Kan iemand mij vertellen of er echt duidelijk verschil zit tussen de X-black LCD en X-black-LCD met 2 lampen schermen?
Naast elkaar zie je het verschil best goed ja, zet je een gewone FW naast een ander merk laptop dan is de FW sowieso al mooier/beter
Alleen met een dubbel lamps scherm erbij valt het op dat het nog beter kan
Is vooral beter met veel omgevingslicht. Op de enkel lamps zie je dan meer reflectie.Resinman schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:11:
Kan iemand mij vertellen of er echt duidelijk verschil zit tussen de X-black LCD en X-black-LCD met 2 lampen schermen?
Buiten is het helemaal veel geschikter voor dubbel lamps.
Voor de gemiddelde gebruiker kan de enkel lamps echter prima voldoen.
Hoe ervaren jullie de bouwkwaliteit van de FW serie?
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Prima,Ganymedus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:54:
Hoe ervaren jullie de bouwkwaliteit van de FW serie?
Ik vind het alleen jammer dat hij op bepaalde punten wat kraakt. Ook vind ik het scherm vreemd gemonteerd, op sommige plekken (bij de webcam bijvoorbeeld) kun je de behuizing helemaal indrukken/buigen.
Kraakt? Je bedoelt dat er speling zit in de aluminium behuizing, of zijn het grote dunne stukken welke buigzaam zijn?WWJD schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:54:
[...]
Prima,
Ik vind het alleen jammer dat hij op bepaalde punten wat kraakt. Ook vind ik het scherm vreemd gemonteerd, op sommige plekken (bij de webcam bijvoorbeeld) kun je de behuizing helemaal indrukken/buigen.
Als je hem oppakt bijvoorbeeld hoor je het. Niet dat ik er last van heb.Ganymedus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:13:
[...]
Kraakt? Je bedoelt dat er speling zit in de aluminium behuizing, of zijn het grote dunne stukken welke buigzaam zijn?
Thanx, zal even in een winkel checken wat ik ervan vind.
Verwijderd
is er al iemand die windows xp op de fw serie heeft geinstalleerd?
ik heb de fw11s.. en als ik wil starten van xp cd krijg ik een blauw scherm

Je moet je drivers slipstreamen, als je dat niet hebt gedaan zal je installatie zowieso mislukken.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:53:
is er al iemand die windows xp op de fw serie heeft geinstalleerd?
Verwijderd
Zo nou, dat is gelukt! XP staat erop, heb alle drivers kunnen vinden op de cardreader na..Ryvion schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:00:
Dat is je drivers samenmet de installatiebestanden van windows xp samenvoegen.
Dat vind ik niet zo'n probleem.
Maar wat ikwel erg jammer vind is dat m'n FN toetsen niet meer werken.
en dat ik niet meer kan scrollen met m'n touchpad..
Iemand die dit heeft opgelost na downgrade van windows naar xp?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 19:47 ]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de drivers met ons te delen (bijv. door ze ergens te uploaden, de bron te geven of te zeggen waar je ze allemaal vandaan hebt)?Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Zo nou, dat is gelukt! XP staat erop, heb alle drivers kunnen vinden op de cardreader na..
Dat vind ik niet zo'n probleem.
en dat ik niet meer kan scrollen met m'n touchpad..
Iemand die dit heeft opgelost na downgrade van windows naar xp?
Voor de functie toetsen is het belangrijk dat je eerst alle drivers installeert, ook voor de 2 Sony human interface devices, die verkeerd worden geinstalleerd door XP. Daarna moet je de shared librairies installeren, daarna alle utilities.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Heb nog een driver-pakketje gevonden voor de geïnteresseerden. Gebuik op eigen risico uiteraard.
http://rapidshare.com/files/133998772/FW11E_Drivers.rar.html
http://rapidshare.com/files/133998772/FW11E_Drivers.rar.html
Iemand nog/al de FW21Z gevonden? Behalve in de Sony webshop ?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Als je bedoelt in voorraad, dan lijkt hij in Nederland enkel nog op voorraad te zijn bij Sonystyle. Bij andere Nederlandse webshops wordt hij een dezer weken verwacht. Voor een lijst kan je op Kieskeurig kijken.
Verwijderd
pff net red alert 3 er op gezet... vind comand en conqer 3 vetter en mooier er uit zien..
Verwijderd
ik heb de fw11s,Ryvion schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:41:
[...]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de drivers met ons te delen (bijv. door ze ergens te uploaden, de bron te geven of te zeggen waar je ze allemaal vandaan hebt)?Welke FW heb je eigenlijk?
ben even pakketje aan het maken.. zal hem zo uploaden als je hem nog nodig hebt.
Bij Centralpoint is de leverdatum van de 21Z veranderd in 25 november
Wat bedoel je hier nu meeVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:46:
pff net red alert 3 er op gezet... vind comand en conqer 3 vetter en mooier er uit zien..
Verwijderd
ja iemand vroeg een keer of red alert 3 het zou doen.. het wekrt wel gewoon goed maar vind het niks aan..
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag de FW21Z met dubbele lamp dus en Full HD resolutie.
Top ding.
Alleen kan ik mijn brightness niet aanpassen, deze blijft op 1 streepje staan.. ook als deze aan de 220v staat.
Iemand hetzelfde probleem?
En ik krijg geen geluid bij de HDMI aansluiting
Top ding.
Alleen kan ik mijn brightness niet aanpassen, deze blijft op 1 streepje staan.. ook als deze aan de 220v staat.
Vind dit een hele goede laptop, ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen, overweeg hem zelf aan te schaffen. Bijvoorbeeld: energieverbruik, prestaties. Misschien een review schrijven? Mail me anders direct voor wat gegevens!Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:35:
Sinds gisteravond ook een trotse eigenaar van de FW21EEen prachtplaatje!
/edit: grootste probleem lijkt me de grafische kaart die zo te zien geen moderne spellen aan kan, maar misschien valt het mee?
Bvd.
[ Voor 17% gewijzigd door Helena op 02-11-2008 12:15 ]
Valt best wel mee denk ik, bij WoW haalt de grafische kaart nog makkelijk over de 60fps. Maar als je de nieuwste games wilt spelen, raad ik je een notebook met een betere grafische kaart aan.Helena schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:05:
[...]
Vind dit een hele goede laptop, ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen, overweeg hem zelf aan te schaffen. Bijvoorbeeld: energieverbruik, prestaties. Misschien een review schrijven? Mail me anders direct voor wat gegevens!
/edit: grootste probleem lijkt me de grafische kaart die zo te zien geen moderne spellen aan kan, maar misschien valt het mee?
Bvd.
Denk dat je de eerste hier bent met een 21Z. Bij SonyStyle gekocht zeker?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:29:
Top ding.
En heb je er al op lopen gamenVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:29:
Top ding.
Zou je eens wat willen testen? (als je gamed natuurlijk
Wat heb je er voor betaalt als ik vragen mag? (of waar?)
Welke instellingen gebruik je dan? Ben ik benieuwd naar.Ryvion schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:17:
[...]
Valt best wel mee denk ik, bij WoW haalt de grafische kaart nog makkelijk over de 60fps. Maar als je de nieuwste games wilt spelen, raad ik je een notebook met een betere grafische kaart aan.
Verwijderd
Ik heb een klein bedrijfj en heb deze gekocht voor een klant, alleen heb ik er helaas 2 gekocht.
Tenminste voor mij helaas, want ik had er maar 1 nodig voor een klant di 100% kleur echtheid nodig had.
Maar ik heb nog nooit zo'n notebook meegemaakt.
Wat een top ding, die helderheid werkt wel gewoon(na herstart).
Maar wat een licht, wat een snelheid, wat een behuizing.
Gewoon top.
Voor de liefhebber heb ik er donderdag dus nog een 21z, nieuw in doos, die niet is geopend, met een factuur.
Helaas kan ik hem dus niet cancellen omdat ze speciaal worden ingekocht.
Ik wil er 1399euro voor hebben en dat is dat ook meteen (op 2euro na) mijn inkoopsprijs.
'wie helpt mij er vanaf'?
Trouwens; ik heb hem net uitgeleverd aan de klant, dus kan helaas niets meer testen.
Tenminste voor mij helaas, want ik had er maar 1 nodig voor een klant di 100% kleur echtheid nodig had.
Maar ik heb nog nooit zo'n notebook meegemaakt.
Wat een top ding, die helderheid werkt wel gewoon(na herstart).
Maar wat een licht, wat een snelheid, wat een behuizing.
Gewoon top.
Voor de liefhebber heb ik er donderdag dus nog een 21z, nieuw in doos, die niet is geopend, met een factuur.
Helaas kan ik hem dus niet cancellen omdat ze speciaal worden ingekocht.
Ik wil er 1399euro voor hebben en dat is dat ook meteen (op 2euro na) mijn inkoopsprijs.
'wie helpt mij er vanaf'?
Trouwens; ik heb hem net uitgeleverd aan de klant, dus kan helaas niets meer testen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 17:41 ]
Probeer het even in V&A. Ik denk eerlijk gezegd dat het lastig wordt voor die prijs maar wie weet.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:39:
Zou ook helpen als je uitlegt waarom je er dan 2 hebt besteld
Verwijderd
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Je kan dus inderdaad wel op de FN F5 en F6 knop drukken en je krijgt de osd te zien in je beeld maar er veranderd niks.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:29:
Top ding.
voor audio via HDMI bestaat er een aparte driver.
Prachtsysteem trouwens
Heb even voor je gegoogled, waarschijnlijk is dit de oplossing:Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:29:
Top ding.
http://www.bitbucketblog.com/?p=26
Al naar je geluidseigenschappen gegaan en daar je default speakers op HDMI gezet?En ik krijg geen geluid bij de HDMI aansluiting
Verder is dit idd een mooie laptop, heb de VGN-FW298Y uit New York meegenomen voor €1503,- is dus dezelfde als een Sony VAIO FW21Z - maar met een aantal verschillen: 3 jaar extended internationaal garantie afgedwongen, 500 GB 7200 Rpm HD, Vista Ultimate en mooie Vaio bescherm case.
Dus voor €4,- meer, veel bang voor mijn buck
GetaGrip is net een mens.......
Ik zit met een probleem:
Ik probeerde gister mijn harde schijf te partitioneren met Acronis Disk Director. Ik probeerde een H: partitie te maken van 100GB. Maar ik had mijn laptop perongeluk dichtgeklapt toen die aan het partitioneren was en toen ik 'm openmaakte starte Windows opnieuw op, maar na het laad scherm van windows krijg ik een zwart scherm met de muiscursor. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil het liefst niet m'n bestanden kwijt
Ik heb al een opstart herstel en systeem herstel geprobeerd, maar niets lijkt te werken
Moet ik Windows nu opnieuw installeren?
Ik probeerde gister mijn harde schijf te partitioneren met Acronis Disk Director. Ik probeerde een H: partitie te maken van 100GB. Maar ik had mijn laptop perongeluk dichtgeklapt toen die aan het partitioneren was en toen ik 'm openmaakte starte Windows opnieuw op, maar na het laad scherm van windows krijg ik een zwart scherm met de muiscursor. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil het liefst niet m'n bestanden kwijt
Maak met Acronis True Image een bootable CD op een andere PC. De trial versie is gratis en kan dat ook. Sluit een externe USB harddisk aan en boot vervolgens vanaf die CD. Dan kun je je data overpompen naar de externe disk. Vervolgens voer je een clean install uit. Daar heb je wel een Vista DVD of of recovery DVD's voor nodig. Als een recovery partitie hebt kan dat ook d.m.v. F10 bij het booten.Ryvion schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:37:
Hoe kan ik dit oplossen?
Edit: hmm maar je zegt dat F10 niet werkt? wat zegt ie dan?
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 04-11-2008 13:48 ]
Ik heb zojuist mijn FW geïnstalleerd met een verse vista ultimate!
En alles werkt!
Ik heb de sony programma's op de volgende manier geïnstalleerd:
1. Sony Shared Library,
2. Setting Utility Services,
3. Vaio Event Services,
Na elk onderdeel opnieuw opstarten.
Kijk ook in deze thread:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=292475
En alles werkt!
Ik heb de sony programma's op de volgende manier geïnstalleerd:
1. Sony Shared Library,
2. Setting Utility Services,
3. Vaio Event Services,
Na elk onderdeel opnieuw opstarten.
Kijk ook in deze thread:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=292475
Verwijderd
Ik moest er 1 hebben voor het weekend, 1 leverancier had die in NL.Ransom_nl schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:07:
Zou ook helpen als je uitlegt waarom je er dan 2 hebt besteld
Maar bij mijn andere leverancier had ik hem ook al besteld, maar kan hem niet cancelen.
Tsja, weer wat geleerdVerwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:39:
[...]
Ik moest er 1 hebben voor het weekend, 1 leverancier had die in NL.
Maar bij mijn andere leverancier had ik hem ook al besteld, maar kan hem niet cancelen.
Maar je weet toch wel dat je altijd een redelijke bedenktijd hebt als koper - dus waarom hier met dat ding lopen leuren, gewoon terug sturen (mag met zonder opgaaf van reden, maar is dan weer niet netjes.... dat dan weer wel)
Bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/cabedrijven/Specials/Special_Internetaankoopwanneer u een product verkoopt op afstand, bijvoorbeeld via internet of e-mail, via een postorderbedrijf of per telefoon, met bestelbonnen of door middel van een fax, heeft de consument (vrijwel altijd) recht op een zichttermijn. De zichttermijn of bedenktijd is een periode (van zeven werkdagen) waarbinnen de consument het product zonder opgaaf van reden of enige verplichtingen terug kan sturen. De zeven werkdagen gaan in op het moment dat de consument het product ontvangt. De zichttermijn geldt niet voor alle producten. Informeert u de consument niet over de bedenktijd, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd tot drie maanden. Op het moment dat u de consument alsnog goed informeert, wordt de bedenktijd weer zeven werkdagen. Bij het afsluiten van diensten vangt de bedenktermijn aan vanaf sluiten van de overeenkomst.
Bovenstaand is even de rechten/plichten van de "verkopende" partij - is meestal wat handiger om te weten.
En p.s. doet je geluid het via je HDMI aansluiting het nu wel?
Vanavond even zitten spelen met mijn nieuwe FW21Z.
Eerste indrukken:
Erg goed en mooi gebouwd
Prachtig scherm,zeer fel
16 inch zeer goed voor movie playback
Resolutie is wennen, maar goed te doen
Veel teveel bloatware
Harddisk ratelt behoorlijk en veel
Spatiebalk moet je echt recht indrukken anders pakt ie hem niet
Eerste indrukken:
Erg goed en mooi gebouwd
Prachtig scherm,zeer fel
Veel teveel bloatware
Verwijderd
Ik heb sinds dinsdag mijn FW21Z. Ik heb een hoop gehad aan alle posts hier op dit forum, bedankt hiervoor!
Ik ben vrijwel helemaal tevreden over deze laptop. NFS Carbon draait iig erg mooi!
Het scherm is zoals verwacht prachtig en hij is lekker snel!
Aleen wat hierboven ook al wordt gemeld, de spatie is wel ff wennen.
Ik ben vrijwel helemaal tevreden over deze laptop. NFS Carbon draait iig erg mooi!
De harddisk ratel merk ik vandaag trouwens helemaal niets meer van. Kwam waarschijnlijk omdat ik gisteren net een grote hoeveelheid data had overgepompt en Vista hier weer wat mee moest doen.
Zelfs zonder clean is ie trouwens al behoorlijk rap.
Denk ook aan het indexeren van vista, dat kost de eerste dagen ook aardig wat hardeschijfgebruik.Ransom_nl schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:15:
De harddisk ratel merk ik vandaag trouwens helemaal niets meer van. Kwam waarschijnlijk omdat ik gisteren net een grote hoeveelheid data had overgepompt en Vista hier weer wat mee moest doen.
GratsRansom_nl schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:05:
Vanavond even zitten spelen met mijn nieuwe FW21Z.
Eerste indrukken:
Erg goed en mooi gebouwd
Prachtig scherm,zeer fel
Veel teveel bloatware
GratsVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:28:
Ik heb sinds dinsdag mijn FW21Z. Ik heb een hoop gehad aan alle posts hier op dit forum, bedankt hiervoor!
Kunnen jullie nog wat (meer) installeren en kijken of het draaid? Bijv een Call of Duty 4 / 5... een World of Warcraft ofzo ? Wordt hij trouwens warm?
Dat geldt alleen voor particuliere aankopen op afstand, niet voor zakelijke.GetaGrip schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:48:
[...]
Maar je weet toch wel dat je altijd een redelijke bedenktijd hebt als koper -
Kan iemand me helpen aan de Vaio Smart Network installer? Deze heb ik straks nodig voor mijn clean install, maar de link op de support site is kapot.
Heb nog niet gemerkt dat hij warm wordt, maar heb er ook nog niet op gegamed. Mijn vorige bak was zo oud dat ik totaal geen recente spellen meer in bezit heb.JuliettPapa schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:37:
[...]
Grats
[...]
Grats
Kunnen jullie nog wat (meer) installeren en kijken of het draaid? Bijv een Call of Duty 4 / 5... een World of Warcraft ofzo ? Wordt hij trouwens warm?

Waarom zou je die willen? Bij mij gaf het alleen maar problemen!Ransom_nl schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:25:
Kan iemand me helpen aan de Vaio Smart Network installer? Deze heb ik straks nodig voor mijn clean install, maar de link op de support site is kapot.
Prima Laptop (VGN-FW21Z) echter het beeldformaat 16:9 valt wat Internetpagina's betreft flink! tegen.
Vrijwel alle internetpagina's zijn te zien in het midden van het scherm met grote lege (soms gekleurde) vlakken/banen links en rechts. Vaak is de pagina links te zien met rechts een groot leeg (wit) vlak.
Dit is niet echt fraai om te zien. De pagina's zijn dus niet beeld vullend te zien met als gevolg dat het beeld qua grootte overeen komt met ongeveer een 12 inch scherm. Het beeld wordt dus niet automatisch opgerekt naar 16:9 (beeld vullend). Als ik dit had geweten ....
Weet iemand hier een oplossing voor?
Vrijwel alle internetpagina's zijn te zien in het midden van het scherm met grote lege (soms gekleurde) vlakken/banen links en rechts. Vaak is de pagina links te zien met rechts een groot leeg (wit) vlak.
Dit is niet echt fraai om te zien. De pagina's zijn dus niet beeld vullend te zien met als gevolg dat het beeld qua grootte overeen komt met ongeveer een 12 inch scherm. Het beeld wordt dus niet automatisch opgerekt naar 16:9 (beeld vullend). Als ik dit had geweten ....
JS
Inzoomen, dpi verhogen??jsr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:34:
Prima Laptop (VGN-FW21Z) echter het beeldformaat 16:9 valt wat Internetpagina's betreft flink! tegen.
Dit is niet echt fraai om te zien. De pagina's zijn dus niet beeld vullend te zien met als gevolg dat het beeld qua grootte overeen komt met ongeveer een 12 inch scherm. Het beeld wordt dus niet automatisch opgerekt naar 16:9 (beeld vullend). Als ik dit had geweten ....![]()
Zoals gezegd DPI verhogen, of in Firefox de plugin No Squint voor custom zoomen.jsr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:34:
Andere workaround is de browser in een kleiner window houden.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 07-11-2008 12:04 ]
Hmmm.... wat dacht je van Ctrl en Plusteken eens in te drukken? Het Min teken maakt je pagina kleiner.jsr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:34:
Dit is niet echt fraai om te zien. De pagina's zijn dus niet beeld vullend te zien met als gevolg dat het beeld qua grootte overeen komt met ongeveer een 12 inch scherm. Het beeld wordt dus niet automatisch opgerekt naar 16:9 (beeld vullend). Als ik dit had geweten ....![]()
Niet alleen met 16:9 is dit zo, maar ook met een 'normaal' 16:10 scherm heb je dit. Alleen met 4:3 niet. Dit hangt natuurlijk ook van de website af.jsr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:34:
Wat ik juist handig vindt dat je nu 2 pagina's naast elkaar kunt zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door WWJD op 07-11-2008 20:57 ]
Als er nog mensen in de running zijn voor:
Sony Vaio FW21E: 881,- bij de Raf (alleen zondag). Speel aan de rechterkant het Sony spel(15 levels erg frustrerend) dan krijg je nog eens 10% of 5% (als je het spel niet uitspeelt) extra korting doormiddel van de coupon. Werkt bij in iedergeval prima! Meteen de goedkoopste aanbieding van NL.
Sony Vaio FW21E: 881,- bij de Raf (alleen zondag). Speel aan de rechterkant het Sony spel(15 levels erg frustrerend) dan krijg je nog eens 10% of 5% (als je het spel niet uitspeelt) extra korting doormiddel van de coupon. Werkt bij in iedergeval prima! Meteen de goedkoopste aanbieding van NL.
Heeft er hier iemand ervaring met ander hd in de FW? Zo ja welke? En hoe zit het met de accuduur?
Mijn ervaring is dat de accuduur drastisch omlaag gaat (7200 rpm, 16mb cache) waardoor de laptop niet echt mobiel is.
Mijn ervaring is dat de accuduur drastisch omlaag gaat (7200 rpm, 16mb cache) waardoor de laptop niet echt mobiel is.
Ik weet niet welke drive jij geprobeerd hebt maar de nieuwste 320GB 7200rpm gebruiken niet meer stroom dan 5400rpm drives. Met name de Seagate 7200.3 doet het goed qua stroomverbuik. Voor metingen kijk op Tomshardware.comthek schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:50:
Heeft er hier iemand ervaring met ander hd in de FW? Zo ja welke? En hoe zit het met de accuduur?
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 09-11-2008 13:54 ]
Verwijderd
net call of duty 5 er op gezet.. (FW-M) op zijn laagst speelt het spel ook niet soepel... jammer
Op mijn 21Z ziet HD video (720) er echt geweldig uit. Nu ik vandaag echter een normale rip van een tv-programma opende vond ik het er maar erg flets en vaal uitzien, zelfde met andere normale rips. Is het nu echt zo dat de kwaliteit van HD zo snel went dat ouderwetse content er gelijk slecht gaat uitzien?
Of rekt hij het beeld standaard op waardoor er kwaliteitsverlies optreed?
Vreemd, in mijn laptop zit een 8600GS, en daar draait COD5 prima op @ 1024x600 en de meeste details uit.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:35:
net call of duty 5 er op gezet.. (FW-M) op zijn laagst speelt het spel ook niet soepel... jammer
Volgens mij presteert de 3470 in jouw Sony redelijk gelijk aan mijn 8600GS?
Verwijderd
als ik hem op 800x600 zet dan wel.. maar ziet er dan niet meer uit..o rey schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:49:
[...]
Vreemd, in mijn laptop zit een 8600GS, en daar draait COD5 prima op @ 1024x600 en de meeste details uit.
Volgens mij presteert de 3470 in jouw Sony redelijk gelijk aan mijn 8600GS?
Zodra je HD beelden gaat kijken zien dvd-rips er meteen belachelijk slecht uitRansom_nl schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:04:
Op mijn 21Z ziet HD video (720) er echt geweldig uit. Nu ik vandaag echter een normale rip van een tv-programma opende vond ik het er maar erg flets en vaal uitzien, zelfde met andere normale rips. Is het nu echt zo dat de kwaliteit van HD zo snel went dat ouderwetse content er gelijk slecht gaat uitzien?
Verwijderd
Hoi Mark en anderen,
Ik heb dus ook dit model, maarrr mijn webcam werkt niet. Als ik via msn of skype wil uitzenden, zie ik alleen een zwart beeld met: "Bluetooth video. Wachten op verbinding..."
Wie heeft een idee wat dit betekent? Ik heb alles al geprobeert.. drivers, leverancier, sony gebeld. maar niemand weet het..
Misschien dat jullie ervaring hebben met deze melding?
Alvast bedankt!
Ik heb dus ook dit model, maarrr mijn webcam werkt niet. Als ik via msn of skype wil uitzenden, zie ik alleen een zwart beeld met: "Bluetooth video. Wachten op verbinding..."
Wie heeft een idee wat dit betekent? Ik heb alles al geprobeert.. drivers, leverancier, sony gebeld. maar niemand weet het..
Misschien dat jullie ervaring hebben met deze melding?
Alvast bedankt!
Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk bleken de tips helaas niet helemaal optimaal.jsr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:34:
Inmiddels de FW21Z kunnen omruilen voor een SR29VN/S (13 inch)
De FW21Z is overigens een prima notebook echter als je hem voornamelijk gebruikt voor internetten is hij niet zo praktisch (omdat het scherm vaak niet beeldvullend is).
JS
Het lijkt er op dat dit alleen geldt voor Sony Bravia tv's ...mrc16 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:36:
Als er nog mensen in de running zijn voor:
JS
Nee hoor, 10% korting op alle producten van sony. Alleen het spelletje gaat over Bravia TV's. Heb de coupon(s) getest en werkt gewoon met laptops, tvs, mp3spelers, etc.jsr schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:05:
[...]
Het lijkt er op dat dit alleen geldt voor Sony Bravia tv's ...
Ok, dan heb ik waarschijnlijk pech. Afgelopen zaterdag een laptop gekocht bij RAF (ik had het spelletje vrijdagavond ook gespeeld, half uurtje mee bezig geweest). Wel de laptop gekocht met korting (6,6%) echter met 10% had ik nogmaals € 50,- bespaart ..mrc16 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:44:
[...]
Nee hoor, 10% korting op alle producten van sony. Alleen het spelletje gaat over Bravia TV's. Heb de coupon(s) getest en werkt gewoon met laptops, tvs, mp3spelers, etc.

Edit: Uiteindelijk toch nog € 50,- ontvangen van RAF Hifi. Prima Service van RAF!!
Je kan momenteel (12/11/08) nog steeds 10% korting verdienen door het Sony spel te spelen op RAF.
[ Voor 14% gewijzigd door jsr op 12-11-2008 10:52 ]
JS
Probleem is opgelost, de hele C: schijf opnieuw geïnstalleerd met VAIO Recovery Centrum. Ik heb ook een backup gemaakt van m'n bestanden met Acronis True Image Home 11, maar weet je toevallig ook hoe je die uit kan pakken? De extensie is .tib dacht ik. Ik wil namelijk graag wat bestanden terug zonder de hele backup terug te zetten.Philflow schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:46:
[...]
Maak met Acronis True Image een bootable CD op een andere PC. De trial versie is gratis en kan dat ook. Sluit een externe USB harddisk aan en boot vervolgens vanaf die CD. Dan kun je je data overpompen naar de externe disk. Vervolgens voer je een clean install uit. Daar heb je wel een Vista DVD of of recovery DVD's voor nodig. Als een recovery partitie hebt kan dat ook d.m.v. F10 bij het booten.
Edit: hmm maar je zegt dat F10 niet werkt? wat zegt ie dan?
Daar kun je volgens mij alleen bij door middel van Acronis > Restore > specify filesRyvion schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:08:
[...]
Probleem is opgelost, de hele C: schijf opnieuw geïnstalleerd met VAIO Recovery Centrum. Ik heb ook een backup gemaakt van m'n bestanden met Acronis True Image Home 11, maar weet je toevallig ook hoe je die uit kan pakken? De extensie is .tib dacht ik. Ik wil namelijk graag wat bestanden terug zonder de hele backup terug te zetten.
Verwijderd
Is een FW21E veel beter dan een FZ31M?
FZ31M heeft als videokaart 8400GT, en FW21E HD 3470.
Zal ik grote verschillen zien?
Of is mijn FZ31M toch ongeveer hetzelfde?
FZ31M heeft als videokaart 8400GT, en FW21E HD 3470.
Zal ik grote verschillen zien?
Of is mijn FZ31M toch ongeveer hetzelfde?
Ik heb vorige week een FW21 E gekocht, de batterij gaat ongeveer 2,5 uur mee. Het enige spel wat ik gespeeld heb is RA3, wat de ATI 3470 prima kan draaien. Volgens mij verschilt deze graka niet veel met de Nvidia 8400M GT (benchmarks).
Verder valt het me op dat de laptop niet echt warm wordt bij belasting, dus een prima schootcomputer. Het toetsenbord bevalt erg goed, nog geen last gehad van het niet goed reageren van toetsen, zoals ik hier eerder gelezen heb. Verder is de resolutie prima en vind ik het surfen ook prima, voor het bekijken van video's en surfen. Alleen bij sommige sites, zoals Nu.nl is het irritant dat ze een smalle layout hebben.
Gelijk Vista 64 bit erop gezet, wat ook prima werkt, alleen kan ik sommige drivers nog niet vinden, bijvoorbeeld voor de multimedia knoppen en het aanpassen van de brightness(op het toetsenbord).
Verder valt het me op dat de laptop niet echt warm wordt bij belasting, dus een prima schootcomputer. Het toetsenbord bevalt erg goed, nog geen last gehad van het niet goed reageren van toetsen, zoals ik hier eerder gelezen heb. Verder is de resolutie prima en vind ik het surfen ook prima, voor het bekijken van video's en surfen. Alleen bij sommige sites, zoals Nu.nl is het irritant dat ze een smalle layout hebben.
Gelijk Vista 64 bit erop gezet, wat ook prima werkt, alleen kan ik sommige drivers nog niet vinden, bijvoorbeeld voor de multimedia knoppen en het aanpassen van de brightness(op het toetsenbord).
Verschil is ongeveer 1400 vs. 2000 in 3dmark 06.TwiSteD1 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:24:
Volgens mij verschilt deze graka niet veel met de Nvidia 8400M GT (benchmarks).
@TwisteD1: Hoe ervaar jij de harde schijf onder Vista? Ik merk bij mij dat ie toch vrijwel constant actief is.
Ik heb laatst een VGN-FW11e gekocht, en ben er erg tevreden mee ondanks de wat moeilijkheden bij het kopen 
Ik heb RA3 geinstalleerd en hij moet echt op medium staan om hem normaal te kunnen spelen, installeer je hem op XP dan kun je hem goed op high spelen.
Verder prima lappie, word niet warm super beeldscherm mooi design.
En een erg goed prijs kwaliteit verhouding
Ik heb RA3 geinstalleerd en hij moet echt op medium staan om hem normaal te kunnen spelen, installeer je hem op XP dan kun je hem goed op high spelen.
Verder prima lappie, word niet warm super beeldscherm mooi design.
En een erg goed prijs kwaliteit verhouding
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Dat kan komen doordat je dingen aan hebt staan zoals Superfetch, Indexing, spyware en AV bescherming. Na verloop van tijd zou het vanzelf beter moeten gaan, of je kunt dingen uitzetten. Een clean install kan ook veel schelen.Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:28:
@TwisteD1: Hoe ervaar jij de harde schijf onder Vista? Ik merk bij mij dat ie toch vrijwel constant actief is.
PS. als je een 4200rpm schijf hebt dan kan het veel nut hebben die te vervangen voor een 7200rpm.
Ja, de 4200rpm schijf in het topmodel blijft ook een rare zet van Sony. Heb de 3 genoemde features al een keer uitgezet, maar dit maakte helaas niets uit. Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkeld. In een forum las ik al dat iemand er een 7200 in had gezet, maar deze werd toch een stuk warmer.
Ja klopt wel. Anders kun je ook kijken naar de 500GB/5400rpm drives. de WD of Seagate, die blijven koeler. Prestaties komen in de buurt van 320GB/7200rpm.Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:20:
Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkeld. In een forum las ik al dat iemand er een 7200 in had gezet, maar deze werd toch een stuk warmer.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 14:24 ]
Weet niet of het vandaag de dag nog als een zwaar spel gezien kan worden, maar Oblivion draaide net als een zonnetje op de 21Z op 1920 x 1080. Fan werd wel iets actiever, maar totaal niet storend.
Als ik eens wat nieuwere spellen heb zal ik mijn ervaringen hier posten.
Als ik eens wat nieuwere spellen heb zal ik mijn ervaringen hier posten.
Ja klopt, niet goed gekeken, de 3470 is dus een stuk beter.Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:12:
[...]
Verschil is ongeveer 1400 vs. 2000 in 3dmark 06.
De hd is niet constant bezig, maar wel af en toe wat activiteit, dit komt waarschijnlijk door kaspersky. In het begin was de hd wel constant actief door het indexeren van vista.Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:28:
Ik heb nu een tijdje de fw11M maar heb problemen met pinnacle studio 12 voor men ful hd films te bewerken die ik met men camera gemaakt heb. Heb al met het oog op sneller werken de hdd vervangen door een 7200rpm exemplaar maar nog altijd gaat het erg traag. Wat zou ik nog kunnen veranderen? Is een ander cpu een optie?
Je zou eerst even moeten kijken wat de bottleneck is. Dat kan bijvoorbeeld met ctrl-alt-del. Als je CPU belasting nou de hele tijd 100% is tijden het editen, dan ja dan heeft het zin je CPU te upgraden. Maar misschien is je GPU wel je bottleneck. Controleer ook even of je niet teveel processes hebt draaien, Sony installeert veel troep.n0sTRa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:52:
Wat zou ik nog kunnen veranderen? Is een ander cpu een optie?
Heb een clean vista install. cpu belasting is rond de 45% maar krijgt pieken tot 70% met pinnacle. Geheugen blijt op 1,8GB
Dan vrees ik dat een CPU upgrade geen enkele verbetering gaat geven. Dat zou pas bij 100% zin hebben. Ik denk dat je GPU de bottleneck is. En die kun je niet upgraden.n0sTRa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:02:
Heb een clean vista install. cpu belasting is rond de 45% maar krijgt pieken tot 70% met pinnacle. Geheugen blijt op 1,8GB
Misschien is het de moeite waard om een ander programma te proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 21:06 ]
Ik heb weer een nieuw probleempje, Windows Media Player draait bij mij heel de tijd op de achtergrond. En dat is uitermate irritant. Hij staat ook niet bij toepassingen als ik taakbeheer open. Als ik bij voorbeeld een liedje ermee afspeel hoor ik 'm wel, maar ik zi 'm niet. Als ik dan WMP open via start zie ik 'm en lijkt alles normaal, maar als ik 'm aflsuit via X dan draait ie gewoon door op de achtergrond (muziek stopt niet). Heb liever dat het weer normaal word, dat WMP weer gewoon naar boven komt. Iemand een oplossing?
Ik heb precies hetzelfde! en helaas ook nog geen oplossing.... weet iemand hier iets op?Ryvion schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:43:
Ik heb weer een nieuw probleempje, Windows Media Player draait bij mij heel de tijd op de achtergrond. En dat is uitermate irritant. Hij staat ook niet bij toepassingen als ik taakbeheer open. Als ik bij voorbeeld een liedje ermee afspeel hoor ik 'm wel, maar ik zi 'm niet. Als ik dan WMP open via start zie ik 'm en lijkt alles normaal, maar als ik 'm aflsuit via X dan draait ie gewoon door op de achtergrond (muziek stopt niet). Heb liever dat het weer normaal word, dat WMP weer gewoon naar boven komt. Iemand een oplossing?
Taakbeheer -> Processen daar WMP beeindigen en dan WMP opnieuw starten.DaSaN schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:00:
[...]
Ik heb precies hetzelfde! en helaas ook nog geen oplossing.... weet iemand hier iets op?
haha, uiteraard...Ryvion schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:11:
[...]
Taakbeheer -> Processen daar WMP beeindigen en dan WMP opnieuw starten.
maar ik bedoel natuurlijk dat ik standaard wil dat als ik op sluiten klik (kruisje) in wmp dat hij ALTIJD afsluit en nooit minimaliseert...
Verwijderd
Ik heb een Sony FW21E gekocht en er net een schone 64 bits Vista opgezet maar het wil nog niet echt lukken met de drivers... iemand een suggestie?
Een enkele driver voor de FW21E werkt wel in 64bit maar een aantal ook niet.. Dit zal ongetwijfeld komen omdat het systeem standaard in 32 bits word uitgeleverd...
Graag tips van mensen die deze exercitie al eens hebben doorgevoerd...
Edit:
Dadelijk maar met de Sony software aan de gang gaan.. welke zijn aan te raden en waar staan ze?
Een enkele driver voor de FW21E werkt wel in 64bit maar een aantal ook niet.. Dit zal ongetwijfeld komen omdat het systeem standaard in 32 bits word uitgeleverd...
Edit:
deze post helpt me aardig op weg.. mis ik nog drivers?Ransom_nl schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:32
Dadelijk maar met de Sony software aan de gang gaan.. welke zijn aan te raden en waar staan ze?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 20:44 ]
Er zijn wel wat mogelijkheden om het te verhelpen. Ik neem aan dat je hem langer hebt dan 7 dagen, anders kun je hem nog terug sturen. Er is software voor en masseren wil nog wel eens helpen. Ik zou zeggen zoek het even op.Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:47:
Heb een stuck pixel! Hij valt niet erg op ofzo, maar vooral irritant omdat je weet dat hij er zit. Blijft fucked up als je net 1400 euro hebt betaalt voor een laptop.
forum.notebookreview.com > SonyVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:23:
Ik heb een Sony FW21E gekocht en er net een schone 64 bits Vista opgezet maar het wil nog niet echt lukken met de drivers... iemand een suggestie?
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 09:52 ]
Vaio FW Clean Vista Install GuideVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:23:
Edit:
[...]
deze post helpt me aardig op weg.. mis ik nog drivers?
If you want to install 64 bit Vista, i recommend downloading the installers for model VGNFW170J, as this one comes with Vista home premium 64-bit
Thanks, heb het allemaal al geprobeerd, maar mocht niet baten. Ik ga ook niet teveel druk uitoefenen op het scherm, want kans is dat je het dan alleen maar erger maakt, wordt ook voor gewaarschuwd. Ik ga de pixel maar gewoon negeren tot ik hem niet meer ziePhilflow schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:51:
[...]
Er zijn wel wat mogelijkheden om het te verhelpen. Ik neem aan dat je hem langer hebt dan 7 dagen, anders kun je hem nog terug sturen. Er is software voor en masseren wil nog wel eens helpen. Ik zou zeggen zoek het even op.
Verwijderd
Die driver mogen niet op mijn model als ik probeer te installeren krijg ik die melding helaas...Ransom_nl schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:33:
[...]
Vaio FW Clean Vista Install Guide
If you want to install 64 bit Vista, i recommend downloading the installers for model VGNFW170J, as this one comes with Vista home premium 64-bit
ik ga er eens aan sleutelen..
Daarom moet je ook eerst de installer uitkleden met universal extractor http://legroom.net/software/uniextract. Zie de clean install guide op notebookreview.comVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:55:
[...]
Die driver mogen niet op mijn model als ik probeer te installeren krijg ik die melding helaas...
ik ga er eens aan sleutelen..
Verwijderd
Heb het net gedaanRansom_nl schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:38:
[...]
Daarom moet je ook eerst de installer uitkleden met universal extractor http://legroom.net/software/uniextract. Zie de clean install guide op notebookreview.com
maar weer verder hobby-en
Misschien heb je hier nog wat aan: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=320197Ransom_nl schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:38:
[...]
Ik ga de pixel maar gewoon negeren tot ik hem niet meer zie
Verwijderd
Weet iemand misschien of het mogelijk is om met de FW-serie 3 of meerdere Toetsen(letters) tegelijkertijd ingedrukt te houden? Bijv. tijdens het spelen games, zoals fifa of pes
Waarom zou dat niet kunnen? Ik gebruik het dagelijks in word, bij games heb ik niet geprobeerd.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:08:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om met de FW-serie 3 of meerdere Toetsen(letters) tegelijkertijd ingedrukt te houden? Bijv. tijdens het spelen games, zoals fifa of pes
Verwijderd
Ik heb het over 3 letters tegelijk, en niet een combinatie van shift ctrl etc.WWJD schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:33:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Ik gebruik het dagelijks in word, bij games heb ik niet geprobeerd.
Bij de meeste toetsenborden werkt het niet.
Dit kan je alleen op games testen, en niet op word!
Verwijderd
welke driver is dat die aparate hdmi audio driver? denk dat ik hem heb gemist, beeld werkt wel maar audio niet bij mij...Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:37:
[...]
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Je kan dus inderdaad wel op de FN F5 en F6 knop drukken en je krijgt de osd te zien in je beeld maar er veranderd niks.
voor audio via HDMI bestaat er een aparte driver.
Prachtsysteem trouwens
Edit: het lijkt erop dat het deze is:
Realtek® High Definition Audio Driver
REDAUD-15500400-64.EXE
Even testen!
Edit 2:
Helaas... de install werkt wel, maar daarna nog steeds geen audio.
Als ik in de config kijk staat er nog steeds:
Audio uitvoer apparaten, Apparaat voor digitale uitvoer (HDMI) is niet aangesloten.
De drivers staan wel netjes in het apparaat beheer..
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 12:08 ]
Verwijderd
Iemand hier problemen met de DVD/Blu-Ray brander in de FW21Z ? (MATSHITA BD-MLT UJ-230AS)
Heb hem sinds vorige week vrijdag, maar kan nog niet eens een hersteldisk branden (bij verificatie van de data krijg ik steeds dezelfde error). Ook gewone DVD (films/muziek) worden niet correct gebrand en zijn niet afspeelbaar in DVD spelers en in de VAIO zelf (beeld loopt steeds vast na 1,5 minuut afspelen).
DVD's zelf hebben allemaal ringen van verschillende kleur op de onderkant

Iemand anders hier dit probleem al tegengekomen ?
Natuurlijk naar de winkel teruggeweest - die zeiden dat het software matig was (terwijl dit volgens mij duidelijk een hardware probleem is - bovendien gewoon gebrand met officiele Sony Software) en konden hem alleen opsturen naar Sony, en ben niet van plan dat te accepteren voor een laptop van 1500 Euro en een week oud...
Maandag maar eens contact opnemen met Sony om te kijken of zij een goede oplossing kunnen bieden voor dit probleem
Heb hem sinds vorige week vrijdag, maar kan nog niet eens een hersteldisk branden (bij verificatie van de data krijg ik steeds dezelfde error). Ook gewone DVD (films/muziek) worden niet correct gebrand en zijn niet afspeelbaar in DVD spelers en in de VAIO zelf (beeld loopt steeds vast na 1,5 minuut afspelen).
DVD's zelf hebben allemaal ringen van verschillende kleur op de onderkant

Iemand anders hier dit probleem al tegengekomen ?
Natuurlijk naar de winkel teruggeweest - die zeiden dat het software matig was (terwijl dit volgens mij duidelijk een hardware probleem is - bovendien gewoon gebrand met officiele Sony Software) en konden hem alleen opsturen naar Sony, en ben niet van plan dat te accepteren voor een laptop van 1500 Euro en een week oud...
Maandag maar eens contact opnemen met Sony om te kijken of zij een goede oplossing kunnen bieden voor dit probleem
Dit topic is gesloten.