Defecte laptop na thuiskomst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
1 goeiemorgen,

Tenminste goeie?
Gisteren heb ik via de pricewatch van Tweakers een mooi lappie uitgezocht namelijk deze.
Ik gebeld met de computer piraten, en afgesproken de laptop op te komen halen in A'dam, zo gezegd zo gedaan en ik helemaal happy terug naar huis toe.

Thuis maak ik snel de doos open en zie meteen een aardig deuk in de zijkant van het scherm zitten, en dat ongeveer 15% van het beeldscherm het helemaal niet doet :S.
De moed zakte dus al aardig in m'n schoenen omdat ik net 2,5 uur in de auto had gezeten om dat mooie lappie te scoren.
Na een mail naar CP blijkt ook nog is dat ze mij de schuld geven van de schade en dat ze dus de bijna 1000 euro me even door m'n neus willen boren. :|

Heb gebeld met de consumentenbond waar ik lid van ben en die zeggen dat de enige manier om je gelijk te halen is met een civiele procedure of bij een geschillen commissie.

Heeft er iemand hier op Tweakers hier ervaring mee, of kan me misschien een tip geven om dit probleem op te lossen of heeft dit zelf ook eens aan de hand gehad.

Alvast bedankt.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
misschien een belangrijk detail.. Heb je vooraf ook de doosgecontroleerd of alles in orde was en klopte?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 07:29
IMHO.. Prijsverschil is wel érg groot met de 2e shop..

Toch een luchtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Was de doos verzegeld? Je hoeft geen genoegen te nemen met een niet verzegelde doos..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Michael Knight schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:48:
Was de doos verzegeld? Je hoeft geen genoegen te nemen met een niet verzegelde doos..
Ook dat zal een ja/nee spelletje worden, net als de discussie over wanneer de laptop beschadigd is geraakt. De doos is nu open, en het zegel verbroken.

@TS: je hebt helemaal niets gecontroleerd bij het ophalen? Dat zal het heel lastig maken. Vervelend.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het gaat om een aardig bedrag, dus ik zou gewoon langs gaan en geld terug eisen. Dat lijkt mij de beste manier, ook al is het ver weg. Dat risico neem je als je iets aan de andere kant van het land koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
gambieter schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:51:
[...]

Ook dat zal een ja/nee spelletje worden, net als de discussie over wanneer de laptop beschadigd is geraakt. De doos is nu open, en het zegel verbroken.

@TS: je hebt helemaal niets gecontroleerd bij het ophalen? Dat zal het heel lastig maken. Vervelend.
Uiteraard heb ik de doos gecontroleerd, doos zag er prima uit geen deuken geen gaten niet nat oid.
Ik heb zelf veel met laptops gewerkt en heb dit nog nooit gezien, het sony zegel was nog niet verbroken in de winkel en doos was in goede conditie.
Maar kan toch moeilijk heel de doos en al het folie open gaan staan scheuren daar in de winkel, dus op goed vertrouwen mee naar huis genomen... NOOIT doen dus :(

Ik snap ook niet hoe het kan dat ook de binnenkant van de laptop een beetje beschadigd is, bij de linker speaker is een stukje plastic af :S terwijl als het zegel er nog op zit dit toch nooit heeft kunnen gebeuren.
Al met al een erg vreemd verhaal, en echt jammer dat ze dit op klanten proberen af te schuiven.
Enige wat ik er mee gedaan heb is in de auto gezet, goed stevig vast tussen de voorstoel en thuis de beschadigen ontdekt.

@ Tomino het prijsverschil is inderdaad verdacht groot ja maarja dan mag je er toch wel vanuit gaan dat je een goed product krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 31-10-2008 11:06 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Hier is al veel en vaak over gesproken; met wat zoekwerk op internet moet je genoeg informatie kunnen vinden.

In het algemeen komt het vaak voor, dat je in de winkel een product koopt waarvan niet ter plekke is te zien of het in goede conditie is. In hoeverre mag je aannemen dat het product in 'nieuw en ongeschonden staat' is?

Ik meen vrij zeker te weten dat je geen plicht hebt om ter plekke alle dozen open te maken, en te checken of een nieuw apparaat ook heel in de doos zit. Zou een mooie boel worden; dat wordt een puinhoop bij de mediamarkt / BCC / etc als iedereen elke TV, stereo, magnetron, camera, uit de doos wil zien, voordat ze betalen....

Vervolgens heb je de algemene wettelijke garantie bepalingen. Hier geldt opnieuw dat in de garantie periode - en daar zit je natuurlijk in - de bewijslast voor de schade bij de verkoper ligt. M.a.w. zij moeten bewijzen dat de oorzaak van de schade bij jou ligt, en niet bij hen/de fabrikant.

Kortom, mijn (leken...) conclusie : je hebt gelijk. Nu alleen nog krijgen. En het zou heel goed kunnen dat je hier toch je rechtsbijstand verzekering voor nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
volgens mij zijn er ook enkele regels opgesteld voor het kopen op afstand. Ik zou deze er is bijpakken en dan computer piraten confronteren met de regels.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:36
Kopen op afstand is niet geldig als je het product zelf ophaalt? Je 'winkelt' dan niet meer op afstand, maar gewoon in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44
Def1ant schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:13:
Kopen op afstand is niet geldig als je het product zelf ophaalt? Je 'winkelt' dan niet meer op afstand, maar gewoon in de winkel...
Kopen op afstand is wel geldig als je de artikelen afhaalt. De koop word gesloten op het moment van wilsovereenstemming. Zoek maar eens op GOT naar relevante artikelen.

Edit:
Verder is dit natuurlijk zuur, maar denk dat:
Laptop retour op basis van "koop op afstand" en geld terug het eenvoudigste is.

Persoonlijk verhaal halen is meestal niet nuttig omdat het slechts een afhaal balie betreft en zoveel klanten staan daar niet. Eventueel rechtstreeks contact op nemen met sony, kan helpen maar sony is niet verplicht jouw te helpen. Je hebt een deal gesloten met de winkel en niet met sony.

@gambieter hieronder:
Juist omdat die beschadigt is zou ik gaan voor "koop op afstand".

[ Voor 53% gewijzigd door nsa1984 op 31-10-2008 12:26 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wet Koop op Afstand inderdaad, genoeg leesvoer hierover op het forum. Wat moeilijk zal gaan worden is dat de laptop niet onbeschadigd retour gaat, en daarmee de winkel niet snel zal toegeven. En dan zal je toch je gelijk moeten gaan halen via de rechtsgang.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
gambieter schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:22:
Wet Koop op Afstand inderdaad, genoeg leesvoer hierover op het forum. Wat moeilijk zal gaan worden is dat de laptop niet onbeschadigd retour gaat, en daarmee de winkel niet snel zal toegeven. En dan zal je toch je gelijk moeten gaan halen via de rechtsgang.
zoals gambieter al aangaf zou ik eerst met de wet koop of afstand het een en ander proberen. Misschien zijn ze uiteindelijk nog redelijk coulant om het probleem op te lossen. Indien er moeilijk wordt gedaan kun je altijd nog via de rechtsgang proberen. Misschien heb je net de verkeerde getroffen aan de telefoon of de manier waarop je het hebt verteld....

probeer dus eerst het een en laat eventueel even horen hoe erop gereageerd word.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Nou het bleek gelukkig allemaal mee te vallen, kreeg om 12 uur een mail terug dat ze de schade wilde zien. Gelijk in de auto gesprongen en naar a'dam toe.
Hij kon zelf niet geloven dat dit bij sony was gebeurd omdat daar de controle zo streng is :S net alsof hij dat weet of er wel eens een laptop doorglipt die beschadigingen heeft.. blijkbaar wel want de doos was in prima conditie en zegel niet verbroken.

Heb em gewezen op de koop op afstand wetten en dat hij moest bewijzen dat ik schuldig ben, dit kan hij uiteraard niet, na lang overleg en wachten daar kreeg ik het voordeel van de 'twijfel'

Wtf? Welke twijfel, ik zeg er is geen twijfel bij mijn kant ik krijg een product van jullie die niet aan de eisen voldoet en wil of de koop ontbinden of een vervangend product of een procedure starten.
Maar toen kwam er toch een nieuw doosje achter de balie vandaan met een laptop zonder deuken :)

Maar goed, zo maar een paar asprientjes nemen en de nieuwe laptop testen... welke ik wel gecontroleerd heb deze keer

Bedankt voor de reacties, en een fijn weekend :)

[ Voor 4% gewijzigd door pennenlikker op 31-10-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

pennenlikker schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:56:
Heb em gewezen op de koop op afstand wetten en dat hij moest bewijzen dat ik schuldig ben, dit kan hij uiteraard niet, na lang overleg en wachten daar kreeg ik het voordeel van de 'twijfel'

Wtf? Welke twijfel, ik zeg er is geen twijfel bij mijn kant ik krijg een product van jullie die niet aan de eisen voldoet en wil of de koop ontbinden of een vervangend product of een procedure starten.
Maar toen kwam er toch een nieuw doosje achter de balie vandaan met een laptop zonder deuken :)
Gelukkig is het allemaal opgelost.
Wat betreft twijfel, zie het eens door hun ogen. Iemand koopt een laptop je, en belt later op dat die laptop helemaal in elkaar ligt, maar dat de doos onbeschadigd is. Dan is het voor een winkel erg moeilijk om te geloven dat hij zo uit de doos is gekomen en dat de koper hem niet perongeluk heeft laten stuiteren en nu een smoesje ophangt om zo proberen een nieuwe te krijgen. Ik denk dat het vaker voorkomt dat iemand zo een winkel een oor aan probeert te naaien, dan dat er echt een zwaar beschadigde laptop in een onbeschadigde doos verstuurd is.

Maar goed. Veel plezier in ieder geval er mee. Kapotte laptops zijn irritant. Heb zelf 2 maanden op vervanging moeten wachten :( (Asus A6T laptop met bekende zwarte schermen probleem. Heb uiteindelijk een nieuwe F3Ka gekregen)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1