[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:46:
[...]

kan ik jammer genoeg niet .. men beeldscherm van men laptop kan ik niet uitschakelen .. of bedoelde je iets anders ?

de laatste driver van ati catalyst is trouwens geinstalleerd ..
Ja dat bedoelde ik, want dat probleem had ik ook gehad met een beamer. Bij mij heb je dus 3 keuzes: LCD / LCD + extern / extern

Hoe schakel je tussen de opties? Met de software v.d. laptop / configuratiescherm of via ati catalyst?

Zal plug & play moeten zijn |:(

[ Voor 3% gewijzigd door thek op 06-08-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via configuratie en via ati catalyst ...
heb zonet ook eens een driver afgehaald van de 940MW , zonder resultaat :(

hij detecteert hem, ziet hem , en je kan er met je muis naar toe gaan .. maar gwn zwart beeld ff :s
mss men oude monitor ( crt scherm eens proberen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook mss nog het volgende probleem : ik moet telkens het ati kleurbeheer in de catalyst control center weer activeren bij een restart ..
ook weeral zoiets waar ik gek van wordt ..

oh ja .. en hoe in godsnaam werkt die AV knop ? dacht dat er dan een op LINUX gebaseerd mediacenter opstarte ? niks is minder maar , men laptop reageert er niet eens op .. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k , men oude beeldscherm werkt wel ... dit is vreemd .. :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss is er gwn iets vreemd aan de hand met dit samsung scherm :p , wie weet is dat de reden dat men hp kapot is gegaan .. of is dit mss te ver gezocht ? want nu ik er bij nadenk ... toen had ik soms nogal eens last van flikkerende lijnen op men 2 schermen ... mmmmm :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:25:
mss is er gwn iets vreemd aan de hand met dit samsung scherm :p , wie weet is dat de reden dat men hp kapot is gegaan .. of is dit mss te ver gezocht ? want nu ik er bij nadenk ... toen had ik soms nogal eens last van flikkerende lijnen op men 2 schermen ... mmmmm :s
"mss eens hulp van hogeraf inschakelen ? maar wie zou ik in dit geval moeten contacteren ? sony, amd (ati) of samsung ?"

Sony: werkt wel op een ander scherm
ATI: nieuwste drivers

Dan blijft idd alleen Samsung over. Wellicht kun je op een "beeldscherm forum" iets hierover vinden, er zullen ongetwijfeld meer mensen last van hebben lijkt me. Al hoewel bij Sony is het ook te proberen waard, ze hebben een zeer goede ticketsysteem. Suc9 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door thek op 06-08-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zal dan toch voor morgen zijn :d ben het prutsen nu wel ff beu :d toch in ieder geval bedankt voor alle hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen welk merk RAM geheugen in de Sony Vaio's zit? Een verkoper vertelde me daarstraks dat er een merk in zat dat beter presteerde dan bijvoorbeeld Kingston, maar ik ben het merk vergeten, en ik kan het zo snel niet vinden op deze website en google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:47:
Kan iemand mij vertellen welk merk RAM geheugen in de Sony Vaio's zit? Een verkoper vertelde me daarstraks dat er een merk in zat dat beter presteerde dan bijvoorbeeld Kingston, maar ik ben het merk vergeten, en ik kan het zo snel niet vinden op deze website en google.
dit kon ik vinden over het geheugen..

Geheugenmodule van 1 GB, VGPMM1GD.AE
Artikelnummer: VGPMM1GD.AE
• Geheugenmodule van 1 GB - DDR2 - 800 MHz
• Geschikt voor series SR*, FW* en BZ*
• Sony garandeert de compatibiliteit, geheugen wordt ondersteund door VAIO Link.
99,00 €

http://vaio.sony.nl/view/...&category=VN+FW+Series#w4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:47:
Kan iemand mij vertellen welk merk RAM geheugen in de Sony Vaio's zit? Een verkoper vertelde me daarstraks dat er een merk in zat dat beter presteerde dan bijvoorbeeld Kingston,
Klinkt een beetje als een verkoop verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was iets van hyron oid. Het begon iig met een H, en het was geen hypertec. Nu ben ik niet direct geinteresseerd in die laptop, maar was benieuwd wat er nu waar van het verhaal was. Het had iets met overclocken te maken. Tevens kon de ongebruikte RAM als buffer worden gebruikt.

Het gaat overigens niet om de FW, maar de CR versie. Maar ik vermoed dat alle recente Sony Vaio's hetzelfde merk RAM geheugen zullen bevatten.

De laptop waarover hij het had was de VGN-CR31S/W

Ik ben echter meer geinteresseerd in de nieuwere VGN-CR41S/W. Deze heeft als verschil 1 gig meer RAM en een iets grotere harde schijf. Prijs scheelt een euro of 70.

Het enige nadeel wat ik vind bij deze laptops is de videokaart. De ATI® Mobility™ Radeon® X2300, 128MB geheugen. Is dat niet wat karig? Ik ben niet van plan er veel games op te spelen, maar zo nu en dan is toch wel eens leuk. Dan lijkt me deze videokaart toch wat aan de slome kant

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:02:De ATI® Mobility™ Radeon® X2300, 128MB geheugen. Is dat niet wat karig?
Klopt helemaal. Ongeschikt voor de zwaardere spellen.
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:02:

Het enige nadeel wat ik vind bij deze laptops is de videokaart. De ATI® Mobility™ Radeon® X2300, 128MB geheugen. Is dat niet wat karig? Ik ben niet van plan er veel games op te spelen, maar zo nu en dan is toch wel eens leuk. Dan lijkt me deze videokaart toch wat aan de slome kant
ik heb deze laptop ook gehad. (2gb intern geheugen)(X2300)(160GB)
ik kon er maar net games op spelen, command & conqer kan's wrath moest alles op zijn laagst.
wat ik raar vond bij beeldscherm adaptor stond maar 64mb geheugen

en na een half jaar gebruiken ging die accu minder 1,5 uur mee..
1 uur op hoge prestaties

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Net ook een Vaio FW ZU gehaald bij Computerpirates (was de laatste)

Ben atm alle crapware en me eigen apps en games aan het installeren.

Opzich is de laptop best groot als je hem alleen laat staan door het brede scherm. Maar als je um naast een 15 inch of 17 inch laptop zet zie je toch dat ie helemaal niet zo groot is en dat het er precies tussenin zit

De bouwkwaliteit is super. Hoewel het grotendeels plastic is vind ik dit niet opvallen zoals bij bijv eenAcer laptop. het Chassis van het LCD scherm is aan de buitenkant van Magnesium. Ik vind het persoonlijk toch anders voelen dan plastic zoals sommigen zeggen en vind het best mooi. Het toetsenbord tikt erg lekker, niet te veel geluid en dat de toetsen uitgespaced zijn zorgt ervoor dat je niet telkens 2 letters tegelijk aanslaat.
Het HiColor Xbrite (of hoe het ook heet) met ziet er waanzinnig uit en op max brightness is mijn Samsung 206BW er niks bij!

Tot nu toe ben ik er erg blij mee.

Als jullie vragen hebben over hoe bijv een game zoals CoD4 runnen aangezien er niet veel info is over de HD 3650 op bij Youtube ofzo, zeg het dan ff en dan post ik wel wat benchmarks etc.

EDIT: ff wat uitgebrijder.

[ Voor 25% gewijzigd door Sonicfury op 08-08-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik heb mijn FW11ZU ook binnen 8)

Eerste impressie:
- Bouwkwaliteit is prima en hij ziet er super uit
- Double lamp scherm ziet er echt geweldig uit
- Toetsenbord tikt fijn
- Veel Sony crapware
- Harde schijf had sneller gekund (4200rpm), maar ik ga er van 't weekend zelf een WD 7200rpm schijf inzetten.

De windows performance index is als volgt:
- Processor 5,4
- Memory 5,9
- Graphics 5,9
- Gaming graphics 5,1
- Hard disk 4,5

Eindscore: 4,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee hoe je het piepje kan uitschakelen dat je hoort als je op de media-knoppen boven het toetsenbord drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robpol schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:40:

De windows performance index is als volgt:
- Processor 5,4
- Memory 5,9
- Graphics 5,9
- Gaming graphics 5,1
- Hard disk 4,5

Eindscore: 4,5
ruilen tegen mijn FW-M met als eindscore 4,7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net bij de Mediamarkt (in Eindhoven) en daar viel me iets op: ze hadden daar een FW11M staan, met daarop een (volgens mij originele Sony) sticker dat deze een LCD scherm met twee lampen had. Volgens mij klopt dat niet met de specs van Sony zelf (die geven namelijk aan dat er een 'gewoon' X-Black scherm in zit). Ik heb voor de zekerheid nog een keer gekeken, en het ging écht om een M, en niet om een S model.

Iemand enige idee hoe het nou zit met die twee modellen? Ik wilde voor de S gaan vanwege het scherm, maar als dat ook in de M zit, dan scheelt dat toch weer wat euro's.

(Overigens stond hij daar te koop voor 1299,- wat 100 euro meer is dan de adviesprijs ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dit is trouwens al eerder aan bod gekomen en de uitkomst was dat de M echt geen dubbele lamp heeft. Verkeerde sticker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sticker zit er inderdaad op,
maar kijk goed. er staat een sterretje achter de tekst van de dubble lamp, en onder op die sticker in het klein staat dat sterretje met de uitleg: alleen op geselecteerde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Laatst online: 09-09 23:20
Heb zojuist een clean install uitgevoerd van Vista. Alles werkt prima...heb met Driver genius al mn drivers gebackupt en daarna weer alles netjes geïnstalleerd. Dan ben ik mooi van al die Sony rotzooi af. Alleen welke programma's van het utility package moet ik installeren zodat de FN toetsen het weer doen? en in welke volgorde? Ik heb een FZ gehad en ik wil alleen maar het contrast en beeldscherm kunnen instellen. Wat moet ik hiervoor installeren zonder al te veel onnodige extra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Jippo00 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:58:
Heb zojuist een clean install uitgevoerd van Vista. Alles werkt prima...heb met Driver genius al mn drivers gebackupt en daarna weer alles netjes geïnstalleerd. Dan ben ik mooi van al die Sony rotzooi af. Alleen welke programma's van het utility package moet ik installeren zodat de FN toetsen het weer doen? en in welke volgorde? Ik heb een FZ gehad en ik wil alleen maar het contrast en beeldscherm kunnen instellen. Wat moet ik hiervoor installeren zonder al te veel onnodige extra's?
Geen idee welke, maar ik mag hopen dat de volgorde niet uit maakt. Overigens kun je alle drivers ook gewoon van de Sony website downloaden.

Maandag krijg ik m'n WD3200BEKT schijf binnen, dus dan ga ik ook een clean install doen (Vista 64-bit). Misschien dat ik dan meer weet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
RobPol, als je hem openmaakt zou je gelijk even kunnen kijken of de GPU een MXM formaat heeft (upgradable dus of niet) ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Sonicfury schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:45:
RobPol, als je hem openmaakt zou je gelijk even kunnen kijken of de GPU een MXM formaat heeft (upgradable dus of niet) ?

Thanks
Volgens mij doet Sony niet aan MXM. Zie ook http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=86864 Maar ik zal het in ieder geval even checken.

[ Voor 6% gewijzigd door Spollie op 09-08-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Wat voor type hardeschrijf zit er in de FW11ZU? SATA150/SATA II/SATA 300 of maakt het niet uit welke je erin plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
robpol schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:00:
[...]

Volgens mij doet Sony niet aan MXM. Zie ook http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=86864 Maar ik zal het in ieder geval even checken.
Ik weet het de kans is heel klein. Maar aangezien dit montevina is vroeg ik het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:34:
heeft iemand enig idee hoe je het piepje kan uitschakelen dat je hoort als je op de media-knoppen boven het toetsenbord drukt?
Bij de FZ is dit een .wav file dat je kunt hernoemen of verwijderen. Ik neem aan dat dat bij de FW hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er ook iemand met een fw eens de AV knop testen, want tot nu toe kan ik er niks mee aanvangen :s

oh ja, over mijn externe monitor , heb zowel bericht naar ati en samsung gedaan en bij ati zeiden ze dat ze er geen weet van hadden en dat het probleem wrs bij de samsung monitor lag aangezien andere monitors het wel deden, ...
nu wat kreeg ik van samsung .. dat het niet aan het scherm zelf lag , maar dat het wrs iets scheelde met men instellingen van men screen setup ( in het ati catalyst control center )
dus ja , nu ga ik omdat ze allebei dus men probleem niet verder willen onderzoeken eens naar een mediamarkt met men laptop met de vraag of ik daar wat schermen zou kunnen testen , hopelijk staat die samsung die ik heb daar nog tentoongesteld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

thek schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:54:
Wat voor type hardeschrijf zit er in de FW11ZU? SATA150/SATA II/SATA 300 of maakt het niet uit welke je erin plaatst?
Maakt niet uit zolang het maar 2.5" SATA is.De standaard drive is een 4200rpm Fujitsu volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste geïnteresseerden,
Zoals zovelen ben ik opzoek naar een nieuwe laptop, mijn oog was in eerste instantie gevallen voor de Acer 6920G-834G32BN. Dit omdat hij alleszins redelijke specs. heeft. nu ben ik echter via een forum terecht gekomen bij de Sony Vaio FW-11M. Ik weet het niet meer, welke is nou beter? het verschil in prijs maakt mij opzich niet veel uit, ik wil gewoon de beste hebben...

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat wil je er mee doen? gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:57
Heeft er al iemand ervaring met de batterijduur van de S tijdens 'normaal' gebruik? (beetje surfen, tekstverwerken, media player & virusscan op de achtergrond) etc. Wijkt dit veel af van de spec (140 min) en wat is jullie verwachting dat hier van overblijft aan 'echte duur' naar een jaartje gemiddeld gebruik? Ergens tussen een 60 en 100 min?

De specs geven een even lange duur voor de S (dubbele lamp) als voor de M en E, maar in dit topic werd gesproken van een verwachting van een half uurtje minder?

(Ik ben eigenlijk op zoek naar een design laptop met hoge resolutie scherm (16-17"). De FW series komt er het dichtste bij, maar ik vind die accuduur van 140 min al een beetje beperkt en jammer van die HD 3470. De nieuwe DV7 serie van HP was mijn andere alternatief maar nu ziet het er naar uit dat de Nederlandse versies niet het 1680x1050 scherm hebben. Damn! In the USA kunnen ze zo'n ding tenminste zelf configureren :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

2 uur en 40 minuten hier: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4524
En dat is met een 2.53Ghz CPU en dubbel lamp. Prima score lijkt mij. Met undervolten van je CPU en downclocken van je GPU kun je dat nog verbeteren.

Je zou nog kunnen denken aan de 9 cell battery. Of aan een Macbook Pro...

Ook vreemd dat er hier in Nederland geen modellen zijn met Intel X4500. Die presteren een stuk beter qua accu duur.

[ Voor 82% gewijzigd door Philflow op 10-08-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:52:
Je zou nog kunnen denken aan de 9 cell battery. Of aan een Macbook Pro...
9 cells batterijtje erbij zou fijn zijn denk ik. But damn! € 249,00 ?? :(

Mmh, net op de uk site gezien: VGN-FW11ZU. Die heeft een HD 3470! Waarom krijgen wij die niet? Ik begin behoorlijk genoeg te krijgen van die uitgeklede selecties hier in Nederland.

Macbook Pro was eigenlijk ook wat ik wou. Maar een 17" met 1920x1200 scherm, 4GB en 7200rpm schijfje ben je €2800 eurotjes verder. Dat wordt me echt te gek. Jammer want ik had graag een dual boot van gemaakt zodat ik ook eens wat met OSX kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om hem te gebruiken als studenten laptop. Welke is dan het beste? Ik heb me laten vertellen dat Sony qua bouwkwaliteit de beste is(slijt niet, gaat niet snel kapot).

Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Onno_Willems schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:44:
[...]

9 cells batterijtje erbij zou fijn zijn denk ik. But damn! € 249,00 ?? :(

Mmh, net op de uk site gezien: VGN-FW11ZU. Die heeft een HD 3470! Waarom krijgen wij die niet? Ik begin behoorlijk genoeg te krijgen van die uitgeklede selecties hier in Nederland.

Macbook Pro was eigenlijk ook wat ik wou. Maar een 17" met 1920x1200 scherm, 4GB en 7200rpm schijfje ben je €2800 eurotjes verder. Dat wordt me echt te gek. Jammer want ik had graag een dual boot van gemaakt zodat ik ook eens wat met OSX kon spelen.
De VGN-FW11ZU is ook in Nederland te krijgen. Ik heb hem sinds vrijdag, besteld op www.sonystyle.nl. Denk er wel aan dat je een Engelse versie krijgt (Engels toetsenbord, Engelse windows, etc.). Maar die Radeon HD3650 is toch wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
robpol schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:55:
De VGN-FW11ZU is ook in Nederland te krijgen. Ik heb hem sinds vrijdag, besteld op www.sonystyle.nl. Denk er wel aan dat je een Engelse versie krijgt (Engels toetsenbord, Engelse windows, etc.). Maar die Radeon HD3650 is toch wel een stuk beter.
Ooh! Dat had ik niet gezien. Ik kijk altijd op http://vaio.sony.nl en daar staat 'ie niet bij. Stevig prijsje wel! (zeker als je er ook zelf nog eens een fatsoenlijk hard diskje in moet stoppen).

Engelse Windows is juist wat ik wil, maar een engels toetsenbord. Is dat met een US-International layout of zitten er toetsen op rare plaatsen?

Jammer dat je niet zelf kan configureren trouwens, proc maakt me niet zo heel veel uit (>8500 is ok), Blue-Ray writer hoeft ook niet per se, maar een dubbel-lamps LCD wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Onno_Willems schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

Ooh! Dat had ik niet gezien. Ik kijk altijd op http://vaio.sony.nl en daar staat 'ie niet bij. Stevig prijsje wel! (zeker als je er ook zelf nog eens een fatsoenlijk hard diskje in moet stoppen).

Engelse Windows is juist wat ik wil, maar een engels toetsenbord. Is dat met een US-International layout of zitten er toetsen op rare plaatsen?

Jammer dat je niet zelf kan configureren trouwens, proc maakt me niet zo heel veel uit (>8500 is ok), Blue-Ray writer hoeft ook niet per se, maar een dubbel-lamps LCD wel.
Er zijn een paar verschillen op het toetsenbord.
- Boven de 2 zit een "
- Boven de 3 zit het Engelse pond teken
- De toetsen tussen de ; en de Enter zijn anders
- De toets naast de 1 is anders

Maar dit is waarschijnlijk ook op wikipedia op te zoeken. Ik heb er geen last van omdat ik 90% van de tijd toch met een extern toetsenbord werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
robpol schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:51:
[...]
Maar dit is waarschijnlijk ook op wikipedia op te zoeken.
Thx, ik heb ff gekeken. Lijkt me lichtjes irritant maar nog wel overheen te komen.

Maar... een extern toetsenbord met een 16" (toch best wel portable) notebook?

De VGN-FW11ZU heeft wel een dubbele lamp toch? (staat er op sony style weer niet bij).

Mmmh, de AR serie is ook wel heftig qua spec (en prijs :/ )

Thanks so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Onno_Willems schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:02:
[...]

Thx, ik heb ff gekeken. Lijkt me lichtjes irritant maar nog wel overheen te komen.

Maar... een extern toetsenbord met een 16" (toch best wel portable) notebook?

De VGN-FW11ZU heeft wel een dubbele lamp toch? (staat er op sony style weer niet bij).

Mmmh, de AR serie is ook wel heftig qua spec (en prijs :/ )

Thanks so far!
Thuis heb ik hem in een notebook standaard staan, anders moet ik de hele tijd omlaag kijken naar het scherm. Het is voor mij echt een desktop replacement. Er hangt dan ook een 5.1 set en een externe harde schijf aan.

Er zit inderdaad een dubbele lamp in het scherm, geeft super beeld!

AR-serie heb ik niet naar gekeken, te groot scherm voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
robpol schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:15:
[...]
Het is voor mij echt een desktop replacement.
Ah, voor mij wordt het meer een op-de-bank-voor-als-ik-niet-achter-bureau-wil-zitten notebook.

Ik heb nog ff een vraagje uit staan bij HP, want een dv7-1080ed is op de (voor mij interessante ) specs deze toch wel een stukkie beter dan de FW en maar 1198 eurotjes. Dat scheelt! Als dat scherm nou op een fatsoenlijke res geleverd kan worden dan liever de HP dan de Sony denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:46:
[...]
Ik ben van plan om hem te gebruiken als studenten laptop. Welke is dan het beste? Ik heb me laten vertellen dat Sony qua bouwkwaliteit de beste is(slijt niet, gaat niet snel kapot).
Ik vind Sony inderdaad beter dan Acer in bouwkwaliteit, afwerking, scherm en ook warmte management. Acer heeft de betere videokaart (beter voor gamen) en meer 'bang for the buck'.

Ik heb wel gehoord dat Acer vooruit is gegaan in bouwkwaliteit sinds de invoering van het Gemstone ontwerp. Of dit echt waar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
Philflow schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:52:
[...]

Ik vind Sony inderdaad beter dan Acer in bouwkwaliteit, afwerking, scherm en ook warmte management. Acer heeft de betere videokaart (beter voor gamen) en meer 'bang for the buck'.

Ik heb wel gehoord dat Acer vooruit is gegaan in bouwkwaliteit sinds de invoering van het Gemstone ontwerp. Of dit echt waar is weet ik niet.
3650 vs 9500M De een is beter bij de ene game en de andere bij de ander.

Volgens mij heeft Sony de 3650 wel lager geclocked dan reference dus dat is wel jammer. Tenzij 450 mhz normaal is.... bij notebook check staat 600 mhz namelijk. Ik snap niet waarom ze dit hebben gedaan want bij gamen word ie niet veel heter dan 55 - 60 graden (als je de Temp probe reading van AMD GPU Clock tool moet geloven). De laptop voelt ook totaal niet warm aan.
Met ATI tool is ie wel zonder veel moeite naar de 520 mhz te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sonicfury schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:33:
[...]
3650 vs 9500M De een is beter bij de ene game en de andere bij de ander.
Volgens mij hadden we het over de HD3470 en niet over de HD3650. Bobson was geinteresseerd in de M dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 10-08-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eerste instantie zat ik ook te denken aan de M, ik heb het bovenstaande stukje over de ZU ook aandachtig zitten te volgen en ben via de link terecht gekomen bij de FW-11S. Dit lijkt mij ook een interessante optie. Ik ben er nu nog niet uit, kan iemand mij concrete aanbevelingen doen? welke is nu het beste?

Danku.

Edit: heb de knoop doorgehakt en ben gegaan voor de FW-11M, ik laat weten of hij mij bevalt etc.

bedankt voor het beantwoorden vanmijn vragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfury
Philflow schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

Volgens mij hadden we het over de HD3470 en niet over de HD3650. Bobson was geinteresseerd in de M dacht ik.
Oh, My bad. Shorry! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfury op 10-08-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:25:
In eerste instantie zat ik ook te denken aan de M, ik heb het bovenstaande stukje over de ZU ook aandachtig zitten te volgen en ben via de link terecht gekomen bij de FW-11S. Dit lijkt mij ook een interessante optie. Ik ben er nu nog niet uit, kan iemand mij concrete aanbevelingen doen? welke is nu het beste?

Danku.

Edit: heb de knoop doorgehakt en ben gegaan voor de FW-11M, ik laat weten of hij mij bevalt etc.

bedankt voor het beantwoorden vanmijn vragen.
http://vaio.sony.nl/view/..._Cons&site=voe_nl_NL_cons (voor als meerdere mensen twijfelen, jij hebt namelijk al de stap genomen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal...

hier nog een trotse eigenaar van een FW11M. Ik moet zeggen dat ik het een perfecte laptop vind...en met xp erop al helemaal.
Maar ja..alleen de FN+F5/6 toetsen die ik redelijk interesant vind werken niet...maar dat is een geen minpunt voor de gehele pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik zit erg te twijfelen tussen de Dell XPS 1530 en de Vaio VGN-FW11M.

De Dell in de volgende configuratie:
Intel Core 2 Duo T8100
3GB DDR2
320GB (5400 RPM) / 250GB (7200 RPM)
GeForce 8600M GT
DVD+/-RW
Ik ben van plan om de laptop af en toe voor wat games te gebruiken (game niet vaak). Voornamelijk wil ik er films/series op kijken in HD kwaliteit, internetten, schoolwerk, en mijn muziekcollectie beheren.(downloaden, luisteren, etc.)

De videokaart van de Vaio is echt ondergeschikt aan die van de Dell, maar als ik kijk naar hoeveel ik op mijn desktop game, dan is dat erg weinig. In nieuwe games ben ik ook niet geïnteresseerd. Ik speel hooguit Half Life 2 wel eens, en oudere games.

Hoe is het met de backlight bleeding bij de Vaio? Op notebookreview.com stond er dat de Vaio daar last van had? Hoe is het kijken van films in HD kwaliteit op volledig scherm? Hoe zit het met het geluid van de speakers?

Bij de Dell krijg je meer waar voor je geld qua specificaties, maar een iets groter breedbeeldscherm spreekt mij zeker aan. Ook de duurzaamheid, het design en de kwaliteit van een Vaio is iets wat wel belangrijk voor me is. Is het een laptop die zeker nog 3 jaar mee kan? Is de Dell dat ook?

Verder ben ik niet van plan om de laptop heel vaak met me mee te nemen, hij zal vaker thuis staan en ik zal hem op de bank, in bed of op een tafel gebruiken. Is de Vaio daar een goede keus voor?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
kthxbye schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:57:
Hoe zit het met het geluid van de speakers?
Grappig; ik twijfel ook tussen deze (evt. de FW11ZU) en de HP DV7 serie. Waarvoor ik hem ga gebruiken: precies hetzelfde als jij! :*)

Volgens de review op notebookreview.com zijn de speakers van de FW serie niet erg goed. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om toch voor de DV7 serie te gaan, want die heeft een ingebouwde bas reflex poort en schijnt heel goed geluid te hebben.

De XPS is ook mooi maar ik vraag me af of daar niet heel binnenkort een Centrino 2 update voor komt (zou jammer zijn als je dan net besteld hebt) en bestellen zonder dat ik hem in het echt gezien heb... mhhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03

RnB

Waarom zit iedereen zo te pielen over het geluid van de laptopspeakers? Geen enkele laptopspeaker produceert goed geluid. Koop dan een goedkoop setje van 10 euro bij de pcboer en je hebt al veel beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:57:

Hoe is het met de backlight bleeding bij de Vaio? Op notebookreview.com stond er dat de Vaio daar last van had? Hoe is het kijken van films in HD kwaliteit op volledig scherm? Hoe zit het met het geluid van de speakers?
De Dell met 8600GT lijkt me leuk als je van een gokje houdt ;) Nvidia geruchten rondom de 8 serie zijn niet best.

Ik geloof trouwens dat NBR een vrij slecht Sony scherm te pakken had, kijk maar eens naar de review op Notebookjournal.de
RnB schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:24:
Waarom zit iedereen zo te pielen over het geluid van de laptopspeakers?
Omdat je tegenwoordig laptops kunt krijgen met redelijk goede speakers. Toshiba en HP DV7 geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 13-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Dat van die Centrino 2 wist ik niet van de XPS! Dat telt zeker ook mee.. ik ga denkik nog even afwachten, ik kan misschien via mijn werk met korting een Dell bestellen, zouden ze niet binnenkort met een nieuw model van de XPS 1530 komen? (Met LED?)

En waarom kunnen wij in Nederland onze Vaio niet zelf configureren? In Amerika kan dat wel! Daar kan je een High Colour screen erbij bestellen en meerdere zaken aanpassen. Is dit in Nederland op één of andere manier mogelijk? -edit- ik zie dat High Colour bij ons Double-Lamp heet.. helaas heb ik daar het geld niet voor :( Heb 1100 euro te besteden..

[ Voor 42% gewijzigd door honmashinsei op 13-08-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Centrino 2 voor XPS: ik weet het ook niet hoor.. maar het lijkt me te verwachten? Zou raar zijn als de top XPS reeks bij Centrino 1 blijft? Met LED zou uber cool zijn, dan ga ik daar zeker voor.

Ja, balen dat wij hier niet onze eigen Vaio kunnen configureren. Ik wil ook graag een double-lamp en een HD3650 ipv de HD3470. Blue-Ray writer hoeft voor mij niet, maar moet wel als je deze combinatie wilt (FW11ZU --> €1.699,- --> Auch...)

Bij HP hetzelfde. Amerikanen kunnen hem zelf samenstellen en wij niet (en daar baal ik van want een 17" dv7 met 1440x900 resolutie zoals die hier geleverd wordt vind ik te weinig. Op de Amerikaanse site kun je daar 1680x1050 voor kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:31:
Ik kan misschien via mijn werk met korting een Dell bestellen, zouden ze niet binnenkort met een nieuw model van de XPS 1530 komen? (Met LED?)
Dell komt volgens de geruchten met de 16" 1640. Datum ben ik even kwijt maar is te vinden op NBR.
kthxbye schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:31:
En waarom kunnen wij in Nederland onze Vaio niet zelf configureren?
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. De amerikanen kunnen niet eens een HD3650 krijgen. Als je ander geheugen en harddisk wil kun je dat toch veel beter zelf doen, is nog goedkoper ook.
Onno_Willems schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:49:
Bij HP hetzelfde. Amerikanen kunnen hem zelf samenstellen en wij niet (en daar baal ik van want een 17" dv7 met 1440x900 resolutie zoals die hier geleverd wordt vind ik te weinig. Op de Amerikaanse site kun je daar 1680x1050 voor kiezen).
Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Bij HP US kun je echt vette configs maken. Voor hele strakke prijzen. Als er dan ook nog eens 25% korting coupons in omloop zijn :9~

[ Voor 60% gewijzigd door Philflow op 13-08-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:59:
[...]
Dell komt volgens de geruchten met de 16" 1640. Datum ben ik even kwijt maar is te vinden op NBR.
Ik heb ff zitten zoeken. Geruchten zijn dat de XPS M1640 pas uitkomt op 23.09.2008.
Een concept (mwah) is hier te zien.
Een andere (veel mooiere) hier.

Als die laatste echt is... dan zou ik wel willen wachten als de specs en prijs oke zijn. Helaas heb ik hier weinig over kunnen vinden. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Stiggy op 13-08-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Philflow schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:26:
[...]
Omdat je tegenwoordig laptops kunt krijgen met redelijk goede speakers. Toshiba en HP DV7 geloof ik.
Daar moet je niet teveel van verwachten hoor. Oké, het is mss beter dan andere laptops, maar zoals ik al zei, voor een tientje heb je al veel betere speakers dan die ingebouwde troep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RnB schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:49:
[...]
Daar moet je niet teveel van verwachten hoor. Oké, het is mss beter dan andere laptops, maar zoals ik al zei, voor een tientje heb je al veel betere speakers dan die ingebouwde troep. ;)
Don't worry, Ik verwacht er niet teveel van. Ik wilde je alleen even uitleggen waarom er geklaagd word over de kwaliteit van de speakers van de FW.

Verwijderd

Ik heb hem trouwens gister voor het 1st in het echt gezien bij de mediamarkt, jaja beetje laat :p!.. maar ik vond hem raar uitzien, toen ik zo keek, leek het alsof het scherm (bovenklep dus) veel kleiner was dan dan het toetsenbord en touchpad (onderklep dus).. dat kan natuurlijk niet, maar zo vond ik het er wel uitzien.. de toetsen uit elkaar vond ik wel nice uitzien en lijkt me ook zeer handig!

Verwijderd

Dat gevoel van een kleiner scherm is normaal :P
Is gewoon omdat het scherm wegdraait achter de notebook en niet erboven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:57:
Dat gevoel van een kleiner scherm is normaal :P
Is gewoon omdat het scherm wegdraait achter de notebook en niet erboven.
aha dat zal het dan zijn geweest :P.. bij mijn FZ steekt ie er namelijk nog boven uit..

• honmashinsei
kun je wel goed blind typen op het toetsenbord? Aangezien de toetsen nu een stuk uit elkaar zitten??

Verwijderd

kthxbye schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:31:
kun je wel goed blind typen op het toetsenbord? Aangezien de toetsen nu een stuk uit elkaar zitten??
ja daar wen je naar een tijdje ook weer aan.. je weet waar de toetsen zitten, dus naar een tijdje wen je ook aan de afstandjes van de toetsen..

Verwijderd

heb ondertussen al een goeie week mijn vaio FW11M, ben er echt tevreden van.
Ook het scherm vind ik heel goed en scherp (single lamp)
En typen gaat ook vlot met die spaties ertussen, je maakt veel minder typ fouten
De laptop maakt niet veel lawaai en wordt nergens echt warm/heet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:46:
heb ondertussen al een goeie week mijn vaio FW11M, ben er echt tevreden van.
Ook het scherm vind ik heel goed en scherp (single lamp)
En typen gaat ook vlot met die spaties ertussen, je maakt veel minder typ fouten
De laptop maakt niet veel lawaai en wordt nergens echt warm/heet.
plaats nog eens wat goede scherpe foto's van alle kanten.. voorkant, zijkant, onderkant, dichtgeklapt, etc.

• Philflow

Philflow

Scherpe foto's van alle kanten staan ook hier:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4524

Verwijderd

Hier nog een paar "extra" scherpe ;)

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/8522/1217848482198rc8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/9443/1217848482195jg4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/2726/1217848482196si8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/5981/1217848482197xe6.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb bij de Media Markt ook flink lang zitten spelen met een FW (M). Wat mij opviel:
  1. De constructie viel mij erg tegen. Toch heel erg plastic (ook qua looks, hij is lang niet zo mooi als op de foto's) en het chasis kraakt aan alle kanten. Jammer, ik had een MacBook Pro-achtige kwaliteit verwacht en dat is het zeer zeker niet.
  2. Het enkel-lamps scherm viel me heel erg tegen. Er stond geen 'S' dus de dubbel-lamps heb ik niet kunnen zien. Wel stond er een AR serie met enkel- en dubbel lamp naast elkaar en daar wat het verschil levensgroot, dus misschien komt dat nog wel goed.
  3. Hij voelde behoorlijk traag aan. Browsen door de media library, plaatjes op het scherm tonen, etc. ging niet super snel. Misschien komt dit door alle bloat ware? Of de trage HDD?
  4. De speakertjes zijn inderdaad niets. Blikkerig en weinig volume.
Mmmmh, ik had mijn zinnen op een FW gezet, maar twijfel nu toch erg. Ik wou voor de ZU gaan, maar die komt op €1699,-. Dan heb je er nog een traag hard diskje inzitten, dus daar komt voor mij nog de prijs van een 7200rpm bij. Kom je rond de €1850,- uit. Dat steekt wel erg af tegen een HP DV7-1090ed (pricewatch: €1259,-) die toch een heel stuk beter in de specs zit en waarvan ik de bouwkwaliteit van het chasis een heel stuk beter aan vond voelen. Decisions, decisions..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiggy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:20:
Ik heb bij de Media Markt ook flink lang zitten spelen met een FW (M). Wat mij opviel:
  1. De constructie viel mij erg tegen. Toch heel erg plastic (ook qua looks, hij is lang niet zo mooi als op de foto's) en het chasis kraakt aan alle kanten. Jammer, ik had een MacBook Pro-achtige kwaliteit verwacht en dat is het zeer zeker niet.
  2. Het enkel-lamps scherm viel me heel erg tegen. Er stond geen 'S' dus de dubbel-lamps heb ik niet kunnen zien. Wel stond er een AR serie met enkel- en dubbel lamp naast elkaar en daar wat het verschil levensgroot, dus misschien komt dat nog wel goed.
  3. Hij voelde behoorlijk traag aan. Browsen door de media library, plaatjes op het scherm tonen, etc. ging niet super snel. Misschien komt dit door alle bloat ware? Of de trage HDD?
Mmmmh, ik had mijn zinnen op een FW gezet, maar twijfel nu toch erg. Ik wou voor de ZU gaan, maar die komt op €1699,-. Dan heb je er nog een traag hard diskje inzitten, dus daar komt voor mij nog de prijs van een 7200rpm bij. Kom je rond de €1850,- uit. Dat steekt wel erg af tegen een HP DV7-1090ed (pricewatch: €1259,-) die toch een heel stuk beter in de specs zit en waarvan ik de bouwkwaliteit van het chasis een heel stuk beter aan vond voelen. Decisions, decisions..... :|
Ik heb op dit moment, nu een hp dv9000 voor me staan en mijn vaio FZ11s, maar wat is dat een verschil qua scherm zeg, zou nooit die HP willen, enige wat er leuk aan is is de touchknopjes voor volume en play etc. Of dit scherm veel verbeterd is bij de DV7-serie vraag ik me af.. Maar ik snap niet waarom je niet gaat voor de FW11S want die is een beetje goedkoper, en qua grafische kaart, tja moet je het daar voor doen :s???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:59:
[...]
Maar ik snap niet waarom je niet gaat voor de FW11S want die is een beetje goedkoper, en qua grafische kaart, tja moet je het daar voor doen :s???
Tja, ik ben niet echt een gamer maar speel af en toe wel eens een spelletje (HL2 Episode 2 moet 'ie in ieder geval kunnen draaien met zo hoog mogelijke settings). En als ik toch zo veel geld aan een laptop uitgeef, dan vind ik het wel heel erg sneu als er zo'n low-end HD3470 in zit. Dan maar liever nog €200,- erbij en een ZU (de S kost ook nog altijd €1500,- bij SonyStyle). Maar zoals gezegd vind ik de constructie te slecht voor een laptop in de 1500+ euro prijsklasse.

De DV7 voelde echt veel steviger aan, heeft veel echt aluminium vlakken en lijkt minder plastic dan de FW, kraakt niet, heeft een subwoofer (dat scheelt echt veel), een GeForce 9600M GT, 2 harde schijven, werkt langer op een accu en kost slechts € 1.089,- volgens de pricewatch (voor de dv7-1080). Dat scheelt nogal. Ik vond het scherm qua kleurweergave en contrast (mits je er precies goed voor zat) beter dan de enkel-lamps FW, maar ik verwacht dat de dubbel-lamps FW wel weer een stukje beter is.

Maar... de DV7 is in Nederland alleen te leveren met een 1440x900 scherm en dat vind ik te weinig. Ik zoek me dus rot naar een manier om er aan een met een 1680x1050 scherm te komen maar dat lijkt niet te lukken. Dus... ik kom er niet uit! :( Missschien dat ik nog maar wacht of er nog een XPS opvolger van Dell komt, of dat HP bij zijn zinnen komt en ook hogere resolutie-versies van de DV7 lijn in Nederland uit brengt, of dat Sony de mogelijkheid bied om een dubbel-lamps scherm en HD3650 in een goedkopere FW variant te kiezen, of... aaaaaaaaaargh! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stiggy de Studio 17 is mogelijk nog interessant. Led scherm is topkwaliteit. link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:01:
Stiggy de Studio 17 is mogelijk nog interessant. Led scherm is topkwaliteit. link.
Tja, die vind ik gewoon niet mooi. En de resolutie is of 1.440 x 900 (te weinig voor een 17") of 1.920 x 1.200 (net een tikje te veel voor mijn smaak). Btw.. ik die dat Amerikanen ook LED schermen voor hun XPS kunnen configureren en wij weer niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Stiggy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:20:
Vergeet niet dat er onder de motorkap van de ZU een montevina platform + T9400 schuilt.
Grofweg 2 "belangrijke" onderdelen zijn niet vervangbaar:

- CPU
- GPU

De hardeschijf bijv. is wel vervangbaar dus die laten we ff buiten beschouwing (4200 kan echt niet }:O )

Zelf vind ik de processor belangrijker dan de gpu want ik ben geen fanatieke gamer. En daar is de ZU ook niet voor gemaakt, het is een "multimedia" laptop. Wil je high-end gamen dan raad ik de ZU zeker niet aan!

Je kunt idd voor die €1700 een laptop kopen met veel betere specs, maar het is een kwestie van keuzes maken. Zelf heb ik hele goede ervaring met Sony, vooral ook voor het oplossen van probs. En wat betreft de prijs, natuurlijk betaald je ook een deel voor de "branding", maar dat is bij iedere laptop.

Sony als je dit leest Google eens naar "Harman Kardon" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De CPU is misschien niet makkelijk vervangbaar, maar toch wel vervangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thek schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:44:
[...]

Vergeet niet dat er onder de motorkap van de ZU een montevina platform + T9400 schuilt.
Grofweg 2 "belangrijke" onderdelen zijn niet vervangbaar:

- CPU
- GPU

De hardeschijf bijv. is wel vervangbaar dus die laten we ff buiten beschouwing (4200 kan echt niet }:O )

Zelf vind ik de processor belangrijker dan de gpu want ik ben geen fanatieke gamer. En daar is de ZU ook niet voor gemaakt, het is een "multimedia" laptop. Wil je high-end gamen dan raad ik de ZU zeker niet aan!

Je kunt idd voor die €1700 een laptop kopen met veel betere specs, maar het is een kwestie van keuzes maken. Zelf heb ik hele goede ervaring met Sony, vooral ook voor het oplossen van probs. En wat betreft de prijs, natuurlijk betaald je ook een deel voor de "branding", maar dat is bij iedere laptop.

Sony als je dit leest Google eens naar "Harman Kardon" :o
Ook ik ben geïnteresseerd in de FW (waarschijnlijk de M) en heb hem slechts éénmaal even gezien maar verder niet geprobeerd. Ik begin toch ook een beetje te twijfelen over de kwaliteit, e.e.a. naar aanleding van dit (betreft de FW11ZU overigens)

DV7-1090 van HP en de Studio van Dell zijn voor mij een alternatief maar beide wel duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:28:
[...]

Ook ik ben geïnteresseerd in de FW (waarschijnlijk de M) en heb hem slechts éénmaal even gezien maar verder niet geprobeerd. Ik begin toch ook een beetje te twijfelen over de kwaliteit, e.e.a. naar aanleding van dit (betreft de FW11ZU overigens)

DV7-1090 van HP en de Studio van Dell zijn voor mij een alternatief maar beide wel duurder...
Uuuh, de DV7-1090 is toch juist een klap goedkoper dan de FW11ZU? (€ 1.254,- tegen €1.699,- voor de ZU) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiggy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Uuuh, de DV7-1090 is toch juist een klap goedkoper dan de FW11ZU? (€ 1.254,- tegen €1.699,- voor de ZU) :?
Dat klopt.

Daarom ben ik ook geïnteresseerd in de FW11M... alleen het filmpje gaat over de ZU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
Dat klopt.
Daarom ben ik ook geïnteresseerd in de FW11M... alleen het filmpje gaat over de ZU ;)
My bad.. niet goed gelezen.. |:(

Sjek hem zelf ff bij de Media Markt of zo. Ik vond het een redelijke behuizing met een mooi design hoor. Wat je in het filmpje zag klopt wel, maar voor een laptop van €1098,- vond ik het wel voldoen. Voor een laptop van €1800 (in de config zoals ik hem zou nemen); dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Modelnieuws: ff gebeld met SonyStyle. De FW11J is eind augustus leverbaar in Duitsland. Ze kunnen de Duitse versie (QWERTZU ipv QWERTY) dan zeker ook hier leveren. Mogelijk (maar konden ze niet met 100% zekerheid bevestigen) komt er dan ook een Nederlandse variant.

Ik denk dat de FW11J veel interessanter is dan de S of de ZU
- Dubbel-lamps display (Hi-Color)
- P8400, 4GB
- Radeon HD 3650 (!)
- 250 GB 5400 rpm HDD ipv de 4200 rpm
- Blue-Ray lezer
Voor een prijs van €1299,- bij SonyStyle. De pricewatch prijzen liggen daar over het algemeen nog ver onder dus dan heb je een hele mooie machine voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Dat zou niet logisch zijn, de M zit dan qua typenummer hoger maar qua specs en prijs lager. Terwijl bij sony het eigenlijk zo is, hoe hoger het lettertje na het serienummer in het alfabet zit hoe hoger de specs (en prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:04:
Dat zou niet logisch zijn, de M zit dan qua typenummer hoger maar qua specs en prijs lager. Terwijl bij sony het eigenlijk zo is, hoe hoger het lettertje na het serienummer in het alfabet zit hoe hoger de specs (en prijs).
Klinkt inderdaad niet logisch maar het blijkt inderdaad zo te zijn: Vaio FW11J

De M voor 1199, de J voor 1299 maar met véél betere specs!

Interessante info Stiggy :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maare 256mb met een HD3650, misschien dat ie daarom zo goedkoop is?

Hier kun je hem iig met nederlands toestenbord bestellen: http://www.notebook.de/so...uo-p8400-226-ghz-p-13560/

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 18-08-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:45:
Da's bij de ZU, de S (en alle andere FW modellen?) toch ook zo? Een über-game notebook zal het niet zijn, maar met een 256MB HD3650 moet je toch redelijk kunnen iets oudere spelletjes kunnen doen toch?

Damn, ik wou dat ik de FW11J in Nederland kon kopen dan was mijn keuze eindelijk gemaakt!
(tenzij dit waar is natuurlijk. Dan wil ik nog wel ff wachten. Maar geruchten gaan ook dat de XPS als zelfstandige lijn gecancelled wordt. "I don't want to wait in vain" :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de FW11S versie geschikt is voor videobewerking (met Adobe Premiere en Encore)?
Of ga ik toch aanlopen tegen de matige videokaart en 'trage' harddisk?
Voordeel is wel dat ik blue ray kan branden en dus helemaal top beeld kwaliteit heb op mijn full HD tv :)

Mensen die mij anders een andere laptop kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Philflow schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:45:

Hier kun je hem iig met nederlands toestenbord bestellen: http://www.notebook.de/so...uo-p8400-226-ghz-p-13560/
Oh kewl! Over 3 weken wordt die daar leverbaar. Mhhh, "Holländische Tastatur", zou dat een een normale US international layout zijn zoals we die hier meestal in Nederland hebben of zo'n rare indeling als IBM had op de 'echte' Nederlandse toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stiggy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:06:
[...]
Da's bij de ZU, de S (en alle andere FW modellen?) toch ook zo?
Oh ok. was ff in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiggy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:
[...]

Oh kewl! Over 3 weken wordt die daar leverbaar. Mhhh, "Holländische Tastatur", zou dat een een normale US international layout zijn zoals we die hier meestal in Nederland hebben of zo'n rare indeling als IBM had op de 'echte' Nederlandse toetsenborden?
Als je zo eens het aanbod Vaio-modellen van Sony in andere landen bekijkt, vermoed ik dat we hier ook op redelijk korte termijn uitbreiding van de modellenreeks mogen verwachten. Misschien nog even wat geduld uitoefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Het verschil met de FW11M is dus 228 euro (als je em uit Duitsland koopt met een Nederlands toetsenbord via www.notebook.de), wat je daar voor krijgt is een betere videokaart en dat Dual Lamp scherm? Is dat het wel waard? Ik ben namelijk van plan om binnenkort de FW11M te gaan kopen, die is voor 1100 euro te koop bij Encyclue in Amersfoort. Ga toch niet veel nieuwe games spelen en ik vond het Single Lamp scherm na het gezien te hebben in de winkel ook al erg goed. Gewoon voor de FW11M gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ kthxbye, klinkt logisch in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:06:
Het verschil met de FW11M is dus 228 euro (als je em uit Duitsland koopt met een Nederlands toetsenbord via www.notebook.de), wat je daar voor krijgt is een betere videokaart en dat Dual Lamp scherm? Is dat het wel waard? Ik ben namelijk van plan om binnenkort de FW11M te gaan kopen, die is voor 1100 euro te koop bij Encyclue in Amersfoort. Ga toch niet veel nieuwe games spelen en ik vond het Single Lamp scherm na het gezien te hebben in de winkel ook al erg goed. Gewoon voor de FW11M gaan dan?
Als je zo wilt rekenen klopt het en helemaal als je niet kan of wil wachten met de aanschaf.

Het is alleen een beetje appels met peren vergelijken. De basisprijs van beide systemen (M+J) liggen bij notebook.de slechts € 90 uit elkaar. Dus wanneer deze J-versie ook in NL verkrijgbaar wordt (er even van uitgaand dat dat zal gebeuren), zal het verschil ongeveer even groot zijn en dan is het verschil in prijs wel degelijk de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
nu begin ik ook te twijfelen.. zie op notebookreview mensen echt constant die single lamp versie afkraken. zie hier het verschil tussen een FW met Single Lamp (links) en een SR met dual lamp (rechts). (nb: je moet wel lid zijn van notebookreview.com forums om het plaatje te kunnen zien)

Dit is een mooie prijs zeg voor de FW11J! 1198 euro!
http://www3.avitos.com/sh...arch_order=&product_list=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kthxbye schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:38:
nu begin ik ook te twijfelen.. zie op notebookreview mensen echt constant die single lamp versie afkraken.
Ik zie toch dat de eigenaren van een single lamp allemaal tevreden zijn, zoals hier:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=287369
Ik denk dat je m over een maandje ook hier voor die prijs kan krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 19-08-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

nu begin ik ook te twijfelen.. zie op notebookreview mensen echt constant die single lamp versie afkraken. zie hier het verschil tussen een FW met Single Lamp (links) en een SR met dual lamp (rechts). (nb: je moet wel lid zijn van notebookreview.com forums om het plaatje te kunnen zien)

http://www3.avitos.com/sh...arch_order=&product_list=
Dat is appels met peren vergelijken. :O
De SR heeft een (veel) beter scherm dan de FW, wat ie onder andere te danken heeft aan zijn LED backlight. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

LED schermen zijn niet per definitie beter dan CCFL schermen. En als het om ECO LED gaat vs. Hicolor CCFL is de CCFL beter imo.

Uitgebreide review van de FW met singlelamp door Notebookcheck:
http://www.notebookcheck....11M-Notebook.10735.0.html

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 19-08-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:29:
[...]

Ik zie toch dat de eigenaren van een single lamp allemaal tevreden zijn, zoals hier:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=287369
Volgens mij is het bewuste model uit die review (VGN-FW140D) een dubbellamps uitvoering. Ze noemen het daar (Sony Canada) XBRIGHT Technology en die zitten ook in de allerduurste modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:45:
[...]
Volgens mij is het bewuste model uit die review (VGN-FW140D) een dubbellamps uitvoering. Ze noemen het daar (Sony Canada) XBRIGHT Technology en die zitten ook in de allerduurste modellen...
Nee het is toch echt een XBrite ECO screen, zoals in de review vermeld. Het is het goedkoopste model daar. Enkel lamps dus volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 19-08-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik vind het moeilijk. Ik wil heel graag nu al de FW kopen (FW11M voor 1100 euro), maar ben bang dat ik spijt krijg als ik over een maand voor een kleine 100 euro meer een veel betere videokaart en veel beter scherm kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tja zo gaat dat wel altijd in computerland. Maar goed, in jouw geval zou ik even wachten. Als je tenminste niet perse een nieuwe nodig hebt nu.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.