Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.316 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sharky schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:06:
[...]

Klopt. Maar uiteraard te faken in photoshop.
En Lightroom ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
Ben zelf inmiddels een tijdje met analoog aan het stoeien geweest en veel gelezen over cross processing. Hier lees ik dat het inderdaad ook met digitaal goed te doen moet zijn.

Toch eens een keer mee spelen! :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Meulugar schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:21:
[...]

dat is niet helemaal waar. ik heb een statief van 40 euries van velbon en daar lukt het mij prima mee.

wat ik doe is -> zelfontspanner 2 sec.
testen met sluitertijd/diafragma.
genieten van het uitzicht. stond je op een brug/weg waar veel verkeer over gaat? een brug resoneerd namelijk als er een auto over rijd.
Zelfontspanner gebruik ik, maar ik voel de camera toch bewegen als de foto wordt gemaakt. Dat zou ook voor onscherpte kunnen zorgen, maar bij deze foto stond de lens 6 seconden open. In hoeverre is dat schokje dan op de foto zichtbaar bij zo weinig licht?

Verder: IS heb ik constant aan staan. Daar dacht ik later aan, maar dat kan ik later nog altijd proberen.

Verder... Ik weet niet of mijn Cam het ondersteunt, maar ik heb een Canon 450D met standaard IS kitlens. Vraag is nu dus of je de spiegel 'alvast' open kan klappen bij dit systeem. Dat weet ik dus niet.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
IS kan je beter uitzetten als je een statief gebruikt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Hahn schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:58:
IS kan je beter uitzetten als je een statief gebruikt.
Dat is alleen bij de hele oude versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@jejeh, ik vind hem zeer geslaagd! Ze zijn allemaal netjes rond en ik vind ze persoonlijk niet te druk of storend.

dingetje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3110/2925448284_b77baaaa29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Younes schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:56:
[...]Verder... Ik weet niet of mijn Cam het ondersteunt, maar ik heb een Canon 450D met standaard IS kitlens. Vraag is nu dus of je de spiegel 'alvast' open kan klappen bij dit systeem. Dat weet ik dus niet.
Dat kan, zie de handleiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:08:
[...]

Dat kan, zie de handleiding. :)
Jaa, RTFM!!! :')

Persoonlijke voorkeuze nummer 9 activeren en klaar!! Best handig... :D
Autofocus't en dan knop indrukken dan gaat spiegel omhoog, bij nog x drukken maakt ie foto, lijkt me de bedoeling met zo'n dinges aan een draadje? (lekker vaag, sorry kan even niet op 't woord komen) Handiger voor met statief lijkt me op 2 seconde zetten dan doet hij spiegel omhoog en 2 sec later schiet hij de foto. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:43:
Autofocus't en dan knop indrukken dan gaat spiegel omhoog, bij nog x drukken maakt ie foto, lijkt me de bedoeling met zo'n dinges aan een draadje? (lekker vaag, sorry kan even niet op 't woord komen)
Zelfontspanner ;)

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nedra schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:33:
@jejeh, ik vind hem zeer geslaagd! Ze zijn allemaal netjes rond en ik vind ze persoonlijk niet te druk of storend.

dingetje:

[afbeelding]
Lekker abstract en mooi met de scherptediepte gespeeld, wat is het eigenlijk, een lamp?

Plug&Play:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3038/2932524810_9afbb7b57c_o.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:43:
[...]

Jaa, RTFM!!! :')

Persoonlijke voorkeuze nummer 9 activeren en klaar!! Best handig... :D
Autofocus't en dan knop indrukken dan gaat spiegel omhoog, bij nog x drukken maakt ie foto, lijkt me de bedoeling met zo'n dinges aan een draadje? (lekker vaag, sorry kan even niet op 't woord komen) Handiger voor met statief lijkt me op 2 seconde zetten dan doet hij spiegel omhoog en 2 sec later schiet hij de foto. :D
Aikon, bedankt voor de tip...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Erasmo dat roze....

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00m schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:27:
[...]

Ik dacht even dat mijn foto door iemand anders op het internet was geplaatst. Precies dezelfde maanstand. Ik heb even geen kleine versie dus zal het bij een link houden.
Die maanstanden bestaan niet voor niets. Ze komen terug. :P Bovendien is het heel goed mogelijk dat ze allebij op dezelfde dag die foto genomen hebben. EXIF info laat ook zien dat het genomen is met twee verschillende camera's. (40D en 350d). En daarbij komt ook nog eens kijken dat de maan niet bepaald een exclusieve verschijning is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
@Nedra leuk effect van die weerspiegeling van die lamp^^ ik weet niet welke kleur het origineel is maar een gekleurde versie zou misschien ook mooi zijn? door het zo te bewerken dat het geheel egaal lichtgroen word of iets dergelijks?

@Erasma beetje kleine DOF, misschien moet je het eens van een andere hoek proberen zodat je een deel van het plastic ook nog scherp kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/DSC_0775-1.jpg
Linkje voor groot

Ik heb hier een foto van een kogel die we in onze tuin hebben gevonden tijdens wat graafwerk, ik krijg alleen steeds het gevoel dat hij net niet helemaal scherp is, aan de f/64 op een statief hoort het niet te liggen lijkt me :P Maar hoort een dergelijke scherpte bij een tokina pro-d 100 macro lens? Of doe ik iets fouts voor zover jullie het kunnen zien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n dinges met een draadje... Oftewel een... afstandsbediening/draadontspanner. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
@LlamaWereldOver: f/64 lijkt me iets te veel van het goede ;)

Gisteren in de Hoge Veluwe dit edelhert tegengekomen, maar door de mist valt de kwaliteit een beetje tegen vind ik zelf. Click voor een grotere versie.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3208/2933495053_6cc3588267.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door RAJH op 12-10-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

RAJH schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:38:
@LlamaWereldOver: f/64 lijkt me iets te veel van het goede ;)

Gisteren in de Hoge Veluwe dit edelhert tegengekomen, maar door de mist valt de kwaliteit een beetje tegen vind ik zelf. Click voor een grotere versie.
[afbeelding]
Hert valt totaal niet op, het enige wat je direct ziet zijn de 3 donkere bomen, door de mist is de rest te licht geworden, maar een beetje photoshop lost dat wel op denk ik ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@RAJH: Ik vind juist dat die mist wel iets toevoegd, lekker mysterieus!

@LlamaWereldOver: Veel lenzen worden bij een te hoge f-waarde weer onscherp. Experimenteer wat en kijk bij welke waarde je lens optimaal scherp is.
Photozone.de
The AF 100mm f/2.8 AT-X Pro D was capable to produce very good to excellent resolution results in the lab straight from f/2.8 till about f/11 both in the center as well as the borders. The sweet spot of the lens is between f/4 and f/5.6. Beyond f/11 diffraction is the limiting factor but this is a physical constraint and not a lens issue. As you can see in the MTF chart below you should avoid very small aperture settings beyond f/16. At f/32 there's only an image soup left (~800 LW/PH).
Verder vind ik je onderwerp ook niet heel boeiend.

@Erasmo: Foto doet me niet heel veel, ook zou ik even kijken naar je witbalans. Hij lijkt paars.

@Nedra: Foto gisteren al gezien, ik vind hem geslaagd :*) Ik ben ook wel benieuwd naar de kleuren versie.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3166/2934389664_e4f2c946d9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
pauldegroot schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:55:

@LlamaWereldOver: Veel lenzen worden bij een te hoge f-waarde weer onscherp. Experimenteer wat en kijk bij welke waarde je lens optimaal scherp is.
[...]
Precies, meeste lenzen zijn afaik het scherpst op f8 of f11.

Verder ff geen tijd om foto's te becommentariëren. Altijd leuk zo'n ondernemingsplan voor school schrijven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: Doet me niet zoveel, een beetje te abstract. Wat is het eigenlijk?
@Erasmo: Jammer van de roze gloed, is nog wel te verhelpen met photoshop of andere belichting. Als de letters ook scherp waren was het beter geweest.
@LlamaWereldOver: Niet echt een bijzondere foto. Volgens mij zijn er wel betere manieren om een leuke foto van die kogel te maken; kogel helemaal erop, ander perspectief, zwart-wit/minder saturatie. Bijvoorbeeld de kogel in je vieze hand houden.
@RAJH: Jammer dat het hert weinig opvalt, maar toch heeft het wel wat vind ik. Leuk effect dat de boomstammen steeds lichter worden hoe verder weg ze staan.
@pauldegroot; lekker plaatje! Jammer van de overbelichte tenten en de (door teveel contrast?) zwarte schaduwen, maar het sfeertje en de lucht maakt veel goed.

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3072/2875854316_fe09865004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:48

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Ik vind hem wel wat hebben, alleen is de linkerhelft van de foto wat saai(?) ik bedoel, je had ook meer van de brug kunnen fotograferen ipv de berg.

Nog een brug:

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenge.dds.nl/Tumbnails/brooklyn-bridgetumb.jpg
(click voor large)

Vrij extreme kleuren zo, ik vond hem wel leuk maar misschien iets te? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

ravenge schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Ik vind hem wel wat hebben, alleen is de linkerhelft van de foto wat saai(?) ik bedoel, je had ook meer van de brug kunnen fotograferen ipv de berg.

Nog een brug:

[afbeelding]
(click voor large)

Vrij extreme kleuren zo, ik vond hem wel leuk maar misschien iets te? :+
Ik vind het goed geslaagd om deze foto met je 8mm peleng (die is het toch geweest :P ) te maken, geeft een heel mooi effect. Ikzelf vind de foto echter TE na bewerkt. De kant waarop je dacht vind ik erg mooi, maar net overdone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het totaal ook net iets TE. Het idee is inderdaad heel leuk. Van de brooklyn bridge zie je vaak de (saaie) standaard plaatjes vanaf dat standpunt. Waarbij de kabels dus allemaal rechte lijnen vormen, dit is veel leuker. Maar ik vind het totaal in combinatie met de kleuren net iets te druk en onrustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Erg fijn! Goede orginele hoek waaronder je de foto genomen hebt, hoe kom je op dat punt? Het wandel/fietspad ligt volgens mij aan de andere kant van de brug. Nu heeft SFO een speciaal plekje in mijn hart, dus elke foto daarvan roept veel positieve emoties op. Ikzelf kom niet verder dan dit soort kiekjes. De brug in de mist op de foto zetten blijft een mooi iets. Dat is me verleden jaar niet gelukt, 3 jaren geleden wel met een compactje.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje. De foto is gewoon genomen vanaf de zijkant van tweede pijler (vanaf jouw foto gezien dan). Gewoon een beetje over de zijkant hangen en klikken maar. Het fietspad was die dag aan die kant (schijnt te wisselen in het weekend ofzo). Tja die mist, ik baalde er eerst eigenlijk wel van. Maar het zijn toch wel leuke plaatjes geworden. Onderaan pagina 27 van dit topic staat nog een foto van SF van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@RAJH: Die mist is wel gaaf, maar had je niet wat verder in moeten zoomen? nu wordt ik meer naar de bomen getrokken dan naar het hert...

Dagje natuur:
http://gallery.phison.nl/...mId=679&g2_serialNumber=5

Ondanks dat dit het testcase topic is, mag er wel iets meer moeite in een foto gestoken worden. Dit lijkt teveel op een kiekje. :)

[ Voor 23% gewijzigd door ThunderNet op 18-10-2008 12:38 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Centraal Station Antwerpen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/stationantwerpenklein.jpg
(klik voor groot formaat)

Edit: Hmm dacht dat ik hem recht had staan, maar zie dat hij toch ietsjes scheeft staat..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb hier totaal geen opmerking over. Dit is gewoon een hele goeie foto!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
@Speedfight: prachtig gedetailleerd, en dat dichtgelopen zwart geeft een mooi kader.
@Fastex: Er mag wel iets meer contrast in volgens mij
@OneIndividual: loopt ook erg mooi weg in de verte en mist, prachtige compositie!

Ongecropped
http://farm4.static.flick...2935999264_f6773481ca.jpg
groter grootst (grote versie zie je nog een 2e hekje)

Foto is helaas niet op het niveau die we wensen in het solo testcase. :)

[ Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 18-10-2008 12:45 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

augmentor: ik vind de foto (ik heb naar de grote versies gekeken) nogal wazig, nergens scherp en wat ruizig.
Dat zou toch makkelijk wat beter moeten kunnen.
Je compositie is erg centraal, wat op zich hier prima kan, maar je hebt de bomen links en rechts wat onhandig afgesneden en er is ook niet een echt onderwerp aan de foto.

speedfight, ik vind hem niet recht en niet spannend.

fastex: ok vlakverdeling, maar nogal vlak (qua kleur). ook mis ik een onderwerp.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:41:
[...]

Die maanstanden bestaan niet voor niets. Ze komen terug. :P Bovendien is het heel goed mogelijk dat ze allebij op dezelfde dag die foto genomen hebben. EXIF info laat ook zien dat het genomen is met twee verschillende camera's. (40D en 350d). En daarbij komt ook nog eens kijken dat de maan niet bepaald een exclusieve verschijning is. :+
Ik weet dat de foto's niet hetzelfde zijn :+. Had misschien een smiley in mijn post moeten zetten om het nog duidelijker te maken. Het ging er mij om dat ik langs scrolde en een herkenbare foto zag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gisteren net voor zonsondergang met mijn meisje een kleine shoot in het bos gehouden, waaronder onderstaande een van de resultaten is;
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2157/2935685916_66e2843a2e.jpg
clickable

Wat vinden jullie ervan?
Er is nog niet uitgebreid aan gewerkt in photoshop, dat wil ik doen voor ik een testcase ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Het gebrek aan contrast in de achtergrond vind ik wel leuk, maar ik had graag gezien dat er wat meer licht op de rechterkant van het gezicht gevallen was. Een reflectiescherm had al een groot verschil gemaakt :).

Het bosje aan de linkerkant voegt voor mij niks toe, en het is ook jammer dat de koe er net achter staat. Ik had liever wat dichter bij het prikkeldraad gestaan (ook het ontwerp natuurlijk..) zodat je het gevoel krijgt dat het onderwerp wat meer is verbonden met de koeien. Dat ze in het land staat, tussen de koeien zegmaar.

Dus qua compositie en belichting zit er nog wel wat verbetering in, dat moet je niet zozeer gaan zoeken in Photoshop.

Verder weet ik niks van portretten ofzo, dus ik weet niet hoeveel waarde je aan mijn oordeel kunt hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
muurschildering door herfstblaadjes
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/1245/afbeeldingdigifotosmunsbv6.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door tonysettanta op 14-10-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

leuk tony maar je foto staat wel erg scheef.

@endless: je hebt erg veel hoofdruimte verder zou wat licht op de linkerkant van haar gezicht ook veel goeds doen.
@fastex: je foto is inderdaad wat saai.
@augmentor: ik vind hem eigenlijk wel lekker. Het is een standaard plaatje waarbij de bomen idd wat raar afgesneden zijn maar verder niet iets mis mee.
@ravenge: inderdaad wat over de top vind ik qua kleur.

Heeft er toevallig iemand nog wat commentaar op mijn foto van eventjes terug? Na wat beter kijken vind ik het midden toch een beetje te flets/licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Overbelicht bedoel je? Beetje storend ja

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tonysettanta: Leuk! Goed dat je niet hebt ingezoomd op het stuk muur met alleen kleine blaadjes, want dan was het effect minder geweest.
@endless: Het feit dat ze niet boven de horizon uit komt geeft een wat vreemd effect, alsof ze op haar tenen moet staan om in beeld te komen. De wazige achtergrond en het licht van achter zorgen er wel voor dat ze mooi los komt van de achtergrond.
@AugmentoR: Mooie herfstkleuren natuurlijk, ook wel aardig camerastandpunt, maar niet zo heel bijzonder. Waarschijnlijk zijn er momenteel nog veel meer mooie bomenlanen te vinden.
@Speedfight: Wauw! Dat is nog eens een stationshal
@Fastex: Ik vind de compositie niet zo sterk; van voor naar achter zie je eerst gras, dan water en aan de overkant een onduidelijke kluwen van hangende bomen. Ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken. Volgens mij is alleen de voorgrond scherp.
@ravenge: Het fisheye effect komt hier wel erg goed uit door de vele lijnen. Ik vind de extreme bewerking wel kunnen voor zo'n 'artistieke' foto.
@OneIndividual: Inderdaad, meer brug en minder berg had de foto wel goed gedaan. De mist vind ik niet storend: doordat de pijler bovenin wazig wordt, lijkt hij in de wolken te verdwijnen.
@pauldegroot: De nabewerking maakt hem wat surrealistisch, wel lekker zomers.
@RAJH: Juist goed dat je niet hebt ingezoomd.

Een poging tot avondfotografie in Deventer:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3293/2939441674_ba5c032c09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
Onlangs heb ik een sound flash trigger gemaakt en die heb ik op meerdere manieren al uitgeprobeerd. Onder andere met het laten knallen van ballonnen, water druppels, fruit laten vallen in water en water stralen laten vallen.
De druppels maken helaas niet voldoende geluid om de flitser af te laten gaan dus ik ben verder gegaan met stralen water. Het onderwerp is misschien een beetje passe geworden maar desalniettemin toch leuk om eens te proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aalbregt.net/got/images/_mg_4545.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@the oddy: Leuke plaat, ook mooi gevonden plek. Enig puntje van kritiek zou voor mij zijn dat ik het ligt op de muur links een aandachtstrekker vind terwijl mijn aandacht juist vanuit de straat naar de toren moet gaan. Nu blijft mijn aandacht voorin het straatje, snap je? :Y)

@b00m: ik zou het inverted leuker vinden, hij is nu wel erg donker. Zo'n sound trigger lijkt me leuk om mee te pielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
@Fastex, Foto kan wat meer kleur hebben. Ietsje meer knallen.
@Speedfight, Foto staat behoorlijk scheef. Ook stoort het donkere deel op de ramen me. Had daar graag nog wat detail gezien.
@Augmentor, Leuk standpunt. Voorste bomen zijn wel raar afgesneden. Foto lijkt ook iets scheef te staan, of ligt dat aan mij?
@endless, Wat meer licht op de linkerkant van je vriendin zou de foto zeker goed gedaan hebben. De linkerkant van de achtergrond boeit niet echt, dus zou zelf wat meer van je vriendin erop gezet hebben. Beetje raar afgesneden aan de onderkant nu. Ze komt ook maar tot de helft van de foto. Compositie had beter gekund dus, maar zeker een goed probeersel.
@tonysettanta, op het scheve van de foto na vind ik hem erg leuk. Simpel maar leuk :)
@The Oddysey, Geweldig standpunt. Mooie compositie. Had zoals al gezegd graag wat meer naar de toren toegetrokken willen worden, maar zeker niet verkeerd :)
@b00m, dit is inderdaad leuk om eens te doen. Vind de foto wel erg donker zo. Heb je misschien een lichtere versie?

God, wat klink ik negatief hierboven zeg :X Sorry :+

Nog 1 van mij. Redelijke bewerking met LR eroverheen. Op het randje of eroverheen?

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/IMG_8508.jpg

Wel een rare witte gloed tussen de bladeren van de boom. Iemand een idee hoe ik dat het beste weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Er VER overheen :p

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
Ik heb hem een stukje lichter gemaakt en het zwart wit filter weer weggehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.aalbregt.net/got/images/_mg_4545-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:48

ravenge

Wij Schoppen Kont!

@TheOdyssey: Door de scheve muur aan de rechterkant, en toch ook de enigsinds linkshangende torens lijkt het alsof de plaat niet helemaal recht staat... en idd wat paul ook zegt. Misschien kan de toren iets opgelicht worden?

@TranceSetter: Dit zou bij een doorkijkje kunnen, alleen wat er achter de zwarte bomen zit is niet zo heel erg interessant (niet genoeg detail) naar mijn idee.

@b00m: ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem inverted een stuk mooier vind. Hij is nog steeds wat aan de donkere kant. Waar wil je naartoe met deze foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@boom: erg tof, heb zelf ook met audiotriggers gespeeld. Ik zou zelf misschien nog wat meer belichten om te kijken wat je dan krijgt. Op wat voor manier neem jij deze foto's?Toen wij met balonnen aan het experimenteren waren namen we de foto's in een geheel donkere kamer, sluitertijd op 5+ sec. De balonnen hingen aan een touwtje en werden kapotgeschoten door een luchtdrukpistooltje waardoor ook de flash getriggerd werd.

(klik voor groter=heftiger)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3144/2941468866_7a3134647e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
@ravenge, De huidige foto inverten vind ik niet zo mooi uitkomen door alle kleine belletjes in het rustige gedeelte van het glas. Misschien maar wat meer foto's maken.

@Nedra, Coole foto! Ik maak de foto's ook in een (bijna) volledig donkere kamer, ik heb de camera op bulb staan met de remote in mijn hand. Zodra de flits geweest is laat ik de bulb knop los. Ik heb tot nu toe alle foto's met een simpele vivitar flitser gemaakt, bij de foto's van het wijnglas zit er een lichtblauw filter voor. Voor de 580ex zou ik nog een voetje moeten maken om die te kunnen gebruiken.

Bij mijn ballon pogingen heb ik de ballonnen steeds aan een visdraadje gehangen, ik gebruikte een pen ontdaan van zijn binnenwerk en achterkant met een stukje ballon achter om tandenstokers af te schieten. Dat ging nog best goed alleen de klap van de tandenstokerschieter triggerde de flits te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Iets wat ik nooit doe is gebouwen etc... eigenlijk doe ik gewoon nooit iets wat niet met mensen te maken heeft... Maar goed ik ben dit weekend mee geweest met jongens die eigenlijk nooit mensen fotograferen. hier een fototje van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3191/2942172112_6d8550a7f3.jpg

groot: http://farm4.static.flick...42172112_f03fd8fd68_o.jpg

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Ow Blerf, sweet! Erg sinister... Ik zit nog steeds te zoeken naar batman ergens op t dak... Erg coole shot

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

even een snel testje van vanmiddag:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/urb-ex1.jpg

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3145/2944169360_bdde8d8a9f.jpg?v=0

Zondag een leuke pic geschoten vond ik zelf.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@Sapphire: op zich wel leuke toning, maar de reflecties in het raam storen mij een beetje.
@kromme: De foto is mij net te druk en eentonig. Er is niet iets wat echt mijn aandacht vraagt of wat mij stuurt. Dat mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Welk raam, die zitten er namelijk niet in :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ah nu zie ik t, t'is de zonneklep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Bedankt voor de feedback op m'n herfstplaat, kan ik wel wat mee! :) (Menigeen post hier tegenwoordig maar z'n spul zonder zelf wat feedback op anderen te geven ;(

@TheOdyssey: mooie plaat, graffity op 't elektriciteitskastje een beetje afleidend als je 'm op gaat hangen.
@boom: gaaf, al mag 'ie van mij nog steeds wel wat lichter. heb je die sound flash trigger zelf gefixed?
@TranceSetter: er wel een beetje overheen zo, maar in een serie met verschillende kleuren?
@Nedra: mooi uitgevoerd
@Blerf: lekker bezig de laatste tijd, super!

[ Voor 4% gewijzigd door AugmentoR op 15-10-2008 19:40 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kromme
Ik vind de foto net iets te saai. Wellicht was een reflectie in het gebroken glas spannender geweest.

Vorig jaar gemaakt. Sloop van een flat in Maastricht. Gecropped in Photoshop en zwart wit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www2.clikpic.com/degroto/images/CRW_0059.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
@AugmentoR Yup, ik heb hem zelf gemaakt aan de hand van deze guide. Ik heb alleen het optical trigger gedeelte weggelaten. Alle onderdelen op de MOC3020 na heb ik kunnen bestellen bij conrad. De MOC3020 heb ik besteld bij dickbest.nl. Met een basis elektronica kennis is deze trigger makkelijk te maken.

http://www.aalbregt.net/got/images/_mg_4554.jpg

Dit is mijn trigger plus de gebruike mic en flits. De mic en flits output zitten beide op een 3,5mm jack dus ik kan andere soorten microfoons ook gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door Nomad op 18-10-2008 12:53 . Reden: lijkt me een voorbeeld foto, dus even omgezet naar linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ kromme: mooie kleur dat zeker. Alleen is eht neit echt duidelijk wat eht nou precies is, of wat eht onderwerp is.
@ degroto: Lekker mysterieus ! Het is dat je erbij zegt dat het de sloop van een flat is anders had ik het echt niet gezien. Ik kreeg gelijk allemaal 'ideeen' van mysterieuze scenario's :+
@ b00m: kun je daar een wat duidelijkere foto van maken? ik ben wel benieuwd naar zoiets om ook te maken :)

Nog eentje van mij dan, net voordat de wolken dicht trokken en er een paar flinke klappers uit de lucht vielen :(
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/maan.jpg

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zo zag hij er op 14 september uit:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3271/2865102077_bdb753c686.jpg
Noob vraag: "Staat de maan altijd met dezelfde kant naar de aarde gericht? En draait hij niet om z'n as?"

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Als ik me niet vergis, hebben slechts enkele mensen op aarde de achterkant van de maan in het echt gezien, en toen waren ze niet op aarde ;) .. (correct me if I'm wrong)

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 17-10-2008 08:48 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google: maan om zijn as

"Een ruimtelift vanaf de maan zou anders werken dan eentje vanaf de aarde. Waar onze planeet iedere 24 uur om zijn as draait, draait de maan slechts één keer per 29 dagen om zijn as" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Maareh: omdat de maan tegelijkertijd een gelijke cirkel rond de aarde maakt als de draaiing zien we altijd de achterkand.

Link:http://nl.wikipedia.org/wiki/Maan#Gesynchroniseerde_rotatie
De rotatie van de maan (om haar as) is synchroon met haar beweging rond de aarde. Praktisch betekent dit dat de maan steeds met dezelfde kant naar de aarde gericht is. Daarom spreekt men van de voorkant, het zichtbare deel van het maanoppervlak, en de achterkant, het onzichtbare deel, van de maan. Voordat een ruimtesonde een kijkje aan de achterkant had genomen, wist men niet hoe de achterkant eruit zag.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik vind het oppervak (kraters) op de foto van sapphire beter uitkomen dan op die van ajhaverkamp. De laatste lijkt wel scherper maar mist heel veel detail. Misschien overbelicht of teveel contrast toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Laatst online: 31-08 12:40
Toff schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:27:
Ik vind het oppervak (kraters) op de foto van sapphire beter uitkomen dan op die van ajhaverkamp. De laatste lijkt wel scherper maar mist heel veel detail. Misschien overbelicht of teveel contrast toegevoegd?
Nee hoor, volle maan is gewoon zo ongeveer de slechtste tijd om foto's van de maan te maken. De zon staat dan vanaf de maan gezien op zijn hoogst dus zijn er veel minder schaduwen op het maanoppervlak. Hierdoor zijn kraters minder goed zichtbaar. Kijk maar eens naar deze foto, aan de linker rand van de maan zijn de kraters het beste zichtbaar door de lange schaduwen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3134/2560075747_dc72a4a6bf_m.jpg

Een volle maan is mooi als achtergrond op je foto, maar als de maan zelf het onderwerp is is bij een smal sikkeltje vaak het meeste detail zichtbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Kurgan op 17-10-2008 21:20 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
* sOid vindt de maan sowieso een saai onderwerp.

Het is altijd maar hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
sOid schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:39:
* sOid vindt de maan sowieso een saai onderwerp.

Het is altijd maar hetzelfde :+
Tja, de maan heeft gewoon geen atmosfeer... 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kurgan schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:15:
[...]

Nee hoor, volle maan is gewoon zo ongeveer de slechtste tijd om foto's van de maan te maken.
Dat mag allemaal waar zijn, maar kwa tijdstip zit er niet zoveel verschil tussen beide foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Toff schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:19:
[...]

Dat mag allemaal waar zijn, maar kwa tijdstip zit er niet zoveel verschil tussen beide foto's.
Maar toch net voldoende om verschil te maken, zie de verschillende maanfasen.Een klein beetje schaduw is al voldoende om hoogteverschillen op het maanoppervlak een stuk duidelijker te maken, dankzij het sterke contrast kun je details zien die veel kleiner zijn dan je eigenlijk zou verwachten. Het is hetzelfde als de Cassini-scheiding in de ringen van Saturnus, die kun je in veel kleinere telescopen zien dan volgens de optische theorie mogelijk zou moeten zijn. De Cassini-scheiding is maar 0,5 boogseconde dus eigenlijk zou je minstens een 25cm-telescoop moeten hebben om dat onder perfecte omstandigheden te kunnen zien, maar het is al te zien in een 80mm telescoop onder matige omstandigheden. Dus een klein beetje schaduw kan al een hoop verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Mooie maantjes allemaal! Ik weet niet zo goed wat ik verder over die dingen moet zeggen:).

@Blerf: Heerlijk, zoals Samo al zei, het is gewoon Gotham. vind de vignetting aan de linkerkant misschien ietsje te (misschien omdat ie daar gewoon donderder is)
@Sapphire: PRachtig!, hele mooi z/w bewerking!
@Kromme: Die doet het niet voor me, misschien vanuit eeen wat andere hoek?
@degroto: erg mooi, wel erg abstract geworden

Hier, beetje cliché maar vond em wel mooi. Had er niet gedacht om m'n f-getal wat hoger te zetten maar vind em zo ook wel mooi eigenlijk. Klikkerdeklik voor groterr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3239/2950188240_375c3cc843.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genomen tijdens mijn vakantie in Oostenrijk vanaf de Kitzbüheler Horn

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3181/2934278108_49a37b35c1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanderkamp.nl/tweakers/pigeononempirestatebuilding.jpg

NYC. Empire State Building.

Heb het idee dat de foto beter was geweest als ik meer een 'eagle eye' standpunt had gebruikt. Dus meer van bovenaf genomen. Maar aan de andere kant vind ik de horizon in beeld wel mooi en zo is ook de hoogte van de skyscrapers nog goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Speters

De horizon is niet helemaal recht. Ik zou zeggen dat de foto 1 graden counter-clock-wise zou moeten worden gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Gangster:

Ik vind de vogel wel heel donker.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanvanderkamp.nl/tweakers/pigeononempirestatebuilding2.jpg

@ Jouke

Heb met Shadow/Highlight in Photoshop CS3 de vogel wat lichter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Die foto kan natuurlijk veel indrukwekkender

http://simondelacourt.nl/...nempirestatebuilding2.jpg

En de psd: http://simondelacourt.nl/...nempirestatebuilding2.psd

even quick und dirty

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Simon

Bedankt voor deze beeldbewerking. Mooie optie, had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:49
Door de bewerking van simon vind ik 'm eigenlijk nogal nep aandoen. Hij kan inderdaad wel indrukwekkender, maar ik zou 'm in kleur laten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
zal wel door de sharpening komen, die kun je in de PSD wegklikken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was zo'n bericht al een keer langs gekomen een tijd geleden, maar ik wil het wel weer even zeggen. Ik vind het niveau in dit topic toch vrij laag de laatste weken. Naar mijn mening iets te veel snapshotgehalte. Als het goed is staat er in de OP ook iets over het niveau. No offence, maar ik vind het de laatste tijd weer wat laag. ;)

Heb overigens al een tijdje geen bijdrage geleverd hier. Meeste werk van de laatste tijd is voor particulieren gemaakt, dat post ik niet graag en het weinige eigen werk is niet erg indrukwekkend.

En om weer even lief te doen: :>
@Gangster: Mist wat pit, z/w versie van Simon maakt het beter.
@Speters: Herkenbare omgeving, ziet er ong. zelfde uit als mijn vakantie in Beieren :) Fijne kleurtjes, oogt wel wat schuin. Tevens slag te groot. 600px is max hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verblijd ons dan met wat tips zodat we het snapshot-niveau ontstijgen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Nedra; grappig; moest even kijken voordat ik zag wat het was
@Speters; geinig shot, ik zou wat minder lucht erop gezet hebben; dus camera meer naar beneden. Ook lijkt er wat veel sharpening over te zitten; of een slechte resize.
@Gangster; met Redhero

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/IMG_0759_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister even geëxperimenteerd met 'n vriend die ook foto's maakt, 2x580EX, 2x zelfgeconstrueerd (aluminiumfolie :P ) reflectiescherm en een model.
Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3033/2951326493_689f6a29b4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20:08
Verdeling is heel leuk, kleur staat me minder aan.

@wouter, hele leuke compositie, echt mazzel met die lijn. Je kleuren vind ik minder aantrekkelijk
@gangster: Heel apart, ik krijg er spontaan hoogtevrees van

Ik twijfel over deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3005/2952313940_cb4efc02d3_b.jpg

Doordat ik de sluitertijd laag had is m'n zoontje nogal bewogen. Aan de andere kant, het geeft beweging weer.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mja maar ik vind de kleurtjes wel erg compact cammy overkomen.. leuke familiepic, maar probeer 'm verder te tillen.

wouter naiz

[ Voor 6% gewijzigd door simon op 18-10-2008 22:59 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind het nu juist weer géén familiefoto, omdat de kabouter nauwelijks herkenbaar is. Best leuk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hmm, zo liggen er hier heel wat foto's van mij als 4 jarig hummeltje spelend in de haarlemmerhout.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

@degroto: Gave plaat! Lekker surrealistisch en mooi in z/w.
@maanfoto's: :z beetje te vaak gezien en weinig boeiend. Mooie luchtpartij zou al een hoop schelen.
@Nedra: Is wel een aardig shot, maar vind er net teveel onscherpte in zitten om het lekker abstract te laten zijn.
@speters: doet het niet zo voor mij. Mis een beetje voorgrond denk ik.
@gangster: In de basis een erg mooie plaat. Bewerking moet het hier wel afmaken. Zet er eens een aantal om naar een bepaalde bewerking en kijk welke je dan de sterkste vind. De versie van simon toont aan dat er meer in zit dan de straight-out-of-cam file.
@Wouter: fijne "straatplaat". Omzetten is ook lekker dik aangezet, maar blijft binnen de grenzen naar ijn smaak. Zo lust ik er wel meer hier...
@eeerik: tsja.. het is het net niet. Gezicht is te licht, rechtsboven valt het haar een beetje weg in de achtergrond. De ogen komen echter wel mooi uit. Even borstel mee en opnieuw maken zou ik zeggen. Probeer vooral de belichting wat meer te verdelen over het model. Met 2 x een 580 zou je ook een rimlight achter het model kunnen plaatsen om haar wat meer los te maken van de achtergrond.
@wijnands: hmm... Had zelf toch graag zijn gezicht scherp gezien. Hou wel van dynamiek in de foto, maar dit is niet mijn smaak.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
@Wouter: Leuke lijnen op de foto. De diagonale streep voegt heel veel toe. Wel een beetje weinig kleur, misschien is helemaal zwart-wit dan beter?

@Wijnands: Ik had hem toch liever scherp gezien. De blaadjes in de lucht zouden waarschijnlijk genoeg beweging hebben toegevoegd aan de foto, ook als je zoontje scherp was geweest.

Vanochtend even de herfst vast gelegd:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3205/2954729966_17d384cc14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

eerik: op zich netjes voor een poging, het haar van je model valt weg in de achtergrond rechtsboven en ik vind het licht wat te fel (linkerkant). Het kan allemaal wat subtieler ;)

Ook: meer context! en de achtergrond iets verder laten opkomen.
maar dat is mijn mening.

wouter: ik vind hem heel erg mooi. Van de dames linksvoor (MET babies!) via de lijn naar de zwarte mannetjes rechtsboven, erg netjes. Ook (wat mij betreft) mooi bewerkt.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik heb deze foto pas gemaakt en vond het wel een erg lekkere foto om naar te kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartevogel.nl/image.php?path=20080929192902_img_7201.jpg&maxwidth=600

@Wijnand: wat mij betreft iets te bewogen en je kleuren lijken wat verzadigd.
@Brammel: Een mooie paddestoel, jammer dat de achtergrond erg druk is en de paddestoel niet vrij staat.
@Wouter: Erg leuke plaat, complimenten
@Sapphire: Ook mooi, wellicht was het ook leuk om ook de beide kanten van de auto te zien? Zonder dat is hij ook al geslaagd wat mij betreft!

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Lurge, heerlijke lucht, maybe wat meer nadrukt op de lijn eronder?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3039/2954890858_9367b64656.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door simon op 19-10-2008 16:37 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1ste stapjes in fotografieland :$ De ruis is met opzet, geeft het naar mijn idee iets mysterieus. De foto is misschien iets scheef, maar vond het best lastig om te corrigeren. Ik moet nog veel (graag) leren :) Ik begin volgende maand aan de basisopleiding fotografie in R'dam :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/19/1224426641-630.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@_SannieJ_ - Heerlijk plaatje! Hij is inderdaad een beetje scheef maar op het eerste gezicht niet heel erg storend, ik vind het zwart/wit erg mooi en het straalt een bepaalde emotie uit, alhoewel ik dat er misschien wel zelf bij verzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
@ Lurge: Nice hoor. Ik vind de verstrooing van het licht heel mooi. Sunsets zijn eigenlijk alleen maar leuk met wolken zoals met deze!
@ Simon: Bizar, spannend, vaag en beetje eng. Ik zie een persoon maar zij/haar hoofd kan ik niet duidelijk onderscheiden. Vet gedaan.
@ Sanniej: Idd mysterieus, al is Simon daar wat beter in geslaagd. Ik geen distinct gevoel krijgen bij deze foto. grauw zwart wit, een vrouw die naar een schilderij met tulpen zit te kijken. Ik kan niet volgen waar je naar toe wilt. Haal het schilderij eens weg, en een beetje vignettering voegt wel wat toe vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3210/2954847030_c2955c4088.jpg?v=0
Gister middag, herfst foto's gemaakt. Waren overig niet de enige met z'n camera in het bos. Leek er wel de keukenhof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

@simon: heel apart. Aardig gedaan. Ik vraag me af of de foto beter wordt als je de figuur geheel doorzichtig maakt (wel niet overal evenveel)?
@_Sanniej_: het gevoel dat de foto net iets scheef staat komt volgens mij door de symmetrie die mist bij de vrouwfiguur. De mystiek in de foto is al best aanwezig maar kan je misschien versterken door ook de figuur symmetrisch en precies in het midden te laten zitten. De foto is niet scheef zo te zien, maar ook dit komt omdat de vrouw niet in het midden zit. Experimenteer ook eens met andere toning-en, daar kan je de sfeer zeker nog mysterieuzer mee maken.
@Noxa: Aardige foto, ik had net wat meer scherpte op de voorgrond willen zien, zodat je oog prettiger de afbeelding ingeleid zou worden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Noxa, ik snap je.., de aandacht wordt nu gevestigd op 2 onderwerpen en dat was niet echt de bedoeling. Bij gebrek aan het model, is het vrouwfiguur ondergetekende ;) Ik ga aan de slag met de waardevolle tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
breinonline, dat kan ik niet meer doen, ik heb dit gedaan op mijn mamiya 7II met multiple exposure ding..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

simon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:56:
breinonline, dat kan ik niet meer doen, ik heb dit gedaan op mijn mamiya 7II met multiple exposure ding..
Okee :) In dat geval heb ik niets gezegd ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:35
Net met mijn pa even wat gaan rondwandelen en toen kwam ik vlakbij dit oude kasteel tegen, de zon scheen er mooi op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/got/IMG_8802-2.jpg

Nou heb ik van dit kasteel een aantal foto's gemaakt, waarvan ik deze ansich het mooist vond omdat het kasteel goed belicht is, en de rest donker weg valt. Daarnaast stond er achter het rechter paaltje een oude opel astra, wat het geheel er niet mooier op maakte.
Op 'n andere foto heb ik die weggehaald ( zie hier: http://www.bassius.nl/Pics/got/IMG_8802-2.jpg ).

Maar wat vinden jullie van bovenstaande/embedded foto? Hij komt praktisch zo uit m'n camera rollen, alleen even recht gezet en 'n minimale curve aanpassing. Misschien was ie beter geweest als het kasteel er helemaal op zou hebben gestaan?

[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 19-10-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De_Bastaard schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:56:
[afbeelding]

Maar wat vinden jullie van bovenstaande/embedded foto? Hij komt praktisch zo uit m'n camera rollen, alleen even recht gezet en 'n minimale curve aanpassing. Misschien was ie beter geweest als het kasteel er helemaal op zou hebben gestaan?
Niet dat ik iets tegen scheve foto's heb, maar als je beweert dat je hem hebt rechtgezet, dan vraag ik me af waarop? Probeer hem eens recht te zetten op de vertikale lijnen, dan ziet het er toch heel anders (en beter) uit in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Getwijfeld of ik hem wel zou posten omdat het meer een vakantiekiekje is.. toch maar wel.

Aruba, Eagle Beach.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3059/2955678633_fd243230f4_o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Kiwitje op 20-10-2008 01:09 . Reden: Resized ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kiwitje schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:34:
Getwijfeld of ik hem wel zou posten omdat het meer een vakantiekiekje is.. toch maar wel.

Aruba, Eagle Beach.

[afbeelding]
Zullen we afspreken dat ik niets meer over je foto's zeg, totdat je ze normaal ( = 600 px breed ) hebt leren posten? Hij is scheef trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 20-10-2008 00:48 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.