hebben jullie ook de BZ-serie zien staan in de mediamarkt?Ik woon in Belgie en heb geen zin om nr Groningen te rijden :-)
shops.nlVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:37:
mag ik vragen waar je hem besteld hebt ? zie dat die bij bcc 1199 kost..
Verwijderd
dank u 
BZ serie heb ik niet zien staan hier...
zijn de schermen van de FW ook led ?
edit: ik zie het al, alleen de FW11S heeft led..
BZ serie heb ik niet zien staan hier...
zijn de schermen van de FW ook led ?
edit: ik zie het al, alleen de FW11S heeft led..
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 12:01 ]
Hallo,
Aangezien mijn zus nooit de moeite voor zo iets zal nemen doe ik het wel. Gisteren heeft mijn zus de Sony Vaio VGN-FW11E (€ 999) bij Mediamarkt in Groningen gehaald. Dat is de versie zonder Blueray speler.
Indruk tot zo ver.
Sony laptop zit vol met bloatware en is zoals wel te verwachten traag door al die rotzooi. En het aller-leukste is dat erg geen enkele cd/dvd wordt mee geleverd.
Zodra je de laptop opstart installeert ie zich zelf inclusief alle onnodige bloatware. En vervolgens kan/moet je zelf een recovery dvd aanmaken (3dvd's of 2 dual layer DVD). Dit allemaal duurde ongeveer een uurtje of 2.
Voor de rest.
Score in vista lijkt mij wel goed, de laagste is de video performance een 4,7. Wat dus ook het cijfer wordt.
Geen problemen met stabiliteit tot zo ver, en eerste keer met Vista, dus het is nog wel ff wennen.
Ik moet wel zeggen dat het scherm erg mooi is, maar misschien zit ik nu peren met appels te vergelijken als ik de nieuwe Sony met mijn eigen twee jaar oude laptop vergelijk. En weg met de zwarte balkjes boven en onder bij een 720p filmpje
Ik heb er nog niet op gegamed dus de performance van de videokaart weet ik nog niet echt, maar de processor lijkt aardig rap. De temperaturen lijken mij ook wel te doen. Mijn Everest is helaas te outdated om de sensoren goed af te lezen. Dus moet ik ff wachten met de temperaturen.
Minpunten:
Pluspunten:
Overall, aardig goede laptop qua prijs/kwaliteit verhouding voor een Sony Vaio
Aangezien mijn zus nooit de moeite voor zo iets zal nemen doe ik het wel. Gisteren heeft mijn zus de Sony Vaio VGN-FW11E (€ 999) bij Mediamarkt in Groningen gehaald. Dat is de versie zonder Blueray speler.
Indruk tot zo ver.
Sony laptop zit vol met bloatware en is zoals wel te verwachten traag door al die rotzooi. En het aller-leukste is dat erg geen enkele cd/dvd wordt mee geleverd.
Zodra je de laptop opstart installeert ie zich zelf inclusief alle onnodige bloatware. En vervolgens kan/moet je zelf een recovery dvd aanmaken (3dvd's of 2 dual layer DVD). Dit allemaal duurde ongeveer een uurtje of 2.
Voor de rest.
Score in vista lijkt mij wel goed, de laagste is de video performance een 4,7. Wat dus ook het cijfer wordt.
Geen problemen met stabiliteit tot zo ver, en eerste keer met Vista, dus het is nog wel ff wennen.
Ik moet wel zeggen dat het scherm erg mooi is, maar misschien zit ik nu peren met appels te vergelijken als ik de nieuwe Sony met mijn eigen twee jaar oude laptop vergelijk. En weg met de zwarte balkjes boven en onder bij een 720p filmpje
Ik heb er nog niet op gegamed dus de performance van de videokaart weet ik nog niet echt, maar de processor lijkt aardig rap. De temperaturen lijken mij ook wel te doen. Mijn Everest is helaas te outdated om de sensoren goed af te lezen. Dus moet ik ff wachten met de temperaturen.
Minpunten:
- Solidworks werkt niet goed met de HD3470 en/of drivers ervan.
- Wel ERG veel Bloatware.
- Geen Driver cd/dvd, hele matige inhoud in doos
Pluspunten:
- Goede prijs kwaliteit verhouding
- Leuk design imho
- Mooi scherm imho
Overall, aardig goede laptop qua prijs/kwaliteit verhouding voor een Sony Vaio
SR+ MiC
Ik heb vandaag bij de Mediamarkt een enkel lamps FW met een dubbel lamps FW kunnen vergelijken, hier mijn indrukken (in het engels omdat ik het op een ander forum had gepost):
The single lamp is just an average good LCD screen, like you may find on one of the better Asus or Acer laptops. I do not think working outdoors will be comfortable because the brightness is to low to overcome the reflection I expect. The double lamp is noticably brighter, has better contrast and colors look deeper. I am expecting the double lamp to be suitable for working outside. Comparing the screen to SZ, the SZ is brighter, but the color reproduction of the FW is superior in my opinion. It has similar color reproduction to TZ.
The FW has a nice 'industrial steel' look to it. I would prefer the white lid over the darkgrey lid I think. Keyboard felt excellent, got used to it very quick. But overall 16.4 inch is not portable enough to me, that's why I am more into 12"-14" laptops.
Funny thing is I did not even think about the 1600*900 resolution, as if someone had already increased the DPI. The screen looked excellent and and no time I felt the letters were too small. Strange. One thing I did not find very pretty was the speaker area, but I'd get used to it quickly.
The single lamp is just an average good LCD screen, like you may find on one of the better Asus or Acer laptops. I do not think working outdoors will be comfortable because the brightness is to low to overcome the reflection I expect. The double lamp is noticably brighter, has better contrast and colors look deeper. I am expecting the double lamp to be suitable for working outside. Comparing the screen to SZ, the SZ is brighter, but the color reproduction of the FW is superior in my opinion. It has similar color reproduction to TZ.
The FW has a nice 'industrial steel' look to it. I would prefer the white lid over the darkgrey lid I think. Keyboard felt excellent, got used to it very quick. But overall 16.4 inch is not portable enough to me, that's why I am more into 12"-14" laptops.
Funny thing is I did not even think about the 1600*900 resolution, as if someone had already increased the DPI. The screen looked excellent and and no time I felt the letters were too small. Strange. One thing I did not find very pretty was the speaker area, but I'd get used to it quickly.

klinken de speakers eigenlijk een beetje? sinds dat dit een multimedia laptop is verwacht ik eigenlijk wel een beetje degelijke speakers voor als je met z'n tweeen in een hotel ofzo een filmpje wilt kijken.Philflow schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:56:
One thing I did not find very pretty was the speaker area, but I'd get used to it quickly.
Verwijderd
zo nu ik hem zie op het plaatje van philflow (thnx philflow!) vind ik hem eigk best tegen vallen qua uiterlijk.. als ik een laptop gelijk wil aan mijn fz11s ben ik dus alweer snel toe aan de S versie van deze FW.. eerlijk gezegd denk ik dus dat ik een tijdje nog wacht en hoop dat het 16,4 inch formaat er wel in blijft in de serie van sony...
Heb ik niet getest.
De betere modellen zijn wel in Duitsland te koop met HD3650. LinkVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:57:
als ik een laptop gelijk wil aan mijn fz11s ben ik dus alweer snel toe aan de S versie van deze FW..
Verwijderd
thnx, dat wist ik alPhilflow schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:17:
[...]
Heb ik niet getest.
[...]
De betere modellen zijn wel in Duitsland te koop met HD3650. Link
Heb ook eens gekeken in MM Groningen. Het verschil tussen single en dual lamp lijkt veel groter dan bij de FZ...?! De single lamp vond ik behoorlijk flets, de dual lamp zag er meesterlijk uit. Toetsenbord voelt inderdaad goed aan. Resolutie is erg mooi voor het formaat. Ik zou zeker 200 euro voor het mooiere scherm overhebben.
Edit: hmm inderdaad bijna 300 euro...Bij de MM was het dacht ik 1299 en 1499 maar die M was daar dus te duur. De M was net zo flets als de E overigens.
Edit: hmm inderdaad bijna 300 euro...Bij de MM was het dacht ik 1299 en 1499 maar die M was daar dus te duur. De M was net zo flets als de E overigens.
[ Voor 19% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-07-2008 21:50 ]
Verwijderd
300, toch? of is het in de winkels maar een verschil van 200 euro?Gianni Rombios schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:01:
Heb ook eens gekeken in MM Groningen. Het verschil tussen single en dual lamp lijkt veel groter dan bij de FZ...?! De single lamp vond ik behoorlijk flets, de dual lamp zag er meesterlijk uit. Toetsenbord voelt inderdaad goed aan. Resolutie is erg mooi voor het formaat. Ik zou zeker 200 euro voor het mooiere scherm overhebben.
Verwijderd
goedkoopste waar ik ze online heb gezien:
E: 939
M: 1129
S: 1409
op de sony site staat dat alleen de S een dubble lamp heeft en led..
maar in de mediamarkt hier in Eindhoven stond een M voor 1299 euro er daar zat een sticker op dat die een dubble lamp zou bevatten.
maar in de mediamarkt hier in Eindhoven stond een M voor 1299 euro er daar zat een sticker op dat die een dubble lamp zou bevatten.
Het is óf een ccfl lamp óf ledverlichting, niet beide.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:34:
goedkoopste waar ik ze online heb gezien:
De S heeft een dubbele lamp.
Haha, alweer genoeg van je Dell Gianni?Gianni Rombios schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:01:
Waar zie je dat staan dan, led? Volgens mij kijk je niet goed, ben bang dat dat ook voor die sticker op de M geld. Zoniet dan zit er een verkeerde sticker op.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:34:
[ Voor 40% gewijzigd door Storm316 op 22-07-2008 00:10 ]
Verwijderd
16,4-inch LED LCD-scherm WXGA++ (1600 x 900) met 100% levensechte kleuren
probeer die link hier onder eens daar zie ik dit staan..
https://shop.sonystyle-europe.com
ga na naar nederland en klik dan op de FW laptop die onder nieuws staat
probeer die link hier onder eens daar zie ik dit staan..
https://shop.sonystyle-europe.com
ga na naar nederland en klik dan op de FW laptop die onder nieuws staat
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 00:38 ]
Verwijderd
dat led is toch gewoon die dubbele lamp? want ik kan me herinnere dat op die verkoop site toen ook zoiets stond bij de vaio fz11s en de fz21z
Dubbele lamp is wat anders dan led backlight. Bij led backlight word een hele reeks leds gebruikt om het scherm te verlichten, dus is er altijd sprake van meer dan één lamp. Maar excuses Kleyn, je had gelijk, het staat er inderdaad. Ik ben bang dat dat een foutje is van het web/reclame bureau dat die tekst heeft opgesteld oid. Als het ding echt led verlichting heeft zou het absoluut vaker genoemd worden en bij de specificaties vermeld zijn op Sony NL. Led verlichting is op dit moment een te sterk verkoop argument voor notebook fabrikanten om het niet van de daken te schreeuwen.
Klopt FW heeft geen LED. Persoonlijk vind ik de kleuren van LED vaak niet mooier. Maar over smaak valt te twisten.
Dat idee had ik ook.Gianni Rombios schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:01:
Heb ook eens gekeken in MM Groningen. Het verschil tussen single en dual lamp lijkt groter dan bij de FZ...?!
Verwijderd
kheb nog nooit een laptop gezien met led verlichting eigenlijk, kun je een merk/type opnoemen??Philflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:15:
Klopt FW heeft geen LED. Persoonlijk vind ik de kleuren van LED vaak niet mooier. Maar over smaak valt te twisten.
Macbook Pro, Air, Sony SZ/TZ/SR/BZ/Z, MSI Wind, Acer One, Dell 1330/1530 optie.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:57:
[...]
kheb nog nooit een laptop gezien met led verlichting eigenlijk, kun je een merk/type opnoemen??
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 22-07-2008 11:54 ]
Verwijderd
Aangezien mijn pa niet zo gecharmeerd is van MM, heb ik besloten em daar niet te kopen.
Maar ik zoek dus verder naar winkels, ik heb net ff gebeld met de dynabyte in Groningen.
En vroeg of ze em daar hadden, de verkoper vertelde mij dat ze niets meer van Sony verkochten omdat ze de garantie en de service dusdanig slecht vonden, dat ze het maar uit het assortiment hebben gehaald!
Kan iemand mij iets vertellen over Sony garantie en service?
Maar ik zoek dus verder naar winkels, ik heb net ff gebeld met de dynabyte in Groningen.
En vroeg of ze em daar hadden, de verkoper vertelde mij dat ze niets meer van Sony verkochten omdat ze de garantie en de service dusdanig slecht vonden, dat ze het maar uit het assortiment hebben gehaald!
Verwijderd
bij BCC zijnden ze me dat wanneer er er iets mis is aan een vaio dat hun het helenmaal oplossen als het maar binne de garantie periode valt. Maar er moesten wel geen sporen zijn dat je het zelf had veroorzaakt..
Zelf 2 vaio notebooks gehad en nooit iets mis mee gegaan..
Zelf 2 vaio notebooks gehad en nooit iets mis mee gegaan..
Verwijderd
ik heb nu al 1 jaar en 1 maand mijn vaio fz, en heb er nog nooit iets aan gehad, alleen batterijduur is iets minder maja niks aan te doen.. Heb echter wel vaker die dopjes (langwerpige) aan de onderkant verloren en toen contact gelegd met sony en gevraagd of ze me nieuwe konden sturen.. dit is echt een paar keer fout gegaan doordat hun mij de 2 ronde stuurde ipv de langwerpige.. maar heb hier nooit iets voor hoeven te betalen..Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:37:
Aangezien mijn pa niet zo gecharmeerd is van MM, heb ik besloten em daar niet te kopen.
dus service vind ik prima
Lijkt me een typisch verhaal van een verkoper die FUD probeert te creeren over een concurrent.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:37:
Verwijderd
philflow, ga jij je eigenlijk zo'n nieuwe aanschaffen? 1 van de andere series, omdat je zei dat je liever het houd op 12" - 14"?? welke heb je nu overigens?Philflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Lijkt me een typisch verhaal van een verkoper die FUD probeert te creeren over een concurrent.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 15:35 ]
Ik doe het voorlopig lekker mn oude Asus bakbeest. Niet stuk te krijgen. Maar ik ga zeker even kijken naar de SR en Z serie. Misschien ook nog een tripje naar de US binnenkort dus waarchijnlijk daar op wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:35:
[...]
philflow, ga jij je eigenlijk zo'n nieuwe aanschaffen? 1 van de andere series, omdat je zei dat je liever het houd op 12" - 14"?? welke heb je nu overigens?
SR en BZ serie worden over 2 dagen verwacht bij RAF...
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 22-07-2008 16:05 ]
Verwijderd
Nou ja, hij zei wel, dat het degelijke laptops waren, die er goed uitzien, en stevig in elkaar zitten.Philflow schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Lijkt me een typisch verhaal van een verkoper die FUD probeert te creeren over een concurrent.
Die eigenlijk super zijn, als ze werken, maar als ze niet meer werken en je zit buiten de garantie, dat het dan niet zo geweldig meer is en dan veel geld kostte.
Hij adviseerde mij een Toshiba of een HP, maar ik dacht juist dat deze merken onder Sony stonden...
Heb inmiddels 1 interessante Toshiba gezien.
Maar de Sony blijft op nummer 1 staan, ik denk dat ik gewoon de sony ga halen bij de mediamarkt en eventueel extra garantie er bij koop.
Verwijderd
met die kosten erbij is de S nog steeds zeer aantrekkelijkVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:25:
Heb ze hier nog goedkoper gezien.. link
afhalen(eindhoven) =2 euro verzendkosten = 15 euro
Ja dat klopt wel denk ik. Reparaties zijn duur. Maar je krijgt wel 2 jaar garantie.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:12:
[...]
Nou ja, hij zei wel, dat het degelijke laptops waren, die er goed uitzien, en stevig in elkaar zitten.
Die eigenlijk super zijn, als ze werken, maar als ze niet meer werken en je zit buiten de garantie, dat het dan niet zo geweldig meer is en dan veel geld kostte.
Net even bij de MM geweest. Heb de FW's even bekeken en vind het scherm van de FW11S er echt super uitzien. helaas dat MM weer andere prijzen hanteert dan sony:
FW11E: 1099,-
FW11M: 1299,-
FW11S: 1599,-
FW11E: 1099,-
FW11M: 1299,-
FW11S: 1599,-
Hier staat van wel: http://www.computerpirates.com/catalog871_0.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:09:
krijg je 2 jaar garantie?
2 jaar pickup & return (registratie in NL, BE, DE en PT, anders 1 jaar)
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 22-07-2008 17:14 ]
Verwijderd
Heb net met de MM Groningen gebeld,
je krijgt daar 1 jaar garantie.
Ik ga ze zo weer bellen over wat uitbreiding van de garantie kost
( konden ze me niet direct vertellen omdat het nogal druk was
)
( konden ze me niet direct vertellen omdat het nogal druk was
Verwijderd
zou ik als ik jou was gewoon bij sony bestellen..Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:13:
( konden ze me niet direct vertellen omdat het nogal druk was)
is daar 100 euro goedkoper en je hebt daar iedergeval zeker 24 maanden garantie.
word ook gratis bezorgt.
zijn nog wel meer aanbieders die 2jaar grantie geven en meestal goedkoepr dan de MM
Verwijderd
het is gewoon 2 jaar.. het was voorhee altijd 1 jaar, zo was dat ook bij de fz11, maar deze garantie hebben ze omhoog geschroefd naar 2 jaar, dit hebben ze gedaan vanaf de fz21 en fz31.. en bij deze fw11 zit er ook gewoon 2 jaar garantie op.. dat zeiden ze namelijk bij de mediamarkt hier in amsterdam (arena) en ook bij zo'n andere computer zaak hier bij a'dam CS..Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:13:
( konden ze me niet direct vertellen omdat het nogal druk was)
Verwijderd
100 euro goedkoper?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:24:
[...]
zou ik als ik jou was gewoon bij sony bestellen..
is daar 100 euro goedkoper en je hebt daar iedergeval zeker 24 maanden garantie.
word ook gratis bezorgt.
zijn nog wel meer aanbieders die 2jaar grantie geven en meestal goedkoepr dan de MM
bij de MM is de laptop ook gewoon €999, net als op www.sonystyle.nl
Maar volgens de sony phone had je 1 jaar garantie
ik begin de weg kwijt te raken...
Verwijderd
de fw11e ja, maar de fw11m is 100 euro duurder bij MM dan bij sony site, namelijk €1299,- ipv €1199,-Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:50:
[...]
100 euro goedkoper?
bij de MM is de laptop ook gewoon €999, net als op www.sonystyle.nl
Maar volgens de sony phone had je 1 jaar garantie![]()
ik begin de weg kwijt te raken...
er zit gewoon 2 jaar op hoor, kijk maar hier bij alle modellen http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+FW+Series
bij elk model staat 24 maanden en dat is volgens mij toch echt 2 jaar!.. misschien had je gewoon een nieuwkomeling aan de telefoon, want heb al vaker zo'n rare mensen daar aan de telefoon gehad, daarom doe ik nu ook alles via vaio supper centre (is wel engels)..
Verwijderd
elke model is 2 jaar, dat staat namelijk op de doos GEPRINT, dus neit met een stickertje erop. Sowieso heb je in NL meer dan 1 jaar garantie, maar dat is een ander verhaal.
Verwijderd
ah heb het inmiddels gevonden op de sony site 
ik denk dat ik em gewoon bij de mediamarkt ga ophalen!
of heeft iemand spectaculair goede ervaringen met sonystyle.nl ?
Verwijderd
heb je geld te veel?? als je wilt mag je ook die 100 euro dan aan mij overmakenVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:19:
ah heb het inmiddels gevonden op de sony site
Ja dat begrijp ik ook niet. Nouja.. bij Mediamarkt mag je hem wel ruilen als ie niet bevalt.
Verwijderd
gezien voor 914 euroVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:20:
ik koop de FW11E
daar is dus geen prijsverschil bij!
Verwijderd
iemand enig idee of de fw11j naar nederland komt ? zou deze ewl graag willen maar zie 'm nergens in nederland..
Verwijderd
Ik ga volgend jaar verder studeren ( 3 jaar elektronica - ICT), nu vraag is mij of die vaio FW (m) future proof is, kan ik met dat model mijn 3 jaar doen?
Verwijderd
ik denk het niet, ik denk dat over 3 maanden zoiets weer een nieuwe reeks uikomt, de 21 reeks ofzo..Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:58:
iemand enig idee of de fw11j naar nederland komt ? zou deze ewl graag willen maar zie 'm nergens in nederland..
denk dat ze het nu houden bij de e, m en s.. dit hebben ze grotendeels altijd gedaan.. e,m,z bij fz21 en fz31 reeks en e,s en z bij de fz11 reeks
ja want er zit een moderne technology in die het zeker 3 jaar vol houd, zelfs wel langer denk ik. Echter zou ik als ik jou was wel wachten dan, want deze fw reeks wordt alsmaar beter en ook "goedkoper", straks krijg je miss wel 2,6 ghz voor de prijs die je nu betaald voor 2,26 ghz..Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:17:
Ik ga volgend jaar verder studeren ( 3 jaar elektronica - ICT), nu vraag is mij of die vaio FW (m) future proof is, kan ik met dat model mijn 3 jaar doen?
en als je perse een fw wilt, koop je hem toch evt. vlak voordat sony overgaat naar een nieuwe reeks..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 22:53 ]
Is niet de sterkste idd. Er zijn veel betere alternatieven, maar dat speelt alleen als je de laatste games wil spelen of 3d rendering gebruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:22:
Ik bedoel dit jaar eind september, ik heb mijn twijfels over de graka, is die niet zwak?
HD video afspelen gaat prima met die Ati.
Verwijderd
Wss wat cs(1.6), cod4(gaat dit?) dat is het enigste nieuwe spel dat er op gedraaid zal worden
Officieel waarschijnlijk niet, maar het is mogelijk dat een aantal webshops 'm over een tijdje wel aanbieden. Computerpirates had dit jaar bv een aantal buitenlandse FZ modellen in zijn assortiment. Maar of je dit af wilt wachten..?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:58:
De shop die Kleyn linkte een aantal berichten hierboven, Zercom, heeft wel een aantal heeeel zorgwekkende shop-reviews btw. Ik zou persoonlijk geen zaken doen met een bedrijf dat er dit soort praktijken op na houd. Hier staat ook het één en ander:
Zercom, negeert de wet, mbt RMA en koop op afstand
[ Voor 9% gewijzigd door Storm316 op 23-07-2008 09:38 ]
De laptop wordt vaak mee genomen door mijn zus, dus heb ik nog geen gelegenheid kunnen vinden om foto's van te maken. Ik heb ook geen camera dus als er foto's komen dan zal het met mijn mobieltje gebeuren (K850i). Ik zal proberen foto's van te maken, maar reken er maar niet opVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:56:
kan er misschien iemand een paar leuke screens plaatsen van zijn fw?? Shiro miss van die van zijn zus???
Over de garantie, MM zei inderdaad 1 jaar.
Maar in het boekje bij de laptop stond 2 jaar. Dus ik ga er van uit dat je dan ook recht heb op 2 jaar.
Heeft iemand de drivers kunnen vinden voor deze Sony laptops? Op Sony site staat dat het in utilities of drivers map op C staat. Maar ik kon het niet vinden.
Verder nog een kleine minpunt. De hardeschijf is gewoon 1 grote partitie. Zou handig zijn als er twee partities waren... Maja, ik zal het wel ff op nieuw indelen als ik de drivers kan vinden dan...
SR+ MiC
Verwijderd
dag iedereen, ik ben hier nieuw ..
Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd met rede dat ik in deze laptop zeer geinteresseerd was ..
Mijn HP pavilion dv6256 heeft de geest gegeven ( moederbord voor de 2de keer kapot en buiten garantie) dus was ik opzoek naar een nieuwe betaalbare laptop .. mijn eisen waren kwaliteit, multimediagericht, 2 jaar garantie en een groter scherm( de HP was uitgerust met een 15,4 inch scherm) ivm met photoshop gebruik was dit niet zo handig, het moest dus meer een desktopvervanger worden, maar toch niet te zwaar om mee te nemen , het oog moest ook wat hebben natuurlijk en met deze eisen kwam ik natuurlijk bij de nieuwe FW reeks uit ..
Een paar dagen mezelf goed geinformeerd over de verschillen tussen de e en de m versie , en toch besloten om mvoor de e te gaan ..
Gisteren naar een sonycenter gegaan en daar lagen zowel de e, m als de s tentoongesteld ..
Even nog eens ter verduidelijking .. de FW11e en FW11m zijn uitgerust met een enkele lamp .. de s met een dubbele lamp . hoewel dit toch vermeldt staat op een sticker van de m dat er daar toch een dubbele lamp zou inzitten ( dus denk hier aan ) ..
Aangezien ik geen bluray nodig had , en ook niet in de toekomst .. ben ik dus voor de e gegaan ( hier in belgie kostte hij dus 1099 euro )
Ze hadden hem in voorraad ( blij) dus in een keer meegenomen ..
Sinds gisteren volop getest, hier mijn verhaal ..
De doos van sony opengedaan.. niks speciaal daarin, de laptop zelf, ACadapter, batterij en de gebruikershandleiding en andere boekjes papiertjes...
Ok , laptop opgeladen en aangezet .. ( heerlijk design weer btw van sony, de speaker area ziet er wel raar uit maarja, het went wel... de groene lamp in de powerknop ziet er wel mooi uit)
Na 2 uur door installatieprocessen te gaan was ie eindelijk klaar voor gebruik ... Het eerste wat me al opviel was idd de hoeveelheid bloatware sony meeleverd ... dus was well effe zoet met dit te verwijderen ...
Na wat surfen, muziek te beluisteren en de dagdagelijkse dingen die men op een laptop doet vond ik hem behoorlijk snel ivg met mijn hp ( k die had maar 1 gig ram en een tl-52 pocessor, nvidia 7200 128mb) dus mss vergellijk ik appelen met peren ..
Het scherm is ondanks de enkele lamp zeer mooi, ( de kleuren zijn echt wow, zeer natuurgetrouw) en het breedbeeld is wel slik .. zeer scherp beeld ook
Op naar wat dvd's ( het zou door zijn 16:9 verhouding geen zwarte balken meer opleveren ) ...
Nja FF tokyo drift, I am legend, Pearl Harbor, Cloverfield .. allemaal zwarte balken ( nja mss kan dit opgelost worden door een of andere instelling ergens, maar die vond ik dus niet
)
Nu moet ik wel zeggen dat er echt geen backlight leackage te zien is , mss een heel klein beetje vanonder, maar dit is echt zo miniem ... wel zijn er aan de linker en onderkant ( in de hoekjes) donkere vlekken (alsof het scherm te hard is aangedrukt ) niet dat ik me er aan stoor , maar hoe minder helderheid op je scherm hoe zichtbaarder dit wordt ..
Toevallig was ik een filmpje aan het zien op het internet en wou ik full screen gaan .
.. nou vergeet dat maar want hier loopt dus iets mis,eenmaal in fullscreen krijg je 2 kleuren verdeeld door een diagonale lijn van rechtsboven naar linksonder en de bovenste kleur flikkert wrs door de flashplayer icm de 16:9 verhouding zeker ?
( andere fw bezitters, kunnen jullie dit even bevestigen?)
oh ja het toetsenbord is wel echt zalig .. wat typt dit toch heerlijk ... :d
touchpad ook ( hoewel ik dit niet echt gebruik, lijkt deze me al veel beter als die van de hp
en stil dat deze laptop is .. , zo'n zacht geluidje dat helemaal niet stoort ..
dan de batterij .. eenmaal helemaal opgeladen , de adapter uitgetrokken ...
op laag energieverbruik gezet en gwn nog maar wat gesurfd ( soms wel eens een filmpje gekeken) hij zou in principe ( mocht je echt niks doen op je laptop zeker 3 uur moeten meegaan) , nja met wat gwn surfen gaat hij 2 uur en een half mee ) voor mij meer als genoeg ( mijn hp ging maar 45 minuutjes mee dus mij hoor je niet klagen)
bluetooth werkt naar behoren , zo ook de webcam..
de speakers zijn voor een laptop toch vrij goed , helder geluid , zeer zuiver.. gaan luid genoeg om een, filmpje te bekijken met ze'n tweeën .. maar aansluiten op een surroundset klinkt toch net iets beter :d
tot zover mijn ervaringen dus ..
Ik zal later in de dag eens zien voor foto's ...
Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd met rede dat ik in deze laptop zeer geinteresseerd was ..
Mijn HP pavilion dv6256 heeft de geest gegeven ( moederbord voor de 2de keer kapot en buiten garantie) dus was ik opzoek naar een nieuwe betaalbare laptop .. mijn eisen waren kwaliteit, multimediagericht, 2 jaar garantie en een groter scherm( de HP was uitgerust met een 15,4 inch scherm) ivm met photoshop gebruik was dit niet zo handig, het moest dus meer een desktopvervanger worden, maar toch niet te zwaar om mee te nemen , het oog moest ook wat hebben natuurlijk en met deze eisen kwam ik natuurlijk bij de nieuwe FW reeks uit ..
Een paar dagen mezelf goed geinformeerd over de verschillen tussen de e en de m versie , en toch besloten om mvoor de e te gaan ..
Gisteren naar een sonycenter gegaan en daar lagen zowel de e, m als de s tentoongesteld ..
Even nog eens ter verduidelijking .. de FW11e en FW11m zijn uitgerust met een enkele lamp .. de s met een dubbele lamp . hoewel dit toch vermeldt staat op een sticker van de m dat er daar toch een dubbele lamp zou inzitten ( dus denk hier aan ) ..
Aangezien ik geen bluray nodig had , en ook niet in de toekomst .. ben ik dus voor de e gegaan ( hier in belgie kostte hij dus 1099 euro )
Ze hadden hem in voorraad ( blij) dus in een keer meegenomen ..
Sinds gisteren volop getest, hier mijn verhaal ..
De doos van sony opengedaan.. niks speciaal daarin, de laptop zelf, ACadapter, batterij en de gebruikershandleiding en andere boekjes papiertjes...
Ok , laptop opgeladen en aangezet .. ( heerlijk design weer btw van sony, de speaker area ziet er wel raar uit maarja, het went wel... de groene lamp in de powerknop ziet er wel mooi uit)
Na 2 uur door installatieprocessen te gaan was ie eindelijk klaar voor gebruik ... Het eerste wat me al opviel was idd de hoeveelheid bloatware sony meeleverd ... dus was well effe zoet met dit te verwijderen ...
Na wat surfen, muziek te beluisteren en de dagdagelijkse dingen die men op een laptop doet vond ik hem behoorlijk snel ivg met mijn hp ( k die had maar 1 gig ram en een tl-52 pocessor, nvidia 7200 128mb) dus mss vergellijk ik appelen met peren ..
Het scherm is ondanks de enkele lamp zeer mooi, ( de kleuren zijn echt wow, zeer natuurgetrouw) en het breedbeeld is wel slik .. zeer scherp beeld ook
Op naar wat dvd's ( het zou door zijn 16:9 verhouding geen zwarte balken meer opleveren ) ...
Nja FF tokyo drift, I am legend, Pearl Harbor, Cloverfield .. allemaal zwarte balken ( nja mss kan dit opgelost worden door een of andere instelling ergens, maar die vond ik dus niet
Nu moet ik wel zeggen dat er echt geen backlight leackage te zien is , mss een heel klein beetje vanonder, maar dit is echt zo miniem ... wel zijn er aan de linker en onderkant ( in de hoekjes) donkere vlekken (alsof het scherm te hard is aangedrukt ) niet dat ik me er aan stoor , maar hoe minder helderheid op je scherm hoe zichtbaarder dit wordt ..
Toevallig was ik een filmpje aan het zien op het internet en wou ik full screen gaan .
oh ja het toetsenbord is wel echt zalig .. wat typt dit toch heerlijk ... :d
touchpad ook ( hoewel ik dit niet echt gebruik, lijkt deze me al veel beter als die van de hp
en stil dat deze laptop is .. , zo'n zacht geluidje dat helemaal niet stoort ..
dan de batterij .. eenmaal helemaal opgeladen , de adapter uitgetrokken ...
op laag energieverbruik gezet en gwn nog maar wat gesurfd ( soms wel eens een filmpje gekeken) hij zou in principe ( mocht je echt niks doen op je laptop zeker 3 uur moeten meegaan) , nja met wat gwn surfen gaat hij 2 uur en een half mee ) voor mij meer als genoeg ( mijn hp ging maar 45 minuutjes mee dus mij hoor je niet klagen)
bluetooth werkt naar behoren , zo ook de webcam..
de speakers zijn voor een laptop toch vrij goed , helder geluid , zeer zuiver.. gaan luid genoeg om een, filmpje te bekijken met ze'n tweeën .. maar aansluiten op een surroundset klinkt toch net iets beter :d
tot zover mijn ervaringen dus ..
Ik zal later in de dag eens zien voor foto's ...
Op de Computerpirates site zeggen ze dat je alleen 2 jaar krijgt als je registreerd bij Sony...Shiro schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:07:
[...]
Maar in het boekje bij de laptop stond 2 jaar. Dus ik ga er van uit dat je dan ook recht heb op 2 jaar.
Verwijderd
edit: zwarte balken zijn verdwenen door de film te bekijken met winDVD voor VAIO !
edit: full screen werkt nu ook na weer een nieuwe driver geinstalleerd te hebben !
helaas is full screen op bv youtube en alle andere flash gebaseerde videospelers op het internet niet mogelijk ...
hier de eerste foto van deze "bug": (kijk ook in de rechterbenedenhoek, zie je mss al een beetje wat ik in men eerste post bedoelde ..)
wat zonder de laatste driver te zien was ..
edit: full screen werkt nu ook na weer een nieuwe driver geinstalleerd te hebben !
helaas is full screen op bv youtube en alle andere flash gebaseerde videospelers op het internet niet mogelijk ...
hier de eerste foto van deze "bug": (kijk ook in de rechterbenedenhoek, zie je mss al een beetje wat ik in men eerste post bedoelde ..)
wat zonder de laatste driver te zien was ..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 23:00 ]
Hoe zit het met de brightness van het scherm franky? Is het bright genoeg om spiegelingen tegen te gaan of valt dat tegen? Het scherm van mijn Toshiba laptop is namelijk niet bright genoeg waardoor je dit soort taferelen krijgt:

Verwijderd
nuja, verwacht er niet veel van om in een veranda of buiten te zitten , vond zelfs die dubbele lamp daar ook niet voor geschikt maar kom, in het sony center stonden ze alle drie onder een lichtkoepel, de s vond ik toch ook niet echt zo fantastisch in zo'n situatie, nja ik werk in een overbelichte ruimte op school , daar kon men hp echt niks doen , moest altijd zien dat men scherm niet voor een raam stond ... :d ( hoewel het scherm veel beter belicht was als de hp compaq 's die ze bij ons op school verkopen ) nuja ivg tot de hp scoort deze- ondanks de enkele lamp- toch beter ...
hier ff foto'tje , achter mij een groot raam , kamer is toch redelijk belicht , vond het niet storend ( nu nog altijd niet , zit nu nog altijd zo
)..
hier ff foto'tje , achter mij een groot raam , kamer is toch redelijk belicht , vond het niet storend ( nu nog altijd niet , zit nu nog altijd zo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 17:32 ]
Hm okay, jammer.. Maar toch bedankt. 
Denk dat alleen een LED-backlight scherm sufficiënt is voor mij in deze situatie.
Denk dat alleen een LED-backlight scherm sufficiënt is voor mij in deze situatie.
Verwijderd
nja , vind het meer vervelend dat hij geen xd kaartjes slikt :d
en ook de rare plaatsing van de hoofdtelefoonaansluiting , mss zelfs een usb achter de dvd-drive plaatsen was beter geweest ... ipv alle drie rechts vanvoor ...
ben wel tevreden over de kijkhoek, horizontaal kan je je bijna 180° draaien zonder enig merk van verschil in kleur of dergelijke ..
en ook de rare plaatsing van de hoofdtelefoonaansluiting , mss zelfs een usb achter de dvd-drive plaatsen was beter geweest ... ipv alle drie rechts vanvoor ...
ben wel tevreden over de kijkhoek, horizontaal kan je je bijna 180° draaien zonder enig merk van verschil in kleur of dergelijke ..
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 16:48 ]
Verwijderd
tijd om over te gaan op SD dusVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:43:
nja , vind het meer vervelend dat hij geen xd kaartjes slikt :d
extra: plaats je foto's in 't vervolg als thumbnails, neemt wat minder plaats in (staat wat mooier).. link staat wss altijd bij de uploadsite waar je je foto upload
Verwijderd
daar staat al een foto van ( die foto met dat zwart en wit beeld ) .. (post op 16:05)Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:18:
[...]
tijd om over te gaan op SD dus.. wel raar van dat je die flikkerende lijnen dan hebt, zoals je eerder vermeld.. kun je daarook een foto'tje van plaatsen? bij de fz zitten ze aan de zijkant wel stukje fijner dus ja dan aan de voorkant bij de fw zoals jij vermeld..
extra: plaats je foto's in 't vervolg als thumbnails, neemt wat minder plaats in (staat wat mooier).. link staat wss altijd bij de uploadsite waar je je foto upload
en ja jammer dat men camera geen sd slikt :d alleen XD :d
oh ja en thumbnails, ik zal er aan denken :d srry daarvoor
De fabrieks garantie bedraagt gewoon 2 jaar voor deze reeks. Media Markt geeft echter zelf een jaar garantie op hun producten. Dit betekend dat je als er binnen een jaar wat gebeurd bij de MM terecht kunt voor garantie, gebeurt er na die periode iets dan kun je nog een jaar lang bij Sony aankloppen voor garantie. Dat je je daarvoor moet registreren lijkt me niet zo raar, dat is tegenwoordig toch bij de meeste producten zo?Philflow schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:28:
[...]
Op de Computerpirates site zeggen ze dat je alleen 2 jaar krijgt als je registreerd bij Sony...
Coole foto's en eerste indruk btw! @ Frankie
Alleen vreemd dat fullscreen bij bv YouTube niet mogelijk is. Zou de software nog niet klaar zijn voor dit scherm formaat, of is er wat anders aan de hand..?
Verwijderd
zou je trouwens ook eens een foto's van beide zijkanten willen maken en als ie dicht is??? welke heb je trouwens grijs of wit?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:25:
[...]
daar staat al een foto van ( die foto met dat zwart en wit beeld ) .. (post op 16:05)
en ja jammer dat men camera geen sd slikt :d alleen XD :d
oh ja en thumbnails, ik zal er aan denken :d srry daarvoor
Verwijderd
geen idee wat er aan de hand is .. heb alles geupdate ( laatste versie van adobe flash player en de laatste driver van ati afgehaald .. ) maar het probleem blijft zicht voordoen , ook als ik de resolutie terugschroef naar bv 1440* 900 of zelfs lager ..Storm316 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:44:
[...]
Coole foto's en eerste indruk btw! @ Frankie
Alleen vreemd dat fullscreen bij bv YouTube niet mogelijk is. Zou de software nog niet klaar zijn voor dit scherm formaat, of is er wat anders aan de hand..?
Verwijderd
ok , zal er wat foto's van maken .. het is een grijze, denk niet dat ze die witte ergens verkopen, allesinds nu nog niet ..Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:48:
[...]
zou je trouwens ook eens een foto's van beide zijkanten willen maken en als ie dicht is??? welke heb je trouwens grijs of wit?
Verwijderd
heb net even de demo van ut3 getest, de hd3470 kan het aan mits je alles zowat op average laat staan ( in 1600*900) ....
furmark score: 448 o3marks (1440*900)
andere games weet ik niet, was ook niet van plan om er games op te spelen ofzo :d
furmark score: 448 o3marks (1440*900)
andere games weet ik niet, was ook niet van plan om er games op te spelen ofzo :d
zekerz, heb vandaag mijn FZ21M verkocht, de FW11S komt eraanVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:32:
[...]
thnx, ding ziet er wel verleidelijk uit om te kopen..
Verwijderd
mmm, ut3 is vind ik zelfs heel goed speelbaar na de nieuwste ati driver geinstalleerd te hebben , kan nu gemakkelijk bijna alles op hoog zetten ... ook eens de demo van GRID getest, nja dat loopt niet zo echt soepel, zelfs niet op medium settings met een verlaagde resolutie .. , nuja het is en blijft een mid-range grafische kaart, hd content afspelen gaat vlot , 1080p films draait ie perfect ...
alleen blijft het full screen probleem zich voordoen .... hoop dat er binnekort meer mensen dit kunnen bevestigen .. en dan maar hopen dat er een oplossing voor gevonden wordt ..
alleen blijft het full screen probleem zich voordoen .... hoop dat er binnekort meer mensen dit kunnen bevestigen .. en dan maar hopen dat er een oplossing voor gevonden wordt ..
Overlopermrc16 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:38:
[...]
zekerz, heb vandaag mijn FZ21M verkocht, de FW11S komt eraan.
Congrats dude, blijf je het FZ topic nog wel bijhouden? Zo niet dan weet ik nog wel iemand die het graag wil runnen, lmao.
Frankie:
Moet dat 4480 zijn in 3DMark06?
Klinkt toch als een flashplayer bug, misschien is het nog niet aangepast aan het 16:9 oid (al gegoogled..?). Ik weet niet hoe snel ze daar doorgaans zijn met hun updates, maar je zou ze misschien kunnen mailen?
edit: nevermind
Verwijderd
had je die niet al verkocht voor 750 euromrc16 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:38:
[...]
zekerz, heb vandaag mijn FZ21M verkocht, de FW11S komt eraan.
HahaStorm316 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:59:
[...]
Overloper
Congrats dude, blijf je het FZ topic nog wel bijhouden? Zo niet dan weet ik nog wel iemand die het graag wil runnen, lmao.
Jah half verkocht, vandaag afgehaaldVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:33:
[...]
had je die niet al verkocht voor 750 euro??? ook nog de S, waarom de S was toch eerst M wat je wou he?
Ik wilde eerst de FW11M halen, maar heb me laten overtuigen door het scherm van de FW11S. Ziet er echt een stuk beter uit, het LED scherm. Alleen jammer van die 4200RPM disk die erin zit. Als ik nog geld over heb ga ik even kijken of ik een 5400RPM kan kopen voor een leuk prijsje, wel 300GB dan.
[ Voor 13% gewijzigd door WidgetTWW op 23-07-2008 23:38 ]
Verwijderd
zit toch geen led-scherm inmrc16 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:36:
[...]
Jah half verkocht, vandaag afgehaald. Dus nu echt weg, nu even een winkel zoeken die hem zowel op voorraad heeft maar ook voor een leuk prijsje kan leveren. Zie 'm in de winkel voor 1599.
Ik wilde eerst de FW11M halen, maar heb me laten overtuigen door het scherm van de FW11S. Ziet er echt een stuk beter uit, het LED scherm. Alleen jammer van die 4200RPM disk die erin zit.
al die mensen die nu een FW kopen maken mij wel jaloers hoor
computerpirates 1437,-
http://www.computerpirate...ile=itemvgnfw11m.nl3.html
central point 1390,-
http://notebooks-laptops....sony/vgn-fw11s/vgn-fw11s/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 23:46 ]
Volgens de sony website is dit de enige in de FW serie die een LED scherm heeft. Zal me eens verdiepen in de prijzen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:39:
[...]
zit toch geen led-scherm in.. de ene zegt van wel de ander niet, nou weet ik 't niet meer
.. HD is wel een nadeel ja..
computerpirates 1437,-
http://www.computerpirate...ile=itemvgnfw11m.nl3.html
central point 1390,-
http://notebooks-laptops....sony/vgn-fw11s/vgn-fw11s/
[ Voor 13% gewijzigd door WidgetTWW op 23-07-2008 23:57 ]
Verwijderd
beetje raar dat er geen productinformatie beschikbaar is, en wel een verdacht lage prijs ja.. waar ligt hier overigens in nederland zo'n sony centre waar sommige overspreken..mrc16 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:50:
[...]
Volgens de sony website is dit de enige in de FW serie die een LED scherm heeft. Schrik nu wel van deze prijs, lijkt me wel erg laag:
Buyitdirect 1215,-
http://sony.buyitdirect.c...aspx?BidPartNumber=410096
Volgens mij wat dat alleen via de shopstyle van sony maar niet officieel op de eigen site, of nu wel? (LED)
Edit:
Dit staat er op de sony site zelf (http://vaio.sony.nl/view/...w&category=VN+FW+Series):
Display
Schermtype X-black-LCD met 2 lampen
Diagonale grootte (inch) 16,4
Indeling resolutie 1600x900
Aspectverhouding 16 : 9
Type resolutie WXGA++ (1600x900)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 23:59 ]
Wat een gezeur allemaal.
Er zit geen LED scherm in, het verschil van de S met de andere versies is dat de S een (ccfl) lamp meer heeft, oftewel een double lamp backlighting. Waarschijnlijk lijkt het daardoor alsof er een LED backlighting inzit. Dat is dus niet zo.
Zal wel een foutje van de site zijn ofzo.
Er zit geen LED scherm in, het verschil van de S met de andere versies is dat de S een (ccfl) lamp meer heeft, oftewel een double lamp backlighting. Waarschijnlijk lijkt het daardoor alsof er een LED backlighting inzit. Dat is dus niet zo.
Hoppatee, van de Sony site. En nou niet gaan blaten dat het ergens anders wel staat, want dat is gewoon fout.Groot 16,4-inch X-black LCD-scherm met twee lampen, uiterst hoge resolutie van 1600 x 900 en een superrealistische kleurweergave van 100%
[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 24-07-2008 00:00 ]
Verwijderd
hehe , ja tis furmark geen 3dmark .. :d , oh ja score is nu 4,7 geworden na die nieuwe driver :dStorm316 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:59:
[...]
Overloper
Frankie:
Moet dat 4480 zijn in 3DMark06?
Klinkt toch als een flashplayer bug, misschien is het nog niet aangepast aan het 16:9 oid (al gegoogled..?). Ik weet niet hoe snel ze daar doorgaans zijn met hun updates, maar je zou ze misschien kunnen mailen?
edit: nevermind
Verwijderd
jip jip, is ook geen led scherm, kon ik zelfs met men eigen ogen zien :dRnB schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:58:
Wat een gezeur allemaal.![]()
[...]
Hoppatee, van de Sony site. En nou niet gaan blaten dat het ergens anders wel staat, want dat is gewoon fout.
Wel grappig, dat er op de FW11S een sticker zit met LED scherm

Ahum, dat zegt mij niets.....ik dacht dat het een lui gespeld Futuremark was....Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:26:
[...]
hehe , ja tis furmark geen 3dmark .. :d , oh ja score is nu 4,7 geworden na die nieuwe driver :d
Is het een GPU test of een CPU test? Net wel ff op hun site gekeken maar zo te zien waren er verschillende versies.
Heeft iemand al een 3Dmark06 van een FW op native resolution?
Ach, dat ken je nou wel van Sony na dat gedoe met de specs van vorig jaar toch?mrc16 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:35:
Wel grappig, dat er op de FW11S een sticker zit met LED scherm![]()
Wel erg triest hoor trouwens, dit soort foutjes. Als we in de USA woonden zou ik ze aanklagen voor misleiding als ik jou was, lol
Heeft iemand een foto van die sticker op een FZ misschien?
Verwijderd
FZ??? FW bedoel je?Storm316 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:41:
[...]
Ach, dat ken je nou wel van Sony na dat gedoe met de specs van vorig jaar toch?
Wel erg triest hoor trouwens, dit soort foutjes. Als we in de USA woonden zou ik ze aanklagen voor misleiding als ik jou was, lol
Heeft iemand een foto van die sticker op een FZ misschien?
Verwijderd
nja geen foto, maar kheb het ook gezien met men eigen ogen, zo zou er ook een dubbele lamp in de m zitten , belachelijk eigenlijk .. maar ja
ook dit ff gezien bij de technische specificaties van de fw ...
de garantie op alle fw modellen .. ( die 2 sterretjes willen zeggen dat je hem na sept. 2007 gekocht hebt) mocht dit waar zijn en ik woon in nederland, kzou kwaad zijn
1 Year
2 years for Germany *, Austria *, Czech Republic *, Portugal *, Belgium ** and Italy ***
ook als je bij de lijst van de modellen kijkt zie je telkens ook een r type bijstaan , dus een FW11ER, FW11MR, FW11LR en FW11SR .. iemand idee wat die r wilt zeggen, want ik merk geen verschil in specificaties ..
ook dit ff gezien bij de technische specificaties van de fw ...
de garantie op alle fw modellen .. ( die 2 sterretjes willen zeggen dat je hem na sept. 2007 gekocht hebt) mocht dit waar zijn en ik woon in nederland, kzou kwaad zijn
1 Year
2 years for Germany *, Austria *, Czech Republic *, Portugal *, Belgium ** and Italy ***
ook als je bij de lijst van de modellen kijkt zie je telkens ook een r type bijstaan , dus een FW11ER, FW11MR, FW11LR en FW11SR .. iemand idee wat die r wilt zeggen, want ik merk geen verschil in specificaties ..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 01:02 ]
Verwijderd
furmark is een gpu test, doe hem maar eens zelf, is maar een klein progje ... met een 7600gt in combinatie met een pentium 4(2,93ghz) en 1gig ram haalde ik 700 en nog wat ( 1024*786)Storm316 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:37:
[...]
Ahum, dat zegt mij niets.....ik dacht dat het een lui gespeld Futuremark was....![]()
Is het een GPU test of een CPU test? Net wel ff op hun site gekeken maar zo te zien waren er verschillende versies.
Heeft iemand al een 3Dmark06 van een FW op native resolution?
zal morgen eens zien voor een 3Dmark06 score ... tenzij ik over men downloadlimiet zit :d
edit: binnen een uurtje heb ik de resultaten
maar ja zoals ik al zei , wil je echt de laatste games op max spelen met je laptop, zou'k deze zeker niet kopen... :d maar hij draait ze wel ... alleen ga je nooit iets op max kunne zetten :d
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 01:06 ]
Ahum, het is bedtijd hier geloof ik.......

Net dan ook maar even furmark gedraait ter vergelijking, m'n oude FZ'je komt op 279 met z'n 128Mb 8400GT bij 1440x900 (200 op 1680x1050, 1280x800 kon ik niet selecteren). Toch wel een behoorlijk verschil dus met een FW11E. Ik weet niet wat voor resolutie je in had gesteld met die oude P4 van je, maar das best een indrukwekkende score dan voor zo'n oud beestje. Die goeie oude 7600GT zal daar vooral debet aan zijn neem ik aan? Toen ik de download zocht kwam ik trouwens zowel een CPU als een GPU test tegen, maar dit gaat over de laatste.
Ik ga 'm trouwens niet kopen hoor, m'n FZ kan nog zeker een jaartje of anderhalf mee. Gamen doe ik ook nauwelijks (alleen regelmatig GTR2 om voor de race de tracks wat te leren kennen, ben nogal een F1 freak...), maar ben wel nieuwsgierig.
Verwijderd
k hier de 3dMark06 score :
3DMark Score 2564 3DMarks
SM 2.0 Score 867
SM 3.0 Score 1024
CPU Score 1985
3DMark Score 2564 3DMarks
SM 2.0 Score 867
SM 3.0 Score 1024
CPU Score 1985
Verwijderd
Ben eigenlijk toch wel erg van plan een te kopen.. maar is de videokaart/cpu krachtig genoeg om x.264 vloeiend te draaien? Of moet ik dan toch ergens een J proberen te krijgen ?
Verwijderd
Dus moet eigenlijk de 3650serie hebben? Jammer dat die alleen in de Z zit.. die is €1300 ex. bij computer pirates. Of zou de 3470 alleen niet krachtig genoeg zijn voor spellen.. dat maakt me nameijk niet zo veel uit.. maar wil wel vloeiend hd kunnen spelen en niet alleen vanaf bluray disc.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 10:23 ]
Verwijderd
HD afspelen lijkt me dus geen probleemVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:49:
mmm, ut3 is vind ik zelfs heel goed speelbaar na de nieuwste ati driver geinstalleerd te hebben , kan nu gemakkelijk bijna alles op hoog zetten ... ook eens de demo van GRID getest, nja dat loopt niet zo echt soepel, zelfs niet op medium settings met een verlaagde resolutie .. , nuja het is en blijft een mid-range grafische kaart, hd content afspelen gaat vlot , 1080p films draait ie perfect ...
http://www.notebookcheck....adeon-HD-3470.9594.0.html
Wat spellen betreft goed vergelijkbaar met de 8400M GT. De 3470 is slechts 64bit. Op zich wel aardig om te weten of het geheugen DDR2 of GDDR3 is? Dat zou je met Sisoft Sandra kunnen checken. Zelf zou ik wegens de mogelijke warmteproblemen van NVidia (8xxx serie) liever de ATI hebben.
Wat spellen betreft goed vergelijkbaar met de 8400M GT. De 3470 is slechts 64bit. Op zich wel aardig om te weten of het geheugen DDR2 of GDDR3 is? Dat zou je met Sisoft Sandra kunnen checken. Zelf zou ik wegens de mogelijke warmteproblemen van NVidia (8xxx serie) liever de ATI hebben.
Ze heben bij RAF de FW en SR staan.
Enkel lamp links v.s dubbel lamp rechts. Beide full brightness.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 24-07-2008 12:39 ]
Verwijderd
welke verzie gaat het hier.. M en de S of E en de S ?Philflow schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:39:
Ze heben bij RAF de FW en SR staan.
[afbeelding]
dan weten we meteen of de M nu ook dubble lamp heeft of niet..
Dit topic is gesloten.