Anoniem: 313907

McGuider versie 7.70 kun je updaten naar 7.71:
Installeer vanaf www. mcguider.com de mguider assistent op je pc,
sluit je telefoon aan,
start mcguider assistent en download & installeer de software update (15 Mb),

Daarna moest ik op mijn nokia 6110 het bestand SetupSymbianS60.sis draaien
(te vinden in bestandsbeheer op je mobieltje), er wordt dan gevraagd of je versie 7.71 wilt installeren.

Succes.

Is er inmiddels al iemand die weet of en hoe ik snelweg vermijden kan instellen??

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Anoniem: 313907 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:19:
sluit je telefoon aan,

(te vinden in bestandsbeheer op je mobieltje), er wordt dan gevraagd of je versie 7.71 wilt installeren.

Succes.

Is er inmiddels al iemand die weet of en hoe ik snelweg vermijden kan instellen??
Wat is er nieuw in versie 7.71 tegenover versie 7.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 11:01
Anoniem: 313907 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:19:
sluit je telefoon aan,

Succes.

Ik wil er vanmiddag op uit op de motor, dus had dezelfde vraag. In een ander forum dit gevonden en het werkt voor 95% (op mijn route moet ik toch een klein stukje snelweg pakken volgens McGuider):
Na het berekenen van een route krijg je een overzicht te zien.
Klik links onder details aan.
Als er snelwegen in de route zitten, zal het snelweg-icoon blauw zien.
Selecteer het snelweg-icoon.
En dan nu de grote truk... druk gewoon, simpelweg, doodeenvoudig op je navigatietoets naar boven. Sygic zal je nu vragen of je snelwegen op je route wilt vermijden!

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313907

Beste Sabelhout,

"You make my day", bedankt voor jouw tip!
Wel vreemd dat dit nergens terug te vinden is in de gebruiksaanwijzingen van McGuider zelf?

Wat betreft de update van 7.70 naar 7.71:
Zoals ik al schreef geen afgebroken zinnen meer, favorieten die echt te verwijderen zijn, keuze om bij je opgegeven bestemming meteen naar een parkeerplek zoeken en hoogstwaarschijnlijk nog wat verbeteringetjes.

Op de site van McGuider gaven ze bij de FAQ aan als je last had van unexpected errors, je de software moest updaten. En omdat ik dit een aantal keren had gehad tijdens mijn vakantie, leek het me wel zinvol.
Ik ga ervan uit dat het updaten van software in 98% van de gevallen een verbetering zal zijn.
De praktijk zal het leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309261

Ik gebruik McGuider 7.70 op mijn nokia N85 en heb gemerkt dat hij niet oplaadt wanneer het programma aan staat. Als Mcguider uit staat laadt hij wel gewoon op. Zijn er meer mensen met dit probleem, en is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Gebruikt: N86 (laatste sw versie, check 17-08-2009) + software versie 7.71 (5529)

Ik heb 2 vragen betreft Sygic.
1. Hoe zijn de ervaringen betreft de snelheid van een fix krijgen (en houden!!) i.c.m. de N86?
2. Hoe geef je in Sygic aan dat je een externe GPS module wilt gebruiken (via Bleutooth)?
Na het aansluiten zag Sygic hem niet. Ik kon slechts kiezen uit integrated GPS en A-GPS.
Edit: Kan dit alleen tijdens de installatie?

[ Voor 10% gewijzigd door Sparks.nl op 17-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij loopt McGuider nu continu vast. Ik heb zo'n vermoeden dat de GPS chip in mijn telefoon kapot is (iemand heeft er wijn overheen gegooid), maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat kan testen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Sebazzz

3dp

Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:06:
Bij mij loopt McGuider nu continu vast. Ik heb zo'n vermoeden dat de GPS chip in mijn telefoon kapot is (iemand heeft er wijn overheen gegooid), maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat kan testen.
In Symbian kan je via JBak Taskmanager een GPSTest applicatie openen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 20:53
Sparks.nl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:04:

1. Hoe zijn de ervaringen betreft de snelheid van een fix krijgen (en houden!!) i.c.m. de N86?
2. Hoe geef je in Sygic aan dat je een externe GPS module wilt gebruiken (via Bleutooth)?
Na het aansluiten zag Sygic hem niet. Ik kon slechts kiezen uit integrated GPS en A-GPS.
1. GPS fix is niet iets wat Sygic regelt of kan beinvloeden maar puur de GPS ontvanger die al dan niet in de N86 zit. Ingebouwde GPS ontvangers hebben doorgaans een mindere ontvangst dan externe BT GPS ontvangers.
2. Je kunt de GPS wizard doorlopen, die zoekt automatisch en kun je zelf via het menu starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sebazzz schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:08:
[...]

In Symbian kan je via JBak Taskmanager een GPSTest applicatie openen.
Dat had ik er bij moeten vermelden, het is Windows Mobile Standard 6.1. Ik zal McGuider er eens opnieuw opzetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Bedankt voor de info. Ik wist niet dat er een GPS wizzard in zit. Ik zal eens kijken als ik hem terug heb.
Ik weet trouwens dat Sygic dit niet regelt, maar ik zou het toch graag willen weten (zie inmiddels elders een reactie).

[ Voor 36% gewijzigd door Sparks.nl op 17-08-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199679

Anoniem: 309261 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:13:
Ik gebruik McGuider 7.70 op mijn nokia N85 en heb gemerkt dat hij niet oplaadt wanneer het programma aan staat. Als Mcguider uit staat laadt hij wel gewoon op. Zijn er meer mensen met dit probleem, en is hier iets aan te doen?
Laad hij echt niet of is het zo dat de GPS en het scherm dat continue aanstaat precies zoveel gebruiken als dat de lader bijlaadt?
Als hij echt niet laadt, dan is de accu binnen enkele uren helemaal leeg. Bij mijn N95 kon ik ongeveer 2 uur navigeren voordat hij helemaal leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik had bij mijn N86 ook het idee dat hij niet wilde laden. Ik heb het niet verder kunnen uitzoeken omdat de gsm nu is opgestuurd (later). Mijn N86 hing aan de autolader en na de rit was de accu een stuk leger.

[ Voor 20% gewijzigd door Sparks.nl op 18-08-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 199679 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:55:
[...]

Laad hij echt niet of is het zo dat de GPS en het scherm dat continue aanstaat precies zoveel gebruiken als dat de lader bijlaadt?
Als hij echt niet laadt, dan is de accu binnen enkele uren helemaal leeg. Bij mijn N95 kon ik ongeveer 2 uur navigeren voordat hij helemaal leeg was.
Als je er drie uur over doet om je gsm op te laden en de accu gaat in 2 uur leeg met McGuider dan zal hij niet bijladen nee :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

dat hij niet bijlaad, kan je toch eenvoudig checken door sygic te starten en te navigeren en dan op de ophangtoets te drukken, sygic navigeert nog steeds op de achtergrond en kijk dan ff of de battery opgeladen wordt (je weet wel, dat de balkjes 1 voor 1 gaan knipperen). Peanuts toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 300737 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:20:
dat hij niet bijlaad, kan je toch eenvoudig checken door sygic te starten en te navigeren en dan op de ophangtoets te drukken, sygic navigeert nog steeds op de achtergrond en kijk dan ff of de battery opgeladen wordt (je weet wel, dat de balkjes 1 voor 1 gaan knipperen). Peanuts toch?
Ja, maar als je accu sneller leegloopt dan hij bijlaadt dan zal hij toch leger zijn na de rit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Sparks.nl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:04:
Gebruikt: N86 (laatste sw versie, check 17-08-2009) + software versie 7.71 (5529)

Ik heb 2 vragen betreft Sygic.
Vraag 1 is hierboven al beantwoord. Voor vraag 2 moet je eerst in je Nokia menu naar Instellingen - Telefooninstellingen - Algemeen - Positiebepaling - Methoden Positiebepaling en hier Bluetooth GPS aanvinken. Daarna kun je deze ook kiezen in McGuider.

Bovenstaand menupad is overigens beschreven vanuit een 6220 Classic, dus zou bij jou N86 iets anders kunnen zijn.
Sparks.nl schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:11:
Ik had bij mijn N86 ook het idee dat hij niet wilde laden. Ik heb het niet verder kunnen uitzoeken omdat de gsm nu is opgestuurd (later). Mijn N86 hing aan de autolader en na de rit was de accu een stuk leger.
Ik ben met mijn telefoon aan de autolader (de 6220 classic dus) vanuit Deventer naar Zuid-Frankrijk genavigeerd, zonder dat de batterij onderweg leegraakte.

Ook ben ik afgelopen weekend vanuit Deventer naar Den Bosch genavigeerd over binnendoor weggetjes, toen hield de telefoon er na ruim 2 uur toch mee op.

Ergo: mijn telefoon wordt in ieder geval bijgeladen onderweg :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sabelhout op 18-08-2009 07:15 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309261

Dat is het vreemde, in het hoofdmenu knipperen de batterijstreepjes wel alsof hij laadt, maar langer dan 3 uur lijkt hij het niet vol te houden. Dit lijkt niet veel af te wijken van de tijdsduur zonder (auto)lader, dus het lijkt alsof hij helemaal niet bijlaadt.

Misschien moet ik dit toch nog eens goed checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
hallo mcguider experts, ik heb het ook al een aantal keren gevraagd in het E71 topic, maar misschien hebben jullie een oplossing

Ik heb een vraagje.

Ik heb in mijn auto een Bury cc9060 als bluetooth systeem.
Dit werkt perfect voor het bellen, ik heb alleen 1 probleem.

Op het moment dat m'n E71 gekoppeld is met de bury hoor ik geen geluid meer van m'n navigatiesysteem (sygic Mcguider).

Heeft 1 van jullie hier een oplossing voor ;?

SW versie van m'n nokia is 300.21.012 van 18-06-2009
Mcguider versie 7.70

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Grolsch schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:26:
hallo mcguider experts, ik heb het ook al een aantal keren gevraagd in het E71 topic, maar misschien hebben jullie een oplossing

Ik heb een vraagje.

Ik heb in mijn auto een Bury cc9060 als bluetooth systeem.
Dit werkt perfect voor het bellen, ik heb alleen 1 probleem.

Op het moment dat m'n E71 gekoppeld is met de bury hoor ik geen geluid meer van m'n navigatiesysteem (sygic Mcguider).

Heeft 1 van jullie hier een oplossing voor ;?

SW versie van m'n nokia is 300.21.012 van 18-06-2009
Mcguider versie 7.70
Hoor je alleen geen geluid van je navi, of ook als je bv een mp3 probeert af te spelen? Mijn telefoon, Nokia 6220 classic, heeft het namelijk ook en dat komt doordat mijn carkit (Seat fabriekscarkit) geen A2DP ondersteund. Dit zou op zich nog geen probleem hoeven te zijn, ware het niet dat Nokia al het geluid via A2DP wil afspelen op het moment dat ie een bluetoothverbinding met een carkit heeft...

Bij de Parrot CK3100 van mijn vriendin gaat het namelijk wel goed, en die was maar 4x zo goedkoop als mijn carkit :(

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314764

Kan het zijn dat de functie "beperkte snelheid" in de nieuwste versie is komen te vervallen?!?!?
Kan het namelijk nergens vinden!?!?

Alvast bedankt!

• Sparks.nl
Sparks.nl schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:11:
Ik kom hier op terug. Mijn "normale" GPS systeem heeft ook problemen met laden. Blijkbaar is er iets niet helemaal goed meer met de 12v aansluiting. Het heeft wel correct gewerkt namelijk. Het probleem is dat de stekker er net ietsje uitschiet waardoor hij niet laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Ik hou deze in de gaten nu ik een satio besteld heb, dit zou er op moeten werken

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287830

Vraagje, is er iets als een patch beschikbaar om:

1. ..de routeberekening (net als TomTom) tijdens navigeren te kiezen? Dat er dus bijvoorbeeld bij de planningsvoorkeur de optie 'vraag mij tijdens planning' kan komen.
2. ..ook genavigeerd kan worden naar de contacten?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/Screen15.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 287830 op 24-08-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206904

hallo, ik heb een nokia n97`als ik sygic 7.71 op mijn mobiel geinstaleerd heb,
werk het wel maar ik heb geen geschreven tekst staan {dus wel alle pictogrammen, maar geen tekst onder die pictogrammen} heb al van alles geprobeerd, ik denk dat het aan de telefoon ligt, en niet aan sygic, heeft hier iemand een oplossing voor, b v b dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 23:43

Tacoos

i am i

Dit weekend had ik met Sygic McGuider 7.70 op een symbian toestel een wel heel vreemde ervaring: het leek alsof er twee routes door elkaar werden aangegeven. 8)7
Ik reed op de snelweg en steeds gaf Mcguider in de buurt van afslagen aan dat ik die moest nemen, terwijl de opgegeven route via de snelweg liep. Telkens na zo'n afslag gaf ie aan: volg deze weg nog (bijv) 30 km, om vervolgens 5 km verder me weer naar de volgende afslag te sturen. Ik had t idee dat route 1 de route was die ik die dag wilde rijden en dat ie ook nog een andere route 'in z'n hoofd had', nl de route van de vorige dag, die eindigde in de startplek van dag 2.
Wazig...

Is dit een soort bug? Kan ie niet kiezen tussen twee routes of was ie echt met 2 verschillende routes bezig?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:28

13art

Moderator Mobile
Zo in de laatste pagina's lees ik nog maar weinig over dat de routeberekening van Sygic zo onlogisch zou zijn. Wat in oudere versies wel het geval was. Is de routeberekening inderdaad veel verbeterd ten opzichte van oudere versies?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Tacoos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:26:
Is dit een soort bug? Kan ie niet kiezen tussen twee routes of was ie echt met 2 verschillende routes bezig?
Ik denk dat je een heel slechte GPS-fix had waardoor Sygic steeds dacht dat je ergens naast je route reed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:49:
Zo in de laatste pagina's lees ik nog maar weinig over dat de routeberekening van Sygic zo onlogisch zou zijn. Wat in oudere versies wel het geval was. Is de routeberekening inderdaad veel verbeterd ten opzichte van oudere versies?
Ik heb geen klachten over de routeberekening van McGuider. De berekening duurt soms wat lang, maar de gekozen routes zijn meestal de meest logische. Wel vind ik het irritant dat de navigatie steeds 10 à 20 meter achterloopt. Dus als je een afslag neemt, geeft de afstandmeting van McGuider aan dat die afslag nog 10 of 20 m verderop is. Maar goed, als je dat eenmaal weet valt ermee televen.
Verder is de GPS van mijn Nokia N79 in de auto onbetrouwbaar qua ontvangst en dan slaat McGuider op tilt, zodat ik een externe GPS-muis moet gebruiken. Dan werkt het goed (op het achterlopen van de navigatie na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186506

prijk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Ik heb geen klachten over de routeberekening van McGuider. De berekening duurt soms wat lang, maar de gekozen routes zijn meestal de meest logische. Wel vind ik het irritant dat de navigatie steeds 10 à 20 meter achterloopt. Dus als je een afslag neemt, geeft de afstandmeting van McGuider aan dat die afslag nog 10 of 20 m verderop is. Maar goed, als je dat eenmaal weet valt ermee televen.
Verder is de GPS van mijn Nokia N79 in de auto onbetrouwbaar qua ontvangst en dan slaat McGuider op tilt, zodat ik een externe GPS-muis moet gebruiken. Dan werkt het goed (op het achterlopen van de navigatie na).
Het 'achterlopen' van de navigatie is denk ik niet helemaal juist gesteld. Ik heb het zelf ook met Tomtom. De routeberekening loopt door tot het middelpunt van een kruispunt. Dit kan makkelijk 10 tot 20 meter zijn voordat Truus zegt dat je af moet slaan. Als je daarbij ook nog eens met een aanzienlijke snelheid het kruispunt benadert, dan lijkt de afwijking ook groter. Over het algemeen vind ik dit niet storend omdat je ver van tevoren wordt geïnformeerd over de te nemen route.

De routeberekening is bij mij niet altijd even logisch. Uiteraard kom je altijd op de plaats van bestemming, maar in een enkel geval heeft McGuider ons wel eens via de A16 om laten rijden om vervolgens weer op de A15 uit te komen. De A15 was ook de manier om op de plaats van bestemming te komen, maar het leek me wel een goede test om McGuider een het werk te laten doen. Een kleine fail op dit traject dus.

Op een langer traject richting Duitland gaat alles weer wel goed. De perfecte route weergegeven en geen bugs of wat dan ook. :)

• Sparks.nl
Sabelhout schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:13:
[...]

Vraag 1 is hierboven al beantwoord. Voor vraag 2 moet je eerst in je Nokia menu naar Instellingen - Telefooninstellingen - Algemeen - Positiebepaling - Methoden Positiebepaling en hier Bluetooth GPS aanvinken. Daarna kun je deze ook kiezen in McGuider.

Bovenstaand menupad is overigens beschreven vanuit een 6220 Classic, dus zou bij jou N86 iets anders kunnen zijn.
Bedankt, ik heb het gevonden. Voor de N86 is het:
- Nokia menu
- Instrumenten
- Instellingen
- Algemeen
- Positiebepaling
- Methoden Positiebepaling en hier Bluetooth GPS aanvinken.

Ik heb mijn N86 vandaag ontvangen, ze hebben niets gerepareerd. Ik was zwaar teleurgesteld, maar wat blijkt. Het werkt nu dus wel goed. Zelfs binnen heb ik binnen 10s een fix. Ik hoop dat het zo blijft.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij werkt het weer (Marzman in "Het Sygic McGuider Topic") nadat ik mijn telefoon gereset heb. Alleen het automatisch opstarten van Sygic McGuider dat blijft hij af en toe doen. Ik denk nu dat het gebeurd op het moment dat de telefoon de sd-kaart aanspreekt omdat hier een autostart bestandje op staat. Deze heb ik maar hernoemd.

Hebben meer mensen dit dat McGuider onder Windows Mobile af en toe opstart terwijl dit niet de bedoeling is en helpt het dit bestandje van naam te veranderen? Ja, ik kan ook wachten maar ik heb meer dingen aangepast (ook snelle disktoegang veranderd naar active sync wat ook van invloed is op het aanspreken van de sd-kaart door de telefoon zelf)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-08-2009 12:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:43
Ik gebruik McGuider niet meer, maar je autostart hebben sommige mensen ook met iGO8.
Gebeurt de automatische start niet iedere keer als je je telefoon aan de pc hebt gehangen?

[edit]
Post nog eens opnieuw gelezen, en vind hem zelf niet erg duidelijk. :P

Even opnieuw dus:
Op je sd-kaart heb je een folder 2577. Dit is de autorun-folder.
Wat hier instaat, wordt automatisch gestart bij het insteken van de kaart.
Echter, als je je phone aan je pc hangt en je kiest voor storage ipv activesync, wordt je sd-kaart geunmount zodat hij op je pc als extra drive kan getoond worden.
Als je de phone afkoppelt, ziet WM plots je kaart opnieuw en wordt in je 2577-folder gekeken wat er moet opgestart worden.
Gewoon de autorun.exe hernoemen zou dus je probleem kunnen oplossen. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Fire69 op 29-08-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gebruik inmiddels sinds een week Sygic McGuider op een Windows Mobile telefoon. Een aardig programma, met vele leuke functies. Het navigeren ben ik echter niet zo tevreden over. Het scherm wordt veel teveel ingezoomd. Ik heb gisteren TomTom naast Sygic gedraaid, en de TomTom was aanzienlijk duidelijker door het verdere uitzoomen. De auto-zoom functie staat aan (instellingen-> geavanceerde instellingen), maar hij houdt daar blijkbaar geen rekening mee. Zonder te overdrijven was het verschil in zoom tussen de twee systemen ongeveer 20x. Sygic werd hierdoor volledig onbruikbaar op de snelweg, en zelfs in de stad kon ik een afslag op 15m afstand niet op het scherm zien. Weet iemand waardoor dit zou kunnen? Ik zie voor de rest ook geen zoomknoppen in het navigatievenster (net als bij TomTom).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wcduck schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:46:
Ik gebruik inmiddels sinds een week Sygic McGuider op een Windows Mobile telefoon. Een aardig programma, met vele leuke functies. Het navigeren ben ik echter niet zo tevreden over. Het scherm wordt veel teveel ingezoomd. Ik heb gisteren TomTom naast Sygic gedraaid, en de TomTom was aanzienlijk duidelijker door het verdere uitzoomen. De auto-zoom functie staat aan (instellingen-> geavanceerde instellingen), maar hij houdt daar blijkbaar geen rekening mee. Zonder te overdrijven was het verschil in zoom tussen de twee systemen ongeveer 20x. Sygic werd hierdoor volledig onbruikbaar op de snelweg, en zelfs in de stad kon ik een afslag op 15m afstand niet op het scherm zien. Weet iemand waardoor dit zou kunnen? Ik zie voor de rest ook geen zoomknoppen in het navigatievenster (net als bij TomTom).
Ik ben donderdag ook verkeerd gereden omdat er twee snelwegen afbogen en ik niet wist welke van de twee ik moest hebben. En op een ander punt riep hij na de afslag dat ik die moest hebben Op de snelweg vind ik het ook niet heel bruikbaar op knooppunten. Sygic zoomt bij mij trouwens wel uit op de snelweg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdmeent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06-2021
J2pc schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:05:
[...]

maarreh, hoe loopt ie nou op de e50? O-)
Het gaat... maar bij langere routes krijg ik al bij het berekenen van de route nogal eens een foutmelding (kan geen route bepalen), ik denk doordat-ie dan uit het geheugen loopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315077

Hallo allemaal!

Ik heb zojuist Sygic 7.71 build 3630 D geinstalleerd op mijn N97.
Het programma zelf werkt prima, maar als ik de applicatie open, ziet hij mijn map niet.
Er staat alleen: Select map...Sygic mobile 7.71.
Als ik de map nld.PAK kopieer naar E/maps, gebeurd er niets.....
Hij ziet de map niet! Wat doe ik verkeerd????
Heeft iemand dit zelfde probleem gehad?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen......

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 315077 op 29-08-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 315077 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:43:
Hallo allemaal!
Er staat alleen: Select map...Sygic mobile 7.71.
Wat een opvallende naam voor een map die normaal Benelux of Europa heet. Hoe ben je aan deze versie gekomen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315077

pven schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:45:
[...]

Wat een opvallende naam voor een map die normaal Benelux of Europa heet. Hoe ben je aan deze versie gekomen?
Dit staat in het programma zelf....als ik E/MAPS open, staat dit erin..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 315077 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:12:
[...]

Dit staat in het programma zelf....als ik E/MAPS open, staat dit erin..... :?
Dat vraagt hij niet ;) Maar het bestandje kun je natuurlijk elke mogelijke naam geven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Inderdaad: dit is zo-goed-als zeker geen legale versie, we gaan je hier dus niet mee helpen.

Zie ook het beleid.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fire69 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:58:
Ik gebruik McGuider niet meer, maar je autostart hebben sommige mensen ook met iGO8.
Gebeurt de automatische start niet iedere keer als je je telefoon aan de pc hebt gehangen?

[edit]
Post nog eens opnieuw gelezen, en vind hem zelf niet erg duidelijk. :P

Even opnieuw dus:
Op je sd-kaart heb je een folder 2577. Dit is de autorun-folder.
Wat hier instaat, wordt automatisch gestart bij het insteken van de kaart.
Echter, als je je phone aan je pc hangt en je kiest voor storage ipv activesync, wordt je sd-kaart geunmount zodat hij op je pc als extra drive kan getoond worden.
Als je de phone afkoppelt, ziet WM plots je kaart opnieuw en wordt in je 2577-folder gekeken wat er moet opgestart worden.
Gewoon de autorun.exe hernoemen zou dus je probleem kunnen oplossen. :)
Ja dat is het, thanks :) Dat het ook soms bij sommige toetsencombinaties gebeurde komt denk ik doordat ik de verkenner achter een sneltoets had zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 31-08-2009 18:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 23:43

Tacoos

i am i

bkah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:21:
[...]

Ik denk dat je een heel slechte GPS-fix had waardoor Sygic steeds dacht dat je ergens naast je route reed. 8)7
Dat kan natuurlijk ook! Maar handig is het niet...
prijk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:15:
[...]
[...knip...]
Inderdaad loopt ie soms wat achter op je werkelijke positie, waardoor ik dit weekend een paar keer een stukje verkeerd reed. Ik had ook een paar keer dat ie echt fout zat, bijvoorbeeld dat ie zegt dat mijn bestemming aan de rechterkant ligt en dat het in werkelijkheid dan links is.
Ik denk dat ik Navigon nog maar eens ga proberen, op de een of andere manier vind ik Sygic McGuider niet altijd even fijn en ik heb t idee dat Navigon ook sneller een fix heeft en die is al niet zo snel op mijn E75.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316549

*weg* dit is hulp bij illegaal verkregen software, daar gaan we je niet mee helpen

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 01-09-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317082

Hallo,

Ik gebruik voor mijn Nokia E71 de navigatie software van Sygic McGuider voor Europa en ben zeer tevreden. Tot voor kort verkocht men ook nog de USA versie maar die is nu niet meer te krijgen, niet bij TeleAtlas en PDA Shop

Nu ben ik dus op zoek naar Sygic McGuider 2008 USA MAPS op DVD of SD kaart

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!

Pals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247370

Waar is zo'n sd kaart met Sygic mcguider te koop? Op de website van Sygic staat al weken: Sorry, dit product is momenteel niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de mobile versie, ik moet de mcguider versie hebben.
Het is voor de Nokia 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317259

vraag is het mogelijk om Mc Guider software op een Nokia 6700 te installeren met een S40 interface?

Met vriendelijke groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Anoniem: 247370 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:27:
Waar is zo'n sd kaart met Sygic mcguider te koop? Op de website van Sygic staat al weken: Sorry, dit product is momenteel niet beschikbaar.
Via teleatlas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik op de site van Sygic zo'n sd kaartje wil bestellen, dan wordt ik doorgelinkt naar Teleatlas.
En daar is dat ding dus niet meer verkrijgbaar.

Sorry dat ik het zeg, maar als je een product zoals een simpel sd kaartje langer dan 3 weken niet kunt leveren, dan vragen ze erom om het via de illegale weg te zoeken.

Een simpel emailadres op de site om iets te vragen is al te veel gevraagd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 14:35
Ik weet niet hoe het zit met tmc icm sygic, maar volgens mij ben ik er bijna...
Ik heb het volgende gevonden :

http://www.sygic.com/partners/Settings7_72.pdf

Daar staat toch best interessante info tussen over tmc in de volgende release van Sygic.
Ik heb mijn settings.ini bestand vergeleken met bovenstaande pdf.
Heb in settings.ini het volgende gezet :
com9:,57600;2

Ik heb het HyperGPS bestand van XDA geinstalleerd en geconfigureerd.
Vervolgens heb ik mijn koptelefoon ingeplugd, HyperGPS draaien, in Sygic onder instellingen - GPS Hardware het volgende gedaan:
- Wizard
- Auto detecteren GPS poort : Ja
- Heeft u een TMC ontvanger : Ja -> GNS aangevinkt (zoals ik heb geconfigd in HyperGPS)
- TMC Reciever handmatig instellen : Ja

Com 9 aangevinkt, baudrate op 57600 gezet.

Nou is dus in het hoofdmenu, Verkeer aanvinkbaar.
Heb het volgende gedaan.
Verkeer - Tuner - 102.7 geselecteerd.
Daarna weer naar het navigeren zelf gegaan, nu zie ik rechts onderin 2 groene lampjes branden met GPS en TMC.
Zou moeten werken lijkt mij ?
Alleen wil ik nu express navigeren naar een plaats waar file is, maar dit wordt niet in het kopje Verkeer weergegeven...

Volgens mij ben ik al aardig op weg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je niet gewoon een lijstje met ontvangen meldingen opvragen?
In iGO kan je dat wel, zo ben je direkt zeker dat het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 14:35
Als ik bij verkeer op opties - tuner klik en vul daar bijv 102.7 of 103.2 in dan krijg ik heel netjes op het scherm RDS vermeldingen te zien.
Maar als ik dan naar een file wil navigeren en dan weer naar verkeer gaat, krijg je 4 opties te zien,

- Alle incidenten tonen,
- Incidenten op de route,
- Route optimaliseren,
- Opties.

Alleen opties is gehighlight.
Dus ik kan verder niet de fileinfo opvragen terwijl ik wel netjes alle info op me scherm krijg te zien via RDS/TMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:20

Glabbeek

Dat dus.

Tacoos schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:42:
[...]Ik had ook een paar keer dat ie echt fout zat, bijvoorbeeld dat ie zegt dat mijn bestemming aan de rechterkant ligt en dat het in werkelijkheid dan links is.
Ik kijk meestal eerst rechts als McGuider zegt dat het links is, en andersom. In zo'n 9 van de 10 gevallen geeft hij namelijk de verkeerde kant aan :)

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Wanneer zou die Android versie nu eens komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 19:15
Anoniem: 167272 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:12:
Piet piraat heeft hem al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318297

Anoniem: 317082 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:35:
Hallo,

Ik gebruik voor mijn Nokia E71 de navigatie software van Sygic McGuider voor Europa en ben zeer tevreden. Tot voor kort verkocht men ook nog de USA versie maar die is nu niet meer te krijgen, niet bij TeleAtlas en PDA Shop

Nu ben ik dus op zoek naar Sygic McGuider 2008 USA MAPS op DVD of SD kaart

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!

Pals
Op www.sygic.com kun je een USA versie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318297

Anoniem: 167272 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:12:
Bij www.sygic.com kun je hem bestellen.

Ook de nieuwste versie, 7.71 blijft merkwaardige routes aangeven. Rijd ik over een kaarsrechte provinciale weg, geeft ie ineens aan dat ik naar rechts moet, honderd meter verder op een kruising 360 graden moet draaien, weer terug de provinciale weg op en doorrijden.

Ik houd best van toeristische routes op zijn tijd maar dit vind ik echt te gek. Iemand ook dit soort bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
Anoniem: 167272 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:43:
Ik houd best van toeristische routes op zijn tijd maar dit vind ik echt te gek. Iemand ook dit soort bugs?
ja, ik had het pas ook weer een paar keer toen ik mcguider weer eens testte. De routeberekening is gewoon niet betrouwbaar imho. Ik ben toch weer terug naar TT6. kaarten zijn niet actueel, maar routeberekening is super betrouwbaar.

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand wanneer mcguider 10 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Dag mensen,

Is het ook mogelijk om op de 1 of andere manier realtime flitsinfo en andere aanvullende informatie te krijgen op sygic middels een internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
Ook de nieuwste versie, 7.71 blijft merkwaardige routes aangeven. Rijd ik over een kaarsrechte provinciale weg, geeft ie ineens aan dat ik naar rechts moet, honderd meter verder op een kruising 360 graden moet draaien, weer terug de provinciale weg op en doorrijden.

Ja ook zoiets.
Snapt iemand dit dan:
Ik navigaar naar een bekende lokatie voor mij en neem m'n normale route. sygic past zich netjes aan in eerste instantie. vervolgens wil die weer een weg rechtdoor rijden maar normaal ga ik links.
aankomsttijd zou 8:28 zijn als ik rechtdoor ging. vervolgens ga ik gewoon links zoals ik gewend ben. sygic berekent direkt een nieuwe route waarna de aankomsttijd direkt een paar minuten eerder is.
waarom kiest die niet voor de snelste route? dit heb ik toch aangegeven bij navigeeropties...a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
@BlackLion: Dat heb/had ik dus ook om de haverklap met Sygic.

Heb het maar opgegeven. Ik vind het niet acceptabel voor een nav. programma, dit soort rare fratsen en helaas is het contact wat de originele TS met de sygic ontwikkelaars had er volgens mij ook niet meer, dus ik heb er geen vertrouwen meet in dat Sygic dit nog verbetert.

Niet om het de grond in te boren want het blijft in potentie errug mooi, vooral op hoeveel platformen het werkt, maar wat t.a.t. in de basis goed en logisch moet werken is navigatie....

Voor iedereen die een Nokia S60 toestel draait: OVI Maps 3.0 rules!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:01:
@BlackLion: Dat heb/had ik dus ook om de haverklap met Sygic.

Heb het maar opgegeven. Ik vind het niet acceptabel voor een nav. programma, dit soort rare fratsen en helaas is het contact wat de originele TS met de sygic ontwikkelaars had er volgens mij ook niet meer, dus ik heb er geen vertrouwen meet in dat Sygic dit nog verbetert.
Dat contact is er op het moment niet meer dat klopt. Ze hebben een tijdje terug alle e-mail adressen aangepast voor de testers en op een of andere manier komen nu mijn mailtjes niet meer aan :/ ik heb dus ook geen idee of ze dit nog gaan aanpassen of niet.

Ik hoop dat ze mij ooit nog eens een mailtje sturen en dat het opvalt dat ze geen feedback meer krijgen vanaf GoT :) Wie weet...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320413

Hallo, ik heb Mcguider 7.71 op mijn mobiel staan werkt goed , maar Ik heb een klein probleempje, wanneer de snelheid 30 of 50 km per uur is, dan staat er op het scherm wel de snelheid aangegeven, maar ik hoor geen geluid , is er iemand die mij daarbij kan helpen.Groetjes Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320636

Hallo,

Ik heb McGuider Mobile versie 7.71 build 7044 op mijn Nokia E71 geinstalleerd.....maar het duurt verschrikkelijk lang voor dat ik een fix krijg...en in de auto lukt het al helemaal niet....waar zou dit aan kunnen liggen..?

b.v.d. voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 320636 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:54:
Hallo,

Ik heb McGuider Mobile versie 7.71 build 7044 op mijn Nokia E71 geinstalleerd.....maar het duurt verschrikkelijk lang voor dat ik een fix krijg...en in de auto lukt het al helemaal niet....waar zou dit aan kunnen liggen..?

b.v.d. voor de info
Het helpt als je stil staat, als ik ga rijden duurt het ook superlang (en als je agps gebruikt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284470

Ik wil de mensen hier niet teleurstellen, maar toen ik contact met de mensen van McGuider probeerde op te nemen, kreeg ik dit als reply ('t is een conversatie van donderdag/vrijdag):

"Dear sir,

Thank you for your e-mail. First of all I would like to advice you to have a look at www.sygic.com; McGuider products will not be any longer part of the Tele Atlas portfolio. Sygic Mobile Maps 9 is very similar in functionality and pricing to McGuider 2009. There is also possibility to buy the product from the webshop directly.

To your questions:
- TMC is going to be part of the application, but it's still under the construction and unfortunately I don't have information when is it going to be integrated;
- There is no TTS feature included in Europe version. We are providing TTS feature just for English speaking countries (maps of US, North America, Australia and New Zealand) now and TTS is in English.

In case of any more questions and feedbacks, please don't hesitate to contact me. Please stay tuned and keep an eye from time to time on our website.

Thank you for contacting support and for your interest in our products.

Best regards,

Katarina Ferjencikova
Sygic Technical Support
e-mail: support@sygic.com
web: www.sygic.com"

Zoals jullie misschien al gezien hebben is bovenstaand email adres het enige adres wat werkt.

Mijn antwoord aan hun was alsvolgt:
"Katarina,

Hold on for one second. So you're redirecting me to Sygic because McGuider is not going to be in the Tele Atlas anymore.
Which means? They will stop to exist shortly? There's not going to be a new version of McGuider? There are not going to be map-updates for McGuider?

Because both of you do not have TMC or TTS planned for the dutch market (remember? TMC was promised in summer 2008, almost all other navigation systems support dutch TTS) in the short term, your redirection makes me go to back to TomTom, because now both McGuider AND Sygic -in my humble opinion- don't support the needs of the 20 collegues I'm helping to find a consistent navigation system for.

How do they say this? It's a pity? I almost bought 20x McGuider and you helped me not to.
But thank you for your honest reply, now I'll start looking for other navigation systems besides Sygic & McGuider.

Best regards,"

Ik ben benieuwd of ik nog antwoord krijg. 'k Ben er behoorlijk pissed off over; Als ik m'n advies had uitgebracht, dan had ik voor gek gestaan bij een aantal collega's...
Eens kijken of ik nog antwoord krijg op m'n gestelde vragen! Mocht iemand nog meer tips hebben... Ik neig nu over te stappen op Navigon vanwege TMC en ... zowaar TTS (1 stem; Antje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik snap nog steeds niet hoe het product Sygic McGuider heet en dat je Sygic en McGuider hebt en wat het verschil met Sygic Mobile is. Het ziet er allemaal hetzelfde uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:43:
Ik snap nog steeds niet hoe het product Sygic McGuider heet en dat je Sygic en McGuider hebt en wat het verschil met Sygic Mobile is. Het ziet er allemaal hetzelfde uit.
Sygic is de maker, McGuider een versie net als McDrive en zo te horen is Mobile er ook bij gekomen...

Denk aan Volkswagen Golf. Sommige mensen zeggen het voluit, anderen zeggen alleen Golf. enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gisteren was McGuider echt helemaal de kluts kwijt. Ik denk niet dat ik aangekomen was als ik de aanwijzingen had gevolgd. Tot het eindpunt toe bleef hij rechts roepen als ik links moest en visa versa. Op een gegeven moment wist hij het helemaal niet meer (de lijn verdween) terwijl het geen nieuwe weg was en toen ik er was ging de lijn nog een heel eind verder (weg ging verder als fietspad en ik was er al). Gelukkig reed er iemand mee die wist waar het was, die had in het begin nog zoiets van hee handig navigatie dan kan ik mijn mond houden, maar gelukkig deed bemoeide hij zich toch met de route :)

Is dat met Sygic Mobile minder die vage routes waar niks van klopt? Meestal gaat het gewoon goed, maar ik heb dit nu toch al wel een aantal keren gehad dat hij hele onlogische routes gaat bedenken (15 km omrijden bijvoorbeeld waardoor een ritje van 10 km 25 km wordt).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een probleem waar vaker over geklaagd wordt (onlogische routes). Hopenlijk fixt Sygic dit binnenkort want dit is wel balen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Anoniem: 300737 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:37:
[...]
Sygic is de maker, McGuider een versie net als McDrive en zo te horen is Mobile er ook bij gekomen...
En als ik de website van Sygic goed begrijp, heten alle versies voortaan Mobile en wordt McGuider niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:49:
Gisteren was McGuider echt helemaal de kluts kwijt. Ik denk niet dat ik aangekomen was als ik de aanwijzingen had gevolgd. Tot het eindpunt toe bleef hij rechts roepen als ik links moest en visa versa. Op een gegeven moment wist hij het helemaal niet meer (de lijn verdween) terwijl het geen nieuwe weg was en toen ik er was ging de lijn nog een heel eind verder (weg ging verder als fietspad en ik was er al).
Ik heb McGuider de afgelopen weken uitgebreid getest en dit verschijnsel alleen in Zwitserland meegemaakt, toen we door een aantal tunnels en galerijen reden. Niet zo gek natuurlijk, want de GPS-ontvangst is dan slecht.
Aanvankelijk gebruikte ik McGuider op mijn Nokia N79 met de ingebouwde GPS, maar dat was een ramp: de routering klopte niet en om de haverklap liep de telefoon vast.
Sinds ik McGuider in de auto met een externe GPS-muis gebruik, zijn de problemen verleden tijd. Gezien mijn ervaringen zou het heel goed kunnen dat McGuider al snel helemaal in de war raakt als de GPS-ontvangst niet optimaal is en dan niet meer goed kan corrigeren. Mogelijk brengt een externe GPS-muis dan redding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prijk schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

En als ik de website van Sygic goed begrijp, heten alle versies voortaan Mobile en wordt McGuider niet meer verkocht.
O, het kan dat mijn kennis achterloopt... Sorrie voor de foute info.

Edit: Waar vind je deze info dan? Want Sygic McGuider is nog gewoon te koop? http://www.mcguider.com/n...nfo/features-content.html

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 05-10-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Anoniem: 300737 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:56:
[...]

O, het kan dat mijn kennis achterloopt... Sorrie voor de foute info.

Edit: Waar vind je deze info dan? Want Sygic McGuider is nog gewoon te koop? http://www.mcguider.com/n...nfo/features-content.html
"Unfortunately we don't ship to your country"...
En bij de pdashop lees ik:
"Helaas is Tele Atlas McGuider niet meer leverbaar. Neemt u echter een kijkje bij Sygic Mobile Maps 9 Europe. Deze navigatiesoftware is de opvolger van de McGuider-software en biedt u nog meer gemak."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

prijk schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Ik heb McGuider de afgelopen weken uitgebreid getest en dit verschijnsel alleen in Zwitserland meegemaakt, toen we door een aantal tunnels en galerijen reden. Niet zo gek natuurlijk, want de GPS-ontvangst is dan slecht.
Aanvankelijk gebruikte ik McGuider op mijn Nokia N79 met de ingebouwde GPS, maar dat was een ramp: de routering klopte niet en om de haverklap liep de telefoon vast.
Sinds ik McGuider in de auto met een externe GPS-muis gebruik, zijn de problemen verleden tijd. Gezien mijn ervaringen zou het heel goed kunnen dat McGuider al snel helemaal in de war raakt als de GPS-ontvangst niet optimaal is en dan niet meer goed kan corrigeren. Mogelijk brengt een externe GPS-muis dan redding.
Bedankt voor de info, ik zal eens kijken of het reproduceerbaar is. Ik had eigenlijk het idee dat het aan de route en je plaats ligt er waren ook geen tunnels. Wel gebruik ik de interne GPS van een HTC S740 maar die ligt ook vrij laag in de auto. Ik kan hem ook op het dashboard leggen om te kijken of het dan niet mis gaat maar dan moet ik eerst zien of het steeds op dezelfde plaatsen fout gaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

henri8096

BIM is not a software!

prijk schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Waar ik dan wel benieuwd naar ben (als eigenaar van een legale McGuider).
Krijgen we nog wel product updates te zien voor McGuider, als een soort omvorming naar Sygic b.v.
Of kunnen we het gewoon compleet schudden.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542

Ja ik had gisteren ook een route ingegeven op mijn N97 en op een gegeven moment op de snelweg zij hij ineens na 300 meter rechtsaf terwijl er niet eens een afslag was. En daarna ging hij gewoon verder. 10 minuten later werd mc guider ineens afgesloten met de opmerking er is een onverwachte fout opgetreden in mc guider. Ik gebruik versie 7.71 Build 3630 D kaartversie 7.80 En ik heb verder nog nooit problemen gehad.Ik heb het gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd. Dus morgen maar eens kijken of we nog meer rare dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
Afgelopen vrijdag een mailtje naar support van Sygic Mobile Maps gestuurd: ik zat nog binnen de 30 dagen na aankoop en wilde graag m'n geld terug. Reden: ik heb een Nokia E52 en wilde MobileMaps er op draaien. Stond weliswaar niet in de compatibility list, maar support verwachtte - gezien de toestel specs - dat het probleemloos zou draaien.

Niet dus. Crashes, paar keer per uur. Onwerkbaar daardoor. Case geopend hierover maar behalve een 'we zijn er naar aan het kijken' nog geen oplossing. Dus dan maar geld terug vragen volgens de niet-tevreden-geld-terug regel. Heb alleen nog geen reactie hierop gekregen - zou mij niet verbazen als het genegeerd wordt...
(en als dat zo is ga ik in de toekomst ook niet moeilijk doen over illegale versies gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, als hij niet op de compatibility list staat, is het niet helemaal abnormaal dat ze je geld niet zouden teruggeven.
Het zou wel netjes zijn, maar ze zijn helemaal niet verplicht natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05

The Zep Man

🏴‍☠️

Fire69 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:54:
Tja, als hij niet op de compatibility list staat, is het niet helemaal abnormaal dat ze je geld niet zouden teruggeven.
vanaalten schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:46:
Afgelopen vrijdag een mailtje naar support van Sygic Mobile Maps gestuurd: ik zat nog binnen de 30 dagen na aankoop en wilde graag m'n geld terug. Reden: ik heb een Nokia E52 en wilde MobileMaps er op draaien. Stond weliswaar niet in de compatibility list, maar support verwachtte - gezien de toestel specs - dat het probleemloos zou draaien.
Als support valse verwachtingen geeft en ze hebben voor ondersteunde apparaten een "geld terug" garantie, dan is het logisch dat die garantie ook hiervoor aan te spreken is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja daar bel je voor. Ergens hoop ik dat TomTom niet touchsscreen apparaten weer gaat ondersteunen want dat werkte altijd perfect. Die touristische routes daar houdt ik niet zo van als ze niet optioneel zijn, en bij sommige van die routes kom je helemaal niet aan omdat er niet eens straten liggen waar hij je heen stuurt.

Ik moet nog steeds proberen of het reproduceerbaar is (dat hij steeds op dezelfde punten de fout in gaat). Hebben anderen dat misschien al gedaan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:08:
[...]

Ja ik had gisteren ook een route ingegeven op mijn N97 en op een gegeven moment op de snelweg zij hij ineens na 300 meter rechtsaf terwijl er niet eens een afslag was. En daarna ging hij gewoon verder. 10 minuten later werd mc guider ineens afgesloten met de opmerking er is een onverwachte fout opgetreden in mc guider. Ik gebruik versie 7.71 Build 3630 D kaartversie 7.80 En ik heb verder nog nooit problemen gehad.Ik heb het gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd. Dus morgen maar eens kijken of we nog meer rare dingen krijgen.
Heb inmiddels alles opnieuw geinstalleerd op mijn N97 en heb nog steeds dezelfde klachten.
Begin bijna te geloven dat het aan de N97 ligt. O-)
Veel mensen lopen met hezelfde probleem,ik denk toch dat de interne gps module niet goed werkt.
Ik heb nog een losse tom tom gps muis liggen daar ga ik het morgen maar eens mee proberen.
Het is wel een raar euvel in het begin werkte het programma prima. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Anoniem: 133542 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

Heb inmiddels alles opnieuw geinstalleerd op mijn N97 en heb nog steeds dezelfde klachten.
Begin bijna te geloven dat het aan de N97 ligt. O-)
Veel mensen lopen met hezelfde probleem,ik denk toch dat de interne gps module niet goed werkt.
Ik heb nog een losse tom tom gps muis liggen daar ga ik het morgen maar eens mee proberen.
Het is wel een raar euvel in het begin werkte het programma prima. :O
Installeer anders eens google maps op je N97, dan kun je precies op de kaart zien waar je interne GPS denkt dat je bent :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sabelhout schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:16:
[...]

Installeer anders eens google maps op je N97, dan kun je precies op de kaart zien waar je interne GPS denkt dat je bent :)
Ga ik proberen dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Google Maps, is mijn ervaring met de Nokia E71, helpt op de een of andere manier ook andere GPS-gebruikende software om een fix te krijgen.

Als Sygic het niet snel genoeg deed startte ik even Maps op. En dan ging het ineens heel snel.

Natuurlijk wel agps aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323005

Begin dit jaar heb ik Sygic McGuider 2009 aangeschaft voor mijn Nokia E71. Ongeveer een maand geleden raakte er een bestand beschadigd op het SD kaartje. Via de leverancier heb ik vorige week een compleet nieuw pakket ontvangen. Bij het opstarten van Sygic McGuider 2009 krijg ik nu steeds de volgende foutmelding: Uw licentie bevat niet het huidige release van snelheidcameragegevens. Wilt u uw licentie nu opwaarderen. Zodra ik druk op activeren en kies voor handmatig word mij gevraagd om een activeringscode. Ik heb deze activeringscode op proberen te vragen via support@sygic.com. Dit is mij nu na een aantal keren mailen naar dit adres nog steeds niet gelukt. Hebben jullie een andere oplossing voor dit probleem?

Gr,

Johan

Sygic McGuider Versie 7.71
Kaartversie 7.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Weet iemand al wanneer de maps van 2010 uit gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 22:50
@Johanburgerhart,
er is een activeringscode-generator in omloop.
In jouw geval lijkt me dit een uitkomst...
Er zijn verschillende torrents met sygic + generator, download deze en gebruik de generator om je probleem te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Na het niet helemaal blij zijn met tomtom (geen baan indicatie op mijn mobiel - win.mobile), kwam ik McGuider tegen. Maar ik begrijp dus dat je een SD kaart geleverd krijg, en daarmee moet je het doen, dit programma is niet 'los' installeerbaar? (zoals tomtom). Daarnaast, werkt McGuider ook met adressen van je contactpersonen? Heb weinig zin 79 euro uit te geven en eigelijk niet veel beters te krijgen dan mijn huidige tomtom.

Begreep uit diverse fora's dat de 'ahum' versie wel kaal te installeren is op een reeds in gebruik SD kaart, wat toch mijn voorkeur heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
Even mijn ervaringen met de customer support van Sygic melden:
Voor m'n Nokia E52 zocht ik een navigatiepakket. Ik vroeg vooraf aan support@sygic.com of de Nokia E52 ondersteund werd - hun antwoord "we hebben het nog niet getest, maar gezien de systeemspecs verwachten we dat het probleemloos draait." Dezelfde dag al gekocht, getest en hij loopt enkele malen per uur vast.

Probleem gemeld en de dag erna al de reactie dat er meerdere meldingen waren over vastlopers met de E52 (hmmm... en gisteren wisten ze dat nog niet?!?) en dat het onderzocht werd.

Op 2 oktober maar gemaild naar support@sygic.com: het duurt mij te lang, het is zo niet bruikbaar, graag een refund (binnen dertig dagen geld terug garantie volgens hun website). Geen reactie gekregen;

Op 10 oktober gemaild naar support@sygic.com met sales op de CC lijst: is er iets mis gegaan met m'n e-mail? Geen reactie gekregen.

Op 26 oktober gemaild naar support, sales, public relations, online channels, enterprise solutions, distribution/retail, OEM/White Label, strategic relationships en nog wat andere mailadressen die ik op de site kon vinden:
My apologies if you're on the copylist while this isn't actually your problem. Aparently your colleagues from support and sales have fallen asleep and could use your wake-up call.
...gevolgd door een samenvatting over m'n refund request.

Zowaar een reactie van Public Relations. Ze was verbaasd dat ik zoveel mensen binnen Sygic kende ( ;) ) en ze zou uitzoeken wat er met m'n reactie gebeurd was. Daarna verder geen reactie meer...

Gisteravond een laatste mailtje gestuurd naar weer dezelfde lijst van personen. Dit keer onder andere de tekst:
...
It seems that the the situation is different in case of a refund request: it is ignored by sales and support. Definitely very unprofessional.

Both sales and support have had every opportunity to correct this communication mistake, so I have to assume that they are ignoring an annoyed customer on purpose.

My advice to potential customers - and I will advice this on related forums:
- Try other systems first, Sygic has bad after-sales support;
- If you want to evaluate Sygic, download an illegal copy. Sygic promises a 30-day money back guarantee, but ignores you if you try to ask for a refund.

To be honest, I'm quite disappointed by the way a respectable and popular company like Sygic handles this situation. This is definitely not the 'fast and professional response' that you refered to.
... en zowaar: vanochtend dan eindelijk een mailtje dat ik 80 euro terug ga krijgen. Eens kijken hoe snel dat gaat...

Dus: leuk programma, voor zover ik geprobeerd heb bijna gelijkwaardig aan TomTom (iets minder gebruiksvriendelijk, iets slordiger met aanwijzingen), niet compatibel met een Nokia E52, goede pre-sales helpdesk maar waardeloos als je - terecht - vraagt om een refund. Als je 4 mailtjes nodig hebt en moet dreigen met anti-reclame voor je krijgt waar je recht op hebt, dan val je wat mij betreft in de categorie 'oplichter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
Tsja, helaas dus weer een bevestiging van mijn gevoel bij Sygic.

Ze begonnen veelbelovend (zeker omdat ze nauwe contacten onderhielden met trouwe testers zoals BastiaaN). Maar nu, 1,5 jaar en tig versies later, is er er niks meer van over... ze rollen het razendsnel uit naar meer platformen maar kritieke en basale routerings-bugs en slordigheden worden niet opgelost en aftersales is blijkbaar niet aanwezig.

Jammer... een in potentie mooi programma maar door het consequent fout lopen van de meest basale functie (routes berekenen) en dit soort dingen is en blijft het gewoon prut.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben toch maar even aan de gang gegaan met de grijze versie, een groot pluspunt is de snelheid waarmee hij het GPS signaal oppikt, zelfs google maps of tomtom (erg traag) komen niet eens in de buurt. Snelheid van menu is netjes, jammer dat hij alleen wat traag in/uit zoomt.

Stukje rond gereden, routes laten plannen, maar dat is het toch echt niet. Zelfs van mijn werk naar huis stuurt hij me via bizar vage routes en navigeren naar contactpersonen blijkt niet te kunnen. Stukje Wateringen gedaan, baan indicatie wordt pas erg laat aangegeven (vanuit Gouda richting Den Haag, afslag Den Haag zuid en daarna rechts aanhouden). Jammer, maar dit is het toch niet helemaal, zeker geen 79 euro waard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17
Weet iemand hoe het nu zit met de fileinformatie, of wanneer deze beschikbaar zal zijn In de startpost (uit 2008) staat volgend jaar (nu dus), maar ik kan er niks over vinden.

Op de website van Sygic zag ik deze press release van maart 2009 (http://www.sygic.com/press/press_12.3.09.html) daarin wordt ook gesporken over "real time traffic information" maar in versie 7.71 kan ik geen opties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308281

*weg* We gaan je niet helpen met illegaal verkregen software.

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 11-11-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 28-05 16:58

MrDry

Desperados!

Marzman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:49:
Gisteren was McGuider echt helemaal de kluts kwijt. Ik denk niet dat ik aangekomen was als ik de aanwijzingen had gevolgd. Tot het eindpunt toe bleef hij rechts roepen als ik links moest en visa versa. Op een gegeven moment wist hij het helemaal niet meer (de lijn verdween) terwijl het geen nieuwe weg was en toen ik er was ging de lijn nog een heel eind verder (weg ging verder als fietspad en ik was er al). Gelukkig reed er iemand mee die wist waar het was, die had in het begin nog zoiets van hee handig navigatie dan kan ik mijn mond houden, maar gelukkig deed bemoeide hij zich toch met de route :)

Is dat met Sygic Mobile minder die vage routes waar niks van klopt? Meestal gaat het gewoon goed, maar ik heb dit nu toch al wel een aantal keren gehad dat hij hele onlogische routes gaat bedenken (15 km omrijden bijvoorbeeld waardoor een ritje van 10 km 25 km wordt).
Zo extreem heb ik het niet. Ik wordt wel zo nu en dan via een route gestuurd waarvan ik me afvraag of dit wel de handigste is. Sla ik dan de afslag over vertelt Guider me doodleuk dat ik de snellere route heb gekozen. Tot nu toe brengt McGuider me wel altijd tot voor de deur.

Overigens had TomTom 6 ook last van vreemde routes. In NL viel dat nog wel mee maar ik ben in Italie en Frankrijk geregeld over onverharde wegen gestuurd. Misschien leuk in een MPV maar in een Leon FR is dat geen pretje....

Quod licet lovi, non licet bovi

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.