Heb je ook foto's van de SR?Philflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:39:
Ze heben bij RAF de FW en SR staan.
[afbeelding]
Enkel lamp links v.s dubbel lamp rechts. Beide full brightness.
Verwijderd
M heeft geen dubbele lamp , is al genoeg gezegd geweestVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:55:
[...]
welke verzie gaat het hier.. M en de S of E en de S ?
dan weten we meteen of de M nu ook dubble lamp heeft of niet..
Yep hier gepost + filmpje http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=276632
was onduidelijk met alle bordjes. maar ik ga er vanuit dat het de S was.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:55:
[...]
welke verzie gaat het hier.. M en de S of E en de S ?
Dacht ik ook.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:04:
[...]
M heeft geen dubbele lamp , is al genoeg gezegd geweest
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 24-07-2008 13:08 ]
Verwijderd
jeetje wat een verschil! vind de S dan beterPhilflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:39:
[afbeelding]
nou zo slecht is het nou ook weer niet hoor. ze hebben daar natuurlijk fel tl-licht. de enkel lamps is prima voor normaal thuis gebruik volgens mij. buiten zal het niet lekker werken. en ja de dubbel lamps is wel mooier.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:03:
[...]
dan ga ik mijn fz11s niet inruilen voor de fw11m want dan ga ik erop achteruit..
Verwijderd
jammer dat je geen foto hebt genomen van die sticker wat op de S en M zaten. daar werd gister nagevraagd, maja niks aan te doen!Philflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:14:
[...]
nou zo slecht is het nou ook weer niet hoor. ze hebben daar natuurlijk fel tl-licht. de enkel lamps is prima voor normaal thuis gebruik volgens mij. buiten zal het niet lekker werken. en ja de dubbel lamps is wel mooier.
Verwijderd
De s is toch op meer vlakken beter dan de lamp ?Philflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:14:
[...]
nou zo slecht is het nou ook weer niet hoor. ze hebben daar natuurlijk fel tl-licht. de enkel lamps is prima voor normaal thuis gebruik volgens mij. buiten zal het niet lekker werken. en ja de dubbel lamps is wel mooier.
Blue-ray branden
Grotere hardeschijf
mis ik nog iets ?
Verwijderd
mm, nja , maar wie brand er nu al blurays ?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:00:
[...]
De s is toch op meer vlakken beter dan de lamp ?
Blue-ray branden
Grotere hardeschijf
mis ik nog iets ?
Verwijderd
idd! en een grotere HD ja, maar wel minder rpm!Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:06:
[...]
mm, nja , maar wie brand er nu al blurays ?
Dual Lamp ziet er echt geweldig uit! maar het gaat ook ten koste van je batterijduur.Philflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:39:
[afbeelding]
Off: te veel stickers!
Hope for the best, prepare for the worst...
Ga er maar van uit dat dat niet mogelijk is. Voor zover ik weet zijn er helemaal geen ATI's in notebooks die verwisselbaar zijn, laat staan in dit segment. Tenzij je héél goed kunt solderen natuurlijk....Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:05:
iemand ook enig idee hoe het nu zit met de gpu, is die nu geintegreerd op het moederbord of zou ik die best kunnen vervangen indien nodig ?
Wat betreft dat LED scherm, dat stuk is inmiddels van de sony website verdwenen, nu nog van de stickers
. En ook dit keer:
Lekker gedaan SONY!
Lekker gedaan SONY!

[ Voor 17% gewijzigd door WidgetTWW op 24-07-2008 18:41 ]
Veel mensen vergissen zich en denken dat de videokaart belangrijk is voor het afspelen van video'sVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:08:
Ben eigenlijk toch wel erg van plan een te kopen.. maar is de videokaart/cpu krachtig genoeg om x.264 vloeiend te draaien? Of moet ik dan toch ergens een J proberen te krijgen ?
H.264 wordt gedaan door je processor, tenzij je een programma heb die ondersteund dat je videokaart het voor je gaat doen. Mijn 2 jaar oude laptop trekt 1080p h264 zelfs zonder problemen. En de videokaart er van ondersteunt geen hd decoding. Het wordt dus volledig door mijn processor gedaan.
En de nieuwe Sony laptops beschikken over een krachtiger processor dan mijn huidige laptop. Dus ik kan je wel garanderen dat het er op zal werken zelfs zonder dat je videokaart bijspringt.
Over blue Ray weet ik het niet precies. Maar de Sony van mijn zus heeft geen Blue Ray
SR+ MiC
Verwijderd
Oke Thanks! Dan weet ik wel genoeg denk ik!Shiro schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:46:
[...]
Veel mensen vergissen zich en denken dat de videokaart belangrijk is voor het afspelen van video's
H.264 wordt gedaan door je processor, tenzij je een programma heb die ondersteund dat je videokaart het voor je gaat doen. Mijn 2 jaar oude laptop trekt 1080p h264 zelfs zonder problemen. En de videokaart er van ondersteunt geen hd decoding. Het wordt dus volledig door mijn processor gedaan.
En de nieuwe Sony laptops beschikken over een krachtiger processor dan mijn huidige laptop. Dus ik kan je wel garanderen dat het er op zal werken zelfs zonder dat je videokaart bijspringt.
Over blue Ray weet ik het niet precies. Maar de Sony van mijn zus heeft geen Blue RayMaar ik ga er van uit dat het werkt, want waarom bouwen ze anders een Blue Ray in ? Sony configuraties zijn soms wel heel brak, maar ik denk niet dat het zo brak zal zijn.
Verwijderd
ik heb nog de Sony Vaio CR11r/z
met o.a
1.8 core 2 duo
en ATI x2300
bij mij speelde hij geen een 1080p mkv fatsoenlijk af zonder te happeren bij snelle scenes.
Dit was op het scherm en op een externe 22inch monitor.
maar met welke player speel je ze dan af ?
ik heb dan players gehad die via de videokaart werkt..
met o.a
1.8 core 2 duo
en ATI x2300
bij mij speelde hij geen een 1080p mkv fatsoenlijk af zonder te happeren bij snelle scenes.
Dit was op het scherm en op een externe 22inch monitor.
maar met welke player speel je ze dan af ?
ik heb dan players gehad die via de videokaart werkt..
Mediaplayer classic in combinatie met Combined Community Codec Pack. Als je FFDshow goed instel kan je zelfs 1080p afspelen. Moet je wel "number of decoding threads op 2 zetten als je dual core heb.
Op mijn oude T7200 (2ghz) trekt het dus net met FFDshow als decoder. (MPC en FFDshow is gratis, als je CCCP download zit er ook MPC bij)
Maar met CoreAVC kan je het afspelen met je 1.8ghz C2D. (ik denk niet dat die 200mhz zo veel zal uitmaken, me proc wordt niet eens 100% belast).
Ik gebruik CoreAVC(versie 1.6.5.0, oudere versies werken soms minder goed) voor H.264 videos en ik heb nog geen 1080p video gezien die ik niet kan afspelen. Een beetje fatsoenlijke encoded video moet speelbaar zijn voor ons processor met CoreAVC.(CoreAVC kost geld)
Dit alles is afhankelijk van je processor kracht.
Op mijn oude T7200 (2ghz) trekt het dus net met FFDshow als decoder. (MPC en FFDshow is gratis, als je CCCP download zit er ook MPC bij)
Maar met CoreAVC kan je het afspelen met je 1.8ghz C2D. (ik denk niet dat die 200mhz zo veel zal uitmaken, me proc wordt niet eens 100% belast).
Ik gebruik CoreAVC(versie 1.6.5.0, oudere versies werken soms minder goed) voor H.264 videos en ik heb nog geen 1080p video gezien die ik niet kan afspelen. Een beetje fatsoenlijke encoded video moet speelbaar zijn voor ons processor met CoreAVC.(CoreAVC kost geld)
Dit alles is afhankelijk van je processor kracht.
[ Voor 11% gewijzigd door Shiro op 25-07-2008 15:19 ]
SR+ MiC
Wat ik graag zou willen weten, aangezien ik twijfel tussen de M en de S:
Hoe groot is het effect van de dubbele lamp op het batterijverbruik? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Hoe groot is het effect van de dubbele lamp op het batterijverbruik? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Verwijderd
de verkoper in het sonycenter wist mij te vertellen dat de S een halfuurtje minder lang meeging met die dubbele lamp , nja of dit wel degelijk zo is ..DaSaN schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:05:
Wat ik graag zou willen weten, aangezien ik twijfel tussen de M en de S:
Mocht dit voor sommige mensen niet werken dan raad ik VLC player aan. Deze geeft bij mij een lagere CPU belasting en speelt veel formaten af zonder extra codes nodig te hebben.Shiro schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:15:
Mediaplayer classic in combinatie met Combined Community Codec Pack. Als je FFDshow goed instel kan je zelfs 1080p afspelen. Moet je wel "number of decoding threads op 2 zetten als je dual core heb.
Verwijderd
VAIO VGN-FW11M 16,4Zoll WXGA++ T8400 2,26GHz 250GB 4096MB WLAN BT ATI Radeon HD3470 256MB BD-ROM/DVD+-RW/+-R/DL/RAM silber VistaHP 1.198,27 EUR
VAIO VGN-FW11J 16,4Zoll WXGA++ T8400 2,26GHz 250GB 4096MB WLAN BT ATI Radeon HD3650 256MB BD-Rom/DVD+-RW/+-R DL/RAM silber VistaHP 1.290,73 EUR
Deze laptops zijn dus eigenijk gelijk behalve de snellere GPU, dubbelelamp
en 100 euro duurder
Is de j eigenlijk al gespot in de benelux, op de duitse site staat dees met een dubbele lamp is Anders heeft mijn Vaio 31m een opvolger gevonden
Duitsland is een qwerty keyboard niet ?
VAIO VGN-FW11J 16,4Zoll WXGA++ T8400 2,26GHz 250GB 4096MB WLAN BT ATI Radeon HD3650 256MB BD-Rom/DVD+-RW/+-R DL/RAM silber VistaHP 1.290,73 EUR
Deze laptops zijn dus eigenijk gelijk behalve de snellere GPU, dubbelelamp
Is de j eigenlijk al gespot in de benelux, op de duitse site staat dees met een dubbele lamp is Anders heeft mijn Vaio 31m een opvolger gevonden
Duitsland is een qwerty keyboard niet ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 16:17 ]
Bij Notebook.de kun je met normaal toestenbord bestellen, tegen meerprijs.
Vanmiddag even uitgebreid gekeken bij de MM naar de FW modellen. De stickers wat betreft LED scherm zijn eraf. Alleen viel mijn oog op iets heel anders:
VGN-SR19VN, is dan 13,3 inch maar wat een schermpje, en hier zat dus wel een specs blaadje bij met:
X-black-LCD met LED-technologie
Maar moet zeggen dat dat ook een beest van een machine is, en zag er ook wel erg gelikt uit. Mist wel de blu-ray mogelijkheden. Nu brengt sony mij aan het twijfelen.
VGN-SR19VN, is dan 13,3 inch maar wat een schermpje, en hier zat dus wel een specs blaadje bij met:
X-black-LCD met LED-technologie
Maar moet zeggen dat dat ook een beest van een machine is, en zag er ook wel erg gelikt uit. Mist wel de blu-ray mogelijkheden. Nu brengt sony mij aan het twijfelen.
[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 27-07-2008 23:16 ]
De SR serie heeft idd een LED scherm.
En de keus ligt aan waar jij je prioriteiten stelt natuurlijk, ben je vaak ''on the move'', dan kan je beter de lichte en portable SR nemen, gebruik je je laptop liever alleen maar op een bureau en je geeft meer prioriteit aan resolutie en multimedia, dan neem je de FW.
Qua power liggen ze volgens mij niet ver van elkaar, tenzij je de SR neemt met een IGP, maar dat lijkt me logisch.
En de keus ligt aan waar jij je prioriteiten stelt natuurlijk, ben je vaak ''on the move'', dan kan je beter de lichte en portable SR nemen, gebruik je je laptop liever alleen maar op een bureau en je geeft meer prioriteit aan resolutie en multimedia, dan neem je de FW.
Qua power liggen ze volgens mij niet ver van elkaar, tenzij je de SR neemt met een IGP, maar dat lijkt me logisch.
Ik ga zelf voor 13" omdat ik portabiliteit nodig heb. Als ik dat niet nodig had ging ik voor 16".
Helaas heeft de SR geen HDMI of DVI wat ik wel een nadeel vind. Binnenkort komt de Z die dat wel heeft.
@MRC16 hadden ze bij de MM de BZ al staan?
Helaas heeft de SR geen HDMI of DVI wat ik wel een nadeel vind. Binnenkort komt de Z die dat wel heeft.
@MRC16 hadden ze bij de MM de BZ al staan?
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 27-07-2008 23:22 ]
@RnB:
Ik zal er elke dag mee weg zijn. Vooral school, stage, en batterij is erg belangrijk voor mij. Aan de oude FZ ben ik erg gewend geraakt. Maar nu denk ik toch dat ik meer naar meer mobiel moet.
@Philflow:
Nee het was erg leeg bij de MM, ik denk door de nieuwe modellen. Vooral de FZ, FW en de SR waren vollop aanwezig.
Edit: Even bij sony gekeken de Z serie ziet er ook wel erg gelikt uit. De ontwikkelingen heb ik nog niet erg gevolgd, is hier al een releasedatum voor? Maar wel weer erg prijzig.
Even de specs bekeken van de SR19, weer een nadeel:
- Langzaam geheugen, geen gigabit ethernet.
Voor een bedrag van 1599,- had ik toch wel beter verwacht. Maar de zoektocht gaat verder en misschien hou ik het toch bij een FW.
Ik zal er elke dag mee weg zijn. Vooral school, stage, en batterij is erg belangrijk voor mij. Aan de oude FZ ben ik erg gewend geraakt. Maar nu denk ik toch dat ik meer naar meer mobiel moet.
@Philflow:
Nee het was erg leeg bij de MM, ik denk door de nieuwe modellen. Vooral de FZ, FW en de SR waren vollop aanwezig.
Edit: Even bij sony gekeken de Z serie ziet er ook wel erg gelikt uit. De ontwikkelingen heb ik nog niet erg gevolgd, is hier al een releasedatum voor? Maar wel weer erg prijzig.
Even de specs bekeken van de SR19, weer een nadeel:
- Langzaam geheugen, geen gigabit ethernet.
Voor een bedrag van 1599,- had ik toch wel beter verwacht. Maar de zoektocht gaat verder en misschien hou ik het toch bij een FW.
[ Voor 38% gewijzigd door WidgetTWW op 27-07-2008 23:47 ]
Release datum voor de Z is half augustus.
En dat 'langzame' geheugen van de SR draait op 800mhz en is absoluut geen nadeel. De SR presteert juist erg goed. (Vooral de versie met 200GB 7K200)
Hij moet trouwens wel goedkoper zijn te krijgen...
En dat 'langzame' geheugen van de SR draait op 800mhz en is absoluut geen nadeel. De SR presteert juist erg goed. (Vooral de versie met 200GB 7K200)
Hij moet trouwens wel goedkoper zijn te krijgen...
Beste grbuikers
ik heb hier een FW11M en daar heb ik een schone installatie op gedaan (ivm de sony troep)
nu heb ik alle drivers geinstalleerd, alleen er blijft er 1 over en dat is die van de Wlan kaart
iemand enig idee welke ik moet hebben ?
ik gebruik er gewoon vista op, installeren via de update werkt niet, en heb de drivers van de site (en de nieuwste intel chipset driver) al geinstalleerd
alvast bedankt
ik heb hier een FW11M en daar heb ik een schone installatie op gedaan (ivm de sony troep)
nu heb ik alle drivers geinstalleerd, alleen er blijft er 1 over en dat is die van de Wlan kaart
iemand enig idee welke ik moet hebben ?
ik gebruik er gewoon vista op, installeren via de update werkt niet, en heb de drivers van de site (en de nieuwste intel chipset driver) al geinstalleerd
alvast bedankt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Heb deze gevonden bij de US support:
ftp://download.sony.com/US/pc/INDWLL-15373700-US.EXE
Je kan eens proberen he
Je kan eens proberen he
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 20:47 ]
Hm, ik had laatst een mooie vergelijking gezien, maar ben hem helaas kwijt.
Het grootste verschil is dat de P processoren minder energie verbruiken dan de T processoren. De P heeft een TDP van 25 Watt en de T een van 35 Watt. En een hogere FSB.
Het grootste verschil is dat de P processoren minder energie verbruiken dan de T processoren. De P heeft een TDP van 25 Watt en de T een van 35 Watt. En een hogere FSB.
[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 28-07-2008 20:59 ]
Verwijderd
is het verstandig waneer je toch een schone instalatie van vista doet meteen overtestappen naar een vista 64 bit ?
Alleen als je meer dan 3GB werkgeheugen gebruikt, anders kan je net zo goed (en mss is het zelfs beter) een 32bits OS nemen.
Top die ga ik morgen gelijk proberen (hij staat op de zaak)Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:47:
Heb deze gevonden bij de US support:
Je kan eens proberen he
Nou voor de gene die het gaat gebruiken liever 32bitsVerwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:27:
is het verstandig waneer je toch een schone instalatie van vista doet meteen overtestappen naar een vista 64 bit ?
Verwijderd
In de mediamarkt in Ede vertelde ze mij dat ze geen fw modellen krijgen. En dat sony die alleen op bestelling inelkaar zet..
Klinkt wel heel erg raar, als je bij de mediamarkt kijk staan er echt een stuk of 50-60 gewoon op voorraad. En dit geld ook voor winkels als BCC, Mycom, Block, Expert. Ik de FW daar gezien, maar het lijkt me sterk dat Sony ze op bestelling in elkaar schroeftVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:40:
In de mediamarkt in Ede vertelde ze mij dat ze geen fw modellen krijgen. En dat sony die alleen op bestelling inelkaar zet..
Verwijderd
Hier zie je de verschillen tussen enkele en dubbele lamp m.i. niet heel goed. Speel maar eens een film af of bekijk een zwarte achtergrond. Zwart is echt zwart bij de dubbele lamp en de kijkhoek is zowel verticaal maar vooral horizontaal zoveel beter bij een dubbele lamp. Als je het geld hebt ga dan voor een dubbele lamp of gewoon voor Apple Macbook Pro, die heeft tenminste echt led en niet alleen een stickertje met ' led' op de doosPhilflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:39:
[afbeelding]
Over stickers gesproken, ik tel nu dus 2 grote stickers en 7 kleine stickers op deze Sony die je er dus allemaal af mag peuteren. Snap die lui van Sony echt niet. En dan te bedenken dat veel mensen al die stickers gewoon laten zitten na aanschaf

Edit: onderstreepte woorden
Verwijderd
Zou zeker de FZ11s houden als ik jou was. Als je een toestel met dubbele lamp gaat inruilen voor een enkele lamp krijg je zeker spijt. Ook in gewone thuissituaties zie je duidelijk het verschil. Zeker bij foto's en films zijn er maar twee soorten schermen die topprestaties leveren: de Macbook Pro met led en de Sony dubbele lamp modellen.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:03:
[...]
jeetje wat een verschil! vind de S dan beter.. dan ga ik mijn fz11s niet inruilen voor de fw11m want dan ga ik erop achteruit..
Helaas heeft Sony de neiging nogal veel schermen met pixelproblemen te leveren maar voor de rest zijn hun dubbele lamp schermen super. Controleer dus thuis goed het scherm op pixelproblemen. Dit kan het beste 's avonds in het donker met een zwart scherm. De zogenaamde stuck pixels zie je dan direct (je hoeft hiervoor de laptop alleen maar aan te zetten direct met f3 o.i.d. naar de bios te gaan, dus het maken van een taalkeus is nog niet nodig waardoor omruilen altijd kan). Dode pixels zie je dan nog niet dus daarvoor moet je het apparaat echt volledig laten opstarten. Mijn ervaring is dat het vooral stuck subpixels een probleem opleverden bij de FZ en AR serie.
Verwijderd
Het verschil is enorm, in fel TL licht zie je het niet echt heel goed, zeker niet als het bureaublad gekleurd is. Stel echter maar eens een zwart bureaublad in als je in de winkel bent. Je ziet dan het verschil wel degelijk. De enkele lamp geeft een dropwater zwarte kleur en de dubbele lamp echt zwart.Voor video- en fotobewerking op (semi)professioneel niveau moet je gewoon of de dubbele lamp hebben of de Macbook Pro.Philflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:14:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 10:01 ]
Verwijderd
lijkt wel of je de macbook pro zo aan 't aanprijzen bent.. beetje raar dat je dat hier doet.. iedereen weet dat de dubbele lamp betere kleuren heeft, maar als men voor de single lamp wilt gaan, moeten ze dat doen, hun keusVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:57:
[...]
Het verschil is enorm, in fel TL licht zie je het niet echt heel goed, zeker niet als het bureaublad gekleurd is. Stel echter maar eens een zwart bureaublad in als je in de winkel bent. Je ziet dan het verschil wel degelijk. De enkele lamp geeft een dropwater zwarte kleur en de dubbele lamp echt zwart.Voor video- en fotobewerking op (semi)professioneel niveau moet je gewoon of de dubbele lamp hebben of de Macbook Pro.
tip van dode pixels is echter wel fijne tip voor mensen die dat niet weten hoe ze dat kunnen controleren!
Dacht je dat ik zei dat je het verschil niet ziet? Lees dan maar eens terug. Natuurlijk zie je het verschil. Ik zei alleen dat de single lamp echt niet zo slecht is als sommige mensen beweren. En prima voldoet voor normaal thuis gebruik voor het gros van de mensen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:57:
[...]
Je ziet dan het verschil wel degelijk. De enkele lamp geeft een dropwater zwarte kleur en de dubbele lamp echt zwart.
Ik vind de kleuren op de dubbel lamps trouwens mooier dan op de MBP.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 29-07-2008 12:44 ]
Verwijderd
Op die foto die hier ergens gepost is zie je het verschil niet heel goed. In het echt wel, alhoewel in een winkel met veel TL en een gekleurde bureaubladachtergrond het niet heel duidelijk is. Maar met een zwarte achtergrond zie je het verschil zelfs in een TL omgeving wel duidelijk. In thuissituaties (met normale verlichting) zie je pas echt de verschillen heel goed als je enkele lamp en dubbele lamp naast elkaar zet en wil je zeker geen enkele lamp meer.Philflow schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:33:
[...]
Dacht je dat ik zei dat je het verschil niet ziet? Lees dan maar eens terug. Natuurlijk zie je het verschil. Ik zei alleen dat de single lamp echt niet zo slecht is als sommige mensen beweren. En prima voldoet voor normaal thuis gebruik voor het gros van de mensen.
Ik vind de kleuren op de dubbel lamps trouwens mooier dan op de MBP.
Verwijderd
Ik vind de Macbook Pro inderdaad beter dan de FZ serie met dubbele lamp (de S en Z modellen). En het uiterlijk ook mooier, maar dat is uiteraard persoonlijk. En dat iedereen weet dat de dubbele lamp mooiere kleuren heeft, ik lees hierboven toch nogal wat mensen die twijfelen en hun oude dubbele lamp laptop willen omruilen voor een nieuwe met enkele lamp. Dus die kennen dat verschil onvoldoende vrees ik.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:27:
[...]
lijkt wel of je de macbook pro zo aan 't aanprijzen bent.. beetje raar dat je dat hier doet.. iedereen weet dat de dubbele lamp betere kleuren heeft, maar als men voor de single lamp wilt gaan, moeten ze dat doen, hun keus..
tip van dode pixels is echter wel fijne tip voor mensen die dat niet weten hoe ze dat kunnen controleren!
Maar ik ga weer terug naar de Apple topics
Ik zeg net dat ik de verschillen duidelijk zie, en je gaat weer hetzelfde verhaal afdraaien...Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:21:
[...]
Op die foto die hier ergens gepost is zie je het verschil niet heel goed. In het echt wel, alhoewel in een winkel met veel TL en een gekleurde bureaubladachtergrond het niet heel duidelijk is. Maar met een zwarte achtergrond zie je het verschil zelfs in een TL omgeving wel duidelijk. In thuissituaties (met normale verlichting) zie je pas echt de verschillen heel goed als je enkele lamp en dubbele lamp naast elkaar zet en wil je zeker geen enkele lamp meer.
Ik ben zowel bij RAF als bij Mediamarkt geweest en heb beide FW modellen uitgebreid onder handen genomen, onder verschillende lichtomstandigheden. En ik blijf dus zeggen dat de Single lamp voor het gros van de mensen voldoet. In vergelijking met de Acers en Fujtsu's die ik daar zag is het al een hele vooruitgang.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 29-07-2008 13:43 ]
Verwijderd
Op de geposte foto hierboven zie je het verschil niet goed. In het echt wel, zeker thuis zonder tl-licht en zeker als je een film kijkt met veel zwart erin. Met tl licht in de winkel zie je het ook maar dan kan het handig zijn even het bureaublad zwart te maken zodat het verschil goed naar voren komt.Philflow schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:32:
[...]
Ik zeg net dat ik de verschillen duidelijk zie, en je gaat weer hetzelfde verhaal afdraaien...
Ik ben zowel bij RAF als bij Mediamarkt geweest en heb beide FW modellen uitgebreid onder handen genomen, onder verschillende lichtomstandigheden. En ik blijf dus zeggen dat de Single lamp voor het gros van de mensen voldoet. In vergelijking met de Acers en Fujtsu's die ik daar zag is het al een hele vooruitgang.
Dit schrijf ik de hele tijd al en is toch duidelijk genoeg?
En of de Single lamp voldoet voor het gros van de mensen? Zou best kunnen maar als je de single en double lamp naast elkaar hebt gezien (thuis onder normale lichtomstandigheden en je draait een film) dan wil je echt geen single lamp meer. Maar goed, die double lamp is natuurlijk wel een stukje duurder.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 14:29 ]
Verwijderd
dus jij wilt beweren dat een groot deel van de mensen alleen een laptop met dubbele lamp wilt kopen.. een groot aantal laptops, denk wel meerderheid, hebben neit eens dubbele lamp, dus jij wilt beweren dat dit flut laptops zijnVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:27:
[...]
Op de geposte foto hierboven zie je het verschil niet goed. In het echt wel, zeker thuis zonder tl-licht en zeker als je een film kijkt met veel zwart erin. Met tl licht in de winkel zie je het ook maar dan kan het handig zijn even het bureaublad zwart te maken zodat het verschil goed naar voren komt.
Dit schrijf ik de hele tijd al en is toch duidelijk genoeg?
En of de Single lamp voldoet voor het gros van de mensen? Zou best kunnen maar als je de single en double lamp naast elkaar hebt gezien (thuis onder normale lichtomstandigheden en je draait een film) dan wil je echt geen single lamp meer. Maar goed, die double lamp is natuurlijk wel een stukje duurder.
Verwijderd
Ik heb de M genomen. dubble lamp is niet echt nodig, van dat geld haal ik wel een extrene 22 of 24 inch scherm om er bij aan te hangen voor eventuwele video en foto bewerking. is dan ook veel fijner om dan een groter scherm te hebben.
Verwijderd
Kan hier btw eens iemand een foto plaatsen van alle nieuwe modellen die nu uitzijn?? dus 1 van de fw, 1 van sr, 1 van bz en 1 van z.. volgens mij is z alleen nog niet uit..
Verwijderd
wanneer je ze op sony style- europa kunt bestellen zijn ze uit.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:34:
Kan hier btw eens iemand een foto plaatsen van alle nieuwe modellen die nu uitzijn?? dus 1 van de fw, 1 van sr, 1 van bz en 1 van z.. volgens mij is z alleen nog niet uit..
Z status: Reserveren (verzending midden augustus)
Verwijderd
dat weet ik ook, maar irl zien ze er altijd wel wat anders uit, en aangezien ik nu op vakantie ben kan ik niet zo naar de winkelVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:37:
[...]
wanneer je ze op sony style- europa kunt bestellen zijn ze uit.
Z status: Reserveren (verzending midden augustus)
Verwijderd
Notebookreview.com heeft de Vaio FW ge-reviewt : http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4524
Verwijderd
Tja.... zet in een kamer met gewoon licht een Sony met dubbele lamp, een Macbook Pro en een Sony enkele lamp naast elkaar en speel een film af en bekijk wat foto's. Iedereen die dat gezien heeft zal liever een Sony dubbele lamp of Macbook Pro willen. Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan maar dubbele lamp en Macbook Pro (met led) zijn gewoon veel mooiere schermen. Niet voor niets kiezen bijna alle professionals voor de Macbook Pro. Qua scherm zouden ze ook voor de Sony dubbele lamp kunnen kiezen maar Apple wordt nu eenmaal meer gebruikt in die wereld (grafische sector).Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:12:
[...]
dus jij wilt beweren dat een groot deel van de mensen alleen een laptop met dubbele lamp wilt kopen.. een groot aantal laptops, denk wel meerderheid, hebben neit eens dubbele lamp, dus jij wilt beweren dat dit flut laptops zijn.. beetje rare "conclusie".. sowieso raar dat je een laptop met single lamp komt "afkraken" want genoeg hp's en acers hebben een single lamp! deze zijn dus niet goed wil je zeggen?? de sony single lamp is beter dan die van hp en acer
Andere schermen hoeven niet flut te zijn, zeker niet als je daar tevreden mee bent maar geloof me: heb je 1 keer de verschillen gezien dan wil je het liefst de dubbele lamp. Probeer het maar eens uit, regel 2 Sony laptops met verschillende schermtypes en zet die thuis naast elkaar en draai een film en bekijk foto's. Let ook op de kijkhoeken. Je zult versteld staan.
Verwijderd
dat is heus niet alleen vanwege het scherm van de macbook, maar ook de rest eromheen, handig mee te nemen ofwel klein en compact. goede software ervoor, veel design software ervoor etc. etc. etc.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:48:
[...]
Tja.... zet in een kamer met gewoon licht een Sony met dubbele lamp, een Macbook Pro en een Sony enkele lamp naast elkaar en speel een film af en bekijk wat foto's. Iedereen die dat gezien heeft zal liever een Sony dubbele lamp of Macbook Pro willen. Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan maar dubbele lamp en Macbook Pro (met led) zijn gewoon veel mooiere schermen. Niet voor niets kiezen bijna alle professionals voor de Macbook Pro. Qua scherm zouden ze ook voor de Sony dubbele lamp kunnen kiezen maar Apple wordt nu eenmaal meer gebruikt in die wereld (grafische sector).
Andere schermen hoeven niet flut te zijn, zeker niet als je daar tevreden mee bent maar geloof me: heb je 1 keer de verschillen gezien dan wil je het liefst de dubbele lamp. Probeer het maar eens uit, regel 2 Sony laptops met verschillende schermtypes en zet die thuis naast elkaar en draai een film en bekijk foto's. Let ook op de kijkhoeken. Je zult versteld staan.
en waarom vergelijk je een macbook pro met een multimedia notebook? en waarom niet bijv met de z of sr of bz schermen met led-verlichting, dat is weer iets heel anders dan een dubbele lamp en meer vergelijkbaar met het scherm van de macbook..
conclusie: vind dat je hier een beetje stom bent aant doen om die single lamp van sony af te kraken, is appels met peren vergelijken.. en dan ook nog beweren dat andere iets zeggen terwijl ze dat helemaal niet zo gezegd hebben
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 21:18 ]
Vandaag in de mediamarkt rotterdam geweest en heb wat laptops staan bekijken. Ook maar meteen de FW erbij gepakt en het verschil met single en double lamp bekeken + LED scherm van de SR.
Goed, de FW single lamp is eigenlijk gewoon dezelfde kwaliteit als alle andere laptops, de één is mss wat brighter dan dit scherm, de ander mss wat minder bright. Dus niks mis mee met dit scherm.
Ga je dan kijken naar de double lamp en de LED scherm van de SR, dan weet je wat je mist! Jemig, wat een verschil is dat zeg. Je hoeft maar 2 seconden ernaar te kijken en je ziet meteen het verschil. Kleuren springen er meer uit, zwart is echt zwart, het is brighter, het is gewoon een genot om zo'n scherm te hebben. Moet zeggen dat ik het scherm van de SR wel beter vind dan de FW, maar de double lamp versie is bijna net zo goed/mooi.
Dus, als men niet beter weet of gewoon geen geld heeft --> single lamp.
Men weet er alles van en heeft ook het geld --> double lamp.
Zo simpel is het.
Goed, de FW single lamp is eigenlijk gewoon dezelfde kwaliteit als alle andere laptops, de één is mss wat brighter dan dit scherm, de ander mss wat minder bright. Dus niks mis mee met dit scherm.
Ga je dan kijken naar de double lamp en de LED scherm van de SR, dan weet je wat je mist! Jemig, wat een verschil is dat zeg. Je hoeft maar 2 seconden ernaar te kijken en je ziet meteen het verschil. Kleuren springen er meer uit, zwart is echt zwart, het is brighter, het is gewoon een genot om zo'n scherm te hebben. Moet zeggen dat ik het scherm van de SR wel beter vind dan de FW, maar de double lamp versie is bijna net zo goed/mooi.
Zo simpel is het.
Verwijderd
ik krijg geen 4.7...Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:26:
[...]
hehe , ja tis furmark geen 3dmark .. :d , oh ja score is nu 4,7 geworden na die nieuwe driver :d
welke driver had je daar voor gebruikt ?
ik van hier: http://game.amd.com/us-en...?p=vista32/common-vista32
Verwijderd
ik vind het raar dat de S versie van de FWreeks geen LED heeft, want de duurdere versie van de BZ serie heeft ook LED en de SR en Z serie ook. Misschien bij een volgende reeks??RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:27:
Vandaag in de mediamarkt rotterdam geweest en heb wat laptops staan bekijken. Ook maar meteen de FW erbij gepakt en het verschil met single en double lamp bekeken + LED scherm van de SR.
Zo simpel is het.
Ja, snap dat ook niet echt. Veel verschil was er niet (qua beeld) tussen de double lamp en de LED. En dat terwijl LED zuiniger is en (pin me er niet op vast) langer meegaat dan de gangbare ccfl lampen.
Verwijderd
najeh misschien een ding dat sony achter de hand houd voor de volgende reeks, net zoals misschien een betere videokaart (zie reviewlink)RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:55:
Ja, snap dat ook niet echt. Veel verschil was er niet (qua beeld) tussen de double lamp en de LED. En dat terwijl LED zuiniger is en (pin me er niet op vast) langer meegaat dan de gangbare ccfl lampen.
Verwijderd
Je moet wel goed lezen Kenji87. Ik beweer namelijk helemaal niet dat anderen iets zeggen dat ze niet gezegd hebben. Ik vind het ook vreemd dat je op een weinig professionele wijze mensen van dingen gaat beschuldigen zoals afkraken e.d. Heel vreemd. Sorry, maar je snapt volgens mij niet echt wat ik schrijf of je leest het maar half.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:17:
[...]
dat is heus niet alleen vanwege het scherm van de macbook, maar ook de rest eromheen, handig mee te nemen ofwel klein en compact. goede software ervoor, veel design software ervoor etc. etc. etc.
en waarom vergelijk je een macbook pro met een multimedia notebook? en waarom niet bijv met de z of sr of bz schermen met led-verlichting, dat is weer iets heel anders dan een dubbele lamp en meer vergelijkbaar met het scherm van de macbook..
conclusie: vind dat je hier een beetje stom bent aant doen om die single lamp van sony af te kraken, is appels met peren vergelijken.. en dan ook nog beweren dat andere iets zeggen terwijl ze dat helemaal niet zo gezegd hebben
Ik vergelijk juist de enkele met de dubbele lamp omdat anderen hiervoor hebben geschreven dat ze erover dachten hun oude laptop met dubbele lamp in te wisselen voor een laptop met enkele lamp. Ik heb de voordelen van de dubbele lamp uitgelegd en daarnaast aangegeven dat het scherm met dubbele lamp lijkt op het scherm van de Macbook pro qua helderheid en kleurweergave. Ik blijf er bij dat een scherm met een enkele lamp het niet haalt bij een scherm met een dubbele lamp. Als jij dat niet vindt is dat je goed recht. Voor mensen die nog twijfelen tussen de M en de S kan mijn bijdrage een reden zijn nog eens goed te vergelijken in de winkel of elders. Iedereen kan dan zelf zijn conclusie trekken. Dit heeft niets met afkraken te maken maar gewoon met het ventileren van een mening op basis van een vergelijking van de twee soorten schermen die Sony aanbiedt in deze serie.
Ik heb het nu 3 keer uitgelegd dus genoeg hierover lijkt me
PS: ook de Macbook Pro is een multimedia laptop
Verwijderd
ja en omdat je het maar blijft herhalen, lijkt het erop alsof je je mening wilt doorduwen, terwijl andere ook hun mening hebben.. en met dingen beweren dat mensen zeggen doel ik ophetgeen dat jij niet direct maar indirect doelde erop dat philflow had gezegd dat je het verschil niet ziet.. als je niet snapt wat ik hiermee bedoel dan lees de posts maar eens terug tussen jou en die van philflow..Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:59:
[...]
Je moet wel goed lezen Kenji87. Ik beweer namelijk helemaal niet dat anderen iets zeggen dat ze niet gezegd hebben. Ik vind het ook vreemd dat je op een weinig professionele wijze mensen van dingen gaat beschuldigen zoals afkraken e.d. Heel vreemd. Sorry, maar je snapt volgens mij niet echt wat ik schrijf of je leest het maar half.
Ik vergelijk juist de enkele met de dubbele lamp omdat anderen hiervoor hebben geschreven dat ze erover dachten hun oude laptop met dubbele lamp in te wisselen voor een laptop met enkele lamp. Ik heb de voordelen van de dubbele lamp uitgelegd en daarnaast aangegeven dat het scherm met dubbele lamp lijkt op het scherm van de Macbook pro qua helderheid en kleurweergave. Ik blijf er bij dat een scherm met een enkele lamp het niet haalt bij een scherm met een dubbele lamp. Als jij dat niet vindt is dat je goed recht. Voor mensen die nog twijfelen tussen de M en de S kan mijn bijdrage een reden zijn nog eens goed te vergelijken in de winkel of elders. Iedereen kan dan zelf zijn conclusie trekken. Dit heeft niets met afkraken te maken maar gewoon met het ventileren van een mening op basis van een vergelijking van de twee soorten schermen die Sony aanbiedt in deze serie.
Ik heb het nu 3 keer uitgelegd dus genoeg hierover lijkt me![]()
PS: ook de Macbook Pro is een multimedia laptop
echter zoals je al op het eind zegt, genoeg erover
Verwijderd
Zozo meneer heeft dus geld genoeg en denkt er alles vanaf te weten, met alle respect, maar je zit er dik naast ..RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:27:
Zo simpel is het.
Ik vind het echt belachelijk om 200 euro meer te geven aan een laptop met gewoon een brighter scherm dat meer zwart oplevert en waarvan zogezegd de kleuren beter van zouden zijn ,..
ten eerste hebben de kleuren er niks mee te maken .. het is gwn brighter en er wordt gezorgd voor een hoger contrast .. de levendigheid van de kleuren blijft gewoon hetzelfde ...
En als je al echt ervaring hebt , stel jezelf eens het volgende voor, je gebruikt je laptop echt dagelijks , soms uren aan een stuk , ik kan je verzekeren dat je ogen hier onder lijden en dat je de brightness , zelfs van de single lamp versie , gaat moeten terugschroeven...
films kijken zou beter zijn, foto's bewerken beter ???mss... ( maaruh 200 euro, is dat opeens niks meer ofzo) nee nee , dit scherm heeft gwn meer nut bij het werken in een lichtere omgeving zoals plaatsen die volledig met ramen omzet zijn .. en voor 200 euro minder vind ik het heus niet erg om er voor te zorgen dat ik dit niet moet doen
Zoals eerder gezegd zou een 2de scherm voor dit geld gwn fantastisch zijn .. als photoshop gebruiker voor het maken voor grootschalige schilderijen gebruik ik vaak referentiemateriaal om kleuren gemakkelijker te vinden en overzichtelijker te kunnen werken, stel je het volgende voor, je hebt 2 bestanden van 1500*900 in resolutie en je wit die naast elkaar zetten , dan maakt het voor mij niks uit of je nu iets meer contrast zou krijgen van je scherm, zolang de kleuren levensecht zijn ...
trouwens, een macbook pro kost gwn schandalig veel geld ! (ok het is een geweldig ding, maar het is en blijft gwn iets voor snobjes en mensen met te veel geld
of stel je eens voor wat je voor die 200 euro nog zou kunnen kopen ? ow ja ff 10 bluray's of dvd'tjes gaan halen .. ? 2 externe hdd's ? weekendje parijs ?
Dan is er nog iets anders wat je over het hoofd ziet , voor die 200 euro meer krijg je een tragere hdd (logica alom) , nuja , als je tenminste begrijpt wat de gevolgen daarvan zijn ..
dus als je je eigen logica zou moeten volgen ( waar eigenlijk niks logisch aan is) zou jij dus moeten kiezen voor eentje met een single lamp !
*** als je echt slim bent ga je gwn voor de e, met deze krijg je gwn het meeste bang voor je buck, tenzij je echt een bluray wilt waardoor je je films in hd kunt bekijken, wow , wordt je hier gelukkiger door ? Denk toch eens na over wat je uitgeeft aan zo'n ding , het is en blijft een laptop... Er zijn andere dingen die genoeg geld kosten !
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 02:01 ]
Verwijderd
ja daar heb ik hem ook van gehaald .. nja das wel raar dan , mja nie da je het verschil toch zou merken ofzo .. mja .. .Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:36:
[...]
ik krijg geen 4.7...
welke driver had je daar voor gebruikt ?
ik van hier: http://game.amd.com/us-en...?p=vista32/common-vista32
ook zit ik nu met het volgende probleem ... ik heb een samsung 904MW LCD-scherm die ik op men hp kon aansluiten via de vga-port , nu echter met deze sony gaat dit niet, het is alsof de samsung geen signaal ontvangt, maar toch staat er bij mijn beeldscherminstellingen dat de samsung is gedetecteerd en hij wordt ook effectief weergegeven als 2de monitor ...
dit vind ik echt een heel groot minpunt .. want ik heb dit hard nodig
iemand enig idee waar dit aan ligt ?
Oeh, meneer heeft te weinig geld, dus voelt zich aangevallen. 
Om even meteen iets recht te zetten, ik heb niet eens genoeg geld voor een FW met single lamp, dus ga nou niet poep praten zonder van dingen af te weten.
En om even iets anders recht te zetten, ik zit er niet dik naast, hooguit een beetje. Ik heb iets gezien en dat kan jij niet verdraaien, als ik vind dat de kleuren er meer uitspringen, dan is dat zo. Goed, misschien dat jij dat niet heb gezien (of gewoon niet wil toegeven omdat je zelf de single lamp versie heb), dat wil nog niet zeggen dat andere mensen maar ongelijk hebben.
En ik weet wat je allemaal met 200 euro kan doen ja, had ik dat maar. Maar een beter scherm is gewoon meer geld waard, simpel als dat. En zoals men al weet is een beter scherm niet het enige wat in die 200 euro meer zit.
En mijn conclusie geldt volgens mij voor velen, ik bedoel.. je gaat ook niet in een kartonnen doos wonen, wanneer je puilt van het geld. Nee, dan koop je idd een mooi, groot, luxe huis. Niets aan te doen, is gewoon de wet van het geld hebben.
Om even meteen iets recht te zetten, ik heb niet eens genoeg geld voor een FW met single lamp, dus ga nou niet poep praten zonder van dingen af te weten.
En om even iets anders recht te zetten, ik zit er niet dik naast, hooguit een beetje. Ik heb iets gezien en dat kan jij niet verdraaien, als ik vind dat de kleuren er meer uitspringen, dan is dat zo. Goed, misschien dat jij dat niet heb gezien (of gewoon niet wil toegeven omdat je zelf de single lamp versie heb), dat wil nog niet zeggen dat andere mensen maar ongelijk hebben.
En ik weet wat je allemaal met 200 euro kan doen ja, had ik dat maar. Maar een beter scherm is gewoon meer geld waard, simpel als dat. En zoals men al weet is een beter scherm niet het enige wat in die 200 euro meer zit.
En mijn conclusie geldt volgens mij voor velen, ik bedoel.. je gaat ook niet in een kartonnen doos wonen, wanneer je puilt van het geld. Nee, dan koop je idd een mooi, groot, luxe huis. Niets aan te doen, is gewoon de wet van het geld hebben.
Verwijderd
als je al een vergelijking maakt, maak dan een zinvolle vergelijking ... als je het geld hebt, doe je met die 200 euro iets anders, dan zou je rijk én slim zijn .. als je echt rijk bent dan ga je wrs in een keer voor een macbook proRnB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 01:57:
Oeh, meneer heeft te weinig geld, dus voelt zich aangevallen.
ik als student die zelf moet werken voor zen geld tijdens het weekend kon gerust de s kopen, maar die 400 euro die ik heb uitgespaard staat nog lekker op men spaarrekening , waarmee ik wrs een gans jaar materiaal kan aanschaffen voor mijn studies
kijk maar eens goed naar alle verschillen tussen de m en de s , het enigste verschil is het scherm en de hdd ...
het feit dat je denkt dat de kleuren er meer uitspringen kan ik wel begrijpen... maar het is en blijft gwn iets wat de klant vraagt , ik wil een mooier scherm , terwijl het eigenlijk niet zo nodig is ... net zoals die 4 gig ram ipv 3, vista vraagt maar 3 , dus vraag ik me ook weer af of je dit echt gaat merken ?
dit is gwn het typische sony handelen, wat de klant vraagt , maken ze ook , of het nu beter is of niet , zolang het maar meer geld voor hun opbrengt ...

Tsja, als ik het geld had, dan koos ik ook liever voor een andere laptop. Maar misschien zijn er wel mensen die per se zo'n FW willen, ja.. dan kom je toch weer op mijn conclusie.
Voor de prijs van de goedkoopste FW kan je naar mijn weten ook veel leukere laptopjes kopen, maar daar ging het nou net niet over hè.
En dat Sony handelen, tsja.. dat is natuurlijk gewoon heel slim. Zo verdienen ze hun flappen.
Voor de prijs van de goedkoopste FW kan je naar mijn weten ook veel leukere laptopjes kopen, maar daar ging het nou net niet over hè.
En dat Sony handelen, tsja.. dat is natuurlijk gewoon heel slim. Zo verdienen ze hun flappen.
Verwijderd
Wat een discussies zeg over die enkele en dubbele lamp
. Ben het eens met RnB. Mensen, geloof me. Sony maakt geen laptops met dubbele lamp omdat ze dat gewoon lollig vinden of zo. Nee, dat heeft een reden en dat is dat die schermen beter zijn. Ik heb ze zelf naast elkaar in huis gehad en een film bekeken en foto's. Los van de kleuren (vooral zwart) en zo is de kijkhoek bij de dubbele lamp ook veel beter. Bij de enkele lamp hoef je maar een beetje schuin te zitten en de film krijgt zo'n rontgeneffect, bij de dubbele lamp is dat veel beter. In testrrapporten zie je dit fenomeen terug. Iedereen moet zelf beslissen of ie die paar honderd euro extra er voor wil/kan neertellen maar ik vermoed dat iemand die de vergelijking maakt in een thuissituatie niet meer terug wil naar de enkele lamp
. Maar natuurlijk moet je wel het geld er voor hebben. Conclusie van RnB is helemaal juist:
Overigens heb ik geen ervaring met de led schermen van Sony. Wellicht dat die vergelijkbaar zijn met de dubbele lamp?
Overigens heb ik geen ervaring met de led schermen van Sony. Wellicht dat die vergelijkbaar zijn met de dubbele lamp?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 08:17 ]
Goh, was even bang dat ik de enige was met een gezond verstand, maar dat valt gelukkig tegen. 
Over die LED schermen: je moet het omdraaien, die double lamps zijn vergelijkbaar met de LED schermen. Althans, als je die LED schermen mooier vind, zoals ik. Het scheelt niet veel, maar het is allemaal net iets beter. Vraag me alsjeblieft niet waarom, want je moet het gewoon zien, net als het verschil met de single lamp zeg maar.
Trouwens, ik kan er wel iets over zeggen. Bij de double lamp heb je al het idee dat de kleuren eruit spatten, maar dat kon nog een tandje hoger bij het scherm van de SR. Het scherm was heel warm, maar niet oversaturated. Ach weet je, ga gewoon naar de mediamarkt of andere winkels die deze laptops verkopen en see for yourself.
Het is moeilijk uit te leggen.
Over die LED schermen: je moet het omdraaien, die double lamps zijn vergelijkbaar met de LED schermen. Althans, als je die LED schermen mooier vind, zoals ik. Het scheelt niet veel, maar het is allemaal net iets beter. Vraag me alsjeblieft niet waarom, want je moet het gewoon zien, net als het verschil met de single lamp zeg maar.
Trouwens, ik kan er wel iets over zeggen. Bij de double lamp heb je al het idee dat de kleuren eruit spatten, maar dat kon nog een tandje hoger bij het scherm van de SR. Het scherm was heel warm, maar niet oversaturated. Ach weet je, ga gewoon naar de mediamarkt of andere winkels die deze laptops verkopen en see for yourself.
[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 30-07-2008 09:48 ]
Verwijderd
Waarom doet Sonystyle Europa niet aan configure to order
Zo betaal je tenminste voor wat je echt wil, zou heel wat goedkoper zijn.
Betere processor, wit, 3 GB, snellere harde schijf, 2 lampen en geen Blu-ray.
Cofigure FW USA
Zo betaal je tenminste voor wat je echt wil, zou heel wat goedkoper zijn.
Betere processor, wit, 3 GB, snellere harde schijf, 2 lampen en geen Blu-ray.
Cofigure FW USA
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 14:26 ]
Ouch 100 dollar voor het duurdere scherm..... en hier betaal je 460 euro voor een S tegenover een E (okee met Bluray). Een E voor 1000 euro mét het goeie scherm zou geweldig zijn!
Verwijderd
denk dat ze dit wel gaan invoeren.. wij liggen toch altijd achter op amerika.. dus denk ook hierbij, zal namelijk veel "vraag" naar zijn
Verwijderd
zou je overigens beter de P-processor kunnen nemen van 2.4 ghz of beter de T met 2.8 ghz?Gianni Rombios schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:37:
Ouch 100 dollar voor het duurdere scherm..... en hier betaal je 460 euro voor een S tegenover een E (okee met Bluray). Een E voor 1000 euro mét het goeie scherm zou geweldig zijn!
voor €1058,53 heb je daar een laptop met het volgende, stukke beter dan hier!
Intel® Core 2™ Duo Processor P8600 (2.4GHz)
Microsoft® Windows Vista® Home Premium with Service Pack 1
Titanium Gray
4 GB DDR2-SDRAM (DDR2-800, 2GBx2)
320 GB SATA Hard Disk Drive [5400 rpm]
Blu-ray Disc™ Read Only Drive
ATI Mobility Radeon™ HD 3470 with 256MB vRAM
LCD 16.4" (XBRITE-HiColor™)
WLAN (802.11a/b/g/n) with integrated Bluetooth® technology
Standard Battery
bespaart je even 400 euro t.o.v. de S, je processor is sneller alleen je hebt geen write optie bij de blu-ray, maar voor 97 euro (150 dollar) heb je die er ook al bij.. En voor 400 euro zou ik mijn garantie van 2 jaar wel opgeven, want aan mijn fz heb ik ook nog niks gehad! en je hebt niet overal 2 jaar garantie op, bijv batterij is maar half jaar etc. dus 2 jaar geldt alleen maar op bepaalde dingen waaronder vast en zeker ook niet het scherm!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 15:27 ]
http://laptoping.com/inte...reme-q9100-montevina.html
Ik zou liever een P (25watt) hebben.
Verwijderd
mis iets met je monitor ? probeer eens een andere.. anders ligt het aan je vga poort..Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 01:53:
[...]
ook zit ik nu met het volgende probleem ... ik heb een samsung 904MW LCD-scherm die ik op men hp kon aansluiten via de vga-port , nu echter met deze sony gaat dit niet, het is alsof de samsung geen signaal ontvangt, maar toch staat er bij mijn beeldscherminstellingen dat de samsung is gedetecteerd en hij wordt ook effectief weergegeven als 2de monitor ...
dit vind ik echt een heel groot minpunt .. want ik heb dit hard nodig![]()
iemand enig idee waar dit aan ligt ?
Heb hem op mijn Samsung 2243NWX aangesloten via de VGA.
Het werkte meteen, zonder de driver..
moet nog wel even de jusite driver er op zetten want heb nu zoon vage resolutie..
hoop dat die het er na ook wil doen!
heb nu de FW met 4gb, systeem gebruikt maar 3gb. hoe kan ik de rest aan de videokaart koppelen of kan ik er iets anders mee?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 16:41 ]
Verwijderd
betekent toch dat ie minder warm word he? maar je levert er werl 0,3 ghz voor in.. niet dat dit veel is, toch???Gianni Rombios schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:44:
http://laptoping.com/inte...reme-q9100-montevina.html
Verwijderd
en bespaart stroom, dus langer op de accu..Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:04:
[...]
betekent toch dat ie minder warm word he? maar je levert er werl 0,3 ghz voor in.. niet dat dit veel is, toch???
Kijk nog eens goed naar die foto.bert-nl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:27[/message]:
[...]
Op de geposte foto hierboven zie je het verschil niet goed.
http://www.imagebam.com/image/47e2e69911525
Ik zie het verschil op de foto trouwens wel goed.
En er was niet eens fel TL licht in de RAF toen ik die foto nam
Je insinueerde het alleen...en ik ben dus niet de enige die dat zo zag.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:59:
[...]
Ik beweer namelijk helemaal niet dat anderen iets zeggen dat ze niet gezegd hebben.
Maar goed, hoe lang heb je precies de dubbel en enkel lamps FW getest en onder welke omstandigheden?
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 30-07-2008 19:24 ]
Heej, hoe bevalt deze laptop qua draagbaarheid, makkelijker als 17"? Of ligt de grootte dicht bij 15"?
En over de hardeschijf, waarin merk je het verschil tussen 5400 en 4200 rpm?
En over de hardeschijf, waarin merk je het verschil tussen 5400 en 4200 rpm?
Ik denk dat ie eerder op een 17'' lijkt dan op een 15,4'' laptop. Dat ding weegt ook minstens 3 kilogram en echt draagbaar is dat niet. Heb zelf een laptop van 2,7 kilogram en dat is al behoorlijk om steeds heen en weer te dragen.
En het verschil tussen een harde schijf van 5400RPM en eentje van 4200RPM is de algehele snelheid van je systeem. Je harde schijf is het traagste onderdeel van je hele computer; dus hoe meer RPM ie draait, hoe sneller je systeem is. Nu kan je dat voor een gedeelte maskeren door een boel RAM te installeren, maar dan kan je harde schijf nog steeds voor wachttijden zorgen.
En het verschil tussen een harde schijf van 5400RPM en eentje van 4200RPM is de algehele snelheid van je systeem. Je harde schijf is het traagste onderdeel van je hele computer; dus hoe meer RPM ie draait, hoe sneller je systeem is. Nu kan je dat voor een gedeelte maskeren door een boel RAM te installeren, maar dan kan je harde schijf nog steeds voor wachttijden zorgen.
[ Voor 45% gewijzigd door RnB op 30-07-2008 21:37 ]
Naast RPM is ook data density erg belangrijk voor de snelheid. Een 300GB/4200rpm schijf met 2 platters is sneller dan een 160GB/5400rpm schijf met 2 platters.
Verwijderd
bestaan er uberhaupt al draagtassen voor of zo'n slipcases voor 16,4 inch??RnB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:34:
Ik denk dat ie eerder op een 17'' lijkt dan op een 15,4'' laptop. Dat ding weegt ook minstens 3 kilogram en echt draagbaar is dat niet. Heb zelf een laptop van 2,7 kilogram en dat is al behoorlijk om steeds heen en weer te dragen.
Voor wie niet genoeg kan krijgen van de enkel lamp vs. dubbel lamp
:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=279470
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=279470
Verwijderd
welke driver bedoel je hier ?Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
[...]
mis iets met je monitor ? probeer eens een andere.. anders ligt het aan je vga poort..
Heb hem op mijn Samsung 2243NWX aangesloten via de VGA.
Het werkte meteen, zonder de driver..
moet nog wel even de jusite driver er op zetten want heb nu zoon vage resolutie..
hoop dat die het er na ook wil doen!
heb nu de FW met 4gb, systeem gebruikt maar 3gb. hoe kan ik de rest aan de videokaart koppelen of kan ik er iets anders mee?
nja denk niet dat er iets scheelt met men monitor, werkte perfect met men hp ...
heb geen ander scherm om het mee te testen jammer genoeg ..
Klopt, maar het heeft niet zo'n grote impact dat een 300GB 4200RPM schijf met twee platters sneller is dan een 160GB 5400RPM schijf, het is dan hooguit even snel. En het is gewoon bekend dat 4200RPM schijven traag als stront zijn, of ze nou 200GB platters hebben of niet.Philflow schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:50:
Naast RPM is ook data density erg belangrijk voor de snelheid. Een 300GB/4200rpm schijf met 2 platters is sneller dan een 160GB/5400rpm schijf met 2 platters.
Ja klopt. Ligt er ook nog aan wat merk en type schijven Sony kiest maar beter blijf je er natuurlijk vanaf. Zonde om zo'n mooie laptop met Montevina technologie uit te rusten met een trage schijf.
Ik heb hier een vaio met x-black dubbele lamp en heb de scherm nooit vol open staan want dan kun je niet fatsoenlijk werken. Voor bijvoorbeeld een film komt die dubble lamp wel goed tot zijn recht.
Dit komt overeen met wat ze schrijven over de dubbel lamp FW:thek schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:21:
Ik heb hier een vaio met x-black dubbele lamp en heb de scherm nooit vol open staan want dan kun je niet fatsoenlijk werken. Voor bijvoorbeeld een film komt die dubble lamp wel goed tot zijn recht.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=278888Moving past the widescreen experience and onto the LCD quality itself, it was rather disappointing on our review model. On anything but full brightness you could see a tunnel effect where the sides and corners were much darker thand the center of the screen. At full brightness it was more even, and was passed by early on. Not counting the tunneling effect, brightness range was more than adequate. I found the most comfortable setting at home to be 50-60% and 70-80% in the office. Anything above that it strained my vision.
Verder is het ook afhankelijk van hoe verlicht je werkplek is. Als ik bijv. 's avonds met mijn bureaulamp aan het werk ben, heb ik het scherm zelfs helemaal gedimd staan.
Overdag heb ik hem ongeveer iets meer over de helft staan. Maar voor echte filmliefhebbers raad ik een dubble lamp aan voor de vollere kleuren.
Overdag heb ik hem ongeveer iets meer over de helft staan. Maar voor echte filmliefhebbers raad ik een dubble lamp aan voor de vollere kleuren.
Verwijderd
In een ruimte met niet al te veel licht, flink aantal foto's en een stuk van een dvd film (vanaf de drive). Kijkhoek horizontaal en verticaal is veel beter bij de dubbele lamp. Verder zijn de kleuren dieper wat vooral bij zwart zeer goed te zien is.Philflow schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:54:
[...]
Kijk nog eens goed naar die foto.
[...]
Je insinueerde het alleen...en ik ben dus niet de enige die dat zo zag.
Maar goed, hoe lang heb je precies de dubbel en enkel lamps FW getest en onder welke omstandigheden?
Verwijderd
ik bedoelde de driver van me eigen monitor..Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:07:
[...]
welke driver bedoel je hier ?
nja denk niet dat er iets scheelt met men monitor, werkte perfect met men hp ...
heb geen ander scherm om het mee te testen jammer genoeg ..
als ik hem er zo insteek pakt die niet de resolutie van me scherm ( 1680x1050)
Wel grappig trouwens dat in dit topic de macbook voor komt. Check dit bericht van een jaar of 3 geleden:
http://www.engadget.com/2...to-build-the-first-intel/
like.no.other
http://www.engadget.com/2...to-build-the-first-intel/
like.no.other
Verwijderd
Dan snap ik niet waarom Sony niet in meer modellen een LED scherm stopt. Zeker omdat ze zuiniger zijn en (mede daardoor) nog milieuvriendelijker ook.RnB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:46:
Goh, was even bang dat ik de enige was met een gezond verstand, maar dat valt gelukkig tegen.
Trouwens, ik kan er wel iets over zeggen. Bij de double lamp heb je al het idee dat de kleuren eruit spatten, maar dat kon nog een tandje hoger bij het scherm van de SR. Het scherm was heel warm, maar niet oversaturated. Ach weet je, ga gewoon naar de mediamarkt of andere winkels die deze laptops verkopen en see for yourself.Het is moeilijk uit te leggen.
Verwijderd
Bericht van gisteren ietsje aangepastPhilflow schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:54:
[...]
Kijk nog eens goed naar die foto.
[...]
Je insinueerde het alleen...en ik ben dus niet de enige die dat zo zag.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 23:11 ]
Klopt het ook dat een 4200 rpm schijf minder lawaai maakt als een 5400 rpm? Maakt een 7200 rpm harde schijf dan vervelend veel geluid?
Ik ben het grotendeels eens met je observeringen. Ik had dat hier en op nbr ook al een keer opgeschreven.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:45:
[...]
In een ruimte met niet al te veel licht, flink aantal foto's en een stuk van een dvd film (vanaf de drive). Kijkhoek horizontaal en verticaal is veel beter bij de dubbele lamp. Verder zijn de kleuren dieper wat vooral bij zwart zeer goed te zien is.
Maar goed het dubbel lamps scherm heeft dus ook wel wat nadelen als we de review op NBR moeten geloven. Ik denk dus dat het beste advies is: ga zelf uitgebreid kijken voordat je koopt.
In veel gevallen klopt het wel, maar er zijn ook veel schijven die afwijken. Zo kun je een 5400rpm tegenkomen die meer lawaai maakt, meer stroom verbuikt en sneller is dan een 7200rpm.WWJD schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:21:
Klopt het ook dat een 4200 rpm schijf minder lawaai maakt als een 5400 rpm?
>Maakt een 7200 rpm harde schijf dan vervelend veel geluid?
Nee, meestal zijn de verschillen niet zo groot. Hier kun je wat voorbeelden zien: http://techreport.com/articles.x/15079/14
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 30-07-2008 23:25 ]
Ja sorry, maar ook hier zit je weer fout.
Was laatst nog een test op storagereview.com met een nieuwe generatie 320GB/5400RPM schijf versus een oudere generatie 160GB/7200RPM schijf, waarbij de nieuwe generatie een grotere datadichtheid heeft.
Conclusie? De oudere 7200RPM schijf is nog steeds onverslaanbaar qua snelheid. Goed, de nieuwe generatie 5400RPM schijf kwam redelijk dicht in de buurt, vooral met file copies ed, maar hij is dus zeker niet sneller dan een 7200RPM schijf.
Is ook wel logisch, want door de hogere rotatiesnelheid, heeft ie een lagere seekingtime.
En dat was dan nog een test met een nieuwe generatie versus een oude generatie. Dus moet je nagaan wanneer ze die nieuwe generatie 5400RPM tegenover een nieuwe generatie 7200RPM schijf zetten.
Qua lawaai en verbruik kan het idd verschillen per drive/merk. Alhoewel je wel aan kan nemen dat hoe hoger de rotatiesnelheid van de schijf, hoe meer die verbruikt. Maar het zullen marginale verschillen zijn.
Was laatst nog een test op storagereview.com met een nieuwe generatie 320GB/5400RPM schijf versus een oudere generatie 160GB/7200RPM schijf, waarbij de nieuwe generatie een grotere datadichtheid heeft.
Conclusie? De oudere 7200RPM schijf is nog steeds onverslaanbaar qua snelheid. Goed, de nieuwe generatie 5400RPM schijf kwam redelijk dicht in de buurt, vooral met file copies ed, maar hij is dus zeker niet sneller dan een 7200RPM schijf.
Is ook wel logisch, want door de hogere rotatiesnelheid, heeft ie een lagere seekingtime.
En dat was dan nog een test met een nieuwe generatie versus een oude generatie. Dus moet je nagaan wanneer ze die nieuwe generatie 5400RPM tegenover een nieuwe generatie 7200RPM schijf zetten.
Qua lawaai en verbruik kan het idd verschillen per drive/merk. Alhoewel je wel aan kan nemen dat hoe hoger de rotatiesnelheid van de schijf, hoe meer die verbruikt. Maar het zullen marginale verschillen zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 30-07-2008 23:39 ]
Lol en opnieuw zit je fout.
Ga nog maar eens goed de reviews bestuderen:Was laatst nog een test op storagereview.com met een nieuwe generatie 320GB/5400RPM schijf versus een oudere generatie 160GB/7200RPM schijf, waarbij de nieuwe generatie een grotere datadichtheid heeft.
Conclusie? De oudere 7200RPM schijf is nog steeds onverslaanbaar qua snelheid.
http://www.storagereview.com/Hitachi250WD320.sr?page=0%2C2
En let vooral goed op de 3200BEVT (320GB/5400rpm) en Seagate 7200.2 (160GB/7200rpm)
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 30-07-2008 23:42 ]
Verrek, had die drive niet gezien.
Goed, dan hebben we allebei gelijk, aangezien de Western Digital nog steeds de allernieuwste is van het stel. Seagate heeft een 7200.3 en Hitachi heeft ook al nieuwere generaties 7200RPM schijven.
En Western Digital zelf heeft in zijn assortiment natuurlijk ook nieuwe generaties 7200RPM drives (de Black series).
Als je die naast elkaar zet zal het wel duidelijk zijn. En ja, dan kan het mss zijn dat er ergens een 5400RPM drive wint van een 7200RPM drive, maar dan heeft de fabrikant iets fouts gedaan.
Goed, dan hebben we allebei gelijk, aangezien de Western Digital nog steeds de allernieuwste is van het stel. Seagate heeft een 7200.3 en Hitachi heeft ook al nieuwere generaties 7200RPM schijven.
En Western Digital zelf heeft in zijn assortiment natuurlijk ook nieuwe generaties 7200RPM drives (de Black series).
Als je die naast elkaar zet zal het wel duidelijk zijn. En ja, dan kan het mss zijn dat er ergens een 5400RPM drive wint van een 7200RPM drive, maar dan heeft de fabrikant iets fouts gedaan.
[ Voor 23% gewijzigd door RnB op 30-07-2008 23:47 ]
Dit topic is gesloten.