Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:
  • 367.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Waar hebben we het nou de laatste 2 pagina's over? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 17:04
Anoniem: 53628 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:36:
Toch is het gewoon een snapshot. Ik zie er geen achterliggend doel of gedachte achter.
Ja ik vond het ook meer een grafisch beeld dan een foto. Ik vind vooral de vormen mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 00:03

Zuurstok

Passionately curious

*sigh* ik hou hiermee op :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Laatst online: 30-06 10:37

Magure

Bla....

Wouter schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:52:
[...]

Op wat voor manier heb je je in hemelsnaam stil gehouden bij deze ?

Ik heb je 4 inhoudelijke punten gegeven waardoor ik vind dat de foto slecht is.
Dat het er wat bot uit kwam, heeft deels te maken met je timing.

Je post het direct na een discussie waarin meerdere mensen (waaronder ik) aan hebben gegeven zich te storen aan het feit dat het topic overspoeld lijkt te worden met mensen die hun nieuwe speeltje net een dagje ofzo hebben uitgeprobeerd en daarbij bovendien geen commentaar geven op anderen.

Tenslotte stel ik je in die post naar mijn idee gewoon een valide vraag.
Met jouw reactie kon ik wel wat, en idd laatste was misschien beetje bot, maar heb niet hele topic doorgelezen qua commentaar, meer alleen de foto's die er gemaakt waren. Maar goed je gaat er wel gelijk van uit dat ik foto laat zien en verder nergens meer op reageer, das dan wel jammer, alleen door reactie van andere mensen kan ik me ook voorstellen dat sommige mensen het hier gelijk voor gezien houden.
Mute schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:55:
[...]

Dus jij vindt negatief kritiek kansloos? Want dat was wat Wouter z'n post was, negatieve kritiek. Niks anders. Ik vind het eigenlijk een beetje kansloos dat jij z'n post als kansloos bestempeld als ik eerlijk ben.
Ik doelde meer op "Toff", een reactie waar niemand wat mee kan, het wordt er alleen juist maar erger van terwijl dat nergens voor nodig is... kijk maar naar de andere mensen, die geven wel gewoon tips aan mij, dus zo kan het ook.. :)

Maar genoeg er over gesproken, kan me de frustratie van Wouter enigszins voorstellen, maar mijn bedoeling was om hier actief aanwezig te zijn en van jullie (en mijn eigen fouten..) meer te leren, vind dat je dat ook een kans moet geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 17:04
TranceSetter schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:19:
[...]

Waar hebben we het nou de laatste 2 pagina's over? 8)7
Het is niet de eerste de beste foto die ik plaats, maar ik snap je punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Magure schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:22:
Ik doelde meer op "Toff", een reactie waar niemand wat mee kan, het wordt er alleen juist maar erger van terwijl dat nergens voor nodig is... kijk maar naar de andere mensen, die geven wel gewoon tips aan mij, dus zo kan het ook.. :)
Je zou van mijn reactie misschien kunnen leren dat je hier niet moet jokken, als je vrienden wilt maken? Lijkt mij een erg waardevolle tip waar je best wel wat mee kan als je geen enorme plaat voor je kop hebt. Verder vind ik dat je niet moet zeuren als ik schrijf dat je foto zuigt, nadat je zelf al hebt erkend:
Magure schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:46:
Maar goed, heb dus nog nooit eerder met DSLR gewerkt, dus moet nog veel uit zoeken, en i know mijnalbum sux,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
@Fishlip: Mooie compositie van de vogels, maar het is, zoals gezegd, niet echt een foto, meer een grafische vormgeving. Je kunt er beter niet 'testshot' bijzetten, dat woord heeft een slechte reputatie ;)

@djluc: Als achtergrond van een website is hij misschien niet slecht, maar als foto op zich vind ik hem niet zo. Hij is een beetje saai.

Na deze verhitte discussie zet ik er een foto'tje op. Deze is genomen in Straatsburg, Frankrijk. Zeg maar wat je er van vindt :)
De kleuren zijn wel wat minder mooi geworden door Flickr, het zwart is minder donker en de kleuren minder fel dan het origineel.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2770/4086081188_e3569ddfeb.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

@rico89nl De invallende lichtstralen zijn mooi vast gelegd. Nog mooier dat daarmee de boot en de mensen extra worden aangestipt. Jammer dat je toch wordt weggetrokken van dat moois om rechts een strandtent met leesbare halve teksten en onder paaltjes te zien. Daardoor komt de foto toch wat onrustig over. Gewoon er af snijden en je houdt een hele prettig plaat over lijkt me.
@kirbydirby Geniaal goed moment vast gelegd :-), Kleurentoning is ook heel mooi en het is fijn dat de licht niet helemaal overbelicht is. Als ik je dan nog een tip mee moet geven had je wat door de knieën gemogen zodat de ogen van de koe op of iets boven de horizon uit waren gekomen, zodat je het gebeuren iets meer vanuit hun eigen habitat had mogen aanschouwen.
@Fishlip goed qua silouet maar wel erg in het midden gecentreert en er zit niet een vogel of iets anders bij waar je blik naar toe wordt getrokken. Nu blijft het een beetje rondstaren van de ene naar de andere vogel.
@djluc qua kleuren in orde, contrast had wat hoger gemogen, foto doet wat flets over. De halmen staan er mooi op en komen rustig over, maar er is er niet eentje die extra de aandacht vraagt waardoor je niet zo goed weet waar je nu naar moet kijken.
@freddyronny, mooie foto, mooie lijnen, tikje perspectief, geen afleidende dingen, mooi gedaan.

Eigen bijdrage
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2616/4085258323_e2d43d7394.jpg
Ik twijfel nog of de vignetering op de hoeken iets toevoegd of juist niet. Vignetering eraf gesloopt, ik heb de huidige foto vervangen om niet m'n flick helemaal te vervuilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 10-11-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286929

@freddyronny
mooie plaat, sterk/krachtig beeld en goed scherp, niks aan toe te voegen

@The_Tzar
die vignettering vind ik een beetje lelijk imo, te duidelijk aanwezig omdat er nu zowat 4 zwarte driehoekjes op de foto zitten. Bedankt voor je tip op mn foto, ik zat al gehurkt en niet aan gedacht om verder omlaag te gaan. Dan een tip voor jou, misschien je sluitertijd verkorten zodat het makkelijker wordt om de auto er scherper op te krijgen, wat de foto veel mooier zou make.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 286929 op 08-11-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:13

Zenyatta

Tsjakka!

@ FreddyRonny: Coole plaat! Mooi scherp, en interessante hoek. Alleen jammer van de twee lampjes aan de onderkant.
@ The_Tzar: Knap geschoten. Het wekt zo echt de suggestie dat de auto aardig doorrijdt. De auto zelf is naar mijn idee alleen niet helemaal scherp, vooral aan de achterkant. Zeker linksonder irriteert de vignetting mij meer dan dat het iets toevoegt. Imho werkt het in deze foto niet zo.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Nu online
Kirbydirby, bij de foto van The_Tzar is het nou juist de bedoeling om een langere sluitertijd te gebruiken, zodat je een gevoel van snelheid in de foto krijgt. Dat dit eerder onscherpe auto's oplevert is logisch, maar dat is een kwestie van oefenen. Ben het wel met je eens dat de vignetting zwaar over de top is. En de richting waar de auto heen rijdt is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de panning/scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 16:20
freddyronny schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:59:
@djluc: Als achtergrond van een website is hij misschien niet slecht, maar als foto op zich vind ik hem niet zo. Hij is een beetje saai.
Dank voor je respons! Het moet helaas saai zijn in dit geval ja! Het is een achtergrond. Maar hoe zit het met de kwaliteit van de foto? Is de scherpte die ik er in gebruikt heb ok of juist niet? Het gaat me meer om waar ik op moet letten als relatief beginnend fotograaf op technische vlak. Nogmaals dank voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199

Fishlip schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:34:
Na alle verhalen maar weer eens een foto!

[afbeelding]

Testshot met sigma 70-300 lens. Vond het wel een grappige plaat, met al die vogeltjes!
Ik vind em wel goed mits je nog wat kropt. Dan zijn de donkere hoeken minder aanwezig en heb je een strakker zwart op wit en dus abstract beeld. Idd grafisch zoals je zegt maar dus wel ook boeiend om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

@Fishlip,

Ook ik vindt de foto niet erg geslaagd. Vindt inderdaad ook dat het meer een grafische plaat is dan een mooi foto. Het boeit me enigszins toch maar dan blijf ik meer kijken naar de vormen van de vogels.

@Djluc,

Misschien was de foto leuker als je wat verder naar beneden had gezeten. Ik krijg een beetje het snapshot gevoel doordat het schuin vanaf boven af genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

@freddyronny: Leuke plaat. Kleuren inderdaad een tikje flets, maar dat is met het juiste kleurprofiel (of browsermakers die nou EINDELIJK eens een keer ook fatsoenlijk kleurbeheer gaan doen, soals Safari op de Apple) wel op te lossen. Misschien zou ik de twee witte spots onderin weghalen...

@the_tzar: Aardig. Pannen is altijd tricky, en hier heb ik het idee dat vooral de achterkant van de auto wat scherper zou kunnen. Ook vind ik de auto wat klein op de foto terugkomen... Vignettering vind ik bij deze foto absoluut niet passen... het haalt op een of andere manier de dynamiek er weer een beetje uit...

Nou had ik net twee dagen m'n DSLR... nee, geintje. Op vakantie in budapest erg smakelijk gegeten, en geprobeerd m'n maaltje op de foto te zetten. Dit is het resultaat, maar ik vind dit soort stillevens altijd moeilijk. Achteraf zou ik de glazen linksachter weggehaald hebben. Verder nog opmerkingen?

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/site/bp/budapest_eten.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

alles netjes op het bord houden, vlekje wegpoetsen, die rijst ( wat is het eigenlijk ? :P ) ook niet op de rand laten vallen.

ander tafelkleed dingetje. ( dat pesti budapest trekt echt ENORM veel aandacht. )

inderdaad dat glas wegzetten, en voorderest vind ik hem wel nice.

alhoewel linksonder je bord wel een beetje stuk loopt :)

en je moet even goed re-sizen

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231344

@ The_Tzar: Ik vind de snelheid er goed inzitten, alleen stoort het mij dat de onderkant weggesneden is door de berm. en sluitertijd kan best nog wel een stuk omhoog. Als je met 1:125 schiet kan je de snelheid er ook goed inhouden en adt is wel een stuk makkeliker om mee te beginnen met pannen, mijn inziens dan.

@ Qlone: het eten staat er wel leuk op, vindt wel alles wat erom heen staat storend en dat bruine vlekje op de rand, maar daar kan je de kok de schuld van geven.

nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2523/4058861960_0e9db61306.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Bedankt aan iedereen voor de reacties. Ik heb er even de lampjes weggepoetst en de kleuren nog wat gepusht. Zo beter? Showcase materiaal of nog niet goed genoeg?

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1695/img34953.jpg

@djluc: De scherpte is wel goed, maar ik zou wel eerder scherpgesteld hebben op een van de graanstengels ipv op het gras. Met welke instellingen heb je dit genomen? Ik kan je exif niet zien ;) Als ik dit zie kan ik je gemakkelijker tips geven ;)

@The_Tzar: De snelheid zit er goed in, jammer dat de koplamp wat overbelicht is en je het detail hiervan inziet. De kleuren zijn ook wat flets. Ik zou de vignetting verwijderen en iets verder croppen zodat je net iets minder ruimte hebt aan de rechterkant (een beetje maar he ;)) Ik denk dat je best zo'n foto's met een iets snellere sluitertijd neemt zodat het gemakkelijker is om de auto scherp te houden tijdens het pannen :)

@Qlone: Op zich is het een nette plaat maar hij is een beetje rommelig. De scherpte en de kleuren zitten goed maar er is te veel in beeld dat de aandacht afleidt. Dat glas, het bord tegenover jouw, het placematje... Ik zou het mooier vinden als het enkel het bord was op een uni tafelkleed zonder iets anders in het zicht ;)

@tonym83: Probeer de foto iets meer te belichten de borst van de tijger is iet ste donker. De scherpte en de kleuren zitten wel goed maar ik vind dat de tijger overdreven naar rechts zit :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/Snelweg.jpg
Gemaakt met een Nikon D40, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G iF VR

[ Voor 29% gewijzigd door Danny96 op 09-11-2009 22:11 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

aah, een snelweg in nederland waar geen file is.

eeuuhh, jij hebt zeker de laatste 5 pagina's met gezeik niet gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt allen voor de feedback op m'n bordje eten. Helaas kan ik de foto niet overdoen (naja, dat is weer 2800 kilometer heen-en-weer rijden :P ), maar het zal een volgende poging zeker verbeteren. De foto heeft meer rust nodig, en een wat minder rommelig bord.
@Ghenzi: Het is geen rijst, maar een soort noedel-achtig iets. Het wordt gemaakt van eieren.

@freddyronny: Ik vind 'm een stuk beter zo!

@Danny96: Sja, het is een snelweg. Zou je deze foto inlijsten en boven de eettafel hangen?

@tonym83: Nice. Misschien zou ik proberen de tijger er nog iets meer uit te laten springen (fellere kleur misschien?). Ik vind die tak boven z'n kop eigenlijk wel jammer. De tak en de tijger komen prima los van de achtergrond, maar de tak leidt toch een beetje af van de tijger...

Hier een foto die ik mooi maar moeilijk vind. Ik ben wel tevreden over de kleuren en het contrast en de scherpte... maar toch mis ik wat :?
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/hout.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 09-11-2009 22:31 . Reden: Foto toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

wat vind je er mooi aan ?

edIt:
Anoniem: 37864 schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:32:
[...]

De grillige structuren en kleuren van het hout. De geur-herinnering die de foto bij mij oproept... Dat is ook waarom ik 'm genomen heb... maar hij vertelt geen verhaal ofzo; er is niet echt een onderwerp.
dat is niet wat je bij ons kan over brengen dus moet je iets orgineels verzinnen om het bij ons een gevoel van hout ed op te laten borrelen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

voorderest; hij is druk, je boomstam is wel erg gecentreerd, structuur is wel mooi, maar iedereen kent het structuur van een boom wel.
Had ik al gezegt dat ie druk is?

eigenlijk is het net een beetje zoals die snelweg hier boven gepost, we weten allemaal wel hoe een snelweg eruit ziet.

jij hebt er tenminste nog iets geprobeerd van te maken, en het is nu voor jou nog een leuke herrineringsfoto, ga zo door, mischien kan je binnenkort ons ook een herfstgevoel geven met een foto :)

[ Voor 95% gewijzigd door Zuurstok op 09-11-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De grillige structuren en kleuren van het hout. De geur-herinnering die de foto bij mij oproept... Dat is ook waarom ik 'm genomen heb... maar hij vertelt geen verhaal ofzo; er is niet echt een onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik vind hem veel te druk vooral, ook spreekt het onderwerp niet zo heel erg aan.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik denk nou juist dat, dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Vliegende Hollander in de Efteling op een zonnige herfstdag in oktober.

Afbeeldingslocatie: http://www.watziejedan.nl/multimedia/images/20091028-Efteling-Vliegende%20Hollander.small.jpg
Cameramodel:Canon EOS 450D
F-stop:f/7.1
Belichtingstijd:1/200 sec
ISO-snelheid:ISO-200
Brandpuntsafstand:17 mm

Ik vond hem vooral erg geslaagd door de kleuren en de warme en surrealistische uitstraling.
Het was de bedoeling om het nogal "computerspel" achtig over te laten komen, omdat het toch over een pretpark gaat.
Met dank aan mijn polarisatiefilter.

@Ghenzi: ISO-snelheid is de snelheid waarmee een analoog film reageert op licht.
"The speed of a film is the measure of how fast it responds to light. A low ISO speed means a film responds slowly to light, a fast ISO speed means the film responds quickly"

[ Voor 21% gewijzigd door vinnux op 10-11-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 17:06

Exigence

dnkroz

Whoea, dit lijkt wel een computer render, komt denk ik vooral door het harde licht, da's wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

heeft ons gezeik dan werkelijk helemaal NIKS geholpen ?!

wat is iso snelheid ?
is het niet iso gevoeligheid, of zit ik nu op het verkeerde spoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm dat is een beetje zeuren vind ik, over dat ISO gedoe. Over de foto: een registratie van een gebouw in een pretpark, niets meer en niets minder. Technisch vast helemaal super maar ik vind er niet veel aan.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
Ghenzi schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:21:
heeft ons gezeik dan werkelijk helemaal NIKS geholpen ?!

wat is iso snelheid ?
is het niet iso gevoeligheid, of zit ik nu op het verkeerde spoor ?
Eigenlijk wordt ISO speed in het engels heel veel gebruikt. Dus eigenlijk zeur je een beetje, en geef je bovendien zelf ook niet commentaar op de foto.
net als ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

@rico89nl
Leuke foto, maar ik zou nooit en te nummer een reclamebord in mijn compositie opnemen (niet in deze foto althans). Gaaf die lichtinval op dat schip! Misschien had je iets meer met die paaltjes kunnen spelen (linksonder).

@kirbydirby
Zeer mooi. Prachtig hoe die urinestraal oplicht in het geheel. Zou deze foto laten zoals ie is.

@Fishlip
Wat jammer is aan dit shot is dat er weinig anders te zien valt dan wat vogels, dus van een compositie valt niet echt te spreken. Daarnaast is de foto nu niet bepaald kleurrijk. Ik heb zelf korte tijd geleden een 70-300mm lens teruggebracht naar de winkel omdat ik het dodelijk saai vond er foto's mee te maken (enkel zoomen..).

@djluc
Vind de foto onscherp en fantasieloos, kan er ook niet echt een doel achter vinden (behalve dat je hem als achtergondje gebruikt ;) ) Wat mooier is bij een shot als deze is scherptediepte te gebruiken, wat uit deze hoek niet mogelijk is.

@freddyronnie
Mooie foto! Het zwart ziet er ook echt zwart uit (op mijn lcd tenminste), mooi hoe de foto van boven naar onderen in zwart overgaat.

@tzar
Vignettering leidt me enigzins af, lijkt me niet de bedoeling. Bij een shot als deze let ik er altijd op dat je ziet waar het voorwerp zich naar toe verplaatst, (wat het geval is) niets op aan te merken dus. Auto iets onscherp aan achterkant.

@Qlone
Als de foto dient als illustratie op een site of in een boek dan is hij zeker niet scherp genoeg. Je placemat ligt niet recht, en zoals je aangeeft is er nogal wat te zien wat de focus van het onderwerp afhaalt.

@tonym83
Wat ik echt fantastisch vind aan deze foto is de manier waarop de tak/blad over het hoofd vallen, lekker speels (zoals het beestje op de foto).

@dany96
Compositie aardig maar de auto onderin stoort enorm, daarnaast zit je horizon wat scheef, deze zou ik even rechtzetten!

@Qlone
Ik vind deze nogal saai om eerlikj te zijn. Ook de kleuren van je onderwerk en die van de achtergrond zijn hetzelfde waardoor het geheel wat saai aanvoelt, probeer dit te voorkomen. Verder moet ik zeggen dat het lastig is van dit onderwerp iets moois te maken ;)

@vgouw
Ik weet niet waarom, maar ik krijg direct het gevoel dat ik in een computerspel zit?

Mijn eigen inzending: shot uit San Fransisco. Heb al een aantal mensen gevraagd (familie) en sommigen vonden de shot wat saai, terwijl ik hem juist geweldig vind; zowel bovenleiding als strepen op de weg die de diepte inlopen, samen met creepy nightfall in SF en een vers natgeregend wegdek.

Afbeeldingslocatie: http://78.27.5.11/upload/vsprint31.jpeg

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ -d-g- : jaa dat klopt, ik word er een beetje gek van dus ga ik zeiken op bullshit dingetjes .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@vgouw: je bedoeling is zeer goed gelukt! Ik dacht net als alle anderen dat het een render was vanuit de computer. Volgens mij staat het niet helemaal recht kijkend naar het hokje (of wat het ook moge zijn) aan de rechterkant. Voor de bedoeling zeer zeker goed gelukt. Dan is het jammer van de bomen rechtsachter. Misschien kun je ze wegsoepen? Net jammer van die schaduw links. Iets van de onderkant af halen?

@paradoXical: Je foto staat niet recht. Misschien zou je de foto wat lichter moeten maken. Qua vlakindeling weet ik niet waar ik moet kijken. Misschien als je wat lucht er af zou halen, dan zou mijn blik via de weg naar de horizon worden geleid. Jammer van die lichtbak rechts, valt zo te veel op. Voor de rest vrees ik dat ik met je familie eens moet zijn...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
nvm.

[ Voor 96% gewijzigd door Danny96 op 10-11-2009 08:05 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Danku voor de reacties. Ik denk dat ik hem eens ga posten in showcase :D

@Danny96, vgouw: Je verwacht dat wij commentaar geven op jouw foto. Wij verwachten dit ook over onze foto's. Of je nu beginneling bent of doorgewinterde fotograaf. Het maakt niet uit, geef commentaar op de foto's voor jou. Het is toch niet moeilijk om te zeggen of je de foto geslaagd vind en waarom wel/niet?? Doen dus! ;)

Over de foto's:

@Danny96: Het is gewoon een snelweg met weinig auto's op, het boeit mij niet. Het was ook beter geweest als je het vanaf het midden van de snelweg had genomen, dan was er wat symmetrie in je foto.

@qlone: Hij is mooi van scherpte/kleuren/contrast maar de compositie is wat te druk en het is maar een boomstam... geen spannend onderwerp ;)

@vgouw: Je bent erin geslaagd om die game-atmosfeer te creëeren, maar hij staat ietwat scheef ;)

@paradoXical: Ook deze staat een beetje scheef, maar wel mooie kleuren en compositie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Bedankt voor de feedback, ik zal hem zo vervangen voor een variant zonder vignetering.
De koplamp is inderdaad iets overbelicht en de achterkant van de auto had inderdaad scherper gemogen. Mijn persoonlijke doel, een foto met beweging centraal en bij voorkeur van links naar rechts s in ieder geval geslaagd.
De volgende keer zal ik eens wat spelen met de verschillende sluitertijden, de auto reed op een 80 km/uur-weg en de snelheid zal wel in die buurt gelegen hebben, tikje snellere sluitertijd had waarschijnlijk wel gekund.
Dat de banden er net niet helemaal op staan vind ik persoonlijk juist wel iets toevoegen.

Jullie foto's
@Qlone, het ziet er lekker uit, dus in dat opzicht is het geslaagd. Toch vind ik de foto verder qua compositie niet heel spannend. Ik neem aan dat je het andere bord en de azijn er expres als verhalend in hebt opgenomen. Het cola-glas links maakt het inderdaad te druk. Ook een scheve en daardoor aanwezige placemat had denk ik beter weggelaten kunnen worden. Hoe dan ook, je foto straalt weinig rust uit, hetzelfde verhaal had met minder elementen verteld kunnen worden.
@tonym83, goede compositie, goed scherp, mooi moment gevangen, het "model" kijkt wel een tikje gespannen. Achtergrond is rustig. Kleuren vind ik wat aan de groenige kant, maar dat kan persoonlijke smaak zijn.
@freddyronny, een verbetering, misschien dat er onder nu ook een zwart randje afgesneden kan worden.
@Danny96 technisch ok, als foto los zegt het misschien wat weinig, daarvoor had er misschien iets opvallends in gemoeten, maar in een serie zou het mooi kunnen dienen als overzichtsfoto.
@Qlone, de kleuren kloppen, maar wat mij betreft is deze foto wederom weer te rommelig. Het onderwerp zelf is al niet zo heel spannend, maar de voor- en achtergrond eist veels te veel de aandacht op. Dat het in een bos ligt had ik met wat minder informatie ook wel kunnen raden. De herinnering aan geur ligt ook zeker niet in details, eerder in vormen, kleur en hooguit één detail. Een macro-foto van een stukje bast met een gelige blurry achtergrond bijvoorbeeld? Dan heb je grilligheid en sfeer al te pakken.
@vgouw, het lijkt inderdaad op een computerspel. Ik mis wel iets wat het onderwerp maakt. Een cartoon-achtige ezel links ofzo. Ik snap dat dat niet echt te organiseren is maar je zou hem er nu ook wel gewoon in kunnen tekenen :p
@paradoXical ik vind hem ook wat saai. De auto zit wat teveel in het midden om het onderwerp te zijn, de onderste helft voegt ook niet heel veel extra's meer toe aan de foto. Ik zou er links en onder een flink stuk afsnijden. De lichtbak rechts trekt ook teveel je aandacht naar zich toe (en daar zijn ze in principe ook voor gemaakt, maar nu is het niet je onderwerp). Qua kleuren vind ik hem wat blauwig, maar het is natuurlijk ook een donker-foto.

@hieronder, je hebt gelijk, niet afsnijden dus. Soms is het inderdaad even een kwestie van doen om te zien wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:11:
...
Jullie foto's
@freddyronny, een verbetering, misschien dat er onder nu ook een zwart randje afgesneden kan worden.
...
Ik heb er eens een randje afgesneden, maar dat vind ik persoonlijk minder, dan krijg je minder de indruk dat het een hoog gebouw is. Dan lijkt het beeld nogal gecompresseerd. Zie maar: Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 16:20
Weer bedankt voor de feedback!
freddyronny schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:04:
@djluc: De scherpte is wel goed, maar ik zou wel eerder scherpgesteld hebben op een van de graanstengels ipv op het gras. Met welke instellingen heb je dit genomen? Ik kan je exif niet zien ;) Als ik dit zie kan ik je gemakkelijker tips geven ;)
Camera: Canon 500D
Shutter: 1/100
Aperture: f/7.1
Focal length: 48mm
Metering: Pattern
ISO Speed: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-07 20:28
@vinnux: het computer effect vind ik wel geslaagd; jammer dat er nog net iemand in de deuropening staat.
@paradoXical: Op mij komt je foto niet echt over; ik vind hem wat te donker en het reclamebord rechts trekt mijn aandacht ook wat teveel.

Onderstaand een van mijn foto's, gemaakt aan de kust van Cantabrie, Spanje

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3448/3871332415_5c6b520476.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door 652cc op 10-11-2009 20:36 ]

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 17:51
Ik ben benieuwd naar de kleurenversie, deze vind ik vrij 'vlak' en saai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

En we gaan verder in deel 13: Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13
Lees nogmaals de regels een goed door :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Dit topic is gesloten.