Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

@JerNL: Persoonlijk stoort het muurtje aan de rechterkant en het bosje aan de linkerkant van de poort. Ik zou voor de muur en een paar stappen naar rechts maken. Verder netjes.

Detail van een waterval:
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/5267/watervalkleineversieop2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Karel V op 01-08-2008 14:05 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Karel V schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:04:
@JerNL: Persoonlijk stoort het muurtje aan de rechterkant en het bosje aan de linkerkant van de poort. Ik zou voor de muur en een paar stappen naar rechts maken. Verder netjes.
had eigenlijk het muurtje expres erop gezet met het idee dat je dan een beetje geheimzinnig om het hoekje kijkt :P :P niet helemaal gelukt dus.. misschien muurtje onscherp maken?

bosje links kan ik me idd wat bij voorstellen.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

@ mcdronkz: stukken beter zo. Kleuren veel sprekender en op groot formaat komt de bike er meer uitknallen. Je compositie is iets waar je aan kunt blijven werken. De motor heeft heel weinig ruimte voor zich. Net zoals het met mensen en dieren prettig is als er in de foto ruimte overblijft om in te kijken, geld hetzelfde voor 2- en 4-wielers.
Tot slot valt me op het grote formaat op dat de bomen op de achtergrond op een onprettige manier onscherp zijn. Helemaal links op de foto is dat het duidelijkst te zien. Ik zou kiezen voor een echt kleine DOF waarin alleen de motor scherp is, of het geheel katsscherp nemen.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bramassendorp.nl/fotos/Zomaar/thumbnail/1217609667.png

Gistermiddag in de tuin gemaakt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Misschien volgende keer AF aan? Ik kan geen enkel scherp stukje zien op de foto.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 22:51
Of nog beter bij macro: handmatig scherpstellen.

@Karel V: Leuke foto. Heeft iets abstracts, wat naar mijn mening alleen maar beter is. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Rogier.V op 01-08-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Allemaal bedankt voor het geleverde commetaar op mijn vorige probeersel.

@Karel V
Lekker plaat, ik vind het water echt super mooi. Het heeft zelfs iets weg van een woeste zeekust

@Redhero
Het is er wel raar uit als de voorgrond onscherp is. Daarvan afgezien is de rest zeker prettig om naar te kijken

@nicknick
Ik ben het eens met de rest dan het kader echt afdoet aan de mooie bloem. Misschien als je een heel licht klein kadertje gebruikt. Zodat de bloem misschien wel beter uitkomt.

@mcdronkz
Ik vind de kleuren op deze plaat erg mooi, levendig en sprekend. Misschien als de je aan de linkerkant iets wegsnijd dat het de compositie meer in balans is?

@JerNL
Ik weet het niet van deze foto, voor mij persoonlijk is hij wat saai. En de muur voegt naar mij idee niet echt iets toe.Ik vind het jammer dat er zo weinig van het gebouw op de foto staat, er van uitgaand dat het gebouw onderwerp is van de foto.

Aangezien ik nu voor mijn stage al 4 maanden in Engeland bivak hou. En ik 2 weken geleden naar Brighton ben geweest een foto van de afgebrande west pier in Brighton.

http://picasaweb.google.c...photo#5229627908731739810Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/xoraq1/SJNe4A9snqI/AAAAAAAAARA/sglYcm31OVw/s400/Pier.jpg

Klik op de link voor een iets grotere versie

[ Voor 6% gewijzigd door Jaguar_e op 01-08-2008 22:27 ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Jaguar_e: volgens mij had dat spannender gekund. Dichter naar de kustlijn, long exposure (zijde-achtig water om en in het afgebrande karkas, dat soort zaken. Als je hem meer vanaf links had genomen, was de aanloop van de pier er misschien ook beter uitgekomen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Laatst online: 28-08 21:31
Bedankt voor het commetaar.
Dat had inderdaad gekund, een maar de zon stond vol uit om het zomaar te zeggen.
Ik had ook nog een langere sluiertijd liggen alleen was die zwaar overbelicht, naar mij mening beyond repair/the Gimp

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29
Afbeeldingslocatie: http://i167.photobucket.com/albums/u124/defxr/RDAMzonsondergang01.jpg
groter

Dit is de eerste foto die ik hier plaats. Ik ben net in het bezit van een Sony a200 + kitlens, daar ben ik nog een beetje mee aan het oefenen :) Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden, al is ie mischien niet heel speciaal, maar ik vind hem wel aardig gelukt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Jaguar_e schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:48:
Bedankt voor het commetaar.
Dat had inderdaad gekund, een maar de zon stond vol uit om het zomaar te zeggen.
Ik had ook nog een langere sluiertijd liggen alleen was die zwaar overbelicht, naar mij mening beyond repair/the Gimp
Een ND-filter is dan ook ideaal voor dat soort situaties :). Bedankt voor je commentaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
@Karel V: Ik heb spontaan de neiging om voorover te vallen. Heb niet dadelijk een houvast/horizon punt.
Qua kleuren lijkt het me in orde.

Robbe staart in de kom waar mama chocomousse maakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2013/2726019218_9e1342b59f_b.jpg

Meer en groter op Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door iworx op 03-08-2008 00:51 . Reden: URL'tje erbij geplakt. ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 16:41
iworx: Mooi moment vastgelegd! Geïnteresseerde blik van het jochie.
Zwart/wit bewerking ook goed passend hier.

Hier mijn volgende, komt mogelijk ook is al een testcase van.
Geschoten bij het nieuwe kantoor van Merksteijn in Almelo.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/aw3u69.jpg
http://www.flickr.com/photos/28645911@N05/2725537245/

[ Voor 106% gewijzigd door Sundown89 op 03-08-2008 13:52 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Bij deze dan, mijn eerste testcasefotobijdrage :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sanderhovestad.nl/got/zweefmolen_small.jpg
(klik voor groter)

60 meter hoge zweefmolen op Park Hilaria (kermis Eindhoven)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Afbeeldingslocatie: http://tn1-2.pv.deviantart.com/fs32/150/i/2008/216/6/7/Saskia__3_aug__01_by_alex3305.jpg

Foto op DeviantArt, wel met watermerk ;)..

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yHeoCTnCU5h6vyFmmfIw3ZD6/thumb.jpg

T.net met link naar full :)

[ Voor 30% gewijzigd door alex3305 op 04-08-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Kun je die ook nog ergens anders neerzetten? Ik moet me reggen wil ik mature content willen zien, beetje jammer misschien. Op de kleine thumb zie je niet al teveel details, maar wat ik zie, ziet er goed uit :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 11-09 10:41
@Karel V, Het ziet er op zich niet verkeerd uit, maar het is geen foto waar ik lang naar kan kijken. Ik mis een duidelijk ontwerp, een punt waar mijn ogen naartoe getrokken worden.
@Bram A, Niets is scherp. Helaas.
@Jaguar_e, Ik vind het sfeertje leuk. Helaas niet donker, en zoals al gezegd had de compositie ook beter gekund.
@Def XR, Leuke poging. Helaas wat flets. Ik hou van veel contrast, zeker in dit soort foto's.
@iworx, Gewoon een mooie plaat! Lekker scherp, mooie gezichtsuitdrukking. Straalt veel rust uit. Lekker :)
@sundown89, Strakke lijnen, mooie toning. Iets teveel vignetting naar mijn idee. Wel goed gedaan verder.
@Wacky, leuke foto. Vooral de toning en de scherpe lijnen bevallen me goed.
@alex3305, Zoals mijn bovenbuurman al aangeeft, heb ook ik geen behoefte aan het extra registreren op DA voor mature content. Zo ziet het er goed uit, maar dat is wel héél klein.

De bovenste vier raad ik aan, om vooral door te blijven gaan, en kritisch op jezelf te zijn. Iworx levert wel veel mooie platen hier, en kan ik dan alleen maar aanmoedigen om zo door te gaan :)
Sundown @ Wacky laten lekkere foto's zien. Nog geen topplaten, maar dit is dan ook een testcase-topic.

Nog 1 van mij dan. Net terug uit Parijs, en alhoewel het weer niet echt meezat heb ik toch wat leuke platen eraan overgehouden. Deze is onderdeel van een panorama:

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/et1.jpg

Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:02
TranceSetter, ziet er netjes uit, ben erg benieuwd naar het hele panorama. Waarvandaan heb je die foto genomen?

Mijn eerste foto hier, genomen tijdens mijn vakantie op Rhodos. Heb de foto een klein beetje bewerkt in Lightroom.

Afbeeldingslocatie: http://www.activate-online.nl/overig/DSC01070-Edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@TranceSetter: de blauwe waas naast de eifeltoren storen mij wat.
Ik weet niet of je nog aan het editten gewest bent, maar de blauwe kleur komt heel erg onnatuurlijk over (t.o.v de rest van de foto).

Hou er wel rekening mee, dat je 'post' kan krijgen, omdat voor het publiceren van een verlichte eifeltoren officieel toestemming nodig is

@nielsgaastra: het pand (kerk als ik het goed zie) icm de ondergaande zon kan een mooi plaatje opleveren. Alleen staat het pand er niet lekker, storen de vlaggetjes (luidsprekers en stoel). Als het een setup was van/voor festiviteiten, dan mis ik dat thema.

[ Voor 26% gewijzigd door BlaTieBla op 04-08-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Op vakantie geweest in Praag...

Een shot uit de St Vitus kathedraal, genomen uit de hand en met een Nikon D40 en kitlens (zonder flits)...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3026/2721018130_42765bc349.jpg
(foto klein beetje nabewerkt met Aperture 2)
*klik naar Flickr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Allen bedankt voor het geleverde commentaar.

@Robbe, leuke foto, goed scherp en ontzettend leuke blik.
@Wacky, mooie plaat, lekker dreigend en kijkt fijn weg.
@Nielsgaastra, leuke foto.
Meer gebruik maken van het zonlicht zou denk ik je foto wat extra's geven.
Nu heb je de linkerwand op de foto die in de schaduw staat.
Het had mooier geweest als je de rechterwand op de foto had gezet waar het zonlicht
(vermoed ik) op stond.
Inkadering is prima alleen wat krapjes (mist net de volledige ingang).

Bij deze nog de hele foto:
Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3538/rotswatervalkleindo6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Karel V van water kun je hele leuke fotos maken. Ik vond zelf de lange sluitertijd hier erg leuk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3007/2631350621_4407a34f27.jpg

Achteraf had ik mogelijk een iets kortere sluitertijd kunnen nemen en een groter diafragma. Of ik had gewoon iets eerder op de avond moeten komen :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ziet er erg mooi uit twixx. Het sterke van jou foto is de rust die er vanuit gaat.
Geen woest geweld, maar een rustige avondschemering met een zacht ruisende waterval.
Vooral door het vloeiende water wordt je oog naar het middelpunt van de waterval getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

twixx schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:26:
Karel V van water kun je hele leuke fotos maken. Ik vond zelf de lange sluitertijd hier erg leuk.

[afbeelding]

Achteraf had ik mogelijk een iets kortere sluitertijd kunnen nemen en een groter diafragma. Of ik had gewoon iets eerder op de avond moeten komen :)
wat voor cam heb je en wat is je diafragma en iso? Heb het namelijk geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. ik heb een minolta Dimage Z5.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 04-08-2008 23:23 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
nielsgaastra schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:21:
TranceSetter, ziet er netjes uit, ben erg benieuwd naar het hele panorama. Waarvandaan heb je die foto genomen?
Die foto is genomen vanaf de Tour de Montpernasse
BlaTieBla schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:35:
@TranceSetter: de blauwe waas naast de eifeltoren storen mij wat.
Ik weet niet of je nog aan het editten gewest bent, maar de blauwe kleur komt heel erg onnatuurlijk over (t.o.v de rest van de foto).
Ik heb het contrast wat verhoogd, maar grappig genoeg is het blauw nagenoeg hetzelfde als het origineel. Vorig jaar was de Eiffeltoren nog oranje verlicht, dit jaar hadden ze overal blauwe spots opgezet. De blauwe waas die je ziet zijn dan ook schijnwerpers vanaf de grond. Misschien dat ik daar nog enigzins wat aan kan doen.
Hou er wel rekening mee, dat je 'post' kan krijgen, omdat voor het publiceren van een verlichte eifeltoren officieel toestemming nodig is
Dit wist ik niet, maar zodra ik post krijg, haal ik de foto's natuurlijk meteen offline. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
twixx schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:26:
[afbeelding]....
Het was vast pikkedonker daar, 30sec op f/6.3...!

Deze is overdag van wat dichter bij, 1/10sec. op f/8 (klik)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3063/2287077430_f34e707d16.jpg

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

SIDENOTE, COMMENT ALSJEBLIEFT EERST OP ANDEREN VOORDAT JE ZELF POST

@Sundown86: Ontzettend gaaf lijnenspel, ik vind hem ontzettend strak en ook gaaf hoe mijn aandacht naar die lamp(?) getrokken wordt. Als ik kritisch moet zijn dan zou ik zeggen dat je die witte vlek onderop het zwarte vlak even weg moet poetsen. Maar dat is nihil.

@Wacky: Lekker grimmig, zit eigenlijk te wachten tot ze eraf vallen :+ . Ook leuk detail dat er precies één karretje achter de paal zit. Dat maakt het voor mij een sterkere foto. Anders zou het misschien (zonder de bewerking) gewoon een kiekje zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleuren van het orgineel.

@alex3305: Haar hoofd lijk ontzettend vlak en ook raar van vorm. Heel laag en een rare ronding aan de rechterkant van de foto. Ook zie ik niet echt een duidelijke emotie en vind ik het jammer dat haar hoofd niet recht boven haar romp zit. Al die kleine puntjes maken het voor mij niet een geslaagde foto terwijl hij heel tof had kunnen zijn.

@TranceSetter: Niet echt iets op aan te merken maar ook geen spectaculaire plaat om één of andere reden. Misschien door de lucht maar daar heb je weinig invloed op.

@nielsgaastra: Ik vind hem erg druk en dat komt geloof ik omdat ik niet zozeer weet waar de aandacht op moet, de vlaggetjes of het gebouw. Hierdoor blijf ik heen en weer kijken. Ook lijkt het gebouw wat onscherp. Verder zijn de kleuren wel weer fijn om te zien.

@peddro: Gaaf! Die lichtstralen zo. Niet echt iets op aan te merken, kleuren zitten goed, scherpte ook geloof ik. Dat hij scheef is stoort ook niet. Mooi om een (voor mij) saaie plek toch zo interessant te maken. Vaak zijn kathedralen zo donker en grauw. Dit is vrolijk voor mijn gevoel.

@Karel V: Gave kleuren en compo alleen wel wat rare kleurtjes van CA oid bovenin. Je eerste versie komt beter over.

@twixx: Jammer dat de bomen boven bewegen. De compositie vind ik wel heel fijn om te zien.

@AugmentoR: Waarschijnlijk was het helemaal niet je idee/onderwerp maar dat groene blad rechts vind in ontzettend vet! De lijnen van de waterval trekken mijn ogen in die richting en bam! Ineens dat felgroene blad.

Afgelopen week samen met deugtniet hier van het forum een weekcursus landsschapsfotografie gedaan van Jaap Bijsterbosch en daar kwam aan het einde van de week deze plaat:

klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3054/2729017429_ec6df1d965.jpg

..en ja, ik zat bovenin een hoogspanningsmast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
AugmentoR schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:52:
[...]
Het was vast pikkedonker daar, 30sec op f/6.3...!
Het was inderdaad eigenlijk te donker; ik had een uur (of 2) eerder moeten zijn. Ook overdag geprobeerd maar dat werkte niet in het felle zonlicht.
Een sluitertijd van 10' lijkt me optimaal. Ik heb er ook een paar van bijna een seconde sluitertijd maar dan is het water niet zo silky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

hoe krijg je op klaarlichte zonnige dag dat waterval effect dan? Ik heb een dimage Z5 en kan maar tot F8 gaan....als ik dan minder dan 1/30 ga, krijg ik een overbelichte foto....ik kan wel compensatie doen, maar dan ziet het er niet uit ;(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:46:
hoe krijg je op klaarlichte zonnige dag dat waterval effect dan? Ik heb een dimage Z5 en kan maar tot F8 gaan....als ik dan minder dan 1/30 ga, krijg ik een overbelichte foto....ik kan wel compensatie doen, maar dan ziet het er niet uit ;(
Wikipedia: Neutral density filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Ik kan dan iets verder komen; tot F22 maar dat is geen gezicht. Deze is overdag genomen in de 1/2 schaduw op F16, ISO-100.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3198/2735421129_fca9cbc804.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Yep, een aantal grijsfilters bij je hebben is hét mooist. Maar als je een polaroid-filter hebt, kun je die er nog voorschroeven en meer huis-tuin-en-keuken kun je een zonnebril slopen, en daar 1, 2 of meer glazen van gebruiken. Makkelijkst is om te wachten in het café tot de zon niet meer vol op de waterval staat, of beter nog: tot het avond wordt.

Kijk ook voor de zekerheid even of je de laagst mogelijke ISO-stand hebt ingesteld, dat ben ik zelf wel eens vergeten. En anders kun je een kleine overbelichting ook nog voor lief nemen, proberen in RAW te schieten en/of softwarematig nog te temperen.

Voor mij was de zelfde f/8 beperking van de G3 (bijv. deze waterval overdag op f/8; ISO50; 1/3s) overigens de druppel om naar een serieuzere dSLR over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ pauldegroot: Ik had je foto waarschijnlijk mooier gevonden wanneer er géén kabels in beeld waren geweest, of wanneer er een stukje mast bij op de foto had gestaan. Nu zijn het voor mij storende lijnen, dwars door het beeld. Hoe klim je (veilig) in zo'n mast trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Is zoiets dat prettiger om naar te kijken omdat je weet wat de lijnen doen?

wederom klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3054/2729017147_2e98eb01a3.jpg

Op groot formaat/uitgeprint is er namelijk goed naar te kijken, en leuk dat mensen soms als reactie geven van: "hè, je zit toch niet bovenin zo'n ding?"

Anyway, hoe kom je veilig in zo'n mast. Nou ten eerste: dat doe je niet.
Zoals ik het deed al helemaal niet want dat was op slippers met korte broek. :+
Vaak is het redelijk lastig om dichtbij zo'n mast te komen aangezien het vaak volgeplant is met stekelige bosjes etc. Als je er eenmaal bent moet je een klein stukje langs de rand omhoog klimmen en daarna zitten er op het verticale hoekprofiel gewoon uitstekende bouten die je kunt vastpakken en op kunt staan.

Het is wel even eng maar als je eenmaal boven bent is het uitzicht echt geweldig!
Helaas is het verboden dacht ik dus niet doen op opzichtige plekken.

ps: hier kan je wel ongeveer zien hoe het gaat alleen was het in mijn geval zo dat er op de eerste paar meter geen houvasten waren en ik dus langs de balken omhoog moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Hier zijn de lijnen inderdaad veel minder storend omdat je direct ziet wat en waar het is, en de lijnen meer gebruikt worden om een verhaal te vertellen.
Mag ik in het algemeen gesproken even benadrukken dat het serieus dom, gevaarlijk en verboden is om in zo'n mast te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
pauldegroot schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:33:
Exact wat ik bedoelde!
Mijn "vraag" over veilig klimmen was ook min of meer retorisch (uitzonderingen daargelaten). Ik hoop dat je niet veel navolging krijgt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

@AugmentoR: Ik vind de takjes op de voorgrond wat storend, en waarschijnlijk zou ik er voor kiezen wat meer van de waterval te laten zien. Het kijkt er nu een beetje langsheen.
Verder een prima plaat trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/2249/kajaksnagletsjertochtklll5.jpgGrotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Karel V, Lekkere kleurtjes, mooie weergave van de sneeuw ook, maar ik mis denk ik een duidelijk onderwerp. Zijn het de kano's, de mensen of wat anders?

Deze heb ik afgelopen week in Parijs gemaakt. Een panorama van 27 met de losse hand geschoten foto's. Zware vertekening, maar ik vind hem wel mooi eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/panos.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@TranceSetter: de vertekening heeft in dit geval wel wat. Hij is erg symmetrisch en zo lijkt het pand gewoon wel een ronde gevel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
pauldegroot schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:33:
Aardige plaat. Ik denk dat de foto sterker wordt als je de verhouding lucht/grond 2/1 maakt (gulden snede, eventueel nog meer lucht afhankelijk van hoe het er uit ziet), en/of als je dit al had gedaan bij het maken van de foto :). Verder zou je het licht storend kunnen vinden dat de greppel (rechtsonder naar het midden toe) het lijnenspel verstoord.

Ik vind je eerste plaat mooier, inclusief de kabels :).

@ Trancesetter: Erg mooie foto

[ Voor 7% gewijzigd door Sallin op 06-08-2008 13:52 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 21:33
pauldegroot: fijne kleuren, lijnen gaan allemaal naar 1 punt en je hebt een duidelijke vlakkenverdeling.. mooi :)
Karel V: Het grijzige van de wolken stoort me nogal, terwijl je dat net kan gebruiken en het beeld ermee versterken..Verder is het wel aardig.
TranceSetter: Erg mooi! De eerder genoemde symmetrie, het blauwe luchtje, ook die vertekening. Af volgens mij :)

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/testcase/20080803_21h34m_DSC_9913.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arrigi: Jammer dat de brug niet gecentreerd is als het ware. Vind de kleuren wel erg mooi! Ook jammer van de misschien net een beetje te felle belichting.

Vandaag het puppy van me vriendin gefotgrafeerd. Vond dat de volgende foto wel goed gelukt is.

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.126/316350001-316400000/316373801-316373900/316373899_6_rW2d.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:11:
Vandaag het puppy van me vriendin gefotgrafeerd. Vond dat de volgende foto wel goed gelukt is.
[afbeelding]
Lijkt niet helemaal scherp op het oog, maar op z'n snuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Arrigi, is dat Brugge?

@ JBoutier, mooie foto alleen persoonlijk vind ik het minder mooi dat hij diagonaal is genomen. Krijg beetje het gevoel alsof hij nu naar beneden glijdt, landscape was denk ik toch beter geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 21:33
Jboutier: Dat ik niet centraal op de brug stond was bewust. De overbelichting van de toren heb ik zover mogelijk was teruggedrongen.

Herelam: Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn heel wat mooie watervallen voorbij gekomen, mijn complimenten ;)

@KarelV: Ik mis een duidelijk onderwerp, de foto komt meer over als een gewoon vakantiekiekje, dan een lang over nagedachte compositie.

@Trancesetter: mooi symmetrisch, dit zal vast mooi bij het gebouw passen. Toch blijf ik niet lang bij je foto hangen, ik mis een beetje spanning.

@Arrigi: De compositie is goed, alleen de kleuren komen te fel en nep over. Over de brug zit een blauwige was die mij stoort.

@JBoutier: Ik houd niet zo van schuine platen, het voegt niks toe aan een foto. De cute-factor is wel hoog ;)

Een foto vers van de pers:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/fietsenstalling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

@ TranceSetter : mooie plaat, lekker scherp, prima zo. De vertekening is in dit geval erg leuk.
Dacht echt eerst even dat het gebouw rond liep.
@Arrigi: Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt met gebruikmaken van de wolken?
@ Jboutier: fijne plaat, mij stoort in dit geval het schuine eigenlijk niet.
De hond licht met zijn hoofd op de grond en als kijker doen we nu als het ware hetzelfde. Het maakt de foto speels.
Jammer dat zijn ogen net naar het onscherpe gebied van je foto lopen (met AugmentoR).
@Mariken: Je foto laat duidelijk het onderwerp de fietsbakken zien. Ik vind de foto best goed, en beter dan de foto's in je testcase. Alleen jammer dat de boom zo frontaal door het beeld loopt (het doorsnijdt eigenlijk je onderwerp). En stap naar rechts had dat kunnen oplossen.
@Mariken: eens dat dit een vakantiefoto is. Klopt ook dat ik niet lang kon nadenken.
Alleen ga ik niet mee alsof er over de compositie niet nagedacht is.
De verlaten kano's, de schop in de sneeuw, de weglopende mensen richting de dam,
ze vertellen duidelijk het verhaal van het einde van een kanotocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Heb 6-8-08 mijn Nikon D40 binnen gekregen. Eerste keer een spiegelreflex camera in me handen en ben vol aan het ontdekken.

Vandaag ben ik er kort op uit gegaan (Goffertpark, Nijmegen). Deze foto vond ik zelf eruitspringen.

foetsie

(klik voor groter)

[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 07-08-2008 17:23 . Reden: sorry, dit is niet meer dan spelen met dof en verder geen mooie foto. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3147/2740762277_5846ce9b7d.jpg

vriendin van mij, geschoten met een 50mm f/1.8 prime met beschikbaar daglicht. Vintage bewerking en wat healing brush eroverheen gedaan, maakt dit als resultaat. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
3V3RT schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:10:
[afbeelding]

vriendin van mij, geschoten met een 50mm f/1.8 prime met beschikbaar daglicht. Vintage bewerking en wat healing brush eroverheen gedaan, maakt dit als resultaat. Wat denken jullie?
Mooie compositie. Manier waarop ze naar achteren kijkt en achtergrond rommelig, vind ik wel wat hebben. Heeft ze zulke donkere ogen of heb je daar wat bewerkt?

Modbreak:resizen is voor mietjes

Beetje vaag maar kan de Exif info niet erbij krijgen. Post ik nog zodra ik het kan vinden.
Is iig een Hyena welpje, geschoten in Zuid Afrika. Hadden echt enorm geluk om zo dichtbij te kunnen komen.

[ Voor 65% gewijzigd door een moderator op 11-08-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Noxa schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:06:
[...]

... Heeft ze zulke donkere ogen of heb je daar wat bewerkt?
ik heb zelfs het oogwit iets witter gemaakt. ze heeft sowieso erg donkere ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

@Mariken: Prima foto, alleen inderdaad jammer van die boom, die leidt de aandacht af van de fietskluizen.
@3V3RT: Mooie compositie, je hebt je onderwerp ook mooi geïsoleerd van de achtergrond doordat ze iets lichter is.
@Noxa: Leuk beestje alleen jammer van die twijgjes voor in beeld.

Ben zelf ook maar eens creatief met kleuren geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/243rnnq.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Dat z/w en dan een kleurtje kan gewoon imho echt niet... moet verboden worden :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Erasmo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:21:
Met 1 kleur bedoel je ;)

Ik vind het ook niets. Gewoon alles in kleur is (kan) veel mooier (zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3099/2745074784_69c27b91b0.jpg
D80/ 18-200 VR
Exposure: 0.004 sec (1/250)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 170 mm
ISO Speed: 400
Exposure Bias: 0/6 EV

Ik vind het wel een leuke plaat, helaas zit ik achter een niet-gekalibreerde monitor dus ik hoop dat de kleuren ok zijn. Wat vinden jullie er van? klikbaar btw

[ Voor 3% gewijzigd door Sallin op 08-08-2008 22:10 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo: Vind het een goede compositie met een mooie nabewerking!
Sallin: Ik vind de contrastverhouding niet echt lekker wegkijken. Voor de rest spreekt de foto wel.

Sinds gister in het bezig van een circulair polarisatiefilter. Eens even een testje gedaan in de landschapmodus. Ben benieuwd of er nog iemand tips heeft en of het echt te zien is dat het met een pol. filter is geschoten. (heb geen spiegelreflex, dus die polarisatiefilter zit er op dmv een lensadapter)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3007/2745106780_7621bbd0f8.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:17:
Erasmo: Vind het een goede compositie met een mooie nabewerking!
Sallin: Ik vind de contrastverhouding niet echt lekker wegkijken. Voor de rest spreekt de foto wel.

Sinds gister in het bezig van een circulair polarisatiefilter. Eens even een testje gedaan in de landschapmodus. Ben benieuwd of er nog iemand tips heeft en of het echt te zien is dat het met een pol. filter is geschoten. (heb geen spiegelreflex, dus die polarisatiefilter zit er op dmv een lensadapter)

[afbeelding]
is er te veel of te weinig contrast?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:24:
[...]

is er te veel of te weinig contrast?
Misschien formuleerde ik het verkeerd :P Ben nog maar een beginnende fotograaf. Maar wat ik zeg maar bedoel is dat je rond je onderwerp (de mevrouw met haar krantje) veel kleuren op de achtergrond hebt. Dit maakt het wat druk. Denk dat dit een betere uitleg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
@JBoutier: Je ziet idd dat het met een pola geschoten is. Probeer eens 2x dezelfde foto te maken, eentje met en eentje zonder. Je ziet het trouwens aan het grotendeels ontbreken van zonreflecties en de onecht blauwe lucht

@Sallin: Ik vind het contrast mooi. Om de plaat nog wat mooier te maken had je het diafragma omhoog (f getal omlaag) kunnen gooien zodat de vrouw scherp was en de achtergrond wat onscherper. Vooral met het contrast qua kleuren krijg je dan een hele mooie bokeh.

@Erasmo: Leuk gedaan! Misschien had je de compositie nog iets ruimer kunnen nemen om de foto wat meer lucht te geven.

@3V3RT: Gave plaat! Erg mooi detail dat haar handen op haar laptop liggen, dat maakt de foto voor mij echt af.

Dit is een zgn. wespenvanger:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3287/2747401472_411d4b28f4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Hmm, ik vind het een beetje kiekje achtig.. verder wel leuke kleuren!
Sallin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:08:
[afbeelding]
D80/ 18-200 VR
Exposure: 0.004 sec (1/250)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 170 mm
ISO Speed: 400
Exposure Bias: 0/6 EV

Ik vind het wel een leuke plaat, helaas zit ik achter een niet-gekalibreerde monitor dus ik hoop dat de kleuren ok zijn. Wat vinden jullie er van? klikbaar btw
Leuke kleuren, echter is de achtergrond iets druk, waardoor mevrouw nét niet uitkomt :)
Erasmo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:21:
@Mariken: Prima foto, alleen inderdaad jammer van die boom, die leidt de aandacht af van de fietskluizen.
@3V3RT: Mooie compositie, je hebt je onderwerp ook mooi geïsoleerd van de achtergrond doordat ze iets lichter is.
@Noxa: Leuk beestje alleen jammer van die twijgjes voor in beeld.

[afbeelding]
Je z/w-kleur kan net in deze, maar persoonlijk ook geen fan van.. compositie ook net niet.. Gevoelsmatig kloppen de lijnen niet...

Afbeeldingslocatie: http://www.tom-vanschie.nl/test/images/20080810113715_untitled.jpg
Slecht ingestelde monitor, dus hoop dat het beetje goed overkomt.. :D :)

[ Voor 46% gewijzigd door Tomino op 10-08-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
simon schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:23:
Dat z/w en dan een kleurtje kan gewoon imho echt niet... moet verboden worden :p
Net iets te vaak gezien he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
dat niet alleen, 't is een simpele truc, je doet 't zo even, zonder eigenlijk je eigen kwaliteiten als fotograaf te benutten, snap je? Het is gewoon wat opsmuk, zonder enig concept/idee waar je talent voor hoeft te hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
simon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:18:
dat niet alleen, 't is een simpele truc, je doet 't zo even, zonder eigenlijk je eigen kwaliteiten als fotograaf te benutten, snap je? Het is gewoon wat opsmuk, zonder enig concept/idee waar je talent voor hoeft te hebben.
De truc is natuurlijk ook om het alleen op de juiste manier en de juiste momenten toe te passen. Alleen denk ik dat er maar weinig platen lenen voor dit trucje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
simon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:18:
Ik vind het ook zelden iets toevoegen, maar zou je eigenlijk niet hetzelfde kunnen zeggen van vignettering, crossprocessing en een heleboel andere al of niet als persoonlijk recept ontwikkelde meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ben afgelopen week even 'snel' naar Zweden gereden met mijn broertje. Eerste stop was in Denemarken en daar heb ik deze foto gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/IMG_7529-2.jpg

Heb ook eens wat zitten stoeien met verschillende zwart/wit bewerkingen, maar kan even niet kiezen welk ik nu mooier vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
TukkerTweaker schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:38:
[...]

De truc is natuurlijk ook om het alleen op de juiste manier en de juiste momenten toe te passen. Alleen denk ik dat er maar weinig platen lenen voor dit trucje.
Klopt, tijd geleden een foto gehad hier met een fietser en een kerk die spiegelde in een plas water. Enige dat kleur had was het achterlichtje van de fiets. Dát was de enige die ik me kan herinneren waarbij 't geslaagd was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky, aardige kleurenen bokeh. Maar voor de rest zie ik er niks speciaals in, zoals tomino al zei een beetje kiekje achtig.

DeBastaard, Ik weet niet wat een ZW conversie hier nog aan kan verbeteren. Het probleem zit voor mij meer in de compositie e.d. Ik vind het licht en weer wel wat hebben maar de compositie doet me helemaal niks.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3110/2684188883_6fea53befa.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Toff schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:59:
[...]
Ik vind het ook zelden iets toevoegen, maar zou je eigenlijk niet hetzelfde kunnen zeggen van vignettering, crossprocessing en een heleboel andere al of niet als persoonlijk recept ontwikkelde meuk?
kun je zeggen, maar bij deze truc ligt 't er erg boven op, uiteindelijk zijn 't allemaal trucjes, maar sommige trucjes zijn zo makkelijk te misbruiken, vaak is crossprocessing ook zo.. Je moet ze of goed gebruiken, of niet. En deze truc is wat minder goed te gebruiken (behalve in Steven Spielberg's Schindler's List, waar het gewoon inhoudelijk klopt)..

't moet dus kloppen, je bewerking, niet zo zijn van, nouja, in mijn foto werkt 't nog niet echt, dus dan doe ik 't maar zo..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 31-08 10:09
@De_bastaard,
Volgens mij is de steiger niet echt scherp, is dat bewust? Ik denk dat een kleiner diafragma hier mooier was geweest. Iets meer belichting ook. De compositie is wel leuk met de schoenen, hoewel een rechte steiger ook wel weer wat gehad had...

@tomino,
Klein stukje meer croppen misschien? Achtergrond overheerst wat. Mooi beest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Wekko schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:56:
@De_bastaard,
Volgens mij is de steiger niet echt scherp, is dat bewust? Ik denk dat een kleiner diafragma hier mooier was geweest. Iets meer belichting ook. De compositie is wel leuk met de schoenen, hoewel een rechte steiger ook wel weer wat gehad had...

@tomino,
Klein stukje meer croppen misschien? Achtergrond overheerst wat. Mooi beest wel.
Hmm, is al een redelijke crop.. Even kijken of de kwaliteit nog beetje acceptabel is. Als e ook goed kijkt zie je dat hij net plast, allemaal druppeltjes van angst ofzo. Wilde ik er ook graag op laten ;) Achtergrond kan ook nog net, zijn dezelfde kleuren als het hoofdonderwerp vind ik!
Hmm, nu ik goed kijk, de kop nét niet scherp.. jammer!
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Untitled2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 10-08-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Na in juli in parijs te zijn geweest, maar geen/weinig tijd te hebben voor bewerken van fotos en uitzoeken van alles nu toch een foto die goed gelukt is. (Wel met een beetje bewerking)

Afbeeldingslocatie: http://www.fg-photos.net/GoT/paris_small.JPG
(foto is klikbaar voor groter formaat)

Foto is genomen vanaf 3e verdieping van eifeltoren rond 22:00 - 22:30 en zoals vermeld iets bijgewerkt.
Ik heb de horizon iets recht gezet, de stad wat donkerder gemaakt en de lucht wat blauwer.

Het origineel is hier te vinden: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-09 09:23
Afgelopen zondag een fotoshoot gedaan met 3 meiden (11, 12 en 13 jaar), hun moeder is visagiste :).

Bezochte locaties: kasteel en een oude ruine

Op zich mijn eerste echte buitenshoot, geen flits gebruikt. Wel volop mijn lichtmeter en reflectiescherm.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3296/2753171158_80ecfc5efd.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 11-08-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jeroenz18 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:33:
Afgelopen zondag een fotoshoot gedaan met 3 meiden (11, 12 en 13 jaar), hun moeder is visagiste :).

Bezochte locaties: kasteel en een oude ruine

Op zich mijn eerste echte buitenshoot, geen flits gebruikt. Wel volop mijn lichtmeter.

[afbeelding]
Kun je hier een '90-jaren lookfilter over heen gooien? .. en het onderste kader zou een daarbij passen kleur geven. En geef haar even iets rodere lippen.. Old skool :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 31-08 10:09
Tomino schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:39:
[...]

Hmm, is al een redelijke crop.. Even kijken of de kwaliteit nog beetje acceptabel is. Als e ook goed kijkt zie je dat hij net plast, allemaal druppeltjes van angst ofzo. Wilde ik er ook graag op laten ;) Achtergrond kan ook nog net, zijn dezelfde kleuren als het hoofdonderwerp vind ik!
Hmm, nu ik goed kijk, de kop nét niet scherp.. jammer!
Doordat het dezelfde kleur achtergrond is valt het onderwerp juist weg :). De crop is wel beter zo imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-09 09:23
Falcon schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

Kun je hier een '90-jaren lookfilter over heen gooien? .. en het onderste kader zou een daarbij passen kleur geven. En geef haar even iets rodere lippen.. Old skool :)
Wat voor effect bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
@Jeroenz18 Ik vind 'm erg prettig belicht, weinig op aan te merken eigenlijk. Ja, dat ie niet groter is...
@Griffin: mooie compositie met die flatgebouwen. Beetje aan de blauwe kant misschien maar dat past natuurlijk wel bij de eiffeltoren momenteel.
@tomino: heb het niet zo op schijtende beesten op de foto, maar hij is wel mooi scherp op de druppels natuurlijk ;0

Bij deze vraag ik me af of de reflectie te irritant is, of dat het juist helpt bij het begrijpen van de context (anders is het net alsof ze op een berg staat of zo). Genomen vanaf het hoogste gebouw van Thailand, met m'n cheap-ass maar heerlijk scherpe canon 50mm 1.8 @f2.2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3264/2650480455_39506dcb70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@Jeroenz18: Vind de compo wel leuk, eigenlijk, ook al neemt de witte strook een beetje de aandacht van het meisje weg.
@Griffin: Mooi luchtje! Mooie kleuren ook. Ik vind hem zeker ok!
@De_Bastaard: Die zit qua compo wel goed, maar zou volgens mij echt stukken beter worden met wat extreme nabewerking. Heb even wat voor je gedaan: Klik

Het is zelf zeer lang geleden dat ik nog eens wat postte, grootste reden daarvoor is drukte (nieuwe job, etc..) en het feit dat ik nog steeds met die stomme Powershot A40 rondloop. Nu goed, had zin om nog eens een fotootje te maken, bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/wittevaas.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ argumentor:
Dat de lucht behoorlijk blauw is komt door het nabewerken. Ik vond het persoonlijk wel wat hebben, de verschillende kleuren lucht etc.

wat betreft jou foto, tja je ontkomt er niet aan... de weerspiegeling in het glas. maar wel mooi gedaan dat de focus op de stad ligt en je dus duidelijk maakt waar de vrouw naar kijkt.

@TomSwinnen:
Jouw foto maakt duidelijk dat je niet altijd een super (D)SLR camera hoeft te hebben. De foto zelf vind ik geslaagd. Alleen op 1 of andere manier stoort mij het dat de vaas niet in het midden van een tegel staat. De vloer is mooi opgedeeld en misschien kan je er zo gebruik van maken. (just a idea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

elmoxx

xx xx xx

@Augmentor: Ik vind het een erg leuke plaat. Mede door de weerspiegeling snap ik direct wat er gebeurt. Ook is het door de bokeh een lekker plaatje geworden. De dame in de kijker is niet scherp maar het is wel direct duidelijk wat ze doet. Doordat de rest van de verdieping in het gebouw (in de spiegeling) en buiten wel alles scherp is, ontstaat een heerlijk zoekplaatje waar voor mij van alles te zien is.

Enige reflectie die me stoort is het lichtpunt dat een beetje links boven het hoofd van de dame in de lucht hangt.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Niky schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 19:48:

@Sallin: Ik vind het contrast mooi. Om de plaat nog wat mooier te maken had je het diafragma omhoog (f getal omlaag) kunnen gooien zodat de vrouw scherp was en de achtergrond wat onscherper. Vooral met het contrast qua kleuren krijg je dan een hele mooie bokeh.

Dit is een zgn. wespenvanger:
[afbeelding]
Je hebt in principe gelijk dat het mooier was geweest als de achtergrond nog vager was. Dat was bij deze lens echter niet mogelijk. De focal length was 170mm, f/5.6 is dan de meest open stand van het diafragma voor de 18-200 vr. De foto is ook niet gecropt. De oplossing was dichterbij komen, maar ja als je op je trein zit te wachten is dat niet echt een optie. Bovendien zou het dan ook gaan opvallen dat ik de foto van haar maak :).

Wat jouw foto betreft, mooie kleuren. Misschien kan je nog wat spelen (niet te veel ;)) met curves of met saturation om de wespenvanger er iets meer uit te laten springen.

@DeBastaard. Je hebt de foto goed "gezien". Ik denk dat er meer in heeft gezeten in de manier waarop je het hebt vastgelegd. Op dit moment lijkt hij onderbelicht. De compositie is niet heel mooi, ik denk dat je strand, water, lucht mooier had kunnen verdelen. Ook bungelen de schoenen er nu een beetje bij. Je had ze wat prominenter op de foto kunnen zetten. Denk aan de gulden snede bij de laatste twee opmerkingen (het is maar een richtlijn, maar als je er vanaf wijkt moet je wel beseffen waarom je dat doet en welk effect dat op je foto gaat hebben). Verder is de horizon scheef en vind ik het vierkant maken van je foto een negatieve invloed heeft op het ruimtelijke effect.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

@Jeroenz18:
Mooie foto, lekker scherp en goede belichting. Ik zou inderdaad even de lippen wat roder maken maar die filter zou ik weglaten. Is leuk zo ;)
@AugmentoR:
Persoonlijk vind ik de reflectie inderdaad wat storend, ik denk dat als deze weg zou zijn dat het een mooier geheel zou zijn, desalniettemin een grappige foto.

Nu even mijn bijdrage:
Ik ben naar het GaiaPark in Kerkrade geweest, op zich wel iets leuks om wat plaatjes te schieten, daarbij heb ik de onderstaande geschoten;

Afbeeldingslocatie: http://www.severijns-geurts.nl/roel/Gaiapark_Aap_Tweakers.jpg
[ Link naar een grotere versie ]

Ik vind de compositie wel goed, maar ik weet totaal niet wat ik aanmoet met de (verdere) nabewerking.
Zelf denk ik dat de aap te donker is en het gras in het midden/rechterkant te licht...

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@rGz: ondanks dat de foto donker oogt, springt de gorilla er wel op de een of andere manier uit. Het lijkt wel alsof hij erin geshopt is :). Dus het oog wordt wel naar het onderwerp getrokken.
Je zou eens kunnen proberen om de draden weg te werken. Dat haalt het dierentuin-effect iig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Griffin schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:29:
@TomSwinnen:
Jouw foto maakt duidelijk dat je niet altijd een super (D)SLR camera hoeft te hebben. De foto zelf vind ik geslaagd. Alleen op 1 of andere manier stoort mij het dat de vaas niet in het midden van een tegel staat. De vloer is mooi opgedeeld en misschien kan je er zo gebruik van maken. (just a idea)
Je zou eens moeten weten hoe ongelofelijk hard ik mij daar aan heb zitten storen dat die vaas net niet perfect op een tegel stond. Zag het pas later. :/ Misschien maak ik er nog wel eentje, mooi op een tegel. Nog wel zien dat ik de belichting ongeveer hetzelfde krijg.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3232/2755869461_77f248c895.jpg

Genomen in kos tijdens de zonsondergang waar deze 2 personen ook van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 20:53

Don Quijote

El Magnifico

@wacky160: Mooie Kleuren! Al had je er van mij betreft een aardig stuk van de bovenkant af mogen kroppen. De blauwe lucht voegt niet zoveel toe naar mijn mening.

@rgz: UHmzz, heb je dat vignetting zelf toegevoegd? Als dat zo is, zou ik het maar weer weghalen, de aap verdwijnt er deels in. Mocht je het niet zelf hebben toegevoegd hebben zou ik het evengoed weghalen ;)

Hier een foto van mij. Voor het eerst eigenlijk dat ik niet zomaar naar buiten ging om een "mooi" plaatje te schieten, maar dat ik zowaar een concept en idee in gedachten had. En alhoewel ik er technisch niet helemaal tevreden mee ben, vind ik dat mijn idee wel aardig geslaagd is.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3137/2756689973_d44e21dfe6_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
Deze foto heb ik op het strand bij Kijkduin gemaakt. Komend weekend ben ik op Texel, dat gaat hopelijk ook de nodige strand shots opleveren.

De foto:
Dit is mijn persoonlijke favoriet uit een serie strandfoto's die ik de komende dagen op mijn eigen site ga plaatsen. Een eenzame koffie boom, met op de achtergrond strand, zee, lucht en een zeilboot (detail!). Foto is genomen op iso 200 met diafragma 6.3, dit levert wat mij betreft de juiste scherptediepte op omdat ik de focus nog op de boom heb willen liggen. Foto is niet gecropped, wel heb ik achteraf een digitaal ND filter toegepast om wat meer contrast tussen de lucht en de zee te krijgen.

Graag jullie commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3187/2753556404_91d196e95a.jpg

Het origineel staat ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
@wacky160

Dit vind ik een erg fraaie plaat, misschien iets croppen?

[ Voor 22% gewijzigd door camiels op 12-08-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
@Casema_Sucks: Erg mooie compositie en kleuren, maar zijn dat gele slippers linksonder?
@Ravnoss Vette foto (Heb je er toevallig ook een dat 'ie links naar het licht toe loopt?)
@Wacky160: Mooie plaat, heb je geen flare weg moeten shoppen?
@rGz: Mooie gorillaplaat, mss iets krapper croppen, maar qua nabewerking zou ik 'm verder zo laten :)
@TomSwinnen: Had het eerst niet gezien van die vaas, maar nu stoor ik me er ook aan. Voor de rest prima!

Eerste buitje van vanavond (70mm 1/60s f/4.5 ISO100)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3241/2757441837_76eb425e7a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
camiels schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:43:
Deze foto heb ik op het strand bij Kijkduin gemaakt. Komend weekend ben ik op Texel, dat gaat hopelijk ook de nodige strand shots opleveren.

De foto:
Dit is mijn persoonlijke favoriet uit een serie strandfoto's die ik de komende dagen op mijn eigen site ga plaatsen. Een eenzame koffie boom, met op de achtergrond strand, zee, lucht en een zeilboot (detail!). Foto is genomen op iso 200 met diafragma 6.3, dit levert wat mij betreft de juiste scherptediepte op omdat ik de focus nog op de boom heb willen liggen. Foto is niet gecropped, wel heb ik achteraf een digitaal ND filter toegepast om wat meer contrast tussen de lucht en de zee te krijgen.

Graag jullie commentaar.

[afbeelding]

Het origineel staat ook hier.
Ik weet niet of er nog een andere Kijkduin is dan net onder 's-Gravenhage, maar daar groeien GEEN koffiebomen AFAIK. De zeilboot zit naar mijn idee te dicht op de dode tak om iets toe te voegen (is nu een storend wit vlekje) en ik ben niet van plan om me bij Yahoo te registreren, enkel om jouw foto groter te kunnen bekijken. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 20:53

Don Quijote

El Magnifico

AugmentoR schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:33:

@Ravnoss Vette foto (Heb je er toevallig ook een dat 'ie links naar het licht toe loopt?)
Bedoel je er eentje die horizontaal gespiegeld is? Heb ik niet, maar mag met de hedendaagse techniek natuurlijk geen enkel probleem zijn om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor jullie reacties... heb geen flare weg hoeven te shoppen @ AugmentoR
kleuren zijn ook bijna niet bijgewerkt, alleen de 2 personen op de voorgrond iets donkerder gemaakt en een klein beetje van de onderkant af gehaald....
Zal kijken hoe het eruit ziet als ik wat lucht weg crop....

[edit] gecropte foto toegevoegd plus border
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3111/2759672223_a0d114f509.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een foto uit Kos...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3167/2759727771_5284f10958.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tomino: Leuk die druppeltjes! Inderdaad jammer van de kop.
@Griffin: Het is een mooie lucht, maar ik mis wat verdere context. De eifeltoren als silhouet zou natuurlijk nog mooier zijn ;)
@Jeroenz18: Niet slecht, belichting is mooi egaal en pose is aardig. Zou ook wel eens een andere bewerking willen zien op deze plaat, kijken wat het uithaalt.
@AugumentoR: Mja, de reflectie laat wel zien dat de ''mevrouw'' door het raam kijkt met de kijkert, maar het stoort mij eerlijk gezegd wel een beetje.
@TomSwimmen: Aardig. De vaas zelf lijkt een tikkeltje schuin te staan. Belichting is goed.
@rGz: Ik vind hem eerlijk gezegd niet heel boeiend. De achtergrond vind ik té aanwezig. Het lijkt alsof je met de bewerkingen de aap naar voren probeerd te halen, maar het werkt in mijn ogen niet echt.
@Wacky160: Ik vind de niet gecropte versie toch beter. De blauwe lucht bovenin heeft wel wat.
@Ravnoss: De belichting is mooi, daarnaast ook een fraai lijnenspel door de trap. Over de non/vrouw ben ik nog niet echt uit. Het was beter geweest als ze haar gezicht naar je toe had, maar dat kun je natuurlijk moeilijk bepalen.
@Casema_Sucks: Apart, dat is eigenlijk mijn enige commentaar erop ;)
@AugumentoR: Mooie kleuren.
@Wacky160 (kosfoto): Goed gezien. Wellicht de onderste losse stenen eraf croppen en dus het ''frame'' iets krapper maken, nu eist het wat teveel te aandacht.

Tenslotte nog een eigen foto. Wat straatfotografie in Amsterdam, staan er stiekem ook nog heel wat leuke op mijn flickr:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/2760849576_2c79d911c2.jpg

Verwijderd

@Augmentor: 1ste:Ik vind de foto zó niet echt geslaagt. Misschien zou het mooier zijn met de focus op de dame rechts. 2de: Beetje saai eigenlijk.
@TomSwinnen: Ook niet echt geslaagt zo imo. Kleuren zijn te geel volgens mij en compositie+nabewerking maakt het ook niet interesanter.
@rGz: Wel leuk opzich, misschien zou wat nabewerkin de foto interesanter maken.
@wacky160: De 2de versie is zeker geslaagt. En de kadering maakt het helemaal af :) .
@Ravnoss: Leuk concept+uitvoering imo.
@Casema_Sucks: Misschien iets meer contrast? Verder wel gaaf.
@Redhero: Leuk :) .

Een boomklim parcours in Frankrijk.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3194/2761796185_0fc4f095a8.jpg

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:02:
@Griffin: Het is een mooie lucht, maar ik mis wat verdere context. De eifeltoren als silhouet zou natuurlijk nog mooier zijn ;)
Is lastig als je op de eifeltoren staat. Ik kan wel gaan fotoshoppen maar dat vind ik helemaal zo nep.

Verder nette foto van de vrouw in amsterdam. Enigste wat jammer is is de jongen in het blauw aan de rechterkant. Je kan er weinig aan doen maar toch zonder. verder is het smaak maar ik vind de vignette in de hoeken net iets te veel nabewerking. de kleuren etc zijn wel super

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:45
@AugmentoR: Mooi idee, alleen werkt het voor mij niet zo. De reflecties vind ik eerlijkgezegd wel wat toevoegen eigenlijk! Ben stiekum benieuwd of het voor mij wel gewerkt had als ook de dame in focus was geweest...

@TomSwinnen: Niks mis met een A40! Als je met je spul overweg kunt bereik je vaak meer dan een n00b met de duurste gear! Je wil niet weten hoeveel "ik doe maar wat" mensen ik de afgelopen vakantie heb gezien. Ze vragen dan: "Wil jij effe een plaatje van ons samen schieten?" Vervolgens krijg je de duurste dSLR's in je handen geduwd, allemaal op automatische piloot... Ze leggen dan uit "waar de zoom zit" etc, omdat ze je net met je compact hebben bezig gezien... Vervolgens vraag jij hetzelfde en krijg je de meest beroerde creaties terug! :)
Over je foto: Ik vind 'm top!

@rGz: De plaat doet me niet heel veel. Wel vind ik het bijzonder dat de aap zo sterk afsteekt ten opzichte van de achtergrond. Het komt een beetje onnatuurlijk over. Verder maken wat meer kleuren je foto misschien wat interessanter; zoals een struik in bloei ofzo. Die moet je dan toevallig wel in de buurt hebben natuurlijk... ;)

@wacky160: Waar precies heb je 'm genomen? Same time, slightly different place:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3199/2762885863_38df0a06cd_t.jpg
Mooi shot trouwens, die twee silhouetten maken de foto af!

@Ravnoss: Mooi uitgewerkt!

@Casema_Sucks: Mooie kleuren, interessante compositie. Helaas mogen we je origineel op Flickr niet bekijken, omdat 'ie private is?

@AugmentoR: Geen verkeerde buit!

@wacky160: Heb bijna hetzelfde shot gemaakt vanaf dezelfde burcht... Op zich vind ik de crop niet verkeerd eigenlijk. Ik wilde zelf graag vastleggen dat je enkele meters hoog staat te fotograferen, maar dat en toch een mooie compositie behouden bleek erg lastig. Dat venster kun je niet verschuiven! :+

@Redhero: Straatfotografie vind ik altijd interessant! Mooi shot!

@Saga_Envi: Mooi de beweging behouden! Het lijkt alleen of de dame net niet helemaal scherp is.

Zelf wil ik er ook nog een posten:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3076/2762809717_acd9513f9b.jpg

Geschoten met de Powershot G3 met teleconverter, omgerekend naar kleinbeeld op ongeveer 240mm. Vind het jammer dat je met de G3 zo weinig invloed hebt op DoF, had de beste man graag wat geïsoleerd van de achtergrond... Wellicht had ik hem met ingeschakeld ND filter op f/3 kunnen schieten, maar het verschil was waarschijnlijk minimaal geweest.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is inderdaad niet 100% scherp. Maar hij lijkt imo wel iets scherper bij de grotere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Basje2001 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:51:
@TomSwinnen: Niks mis met een A40! Als je met je spul overweg kunt bereik je vaak meer dan een n00b met de duurste gear! Je wil niet weten hoeveel "ik doe maar wat" mensen ik de afgelopen vakantie heb gezien. Ze vragen dan: "Wil jij effe een plaatje van ons samen schieten?" Vervolgens krijg je de duurste dSLR's in je handen geduwd, allemaal op automatische piloot... Ze leggen dan uit "waar de zoom zit" etc, omdat ze je net met je compact hebben bezig gezien... Vervolgens vraag jij hetzelfde en krijg je de meest beroerde creaties terug! :)
Over je foto: Ik vind 'm top!
Bedankt!

Op zich is er inderdaad niets mis met mijn A40, maar ik heb echt wel zin om éindelijk de overstap naar een (d)SLR te maken. Ik neem sowieso nu al op de meest manuele stand foto's met de Powershot en het ding heeft al heel wat te verduren gekregen (valpartijen, direct zonlicht, regen, etc...) dus lang gaat het echt niet meer duren voor ik wel moet overschakelen, hoor. Er zitten momenteel al 2 dode pixels op ook, die ik bij elke foto netjes moet wegwerken, en de lens kraakt als ik in/uitzoom. Gezond kan dat allemaal niet zijn.

Daarenboven heb ik voor mijn job steeds meer en meer stockfotografie nodig, die soms drukklaar moet zijn, en met een Powershot ben je voor drukklaar materiaal qua resolutie en MP erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste foto post.
Geschoten met een Sony A200 met kit lens.

Parijs
ISO100, F9, 35mm, 1/125s
Afbeeldingslocatie: http://www.hid-it.nl/fotos/DSC03490small.jpg

Originele foto bewerkt.
Originele foto onbewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
HiDiT, die vignetting vind ik maar niks. Het haalt totaal het mooie uit de foto weg.
Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.