Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.312 views

Verwijderd

@Redhero:

Goede natuurlijke foto, alsof het een scene uit een serie of film is maar dan zonder acteurs. Het is een schot waarbij de fotograaf niet aanwezig lijkt te zijn. En dat levert de beste registraties op. Ik vraag me af wat ze hier leest en wat er in haar omgaat.

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v338/186/5/1113722266/n1113722266_30128252_7478.jpg

Verwijderd

@tonysettanta: Het groen is zoals reeds aangegeven veel te fel en op zich kwa kleur iets te licht. De vogel daarentegen heb je niet slecht vastgelegd. Het oog vind ik te donker, de pupil komt er niet echt uit.

@EduardusLee: ja, goed gezien! het is een fiets :)

@jejeh: oei, wat is hier gebeurd :) Kan je ons zelf even zeggen wat de bedoeling was van uw roze foto? Bokeh testen? Alhoewel, de bloemen op de voorgrond niet scherp te noemen zijn.. Om de foto toch wat te doen slagen had je beter scherp gefocused op de zebra's. Nu stelt het plaatje helaas niets voor. Hou rekening met uw kader en scherpstelling en ik ben er zeker van dat je de volgende keer een mooiere foto kunt posten.

@PrinsEdje80: Als ik ooit printjes maak, komt er wel nog wat photoshop aan te pas maar nabewerking gebeurde volledig in LR. Combinatie van Fill Light en blacks (donkere delen) en natuurlijk vooral wat HSL tweaks (luminance + saturatie). Als ik terug wat tijd heb, werk ik m'n fotosite af en komt er ergens wel een uitgebreide uitleg, maar eerst en vooral zelf nog veel leren vooraleer ik het evangelie begin te verkondigen, heb zelf nog maar een kleine 4 maand m'n eerste dslr.

@Redhero: Mja, ik hou van dergelijke plaatjes. Spelen met de kleuren is altijd leuk. De grauwe sfeer heeft wel iets en draagt wel bij tot uw foto. Ikzelf waag me nog niet tot dergelijke shots. (hoe noemen die type foto's ook al weer? heeft een naam dacht ik.. ?) iig mooi gedaan! ps: zat je verstopt in een vuilbak toen je de foto maakte? want meestal kijken de mensen op als je zo'n foto wilt nemen :p

@Beathoven: haha leuk gedaan, doet me denken aan 3d studio max teapot. Net een Vray render :)

Hierbij nog een 2de foto passend bij m'n vorige. Ging eerst de vignetting wat verminderen maar het stoorde me zo niet echt, mja hou er zelf nogal van :) De blauwe lucht deze keer niet zo fel. Opmerkingen meer dan welkom!

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/Old_Nice_France2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Hallo,

Dit is het resultaat van een middagje foto's maken in een slecht belichte sporthal. De vraag is, wat gaat er verkeerd? En kan iemand wellicht helpen met de juiste instellingen.

Het gaat om en panasonic DMC-FX1 (meer info over het toestel is hier te vinden ), deze moet toch beter kunnen zou je verwachten...

Afbeeldingslocatie: http://vcgoirle.nl/images/phocagallery/voorbereiding20082009/thumbs/phoca_thumb_l_P1010651.JPG

Juist de actie is belangrijk, helaas stelt ie de rest scherp...

Overigens ik ben een leek

[ Voor 11% gewijzigd door SlickAxe op 12-09-2008 09:24 ]

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hij stelt wel scherp, dat is het probleem niet. Omdat het relatief donker is krijg je een lange sluitertijd, zeg bv een halve seconde, en in die tijd beweegt de speler. Daar komt die waas vandaan. Enige oplossing is je camera op de hoogste ISO te zetten, en zo mogelijk flitsen, al denk ik niet dat je dat haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
ISO zo hoog mogelijk doet wel afbruik aan de kwaliteit niet? Een flitser haalt inderdaad weinig uit in zo'n hal...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Flitsen moet je inderdaad niet doen, daar heeft die flitster het bereik niet voor. Hogere ISO's is in dit geval wel de oplossing, maar dan krijg wel meer ruis en minder details. Voor een compactcamera als de jouwe zijn hogere ISO waarschijnlijk wel mogelijk, maar niet wenselijk in verband met de tonnen ruis die je gaat krijgen ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Ik vind hem zo slecht nog niet voor een compactje :) maar voor wat jij wilt doen heb je eigenlijk een Dslr nodig, liefst met een lekker lichtsterke lens 85mm f1.8 oid

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SlickAxe: probeer toch eens in te flitsen in combinatie met hogere iso. Flitsbereik is hierdoor ook groter.. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je met uw camera een perfect beeld van deze situatie kunt nemen, tenzij je 2nd curtain kan toepassen? Maar ja, heb daar zelf allemaal nog niet zoveel ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik zal ook maar weer eens wat nieuws posten hier, laatste tijd veel ziek dus niet zoveel

Allereerst mijn complimenten voor RedHero, echt een ontzettend gave foto. Kan zo uit één of andere oostblokfilm komen! Bewerking komt ook goed tot zijn recht. Het groen/geel van de fietser erachter is een mooi contrast alhoewel ik de fietser zelf een beetje storend vind.

@Beathoven: Leuk effect alleen lijkt hij op mijn monitor een beetje flets en kleurloos en donker. Ook lijkt er een groene waas overheen te zitten alhoewel me dat niet echt stoort. Leuk idee, maar met wat meer werk nog meer uit te halen denk ik.

@Wouke: Niks mis mee denk ik maar absoluut niet mijn stijl, helemaal scheef en felle kleuren icm veel contrast doet me een beetje denken aan plaatjes die sommige vrienden van mij in word gaan bewerken. (ja ze zijn wel degelijk een stuk beter hoor O-) ) Verder wel mooi scherp!

@SlickAxe: Op dit moment niet echt commentaar aangezien je zelf al aangeeft dat de foto niet gelukt is. Idd zoals de rest zegt, ISO omhoog. Anders dus een dSLR icm een lichtsterke lens.

Dan hierbij mijn bijdrage, een tweeluik. Ooit een keer een tentoonstelling gezien van iemand die de hoofden bedekte met een wit vlak in zijn foto's. Ik vond dit mooi om te zien. Als iemand toevallig de naam weet van deze fotograaf, please let me know!

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2jey1ba.jpg

klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pauldegroot schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:51:
.

Dan hierbij mijn bijdrage, een tweeluik. Ooit een keer een tentoonstelling gezien van iemand die de hoofden bedekte met een wit vlak in zijn foto's. Ik vond dit mooi om te zien. Als iemand toevallig de naam weet van deze fotograaf, please let me know!

[afbeelding]

klikbaar
Leuk gedaan. Brengt mij op een idee, moet maar eens over de uitwerking gaan denken ;)

Was het veel photoshopwerk? En hoe heb je die sjaal zo mooi gekregen? Want ik neem aan dat je dat niet hebt gecloned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:51

polthemol

Moderator General Chat
hulde voor die foto zonder hoofden \\o

Ik vermoed dat je de sjawl met wat photoshop erop hebt gekregen (aparte foto van het ding en plakken maar ?).

Maar dit moet wel leuk zijn om mee te experimenteren ^^ Had het nog leuker gevonden als je het zou proberen met bewegende mensen en misschien alle ledematen weghaalde (maar aangezien jij dat niet hebt, ga ik dat eens proberen een keer :P).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

haha bedankt voor de reacties.

ik ben eigenlijk als 3/4 jaar geleden begonnen met photoshop voordat ik met fotografie bezig ging dus dat gaat allemaal best snel. (lees 5 tot 10 minuten voor een foto). dit heb ik gedaan door gewoon een stuk shawl te kopieren naar een nieuwe laag en daar een multiply gradient en color in zwart overheen gedaan. Natuurlijk ook wat transformen voor de juiste lijnen/vormen.

Voor de rest gewoon alle randen weer kloppend krijgen met andere stukjes clonen ed. Verder natuurlijk even wat schaduwen en highlights erin proppen met een brush.

Ze zijn beide gewoon gedaan met één foto.

Verder dat idee over ledematen en gewoon een random foto had ik ook al als idee maar ik ben ziek dus kan er niet op uit. Verder had ik nog wat andere ideetjes die ik lekker (nog) niet ga delen.

[ Voor 11% gewijzigd door pauldegroot op 12-09-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pauldegroot:
Zeer knap PS-werk ! :o

Afbeeldingslocatie: http://zielevuur.be/thomas/duimrings.jpg
Vind het redelijk geslaagd, maar die schaduw (die niet van de ring) stoort me wel wat..
Met Lumix-FZ7-beest genomen btw.
Let the comment float.:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 23:36 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:31:
[afbeelding]
Vind het redelijk geslaagd, maar die schaduw (die niet van de ring) stoort me wel wat..
Met Lumix-FZ7-beest genomen btw.
Als die schaduw je niet bevalt, waarom maak je hem dan niet opnieuw? Ik zie trouwens ook meerdere schaduwen van de ring. Misschien wordt je foto iets spannender, wanneer je een lager standpunt inneemt?
Wat is er beestachtig aan een Lumix-FZ7 trouwens?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit is beestachtig!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3061/2852019183_f5e83919ac.jpg
Bokito, Rotterdam.

This footer is intentionally left blank

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:25

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ook eentje van mij dan, donderdag geschoten rond 19:00 in de buurt van nigtevecht/loenen aan de vechtAfbeeldingslocatie: http://meulugar.org/fotos/molen.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Meulugar op 13-09-2008 11:16 ]

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:48:
[...]
Als die schaduw je niet bevalt, waarom maak je hem dan niet opnieuw? Ik zie trouwens ook meerdere schaduwen van de ring. Misschien wordt je foto iets spannender, wanneer je een lager standpunt inneemt?
Wat is er beestachtig aan een Lumix-FZ7 trouwens?
Omdat jullie er misschien anders over denken..
En er is niets beestachtig aan, zeker niet tegenover al die dslr's hier wss, maar ik noem hem gewoon zo.
Ik zal het nogeens proberen, met 1 lichtbron en lager standpunt. ;)

• Meulugar

Meulugar

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:09:
[...]

Omdat jullie er misschien anders over denken..
En er is niets beestachtig aan, zeker niet tegenover al die dslr's hier wss, maar ik noem hem gewoon zo.
Ik zal het nogeens proberen, met 1 lichtbron en lager standpunt. ;)
die hierboven is met zijn broertje gemaakt, de fz8

• sOid
  • Niet online
Meulugar schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:15:
ook eentje van mij dan, donderdag geschoten rond 19:00 in de buurt van nigtevecht/loenen aan de vecht[afbeelding]
Was mooier geweest als ie horizontaal was, molen aan de linker kant en dan rechts nog wat lege ruimte (indien mogelijk). En meer contrast sowieso :)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

@ajhaverkamp:
Inderdaad, erg beestachtig, mooi ook hoe hij eigenlijk recht de camera in kijkt...

@Meulugar:
Een van de betere echte Hollandsche platen, maar zoals hiervoor ook al aangaf, meer omgeving was misschien mooier geweest :)

Nu dan eentje van mijzelf, een Volkswagen Karmann Ghia, wordt nog aan gewerkt...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3294/2853873546_23213145e0.jpg
*Klik voor foto @ Flickr.

Ik weet het, je kunt mij de foto zien maken, vond het zelf wel grappig, niet perfect, maar wel grappig :)

• sOid
  • Niet online
pauldegroot schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:51:

[afbeelding]

klikbaar
Ik heb je eventjes een beetje nageaapt, maar met een kleine 'twist' ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3231/2853118811_8c28ac315c.jpg

Leuk om m'n photoshopskills weer even wat op te krikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 11-09 21:38
Geschoten tijdens een boottocht op het Meer van Galilea in Tiberias (Israël)

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/israel/lakeofgalilee.jpg

Klikkerdeklik voor groot (bigger is better)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

dichterbijkomen /ander standpunt was helaas niet mogelijk ik zie nu wel dat hij idd een beetje flets is. . kijken of ik daar nog iets aan kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
nadroJ schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:13:
Geschoten tijdens een boottocht op het Meer van Galilea in Tiberias (Israël)

[afbeelding]

Klikkerdeklik voor groot (bigger is better)
Mooi, maar je watermerk verpest deze foto behoorlijk om eerlijk te zijn. Op veel foto's is het niet zo erg aanwezig maar omdat hier het enige 'onderwerp' er echt boven zit past het imo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
sOid schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:49:
[...]

Mooi, maar je watermerk verpest deze foto behoorlijk om eerlijk te zijn. Op veel foto's is het niet zo erg aanwezig maar omdat hier het enige 'onderwerp' er echt boven zit past het imo niet.
Eens, was ff snel een sop (standard operating procedure) :) Dan maar zonder. Op de grotere versie valt het nog mee.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gaaf die foto's zonder hoofd. Nu nog het concept verder uitwerken en een serie maken ;).
Wel vind ik die sjaal jammer. Het vergemakkelijkt het shopwerk maar ik vind het niet lekker in het plaatje passen. Hoe het beter kan weet ik ook niet echt. Een afgehakte nek lijkt me ook niet alles.

@NadroJ: mooie lege plaat. Ik krijg wel de indruk dat er aardig wat recovery en clarity (ofzoiets) is gebruikt waardoor de wolken meer de aandacht trekken dan het schip.

Portretje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3038/2974378618_7b9842f583_o.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 18-12-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55
In de vakantie weer hoop gezien en gefotografeerd, in Warschau, Krakau en Athene, meeste foto's ijn niet zo speciaal, maar ben wel benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Opbouwende kritiek meer dan gewenst ;) Misschien een crop aan de onderkant?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mathieu.hoeijmakers/IMG_1633-600.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Speedsmile op 14-09-2008 17:32 ]

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
@djengizz: Schitterend! Super uitdrukking.

Ik heb me nog eens richting discotheek begeven met Lasgo voor de -wat meer belichte en hopelijk minder ingeflitste shoot- en het is redelijk goed gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.com/lsg2/images/DSC_4027.jpg

De hele set

[ Voor 5% gewijzigd door iworx op 14-09-2008 18:37 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Laatst online: 24-04 02:37
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Priceless die uitdrukking

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Net een nieuwe camera (panasonic tz5) en eens rondgelopen om wat plaatjes te klikken :)
Ik heb totaal geen fotografische ervaring, maar probeer wel wat verder te komen dan de standaardplaatjes. De onderstaande vond ik wel erg mooi gelukt :) Als één van jullie (opbouwende) kritiek of tips om het beter te doen heeft, hoor ik dat erg graag!

Afbeeldingslocatie: http://daniel.i-cey.net/foto_showcase/no10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind het helaas niet meer dan een standaard kiekje? Vertel eens wat je met deze plaat wilt vertellen of laten zien? Voor mij is dit nu niet meer dan een zon die achter de wolken zit. Ook snap ik de begroeiing onderaan de plaat in deze context niet.
Nog even dooroefenen dus :)

@djengizz: Superpose, maar dat wist je waarschijnlijk al ;)
Is de jongedame in kwestie eigenlijk aan het poseren, of is die een spontane uitbarsting?

[ Voor 22% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 15-09-2008 09:47 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
@Speedsmile: Mooi warm avond licht maar inderdaad trekt het donkere vlak onderin sterk de aandacht. Je zou nog kunnen proberen de boel wat selectief op te lichten of eventueel te croppen.
@iworx: Mooi sfeerplaatje en mooie dame. Het harde contrast pakt voor mij op deze plaat wat minder uit omdat er zoveel wit in zit. Ik vind het wel weer mooi uitpakken bij een aantal platen in de set die je post. Met name bij de donkere platen die wat meer zwart bevatten komt het lekker uit.
@Goku33: Ik mis een beetje een onderwerp in de foto. Wat meer context (bv. meer omgeving) zou beter zijn denk ik.
@Sjaak_Afhaak: Beetje een combinatie van beide. Die kleine is hier superdruk aan het spelen (beetje dolgedraaid) en de pose is niet gefaked. Wel is ze zich sterk bewust van de camera en ik heb wel het idee dat ze hier haar gedrag aan aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
djengizz: precies het juiste moment lijkt me! fijne zwart/wit bewerking ook.
speedsmile: de warme kleuren zijn fijn, maar die donkere muur onderaan kan net zo goed weg inderdaad, jammer ook van de bomen die in de weg staan.
iworx: mooie blik van de vrouw links
goku33: ik ga met sjaak_afhaak mee

Nu nog eentje van mezelf. De foto is al ruim een jaar oud, maar heb hem laatst eens opnieuw door lightroom heengehaald. Op het strand in st. malo (frankrijk) terwijl de waterlijn zich aan het terugrekken was.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3156/2848401567_b7d2b9f914.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een combinatie van beide. Die kleine is hier superdruk aan het spelen (beetje dolgedraaid) en de pose is niet gefaked. Wel is ze zich sterk bewust van de camera en ik heb wel het idee dat ze hier haar gedrag aan aanpast.
Geposeerd of niet, je foto ontleent zich wel voor een flauw bijschrift zoals "ZOMG" of andere vage internetjargons 8). In ieder geval een eeerg gave foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Laatst online: 11-09 08:45
@ajhaverkamp:
Mooi!
@Meulugar:
Op het eerste gezicht een beetje saai; misschien iets meer contrast + andere, iets warmere kleuren (kleurtone?) Ook staat de molen wel erg in het midden, meer ruimte aan de kant waar de molen naartoe 'kijkt' had leuker geweest. Wat sOid zegt dus :P
@peddro:
Lekkere kleuren, mooie auto :) . Zoals ie nu is kijkt het wel aardig weg, maar aan de andere kant toch ook niet. Iets meer auto had ik leuker gevonden denk ik.
@nadroJ:
Ik kijk naar een wolk. Ik twijfel nog steeds of er een stuk extra zee zou moeten zijn. Misschien zou dat de nadruk wat meer op de boot hebben gelegd. Nu gaat het iig (te veel?) om de wolk. Je kan wellicht ook door 't midden van de wolk croppen, maar dan mis je wel weer dat stuk zon. Lastig :+
@djengizz:
_/-\o_
en :D
@WhiskyPhreak:
Mooie foto, alleen vind de vignettering net iets tè. Het mag een beetje minder imho. Links heel veel en rechts weinig; het klopt niet helemaal.

Deze komt zo uit de camera.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3028/2862770713_9abba161f5_b.jpgklik=groter

edit: zo beter?

[ Voor 4% gewijzigd door Morphix op 16-09-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@M a r c o: Leuke compositie! Pakkende foto.

@Flydude: Een leuk doorkijkje maakt nog geen pakkende foto. Ligt wat mij betreft ook aan het onderwerp; niet aan techniek.

@thomasyola: Mooie ring! Ik heb het gevoel dat er aan de onderkant van van de foto ruimte mist.

Wat kan veel moois toch onder handbereik zijn?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3076/2818492140_bb50ab963f_b.jpg
Gladiolus
Genomen vanaf een statief in f5,0 met 1/15e.
Eigenlijk had ik de achtergrond willen witflitsen maar ze waren in een paar dagen al uitgebloeid.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Laat ik hier ook weer eens wat posten:

@iworx: Pfff, het zou mij nooit lukken in een discotheek zulke platen te schieten als jouw serie, mooi! Maar ik vind hem niet de sterkste uit de serie: komt mij net iets te druk over. Enkele kleuren-foto's kwamen bij mij toch beter over. De kleur trekt denk ik meer je aandacht naar de onderwerpen, terwijl bij de zwart-wit het onderwerp en achtergrond teveel in elkaar op lijken te gaan.
@Goku: De kleuren zijn mooi en het geheel lijkt goed scherp, maar (al eerder genoemd) een gebrek aan onderwerp. Misschien kan je er een kudde vogels in photoshoppen :p
@WhiskyPhreak: Nice! Mooie zwart-wit. Klopt het wel dat de vignetting nogal naar de rechterkant gericht is (donkerder aan de linkerkant, bedoel ik dan) Vooral het gebouw op de achtergrond doet het 'em: het lijkt mij op de een of andere manier alsof de personen daar allemaal naartoe aan het gaan zijn.
@raevo: Ook mooi. Volgens mij een perfect voorbeeld van de rule-of-thirds? Wat voor apparatuur heb je ervoor gebruikt?
edit:
Meteen maar reageren op twixx: Fantastisch. Is net 'n motiefje voor behang of een huisstijl o.i.d. :)

En eentje van mij: een makro van een tijdje geleden, zo uit m'n FZ-18 (toen ik nog geen Gorillapod ervoor had) (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://ch.tudelft.nl/~robin/got-fotos/P1000427thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Thorin op 15-09-2008 20:26 ]

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
@Thorin: mooie dof en gave compositie, had wel wat meer kleur ingemogen vind ik.

@Twixx: toffe kleuren en strakke compositie, wit scherm erachter gehad?

@Raeve: jammer dat de voorgrond zo onderbelicht is, maar het geeft ook wel wat speciaals aan de foto. Had misschien wat minder gras gemogen en wat meer lucht. Pola gebruiken?

@WhiskyPhreak: erg tof! Typisch geval waar zwart/wit duidelijk bijdraagt aan de sfeer. Spiegelingen zijn ook mooi.

@djengizz: Wow! Prachtige expressie en een mooie foto ook. Schrok ze van jou?

Zelf ook nog flink geschoten. Hoewel ik problemen lijk te hebben met het AF systeem van mijn nieuwe (2ehands) sigma 70-200 f/2.8 non macro, komen er best nog wel wat scherpe foto's uit. Zal het voorlopig maar op 'human error' gooien, binnenkort even uitzoeken :)

Ivo Opstelten die de 1/2 marathon tijdens de Rotterdam Road Races dit weekend het startschot geeft:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3252/2860497084_c18ee45f78.jpg

Edit: Rest van de set, testcase van maken?

[ Voor 5% gewijzigd door NickH op 15-09-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
@Thorin:
Gemaakt met 30D icm tamron 17-50 f/2.8.
Mooie foto trouwens.
@Niky:
Tja.. dat ligt aan de jpeg helaas , in raw was ie mooier, precies goed zelfs :) , maar hier is het net iets te veel onderbelicht, jammer. Ik zal wel is kijken of ik 't nog wat anders kan belichten.

edit: Goeie serie, vooral de eerste uit de serie is leuk, vind 'm beter dan deze qua moment.

[ Voor 37% gewijzigd door Morphix op 15-09-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

@Meulugar: Jammer dat de molen in het midden staat, ook komen de kleuren wat flets op me over
@peddro: mooie plaat, lekker toning vind ik wel. Wellicht een beetje te veel vignet
@sOid: leuke shop, al zie je de beweging nog een beetje op de plek van de onderbenen.
@nadroJ: Volgende keer wellicht de boot iets dichterbij? Lucht vind ik wel mooi, zoals de stralen achter de wolk vandaan komen.
@djengizz: _/-\o_
@speedsmile: beetje kiekjesgevoel, veels te donker op de voorgrond
@iworx: mooie zwart-wit plaat, bij de rechterdame loopt alleen de bovenkant van haar topje een beetje dicht of is dat mijn scherm?
@Goku33: is denk ik al gezegd: wat wil je laten zien?
@WhiskeyPhreak: mooie plaat, weinig op aan te merken, beetje veel vignet aan de linkerkant. flink gecropped?
@raevo: beetje te donker: de persoon loopt helemaal over in de bodem.
@twixx: mooie plaat!
@Thorin: moest 2x kijken waar ik naar keek. Achtergrond is wat onrustig door die bruine streep, volgende keer iets verder uitzoomen/naar achter om iets meer van het onderwerp erop te krijgen
@Niky: mooi moment vast gelegd, je ziet de natuurlijke reactie van de knal van het pistool: ogen beschermen :P

Lang geduurd voordat ik weer een plaatje van mij de moeite waard vond te laten beoordelen. Ben benieuwd wat jullie vinden. Ben gister bewust een rondje landschap wezen fietsen met alleen de 10-22 bij me. Een veldje met Blonde d'Aquitaines trok mijn aandacht en ik had al snel hun aandacht. Deze koeien zijn enorm gespierd en vreselijk imposant op je hurken op 50cm afstand met alleen een prikkeldraadje ertussen.

Mama koe was vriendelijk nieuwsgierig, maar deze plaat gaf mij achteraf het gevoel een beschermende moeder vastgelegd te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/got/testcase6.jpg
22mm, 1/800s, f/4.5 ISO100

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik ben dit jaar in Italie op vakantie geweest, en heb ook Rome bezocht. Wat een prachtige stad is dat!

Deze foto heb ik gemaakt in de Duomo Santa Maria.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adams10/GoT/_DSC6784_tn.jpg

Ik weet alleen niet of ik er die pilaar links nog af zal croppen, hij stoort me een beetje, maar toch hoort hij er ook bij... ;)

Gemaakt met een Nikon D70s, 1/15e / F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
@allen: dank voor het commentaar :).
@WhiskyPhreak: Mooi. Ik zag dat je hem op Flickr in een cinematic groep had geplaatst en voor mij helemaal terecht. Lekker filmische plaat. Bizarre schaduw ook van dat fort in de grote versie.
@raevo: mooi silhouet en tegenlicht. Een vierkante crop werkt hier ook wel goed volgens mij.
@twixx: kleurig en achtergrond is netjes wit. Wel heb ik moeite om een rustpunt te vinden in je foto. Iets meer wit of meer closeup had dat misschien verbeterd.
@Thorin: Mooi die tweede dennenappel in de achtergrond. Leidt mooi het oog je foto in. De achtergrond komt wat studio achtig over en vind ik niet helemaal bij je onderwerp passen.
@Mooi moment gepakt. Weinig commentaar verder. Beetje journalistieke foto.
@Ethirty: Wijd, zoals het hoort, nice. Mooi beest en natuurlijke kleuren. In eerste instantie vond ik die koe er achter wat storend maar bij het verhaal van de beschermende moeder past het wel.
@Mark_640: Lastig probleem, pilaar is inderdaad wat nadrukkelijk aanwezig en ik denk ook dat croppen moeilijk wordt omdat je dan weer zaken af gaat snijden. Wel mooi licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto genomen nabij Schoenmakerskop, Zuid-Afrika.
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/corisama/got/P4200532-600-450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Ik heb mijn foto iets lichter gemaakt. Is ie zo beter?

Mark:
Veel te zien! Wel jammer dat het beeld niet in de koepel zegmaar staat. Die zuil is wel erg saai als je kijkt naar de rest van het plaatje.
Mike:
Ik zou de kleuren iets warmer maken, (=kleurtemp hoger?). Maar nu ook mooi :)

[ Voor 6% gewijzigd door Morphix op 16-09-2008 22:27 ]

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
@djengizz, Geweldige uitdrukking. Zeer spontaan en daardoor erg leuk :*)
@Speedsmile, kwa kleuren leuk, maar die muur op de voorgrond verpest de foto voor me.
@iworx, nette foto, nette serie. Helaas dat zangeressen toch vaker hun mond open trekken ;)
@WhiskyPhreak, leuke spiegeling, mooi zwart-wit, maar net iets te overduidelijk die vignetting aanwezig. Verder lekker om naar te kijken.
@Raevo, vind hme nog steeds erg donker. Wel leuk idee.
@Thori, Super compositie, en erg mooie dof. Zeker geslaagd :*)
@Ethirty, leuke foto. De koe er direct achter stoort me totaal niet. Wel die twee links een beetje. Was leuker geweest als ze met de kop de andere kant op hadden gestaan. Maar daar kun je natuurlijk niets aan doen.
@Mark_640, mooie lichtinval. De pilaar en het donker standbeeld storen toch teveel.
@Mighty-Mikey, Ziet er als een goede foto uit. Denk alleen dat er zoveel details inzitten dat die op groter formaat beter tot zijn recht komt.

En dan nog 1 van mij. Afgelopen zondag gemaakt, en op de een of andere manier vind ik hem wel bijzonder. Waarschijnlijk door de tekening die erin zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/_MG_2192.jpg

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Leuke tekening inderdaad, vooral door de kleuren. Mijn aandacht gaat direct richting het rood.

Verder vind ik hem wel erg druk, mede door de bokeh en de onscherpte op de extreme voorgrond van je plaat.

@Mighty Mikey, post hem eens in groot formaat idd. (echt groot) want hij is zo veels te onrustig vanwege alle details die erin zitten. Op groot formaat denk ik dat ik hem super vind.

Verwijderd

Op vakantie in Tenerife:

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/8476/n8199041966939556024nh3.jpg

• djengizz
  • Niet online
@Mighty-Mikey:
Mooi landschap maar ik denk wel dat er nog meer uit te halen is met wat bewerking. Ik ga mee met raevo dat hij wat warmer mag. Ook zou je misschien de donkere stukken nog wat kunnen oplichten.
Om een voorbeeldje te geven:
De schaduwen wat opgelicht, wat meer drama in de lucht en wat warmere kleuren. Ik heb het nu allemaal wat overdreven bewerkt maar dat maakt misschien wel duidelijk wat er nog mogelijk is. Ook is het nu nog quick en dirty maar met een grotere versie en wat meer tijd kan dat netter.

Zie je liever geen bewerking, roep dan even, dan haal ik hem weg.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54

RBH

@djengizz: Helemaal geweldig! :D
@Speedsmile: Vind hem niet echt heel interessant, de muur stoort me enigszins en die boom ook :P
@iworx: Mooie uitdrukking, verder heb ik weinig ervaring met dit soort foto's dus echt zinnig commentaar kan ik niet geven..
@Goku33: Ik mis een onderwerp. Vind hem niet heel aantrekkelijk om naar te kijken..
@WiskyPhreak: As said before: Ik vind de vignettering ook beetje raar verlopen, verder fijne plaat.
@raevo: Mooie foto, kleuren spreken mij niet zo aan alleen.
@twixx: Zeer mooie foto, wel wat groot alleen ;)
@Thorin: Mooie dof, mis alleen beetje kleur..
@Niky: Die draden irriteren mij mateloos. :P
@Ethirty: Fijne kleuren zeg! :)
@Mark_640: Mooi licht, maar dat donkere beeld stoort mij wel.. (PS: Rome is super mooi he :D)
@Mighty-Mikey: Mooie foto, maar kleuren mogen iets warmer.
@TranceSetter: Nice! Heerlijke kleuren.
@Morreke: Heerlijke plaat. Zou zo aan de muur kunnen ;)

Zojuist even een spinnetje in tegenlicht gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3117/2864955199_959883de88.jpg?v=0

350D, 70-200mm @ 176mm, f/8, 1/500, ISO400.

Heb bij deze foto ook manual focus geprobeerd. Dat is heerlijk zeg! :) Veel meer controle!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, ik ben nog niet zo goed met photoshop en heb er daarom ook niet veel aan bewerkt maar vond zo de ietwat "dreigende" sfeer wel wat hebben.
@raevo & djengizz, de warmere kleuren en betere belichting maken het inderdaad wat sfeervoller.
@pauldegroot, Hier een link naar de grote versie.
De foto is trouwens genomen met een Olympus FE-210.

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@speedsmile: mooie kleuren maar teveel donker op de voorgrond. De silhouetten van de boom en de struiken hebben wel wat maar onderin zit toch teveel zwart. Naar mijn mening kan je een heel stuk van de onderkant afkroppen.
@iworx: prachtige foto, mooi moment, mooie dames en een mooie zwart wit bewerking. Nice job!
@goku: leuk testshot..je camera doet het! Ga er nu iets leuks mee doen :).
@whiskyphreak: mooie zwart wit conversie, jammer dat de vignetting aan de linkerkant veel groter lijkt dan aan de rechterkant. Dat stoort wel een beetje
@raevo: heel mooi, lekker heldere kleuren en het silhouet staat er goed uit.
@twixx: mooi gedaan, lijkt op een of andere manier wel heel veel ruis in te zitten maar misschien is dat gewoon de structuur van de bloem.
@Thorin: Ik vind hem mooi! Mooie dof, zou ook mooi zijn in z/w denk ik
@Niky: mooie foto voor in het stadsblad, precies het goede moment, maar voor de rest doet ie me niet echt heel veel!
@ethirty: heerlijk plaatje en ook vanaf een mooie standpunt genomen. Mooie compositie!
@mark_640: Heel jammer van die pilaar. Lijkt niet echt alsof die er af kan want dan is ie te krap gecropped. Het licht van de foto is wel erg mooi!
@mighty-mikey: erg mooi! Ik zou hem wel of iets donkerder maken, óf iets lichter zoals de versie van Djengizz.
@trancesetter: mooie kleuren maar wel heel druk. Wordt er een beetje tureluurs van als ik er te lang naar kijk!
@morreke: erg mooi! Ik zou persoonlijk het strand en de palmboom nog donkerder maken, zodat alleen het silhouet overblijft.
@RBH: Leuk spinnetje, mooie dof! De focus ligt erg goed op de spin en het web.

Politiebureau Raampoort op de Marnixstraat in Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3232/2853196197_682ea87f60.jpg
Klikkedieklik voor een poko mas grande :)

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hm, een HDR - kandidaat?

De plaat trekt mij zo niet.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Nedra schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:21:
@trancesetter: mooie kleuren maar wel heel druk. Wordt er een beetje tureluurs van als ik er te lang naar kijk!
Gelukkig is ie op groter formaat wat rustiger.

Op jouw foto lijkt het of je onderwerp niet het onderwerp mag zijn. Juist het gebouw wat voor een groot deel de foto vult is niet zichtbaar. Misschien idd een HDR-tje maken?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nedra schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:21:
Politiebureau Raampoort op de Marnixstraat in Amsterdam
Als het de bedoeling was dat we niets van het gebouw zien anders dan de omtrek, is dat goed gelukt ;)

• nadroJ
Nedra: Ik werk daar om de hoek en dat kan echt beter :)

Sowieso schrijf je zo!

• Nedra
Het was idd de bedoeling om alleen het 'silhouet' van het gebouw over te houden maar ik geloof niet dat het een gangmaker is :). Andere setting dan maar!
Caños de Meca, Spanje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3124/2779699050_2486dd6dd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
Ik had gister gisteren een trouwerij van vrienden en kreeg tijdens het feest de kans om een EOS 350D te gebruiken. Heb flink wat foto's gemaakt daar maar vind dit toch 1 van de meest geslaagde.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cN8R2lazwCzEbqo7TfwHLTOW/thumb.jpg
^klikbaar^ en ja hij is ietjes scheef, uit de hand genomen

Ben van plan ergens eind dit jaar mn eigen DSLR te kopen want ik vind dit toch echt veels te leuk om te doen. En dat maak ik ook eens foto's in een niet onderbelichte ruimte :P de keren hiervoor dat ik foto's maakte waren tijdens een LAN :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: Bij je tweede foto vind ik de zon te prominent en dus storend. Je silhouet foto vind ik wel grappig.
@LordMithril: Het is een kiekje, niet echt meer dan dat.
Hier een plaatje van mij, een van de eerste foto's met mijn nieuwe camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3121/2875044061_e8c82159b5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
please, niet elke foto waar 't zwart dicht zit is een HDR kandidaat. Dat HDR verpest 90% van alle fotos die 't aanraakt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik was vanmiddag een wandeling aan het maken toen ik een camataranrace op het IJ tegenkwam:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/DSC_8394.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Laatst online: 11-09 20:20
Gisteren flink wat foto's gemaakt bij de Hellendoorn Rally 2008.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2877113564_db533f1579.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Een poging om wat meer commentaar in dit topic te krijgen ipv alleen mensen die foto's posten en anderen niet helpen:

@Nedra: mooie kleuren, maar de zon en lucht komen heel kunstmatig op mij over. Ik zou'm denk ik in de breedte nemen.
@LordMithril: al gezegd: ik vind het ook niet veel meer dan een kiekje (al komt er een gezellige sfeer over met die kleuren) en het rechtdraaien is zo gedaan!
@Oneindividual: Wat lijkt me dat een geweldig uitzicht om in het echt mee te maken! Foto vind ik echter iets minder: bergtoppen aan de bovenkant lijken beetje ongelukkig afgesneden, en jammer dat de rotsen in de verte erg donker zijn (maar daar kan je denk ik weinig aan doen) Verder mooie diepte; die rotslijn trekt je wel leuk naar de persoon op de voorgrond.
@Sjaak_afhaak: Tjah, beetje saaie feitelijke voorstelling van de boten en de achtergrond: ik vind 'm niet spannend: waren ze wel aan het racen? Kan misschien ook aan de grauwe/saaie kleuren liggen.
@SymenGT: Mooi gepanned, dat wil ik ook nog eens leren. Mooie kleuren van de auto ook. Het moment kon misschien wat beter: nu staat de auto zo raar op z'n wielen (net een hobbeltje gehad?). En het paaltje stoort.

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
@LordMithril: sluit me aan bij OneIndividual en Thorin
@OneIndividual: ik zou ook een ander standpunt hebben genomen zodat je de toppen van de bergen nog op de plaat hebt staan, maar opzich heeft deze foto ook wel iets aparts.
@SymenGT: de kleuren van die auto zijn inderdaad mooi tegen die achtergrond, maar ik vind dat paaltje ook enigszins storen.

Update: iets donkerder gemaakt op advies van Sensei_D
Gisteren in het bos geschoten met mijn nieuwe EOS 450D (mijn eerste DSLR) .
Afbeeldingslocatie: http://www.iown.nl/photography/images/20080921135447_walking.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TutanRamon op 22-09-2008 13:56 ]

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@tutanramon: jammer van de mensen op de achtergrond, niet echt spannend ook.
@symengt: Ik vind 'm lekker qua kleur en beweging. Stom van dat paaltje - echt storen doet het mij niet.
@oneindividual: Leuke pic maar zoals hierboven al gezegd - vanuit een ander standpunt was ie waarschijnlijk nog beter geweest.

Ben zaterdag eens wat gaan schieten op de kermis (was er toch met de kids)
Ik vond het persoonlijk niet gemakkelijk om én licht én kleur én beweging goed te krijgen. AF/lichtmeting op de cam gingen beserk. Wat me opvalt is dat AF het vooral bijzonder moeilijk heeft bij overvloedig gebruik van blacklights.

Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.com/got/kermis.png
http://www.iworxmedia.com/kermis/

kleurtjes komen ook niet mooi uit na de conversie in jpg. Straks nog eens opnieuw doen.

[ Voor 34% gewijzigd door iworx op 22-09-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
@SymenGT: Erg nice. De kleuren vind ik erg mooi en ik vind het moment juist wel leuk; zo net door zijn achterwielen zakkend. Paaltje is wel jammer, maar voor mij niet heel erg storend.

@TutanRamon: Ik vind hem vooral erg licht, terwijl ik dat idee normaal niet heb bij bossen. Misschien wat nabewerken anders?

Een tijdje terug zag ik dit vanuit mijn appartement;
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3083/2875740511_5af92f8320.jpg
16:9 is idd beter!

Zonder nabewerking verder; vond dat hier zelf niet nodig. Alleen die flare(?) had ik wel weg kunnen poetsen zie ik net.

[ Voor 8% gewijzigd door Sensei_D op 22-09-2008 18:01 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
LordMithril schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:03:
Ik had gister gisteren een trouwerij van vrienden en kreeg tijdens het feest de kans om een EOS 350D te gebruiken. Heb flink wat foto's gemaakt daar maar vind dit toch 1 van de meest geslaagde.

[afbeelding]
^klikbaar^ en ja hij is ietjes scheef, uit de hand genomen

Ben van plan ergens eind dit jaar mn eigen DSLR te kopen want ik vind dit toch echt veels te leuk om te doen. En dat maak ik ook eens foto's in een niet onderbelichte ruimte :P de keren hiervoor dat ik foto's maakte waren tijdens een LAN :P
Dat is toch het Proveniershuis in Schiedam?

Wat betreft de foto sluit ik me aan bij bovenstaande reacties, leuk om te spelen met een dslr, maar verder niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

TutanRamon schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:35:
Update: iets donkerder gemaakt op advies van Sensei_D
Gisteren in het bos geschoten met mijn nieuwe EOS 450D (mijn eerste DSLR) .
[afbeelding]
Stuk beter :P

[ Voor 34% gewijzigd door Japie.G op 22-09-2008 13:30 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

@ TutanRamon: voor een landschapsfoto mis ik lijn en mooie belichting.
@ iworx: leuk om te zien dat je zoveel verschillende dingen probeert. Ik vind de foto zelf niet zo sprekend, het moment karretje op de voorgrond trekt erg de aandacht als zijnde onderwerp maar er valt niet veel aan te zien
@ Sensei_D: Ik zou proberen na bewerken en wat meer punch te geven.

Plaatje tijdens mijn vakantie geschoten. "zonsopkomst". 06.30 nest uit, maar helaas alleen maar mist. Vind de sfeer echter wel spannend.
Persoon links op de voorgrond kan ik er eventueel nog afcroppen of wegeditten. Meer fotos op:
http://www.flickr.com/pho...N05/show/with/2864425917/

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3170/2813963724_e4e2441eba.jpg?v=0

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind de sfeer op zich leuk, wel vind ik de foto net iets te wazig (wat je ongetwijveld ietsbeter kan shoppen).
De vignetering had je beter achterwege kunnen laten denk ik.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@Sensei_D, erg nice! Vindt dat er wel nog best iets van de onderkant af zou mogen! Zou het overigens ook goed doen in 16:9 verhouding, gok ik zo!

@C4M1: Ik ga helemaal mee met qadn, net iesje te wazig en teveel vignettering maar een fantastische sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik heb het origineel er nog even bijgepakt, maar die was eigenlijk nog waziger. Het was echt enorm mistig, de fotos zijn geschoten op 3000+ meter. Ik heb toen slechts een paar foto's gemaakt om het vroege opstaan niet helemaal tevergeefs te laten zijn. Is het groot iets beter?
http://www.flickr.com/pho...0@N05/2813963724/sizes/o/

Ter illustratie een andere pic, zelfde locatie, alleen de avond ervoor. Je vind jezelf op deze Boeddhistische berg vaak boven de wolken, welk ook wel als de "sea of clouds" worden aangeduid.
De vignetting vind ik op dit moment zelf erg mooi, maar dat is misschien een fase :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3177/2813110611_9c6328a13c.jpg?v=0
groot: http://farm4.static.flick...13110611_4cfd78069d_o.jpg

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de comments, ik kan me er wel in vinden. Bovenaan de foto zat aanvankelijk wel een klein randje lucht. Maar het was zo klein dat ik het maar lullig vond staan en het eraf gesneden heb.
@ Sjaak_afhaak: Geen spannende plaat qua onderwerp en compositie, doet me neit zoveel.
@SymenGT: nejtes gepanned en mooie kleuren. Inderdaad jammer van dat paaltje
@TutanRamon: Sorry, ik vind het niks. Niet echt een bijzonder onderwerp.
@iworx: leuke dynamische foto. Kleuren en beweging zijn goed. Zet de kermissfeer goed neer
@Sensei_D: mooie kleuren en silhouet van de hijskraan. Flare vind ik niet zo storend
@C4M1: De eerste heeft wel wat mysterieus, alleen de vignettering vind ik storend, tweede vind ik niks

Hier nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3123/2875020957_0ccb477cfc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
niet helemaal lekker, maar wou hem toch even delen :)
nissan 350z @ timesquare NY

Afbeeldingslocatie: http://newyork.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/09/ny_2_wspaan-1-of-2.jpg

@ hierboven, lekkere diepte

[ Voor 8% gewijzigd door wilmocs op 22-09-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 21:33
wilmocs schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:37:

[afbeelding]

Toch wel netjes hoor, ik krijg er een beetje een Tokio Drift gevoel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31

[afbeelding]

Ik vind hem wel lekker hoor ;) . Zal misschien niet helemaal scherp zijn, maar de kleurtjes zijn wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

[afbeelding]

De kleurtjes zijn inderdaad wel vet maar naar mijn idee toch iets te roze, die auto is eigenlijk wit toch? Probeer eens dat witte eruit te krijgen met je nabewerking, misschien dat hij er dan nog wat meer uit springt. Dan nemen we het voor lief dat 'ie niet helemaal scherp is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Erg coole foto! Zoals hierboven al gezegd word: geeft een echt Tokio New York Drift gevoel! 8)
Foto lijkt me wel ietwat off-colour, tenzij de auto zelf echt rosig/paars is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een gave foto, misschien komt die vage kleur wel van de tonnen aan reclameborden daar? 8)

@ OneIndividual, ben benieuwd naar je EXIF en gear.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
mja, als ik de kleurtjes aanpas word ie er niet mooier op... denk dat het grotendeels komt door reflecties... check me daily-blog voor de plaat in het z/w... vind ik persoonlijk nog een stukje vetter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik eerlijk gezegd ook nog mooier dan met kleur...

Staat overigens nog wel meer mooi materiaal op, ga ik in de gaten houden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eduarduslee: Fujifilm finepix S9600, EXIF(klikkerdeklik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@wilmocs: Je had het zelf al gezien , niet helemaal lekker.
Jammer dat de wagen er niet strak opstaat, want met achtergrond brengt het toch een lekker sfeertje met zich mee

@sensei_d: Vind de plaat toch wel erg lekker wegkijken , heb ook eens zon soortgelijke plaat gemaakt , kun je terugvinden in mijn flickr

@individualone: sjieke plaat. denk dat een z/w conversie hier wel juiste keuze is geweest. in kleur had ie denk ik te druk geweest.

Eentje van mij:
Balkonnetje van apartementje in spanje(lleida)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3284/2882617772_ddd27d09dd.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door degroot op 23-09-2008 23:32 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nice shot wilmocs.

Was wat aan de wandel in de stad en zag deze oude man tussen de rozen in slaapgevallen. Met die tekst op de muur vond ik dit wel heel aandoenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/corentillywesterman/SNlfaGsWmuI/AAAAAAAAAX4/BAJb2hxv1v8/s512/DSCF0885.JPG

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
@Falcon, van de foto valt het niet zo op dat hij slaapt, ook een beetje druk mar al die bloemen...

Nog een bloemetje van mij, nabewerkt in LR:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3287/2884469891_9a9f9f97f1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door eth0 op 25-09-2008 18:31 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
eth0 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:29:
Nog een bloemetje van mij, nabewerkt in LR:
[afbeelding]
Mag ik mijn mening onverbloemd weergeven? Ik vind de achtergrond spuuglelijk, zowel door de overgebleven strepen/vegen als door de extreme zwarting. De bloem zelf lijkt niet helemaal scherp en overbelicht en is bovendien plompverloren in het midden geplaatst. Hier valt nog veel te verbeteren imho. Sorry, leuker kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Toff schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:22:
[...]

Mag ik mijn mening onverbloemd weergeven? Ik vind de achtergrond spuuglelijk, zowel door de overgebleven strepen/vegen als door de extreme zwarting. De bloem zelf lijkt niet helemaal scherp en overbelicht en is bovendien plompverloren in het midden geplaatst. Hier valt nog veel te verbeteren imho. Sorry, leuker kan ik het niet maken.
't is mijn fotootje niet ~ maar dit is een testcase topic en je comments zijn behoorlijk harsh. Ik vermoed trouwens dat je -of een nieuwe monitor -of een brilletje nodig hebt. 't is een wat kort DoF, maar de meeldraden zijn bv. haarscherp.

Die strepen en vegen lijken mij andere bloemmetjes die wat verder weg staan en over de zwarting ben ik ook niet wild enthousiast, maar dat is persoonlijke smaak en die draagt in deze weinig bij aan de bespreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Je mag je mening onverbloemd weergeven, het gaat tenslotte over een bloempje :p maar das jou mening...

Hier het orgineel, ik heb juist vignetting toegepast bij de eerste bewerkte foto om de zwarte stukken te verbergen, die in het orgineel zitten...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3224/2888126445_fb61fbc2f4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Die is wel veel frisser, zachter en heeft een mooier bokeh.
Dat bloempje onderin is nog jammer maar ik vind hem stukken beter dan je bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ eth0: Inderdaad al een stuk beter! Dat stukje bloem onderaan, dat had van mij best helemaal in beeld gemogen, blaadje erbij ofzo, dan had ik nooit "plompverloren" geschreven, dan had er een logische opbouw in je foto gezeten. Nu kan je hem beter wegshoppen. Die achtergrond kan met weinig moeite "mooi vaag" gemaakt worden en ik maak me sterk dat die donkere delen ook nog wel aan te passen zijn, maar dan kom je misschien op[ het punt dat je de foto beter kan overmaken. Eigenlijk stoort dit beetje zwart (mij) een stuk minder dan die vignettering en ik vind vooral de kleur van het origineel 100x prettiger om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3235/2889979521_5125ec2f5e_b.jpg

Sinds een paar dagen een nieuwe camera (Nikon D40) en na een beetje spelen, kwam ik hiermee.
De bloem zelf vind ik niet echt bijzonder, maar vond zelf de kleuren mooi gelukt.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Remy!!!!:

Leuke foto, maar het had in mijn ogen mooier geweest als er niet zoveel schaduw op je onderwerp was. Dan waren de kleuren er nog beter uitgekomen.Je kunt de volgende keer proberen om de zon pal in je rug te hebben, of gebruik te maken van wolken voor een meer diffuus licht.

Ik heb afgelopen zaterdag op een boerderij ook een foto gemaakt die ik best plezierig vind kijken. Nu zijn dieren helemaal niet m'n ding om te fotograferen, maar het verbreden van je horizon kan nooit kwaad.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/2892952870_c2c9a77204.jpg

(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Falcon: Ik vind hem te druk ... de aandacht wordt niet gevestigd op de man.

eth0: Volledig eens met Toff.

Remy!!!!: Compositie vind ik niet mooi. De achtergrond steken ineens een paar grassprieten uit en de bloem is niet voldoende helder, een flits zou het niet mooi maken maar even een wit A4 kartonnetje het object meer verlichten zou zeker helpen (er zijn ook duurdere oplossingen).

mcdronkz: Fantastische kleuren, dat heb je met de avondzon mooi zacht licht. Zeker een geslaagde foto! Kwa compositie had ik de schaduw nog iets meer deel laten uitmaken van de foto (kip ietsie naar rechts) en ook het grazen wat meer willen benadrukken door iets meer voor grond te laten zien (kip ook ietsie naar boven) maar goed dat zou mijn compositie zijn.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Ik weet dat de titel SOLO is, maar uit de 220 foto's vond ik deze 4 toch echt het mooiste en kon verder niet kiezen.
Een dagje naar Blijdorp geweest en hieronder dus het resultaat.
Alle foto's gemaakt met een 450D en 18-55 IS, alleen de foto van de hyena is met een Sigma 70-300 gemaakt die ik op dat moment even geleend had.
Nabewerking gedaan in LR2, want zoals bekend heeft de 450D nog wel eens wat witbalans problemen, vandaar dat ik alles ook in RAW had geschoten.
Eerste serieuze test voor mij en m'n dSLR, dus kritiek is altijd welkom.

als je het weet moet je of kiezen of een test/showcase aanmaken

Edit: Ik merk net dat de foto's er wat 'flets' uitzien, maar dit is waarschijnlijk aan Picasa te danken, offline zien ze er contrastrijker uit. heel vreemd..

[ Voor 44% gewijzigd door een moderator op 29-09-2008 18:28 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07-2024

Melelie

It's Playtime

eth0: Mooie bloem, vind alleen het origineel mooier
mcdronkz: Coole DOF, maar de kip is wel een beetje centraal in de foto

Hier mijn eerste poging tot nachtfotografie:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3013/2899089793_97eaf2f1f8_o.jpg

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind je belichting erg netjes gelukt, De foto zelf verder niet heel boeiend.
Trouwens je hebt zo te zien een waterdruppel op je lens (kleine flare links).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie

Melelie

It's Playtime

thanx! Idd een beetje lens flare, ik zie het nu ook. Het was namelijk droog dus het kan geen regendruppel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:57
@Melelie, heb je ook nog een mooie grote versie.... De nachtelijke sfeer is zo goed dat ik heimwee krijg naar mijn nachtelijke dwaaluurtjes op weg naar de folkinge... :9

@Melelie, thx (apple size 1920x1200) mag ook hoor, ik doe vast een dansje *O* :$

[ Voor 20% gewijzigd door MetalBM op 29-09-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie

Melelie

It's Playtime

Dank je, hier vind je een grotere versie: klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@McDronkz: Kleurtjes! Kip! Ik ga mee met hamsteg.

@Melelie: Goed belicht, heb een tijdje geleden ook een foto daar gemaakt maar volgens mij was die minder als deze. Prima, alleen jammer van het fietslicht maar dat is vaak onmogelijk op de vismarkt.

Ligt het aan mij of krijgen jullie ook alweer een verlangen naar de zomer bij deze plaat?

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/250t5qg.jpg
klikbaar
Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.