[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 80.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Op mijn 21Z ziet HD video (720) er echt geweldig uit. Nu ik vandaag echter een normale rip van een tv-programma opende vond ik het er maar erg flets en vaal uitzien, zelfde met andere normale rips. Is het nu echt zo dat de kwaliteit van HD zo snel went dat ouderwetse content er gelijk slecht gaat uitzien?
Of rekt hij het beeld standaard op waardoor er kwaliteitsverlies optreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:35:
net call of duty 5 er op gezet.. (FW-M) op zijn laagst speelt het spel ook niet soepel... jammer
Vreemd, in mijn laptop zit een 8600GS, en daar draait COD5 prima op @ 1024x600 en de meeste details uit.
Volgens mij presteert de 3470 in jouw Sony redelijk gelijk aan mijn 8600GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o rey schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:49:
[...]

Vreemd, in mijn laptop zit een 8600GS, en daar draait COD5 prima op @ 1024x600 en de meeste details uit.
Volgens mij presteert de 3470 in jouw Sony redelijk gelijk aan mijn 8600GS?
als ik hem op 800x600 zet dan wel.. maar ziet er dan niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Ransom_nl schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:04:
Op mijn 21Z ziet HD video (720) er echt geweldig uit. Nu ik vandaag echter een normale rip van een tv-programma opende vond ik het er maar erg flets en vaal uitzien, zelfde met andere normale rips. Is het nu echt zo dat de kwaliteit van HD zo snel went dat ouderwetse content er gelijk slecht gaat uitzien?
Of rekt hij het beeld standaard op waardoor er kwaliteitsverlies optreed?
Zodra je HD beelden gaat kijken zien dvd-rips er meteen belachelijk slecht uit :+ Wil je tv programma's nog acceptabel bekijken moet je de 720p HDTV rips pakken, dat ziet er nog wel goed uit. Niet zo goed als een 1080p of 720p bluray rip maar het komt wel aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang gaat accu van FZ21E mee in volledige helderheid op surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mark en anderen,

Ik heb dus ook dit model, maarrr mijn webcam werkt niet. Als ik via msn of skype wil uitzenden, zie ik alleen een zwart beeld met: "Bluetooth video. Wachten op verbinding..."

Wie heeft een idee wat dit betekent? Ik heb alles al geprobeert.. drivers, leverancier, sony gebeld. maar niemand weet het..
Misschien dat jullie ervaring hebben met deze melding?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

jsr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:34:
Prima Laptop (VGN-FW21Z) echter het beeldformaat 16:9 valt wat Internetpagina's betreft flink! tegen.
Vrijwel alle internetpagina's zijn te zien in het midden van het scherm met grote lege (soms gekleurde) vlakken/banen links en rechts. Vaak is de pagina links te zien met rechts een groot leeg (wit) vlak.
Dit is niet echt fraai om te zien. De pagina's zijn dus niet beeld vullend te zien met als gevolg dat het beeld qua grootte overeen komt met ongeveer een 12 inch scherm. Het beeld wordt dus niet automatisch opgerekt naar 16:9 (beeld vullend). Als ik dit had geweten .... :(
Weet iemand hier een oplossing voor?
Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk bleken de tips helaas niet helemaal optimaal.
Inmiddels de FW21Z kunnen omruilen voor een SR29VN/S (13 inch) :) . Nu zeer tevreden (lijkt qua lay-out op de FW21 echter dan compacter).
De FW21Z is overigens een prima notebook echter als je hem voornamelijk gebruikt voor internetten is hij niet zo praktisch (omdat het scherm vaak niet beeldvullend is).

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr

jsr

mrc16 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:36:
Als er nog mensen in de running zijn voor:

Sony Vaio FW21E: 881,- bij de Raf (alleen zondag). Speel aan de rechterkant het Sony spel(15 levels erg frustrerend) dan krijg je nog eens 10% of 5% (als je het spel niet uitspeelt) extra korting doormiddel van de coupon. Werkt bij in iedergeval prima! Meteen de goedkoopste aanbieding van NL.
Het lijkt er op dat dit alleen geldt voor Sony Bravia tv's ...

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
jsr schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:05:
[...]

Het lijkt er op dat dit alleen geldt voor Sony Bravia tv's ...
Nee hoor, 10% korting op alle producten van sony. Alleen het spelletje gaat over Bravia TV's. Heb de coupon(s) getest en werkt gewoon met laptops, tvs, mp3spelers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr

jsr

mrc16 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:44:

[...]

Nee hoor, 10% korting op alle producten van sony. Alleen het spelletje gaat over Bravia TV's. Heb de coupon(s) getest en werkt gewoon met laptops, tvs, mp3spelers, etc.
Ok, dan heb ik waarschijnlijk pech. Afgelopen zaterdag een laptop gekocht bij RAF (ik had het spelletje vrijdagavond ook gespeeld, half uurtje mee bezig geweest). Wel de laptop gekocht met korting (6,6%) echter met 10% had ik nogmaals € 50,- bespaart ..
8)7

Edit: Uiteindelijk toch nog € 50,- ontvangen van RAF Hifi. Prima Service van RAF!!
Je kan momenteel (12/11/08) nog steeds 10% korting verdienen door het Sony spel te spelen op RAF.

[ Voor 14% gewijzigd door jsr op 12-11-2008 10:52 ]

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:46:
[...]

Maak met Acronis True Image een bootable CD op een andere PC. De trial versie is gratis en kan dat ook. Sluit een externe USB harddisk aan en boot vervolgens vanaf die CD. Dan kun je je data overpompen naar de externe disk. Vervolgens voer je een clean install uit. Daar heb je wel een Vista DVD of of recovery DVD's voor nodig. Als een recovery partitie hebt kan dat ook d.m.v. F10 bij het booten.

Edit: hmm maar je zegt dat F10 niet werkt? wat zegt ie dan?
Probleem is opgelost, de hele C: schijf opnieuw geïnstalleerd met VAIO Recovery Centrum. Ik heb ook een backup gemaakt van m'n bestanden met Acronis True Image Home 11, maar weet je toevallig ook hoe je die uit kan pakken? De extensie is .tib dacht ik. Ik wil namelijk graag wat bestanden terug zonder de hele backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ryvion schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:08:
[...]
Probleem is opgelost, de hele C: schijf opnieuw geïnstalleerd met VAIO Recovery Centrum. Ik heb ook een backup gemaakt van m'n bestanden met Acronis True Image Home 11, maar weet je toevallig ook hoe je die uit kan pakken? De extensie is .tib dacht ik. Ik wil namelijk graag wat bestanden terug zonder de hele backup terug te zetten.
Daar kun je volgens mij alleen bij door middel van Acronis > Restore > specify files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een FW21E veel beter dan een FZ31M?

FZ31M heeft als videokaart 8400GT, en FW21E HD 3470.

Zal ik grote verschillen zien?

Of is mijn FZ31M toch ongeveer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang gaat de accu van FW21E mee met minimale helderheid en surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:57
Ik heb vorige week een FW21 E gekocht, de batterij gaat ongeveer 2,5 uur mee. Het enige spel wat ik gespeeld heb is RA3, wat de ATI 3470 prima kan draaien. Volgens mij verschilt deze graka niet veel met de Nvidia 8400M GT (benchmarks).

Verder valt het me op dat de laptop niet echt warm wordt bij belasting, dus een prima schootcomputer. Het toetsenbord bevalt erg goed, nog geen last gehad van het niet goed reageren van toetsen, zoals ik hier eerder gelezen heb. Verder is de resolutie prima en vind ik het surfen ook prima, voor het bekijken van video's en surfen. Alleen bij sommige sites, zoals Nu.nl is het irritant dat ze een smalle layout hebben.

Gelijk Vista 64 bit erop gezet, wat ook prima werkt, alleen kan ik sommige drivers nog niet vinden, bijvoorbeeld voor de multimedia knoppen en het aanpassen van de brightness(op het toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

TwiSteD1 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:24:
Volgens mij verschilt deze graka niet veel met de Nvidia 8400M GT (benchmarks).
Verschil is ongeveer 1400 vs. 2000 in 3dmark 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
@TwisteD1: Hoe ervaar jij de harde schijf onder Vista? Ik merk bij mij dat ie toch vrijwel constant actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Laatst online: 26-08 10:03
Ik heb laatst een VGN-FW11e gekocht, en ben er erg tevreden mee ondanks de wat moeilijkheden bij het kopen :)
Ik heb RA3 geinstalleerd en hij moet echt op medium staan om hem normaal te kunnen spelen, installeer je hem op XP dan kun je hem goed op high spelen.

Verder prima lappie, word niet warm super beeldscherm mooi design.
En een erg goed prijs kwaliteit verhouding :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:28:
@TwisteD1: Hoe ervaar jij de harde schijf onder Vista? Ik merk bij mij dat ie toch vrijwel constant actief is.
Dat kan komen doordat je dingen aan hebt staan zoals Superfetch, Indexing, spyware en AV bescherming. Na verloop van tijd zou het vanzelf beter moeten gaan, of je kunt dingen uitzetten. Een clean install kan ook veel schelen.
PS. als je een 4200rpm schijf hebt dan kan het veel nut hebben die te vervangen voor een 7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Ja, de 4200rpm schijf in het topmodel blijft ook een rare zet van Sony. Heb de 3 genoemde features al een keer uitgezet, maar dit maakte helaas niets uit. Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkeld. In een forum las ik al dat iemand er een 7200 in had gezet, maar deze werd toch een stuk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:20:
Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkeld. In een forum las ik al dat iemand er een 7200 in had gezet, maar deze werd toch een stuk warmer.
Ja klopt wel. Anders kun je ook kijken naar de 500GB/5400rpm drives. de WD of Seagate, die blijven koeler. Prestaties komen in de buurt van 320GB/7200rpm.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Weet niet of het vandaag de dag nog als een zwaar spel gezien kan worden, maar Oblivion draaide net als een zonnetje op de 21Z op 1920 x 1080. Fan werd wel iets actiever, maar totaal niet storend.
Als ik eens wat nieuwere spellen heb zal ik mijn ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 14-09 12:57
Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:12:
[...]

Verschil is ongeveer 1400 vs. 2000 in 3dmark 06.
Ja klopt, niet goed gekeken, de 3470 is dus een stuk beter.
Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:28:
De hd is niet constant bezig, maar wel af en toe wat activiteit, dit komt waarschijnlijk door kaspersky. In het begin was de hd wel constant actief door het indexeren van vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 13:21
Ik heb nu een tijdje de fw11M maar heb problemen met pinnacle studio 12 voor men ful hd films te bewerken die ik met men camera gemaakt heb. Heb al met het oog op sneller werken de hdd vervangen door een 7200rpm exemplaar maar nog altijd gaat het erg traag. Wat zou ik nog kunnen veranderen? Is een ander cpu een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

n0sTRa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:52:
Wat zou ik nog kunnen veranderen? Is een ander cpu een optie?
Je zou eerst even moeten kijken wat de bottleneck is. Dat kan bijvoorbeeld met ctrl-alt-del. Als je CPU belasting nou de hele tijd 100% is tijden het editen, dan ja dan heeft het zin je CPU te upgraden. Maar misschien is je GPU wel je bottleneck. Controleer ook even of je niet teveel processes hebt draaien, Sony installeert veel troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 13:21
Heb een clean vista install. cpu belasting is rond de 45% maar krijgt pieken tot 70% met pinnacle. Geheugen blijt op 1,8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

n0sTRa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:02:
Heb een clean vista install. cpu belasting is rond de 45% maar krijgt pieken tot 70% met pinnacle. Geheugen blijt op 1,8GB
Dan vrees ik dat een CPU upgrade geen enkele verbetering gaat geven. Dat zou pas bij 100% zin hebben. Ik denk dat je GPU de bottleneck is. En die kun je niet upgraden.

Misschien is het de moeite waard om een ander programma te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Ik heb weer een nieuw probleempje, Windows Media Player draait bij mij heel de tijd op de achtergrond. En dat is uitermate irritant. Hij staat ook niet bij toepassingen als ik taakbeheer open. Als ik bij voorbeeld een liedje ermee afspeel hoor ik 'm wel, maar ik zi 'm niet. Als ik dan WMP open via start zie ik 'm en lijkt alles normaal, maar als ik 'm aflsuit via X dan draait ie gewoon door op de achtergrond (muziek stopt niet). Heb liever dat het weer normaal word, dat WMP weer gewoon naar boven komt. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ryvion schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:43:
Ik heb weer een nieuw probleempje, Windows Media Player draait bij mij heel de tijd op de achtergrond. En dat is uitermate irritant. Hij staat ook niet bij toepassingen als ik taakbeheer open. Als ik bij voorbeeld een liedje ermee afspeel hoor ik 'm wel, maar ik zi 'm niet. Als ik dan WMP open via start zie ik 'm en lijkt alles normaal, maar als ik 'm aflsuit via X dan draait ie gewoon door op de achtergrond (muziek stopt niet). Heb liever dat het weer normaal word, dat WMP weer gewoon naar boven komt. Iemand een oplossing?
Ik heb precies hetzelfde! en helaas ook nog geen oplossing.... weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
DaSaN schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! en helaas ook nog geen oplossing.... weet iemand hier iets op?
Taakbeheer -> Processen daar WMP beeindigen en dan WMP opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Ryvion schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:11:
[...]

Taakbeheer -> Processen daar WMP beeindigen en dan WMP opnieuw starten.
haha, uiteraard...

maar ik bedoel natuurlijk dat ik standaard wil dat als ik op sluiten klik (kruisje) in wmp dat hij ALTIJD afsluit en nooit minimaliseert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
:'( Heb een stuck pixel! Hij valt niet erg op ofzo, maar vooral irritant omdat je weet dat hij er zit. Blijft fucked up als je net 1400 euro hebt betaalt voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony FW21E gekocht en er net een schone 64 bits Vista opgezet maar het wil nog niet echt lukken met de drivers... iemand een suggestie?
Een enkele driver voor de FW21E werkt wel in 64bit maar een aantal ook niet.. Dit zal ongetwijfeld komen omdat het systeem standaard in 32 bits word uitgeleverd...

Graag tips van mensen die deze exercitie al eens hebben doorgevoerd...

Edit:
Ransom_nl schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:32
deze post helpt me aardig op weg.. mis ik nog drivers?
Dadelijk maar met de Sony software aan de gang gaan.. welke zijn aan te raden en waar staan ze?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ransom_nl schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:47:
:'( Heb een stuck pixel! Hij valt niet erg op ofzo, maar vooral irritant omdat je weet dat hij er zit. Blijft fucked up als je net 1400 euro hebt betaalt voor een laptop.
Er zijn wel wat mogelijkheden om het te verhelpen. Ik neem aan dat je hem langer hebt dan 7 dagen, anders kun je hem nog terug sturen. Er is software voor en masseren wil nog wel eens helpen. Ik zou zeggen zoek het even op.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:23:
Ik heb een Sony FW21E gekocht en er net een schone 64 bits Vista opgezet maar het wil nog niet echt lukken met de drivers... iemand een suggestie?
forum.notebookreview.com > Sony

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:23:
Een enkele driver voor de FW21E werkt wel in 64bit maar een aantal ook niet.. Dit zal ongetwijfeld komen omdat het systeem standaard in 32 bits word uitgeleverd...

Graag tips van mensen die deze exercitie al eens hebben doorgevoerd...

Edit:

[...]

deze post helpt me aardig op weg.. mis ik nog drivers?
Dadelijk maar met de Sony software aan de gang gaan.. welke zijn aan te raden en waar staan ze?
Vaio FW Clean Vista Install Guide

If you want to install 64 bit Vista, i recommend downloading the installers for model VGNFW170J, as this one comes with Vista home premium 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Philflow schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:51:
[...]

Er zijn wel wat mogelijkheden om het te verhelpen. Ik neem aan dat je hem langer hebt dan 7 dagen, anders kun je hem nog terug sturen. Er is software voor en masseren wil nog wel eens helpen. Ik zou zeggen zoek het even op.
Thanks, heb het allemaal al geprobeerd, maar mocht niet baten. Ik ga ook niet teveel druk uitoefenen op het scherm, want kans is dat je het dan alleen maar erger maakt, wordt ook voor gewaarschuwd. Ik ga de pixel maar gewoon negeren tot ik hem niet meer zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:33:
[...]

Vaio FW Clean Vista Install Guide

If you want to install 64 bit Vista, i recommend downloading the installers for model VGNFW170J, as this one comes with Vista home premium 64-bit
Die driver mogen niet op mijn model als ik probeer te installeren krijg ik die melding helaas...
ik ga er eens aan sleutelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:55:
[...]

Die driver mogen niet op mijn model als ik probeer te installeren krijg ik die melding helaas...
ik ga er eens aan sleutelen..
Daarom moet je ook eerst de installer uitkleden met universal extractor http://legroom.net/software/uniextract. Zie de clean install guide op notebookreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:38:
[...]

Daarom moet je ook eerst de installer uitkleden met universal extractor http://legroom.net/software/uniextract. Zie de clean install guide op notebookreview.com
Heb het net gedaan :) krijg hem wel open maar vervolgens hapt apparaat beheer niet als ik ze wil koppelen.... en als ik de set zelf opstart gebeurt er niks...
maar weer verder hobby-en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ransom_nl schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:38:
[...]
Ik ga de pixel maar gewoon negeren tot ik hem niet meer zie
Misschien heb je hier nog wat aan: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=320197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of het mogelijk is om met de FW-serie 3 of meerdere Toetsen(letters) tegelijkertijd ingedrukt te houden? Bijv. tijdens het spelen games, zoals fifa of pes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:08:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om met de FW-serie 3 of meerdere Toetsen(letters) tegelijkertijd ingedrukt te houden? Bijv. tijdens het spelen games, zoals fifa of pes
Waarom zou dat niet kunnen? Ik gebruik het dagelijks in word, bij games heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WWJD schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:33:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Ik gebruik het dagelijks in word, bij games heb ik niet geprobeerd.
Ik heb het over 3 letters tegelijk, en niet een combinatie van shift ctrl etc.

Bij de meeste toetsenborden werkt het niet.

Dit kan je alleen op games testen, en niet op word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:37:
[...]

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Je kan dus inderdaad wel op de FN F5 en F6 knop drukken en je krijgt de osd te zien in je beeld maar er veranderd niks.

voor audio via HDMI bestaat er een aparte driver.

Prachtsysteem trouwens :)
welke driver is dat die aparate hdmi audio driver? denk dat ik hem heb gemist, beeld werkt wel maar audio niet bij mij...

Edit: het lijkt erop dat het deze is:
Realtek® High Definition Audio Driver

REDAUD-15500400-64.EXE

Even testen!

Edit 2:
Helaas... de install werkt wel, maar daarna nog steeds geen audio.
Als ik in de config kijk staat er nog steeds:
Audio uitvoer apparaten, Apparaat voor digitale uitvoer (HDMI) is niet aangesloten.

De drivers staan wel netjes in het apparaat beheer..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier problemen met de DVD/Blu-Ray brander in de FW21Z ? (MATSHITA BD-MLT UJ-230AS)

Heb hem sinds vorige week vrijdag, maar kan nog niet eens een hersteldisk branden (bij verificatie van de data krijg ik steeds dezelfde error). Ook gewone DVD (films/muziek) worden niet correct gebrand en zijn niet afspeelbaar in DVD spelers en in de VAIO zelf (beeld loopt steeds vast na 1,5 minuut afspelen).

DVD's zelf hebben allemaal ringen van verschillende kleur op de onderkant

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2ljs203.jpg

Iemand anders hier dit probleem al tegengekomen ?

Natuurlijk naar de winkel teruggeweest - die zeiden dat het software matig was (terwijl dit volgens mij duidelijk een hardware probleem is - bovendien gewoon gebrand met officiele Sony Software) en konden hem alleen opsturen naar Sony, en ben niet van plan dat te accepteren voor een laptop van 1500 Euro en een week oud...

Maandag maar eens contact opnemen met Sony om te kijken of zij een goede oplossing kunnen bieden voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien geprobeerd tijdens het gamen of mogelijk is om 3 of meerdere letters tegelijkertijd in te drukken?

Bij spelletjes zoals PES09 en FIFA 09. Dit is lang niet het geval in de meeste toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:00:
Iemand hier problemen met de DVD/Blu-Ray brander in de FW21Z ? (MATSHITA BD-MLT UJ-230AS)
En je weet zeker dat het niet ligt aan het type en of merk DVDs dat je gebruikt?
PS. kijk anders op notebookreview, daar komen meer mensen met een FW met bluray drive dan hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met het branden van de herstel DVD's in de FW21Z. Nu 4x geprobeerd en constant de melding dat er iets mis is met de schijf.

Daarnaast werken bij mij de functieknoppen niet meer, zoals die van het geluid, de AV mode en de helderheids plus en min knoppen.

Morgen maar eens bellen met Sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Hier geen enkel probleem met het maken van de recovery disks op de FW21Z. Verder nog geen dvd's gebrand.
De clean install heb ik trouwens opgegeven. Heb de boel weer terug gezet met de recovery disks en vervolgens in het configuratiescherm de software weggehaald die ik overbodig vond. Daarna met CCleaner de schijf en het register opgeruimd. Vind hem snel genoeg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Heb net ff snel een screen van WoW gemaakt op m'n laptop. Het spel ziet erg mooi uit op de FW21E! klik hier voor de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een FW21Z staan.

Nav de berichten hierboven over de brander toch even geprobeerd die recoverydvd's te branden.
Zelf heb ik geen problemen gehad tijdens het branden (met Pleomax dvdtjes).
Ik heb geen lege blurays liggen dus dat kan ik een beetje moeilijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met VAIO-Link.

Medewerker wist niets van dit probleem af / en dit zou voorgelegd worden aan de technische afdeling ..
Zou hierover nog teruggebeld worden...

We wachten maar af..

@jafvanloon, ben erg benieuwd of VAIO-Link jou wat meer kon vertellen, ben niet veel wijzer geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Mijn review van de FW21E staat online! :D Ik zal morgen nog wel ff wat foto's en screens uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou mij binnenkort ook graag een sony vaio fw11s aankopen.

Heb zelf nu al 2 maal acer gehad, en acer vind ik persoonlijk vrij goed, dus zou ik de overstap wagen naar een sony of toch eerder bij een acer blijven? Kortom, kunnen jullie enkele pluspunten en eventuele minpunten van dit specifieke toestel eens posten eventueel?
Heb al veel over andere modellen gelezen van sony, maar nog maar weinig over de fw11s

by the way, ik kan deze aankopen voor 1120 euro, geen slechte prijs denk ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 22:13

ja3

Ik heb sinds vandaag ook de FW21Z. Laptop werkt goed (beter dan macbook pro met windows). Energiebeheer tools van sony zijn erg fijn.

Ik heb alleen 1 raar iets. Als ik in MSN de webcam instel zie ik het beeld van de webcam verschijnen. Als ik vervolgens wil gaan videochatten dan crashed msn. Hetzelfde met gmail video chat. Heeft dit misschien iets te maken met de initialisatietijd van de camera of heeft iemand toevallig een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Mijn 21Z word trouwens toch altijd wel warm, fan slaat vaak aan om de warmte af te voeren. Dit zonder te gamen. Neem aan dat dit normaal is en onvermijdelijk door de onderdelen en prestaties in deze notebook. 2e lampje van links is ook constant aan het knipperen, wat aangeeft dat de computer bezig is. Heb ook een zakelijke laptop van HP welke gewoon constant koel blijft en echt nooit hoorbaar is.
Het is een mooie notebook die zeker zijn pluspunten heeft, maar er zijn toch wel wat kritiekpuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Om de fan minder vaak aan te laten gaan zijn er wel wat dingen die je kunt doen:
1. undervolten met rmclock
2. clean install vista zodat je zo min mogelijk processen hebt draaien
3. uitzetten van vista services zoals superfetch en indexing
4. uitzetten van programma's die een regelmatige scan uitvoeren zoals antivirus en antispyware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW21M : 1149€ (2,4 GHZ, blu-ray writer)
FW21E: 949€ (2,26 GHZ, blu-ray reader)
FW11S: 1149 € (2,26 GHZ, blu-ray writer, dual lamp)

Ik twijfel tussen 3 bovenstaande modellen. Welke kiezen en waarom (is de meerprijs het waard voor de M en S?)

Graag een beetje advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het verschil tussen enkel en dubbel lamp is diverse malen aan bod gekomen in deze thread.
Een 2.4Ghz CPU heeft uitsluitend voordeel als je CPU intensieve applicaties gebruikt.
Ik zou kiezen voor de FW11S, hoewel 200 euro wel veel is voor een dubbel lamp scherm...

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 19-11-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Ik heb vandaag even CPU-Z geinstalleerd om de snelheid van de processor te bekijken wat mij opvalt is dat de processor op mijn FW21Z (T9400) op accu gewoon niet sneller gaat dan 1600mhz. Het maakt niet uit wat ik instel in vista (100% minimaal / 100% maximaal in power settings). Zelf als de CPU 100% in gebruik is gaat hij op dat moment niet sneller dan 1600 mhz. Het lijkt me niet dat dit normaal is of misschien mis ik ergens een instelling. Weet iemand met een FW21 (of 11) toevallig waar dit mee te maken kan hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heb je het Vaio control center op maximum performance gezet? Anders moet je eens kijken in de instelllingen daarvan. Mocht dat geen uitkomst bieden dan zou RMClock nog kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
ja3 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:42:
Ik heb vandaag even CPU-Z geinstalleerd om de snelheid van de processor te bekijken wat mij opvalt is dat de processor op mijn FW21Z (T9400) op accu gewoon niet sneller gaat dan 1600mhz. Het maakt niet uit wat ik instel in vista (100% minimaal / 100% maximaal in power settings). Zelf als de CPU 100% in gebruik is gaat hij op dat moment niet sneller dan 1600 mhz. Het lijkt me niet dat dit normaal is of misschien mis ik ergens een instelling. Weet iemand met een FW21 (of 11) toevallig waar dit mee te maken kan hebben? :)
Net even gekeken en ik heb precies hetzelfde op de 21Z. Het ligt dus niet aan jouw laptop. Ik heb ook net getest met het afspelen van een 1080i uitzending van BBC Planet Earth. Met VLC speelde hij hen schokkerig af met allemaal blokken, maar met WMP ging het wel allemaal vloeiend. Het viel me alleen nogal tegen dat de CPU load tijdens afspelen 60% was, begeleid door continu voluit blazen van de fan.
Ik dacht dat de t9400 met de 3650 ruim boven de minimale eisen voor HD playback lagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:50:
[...]

Het verschil tussen enkel en dubbel lamp is diverse malen aan bod gekomen in deze thread.
Een 2.4Ghz CPU heeft uitsluitend voordeel als je CPU intensieve applicaties gebruikt.
Ik zou kiezen voor de FW11S, hoewel 200 euro wel veel is voor een dubbel lamp scherm...
Ik heb ook gekozen voor de FW11S, was ook 200 euro verschil met het model eronder maar ben er nog steeds enorm blij mee, wat een prachtig scherm! Het was het zeker waard, wil voor geen goud het enkel-lamps scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ransom_nl schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:26:
[...]

Net even gekeken en ik heb precies hetzelfde op de 21Z. Het ligt dus niet aan jouw laptop. Ik heb ook net getest met het afspelen van een 1080i uitzending van BBC Planet Earth. Met VLC speelde hij hen schokkerig af met allemaal blokken, maar met WMP ging het wel allemaal vloeiend. Het viel me alleen nogal tegen dat de CPU load tijdens afspelen 60% was, begeleid door continu voluit blazen van de fan.
Ik dacht dat de t9400 met de 3650 ruim boven de minimale eisen voor HD playback lagen?
Zou die gewoon moeten kunnen trekken hoor! Let er goed op dat ook bij energiebeheer het profiel niet op "Energiebesparing" maar op "Vaio Optimaal" of "Beste prestaties" staat. Tip: gebruik Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC) om HD bestanden af te spelen mét ondersteuning voor AVIVO (hardwarematige decoding van de HD content via je videokaart!) Dit zorgt voor een CPU load van maximaal 20% en hierdoor ontlast je je CPU enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb vandaag eindelijk m'n FW21E gaan halen, werkt perfect.
Maar nu zie ik dat er een klein zwart streepje op het scherm is, kunnen dit dode pixels zijn of wat is dat ? :/

[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 19-11-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n FW21Z van gisteren, super laptopje!
Heb net even cpu-z geinstaleerd en de mijne draaid gewoon op 2526.8 MHz.
(wel in het stopcontact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:35:
Ik heb m'n FW21Z van gisteren, super laptopje!
Heb net even cpu-z geinstaleerd en de mijne draaid gewoon op 2526.8 MHz.
(wel in het stopcontact)
Ja bij mij draaid hij ook op 2526 (ongeveer) in het stopcontact maar buiten het stopcontact zit hij rond de 1600 mhz. Misschien kun je dat nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bij mij ook dus rond de 1600 op batterijspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ja3 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:38:
[...]

Ja bij mij draaid hij ook op 2526 (ongeveer) in het stopcontact maar buiten het stopcontact zit hij rond de 1600 mhz. Misschien kun je dat nog eens bekijken.
Heb je dit nog geprobeerd?

"Heb je het Vaio control center op maximum performance gezet? Anders moet je eens kijken in de instelllingen daarvan. Mocht dat geen uitkomst bieden dan zou RMClock nog kunnen werken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:40:
[...]
Tip: gebruik Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC) om HD bestanden af te spelen mét ondersteuning voor AVIVO (hardwarematige decoding van de HD content via je videokaart!) Dit zorgt voor een CPU load van maximaal 20% en hierdoor ontlast je je CPU enorm!
Die tip werkt als een trein! thanks _/-\o_
Ik had wel MPC maar HC loopt blijkbaar nog net wat lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:03:
[...]

Heb je dit nog geprobeerd?

"Heb je het Vaio control center op maximum performance gezet? Anders moet je eens kijken in de instelllingen daarvan. Mocht dat geen uitkomst bieden dan zou RMClock nog kunnen werken."
Ja dat heb ik geprobeerd. Maar RM Clock krijgt hem ook niet boven de 1600 (wel eronder) en het control center/vista power settings had ik al helemaal geconfigureerd. Verder heb ik er ook nog een live cd van ubuntu op gedraaid en daar kon ik wel de cpu snelheid vastzetten op 2500 mhz (ook op de accu) dus het is denk ik echt iets in combinatie met het power management van Vista.

Dus even voor de duidelijkheid: Het instellen van alles op 100% in 1 profiel van energiebeheer in vista helpt niet. Hij komt op accu echt niet boven de 1600 mhz.

[ Voor 10% gewijzigd door ja3 op 19-11-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
ja3 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:38:
[...]

Is gewoon een instelling in de energieprofielen. Daar moet je onder schema-instellingen wijzigen kijken, vervolgens onder geavanceerd en daar kan je onder cpu het minimum bij batterij veranderen naar 100%.

Overigens heb ik de mpc-hc tip net geprobeerd en hoewel ik tijdens het afspelen zie dat hij de interne codec gebruikt en dxva aanstaat, blijft de cpu belasting hoog. erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja3 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:19:
[...]
Dus even voor de duidelijkheid: Het instellen van alles op 100% in 1 profiel van energiebeheer in vista helpt niet. Hij komt op accu echt niet boven de 1600 mhz.
Ook rechtsonder op het batterijtje geklikt en op "Performance" gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds 19 oktober een FW21E, kan geen hersteldisks en updates maken/uitvoeren. De kaders komen niet helemaal in beeld. Bij navraag sony helpdesk blijkt het een softwarefout te zijn. Herkent iemand dit???

• ja3

ja3

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:56:
heb sinds 19 oktober een FW21E, kan geen hersteldisks en updates maken/uitvoeren. De kaders komen niet helemaal in beeld. Bij navraag sony helpdesk blijkt het een softwarefout te zijn. Herkent iemand dit???
Ik kan in ieder geval gewoon dat herstel disk programma draaien en starten @21z (nog verder niet geprobeerd om ook te gaan branden). Wat bedoel je precies met updates maken/uitvoeren.

------------------------------------

Ik heb mijn probleem met dat de cpu op de accu slechts 1600 mhz draaid ongeveer opgelost. Ik kwam een heel oud topic tegen op notebookreview waar de oplossing stond.

De oplossing is de thermal monitoring op de cpu uit te zetten en dan wil de cpu gewoon naar 2,53 ghz op accu. Blijkbaar zit dit toch ergens in verwerkt door sony. Bedankt voor jullie reacties hierop en ik hoop dat dit bericht iemand een hoop zoekwerk bespaard.

Verwijderd

hey, is ook gelukt op batterij om op 2,53 ghz te draaien.
vraag mij wel af of dit geen kwaad kan dat thermal monitoring af staat.
Wat bij oververhitting?

• Ransom_nl
Is het iemand hier al daadwerkelijk gelukt om hardware decoding van HD video te gebruiken op de FW? Zowel met de PowerDVD codec als met de ingebouwde codec van WMP-HC blijf ik een flinke cpu load houden bij het afspelen van mkv bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mn clean install van Vista 64 bits wil ik graag 2 sony progjes voor de vaio terugzetten, ik vind echter alleen maar "fishy" sites die ze aanbieden dus dacht ik eens te vragen of jullie mij kunnen zeggen waar ik ze het best vandaan haal, het zijn:

Sony Vaio Music Box
Sony Vaio Media Plus
Sony Vaio Media
Sony Vaio Zone

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:54:
Na mn clean install van Vista 64 bits wil ik graag 2 sony progjes voor de vaio terugzetten, ik vind echter alleen maar "fishy" sites die ze aanbieden dus dacht ik eens te vragen of jullie mij kunnen zeggen waar ik ze het best vandaan haal, het zijn:

Sony Vaio Music Box
Sony Vaio Media Plus
Sony Vaio Media
Sony Vaio Zone
Met de recovery disk kan je ook de programma's los terughalen. Gewoon recovery disk draaien in windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:00:

Heb hem sinds vorige week vrijdag, maar kan nog niet eens een hersteldisk branden (bij verificatie van de data krijg ik steeds dezelfde error). Ook gewone DVD (films/muziek) worden niet correct gebrand en zijn niet afspeelbaar in DVD spelers en in de VAIO zelf (beeld loopt steeds vast na 1,5 minuut afspelen).

DVD's zelf hebben allemaal ringen van verschillende kleur op de onderkant

[afbeelding]

Iemand anders hier dit probleem al tegengekomen ?

Natuurlijk naar de winkel teruggeweest - die zeiden dat het software matig was (terwijl dit volgens mij duidelijk een hardware probleem is - bovendien gewoon gebrand met officiele Sony Software) en konden hem alleen opsturen naar Sony, en ben niet van plan dat te accepteren voor een laptop van 1500 Euro en een week oud...

Maandag maar eens contact opnemen met Sony om te kijken of zij een goede oplossing kunnen bieden voor dit probleem
Ik heb ook zelfde probleem gehad toen ik een herstel disc probeerde te maken
en heb je iets gehoord van sony
of hoe je het opgelost heeft????
en nu ik wil mijn FW21e ruilen met FW21M
is het verstandig????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:51:
[...]

Met de recovery disk kan je ook de programma's los terughalen. Gewoon recovery disk draaien in windows
Helaas heb ik geen recovery disk, heb gewoon een image gemaakt met Ghost dus dat is wat lastiger dan..
Download suggesties anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
aotholland schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:06:
[...]

Ik heb ook zelfde probleem gehad toen ik een herstel disc probeerde te maken
en heb je iets gehoord van sony
of hoe je het opgelost heeft????
en nu ik wil mijn FW21e ruilen met FW21M
is het verstandig????
Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mij vrijdag om de sony vaio aw11m gaan. Er is nl een speciale actie in fnac belgium dat er 10% korting is, zodat deze komt op 1170 euro.
Iemand ervaringen met deze laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
De hardware decoding van HD video werkt nu hier. Het blijkt dat niet alle HD bestanden voldoen aan de eisen om gebruik te maken van DXVA, dat een bestand H264 is is dus geen garantie dat het werkt, vandaar dat ik het eerst ook niet werkend kreeg. Ook moet je zorgen dat Vobsub niet laad wanneer je gebruik wilt maken van DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:06:
De hardware decoding van HD video werkt nu hier. Het blijkt dat niet alle HD bestanden voldoen aan de eisen om gebruik te maken van DVXA, dat een ebstand H264 is is dus geen garantie dat het werkt, vandaar dat ik het eerst ook niet werkend kreeg. Ook moet je zorgen dat Vobsub niet laad wanneer je gebruik wilt maken van DVXA.
Niet om vervelend te doen maar bedoel je DXVA (DirectX Video Acceleration)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Laatst online: 12-09 19:30
Zelf hier een FW11S staan 1,5 maand.
Scherm is super t.o.v. een E of M uitvoering.
Dubbellamps is echt veel mooier beeld.
Ga er echter helaas afstand van doen omdat ik een macbook pro nieuwe serie wil.
Ben nml na 1 maand op de msi wind met OSX spelen helemaal verslaafd aan het operating systeem van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Laatst online: 19:00
Ik ben op zoek naar een nieuw laptop, de FW21S lijkt me een perfecte laptop op twee punten na. De harddisk die op 4200 rpm spint en de tijd die de accu mee gaat. Kan iemand met ervaring met deze notebook mij vertellen hoe ze deze zaken in real life ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:18:
[...]

Niet om vervelend te doen maar bedoel je DXVA (DirectX Video Acceleration)?
No problem, dat bedoelde ik ja. Zal het aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Zijn jullie toe aan deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Ixus74 schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:18:
Ik ben op zoek naar een nieuw laptop, de FW21S lijkt me een perfecte laptop op twee punten na. De harddisk die op 4200 rpm spint en de tijd die de accu mee gaat. Kan iemand met ervaring met deze notebook mij vertellen hoe ze deze zaken in real life ervaren?
Je kan de harddisk gemakkelijk vervangen naar een 5400rpm of 7200rpm. het double lamp scherm zal je 30min. minder werktijd geven tov een single lamp schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ryvion schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:29:
[...]

Je kan de harddisk gemakkelijk vervangen naar een 5400rpm of 7200rpm. het double lamp scherm zal je 30min. minder werktijd geven tov een single lamp schat ik.
Dat is alleen als het beeld op z'n helderst staat lijkt me. Als de helderheid van beide laptops (dus met en zonder 2 lampen) op precies dezelfde hoeveelheid lux staat, dan lijkt me toch dat het stroomverbruik toch ook (ongeveer) gelijk is? Het scherm met twee lampen kan gewoon helderder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
masser120 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:51:
[...]

Dat is alleen als het beeld op z'n helderst staat lijkt me. Als de helderheid van beide laptops (dus met en zonder 2 lampen) op precies dezelfde hoeveelheid lux staat, dan lijkt me toch dat het stroomverbruik toch ook (ongeveer) gelijk is? Het scherm met twee lampen kan gewoon helderder!
Ja, idd. Het double lamps scherm is ook veel mooier. Maar ik heb niet zoveel geld over voor een double lamp scherm, want als ik zeergoede beeldkwaliteit nodig heb, hbe ik m'n desktop daarvoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:13:
Ik heb mijn nieuwe Seagate Momentus geïnstalleerd en een clean install van Vista gedaan en hij werkt

Ik heb alleen een probleem! Philflow, op aanraden van jou heb ik een Transcend 2,5" Storejet HD casing gekocht. De originele Fujitsu HD van de FW past hier echter niet in? De HD is hier te dik voor. Doe ik iets verkeerd? Moet ik er nog iets afschroeven ofzo voordat hij erin past? Volgens mij heb ik wel de juiste, het is beiden SATA toch?
Heb je uiteindelijk een goede behuizing gevonden waar de hd in past? Ik sta namelijk voor hetzelfde probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:51:
[...]

Heb je uiteindelijk een goede behuizing gevonden waar de hd in past? Ik sta namelijk voor hetzelfde probleem. :)
nog niet :( (ook niet echt meer gezocht hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik overweeg een Sony Vaio FW? te kopen, maar heb een aantal vragen na het lezen van alle posts. Zou cool zijn als meerdere mensen zouden reageren op mn vragen, want dan worden de antwoorden wat betrouwbaarder. _/-\o_

1. Zijn er veel internetpagina's niet beeldvullend te lezen en hoe irritant vindt je dat?
2. Hoe is de constructie? Spatiebalk kut?
3. Vindt je het niet onhandig dat er geen MUTE-knop op zit, en gebruik je die media snel-toetsen veel?
4. Is het geluid ook (te) zacht als je er aparte speakers aansluit?
5. Is het niet onhandig, met het oog op de toekomst, dat er geen 8GB geheugen in kan? Of kan dat wel?

6. Laatste: zou je op deze laptop later WINDOWS7 kunnen zetten? (bijv. met een 64. bits Vista) of krijg je dan gezeik met allerlei hardware (Sneltoetsen, Camera) en onvindbare drivers?
Thanx, Jeroen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 03:22:
Hallo,
ik overweeg een Sony Vaio FW? te kopen, maar heb een aantal vragen na het lezen van alle posts. Zou cool zijn als meerdere mensen zouden reageren op mn vragen, want dan worden de antwoorden wat betrouwbaarder. _/-\o_

1. Zijn er veel internetpagina's niet beeldvullend te lezen en hoe irritant vindt je dat?
2. Hoe is de constructie? Spatiebalk kut?
3. Vindt je het niet onhandig dat er geen MUTE-knop op zit, en gebruik je die media snel-toetsen veel?
4. Is het geluid ook (te) zacht als je er aparte speakers aansluit?
5. Is het niet onhandig, met het oog op de toekomst, dat er geen 8GB geheugen in kan? Of kan dat wel?

6. Laatste: zou je op deze laptop later WINDOWS7 kunnen zetten? (bijv. met een 64. bits Vista) of krijg je dan gezeik met allerlei hardware (Sneltoetsen, Camera) en onvindbare drivers?
Thanx, Jeroen :)
1. Weinig pagina's, en je krijgt ze nooit slechter te zien dan op een niet-breedbeeld laptop
2. Mijn fw21e heeft een prima constructie
3. er zit WEL een mute knop op (FN + F2)
4. het geluid is met de laptopspeakers niet TE zacht, maar met aparte speakers kun je betere en hardere kwaliteit bereiken
5. Lijkt mij geen punt, ik gebruik nu zelden meer dan 50% van mijn RAM
6. Ik vermoed dat dat zonder problemen gaat lukken. veel vista drivers zullen compatible zijn met windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie! Over constructie, ik lees veel dat de scharnierknoppen niet echt goed vast zitten en er veel speling bij je handpalmen zit.... maar dat valt dus mee?

Is het trouwens wel zo dat bij programma's kijken, zoals bijv. uitzending gemist, dat je dan weer zwarte balken krijgt aan de linker- en rechterkant? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:54:
Is het trouwens wel zo dat bij programma's kijken, zoals bijv. uitzending gemist, dat je dan weer zwarte balken krijgt aan de linker- en rechterkant? |:(
Nee uitzending gemist 'zendt uit' in breedbeeld, 16:9 dus net als de Sony FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Posts in deel 2 graag, deze moet nog op slot.

[ Voor 13% gewijzigd door WidgetTWW op 05-12-2008 13:08 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.