Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:
  • 367.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
@ Charon: Sorry, nee, geen mooie plaat, slecht gecadreerd, ze kijkt naar links, dan moet je ze rechts op de foto zetten, bovendien is haar gezichtsuitdrukking niet zo flatterend en staat haar arm er niet volledig op.

@Mberendsen: de statiefpootjes... voor de rest welk nette plaat.

@Panamera: Het idee is goed, de uitwerking een beetje minder. Allereerst zou ik het diafragma wat geknepen hebben zodat de andere 2 verekerlichten ook scherp zijn, maar ook staat het verkeerslicht voor de voetgangers er niet helemaal op.

@LaZZ: Ik ben het eens met wijnands, niet echt origineel, maar toch vind ik het een leuke foto. Ik zou ook de toren links wegklonen ;)

@Wijnands: Mooie compositie, zeker het hekje laten staan. Ik ben het wel eens met de anderen, je foto's ogen altijd een beetje grijs, ook op mijn scherm. Ik zou de zwarting en het contrast een beetje verhogen ;)

Ik post hem eens hier. Ik heb hem een aantal dagen geleden gepost op Landschappen, maar daar kreeg ik geen reactie, daarom maar in dit topic :)

De Demerdijk in Aarschot, België (let op de fietsers in de verte links ;) als je erg goed kijkt, zie je dat de ene zich omdraait en naar mij kijkt :))

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3534/4054099374_d10d73e783.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
edit...

[ Voor 110% gewijzigd door stansfield op 01-11-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 23:13
stansfield schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:25:
[afbeelding]

Gisteren deze foto gemaakt. Iets minder fanatiek met bewerkt. Al heb ik het idee dat hij op mijn computer er iets anders uitziet dan via flickr.
Dat komt omdat je hem als aRGB hebt opgeslagen in plaats van sRGB.
Dan wordt die in de meeste browsers niet goed weergegeven.

Als je RAW schiet kun je instellen bij je RAW convertor naar welk profiel je wil exporteren (sRGB dus), anders moet je het op je camera instellen.
In Photoshop kun je ook via edit>convert to profile naar het goede kleurenprofiel omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
-DG- schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:32:
[...]

Dat komt omdat je hem als aRGB hebt opgeslagen in plaats van sRGB.
Dan wordt die in de meeste browsers niet goed weergegeven.

Als je RAW schiet kun je instellen bij je RAW convertor naar welk profiel je wil exporteren (sRGB dus), anders moet je het op je camera instellen.
In Photoshop kun je ook via edit>convert to profile naar het goede kleurenprofiel omzetten.
Nou ik schiet niet in RAW maar gebruik wel camera raw om het aan te passen, dit omdat ik dit via een goede video tutorial weet hoe dat werkt, de rest ben ik nog aan het uitvinden.

Ik ben nu in photoshop aan het kijken voor een goed kleurenprofiel, maar welke moet ik dan kiezen uit die hele lijst?? sRBG natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Nieuwe poging:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2741/4064132860_8f00bef5fe.jpg

Tnx voor de info DG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 06:59

Just_I

What did you just say?

Ik vind hem niet echt top. De compositie vind ik te saai, in het midden van de weg op ooghoogte genomen. Daarnaast mist voor mij een onderwerp wat de aandacht moet trekken.
Persoonlijk vind ik dit soort foto's leuker in de portrait lay-out.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324046

Hallo iedereen,

Vandaag ben ik naar het ONK Supermotard geweest in Lelystad, ben niet geheel onbekend met fotografie, maar zou graag van jullie tips en trucs horen/lezen om mijn foto's te verbeteren.

Geschoten met een:

350D + 55-250mm IS

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/IMG_8042resize.jpg

link naar groter: http://i465.photobucket.c...15/Reality87/IMG_8042.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
@Reality87: goede pan, zit mooi gevoel voor snelheid in. Goed moment ook. Je foto is echter wat te donker; ik vermoed dat deze foto zo uit de camera komt. Je zou 'm echt even moeten corrigeren en/of bewerken naar smaak in photoshop om er wat meer punch uit te halen.
Verder jammer van dat lint, dat stoort wel. Maar ik vermoed dat je hier geen andere keus had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 21:29
Al heel lang niets meer gepost hier.
Ben onder tussen verder gegaan met fotograferen en afgelopen weekend, deze foto's in de tuin van mijn ouders geschoten. Een beetje cliche, maar ik vind hem wel gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_ouRA_OKbX00/Su6jcOM5G3I/AAAAAAAAAfc/Pwsu0uEF5iE/s400/PA310061.JPG

Groter
http://picasaweb.google.c...nzv_FKJCA?feat=directlink

@freddyronny
Mooie plaat, alleen vindt ik hem wat donker waardoor het bosje aan de rechterkant wat defenitie verliest.

@stansfield
Deze plaat is oke, alleen mist het nu iets. Als deze plaat bijvoorbeeld met ondergaande zon was genomen. Had hij meer gehad.

@Wijnands
Het hekje zeker laten staan, aangezien het voor mijn meer diepte in de foto brengt.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@Reality87: Nice, goeie pan, alleen inderdaad ff flink door Photoshop heen sleuren :)
Ff de knal erin terug brengen.

@Jaguar_e: Mooie kleuren, leuk idee, alleen denk ik dat ie van iets lager genomen toch wat meer inhoud zou hebben. Maar das achteraf gepiep :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 20:36
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2565/4071780890_ea358c459e.jpg
klik voor groter

Gemaakt in Zuid-Afrika,
de foto zelf vond ik niet mooi (olifanten te ver weg, niet scherp enzo), dus heb ik ze op deze manier bewerkt. Vond het wel een geslaagd resultaat voor een eigenlijk niet zo mooie foto

[ Voor 4% gewijzigd door ikmattie op 04-11-2009 13:47 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 07:46

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

ikmattie schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:34:
[afbeelding]
klik voor groter

Gemaakt in Zuid-Afrika,
de foto zelf vond ik niet mooi (olifanten te ver weg, niet scherp enzo), dus heb ik ze op deze manier bewerkt. Vond het wel een geslaagd resultaat voor een eigenlijk niet zo mooie foto
Als je nou een deel van het wit van de linker kant (ongeveer 1/3 van de foto) weg kropt komt het een heel stuk beter uit. Nu is het extreem veel wit met twee kleine figuurtjes erin. Wel jammer dat de olifantjes idd niet scherp zijn. Leuke manier wel om er mee te spelen.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[afbeelding]
klik voor groter

Gemaakt in Zuid-Afrika,
Ik vind het juist op deze manier een heel mooie foto. Die blur geeft een soort van hitte weg (wat je ziet bij die hoge temperaturen) en de uitsnede geeft een soort van 'pad' weer waar ze heen lopen. Geslaagde foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ook maar eens een foto van mijn kant, benieuwd wat jullie ervan vinden (klikbaar voor groot).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2559/4069155710_2a005293b0.jpg

Een foto van de destilleervaten in de Glen Fiddich Distillery, Dufftown, Scotland. De enige nabewerking was het rechtzetten van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:33

Zenyatta

Tsjakka!

Misschien moet je hem een klein beetje bijsnijden nog, nu zit de linkerbovenhoek nog een beetje raar... Verder wel een mooie plaat. Mooi, die herhaling erin.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@stansfield: Mooi plaatje, de symetrie doet het goed hier. Evenals het kleurgebruik.
@Reality87: De snelheid zit er goed in, maar ik vind hem wat donker en erg centraal.
@Jaguar_E: Leuk idee, de kleur zit er goed in. Vanuit een lager standpunt had hij wellicht iets meer kracht uitgestraald.
@ikmattie: Je hebt er echt iets leuks mee gedaan. Ik ben het niet met prinsEdje eens, die breedte voegt echt iets toe.
@GuitarFeed: Deze foto vind ik niet zo bijzonder, het kijkt niet echt lekker weg.

Ik heb deze foto zaterdag gemaakt in de Amsterdamse Waterleiding Duinen.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2504/4068788379_09b379f135.jpg
EXIF: 160mm ; 1/100s ; f/5 ; ISO 400

[ Voor 2% gewijzigd door psyBSD op 02-11-2009 21:16 . Reden: exif genoemd. ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 18:06
Anoniem: 324046 schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:23:
Hallo iedereen,

Vandaag ben ik naar het ONK Supermotard geweest in Lelystad, ben niet geheel onbekend met fotografie, maar zou graag van jullie tips en trucs horen/lezen om mijn foto's te verbeteren.

Geschoten met een:

350D + 55-250mm IS

[afbeelding]

link naar groter: http://i465.photobucket.c...15/Reality87/IMG_8042.jpg
Devon Vermeulen... :)
Ik was er ook. Het offroad gedeelte was met dit weer net iets te donker om echt lekker te fotograferen.
Er zijn in Lelystad wel mooiere standpunten te vinden. Vind uitkomen zand naar asfalt daar wel mooi, ook kun je daar zo dichtbij komen dat je met groothoek de steps aan de grond kunt vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 12:36
@freddyronny, In deze foto vind ik de lijnen, de verschillende vlakken, en de mogelijke kleuren fijn. Mogelijke kleuren, omdat ik het idee heb dat er meer uit te halen is. De weg geeft lekker veel diepte, en de verschillende kleuren zouden dit versterken.
@stansfield, hier komt de foto redelijk flets over. Ik zou hem toch wat meer oppeppen zodat je een beter herfstgevoel krijgt. Verder gaat een groot deel van de diepte verloren doordat je de foto op ooghoogte hebt genomen. Een stuk lager has de dieptebewerking gigantisch versterkt.
@Reality87, Leuk panningshot, maar zoals gezegd is het lint best irritant. Ook zou je hier veel meer uit kunnen halen met nabewerking. Zo'n shots vragen altijd om veel kleur.
@Jaguar-e, Leuk gedaan, maar een lager standpunt had hier veel meer context aan de foto gegeven.
@ikmattie, ja de olifanten zijn niet helemaal scherp, en er zit een gigantisch wit vlak in. Of me dat boeit, nee totaal niet. Zoals al gezegd geven de wazige olifanten het gevoel alsof het erg heet is, en de lengte van de foto geeft aan dat ze nog een lange weg te gaan hebben. Het lijkt ook niet of ze veel haast hebben, maar dat komt natuurlijk omdat het gevoel van hitte er is. Ik vind hem prachtig
@GuitarWeed, leuk idee, maar ik denk dat een lager standpunt iets beter was geweest. Ook zit ik de foto linksbovenin 'afgerond' worden. Maar dat komt zeker omdat daar nog net een muur oid staat. Net een klein stukje links croppen.
@psyBSD, Ik mis kleuren. Maar misschien is dit wel je opzet? Ik zou er iig net wat meer kleur ingooien zodat het allemaal net wat mooier uitkomt. Dat het hert zo omkijkt is natuurlijk prachtig, en verder is de compositie ook erg goed.

Nog een probeersel van mij. Geen idee of het wat is, maar ik vond hem op zich wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3527/4069870840_ee450334cb.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
@iedereen hierboven die op mijn olfantenfoto gereageerd heeft:
Bedankt voor de reacties! Ik ga nog wat proberen met het croppen van de foto, het witte vlak boven is misschien wat te veel van het goede...
Ook zal ik eens kijken of een zwart frame eromheen de foto nog wat beter uit kan laten komen...

@guitarweed: mooie herhaling, misschien was een ander standpunt (ietsje lager) nog wat mooier geweest
@psyBSD: mooi moment! misschien nog iets te druk in de foto waardoor het onderwerp er niet echt uitspringt
@TranceSetter: Prachtig! de horizontale en verticale lijnen worden prachtig gebroken door het diagonale onderwerp!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
TranceSetter schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:13:
@freddyronny, In deze foto vind ik de lijnen, de verschillende vlakken, en de mogelijke kleuren fijn. Mogelijke kleuren, omdat ik het idee heb dat er meer uit te halen is. De weg geeft lekker veel diepte, en de verschillende kleuren zouden dit versterken.
...
Wat zou er volgens jou dan nog beter kunnen? Ik wil graag bijleren :) is het verbeteren in nabewerking of in compositie? Dit is immers maar 300m van mijn huis, dus ik kan er gemakkelijk terug heen om een nieuwe poging te doen ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Omdat ik zelf ook nog vrij nieuw ben in de foto wereld.
Hier ook een kleine bijdrage van mij.
Foto is 3 weken geleden gemaakt in ST.Petersburg.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.13/776950001-777000000/776987401-776987500/776987462_6_Axmr.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 03-07 22:18

Milo.

klik

The Fatal
Ik vind de foto net ietsjes te donker. Mede hierdoor komt de plas water niet uit, ik denk dat je juist daar meer mee had moeten werken. Verder is het bankje zelf door het contrast wat overbelicht.
Verder is de het onderwerp wat gecentraliseerd iets dat wel jammer is daar je met de plas toch wat meer kon doen in mijn ogen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324046

@ iedereen, bedankt voor de reacties,

Ik zal nog eens bezig gaan met de nabewerking van de foto, op mijn monitor thuis lijkt de foto namelijk veel lichter. Kan het zijn dan mijn monitor niet goed is gecalibreerd? Zoja dan ga ik daar eens mee bezig.

@ TukkerTweaker,

Het offroad gedeelte was inderdaad vrij donker met dit weer, maar kwam er toevallig langs toen ik weer naar huis ging. Op het circuit gedeelte de volgende foto geschoten, ben benieuwd wat jullie van deze vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/IMG_7773resize.jpg

Link naar groter:
http://i465.photobucket.c...15/Reality87/IMG_7773.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

[afbeelding]
klik voor groter

Gemaakt in Zuid-Afrika,
Deze springt er voor mij echt enorm uit! Van mij mag ie naar showcase, vind em heel sterk!
Dat niet scherpe in combinatie met deze nabewerking vind ik geniaal!
Zou em zo als canvas thuis willen hebben hangen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

TranceSetter schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:13:
@psyBSD, Ik mis kleuren. Maar misschien is dit wel je opzet? Ik zou er iig net wat meer kleur ingooien zodat het allemaal net wat mooier uitkomt. Dat het hert zo omkijkt is natuurlijk prachtig, en verder is de compositie ook erg goed.
Ik ben het met je eens, ik kreeg het echter niet voor elkaar om meer kleur toe te voegen zonder detail te verliezen.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 21:29
@de mensen die commetaar hebben gegeven
Bedankt, en inderdaad een lager shot zou veel hebben gedaan. Een mooi leerpuntje voor een volgende foto

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Net mijn nieuwe camera binnen (Pentax K100D voor de geïnteresseerden), en er even op uit getrokken om hem uit te proberen. Omdat het al wat donker werd zijn er veel foto's bewogen e.d.. Maar de onderstaande vond ik wel aardig, met wat kleine bewerkingen (bijsnijden en de kleuren iets warmer gemaakt).
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/__YI8yllv2Hg/SvBeE1HHb_I/AAAAAAAAJvg/nUggeT0_vEk/s512/IMGP6235.JPG

Ik zie nu dat hij net niet helemaal scherp is, nog andere punten?

[ Voor 7% gewijzigd door Minneyar op 03-11-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
mooie compositie, maar de lucht is overbelicht volgens mij waardoor details in de toppen van de bomen verloren gaan.
Het is heel lastig met zo'n lichte lucht een foto te maken met de juiste dynamische range, maar mijn ervaring is inmiddels dat je dan beter een klein beetje kunt onderbelichten, (niet te veel, anders verlies je beneden detail) het donkere beneden kun je dan bij je nabewerking weer wel juist krijgen.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ben ik de enige die vind dat dit topic niet meer is wat het geweest was? Iedereen plempt hier maar foto's neer, zeggende dat ze beginner zijn, en dan dus geen commentaar op anderen geven, die ze zelf wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

TranceSetter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:54:
Ben ik de enige die vind dat dit topic niet meer is wat het geweest was? Iedereen plempt hier maar foto's neer, zeggende dat ze beginner zijn, en dan dus geen commentaar op anderen geven, die ze zelf wel verwachten.
Eensch. Af en toe een fototje plempen zonder comments op anderen kan geen kwaad. Vaak wordt het een andere keer wel weer goed gemaakt door wel te commenten zonder zelf een foto te posten of op welke manier dan ook. Maar op deze manier schiet het niet op natuurlijk.
Wat me ook opvalt is dat men er altijd heel trots bij verteld dat het niet bewerkt is. Vaak betreft het dan gewoon de onkunde van het bewerken.

Overigens zitten er ook een aantal van zulke bij mij op school. Ja ik heb niet geflitst :*)
Mmm, had het maar wel gedaan dan had je tenminste een "toonbare" foto gehad. Maar goed, ook hier gaat het weer gewoon om de onkunde van het flitsen.

Maar ja, het is wel jammer dat men niet comment maar wel comments verwacht en ik snap dat je dit even aanzwengelt in het topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Minneyar schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:50:
Net mijn nieuwe camera binnen (Pentax K100D voor de geïnteresseerden), en er even op uit getrokken om hem uit te proberen. Omdat het al wat donker werd zijn er veel foto's bewogen e.d.. Maar de onderstaande vond ik wel aardig, met wat kleine bewerkingen (bijsnijden en de kleuren iets warmer gemaakt).
[afbeelding]

Ik zie nu dat hij net niet helemaal scherp is, nog andere punten?
Ga morgen nog een keer terug op een moment dat je de zon achter je hebt, dat het nog goed licht is, schiet dan in de mode Av op F/8 dezelfde foto :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
The Fatal: Beetje te veel gekanteld naar mijn idee, maar verder vind ik 'm best cool eigenlijk, ondanks dat het onderwerp eigenlijk niet eens zo heel boeiend is natuurlijk.

Reality87: Mooi moment, op grote versie komen de kleuren wel een stukje beter uit, op de kleine versie vind ik 'm maar wat flets.

Minneyar: Hmm, mja, scheefjes, lucht ziet er niet echt uit (door nabewerking is het wit in de lucht roze geworden gok ik) en sowieso is heel de foto te klein om mij echt te kunnen boeien.

M'n achternichtje die denkbeeldige muntjes aan het uitdelen was en even moest checken hoeveel ze nou eigenlijk gaf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T8aIO0ptzmuLRT4OIWRnDUpX/full.jpg
Klik voor groter/beter

Hij's (te) krap aan de bovenkant, maar als ik nog meer naar achteren was gegaan was ik waarschijnlijk achterover gedonderd met m'n stoel :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
TranceSetter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:54:
Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:21:
[...]

Eensch. Af en toe een fototje plempen zonder comments op anderen kan geen kwaad. Vaak wordt het een andere keer wel weer goed gemaakt door wel te commenten zonder zelf een foto te posten of op welke manier dan ook. Maar op deze manier schiet het niet op natuurlijk.
Wat me ook opvalt is dat men er altijd heel trots bij verteld dat het niet bewerkt is. Vaak betreft het dan gewoon de onkunde van het bewerken.

Overigens zitten er ook een aantal van zulke bij mij op school. Ja ik heb niet geflitst :*)
Mmm, had het maar wel gedaan dan had je tenminste een "toonbare" foto gehad. Maar goed, ook hier gaat het weer gewoon om de onkunde van het flitsen.

Maar ja, het is wel jammer dat men niet comment maar wel comments verwacht en ik snap dat je dit even aanzwengelt in het topic. :)
Ja klopt, vind ik ook.
Laatst ook al zo´n reactie gezet in het (huis)dieren topic. Iedereen doet maar..
Misschien ook een idee om een nieuw deel te starten en daar iedereen weer op dit soort dingen wijzen in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 10:05
Eensch met Trance! Ik check dit topic al _lang_ en het gaat idd bergafwaarts de laatste tijd. Maar een nieuw topic? Nahhh, gewoon nieuw leven in blazen! Wat mij vooral tegenvalt in dit topic is dat er geen verbeterde versies / pogingen tot beter worden geplaatst. Het commentaar geven lijkt daardoor misschien wat zinloos...

Anyways, ik zal ook mijn steentje bijdragen:

@Jaguar_e: Kleuren lijken een beetje koud voor een herfst-stilleven. Probeer daarnaast een wat kleiner diafragma te gebruiken (evt. icm meer tele) om het onderwerp meer te isoleren. Tot slot was de foto wss beter uit de verf gekomen als je hem op "ooghoogte" van de paddestoel had genomen.

@ikmattie: Idee is goed, geen idee hoe het origineel was maar de nabewerking doet wel wat voor mij. Minpunten: olifanten onscherp en zonder detail. Misschien valt er nog wat definitie te redden door wat voorzichtiger/gerichter te shoppen?

@Guitarweed: De herhaling komt mooi uit de verf maar de foto knalt wat mij betreft nog niet genoeg. Mischien wat krapper uitsnijden (vierkant?). Contrast wat opschroeven helpt. Een bewerking in zwart-wit met wat contrast en vignette is misschien te proberen bij deze foto.

@PsyBSD: Mooi moment: pose van het hert is prachtig. Alleen de boomstam stoort mij wat, misschien eraf snijden. Daarnaast contrast opschroeven en wat meer kleur er in gooien zoals TranceSetter al zei.

@TranceSetter: Prima plaat, lekker abstract. Ik mis alleen nog wat.. :S Misschien wat meer contrast? Vignette? Of misschien zit er gewoon niet meer in dan een wat vlakke grafische plaat (kan er niet helemaal mijn vinger op leggen).

@Fatal: Hij staat scheef, het zwart is mijns inziens te ver dichtgelopen en het wit bijt uit. Contrast verminderen en anders croppen maken de foto technisch al een stuk beter. Rest enkel nog de vraag wat je hier inhoudelijk nou mee wilt.

@Reality: Pose/moment is goed. Achtergrond stoort me: misschien vierkant croppen zodat de verhouding racer/achtergrond wat gunstiger wordt. Daarnaast mag ook deze plaat wat meer knallen: niet te zuinig met (lokaal)contrast eroverheen.

@Minneyar: Tja, hier kan ik helaas weinig mee. Lucht eraf snijden sowieso maar of je nog wat bruikbaars overhoud? Om er nog een opbouwende draai aan te geven: probeer duidelijk te kijken waar je een foto van maakt. Dit klinkt misschien stom, maar heel vaak focust je oog/aandacht zo veel op 1 punt/onderwerp in de foto dat je de rest totaal vergeet op dat moment (dat is helaas gewoon hoe onze hersenen werken).
Ging het om de herhaling in de bomen? Probeer wat dichterbij te komen, leg de structuur van het hout vast (desnoods met het licht van een lage zon) en speel wat meer met scherptediepte.
Ging het om de glijbaan? Wederom dichterbij komen of straker kadreren. Waarschijnlijk zit er in de glijbaan ergens wel een mooie abstracte foto als je de achtergrond weg weet te kadreren.

@Mute: Onscherpe hand voor d'r gezicht doet de foto helaas geen goed. Probeer daarnaast met kinderen altijd op ooghoogte te fotograferen. Let tevens meet op haar mimiek: wacht het goede moment af en maak desnoods heel veel foto's. Kleur en contrast zijn dan weer wel dik in orde.

En natuurlijk nog een paar platen van moi! Pas in blijdorp rondgelopen met familie, gelukkig was het bewolkt (difuus licht). Foto's gemaakt met 5DII + 70-200

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2697/4072762031_12f1a3a628_o.jpg

Damn deze post is lang geworden. (klopt de image size trouwens :S?)

[ Voor 3% gewijzigd door KyuuSai op 04-11-2009 16:47 . Reden: Teveel foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KyuuSai: Het is en blijft het solo testcase topic, dus ik zal alleen commentaar geven op je eerste foto. Wat ook gelijk je beste foto is van de drie, als je het mij vraagt :P Coole foto, hier past zwart/wit goed bij, en ondanks dat je niet veel ziet (misschien 1/3e van een giraffe :+) is ie toch interessant om naar te kijken. Had wat mij betreft ook in showcase topic geplaatst mogen worden.

Wat betreft je commentaar op mijn foto, die hand vind ik zelf wel wat hebben, maar blijkbaar is niet iedereen ervan gecharmeerd (sterker nog, ik had net ruzie met een vriendin erover omdat ik erbij bleef dat het een kwestie van smaak is en zij vond dat het met techniek te maken had).
Ik had ook meerdere foto's genomen trouwens, maar dit vond ik het leukste moment, omdat ze hier echt naar d'r hand kijkt. Wat betreft hoogte, heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:25

Zuurstok

Passionately curious

ook helemaal mee eens.

Dit topic is er voor bedoelt om comments te krijgen op foto's die geen showcase zijn, maar waar je wel onderbouwend kritiek op wil hebben.

Wat ik de laatste tijd erg vaak zie is;
Heej jongens, net 5 min m'n camera binnen, even foto gemaakt:

-foto-

mooooiiii hé ?! :D
NOFI aan iedereen die dat dus doet

en dan blijkt het een DoF test te zijn oid (althans zo komt het over)
vervolgens ook geen comments plaatsen over andere foto's of iets, want nee, ik ben nog beginner, dus laat iemand anders maar commenten.

wat ik ook vaak zie gebeuren is;

-redelijke foto-

beginner: ooooohh wat een prachtige foto, niks op aan te merken, ed.
en dan heb ik ( en ik weet zeker meerdere met mij ) dat ik denk van: wtf is dit nou weer.

niet dat ik prachtige foto's maak, maar dan nog

ik heb meer het gevoel dat de titel aangepast moet worden aan; pleur hier je foto's met je nieuwgekochte camera maar neer, en dat er een nieuw deel mag komen dat daadwerkelijk een testcase topic is.

iedereen die mooie foto's wilt bewonderen zoekt maar op wat pro-fotografen namen, gaat naar het showcase topic oid.

EN oo god jongens houd ghenzi nou nooit op ik vind dat platen te vaak gewoon niet scherp zijn oid.

jaa jaa, scherpte is niet alles, maar in 98% van de platen moet scherpte er gewoon zijn, en als dat er niet is, is het vaak al gewoon onontbeerlijk om er nog iets over te zeggen. behalve compo ed. want scherpte moet bij de meeste platen gewoon goed zitten, anders zit het imo gewoon fout.

of sla ik de plank nu 10km scheef ?
damn dit komt hard over, maar het zat me al een tijdje dwars :P

en dan toch maar even aan ''bekenden'' lieve aandacht geven;

Trancesetter: orgineel, +1 voor dat, alleen persoonlijk vind ik het jammer dat je daadwerkelijk ziet dat het stof is, als het gewoon egaal was geweest denk ik al dat ie beter was geweest. overigens vraag ik mezelf ook af of je hem niet beter op f/8 had kunnen nemen oid, zodat alles scherp is. Misschien lijkt dat heel erg ver te gaan, maar volgens mij zou het wel eens tof kunnen worden :)

@ mute: lieff :) één en al kind. Dat is wat je foto uitstraalt. Though, het is een kinderhuidje, i know i know, maar ik heb nog wel het gevoel dat ik tegen een plat oppervlak aan het kijken ben. mischien even gaan burnen of was het nou dodgen ? haal die namen altijd door elkaaren dan heel zachtjes dat het mischien wel iets oplevert ? :)

voorderest wel mooi scherp, lekkere f/ waarde gebruikt, waardoor ook het jasje nog scherp is wat imo veel oplevert :) (ik neem aan dat je op het oog hebt scherpgesteld ?)

whoei een edit: KyuuSai: eens met alles wat mute zegt. behalve dat ie in showcase mag. Voor mij stort die overgang van onderbelicht naar opeens goed belicht TE erg.

fail momentje; ik scrolde, keek even, scrolde verder, dacht dat ik een zebra zag, totdat mute opmerkte dat het een giraf was :X

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 03-11-2009 23:00 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
Ah...Solo...Oeps O-) Ik was gewoon wat te enthousiast. Zal in deze post 1 foto zetten.

Wat betreft die hand: het moment is waarschijnlijk leuk geweest, maar het komt nu niet echt over op de argeloze kijker. In het ideale geval had je haar in profiel/schuin van voren gefotografeerd, zodat de hand waar ze naar kijkt ook scherp is. Hoewel dit misschien nogal lastig is als ze muntjes uitdeelt..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2607/4073518076_0a28a4f455_o.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door KyuuSai op 04-11-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

lol 2 posts = 2 foto's :N

zo werkt het nou óók weer niet :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 19:18
Zomaar eens een foto van een van onze katten
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/03/1257281669-630.jpg

wat mij vooral bevalt is het gele van de trap, komt weer terug in haar ogen.
Op de achtergrond de luxaflex met een streep wit die je ook weer ziet op de trap
Daarnaast verschil in pupil grote door de flits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Ghenzi,
Dan geef je alvast het goede voorbeeld en geef je wat commentaar op de fotos, een beetje voort borduren op wat een paar posts boven je al is aangekaart is niet zo lastig.
Verder ben ik het met je eens hoor, dus maak je niet druk, en nee met onderstaand comment probeer ik níet het braafste jongetje van de klas te zijn, ik comment vrijwel alleen op foto's die me wel interesseren.

KyuuSai,
Ik denk dat ik die laatste wat krapper zou kaderen, en dan meer op de ogen focussen, juist het lijnenspel c.q. rimpelspel doet het goed in zwartwit. Mij storen alleen de bladeren op de grond, daarom zou ik hem persoonlijk wat meer bijsnijden. Maar misschien het aller belangrijkste, geef ook eens wat commentaar op andere foto's, commentaar is normaliter persoonlijk en daar heb je hopelijk niet eens veel "ervaring" voor nodig. En misschien heeft iemand er wat aan, je weet nooit.

De laatste twee regels gelden voor veel mensen die posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

*ughe, ughe*
Trancesetter: orgineel, +1 voor dat, alleen persoonlijk vind ik het jammer dat je daadwerkelijk ziet dat het stof is, als het gewoon egaal was geweest denk ik al dat ie beter was geweest. overigens vraag ik mezelf ook af of je hem niet beter op f/8 had kunnen nemen oid, zodat alles scherp is. Misschien lijkt dat heel erg ver te gaan, maar volgens mij zou het wel eens tof kunnen worden

@ mute: lieff één en al kind. Dat is wat je foto uitstraalt. Though, het is een kinderhuidje, i know i know, maar ik heb nog wel het gevoel dat ik tegen een plat oppervlak aan het kijken ben. mischien even gaan burnen of was het nou dodgen ? haal die namen altijd door elkaaren dan heel zachtjes dat het mischien wel iets oplevert ?

voorderest wel mooi scherp, lekkere f/ waarde gebruikt, waardoor ook het jasje nog scherp is wat imo veel oplevert (ik neem aan dat je op het oog hebt scherpgesteld ?)

whoei een edit: KyuuSai: eens met alles wat mute zegt. behalve dat ie in showcase mag. Voor mij stort die overgang van onderbelicht naar opeens goed belicht TE erg.

fail momentje; ik scrolde, keek even, scrolde verder, dacht dat ik een zebra zag, totdat mute opmerkte dat het een giraf was
Aah, daar is ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Excuus, ik dacht alleen comment op "je bekenden" te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Minneyar: Ik vind hem wel wat donker, en er mist een duidelijk onderwerp waardoor ik hem niet zo lekker vind weg-kijken.
Mute: Leuk plaatje, ik snap dat het moeilijk was (zo niet onmogelijk) om in die situatie op oog-hoogte te komen. Maar ik vind het toch jammer ;)
Baasandre: jammer dat het oor er niet helemaal op staat, verder een aardig plaatje. Maar niet een waar ik lang naar blijf kijken. (is die kat scheel of zie ik dat verkeerd?)

Ik heb de eerdere foto iets nabewerkt in de gimp. Ik hoop dat ik het niet overdone heb. Ik heb er bewust voor gekozen om de boomstronk te laten staan, deze geeft naar mijn idee meer diepte aan de foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2721/4072730121_cd3e65c62a.jpg
Originele in Solo testcase foto's - om van te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stuk beter zo, ik kwam je foto net tegen bij het doorscrollen van dit topic en vond 'm wel aardig, maar beetje flets. Deze versie verhelpt dat volledig :P Boom/tak lijkt alleen bewogen (onscherp) te zijn, terwijl hert wel scherp is, dat is het enige wat me stoort eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
@Milo: Eh vrolijke vrind: ik heb net een uur lang comments op iedereen zitten typen. Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen...

@psyBSD: Zeker een verbetering! Ik zal niet verder zagen over de boom want de de plaat komt al prima tot zijn recht zo.

@baasandre: Ik mis juist wat spannends door al dat geel. Daarnaast zou ik de kat wat meer uit het midden halen (helaas is croppen hier lastig) zorgt ook al voor wat meer 'spanning'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 11:51
Inderdaad een stuk beter! De mooie herfstkleuren komen nu een stuk beter naar voren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

is er dan echt niemand die zich aan de voorgrond stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
Ghenzi schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:59:
is er dan echt niemand die zich aan de voorgrond stoort?
Toen ik de plaat voor 't eerst zag stoorde ik me er aan. Maar nu ik er net wat langer naar zat te kijken geeft het de foto voor mij juist een extra dimensie. Je hebt nu echt 't gevoel onopgemerkt een hert te bespieden.

Ook geeft het de plaat een stuk meer diepte denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Heronimo op 04-11-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberendsen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
@mute: idd helaas van de onscherpte in de hand, voor de rest wel een grappige foto
@baasandre: ik vindt de foto een beetje plat over komen
@PsyBSD: Nette plaat, mn ogen richte zich meteen op de hert.

Afbeeldingslocatie: http://www.michelberendsen.nl/GoT/tafel-klein.jpg
groot

heb bij mn vorige foto geprobeerd de statief pootje er uit te soepen, maar dat lukte niet echt (voor het stuk onderaan bij de trap werd echt heul erg lelijk :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 19:18
Oke bedankt voor de tips, aandachtspunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
JP12 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:57:
Inderdaad een stuk beter! De mooie herfstkleuren komen nu een stuk beter naar voren! :)
Ik vond de originele dan toch beter eerlijk gezegd. De herfst is nu eenmaal geen jaargetijde van knalkleuren (uitzonderingen, zoals paddestoelen en rozebottels daargelaten). Dan moet je ook niet foto's gaan oppompen met fellere kleuren en harde contrasten IMO.

@Mute: wat te rommelig/druk qua achtergrond en teveel van bovenaf genomen.
@baasandre: beetje saaie kattenfoto
@mberendsen: de stoelen vloeien wel erg over in de achtergrond.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ook volledig mee eens. Ik wilde al tijden zoiets posten, maar wilde niet als een zeurpiet/arrogant ofzo over komen.

Er staat in de topicstart notabene:
1 foto per post, van goede technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht
Het showcase topic is voor foto's die af zijn, waar technisch sowieso _niets_ op aan te merken is en daarnaast ook nog eens interessant voor de kijker.

Er zijn echter maar weinig foto's echt af. Zeker op een forum als dit, waar maar weinig goede fotografen zitten, hebben de meesten daar voorlopig als poster niets te zoeken. Dat betekent echter niet dat je alles wat je in de tussentijd maakt hier maar moet dumpen.

Fotografie is meer dan techniek. Ook al is de foto scherp, zijn de kleuren is orde en is de belichting ok, dan kan het nog een hele saaie plaat zijn. Met iedere moderne camera op de automatische stand zijn deze punten sowieso vaak geen enkel probleem. De invloed van de fotograaf moet naar voren komen in de foto. Gewoon je camera op een bosweggetje richten en het hier neerzetten is een beetje te makkelijk.

Wat je hier de laatste tijd ontzettend vaak ziet is;

"gisteren voor het eerst eens..."
"vandaag mijn nieuwe..."
"zojuist eens voor het eerst iets in photoshop bewerkt..."
"zomaar eens een foto genomen van..."

of de poster begint meteen met excuses waardoor zijn foto niet zo goed is:

"ja hij is eigenlijk te donker en niet scherp, maar"
"jammergenoeg staat z'n hoofd er niet helemaal op, maar"
"ik had hem eigenlijk anders willen nemen, maar"
"het weer zat niet mee, maar ik vond het idee erachter wel leuk, wat jullie?"
"ik viel tijdens het maken van de foto per ongeluk achterover, maar je ziet nog net een beetje het onderwerp wat ik eigenlijk voor ogen had"

Dan vraag ik me echt af... waarom post je hier?
Als je zelf al ziet waarom je foto niet goed is, maak hem dan opnieuw in plaats van met excuses aan te komen. Je kunt hoogstens reakties verwachten als "inderdaad, maar toch een leuk idee".
En als het dan een leuk idee is, zorg dan dat je het uitwerkt op een manier waar je zelf redelijk tevreden mee bent. Zorg in ieder geval dat het technisch in orde is. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Het internet staat vol met uitleg over fotografie en fotografische termen.

Als het vervolgens niet lukt om wat voor reden dan ook; dan weet je zelf ook wel dat je het beter niet kunt plaatsen.

Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zit daarnaast ook niet te wachten op de variant "zomaar een foto van..." of een test van je nieuwe lens. Zomaar een foto van een kat, een boom, een bosweggetje, een weet ik veel wat.

Tenslotte: je kunt zelf ook zien of je foto onderbelicht is (histogram desnoods, als je een slecht scherm hebt), of hij scherp is (er zijn altijd opticiens die je kunnen helpen), of de scherpte verkeerd ligt, of hij scheef is (waar dat duidelijk afbreuk doet aan de foto; bv landschappen). Daar heb je over het algemeen toch geen second opinion voor nodig?

Nog even wat concreet commentaar op de foto's van de afgelopen pagina:

stansfield: Compositie is cliché en volledig oninteressant.
reality87: De pan is op zich aardig. Hij is onderbelicht. Je onderwerp staat veel te centraal. Er zit snelheid in de foto maar absoluut geen spanning. Hij mist diepte en context.
Jaguar_e: Valt imo in de categorie 'zomaar een foto van'. De paddestoel komt daarbij niet los van de rest. Blaadjes om de paddestoel heen storen.
Ikmattie: Lekker minimalistisch zo. Ik vind het wel wat hebben. Jammer dat er niet zoveel detail meer in zit, maar ik vind hem wel creatief. Lege ruimte stoort me niet.
GuitarWeed: Ik vind het niks. Te chaotisch; ik heb geen idee wat nou het onderwerp is.
psyBSD: 2e versie is een stuk beter, grappig moment, maar de onscherpe chaos aan de linkerkant van de foto trekt teveel de aandacht
TranceSetter: Nice, deze werkt wel voor mij. Ruw vs clean. Scherp, onscherp. Licht donker. Mooi contrastrijk plaatje op die manier.
The Fatal: Ik vind het wel een aardige foto. Zitten wat leuke lijnen in. Volgens mij een tikkeltje overbelicht op de bank (kan je waarschijnlijk met shadows/highlights nog wel in orde krijgen als je in RAW geschoten hebt). Het scheve werkt wel bij deze foto. Bankje komt mooi los van donkere achtergrond. Blijft overigens wel gewoon een foto van een bankje
Reality87: Waar je vorige nog een gevoel van snelheid had, is dat bij deze weg. De achtergrond helpt hierbij: gewoon een soort oefenrondje met wat mensen die hier en daar rustig rondlopen. Het onderwerp staat wederom precies in het midden. De pose van de motorrijder is wel aardig, maar er zit totaal geen spanning in de plaat. Ohja. Er wordt een man doormidden gehakt.
Minneyar: De lucht is roze, de foto is saai.
Mute: Ik vind het een leuke foto (mooi qua kleur e.d.), maar ik vind de hand op een of andere manier storend. Ook de achtergrond is wat rommelig.
Baasandre: Op zich zijn die terugkomende kleuren dan wel weer aardig. Blijft echter wel zomaar een foto van je kat.
Mberendsen: Wat raar belicht/bewerkt zeg. Beetje high key idee, maar het komt niet echt goed tot z'n recht. Stoelen lijken in de lucht te zweven doordat er geen detail in de vloer zit. Het kan me qua compositie niet echt boeien. Misschien had hetzelfde effect met een andere foto beter gewerkt.

Tenslotte (volgens mij had ik al een keer tenslotte gezegd hmmz) nog een zelfportret. Het thema is angst. Ik hoop dat het een beetje overkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/bang5_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Allen bedankt voor het commentaar, zal de volgende keer proberen een foto die wat meer af is te plaatsen. Mijn excuses voor het plaatsen :P.

Ik zal proberen wat commentaar te leveren op geplaatste foto's:

@psyBSD: Mooie foto, het hert ook op een mooi moment "geschoten". Ik vind alleen de vage chaos op de voorgrond te storend, het leid mij te veel af.
@Mberendsen: Ik vind het onderwerp een beetje saai, en iets het totaal iets te Highkey waardoor het een beetje vaag wordt.
@ Wouter: Mooie foto, ik vind hem alleen iets te donker waardoor de gezichtsuitdrukking een beetje wegvalt. Voor de rest wordt het thema goed uitgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Wouter, in tegenstelling tot mijn bovenbuurman, vind ik je gezichtsuitdrukking juist zeer goed. Het donkere/sinistere hoort bij de scene. Ik vind dit een goed uitgewerkte en interessante foto. Op de een of andere manier doet het scheve schilderij goed zijn werk, kan het niet goed uitleggen. Idemdito wat betreft je hand op de vloer. Al je vingers gespreid....dit zijn kleine details waaraan je kunt zien dat er goed over nagedacht is.
Dat je voeten niet compleet erop staan doet totaal geen afbreuk aan de foto, de "vlek" op de muur naast je gezicht stoort mij ook niet zo.
Als ik al een kritiekpuntje mag geven....de sneeuw in de TV lijkt me iets te kunstmatig.

[ Voor 26% gewijzigd door Deathchant op 04-11-2009 16:24 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Deathchant schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:22:
Wouter, in tegenstelling tot mijn bovenbuurman, vind ik je gezichtsuitdrukking juist zeer goed. Het donkere/sinistere hoort bij de scene. Ik vind dit een goed uitgewerkte en interessante foto. Op de een of andere manier doet het scheve schilderij goed zijn werk, kan het niet goed uitleggen.
Als ik al een kritiekpuntje mag geven....de sneeuw in de TV lijkt me iets te kunstmatig.
Ik zeg ook niet dat ik de gezichtsuitdrukking niet goed vind, maar dat ik hem niet kan zien. Nu kan dat ook aan de monitor van mijn laptop liggen, die is ook een beetje aan de donkere kant. Voor de rest ben ik het helemaal met jou eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zie em goed hier hoor. Ik heb 1 Samsung (TN-overdrive) en een Eizo.....op beide kan ik het prima zien :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
@Wouter: Eens met Deathchant. De sneeuw stoort te veel zo. Misschien wat donkerder maken (het is nu wel erg fel).

Edit: volgende foto heeft een soortgelijk thema, probeersel tot uitwerking van een nachtmerrie van een vriendin. Had te maken met een schoolopdracht en is alweer een tijdje geleden. Natuurlijk alsnog benieuwd naar commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2593/4075419238_fbf5e7b0c7_o.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door KyuuSai op 04-11-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Er komt zo na een lange tijd ook maar weer eens een foto van mijn hand deze kant op maar eerst even wat commentaar:

@KyuuSai: Goeie belichting voor een zwartwit foto en een goeie omzetting, alleen ik vind em erg rommelig. Ik kan er geen verhaal uithalen, ondanks dat je erbij verteld wat het zou moeten zijn.
@Wouter: Goed uitgebeeld idee, dus overnagedacht. Goeie uitvoering ook van het idee, inderdaad, de uitdrukking, de vingers, het scheve schilderij. Voor mij was ie "af"geweest met een klein beetje perspectiefcontrole vanwege de groothoek en de tv mag iets minder fel, trekt wel heel veel aandacht tegenover de rest.
@Mberendsen: Ik ga het even lekker niet eens zijn met de rest hier, ik vind em geniaal. Kan niet heel goed mijn vinger op wat het precies is leggen, maar ik vind hem fijn om naar te kijken. Er komen vragen bij mij op, ik wil de rest ook weten nu! Hij boeit me dus. Alleen zou ik het wel fijn vinden als ie helemaal recht zou staan :) Je moet iets te piepen hebben nietwaar :P
@PsyDSB: Zo vind ik em goed inderdaad! Lekker warm en herfstig!
@Baasandre: Een beetje teveel snapshot voor mijn idee die wel aardig gelukt is. Wat je zegt over kleuren klopt, alleen lijkt het er mij later bij"verzonnen" dan bewust zo gefotografeerd. Te centraal kwa compositie, té donker zwart en de witbalans lijkt t em ook niet helemaal te zijn.
@KyuuSai: Ik zie geen van de twee foto's van je, alleen een dooie link. Dus geen commentaar.

Nu stop ik even met commentaar, anders komt t tot wel heel ver terug.

Een opdracht voor een fruitstilleven (duh...) van school:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/kiwiklein.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door RZor op 04-11-2009 16:46 . Reden: Commentaar en foto ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
Iemand enig idee hoe je netjes plaatjes van Flickr hier neer zet zonder dat ze na een tijdje stoppen met werken? Of kan dat niet? Lees ik wat over het hoofd in de faq... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik ben het eigenlijk wel eens met het commentaar over de ruis.
Het stomme is... oude tv's kan je nog lekker laten ruisen (is dat een werkwoord?) door ze van de zender te zetten; deze gaat dan automatisch na een seconde op zwart.
Opgelost door plaatje van ruis op m'n xbox media center te zetten en die weer te geven, maar echte ruis ziet er waarschijnlijk beter uit.

Ik ga zo maar even een 2e versie maken waarin ik wat betere ruis erin photoshop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Doe ff perspectiefaanpassing dan om te kijken of dat inderdaad scheelt als je wilt?

Oja, en lees je dm ff :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/FLO_8142.jpg

Afgelopen lente in Ethiopië. Erta Ale, enige permanent vloeibare lavameer op de planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Sorry niet heel erg spannend. Overbelicht en te zwart tegelijkertijd, beweging in de mensen. Eigenlijk het hele plaatje.

Zou je ook zo vriendelijk willen zijn om commentaar te geven op de rest? Die discussie is niet voor niets anderhalve pagina gevoerd net... Niet gelezen dus neem ik aan.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

en probeer eens die tv ietsjes meer rechts en je hele lichaam er NET iets meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
RZor schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:02:
Doe ff perspectiefaanpassing dan om te kijken of dat inderdaad scheelt als je wilt?

Oja, en lees je dm ff :P
kleine perspectiefaanpassing + minder overheersende ruis

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Wouter schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:28:
[...]

kleine perspectiefaanpassing + minder overheersende ruis

link
Jups! Nice!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Top plaat ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
KyuuSai schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:29:
@Wouter: Eens met Deathchant. De sneeuw stoort te veel zo. Misschien wat donkerder maken (het is nu wel erg fel).

Edit: volgende foto heeft een soortgelijk thema, probeersel tot uitwerking van een nachtmerrie van een vriendin. Had te maken met een schoolopdracht en is alweer een tijdje geleden. Natuurlijk alsnog benieuwd naar commentaar!

[afbeelding]
Strakke plaat met een goed uitgewerkt concept! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

@Kyuusai,

Ik krijg er inderdaad wel een creepy (marteling) gevoel bij maar denk dat de foto met wat minder instrumenten op de voorgrond toch beter tot zijn recht zou komen.
Dat druppeltje bloed vindt ik er wel erg mooi bij.
De belichting is naar mijn idee ook prima in orde.

@White,

Denk dat dit wel een intressant iets kan zijn om een foto van te maken maar zoals Rzor als zegt, de overbelichte vlakken en de bewegende mensen maken deze foto erg zwak mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
(jarig!)
Hehe, volgens mij is het ontzettend moeilijk sowieso om er een foto van te maken. Ik heb eens wat gegoogled en er zijn maar zeer weinig fatsoenlijke foto's van lavameren :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Laatst online: 30-06 10:37

Magure

Bla....

Vorige week een Sony Alpha a200 gekocht, gebruikt met standaard 18-70 mm lens, deze foto's waren van eer gisteren, wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CIDJJWL.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door Magure op 05-11-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

wat ik ervan vind?

Dat je maar 1 foto mag plaatsen per keer, want het is een solo testcase topic, geen duo testcase topic oid.

dat mijn album echt verschrikkelijk is voor foto's te uploaden.

en dat je op je 1e foto wel wat aan je witbalans mag gaan lopen trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Ghenzi schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:42:
wat ik ervan vind?

Dat je maar 1 foto mag plaatsen per keer, want het is een solo testcase topic, geen duo testcase topic oid.

dat mijn album echt verschrikkelijk is voor foto's te uploaden.

en dat je op je 1e foto wel wat aan je witbalans mag gaan lopen trekken :)
Is toch ook maar 1 foto :+ ,

Maar goed, heb dus nog nooit eerder met DSLR gewerkt, dus moet nog veel uit zoeken, en i know mijnalbum sux, maar ben mijn ftp ww kwijt, dus kon ze daar niet uploaden :) , deze foto's was iig met autonachtstand (zonsondergang) , ga morgen even met handmatige instellingen bezig, zal dan ook op witbalans letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik vind hem slecht, sorry. De achtergrond is saai, de voorgrond is een waas van straattegels en plukjes gras, waarvan ik geen flauw idee heb wat de toegevoegde waarde is. Je uiteindelijke onderwerp staat ook precies in het midden; cliché en totaal niet spannend qua compositie. Had ik al gezegd dat alles geel is?
Maar goed, heb dus nog nooit eerder met DSLR gewerkt, dus moet nog veel uit zoeken
Wat let je om dat eerst eens uit te zoeken en hier te gaan posten als je op z'n minst de techniek een beetje onder de knie hebt?

[ Voor 27% gewijzigd door Wouter op 05-11-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Wouter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:50:
IWat let je om dat eerst eens uit te zoeken en hier te gaan posten als je op z'n minst de techniek een beetje onder de knie hebt?
Omdat ik dacht dat deze foto wel aardig gelukt was, maar was uit op reacties wat verbeterd kan worden, vandaar dat ik dat ook zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120649

@magure: lees de post van wouter eens bovenaan de vorige pagina

Deze valt in de categorie (ik citeer wouter):

"vandaag mijn nieuwe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 18:06
Magure schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:46:
[...]

Is toch ook maar 1 foto :+ ,

Maar goed, heb dus nog nooit eerder met DSLR gewerkt, dus moet nog veel uit zoeken, en i know mijnalbum sux, maar ben mijn ftp ww kwijt, dus kon ze daar niet uploaden :)
Maak dan even een flickr accountje of zo, anders kun je je DSLR ook inruilen voor een nokia 3110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Anoniem: 120649 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:03:
@magure: lees de post van wouter eens bovenaan de vorige pagina

Deze valt in de categorie (ik citeer wouter):

"vandaag mijn nieuwe..."
Bekijk deze citaat dan eens van YellowCube..
YellowCube schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:53:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)
TukkerTweaker schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:06:
[...]

Maak dan even een flickr accountje of zo, anders kun je je DSLR ook inruilen voor een nokia 3110
Done :)

[ Voor 50% gewijzigd door Magure op 05-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Wouter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:50:
Ik vind hem slecht, sorry. De achtergrond is saai, de voorgrond is een waas van straattegels en plukjes gras, waarvan ik geen flauw idee heb wat de toegevoegde waarde is. Je uiteindelijke onderwerp staat ook precies in het midden; cliché en totaal niet spannend qua compositie. Had ik al gezegd dat alles geel is?

[...]

Wat let je om dat eerst eens uit te zoeken en hier te gaan posten als je op z'n minst de techniek een beetje onder de knie hebt?
Solo testcasefoto's - om van te leren

dit geeft natuurlijk nog geen vrijbrief om al je probeersels maar in dit forum te gooien, maar mensen die zich net begeven hebben op het pad van de fotografie een beetje opbouwende kritiek geven kan volgens mij geen kwaad, dan zal de kwaliteit van de foto's vanzelf omhoog gaan...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Magure schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:26:
Vorige week een Sony Alpha a200 gekocht, gebruikt met standaard 18-70 mm lens, deze foto's waren van eer gisteren, wat vinden jullie ervan?
Magure wijzigde dit bericht 05-11-2009 19:44 (108%)
Afgezien van dat je foto zwaar zuigt, vind ik je een kinderachtige jokkebrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ikmattie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:02:
[...]

Solo testcasefoto's - om van te leren

dit geeft natuurlijk nog geen vrijbrief om al je probeersels maar in dit forum te gooien, maar mensen die zich net begeven hebben op het pad van de fotografie een beetje opbouwende kritiek geven kan volgens mij geen kwaad, dan zal de kwaliteit van de foto's vanzelf omhoog gaan...
Ik vind het toch kritiek waar je wat mee kan. Hij geeft genoeg dingen aan die hij minder aan de foto vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 21:03
Nou zeg, wat een sfeertje hier de laatste pagina's. Kan het misschien allemaal wat vriendelijker?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
cheiron schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:21:
Nou zeg, wat een sfeertje hier de laatste pagina's. Kan het misschien allemaal wat vriendelijker?
Misschien is het tijd voor een nieuw topic en dus een frisse start

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

en mischien dan wat meer mensen, die deze laatste pagina's door lezen, en dus niet alles zomaar neer plempen.

of het nou van vandaag, gister, vorige week,v orige maand, of 10 jaar terug is.
i don't care.

de foto moet inhoudelijk dusdanig goed genoeg zijn om hem te beoordelen.
dan maakt het ook niet uit of je nou een dag of al 20 jaar je camera hebt.

maar foto's (@ niemand persoonlijk. en NOFI ) waarvan de witbalans dusdanig de spuitgaten uitloopt, terwijl je gewoon ziet dat dat niet de bedoeling is ( ja ik heb een glazenbol ) en vervolgens ook nog de compo ed gewoon weg kut is, en waar niks positiefs over te zeggen is, kan je moeilijk over kritiek gaan geven.

want dan krijg je weer de reacties; kan het niet wat vriendeiljker, aah zo bot ik kom hier nooit meer terug, en blabla, en dus houden velen van ons gewoon wijzelijk een mondje dicht als een foto gewoon in geen enkel opzicht goed is.

ja, bot, ja, cruw, maar ik heb een kut week, dus vriendelijk zijn is moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227982

@RZor, Mooie kleuren. Ik vind het toch altijd knap hoe je van een relatief 'saai' onderwerp een mooie foto kan maken. Top!
@White, Jammer van de bewogen personen en het erg veel zwart in de foto.
@Magure, Ik zou zelf iets meer van de muur waar de auto voor staat in de foto opgenomen hebben. Ik denk dat dat beter uitpakt dan de hoeveelheid grond die je nu ziet.

Zelf was ik een paar weken geleden een weekendje met mn vriendin naar Zouterlande. Hier een van de foto's die ik heb geschoten. Het waren een paar grouwe regenachtige dagen wat wel mooie beelden opleverde op momenten dat de zon doorbrak.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3116/4042754530_e140de269c.jpg

groter
http://farm4.static.flick...42754530_e140de269c_b.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 227982 op 06-11-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286929

@ Wouter
Goede foto, best wel creepy, iemand die op de grond zit zonder reden die je raar aankijkt. De ruis is duidelijk beter bij de tweede. Tapijt ziet er alleen wel te vrolijk en clean uit t.o.v. de kapotte muur

@Kyuusai
mooi z/w omzetting, alleen de hand vind ik er nu een beetje te licht en klein beetje te clean/smooth uitzien

@Rzor
van mij had die linker kiwi weg gemogen, en de trechter met aardbei centraler voor een sterker beeld. Nu vind ik het een geen interessante opstelling. Juist bij een stilleven heb je veel invloed op de compositie. Verder wel goed belicht.

@White
ja interessante foto, maar ziet er nu enigzins uit van een kiekje van iemand met een DLSR waardoor de foto er nog wel aardig uitziet. Ik denk dat er vast wel een andere compositie mogelijk was die interessanter is, en ik volgens mij mocht het nog een beetje meer onderlicht zijn.

@Magure
dit is meer een foto van: oh kijk eens, met mn DSLR kan je de grond heel dichtbij laten komen en heb je een vette DOF. Met als gevolg dat het onderwerp heel klein is, je erg blurry stenen met mos ziet, de auto meer naar links moest in het beeld (zeker bij een auto moet aan de voorkant meer ruimte zitten omdat het vooruit rijdt, kijkt prettiger), geen interessante auto, en dat de horizon een beetje scheef is.

@rico89NL
mooi omstandigheden, alleen ik denk dat je foto vele malen beter was geweest zonder terras rechts (en paaltjes links) wat nu in de weg staat en de focus weghaalt bij wat je wil laten zien (de mooie wolken, wandelende mensen, boot)

En dan hier een foto van mij, vandaag gemaakt toen het begon te schemeren. Zat al een minuut ofzo foto's van die koeien te maken en toen ging er een opeens plassen. Dat zorgde er dan ook meteen voro dat het de interessantse foto werd (met name deze waar zn mond open is). Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3637/4079174354_570b5bd0cb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

WTF, serieus, gewoon WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
WTF!!FTW!!!Holy shit!
Wat een droge foto.
ik twijfel nog of ik hem, grappig/mooi/vies vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ kirbydirby: Koeien plassen en plaggen de hele dag. Als je vijf minuten een paar van die beesten op de korrel neemt, is er altijd wel één die dit soort plaatjes oplevert. Komt omdat ons gras eigenlijk veel te nat is voor runderen... Die open mond is op dit formaat nauwelijks te zien en je link werkt niet voor niet-flickrs. Op mijn scherm is het zwart van de koeien volledig dichtgelopen, maar de lucht is wel apart. Misschien wat koel voor een avondopname? Zonder die prominent plassende koe had ik je foto waarschijnlijk beter kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 07:46

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@rico89nl: Zelf zou ik of de paaltjes aan de onderkant weghalen, of wat meer zand aan de onderkant van de paaltjes laten zien. Het strandtentje is niet echt afleidend. Voor mij kadert het de rest van het geheel wat meer. Misschien mag je het strand ietwat lichter maken (fill light in LightRoom), kleuren zijn mooi en realistisch. Knap om die zonnestralen er zo netjes op te krijgen.

@kirbydirby: Qua timing is je foto hier in dit topic geweldig! Ghenzi en Scirocco's reacties laten precies zien waarom... Heerlijk gedaan. Stukje provocatie, terwijl het eigenlijk een "normale" weiland foto is. Misschien ietwat te donker naar mijn smaak, maar lekker contrast. Het feit dat de lucht ook ietwat groen is maakt de achtergrond één geheel. Misschien het riet aan de onderkant afsnijden? Subtiele vignetting!

@Magure: zet de foto recht, meer licht. Daarna misschien nog even met de witbalans spelen. En zet het onderwerp niet pal in het midden.

@White: Ik vind het een hele mooie foto! Het lava lijkt voor mij te stromen. Wat voor mij ietwat afleidt is dat de persoon niet scherp is. Ook omdat deze op een lijn staat waar de aandacht naar toe getrokken wordt. Misschien ook een ruimere kadering aan de linkerzijde, zodat je er meer meer op hebt.

@RZor: Volgens mij weet je precies wat je doet daar. Kleuren en scherpte absoluut niets op aan te merken. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de linker kiwi er niet helemaal op staat. Leuk contrast van het rode en groen zonder dat je het rood weet te verzadigen! Netjes!

@KyuuSai: Wow! Gaat dat ding echt door de vinger heen? Of is het een stukje (digitaal dan wel echte-wereld) knip en plak werk? Misschien iets té rommelig op de voorgrond? Door de harde omzetting verlies je details in de hand die je eventueel in de midtones zou kunnen hebben. Om het subject ietwat meer aandacht te geven zou ik aan de linkerkant wat meer croppen.

@Wouter: het thema komt zeer goed over, alhoewel ik eerder iets heb van paranoia dan angst. Het gezicht mag idd ietwat meer belicht worden om het nog beter te doen overkomen. Jammer dat je kunstmatige ruis moet gebruiken. Nu lijkt het tv-scherm een beetje op de "simulated images" die je in reclames op tv voor tv's ziet.

@mberendsen: waarom scheef? En voor mij ligt je focus ook niet al te lekker. Als de drie voorste stoelen nou allemaal scherp zouden zijn, dan ok, maar nu is het slechts een deel van de twee buitenste stoelen dat scherp is. En imho is het net té wit. Idee is best aardig, daar niet van!

@psyBSD: mooie foto. Voorgrond voegt zeker iets toe! Misschien ietwat minder krap kaderen aan de rechter kant. Contrast erg goed gebruikt.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286929

Wist niet dat het voor niet flickrs niet werkte, zie hier de grote versie die voor iedereen moet werken

@Ghenzi
beetje simplistisch en nietszeggend commentaar, zeg dan tenminste of je het wel of niet een goede foto vindt
@Toff
Zonder koe zou de foto nauwelijks een onderwerp hebben en veel minder interessant om naar te kijken denk ik. Dat zwarte had ik geprobeerd om lichter te maken, maar er zat geen detail in omdat het al in de schaduw was bij schemer, en als je dat lichter maakt krijg je gewoon een grijs vlak (origineel is echt lelijk :X ) Het riet vond ik wel iets toevoegen als niet storende voorgrond wat iets meer diepte geeft

iig, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Anoniem: 227982 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:19:

Zelf was ik een paar weken geleden een weekendje met mn vriendin naar Zouterlande. Hier een van de foto's die ik heb geschoten. Het waren een paar grouwe regenachtige dagen wat wel mooie beelden opleverde op momenten dat de zon doorbrak.
Die zondag was ik ook daar!! Grappig :)
Maar ben het wel eens met het commentaar, zonder terras had ik em leuker en rustiger gevonden.
Juist het serene aan zo'n zon gaat zo verloren helaas.

@Kirby: Geniaal! Heerlijk humoristische plaat! Eigenlijk niks meer of minder.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ kirbydirby:
In de grote versie zit iets meer detail in het zwart, maar ook wat ruis idd. Eigelijk zou je een beetje moeten inflitsen. Ik schreef niet dat je de koeien weg moest laten, dan heb je weinig onderwerp idd, maar dat plassen had voor mij niet zo gehoeven. Nu is het meer een cartoon dan een foto, als je begrijpt wat ik bedoel. Het riet stoort mij niet, maar het geeft wel afstand, omdat meteen duidelijk is dat jij aan de andere kant van de sloot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ kirby;

simplistisch ; ja
nietzeggend; imo niet.

Het spijt me, maar ik vind het gewoon raar dat je het uberhaupt boeiend vind om een foto te maken van een koe die z'n behoefte aan het doen is.
[jou eigen woorden]

en ja ik weet dat er fotografen zijn die er beroemd zijn mee geworden, omdat ze poep fotografeerde, maar dit levert voor mij echt geen boeiende foto op.

in het echt draai ik me er ook voor om, en ga ik niet m'n bril opzetten om het even iets beter te zien oid.

snap je waar ik heen wil ?

dan technisch; inderdaad je zwart loopt een beetje stuk, + ruis in zwarts, + ik vind je kleurtjes niet echt zo lekker, afgesneden koe erop vind ik ook minder najah, een afgesneden koe mag wel, maar dan graag wel op m'n bord en voorgrond stoort me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Thnx voor de reacties, hier kan ik tenminste wat mee :) , en voor de rest zal ik me wel stil houden over die andere kansloze reactie, ik heb zoiets houd je dan beter stil ofzo, ipv iemand afzeiken..

nu weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Magure schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:49:
Thnx voor de reacties, hier kan ik tenminste wat mee :) , en voor de rest zal ik me wel stil houden over die andere kansloze reactie, ik heb zoiets houd je dan beter stil ofzo, ipv iemand afzeiken..

Op wat voor manier heb je je in hemelsnaam stil gehouden bij deze ?

Ik heb je 4 inhoudelijke punten gegeven waardoor ik vind dat de foto slecht is.
Dat het er wat bot uit kwam, heeft deels te maken met je timing.

Je post het direct na een discussie waarin meerdere mensen (waaronder ik) aan hebben gegeven zich te storen aan het feit dat het topic overspoeld lijkt te worden met mensen die hun nieuwe speeltje net een dagje ofzo hebben uitgeprobeerd en daarbij bovendien geen commentaar geven op anderen.

Tenslotte stel ik je in die post naar mijn idee gewoon een valide vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Magure schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:49:

Dus jij vindt negatief kritiek kansloos? Want dat was wat Wouter z'n post was, negatieve kritiek. Niks anders. Ik vind het eigenlijk een beetje kansloos dat jij z'n post als kansloos bestempeld als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-07 17:04
Na alle verhalen maar weer eens een foto!

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4af55d5bd5cd1/4af55d5bc765f-IMG_1689.jpg

Testshot met sigma 70-300 lens. Vond het wel een grappige plaat, met al die vogeltjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Toch is het gewoon een snapshot. Ik zie er geen achterliggend doel of gedachte achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 14:28
Afbeeldingslocatie: http://lucfranken.com/photos/greenasgrass/thumb.jpg

Een van de foto's geschoten in een serie ter gebruik als achtergrond voor een website. Binnenkort gaan we een website lanceren waar we zeer veel van dit soort fotomateriaal voor nodig hebben. Vandaar dat we nu eens in plaats van stockphotos kopen zelf zijn gaan schieten.

Foto gemaakt met nieuwe Canon 500D en standaard kitlens. Instellingen met name scherptediepte aangepast. (sorry de vaktermen ontbreken nog, moet nog naar de Canon cursus!) ;) Foto is onbewerkt.

Wat zeggen de vakmannen van deze foto, kan deze er mee door of zie ik bepaalde fotografische zaken niet die ik wel aan zou moeten passen? Alvast bedankt voor jullie comments!
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Dit topic is gesloten.