Ik zit erg te twijfelen tussen de Dell XPS 1530 en de Vaio VGN-FW11M.
De Dell in de volgende configuratie:
Intel Core 2 Duo T8100
3GB DDR2
320GB (5400 RPM) / 250GB (7200 RPM)
GeForce 8600M GT
DVD+/-RW
Ik ben van plan om de laptop af en toe voor wat games te gebruiken (game niet vaak). Voornamelijk wil ik er films/series op kijken in HD kwaliteit, internetten, schoolwerk, en mijn muziekcollectie beheren.(downloaden, luisteren, etc.)
De videokaart van de Vaio is echt ondergeschikt aan die van de Dell, maar als ik kijk naar hoeveel ik op mijn desktop game, dan is dat erg weinig. In nieuwe games ben ik ook niet geïnteresseerd. Ik speel hooguit Half Life 2 wel eens, en oudere games.
Hoe is het met de backlight bleeding bij de Vaio? Op notebookreview.com stond er dat de Vaio daar last van had? Hoe is het kijken van films in HD kwaliteit op volledig scherm? Hoe zit het met het geluid van de speakers?
Bij de Dell krijg je meer waar voor je geld qua specificaties, maar een iets groter breedbeeldscherm spreekt mij zeker aan. Ook de duurzaamheid, het design en de kwaliteit van een Vaio is iets wat wel belangrijk voor me is. Is het een laptop die zeker nog 3 jaar mee kan? Is de Dell dat ook?
Verder ben ik niet van plan om de laptop heel vaak met me mee te nemen, hij zal vaker thuis staan en ik zal hem op de bank, in bed of op een tafel gebruiken. Is de Vaio daar een goede keus voor?
Bedankt!