Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dat tweede ga ik wat aan doen, een bewerkingsslippertjeRudedadude schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:02:
@cheiron: wat nu een beetje stoort is dat de kade niet helemaal recht loopt. Wat verder het beel een beetje vreemd maakt is dat de top van de berg erg donker is (deels nabewerking volgens mij) terwijl het land onder de wolken erg licht is. Dat zou volgens mij meer in evenwicht moeten zijn.
-edit- Geen bewerkingsslippertje zie ik net. Het origineel ziet er al zo uit. Komt doordat er meer mist was richting de grond denk ik.
Het eerste niet; dat is hoe de kade loopt (irl). Als ik de kade recht maak gaat de wolk scheef lopen en andersom.
Zelf vond ik onderstaande versie ook mooier, maar daar ben ik volgens mij de enige in

[ Voor 8% gewijzigd door cheiron op 29-07-2009 20:32 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Snel ff een quickanddirty 'pano' crop toegepast die ik beter vind uitkomen.Deathchant schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:27:
[...]
Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
Ik weet niet exact of ik deze moet croppen om de zonnestralen meer aandacht te geven....

Die zonnestralen zijn imo het onderwerp.
(PM maar als ik em weg moet halen)
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik ben het met je eens, deze is beter. Geinig om dat te zien, vorig jaar rondgelopen. Erg leuk al die tekeningen, niet?cheiron schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:57:
[...]
Dat tweede ga ik wat aan doen, een bewerkingsslippertje![]()
Het eerste niet; dat is hoe de kade loopt (irl). Als ik de kade recht maak gaat de wolk scheef lopen en andersom.
Zelf vond ik onderstaande versie ook mooier, maar daar ben ik volgens mij de enige in
[afbeelding]
Prachtig, de hele sfeer op Faial was geweldig. Ga ik ook zeker nog eens terugkomen.Kwintessens schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:08:
[...]
Ik ben het met je eens, deze is beter. Geinig om dat te zien, vorig jaar rondgelopen. Erg leuk al die tekeningen, niet?
En Herrick; erg sfeervol hoor!
Flickr PSN ID= cheironnl
@hos: Creatief maar tegen de zon in doet de kwaliteit geen goed.
@Shrien: Hard bewerkt maar 't past wel.
@Thomieh33: Erg centraal, jammer. Verder, geweldige combinatie, mooie setting. Volgende keer nog iets meer erop?
@cheiron: Hmm.. komt, door de kleuren nogal geshopt over. Zal aan mij liggen.
@BlaTieBla: Erg, erg, klein, lijkt leuk.
@MTWZZ: Grappig, doet me heel erg denken aan een sintelbaan zo.
@Herrick: Leuk landschap, coulisseneffect past er mooi bij. Kan inderdaad zo het kaarten rek bij de souvenier winkel in.
Eentje van Dartmoor

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hmm, volgens mij heb ik een beetje last van een calibratieprobleem op m'n laptop.Wekko schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:18:
@MTWZZ, de kleuren lijken nu niet echt meer te kloppen, denk dat je iets te ver doorgeschoten bent.
Hij ziet er hier @ work inderdaad iets te erg uit.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Was geen eigen foto, maar een crop van DeathChant. Dus alle credits kunnen naar hemWijnands schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:24:
[...]
@BlaTieBla: Erg, erg, klein, lijkt leuk.
[...]
@Blatiebla/Deathchant: ook mooi fijne over de top kleuren
@ MTWZZ: Er mist wat scherpte, de buizen zijn ongetwijfeld scherp maar de DOF vind ik onprettig
@Herrick: Mooie pano, ik ben nu ook pano's aan het maken in oude foto's uit NZ en af en toe heeft het zeker meerwaarde. Misschien had ik liever iets meer zee ipv lucht gezien, deze is namelijk niet erg interessant.
@ Wekko: netjes, erg centraal, overbelichte achtergrond stoort niet, de vinger wel een beetje.
@ Wijnands: Hier vind ik niet zo veel aan, beetje standaard zo. Het licht met de donkerre wolekn is wel geinig, maar meer niet.
Ik heb ook een paard gevonden

groter
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Een vuurtorenMobyrick schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:28:
@ cheiron: mooi, wat is dat geval 1/3 vanaf de linker kant, een beetje onderaan? Ik weet nog niet of ik dat moi vind
Flickr PSN ID= cheironnl
Wat bedoel je met 'erg centraal'? Is dat negatief of positief in dit geval? Meestal is dat negatief, maar ik vond het hier zelf eigenlijk niet het geval doordat der vinger wel op een mooie lijn ligt. Wellicht ben ik de enige die dat zo zietMobyrick schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:28:
@ Wekko: netjes, erg centraal, overbelichte achtergrond stoort niet, de vinger wel een beetje.
Dank voor je comment iig.
Ik vind het idee wel aardig, maar de uitwerking toch niet zo...eerste indruk is dat de foto mislukt is omdat er per ongeluk iets voor waaide zeg maar. Het 'mysterieuze' komt niet over.
Thanks. Ik geef toe en heb het oranje iets meer gesaturated. Vond dat wel mooi uitzienMobyrick schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:28:
@Blatiebla/Deathchant: ook mooi fijne over de top kleuren
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Hier staat tekst
Nee het spijt me, ik vind het niks
@ herrick, lekker cliché heb ik het idee. Ik heb het gevoel dat ik hem ken, en ik weet niet of dat goed of slecht is. Maar ik vind hem mooi, erg mooi. geweldig hoe de DoF werkt, de kleurtjes en dergelijke.
Alleen moet ik wel zeggen, dat als je BRETAGNE weg haalt, je wel een foto overhoudt, waar niemand ook nog maar iets van begrijpt.
@ wekko. Je mist een hoop blacks heb ik het idee. Ik vind hem opzich wel leuk, maar de kleuren zijn voor mij echt veels te soft. Dus dan blijf ik er gewoon niet lang naar kijken. + je compositie, maar dat is al eerder gezegt, te centraal ( zoek op google naar, the rules of third. )
@ mobyrick, eigenlijk eens met wat er allemaal al is gezegt. niks bij toe te voegen ( is dat 1 woord? )
@wijnands; je laatste; ik vind hem érg lekker ! kleurtjes, compo, verhaal ! Alleen zoals al door aakoets is gezegt, het was wel iets leuker geweest als de lucht iets dreigender was geweest. Maar voorderest echt een topplaat !
Nou ook maar weer eentje van mij dan;
U kunt klikken.

Notes to myself; kettinkje en shirt.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
Ik heb niet de pretentie's dat ik een half dozijn showcase waardige platen heb. Aan de andere kant, misschien heb ik er niet genoeg kijk op, ik lijk altijd net de verkeerde platen te kiezen. Zal 's een modje raadplegen. Vanavond de laatste 200 foto's doorwerken, dan heb ik alles.
Wat die luchten betreft, het weer was zo ontzettend wisselvallig. Ene moment stonden we in de zeikregen, 10 minuten later was er weer even een opklaring, dan kwam de volgende donkere lucht alweer.
Ik denk zelf dat ik de kleuren niet nog warmer moet maken op m'n eizo ziet het er al een tikkeltje warmer uit dan het was.
In de ogen is een raam en ik denk de paraplu te zien. Misschien had je deze er beter uit kunnen shoppen verder top foto.
Hierbij dan een foto van mijn kant.
Foto van m'n vriendin. tijdens een dagje op de boot bij haar ouders..
450D standaard Kit lens.

[ Voor 22% gewijzigd door To_Tall op 28-07-2009 15:24 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
rondje = ringflash. Dat maakt een ringflash juist leuk imoTo_Tall schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:24:
@Ghenzi
In de ogen is een raam en ik denk de paraplu te zien. Misschien had je deze er beter uit kunnen shoppen verder top foto.
Hierbij dan een foto van mijn kant.
Foto van m'n vriendin. tijdens een dagje op de boot bij haar ouders..
450D standaard Kit lens.
[afbeelding]
vierkant = softbox.
Ik heb eigenlijk geen intenties om dat weg te shoppe, omdat ik het wel bij de sfeer vind passen eigenlijk.
op jou foto'; pola filter gebruikt ?
want ik denk dat ik hem wat mooier had gevonden als er in de lucht wat meer contrast zat enzo
@To_Tall: Net portretje.
[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 28-07-2009 15:55 ]
Jups Pola filter gebruikt. Zeker als je gaat varen is dat wel een aanrader!Ghenzi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:27:
[...]
rondje = ringflash. Dat maakt een ringflash juist leuk imo
vierkant = softbox.
Ik heb eigenlijk geen intenties om dat weg te shoppe, omdat ik het wel bij de sfeer vind passen eigenlijk.
op jou foto'; pola filter gebruikt ?
want ik denk dat ik hem wat mooier had gevonden als er in de lucht wat meer contrast zat enzo
Die ringflash en softbox zien er in de ogen wel speels uit. Maar trekken wel heel erg mijn aandacht.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Even ter verduidelijking, het was juist het idee om dat rondje in m'n ogen te krijgen, vandaar die ringflash. Dat vonden we een leuk effect geven
@ to_tall, even wat meer over je foto. ik vind het, net als wijnands, ook een leuke foto. Is gewoon een leuke foto van je vriendin om te hebben. alleen had ie denk ik mooier geweest als het haar ipv naar voren, naar achteren was gegaan.
Natuurlijk wel cliché, maar cliché is niet altijd slecht
Wijnands schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:30:
Ik vind die ringflits ook niet storend. En dat wegvallen vind ik juist mooi hier, kleur ook trouwens.
Vandaag weer eens naar het nabijgelegen meinerswijk geweest. Daar deze foto genomen. Klikbaar voor groter.

[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 28-07-2009 19:18 . Reden: Horizon rechtgezet! ]
[ Voor 56% gewijzigd door Deef_K op 28-07-2009 19:19 ]
Mijn foto's komen van 28 augustus, rond 5 uur 's avonds zie ik net in de EXIF. De zon was al wat warmer van kleur maar het was een beetje waterige dag. Het park ging om 6 uur dicht, dus zo laat kon ik echt geen foto's maken...Rudedadude schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:34:
Dat is nu het verschil tussen overdag en 's avonds foto's maken (die van mij is om 20:00 genomen). Inderdaad Blijdorp, tijdens een ZOOmeravond
Hele mooie toning! Kettinkje vind ik niet echt heel storend. Glimt dan ook niet verschrikkelijk.Ghenzi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:47:
Nou ook maar weer eentje van mij dan;
U kunt klikken.
[afbeelding]
Notes to myself; kettinkje en shirt.
Misschien aan haar rechter kant (voor de kijker links) iets te krap gekadert. Verder niks meer aan doen!!
Ik ben aan de slag geweest om een lomo effect te creeren.

Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 28-07-2009 22:00 ]
'haar?'Noxa schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:59:
[...]
Hele mooie toning! Kettinkje vind ik niet echt heel storend. Glimt dan ook niet verschrikkelijk.
Misschien aan haar rechter kant (voor de kijker links) iets te krap gekadert. Verder niks meer aan doen!!
[afbeelding]
Flickr

Kijk er is veel over me gezegt, maar nog nooit dat ik op een dame lijk

[ Voor 6% gewijzigd door Zuurstok op 28-07-2009 22:03 ]
Ghenzi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:02:
[...]
'haar?'
Kijk er is veel over me gezegt, maar nog nooit dat ik op een dame lijk![]()
* BlaTieBla pakt de popcorn en wacht af hoe Noxa zich hier uit gaat redden
Desalniettemin lekker portret hoor. Aangezien dat mijn monitor wat donker staat valt shirt en ketting niet eens op.
@noxa: Ik hou niet zo van lomo. Jouw plaat is ook niet helemaal gelukt, daarvoor zit er teveel scherpte in. Leuk shot, dat stukje linksboven is iets te sterk.
offtopic;
*Ghenzi gaat gezellig naast blatiebla zitten wachtend, en etend van z'n popcorn
Najah, om uit te leggen; als je net een nieuwe lens hebt ga je vaak je DoF testen, en je Bokeh bekijken en dergelijke. Zo een foto is dit imo.
En als je dit als foto beschouwt; je compositie is erg centraal, hij is niet echt scherp op je focuspunt ( er van uitgaande dat dat groene blad voor je focuspunt was ) en de highlights zo random verspreid vind ik ook niet erg lekker wegkijken.
@hieronder; danku
[ Voor 15% gewijzigd door Zuurstok op 28-07-2009 23:55 ]
The devil is in the details.
Ik zie niets wat deze foto "Beekse Bergen" maakt en eigenlijk ook niets dat hem "geslaagd" maakt. Ik zie erg veel ondefinieerbare achtergrond en een - niet al te scherp - niet al te spannend "onderwerp"? Een crop uit het midden, met dat kevertje, dat zou nog iets kunnen zijn, mits iets meer definitie erin, maar zoals hij nu is, zie ik er niets in. Ben eigenlijk wel benieuwd, wat jij er wel in ziet.Fastex schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:28:
Ik was dit weekend in de Beekse Bergen.
Deze vond ik wel geslaagd:
[afbeelding]
Gisteren naar Burgers' Zoo geweest en daar de nodige foto's geschoten. Onderstaande is één van de (vele
(Click voor groter formaat)

[ Voor 7% gewijzigd door Wilf op 29-07-2009 14:55 ]
@fastex: erg centraal, weinig boeiend onderwerp en niet helemaal scherp. Enige leuke is de lichtinval opde blaadjes wat fris overkomt.
@RAJH: ik ga akkoord met mijn bovenbuurman.
[ Voor 22% gewijzigd door Teun_2 op 29-07-2009 15:07 ]
Rahj: Moet het toch wel eens zijn met Wilf voor mij. De zaken die hij noemt zorgen ervoor dat de foto meer een kiekje is dan een echte foto. Jammer, want de beer zit er lekker bij, en staat er op zichzelf goed op. Persoonlijk vind ik de achtergrond het meest storend. Die is lelijk (hek + staaldraad) en redelijk in de scherpte nog.RAJH schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:46:
@Fastex, ik ben het eens met bovenstaande reacties. Ik kan er ook geen "Beekse Bergen" uithalen.
Gisteren naar Burgers' Zoo geweest en daar de nodige foto's geschoten. Onderstaande is één van de (vele) favorieten van mezelf uit de Burgers' Zoo set.
(Click voor groter formaat)
[afbeelding]
Overigens zitten er imo betere foto's in de set die je aangeeft
Nog een vakantiekiekje van mij: Vissers die terugkwamen naar het eiland. Ben een beetje aan het testen geweest met een zwart-wit conversie; het leek mij wel passen bij het onderwerp. Wat ruis toegevoegd om de foto wat grauwer te maken, en daarbij ook de lucht wat dreigender gemaakt.
Ik ben totaal nieuw als het gaat om zwart-wit conversies, dus tips/kritiek is erg welkom.

En groter @ Flickr
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit heb ik over lomo kunnen vinden:Noxa schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:59:
[...]
[afbeelding]
Flickr
http://www.smashingmagazi...f-oversaturated-pictures/The characteristics of Lomo photographs are oversaturated colors, extreme optical distortions, rainbow-colored subjects, off-kilter exposure, blurring and alternative film processing, all things usually considered bad in photography. In short, Lomography is the act of taking photographs without thinking, and ignoring the established rules of “good” photography.
naam komt van slechte cheap-ass russische camera's
Er zitten idd wel wat "slechte" dingen in je foto, die em wel mooi maken, zoals de vignetting. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van de oplichtende stofjes(of vliegjes) moet vinden. Ik denk dat ik dit iets te overheersend vind.
@ Wilf, cheiron: Ik zat helaas al aan het maximum bereik van de 70-200. Bedankt voor de tips m.b.t. contrast, horizon en een betere focus op het onderwerp. Ik zal er in de toekomst op letten

Klikbaar voor groter
Ik zal vanavond/morgen eens ff een lijstje comments maken van de foto's die de afgelopen twee weken zijn gepost...
[ Voor 14% gewijzigd door TranceSetter op 29-07-2009 17:13 ]
TOP!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Hahaha. My bad. Iig goed geschoren danGhenzi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:02:
[...]
'haar?'
Kijk er is veel over me gezegt, maar nog nooit dat ik op een dame lijk![]()
jij scheert je met dit;
?
Ik scheer met dit;

@ trancesetter; heer-lijk ! echt heel mooi ! hoe heb je zo mooi door het raampje heen kunnen schieten ?
Zeker een leuke doorkijk, maar wat heeft je in deze splitsecond doen besluiten om hem in portrait te schieten?TranceSetter schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:11:
Zo, net een dagje terug van vakantie, en heb nog een hele klus om alle foto's uit te zoeken. Kwam deze echter tegen en vond hem best netjes. De wolken vormden hier een natuurlijke 'vignetting' en ik had dan ook niet veel tijd om deze foto te maken. 5 seconden later en ik stond midden in de mist. Ruis is enorm voor een ISO200 foto, maar dat komt helaas door die wolken zelf.[...]
Vermoed namelijk dat hij in landscape (crop) met behoud van de kadering langs onder- en zijkant veel beter tot zijn recht komt. De grijze lucht boven voegt nu weinig toe en de horizontale lijnen in het interessante deel lijken te botsen met de verticale oriëntatie van de plaat zelf.
Verwijderd
Een rustige foto zoals al gezegd is, maar naar mijn idee te rustig. Ik mis iets aparts of spannends (wat er niet is kun je niet tevoorschijn toveren dat snap ik wel)
Ik zie dat je je horizon inmiddels recht hebt gezet wat een stuk prettiger kijkt.
@Noxa
Lekkere toning en een leuke compo. Is weer eens wat anders dan vanaf de voorkant (

Jammer van de flare en opdwarrelend stof/zand?
@Fastex
Ik vind het ook drie keer niks. Snap niet wat je hiermee wilt laten zien.
@RAJH
Jammer van het zichtbare hek op de achtergrond (tja hek kan je niet even weghalen. Je bent immers in de dierentuin) Maar misschien de volgende keer meer isoleren.
Tevens is het jammer van het plukje gras dat voor je onderwerp zit.
@Trancesetter
Geen comments.. Ik vind het een topplaat. Portret stand maakt het gewoon spannend om naar te kijken

Groter
Na wat commentaar ben ik bezig geweest met de nabewerking om hem zwart-witter te maken ipv grijzig. Beter of slechter?cheiron schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:10:
[...]
Rahj: Moet het toch wel eens zijn met Wilf voor mij. De zaken die hij noemt zorgen ervoor dat de foto meer een kiekje is dan een echte foto. Jammer, want de beer zit er lekker bij, en staat er op zichzelf goed op. Persoonlijk vind ik de achtergrond het meest storend. Die is lelijk (hek + staaldraad) en redelijk in de scherpte nog.
Overigens zitten er imo betere foto's in de set die je aangeeft
Nog een vakantiekiekje van mij: Vissers die terugkwamen naar het eiland. Ben een beetje aan het testen geweest met een zwart-wit conversie; het leek mij wel passen bij het onderwerp. Wat ruis toegevoegd om de foto wat grauwer te maken, en daarbij ook de lucht wat dreigender gemaakt.
Ik ben totaal nieuw als het gaat om zwart-wit conversies, dus tips/kritiek is erg welkom.
En groter @ Flickr

En groter @ Flickr
Oh, trancesetter: prachtige capture!
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
@Fastex: ik ga mee met het eerdere commentaar.
@RAJH: Wat anderen al zeggen, probeer een onderwerp te isoleren, met aandacht voor neutrale achtergrond.
@CHEIRON: Een sfeervol beeld, maar het lijkt alsof de lucht vol ruis zit. Wellicht rechts iets wijder, om een kader aan te geven waar de boot heen vaart. Update vind ik sterk gedaan!
@Trancesetter: Een geweldige foto!
@F.Jacobse: Inderdaad lijken de ogen heel vreemd, het lijkt wel of je van het oogwit een layer gemaakt heb en die overbelicht. De foto is ook niet heel spannend (misschien juist niet symmetrisch op je onderwerp maken) en de contouren van de romp van de koe lopen weg in de achtergrond. Contrast tussen de kop en de lucht vind ik wel erg mooi.
Hieronder een actiefoto gemaakt tijdens Powerhorse te Duiven tijdens een druilerige dag. Het viel me tegen met een sluitertijd van rond de 1/50 en 1/60 netjes te pannen. Ook is de verzadiging van de groene delen overdone (nog niet aangepast ...)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 20:29 . Reden: update van Cheiron meegenomen ]
@F.Jacobse,
Toevallig een pola. gebruikt en geflitst? Tevens zie ik veel ruis in de lucht, wellicht teveel bewerking? Over bewerking gesproken, vind dat je het contrast nogal hoog hebt staan en dus veel detail verliest, daarna is de neus erg uitgebeten. Ogen staan ook scheef maar daar kan jij niks aan doen. Teveel bewerking en die ogen doen me dan ook denken aan het volgende. http://www.youtube.com/watch?v=nwEOe7peGTg
@cheiron,
De plaat pakt mij niet, misschien een zomers tintje proberen?
@aakoets,
Ik had het onderwerp wat groter gepakt, de omgeving voegt in deze situatie in mijn ogen weinig toe.
Verwijderd
Voor de rest heb ik gewoon een invulflits gegeven en geen filters gebruikt.
Contrast staat inderdaad hoog zoals in veel foto´s van mij.
Het maakt t juist wel spannend om naar te kijken doordat het symmetrisch is en dat het beest recht de camera in kijkt.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:28:
De foto is ook niet heel spannend (misschien juist niet symmetrisch op je onderwerp maken)
Maak zo´n "in de camera kijk shot" maar eens a-symmetrisch. Dat lijkt helemaal nergens naar.
De rule of thirds is niet heilig hoor!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 21:13 ]
Verwijderd
Symmetrie hoeft niet altijd spanning op te leveren, maar je hebt wel een punt dat hier een asymmetrisch beeld niet kan. Laat ik mijn opmerking herformuleren: op mij komt het over alsof de koe scheel kijkt (wat versterkt wordt door de symmetrie) en dat wekt bij mij geen spanning op, eerder het tegengestelde.Het maakt t juist wel spannend om naar te kijken doordat het symmetrisch is en dat het beest recht de camera in kijkt.![]()
Maak zo´n "in de camera kijk shot" maar eens a-symmetrisch. Dat lijkt helemaal nergens naar.
De rule of thirds is niet heilig hoor!
@F. Jacobse, Normaal is recht van voren niet echt prettig om naar te kijken maar bij deze foto kijkt het lekker weg. Zou wel even de vliegjes van zijn neus halen.
@cheiron, De tweede versie is stukken beter, misschien alleen iets teveel verscherpt.
@aakoets, Wat verder croppen zou de plaat ten goede komen. Zou hem ook graag wat groter willen zien om de scherpte te kunnen beoordelen.
En nog maar 1 van mij:

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Die vind ik erg lekker... lekker dat felle groen! Ik zou misschien iets meer scherpte willen zien (komt misschien ook door de Flickr maat) maar dat is persoonlijk.
@Bob:
Lekker scherp, Achtergrond is wat druk maar ik vind hem wel mooi!
Even een snelle foto van mij. (klikbaar voor beter) Is de eerste die uit de camera komt rollen, dus andere (betere?) hoeken komen er nog aan.

(En als achtergrond 1920x1080: imageshack dus pas op... http://img189.imageshack.us/img189/5425/flickrt.jpg)
[ Voor 8% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 30-07-2009 15:14 ]
Beginning to realize the power...
Sluit ik me bij aan. Op dit soort hellinkjes leer je helling trekken... Dan zie ik toch liever een L op die auto en een bestuurder erinMute schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:13:
Ik zou 'm niet als wallpaper gebruiken, want dan zou ik bang zijn dat ie van m'n scherm rolt. Aardige foto, maar hij is dus te scheef als je het mij vraagt
Wat ik trouwens niet snap.. Waarom altijd die kentekenplaten zo verneuken.. Want dat is het.
Schroef ze er dan af en vervang ze door platen die je zelf laat maken, of laat het gewoon lekker staan.
Doe er van mijn part gewoon blanco platen op. Dit weg photoshoppen vind ik altijd zo lelijk.
[ Voor 26% gewijzigd door RoyBijster op 30-07-2009 17:57 ]
I make things.
Over de nummerplaten; natuurlijk krijgt de klant gewoon de foto's met nummerplaat, dat willen ze ook graag. Voor Flickr, tweakers e.d. worden ze er dan weggehaald met photoshop. Misschien niet zo mooi, (al vind ik het nooit zo erg) maar in dit geval wel functioneel.
Beginning to realize the power...
[ Voor 97% gewijzigd door karel01 op 02-08-2009 13:19 ]
Zoals je ziet is de doorkijk ook verticaal. Daarom in portrait geschoten. Als ik hem in landscape uitsnij, dan valt er teveel af. Vind hem ook wel lekker zoKheldar schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:52:
[...]
Zeker een leuke doorkijk, maar wat heeft je in deze splitsecond doen besluiten om hem in portrait te schieten?
Vermoed namelijk dat hij in landscape (crop) met behoud van de kadering langs onder- en zijkant veel beter tot zijn recht komt. De grijze lucht boven voegt nu weinig toe en de horizontale lijnen in het interessante deel lijken te botsen met de verticale oriëntatie van de plaat zelf.
En dan nu, de grote goochelshow, mijn comments vanaf 16 juli:
@Neefdave: Zeker een leuke foto. Echter vind ik de bij niet duidelijk genoeg aanwezig. Liever een stukje verder uitsnijden nog. Het gaat zich tenslotte om de bij.
@flo_: De lichtinval op de bladeren is mooi. Maar verder heel centraal, en kan er verder ook niet zo heel veel mee.
@Mobyrick: De kleuren zijn gewoon prachtig. Lekker scherpte grassprieten en het huisje/toren op de achtergrond is ook gewoon goed. Top
@blablable: wat mij opvalt aan de roos is dat hij niet scherp lijkt, maar als ik verder kijk hij het toch wel is. De normaal zo karakteristieke bladeren van een roos heb je er hier wel afgesneden en dat is jammer.
@Xfix: Wat een wolken. Ze leuken gewoon nep zo. Vooral de sliert wolk rechtsbovenin. Het lijkt wel of hij te extreem is nabewerkt. Verder vind ik de plaat redelijk donker (gras/bankje)
@Ghenzi: Zo vind ik de foto erg lekker. Die stofjes zijn best irritant zo, maargoed dat is een kwestie van een keer de sensor schoonmaken. De foto lijkt naar links te hellen, en alhoewel je aangeeft dat je dat lekker vind wegkijken, stoort het mij wel. Het gekke is namelijk dat het voorste kruis scheeft staat, maar die daar achter niet. Kan met het perspectief te maken hebben natuurlijk.
@Deatchchant, De zee staat er mooi op. Fijne witte koppen op het water. Ik vind de lucht alleen zo 'wazig'.
@madmaus, Technisch goed. Maar wel erg centraal, en geen achtergrond. Geeft me een treurig gevoel. En ik weet niet of dat je bedoeling was
@RobbieB: Heerlijke foto. Simpel, maar zeer leuk om naar te kijken.
@Kaihong: Humor is het zeker. Wat belichting betreft ook goed. Maar wel erg scheef.
@cheiron: afgelegen is ie zeker. Maar wat er mist is denk ik een vast scherp punt (behalve de visser zelf dan). Er is geen lucht, en verder is alles redelijk donker. Misschien wat lichter maken?
@Deathchant, een hele regenboog, dat zie je niet vaak. Gewoon goed op de plaat gezet. Leuk is ook het kleurverschil binnen en buiten de regenboog.
@link0007: Er is iets met de kleur van de bloem. Die klopt niet. Verder erg centraal, en niet de mooiste bloem ook.
@Rudedadude: Leuk. Lekker scherp op de voorste, en de achterste maakt hem af. Mooie kleuren
@Saxyblack: Een redelijke foto. Al vind ik hem bovenaan wat crap. Ook staat de motor precies in het midden, en dat maakt de foto minder spannend.
@Scirocco: een mooie vlinder in tegenlicht. Geeft hem een mooi gloeiend r ook. Dat een deel vleugen niet scherp is vind ik niet zo storend.
@Ethirty: Fruit! Lekker hoor. Goede kleuren.
@Ghenzi: Ik ben niet zo goed in modellen/portretfoto's, maar dit is wat ik zie: De meid is enorm op haar gemak, en dat zie je. Bovenin is er teveel ruimte, dus dat mag je er van mij afhalen. Dan zal de foto ook een stukje prettiger om te kijken zijn. De kleuren zijn ook goed. Al is haar gezicht wat aan de rode/paarse kant.
@Jeroenz18: lekkere foto en waarschijnlijk perfect in ZW. Misschien iets meer scherpte, maar zo is ie ook lekker.
@Bakko: De kraan was mooier als silhouet geweest, maar dat moet je maar net treffen. De kleur van de lucht is wel mooi, dus het was leuk geweest als die kraan daar in het zwart sterk in had afgestoken.
@Rudedadude: heerlijk zomers. En een klein en groot model giraffe, altijd leuk natuurlijk.
@Rhodan: wat BlaTieBla zegt. Mooie wolken, jammer van de voorgrond. En voor mij dan ook graag in kleur.
@cheiron: Grappig die wolken die zo laag hangen. Waarschijnlijk daarom dat de berg er zo duidelijk op staat. De lucht boven de wolken is normaal gesproken een stuk helderder.
@Rhodan: hier inderdaad een mooie lucht, maar liever in kleur.
@Deathchant: en daar is onze HDR'r weer. Heerlijke kleuren, super wolken, mooie voorgrond. Top.
@Scirocco: Een hoop sloten aan een hek. Scherp en leuk perspectief, maar hij doet me niet zo veel. De vignetting valt ook meteen op.
@MTWZZ: Leuk diepte-effect, al lijkt de voorste rand niet scherp, en dat is wel nodig voor zo'n foto.
@hos: jij hier?
@Shrien: Leuk gedaan. Vooral de hoeveelheid lijnen bovenin vind ik fijn.
@Thomieh33: Leuk, een vlinder en een hommel. Mooie bloem ook. Mooie achtergrond. Geen minpuntje te vinden.
@kaesve: De boom is te licht naar mijn smaak. En er lijkt een enorme flare in te zitten helaas.
@cheiron: Sow! Das blauw. Iets minder extreem vind ik niet erg
@Herrick: Mooie pano. Simpele kleuren, maar daar hou ik wel van.
@Wekko: Perfect scherpgesteld. Best knap nog zo. Jammer van de 2e vinger. De rest is fijn om naar te kijken.
@Wijnands: Ik vind hem leuk. Niet te donker, en de beesten lekker scherp.
@Mobyrick: best knap op zo te focussen, maar dan toch liever met wat minder gras ervoor
@Wijnands: Fijne foto. Goede kleuren. Goede scherpte. Niks op aan te merken.
@Ghenzi: Het effect van een ringflitser vind ik ook altijd mooi. Pas alleen op dat het niet gaat vervelen. En aan de linkerkant ietsje meer ruimte was niet gek geweest
@To-Tall: De meid staat erg centraal. Verder wel leuk met een mooie achtergrond.
@Needfave: De stenen lijken niet scherp, en daardoor werkt de scherptediepte niet. Verder wel een leuk idee zo.
@Noxa: De kleuren vind ik maar raar. Die koeien staan toch alleen in de Zwitserse Alpen?
@Fastex: Zoals al gezegd, een testfoto, en dan snel verder
@RAJH: Leuke foto, en vooral dan hoe de beer (?) kijkt. Jammer van het hek op de achtergrond. Met een kleiner diafragma was hij beter geweest. Maar ook uit deze is meer te halen met wat nabewerking.
@cheiron: Lekker op klein formaat, maar ik ben bang dat als ik hem groot kijk de ruis me tegemoet komt. En dat vind ik zelf wat minder.
@F. Jacobse: De foto zelf vind ik leuk. Netjes symmetrisch, maar de ogen vallen wel op zo.
@aakoets: Met nabewerking wat kleuren ophalen doet deze plaat zeker goed.
@Amstel76: Mooie plaat. Vooral het egaalgroene van de achtergrond doet het goed. Steekt de ketting goed bij af.
@Bob: Altijd fijn zo'n bij. Kleuren zijn ook goed. Probeer de volgende keer alleen een rustigere achtergrond te krijgen.
@NeOpHyTe-NL: Mooie foto, al staat ie hier, zoals al gezegd, té scheef. Wel goed scherp, en de setting is ook goed.
[ Voor 174% gewijzigd door TranceSetter op 31-07-2009 22:19 ]
TranceSetter schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:54:
solo
[...]
Zoals je ziet is de doorkijk ook verticaal. Daarom in portrait geschoten. Als ik hem in landscape uitsnij, dan valt er teveel af. Vind hem ook wel lekker zo
En dan nu, de grote goochelshow, mijn comments vanaf 16 juli...
Maar aangezien ik nu ergens voorbij München in een hotel zit op weg naar Italië even geen reacties van mij.

Dit is overigens wel enigzins gephotoshopped. Origineel staat hier
[ Voor 1% gewijzigd door Pkunk op 01-08-2009 12:31 . Reden: Snorharen met zout zijn ook niet te eten ^_^ ]
Hallo met Tim
Probeersel van mij:

(Gisteren gemaakt met Canon 350D met kitlens)
@Aloys: Erg onrustige foto, de aandacht gaat niet uit naar de vlieg/whatever
@Pkunk: geen idee, ik eet nooit snorharen. Ik vind het wel een mooie foto
@Karel01: ik vind ze beiden te krap gekaderd
@NeOpHyTe-NL: een degelijke foto, wel redelijk standaard zo in het auto-fotografeer-genre
@Bob: zou nog iets minder bloem op mogen, de overbelichting van wat blaadjes kijkt ook niet helemaal prettig
@Amstel76: sorry, ik heb al iets teveel ketting/prikkeldraadfoto's e.d. gezien, alhoewel dit een nette uitvoering is
@ TranceSetter: erg mooi, misschien zou je nog iets meer contrast in de dichtbijzijnde wolke kunnen krijgen?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
niets mee gedaan zo uit de camera.

groter
denk dat ik achteraf toch iets hoger had moeten zitten op F6/8 om de arm er toch net ff scherp op te krijgen maargoed.
[ Voor 17% gewijzigd door AjDuLion op 01-08-2009 18:41 ]
Hier dan 1tje van mij. Afgelopen week gemaakt op vliegkamp Soesterberg (museum)

groter
[ Voor 14% gewijzigd door Donnie op 01-08-2009 19:12 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
@Donnie, De foto is mooi, de vignetting niet. En ik zou hem graag in kleuren, misschien wel 'verouderd' willen zien. Zwartwit doet ie me niet zoveel.
En nog 1 van mij. Is ie te donker?

Klik voor groter
Donnie: Not bad
TranceSetter: Iets te donker als je het mij vraagt ja, wat meer contrast misschien, want het zwart moet wel goed zwart blijven.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
(Je ziet eigenlijk al gelijk wat een beetje stoort)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
ik heb hem ook helemaal maar was inderdaad een scherpte test om te kijken wat het verschil nou was met mn kitlens (en boy wat is dat een wereld van verschilMute schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:29:
angel00008: Leuk als scherpte- of bokeh-test, maar ik heb er niet zoveel mee eigenlijk. Standbeeld is te krapjes afgesneden vind ik (en ik vind het ding spuuglelijk, maar dat ter zijde) en de achtergrond is inderdaad te aanwezig zoals TranceSetter zegt.
Donnie: Not badVignetting had ietsje minder gekund, maar ik vind 'm zo best geslaagd. Alleen de rand doet me, zoals vanouds, weer teveel aan een rouwkaart denken, probeer 'm eens zonder?
TranceSetter: Iets te donker als je het mij vraagt ja, wat meer contrast misschien, want het zwart moet wel goed zwart blijven.

GROTER
[ Voor 27% gewijzigd door Donnie op 02-08-2009 12:11 ]
Ik vind met name dat er teveel op staat dat zwart is, de foto zelf is verder niet te donker. Valt met croppen niet een betere compositie te maken?TranceSetter schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:22:
En nog 1 van mij. Is ie te donker?
[afbeelding]
Klik voor groter
Ik vind 'm zo eigenlijk al best aardig, lekkere kleurtjesDonnie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:08:
Hierbij dan de orginele versie. Ben benieuwd of jullie deze echt mooier vindenen hoe jullie deze eventueel dan zouden bewerken, zodat het er wat ouder/soort ww2 stijl uit ziet. (zonder het op een rouwkaart te laten lijken haha)
[afbeelding]
GROTER
Daarom ook mijn vraag of ie té donker is. Over het algemeen dus wel, maar met croppen zou het beter moeten uitkomen. Ik ga nog eens wat snijdenRudedadude schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:50:
[...]
Ik vind met name dat er teveel op staat dat zwart is, de foto zelf is verder niet te donker. Valt met croppen niet een betere compositie te maken?
@Donnie, plaatje is zo stukken mooier. Bewerking vind ik nooit een probleem, mits het niet onnatuurlijk wordt. Vignetting en een border vind ik altijd jammer.
@TeamxSunnYx, Wat mij opvalt aan deze foto is dat ie ongelooflijk scheef staat. Verder vind ik de belichting goed en de maan op de achtergrond heeft de plaat diepte. Als je de sterren rond de lampen bedoelt met wat stoort, dan heeft dat met de diafragma instelling te maken, en dat ligt weer niet aan de 50II. Dat kan ik met elke lens reproduceren.
@TeamxSunnYx: De foto staat wel erg scheef, dit kan een leuk effect geven maar in dit geval vind ik het storend. Het beeld rond de maan en de verlichting van de brug zijn wel erg mooi gepakt.
@Donnie: Ik vind het een mooi, bijna surreal plaatje.
Mijn poging

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
@NeOpHyTe-NL, Prima foto maar mij ook iets te scheef. Zelfs de weerspiegeling in het voorraam vind ik wel mooi maar jammer dat deze wordt afgebroken door een overkapping oid?
@Pkunk, Hij is zeker een stuk beter als het orgineel, die lelijke snorharen zou je kunnen wegclonen.
@Aloys, Je onderwerp valt precies in de bloem op de achtergrond...zonde.
@angel00008, De foto doet mij niks, vind het overkomen als een slechte uitsnede.
@Donnie, De tweede foto is een stuk mooier, niks meer aan doen als je het mij vraagt.
@TranceSetter, Respect voor je uitgebreide comments!! Je foto vind ik wat donker, links en rechts voegt niet zoveel toe omdat het is dichtgelopen. De kleurtjes/lichten in het dorpje zijn wel heel erg mooi.
@TeamxSunnYx, Scheef....technisch wel een goede foto, mooi ook de maan op de achtergrond.
@psyBSD, De horizon staat scheef, ik mis ook wat in de foto zal wel komen omdat de horizon in het midden staat. Misschien nog wat croppen om de foto spannender te maken.
Een foto waar ik zelf wel over te spreken ben, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
Verder denk ik dat je foto wat wint aan kracht door aan de onderkant te croppen, tot aan het natte zand.
@ Amstel76: Het huis, de tuin, de motor? Drie mooie onderwerpen, maar niet in één foto, imho.
@Aloys: Plaat lijkt iets onder belicht. Als die zweefvlieg het onderwerp is komt dat er niet echt uit. Verder mis ik wat scherpte en vraagt wat mij betreft dat blaadje rechtsboven erom om weg gekloont te worden.
@angel00008: Mooi contrast, wel een wat rommelige achtergrond nog.
@donnie: Ik vind de lichte afbuiging naar rechts wat afleiden. Versie is 'ie wat aan de dnonkere kant. Wel een mooie combi met het gebouw erachter.
@Trancesetter: ja, ik vind van wel.
@TeamxSunnyx: Hmm.... had dat ding dan echt in het hoekje laten eindigen. Doet me niet zo veel zo, vlakverdeling vind ik niet fijn.
@Donnie: probeer dit 's door Dxo filmpack te halen. Ik denk dat een oude diafilm misschien wel het sfeertje biedt wat je zoekt.
@PsyBSD: Had ik al op flickr gehad. Lekkere foto, heerlijk simpel.
@Amstel76: Erg druk waardoor er niks echt lekker uitkomt.
Deze komt rechtstreeks uit de camera rollen. Vind 't selective-color achtige wat door de witbalans komt wel apart. Vraag me alleen af wat ik er verder nog aan zou moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Villean op 03-08-2009 18:40 ]
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Aan de hand van een tutorial van Chris Rutter, die in de Practical Photography stond. na 200 foto's begnt het nog ergens op te lijken ook.
[ Voor 0% gewijzigd door Kabouterplop01 op 03-08-2009 23:53 . Reden: thumb van gemaakt ]
Verwijderd
Foto is niet bewerkt.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Groter: http://farm3.static.flick...85664507_dda6946025_o.jpg
|>
@ Wijnands: Zout eens op naar het showcase-topic, echt een heerlijke plaat. Niks meer aan doen wat mij betreft!
@ Villean: Ietsjes minder licht geven en ik denk dat ie een stuk makkelijker kijkt, mooie foto, mooi onderwerp alleen net ff iets te licht
@ Kabouterplop (

@ Kupam: Eigenlijk met de rest eens, iets meer ruimte was wat lekkerder geweest, voor de rest een nette foto
@ Simon: Ik vind em te donker
Gruwelijk gejatte Icoon!
Verwijderd
Ik maar een keer....Wijnands schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 07:27:
Ik moest echt 3 keer kijken om te zien dat dit trein is.

Overigens vind ik de foto wat donker, het lijkt er op alsof de grond onderbelicht is omdat de lucht erg helder is. Waarschijnlijk had je beter de grond kunnen pakken, dan was de lucht wel wat minder mooi geweest maar het gaat hier om de trein en het terrein lijkt me.
Overigens wel leuke compositie
Edit: RZOR was sneller
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 09:32 . Reden: Edit: RZOR was sneller ]
Dit topic is gesloten.