[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Nouja, ik ben van plan om mijn desktop over 2 weken te verkopen :)
Maar ik kan opzich wel 2 weken zonder PC. Denk je echt dat hij binnen een maand in Nederland beschikbaar is? Ik ga denkik vanmiddag SonyStyle eens bellen om dat na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:14:
Nouja, ik ben van plan om mijn desktop over 2 weken te verkopen :)
Maar ik kan opzich wel 2 weken zonder PC. Denk je echt dat hij binnen een maand in Nederland beschikbaar is? Ik ga denkik vanmiddag SonyStyle eens bellen om dat na te vragen.
Ik heb daar ook al een lijntje uitgegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Kreeg een of andere Belg aan de lijn. Wist er niets van af en vroeg om mijn telefoonnummer. Wou ook erg snel weer ophangen merkte ik. Ik verstond hem ook niet zo heel erg goed Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/s/emo.gif. Hij zei dat ik in de loop van de dag wordt teruggebeld door een collega van hem. Ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door honmashinsei op 19-08-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal...
ik post dit maar ff hiero om te kijken of iemand hier een oplossing weet.
Ik heb de veio FW11M in bezit, en wilde hier een "schoone vista" op gooien in een andere taal...namelijk spaans maar ik krijg de FN keys niet aan de praat, om specifiek te zijn de FN F5/6/7/12 die krijg niet aan de praat de rest wel. Dit is echt het enige wat ik nog alle utilities enzo heb ik geprobeerd maar wil niet werken.

AUB HELPPPPPPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

francis, mocht je er hier niet uitkomen raad ik je aan op NBR te zoeken, ik zag het probleem daar al vaker voorbij komen. Ik weet alleen niet of het al opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phillflow, je bedoelt zeker Notebookreview. Daar heb ik al gekeken en geprobeerd maar dit wilde niet helpen. Ik heb meer dan 10 post doorgezocht op meerdere forums maar kom er niet uit, Dus ik dach mischien kan iemand hier me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Heb nogmaals gebeld naar Sonystyle, maar de persoon daar kon me niets vertellen. Gaf eerlijk toe dat hij er niets van wist en er ook nog niets over gecommuniceerd was. Hij zei dat op basis van hoe de FW11J het gaat doen in Duitsland en wat de eventuele vraag is vanuit Nederland wordt beslist of deze ook in Nederland gaat uitkomen.

Of hij ook gaat uitkomen en wanneer dan wist hij echt niet. Wel kreeg ik een paar telefoonnummers:
0900-0400276 (voor vragen over Vaio, kan ik helaas niet bellen want dit is extreem duur met mijn mobiele telefoon).
0203469303 (voor vragen over Vaio, indien je al een dossiernummer hebt, waarschijnlijk als je dus al je vaio hebt gekocht). Zou iemand met een Vaio misschien hier eens naartoe kunnen bellen?

Kom dus niet echt veel verder. :( Ik ben echt bang dat als ik besluit om binnen 2 weken de FW11M te kopen, de FW11J hier uitkomt en ik echt spijt heb dat ik niet gewacht heb. Betaal graag 100 euro meer voor een veel mooier scherm en betere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 08:57
@kthxbyw: Yeah, SonyStyle sucks... Vaag dat ze zo weinig weten, dat heb ik ook zo ervaren.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Ik vind de ZU te duur voor wat je krijgt dus ik wil dus de FW11J (en ik wil hem nu ;-) . Ben ook bang dat als ik op de FW11J ga zitten wachten dat hij uiteindelijk niet uitkomt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja lastig, maar zoals gezegd als je hem perse wil hebben kan ie gewoon bij http://www.notebook.de/sony-vaio-vgn-fw-serie-g-826/ besteld worden met 10 verschillende toestenborden. Zij nemen internationale bestellingen aan, en verzendkosten vallen volgens mij erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 23:20
Iemand al succesvol XP geïnstalleerd? Heb er nu Vista x86 opstaan maar zou graag dualboot willen. Zou alleen niet weten hoe ik aan alle drivers moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:13:
Ja lastig, maar zoals gezegd als je hem perse wil hebben kan ie gewoon bij http://www.notebook.de/sony-vaio-vgn-fw-serie-g-826/ besteld worden met 10 verschillende toestenborden. Zij nemen internationale bestellingen aan, en verzendkosten vallen volgens mij erg mee.
Daar is 'ie nog steeds over circa 3 weken leverbaar. Ben benieuwd hoe lang dat duurt! :*)
Fijn meerprijsje rekenen ze voor een 320GB 7200rpm ipv de 250GB 5400rpm: €279,-! |:( Dat kunnen we beter zelf doen! Ik denk dat ik iig nog 3 weken wacht om te zien of hij dan echt beschikbaar komt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippo00 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:35:
Iemand al succesvol XP geïnstalleerd? Heb er nu Vista x86 opstaan maar zou graag dualboot willen. Zou alleen niet weten hoe ik aan alle drivers moet komen?
hey..ik heb een dual boot vista met xp. Onder beiden werken alleen de FN keys niet. Als je naar Notebookreview forum gaat, dan staat daar ergens in een FW11 downgrade thread een driver pakket voor Xp. Die werkten allemaal prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Philflow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:13:
Ja en het probleem is ook, ik heb 1200 euro te besteden. De FW11M is in Amersfoort (Encyclue) voor 1100 euro te koop, terwijl ie bij Sonystyle voor 1199 staat. Als de FW11J zou komen, zou ie ongeveer voor 1299 op Sonystyle staan (net zoals in Duitsland) en dan hoop ik dat ie via andere winkels voor 1200 wordt aangeboden :).

Als ik em zou bestellen via die site, met Nederlands toetsenbord en incl. verzendkosten kom ik op €1358,- uit. En dat heb ik niet :+

Maargoed, het is heel irritant:
wachten in de hoop dat ie komt -> straks komt ie niet.
FW11M kopen -> maandje later komt FW11J in Nederland en heb ik dikke spijt.

Wel is het zo dat een maandje wachten misschien ook weer andere nieuwe leuke laptops oplevert (nieuwe Dell XPS series? 16,4 inch misschien?) :9

[ Voor 6% gewijzigd door honmashinsei op 20-08-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die XPS 1640 lijkt er echt te komen. de vraag is inderdaad wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Wel is het zo dat een maandje wachten misschien ook weer andere nieuwe leuke laptops oplevert (nieuwe Dell XPS series? 16,4 inch misschien?) :9
Ik ben bang dat je niet op de Dell 16,4" hoeft te wachten als je 'maar' € 1200 te besteden hebt. Ik weet niet of je al gezien hebt wat ze voor de 17" durven te vragen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
dat heb ik inderdaad gezien, maar ook wat ze voor de 15" durven te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:10:
Die XPS 1640 lijkt er echt te komen. de vraag is inderdaad wanneer.
Waar heb je dit gezien? Heb je nieuwe info? Ik heb ook de geruchten gezien (incl. datum), maar het laatste wat ik weer gelezen heb is dat een CEO van Dell in een interview gezegd heeft dat de XPS als zelfstandige lijn geschrapt wordt. XPS zou dan de aanduiding worden van de topmodellen van de gewone lijnen (Inspiron, Studio, etc). Als dat zo is, dan zal die blitse XPS 1640 waar ik hier wel eens een plaatje van gepost heb er niet zo uitzien vrees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stiggy schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:24:
[...]
Waar heb je dit gezien? Heb je nieuwe info?
Ergens op NBR. Datum was 25 sept. Ik ging er vanuit dat het een Studio XPS 1640 ging worden.
Die foto van engadget die al gepost was daar wordt algemeen vanuit gegaan dat dat hem niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kunnen de trotse bezitters van een FW vertellen hoe het is gesteld met de geluidskwaliteit en volume? Volgens een review op NBR moet je alles op 100% volume zetten en dan nog is het geluidsniveau bij een filmpje kijken aan de zachte kant.

Verwijderd

Poster schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:20:
Kunnen de trotse bezitters van een FW vertellen hoe het is gesteld met de geluidskwaliteit en volume? Volgens een review op NBR moet je alles op 100% volume zetten en dan nog is het geluidsniveau bij een filmpje kijken aan de zachte kant.
Ik ben een bezitter van e Fw en ik moet zeggen dat het geluid ok is. Het is niet zoals bij een normale desktop, maar dat is altijd zo bij laptops. Maar het geluid bij het kijken van een filmpje is niet echt aan de lage kant. Je hoort het perfect.
Ow en ik heb het geluid bijna nooit op 100% staan, meestal op zo'n 50 tot 80%.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 10:48 ]

Verwijderd

je moet wel de dolby suround room aan zetten en de bas op 6 ;)
dan heb je perfect geluid en zlefs van 2,5 meter afstand kan je een film goed bekijken en horen!
geluid staat bij mij ook niet altijd op 100%

Verwijderd

Kan iemand of meerderen :) reageren op mijn eerdere post?
Dank jullie wel voor jullie kennis :)

Kan iemand mij vertellen of de FW11S versie geschikt is voor videobewerking (met Adobe Premiere en Encore)?
Of ga ik toch aanlopen tegen de matige videokaart en 'trage' harddisk?
Voordeel is wel dat ik blue ray kan branden en dus helemaal top beeld kwaliteit heb op mijn full HD tv

Mensen die mij anders een andere laptop kunnen aanraden?

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@ francis997 en kleyn. Bedankt voor de info, zo blijft de FW hoog in mijn top 3 staan. Nog wel even afwachten of de J hier leverbaar wordt!

Verwijderd

Ik doe zelf ook video bewerking met adobe premiere en after effects op de FW-m. werkt goed maar je kan beter een core 2 quad hebben of sneller om te renderen. rest verloopt soepel. met 3d programma's werkt de kaart ook soeppel.

er word zelfs adobe premiere elements 4 mee geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:02:
Kan iemand of meerderen :) reageren op mijn eerdere post?
Dank jullie wel voor jullie kennis :)

Kan iemand mij vertellen of de FW11S versie geschikt is voor videobewerking (met Adobe Premiere en Encore)?
Of ga ik toch aanlopen tegen de matige videokaart en 'trage' harddisk?
Voordeel is wel dat ik blue ray kan branden en dus helemaal top beeld kwaliteit heb op mijn full HD tv

Mensen die mij anders een andere laptop kunnen aanraden?
Macbook Pro + Final Cut de mobiele combo voor videobewerking _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Hier het verschil tussen Single en Dual lamp scherm:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails8.imagebam.com/992/47e2e69911525.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:16:
Hier het verschil tussen Single en Dual lamp scherm:

[afbeelding]
Het kan misschien aan deze foto liggen maar ik zie nagegnoeg geen verschil tussen die twee schermen!

De achtergrondfoto op het bureaublad geeft (behalve een ander gekozen resolutie) geen verschil, het enige wat anders is het veel wittere actieve venster wat geopend staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

die foto is genomen met een nokia 6300 prut camera. de double lamp is ongeveer 2x zo fel als de single. ook hoger contrast. (details notebookjournal.de en notebookcheck.com)
voor gemiddelde gebruikers: single lamp prima
voor veeleisende gebruikers en buiten werkers: double lamp.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 22-08-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb bij SonyStyle.nl nog gevraagd wanneer de FW11J in Nederland beschikbaar komt:

"Wanneer komt de VGN-FW11J notebook beschikbaar? (op SonyStyle.de staat hij voor eind augustus. Geldt dit ook voor Nederland?"

Antwoord: "Deze komt momenteel niet voor op de website van Sony Style Store, dus is het ons momenteel niet mogelijk daarvoor een leveringsdatum te bepalen." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik ben naar de Mediamarkt in R'dam geweest, en daar de E, M en S bekeken. Op de M stond ook doodleuk dat er een dual lamp in zit (sticker van Sony zelf), maar dat klopt dus niet. Als je de brightness op de S op de één na laagste stand zet, dan is die even fel als bij de E en M op de hoogste stand. Het verscheelt echt veel. Ik wil nu ook de J maar dat wordt te lang wachten (ivm studie).

Wat ik wel graag wil weten, kan je die jack-aansluitingen zo instellen dat je een 5.1 setje er op aan kan sluiten? Zou fijn zijn!

Verder ben ik nog aan het kijken naar een USB-tv aansluiting voor Media center, maar dan één met 2 analoog aansluitingen of 1 digi en 1 analoog. Maar daar heb ik nog niets voor kunnen vinden.

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
is het misschien een idee om er eentje uit Amerika te importeren met een Dual Lamp scherm? Zouden er met de verzend en douanekosten (19% btw erover betalen toch?) de totale kosten nog steeds gelijk/goedkoper zijn dan in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je verrekent voor btw, inklaring, verzending en het gebrek aan garantie (2 jaar), dan lijkt me het niet zo interessant meer. Anders maak even het rekensommetje en post het hier, dan kunnen we meekijken.
Pricegrabber.com is goed voor USA prices.

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een mod oid is om met de play, stop, previous, next knoppen itunes te gebruiken op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Bobje schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:07:
Ik ben naar de Mediamarkt in R'dam geweest, en daar de E, M en S bekeken. Op de M stond ook doodleuk dat er een dual lamp in zit (sticker van Sony zelf), maar dat klopt dus niet. Als je de brightness op de S op de één na laagste stand zet, dan is die even fel als bij de E en M op de hoogste stand. Het verscheelt echt veel. Ik wil nu ook de J maar dat wordt te lang wachten (ivm studie).
Zie het sterretje op die sticker :p Enkel geselecteerde modellen, beetje jammer dat dat op de M zit want dat is geen geselecteerd model :X Ze moeten trouwens gewoon een model uitbrengen met een led scherm, dat is nog feller en mooier dan een dubbel-lamp scherm. Heb bij de BZ gekeken met het ledscherm, daarnaast stond de FW11S met de 2 lampen. De BZ was feller en had nog hogere kijkhoeken. Dus, op naar de FW11ZZ met led-scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens Notebookjournal scoort de dubbellamps FW een brightness van 357 cd/m², terwijl de BZ 220 cd/m scoort. Maar ik begrijp wel dat LED feller kan overkomen door het wittere licht van de backlight.

Feller is het in ieder geval niet, of het mooier is is een subjectieve vraag.

[ Voor 96% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:04:
Weet iemand of er een mod oid is om met de play, stop, previous, next knoppen itunes te gebruiken op de achtergrond?
hier etzelfde probleem, demn, dat is al het derde probleem watk nu heb ..

ik koop een multimedia laptop waarvan je:
- itunes of andere muziekprogramma's niet vanop de achtergrond kan bedienen met die knoppen
- ik kan er geen externe montior mee aansluiten( heb nu ook andere lcd-monitoren getest , ook hetzelfde probleem :o
- de av-knop werkt gwn niet :(

en demn, ik zou niet eens willen dat er een double lamp inzat, dat scherm doet nu nog pijn aan men ogen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:04:
Bij mij werken ze iig wel met Winamp. Ik heb overigens de Amerikaanse FW139E/H (gelijk aan de FW11E).

Het geluid is overigens qua volume wel prima, de kwaliteit is vrij matig. Klinkt allemaal erg schel, maar heb eigenlijk nog nooit een laptop gehoord die wel prima klinkt met eigen speakers :-). Voor een film is het iig zeker aan te raden een kleine 2.1 set erop aan te sluiten oid.

Over de dual vs single lamp. Zolang je de laptop niet of weinig buiten gebruikt dan is de single lamp echt zeer prima hoor. Je zult zien dat je met de dual lamp toch je brightness in 99% van de gevallen teruggeschroefd hebt (zou ik iig doen...).

Voor de enkeling die er misschien in geïnteresseerd is, Microsoft Flight Simulator X draait echt wonderbaarlijk goed! FSX is dan ook niet zo afhankelijk van je grafische kaart.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de VGN-AR71S soms een goed alternatief want die schijnt dus wel 2 lampen te hebben?
Of vergelijk ik nu appelsoep met perensaus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Philflow schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

Volgens Notebookjournal scoort de dubbellamps FW een brightness van 357 cd/m², terwijl de BZ 220 cd/m scoort. Maar ik begrijp wel dat LED feller kan overkomen door het wittere licht van de backlight.

Feller is het in ieder geval niet, of het mooier is is een subjectieve vraag.
Ach, ik denk dat iedereen voornamelijk prat gaat op LED verlichting omdat het nieuw is. Het kleurenspectrum bij wit is bv veel rijker met de 'traditionele' backlight. Maar goed, zo is voor elke techniek wel een voordeel of nadeel te vinden. Voorlopig is het einde van nieuwe technieken nog niet in zicht & doen notebook fabrikanten gewoon heel goed zaken met dit soort vernieuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand welk model dit is van de FW reeks?
Afbeeldingslocatie: http://reviews.digitaltrends.com/images/firstlook/sony/vaio-fw/vaio_fw-big.jpg
Het enige verschil is een witte top-cover en wit toetsenbord, vind ik wel show...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Beste GOT-ters,

Ik moet(wil :P ) voor mijn opleiding een laptop aanschaffen, nu heb ik sowieso weinig met laptops(omdat het niet echt te upgraden is en je er nauwelijks een fatsoenlijke game op kunt spelen) behalve de EEE PC's(leuk, klein, goedkoop en leuk om mee te experimenteren) maar dat is natuurlijk niets om dagelijks op te werken. Aangezien de Sony Vaio FW-serie mij op alle fronten aanspreekt behalve de videokaart blijf ik echter twijfelen, de meeste studenten zullen waarschijnlijk een goedkope laptop willen maar ik heb mijn oog laten vallen op de FW11S(16.4" maakt niet zoveel uit, mijn school is max 15 minuten fietsen).

Nu hoeft het ondermaatse gedeelte van de videokaart en de hdd opzich geen probleem te zijn(gamen op desktop/PS3 en werken op de laptop), alleen is het wel verleidelijk om te wachten op de komst van de J en de ZU wat toch iets meer value for money is in mijn ogen. Het zal nog steeds geen game-bak worden, maar alles is meegenomen om bijvoorbeeld de moderne RTS-games te spelen, FPS-en onderweg is toch niets voor mij. Alleen zit de kans er dik in dat ik dan nog wel een tijde moet wachten wat niet echt heel erg handig is, of zijn er goede shops waar ik ze zou kunnen importeren uit Duitsland? Wat raden jullie aan? Want 1300 voor de S, +/- 1200 voor je J en +/-1500 voor de ZU blijft dicht bij elkaar zitten. En tja je kunt het maar één keer uitgeven, en hij moet natuurlijk langer mee als vandaag :P

Mvg,

Maurice

@Vadroni, volgens mij is dat de FW11ZU ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 26-08-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rctworld
Als je de Dubbele Lamp denkt nodig te hebben zou ik misschien wachten, als je toch nog de wat zwaardere games wilt gaan spelen zeker! En anders gewoon de M joh :) Zeker de S niet meer en de ZU is eigenlijk te duur als je de brander niet nodig hebt. (Ten opzichte van de komende J heb ik dit op gebaseerd dan he :)) EN wanneer die komt? Niemand die het weet. Misschien wachten ze nog wel een tijd om eerst zoveel mogelijk S/ZU te verkopen. Die zullen na de J maar weinig verkocht worden lijkt me.

@Vadroni
Ik kwam de zelfde FW, met wit toetsenbord, tegen toen op naar spyshots enzo zat te zoeken. Dus misschien hebben ze gewoon gekozen voor de zwarte. Maar het witte toetsenbord zal vast en zeker ook wel los te kopen zijn (w/s van derde).

@michaelvo
Thanks voor de info van FSX! Met die vraag zat ik al een tijd!

Nu nog even zelf een vraag, WAAROM IS ME IE7 ZO SLOOM!? Het is abnormaal hoe lang ik moet wachten tot dat hij een tabblad heeft geopend of nieuw venster etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
@Alex4nder, de dubbele lamp zit toch ook in de E en de S? :P En tja ik heb wel intresse in Blu-Ray, want een Sony HD-camera staat ook op de planning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rctworld
Nou die zit niet in de E hoor :) S wel ja, maar voor de S is het weer zo dat de J beter presteert. Tenzij je natuurlijk de Bluray WRITE wil gebruiken (HD Camcorder? :)). Dan zou de S een goede keus zijn als je de betere videokaart niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:38:
@Rctworld
Nou die zit niet in de E hoor :) S wel ja, maar voor de S is het weer zo dat de J beter presteert. Tenzij je natuurlijk de Bluray WRITE wil gebruiken (HD Camcorder? :)). Dan zou de S een goede keus zijn als je de betere videokaart niet hoeft.
Dat is juist het probleem, liever beide, maar de ZU is net weer wat aan de dure kant en de J heeft toch net een wat betere value for money als de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rctworld
Dan is het kiezen tussen Grafische prestaties of een Bluray die kan schrijven. En hoe snel je hem nodig hebt. (Vergeet trouwens niet dat de S en de ZU een langzamere harde schijf hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Vaio fans!

Ik zit heel erg te twijfelen tussen 2 laptops..

De (u raad het al) Sony Vaio VGN-FW11ZU en de HP Pavilion DV7-1090ED (http://www.kieskeurig.nl/...A7B12C12574A200495FFB.htm)

Iemand ervaring met het "WXGA+ , Brightview Infinity (flush glass)" scherm?

Ik wil films kijken, programmeren (visual studio 2008 *silverlight*) en gamen (Cod 4). Het wordt dus een vervangende desktop.

Uw mening zou geweldig zijn (dus waarom niet de Pavilion).

groet,
Bryan

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:28:
Als je wat vaker in de spiegel wil kijken is ie wel handig ;) (ik heb trouwens alleen de DV5 gezien)

Maare waarom ga je niet even zelf in de winkel kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 27-08-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:28:
Beste Vaio fans!

Ik zit heel erg te twijfelen tussen 2 laptops..

De (u raad het al) Sony Vaio VGN-FW11ZU en de HP Pavilion DV7-1090ED (http://www.kieskeurig.nl/...A7B12C12574A200495FFB.htm)

Ik wil films kijken, programmeren (visual studio 2008 *silverlight*) en gamen (Cod 4). Het wordt dus een vervangende desktop.

Uw mening zou geweldig zijn (dus waarom niet de Pavilion).

groet,
Bryan
Hoi Bryan,
Ik twijfel ook tussen deze modellen (evt. de DV7-1080ed of de Vaio VGN-FW11J). Ik heb de FW series en de DV7-1080ed vergeleken in de winkel. Mijn bevindingen:
  • Het scherm van de DV7-1080ed spiegelt behoorlijk. Dat kan best irritant zijn denk ik. De DV7-1090ed heeft het Infinity (flush glass) scherm en dat schijnt nog meer te spiegelen. Dat lijkt me niet fijn, maar ik heb een 1090ed nog nergens 'live' gezien dus ik weet niet hoe erg het is.
  • De HP DV7 serie bied veel meer value for money.
  • Ik vind het design van de DV7 ook wel aardig om te zien, en ik vond de behuizing een stuk degelijker aanvoelen (kraakt niet, buigt niet in tegenstelling tot de FW).
  • Het geluid van de DV7 is echt veel beter (je hoort die subwoofer echt wel). Toch wel fijn bij gamen en films kijken lijkt me.
Mmh, zo lijkt dat ik een voorkeur voor de DV7 heb, maar ik wil er ook op programmeren en dan heb ik resolutie nodig! Minimaal de 1600x900 van de FW dus. (Ik heb nog wel een kleine hoop de de HP DV7 serie hier ook met 1680x1050 scherm leverbaar wordt, maar dat zal wel niet realistisch zijn). En de FW is qua design toch meer een hebbedingetje dan de DV7, dus als die J nou eindelijk eens komt dan ga ik daarvoor. Als het nog lang duurt dan toch maar een DV7 (ik denk de 1080ed, de 1090ed bied niet zo veel extra's vind ik).

Net gezien, meer (echte?) info over de Dell XPS M1530 opvolger. Dat zou ook een alternatief kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Stiggy op 27-08-2008 10:01 . Reden: XPS opvolger toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens deze review van de HP DV7 is het een gemiddeld/matig scherm:
The 17 inch WXGA (1440x900) wide screen is called 'Infinity BrightView' by HP. However, the measured maximum brightness (in the middle of the screen) of 157 cd/m² is not very bright. Because of the reflecting surface, the brightness is only sufficient for indoor operation. Furthermore, you should not have a powerful light source in front of the screen, because this would lead to heavy reflections. Due to the low brightness, the contrast ratio of 183:1 is rather moderate (in the middle). At least the maximum brightness is not further limited in battery operation.

Vergelijkbaar met de FW enkel lamps. De dubbel lamp FW is een klasse beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor de replies.

Vaio VGN-FW11J is hetzelfde als de VGN-FW11U maar dan met een minder goede cpu als ik het goed begrijp (dus wel dezelfde videokaart)?

Ik heb op dit moment een Presario 4075EA (geloof ik), die heeft ook zo'n reflecterend scherm, eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Ik ga vanmiddag maar eens kijken bij Raf, en hopelijk kom ik snel tot een oordeel :) pfff, ik haat laptops kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:43:
Volgens deze review van de HP DV7 is het een gemiddeld/matig scherm:
The 17 inch WXGA (1440x900) wide screen is called 'Infinity BrightView' by HP. However, the measured maximum brightness (in the middle of the screen) of 157 cd/m² is not very bright. Because of the reflecting surface, the brightness is only sufficient for indoor operation. Furthermore, you should not have a powerful light source in front of the screen, because this would lead to heavy reflections. Due to the low brightness, the contrast ratio of 183:1 is rather moderate (in the middle). At least the maximum brightness is not further limited in battery operation.

Vergelijkbaar met de FW enkel lamps. De dubbel lamp FW is een klasse beter.
Volgens een review van de FW op dezelfde site is het enkellamps scherm van de FW nog slechter dan dat van de DV7! (146 cd/m²). De dubbellamps van de ZU is inderdaad wel weer een stuk beter. (dat klopt ook wel met mijn eigen waarneming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stiggy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
Volgens een review van de FW op dezelfde site is het enkellamps scherm van de FW nog slechter dan dat van de DV7! (146 cd/m²).
Nou 157 of 146 cd/m² noem ik vergelijkbaar. Dat wordt lastig om met het blote oog waar te nemen. Maar goed, als je binnen zit met niet teveel licht dan hoeft het geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Heb Hardware Discount ( http://hardware.be/p/SONY/VGNFW11JGERMAN ) even gebeld en nagevraagd of ze daar de Vaio met "normaal" (Verenigde Staten / Nederlands) toetsenbord konden leveren. Dit kon bij hen helaas niet. Ze zouden voor mij bij hun contactpersoon van Sony gaan navragen wanneer de FW11J op de Nederlandse markt beschikbaar zou komen en mij hierover mailen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
kthxbye schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:05:
Heb Hardware Discount ( http://hardware.be/p/SONY/VGNFW11JGERMAN ) even gebeld en nagevraagd of ze daar de Vaio met "normaal" (Verenigde Staten / Nederlands) toetsenbord konden leveren. Dit kon bij hen helaas niet. Ze zouden voor mij bij hun contactpersoon van Sony gaan navragen wanneer de FW11J op de Nederlandse markt beschikbaar zou komen en mij hierover mailen. Ik ben benieuwd!
Bij notebook.de kan het wel. Iig met Nederlands toetsenbord (€89,- extra, ik weed niet of dat een Verenigde Staten indeling is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ik denk velen met jou :P Enige wat me ervan weerhoudt om nu een S aan te schaffen is het feit of de J binnen afzienbare tijd komt ;) Zou wel mooi zijn als SONY/Leverancier van SONY ons daar wat meer duidelijkheid over zou verschaffen, het is toch belachelijk dat zoveel mensen geïntresseerd zijn in de J-versie en ze zelf geen info prijs geven. Maar goed dat is hun eigen inkomstendelving want het zou me niets verbazen als mensen daarom toch nog voor een ander merk kiezen :9

En tja om nou af te wachten of die in Duitsland goed verkoopt is ook een beetje apart, als ze het zelf objectief beoordelen zien ze ook wel dat de J in potentie veel meer value for money heeft :)

Maar goed we wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Geachte Klant,
Sony vertelde ons dat het model laptop niet in de NL versie worden verkocht.
Dank u hartelijk voor uw offerteaanvraag.
U kunt bestellen door de link te volgen op per e-mail retour met de vermelding van uw NAW gegevens.
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/emo.gif_!

Verwijderd

Jammer jongens.. Ik hoop wel dat ze de prijs van de S en de ZU gaan verlagen dan. Anders naaien ze Nederland gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:22:
[...]

Jammer jongens.. Ik hoop wel dat ze de prijs van de S en de ZU gaan verlagen dan. Anders naaien ze Nederland gewoon!
Is gewoon een mededeling van de huidige situatie; dat de FW11J nú niet in de NL versie te verkrijgen is.

Het lijkt mij erg sterk dat het huidige FW-assortiment niet uitgebreid wordt met meerdere (wellicht andere) laptops in andere configuraties...

Wel zullen nog even wat geduld moeten uitoefenen. De opkomst van Samsung en hun prijsstellingen zou ook nog wel eens gunstig kunnen uitpakken voor het totale aanbod en prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Op notebook.de is de status van de J veranderd naar direct leverbaar! :)

Je kan hem ook met Nederlands toetsenbord krijgen daar. Zien jullie een goede reden om hem niet te bestellen daar?

(Het zou trouwens über-stom zijn als hij niet in Nederland leverbaar wordt. Bij SonyStyle.nl hebben ze geen flauw idee wat de toekomstplannen zijn, vandaar dat je dat soort antwoorden krijgt. Ik zou er niet van opzien als hij daar binnenkort ook staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stiggy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:09:
Je kan hem ook met Nederlands toetsenbord krijgen daar. Zien jullie een goede reden om hem niet te bestellen daar?
Nee. Doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik ben echt aan het twijfelen tussen óf wachten of de FW11J beschikbaar komt, of de FW11S kopen. FW11S heeft Dual-Lamp, Blu-Ray ReWriter, 300 GB 4200 RPM en ATI Radeon 3470.
FW11J heeft Dual Lamp, Blu-Ray Read, 250 GB 5400 RPM en ATI Radeon 3650.
Wat is beter? Wachten op de FW11J? Of de FW11S halen? De FW11S is €100,- duurder dan de FW11J (als die uit gaat komen in NL iig). Ik wil een laptop, nu! Maar de 4200 RPM schijf op de FW11S bevalt me niet, en ik heb het geld (nog) niet om te upgraden naar een 7200 RPM schijf.. iemand een suggestie voor mij?

De FW11S kost in nederland ong. 1350 euro, de FW11J kost bij notebook.de incl. Nederlands toetsenbord en verzendkosten ook ongeveer zoveel. Kan ik dan beter de FW11J bestellen? Krijg ik dan een Duits OS? En hoe zit het met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb ze een mailtje gestuurd met wat aanvullende vragen over de HDD (bij de detailed info staat dat het een 4200rpm is ipv 5400), hoe het nou zit met dat Nederlands toetsenbord (zouden ze dat er zelf inklussen?), garantie, etc.

Ik zou liever ergens in Nederland bestellen, maar wil ook niet nog heeeeel lang gaan wachten. ff de reactie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
kthxbye schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:48:
Ik ben echt aan het twijfelen tussen óf wachten of de FW11J beschikbaar komt, of de FW11S kopen.
Join the club! :D
Ik wil echt de ATI Radeon 3650 om af en toe een een spelletje te doen. En ik verwacht niet dat ik veel Blue-Ray schijfjes wil branden (media is nog heel duur en ik brand nu ook zelden DVD's). Voor mij is de FW11J dus beter. Of de ZU, maar die is erg duur, en eigenlijk zit ik niet op die snellere proc. te wachten, die verbruikt veel te veel. Ik heb zo'n gevoel dat de accuduur daarvan nog wel eens ernstig tegen kan vallen (meer dan de 10 min. korter dan die van de S en J) en dat ze er een 4200rmp inzetten om de accu nog een beetje te ontlasten? :?

Nederlandse shops (en Sony): schiet eens op met die J! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Stiggy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:49:
Ik heb ze een mailtje gestuurd met wat aanvullende vragen over de HDD (bij de detailed info staat dat het een 4200rpm is ipv 5400), hoe het nou zit met dat Nederlands toetsenbord (zouden ze dat er zelf inklussen?), garantie, etc.

Ik zou liever ergens in Nederland bestellen, maar wil ook niet nog heeeeel lang gaan wachten. ff de reactie afwachten.
Haha :) Ik heb ze ook zojuist gemailed of ze er een US International layout toetsenbord in konden zetten, een Nederlands toetsenbord spreekt mij helemaal niet aan. Garantie ben ik vergeten te vragen maar doe jij gelukkig al. Die 4200 rpm heb ik over het hoofd gezien, maar inderdaad! Als dat zo is bestel ik hem zeker niet bij notebook.de!

-edit- checken jullie trouwens ook elke dag www.sonystyle.nl of de FW11J er al bij staat? :+

[ Voor 5% gewijzigd door honmashinsei op 29-08-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
kthxbye schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:10:
-edit- checken jullie trouwens ook elke dag www.sonystyle.nl of de FW11J er al bij staat? :+
Meerdere malen per dag! En ook op sonystyle.de (om te kijken of hij daar nu op voorraad is) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Die 4200 rpm heb ik over het hoofd gezien, maar inderdaad! Als dat zo is bestel ik hem zeker niet bij notebook.de!
Voor 117 euro heb je een 320GB 7K320. Zet die Fujitsu in een externe behuizing en je hebt een mooie portable HDD erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 29-08-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Heb net SonyStyle gebeld en de "allervriendelijkste" meneer aan de telefoon (NOT!) vertelde me dat hij "zeer snel" gaat komen! Geloof er niet zo veel van want hij kapte me echt al af terwijl ik de vraag stelde en vroeg ook "U heeft al eerder gebeld, meneer?". Hij had het over enkele dagen maar kon geen exacte datum noemen... nouja, stel hij heeft wel gelijk dan zou dat superchill zijn!!
Philflow schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:58:
[...]

Voor 117 euro heb je een 320GB 7K320. Zet die Fujitsu in een externe behuizing en je hebt een mooie portable HDD erbij.
Welke externe behuizing raad jij aan? Ik heb al een externe HD hier staan, eentje erbij wordt ook zo rommelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:26:
Welke externe behuizing raad jij aan?
Maakt in principe weinig uit. 2.5" SATA: Zoiets is lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Maakt in principe weinig uit. 2.5" SATA: Zoiets is lekker goedkoop.
Hallo, Jij hebt me op een geweldig idee gebracht, als je een harde schijf en een omhuizing koopt kom je goedkoper uit dan asl je een externe hd koopt. maar ik heb een vraagje, ik zou graag deze harddisk kopen http://www.azerty.nl/prod...26038/deskstar-7k160.html , maar ik weet niet juist hoe groot de behuizing moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nou dat is een 3.5" schijf zo te zien aan de benaming deskstar.

Trouwens soms zijn schijf in de behuizing heel goedkoop. Bij Parardigit haal je een 2.5" 320GB voor 69,- link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:31:
@Rctworld
Als je de Dubbele Lamp denkt nodig te hebben zou ik misschien wachten, als je toch nog de wat zwaardere games wilt gaan spelen zeker! En anders gewoon de M joh :) Zeker de S niet meer en de ZU is eigenlijk te duur als je de brander niet nodig hebt. (Ten opzichte van de komende J heb ik dit op gebaseerd dan he :)) EN wanneer die komt? Niemand die het weet. Misschien wachten ze nog wel een tijd om eerst zoveel mogelijk S/ZU te verkopen. Die zullen na de J maar weinig verkocht worden lijkt me.

@Vadroni
Ik kwam de zelfde FW, met wit toetsenbord, tegen toen op naar spyshots enzo zat te zoeken. Dus misschien hebben ze gewoon gekozen voor de zwarte. Maar het witte toetsenbord zal vast en zeker ook wel los te kopen zijn (w/s van derde).

@michaelvo
Thanks voor de info van FSX! Met die vraag zat ik al een tijd!

Nu nog even zelf een vraag, WAAROM IS ME IE7 ZO SLOOM!? Het is abnormaal hoe lang ik moet wachten tot dat hij een tabblad heeft geopend of nieuw venster etc.
Waarom gebruik je geen Mozilla firefox http://www.mozilla.com/en-US/, is veel mooier qua design,en je hebt ook de vele add-ons , dat zijn allemaal progjes die je kan downloaden om je firefox te personaliseren. https://addons.mozilla.org/nl/firefox/ en zeer gemakkelijk in gebruik met de werkbalk waar je al je favoriete koppelingen op kan zetten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Blutooth op de FW ook A2DP heeft ?
zodat die met zo iets kan werken: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
[...]
Ik heb ze ook zojuist gemailed...
Heb jij wel een reactie gekregen? Ik helemaal niets. Daarmee groeit mijn enthousiasme om bij ze te kopen nou niet echt zal ik maar zeggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiggy schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:01:
[...]

Heb jij wel een reactie gekregen? Ik helemaal niets. Daarmee groeit mijn enthousiasme om bij ze te kopen nou niet echt zal ik maar zeggen. :(
Heb ook geen enkele reactie gekregen op het mailbericht via de contactpagina. Het lijkt wel of die er meer voor de show is dan iets anders. :|

Toch een kwalijke zaak voor een dergelijk bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Tja. Bij SonyStyle krijg je ook hele rare (slecht gespelde) en er niet toe doende antwoorden. Bij HP kreeg ik ook gewoon geen antwoord. Vreemd hoor, alsof ze geen laptops willen verkopen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:34:
Weet iemand of de Blutooth op de FW ook A2DP heeft ?
zodat die met zo iets kan werken: link
Dat zal vast wel werken, ik heb zelf een Philips SHB9000 http://www.shop.philips.n...00035/cl/?s_kwcid=shb9000|1445761838 die met veel laptops werkt. Het is meer een issue bij telefoons dan bij nieuwe laptops. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Een echte aanrader trouwens die SHB9000!

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-09-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Sonystyle.nl naait de boel trouwens ook volop...
Notebook VGN-FW11M + Bluetooth-headset, DR-BT22
Met Bluetooth-headset!
1.320,00 €

Sonystyle.de:
Notebook VGN-FW11M + Bluetooth Headset, DR-BT22
Bluetooth Headset zum halbem Preis!
1.164,00 €

8)7

als ie deze week niet in NL komt ga ik misschien wel de J vanaf notebook.de bestellen. Als ze nou eens reageren op mijn mail? Hoe zit het met garantie? En werkt dat Nederlandse toetsenbord gewoon prima of zijn het gewoon Nederlandse toetsen op een Duitse layout?

[ Voor 30% gewijzigd door honmashinsei op 01-09-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat soms mijn Wireless uitvalt? Dus ook dat lampje valt dan gewoon helemaal uit en moet ik hem opnieuw opstarten, en dan is 't nog de vraag of het lampje dan aanblijft!

Ook kan ik bijvoorbeeld op een site zoals www.sunweb.nl (was toevallig aant kijken voor een vakantie) als ik op een hotel klik en dan naar de foto's ga, die grote foto's niet bekijken, ik zie alleen de kleine thumbnails boven langs.. weet iemand waar dit aan ligt? want dit had ik 1st niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:08:
Weet iemand hoe het kan dat soms mijn Wireless uitvalt? Dus ook dat lampje valt dan gewoon helemaal uit en moet ik hem opnieuw opstarten, en dan is 't nog de vraag of het lampje dan aanblijft!
dit probleem heb ik dus ook, en had ik ook met me sony CR.
maar bij mij gebeurde dat alleen bij een vriend van die heel slecht wireless internet thuis heeft.
zat denk ik veel storings signalen daar in de buurt en moest steeds opnieuw connecten...
dus denk dat die daar gek van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Stiggy schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:55:
Heeft er al iemand ervaring met de batterijduur van de S tijdens 'normaal' gebruik? (beetje surfen, tekstverwerken, media player & virusscan op de achtergrond) etc. Wijkt dit veel af van de spec (140 min) en wat is jullie verwachting dat hier van overblijft aan 'echte duur' naar een jaartje gemiddeld gebruik? Ergens tussen een 60 en 100 min?

De specs geven een even lange duur voor de S (dubbele lamp) als voor de M en E, maar in dit topic werd gesproken van een verwachting van een half uurtje minder?

(Ik ben eigenlijk op zoek naar een design laptop met hoge resolutie scherm (16-17"). De FW series komt er het dichtste bij, maar ik vind die accuduur van 140 min al een beetje beperkt en jammer van die HD 3470. De nieuwe DV7 serie van HP was mijn andere alternatief maar nu ziet het er naar uit dat de Nederlandse versies niet het 1680x1050 scherm hebben. Damn! In the USA kunnen ze zo'n ding tenminste zelf configureren :( )
Indien je bij HP graag een 1680x1050 scherm wil hebben kijk dan eens bij de zakelijke 17" notebooks bv de HP Compaq 8710p.
Deze zijn oerdegelijk, hebben een prachtscherm, uitstekende batterij en de case zelf heeft geen pianolak, waarop je steeds je vingerafdrukken op zie staan, enz.. :)
Ik ben zelf al een tijdje deze HP Compaq 8710p notebook aan het vegelijken met een Asus M70
Waarschijnlijk zal het de HP worden vanwege het zeer goede scherm, lange batterijduur, bouwkwaliteit en garantie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik vind het uiterlijk ook belangrijk ('t wordt meer een hebbedingetje dan een werkpaard) en ik vind de Asus M70 en HP Compaq 8710p niet zo heel mooi. De 8710p is ook meer een zakelijke notebook. Op notebookcheck staat een test: wel een stoere accuduur (tussen 2 en 6 uur!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
kthxbye schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:07:
Sonystyle.nl naait de boel trouwens ook volop...

[...]

1.320,00 €

Sonystyle.de:

[...]

1.164,00 €

8)7

als ie deze week niet in NL komt ga ik misschien wel de J vanaf notebook.de bestellen. Als ze nou eens reageren op mijn mail? Hoe zit het met garantie? En werkt dat Nederlandse toetsenbord gewoon prima of zijn het gewoon Nederlandse toetsen op een Duitse layout?
Prijzen kunnen verschillen, maar dit is nogal fors ja. Maar is elektronica in Duitsland niet altijd wat goedkoper? Beter vergelijken met Nederlandse prijzen. De VGNFW11S:
SonyStyle.nl: €1.499,00
Zercom: € 1.377,30 (OBCS zelfs € 1365.43)
Oke, je hebt gelijk, we worden genaaid! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben toch meer geld dan die duitsers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stiggy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:43:
[...]

Prijzen kunnen verschillen, maar dit is nogal fors ja. Maar is elektronica in Duitsland niet altijd wat goedkoper? Beter vergelijken met Nederlandse prijzen.
Meestal zijn notebooks in Nederland goedkoper dan in Duitsland:
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW11E
http://geizhals.at/deutschland/a351408.html
Bij andere merken zijn de verschillen vaak groter:
pricewatch: Acer Aspire 5930-734G32MN
http://geizhals.at/deutschland/a357164.html

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 02-09-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:04:
[...]
Meestal zijn notebooks in Nederland goedkoper dan in Duitsland:
Dan worden we helemaal genaaid door SonyStyle.nl! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Stiggy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:31:
Ik vind het uiterlijk ook belangrijk ('t wordt meer een hebbedingetje dan een werkpaard) en ik vind de Asus M70 en HP Compaq 8710p niet zo heel mooi. De 8710p is ook meer een zakelijke notebook. Op notebookcheck staat een test: wel een stoere accuduur (tussen 2 en 6 uur!).
De test op notebookcheck had ik intussen er al op nagelezen.

Ik heb liever een stoere, betrouwbare en goede notebook, dan een mooi ogende notebook.
Er zijn tegenwoordig veel notebooks in pianolak uitvoering, wat vindt ik dit vervelend om steeds je eigen vingerafdrukken, enz.. er af te poetsen.

Geef mij maar de behuizing in een matte zwarte uitvoering :9~
Deze kan teminste tegen een stootje en het transport, waarvoor een notebook in de 1ste plaats is voor bedoeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 02-09-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:27:

Geef mij maar de behuizing in een matte zwarte uitvoering :9~
Deze kan teminste tegen een stootje en het transport, waarvoor een notebook in de 1ste plaats is voor bedoeld :)
jij gebruikt dus ook nog de nokia 3310 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Vanmiddag gebeld met sonystyle en de meneer daar vertelde mij dat de FW11J zeer waarschijnlijk niet in Nederland uit gaat komen. Elk land heeft verschillende modellen, waardoor je deze wel kan bestellen uit Duitsland bijv. maar ze er geen Nederlands toetsenbord in kunnen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:20:
Elk land heeft verschillende modellen, waardoor je deze wel kan bestellen uit Duitsland bijv. maar ze er geen Nederlands toetsenbord in kunnen zetten!
Jawel toch bij Notebook.de kunnen ze er wel nederlands of engels toetsenbord inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik bedoelde via Sony zelf. Ik wil echter een US International keyboard layout, en heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag van notebook.de. Hoe zit het met garantie als je em daar bestelt, weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
Welke chipset zit in deze laptop? Daar kan ook nog een beperking inzitten m.b.t. geheugen adressering. Dan kan je nog zo leuk een 64-bits os hebben. Als de chipset maar 32bits kan adresseren (dit probleem heb ik dus bij mijn toshiba a100-683 /Intel 945PM Express ) dan heb je dus nog steeds max 3/3,2gb...

//edit, ah Intel PM965, dus wel 4gb als max. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Giant87 op 02-09-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:20:
Vanmiddag gebeld met sonystyle en de meneer daar vertelde mij dat de FW11J zeer waarschijnlijk niet in Nederland uit gaat komen. Elk land heeft verschillende modellen, waardoor je deze wel kan bestellen uit Duitsland bijv. maar ze er geen Nederlands toetsenbord in kunnen zetten!
Ik geloof daar echt helemaal niets van. :O

Waarom hebben die ander landen dan allemaal dezelfde modellen als wij hier en daarnaast ook nog extra modellen? Dat verhaal zou alleen plausibel zijn als elk land hun eigen uitvoeringen of modellen had (dus met andere letters en andere configuraties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:51:
[...]

jij gebruikt dus ook nog de nokia 3310 :9
Wat is Nokia :?

Neen ik gebruik al jaren Samsung :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:40:
Hoe zit het met garantie als je em daar bestelt, weet jij dat?
Dan heb je garantie in Duitsland, tenzij je er VOS (49,-) bij besteld. Als je garantie in Duitsland hebt betekent dat dat je hem naar Duitsland moet opsturen als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Philflow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:10:
[...]

Dan heb je garantie in Duitsland, tenzij je er VOS (49,-) bij besteld. Als je garantie in Duitsland hebt betekent dat dat je hem naar Duitsland moet opsturen als er iets mis is.
Geen optie voor mij dus. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:34:
[...]
Geen optie voor mij dus. Helaas.
Dan geen Vaio FW-J voor jou. Helaas ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 02-09-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Philflow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:49:
[...]

Dan geen Vaio FW-J voor jou. Helaas ;)
Als er een US international toetsenbord op kan wil ik er wel over nadenken. Die staat echter niet tussen de opties en ze reageren niet op mails. :( Zal ik dan maar de FW11S halen? Dan ben ik wel weer 120 euro kwijt voor een nieuwe 7200 RPM hd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maarja die HD zet je lekker in een externe behuizing en dat is toch verdomd handig voor backups etc. Als je de extra GPU power niet echt nodig hebt is de S een mooie oplossing.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 02-09-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Philflow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:10:
Maarja die HD zet je lekker in een externe behuizing en dat is toch verdomd handig voor backups etc. Als je de extra GPU power niet echt nodig hebt is de S een mooie oplossing.
Ik heb echter wel al een externe HD, en daarmee zijn dus al mijn USB aansluitingen bezet. (2 externe HD's, 1 draadloze muis). Zou hem kunnen gebruiken als backup schijf inderdaad of als storage (backup) voor muziek en films. Heb je nog een tip voor het beste backupprogramma?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.