[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Van de week meteen even kijken en misschien ook wel kopen als hij erg mooi is. Wel mooie prijzen en met name de E is prijs/kwalitatief heel sterk. Enige minpunt is de grafische kaart...

[ Voor 11% gewijzigd door Reticulum op 10-10-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verschil tussen de 4200 RPM en 5400 RPM aanzienlijk en storend? Kan iemand mij daarover adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:17:
Is het verschil tussen de 4200 RPM en 5400 RPM aanzienlijk en storend? Kan iemand mij daarover adviseren?
Valt mee zolang je niet teveel gaat multitasken.Maar de upgrade is eenvouding zelf uit te voeren. Kun je er een 320GB 7200rpm drive inzetten, mocht de 4200rpm je tegen vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 11-10-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik heb de Seagate Momentus besteld, een 320 GB 7200 RPM drive. Heb er al even naar gekeken en die kan je er heel eenvoudig inzetten inderdaad. Nu nog wachten totdat ik hem binnenkrijg! Vind mijn 4200 RPM al best wel snel, dus ben heel benieuwd hoe blij ik ga zijn met mijn nieuwe schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mij klopt de prijs van de FZ21E niet helemaal, want als die dezelfde prijs als de FW21M zou hebbben, dan zou iedereen masaal voor de M gaan ipv E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Zit er dan zoveel verschil op die duallamp?
En hoe weet je eigenlijk dat je laptop dit ondersteund? Ik kan het nl nergens terugvinden :)
Ik zou graag de FW21E kopen, de M reeks heeft gewoon een iets snellere cpu, blu-ray branden en iets grotere hd.
Imo geen 200€ meerprijs waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het grote verschil ook niet tussen de M en de E.
Inderdaad misschien een iets snellere processor, maar dat lijkt mij te verwaarlozen. Blu-ray schrijfoptie is de komende tijd nog niet aan de orde omdat die schijfjes nog teveel kosten... En grote van de harde schijf is ook te verwaarlozen (en indien nodig later aan te passen door bijv een externe harde schijf)

Ik ben zelf nog een beetje aan het twijfelen tussen de E en de Z. Dus tussen goed en super.
Ik moet er wel een jaar of 5 goed mee kunnen werken dus waarschijnlijk wordt het de Z. Deze is in alle opzichten toch wel beter denk ik.

2 belangrijke vragen voor mij:
1.Is de dual lamp zoveel beter? Kan je hier ook mee bijvoorbeeld in een lichte omgeving (buiten?) werken en heb je dan wel scherp beeld?
2.Waarom beginnen de processoren bij de E en de M met een "P" (P8400 en P8600) en de Z met een "T" (T9400). Ik weet dat je uit de 1e letter een beetje het verbruik in hoeveelheid wattage kan aflezen en de T is zeer zuinig, maar van de P weet ik nog niks... Is deze compleet nieuw? (en dus zuiniger en blijft de motor koeler?)
Graag zou ik jullie mening willen horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de nieuwe cpu's voor het Montevina (Centrino 2) platform.

P = extra zuinig, T = standaard.

dual lamp is zeker beter als je buiten wil werken en een half uur van je accu tijd wil inleveren.

edit:

http://processorfinder.in...ocFam=2643&sSpec=&OrdCode

als je op de spec klikt zie je hoeveel watt een P(ongveer 25) en T(ongeveer35) verbruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx for da info Kleyn!
Ik had a zo een idee dat de "P' de nieuwste processoren zijn.

Ik vind het wel raar dat ze die alleen niet in de duurste versie plaatsen. Waarom zouden ze gekozen hebben voor de T9400? Is dat een logische beslissing? De 2 "goedkopere" modellen hebben wel de nieuwere en zuinigere processoren.

Mijn laptop moet echt goed beeld hebben omdat ik veel in ruimtes werk met ontzettend veel lichtinval...
Dus dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk voor de "Z" versie ga kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

T processoren met 1066MHz zijn ook nieuw en zo groot is het veschil niet in verbruik. 35 wat is de TDP, niet het verbruik. Maar als het je om maximale batterij duur gaat dan ben je beter af met een P CPU.

Waarom Sony een T CPU genomen in de ZU heeft en niet de P? waarschijnlijk goedkoper en omdat het koelsysteem van de FW het makkelijk aan kan. En als er toch al een HD3650 in zit gaat de accuduur geen wonder worden.
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:20:
Mijn laptop moet echt goed beeld hebben omdat ik veel in ruimtes werk met ontzettend veel lichtinval...
Dan moet je echt dubbel lamps nemen. Voor de felheid en reflectie.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 13-10-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk nu...
De FW21Z voldoet gewoon aan alles, en daarmee kan je de komende 5 jaar over een heel geschikte laptop beschikken. Dus nu even wachten tot hij echt beschikbaar is en dan KOPEN! ('k wacht wel tot hij bij een internetshop komt denk ik... Kan toch al gauw een leuk centje schelen)

Nu ik toch goed bezig ben met meningen vragen...:
Standaard heeft Sony 24 maanden garantie. (Ook op dode pixels?)
Na deze 24 maanden kan je hem verlengen met 1 of 2 jaar (resp. 179,- en 259,- euro (voor de M tenminste...)) Maar is dat ook het geld waard? Is de kans groot dat je in het 3e of 4e jaar iets kapot hebt? Met andere woorden, is het aan te raden om te verlengen (zo ja, 1 of 2 jaar?)?
Is Sony ook behulpzaam in after-sales? Ik heb alleen ervaring met Dell, en die was ontzettend goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Als je bijvoorbeeld op Informatique kijkt, zie je voor 179 euro 2 jaar garantie verlenging. Nog steeds veel geld natuurlijk als dat nog eens bovenop die 1500 euro moet komen. Maar als je moederbord in het 3e jaar sneuvelt baal je volgens mij wel flink hard dat je het dan niet genomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoe zit het met de 2 jaar garantie, moet je daar voor registreren of krijg je dat sowieso?
Ik zie namelijk geen kaartje of iets dergelijks in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Philflow schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:27:
Hoe zit het met de 2 jaar garantie, moet je daar voor registreren of krijg je dat sowieso?
Ik zie namelijk geen kaartje of iets dergelijks in de doos.
Je kan je sony registreren met de snelkoppeling op het bureaublad. Maar je bon is tevens je garantiebewijs. Alleen als je hebt geregistreerd en er is wat mis dan hoef je niet dat proces met je naam enzo door te lopen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:38:
[...]

Je kan je sony registreren met de snelkoppeling op het bureaublad. Maar je bon is tevens je garantiebewijs. Alleen als je hebt geregistreerd en er is wat mis dan hoef je niet dat proces met je naam enzo door te lopen :p.
en volgens mij is dan de helpdesk telefoon ook gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Zo, ik heb nog geen Vaio, maar net al wel 2 jaar aanvullende garantie gekocht. Die FW moet er dan ook maar komen. Hoop wel dat ze de 21Z snel gaan stocken. Maar laten we gewoon maar hopen met zijn allen dat de kwaliteit van de FW zo goed is dat we Sony zo min mogelijk nodig hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Ransom_nl op 15-10-2008 15:47 . Reden: International repair blijkt niet voor de FW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:41:
Zo, ik heb nog geen Vaio, maar net al wel 2 jaar aanvullende garantie gekocht.
Ik dacht dat je pas de aanvullende garantie kon kopen zodra je de laptop had.
Aan de hand van de laptop zou je je moeten registreren (productnr ?) en dan kon je daarop je garantie verlengen? Maar goed, ik weet nog steeds niet of bijvoorbeeld dode pixels onder de garantie valt. (weet 1 van jullie dit misschien?) Ik heb gister een mail gestuurd naar SonyStyle, maar kreeg niet echt een antwoord op mijn vraag.

Hierbij het antwoord van Sony op garantie:
de werkuren en onderdelen vallen onder de garantie van de laptop, ook bij de garantieverlenging. De leefduur van de laptop is echter afhankelijk, dit is moeilijk om een tijd op te zetten, meestal gaat u 3 tot 4 jaar zonder probleem.

Maar goed ik ben inderdaad ook benieuwd wanneer de 21Z op stock gaat komen. En dan bedoel ik dus bij de webshops... Ik verwacht eigenlijk dat dat nog 3 weken gaat duren helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
De extra garantie kan je gewoon in een doos kopen, ook bij resellers. Ik zag dus niet in waarom je de garantie niet voor de aanschaf van het product kan kopen. De winkels hebben deze pakketjes immers ook op voorraad liggen, het is niet alsof deze verouderen. Je zal de extra garantie vervolgens zelf moeten activeren en dat doe ik dus zodra ik de laptop gekocht heb. Wel mag je alleen extra garantie activeren in het eerste jaar na aankoop van de laptop. Dit waarschijnlijk omdat Vaio's eerst 1 jaar garantie hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok... Heb je die garantie bij informatique gekocht? Was hij daar het goedkoopste?
Zit daar een beschrijving bij van wat er allemaal onder valt?
Werkuren en onderdelen dus wel, maar hoe zit het met:
dode pixels na 4 jaar?
moet je hem zelf wegbrengen/opsturen of komen ze on site om te repareren?
gratis telefonische hulp?
In geval van niet reparabel wat dan? Krijg je een vergelijkend model terug?

Hier ben ik dus wel heel benieuwd naar...
Ennuh... keep in touch als je de 21Z ergens te koop ziet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Heb het gisteren pas besteld. Verwachte leveringsdatum is morgen. Als ik de boel binnen heb zal ik hier de informatie over garantievoorwaarden delen. Ik kan je al wel vertellen dat het Pickup-en-Return garantie is, dus de laptop wordt netjes opgehaald en weer terug gebracht na reparatie. Binnen de garantieperiode bel je gewoon tegen lokaal tarief, buiten de garantie 60 cent per minuut. Dit soort dingen kan je trouwens allemaal zelf opzoeken op http://support.vaio.sony.nl . Het blijkt dus ook zo te zijn dat je je Vaio niet perse in Nederland hoeft te kopen om voor garantie in aanmerking te komen. Misschien interessant voor de mensen die nog interesse in een FW11J hebben (Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ransom_nl schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:23:Misschien interessant voor de mensen die nog interesse in een FW11J hebben (Duitsland).
Houd er wel rekening mee dat je dan een Duits QWERTZU toetsenbord hebt vol met umlauts en ringel-S'en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
kthxbye schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:56:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je dan een Duits QWERTZU toetsenbord hebt vol met umlauts en ringel-S'en :D
Dat gaat denk ik best irriteren na een tijdje ja. Ik begin trouwens te twijfelen over mijn uitspraak dat het niet uitmaakt of je hem in Duitsland koopt, zag namelijk ook later pas dat de international repair maar voor een paar modellen geld, waar de FW niet bijzit. Die 11J is trouwens toch al weer wat minder interessant geworden met de komst van de 21 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn laatste update omtrent garantie van Sony.
Ik heb gebeld met Marc Heyndrickx van Sonystyle. Hij was echt ontzettend vriendelijk en heeft de tijd genomen om alles door te nemen.
Garantie zit wel goed bij Sony (loopt allemaal via Vaio-Link?):
- Garantie op dode pixels: scherm mag een bepaald percentage dode pixels bevatten. Dit ligt aan de grootte van het scherm en of ze geklusterd zitten. Boven dit percentage of als ze geklusterd zitten heb je garantie.
- Garantie krijg je op alle onderdelen en werkuren.
- 3 mogelijkheden voor reparatie. 1: telefonische support tegen standaard telefoontarief 2: opsturen naar sony (verzendkosten zijn voor de klant) 3: pick up en return service.
De maximum reparatietijd is 10 werkdagen. Dus binnen 2 weken heb je weer je laptop terug.

Verder adviseerde hij om de garantie niet aan te schaffen bij aankoop...(sorry Ransom)...
Zijn advies was om altijd te wachten tot bijna het einde van de standaard garantie. In dit geval dus bij ongeveer 23 maanden. Hij had wel eens klanten waarbij de laptop bijvoorbeeld doorverkocht is of gejat of wat dan ook en dat ze dan de 2 jaar verlenging voor niks hadden afgesloten en dat is dan wel zonde van je geld.

Als laatste punt heb ik gevraagd wanneer de FW21Z binnen gaat komen. Zijn antwoord was in week 47, dus ergens in de week van 27 oktober. (dit is dan wel bij sonystyle dus ik ben benieuwd naar de webwinkels...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Nu mijn hoop op Blu Ray in een Apple in duigen is gevallen, ben ik weer terug gekomen op de Sony's.

Ik heb er wel één vraagje bij. De HDMI uitgang, ik neem aan dat daar ook geluid mee komt. Maar dan: is dat ongecomprimeerd geluid?
Ik wil hem namelijk aansluiten op de receiver met 5.1 speakers. Dus stel ik speel een blu-ray of DVD af en ik zet hem bijvoorbeeld op DTS 5.1. Komt dat dan ook als DTS 5.1 door op mijn receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:55:
Verder adviseerde hij om de garantie niet aan te schaffen bij aankoop...(sorry Ransom)...
Zijn advies was om altijd te wachten tot bijna het einde van de standaard garantie. In dit geval dus bij ongeveer 23 maanden. Hij had wel eens klanten waarbij de laptop bijvoorbeeld doorverkocht is of gejat of wat dan ook en dat ze dan de 2 jaar verlenging voor niks hadden afgesloten en dat is dan wel zonde van je geld.

Als laatste punt heb ik gevraagd wanneer de FW21Z binnen gaat komen. Zijn antwoord was in week 47, dus ergens in de week van 27 oktober. (dit is dan wel bij sonystyle dus ik ben benieuwd naar de webwinkels...)
Week 47! 8)7 Deze loopt van 16 tot 22 november!
Wat betreft het wachten met de extra garantie omdat de notebook gestolen kan worden of doorverkocht: Ik zie een kleine kans dat dit gebeurt en de deal die ik nu krijg op de garantie via Dunnet kan ik echt niet laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps.... |:( :z
Week 44 bedoelde ik...
Dus wel in de week van 27 oktober....

Maaruh... Ik heb eens op Dunnet gekeken! Wat een prijsje! Maar het is wel een uitbreiding van 1 naar 3 jaar...
Maar is dit dan ook een uitbreiding van 2 jaar op een standaard garantie van 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony Garantie Naar 3 Jr (Pickup & Return)

denk dat je dan van je 2 jaar naar 3 jaar gaat,,, dus 1 jaar er bij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:20:
Sony Garantie Naar 3 Jr (Pickup & Return)

denk dat je dan van je 2 jaar naar 3 jaar gaat,,, dus 1 jaar er bij ..
Uiteraard heb ik mij eerst laten informeren hierover. Het pakket bevat 2 jaar additionele garantie bovenop de standaardgarantie, dus ook 2 jaar bovenop de 2 jaar op de FW. De productcode van dit pakket is ook identiek aan het +2 jaar pakket dat op sonystyle geleverd wordt op de FW.
De tekst op Dunnet is misleidend omdat het vroeger zo was dat veel modellen Vaio 1 jaar garantie hadden en het met dit pakket erbij 3 werd. Kortom, het is gewoon overtollige voorraad waar ze bij Dunnet vanaf moeten en dus echt een superstunt als je naar de Sony prijs van 259 euro kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik heb mijn nieuwe Seagate Momentus geïnstalleerd en een clean install van Vista gedaan en hij werkt supersnel! :) Was nog wel een beetje gekloot met die FN-toetsen en de functie toetsen daarboven, maar het is me gelukt :D
Hij wordt wel een stuk warmer dan de normale HD merk ik, mijn rechterhand ligt bij het typen echt op een warm stuk van de behuizing.

Ik heb alleen een probleem! Philflow, op aanraden van jou heb ik een Transcend 2,5" Storejet HD casing gekocht. De originele Fujitsu HD van de FW past hier echter niet in? De HD is hier te dik voor. Doe ik iets verkeerd? Moet ik er nog iets afschroeven ofzo voordat hij erin past? Volgens mij heb ik wel de juiste, het is beiden SATA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je beter zo iets er in kan zetten... is nog sneller en word ook niet warm en bespaart je accu.

http://www.1dayfly.nl/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:23:
Ik denk dat je beter zo iets er in kan zetten... is nog sneller en word ook niet warm en bespaart je accu.

Leuk product en ik geloof zeker dat dit soort schijven de toekomst is, maar denk toch dat je het beter een paar jaartjes kan geven. Capaciteit zal toenemen en prijs per GB zal dalen. 64GB is natuurlijk ontzettend weinig voor een multimedia laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:13:
Ik heb alleen een probleem! Philflow, op aanraden van jou heb ik een Transcend 2,5" Storejet HD casing gekocht. De originele Fujitsu HD van de FW past hier echter niet in? De HD is hier te dik voor. Doe ik iets verkeerd? Moet ik er nog iets afschroeven ofzo voordat hij erin past? Volgens mij heb ik wel de juiste, het is beiden SATA toch?
Oeps. Ik was even vergeten dat er twee Fujitsu schijven bestaan die niet de standaard hoogte van 9.5 mm zijn. Vrij uniek. Excuses.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:23:

Nee, dat is geen beste SSD en batterij besparen ook niet. Met zulke SSDs (MLC met JMicron controller) heb je grote kans dat je PC gaat 'stotteren'.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 17-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Philflow schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:15:
[...]

Oeps. Ik was even vergeten dat er twee Fujitsu schijven bestaan die niet de standaard hoogte van 9.5 mm zijn. Vrij uniek. Excuses.
Haha, hij was maar 10 euro gelukkig. Is er een andere oplossing voor deze HD? Kan ik hem extern gebruiken? 300 gig extra is namelijk altijd mooi meegenomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:36:
[...]
Haha, hij was maar 10 euro gelukkig. Is er een andere oplossing voor deze HD? Kan ik hem extern gebruiken? 300 gig extra is namelijk altijd mooi meegenomen! :)
Wellicht een andere casing. Wellicht dat de winkel je casing terug wil nemen voor een andere. Of anders een USB naar SATA kabeltje (ebay/ of eruit slopen) dan kun je hem gewoon los neerleggen. Staat misschien wel mooi en apart.

Ik heb nog even gechecked, hij is inderdaad 12.5mm hoog: http://193.128.183.41/hom...asp?pid=551&inf=fsp&wg=13

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 17-10-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Philflow schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:44:
[...]

Wellicht een andere casing. Wellicht dat de winkel je casing terug wil nemen voor een andere. Of anders een USB naar SATA kabeltje (ebay/ of eruit slopen) dan kun je hem gewoon los neerleggen. Staat misschien wel mooi en apart.

Ik heb nog even gechecked, hij is inderdaad 12.5mm hoog: http://193.128.183.41/hom...asp?pid=551&inf=fsp&wg=13
Ik vind het heel lastig om te zoeken naar een juiste casing, heb je nog een andere suggestie die wel past? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:06:
[...]
Ik vind het heel lastig om te zoeken naar een juiste casing, heb je nog een andere suggestie die wel past? :P
Je zou kunnen kijke op de site van Transcend of andere merken, om te zien of ze 12.5mm aan kunnen:
http://azerty.nl/producte...ID=30665&TAB=omschrijving

Op de site van Azerty wordt het niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

136mm is de buiten afmeting. Dat zegt helaas niets over of je 12.5mm disk past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
De eerste prijzen voor de FW21Z in de webshops: http://www.kieskeurig.nl/.../vgn-fw21z/prijzen/239183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denken jullie niet dat de resolutie te hoog is van de Z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super dat er nu al prijzen zijn bij de webshops! En toch weer een 100 euro goedkoper....
Ik ga eens kijken welke webshop voor mij het gunstigste is. En eens kijken voor die garantie bij Dunnet...

Ik weet het niet wat betreft de hoge resolutie. Ik denk dat dat juist wel mooi en scherp is. Is ook wel een beetje afwachten voor mij. Letters zullen wel wat kleiner uitvallen waarschijnlijk maar ik heb afgelopen jaar mijn ogen gelaserd dus ik zal daar geen last van hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:27:
denken jullie niet dat de resolutie te hoog is van de Z ?
Questie van smaak. Ik zou het te hoog vinden. Liever 1600*900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

kthxbye schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:13:
Ik heb mijn nieuwe Seagate Momentus geïnstalleerd en een clean install van Vista gedaan en hij werkt supersnel! :) Was nog wel een beetje gekloot met die FN-toetsen en de functie toetsen daarboven, maar het is me gelukt :D
Hij wordt wel een stuk warmer dan de normale HD merk ik, mijn rechterhand ligt bij het typen echt op een warm stuk van de behuizing.
Hoe heb je die clean install nou precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Een iso downloaden van internet en je eigen serienummer gebruiken? ;)
Werkte goed (met activatie) op m'n Dell.

[ Voor 23% gewijzigd door Blisterin_Bull op 18-10-2008 13:45 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:44:
Een iso downloaden van internet en je eigen serienummer gebruiken? ;)
Werkte goed (met activatie) op m'n Dell.
8)
Je moet de drivers/programma's op een speciale volgorde installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Op de Vaio site heb ik ook weleens in het forum gekeken en daar waren genoeg handleidingen te vinden om een schone install te maken. Aangezien deze speciaal zijn geschreven voor de Sony modellen zou ik deze gewoon aanhouden.
Week van 27 oktober kan weleens gaan kloppen denk ik zo voor de release van de Z trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Ik was van plan om mijn FW te gaan bestellen bij Bestelict aangezien dit een van de goedkoopste aanbieders was van de Z en Nootdorp vlakbij mijn werk in Zoetermeer is. Nu keek ik vanmiddag nog even op de site om iets te checken en zag ik dat de prijs met 20 euro omhoog was gegaan. Balen dus, maarja nog steeds een nette prijs 1400 euro. Nu wil ik 5 minuutjes geleden nog even kijken naar de leveringsvoorwaarden, krijg ik een mooi scherm dat de tent opgeheven is. Hoe snel en plotseling kan het gaan met die winkels, echt bizar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het kijken naar de juiste webshop met een mooie prijs.
Tot nu toe springt Central Point er nog uit voor mij. Goede reviews, en incl verzending 1399,- euro...
Vind ik een mooie prijs!
Verwacht wordt dat hij daar 5 november op voorraad komt. Denk dat dat bij de meeste webshops het geval zal zijn... Ik wacht eigenlijk tot hij bij Zercom of 4Launch komt. Meestal ook een mooie prijs en daar woon ik dan weer vlakbij. (hopen dat zij die tent niet opheffen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
WWJD schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

8)
Je moet de drivers/programma's op een speciale volgorde installeren.
welke volgorde is dat? En zijn er al mensen die een fw21e hebben, of ben ik de enige tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ryvion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:02:
[...]
welke volgorde is dat? En zijn er al mensen die een fw21e hebben, of ben ik de enige tot nu toe?
Clean install guides zijn te vinden op forums.notebookreview.com > Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:26:
[...]

Clean install guides zijn te vinden op forums.notebookreview.com > Sony
Eigenlijk wil ik XP installeren en geen clean install doen :p. Ik heb daar al rond gekeken en vond een downgrade thread voor de fw11e. Ben zelf nu nog bezig met de drivers bij elkaar te zoeken, ma dat lukt nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ryvion schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:06:
[...]

Eigenlijk wil ik XP installeren en geen clean install doen :p. Ik heb daar al rond gekeken en vond een downgrade thread voor de fw11e. Ben zelf nu nog bezig met de drivers bij elkaar te zoeken, ma dat lukt nog niet helemaal.
Ik zou ook even checken hier kijken: http://support.vaio.sony....x.asp?site=voe_en_GB_cons
Grote kans dat je daar alle drivers kunt vinden + instructies. Dat werkte iig zo voor een Sony Z die ik hier hebt staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 21-10-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantie van dunnet is dat zeker met pick up & return ? want dat kan ik niet terug vinden op de sony site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Weet iemand ook of er andere kleuren komen voor de FW-modellen? (bijv zwart :p ?) of zou het alleen bij zilver blijven...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:10:
De garantie van dunnet is dat zeker met pick up & return ? want dat kan ik niet terug vinden op de sony site...
Dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen. Staat niet op de verpakking. Maar ook al is het carry in garantie, dan nog is het een erg goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
JuliettPapa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:59:
Weet iemand ook of er andere kleuren komen voor de FW-modellen? (bijv zwart :p ?) of zou het alleen bij zilver blijven...
Ik weet dat er in het buitenland al zwarte FW's in omloop zijn, maar of er ook hier zwarte komen is nog onbekend. Kijkende naar de series die de FW zijn voorgegaan zou ik er niet op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Gebruik volgende keer de edit knop als de laatste post van jou is :)
Philflow schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:41:
[...]

Ik zou ook even checken hier kijken: http://support.vaio.sony....x.asp?site=voe_en_GB_cons
Grote kans dat je daar alle drivers kunt vinden + instructies. Dat werkte iig zo voor een Sony Z die ik hier hebt staan.
Nope, geen drivers of instructies. Maar volgens wordt dat helemaal niet ondersteund door Sony, XP op je FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ryvion schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:46:
Nope, geen drivers of instructies. Maar volgens wordt dat helemaal niet ondersteund door Sony, XP op je FW.
Oh right. je hebt gelijk ja, dat doen ze alleen op de business modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ransom_nl schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:52:
[...]

Ik weet dat er in het buitenland al zwarte FW's in omloop zijn, maar of er ook hier zwarte komen is nog onbekend. Kijkende naar de series die de FW zijn voorgegaan zou ik er niet op rekenen
Dan moeten we daar maar eens naar opzoek denk ik :9 . Zilver is mooi, maar zwart mooier in dit geval :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ryvion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:02:
[...]
In principe eerst alle drivers, dan de speciale sony drivers, dan alle utility's.
Bij de utilities eerst de shared library, dan de rest.

Edit: Hier heb ik een guide gemaakt voor de Z, wellicht dat de FW daar niet al te veel van scheelt (afgezien van de videokaarten natuurlijk). http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=309592

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 21-10-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Lukt het jullie om een een system state backup te maken onder vista met Acronis True Image Home 11? Bij mij loopt het progamma vast. En nu werkt het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Binnenkort zelf je Sony laptop configureren. In ieder geval in UK, misschien ook voor rest van europa?
http://www.pcpro.co.uk/ne...ers-buildyourown-pcs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Philflow schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:50:
Binnenkort zelf je Sony laptop configureren. In ieder geval in UK, misschien ook voor rest van europa?
http://www.pcpro.co.uk/ne...ers-buildyourown-pcs.html
Op de Amerikaanse site kan dat al een tijdje.
Ik hoop dat dit in Europa straks ook kan, want ik wil wel een paar kleine aanpassinkjes (zoals geen 4200 rpm schijf, maar 5400 of 7200) en misschien ook kijken of er een iets betere videokaart in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Hoop dat het wel in EU komt! Alleen mochten ze dat wel wat eerder doen, want ik heb net een nieuwe Sony Vaio FW21E :D Maarja, volgende laptop dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Frankrijk en Spanje krijgen het ook. Maar ik heb nog geen FW gezien. Wel Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een grotere(500gb) hdd met 4200rpm is volgens mij net zo snel als een kleine(250gb) op 5400 rpm.
Sony weet toch meestal wel wat die doet ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryvion schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:58:
... want ik heb net een nieuwe Sony Vaio FW21E :D ...
Ik ben vandaag eens bij de Media Markt wezen kijken hoe die FW21E er in 't echt uitziet, aangezien ik deze laptop ook op 't oog heb...

Wat me daar opviel (en waar ik ook een beetje van schrok), is dat de bovenkant een aardige paarse gloed heeft. Nu weet ik niet of dit aan de TL-verlichting / zwarte ondergrond bij de MM lag, of dat dit echt paars is.

Kun je me verlossen van het gevoel dat ik straks met een paarse laptop rondloop? :)

Zijn er trouwens nog dingen die je tegenvallen van de FW21E, of ben je helemaal tevreden? Draaien programma's zoals Photoshop en Flash CS3 nog 'n beetje vloeiend?

En weet je toevallig hoe Sony met z'n dode pixels omgaat? Mag ie bij 1 dode pixel aan de zijkant al ingewisseld worden, of pas bij 7 dode pixels in het midden?

Thanx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:34:
[...]

Ik ben vandaag eens bij de Media Markt wezen kijken hoe die FW21E er in 't echt uitziet, aangezien ik deze laptop ook op 't oog heb...

Wat me daar opviel (en waar ik ook een beetje van schrok), is dat de bovenkant een aardige paarse gloed heeft. Nu weet ik niet of dit aan de TL-verlichting / zwarte ondergrond bij de MM lag, of dat dit echt paars is.

Kun je me verlossen van het gevoel dat ik straks met een paarse laptop rondloop? :)

Zijn er trouwens nog dingen die je tegenvallen van de FW21E, of ben je helemaal tevreden? Draaien programma's zoals Photoshop en Flash CS3 nog 'n beetje vloeiend?

En weet je toevallig hoe Sony met z'n dode pixels omgaat? Mag ie bij 1 dode pixel aan de zijkant al ingewisseld worden, of pas bij 7 dode pixels in het midden?

Thanx in advance!
Ik ben maar over 1 ding niet tevreden en dat is dat je zo veel moeite moet doen op windows xp te installeren.

Ik heb van alles geprobeerd om te zien of mijn laptop een paarse gloed heeft, maar het is of niet gelukt :p Geen paarse laptop.

Kijk voor de dode pizel garantie op pagina 33, ene laatste post.

Ik heb die programmas nog niet getest, zal get morgen voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryvion schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

Kijk voor de dode pizel garantie op pagina 33, ene laatste post.
Aiii, percentages... :( Ik wil eigenlijk niet thuiskomen met een dooie pixel in m'n scherm wanneer ik een laptop van 1000 euro koop (net zoals iedereen). Weet je toevallig of er bepaalde winkels zijn die hierop dode pixel-garanties geven van 1 dode pixel?

En mag ik vragen waarom je XP wilt installeren? Vind je XP fijner werken, of draait Vista niet lekker op de FW21E?

Thanx voor je antwoorden by the way, hoopte al dat ik zelf kleurenblind was geworden _/-\o_

EDIT:

http://www.vaio-link.com/..._cons&c=0&s=VGN-FW&m=3824
Maximum number of tolerated stuck pixels: 9

Dat zijn aardig wat dode pixels.. Zowat je halve scherm!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:29:
[...]
Weet je toevallig of er bepaalde winkels zijn die hierop dode pixel-garanties geven van 1 dode pixel?
Gewoon online bestellen, heb je altijd 7 dagen bedenktijd. Neem een shop met goede afterservice.En zorg ervoor dat de laptop (en doos etc.) in perfecte staat is en blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 22-10-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:51:
[...]

Gewoon online bestellen, heb je altijd 7 dagen bedenktijd. Neem een shop met goede afterservice.En zorg ervoor dat de laptop (en doos etc.) in perfecte staat is en blijft.
Thanx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Heeft iemand al een poging gedaan er osx op te installeren?
Ransom_nl schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:00:
Ik was van plan om mijn FW te gaan bestellen bij Bestelict aangezien dit een van de goedkoopste aanbieders was van de Z en Nootdorp vlakbij mijn werk in Zoetermeer is. Nu keek ik vanmiddag nog even op de site om iets te checken en zag ik dat de prijs met 20 euro omhoog was gegaan. Balen dus, maarja nog steeds een nette prijs 1400 euro. Nu wil ik 5 minuutjes geleden nog even kijken naar de leveringsvoorwaarden, krijg ik een mooi scherm dat de tent opgeheven is. Hoe snel en plotseling kan het gaan met die winkels, echt bizar :?
Kijk anders even bij computerpirats, die hadden een aardige aanbieding voor de FW staan.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CS3 draait perfect, ga van de week een keer de CS4 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

En mag ik vragen waarom je XP wilt installeren? Vind je XP fijner werken, of draait Vista niet lekker op de FW21E?
Niks mis met Vista :p Ben alleen meer gewend aan XP.
Ganymedus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 02:07:
Heeft iemand al een poging gedaan er osx op te installeren?
Dit mag volgens mij niet op Tweakers.

[ Voor 27% gewijzigd door Arata op 23-10-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ryvion schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:35:
[...]

Dit mag volgens mij niet op Tweakers.
Zolang ik niet vraag hoe of waar ze de informatie gevonden hebben is het m.i. niet in strijd met de algemene voorwaarden van dit forum. Indien een mod er anders over denkt: mijn excuses.

En laten we eerlijk zijn, dit lijkt meer op wat de nieuwe mbp had moeten worden dan het huidige aanbod. ;)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Ik zei al: volgens mij, want ik wist het ook niet zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29
Kan iemand mij vertellen of de VGN-FW21Z een mat of glans scherm heeft? Ik zie dit niet zo snel op de Sony website staan.

Schermtype X-black-LCD met 2 lampen
Diagonale grootte (inch) 16,4
Indeling resolutie 1920 x 1080
Aspectverhouding 16 : 9
Type resolutie WXGA++ (1920 x 1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

X-black staat voor glans scherm bij Sony (en nog een andere laptop fabrikant meen ik).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Klopt dat de FW een glans scherm heeft, maar niet alle X-Black schermen zijn glanzend (Z bijv.).

Bij de FW21-ZU is het scherm dermate fel dat je van reflectie weinig last hebt.

[ Voor 90% gewijzigd door Philflow op 23-10-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
De FW21-ZU zie ik niet staan op de website, wel de Z. Waar zit het verschil tussen deze twee modellen? Kan iemand mij ook vertellen of deze nieuwe laptops geleverd worden met Intel Turbo Memory? Zo niet, is dit mogelijk mbv een uitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Philflow bedoelde waarschijnlijk de FW11-ZU, maar dit model is eigenlijk niet interessant meer nu de 21Z uit komt. De 21 serie is een update van de 11 serie, alleen is het ditmaal zo dat de 11 serie behoorlijk verlaat was waardoor de 21 serie er al heel snel op volgt.
De 11-ZU heeft ook een double lamp, maar iets lagere resolutie als de 21Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:10:
De FW21-ZU zie ik niet staan op de website, wel de Z. Waar zit het verschil tussen deze twee modellen? Kan iemand mij ook vertellen of deze nieuwe laptops geleverd worden met Intel Turbo Memory? Zo niet, is dit mogelijk mbv een uitbreiding?
Turbo Memory... is dat niet het zelfde als Ready boost ?
dan hoef je maar een snelle SD kaart er in te doen en werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apatat
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07-2019
zit hier met wat problemen met mijn FW11M. ik heb aan deze laptop een tweede scherm hangen, maar dat is duidelijk niet naar de zin van de videokaart... (mobility radeon hd 3470). vaak gaat de onderste helft van het tweede scherm flikkeren soms gevolgd door bluescreen. Ook het spelen van GRID (op alleen het standaardscherm) gaf nu en dan problemen (beeld stond enkele ogenblikken stil en werd dan wit, om dan gewoon verder te gaan, vista gaf wel aan dat er een fout was)
Ik heb wat gezocht op de vaio site en op wat andere fora etc., maar nergens iemand gevonden met hetzelfde probleem of eninge hint naar een oplossing
vista geeft ook aan dat er geen oplossing is voor dit probleem en raad me aan de drivers te updaten, maar op de vaio driver ondersteuning pagina staan geen updates voor de drivers, en ook op de site van ATI vind ik er geen voor mijn plank...

heeft hier iemand een soortgelijk probleem of een mogelijke oplossing voor me?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ apatat

ik heb ook de FW11M, en geen problemen met de videokaart en vga poort.
had op het begin wel de nieuwste drivers van ati gedownload en geïnstalleerd. (ze zijn er wel)
link: http://ati.amd.com/support/driver.HTML en dan kies je voor de Radeon HD series 3400
mijn prestatie index ging van een 4.6 naar een 4.7..

zelf heb ik wel als ik hem via HDMI aan een tv hang dat hij ongeveer 2cm van onder en bovenkant weg knipt.. dus ik kan op de tv geen startbalk zien... (me verder hier nog niet op verdiept om een oplossing te zoekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apatat
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07-2019
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:31:
@ apatat

ik heb ook de FW11M, en geen problemen met de videokaart en vga poort.
had op het begin wel de nieuwste drivers van ati gedownload en geïnstalleerd. (ze zijn er wel)
link: http://ati.amd.com/support/driver.HTML en dan kies je voor de Radeon HD series 3400
mijn prestatie index ging van een 4.6 naar een 4.7..

zelf heb ik wel als ik hem via HDMI aan een tv hang dat hij ongeveer 2cm van onder en bovenkant weg knipt.. dus ik kan op de tv geen startbalk zien... (me verder hier nog niet op verdiept om een oplossing te zoekken)
wist niet dat dit kon,.. ik dacht dat drivers voor de "gewone" kaarten verschillend waren van de laptop varianten...
will give it a try
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:31:
toevallig een Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar nog niet op aangesloten.. alleen op een sony en een samsung (was bij beide het zelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Forceer de resolutie eens van 1900x1200 naar 1900x1080.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:26:
Dat zijn de nieuwe cpu's voor het Montevina (Centrino 2) platform.

P = extra zuinig, T = standaard.

dual lamp is zeker beter als je buiten wil werken en een half uur van je accu tijd wil inleveren.

edit:

http://processorfinder.in...ocFam=2643&sSpec=&OrdCode

als je op de spec klikt zie je hoeveel watt een P(ongveer 25) en T(ongeveer35) verbruikt.
P heeft Wimax ondersteuning
maar t heeft geen Wimax onderstueining

Wimax is nieuwe en snellere wireless tecnologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Is het normaal dat als ik mijn FW 100% heb opgeladen (oranje oplaadlampje is uit) en de stekker eruit heb gehaald en de laptop een week uit heb laten staan (vanaf vrijdagavond t/m nu), de batterij op 64% is en hij dus iets is leeggelopen?? Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
apatat schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:12:
[...]

wist niet dat dit kon,.. ik dacht dat drivers voor de "gewone" kaarten verschillend waren van de laptop varianten...
will give it a try
thx
Met een tooltje genaamd Mobility Modder kun je je drivers van je grafische kaart updaten. Werkt perfect bij mij en hierdoor heb je de nieuwste drivers met iets betere prestaties:

http://www.driverheaven.net/modtool.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:34:
Is het normaal dat als ik mijn FW 100% heb opgeladen (oranje oplaadlampje is uit) en de stekker eruit heb gehaald en de laptop een week uit heb laten staan (vanaf vrijdagavond t/m nu), de batterij op 64% is en hij dus iets is leeggelopen?? Wat kan ik hier aan doen?
Ik vrees dat dit normaal is. Op Notebookreview wordt er veel gesproken over het battery drain problem. Ik wist alleen niet dat de FW het ook had.
Enige oplossing die ik ken: accu eruit halen. (is trouwens sowieso beter voor de levensduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Wat raar dat als er niet gebruik wordt gemaakt van de batterij hij gewoon leegloopt als ie in de laptop zit, maar dus niet als ie wordt verwijderd uit de laptop en dus los is? Als ik dus een langere tijd mijn laptop niet gebruik is het beter om de accu eruit te halen? Vanaf hoeveel dagen niet gebruiken is dat verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Eigenlijk is het beter om altijd de accu eruit te halen als je op netstroom werkt (bij ieder merk). Ideaal gesproken laad je hem op tot 40% en bewaar je hem in de koelkast. Als je hem er lange tijd uit gaat halen moet je er trouwens wel zorgen dat je af en toe je accu gebruikt. (min. eens in de twee maanden ofzo)

Ik heb hier een accu liggen van een Asus laptop die 3,5 jaar oud is, ik haal nog 4 uur op de accu.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 24-10-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ransom_nl schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:18:
Philflow bedoelde waarschijnlijk de FW11-ZU, maar dit model is eigenlijk niet interessant meer nu de 21Z uit komt. De 21 serie is een update van de 11 serie, alleen is het ditmaal zo dat de 11 serie behoorlijk verlaat was waardoor de 21 serie er al heel snel op volgt.
De 11-ZU heeft ook een double lamp, maar iets lagere resolutie als de 21Z.
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:33:
[...]

Turbo Memory... is dat niet het zelfde als Ready boost ?
dan hoef je maar een snelle SD kaart er in te doen en werkt het.
Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:10:
Ik heb Dunnet een mail gestuurd om er zeker van te zijn dat het een uitbreiding is van 2 jaar.
Op hun site vermeldden zij dat het ging om een uitbreiding van 1 tot 3 jr...

Zij hebben het nu aangepast naar een uitbreiding van 2jr. Dus ik vind dit een hele mooie prijs ervoor en ga dit zekers aanschaffen...

Ransom, heb jij hem al binnen? En zit die pickup en return er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Ik heb hem al even binnen ja. Had hem vrij snel besteld omdat ik bang was dat de aanbieding anders aan mijn neus voorbij zou gaan. Zolang ik nog geen Vaio heb laat ik hem echter netjes gesealed in de verpakking zitten. Mocht het plan om een 21Z te kopen onverhoopt niet doorgaan dan kan ik altijd nog het garantiepakketje doorverkopen. Buiten op het doosje staat helaas niet of de uitbreiding Pickup & Return betreft of carry in.
Als je op deze site mag afgaan betreft het gewoon Pickup & return: http://www.hcw.be/p.aspx?p=K0146

[ Voor 10% gewijzigd door Ransom_nl op 24-10-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Ransom. Slim om hem nog maar even verpakt te laten zitten!
Ik ga het pakket morgen bestellen. (en voor de zekerheid ook nog even gesealed laten zitten)
Is inderdaad een te mooie prijs om dit niet te doen. 4 jaar zekerheid!

En als er geen pick up & return op zit vind ik het eigenlijk nog niet erg... Stuur ik hem wel op...

Nog 2 weekjes wachten op de 21Z denk ik..... En dan hoop ik hem toch wel te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:34:
kan ook komen door Windows update,
die van mij ging eergister nacht (04:00) van zelf aan om de updates te installeren..
heb hier zelf niks voor ingesteld dus dan kan ik ook bij jouw gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond ook een trotse eigenaar van de FW21E :) Een prachtplaatje!

Afbeeldingslocatie: http://www.markoudshoorn.nl/fw21e.jpg

Ben er helemaal tevreden mee. Enig dingetje wat ik moet opmerken, is dat de USB-poorten allemaal aan de rechter-voorkant zitten, zodat als je een bedrade usb-muis hebt naast je laptop, de kabel lekker in de weg zit. Hoe lossen jullie dit op?

Een bluetooth muis, is dat een aanrader? Of liever een muis met een superkleine USB-ontvanger (kost dan wel weer een USB-poort)?

Of weten jullie misschien een oplossing om een usb poort meteen om te hoeken naar een nieuwe usb poort? Soort USB-stick die meteen een usb-uitgang naar links heeft o.i.d.? Dan kan de kabel van de muis direct naar achter worden geleid, ipv naar rechts.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.