Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Toff: Het moment is inderdaad mooi, ik zou de serie wel eens willen zien
Mattijsken: Niks mis met deze plaat volgens mij, alleen mis ik wat 'spanning' in de plaat
Bijdrage van mij, het is wel een standaard foto van de Taj, maar ik was toch erg blij met het resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door 652cc op 19-07-2008 10:13 ]
"Who are you to wave your finger?"
@Mattijsken: mooie foto. Bij het kijken naar deze plaat hink ik echter op 2 gedachten. Enerzijds de rustgevendheid van de locatie, situatie en tijdstip, maar aan de andere kant is het wel weer erg volgebouwd. De sterk belichte boot op de voorgrond is mij wat te dominant.
@625cc: niks op aan te merken in negatief opzicht, maar ook niet in positief opzicht. Dus min of meer zoals je zelf wel aanvoelt een goed geschoten standaard plaat.
Nog 1 van mij. Beetje extreem bewerkt, en kadertje omgezet. Hoop dat de bewerking niet zo fors is dat mensen er direct op afknappen. Het past mijn inziens wel bij het topic urban jungle.
En voor de kenners. Geschoten direct naast het central railway station. Op de verre achtergrond torenen de Pearl tower, Jinmao tower en het nieuwe Financial centre boven de horizon uit

Orange & Red
Hier staat tekst
De ogen komen wel goed zichtbaar door de bril wat me aanspreekt, ook de achtergrond is goed gekozen.
Hier mijn (huiver) eerste..

Ik heb ook een bewerkte versie naar grayscale maar dan verloor ik het contrast tussen het schuurtje en de achtergrond.
@gise: Jammer dat het oog rechts niet goed zichtbaar is, het linker komt zo mooi door de zonnebril heen. Mis alleen de link tussen de voor- en achtergrond. Wat doet ze daar? Waarom lijkt ze in de zon te staan terwijl de achtergrond zo somber is? Ondanks dat spreekt de plaat me toch aan.
@Sundown89: Vind de compositie wel leuk zo met dat schuine schuurtje en die schuine boom, maar ik vind de kleur erg gewoontjes. Met wat bewerking is daar meer uit te halen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
@625cc: scherp en goed van kleur. Maar inderdaad de standaard Taj Mahal plaat. Postkaartje ingescand
@C4M1: Ik vond je vorige post leuker. 't had voor mij niet zo extreem gemoeten. Boordje mag er voor mij ook vanaf.
Wel een toplocatie.
@gise: Achtergrond lekker dreigend en leuk ingeflitst maar om een of andere reden storen de ogen mij. Ofdat het is omdat ik ze nu teveel of net te weinig zie weet ik niet direct maar een leuke foto is het.
Ondanks het vreselijke weer aan zee toch wat leuke platen kunnen schieten van de kids.

Meer in de set
This space intentionally left blank.
[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 21-07-2008 15:42 ]
@Sundown89: Beetje een saaie foto, er is niet iets wat m'n aandacht trekt. Ik neem aan dat het hutje je onderwerp is? Dit valt niet echt op.
Deze foto heb ik afgelopen zaterdag gemaakt (Red Bull Air Race in Rotterdam). Heb hem helaas veel moeten bewerken. Vond de compositie in ieder geval geslaagd.

misschien moet je 'm iets croppen nog. Als die rook niet achter het vliegtuig hing viel ie al helemaal niet op. Maar hij heeft wel wat...

@ gise: erg mooi portret, mooi dat je alsnog de ogen van haar ziet. Ik vind het een heerlijke plaat! Mooi contrast van neem aan je flits en de grijsgrauwe lucht op de achtergrond
@ sundown: probeer wat met je nabewerking te doen, hij is nu erg mat...die kan spannender
@ iworx: leuk gedaan
@brammel: Lekkere plaat! Zou hem inderdaad wel nog een stukje croppen zodat het vliegtuig nog meer in de spotlight komt
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8
DOF goed, bloem iets te krap genomen. Kleuren misschien iets te overbelicht in het midden.The Rancor schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:36:
Eerste foto van mijn kant, vond hem wel leuk. Graag opbouwende kritiek.[afbeelding]
@Redhero: ben het met AugmentoR eens: flare is goed. Misschien de kleuren tikkie te flets (maar da's persoonlijk
@allstarted1: vind hem erg mooi. Deze zou volgens mij erg goed lijken in z/w.
@Brammel: knappe foto. Deze zijn vrij lastig goed te maken vooral qua compositie. Hoeveel heb je d'r weg moeten gooien?!?
@iworx: goeie z/w. Het plezier dat de kids hebben straalt er van af. De achterste van de twee zou misschien wat meer naar rechts gekund hebben (zet ze beiden op de 1/3e lijn?). Alhoewel het zo wel een soort van reus en dwerg effect geeft
@Sundown89: ik vind hem niet spectaculair. Ik zou meer op het hutje ingezoomed hebben met een wat grotere lens en daar een compositie mee maken. Persoonlijke voorkeur denk ik. Lucht is overbelicht.
@gise: schitterende foto. Zou zo in een reclame voor zonnebrillen kunnen oid! Waar Sundown de ogen plezierig vind om te zien, zou ik ze liever donker gehad hebben. Maakt het wat meer mysterieus.
@C4M1: aparte, maar leuke bewerking! Ik vind het kadertje in de wolk 1/3e rechts top niet echt geslaagd. Lijkt net alsof water de foto daar geruineerd heeft... Voor de rest: leuk!
@652cc: een donker-blauwe lucht zou zeer goed contrast geven. Een circ pol filter zou hier goed geholpen hebben, zeker omdat de zon rechts van je stond en je precies een hele donker-blauwe lucht zou hebben kunnen krijgen.(Of zou de smog te veel in de weg zitten?)
@Mattijsken: Mooie rustgevende foto... Staat de horizon recht? Kan puur een optische illusie zijn...
Used to be Down Under... Foto gallery
@Redhero: lekker plaat! zeker het zomerse gevoel! Flare stoort me tevens ook niet het maakt voor mij de foto "af". Misschien horizon recht zetten of is dat vertekening?
@ The Rancor: zet de bloem er de volgende keer wat ruimer op aangezien er nu net wat van af valt aan onderkant, daarnaast is hij naar mijn idee te in geflitst? en de kleuren lopen niet echt lekker.
Voor de 2 de keer buiten nu een simpele testshoot gedaan, kan nog veel leren maar hier alvast een foto:

#2 is hopelijk ook net zo goed?
[ Voor 14% gewijzigd door Macsylver op 25-07-2008 16:10 . Reden: Even de foto op andere (snellere) server gezet. ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Thanks!Macsylver schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:
@allstarted1: Lekkere DOF lekker uitgelicht, lekkere kleurtjes, na mijn idee niks mis mee!
Voor de 2 de keer buiten nu een simpele testshoot gedaan, kan nog veel leren maar hier alvast een foto:
[afbeelding]
Jouw plaat vind ik echt heerlijk om naar te kijken, mooie pose, lekkere toning. Mooi model ook!
Is dit Rotterdam?
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Verwijderd
Superfoto, echt te gek. Ik heb weer een nieuwe wallpaper bij
@Macsylver
Ook echt te gek. Hoe heb je die toning zo voor elkaar gekregen?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 15:53 ]
Ik zeg 1 ding: WOW! En dan zeg ik nog wat meer, de foto kijkt heerlijk weg, even puzzelen waarom: dat is oa doordat het rechterbeen van het model de lijn van de rails volgt. Is dat toeval of ben jij echt zo goed dat je dat zo geregeld hebtMacsylver schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:
[afbeelding]
Stijl doet me aan ene GH denken, zie dat maar als een groot compliment.
This footer is intentionally left blank
Thanx, de foto is genomen bij mij om de hoek (Den Haag ter hoogte van Hollands spoor) Het was tevens 1ste keer met dit model, hopelijk volgen er meer komende periode.allstarted1 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:32:
@Macsylver
Jouw plaat vind ik echt heerlijk om naar te kijken, mooie pose, lekkere toning. Mooi model ook!
Is dit Rotterdam?
Toning is gedaan in photoshop met verschillende adjustment-layers en wat andere handelingen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:38:
@Macsylver
Ook echt te gek. Hoe heb je die toning zo voor elkaar gekregen?
Dankje, zal er even over na denken (tenzij iedereen ja zegtajhaverkamp schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:43:
Mag wat mij betreft zo in de Showcase topic, als jij waarde hecht aan het onderscheid test/showcae.
Stijl doet me aan ene GH denken, zie dat maar als een groot compliment.
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

@Rancor: Ik mis ook de kleurtjes, die juist bij macro fotografie altijd de aandacht moeten trekken. Heb je geflitst?
@Macsylver: Heerlijk, kan eigenlijk niet veel meer aan de andere toevoegen dus ga ik wat kritiek geven. Je onderwerp+horizon staan wel erg centraal. Voor het model maakt het me niet zoveel uit maar da achtergrond weer wel. Ik was dus nog iets lager gegaan.
#2 Vind ik al meer kracht uitstraler wat heel goed bij je model past! Echter is die dan weer erg overbelicht op het shirt en de schoenen. Wel een mooie dof!
Hier ééntje van mij.: ra-ra?
Qua foto misschien niet heel bijzonder maar het lijnenspel trekt me wel.

Ik vind de foto een beetje rommelig overkomen , misschien had je een mooier standpunt gehad als je dichter bij het object was.
@ Rankor:
Bloem lijkt inderdaad zoals gezegd iets te overbelicht.
Overige fotos zijn echt schitterend! verdienen zeker een compliment
Ook eentje van mij!
Gisteren een 70-300MM Tamron gekocht voor op mijn 350D.
Beetje uitproberen , was in Barcelona en daar waren wat skaters bezig.
Mijn eigen kritiek op mijn foto is dat misschien iets te overbelicht is op de fietsen die erachter staan.
En foto had nog mooier geweest als ik zijn gezichtsuitdrukking te pakken had.

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 25-07-2008 20:56 ]
www.degroot-it.nl
lekker heur...Macsylver schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:27:
[afbeelding]
#2 is hopelijk ook net zo goed?
vind de blik van het model een beetje zo-zo, maar als dit kenmerkend is voor de serie dan kijk ik er zeker naar uit.
ik ben altijd wel te porren voor wat meer abstract werk en hier kijk ik graag naar. Rara wat is het? is bij abstracte fotografie geen issue...gewoon naar kijken. Niet meer, nier minder.pauldegroot schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:17:
Hier ééntje van mij.: ra-ra?
Qua foto misschien niet heel bijzonder maar het lijnenspel trekt me wel.
[afbeelding]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

klikbaar
Camera: Nikon D80
Exposure: 0.167 sec (1/6) (uit het handje)
Aperture: f/3.5
Focal Length: 18 mm
ISO Speed: 800
Exposure Bias: -2/3 EV
Lens: Nikkor 18-200 VR
Ik ben er tevreden over, de kleuren zijn fris en ik vind de verdeling licht/donker leuk. Dit is direct uit de camera. Ik heb nog zitten kijken of het gebouw in het midden nog recht(er) gezet kon worden, maar hier viel weinig eer te behalen. Het lijkt dat het gebouw aan de linkerkant hoger/lichter is dan de gebouwen aan de rechterkant en dat het beeld daardoor licht vertekend.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Waar in het machtige limboland is het overigens
@ PathFindeR_NL: Ben het met De_Bastaard eens wat nabewerking betreft. Ook zonde dat de horizon links niet doorloopt. Het 'glooiende' landschap komt wel goed tot uiting.
Hier nog eentje van mij, met wat nabewerking:

Ik ben 'net' begonnen met zowel fotografie als PS, dus opbouwende kritiek is zeer welkom.
@PathFindeR_NL: met wat bewerken is er denk ik wat meer van de maken, de kleuren zijn wat flets en de linkerbovenhoek clipt nogal
@Sundown89: ik denk dat je wat bent doorgeschoten in het blauw, het gras oogt mij niet heel natuurlijk meer.
Een paar honderd foto's verder durf ik er wel weer een te laten zien, ben veel bezig geweest om de compositie beter te krijgen en wat minder op het midden van de zoeker gefocused te zijn. Onderwerp is wel wat corny, maar vond hem wel goed gelukt. Alle kritiek is welkom!

41mm - 1/500 @ f/5 - ISO100
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
@Sundown89: Leuke compositie! Altijd wel mooi, mooie dieptewerking. Alleen lijkt de foto wel wat blauw

@PathFindeR_NL: Leuk landschap, alleen de kleurtjes zijn iets te flets. Wellicht nog wat nabewerken?
Fototje van mij, vorige week geschoten op het strand ergens in Zeeland. Vond het zelf wel een grappige plaat, ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Zat nog te twijfelen om deze in kleur te laten zodat de laarzen rechts meer zouden opvallen, maar toch voor zwart/wit gegaan omdat dit toch wat strakker is. Kritiek is altijd welkom, wel graag onderbouwd
@De_Bastaard, de foto is genomen vanuit het danikenbos in Geleen.
Dit is een grotere versie, daar zit ook veel meer detail in. Is dat beter, of gaat het om de verhouding onderwerp/achtergrond die te krap is?
#team_UTC+1
Hier een voorbeeldje van een foto die ik zelf heb gemaakt: klik hier
Dit idee heb je nu al wel goed uitgewerkt, alleen de stengel had alleen iets meer beeldvullend erop kunnen staan waardoor de plaat wat beter zou zijn. Wil trouwens niet zeggen dat de foto die je nu hebt gemaakt een slechte plaat is hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Xelle op 27-07-2008 14:35 ]
nog onbewerkt, zo uit de cam. nabewerking volgt nog.

(groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/2707006778/sizes/l/ )
[ Voor 9% gewijzigd door Amplified op 27-07-2008 18:51 ]

net gemaakt in het zonnige noordwijk... check me portfolio site van de week voor een totaalportret van de biker...
Nadat een heleboel mensen (10) onze vakantie kiekjes bekeken hadden viel mij op dat iedereen deze foto heel erg mooi vind.
Na er zelf een tijdje naar getuurd te hebben begrijp ik niet wat deze mensen hierin zien?
Iemand een idee?
Canon EOS 450D, 1/500 sec at f / 13, ISO 200, 100 mm (EF-S55-250mm f/4-5.6 IS)

Kwam deze vanmiddag tegen op een zandafgraving in Duitsland.
Iets meer contrast en kleurverzadiging, verder niets aan gedaan.
Net 'n weekje een beetje met mn 1e SLR (350D 18-55 + pola) aan het spelen
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
waar heb werkelijk geen idee waar ik naar kijk en dat komt voornamelijk door de dingen op de voorgrond. Die maken het beeld ook nog eens heel onrustig.Amplified123 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:50:
net trg van de vakantie naar Engeland, heerlijk daar, en ook veel foto's gemaakt. Voor het eerst echt gewerkt met een DSLR (450D)
nog onbewerkt, zo uit de cam. nabewerking volgt nog.
[afbeelding]
(groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/2707006778/sizes/l/ )
Onscherpte op de voorgrond werkt bijna nooit.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
en ok, leer momentje voor mij ^.^ geen onscherpte op de voorgrond gebruiken dus
[ Voor 15% gewijzigd door Amplified op 27-07-2008 21:20 ]
@vgouw: Sorry ik ook niet
Nu even in iets meer woorden. er is (mijns inziens) weinig te zien op de foto. ik probeer zelf het ook te vinden. misschien kan ik hier nog op terug komen waneer ik "het licht" ook gezien heb.
EDIT: misschien is het omdat het water mooi stil staat op de foto en de meeste dit met hun compact camera's niet gewent zijn??
@Hydraulik-Phunk: wat heb jij n moeilijke naam zeg.. Maar nu genoeg over jou. lets talk about je foto.
Ik vind het n goede foto. zoals je zelf (denk ik) ook vind. Je hebt hem simpel bewerkt. Maar meer heeft deze foto niet nodig alles staat er gewoon goed op. En naar mijn idee heb je hem (tenzei hij echt zo uit de camera is) goed gecropt, omdat het voorwiel precies voor de helft er op staat.
[ Voor 5% gewijzigd door cctl01 op 27-07-2008 21:24 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Wilmocs: straatfotografie vind ik zelf erg moeilijk en doe ik zelf ook weinig eigenlijk. Echt zinnig commentaar weet ik niet te geven, wellicht dat het aan de linkerkant wat krapjes is.
Vgouw, van mij zou het onderwerp / de onderwerpen wat meer in het midden staan. Misschien een idee om met PS het geheel wat shiny / harder te maken?
Hydraulik-Phunk, leuk idee, en compositie is lekker eigenwijs, prima! Het geel ziet er wat vies uit, van mij mag het contrast iets omhoog. Hangt eigenlijk ook wel van je eigen smaak af.
Meestal hou ik zelf van wat rustigere foto's. Op deze foto kreeg ik echter positief commentaar. Had ik zelf eigenlijk niet gedacht. Benieuwd of dat hier ook zo is
(Slechte resize, klikje)

Dan was die slang niet blijven hangen johDe_Bastaard schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:56:
Hij was leuker geweest als die hand er niet op gestaan had denk ik
Leuke toning, maar zoals De_Bastaard al zegt stoort dat een beetje, of je had er meer van de persoon in kwestie moeten opzetten.
This space intentionally left blank.
Verwijderd

En schamen is nergens voor nodig, gewoon kritisch naar je eigen werk kijken, vergelijken met wat je hier ziet, commentaar van anderen op anderen lezen en dan de volgende keer proberen jezelf te verbeteren. En experimenteer! Met digitaal kan je 100 foto's maken en als er maar 1 is die perfect is hoeft niemand te weten dat er 99 minder goed waren
@WhiskyPhreak : mooie plaat, lekkere toning ook. Ietsje meer arm (tot halverwege onderarm) had denk ik net iets beter gestaan.
@Kees_B: goed scherp, lijkt me nog knap moeilijk met de snelheden, maar de foto geeft me niet echt het gevoel van snelheid dat ik bij dit soort foto's vind horen, hoewel dat onder deze hoek erg lastig word.
[ Voor 20% gewijzigd door Ethirty op 28-07-2008 23:04 . Reden: wat meer commentaar toegevoegd ]
#team_UTC+1
Verwijderd
Bedankt voor je comment! Ik zie nu net ook dat de horizon helemaal scheef staat. Ik maak wel gebruik op mijn camera van een soort lijnen waarmee ik 9 vakjes krijg, zodat ik via die hulplijnen de horizon recht kan fotograferen. Blijkbaar de camera teveel bewogen. Misschien had ik deze foto beter in portret kunnen schieten inderdaad! Nouja, voor de volgende keer dan. Wel vind ik dat de foto ook wat te koel was. Voor een plaatje in de hete zon in Turkije vind ik hem erg koel lijken. Ik heb toen ik op vakantie ging onderweg een 4GB SDHC kaartje gekocht en heb dus alles in RAW geschoten. Heb deze foto dan ook net even bewerkt om hem wat zomerser te maken. Hieronder het resultaat:Ethirty schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:59:
@JBoutier: de horizon staat behoorlijk scheef en tenzij opzettelijk moet de horizon in een landschapsfoto altijd recht staan. Het onderwerp (boom?) is scherp, maar de kleur is niet echt interessant. Ik denk dat je in de portret stand een betere foto had gemaakt, die had het rommelige strand op de achtergrond wazig gemaakt.
En schamen is nergens voor nodig, gewoon kritisch naar je eigen werk kijken, vergelijken met wat je hier ziet, commentaar van anderen op anderen lezen en dan de volgende keer proberen jezelf te verbeteren. En experimenteer! Met digitaal kan je 100 foto's maken en als er maar 1 is die perfect is hoeft niemand te weten dat er 99 minder goed waren
@WhiskyPhreak : mooie plaat, lekkere toning ook. Ietsje meer arm (tot halverwege onderarm) had denk ik net iets beter gestaan.
@Kees_B: goed scherp, lijkt me nog knap moeilijk met de snelheden, maar de foto geeft me niet echt het gevoel van snelheid dat ik bij dit soort foto's vind horen, hoewel dat onder deze hoek erg lastig word.

Daarnaast, je hebt de foto met een (zeer goede) compact camera gemaakt. Dat heeft als voordeel (en nadeel) dat je alles scherp krijgt. Nu heb je dus op alles de aandacht liggen. Bij een DSLR (met een grotere sensor) is het makkelijker om maar één gebied scherp te krijgen en de rest onscherp. Op die manier kun je beter je onderwerp onder de aandacht brengen. Hoewel dat bij deze foto niet geholpen had, juist ómdat er niet echt één onderwerp is.... Snappie?
Foto spontaan gemaakt van mijn vriendin in Parijs (ze lag echt zo te slapen, ben het bed uit gesneaked en heb mijn camera gepakt). Ik ben benieuwd naar jullie commentaar....

[ Voor 27% gewijzigd door Aristos op 28-07-2008 23:36 ]
@ Aristos: Ik zie wel een grappige herhaling van de vorm van haar billen in de tralies voor het raam, en ik hoop dat ze niet al te boos op je is? Een wakkere vrouw had misschien een fraaiere pose opgeleverd.
[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 29-07-2008 01:44 ]
Zeker mooie foto, en erg prettig licht (of heb je ook sneaky je reflector nog ff gepakt?Aristos schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:33:
Foto spontaan gemaakt van mijn vriendin in Parijs (ze lag echt zo te slapen, ben het bed uit gesneaked en heb mijn camera gepakt). Ik ben benieuwd naar jullie commentaar....
[afbeelding]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
@ vgouw: in de basis een aardig moment. Wat te krap gekaderd. En relatief weinig te zien.
@ Hydra..-..: ik had m nooit zo afgesneden
@ amplified: sorry zie hier alleen een kruisje
@ Kees_B: Geen slechte plaat. Maar als ik het gras op voorgrond en de grote hoeveelheid kleur zou mogen omwisselen voor iets meer snelheid en sensatie zou het nog beter zijn
@ WhiskyPhreak: heb mooiere platen van je gezien. Vind de overbelichting niet mooi. En misschien als aan die hand een mooie dame in bikini vastzat het geheel lekkerder zou wegkijken
@ JBoutier: Probeer meer een onderwerp te isoleren
@ Aristos: toch wel prettig om naar te kijken. Mooie kont heeft je vriendin!
Eentje van mij: was in eerste instantie eigenlijk rechtstreeks voor de prullenbak bestemd, maar kwam hem net tegen op mn memory card, en vond de plaat ondanks het hoge snapshot gehalte erg uit het leven gegrepen, graag jullie commentaar

Orange & Red
Het enige wat mij stoort is de vinger, maar het beestje wilde anders geen minuut stilzitten.

Keep it calm...en lek mig de zuk
De foto is slechts een beetje bewerkt (contrast, saturation, levels en sharpness iets bijgesteld). Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
grotere versie: http://members.home.nl/herwin.kleinjan/IMG_1144.JPG Het origineel is slechts op 6 MP geschoten, had mijn geheugenkaart bijna vol
@Aristos: mooie zachte belichting, mooi figuurtje ook.
@C4M1: Door de toning verliest de foto een hoop snapshot gehalte. Ik heb echt het gevoel dat ik sta te wachten op wat lekkers.
@Kromme: idd vinger weg, en een wat 'opgeruimdere' achtergrond. Er zijn teveel dingen die afleiden. Aan het blauw te zien vermoed ik zwembad, dus dan heb je genoeg van die kleur voorhanden om er gebruik van te maken. Je had het hondje toch al vast
@The_Big_Easy: Lekker zomers plaatje. Lekkere kleur ook wel, maar ik vind het niet zo interessant om te zien. Het mist iets, weet niet precies wat
[ Voor 67% gewijzigd door Ethirty op 30-07-2008 17:03 . Reden: Hmm comments vergeten ]
#team_UTC+1
@C4M1: Ik vind het op zich een leuke foto, al zitten de onderwerpen (de mensen) net iets te hoog, hun hoofd is er net afgehakt. Daarnaast lijkt het of er wel heel veel vignettting is toegepast. Doordat dat in alle hoeken is behalve linksboven, kijkt de vrouw ook niet lekker weg. Je verwacht dat zij ook donkerder is, maar dat is ze niet.
@WhiskeyFreak: Gave foto, niets meer aan veranderen. Welke toning heb je toegepast? Crossprocessing?
@KeesB: Hmmm, op zich een prima foto, maar doet mij niet zoveel. Maar ik ben dan ook niet zo een autorace fan.
@Sundown89: Gave foto, al ben je in de nabewerking naar mijn idee wel een beetje doorgeschoten. Het is nu wel héél erg blauw en groen.
Hier mijn eigen foto, twee weken geleden gemaakt in Parijs...

[ Voor 3% gewijzigd door Aristos op 30-07-2008 00:10 ]
Tijd geleden dat ik hier nog wat heb gepost, maar deze heb ik afgelopen weekend op het NDSM terrein @ Amsterdam. Vond hem te leuk om jullie te onthouden. Die fanatieke blik en dat rooie hoofdje, erg leuk mannetje.

Heb je deze foto geflitst? Ik denk het zo te zien niet, wellicht dat het gezicht van de jongen dan beter belicht zou zijn. Het gezicht is nu nogal donker.J3roen schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 01:36:
@aristos: Erg mooie foto; houding, belichting en niet te vergeten model, alles is in verhouding.
Tijd geleden dat ik hier nog wat heb gepost, maar deze heb ik afgelopen weekend op het NDSM terrein @ Amsterdam. Vond hem te leuk om jullie te onthouden. Die fanatieke blik en dat rooie hoofdje, erg leuk mannetje.
[afbeelding]
This too shall pass
@ Aristos: volledig off-topic; jouw usericon lijkt als 2 druppels water op Jerry Seinfeld
Orange & Red

Ik vind het plaatje een beetje flets/vlak. Misschien moet je het contrast wat verhogen, en misschien is het de moeite om hem helemaal in z/w te maken.Mr_EOS schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:00:
Nu al weer een paar weken geleden vond het brandje plaats en vond ik dit wel een aardige plaat om het geheel samen te vatten:
[afbeelding]
This too shall pass
#team_UTC+1
Het gebouw was dus al behoorlijk grijs en door de brand erger geworden.Ethirty schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:36:
ik vind het lastig om in te schatten omdat het ook de schade aan het gebouw kan zijn, maar ik krijg het gevoel dat dit een crop is van een telefoon.
Het is ongeveer 10% gecropped, omdat ik niet dichterbij kon komen (sloopactviteiten) en al op 200 mm zat.
Misschien dat deze frisser oogt (was de dag nadat het betonblok was omgevallen.

Hij heeft meer kleurMr_EOS schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:48:
[...]
Het gebouw was dus al behoorlijk grijs en door de brand erger geworden.
Het is ongeveer 10% gecropped, omdat ik niet dichterbij kon komen (sloopactviteiten) en al op 200 mm zat.
Misschien dat deze frisser oogt (was de dag nadat het betonblok was omgevallen.
[afbeelding]
This too shall pass
@ j3roen: leuk moment. De belichting en compositie kan wel iets spannender.
@ mr_eos: 1e foto: de foto verteld voor mij niet het verhaal dat bij het gebouw hoort. Wat betreft foto 2 met mijn bovenganger.
Groningen (even aan het testen geweest met m'n nieuwe lens):
![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door Markie op 30-07-2008 14:08 ]
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
@C4M1: Bijna leuk, maar erger me aan de onthoofde man. Als hij net iets ruimer was geweest...
@The_Big_Easy: leuke snap, maar niet echt spannend of een heel mooie bewerking, Leuk vakantie kiekje
@Ethirty: Daar doe ik het voor, lekker abstract.
@Aristos (2): mijn hoofd neigt naar links bij het bekijken van die foto. Staat hij wel recht? Wel mooi shot.
@Mr_Eos: de 1e is me iets te grijzig en grauw, niet echt lekker, bij je 2e ga ik mee met het commentaar van Sallin: wat is het onderwerp?
Nog 1tje van mijn kant uit Ladakh:

No drama
#team_UTC+1
@kromme: kwestie van nog meer geduld hebben. Ook kleine beesies worden moe
@Mr_EOS: bouwkunde plaat zou scherper kunnen, met meer contrast. Het contrast 'bouwkunde' versus 'de brandschade' heeft wel wat.
De graafmachine kan ik niets mee. Snapshot dingetje Niet echt een onderwerp en erg rommelig en ook deze lijkt uit een telefoon te komen (kan ook zijn dat je bewerkingssoftware crappy JPG's aflevert).
@J3roen: ondanks dat ik niets met kinderen heb is deze wel leuk. Scherp en ready for action
@danmaarniet: om het af te maken had die rechter niet om moeten kijken. In dit geval vind ik het contact met de camera niet helemaal kunnen.
[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 30-07-2008 14:26 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Leuke foto! Ik vind het omkijken van het rechterkindje juist de reden dat het een leuke foto is. Hij zou anders saai kunnen zijn. Voor mijn smaak is de vloer boven de kindjes te veel overbelicht.danmaarniet schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:08:
Nog 1tje van mijn kant uit Ladakh:
[afbeelding]
This too shall pass
Mooie plaatThomasW schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:04:
J3roen: Nice, het rode hoofd en de fanatieke uitstraling heb je mooi vastgelegd.
BBE: De fietsende man maakt je foto levendig, verder is het wel netjes belicht maar doet het me niet veel.
danmaarniet: Het omkijken geeft de foto net wat extra, 3 ruggen zou ook maar wat saai geweest zijn...
[afbeelding]
Klikbaar
This too shall pass
Ethirty schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:07:
@The_Big_Easy: Lekker zomers plaatje. Lekkere kleur ook wel, maar ik vind het niet zo interessant om te zien. Het mist iets, weet niet precies wat
Bedankt voor jullie opmerkingen. Het is idd een vakantie kiekje, maar vond het zelf toch wel een van mijn mooiste. Hoe zou de foto 'spannender' kunnen? Mist het wat compositie betreft wat, of is er ook qua bewerking nog meer uit te halen? Indien dat laatste het geval is zou ik nog eens wat kunnen proberen, maar ben nog niet zo thuis met foto bewerking tools... Een link naar de full size variant staat in mijn original post, ik sta open voor wat experimentele bewerkingen!danmaarniet schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:08:
@The_Big_Easy: leuke snap, maar niet echt spannend of een heel mooie bewerking, Leuk vakantie kiekje
Verwijderd
Rondje Ouwehands dierenpark gedaan en toen even met boogje om Rhenen terug naar naar het station. Was best druk met fietsers, vissers en andere buitenlui:

Staan nog wat meer foto's op mijn flickr
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 21:25 ]
Verwijderd
Waarom? Tja. Als ik de 17-55 gebruik heb het diafragma vaak uit luiheid op f2.8 staan. Alleen als ik echt denk dat een lager diafragma, dus een hoger getal, nodig is, speel ik daar pas mee. Bij landschapjes gebruik hem ook zo. Vaak krijg ik dan toch nog met f/2.8 een erg groot gedeelte scherp. Hoe dat precies zo kan, snap ik eigenlijk zelf ook niet...EnigmA-X schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:38:
@Redhero: net even je foto bekeken op Flickr. Kan je mij uitleggen waarom je de foto f/2.8 1/2000 hebt geschoten? Wat mij namelijk opvalt is de onscherpe voorgrond. Had je gekozen voor een kleiner diafragma, had je veel meer scherptediepte gehad. Die 1/2000 lijkt mij niet zo belangrijk, volgens mij gaat die fietser niet zo heel hard
Bij deze foto vond ik juist de onscherpte voorin prettig. Je ogen volgen het pad, beginnen bij het onscherpe gedeelte en zoeken naar het voorwerp. Aan het einde van het pad is het voorbewerp gevonden, de fietser.
Iets van een oud vrouwtje op een bankje oid, iets om het beeld tot leven te wekken. Maar ik roep ook maar wat. Pretendeer nog niet er verstand van te hebben.The_Big_Easy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:15:
Bedankt voor jullie opmerkingen. Het is idd een vakantie kiekje, maar vond het zelf toch wel een van mijn mooiste. Hoe zou de foto 'spannender' kunnen? Mist het wat compositie betreft wat, of is er ook qua bewerking nog meer uit te halen? Indien dat laatste het geval is zou ik nog eens wat kunnen proberen, maar ben nog niet zo thuis met foto bewerking tools... Een link naar de full size variant staat in mijn original post, ik sta open voor wat experimentele bewerkingen!
#team_UTC+1
De foto is mooi gelukt (zon, pareltjes water etc.) maar de kadering verpest het voor me. Behalve dat je stukjes lelies eraf snijdt, kijk ik te veel naar de tekst ipv de bloem. Het is een keuze natuurlijk, alleen niet de mijne
No drama
Ik vind ook het idee wel heel leuk, de uitvoering vind ik ook goed gedaan, foto is goed scherp, kleuren en alles goed, ziet er "echt" uit geen vervelende nabewerking.
Alleen jammer dat er n stukje bloem mist aan de boven en onder kant.
Verwijderd
Ik hoop dat vanmiddag de zon weer net zo schijn en dat ik een "compleet" plaatje kan schieten.
Overigens is hij gemaakt met een Sony DSC-H3.
Ik zou dan ook een groot wit vlak meenemen (karton, stof) zodat je de donkere kanten nog wat kan inkleuren. Succes en ik ben benieuwd!Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:50:
Helaas ontbreekt bij het origneel ook een stukje bloem.
Ik hoop dat vanmiddag de zon weer net zo schijn en dat ik een "compleet" plaatje kan schieten.
Overigens is hij gemaakt met een Sony DSC-H3.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Ik heb jullie advies over 't frame alvast meegenomen in de vergroting van de oude foto:
Vergroting
ben benieuwd
Orange & Red
@nicknick.nl: Ik vind 'm een beetje te donker. Een paar stapjes lichter maakt het voor mij een vrolijkere foto.
Ook ik heb een foto gemaakt. Gisteren had ik ongeveer dezelfde foto geprobeerd te maken, maar die vond ik te onscherp, ik vond de kleuren niet lekker, hij had het voor mij niet helemaal. Om mezelf toch een goed gevoel te geven heb ik het vandaag geprobeerd iets van m'n "fouten" te leren en het beter te doen. Als er geen vooruitgang in zit is voor mij de lol eraf.
Ik ben eigenlijk best tevreden met de foto, de brommer springt er voor mij best uit, maar ik ben niet echt zeker over de crop. Ergens heb ik zoiets van, in 't geheel lijkt het okay, maar anderzijds weet ik het niet zo zeker. Aan de foto heb ik in elk geval wel een goed gevoel overgehouden

(klikbaar)
Ik heb gevoel dat de plaat scheef is. Verder is de weg enzo ook niet helemaal recht van de natuur volgens mij.
Verder vind ik de brommert wel goed uitspringen maar persoonlijk vind ik de zijkant van zulke brommers mooi (de simpelheid) en dat mis ik hier een beetje. De brommer dus iets driekwart neer zetten zou misschien iets beter zijn. Verder wel goede compositie met achtergrond
De zijkant komt later aan bod, ik had nu even dit in m'n hoofd en ik wou het op m'n scherm zien
Orange & Red
Ik liet vroeger ook steeds m'n diafragma zo ver mogelijk open staan, zo had ik immers het geen bewegings-onscherpte en lekker veel wazigheid rond het onderwerp... MAAR ik heb na veel proberen ook gemerkt dat sommige camera's niet meer geheel scherp zijn op die uiterste stand EN dat er vaak minder contrast en dynamiek in de kleuren zit, en dat het soms (zeker voor landschappen waar ook de lucht op staat) beter is om dat diafragma wat toe te knijpen en voor hogere f-getallen te gaan, die sluiter van 1/2000 bied immers nog ruimte genoeg, die fietser zal inderdaad niet zo ontzettend sel gereden hebben en er op 1/500 nog net zo goed hebben uitgezienVerwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:00:
[...]
Waarom? Tja. Als ik de 17-55 gebruik heb het diafragma vaak uit luiheid op f2.8 staan. Alleen als ik echt denk dat een lager diafragma, dus een hoger getal, nodig is, speel ik daar pas mee. Bij landschapjes gebruik hem ook zo. Vaak krijg ik dan toch nog met f/2.8 een erg groot gedeelte scherp. Hoe dat precies zo kan, snap ik eigenlijk zelf ook niet...Ben qua instellingen bij landschapjes vaak vrij noobish denk.
Bij deze foto vond ik juist de onscherpte voorin prettig. Je ogen volgen het pad, beginnen bij het onscherpe gedeelte en zoeken naar het voorwerp. Aan het einde van het pad is het voorbewerp gevonden, de fietser.
Ik heb zelf sinds dit weekend een EOS450D en ik denk upload ook een fototje
Ik heb hem zelf zwart-wit gemaakt, leek me mooie op de 1 of andere manier:

nothing :)
Hey bedankt, hier kan ik wel wat meeC4M1 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:33:
@ mcdronkz: de plaat kijkt niet vervelend weg. Het heeft in elk geval wel een lekker plattelandsgevoel, dus wat dat betreft niet slecht. Ik denk dat je er nog meer uit kunt halen een volgende keer. Een paar pointers: de motor is rood, het gras en de bomen groen, hier kan je meer uithalen. Het handvat aan de rechterkant van de motor (kijker: links) valt een beetje weg tegen de achtergrond, probeer daar iets meer mee te positioneren. Zoals gezegd, de plaat voelt een beetje scheef en de motor is wat aan de kleine kant in verhouding tot de rest. Qua compositie kun je al veel meer beeld vullen door een andere angle te kiezen. Verder loopt het geheel een beetje dood doordat het pad verdwijnt in een dichte muur van bomen. Je kunt iets meer proberen de motor tov de weg te positioneren en hierdoor een verhaal te vertellen of tenminste het geheel wat dynamischer te laten ogen. Belichting niet slecht, maar ook niet spectaculair. Ik denk als je met PS wat aan de haal gaat je de lucht wat verder kunt optrekken. Veel plezier de volgende keer.
Ik vraag me alleen af waarom de foto nu scheef lijkt ? Dat was inderdaad het geval, maar ik heb de weg helemaal links in elk geval kaarsrecht laten lopen. Het pad zal inderdaad wat scheef zijn, maar dat was ook m'n bedoeling.
- edit -
Als ik op View -> Proof colors druk krijg ik vrij fletse kleuren. Maar als ik 'm opsla krijg ik dus ook die fletse kleuren. Hoe kan ik zorgen dat ik de afbeelding kan exporteren alsof Proof Colors uitstond ? Dus dat ik bij het exporteren de volle kleuren krijg die ik in Photoshop ook zie ?
Save for web fixed it !
[ Voor 13% gewijzigd door mcdronkz op 01-08-2008 14:24 ]
Dit topic is gesloten.