Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yuri_MB
Alhoewel dit de meest "standaard" shots zijn vind ik hem opzich wel netjes.
Ik zou graag wat meer lichtstrepen gezien hebben van de rijdende auto´s en misschien was het ook mooier om hem in het midden te nemen.

@MTWZZ
Je foto doet het niet

@tommyz
Lekkere geslaagde foto. Heerlijk contrast en spreekt me echt aan omdat er veel aan de verbeelding overblijft. (ondanks dat ik er van uit ga dat je andere gezichtshelft nagenoeg hetzelfde is :) )

@Xfix
Je foto spreekt me niet aan. Het komt over als een snapshot met vuil in de berm. Alhoewel de flats en eigenlijk de rest van de omgeving een beetje stoort. Want ik denk dat de bus knap genoeg is om iets spannends mee te doen.

@DonMetal
Ik vraag me gelijk af wat je onderwerp is. De lucht of het pand. Ik ga er natuurlijk van uit dat het het pand is maar het komt er niet genoeg uit. Daarnaast lijkt het alsof de kleuren die je opgeschroeft hebt voor de lucht terug te zien is op de kozijnen.

@Mobyrick
Lekkere duistere en toch aantrekkelijke zonsondergang. Tenminste weer eens wat anders dan de doorsnee zonsondergang foto.

@Gaargod
De gehele foto vind ik niet interresant om naar te kijken puur en alleen door het hekwerk dat er voor zit. Jammer is dat.

@Freddyronny
Ik ga met het commentaar van Deathchant mee.

@danmaarniet
Jammer dat het zwarte nogal dichtgelopen is. Contrast is oke maar ik denk dat dit iets teveel van het goede is. Daarnaast had het halve boompje rechts in beeld er wat mij betreft nog van af gemogen.

@Noxa
Ik kan me voorstellen dat je een flare in een foto wilt waarbij je de zon wilt laten zien. Maar in dit geval vind ik de flare best storen omdat het meer een waas wordt dat over de gehele foto zichtbaar is.
De achtergrond had ook best iets beter zichtbaar mogen zijn denk ik. Nu ligt er teveel nadruk op de grassprietjes. Wel leuk om een landschaps achtige foto in portret stand te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 14:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/28062009397.jpg?t=1246218173

Tja ik ben geen artiest maar ik ben wel supertrots op deze foto. Ik vroeg me af of er nog tips waren voor dit vrolijke zomerkiekje? Het enige wat ik kan bedenken is dat het wat teveel van 'opzij' geschoten is, dat ik van wat hoger had moeten mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@madmus, ik zou persoonlijk de voorste vogel scherp stellen en niet de achterste. Ik denk zelfs dat het mooier was
geweest als je ze met een iets kleiner diafragma allebei scherp had. De achterste is wel perfect scherp, en de compositie is ook niet onaardig.
@Amstel76, door hem geen zichtveld te geven druipt hij echt af. mooie foto verder, toch wat krap in zijn scene misschien.
@weekendploeg. Kat teveel in het midden, geen spannend lijnenspel, los van de boom misschien maar die hoort, terecht, teveel tot de achtergrond, die wel mooi wazig is. De grijze rand voor heeft wat zwart vlekkerigs. De achtergrond/bokeh is heel mooi geworden en de kat goed scherp.
@MTWZZ mooie uitgesneden stukje actie. Plaatje verteld het complete verhaal, geen storende elementen, strakke foto. Ik vrees alleen wel dat er veel megapixels vanaf gecropped zijn.
@Yuri-MN, mooie nachtfoto. De lijnen lopen mooi samen naar de horizon, de lantaarnpalen zijn mooie sterren en de kleuren zijn heel mooi in deze foto. Toch mis ik iets wat hem anders moet maken dan de vele snelwegfoto's die er zijn.
@MTWZZ niet hetzelfde gevoel als de vorige foto, hoewel het zeker geen slechte foto is. De "horizon" is wel wat onrustiger.
@Tommyz, mooi gedaan.
@XFix mooie foto, Ik vind het busje er ook erg mooi op staan, zowel qua scherpe als qua kleur. Wel vind ik de locatie niet helemaal perfect. Met name de flat linksachter voegt niet zoveel toe. Verder is het busje mooi gepositioneerd, maar als je de lijnen van de foto volgt kom je niet echt ergens uit, anders dan het een soort niet goed te zien kruispunt met een flat er achter.
@DonMetal, het blauw vind ik zelf heel storend. Ik zou de witbalans toch iets meer omhoog gooien.
@Mobyrick. Strakke foto, de zee is mooi, de zon is mooi, de lucht is mooi, de kleuren zijn mooi geworden, je zou hooguit kunnen zeggen dat de weerspiegeling van de zon in de zee te wit is geworden en dat de onderkant van de foto misschien een tandje minder vignettering had hoeven hebben. Heb je voor deze foto een filter gebruikt?
@Gaargod Goeie foto, lekker dichtbij, vlag geeft een mooi stukje actie, motor is heel scherp. Het is jammer dat je genoodzaakt was door een hek te moeten fotograferen.
@freddyronny wauw, roze, een beetje too much van het roze, er zit niet echt een onderwerp wat de aandacht trekt.
@danmaarniet, kleuren en lichtval zijn heel mooi. Mooi voorbeeld van hoe bepaalde momenten van de dag bepaalde foto's helemaal af kunnen maken.
@Noxa, ik denk dat ik iets te veel gras-foto's heb gezien. Ik snap de intentie, maar ik vind hem er toch niet uitspringen. Het licht is mooi, maar de compositie of het verhaal er achter minder. Daarnaast lijkt het een beetje alsof hij door een raam is genomen. Ik zie wat vage lichtvlekken.
@sebastius. Dit is wel een mooie bloemfoto. Ik denk juist niet dat je van hoger had moeten schieten. De lichtval en de samenwerking tussen de bloemen is heel mooi. Als je dan toch kritiek wil dan zou het het stukje bloem helemaal rechts onder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@donmetal
Persoonlijk vind ik het best een aardige foto, ik snap je bedoeling denk ik wel maar de lucht is wat zo zo, gebouw zelf is misschien een optie nog eens te fotograferen?
@mobyrick
Tjah mooi gedaan, geen commentaar.
@gaargod
Geinige foto, dat onscherpe hek is wel leuk ergens maar liever zonder, mooie scherpe foto.
@freddyronny
Teveel bloem wat mij betreft uit verkeerde hoek en is ie wel scherp, iig voor mij idee niet op de juiste plek, maak em is opnieuw met wel meer ruimte eromheen.
@danmaarniet
Vind het ''te donkere'' wel sfeervol.Alleen die boom idd....die is jammer.
@noxa
Flare had er van mij ook uit gemogen als ik eerlijk ben. Verder is het een grappige plaat.
@sebastius
Mooie bloemen idd. Fijne foto naar te kijken vind ik.

En door de bloemen van freddyronny en sebastius dacht ik kom ik plaats een bloem van mezelf die ik wel fraai vond gelukt, ben benieuwd wat jullie vinden.
Foto is gecropped en in Photoshop wat bewerkt met o.a. vibrance.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3373/3666427902_8d2478fa82.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:52:
@MTWZZ mooie uitgesneden stukje actie. Plaatje verteld het complete verhaal, geen storende elementen, strakke foto. Ik vrees alleen wel dat er veel megapixels vanaf gecropped zijn.
Nope, geen crop ;)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@sebastius
Mooie foto met warme kleuren, ben het met The_Tzar eens over het stukje bloem rechtsonder.

@Prozac[NL]
Lekkere dof, alleen jammer van de overbelichte blaadjes op sommige punten.

Onderstaande foto lijkt me aardig gelukt, maar opbouwende kritiek is altijd welkom :).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3393/3671640441_04256828ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

ziet er wel slick uit hoor! hoe heb je die gemaakt? Heeft de lichtmeting je niet om de tuin geleid?

Hier een bijdrage van mij. Ik krijg alleen de flare niet weg :( :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2475/3672735710_a0df925180.jpg?v=0

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 29-06-2009 20:14 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@MTWZZ, Ik mis de beweging en actie, rondvliegende modder hoort bij deze plaat.
@tommyz, Prachtige belichting alleen ik vind je huid helemaal niks, veel te bewerkt. Ook ziet je oor er niet helemaal lekker uit, die valt net buiten de dof?
@Xfix, Ik vind hem toch wel wat hebben hoor, mooie lichtval. Misschien is hij met een andere uitsnede net wat spannender.
@DonMetal, Hij houd mijn aandacht niet vast hoor. Teveel lucht en ik kan het gebouw ook niet goed genoeg zien om dat het onderwerp te noemen.
@Mobyrick, Mooi hoor, ik ben benieuwd naar het orgineel.
@Gaargod, Zo zonde van dat hek, anders had hij zo in de krant gekunt.
@freddyronny, Teveel bloem en teveel roze. Een ander standpunt en compositie zou een hoop veranderen.
@danmaarniet, Fijn licht en mooie kleuren alleen het stukje uitgebeten lucht irriteert me nogal.
@Noxa, Ik vind de flare niks bijdragen aan de foto, zonder was mooier geweest.
@sebastius, Met een bovenaanzicht zou er niks meer van de foto overblijven, het is nu een prima foto hoor.
@Prozac[NL], Mooie bokeh, bloemetjes zijn wat overbelicht en staan erg centraal.
@RAJH, Gaaf!! Die is vast niet zo uit je camera gekomen?
@Deathchant, Mooie plaat en mooie lijnen. Jammer van de flare en de lucht had wel iets spannender mogen zijn.

The Art of Nature:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3548/3673963905_72585588aa.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Amstel76 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:39:
@Deathchant, Mooie plaat en mooie lijnen. Jammer van de flare en de lucht had wel iets spannender mogen zijn.

The Art of Nature:
[afbeelding]
huh? Nog spannender? Ik wilde het niet teveel overdrijven, en te druk maken. Het gaat zich tenslotte om de sunset, die naar mijn idee minder tot zijn recht zou komen als ik de lucht zou overdrijven. De flare, tja, ik had het zonder de MRC filter gedaan op statief en toen was het ietsje zichtbaarder. Helaas niks aan te doen, want ik had zoveel gedraaid, maar de flare bleef.

Jouw foto vind ik echt ruig! Heel apart zo die 3 fases. Goeie belichting overal. Ik vind dit een van de betere foto's die ik van je gezien heb. Het blaadje boven kon ietsje meer ruimte hebben.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Deathchant schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:42:
[...]

huh? Nog spannender? Ik wilde het niet teveel overdrijven, en te druk maken. Het gaat zich tenslotte om de sunset, die naar mijn idee minder tot zijn recht zou komen als ik de lucht zou overdrijven. De flare, tja, ik had het zonder de MRC filter gedaan op statief en toen was het ietsje zichtbaarder. Helaas niks aan te doen, want ik had zoveel gedraaid, maar de flare bleef.

Jouw foto vind ik echt ruig! Heel apart zo die 3 fases. Goeie belichting overal. Ik vind dit een van de betere foto's die ik van je gezien heb. Het blaadje boven kon ietsje meer ruimte hebben.
Dankje :D

Met spannender bedoel ik meer wolken of een mooie grote wolkenpartij waar het licht onderdoor of overheen schijnt. Natuurlijk heb je dat niet in de hand maar ik vind het een stuk mooier aangezien de zonsondergang en de lucht een groot deel van je onderwerp is. Misschien worden we ook wel wat afgeleid door de mooie foto van RAJH die er vlak boven staat ;) En achja die flare, het is jammer maar zeker niet storend hoor.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:26
@F.Jacobse & The_Tzar: Dank je!
@Amstel76: Het was ook meer een Photoshop probeersel van me :) Oor valt muiten DOF ja, volgens mij op f/2.8 genomen. Heb foto's van f/2.2 tot f/12 genomen, maar deze vond ik qua uitdrukking het beste :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Bedankt voor het commentaar :). Aan de foto heb ik weinig hoeven te doen, alleen de helderheid en de contrast een beetje omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 18:10
@Mobyrick : dam mooi dat strand _/-\o_ lekker contrast en kleuren!

Hier dan 1 van mij na een week in Cannes te hebben gezeten :)
Dit voor een Reportage in de week van het; International Advertising Festival

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3321/3669710324_2a5d6df92c.jpg?v=0

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 19:56
@Macsylver: Mijn god die skin tones... Oogt niet natuurlijk, sterker nog die voorste vrouw lijkt zo wel een lijk... Verder wel een leuke foto maar doe iets aan die toning!

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

Ethirty

Who...me?

Om eerlijk te zijn vind ik het wel wat weghebben van dokter Geer's toning. Geen verkeerde insteek, maar nog een beetje fine-tunen.

/me staat klaar om weg te duiken

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Ethirty schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:07:
Om eerlijk te zijn vind ik het wel wat weghebben van dokter Geer's toning. Geen verkeerde insteek, maar nog een beetje fine-tunen.

Daar moest ik ook gelijk aan denken :). Niks mis mee. Niet een 'realistische' blik, maar daarom niet minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
wat vinden jullie van deze b&w

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/02/1246515561-710.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3641/3665019136_cb98fc4937.jpg

ben er een beetje mee aan het rommelen.

[ Voor 45% gewijzigd door jejeh op 02-07-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:41

Griffin

Is mythical

jejeh schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:03:
wat vinden jullie van deze b&w

[afbeelding]

[afbeelding]

ben er een beetje mee aan het rommelen.
Ik vind het zwart wit niet veel toevoegen. In kleur is het verschil tussen de achtergrond en het gozertje goed te zien. Met de grijstinten springt hij er minder uit.

@ Macslyver:
Vind ook de toning te veel, het heeft iets aparts maar bij de smalle boom vind ik het erg storend.

@ amstel76:
aparte foto maar behalve dat de plant apart is vind ik de foto niets speciaals.

@ Deathchant:
Zeer nette foto, en de flare stoort mij absoluut niet. Denk dat dit komt omdat het niet op de plek zit waar je aandacht naar toe getrokken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Laatst online: 25-09 19:56
@jejeh: Deze foto zwart wit is gewoon zonde. In kleur is de foto veel sprekender. Sowieso is de zwart wit conversie die je laat zien niet echt zwart wit maar meer grijs grijs :) Er zit nergens echt diep zwart in of puur wit, dat maakt hem vrij saai :) Verder schattige plaat :)

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
@jejeh kleur is beter inderdaad. Een wat minder serieus kijkende baby was nog beter geweest. ;)
@Macsylver: vind de toning niet zo'n probleem, maar het plaatje is me te druk/rommelig
@Amstel76: mooi, misschien nog wat beter als het wat gedraaid was en diagonaal liep.
@Deathchant: mooi kader. Flare valt in eerste instantie niet op doordat de schaduwen op de grond het overheersen.

Ook maar eens wat flora van mij (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/raoostdijk/fotos/is01/images/DSCF1476.jpg

Vind de belichting mooi, maar de kadering had nog wat beter gekund boven/rechts.

[ Voor 7% gewijzigd door Atomsk op 01-07-2009 14:19 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 27-09 23:14
Ethirty schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:07:

Het eerste wat ik deed was kijken of het Gerard was die dit postte, want daar heeft het inderdaad veel weg van :P Het is alleen iets minder goed uitgevoerd, niet slecht, maar omdat het er zoveel op lijkt valt het toch een beetje tegen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
bedankt voor de reacties,dan ga ik iets anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben inderdaad gelijk. Ik zou de roos wel opnieuw willen trekken maar de rozenstruik is ondertussen uitgebloeid...
Hier een andere foto, jullie mogen raden wat het is ;)
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/7662/dscn9922g.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 20:14
een loempia ;) ?

Hij maakt op mij persoonlijk niet zoveel indruk. Kleuren zijn wel ok maar verder is hij niet spannend.

[ Voor 76% gewijzigd door loser180 op 02-07-2009 13:22 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

raden wat het is mag je doen in de huiskamer, hier laat je je werk zien en geef je elkaar tips om jezelf en anderen te laten verbeteren in fotografie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
@ Macsylver, ik vind je foto erg vet! :D I love that toning.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3352/3672420679_8f83cc12aa_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Panemera: Eh, dat is meer een testfoto, geen testcasefoto. :N

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tja, wat denk je zelf dat men hierover te zeggen heeft? Dit is echt de snapshot der snapshots, leuk om even te kijken of een lens of camera werkt, maar het bewaren niet eens waard, laat staan het posten waard. Probeer het nog eens een keer maar dan met een foto die wél boeiend is zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 16:02
ik geef maar geen commentaar op de 2 foto's boven mij, die zijn gewoon te karig:X

Eva:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3613/3681393715_43d63a27c7.jpg

groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3681393715/sizes/l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
@Amplified
De foto vind ik best leuk. Alleen jammer dat de muur scheef loopt, en vooral de bovenkant van de foto, met de vreemde witte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
@ Novi: ik kwam idd ook achter de rand van boven, was te druk bezig met de z/w conversie dat ik dat totaal over het hoofd heb gezien :X

scheve muur kan ik mij niet zo erg aan storen eerlijk gezegd... ookal is recht natuurlijk wel zo fijn.

dankje voor het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amplified schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:54:
ik geef maar geen commentaar op de 2 foto's boven mij, die zijn gewoon te karig:X

Eva:
[afbeelding]

groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3681393715/sizes/l/
Vind 'm wel nice, maar jammer van dat de muur 'n beetje bol staat.
Maar inderdaad stukken beter dan de bagger die er tegenwoordig tussen zit, mensen kom op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47

polthemol

Moderator General Chat
ik vind de muur net een tikkeltje te donker nu, doet me nu een beetje aan als een zwart gat ;) Voor de rest een leuke foto, zit wat beweging in. Heeft wel wat :)

Afbeeldingslocatie: http://pictureplease.nl/images/20090702025426_img_9958.jpg
mijn eerste dappere stappen in de wereld van "Abstract" (of in ieder geval een poging tot ;) ). U ziet een leeg omhulsel van wat eens het vel was van een libelle. Vond het riet met de strepen wel mooi uitkomen, ziet er lekker strak uit, terwijl dat velletje het dan weer even onderbreekt met een meer natuurlijk aandoende vorm.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb eigenlijk maar 1 ding te zeggen, of te vragen eigenlijk. Waarom is ie onscherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
er is toch echt scherpgesteld op het "oog" hoor. Misschien dat hij onscherp lijkt door die groene lijn die erachter loopt :? Ik zie het hier iig niet waar het onderscherp zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De foto oogt niet scherp, misschien nog wat verscherping nodig na verkleinen?

Het is trouwens een libel (er zit geen tijdschrifomhulsel op het blad), zonder die libel was hij veel mooier/abstracter geweest. Of je had juist die libel goed zichtbaar in beeld moeten nemen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
na nadere inspectie van het origineel denk ik dat ik een tikkeltje bewegingsonscherpte heb (zit soort vage halo langs bladeren af :/) Vermoedelijk zakte statief toch langzaam weg dan in de modder. Nog maar eens een keertje terug hobbelen dan ;) Dank voor de comments !

@haverkamp: bleh @ al die namen die zoveel op elkaar lijken tegenwoordig ;) I stand corrected :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:25
freddyronny schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:15:
Hier een andere foto, jullie mogen raden wat het is ;)
[afbeelding]
Bedankt, mijn trek om te snacken is na het zien van deze foto over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
@ amplified: Leuke foto, maar die muur lijkt me wat schuin, of was dit de bedoelling?

anyways, ik heb ook eens een foto gemaakt gehad..

Ik moet zeggen hij is niet met een dslr gemaakt, maar ik denk dat hij wel waardig is om hier gepost te worden

(ben wel aan het denken aan de aanschaf van dslr :9 )
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_amyC-va0AbA/Sk5AwNaWaII/AAAAAAAAAPA/68A84WKEV4o/s720/DSC01243.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
Met een dSLR zou de foto niet mooier zijn hoor. Daar hoef je niet een dure cam voor te kopen. Als je denkt dat je van een stokbrood een mooie foto kan maken zal je iets meer moeite moeten doen. Niks past er nu bij, van de kruimels tot de snijplank en de achtergrond

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

eens met prullenmand [ sorry, flauw. ]

Brood kan heel veel helpen qua ''decoratie'' bij een foto die te maken heeft met culinair.
Maar ik heb nog nooit een intressante foto van een stokbrood gezien, dus ook deze niet.
Ghenzi daagt je uit om een foto te maken van een stokbrood die me intresseert :P

Edit; @ hieronder; ik heb die foto eerder gezien.. is het een bekende standpunt/foto die vaker (zo) gemaakt word ?

dat maakt hem niet lelijk ofzo, want ik vind hem leuk, alleen ik vind het jammer dat je in elke muur ziet dat het een muur is zeg maar, behalve de blauwe op de voorgrond..
Tevens weet ik niet of ik het nou wel of niet leuk vind dat ik die trapleuningen zie..

[ Voor 39% gewijzigd door Zuurstok op 04-07-2009 18:44 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
First time voor het posten hier, ben altijd meer een kijker geweest dan een poster.

Hier is er eentje van mij, gister nacht gemaakt.. wel een beetje onscherp. (Museumpark in Rotterdam)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3638/3686897711_9d6945cb44.jpg?v=0

[ Voor 4% gewijzigd door Sunny op 04-07-2009 18:37 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:43

g0tanks

Moderator CSA
Mooie foto met al die kleuren, ik zie zo snel geen minpuntje. :)

Hier komt dan mijn eerste foto in dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2501/3687425018_3fc6d97214.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ g0tanks ;

Lekkere kleurtjes !
Lekker ook van die wolkjes erachter, welke lens heb je gebruikt ? ( en heb je pola filter gebruikt ?;O ) alleen vind ik die vignetting er helemaal niks toe doen, en mag van mij ook weg/gecorrigeerd (gehaald) worden, denk dat ik hem dan nog net iets leuker vind =)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Om eerlijk te zijn was vignetting eigenlijk niet de bedoeling. :P Ik heb wat zitten te bewerken in Lightroom en toen had ik het perongeluk zo gedaan, maar ik was erg tevreden met de kleuren dus had ik geen zin om het opnieuw te doen.

Ik heb een Nikon D200 + Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX + Marumi UV-filter gebruikt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
@TeamxSunnYx: lekker knallende kleurtjes en erg zuiver: ik vind hem leuk.
@gotanks: de kleurtjes zorgen voor een leuke foto, maar ik ga mee met wat er over de vignettering gezegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
g0tanks schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:43:
Mooie foto met al die kleuren, ik zie zo snel geen minpuntje. :)

Hier komt dan mijn eerste foto in dit topic:
[afbeelding]
Dit was op de kermis in Amersfoort ? :)

Leuke foto, oogt gezellig met leuke kleuren. Komt goed uit :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nee ik had de foto gister gemaakt op de kermis in Zevenaar, die staat hier sinds vrijdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

TeamxSunnYx schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:37:
First time voor het posten hier, ben altijd meer een kijker geweest dan een poster.

Hier is er eentje van mij, gister nacht gemaakt.. wel een beetje onscherp. (Museumpark in Rotterdam)

[afbeelding]
Erg mooi foto, schitterende kleuren en het kijkt gewoon lekker weg. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 10:07
Op verzoek van een goede vriend plaats ik deze foto. Hij heeft sinds kort een Nikon D60 in zijn bezit en is driftig aan het fotograferen. Daar zijn internet skills nog niet je van het zijn vroeg hj mij deze foto te plaatsen. Graag jullie commentaar, kritiek en dergelijke op deze foto. Foto is alleen iets gecropt, aan de belichting e.d. is verder niets aangepast,

Afbeeldingslocatie: http://www.ricksplace.nl/PSP/Tweak/20090625_1348_DSC_0699.jpg

@TeamxSunnYx: Pracht kleuren, foto is "lekker"' om naar te kijken. Dit is er een die ik zo aan de muur zou willen hangen.

@ g0tanks: mooi plaat, geeft de sfeer van mooi weer, vakantie en pret goed weer.

[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 05-07-2009 22:24 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
apollo13 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:22:
Op verzoek van een goede vriend plaats ik deze foto. Hij heeft sinds kort een Nikon D40 in zijn bezit en is driftig aan het fotograferen. Daar zijn internet skills nog niet je van het zijn vroeg hj mij deze foto te plaatsen. Graag jullie commentaar, kritiek en dergelijke op deze foto. Foto is alleen iets gecropt, aan de belichting e.d. is verder niets aangepast,

[afbeelding]
Wat houdt 'm tegen om zelf een T.net account aan te maken? :) De foto vind ik niet echt boeiend zo, hij kan wel wat meer contrast gebruiken en het formaat is een beetje ongebruikelijk, denk dat ie beter uitkomt als het wat smaller zou zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Hahn op 05-07-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 10:07
Hahn schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:25:
[...]

Wat houdt 'm tegen om zelf een T.net account aan te maken? :) De foto vind ik niet echt boeiend zo, hij kan wel wat meer contrast gebruiken en het formaat is een beetje ongebruikelijk, denk dat ie beter uitkomt als het wat smaller zou zijn.
Wat hem tegenhoudt zijn dus zijn internet en computer skills, maar v.d. week komt hij bij mij langs en dan zal ik hem wat "les" geven en wegwijs maken hoe het hier op Tweakers werkt. We zijn niet allemaal Tweakers op deze wereld. ;) Alvast bedankt voor je snelle reply.

[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 05-07-2009 19:33 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat denken jullie:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/SlEK3UHT0nI/AAAAAAAACg0/kcVQxqG5JVY/s400/DSCF1914.JPG

Fujifilm F30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gothanks: Mooie plaat, alleen heb je hier wel "flink" in bewerkt?

@teamxsunnyx: Dit maakt me nieuwsgierig. Alleen vraag ik me af of hij spannender kan zijn met een fietser of voetganger.

@wagenveld: Op zich grappige compositie, alleen wordt mijn kijk naar het glas gezogen waarna het direct de kaars ziet. Tegelijkertijd ben ik nieuwsgierig naar de fles en de andere kleuren. Mijn gedachte - Is de kracht van de foto "de vervorming van de kaars" of "het stilleven"...?

Post ik er ook 1;
Afbeeldingslocatie: http://www.orgelfoto.nl/uploads/soeteharing/aap.jpg`
1DIII, 70-200 F4, Crop toegepast.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 14:19

M3!

Mijn eerste foto hier, dus niet meteen afbranden a.u.b. ;)

Gemaakt tijdens een road rally 3 weken terug: (Klikbaar voor iets groter)
Afbeeldingslocatie: http://www.wesleyelfring.nl/PaInJag_Thmb.png

@soeteharing
Wow, mooie foto, heb alleen geen idee wat het is, een rups ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

4 (doodshoofd)aapjes ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, 4 apen slapend naast elkaar.

@M3!; leuke foto, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Kunst, autoliefhebber, Model,... allemaal niet. Het is een leuke "vakantiefoto", das zeker waar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:39:

@wagenveld: Op zich grappige compositie, alleen wordt mijn kijk naar het glas gezogen waarna het direct de kaars ziet. Tegelijkertijd ben ik nieuwsgierig naar de fles en de andere kleuren. Mijn gedachte - Is de kracht van de foto "de vervorming van de kaars" of "het stilleven"...?
Goed punt, blijft ook bij mij een beetje in het midden wat het nou is. Wellicht was het een beter idee geweest om ook een lichtbron achter de fles te plaatsen om de rode kleur daarin beter uit te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD91
  • Laatst online: 15-09 20:09
Hahaha dacht in eerste instantie dat het een hele dikke rups was op een takje _/-\o_
Maar inderdaad leuke foto laat (mij in ieder geval) een tweede keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik kreeg net een sublieme kans om een zwaan en een stel eenden in de avondmist te fotograferen in een meertje voor m'n huis, hier even een van de eerste die ik snel onder handen heb genomen:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2crotv8.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DonMetal op 06-07-2009 23:18 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:38

MaNdM

1000-dingen-doekje

DonMetal schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:17:
Ik kreeg net een sublieme kans om een zwaan en een stel eenden in de avondmist te fotograferen in een meertje voor m'n huis, hier even een van de eerste die ik snel onder handen heb genomen:

[afbeelding]
Hij heeft wel wat. De eenden zijn helaas net niet lekker zichtbaar in die donkere hoek.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als totaalplaatje best lekker om naar te kijken. Toch wat kanttekeningetjes, waar je misschien iets aan hebt.
Allereerst de kleurtemperatuur. Je zegt avond, maar ik zie geen avondwarm licht. Het lijkt eerder een koele ochtendopname. Verder lijkt je foto scheef. Dat hoeft niet zo te zijn, misschien loopt de oever aan de overkant gewoon zo, maar ik denk dat je beter de oever als horizontale lijn kan instellen. Kwa scherpte zit je een beetje tegen de rand, maar omdat je foto iets schilderachtigs heeft, kom je er wel mee weg imo. Als laatste vind ik de eenden eigenlijk niet noemenswaardig aanwezig en zou ik de zwaan liever de kant van de kijker op zien kijken. Toch, zoals ik al aangaf, een foto waar ik met plezier even naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

@Toff: ik kan me er wel in vinden, ik moet eerlijk zeggen dat je er al beter naar gekeken hebt dan ikzelf, ik heb daar in 20 minuten tijd dik 100 clicks gemaakt en dit was er een die er voor mij zo snel al een beetje uitsprong, morgen nog maar eens goed naar idd. de horizon en de temperatuur enzo kijken.

(morgen trouwens ook nog even netjes netjes naar de andere foto's kijken en commentaar geven)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
nog even een reactie op mijn foto: de bolling van de muur is wss door de camera zelf :X stomme compacts. had mn 450D niet bij :(

overigens vind ik zelf het niveau van het testcase-topic een beetje een dalende lijn doormaken. Bij sommige foto's heb ik toch zoiets van... meh, dat is niet zo'n bijzondere foto ofzo. Ik wil hierbij niet zeggen dat mijn foto er ver boven uit staat, want ik vind die ook maar net aan een testcase, maar toch... je begrijpt hoop ik wat ik bedoel. Heb ook al ernstig lang geen reactie van een modje gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@donmetal: jajajajajaja,... Ik weet het niet. Contract tussen blauwe lucht en donkere zwaan erg groot. Wanneer ik er 5 seconden niet naar kijk wordt ik gezogen naar de lege blauwe lucht. Het was anders geweest als daar een zwaantje zou vliegen, of nog beter zou landen naast de zittende,...:) :) ?

Maar persoonlijk heb ik er niet veel mee, dit vind ik moeilijk te onderbouwen. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Eens eentje van mij.

Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/photos/583692424_9fsi9-M.jpg

Ergens bovenin Finland, vlakbij de Noorse grens in een door God en iedereen verlaten deel van de wereld. Alleen op de wereld.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 26-09 13:51
afterburn schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:07:
Eens eentje van mij.

[afbeelding]

Ergens bovenin Finland, vlakbij de Noorse grens in een door God en iedereen verlaten deel van de wereld. Alleen op de wereld.
Mooie foto! Is dit toevallig die weg, die op een bepaald stuk dient als noodlandingsbaan (de weg wordt opeens enorm breed)?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
mooie omgeving. (zie ik een pola-filter?)

voor de rest doet de foto me maar weinig eigenlijk. het is een beetje een cliche-shot dat je probeert te maken, maar niet zo goed uitgevoert zoals ik ze welleens eerder heb gezien.

vooral je symmetrie laat te wensen over.. is dat een invoegstrook aan de rechter kant?
voor de rest staat de foto niet helemaal recht naar mijn gevoel en mis ik ook wat aan het lijnenspel, dat te weinig naar voren komt.

nu eentje van mij. geschoten bij een toneelstuk van school. de zaal was donker en de flitser die ik van school mocht lenen hielt er na 3x mee op :/
note to self: -altijd- batterijen meenemen

foto is ook nog steeds geschoten met de schoolcamera: een d40x met stomme 55-200 lens die niet lekker werkt bij dit soort evenementen (zelfs van achteraan was de lens op 55 zetten net niet genoeg om het hele podium erop te krijgen..)
om toch nog wat op beeld te krijgen heb ik de iso omhoog gegooit (1600) en alleen de minst dynamische scene's vast gelegt met een sluitertijd van steeds rond de 1/25. ook altijd zo ver mogelijk uitgezoomed voor een groter diafragma. het viel mij op dat ik absoluut geen vaste hand heb en bij deze sluitertijden vaak al last heb van bewegingsonscherpte bij statische objecten..

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.com/fs49/i/2009/188/3/6/actingclass_3_2009_nr_01_by_lasbril.jpg

en origineel:

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.com/fs46/i/2009/188/d/1/actingclass_3_raw_01_by_lasbril.jpg

graag niet alleen commentaar op de uiteindelijke foto maar ook op de bewerking en misschien tips over hoe ik beter foto's had kunnen nemen, zodat er minder fotoshop aan te pas had hoeven komen?

[ Voor 4% gewijzigd door kaesve op 08-07-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Eens eentje van mij.

[afbeelding]

De grens tussen noorwegen en finland....Karasjok misschien?
Enne, waarom is het rechts donkerder dan links? Ik weet niet of dit pola is.....

@Kaesve, ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind de toning niet mooi, de handen zijn afgehakt en ik haal te weinig info uit de foto om een beeld te maken wat er gaande is op toneel.

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ja, pola op 17mm FF. Stoort mij niet, maar ik weet dat anderen daar wel iets tegen hebben.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
@DonMetal: Ik vind de kleuren juist wel mooi, vind het een mooi plaatje!

@afterburn: Heel mooi, maar ik kick persoonlijk heel erg op noorwegen en op pola filters dusja...

@Kaesve: Ik vind de kwaliteit van de foto wel erg laag. De bewerking heeft het wel een beetje gered maar je blijft het zien. De oplossing hoe je beter foto's had kunnen nemen heb je zelf al aangedragen. Een werkende flitser.

Erg aparte foto van mij (niet nabewerkt):
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2652/3701544877_728258cbda_o.jpg

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Laatst online: 11:00
-Kaesve: Je weet zegt zelf al wat er beter kan, en dan zul je ook wel een interessanter moment dan deze kunnen fotografen.
-Makkelijk: Erg apart indeed :+ , Duivels ritueel wat die mannetjes daar doen? Ik heb een keer een foto van je kat hier gezien die je gemaakt had met een rolletje dat over datum was. Zelfde verhaal bij deze?

Hier dan mijn bijdrage, zonsondergang in Velserbroek:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2532/3701585395_5467dc1cc8.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@bakko - erg mooi! Persoonlijk zou er van mij nog niet iets van de lucht afmogen..maar zo is ie eigenlijk ook al top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@ kaesve: Bij de foto met bewerking komen de kleuren wel mooier naar voren, maar ik vind de foto wel wat korrelig. Ik vind het ook niet echt een spannende foto omdat je slecht ziet wat er gebeurd en de compositie is een beetje vreemd. Heb je een hoge ISO waarde gebruikt of gewoon te veel bewerkt?

@ Makkelijk: Best grappige foto! Maar hoe kom je aan die vignettering zonder bewerken? :|
Op deze foto vind ik de vignettering wel toepasselijk, maar ik zou niet bij elke foto dit effect willen hebben.
De rode gloed geeft ook iets mystieks, wat ook goed bij het beeld past vind ik.
Voor de rest heeft hij een beetje hetzelfde korrelige/onscherpe effect zoals op de foto van kaesve.

@ Bakko: Erg mooi vind ik! Ik houd altijd wel van zonsondergangen!
Zelf heb ik dit ook al een aantal keer geprobeerd, maar toen had ik m op 250mm en dan kan je wel een mooie foto krijgen maar niet zo mooi wijdt zoals die van jou. Bij mij stonden er dan maar iets van 5 bomen op en bij jou zijn het er veel meer omdat je een veel kleiner zoompunt genomen hebt, super!
(ik kon geen andere zoomafstand nemen omdat ik anders heel veel huizen er op had vandaar. Maar toch, mooie foto!

@ afterburn: Mooie foto, je hebt een mooie positie genomen zodat je de lege weg mooi 'in kijkt' en daarnaast vind ik het ook een interressante foto omdat je de overgang van openvlakte, naar bos goed kan zien!

Hier nog een foto van mij.
Ik vond de compositie wel leuk en ik vind de warme avond zon altijd zo mooi.
Ohja een soort van abstracte of strakke foto vind ik zo op z'n tijd ook wel eens leuk :)

2 Versie's:

1. Zonder bewerking:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2563/3702466742_f5ded32831.jpg

2. Zwart-Wit
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2653/3702468684_df5e2e4640.jpg?v=0

Wat vinden jullie mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Als ik er nog een mag posten:

Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/photos/583702919_2M3n2-L.jpg
Een WW2 monument in Narvik, Noorwegen. Ik vind hem zelf erg goed vanwege de abstractie en de reflectie van de lucht in het spiegelende oppervlak van het monument. De foto heeft een beetje bedrukte stemming, maar dat past wel bij het feit dat het een monument is.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Scirocco, ik vind de kleuren variant beter, omdat het doosje, het horloge en de achtergrond al z/w zijn (lijken), en daardoor valt juist het oranje/bruine hout mooi op zonder dat het aandacht weghaalt van het onderwerp.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik kan me opzich goed vinden in het commentaar. ik heb er eerder met flitser geschoten en dat was een stuk prettiger :o

@Scirocco: ik denk dat ik de kleur-versie beter vind. toch vind ik de foto niet heel erg prettig kijken (dit kan ook door het tijdstip komen)
ik denk dat het vooral komt door de slagschaduw van het horloge zelf, nog op het doosje. dat is zo ongeveer het donkerste vlak van de foto en leidt heel erg af, als ik naar het horloge zelf probeer te kijken.
misschien had het horloge ook een tikkeltje naar links gekunt, of had het iets smaller gecropped kunnen worden links.

@afterburn: deze vind ik ook niet helemaal fijn om naar te kijken (zou het dan toch het tijdstip zijn?)
ik weet niet waar ik naar moet kijken. de lijnen trekken me steeds naar rechts en naar beneden, maar meer dan een blurry bult zie ik daar niet.. ik denk dat hij beter was als je het onderste eraf had gecropped.
over dat pola; ik heb er niets tegen. het viel me alleen behoorlijk duidelijk op. dat is niet meteen slecht ofzo :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Bakko schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:56:
-Kaesve: Je weet zegt zelf al wat er beter kan, en dan zul je ook wel een interessanter moment dan deze kunnen fotografen.
-Makkelijk: Erg apart indeed :+ , Duivels ritueel wat die mannetjes daar doen? Ik heb een keer een foto van je kat hier gezien die je gemaakt had met een rolletje dat over datum was. Zelfde verhaal bij deze?

Hier dan mijn bijdrage, zonsondergang in Velserbroek:

[afbeelding]
Klik voor groter
Wanneer heb je die foto gemaakt? woon zelf ook in velserbroek ;) welk deel woon je? ik bij de Total :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
[b][message=32230533,noline]kaesve schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:59

@Scirocco: ik denk dat ik de kleur-versie beter vind. toch vind ik de foto niet heel erg prettig kijken (dit kan ook door het tijdstip komen)
ik denk dat het vooral komt door de slagschaduw van het horloge zelf, nog op het doosje. dat is zo ongeveer het donkerste vlak van de foto en leidt heel erg af, als ik naar het horloge zelf probeer te kijken.
misschien had het horloge ook een tikkeltje naar links gekunt, of had het iets smaller gecropped kunnen worden links.
Ik snap wat je bedoelt, ik vind het echter wel iets hebben. Een beetje 'stylish' of 'classic'.
Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven maar de foto straalt iets uit wat ik erg mooi vind persoonlijk, maar ik begrijp je comment.
Over het croppen:
Ik heb er juist voor gekozen om dit kader/compositie te nemen omdat ik de foto anders zo afgesneden voelde.
De schaduw hoort er namelijk ook bij vind ik.
Ik weet dat de schaduw alsnog 'afgeknipt' is, maar de schaduw van het opstaande deksel eindigde ergens 2 meter verderop ofnee, er zat een einde aan de tafel :X
Mocht de gehele schaduw wel op de tafel komen had ik waarschijnlijk een andere hoek genomen omdat de compositie anders een beetje raar word, zoals jij omschrijft.
Thanks voor je comment!

@Afterburn:
Allereerst thanks voor je reactie!
Klopt, wel grappig dat de doos en horloge al zwart wit lijken :9

Over je foto:
Ik denk dat als je de popnagel onder in beeld net even weg cropt en de foto iets wat lichter maakt, dat hij dan al heel wat fijner kijkt.
Maar wel een leuke comp. bedacht! De weerspiegeling is goed gelukt.
Misschien nog leuker zou zijn als de zon, maan of zelfs een vliegtuig in de reflectie stond. Maargoed, je kunt niet elke situatie naar je hand zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

kaesve schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:59:
@afterburn: deze vind ik ook niet helemaal fijn om naar te kijken (zou het dan toch het tijdstip zijn?)
ik weet niet waar ik naar moet kijken. de lijnen trekken me steeds naar rechts en naar beneden, maar meer dan een blurry bult zie ik daar niet.. ik denk dat hij beter was als je het onderste eraf had gecropped.
over dat pola; ik heb er niets tegen. het viel me alleen behoorlijk duidelijk op. dat is niet meteen slecht ofzo :]
LOL :) Wie weet. Ik wordt juist steeds naar de punt getrokken en ik zie de onderkant niet eens.

Pola was ook niet aan jouw gericht, maar ik weet dat er mensen zijn die zich erg kunnen storen aan sommige bij-effecten van een polarisatie filter op uwa lenzen. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@Scirocco: Vignettering zonder bewerken, nou, dit was een experimentje met het maken van een eigen aperture voor gevormde bokeh. Alleen mijn prototype was een beejte te groo en dan krijg je dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
volledig onverklaarbare dubbelpost

[ Voor 82% gewijzigd door Makkelijk op 10-07-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 24-09 11:09
Eens eentje van mij.

[afbeelding]

Dat verlaten gevoel had ik denk ik sterker gevonden als het wegwijzerbordje er niet op stond. Ik vind de kleuren erg gaaf! Mooi geschoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Laatst online: 11:00
marabunta2048 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:05:
[...]

Wanneer heb je die foto gemaakt? woon zelf ook in velserbroek ;) welk deel woon je? ik bij de Total :P
Das ook toevallig :o Wanneer vraag je? Even kijken in de EXIF...16-06-2009 om 22:02:52 :)
Is waar ie gemaakt is niet relevanter? Dat is namelijk op die weg langs de A9, en dan richting IJmuiden, je ziet namelijk ook schoorstenen van de hoogovens ;).

-Scirocco: Bedankt voor je commentaar!
Ik ga voor de kleur versie. Het contrast van het horloge en de houten tafel is is stuk sterker zo, zoals anderen ook al zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:45
Deze een tijdje geleden gemaakt, op de boot naar Texel :) . Zelf vind ik hem wel lekker. Niet bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2552/3704274923_1113db8ba2.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Killzone schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:54:
Deze een tijdje geleden gemaakt, op de boot naar Texel :) . Zelf vind ik hem wel lekker. Niet bewerkt.

[afbeelding]
Vanaf die boot worden vaker meeuwen fraai gefotografeerd. Deze staat er wel lekker op, maar de uitsnede is mij wat te krap. Ik denk niet dat dit een bewuste keuze is geweest, maar meer toeval. Voor mij is dat een minpuntje van je foto. Plus dat er verder niets op te zien is, zoals een bootrailing, een kustlijn, wat andere meeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Killzone schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:54:

[afbeelding]
Hij is erg mooi scherp, daarnaast ook een perfecte timing!
Toch vind ik de foto after all niet zo super.
Hij is nogal krap gekaderd en wel heel erg wit, doet bijna pijn aan je ogen als je lang kijkt.
ff spelen met de witbalans doet wonderen.
Maar waarschijnlijk was dit gewoon een snel shot dat even voorbijkwam en waar je snel op moest reageren.
Daarom maakt het ook nietzo veel uit eigenlijk, het is gewoon een prachtig shot of leuk vakantie kiekje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ killzone;

Hij is niet bewerkt zeg je, bewerk hem dan eens voor ons als je wilt?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ghenzi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:14:
@ killzone;

Hij is niet bewerkt zeg je, bewerk hem dan eens voor ons als je wilt?:)
Waarom? Hij is toch prima zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hij is overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Mute schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:15:
[...]

Waarom? Hij is toch prima zo?
de kleuren kunnen allemaal net wat lekkerder =)

en;
dat ja, kijk maar naar z'n nek/hals :) ;)

edit: Als ik zo vrij mag zijn;

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3458/3705817332_13d978bcb4.jpg

Als je er wat op tegen hebt dat ik hem even voor je bewerkt hebt moet je het zeggen, dan verwijder ik hem gelijk weer.

Overigens is dit binnen nog geen eens 5 minuten gedaan, alleen wat met sliders gespeeld in LR.
gedaan op een gekalibreerd monitorretje. :)

Wil je alleen even laten zien dat je er qua kleur wel even wat meer uit kan trekken =)

[ Voor 41% gewijzigd door Zuurstok op 10-07-2009 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:45
Hmm hij is zo inderdaad iets beter, maar nu zit er imo iets teveel contrast in.

En heb er niets op tegen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

:9 imo ook

Deed hem expres een beetje overdone voor je ;)
Zodat je zelf vervolgens aan de slag gaat om je kleurtjes wat lekkerder te krijgen enzo.
vind je kleurtjes namelijk erg dof.

Was niet de bedoeling dat ik je persoonlijke bewerkslet zou worden ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Scirocco schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:57:
ff spelen met de witbalans doet wonderen.
Met de witbalans corrigeer je geen overbelichting, maar de kleurtoon (warmte) van de foto ;)

Wat hij moet doen is met de brush gewoon de exposure op -0,2 zetten, feather wat groter maken zodat de brush geleidelijker gaat, deze over de overbelichte delen van de meeuw doen met contrast op -30 ofzo, luminance van blauw op -10 en saturation van blauw op +10 en overall contrast op +15 ofzo. Vignetting wat wegwerken kan ook geen kwaad :)
Die nieuwe foto ziet er TE uit. Echt overdone helaas. Misschien het blauw iets minder saturated en lichter maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 10-07-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Deathchant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:38:
[...]

Met de witbalans corrigeer je geen overbelichting, maar de kleurtoon (warmte) van de foto ;)

Wat hij moet doen is met de brush gewoon de exposure op -0,2 zetten, feather wat groter maken zodat de brush geleidelijker gaat, deze over de overbelichte delen van de meeuw doen met contrast op -30 ofzo, luminance van blauw op -10 en saturation van blauw op +10 en overall contrast op +15 ofzo. Vignetting wat wegwerken kan ook geen kwaad :)
Die nieuwe foto ziet er TE uit. Echt overdone helaas. Misschien het blauw iets minder saturated en lichter maken.
Ghenzi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 02:10:
:9 imo ook

Deed hem expres een beetje overdone voor je ;)
Zodat je zelf vervolgens aan de slag gaat om je kleurtjes wat lekkerder te krijgen enzo.

vind je kleurtjes namelijk erg dof.

Was niet de bedoeling dat ik je persoonlijke bewerkslet zou worden ofzo :o
het was niet specifiek de bedoeling om hem mooi te bewerken voor hem, maar juist extreem om een beetje te laten zien wat er kan qua kleurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

*brrr* Qua de doffe versie: een lichte slinger aan je black-point en je bent er al wat mij betreft.

Ik heb gister wat ge-experimenteerd, voel me er nog niet 100% tevreden over.
Wat denkt men?

De eerste vind ik zelf het meest geslaagd, maar met niet wat teveel definitie in de lucht.
En bij de tweede stoor ik me een beetje aan het stukje linksonder.

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/lb-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/lb-2.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
qadn schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:00:
*brrr* Qua de doffe versie: een lichte slinger aan je black-point en je bent er al wat mij betreft.

Ik heb gister wat ge-experimenteerd, voel me er nog niet 100% tevreden over.
Wat denkt men?

De eerste vind ik zelf het meest geslaagd, maar met niet wat teveel definitie in de lucht.
En bij de tweede stoor ik me een beetje aan het stukje linksonder.

[afbeelding]

[afbeelding]
wat is hier de bedoeling van??? Misschien dat ik het helemaal mis hoor, maar ik zie niet meer dan wazige foto's waarbij ik niet eens kan zien wat er op staat..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

yep, beats me idd. en daarbij valt het me op dat bij jouw foto's meestal het rode kader aanwezig is. Resize is wel zo prettig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 16-07-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Moet je altijd zien wat eropstaat dan? ;)

Vlak, kleur, interferentiepatronen :D

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wat zijn die strepen op de onderste foto? Zal vast iets technisch ofzo wezen. Het ziet er wel maf uit, die rechte strepen op zoiets abstracts. Overigens vind ik de bovenste foto beter, omdat daar de herkenbare lucht je nog iets van houvast geeft. Verder is bij de bovenste in het groene vlak een verdeling in het midden welke ik niet zo mooi vindt. Ik ga voor een foto achter glas.

Dat er nog niemand zeurt over solo, dat zal zo wel gebeuren denk ik :P

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.