[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

En de Seagate 7200.3/320GB wordt gek gemaakt door de WD 320GB/5400rpm:
http://techreport.com/articles.x/15079/4

Op dit moment de snelste traditionele harddisks zijn de WD3200BEKT 320GB/7200rpm en vlak daarachter de 7K320 van Hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Ik ben het grotendeels eens met je observeringen. Ik had dat hier en op nbr ook al een keer opgeschreven.

Maar goed het dubbel lamps scherm heeft dus ook wel wat nadelen als we de review op NBR moeten geloven. Ik denk dus dat het beste advies is: ga zelf uitgebreid kijken voordat je koopt.
agh ja, zo zal er altijd wel iets blijven dat je over een scherm kunt zeggen. Ik ben tevreden met de dubbele lamp die ik op mijn FZ11S heb.. Echter heb ik vandaag de single lamp en dubbele lamp naast elkaar gezien en zou ik dus niet terugwillen naar een single lamp. Maar het lijkt mij dat mensen die altijd single lamp hebben gehad er natuurlijk alleen op vooruit kunnen gaan maar er ook al snel voor zullen kiezen om bij single lamp te blijven..

Hoop in ieder geval dat de volgende reeks van de FW, de 21??? een LED-scherm heeft, althans 1 of 2 van de modellen daarvan inclusief een betere grafische kaart want daar waren ze ook niet echt over te spreken en heb bij paradigit gezien dat de toshiba nog iets die tot de middenklasse notebooks daar behoord daar ook al die grafische kaart heeft, dus echt van hoog niveau lijkt me deze kaart niet, lijkt mij dat er wel betere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik ook de enigste die vind dat deze laptop ontzettend "kraakt" , echt serieus ..
als je het scherm naar boven klapt hoor je het kraken..
hef je hem op kraakt ie ..
duw je een beetje naast het toetsenbord( wat wel lekker typt btw) kraakt ie ..
dit voelt erg "goedkoop" aan eigenlijk .. iets wat ik van een vaio niet had verwacht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 01:13:
ben ik ook de enigste die vind dat deze laptop ontzettend "kraakt" , echt serieus ..
dit voelt erg "goedkoop" aan eigenlijk .. iets wat ik van een vaio niet had verwacht ..
oei, dat hoort iig niet zo! mijn fz kraakt iig nergens.. of ja misschien een heel klein beetje bij het zilvere gedeelte van de speakers.. maare dat van het scherm ligt denk ik aan die scharnierenmechanisme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 01:13:
Ik ben geen "Windows" laptop tegengekomen die niet kraakt. Heb zelf het topmodel van de fs serie (FS115z) en zelfs die kraakt. Wat niet kraakt is de macbook pro die voelt ook zeer degelijk aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:24:
Waarom doet Sonystyle Europa niet aan configure to order :(
Zo betaal je tenminste voor wat je echt wil, zou heel wat goedkoper zijn.
Betere processor, wit, 3 GB, snellere harde schijf, 2 lampen en geen Blu-ray.

Cofigure FW USA
deze reactie kreeg ik van vaio support:
Dear Mr. Heugen,

Thank you for updating the case.

At present there are no plans to roll out this service in Europe. If at any point there is, the program would be announced in advance on VAIO-link.
If you have any other queries, please don't hesitate to ask.

Kind regards,
David Mulqueen
Sony Vaio-Link Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben nieuw hier maar volg het forum al een tijdje. ik vind de FW11E erg interessant. maar bij de mediamarkt in groningen was ie niet meer leverbaar en kostte hij bovendien ineens 1099e ipv 999e.. :/
ben ik verder gaan zoeken en kwam ik dit tegen:

http://www.laptops4u.nl/info/vgn-fw11enl3-1825.html

daar kun je zelfs een aantal zaken laten aanpassen. dit is volgens mij de enige plek waar dit kan?
maar zou aanpassen ook nadelige gevolgen kunnen hebben, bijv. voor de garantie?
en heeft iemand ervaring met laptops4u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:18:
[...]
At present there are no plans to roll out this service in Europe.
Maar Laptops4u biedt deze service dus wel. Wat een vondst zeg!
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:27:
daar kun je zelfs een aantal zaken laten aanpassen. dit is volgens mij de enige plek waar dit kan?
In nederland de enige ja denk ik. In duitsland hebben ze Notebook.de. Aangezien je daar internationale toetsenborden kunt bestellen zou ik daar ook even kijken.
(volop ervaringen met laptops4u in de shopreview)

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:41:
[...]

Maar Laptops4u biedt deze service dus wel. Wat een vondst zeg!
ja maar echt uitgebreide keuze hier heb je ook niet bijv op je fw.. dit in vergelijk met amerika! denk dat je beter als je in amerika komt, zelf zo'n ding kan inslaan en dan meenemen want hier komen nu geen kosten overheen op een luchthaven in amerika.. wel als je hem doet importeren en dus een bedrijf jou die import laat verzorgen, maar als je hem zelf importeert omdat je daar zelf of een kennis op vakantie is, dan kun je daar je voordeel wel uit slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb juist een winkel gevonden waar er een back to school actie is, de vaio VGN-FZ31Z voor 1299 euro. Nu ben ik nog steeds sterk aan het twijfelen tussen de FW11M en die FZ31Z.
De FZ is op alle vlakken beter, maar is die reeks niet achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:07:
[...]
ja maar echt uitgebreide keuze hier heb je ook niet bijv op je fw.. dit in vergelijk met amerika!
Wel qua CPU maar niet qua GPU. De amerikanen kunnen niet eens de HD3650 bestellen, terwijl wij die makkelijk uit Duitsland kunnen laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:24

RnB

Een andere CPU is niet in te stellen? Enige wat je kan doen is je RAM, HD, OS, garantie en nog wat andere troep instellen. Valt toch tegen ivm Sonystyle USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Wel qua CPU maar niet qua GPU. De amerikanen kunnen niet eens de HD3650 bestellen, terwijl wij die makkelijk uit Duitsland kunnen laten komen
dat klopt wat je zegt, maja ik vind die hd3650 toch iets minder belangrijk, tegenover alle andere dingen die je kunt instellen.. en die hd3650 kun je weer niet kiezen op die site! maar moet je in duitsland halen.. over een tijdje is er toch in amerika een betere grafische kaart dan die hd3650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij trouwens vertellen hoe warm die fw11 word?? want bij mijn fz kan ik hem soms echt niet meer oppakke, zo enorm heet is die onderkant ervan.. Hij was zojuist 60 graden, nu is ie "afgekoeld" (hoe ver je dat afgekoeld kunt noemen) naar 57 graden.. dat is toch gewoon niet normaal! als ik hem zou omdraaien zou ik er een ei op kunnen pakken en wie weet wat nog meer.. is dit probleem verholpen bij de fw11, iemand die me dit kan vertellen aan de hand van cijfers/print screen oid?

Mocht je niet wete hoe dat moet, gebruik even rightmark CPU clock utility. Geef dan ook even meteen gelijk aan hoeveel de totale capaciteit van de batterij is, dat staat namelijk ook in dat programma aangegeve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat progje werkt nog niet met deze cpu ..
maar hij wordt niet zoo warm ..
het is nu ook warm buiten, heeft de ganse dag opgestaan ... en kan gerust men hand onder de fan leggen .. is wel warm, maar niet heet ofzo :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:04:
dat progje werkt nog niet met deze cpu ..
maar hij wordt niet zoo warm ..
het is nu ook warm buiten, heeft de ganse dag opgestaan ... en kan gerust men hand onder de fan leggen .. is wel warm, maar niet heet ofzo :d
mag ik trouwens vragen waar jij vandaan komt, omdat je spreekt met ganse dag?? Lijkt wel iets limburgs..

Oke, en speedfan?? wel beter dan bij de fz denk ik wel, want ik kan me hand er niet onder leggen!, als ik het op mijn benen zou zetten, zouden ze binnen 20 sec. rood zijn

kan trouwens iemand een foto van de onderkant van de FW plaatsen? Ik ben daar zeer benieuwd naar, want bij mijn FZ willen de achterste 2 (de langwerpige) dopjes nog wel eens loslaten. Deze heb ik al 2 keer opnieuw kunne bestellen. Eens kijken hoe dit is bij de FW-serie

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:12:
[...]
mag ik trouwens vragen waar jij vandaan komt, omdat je spreekt met ganse dag?? Lijkt wel iets limburgs..
z'n email adres eidigt op.be misschien zegt je dat wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

z'n email adres eidigt op.be misschien zegt je dat wat ;)
najeh belgisch, limburgs, allemaal hetzelfde dan :P.. ligt kort bij elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist een FW11E besteld bij Zercom. Binnen 3 werkdagen zou ik hem in huis moeten hebben. Dinsdag of woensdag dus waarschijnlijk :*)

Het enige wat ik nu nog goed uit wil zoeken is een verzekering.. Heb het topic daarover al doorgelezen maar heb nog geen keus gemaakt. Lijkt me wel fijn om te hebben, niet eens zozeer voor diefstal maar wel voor bijv. iemand die er koffie overheen gooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:09:
Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist een FW11E besteld bij Zercom. Binnen 3 werkdagen zou ik hem in huis moeten hebben. Dinsdag of woensdag dus waarschijnlijk :*)

Het enige wat ik nu nog goed uit wil zoeken is een verzekering.. Heb het topic daarover al doorgelezen maar heb nog geen keus gemaakt. Lijkt me wel fijn om te hebben, niet eens zozeer voor diefstal maar wel voor bijv. iemand die er koffie overheen gooit..
zo'n onhandige mensen dan bij jullie thuis? Ik vind dat echt zonde om daar geld voor uit te geven, en als je het hebt dan gebeurd het niet en als je geen verzekering hebt dan gebeurd 't ook niet.. Althans bij mij nog nooit gebeurd, niet bij notebook en ook nooit bij laptop ofzo.. is ook beetje jouw verantwoordelijkheid dat je daarmee oplet gewoon.. zou dan eerder diefstal pakke dan zoiets.. maja diefstal, men ziet niet dat ik mijn laptop bij mij heb, want heb hem in mijn gewone schooltas met zo'n case eromheen en dus geen laptoptas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thek schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:56:
[...]

Ik ben geen "Windows" laptop tegengekomen die niet kraakt. Heb zelf het topmodel van de fs serie (FS115z) en zelfs die kraakt. Wat niet kraakt is de macbook pro die voelt ook zeer degelijk aan _/-\o_
Macbook Pro is ook gewoon degelijk en mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:09:

Een all risk verzekering vind ik alleen het overwegen waard als je veel reist in Nederland of als je thuis kinderen en/of rondlopende huisdieren hebt. De Mediamarkt heeft redelijk betaalbare all risk verzekeringen. Ik vermoed dat je voor de FW11E op pakweg 130 euro uitkomt voor 3 jaar, omgerekend een kleine 4 euro per maand. Als je het toestel elders koopt kom je al gauw terecht bij een kostbaarhedenverzekering (relatief duur) of een all risk inboedelverzekering. Die laatste verzekert dan alles in huis all risk met een eigen risico. Hoe duur die zijn weet ik niet. Staat misschien wel op independer.nl of zo.Tot slot heb je nog 'buitendedeur' verzekeringen maar die verzekeren alleen maar alle voorwerpen die zich, de naam zegt het al, buiten de deur bevinden.

Als je toch wilt verzekeren is de Mediamarkt verzekering een voordelige keus: all risk en zowel binnen als buitenshuis. Voorwaarde is uiteraard dat het product ook bij de MM gekocht is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

najeh belgisch, limburgs, allemaal hetzelfde dan :P.. ligt kort bij elkaar :P
ja belgisch limburg ja ... :d mm kwist niet dat da zo iets limburgs was ... :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:12:
[...]

Oke, en speedfan?? wel beter dan bij de fz denk ik wel, want ik kan me hand er niet onder leggen!, als ik het op mijn benen zou zetten, zouden ze binnen 20 sec. rood zijn

kan trouwens iemand een foto van de onderkant van de FW plaatsen? Ik ben daar zeer benieuwd naar, want bij mijn FZ willen de achterste 2 (de langwerpige) dopjes nog wel eens loslaten. Deze heb ik al 2 keer opnieuw kunne bestellen. Eens kijken hoe dit is bij de FW-serie
ja bij de fw zitten dezelfde langwerpige dopjes ....
en zal speedfan ook eens proberen nadat ik dat ander ding verwijderd heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik zit zwaar te overwegen een FW11M te gaan halen. Ik wil hem voornamenlijk gebruiken om op te werken, en dat gaat bij mij het beste op hoge resoluties omdat k anders het overzicht kwijt raak. Zodoende kwam ik hier uit. Mede omdat ik het liefst 10 programma's door elkaar gebruik dus een beetje power is essentieel. Daarbij ga ik er ook nog veel mee sjouwen, maar dat doe ik in een rugzak dus het gewicht zal het probleem niet zijn denk ik. (Al vind ik 17 inch te groot)

Aangezien ik voornamelijk programmeer en een ps3 + tv heb voor films ga ik die dubbele lamp niet ik echt missen vermoed ik. Of denken jullie daar anders over.

Zouden jullie mij de FW11M adviseren, of kan ik beter naar een meer business like model gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sc0rpz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:00:
Ik zit zwaar te overwegen een FW11M te gaan halen. Ik wil hem voornamenlijk gebruiken om op te werken, en dat gaat bij mij het beste op hoge resoluties omdat k anders het overzicht kwijt raak. Zodoende kwam ik hier uit. Mede omdat ik het liefst 10 programma's door elkaar gebruik dus een beetje power is essentieel. Daarbij ga ik er ook nog veel mee sjouwen, maar dat doe ik in een rugzak dus het gewicht zal het probleem niet zijn denk ik. (Al vind ik 17 inch te groot)

Aangezien ik voornamelijk programmeer en een ps3 + tv heb voor films ga ik die dubbele lamp niet ik echt missen vermoed ik. Of denken jullie daar anders over.

Zouden jullie mij de FW11M adviseren, of kan ik beter naar een meer business like model gaan kijken?
Een aantal business modellen hebben led maar zijn of kleiner (13,3 inch) of wel 15,4 maar veel duurder.

Heb het al eerder gezegd, koop of led of dubbele lamp :). En als je er veel mee gaat sjouwen dan zou ik gaan voor de 13,3 inch met led (BZ serie), die zijn qua prijs ook vergelijkbaar met de FW E en M.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
En waarvoor zou ik dat nodig hebben als je kijkt naar mijn eisen pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sc0rpz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:45:
Kijkhoek is veel beter bij led en dubbele lamp. Als je reist zit je vermoedelijk in veel verschillende houdingen te werken en is een goede kijkhoek handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sc0rpz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:45:
Een van de voordelen van dubbellamps is ook dat je minder last hebt van spiegelingen in het scherm.

Maar voor heel veel mensen zal het enkel lamps scherm ook voldoen, want dat is al mooier dan wat je tegenkomt op het gros van de laptops.

Vooral de vraag of het 200 euro waard is is een vraag die iedereen voor zichzelf moet beanwoorden. Ik zou er zeker geen volmondig ja opzeggen. Het hangt af van je omstandigheden, je budget, wat je gewent bent, je voorkeuren, of je vaak onder tl licht werkt en/of buiten, of je hele lichte kamer hebt etc.etc.

Verder zou ik zeggen ga zelf even kijken bij de Mediamarkt of waar dan ook, en laat je niets op de mouw spelden door het dubbel lamps promotie team ;)
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:41:
[...]
de 13,3 inch met led (BZ serie), die zijn qua prijs ook vergelijkbaar met de FW E en M.
Voor de goede orde: De BZ serie is 15.4" en verkrijgbaar met XBrite Eco LED. De SR heeft een 13.3" Xbrite Eco LED scherm.

Er komt ook een 13.1" Z met LED, waarschijnlijk het beste Sony scherm ooit, afgaande op de specs.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
en zal speedfan ook eens proberen nadat ik dat ander ding verwijderd heb ...
Speedfan werkt volgens mij niet op laptops. Mij is het igg nog nooit gelukt en ben ook niemand anders tegengekomen.

Wat wel werkt is undervolten met RMclock. Maar wellicht dat de nieuwste P CPUs (nog) niet ondersteunt worden)

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 03-08-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

Speedfan werkt volgens mij niet op laptops. Mij is het igg nog nooit gelukt en ben ook niemand anders tegengekomen.

Wat wel werkt is undervolten met RMclock. Maar wellicht dat de nieuwste P CPUs (nog) niet ondersteunt worden)
Je kunt het wel gebruiken, kijk maar heb het hier gevonden bij iemand uit het fz topic.. link http://www.sendspace.com/file/wkm90h

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ok. Vrij uniek. Op NBR waren er talloze mensen waarbij het niet lukte.

Edit: Maar konden ze ook de fanspeed naar beneden krijgen? want daar gaat het natuurlijk om.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 03-08-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:54:
Ok. Vrij uniek. Op NBR waren er talloze mensen waarbij het niet lukte.

Edit: Maar konden ze ook de fanspeed naar beneden krijgen? want daar gaat het natuurlijk om.
geen idee, zag dat dafmay het poste, dus moet je dan aan hem vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:47:
[...]
geen idee, zag dat dafmay het poste, dus moet je dan aan hem vragen..
Nou ja zo belangrijk vind ik het niet, ik heb niet eens een FZ/FW. Maar goed mijn ervaring is dus dat het niet werkt om de fanspeed naar beneden te krijgen, maar wellicht dat de FZ of FW een uitzondering is. Proberen kan geen kwaad volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 03-08-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog ontzettend. Kan iemand mij over de streep trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 08:35:
Ik twijfel nog ontzettend. Kan iemand mij over de streep trekken?
Waar twijfel je precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:11:
[...]

Waar twijfel je precies over?
Over de laptop performance. Gamen hoeft niet per se, maar ik wil wel dat de laptop gewoon soepel loopt tijdens multitasken. Snel switchen tussen programma's. Is de FW11E hier wel tegen opgewassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:18:
[...]
Over de laptop performance. Gamen hoeft niet per se, maar ik wil wel dat de laptop gewoon soepel loopt tijdens multitasken. Snel switchen tussen programma's. Is de FW11E hier wel tegen opgewassen?
De FW presteert goed volgens de reviews. De bottleneck voor de E versie met 3GB zal de harddisk zijn.
De 250GB 5400rpm zal geen hoogvlieger zijn. Ik zou zeggen koop hem gewoon, want als de performance tegenvalt kun je altijd nog een snelle hard disk erin zetten zoals de Hitachi 7K320 of WD. De performance zal dan super zijn.
_____
Zag trouwens dat Computerpirates de FW ZU met HD3650 heeft toegevoegd: link

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 04-08-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik zat nog te twijfelen tussen E versie en de Acer (http://www.laptopshop.nl/...spire-5930g-734g32mn.html). Maar ik zie nu ook dat er in de E ddr2-800mhz geheugen kaartjes inzitten, tezamen met de nieuwe Mobile Intel® PM45 Express-chipset .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De geheugen modules gaan geen verschil maken, die zijn ongeveer even snel. De CPU en harddisk verschillen wel.De FW heeft een snellere CPU en een tragere harddisk (en tragere GPU maar das voor games). (Ik heb trouwens geen reviews gelezen van die Acer, dat zou ik wel even doen mocht je die willen kopen)

Edit: hier een review van de Acer: http://www.notebookjournal.de/tests/613
Over enkele dagen hebben ze daar ook een FW review.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 04-08-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dankje wel! Ik ga hem even lezen.

edit: De p8400 vs de P7350. Het verschil zal niet heel groot zijn denk ik ? Afgezien van het feit dat de p8400 samen met de nieuwe Mobile Intel® PM45 Express-chipset komt en de p7350 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:26:
edit: De p8400 vs de P7350. Het verschil zal niet heel groot zijn denk ik ?
Nee dat verschil zal niet zo groot zijn, zeker niet tijdens normaal gebruik.
Voorbeeld SuperPI gaat bij de P8400 in 22 seconde, met P7350 zo'n 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok cool. Misschien dat het nu toch nog de acer wordt, die NVIDIA GeForce 9600M-GT verbrijzelt de 3470 toch wel in alle opzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je gaat gamen heb je daar wat aan. Anders totaal niet. HD afspelen kunnen ze beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:59:
Ok cool. Misschien dat het nu toch nog de acer wordt, die NVIDIA GeForce 9600M-GT verbrijzelt de 3470 toch wel in alle opzichten :)
maar scherm van sony is wel weer ietsjes mooier ;) je kunt gewoon ook wachten tot de volgende reeks.. zoals de fz11 werd vervangen door de fz21.. zal over 2 maanden ook wel een vervolg op de fw11 komen.. hier heb je weer kans bij dat er een betere grafische kaart in zit..

En acer ben ik sowieso niet echt over te spreken. Vind ze van slechte kwaliteit, althans, mening is gebaseerd op 2 acers van vrienden (vrij nieuwe, of ja alweer 1 jaar oud)

of heb je hem gelijk 1,2,3 nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor studie, dus liefst zo snel mogelijk. Ik was net trouwens in de BBC, en moet zeggen dat de FW11E inderdaad wel een ontzettend mooi scherm (en design) heeft. Enige nadeel was dus de videokaart, gezien ik misschien af en toe een spelletje wil spelen. Kwestie van: ga ik voor de sony en game ik minder, of kies ik voor de acer alleen vanwege de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:05:
[...]
hier heb je weer kans bij dat er een betere grafische kaart in zit..
maar je kunt nu toch al de HD3650 krijgen.. veel beter dan dat zal niet snel gebeuren denk ik.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:05:En acer ben ik sowieso niet echt over te spreken. Vind ze van slechte kwaliteit, althans, mening is gebaseerd op 2 acers van vrienden (vrij nieuwe, of ja alweer 1 jaar oud)
Ben ik wel benieuwd wat voor Acers waren dat? Sommige mensen zeggen dat de Acers van het gemstone ontwerp wel degelijk zijn. Of het waar is... ik heb geen idee.
Dat Acer een hele slechte reputatie heeft van de Aspire serie weet ik.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:12:
Enige nadeel was dus de videokaart, gezien ik misschien af en toe een spelletje wil spelen. Kwestie van: ga ik voor de sony en game ik minder, of kies ik voor de acer alleen vanwege de videokaart?
Wat voor games wil je spelen? Want de Sony kan ook games aan alleen niet de aller zwaarste.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 04-08-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de gemstone series (5920g), die zijn heel degelijk schijnt "zie acer topic".

Games, denk aan flight simulator X, wow en misschien af en toe wat shooters (cod2 en dat soort dingen). Maar ook flink multitasken, snel switchen tussen games, media player en msn bv.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zou het denk ik wel aandurven met Acer. De zwarte serie is ook gemstone, en je krijgt 2 jaar garantie.
Maar zelf zou ik de Sony nemen omdat ik niet game en het scherm en ontwerp mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, het desgin is tres gelikt. Volgensmij werkt dat ook wel chill als je werkstukken aan het maken bent. Met een groot scherm (16.4") hou je meer overzicht. Maargoed, ik wil echt snel de knoop doorhakken, want ik word echt gek! 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja dat klopt voor je studie kun je beter het grotere scherm nemen: link. Link 2.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 04-08-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha cool. Ik denk toch dat ik de sony ga bestellen dan. Zo fanatiek game ik nou ook weer niet. Ik wil trouwens best wel wat inleveren voor zo'n mooie laptop. Films kijken doe ik echt heel veel, dus eigenlijk is de keuze nu best voordehandliggend! :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het trouwens zo dat vista maar 3GB aan intern geheugen kan gebruiken, en dat je, mocht je 4GB hebben, niks aan die xtra 1GB hebt? edit: wow, bij maxict is de fw11e nu incl verzendkosten 920 eutjes!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja Vista kan maximaal 3.2GB gebruiken geloof ik. 4GB heeft dus weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok! Ik ga de sony denk ik maar bestellen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan er goed op gamen.
cod 2 kan alles op zijn hoogste.. cod 4 kunne de meeste dingen ook op hoog staan.
C&C kan's wrath trekt die ook met geen moeite.

wel fijn dat deze laptop niet heet word van het gamen :)

ik dagt wanneer je 4gb ram verzie pakt dat die sneller is dan de 3gb verzie ook al ziet het systeem maar 3gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:00:
Ok! Ik ga de sony denk ik maar bestellen :-)
vind je deze niks?? is wel duurder natuurlijk.. weet niet of de specs deze meerprijs waard zijn, neit naar gekeken.. http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets te duur. Mn grens ligt echt bij de 1000 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:17:
ik dagt wanneer je 4gb ram verzie pakt dat die sneller is dan de 3gb verzie ook al ziet het systeem maar 3gb...
Door 4GB dualchannel wordt je geheugen wel iets sneller waardoor je systeem misschien een paar procent sneller wordt. Maar dan alleen bij taken waar je geheugenperformance belangrijk is, games bijvoorbeeld. Al met al niet de moeite waard (imo), tenzij je Vista 64 bit gaat draaien of je geheugen wilt delen voor je videokaart.
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
vind je deze niks?? is wel duurder natuurlijk.. weet niet of de specs deze meerprijs waard zijn, neit naar gekeken.. http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2185
Goede specificaties, maar ook wel log en niet zo mooi design. Ik zie mezelf met de FW eerder op pad gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 04-08-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
Heeft iemand de FW11ZU al in een Nederlandse webshop gezien? Op sonystyle.nl wordt hij namelijk aangeboden, maar daar is hij nogal prijzig (1699 euro). Op sony.nl staat hij dan weer niet in het assortiment. Beetje vaag allemaal.

En is het moeilijk om zelf de harde schijf van deze laptop te upgraden? Vervalt je garantie dan niet? Die 4200rpm schijf lijkt me namelijk echt een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Computerpirates heeft hem ook in de prijslijst staan.

Het is eenvoudig om de harde schijf te vervangen, of het wat met je garantie doet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:13:
Computerpirates heeft hem ook in de prijslijst staan.

Het is eenvoudig om de harde schijf te vervangen, of het wat met je garantie doet weet ik niet.
Garantie blijft gewoon verder lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Ik twijfel echt enorm tussen de Sony VGN-FW11ZU (~1700 euro) en de Acer 8920G (~1600 euro). Ik ben gisteren in de winkel wezen kijken, maar dat heeft de keuze niet makkelijker gemaakt. Om het even op een rijtje te zetten:

De Sony heeft:
  • Een beter scherm
  • Het Centrino 2 platform
  • Veel fijnere toetsen
  • Een blu-ray schrijver
  • Een betere reputatie qua degelijkheid en garantie
De Acer heeft:
  • Een groter scherm (niet altijd een voordeel)
  • Een hogere resolutie
  • Een betere videokaart
  • Een lagere prijs
Ik ga de laptop als desktop-replacement gebruiken, maar hij moet ook 5 dagen per week mee naar de uni, dus hij moet een beetje handzaam zijn, waar de Sony dus in het voordeel is. Omdat ik komend half jaar in het buitenland studeer, moet ik er ook fatsoenlijk op kunnen gamen, omdat de xbox 360 thuis blijft :'(

Acer heeft in het verleden een niet al te beste reputatie opgebouwd en daarom neig ik momenteel naar de iets duurdere Sony. Bovendien zit ik komend half jaar waarschijnlijk 12 uur per dag achter dat ding (programmeren, documenteren, gamen, films kijken, internetten, etc.), dus het toetsenbord en beeldscherm moeten van perfecte kwaliteit zijn. Met mijn huidige laptop heb ik vijf jaar gedaan en dat wil ik met de nieuwe ook gaan halen.

Wie o wie overtuigt mij om de knoop door te hakken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 05-08-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30526122,noline]Philflow schreef op maandag 04 augustus 2008 @

Door 4GB dualchannel wordt je geheugen wel iets sneller waardoor je systeem misschien een paar procent sneller wordt. Maar dan alleen bij taken waar je geheugenperformance belangrijk is, games bijvoorbeeld. Al met al niet de moeite waard (imo), tenzij je Vista 64 bit gaat draaien of je geheugen wilt delen voor je videokaart.
geheugen delen voor je vediokaart. hoe werkt dit dan? is dat al niet standaart ingesteld dat wanneer zijn 256mb vol zit dat de 1530mb aan beschikbaar graphics-geheugen pakt, of moet dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

robpol schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:59:
Ik ga de laptop als desktop-replacement gebruiken, maar hij moet ook 5 dagen per week mee naar de uni, dus hij moet een beetje handzaam zijn, waar de Sony dus in het voordeel is.
Als je hem 5 dagen per week wil meenemen dan vind ik de Acer echt geen optie. De 16.4" Sony eigenlijk al niet. Maar goed sommige mensen vinden het niet erg om iedere dag een zware tas mee te nemen.
PS. als je scherm zo belangrijk is voor je ga je mi. voor de Sony met dubbellamps.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:03:
[...]
geheugen delen voor je vediokaart. hoe werkt dit dan? is dat al niet standaart ingesteld dat wanneer zijn 256mb vol zit dat de 1530mb aan beschikbaar graphics-geheugen pakt, of moet dat nog?
Het schijnt dat de videokaart het ongebruikte geheugen kan nemen. Ik heb trouwens gelezen dat Vista SP1 3.5GB kan gebruiken. De videokaart kan dan de resterende 500mb nemen. Dit zou inderdaad vanzelf moeten gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 05-08-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:35:

Het schijnt dat de videokaart het ongebruikte geheugen kan nemen. Ik heb trouwens gelezen dat Vista SP1 3.5GB kan gebruiken. De videokaart kan dan de resterende 500mb nemen. Dit zou inderdaad vanzelf moeten gaan.
Ik heb dus de FW-M en zie bij taak beheer, prestaties, dat die totaal 3069mb fysiek geheugen weer geeft.
dus denk dat het jammer genoeg niet klopt van Vista SP1...

sp1 zorgt er wel voor dat bij de syteem informatie 4gb word weergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:49:
[...]
Ik heb dus de FW-M en zie bij taak beheer, prestaties, dat die totaal 3069mb fysiek geheugen weer geeft.
ja er gaan verschillende verhalen hierover. ik denk dat jij gelijk hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 05-08-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de FW11M gekocht, alles werkt supper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
robpol schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:59:
Ik twijfel echt enorm tussen de Sony VGN-FW11ZU (~1700 euro) en de Acer 8920G (~1600 euro). Ik ben gisteren in de winkel wezen kijken, maar dat heeft de keuze niet makkelijker gemaakt. Om het even op een rijtje te zetten:

De Sony heeft:
  • Een beter scherm
  • Het Centrino 2 platform
  • Veel fijnere toetsen
  • Een blu-ray schrijver
  • Een betere reputatie qua degelijkheid en garantie
De Acer heeft:
  • Een groter scherm (niet altijd een voordeel)
  • Een hogere resolutie
  • Een betere videokaart
  • Een lagere prijs
Ik ga de laptop als desktop-replacement gebruiken, maar hij moet ook 5 dagen per week mee naar de uni, dus hij moet een beetje handzaam zijn, waar de Sony dus in het voordeel is. Omdat ik komend half jaar in het buitenland studeer, moet ik er ook fatsoenlijk op kunnen gamen, omdat de xbox 360 thuis blijft :'(

Acer heeft in het verleden een niet al te beste reputatie opgebouwd en daarom neig ik momenteel naar de iets duurdere Sony. Bovendien zit ik komend half jaar waarschijnlijk 12 uur per dag achter dat ding (programmeren, documenteren, gamen, films kijken, internetten, etc.), dus het toetsenbord en beeldscherm moeten van perfecte kwaliteit zijn. Met mijn huidige laptop heb ik vijf jaar gedaan en dat wil ik met de nieuwe ook gaan halen.

Wie o wie overtuigt mij om de knoop door te hakken :P
Als ik objectief bekijk dan voldoet die Acer 8920G meer aan jouw wensen, want het is een allround laptop en een desktop vervanger. Wat de kwaliteit betreft denk ik dat Acer vooruitgang heeft geboekt met die Gemstone Blue lijn. Je zit hier wel met heel veel vaio fans ;) waarvan ik er 1 van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thek schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:59:
[...]

Als ik objectief bekijk dan voldoet die Acer 8920G meer aan jouw wensen, want het is een allround laptop en een desktop vervanger. Wat de kwaliteit betreft denk ik dat Acer vooruitgang heeft geboekt met die Gemstone Blue lijn. Je zit hier wel met heel veel vaio fans ;) waarvan ik er 1 van ben.
juist omdat hij een desktop vervanger wilt, kan ie beter gaan voor een vaio met dubbele lamp! hele goede kwaliteit, heel erg handig. Spreek uit ervaring (FZ11s met dubbele lamp;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

thek schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:59:
[...]
Als ik objectief bekijk dan voldoet die Acer 8920G meer aan jouw wensen, want het is een allround laptop en een desktop vervanger.
Ik weet niet of je het weet maar die Acer is 18.4" en weegt 4 kilo. Lijkt me niet geschikt om 5 keer per week mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ga je niet voor de Acer 5930G? Is van de week uitgekomen en zal zeker aan je verwachtingen voeldoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:14:
[...]

juist omdat hij een desktop vervanger wilt, kan ie beter gaan voor een vaio met dubbele lamp! hele goede kwaliteit, heel erg handig. Spreek uit ervaring (FZ11s met dubbele lamp;))
Ik heb ook een vaio maar aangezien hij een xbox heeft zal die videokaart van die FW wel teleurstellen. De FW is niet gericht op gamen hooguit op multimedia en iets zwaardere grafische programma's. Daarom lijkt me die Acer completer voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:21:
[...]

Ik weet niet of je het weet maar die Acer is 18.4" en weegt 4 kilo. Lijkt me niet geschikt om 5 keer per week mee te nemen.
Ja die 4 kg heb ik meegewogen bij het advies, daar krijg je sterke armen van :D
Maar je kunt met beide laptops niet aan alle wensen van hem voldoen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:30:
Waarom ga je niet voor de Acer 5930G? Is van de week uitgekomen en zal zeker aan je verwachtingen voeldoen :)
Ik vind persoonlijk 15,4 inch te klein, ik wil minimaal 16 inch hebben. De 6920G is 16 inch maar heeft een achterlijk hoge resolutie, daar heb je echt een vergrootglas voor nodig.
thek schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:43:
[...]

Ik heb ook een vaio maar aangezien hij een xbox heeft zal die videokaart van die FW wel teleurstellen. De FW is niet gericht op gamen hooguit op multimedia en iets zwaardere grafische programma's. Daarom lijkt me die Acer completer voor hem.
Vergeet niet dat de FW11ZU een Radeon HD 3650 aan boord heeft in plaats van de Radeon HD 3470. Dus een beetje gamen moet wel lukken. Het hoeft ook allemaal niet op de hoogste settings te staan voor mij.

Ik denk dat ik toch voor de Sony ga. Ik heb even aan de Acer 8920G gezeten in de Mediamarkt, maar ik vond het toetsenbord echt slecht, het typte voor geen meter en dan die vieze gloss op de toetsen, dat is niet schoon te houden. Ik verkies het comfort van de Sony toch boven de specs van de Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

robpol schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:50:
[...]
Vergeet niet dat de FW11ZU een Radeon HD 3650 aan boord heeft in plaats van de Radeon HD 3470. Dus een beetje gamen moet wel lukken.
Dat dacht ik ook. Dat is een zeer behoorlijke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de onderstaande notebook niets? Is al verkrijgbaar voor minder dan 100 euro!

Aspire 6920G-814G32BN
- Intel® Core™2 Duo processor T8100, 2.1 GHz
- Intern geheugen 4096 Mhz
- Harddisc 320 Gb
- 16 inch scherm met resolutie van 1366x768
- Blu-ray read (DVD Double Layer write)
- NVIDIA® GeForce® 9500M-GS 512MB/1280MB
- Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor 100 euro wil ik 'm ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:37:

Aspire 6920G-814G32BN
- Harddisc 320 Gb
Sterker nog ik stond op het punt deze laptop te kopen totdat de FW uitkwam _/-\o_ . Toch heeft deze wel leuke features zoals CineDash, Dolby, fingerprint reader, Full HD (1920 x 1080), cardreader en goede videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook zeer geïnteresseerd in de FW, echter mis ik een optische uitgang naar mijn HD receiver (voor mij een must). Ook vind ik de videokaart (3470) een beetje erg min voor zo'n duur apparaat (budget is max 1000 eur). Maar het design is wel prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er tussenstukken bestaan voor een optische uitgang (SPDF), en wat deze evt. kosten?

Is het mogelijk om om de videokaart te vervangen door een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:37:

Aspire 6920G-814G32BN
- Harddisc 320 Gb
100 euro, waar :P;).. hahaha.. deze laptop is al meerdere malen als keus aangehaald, dus dit is weer een herhaling van je ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thek schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:57:
[...]

Sterker nog ik stond op het punt deze laptop te kopen totdat de FW uitkwam _/-\o_ . Toch heeft deze wel leuke features zoals CineDash, Dolby, fingerprint reader, Full HD (1920 x 1080), cardreader en goede videokaart.
ik kan toch goed gamen op de FW-m, ik kan er ook Full HD films op kijken (1920 x 1080) en heb daar bij ook nog dolby surround. ook zit er een card reader op. Alleen geen finger print.. maar zie daar het nut niet zo van in.. ook al heb je fingerprint dan kan je nog met een wachtwoord er in komen en wie laat zijn laptop alleen bij vreemden..
En ben ook te verden met de Centrino 2 platform, word ook niet meer zo warm en het nieuwe wireless systeem werkt ook sneller en beter.

maar sony is altijd duurder, het is het merk en het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:34:
Ik was ook zeer geïnteresseerd in de FW, echter mis ik een optische uitgang naar mijn HD receiver (voor mij een must).
Is HDMI niet net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI gaat naar mijn LCD TV (beeld), en de optische uitgang naar mijn HD receiver (geluid). En geloof me, 5.1 via een dedicated set is pure sensatie ...

De FW-m is trouwens 200eur duurder dan de FW-e, en dan betaal je m.n. voor de blueray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:40:
HDMI gaat naar mijn LCD TV (beeld), en de optische uitgang naar mijn HD receiver (geluid). En geloof me, 5.1 via een dedicated set is pure sensatie ...

De FW-m is trouwens 200eur duurder dan de FW-e, en dan betaal je m.n. voor de blueray.
Bij mij wekrt het zo, via de HDMI naar de tv, van uit daar gaat geluid naar de reciver via een optial out op de tv.. dit geld ook voor me blueray speler..
Dus je meot even kijken of je tv een optiche uitgang heeft...

FW is duurder door de blueray en het extra ram geheugen ja, dit maakt hem ook een beetje sneller, maar ik vind ook dat een sony zonder bluray niet kan :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn LCD TV heeft geen optisch uit ...

Begrijp me niet verkeerd. Ik had heel graag de FW-e willen kopen, maar dan wel met een optische uitgang. De mindere videokaart is van minder belang, ik speel nu eenmaal geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miss kun je een audio addaptor kopen die optical uitgang heeft, en die in je PCMCIA of usb stopppen.. mis zijn er HDMI splitters.. oid

moet je even googlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Notebookjournal is in ieder geval dik tevreden over de FW11/ZU
http://www.notebookjournal.de/tests/619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Heb zojuist de FW11ZU besteld op sonystyle.nl _/-\o_ 8)

Ik twijfelde vandaag ook nog over de Dell Studio 17, die kwam met gelijke specs als de FW11ZU op een dikke 1500 euro uit. Scheelt 200 euro, maar aangezien ik over 3 weken voor een half jaar naar het buitenland ga, wilde ik wel zekerheid hebben over de levertijd. En natuurlijk is de Sony mooier :)

Zometeen even een sleeve, een bijpassende muis en een 7200rpm harde schijf bestellen. Wat is eigenlijk de snelste schijf, Western Digital of Hitachi? Of zijn er ook nog andere merken die 7200rpm schijven maken?

En weet iemand een mooie, goed in de hand liggende laser muis (liefst van Logitech) die goed kleurt bij de FW11? Ik vind de Logitech G5 laser mouse wel fijn in de hand liggen, maar die is zwart met blauw :|

Ik hoop binnenkart uiteraard wat pics te posten van mijn nieuwe aanwinst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robpol schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:45:
Heb zojuist de FW11ZU besteld op sonystyle.nl _/-\o_ 8)
....
je weet toch wel dat bij zo'n FW11ZU een ander toetsenbord zit dan hier in nederland he?? daarom staat er CEK en niet NL.. Als je hem bij computerpirates had besteld, had je 30 euro kunnen besparen.. had je weer bij 1 van je andere 3 dingen kunnen leggen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er een beetje verstand van externe monitors aan te sluiten ? ?
ik zit nog altijd met het probleem dat mijn samsung niet reageert op het signaal van men sony ..
er is niks mis ofzo met het scherm want hij werkte perfect in combinatie met men hp pavilion ..
hoe zou ik het best dit probleem kunnen aanpakken ??
zijn er speciale drivers voor je monitor om hem aan te sluiten op een laptop of .. ?
ben echt ten einde raad nu ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:08:
[...]

je weet toch wel dat bij zo'n FW11ZU een ander toetsenbord zit dan hier in nederland he?? daarom staat er CEK en niet NL.. Als je hem bij computerpirates had besteld, had je 30 euro kunnen besparen.. had je weer bij 1 van je andere 3 dingen kunnen leggen
Er staat toch duidelijk op de site dat het een QWERTY-toetsenbord is. Maar goed, mocht het iets afwijken dan is dat nog niet erg, ik type (en programmeer) al 14 jaar blind, dus ik stel m'n layout gewoon in op US International. Bovendien werk ik vaak met een extern toetsenbord. Zie trouwens ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29042280, het is dus gewoon een Engelse layout.

En wat is nou 30 euro op een investering van meer dan 1700 euro, dan bestel ik liever bij Sony zelf dan bij die cheap-ass Computerpirates website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:13:
wie heeft er een beetje verstand van externe monitors aan te sluiten ? ?
ik zit nog altijd met het probleem dat mijn samsung niet reageert op het signaal van men sony ..
er is niks mis ofzo met het scherm want hij werkte perfect in combinatie met men hp pavilion ..
hoe zou ik het best dit probleem kunnen aanpakken ??
zijn er speciale drivers voor je monitor om hem aan te sluiten op een laptop of .. ?
ben echt ten einde raad nu ... :?
Heb je de resolutie voor de externe monitor wel op een resolutie staan die jouw Samsung aan kan? Probeer het anders eens op 1024x768 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

robpol schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:45:
Zometeen even een sleeve, een bijpassende muis en een 7200rpm harde schijf bestellen. Wat is eigenlijk de snelste schijf, Western Digital of Hitachi?
De Hitachi is een tikkeltje sneller, maar dan krijg je er mogelijk ook trillingen bij. Scheelt qua performance weinig met de WD. De WD is wat stiller.
PC Mark05 results:
HT 7K320 http://forum.notebookrevi...mentid=21532&d=1217085704
WD3200BEKT http://forum.notebookrevi...mentid=21822&d=1217592624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robpol schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:33:
[...]
En wat is nou 30 euro op een investering van meer dan 1700 euro, dan bestel ik liever bij Sony zelf dan bij die cheap-ass Computerpirates website.
Is maar wat je cheap-ass noemt.. enige ervaring met de site? goede site hoor, mer soms redelijk leuke aanbiedingen..

en tja het is 30 euro besparen of niet.. maar schijnbaar heb je dan toch geld teveel.. dus geef het lekker uit zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robpol schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:34:
[...]

Heb je de resolutie voor de externe monitor wel op een resolutie staan die jouw Samsung aan kan? Probeer het anders eens op 1024x768 ofzo.
mm, jaja het gaat om een samsung syncmaster 940MW met een maximale resolutie van 1440 *900 , daar staat het dan ook op .. hij detecteert het scherm, maar als ik voorbij "PC source" ga in het menu van men scherm geeft hij een seconde zwart beeld en gaat hij verder naar de TV source ..
ook als ik FN + F7 gebruik ( met dat monitor icoontje) zegt hij het volgende : "niet beschikbaar met huidige scherminstellingen "
heb de resolutie al eens proberen te veranderen , maar dat helpt ook niet ..
wel kan ik men muis zien bewegen naar het scherm, dus men muis kan wel naar men ander scherm gaan .. alleen heb ik daar geen beeld :p

mss eens hulp van hogeraf inschakelen ? maar wie zou ik in dit geval moeten contacteren ? sony, amd (ati) of samsung ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:54:
[...]

mm, jaja het gaat om een samsung syncmaster 940MW met een maximale resolutie van 1440 *900 , daar staat het dan ook op .. hij detecteert het scherm, maar als ik voorbij "PC source" ga in het menu van men scherm geeft hij een seconde zwart beeld en gaat hij verder naar de TV source ..
ook als ik FN + F7 gebruik ( met dat monitor icoontje) zegt hij het volgende : "niet beschikbaar met huidige scherminstellingen "
wel kan ik men muis zien bewegen naar het scherm, dus men muis kan wel naar men ander scherm gaan .. alleen heb ik daar geen beeld :p

mss eens hulp van hogeraf inschakelen ? maar wie zou ik in dit geval moeten contacteren ? sony, amd (ati) of samsung ?
Misschien een nieuwe video-driver installeren? Zie http://www.laptopvideo2go.com/

Anders zou ik het bij Sony proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:54:
[...]

Schakel je hem naar LCD en externe beeldscherm? Anders moet je ff alleen op externe beeldscherm zetten (zonder LCD) dat wil nog eens werken, of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thek schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:18:
[...]

Schakel je hem naar LCD en externe beeldscherm? Anders moet je ff alleen op externe beeldscherm zetten (zonder LCD) dat wil nog eens werken, of heb je dat al geprobeerd?
kan ik jammer genoeg niet .. men beeldscherm van men laptop kan ik niet uitschakelen .. of bedoelde je iets anders ?

de laatste driver van ati catalyst is trouwens geinstalleerd ..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 21:47 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.