Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Bij deze mijn bijdrage over de bovenstaande foto's en eentje van mijzelf:

Kindje met lepel:

Aardige foto, inderdaad naar mijn smaak ook meer een familie kiekje. Beetje fletse foto, niet echt kleuren of een blik die eruit springt. Tevens vind ik het schort nogal veel aandacht opeisen omdat het ten opzichte van de rest van de foto, veel licht vangt.

Gravertjes:

Mooie rits van graverts, ook mooi dat ze allemaal rood zijn. Beetje schaduwval voor de gravers is ook een leuk detail. Een beetje het idee van een leger dat in formatie staat. Leuk en apart onderwerp.

Schrijver:

Jammer dat het gezicht ook helemaal kleurloos is gebleven. Wat kleur had van mij gemogen. Naar mijn mening zijn het kaarsje en de pijn allebei middelen om in het donker te schrijver. De schrijver zelf is hier ook een essentieel onderdeel. Daarnaast heeft het nu hele witte gezicht mij het idee dat de persoon ziek is, een beetje een creepy indruk. Die indruk vind ik dan weer niet passen bij het idee van een boek schrijven. Technisch een leuke foto, zwart-wit met 1 kleur, maar gezien het onderwerp komt hij bij mij niet helemaal lekker over.

Hier dan ook mijn bijdrage. Deze foto is gemaakt op Madeira op weg naar de Puico Ruivo (ik keek achter me tijdens het wandelen). Ik vond flare wel mooi op deze foto, bijna helemaal vertikaal en de mooie opkomende bewolking erachter.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3123/2764795621_e0660080f9.jpg

De foto is gemaakt met een Tokina 28-70 F2.8 op een Pentax K10D.

[ Voor 37% gewijzigd door Gizzy op 29-08-2008 15:30 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gizzy
allereerst bedankt voor de gedetailleerde commentaar op mijn post.
Als ik jouw foto zie dan zie ik daar heel veel potentieel in. Ik weet niet in hoeverre deze nabewerkt is maar met enige tweaks in PS zullen wat details denk ik ebter tot hun recht komen. Zoals de contrast en structuur in de wolken. en wellicht is het ook iets mooier als ook het pad wat meer verlicht zou worden. Ook dat kan nog in PS.

Als ik je foto zie, dan vraag ik me ook meteen af hoe dit in HDR eruit zou zien. dat zou heel mooi zijn denk ik. Als je deze foto in RAW hebt dan kun je makkelijk HDR van maken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pmx, het selectieve kleurgebruik in de deze foto doet mij ook erg weinig, er is gewoonweg geen reden toe en het maakt de foto er zeker niet beter op. Voor de rest had ik de belichting iets subtieler gezien, iets meer belicht. Nu zijn de belichte delen (zijn gezicht, gedeelte v/h boek etc.) tevens nogal uitgebeten. Het idee is leuk maar de uitvoering had beter gekund.

Gizzy, toevallig ben ik daar ook geweest deze zomer, werkelijk schitterend daarboven! Wat ik vooral jammer vindt aan jouw foto - en die verwachtte je waarschijnlijk wel al - de voorgrond is erg onderbelicht. Niet vreemd natuurlijk aangezien je recht in de zon fotografeert. Zoals Pmx al voorstelde kun je er nog wat aan doen in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
BlaTieBla schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:50:
@tonysettanta: deze foto kan behoorlijk opknappen door wat nabewerking er op te doen. op dit moment vind ik het niet meer dan een bloem op asfalt.
De gekozen titel zou van toepassing zijn als er nog meer onkruid/bloemen te zien zou zijn op het asfalt.

@polthemol: Ik kwam die dingen tegen op de chinese muur. Geen idee waarom ze daar hingen (ik begreep wel meer dingen niet van die Chinezen.
[afbeelding]
Het symbolisme van dat hart en die sloten vind ik in ieder geval wel sprekend.

@nedra: alleen het feit dat mensen de discipline hebben om zo'n 365 dagen project te starten....
Het zwart onder de kin is wel wat overheersend voor de rest niets mis mee.
@ Bla Tie Bla, zou je misschien er eens wat bewerking op los kunnen laten? ;)
dan kan ik eens zien wat zon bewerking met een foto kan doen.
dat ene bloemetje in die berg gesloten asfalt vond ik nou net zo apart
want er groeit nl normaal niet zoveel in asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs36/300W/i/2008/242/a/e/Agfa_Billy_Clack_by_Obscurus86.jpg

Link naar grote versie op DA

Agfa Billy Clack uit 1938-1940 (beste datum die ik tot nu toe kon vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 21:20
Mooie foto's hierboven!

Die van Nedra vind ik ook érg gaaf. _/-\o_
Ook de foto van de_bastaard vind ik een mooie sfeer hebben.

Nu net even in de achtertuin een snelle foto gemaakt van mijn nieuwe combi:
Canon 30D met Sigma 18-50mm f/2.8 :) Foto op 50mm met f/2.8 ook.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/tweakers_klein.jpg

(Natuurlijk klikbaar)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:01:
Mooie foto's hierboven!

Die van Nedra vind ik ook érg gaaf. _/-\o_
Ook de foto van de_bastaard vind ik een mooie sfeer hebben.

Nu net even in de achtertuin een snelle foto gemaakt van mijn nieuwe combi:
Canon 30D met Sigma 18-50mm f/2.8 :) Foto op 50mm met f/2.8 ook.

[afbeelding]

(Natuurlijk klikbaar)
Mooie plaat, waarom heb je die niet in het showcase topic geplaatst? De druifjes(?) hadden iets meer zonlicht mogen vangen met een reflector oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Sallin op 30-08-2008 12:57 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Mooie plaat, en die DOF past er goed bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Laatst online: 04-09 21:20
Bedankt. :)
@Sallin: Dacht zelf dat er wel wat te verbeteren zou zijn, daarom eerst maar lekker in het testcase topic! Iets meer zonlicht was misschien wat mooier geweest ja, het zijn trouwens kleine besjes.

@De_Bastaard: Bedankt. ;) Ik heb er ook eentje gemaakt met f/4 en die vind ik inderdaad minder mooi.

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Gisteren voor het eerst eens met RAW geschoten en in lightroom ontwikkeld.
Ik heb de A-Dept stand gebruikt en toch is het niet mooi scherp
Graag wat tips of pointers over hoe ik het beter had gedaan
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3249/2814324863_35a922d2f6.jpg
Large => http://farm4.static.flick...14324863_35a922d2f6_b.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door BakkerBolletje op 31-08-2008 21:13 ]

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

Japie.G

Colour Classic

RoyPieters schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:03:
Ik heb de A-Dept stand gebruikt en toch is het niet mooi scherp
Graag wat tips of pointers over hoe ik het beter had gedaan
[afbeelding]
over scherpte; geen a-depth gebruiken, zelf een focuspunt kiezen, mikken en shoot :P

Al oogt de foto op mijn scherm hier aardig scherp, maar ik kijk momenteel op een TV met dus een lage reso. Eventueel in de post-proc nog wat sharpening toepassen. In lightroom de landscape-preset voor sharpening voldoet meestal erg goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Japie.G op 30-08-2008 21:38 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RoyPieters schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:03:
Over de scherpte is weinig te zeggen op dit formaat. De A-Dept stand ken ik niet maar elke stand heeft licht en niet te veel beweging nodig ;).

Ik denk wel dat je beter je onderwerp wat naar rechts had kunnen plaatsen om daarmee ook de elektriciteitsmast kwijt te raken.
Ook in de nabewerking had je de contrasten iets kunnen versterken om zo een minder vlakke foto te krijgen. Speel eens met de exposure settings binnen Lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@NeoMatrix: Beetje saaie compo, maar een leuk onderwerp wel! Mooie z/w ook.
@Neophyte: Heel mooie plaat, de DOF is echt fijn, inderdaad.
@Roy: Eens met de commentaar hierboven, die elektriciteitsmast had er niet moeten staan, dan was het al veel beter. Over scherpte valt overigens inderdaad weinig te zeggen op deze afmetingen.

Goed, eentje van mij die niet in mijn testcase paste, maar wel op dezelfde "trip" is genomen:

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/averbode/009b.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
geveltjes in vlissingen, ze hebben hier alleen de gevels laten staan de rest erachter is gesloopt vond het een leuk object met de schapen wolkjes erboven graag commentaar.Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/6967/dscf4900xl7.png[

[ Voor 51% gewijzigd door tonysettanta op 31-08-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@royPieters , zoals de rest al zei , op dit formaat valt weinig over scherpte te zeggen.
Zo oogt de plaat wel lekker strak.

@tonySettana:
Ik vind dat de lucht iets te veel overheerst , had liever wat meer gevel gezien.

@tomSwimmen:
Plaat is leuk , maar komt hier nogal korrelig over.
Ook iets aan de donkere kant op sommige plekken, maar dat voegt misschien weer wel iets toe.

Gisteren geschoten met 350D+kitlens , en daarna door LR gehaald om de plaat iets scherper te maken.
Wil voornamelijk veel trikes gaan fotograferen.

Heb ook voor het eerst wat met panning gespeelt, ik dacht dat er een soort verzamel topic was voor autorace/circuit fotos(misschien iemand)? als ik die gevonden heb zal ik die plaat daar wel posten.

Groot in mijn flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3002/2812885215_acd3a5de2c.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door degroot op 31-08-2008 19:49 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
djengizz schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

Ik denk wel dat je beter je onderwerp wat naar rechts had kunnen plaatsen om daarmee ook de elektriciteitsmast kwijt te raken.
Had de mast speciaal laten staan zodat zichtbaar was waar die kabels vandaan kwamen.
Heb hem aangepast en link naar de large file bij gezet

@ Tom Zal wel aan mij liggen denk ik maar lijkt my vol ruis te zitten je plaatje
@ Tony ik had de camera iets meer naar links gericht zodat de 2 gevels gecentreerd stonden

[ Voor 6% gewijzigd door BakkerBolletje op 31-08-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
RoyPieters schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:48:
Had de mast speciaal laten staan zodat zichtbaar was waar die kabels vandaan kwamen.
Als de mast al weg is zijn de kabels makkelijk weg te shoppen.
Een andere reden om links ruimte te laten is dat je onderwerp naar links de foto inkijkt / beweegt. Het is dan over het algemeen een goed idee om juist daar ruimte open te laten in je pic zodat je een dynamischer plaatje krijgt.

edit:
Ik vind je nieuwe bewerking al beter. Wel zou ik nu ook nog de kabels wegshoppen. Je onderwerp rechts plaatsen is ook nog wel te doen maar dat wordt 'advanced sleutelen'.

[ Voor 14% gewijzigd door djengizz op 31-08-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@degroot: Ik zou hem wat donkerder maken de foto. Blacklevels omhoog etc. Hij is nu wel erg licht. Tevens valt een stuk links weg.

Van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3101/2814819900_5a8e366294.jpg
Onbewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

[...]
@ Tom Zal wel aan mij liggen denk ik maar lijkt my vol ruis te zitten je plaatje
Is ook zo. Was genomen op ISO100 en met de Powershot A40 is dat gelijk aan enorme hoeveelheden ruis.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
@ Degroot Zou als je trike's wil gaan fotograferen toch echt niet van frontaal schieten maar toch een beetje meer sideway's

@ Djengizz Heb geprobeerd met cloning tool in cs3 die kabels weg te shoppen maar ik krijg er steeds kabels onder dat gene wat ik weg gum 8)7 dus zal ik meer over moeten lezen op interweb
Heb wel nu het object rechts gezet, is dat beter zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
RoyPieters schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:16:

@ Djengizz Heb geprobeerd met cloning tool in cs3 die kabels weg te shoppen maar ik krijg er steeds kabels onder dat gene wat ik weg gum 8)7 dus zal ik meer over moeten lezen op interweb
Heb wel nu het object rechts gezet, is dat beter zo?
Kleine brush size gebruiken en eerst met Alt+klik een source point zetten voor je kloon brush. Elke nieuwe klik zonder alt begint een kopie vanuit je source point. Probeer dus dicht bij de kabel een source point te zetten om kleur verschillen in de lucht te voorkomen.
Als je moeite hebt om vlekken te voorkomen kun je ook proberen om de opacity van je brush te verlagen en er een paar keer overheen te gaan vanuit net iets andere source points.

Ik vind hem overigens zeker beter zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TomSwinnen: Imo lekkere plaat. Ik houd zelf wel van wat ruig & urban, het verduidelijkt ook meteen de huidige situatie daar. Ruis zit er inderdaad misschien onbedoeld op, maar het staat 'm wel!

@tonysettanta: Ik had graag de gevels in het 'geheel' er op zien staan. Naar mijn mening mis ik een stukje hoogtegevoel. Zoals de groot al zegt, iets minder lucht, wat meer gevels

@degroot: Het lijkt of het voorwiel van de trike wat scheef staat, waardoor hij er niet helemaal recht opstaat? Kijkend naar koplamp tov het derde remlicht bevestigd me dat. Verder wel een lekkere plaat, inderdaad alleen jammer dat het aan de linkerkant wat weg valt.

@koeljte: klein beetje door fotosoep halen? imo iets wat lichter en het contrast wat omhoog, om het gras er iets meer uit te laten springen..

Van mijn part een foto: Het is niet de origineelste, en jammer genoeg stond er ook een koe voor het zonlicht. Prikkeldraad heb ik expres laten zitten, om de lucht wat te 'breken'

Afbeeldingslocatie: http://www.pre67.nl/Foto/30082008/DSC_4257.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@Rovy: de herhaling op de foto doet het goed, maar voor de rest niet echt bijzonder. Het zou leuker zijn als je wat meer met de scherpte/diepte verhouding had gespeeld.

@PMX: Leuk! Mooie sfeer in deze foto maar ik vind het rode ietsje te rood/licht, dit overheerst in de foto en maakt de rest te donker. Ik weet niet zeker of het selectieve kleurgebruik iets toevoegt of dat hij in het zwart wit ook tof geweest zou zijn.

@Gizzy: Prachtige setting, jammer dat de flares wel erg groen worden naar onder toe. Vind de nabewerkte versie met de wat minder donkere voorgrond ook wel goed geslaagd!

@Neothematrix: Lekker nostalgisch! Het zwart/wit voegt hier echt wat toe aan de foto! De setting is ook perfect, de muren zien er op een of andere manier erg gedateerd uit!

@NeOpHyTe-NL: Erg mooie DOF! De besjes zijn erg scherp en mooi rond, dat met de ronde bokeh maakt het een erg mooie foto!

@Roypieters: Vondt de originele versie leuker! :X

@Tomswinnen: Mooie kleuren en mooie sfeer maar wel een rommelige foto! Ik weet niet precies waar ik naar kijk als ik deze foto zie.

@Tony: De wolkjes zijn erg leuk maar ik had toch wat meer gevel op de foto gezien. Nu is het half gevel half wolk!

@degroot: mooi ding maar een beetje krap gecropped! Ook lijken de kleuren een beetje flets, misschien wat nabewerking?

@Koeitje: Leuke foto, jammer dat ie z'n bek niet wat meer richting de camera spert maarja, je kan niet alles hebben he :)

@keq: Mooie kleuren en leuk fisheye effect! Jammer van de koe inderdaad :P. Prikkeldraad had van mij best weg gemogen trouwens, de kleuren zijn interessanter!

Crop van een zelfportret. Klikkedieklik voor groot op Flickr:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2268/2808614850_6dc4100f9b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nedra op 31-08-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ RoyPieters: Volgens mij heeft A-dep wel gewerkt, want zowel het jongetje als de elektriciteitsmast waren redelijk scherp (al blijft dat moeilijk oordelen op postzegelformaat). Het weghalen van die mast heeft de foto voor mij aleen maar minder gemaakt. Het alsnog wegshoppen van de hoogspanningslijnen? Kan je de foto beter overmaken met een grote diafragmaopening, maar dat is niet wat je wilde, neem ik aan, anders had je niet in A-dep geschoten?

@TomSwinnen: De "ruis" in deze foto lijkt me eerder het gevolg van (over)bewerking dan van een crappy ISO-100, tenzij je enorm hebt gecropt en vervolgens op 200% hebt "afgedrukt" hier.

@tonysettanta: De lucht die jij zo mooi vindt, ziet er bij mij ook overbewerkt uit. Het blauw zit vol met "dingetjes", ipv dat het een strak laken is. Met "degroot" had ik ook liever meer gevel en wat stoep gezien. Als je toch evenveel lucht wilt houden, zal je achteruit moeten stappen of meer groothoek moeten gebruiken. Kleurtjes van de gevels zijn wel lekker "onvlissings", meer Antilliaans.

@ degroot: Ik ga mee met de opmerkingen "te krap" en "te licht/flets". verder zou een grotere diafragmaopening de achtergrond wat minder storend kunnen maken.

@ Koeitje: Op groter formaat komt je foto iets beter uit de verf, maar als geheel vind ik hem wat donker c.q. onbestemd. De ruimte links leidt, hoewel het in de kijkrichting van de tijger is, af van het onderwerp. Daar kan wel iets vanaf imo. Toch jammer, dat hij niet naar je toe geeuwde.

@ keq: Grappige foto. Ik vind het prikkeldraad dan weer jammer, ook al omdat het wel heel duidelijk maakt dat je een extreme groothoek hebt gebruikt - alsof de koe niet genoeg weggeeft ;) Weglaten/shoppen/croppen of "recht" prikkeldraad dus imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@degroot: Ik ben het eens met het genoemde commentaar. Ook is de foto nèt niet recht van voren genomen, ook al was dat volgens mij wel jouw bedoeling. Ik vind het jammer dat het net niet recht genoeg is.

Zelf heb ik een poging tot een abstracte plaat gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/abstract.jpg

Of is de plaat net te saai?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-09-2008 09:16 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Leuke plaat en ik houd wel van het wat abstractere werk. Heb 1 puntje van kritiek die jouw foto imho een stuk minder maakt dan hij zou kunnen zijn, namelijk de onscherpte bovenin. Was alles scherp geweest dan is een superplaat.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:12:
Pmx, het selectieve kleurgebruik in de deze foto doet mij ook erg weinig, er is gewoonweg geen reden toe en het maakt de foto er zeker niet beter op. Voor de rest had ik de belichting iets subtieler gezien, iets meer belicht. Nu zijn de belichte delen (zijn gezicht, gedeelte v/h boek etc.) tevens nogal uitgebeten. Het idee is leuk maar de uitvoering had beter gekund.

Gizzy, toevallig ben ik daar ook geweest deze zomer, werkelijk schitterend daarboven! Wat ik vooral jammer vindt aan jouw foto - en die verwachtte je waarschijnlijk wel al - de voorgrond is erg onderbelicht. Niet vreemd natuurlijk aangezien je recht in de zon fotografeert. Zoals Pmx al voorstelde kun je er nog wat aan doen in Photoshop.
Zoals PMX al aangaf zal ik eens proberen om met behulp van dezelde RAW er een HDR van te brouwen. Wanneer mijn normale pc weer aan inet hangt, zal ik 'm eens posten. Alvast bedankt voor de opbouwende feedback.

offtopic
BTW Madeira was inderdaad heel gaaf. Via het adres van deze foto kan je ook terecht bij de andere platen van mijn vakantie op Madeira.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
[...]

@ Tony ik had de camera iets meer naar links gericht zodat de 2 gevels gecentreerd stonden
,
@ Roy Pieters @ de groot @ keq, jullie hebben helemaal gelijk, ik zal beter opletten met
het kaderen van de plaatjes, ik had de camera iets meer naar links, en iets meer moeten
laten zakken, dank voor het commentaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Allen: ik dank voor de kritiek, prikkeldraad is verwijderd
@Tony: Al doende leert men. Je moet je niet laten verleiden met het voorwiel dat recht staat, op een of andere manier zit er een kromming in. Ach, dingen komen vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit blaadje (+-4 cm) hing zo mooi in de zon aan wat spinrag:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2075/2817233261_d77d9c0a24.jpg

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ajhaverkamp schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:40:
Dit blaadje (+-4 cm) hing zo mooi in de zon aan wat spinrag:
[afbeelding]
Mooi! Dat zonlichtrandje maakt het net af :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
Hele mooi plaat, heb je hem in fotosoep met blur bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ iederen met reactie op mij:
ThnQ , zie nu inderdaad dat de trike er niet helemaal recht op staat.
Was wel mijn bedoeling, maar als ik inderdaad naar het 3e remlicht kijk zie je dat ie niet helemaal waterpas staat.
Hij was inderdaad erg krap gecropped aan de linker kant. en diafragma had inderdaad wel op een lagere waarde kunnen staan , ga proberen of ik het met photoshop nog wat kan aanpassen.

@ajhaverkamp:

Erg strakke plaat , onderwerp staat er zeer scherp op , en zelfs mooie lichtinval

[ Voor 10% gewijzigd door degroot op 01-09-2008 19:48 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RoyPieters schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:23:
Hele mooi plaat, heb je hem in fotosoep met blur bewerkt?
Nope, 300 f/4 power :) Achtergrond zat redelijk ver weg, dus blurt het fijn. Nabewerking is vrij minimaal (enkel LR 1.3 gebruikt). Nog wat voorbeeldjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

djengizz schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:34:
[...]
Die Jan van Gent is erg mooi.
Anderen zullen hun neus ervoor op houden :) :
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/2816405561_9dc20b5da3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Graag zou ik jullie commentaar vragen over onderstaande foto, genomen op de Hoge Veluwe.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3272/2818203545_d80dd64fdd.jpg

Door wat aanpassingen aan het origineel (o.a. levels en wat spelen met kleurtinten bij het zwart-wit maken) heb ik geprobeerd wat accent te leggen op de eenzame sfeer. Origineel is hier (Flickr) te vinden. Ik maak bewerk mijn foto's niet zo vaak, dus commentaar is van harte welkom!

[ Voor 16% gewijzigd door tijn.online op 01-09-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De boom staat te prominent in beeld om als eenzaam te kunnen worden bestempeld, vind ik.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tijn.online schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:43:
Graag zou ik jullie commentaar vragen over onderstaande foto, genomen op de Hoge Veluwe.

[afbeelding]

Door wat aanpassingen aan het origineel (o.a. levels en wat spelen met kleurtinten bij het zwart-wit maken) heb ik geprobeerd wat accent te leggen op de eenzame sfeer. Origineel is hier (Flickr) te vinden. Ik maak bewerk mijn foto's niet zo vaak, dus commentaar is van harte welkom!
Had 'm iets ruimer genomen. En wat vignetting zou 'm ook wel goed hebben gedaan denk ik. Niet onaardig maar ook niet mega boeiend (als het horizontaal was en wat wijdser zou het een mooie wallpaper zijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Om maar even mijn semi naamgenoot te imiteren:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/2819279940_6dbe33dba4.jpg
Een body om in te bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Hij is niet eens gespiegeld: nokiN....er zitten vlekken op de spiegel of waar je ook vanaf reflecteert, en je verwijst naar de verkeerde persoon! Het is een dodge_911!

dodge_911 (profiel)

Sorry, maar deze doet het echt niet als testcase ;)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Koeitje: ik ben gek op onbewerkte foto's ;) ziet er goed uit. Posterformaat ergens aan de muur, mooi shot.
keq: grin, ik vind het prikkeldraad wel leuk. Inderdaad jammer van de schaduw maar gewoon een lekker plaat waar je nog eens een tweede of derde keer naar kijkt.
Nedra: ik vind hem minder mooi als je eerste zelfportret. Dit is eigenlijk ook geen zelfportret maar een druppel water met een achtergrond.
Sjaak_Afhaak: ik vind hem inderdaad saai, was 'ie niet in kleur; het zwart-witte maakt hem extra saai? Verder is de foto aan de bovenkant in meerdere mate en aan de onderkant in mindere mate minder scherp.
ajhaverkamp: Niets aan veranderen, gewoon mooi.
tijn.online: Ik kan de vinger er niet opleggen maar de compositie is het niet. De kleuren plaat is naar mijn mening al beter maar de lucht is wel heel blauw (bewerkt? Filter?) maar ik denk dat ik hem landscape (over de lengte) had genomen. Het lijkt wel of de boom niet scherp is ... maar dat is moeilijk te zien met al die naalden.
Niky: Flits overheerst, spiegel is zeker niet schoon :*) camera is niet voldoende in beeld. Misschien een langer sluitertijd?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heli tijdens de aankomst van de sporters in het Olympisch stadion in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3010/2821906182_1b7436f486.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 15:14
Mijn eerste probeersel met een 450d en "scherptediepte"

Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id=114702

Shoot me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 11:27
[flauwmode] Afbeeldingslocatie: http://www.coffeecoffeeandmorecoffee.com/archives/shoot%20'em%20up%201.jpg

B) :Y) [/flauwmode]

heb er niet veel op aan te merken,niet een heel interessante foto, maar goed om mee te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp Schitterende foto's niets op aan te merken, afgezien van het feit dat die aap niet de mooiste thuis is :P
tijn.online Ik sluit me aan bij Sjaak_afhaak, eenzaamheid is niet hetgeen wat het bij mij ophaalt, maar losstaand wel een schitterende foto!
Niky Spijt me heel erg, maar deze foto doet mij erg weinig, niet offensief bedoeld maar volgens mij is dit ook een beetje de reden waarom dit in het zelfportrettentopic niet mag.
wacky160 Onderkant een beetje rommelig door het steigerwerk van de tribune maar voor de rest een leuke plaat. Misschien iets meer contrast of juist in kleur met goed uitspringende vlaggen bijvoorbeeld :)
the_nowhereman Welkom! Leuk dat je al vroeg aan het kijken bent naar de werking van scherptediepte en goed dat je niet direct je onderwerp in het midden zet! Hij kan wel wat nabewerking gebruiken zoals wat contrast en scherpte. Ik zou zeggen, blijven oefenen!
Amplified Dat is wel heeeel erg flauw :p Ik zou maar een tijdje in de dode zee gaan liggen ofzo 8)

Nou, ook maar eens een plaat van mij sinds laaaaange tijd...

Afbeeldingslocatie: http://www.eldsdigital.com/pub/Foto's/ZJO_Praha_05110708-170_res.jpg

Foto genomen in Praag tijdens een tournee, uiteraard graag commentaar en mocht er behoefte naar meer zijn heb ik dat nog wel, maar niet als serie maar meer losstaande foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
@eduarduslee: Mooi scherp en goeie kleuren maar het ontbreekt me een beetje aan spanning/onderwerp.
@the_nowhereman: Je DoF is wel heel kort genomen - hier wat groter F getal en zoals collega ^^ zegt - wat meer kleur en contrast.
@ajhaverkamp: nice! mooie kleuren, leuk concept en scherp.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3018/2828268121_75fe4745ce.jpg

Er zijn van die dagen dat ik naar het weekend verlang ...
Robbe vind het fun om tussen mam & pap te komen liggen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door iworx op 05-09-2008 11:47 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

restecp iworx!

prachtige plaat, gelijk op canvas en aan de muur vastlijmen! ;)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1

Schitterende foto, het plezier straalt er gewoon vanaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
@Ajhaverkanp
Weinig over te zeggen.. mooie macro, maar als ik dan toch kritiek moet geven denk ik dat de bokeh misschien iets meer kleuren mag bevatten, dan wordt hij dynamischer.

@Ajhaverkamp
leuke plaat, maar doet me weinig

@Tijn.online
Mooie plaat, technisch goed... maar misschien was het een mooiere plaat als je de stam kon isoleren van de rest van de boom. dan ziet het er een hoop gestructureerder uit. Ook vind ik de afgezaagde stronk niet heel charmant.

@niky
Leuk concept, maar al vaak gedaan. Ook een niet al te beste uitwerking... Een schone spiegel is wat mij betreft wel een vereiste als je zulke dingen doet. Ook is de gezichtsuitdrukking niet perfect en kon je het beter doen in de nabewerking

@wacky160
Leuke plaat, maar het doet mij persoonlijk niets om een apache (?) te zien bij een stadium, ook voelen de verhoudingen verkeerd aan.

@Thenowhereman
leuk voor een eerste keer, maar de bloem die neit helemaal scherp is trekt mij aandacht, en hij is niet helemaal scherp dus dat stoort.

@EduardusLee
Leuke foto, alleen wat rommelig. Hij heeft niet een vast geisoleerd onderwerp. misschien is het de tram, maar die zit eigenlijk weer vast aan de auto erachter. Misschien is het de persoon aan de linkerkant... Ik weet het niet.

@iworx
Hele mooie foto met heel mooie gezichtsuitdrukkingen. was beter in het showcasetopic geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Thnx voor de leuke comments.
Wist eigenlijk niet goed welke te posten. Dan maar allebei :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3105/2830785887_682a1264cc.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door iworx op 05-09-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iworx
Schitterende foto's, allebei!

@ajhaverkamp
Mooi man, heb je er nog over gedacht het spinragje te verwijderen zodat het lijkt alsof het een vallend herfstblad is?

Ok, nog een foto van mezelf dan. Niet echt bewust gemaakt maar sprong er toch wel uit vond ik:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/14myqtv.jpg

Genomen in Lyon, Place Bellecour. 400D, 10-22mm. Beetje gestoeid met levels en unsharp mask.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ik vind zelf het beeld iets te donker, en het contrast in de wolken tussen links (wit) en rechts (bijna zwart, met zelfs een beetje een groene zweem erover) is ook niet je van het.

sorry, voor mij is die niet een geweldige foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties mensen! misschien was mn foto ook iets gepaster binnen snapshotfotografie :)

Ben het met de laatste foto met Amplified eens, HDR was met deze plaat anders wel erg mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
@iworx: Mooie intieme, vrolijke plaat die eerste! Prima z-w en DOF doet het ook goed ook.

Verder vind ik de foto van tijn.online wel mooi. Ik hou wel van dat soort lege landschappen in mono. De harde schaduw links vind ik wel jammer, beter wat later of juist vroeger schieten met zo'n zonnig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
@iworx
mooie plaat, maar erg rommelig door de bekers (?) die in de weg zitten bij de spiegel. Maar die itdrukking is wel erg leuk :)

@8pack
het kan zijn dat ik de foto niet goed zie (niet gecalibreerde monitor) maar ik vind hem erg donker. Ook vind ik de compositie eigenlijk niks: Het standbeeld lijkt het onderwerp, maar je blik zoekt verder en kijkt naar de twee mensen die zitten en het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik twijfle over de uitsnede hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3257/2832258361_70d1ea027f.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
Erg veel ruimte die voor mij niets toevoegt, helemaal omdat 't de boel niet rustiger maakt. Ik zou 'm idd uitsnijden, het onderwerp komt anders er niet echt uit.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
^ agree with that. het is te onrustig, als het vlakke wanden zouden zijn zou miss wel kunnen (en als het nooduitgang bordje weg zou zijn :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto denken. Ik heb namelijk een aantal foto's gemaakt mijn afgelopen vakantie die ik voor mezelf (geen *slr camera) best goed gelukt vindt. Hieronder staat er een, ik ben benieuwd wat jullie er van denken, commentaar is uiteraard welkom.
Afbeeldingslocatie: http://thekip.nl/static/got/img_0504(small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
netjes, niet volledig scherp, maar dat zal waarschijnlijk aan de camera liggen. leuke kleurtjes, ik persoonlijk had het contrast iets hoger gezet (kan ook liggen aan mijn monitor)

maar over het algemeen een goed geslaagde foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:35:
Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto denken. Ik heb namelijk een aantal foto's gemaakt mijn afgelopen vakantie die ik voor mezelf (geen *slr camera) best goed gelukt vindt. Hieronder staat er een, ik ben benieuwd wat jullie er van denken, commentaar is uiteraard welkom.
[afbeelding]
Ik kan het niet goed zien op dit formaat maar volgens mij heb je niet op het goede punt scherpgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb nog niet zo lang een dslr en ben nog veel aan het uitproberen, maar ik vind de onderstaande foto wel aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qPMJtRaMiNkn6MmXpJ81o6nG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

RAJH schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:02:
Heb nog niet zo lang een dslr en ben nog veel aan het uitproberen, maar ik vind de onderstaande foto wel aardig gelukt.

[afbeelding]
De opzet is goed, ik had dat bankje liever aan de rechterkant gezien :)

Weer wat van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2jd58j8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
krijg meteen het SAW idee :P alleen dan zou het VEEL bloederiger moeten zijn :+

maar ik vin het een mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
^^^ yup, creepy

Ik wil ook nog wel meer zien van die ruimte (verder weg of wijder) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAJH schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:02:

[afbeelding]
hij is zeker goed gelukt :)

Alleen vind ik 'm wel iets aan de saaie kant. Een bankje in het groen is eigenlijk decor en daarin moet imho iets gebeuren want zo is het niet spannend. Ik mis het onderwerp. Iemand die daar iets doet. Achter het bankje in de verte staat, of erop zit. Ook iets simpels als een schep in de aarde voor het bankje zou het een stuk interessanter maken. Het bankje staat idd ook iets te ver naar links in het frame. Had ook best functioneel kunnen zijn, 'als' er aan de rechterkant ook iets gebeurd maar daar is alleen gras.

Bij de foto van Erasmo mis ik dat onderwerp in het decor niet, daarin zit het onderwerp al in het decor zelf. Een gewone badkamer zou niet spannend zijn maar deze zou zoals Amplified al opmerkt rechtstreeks uit een horrorfilm kunnen komen, het heeft iets onheilspellends. :)

mijn bijdrage

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v275/186/5/1113722266/n1113722266_30082955_4049.jpg

Genomen in Sanliurfa, in het zuid-oosten van Turkije dichtbij de syrische grens. ik baal er trouwens van dat ik niet net een minuut later een foto genomen had vanaf dezelfde plaats, toen was er een joch dat een flink pak slaag kreeg van een imam. We stonden er verbaasd bij te kijken, maar ik had die foto moeten nemen. Kans gemist :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
@erasmo: hij heeft wel wat. Concept wat verder uitgewerkt mag worden.
@Beathoven: vind het niet zo'n interessante plaat. Wat is je onderwerp? De man, die toren?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2161/2837470552_3c543d0a0d_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@herrick: enorm strak - mooi lijnenspel en leuke belichting.
@beathoven: ik volg @herrick - mis een beetje het onderwerp. Had je de focus op de toren erachter gelegd en die volledig in beeld genomen was het een veel betere plaat geweest denk ik. Standpunt mocht ook van iets lager.
@Erasmo: Lekker - duistere sfeer, je verwacht zo een axe-murderer.
@rajh: al wat hierboven gezegd werd - mocht meer kleur in - beetje meer verzadigd. 't was misschien leuk geweest moest je scherpgesteld hebben op de schaduw van de bank vanuit die hoek ipv. op de bank zelf.

Nog eentje van mij -

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3106/2836648523_3039f03d28.jpg

Jelle van Dael van Lasgo net voor ze het podium opging voor haar eerste showcase.
Tijdens de show (foto aangepast)
De volledige shoot & groter

[ Voor 4% gewijzigd door iworx op 08-09-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Herrick: Ik vind hem sfeer hebben, roept bij mij een soort 1984 gevoel op. Mooi. ik vind wel de man/wittevlek/eind tunnel iets te hoog in de foto liggen. Ik zou hem nog iets minder centraal willen zien, wordt de foto IMO sterker van.

Iworx: Foto vind ik nietszeggend, zwart-wit-conversie is mooi gedaan. Die mond open lijkt niet zo inteligent, terwijl die meid (gezien je flickr) zeker wel fotogeniek is ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
qadn schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:07:
Iworx: Foto vind ik nietszeggend, zwart-wit-conversie is mooi gedaan. Die mond open lijkt niet zo inteligent, terwijl die meid (gezien je flickr) zeker wel fotogeniek is ;)
Maar aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Dit vind ik een leuk shot, maar het moment kan iets beter denk ik.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdje geleden dat ik hier nog gepost heb, shame on me :) Even wat kritiek op de geposte prentjes:

@Ajhaverkamp: heel leuke detailfoto van een blaadje. De doorlichting van het zonlicht vind ik super. Aleen vind ik het jammer dat de DOF zo klein is. Je gaf namelijk zelf aan dat het blaadje aan wat spinrag ging, jammer dat niet echt te zien is. Ik dacht eerst dat het een vallend blad was..

@Ajhaverkamp: 2de pic... hmm zelfportret? leuke foto, maar word er niet warm van :)

@tijn.online: Je bewerking vind ik zeker niet slecht. Wel heb ik sterk het gevoel dat de foto naar links afhelt.. Ook stoort de lichte vignetting in de rechterbovenhoek me een beetje. Uw foto komt waarschijnlijk heel mooi uit als je deze op een zwarte achtergrond bekijkt. Ik voeg in dat geval meestal een zwarte rand toe om te showcasen :)

@wacky160: zwarte velden iets te donker, te weinig contrast. Wolken zou ik ook wat contrastrijker en lichter maken. Ik vind de foto op zich qua compositie zeker niet slecht

@the_nowhereman: bovenaan te sterk gecropt. onderaan stoort het afgeknipte bloemetje. Het linker bloemetje is verwelkt. Ik had in uw geval enkel een shot van de rechterbloem genomen en een betere uitsnede gekozen.DOF ook een stukje minder. Voila headshot ;)

@EduardusLee: Foto lijkt me niet echt scherp, waarschijnlijk sharpening in de nabewerking toegepast maar te vergeefs.. Wel qua compositie niet slecht!

@iworx: Voila, dergelijke foto's zorgen ervoor dat ik met veel plezier dit topic (af-en-toe) volg. zwart-wit contrast is perfect. Idem kader. DOF is op zich heel goed, wel heb ik het gevoel dat Robbe z'n haar het scherpst is. Had graag dezelfde scherpte op het gezichtje gezien :)

@iworx: 2de BWfoto. Deze vind ik en stuk minder geslaagd. Idee is leuk, maar door de zwart-wit conversie zag ik niet onmiddellijk naar wat ik keek. Als ik me enkel baseer op de 2 kids, zie ik terug een heel sterke BW foto van je

@8pack: Helaas te donker. Even nabewerken en herpost :)

@Wijnands: Knappe foto. Vind de kleuren heel mooi. Alhoewel dit vooral aan het kunstwerk te danken is ;) Op het eerste zicht is de ruimte nogal donker, maar mij stoort het niet omdat de aandacht nu volledig naar het kunstwerk wordt gericht. Wel volg ik Simon in het feit dat je ietsjes meer had mogen uitsnijden.

@thekip: Niet slecht. ikzelf had er wat meer kleurcontrast ingegooid. Als ik je een tip mag geven, probeer in het vervolg de bloem niet pal in het midden te fotograferen (google: gulden snede). Ik ben er zeker van dat je de volgende keer een nog mooier plaatje kan posten ;)

@RAJH: Grote fout! Zoals ook Erasmo aangaf. Altijd de lijnen van uw object volgen. De bank MOET rechts gekadreerd worden.

@Erasmo: Knappe scéne maar her en der zijn er zaken die me storen, bvb het plafond die vanuit het midden van de foto naar boven weg helt.. Door de tegeltjes zie je vervorming vooral links. Misschien wat te veel contrast. Ook ging ik de foto niet volledig ZW maken, maar eerder saturation zwaar veminderen maar kleuren behouden. Her en der detailkleurtje.. à la Saw :)

@Beathoven: Shoon.. wel spijtig dat de toren er niet volledig op staat. Links onder stoort het zwarte hoekje. Het deel van die paarse doek gaat verloren in het plaatje.

@Herrick: leuke compo! misschien wat te veel contrast?

@iworx: 3de BW foto. mooi, alleen iets te heldere vlakken op het lichaam van de blondinne.

Bij deze na lange tijd nog eentje van mij, één van m'n ~1000 vakantie foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/Em_france_small.jpg
(click voor grotere foto)

Nabewerking troef! poserend: mijn lieve, 5 maand zwangere schat in een leuk pitoresk straatje in Cannes te Frankrijk. Graag beoordelen op groter plaatje. Mijn bedoeling was vooral om mijn dame mooi in beeld te brengen. Heb nog een minder-vignetting-versie, maar deze krijgt m'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Nog maar eens een poging omdat ik zoveel leuke dingen zie hier!

@iworx: Weet niet zo heel goed waar ik naar kijk met die weerspiegeling maar ik vind em alsnog fantastisch!

@8pack: vindt het geen fantastische foto maar de wolkenpartij is wel heel erg fijn. De overgang van de wolken van licht naar donker vind ik zelf juist mooi, vindt alleen het standbeeld zelf iets te donker.

@wijnands, ik zou hem zelf croppen tot de eerste weerkaatsingen

@thekip: heel goed gelukt. Kleuren zijn mooi, niet helemaal scherp maar zoals eerder gezegd kan dat goed de camera zijn. Misschien tijd om over een dslr na te gaan denken? :P

@Rajh: mooie foto, geeft een sfeer van eenzaamheid. Vind zelf dat het bankje goed staat aan de linkerkant, geeft nog wat van de schaduw mee. Wel heb ik een gevoel dat deze foto een stuk gecropped is.

@Erasmo: Geniale foto! Angstaanjagend gewoon! Het donker/licht contrast is fantastisch en de compositie is ook erg mooi. Ben benieuwd wat er vanaf andere standpunten te zien is. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe het contrast op de tegels tot stand is gekomen, is dat gewoon viezigheid of door het licht? In ieder geval erg tof!

@beathoven, leuke compositie, jammer dat de toren er niet helemaal opstaat!

@Herrick: Prachtig contrast en mooie lijnen. Vind het een geslaagde foto! Weet er weinig aan toe te voegen!

@iworx: mooie foto, mooie dame! vindt het zwart/wit hier echt wat toevoegen aan de foto. Had ook de rest van de serie even bekeken, daar zal ze erg blij mee zijn denk ik.

@wouke: allereerst leuk dat je iedereen feedback geeft, dat wordt altijd gewaardeerd. Als tweede: erg mooie kleuren in deze foto en het contrast is ook erg mooi! Maar, je dametje gaat een beetje op in al het kleur en contrast geweld op de achtergrond. Er zou best wat meer van haar en wat minder van de achtergrond op mogen als je echt wilt dat zij er uit springt om het zo te zeggen. Ik zou kijken of je de foto nog ietsje kan croppen zodat zij wat meer naar voren komt. Al met al vind ik het wel een hele mooie foto

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3184/2836132710_6e37da81e5.jpg

Amsterdam in donkere tijden, klikkedieklik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: thx voor de commentaar! Kleine reactie: het blijft een vakantie shot, voor ons belangrijk dat de omgeving ook op de foto te zien is, vandaar geen crop. Voor mij valt ze nu al genoeg op want m'n voorkeur gaat nog steeds naar een blanco scéne :) Morgen post ik dergelijke shot.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Jammergenoeg mist er een zeepbel, maar ik ben wel tevreden over de gekleurde vlakken aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3001/2820560445_bb0f0eea71.jpg?v=0

wouke: misschien iets te donker, maar wel met lekkere kleuren, toch geen geen standaard vakantiealbum plaat.

nedra: het donkere heb je goed over weten te bregen, jammer dat je in de lucht goed ziet dat je een behoorlijk gecomprimeerde jpg hebt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
hand is iets te licht naar mijn gevoel. en voor de rest lekkere kleurtjes :D (alleen miss de paarse stoel :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@whisky: klikkedieklik voor groot, groter grootst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@commentaren hierboven
thx :)

en dslr, tja ik vind fotograferen wel leuk alleen buiten de vakantie komt er nooit wat van en dan is een dslr imho wel beetje overkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik was wat aan het spelen toen ik nog even moest wachten tijdens een bruiloftshoot.

Afbeeldingslocatie: http://vanderkelen.nl/images/JA.jpg

detail: de naam van de bruidegom begon met een 'J' en van de bruid met een 'A'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nedra: Ik heb er eigenlijk niet veel op aan te merken, zeer mooie omzetting naar zwart-wit. Kijkt lekker weg in ieder geval! ..als die zwaan nou ergens in het midden van de gracht had gezwommen was ie helemaal af geweest. Hij lijkt mij tevens een tikkeltje scheef staan..maar dat kan ook aan mij liggen ;)

WhiskyPhreak: Ik vind zijn hand heel ongemakkelijk overkomen, zo gedraaid. Inderdaad geen zeepbel haha, en dan blijven alleen de kleuren nog over om deze plaat interessant te maken, en die doen het voor mij persoonlijk niet echt.

Marco: Leuk detail, voegt zeker wat toe aan de plaat! Compositie is ook prima.

Vandaag geschoten op 't station. Gemaakt met mijn nieuwe 135L. Geen moment hoeven te twijfelen om niet wide-open te schieten (nja f/2.2 dan), zó scherp O+

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3273/2840463124_de9a579ddc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Laatst online: 10:54

Flydude

Mighty pirate

Een uitzichtpunt in de Ardennen. Het was geen geweldig weer, maar het leek me toch een aardige foto, vooral door het natuurlijke kader.

Afbeeldingslocatie: http://www.p142.nl/foto/testcase/uitzicht_ardennen.jpg

Toch vind ik hem wat flets, dus als iemand tips heeft...

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
belichting niet goed, horizon scheef, ik zou iets minder omlijsting nemen dus iets meer inzoomen, dit is het gewoon niet.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
ik zou inderdaad ook iets van de donkere bomen wegcroppen (vooral rechts)

@ron!n de horizon hoeft niet per se scheef te staan, aangezien deze foto in een heuvelachtig gebied is gemaakt (bomen staan ook niet altijd recht)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Laatst online: 10:54

Flydude

Mighty pirate

@ron!n: wat Frunz zegt, horizon is wat lastig hier.. Croppen is geen probleem (en daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen), maar zou je willen uitleggen wat je met de foute belichting bedoelt?

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:08:
@EduardusLee: Foto lijkt me niet echt scherp, waarschijnlijk sharpening in de nabewerking toegepast maar te vergeefs.. Wel qua compositie niet slecht!
Wouke, bedankt voor je commentaar! :) Ik denk eerlijk gezegd dat er in het verkleinen iets niet helemaal soepel is gegaan of dat ik juist daar geen sharpening heb toegepast, het origineel is in ieder geval ragscherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
@flydude: de lucht is wat uitgebeten en doorkijk is flets, dat de bomen wat donker zijn stoort me iets minder, omdat dat niet het onderwerp is waar je de focus op wilt leggen

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
EduardusLee, je avatar :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@WhiskyPhreak: Mooie kleuren, zalige bokeh en scherp. Die glimmende zeepbel met zonneschijn erin had je DoF om zeep geholpen denk ik. Nice one.

@marco: leuke compositie, leuke bokeh - jammer dat de beeldjes zo spiegelen, mat was mijn insziens leuker geweest (maar dat heb je niet te kiezen eh ;))

@royv: Scherp en 'er boenk op'. Ik was wel iets meer naar rechts gaan staan - kwestie van de man wat verder in beeld te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: Leuke pic, ben wel benieuwd naar de kleurversie. In uw BW versie zou ik de wolkjes wat meer contrast geven en lichter maken. En eventueel eens zien of er nog iets te redden valt bij die boompjes links onder, nogal zwart momenteel.

@WhiskyPhreak: thx, voor comment. Mja te donker, moet eens deftig m'n monitors calibreren. Thuis zag alles er netjes uit. Als ik de tijd vind om een album op te stellen, gebruik ik sowieso de normale-kleuren versie, de rest vliegt wel in een persoonlijke album :)
Uw foto vind ik kwa kleuren zeer sterk. Wel spijtig dat er inderdaad geen belletje te zien is. Persoonlijk plaats ik niet graag het object pal in het midden maar het stoort niet echt. Wel vind ik dat de hand een rare vorm aangeeft en wat overbelicht is tov de rest van de foto.

@Marco: haha, superknappe foto! Moest ik ooit trouwen zou ik blij zijn met zo'n foto in het album. Vind hem zeer origineel, vooral het verhaal achter de 'JA'. Verder geen opmerkingen, mooie DOF.

@Royv: Aardig goed gelukt. Vind hem één van de betere BW foto's die hier rijkelijk worden gepost. Gebied rechtsonder vind ik wat verloren gaan, ik had de man wat meer naar de hoek gekadreerd, hmm alhoewel eerder zelf rechts gaan staan een betere optie was aangezien de man rechtsop kijkt.

@Flydude: Dit is nu eens een ideale situatie om de kracht van RAW te testen :) Maak 2 foto versies, eentje waarbij het landschap mooi belicht is, en een tweede alles overbelichten zodanig dat de bomen beter uitkomen, want nu is alles 1 zwart vlak, vooral rechts. Dan in photoshop beiden op elkaar gooien en de rest kun je wel zelf aanvullen... Wat de compositie betreft, mij stoort het niet dat de horizon scheef is. Als ik zo de bomen bekijk, heb je wel redelijk recht gefotografeerd maar helt het gebied af. Ook vind ik het natuurlijk kader die je hebt gebruikt, veel te groot. In uw geval: inzoomen die handel! Probeer desnoods eens wat te croppen. Hopelijk heb je hier wat aan :)

Bij deze zoals gezegd een 2de foto, zonder m'n madam in kwestie. Tegen de regel in omhoog geschoten in een mooi straatje in het oude Nice te Frankrijk afgelopen zomer.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/Old_Nice_France.jpg
(aanklikken voor een bijkomende foto)

Opmerkingen welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
iworx schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:39:
@marco: leuke compositie, leuke bokeh ...
Is met de Tamron 17-50 2.8 gemaakt. Zeer goede lens voor wat je ervoor betaald.

• tonysettanta
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6299/afbeeldingdigifotosmunsvu6.png

[ Voor 13% gewijzigd door tonysettanta op 10-09-2008 19:07 ]

• BakkerBolletje
Kan aan mijn monitor liggen maar het groen "spat" er van af :)

Hahaha als dat van mest is wil ik dat die koe ook eens op mijn gazon komt .......

[ Voor 40% gewijzigd door BakkerBolletje op 10-09-2008 21:17 ]

• tonysettanta
RoyPieters schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:17:
Kan aan mijn monitor liggen maar het groen "spat" er van af :)
@ Roy Pieters, misschien te veel bemest dat groene gras? ;)
was mij ook wel opgevallen maar ik kan er weinig aan veranderen.
de kleur van de vogel is toch wel goed dacht ik
foto gemaakt in zoo Munster, iemand idee om welke vogel het gaat?
ben de naam vergeten.
Roy; ik zal eens kijken of ik de koe een keer langs kan sturen :*)
@ djengizz, het is inderdaad een secretarisvogel [sagittaris serpentarius] _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door tonysettanta op 11-09-2008 09:28 ]

• djengizz
  • Niet online
Volgens mij is het een secretarisvogel (roadrunner).

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 10-09-2008 20:48 . Reden: secretarisvogel klopt wel, maar dat is geen roadrunner ]

Verwijderd

@ royv; lekker sfeertje, lekker lensje!
@ Wouke; mooie plaat, kijkt lekker weg en goeie kleuren (is dat nou een fiets daar binnen? :P )
@ tonysettanta; ben het hier met roypieters eens dat de kleuren zelfs mijn karige notebookschermpje uit willen springen :p. Misschien met bewerking iets aan te doen?

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/10/1221078089-360.jpg

hopelijk is de bokeh een beetje geslaagd.
de eerste dag met de beercan op stap.
brand maar los.

[ Voor 45% gewijzigd door jejeh op 10-09-2008 22:54 ]

• Amplified
1: resize plx
2: erg roze,
ook vind ik het niet een enorm geslaagde foto, omdat er op de voorgrond een paar bloemetjes staan, en op de achtergrond dieren (zebra's zo tezien). Ik zou veel sneller de zebra's fotograferen, nu trekken ze de aandacht een beetje weg

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Wouter: erg mooie foto! Het is geen probleem om eens een keer naar boven te schieten :) Kun je de leek (of zij die nog niet veel ervaring met Photoshop/Gimp hebben) vertellen wat voor nabewerkingen je gedaan hebt? Ik wil dit soort zaken graag leren!

@royv: schitterende foto! Zwart-wit is heel erg mooi. Dat geeft deze foto heel veel sfeer. Goeie plaatsing, goeie DOF.

@Flydude: aardige foto. Ik ben het met de commentaren eens dat je misschien rechts iets meer zou moeten croppen. "Horizon" staat recht hoor, heuveltjes zijn niet recht. De bomen staan wel recht!

@tonysettanta: helder, scherp, mooie kleuren! Misschien iets meer van de kopveren links?!? Zijn net een tikje te veel gecropt/gemist daar.

@jejeh: ik moet toegeven dat ik niet weet wat je met de foto wilt. Verkeerde link?!?

@M a r c o: het extra feitje is erg leuk. Mooie foto, goeie sfeer en mag zeker in het trouw album :)

@WhiskeyPhreak: het is idd jammer van de zeepbel. Kleuren zijn mooi. Qua vlakken misschien toch op een 1/3e lijn zetten?!? Nu gaat mijn aandacht naar de lijnen die het hoofd met de twee achtergrond vlakken maakt.

@Nedra: erg lekker dreigende lucht. Misschien een iets van de onderkant en rechterkant croppen voor een 1/3e positie van de toren en in verhouding meer lucht, wat het onderwerp van je foto is...

Geen kiekje van mij deze keer...

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

@Jejeh: Lijkt een hoop mis te zijn gegaan. Enorme compressie (?) over de foto heen, nergens lijkt het überhaupt scherp. Daarnaast vind ik je opzet, idee, ook niet zo geslaagd. Zo te zien is het een dierentuinfoto, dan zou ik toch echt voor de dieren gaan.

Nog een wat oudere van mij, uit onze hoofdstad.
Afbeeldingslocatie: http://www.jensfotografie.nl/images/amsterdam/amsterdam%205.jpg

Serie van 17 foto's over Amsterdam.
Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.