Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
En het wordt een beetje gebruikt om te maskeren dat het, éigenlijk, gewoon geen krachtige foto is.TranceSetter schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:47:
HiDiT, die vignetting vind ik maar niks. Het haalt totaal het mooie uit de foto weg.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
@Wacky160: Mooie foto, misschien de 'muur' random het doorkijkje iets donkerder maken. Nu wordt m'n oog soms naar de muur in plaats van naar het doorkijkje getrokken.
@Redhero: Leuke foto, hij heeft een bepaalde uitstraling. Misschien leuk geweest om ook het onderwerp van de Japanse (?) fotografe erop te zetten, al weet ik niet of dat aan de uitstraling van de foto afbreuk doet.
@Saga_Envi: De foto geeft goed de snelheid weer die je wil aangeven, maar het onderwerp is niet helemaal scherp.
@Basje2001: Leuke compositie, alleen jammer dat de kar doorloopt in de brommer (?) aan de rechterkant
@Hidit: Ik mis een echt onderwerp in je foto en de nabewerking vind ik niet zo mooi. Verder wel de wolkenpartij mooi in beeld gekregen.
Mijn eigen foto is genomen tijdens mijn vakantie in Italië op de Monte Baldo. De EOS 400d daar eens flink uitgetest, maar voornamelijk nog geschoten met behulp van de auto functies. Helaas nog geen polarisatiefilter gekocht, maar ik wil toch weten wat jullie er van vinden. Al het commentaar is welkom.

Klik voor groter en misschien beter.
Verwijderd
Het was eigenlijk de eerste keer dat ik een weekendje weg ging met een spiegelreflex camera en heb ik, niet lettend op lijnen, doelen, etc. foto's gemaakt.
Het doel van die foto was de grauwe lucht met een klein plekje blauw (in de middle of no where), met het gerechtsgebouw (of wat het ook mag zijn).
Het grappige aan deze foto vind ik, dat de LED stoplichten net op groen springen, waardoor er bij 2 stoplichten 2 lampen aanstonden.

Foto die ik genomen heb tijdenens mijn vakantie op Rodos. Was er zelf wel blij mee, maar wat vinden jullie? (Het water had scherper gekunt)
[ Voor 6% gewijzigd door loser180 op 16-08-2008 17:43 ]
Jouw naam in onder mijn Post
Verwijderd
Wat wel goed is, is dat je het onderwerp niet in het centrum van de foto geplaatst hebt, wat je wel vaak bij (dieren)foto's ziet
@loser180: Wat je zelf al zegt, hij mag wat scherper. Daarnaast vind ik hem wat donker. Je had zeker geen satief bij de hand?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 17:59 ]

Gemaakt met een speedlite 430EX gebounced op het platform op een afstandje dmv een set cactus wireless triggers. Wat denken jullie er van?

Ff nog een snel plaatje van de semi-maansverduistering van afgelopen avond. Aantal verschillende belichtingen samengepakt, ziet er miz al best aardig uit, maar de grensjes boven in zijn toch wel lastig. Hele harde overgangen van normaal-belicht-naar-zwart en normaal-belicht naar wit, das lastig maskertjes tekenen.
Ook heb ik het gevoel dat de maan een beetje een eivorm heeft, maar schuiven met de verschillende layers maakte het niet echt beter...
Mooi, welk diafragma en welke lens heb je gebruikt? Exif is niet aanwezig.3V3RT schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:20:
[afbeelding]
Gemaakt met een speedlite 430EX gebounced op het platform op een afstandje dmv een set cactus wireless triggers. Wat denken jullie er van?
Ik had het diafragma denk ik iets meer dichtgeknepen zodat er net wat meer scherp werd.
Ps, waar heb je die Cactus triggers vandaan? Ik wil ook zo'n setje hebben maar kan niks vinden
ik heb deze foto geschoten met een canon 50mm1.8 lens met diafragma op, jawel,f/1.8sOid schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:22:
[...]
Mooi, welk diafragma en welke lens heb je gebruikt? Exif is niet aanwezig.
Ik had het diafragma denk ik iets meer dichtgeknepen zodat er net wat meer scherp werd.
offtopic:
Ps, waar heb je die Cactus triggers vandaan? Ik wil ook zo'n setje hebben maar kan niks vinden
Triggers komen hier vandaan : http://tinyurl.com/5aus58
Verwijderd
Nog eentje van de maansverduistering, had helaas sluierbewolking
(het is geen slechte of vieze lens
De kleur is NIET bijgewerkt in Photoshop (alleen scherpte en contrast)

edit: duidelijk gemaakt dat het om een maansverduistering (en niet de gewone maan) ging.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 17:55 ]
Thanks, ik zal eens kijken3V3RT schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:17:
[...]
ik heb deze foto geschoten met een canon 50mm1.8 lens met diafragma op, jawel,f/1.8
offtopic:
Triggers komen hier vandaan : http://tinyurl.com/5aus58
Heb je wel de witbalans aangepast? Ik heb de maan niet gezien de afgelopen dagen maar hij doet me wel een beetje té oranje aan.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:05:
Mooi Kheldar! Toen het zover was had ik teveel bewolking
Nog eentje van de maan, had helaas sluierbewolking (het is geen slechte of vieze lens)
De kleur is NIET bijgewerkt in Photoshop (alleen scherpte en contrast)
[afbeelding]
Er was afgelopen nacht een maansverduistering, waardoor hij oranje kleurde.sOid schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:57:
Heb je wel de witbalans aangepast? Ik heb de maan niet gezien de afgelopen dagen maar hij doet me wel een beetje té oranje aan.
Verwijderd
Maansverduistering gisteravondsOid schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:57:
[...]
Thanks, ik zal eens kijken
[...]
Heb je wel de witbalans aangepast? Ik heb de maan niet gezien de afgelopen dagen maar hij doet me wel een beetje té oranje aan.
De maan bevindt zich in de penumbra van de aarde en kleurt oranje/rood.
Op Kheldar's foto zie je dat ook aan de onderkant van de maan.
Kleurtemp: daylight. Zo zag het er ook uit voor mij, ik dacht echt: jemig, wat is hij oranje

Genomen op 200mm op een D40.
[ Voor 39% gewijzigd door TukkerTweaker op 17-08-2008 19:04 ]
@reind: ik vind hetm een beetje aan de lichte kant, wel een leuk moment dat je erop hebt
@loser180: vind hem nu een beetje net niet. Precies alsof je twijfelde tussen water "bevriezen" of het net lekker beweging geven op je foto.
@evert: doet me niet zoveel deze foto. Stoor me een beetje eraan dat de handen scherp zijn en niet het gezicht, had het zelf liever omgedraaid gezien. Maar is waarschijnlijk een kwestie van smaak ook. Z/w vind ik wel ok gelukt.
@kheldar: aardig cool. Maan heeft lekkere kleuren nu. Zou wel proberen hem wat meer in een hoekje van je foto te duwen, lijkt nu wat rond te zwerven door je beeld.
@dutchvince: mooie foto, maar beetje krap kader. Denk dat hij mooier wordt als je de maan wat meer ruimte geeft erop.
@tukkertweaker: coole foto ! Duurt wel even voor je doorhebt waar je precies naar aan het kijken bent. Dacht eerst dat een andere parachutist geramd werd
En nu mijne \o/
Gemaakt in huisje in Italie waar ik op vakantie was. Verveelde me wat en maar gaan spelen met mijn flitser / omnibounce. Vind het uiteindelijke resultaat wel grappig hoe stukje van achtergrond mee verlicht wordt. Min puntje is beetje het lichtspel in kopje avn de vogel, maar was onvermijdbaar (kristal oid is het spul van, werkelijk alles reflecteert erin meteen

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Meer foto's van Kuala Lumpur hier.
|>
Verwijderd
Maar toch heb ik het idee dat ik wel iets beter ben geworden. Vandaar dat ik een fotootje wil plaatsen, vind het nog lang niet showcasewaardig, daarom zet ik em hier.
Afgedankte klompjes:

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat ik eraan kan verbeteren.
Zelf laatst op de kartbaan een aantal foto's gemaakt, deze vind ik erg goed gelukt:

Ik vind het jammer dat de voorkant van de kart niet op de foto staat, maar het gevoel van snelheid zit er wel goed in. Wat vinden jullie van de plaat en de nabewerking?
[ Voor 50% gewijzigd door elmoxx op 20-08-2008 11:53 ]
Festina lente
Verwijderd
edit
Ben wel benieuwd naar de originele kleuren eigenlijk, want ik heb mijn twijfels bij de toning. Denk dat als het origineel kleurvol was hij er toch beter uitkomt.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 11:51 ]
Inderdaad jammer dat de kart er niet helemaal op staat!
En de coureur is ook niet helemaal scherp , rest van snelheid staat er wel goed op!
Om de coureur scherp te krijgen kun je iets meer meebewegen of kortere sluitertijd(ben nog niet zon hele expert op autosport gebied)
Wat je misschien zou kunnen proberen , op het moment dat een kart voorbij komt, is gewoon aantal fotos achter elkaar schieten , dan heb je meer kans dat de kart er helemaal opstaat
Ook 1tje van mij:
Zonsondergang
Mijn uitzicht vanuit mijn raam, 3 fotos's met fotostich gestichted.
En daarna met lightroom aan het spelen geweest om de kleuren wat donker te maken

Groter in mijn FLICKR
[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 20-08-2008 12:25 ]
www.degroot-it.nl
@manonneke: leuke foto, alleen de zwarte banden doen imo zwaar afbreuk aan hoe het als geheel overkomt.
@elmoxx: voorkant is imo nog niet zoeen ramp, de foto komt me wel een tikkeltje grauw over.
Dat hij niet helemaal scherp is stoort me zelfs niet met ernaar te kijken (soms als het niet scherp is, voelt het net aan alsof je serieus gezopen hebt als je ernaar kijkt, is hier niet het geval), snelheid zit er lekker in.
@degroot: mooie pano. Alleen de wolken linksboven komen me raar over. Misschien dat ze zo op de foto waren, maar doet me aan alsof het aanpassen / bijwerken van de kleuren op dat punt een nare bijwerking had. Lekker wel hoe de voorgronditems helemaal zwart zijn, al doen de 2 bouwkranen ietwat afbreuk aan het geheel. Zou stukken beter zijn geweest nog als die weg waren (als je het niet zo nauw neemt met hoe het er in het echt uitziet, misschien eens de clonestempel nemen en ze wegvegen ?)
@bbaadd: weet het niet, maar vind het niet fijn om naar te kijken. Kan komen doordat de hoek van waaruit je de foto hebt genomen me raar aandoet.
En nu mijne \o/
Vandaag op pad geweest met mijn nieuwe macrolens om het eens te testen. Was helaas iets aan de late kant, dus het licht liet veel te wensen over.
Foto is nogal bewogen (of door beestje of door mij, denk het eerste), maar vind het wel een leuk effect toevoegen eraan. Voelt nu aan alsof je zelf achter het mormel aanvliegt, op weg naar die bloem.

@Currahee: Lekker! Onderwerp staat goed en de kleuren zijn fijn. Prachtig contrast dat rood, groen en blauw. In mijn optiek mag er best nog wat nabewerking overheen om het contrast daarin wat te verhogen en de kleuren wat dieper te maken.
@Reind: Leuke DOF, alleen niet heel erg boeiend onderwerp. Het beestje doet zo weinig en je kan ook z'n kop niet goed zien.
@loser180:Vind em mooi maar net wat aan de donkere kant. Het water staat wel mooi stil in deze foto.
@3V3RT: Mooi gedaan! Ben erg fan van dit soort foto's. Heb zelf hetzelfde lensje en ook wat van dit soort dingen geprobeerd. Vindt het zwart/wit hier ook echt wat toevoegen aan de foto.
@Kheldar & Dutchvince: Het zal vast wat moeite gekost hebben om deze mooi op de foto gekregen te hebben maar ik wordt er niet echt warm of koud van! Maar dat zal wel aan mij liggen..
@TukkerTweaker: Bizarre plaat! Zeer mooi licht, die vlag hangt er wel vreemd. Dacht even dat er een koe aan de parachute naar beneden kwam. Maar errug goed gedaan!
@Polthemol: Foto doet me niet heel erg veel. Leuk om mee te spelen maar weinig interessant. Misschien was het leuker geweest om de flits er direct op te zetten en zo schaduwen te creeeren o.d.
@Marrk: Zoals eerder gezegd, niet heel erg bijzonder. De foto is niet zeer scherp en de compositie is ook niet super boeiend. Wellicht dat je nog iets met de kleuren kan door na te bewerken?
@Mannoneke: erg sfeervolle plaat. Vind hem goed gelukt. Zoals iemand anders al zei vind ik de kaders wel erg breed, dat laat het een beetje lijken op een rouwkaart o.d.
@Elmoxx: Foto ziet er lekker snel uit, wel jammer dat ie niet heel scherp is en dat de karter er maar half op staat.
@degroot: Prachtig! Niets meer aan doen! De kleuren zijn mooi en de verhouding 'skyline' lucht en wolken is erg mooi.
@bbaad: Ga mee met Polthemol. Ik vind em net wat vreemd vanuit die hoek, en niet abstract genoeg.
@Polthemol. Ziet er leuk uit maar ik vind em net niet scherp genoeg om lekker weg te kijken.
Nu ik weer. In spanje heel wat plaatjes geschoten, deze uit Tarifa:(klikbaar voor groter=beter)

Denk eraan om een Testcase van de stranden van Tarifa te maken
@polthemol, Grappig effect geeft het inderdaad. Geeft een soort 'hemels' sfeertje. Leuk!
@Nedra, Mooie kleuren als eerste. Wat een hoop vliegers als tweede, Wat veel te zien is derde, en wat een mooie voorgrond
Nog 1 van mij. Notre Dame in Parijs:

[ Voor 17% gewijzigd door TranceSetter op 20-08-2008 22:34 ]
@polthermol: je wordt idd meegevoerd met die zweefvlieg
@Nedra: Geweldig, vooral op maximale resolutie is er erg veel te zien!
@Trancesetter: ik mis wat contrast, en er is erg weinig om naar te kijken onderin, maar je wordt er wel naar toegetrokken omdat de Notre Dame er niet helemaal opstaat...
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
-edit- op fullsize is het stukken minder met de donkere mensen zie ik, dus bij deze comment ingetrokken ^^
@trancesetter: leuk standpunt, smeekt alleen om nog wat nabewerking zoals al voorgesteld werd hierboven ergens.
@augmentor: was me nog niet opgevallen. Eens wat aan proberen te klooien. Maar de foto was eigenlijk gewoon een fuck-up van de "fotograaf"
[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 21-08-2008 00:25 . Reden: links werden uitgevonden zodat men erop kon klikken >.< ]
Vind het soms wel lastig in te schatten tot hoever je kunt gaan met contrast e.d.
Ik probeer gewoon net zolang te klooien ermee tot het me natuurlijk overkomt of zo natuurlijk mogelijk voor zo op het oog.
Verwijderd
http://farm4.static.flick...2783069549_6da563ea44.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 21-08-2008 19:44 . Reden: Solo topic, dus 1 foto :) ]
Verwijderd
Ik las dat er een aantal het kader wat minder vinden, kan ik mij wel iets bij voorstellen hoor. Ben nog aan het uitproberen wat mij ligt. (eigen stijl enzo
Er was ook nog iemand die benieuwd was naar de originele kleuren:
http://i106.photobucket.c...08Augustus2028klein-1.jpg
Helemaal origineel (wel iets verkleind), niets aan geshopt.
foto 1: compositie trekt mij niet echt , of hij komt niet echt uit de verf
foto 2: beste foto van de 3 , maar ook niet echt spetterend.
Composistie is niet slecht maar hier had je met nabewerking toch veel meer uit kunnen halen.
foto 3: is gewoon een kiekje , niet echt een portret foto.
www.degroot-it.nl
heb je misschien ook grotere resoluties beschikbaar, dit omdat dan soms fotos beter uit de verf komen.
foto 1: jammer van de boom aan de linkerkant. Verder rare kleuren om de zon heen. Ik vind m wel wat hebben.
foto 2: erg overbelicht vind ik. zou je misschien met photoshop oid beter kunnen maken. Verder zou een staande foto mooi zijn denk ik. dan krijg je de weg erna toe, het gebouw en de bomen erachter. Wel moet je dan erop letten dat je de 'heuvel' waar het kasteel op staat erop staat, want (vind ik persoonlijk) heeft dat wel iets.
foto 3: zoals de groot al zegt, niet echt bijzonder. de foto zou misschien al beter worden als je het hoofd aan de linkerzijde van de foto zou hebben geplaatst en dan aan de rechterkant wat meer uit zicht. (just a idea)
Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:
1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit.
[ Voor 27% gewijzigd door NickH op 21-08-2008 13:53 ]
Verwijderd
Ik zal eens kijken met photoshop wat ik ervan kan maken. Ben nog maar beginnertjeGriffin schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:06:
@ alexus1307:
heb je misschien ook grotere resoluties beschikbaar, dit omdat dan soms fotos beter uit de verf komen.
foto 1: jammer van de boom aan de linkerkant. Verder rare kleuren om de zon heen. Ik vind m wel wat hebben.
foto 2: erg overbelicht vind ik. zou je misschien met photoshop oid beter kunnen maken. Verder zou een staande foto mooi zijn denk ik. dan krijg je de weg erna toe, het gebouw en de bomen erachter. Wel moet je dan erop letten dat je de 'heuvel' waar het kasteel op staat erop staat, want (vind ik persoonlijk) heeft dat wel iets.
foto 3: zoals de groot al zegt, niet echt bijzonder. de foto zou misschien al beter worden als je het hoofd aan de linkerzijde van de foto zou hebben geplaatst en dan aan de rechterkant wat meer uit zicht. (just a idea)
Grotere versies zal ik nog even een link naar plaatsten, thnx voor commentaar.
1: Boom links onder. Verder, tjsah het zijn een paar wolken, meer nietVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:38:
Weekendje in duitsland geweest. Vind onderstaande foto's persoonlijk wel erg goed gelukt, maar wat zou ik hier nog aan kunnen verbeteren?
[afbeelding]
[afbeelding]
2: Behoorlijk contrastloos. Ik weet niet hoe hoog dit kasteeltje licht maar hoe hoger je komt hoe meer uv-licht je foto fletser maakt.
[ Voor 99% gewijzigd door TukkerTweaker op 21-08-2008 22:01 ]
|>
Ik denk dat het het moment van fotograferen is, de foto is genomen met een 17-85 op 30mm dus de meeste barreldistortion moet er wel uit zijn. Ik zie het zelf niet echt moet ik eerlijk zeggen, heb er lang naar gestaard maar dat ze korte beentjes heeft zie ik niet.Heb er ook nog wel een paar zonder vrouwen op de voorgrond, zal er binnenkort es ff eentje posten. Nu eerst, m'n testcase! :Toff schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 03:22:
@Nedra: Kan zijn dat de rechter dame op de voorgrond extreem korte (boven)benen heeft, maar mogelijk komt het door de door jou gebruikte lens of het moment van fotograferen? Hoe dan ook, het kijkt niet lekker imho en ik vind de dames afbreuk doen aan de verder leuke foto dus. Dit terwijl ik dol op vrouwen ben en graag iets op de voorgrond zie.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1308505

ik heb mijn camera nog niet zo heel gek lang en vond deze best goed gelukt eigenlijk. alle opbouwende kritiek is welkom
voor een grotere versie, klik hier
Technisch is ie goed, maar als je nou je stokstaartje iets meer naar links doet dan heeft ie wat om naar te kijken zeg maarnierninwa86 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:42:
genomen met mijn nieuwe Lumix FZ50 tijdens een dagje diertjes kijken in de Burgers' Zoo
[afbeelding]
ik heb mijn camera nog niet zo heel gek lang en vond deze best goed gelukt eigenlijk. alle opbouwende kritiek is welkom
voor een grotere versie, klik hier
Kom ook net uit Duitsland, daar deze plaat geschoten. Commentaar is welkom.

PS: heb mijn DSR nu 2 weken :-)
[ Voor 8% gewijzigd door blablable op 22-08-2008 20:31 ]
|>
Ja dat was de lichtval.. wel zon geen zon..simon schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:30:
Beetje jammer dat 't kasteel in 't donker zit en 't de boom in 't licht, je wolken zien er btw wat raar uit, alsof je teveel met curves hebt gespeeld..
Heb idd wat met curves gespeeld om er een beetje een dramatische look van te maken.. to much?
@nierninwa86 je zou 'm nog een beetje strakker kunnen croppen, komt 'ie denk ik mooier uit..
@Whiskeyfreak idd jammer van die lamp, maar wel lekker contrast zo!
huh? welke foto?augmentor: je zou wat contrast aan de foto kunnen toevoegen, danwel blacks erbij trekken zoals simon zegt, en misschien een deel van het bos nog wegcroppen
[ Voor 27% gewijzigd door AugmentoR op 22-08-2008 21:35 ]
@Alexus: Nabewerking! De foto lijkt een beetje vaag en zoals eerder gezegd, door met de blacks, etc. te spelen kan je hier meer uit halen. Ook nog een beetje croppen en je hebt al wat beters, maar da's allemaal al gezegd!
@Whiskyphreak: Inderdaad jammer van de onderkant. De kleuren zijn mooi maar de rand van de muur tegenover de wolken op de achtergrond is een beetje raar. Iets aan de sharpening gedaan? Daarnaast is het misschien interessant om de foto een beetje te kroppen zodat er meer links en boven en meer rechts op staat. Ik denk ook dat ie het in zwart wit heel erg goed kan doen!
@nierninwa86: Goed geslaagd, wel jammer dat ie niet de camera in kijkt. Ook ben ik het met Erasmo eens dat ie wat meer naar links of naar rechts mag.
@blablable: Mooie foto! Lekker dreigend en geeft een goede sfeer mee. Ook deze lijkt me erg leuk om een keertje in het zwart wit te zien!
Foto geschoten terwijl ik aan het fietsen was (klik voor groter=beter).

Is er een manier om het zonlicht uit de 2de plaat te krijgen?
[url]http://www.filefrog.net/images/UqD15623.jpg[/url]
[url]http://www.filefrog.net/images/mYF15721.jpg[/url]
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 23-08-2008 21:09 . Reden: nomad: solo topic, dus max 1 foto in een post :), en max 600 pixels breed ]
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Als je zelf meer naar links op de weg was gaan fietsen had je nog steeds de verdwijnende lijnen en een mooiere compositie denk ik.

@De Bastaard_ Lekker Donker! Hou ik wel van! Ik zou em nog wat mooier vinden als ie net wat meer van rechts genomen was.
Overigens wil ik ff opmerken dat er tegenwoordig wel heel veel mensen zijn die gewoon een foto neerplompen en zelf geen feedback geven aan anderen. Het wordt zeer gewaardeerd als je zelf ook wat feedback geeft!
Nedra: Mooie foto, maar zoals Niky al zei, de compositie had wat beter gekund! En ik vind het ook knap, dat de foto nog goed gelukt is, omdat je volgens mij recht tegen de zon in fotografeerde
Allereerste testshot met m'n nieuwe 12-24 tokina, extra rood door die vulkaanuitbarsting.

Ik ben even bezig geweest met wat plugins, dit vond ik de mooiste..
@de_bastaard
Mooi foto! Zou je de orginele eens kunnen posten zodat ik (we) kunnen zien wat er allemaal aan veranderd is voor je dit resultaat krijg?

Jammer van die witte rand tussen de bomen en de lucht links...nabewerking mag nog iets netter als het op zo een kleine versie al te zien is imho.
Hey ik ben een beginner he :-)Wekko schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:55:
[...]
Jammer van die witte rand tussen de bomen en de lucht links...nabewerking mag nog iets netter als het op zo een kleine versie al te zien is imho.
Je hebt gelijk, magic tool gebuikt, zal de foto nog eens nalopen.
Verwijderd
@AugmentoR: Bijzondere kleuren. Alleen de reflectie op het pad stoort me iets.
@blablable: Superplaat, verder niets aan toe te voegen.
Vanmiddag naar het mooie Volendam geweest. Daar heb ik onderstaande foto genomen met mijn Panasonic Lumix FZ8. Wat nabewerking en polafilter gebruikt. Eindresultaat vind ik geslaagd voor mijn doen:

Mij gaat het er om wat te leren over postprocessing. Hieronder toon ik de door mij bewerkte versie. Als je klikt krijg je de foto zoals deze uit de camera is gekomen (standaard raw-jpg conversie van Lightroom)
Bewerkte versie

Klik op foto voor onbewerkte versie
Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Graag zou ik toch wat feedback van anderen krijgen op deze plaat/bewerking:
Technische gegevens:
Canon EOS 450D
Canon EFS 55-250 is @ 55mm
Exposure 1/50sec @ F/4,0
ISO 100
[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 26-08-2008 13:50 . Reden: Technische gegevens ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik zou het ook niet beter doen ;-) maar daarom doe ik ook nooit van die extreme nabewerkingen..blablable schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:09:
[...]
Hey ik ben een beginner he :-)
Je hebt gelijk, magic tool gebuikt, zal de foto nog eens nalopen.
@elmoxx, potentieel een leuke foto maar volgens mij met nabewerking niet te redden omdat een deel van de kart mist.
Ik wilde eigenlijk eens iets gaan doen met snelheid. Met drie man en twee auto's is dat volgens mij het leukst; auto scherp en de rest door de snelheid vervaagd.
Single-man shot:

Je kunt m'n camera zien 'zitten'.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Je lucht is overbelicht, die had je er wat mij betreft af mogen croppen. Verder vind ik de bewerking wel aardig, het is alleen lastig beoordelen omdat ik niet wat wat jij wilde bereiken met postprocessen.Japie.G schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:46:
Foto gemaakt op vakantie bij de voormalig oost duitse grens (omg Eschwege).
Mij gaat het er om wat te leren over postprocessing. Hieronder toon ik de door mij bewerkte versie. Als je klikt krijg je de foto zoals deze uit de camera is gekomen (standaard raw-jpg conversie van Lightroom)
Bewerkte versie
[afbeelding]
Klik op foto voor onbewerkte versie
Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Graag zou ik toch wat feedback van anderen krijgen op deze plaat/bewerking:
Technische gegevens:
Canon EOS 450D
Canon EFS 55-250 is @ 55mm
Exposure 1/50sec @ F/4,0
ISO 100
De snelheid is gelukt, maar voor de rest vind ik het wel een heel erge testfoto. Er is niets aan de foto wat me boeit.twixx schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:08:
Ik wilde eigenlijk eens iets gaan doen met snelheid. Met drie man en twee auto's is dat volgens mij het leukst; auto scherp en de rest door de snelheid vervaagd.
Single-man shot:
[afbeelding]
Je kunt m'n camera zien 'zitten'.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd

Even de vraagteken uit de link naar je foto weghalen. (nighttrain_small.jpg?)Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:
Voor het eerst echt op pad geweest met de camera en aan het stoeien met ps. benieuwd naar de reacties. Be gentle.
[afbeelding]
Daarnaast vind ik het een gave foto. Ik vraag me alleen af wat je met de lucht qua bewerking gedaan hebt. Heb je het zwarter gemaakt in de lucht? Het lijkt zo onnatuurlijk.
even het laatste vraagteken uit je link halen
Wel een mooie foto!
[ Voor 15% gewijzigd door Ethirty op 26-08-2008 21:54 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
1
| [img=600,402]http://lh3.ggpht.com/knarf1974/SLRb577fQvI/AAAAAAAAAFI/7pDP33iNvTo/nighttrain_small.jpg[/img] |
Die werkt hier iig wel als ik hem toevoeg.
[ Voor 10% gewijzigd door pauldegroot op 26-08-2008 22:27 ]
De foto is best leuk maar ik had graag net iets meer van de loko gezien, iets meer groothoek of iets meer omhoog richten was leuk geweest.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
@augmentor: ik vind de zon die je nog net ziet boven de bomen storend. Lucht is wel zondermeer prachtig. Wolken lenen er zich voor om ze miscshien nog een tikkeltje dreigender te maken ?
@blablable: volgens mij staat je kasteel een tikkeltje scheef. Vind het net te min kleuren om fijn te kijken. Het doet me nu aan als net niet zwart/wit durven kiezen, maar ook niet voor kleuren te gaan. Witte plekken in de wolken zijn ook beetje jammer, de lucht geeft wel sfeer eraan.
@jboutier: ik zou hem nog een tikkeltje croppen, zodat die steen in de rechter onderste hoek weg is, stoort mij een beetje met kijken omdat het maar een halve steen is en niet erg nuttig aanwezig is. Voor de rest een leuke foto.
@japie.g: ik vind de foto zelf (qua compositie) niet erg interessant. Ivm je bewerking (kan ook aan mijn monitor liggen): de autobanden doen me een beetje blauwig aan.
@twixx: zoals boven al gezegd zie je de snelheid wel terug in de foto, maar niet een erg boeiende plaat voor de rest.
@knarf74: lekkere plaat heb je te pakken daar, heb er persoonlijk niets aan toe te voegen.
en nu mijn foto \o/ Normaal heb ik het niet zo begrepen op zwaar bewerkte foto's, maar wilde me eens uitleven op deze. Royale hengsten zitten te geven aan blacks en saturation sliders. Ben zelf redelijk tevreden over het eindresultaat, nu kijken wat de rest van de wereld er over denkt en wat er beter kan.
Foto is gemaakt in een parkje in Milaan (kom even niet meer op de naam, maar het is meteen achter het fort). Blijkbaar hangen koppeltjes er sloten met hun naam op geschreven aan een brugje daar. Het hele ding hing boemvol hangsloten en was volgeschreven met namen / teksten.

Mooie foto, ik ben wel benieuwd of je ook andere composities hebt geprobeerd en hoe dat over kwampolthemol schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 03:04:
en nu mijn foto \o/ Normaal heb ik het niet zo begrepen op zwaar bewerkte foto's, maar wilde me eens uitleven op deze. Royale hengsten zitten te geven aan blacks en saturation sliders. Ben zelf redelijk tevreden over het eindresultaat, nu kijken wat de rest van de wereld er over denkt en wat er beter kan.
Foto is gemaakt in een parkje in Milaan (kom even niet meer op de naam, maar het is meteen achter het fort). Blijkbaar hangen koppeltjes er sloten met hun naam op geschreven aan een brugje daar. Het hele ding hing boemvol hangsloten en was volgeschreven met namen / teksten.
[afbeelding]
Mooie foto, een groter formaat zou hem beter tot zijn recht doen komen denk ik. Er zit nu nogal veel informatie op een klein oppervlakVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:45:
Voor het eerst echt op pad geweest met de camera en aan het stoeien met ps. benieuwd naar de reacties. Be gentle.
[afbeelding]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
jammer! Het is een erg toffe foto maar ik krijg zo erg een kiekjes gevoel vanwege het standpunt waarvan de foto is genomen. Het hartje zag ik ook al, da's wel erg tof!polthemol schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:17:
wel geprobeerd, maar allemaal weggeflikkerd, vond deze het leukste. Vooral omdat je (als je wat selectief kijkt) een hartje ziet in de decoratie van die brug, waar de sloten dan aan hangen.
@Augmentor: Leuk testshot! Ziet er erg goed uit! Wist niet dat die vulkaanuitbarsting zoveel invloed had!
@Jboutier: Prachtshot, precies genoeg huizen, zee wolken en lucht. Foto is goed in balans, alleen die pixel lucht is een beetje raar maar ik neem aan dat het niet zo uit het toestel kwam
@Knarf74: erg mooie foto, wel benieuwd hoe die is in het groot. Vind de lucht nogal zwart op deze, als ik dan kijk naar de bovenkant van de treinen vallen die bijna weg in de lucht en dat kijkt een beetje raar. Voor de rest een top plaatje!
@Japie: Kan er niet helemaal emotioneel van worden, natuurlijk wel een goede try-out voor je nabewerking, maar je hebt geloof ik al wat extra tips gekregen.
@Twixx: Mooi scherp, maar niet heel erg bijzonder voor de rest!
Nu een van m'n favoriete zelfportretten. Ik zie mezelf niet graag op foto's maar vond deze wel goed gelukt. Deze was onderdeel van m'n 365 days project. Elke dag een zelfportret..ben er nu weer mee gekapt omdat ik er te weinig energie in had gestopt. Begin voor het einde van deze week weer van voren af aan! Kan het aan iedereen aanraden!

365days project, klinkt ambitieus, doet me denken aan die kerel met zijn polaroids die vanaf zijn studententijd zowat bijna elke dag een polaroidfoto van zichzelf /iets nam tot aan zijn sterfdag. Was leuk om door te bladeren.
Vind je foto wel fijn kijken, misschien dat net je neus wat correcties verdient, doet me nu tikkeltje te overbelicht / licht aan. Nu lijkt het bij de rechterdruppel op het puntje van je neus net alsof je neus aan het smelten is, had die liever met wat meer detail erop gehad.
@blablable: Mijn persoonlijk gebrek maar ik hou niet van sterk gemanipuleerde foto's (corrigeren is een ander punt).
@JBoutier: Net iets te veel bewerkt waardoor in mijn ogen de puriteit van de foto weg is. Compositie is goed maar wel standaard.
@Japie.G: Wederom mijn gebrek maar de paars blauwe gloed straalt niets uit, voegt niets toe. Het origineel is ook geen verhaal of iets dat intrigeert.
@twixx: leuk idee alleen dan is de spiegel die iedereen dagelijks vele malen bewonderd niet echt een succesvol onderwerp, de compositie is saai. Voor kinderen heb je van die plak-op-het-raam beestjes ... 1-tje op een schone ruit plakken en dan weer al rijdend (laat een ander dat maar doen
@knarf74: technisch wel een goede foto maar ... wat wil je vertellen? Wat zie ik hier (twee treinen dat zie ik)? Misschien toch iets meer voorkant trein mee nemen of vanuit laag naar hoog schieten waardoor de plaat minder standaard wordt.
@polthemol: dit soort bewerkingen vind ik op zich heel mooi (net zo als bijv. een rode kleur in een zwart wit foto), het vestigt functionele aandacht op iets. De compositie mist iets ... toch zou ik eraan voorbij lopen ... misschien toch iets meer afstand, te veel gecropped, de plaat komt een beetje onrustig over en door iets meer afstand krijg je meer rustplekken in de foto.
@Nedra: errug mooi ... schaduweffect onder kin mag nog iets minder ... misschien belichting nog iets van onderen zien te krijgen (spiegeltje / wit papier / doek) maar een errug mooie plaat. Heerlijk eenvoudig en toch vol met vraagtekens ... waarom waterdruppels? waar kijk je naar?
... gecensureerd ...

[ Voor 17% gewijzigd door tonysettanta op 01-09-2008 16:31 ]
Leuk dat enige beetje kleur in het midden.
Misschien had je dat met wat nabewerking er nog meer uit kunnen laten springen , nu komt ie er niet helemaal lekker uit.
www.degroot-it.nl
@ degroot dank je voor je commentaar,helaas ik heb geen bewerkings programmadegroot schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:57:
@ Hierboven
Leuk dat enige beetje kleur in het midden.
Misschien had je dat met wat nabewerking er nog meer uit kunnen laten springen , nu komt ie er niet helemaal lekker uit.
alleen het gratis en bekende picasa, maar daar kun je niet al teveel mee.
De gekozen titel zou van toepassing zijn als er nog meer onkruid/bloemen te zien zou zijn op het asfalt.
@polthemol: Ik kwam die dingen tegen op de chinese muur. Geen idee waarom ze daar hingen (ik begreep wel meer dingen niet van die Chinezen.

Het symbolisme van dat hart en die sloten vind ik in ieder geval wel sprekend.
@nedra: alleen het feit dat mensen de discipline hebben om zo'n 365 dagen project te starten....
Het zwart onder de kin is wel wat overheersend voor de rest niets mis mee.
[ Voor 49% gewijzigd door BlaTieBla op 28-08-2008 20:57 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Niet dat ik me kan herinneren, maar volgens mij waren ze bang dat de toeristen er met de muur vandoor gingenpolthemol schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:59:
@blatieba: was er daar ook op geschreven op de sloten ? Wel ruig dat het daar ook is
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

In de tussentijd ben ik bezig met mijn photoshop skills wat te verbeteren, ben nu wat aan het oefenen met brush/dodge (maar met lightroom gaat dat zóóóó enorm langzaam!). Bij bovenstaande foto vind ik zelf dat ding rechtsonder 'n beetje irritant, maar ik krijg het er niet goed uitgecropped zonder de foto niet-mooi te maken.
Heb het even voor je gedaan -> klik
Gebruik hem maar als je wilt.
Verder, gewoon sterke kleurtoning. Past goed bij de foto.

EXIF extract: Canon 450D - Shutter & Exposure: 1/25 - Lens F/5,7 - Focal: 85mm - ISO: 800 - Metering: spot
Graag technische input over de genomen foto.
[ Voor 15% gewijzigd door hamsteg op 29-08-2008 09:05 ]
... gecensureerd ...
Woei, dankjepauldegroot schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:37:
Ik vind het wel een sterke foto, dat ding rechtsonder (radiator) is makkelijk weg te halen.
Heb het even voor je gedaan -> klik
Gebruik hem maar als je wilt.
Verder, gewoon sterke kleurtoning. Past goed bij de foto.
Hoe heb je dat nu gedaan? Met de clone-tool ?
De toning heb ik ansich niet zo heel veel aan veranderd, door de flitser kwam er al 'n apart licht op het onderwerp.
Wegclonen heb ik gedaan door eerst met opacity van 25 weg te clonen zodat de kleuren goed zijn. (grote brush, 0% hardness)
Dan vervolgens met de poly-lasso tool de lijnen van de plint omgetrokken en die nogmaals ingevuld met 50% opacity en geprobeerd de textuur te bewaren met een beetje darken clonen.
Verwijderd
Deze is gemaakt met een 55-250 IS kitlens (niet van mij), was onder de indruk van de beeldkwaliteit voor een zoomlens van die prijs, de IS is ook zeer handig. Helaas wel slechte AF en bouwkwaliteit.

Klopt, maar ik moet ook eerst Focal, Sluitertijd, Diafragma, ISO , White Balance en Kleursetting onder de knie krijgen. Ben na twee weken al is staat om zelf (niet point-and-shoot) redelijke foto's te produceren. De stap naar buiten zou dit weekend wel eens kunnen gebeurenVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:26:
... Echter meer dan een leuk familiekiekje vind ik het weer niet. ...
Leuk shot, al die gravertjes! Zeker een toppertje in dit topic.Die touwtjes intrigeren mij dan weer heDeze is gemaakt met een 55-250 IS kitlens (niet van mij), was onder de indruk van de beeldkwaliteit voor een zoomlens van die prijs, de IS is ook zeer handig. Helaas wel slechte AF en bouwkwaliteit.
... gecensureerd ...
Verwijderd
Uiteraard, wat dat betreft ben je ook erg goed bezig zohamsteg schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:19:
[...]
Klopt, maar ik moet ook eerst Focal, Sluitertijd, Diafragma, ISO , White Balance en Kleursetting onder de knie krijgen. Ben na twee weken al is staat om zelf (niet point-and-shoot) redelijke foto's te produceren. De stap naar buiten zou dit weekend wel eens kunnen gebeuren
[...]
Leuk shot, al die gravertjes! Zeker een toppertje in dit topic.Die touwtjes intrigeren mij dan weer he
Bedankt! Stonden er al een hele poos, maar ben er nu eindelijk maar eens een foto van gaan maken.
Verwijderd
Ik hoop op tips en tricks. kom maar op

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 15:17 ]
Dit topic is gesloten.