeplanner op internet hoe de route ongeveer is. Ik zie het hele navi als hulp middel om ergens te komen maar vaar er niet blind op.

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:27:
Ik ga binnenkort McGuider overzetten naar een high-speed 8GB microSD kaart. Weet iemand of je soms "de hele handel" in een subdirectory mag zetten? Op de originele kaart (4GB met V2009) staan de bestanden (plus een aantal mappen) in de "root", maar vanwege het universele gebruik van de geheugenkaart is het veel handiger om een map \McGuider te gebruiken.
Het programma zelf kun je niet in een ander map zetten.

De resources, maps e.d. kun je in een apart mapje plaatsen, bv. Sygic.
Moet je wel 2 regel in je settings.ini aanpassen :

; In case of multiple platforms, when sharing of Resources is required.
; Path to folder with resources (GpsLogs, Icons, Itinerary, Skin, Sounds, Voices)
ResourcePath=\..\..\Sygic\res
; Path to folder with maps
MapPath=\..\..\Sygic\maps

Bij mij werkt dat prima (HTC S710 met WiMO 6)

• Flucie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:28:
[...]

Helaas heeft dit bij mij niet geholpen :( iemand nog andere ideeen?
Hee, ik had hetzelfde bericht.,, je telefoon heeft dan (bij mij) te weinig ruimte op het telefoon geheugen,, om te rekenen denk ik... dus het gaat dan niet om de geheugenkaart maar om het telfoon geheugen.

Verwijderd

Flucie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:42:
[...]

Hee, ik had hetzelfde bericht.,, je telefoon heeft dan (bij mij) te weinig ruimte op het telefoon geheugen,, om te rekenen denk ik... dus het gaat dan niet om de geheugenkaart maar om het telfoon geheugen.
Ik heb nog 91Mb vrij werkgeheugen op mijn telefoon zelf.. dat moet toch genoeg zijn zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* we doen hier niet aan hulp bij warez

[ Voor 82% gewijzigd door pven op 08-03-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas hier nog iemand met dezelfde low disk space foutmelding op de E66...
Heb de settings.ini al aangepast van 10.0 naar 2.0 maar helaas heeft dit niks geholpen...
Iemand nog briljante ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een linkje of iets dergelijks naar ov2upi 2.9
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:23:
heeft iemand een linkje of iets dergelijks naar ov2upi 2.9
bij voorbaat dank
Kijk hier eens: http://fileshunt.com/index.php?q=ov2upi+2.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor je reactie maar deze had ik zelf ook al gevonden. het probleem is dat nadat je een account hebt aan gemaakt ook nog moet betalen om te kunnen donloaden. en dat is niet echt de bedoeling voor zo'n klein conversie progje.
groeten Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* het is hier geen bestandsuitwisselingsforum

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 08-03-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

kan iemand het volgende testen

navigeren vanuit willekeurig stad uit het westen (amsterdam,utrecht,almere,rotterdam,etcetc) naar

hengelo (ov), verdistraat (geen nummer)
of
hengelo (ov), vivaldistraat (geen nummer)

op 2 toestellen getest, gaat op beide falikant fout met als gevolg een vastloper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Blijkbaar is het hier nodig om een paar huisregels extra onder de aandacht te brengen:
[modbreak]• We gaan je niet helpen met je illegaal verkregen programma's.
• Het is hier geen uitwisselforum voor bestanden die je zelf niet kan vinden, kijk bij iemand in zijn/haar profiel als je hem/haar persoonlijk wilt benaderen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

SYQ schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:23:
kan iemand het volgende testen

navigeren vanuit willekeurig stad uit het westen (amsterdam,utrecht,almere,rotterdam,etcetc) naar

hengelo (ov), verdistraat (geen nummer)
of
hengelo (ov), vivaldistraat (geen nummer)

op 2 toestellen getest, gaat op beide falikant fout met als gevolg een vastloper..
niemand die meer sygic gebruikt?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
SYQ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:52:
[...]

Werkt bij mij gewoon (start: Prins Hendrikkade Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Arnout schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 07:28:
[...]

Werkt bij mij gewoon (start: Prins Hendrikkade Amsterdam).
het volgende heb ik gedaan, navigeren naar :

* Vivaldistraat 13 (pak anders een willekeurig oneven cijfer) Hengelo
* daarna (gps staat uit), positie op kaart kiezen.. en als vertrekpunt het volgende instellen:
* Prins Hendrikkade Amsterdam (geen huisnr)

druk ik op navigeren blijft hij vastlopen bij routes analyseren, nog te gaan staat op 12meter.. dit duurt erg lang, waarna ie vervolgens de melding geeft 'route wordt samengesteld' en progressbar staat stil op 50%.. en alweer staat sygic zo goed als vast

Ik gebruik trouwens sygic 2009..
als (tijdelijke) oplossing heb ik maar een illegale versie van route66 op de mobiel geinstalleerd, just in case.. mocht sygic bij bepaalde routes vast lopen..

toestel heb ik trouwens een factory reset gegeven, sygic opnieuw geinstallerd op een geformateerde sdkaart

ander puntje
meest irritante is dat verdistraat en vivaldistraat verkeerd om staan in sygic, maar dit is ook het geval met tomtom en google maps (klik)..

Bij map24 (klik) en maps.live.nl staan de straatnamen wel juist vermeld (klik)

EDIT
haha geweldig, toen ik klaar was met het plaatsen van deze post was sygic eindelijk klaar met het calculeren vd route.. makkelijk 5~8min verder dus

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 10-03-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Ow, hij loopt dus niet vast, maar duurt lang... das wel ander verhaal. Ik heb soms ook wel dat het een minuut duurt. Maar geen 5-8 minuten, das absurd lang... lijkt me ook dat hij dan traag herberekend (onder het rijden, als je anders gaat rijden dan hij aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit heb ik bij de enkele keren dat ik McGuider testte ook voorgehad, na 15min was hij nog bezig, op 2m van de bestemming. Vast hangen deed hij niet, want op het scherm veranderde nog wel iets (weet niet juist meer wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Heb je Sygic op de je kaartje staan of geïnstalleerd op tel. geheugen? dit kan verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Staat op telefoongeheugen. Waarom zou dat verschil uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik draai mcguider op de n96 en hoewel ik onderweg wel 2 keer een error heb gehad heb ik de laatste tijd enorm veel gemak gehad van mcguider. Moest naar heel veel verschillende adressen en dat ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik Mc Guider 2009 versie 7.7 met kaarten 7.8.

Heb recent een nieuwe rom op mijn HTC touch cruise geflashed. Voordat ik dit gedaan heb uiteraard de geheugenkaart eruit gehaald.
Daarna de micro SD opnieuw in tel. gestopt echter nu start Mc Guider niet meer op. Bij activering Setupwindowsmobile volgt er fout melding: "one of its components missing, try reinstalling or restoring file". Krijg Mc Guider wel aan de praat via Drive file. En mijn instellingen zijn ook behouden.

Weet iemand raad? bv. door me setupmobile file toe te sturen...als dat helpt?

Heb uiteraard teleatlas helpdesk gebeld (gekocht via hun site)......de reaktie die je daar krijgt.....:-( .....uw foutmelding staat niet op de lijst van bekende problemen dus kunnen wij U niet helpen......andere suggesties/oplossingen waren er niet......tja....

Met dank alvast.

FHJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:20
Hallo,

Ik ben nu bezig om de flitspalen in Sygic McGuider 7.70 mobile te zetten.
Nu heb ik de handleiding gevolgd van http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=15&t=4043
Ik heb dus de tomtom flitspalen gedownload voor smartphones, en deze omgezet naar upi. Ik heb het bestand alle flitspalen benelux gebruikt. En deze in de map gezet van het land NLD, BE etc.
Het punt is ik krijg de flitspalen niet te zien bij me NP's.
Ik heb ook andere flitspalen geprobeerd maar ze komen niet voor bij me NP's.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
FidoDido schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:57:
Hallo,

Ik ben nu bezig om de flitspalen in Sygic McGuider 7.70 mobile te zetten.
Ik heb ook de 7.70 Maar hier staan de flitspalen er al in. Nu heb ik een illegale versie dus weet niet of dat standaard is. Maar flitspalen voor snelheid en flitspalen voor door rood rijden geeft hij netjes op tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 08:58:
[mbr]*weg* het is hier geen bestandsuitwisselingsforum[/]
Sorry neem me niet kwalijk :?

ik dacht dat een forum bedoeld was om elkaar verder te helpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:52:
[...]
Na een wat kritische beoordeling vanuit mijn kant over de nieuwe versie van Sygic (en dan met name de routeberekening) heb ik nooit meer iets mogen vernemen van de mensen achter Sygic. Een beetje jammer als je het mij vraagt, ik gebruik voor de komende tijd gewoon weer Garmin XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Na een wat kritische beoordeling vanuit mijn kant over de nieuwe versie van Sygic (en dan met name de routeberekening) heb ik nooit meer iets mogen vernemen van de mensen achter Sygic. Een beetje jammer als je het mij vraagt, ik gebruik voor de komende tijd gewoon weer Garmin XT :)
Ik heb de nieuwste Sygic McGuider op mijn N85 (en m'n oude N95) en het programma heeft mij van dorpje naar dorpje gebracht via 6 landen vandaag. Geen enkele fout, ik kwam overal perfect aan. Ik begrijp de klachten van sommige mensen soms niet. TomTom 7.9 met de nieuwste mappen op mijn tijdelijke HTC Touch Cruise II deed het behoorlijk beroerder. Beetje debiel om met twee navigatiesystemen op pad te gaan, maar het is wel grappig. Garmin XT heb ik ook gebruikt maar dat is imo gewoon puin. Het werk ansich goed, maar over de rest laat ik me maar niet over uit. Smaken en meningen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
De ervaringen zullen inderdaad verdeeld zijn. Maar ik vind het af en toe 25KM laten omrijden wel een beetje teveel van het goede. De ene keer doet de berekening prima zijn werk maar de andere keren slaat het toch wel behoorlijk de plank mis. Ik geef toch liever de voorkeur aan een systeem dat het iets slechter doet dan de beste route van sygic maar over het algemeen toch veel betere berekeningen uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Fire69 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:48:
Staat op telefoongeheugen. Waarom zou dat verschil uitmaken?
Het werkt nou eenmaal sneller, zeker als je een brak kaartje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
BastiaanN schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:58:
De ervaringen zullen inderdaad verdeeld zijn. Maar ik vind het af en toe 25KM laten omrijden wel een beetje teveel van het goede. De ene keer doet de berekening prima zijn werk maar de andere keren slaat het toch wel behoorlijk de plank mis. Ik geef toch liever de voorkeur aan een systeem dat het iets slechter doet dan de beste route van sygic maar over het algemeen toch veel betere berekeningen uitvoert.
:) same here. Heb je eigenlijk nog contact met de mensen van Sygic en zijn er indicaties dat ze nog hard aan het werk zijn aan het verbeteren van de algoritmes?

Verder zal, wanneer ik McGuider niet vertrouw, toch Nav4all ook weer vaker dienst gaan doen hier, behalve als we van de zomer naar het buitenland gaan natuurlijk ;). En ik heb een jaarlicentie gekocht op Nokia Maps walk&drive (walk gebruik ik nogaleens). Ook maar eens kijken hoe versie 3 beta daarvan het gaat doen met rijden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Ik heb sinds gister ook McGuider geinstalleerd op m'n telefoon. En alles werkt prima met m'n interne gps (N82). Maar wanneer ik een bestemming invoer en ik ben er bijna zegt ie de bestemming bevind zich aan uw rechterkant terwijl het toch echt links is. Maar er staat dan ook bijv. nummer 11 / 24 terwijl ik toch echt nummer 11 heb ingevoerd als bestemming. Is dit een instelling die ik misschien moet aanpassen ofzo?
Ik heb versie 7.70 met kaart 7.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, da's een foutje in McGuider, kan je zelf niks aan doen. Mijn huis heeft plots ook beslist om aan de andere kant van de straat te gaan wonen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:32:
[...]

:) same here. Heb je eigenlijk nog contact met de mensen van Sygic en zijn er indicaties dat ze nog hard aan het werk zijn aan het verbeteren van de algoritmes?
Nee, helaas niet. Ik heb na een redelijke kritische e-mail van mijn kant niets meer van ze vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Weet je wat ook een leuke bug is? Als tijdens het invoeren van een adres hij wisselt van nacht naar dag stand (of omgekeerd). Krijg je in je invoerbalk een hele mooie codereeks (aanroep van een of andere library) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Fire69 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:
Nee, da's een foutje in McGuider, kan je zelf niks aan doen. Mijn huis heeft plots ook beslist om aan de andere kant van de straat te gaan wonen. :P
Lol. Ik kijk ook standaard naar de andere kant als Maria zegt dat mijn bestemming links of rechts ligt. :)

Ik moet wel zeggen dat het deur tot deur prima werkt. Heb de laatste dagen heel veel adressen bezocht en soms bestond een straat uit bijna een complete wijk maar ik werd altijd tot aan de deur geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:38

Gaitman

The Real One

Sick Nick schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:34:
Weet je wat ook een leuke bug is? Als tijdens het invoeren van een adres hij wisselt van nacht naar dag stand (of omgekeerd). Krijg je in je invoerbalk een hele mooie codereeks (aanroep van een of andere library) :+
Ja zoiets heb ik ook al een keer gehad. Maar ik kan me niet herinneren dat het bij het wisselen van dag naar nacht of andersom was echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Hoe zijn ze ondertussen bij Sygic met het berekenen van een route? De laatste keer dat ik er mee bezig ben geweest (3/4jaar geleden) toen was dat nog echt bagger! Hele onlogische routes werden er berekend. Kon in ieder geval niet tippen aan de concurrenten als TomTom of iGO

Zie het al, nog niet altijd even best dus:
BastiaanN schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:58:

[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 19-03-2009 10:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.