Nu ben ik er niet zo erg in thuis, maar de wet koop op afstand is er juist voor omdat de koper het product pas 'kan' zien op het moment dat het bezorgd is. Dan pas zie je of de kleur wel daadwerkelijk de juiste is, om als voorbeeld te geven.
Op het moment dat je afhaald, kan je zeggen dat de daadwerkelijke overdracht van goederen niet plaats vind via afstand, en je dus in ge gelegenheid bent om voor de overdracht dus eerst iets te controleren. Dat kan niet als het bezorgd wordt natuurlijk.
Ik zou er wel wat in kunnen vinden als dit daar dus juist niet onder zou vallen. Het is maar een gedachte gang hoor..
@hlpdsk:
Maar wanneer is er sprake van een 'koop' want wat je doet is eigenlijk niets meer dan een bestelling plaatsen. Bij een koop denk ik juist aan een overdracht, omdat dan pas beide partijen aan hun verplichting voldoen om een koop kracht bij te zetten. Ik kan je wel vinden in hoe jet het omschrijft,
Dan zou je eigenlijk altijd bij elke winkel een koop op afstand kunnen creeeren door iets door te bellen: Hebben jullie product X op voorraad, Zo ja kom ik deze even ophalen. Iets in mij zegt dat dat alleen een bestelling op afstand is, de daadwerkelijk koop vind toch op locatie plaats. Ik heb er toch zo m'n twijfels over.
[
Voor 34% gewijzigd door
RaZ op 30-07-2008 07:00
]