Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #13

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Ik bedoelde eigenlijk ook tegen het eind van de race dat je die op 0% had, toch?

355k is nog altijd beter dan 1.8M waar testen en onderdelen nog van af moeten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt. Ik heb al gerepareerd maar ik had er 3 op 0%, en op 4% en 6%, dan 16% en nog wat hoger. Gemiddelde nu is 31%. Ik zal denk ik voor Silverstone bijvoorbeeld nog wat onderdelen kopen zodat ik weer even minder kans heb op uitval, en dan pas weer in C2.

Edit: kijk, met Rob Kamp's account DNF ik nu wel, maar zijn auto was aan de start nog slechter dan die van mij net aan de finish. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Weer een goed race resultaat voor The Flying Dutchmen *O*
Als nummer 1 en 3 over de finish.

Teamcup is binnen hand bereik, 83 punten voor op de nummer 2.
Ik zit in de halve finale.

Ben weer erg tevreden. C2 here I come (again)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

hmm race viel een beetje tegen, maar gelukkig op het einde weer redelijk wat goed kunnen maken door pech van andere en 1 plaats dankzij de dalende temperatuur waardoor de auto gelukkig weer redelijke tijden neerzette.

Financieel resultaat is ook redelijk na testen en onderdelen bestellen nog 800k in de pocket van het race inkomen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
0.7M winst gedraaid deze race dankzij p3, maar een 5* aerotest helpt daar niet zo bij :P Desondanks toch niet gek om winst te draaien met zo'n dure test :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
*O* *O* *O*

Ondanks de niet optimale voorbereiding toch weer gewonnen. Tevens is mijn promotie naar C1 nu geheel officieel! Planning is om volgende race het teamkampioenschap en misschien ook het driverskampioenschap al binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik vond het al zo druk op Spa, volgens mij is iedere manager aan het testen daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En terecht. Ik weet nog wat ik won vorig seizoen, die 5* test is z'n geld hier wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Na enkel dagen zo veel mogelijk te hebben gelezen op dit forum heb ik gisteren mijn F1 account aangemaakt. De eerste maal dat je inlogt zijn al die schermen wel overweldigde, zelfs al heb je een voorstudie gedaan.
Er zijn nog enkele race’s in het seizoen, dus ideaal voor een beginner om ervaring op te doen. Start een nieuw seizoen onmiddellijk na de laatste race of is er een downtime zodat ze tijd hebben om updates aan het game te doen?

Enkele beginners fouten die ik heb gemaakt :
  • Ik ben het nog steeds niet zeker maar ik denk dat je start zonder reserve materiaal in je fabriek. Als beginneling dacht ik dat ik wel veel brokken zal maken dus heb ik alle onderdelen in productie gezet. Maar blijkbaar heb ik daarvoor te weinig ruimte in mijn fabriek. Om nog maar te zwijgen over de kostprijs.
  • Ik heb een ploeg aangemaakt (dag helft van budget) maar nu begin ik te twijfelen of dat wel nodig was. Kan je ook solo rijden zonder dat je in je eigen of andere ploeg zit?
  • Door de 2 bovenstaande zal ik wellicht centen te kort komen, ook al zijn er maar 6 races meer. Ah, leergeld betaald voor het volgende seizoen.
  • Tijdens de warmup wou ik om te beginnen 5 ronden rijden maar door een typo heb ik 50 ingevuld. En zo waren al mijn ronden in een klap opgebruikt zonder dat ik kon experimenteren met banden en benzine. Kan je normaal tijdens de warmup de slijtage van de banden inschatten ?
Al mijn voorbereidingen zijn nu gedaan, het is dus nu in spanning afwachten tot donderdag namiddag. Voor zo ver ik het begrijp kan je tijdens de race niets aanpassen. Dat hoop ik toch wat anders zou het racetijdstip wel ongelukkig zijn voor Europeanen.

Zijn er nog nuttige dingen te doen na de race orders en de race zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:04:
Er zijn nog enkele race’s in het seizoen, dus ideaal voor een beginner om ervaring op te doen. Start een nieuw seizoen onmiddellijk na de laatste race of is er een downtime zodat ze tijd hebben om updates aan het game te doen?
Na de laatste race moeten we wachten op de reset waarin promotie/degradatie wordt geregeld en er diverse andere aanpassingen plaatsvinden (belasting, prijzengeld, eff. onderdelen gaat achteruit, bugs oplossen, nieuwe suppliers, etc.). Dit kan van enkele dagen tot wel een maand duren.

Bedenk wel dat je voor de laatste race al de onderdelen besteld voor de 1e race van het nieuwe seizoen !!!!
• Ik ben het nog steeds niet zeker maar ik denk dat je start zonder reserve materiaal in je fabriek. Als beginneling dacht ik dat ik wel veel brokken zal maken dus heb ik alle onderdelen in productie gezet. Maar blijkbaar heb ik daarvoor te weinig ruimte in mijn fabriek. Om nog maar te zwijgen over de kostprijs.
Als je wat ruimer bij kas zit, kan je altijd nog je fabriek uitbreiden. Je hoeft ook niet per se alles op voorraad te hebben. Onderdelen als Chasis/Monocoque en brandstoftank gaan zeker 5 races of langer mee.
• Ik heb een ploeg aangemaakt (dag helft van budget) maar nu begin ik te twijfelen of dat wel nodig was. Kan je ook solo rijden zonder dat je in je eigen of andere ploeg zit?
Je kan solo rijden, maar dan kan je geen geld verdienen in het teamkampioenschap, tevens is het veel leuker/beter om met een teammaat te overleggen en van elkaar te leren. Nu je die 5mln toch hebt gelapt, zou ik nog snel ff een teammaat zoeken, volgend seizoen kan je je team voor 250k verlengen.
• Tijdens de warmup wou ik om te beginnen 5 ronden rijden maar door een typo heb ik 50 ingevuld. En zo waren al mijn ronden in een klap opgebruikt zonder dat ik kon experimenteren met banden en benzine. Kan je normaal tijdens de warmup de slijtage van de banden inschatten ?
Nee, warmup is enkel voor brandstofgebruik. Voor wear inschatten kan je het best een lijstje bijhouden met je ervaringen in de races en daar op terugvallen. Het is sowieso een goed idee om zoveel mogelijk data te verzamelen, ook al zie je misschien nu het nut niet. Later in het spel kan iets wel eens heel belangrijk blijken en dan is het mooi als je van de bewaarde data kan profiteren.
Probeer alvast een designer/commercieel manager voor volgend seizoen te signen(market per groep) . Waarschijnlijk zijn de andere nieuwelingen in jouw groep nog niet zover en kan je de eerste twee voor een prikkie voor meerdere jaren vastleggen.

Ook is het verstandig naar een nieuwe driver uit te kijken, dit is wel een market voor de hele game. Maak hierbij niet de fout een veels te dure driver vast te leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:04:
Ik ben het nog steeds niet zeker maar ik denk dat je start zonder reserve materiaal in je fabriek. Als beginneling dacht ik dat ik wel veel brokken zal maken dus heb ik alle onderdelen in productie gezet. Maar blijkbaar heb ik daarvoor te weinig ruimte in mijn fabriek. Om nog maar te zwijgen over de kostprijs.
Toch zit je wel in de goede richting :)
De meeste onderdelen zijn na 1 race zodanig versleten dat je nieuwe nodig hebt, die zul je dus inderdaad elke race moeten bestellen.
Ik heb een ploeg aangemaakt (dag helft van budget) maar nu begin ik te twijfelen of dat wel nodig was. Kan je ook solo rijden zonder dat je in je eigen of andere ploeg zit?
Tuurlijk, je kunt ook alleen rondrijden. Maar aangezien je nu al een team aangemaakt hebt, is het slim om wel een teamgenoot te zoeken (liefst 1 die al veel punten heeft). Dit levert aan het eind van het seizoen namelijk wel een leuke bonus op. Dan heb je het opstartgeld er zo weer uit :)
Door de 2 bovenstaande zal ik wellicht centen te kort komen, ook al zijn er maar 6 races meer. Ah, leergeld betaald voor het volgende seizoen.
Einde van het seizoen worden er bonussen uitgedeeld op basis van je stand in de groep, krijg je weer wat terug ;)
Tijdens de warmup wou ik om te beginnen 5 ronden rijden maar door een typo heb ik 50 ingevuld. En zo waren al mijn ronden in een klap opgebruikt zonder dat ik kon experimenteren met banden en benzine. Kan je normaal tijdens de warmup de slijtage van de banden inschatten ?
Bandenslijtage niet. Dat zul je moeten leren door races te rijden, en data opslaan (sowieso belangrijk!). Daardoor kun je na verloop van tijd heel aardig inschatten hoelang bepaalde banden in bepaalde condities meegaan.

Het is wel kwalijk dat je als je teveel ronden invoert (>15), er gewoon 15 gereden worden. Daar zou je toch een foutmelding verwachten. Kun je in mijn ogen best melding als een bug.
Afwachten tot de race, en tot die tijd je group-forum volspammen ;)

Succes *O*

edit:
Grrr, Sempy :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
BM schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:28:
[...]

Tuurlijk, je kunt ook alleen rondrijden. Maar aangezien je nu al een team aangemaakt hebt, is het slim om wel een teamgenoot te zoeken (liefst 1 die al veel punten heeft). Dit levert aan het eind van het seizoen namelijk wel een leuke bonus op. Dan heb je het opstartgeld er zo weer uit :)
Correctie, punten behaald voordat je een team vormt, tellen niet mee voor het teamkampioenschap. Dit om te voorkomen dat niemand een team vormt en de nr1&2 vlak voor de laatste race een team vormen en zo het kampioenschap en de prijzenpot pakken.

edit:

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me in eerste plaats geconcentreed op het rijden van de race.
Het aanwerven van personeel is me nog niet echt duidelijk maar ik zal er wel vlug werk moeten van maken, 6 racen = 3 weken te gaan.

De drivers op de markt zijn stukken beter dan mijn huidige driver omdat hij zo noob is als ik zelf.
Het lijkt me moeilijk om tussen al die cijfers een goede prijs/kwaliteit te vinden.

De desinger en market manager zijn me nog meer een raadsel, maar het zal wel duidelijker worden na een paar race's denk ik.

Hoe kan ik een teammaat vinden? Ik veronderstel dat hij in mijn groep C4 -25 moet zitten.
Hoe kan ik in het algemeen zoeken naar andere spelers (bv een lijst van alle Belgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:57:De desinger en market manager zijn me nog meer een raadsel, maar het zal wel duidelijker worden na een paar race's denk ik.
Gewoon een kwestie van naar de desbetreffende market (onder menu kantoor) gaan en een bod doen op degene met de meest beschikbare uren. Indien niemand meebiedt kan je onder de vraagprijs gaan zitten. Je hebt overigens al wel uitgevonden dat je je designer/com.manager aan het werk moet zetten elke race (uren toewijzen)?
Hoe kan ik een teammaat vinden? Ik veronderstel dat hij in mijn groep C4 -25 moet zitten.
Hoe kan ik in het algemeen zoeken naar andere spelers (bv een lijst van alle Belgen)?
Kantoor>Statistieken

Daar zie je een lijst met alle deelnemers in jouw groep en die kan je via de interne mail benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:57:
Ik heb me in eerste plaats geconcentreed op het rijden van de race.
Het aanwerven van personeel is me nog niet echt duidelijk maar ik zal er wel vlug werk moeten van maken, 6 racen = 3 weken te gaan.

De drivers op de markt zijn stukken beter dan mijn huidige driver omdat hij zo noob is als ik zelf.
Het lijkt me moeilijk om tussen al die cijfers een goede prijs/kwaliteit te vinden.

De desinger en market manager zijn me nog meer een raadsel, maar het zal wel duidelijker worden na een paar race's denk ik.

Hoeft niet perse een Belg of een Nederlander te zijn natuurlijk. Ik heb al 6 seizoenen een Canadese teamgenoot.
http://www.f1time.com/statistics.php?league_id=46 Daar zie je de managers in je groep. Je zou een perbericht kunnen plaatsen (in je Office, rechts) of een berichtje kunnen sturen naar alle andere managers in je groep. Maar, zoals gezegd, neem iemand waar je denkt wat aan te hebben. Geld, informatie, hulp... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:05:
Je hebt overigens al wel uitgevonden dat je je designer/com.manager aan het werk moet zetten elke race (uren toewijzen)?
Ik kan mijn designer en manager nog geen opdrachten geven, maar ik denk dat dit zo is omdat ik nog geen race heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Sempy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:31:
[...]

Correctie, punten behaald voordat je een team vormt, tellen niet mee voor het teamkampioenschap. Dit om te voorkomen dat niemand een team vormt en de nr1&2 vlak voor de laatste race een team vormen en zo het kampioenschap en de prijzenpot pakken.
Is dat zo? Hmmz. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik dacht dat dat eigenlijk wel een manier was om de hele pot te pakken. Nahja, opzich alleen maar mooi als het zo werkt :)
edit:

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:15:
[...]

Ik kan mijn designer en manager nog geen opdrachten geven, maar ik denk dat dit zo is omdat ik nog geen race heb gereden.
Je Commercial Director zal na de race wel met een sponsoraanbod komen waar je over kunt gaan onderhandelen.
Ik weet niet of je je designer nog opdrachten kunt geven nadat je je gekwalificeerd hebt, dat zou iemand anders je moeten vertellen :)

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 13-08-2008 10:26 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Jawel. Op de factory -> Design pagina moet je de orders geven voor je designer. Kan ook na de kwalificatie voor je eerste race.
Edit: Daar klik je dus op een onderdeel dat je wilt verbeteren, vervolgens verschijnt in de linker kolom een box waarin je die orders op kan geven.

[ Voor 36% gewijzigd door Joss op 13-08-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Joss schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:11:
[...]

Netjes hoor Tim. Zeker met de nog aankomende regendruppelraces lijkt jouw plek in C1 wel veilig. Toch een mooie keus geweest dan, die banden d:)b
Jep, ook achteraf tevreden met de bandenkeuze. Het zou zelfs zomaar zo kunnen zijn dat de kampioen dit jaar ook op Goodyears rijd. Jullie gaan me toch niet zomaar beste Nederlander laten worden dit seizoen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:18:
[...]

Jep, ook achteraf tevreden met de bandenkeuze. Het zou zelfs zomaar zo kunnen zijn dat de kampioen dit jaar ook op Goodyears rijd. Jullie gaan me toch niet zomaar beste Nederlander laten worden dit seizoen? ;)
Het moet gek lopen wil jij het niet worden ;) Bij mij zit er teveel tegen, coureurtje van mij wil gewoon niet stampen. DRP's zijn goed (iig 95+, zonder voorkennis natuurlijk), strategieën normaal... Maarja, soms zit het mee, soms zit het tegen en soms lukt het gewoon echt niet. Een goede kwalificatie zou voor mij eens een goed begin zijn en dan geen coureur die besluit meerdere malen in de fout te gaan tijdens die eerste 3 rondjes.

De hoop is nog niet opgegeven, we gaan er gewoon voor, maar ik zie geen big points meer mijn kant op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik denk dat het er voor jou en Marnix heel erg aan gaat liggen of jullie willen/kunnen doortesten. Al is het maar Aero. Ik ben sinds 2 races gestopt met testen, net als denk ik 50 % in C1. Ga je wel door, dan heb je goede kans aan het einde nog enkele goede resultaten te halen, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit niet het topic hier van is maar ik speel ook GPRO (sommigen van jullie ook denk ik),
Maar snap er geen bal van .. kan iemand mij hier mee helpen ? kan er geen topic van vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:16:
Ik weet dat dit niet het topic hier van is maar ik speel ook GPRO (sommigen van jullie ook denk ik),
Maar snap er geen bal van .. kan iemand mij hier mee helpen ? kan er geen topic van vinden namelijk
Tsja, wat wil je weten? Ik vond het te saai om vol te houden iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:34:
[...]

Tsja, wat wil je weten? Ik vond het te saai om vol te houden iig :P
Veel xD , ik heb je maar ff @ msn toegevoegd (@profiel) is makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben daar ook net bezig en kan je ook wel helpen. :)
Ik zit in Rookie 24 als je een pm zou willen sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 21:38 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik heb m'n designer binnen voor 50,000087% van de vraagprijs. Uit de marketlog haal ik dat de andere rijders niet gediend waren van mijn biedingen < 50%. Of het nu 49,9987% is of 35%, ze gaan niet akkoord omdat 'initial offer was lower than what designer has asked for' 8)7

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb mn driver van 326/372 binnen voor 2,3M, designer van 88 voor 750K en commerce van 77 voor 620K, goed voor elkaar dacht ik zo! :)

Zie wel dat ik een foutje heb gemaakt bij team goals, ipv "winning championship" heb ik "staying in the group" laten staan, zal dat invloed hebben op de ontwikkeling van m'n driver?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Verwijderd

Verbruik je tijdens de boost ronde extra benzine of banden?

Binnen een paar uur is mijn eerste race. Voorlopig sta ik 5de.
Ik weet niet of het de gewoonte is dat de rest pas op het allerlaatste kwalificeert.

En nu hopen dat ik de race uit rij want ik het de centen hard nodig.
Door nog een aantal stommigheden sta ik nu diep in het rood.

• Joss
SanderF1 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:43:
Ik heb mn driver van 326/372 binnen voor 2,3M, designer van 88 voor 750K en commerce van 77 voor 620K, goed voor elkaar dacht ik zo! :)
Moeten we nu applaudisseren voor je omdat je het zo makkelijk hebt om een designer/director te signen in de C4? ;(
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:44:
Verbruik je tijdens de boost ronde extra benzine of banden?

Binnen een paar uur is mijn eerste race. Voorlopig sta ik 5de.
Ik weet niet of het de gewoonte is dat de rest pas op het allerlaatste kwalificeert.
Je verbruikt iets meer benzine en iets meer banden ja, maar het is i.h.a. verwaarloosbaar.

Dat "de rest" pas op het laatst kwalificeert komt regelmatig voor, maar het kan ook zijn dat je gewoon maar in een kleine groep zit.

• Sanderrr
Joss schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Moeten we nu applaudisseren voor je omdat je het zo makkelijk hebt om een designer/director te signen in de C4? ;(
Nee hoor, ik laat gewoon even laten zien dat een 50% bod dus niet eens nodig is. Sowieso, normaal laat iedereen even weten wat er getekend geworden is aan D/D/C... Ik zat te twijfelen tussen twee drivers, hoop dat ik uiteindelijk de goede gekozen heb, nu op naar C2 :)

• Grrrrrene
  • Niet online
SanderF1 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:43:

Zie wel dat ik een foutje heb gemaakt bij team goals, ipv "winning championship" heb ik "staying in the group" laten staan, zal dat invloed hebben op de ontwikkeling van m'n driver?
Dat is geen foutje, dat is een bekende bug. Iedereen heeft dat als team goal en Tadas heeft dat, surprise, surprise nog niet gefixt :P

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
waarom begin ik toch te denken dat de volgende reset minstens een maand gaat duren :? :P

Ik heb mijn voor de verandering maar is vroeg op de grid geparkeerd, voorlopig 4e op 0.2s van Neil.

Nou maar hopen dak in de top 10 kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
P/WU/Q doe ik morgen wel. Geen tijd voor gehad :) Ik twijfel nog over de strategie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
O.k., dit had ik een keer kunnen verwachten, schijnbaar heeft mijn nieuwe driver er geen zin in. Deze race blijft m'n DRP wat achter en dat merk je direct, P16 op de grid. Volgens mij wordt het hopen voor me dat de rest van het seizoen de top 10 gewoon punten blijft pakken zodat iedereen onder me geen punten pakt. Dat lijkt de enige kans om niet te degraderen, of ik moet de laatste races nog wat uit de hoge hoed kunnen toveren. Nou ja, time will tell.....

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb me zopas ook op de grid geplaatst. Ik sta momenteel op een 2e stek, waar ik ook zal starten. Ik rij vandaag op Interlagos met een lange in/out. Hierdoor zat ik te twijfelen over mijn strategie daardoor heb ik gewacht tot de toppers hun tijden gereden hadden om zo een indicatie van hun strategie te zien. Ik verwacht de meesten op een 2-stopper behalve mijn teamy (die nu gesit wordt door Bunby) zou wel eens op een 1-stop kunnen staan. Als dat zo is ben ik gezien. Alvast wacht tot 18u...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, p9 op de grid. Toch wat verrassingen hier en daar. Sommigen heel snel, anderen heel traag. Ik denk dat ik sta waar ik hoor te staan, wellicht wat ver naar voren gezien m'n strategie, maar we zullen zien hoe het gaat.

Hongaroring... Inhalen: onmogelijk... Dat wordt nog wat :X Ik zal m'n boostlaps nodig hebben, vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste race afgevlagd op de 4de positie van de 8 deelnemers. Mijn mede Belg in mijn reeks was de enigste uitvaller in de 9de ronder door benzine tekort, vast een typo.

Mijn volgende race is op Valencia en mijn beginners gelukt is blijkbaar op.
Ik haalde slechts een DQP van 72% ivp de 90 op mijn eerste race.
Ik had zelfs nog punten over maar wat ik ook probeerde de DQP zakte.

Deze maal probeer ik 3 stops met zachte banden.
Bij de vorige race waren we maar met twee die 2 stops deden en geen van ons heeft er voordeel uit gehaald.

Is het normaal dat als je bij testen op tyre - test klikt alle 50 ronden in 1 keer worden gereden zonder dat je dqp of setup kan doen? Je raad het al dat is dus mij overkomen. Echt nut van die 1,73M zie ik niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:31:
Ik heb mijn eerste race afgevlagd op de 4de positie van de 8 deelnemers. Mijn mede Belg in mijn reeks was de enigste uitvaller in de 9de ronder door benzine tekort, vast een typo.

Mijn volgende race is op Valencia en mijn beginners gelukt is blijkbaar op.
Ik haalde slechts een DQP van 72% ivp de 90 op mijn eerste race.
Ik had zelfs nog punten over maar wat ik ook probeerde de DQP zakte.

Deze maal probeer ik 3 stops met zachte banden.
Bij de vorige race waren we maar met twee die 2 stops deden en geen van ons heeft er voordeel uit gehaald.

Is het normaal dat als je bij testen op tyre - test klikt alle 50 ronden in 1 keer worden gereden zonder dat je dqp of setup kan doen? Je raad het al dat is dus mij overkomen. Echt nut van die 1,4M zie ik niet.
Als je zelf die 50 ronden wilt rijden zul je setup tune testen moeten doen. Alle andere testen worden voor je gereden :)
Kijk maar eens naar de stats van je banden nu, die zullen wel veranderd zijn ;)

Verder denk ik dat het slimmer is om vanaf nu aero te testen, daar heb je in dit deel van het seizoen meer aan denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 15-08-2008 11:41 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Had me gister op P4 gekwalificeerd, 3 tienden van de #1. Daar zijn 3 man tussendoor gedoken, dus sta nu 7e. Het is allemaal weer erg close op de grid, dus ben echt benieuwd hoe de race zich gaat ontvouwen.

Mag ik eindelijk een goede start en eerste 5 rondjes? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@BM: Dat ligt er helemaal aan wat je van plan bent. Ik denk dat ik ook maar aero ga testen... Ik hoef niet te promoveren, gewoon een leuke bonus aan het eind van het seizoen en dan ben ik tevreden. Ik ga me dus focussen op komend seizoen en ik pak nog ff een engine upgrade zodra de reliability 1% hoger is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga lekker dwars liggen en geen aero test doen. :P
Ik doe het wel met de designer, die heeft nu aero als specialiteit, en volgend seizoen de achtervleugel. Ik ga geen 3M dokken voor +3 op aero+vleugels. Ik zal volgende race eens kijken of ik +2 of +3 op alledrie de onderdelen kan krijgen (in 1 race), en hoeveel gewicht en kosten omhoog gaan. Zou me niks verbazen als dat kosten-efficiënter is dan zo'n aero-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:50:
Had me gister op P4 gekwalificeerd, 3 tienden van de #1. Daar zijn 3 man tussendoor gedoken, dus sta nu 7e. Het is allemaal weer erg close op de grid, dus ben echt benieuwd hoe de race zich gaat ontvouwen.

Mag ik eindelijk een goede start en eerste 5 rondjes? :X
Met 0.4s lig je al 15e 8)7

Ja het is extreem close en erg vervelend dat er zoveel mensen tussen zijn gekomen :(
Nog steeds top 10 maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dit gaat niet mijn race worden helaas. Ik kan niet veel harder en ik denk dat m'n 12e plaats voorlopig een realistische plek is onder deze condities. Helaas, dan maar juichen voor de andere Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:30:
Ik ga lekker dwars liggen en geen aero test doen. :P
Ik doe het wel met de designer, die heeft nu aero als specialiteit, en volgend seizoen de achtervleugel. Ik ga geen 3M dokken voor +3 op aero+vleugels. Ik zal volgende race eens kijken of ik +2 of +3 op alledrie de onderdelen kan krijgen (in 1 race), en hoeveel gewicht en kosten omhoog gaan. Zou me niks verbazen als dat kosten-efficiënter is dan zo'n aero-test.
+3 voor een test hangt er ook maar vanaf waar je begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, misschien is een aero maar +2. Mijn vleugels hebben een stuk minder efficiency dan mn aero, dus ik denk dat een 5* aero test voor mij nu 2/3/3 oplevert, als ik mazzel heb met de afronding. Anders 1/2/3 of 1/3/3 of 2/2/3, niet te zeggen. :P
En met 1 ronde designer uren haal ik dat niet. Maar kost me geen 3M, misschien maar 150k bij elkaar aan kostenverhoging. En dat duurt dan dus 20 races voordat dat tot 3M is gekomen. ;)
Kost me wel een ronde aan ontwikkeling, dus dat is de afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
als 5* slecht 2/3/3 oplevert dan kloppen de verhoudingen echt voor geen meter meer. Als een 3* moet over eenkomen met vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een 5* 20% meer is....
Wat is 20% op 2 of 3, niks. :/
En hoe hoog zijn mijn onderdelen? Ik verwacht echt geen +4 ergens (ja, bij gunstige afronding), zou me verbazen. Heb jij al een aero test gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Schandalig gewoon hoe close het in de C1 is als we op de wat kortere banen komen. Gelukkig deze keer geen "impossible" maar "easy" overtaking. We zullen zien wat het voor effect heeft...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Edvinas Pranculevicius*  1:03.343     +0.000     +0.000 
Neil Vaughn              1:03.470   +0.127  +0.127  
Robertas Petniunas*      1:03.470   +0.127  +0.000  
Jon Payton            1:03.511  +0.168  +0.041  
Alexis Moutlias       1:03.539  +0.196  +0.028  
Dimitris Moutlias      1:03.615     +0.272  +0.076 
Henrik Carlgren          1:03.626   +0.283  +0.011 
Pedro Rocha*            1:03.633    +0.290  +0.007 
Reggie Biemans        1:03.643  +0.300  +0.010  
Daniel Ross              1:03.653   +0.310  +0.010  
Marnix Borst            1:03.670    +0.327  +0.017  
Alex Herban              1:03.706   +0.363  +0.036 
Andrew McKendry          1:03.707   +0.364  +0.001  
Tim Mosmans              1:03.719   +0.376  +0.012  
Rui Ferreira            1:03.728    +0.385  +0.009  
Kristijonas Zaranka      1:03.731   +0.388  +0.003  
Eric Carter              1:03.753   +0.410  +0.022  
Vaidotas Valiukas*    1:03.808  +0.465  +0.055

En wat je zegt, klopt, Casper. Het is 20% en 20% op 2 is nog steeds maar 2,4. Het verschil merk je dus pas na 2 of meer tests.

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 15-08-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Dit is ook een high speed circuit hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:40:
Dit is ook een high speed circuit hé.
Valt wel mee hoor, bevat de sloomste chicane op de F1 kalender :P
206km/h gemiddeld volgens F1Time, echt high speed dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:58:
[...]

Valt wel mee hoor, bevat de sloomste chicane op de F1 kalender :P
206km/h gemiddeld volgens F1Time, echt high speed dus niet.
Onze rondes zijn gem. ~240 km/u ;)
Vind ik toch redelijk snel.
Ik denk ook niet dat er nog heel erg rekening wordt gehouden met die chicane, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Reggie ga is met de zweep over die driver van je heen, hij blijft maar errors produceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:12:
Reggie ga is met de zweep over die driver van je heen, hij blijft maar errors produceren :P
SCHANDALIG, wat een klote spel. Deze coureur heeft 6 concentration meer dan mn oude die NOOIT een foutje maakte. Wat een onzin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Welke lap ga je pitten Reggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
50, jij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
50 :P

edit: op hoeveel heb jij je overtaking staan :?

[ Voor 83% gewijzigd door Dauthi op 15-08-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Volgens mij maakt Joss kans op P3 mits hij niet te veel geblocked wordt en snelle pitstop maakt!

Edit: komaan Joss, snel voorbij Petniünas... en Jon begint net te wearen dus goed nieuws voor jou!

Edit: je bent hem voorbij. Mn gebeden zijn verhoord 8) - 1,6 sec van Jon

Edit: na je pitstop - Jon voorbij *O*

[ Voor 58% gewijzigd door nvidia op 15-08-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:34:
50 :P

edit: op hoeveel heb jij je overtaking staan :?
0/0, ben gewoon "on fire" deze race. Had verder naar voren geweest als ik niet die driver error van 2.5s had in lap 10, vandaar dat het wat makkelijker ging denk ik.
Gaat lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

JEEEEJ kheb mn overwinning van dit seizoen te pakken na de pole nu de overwinning en ook nog fastest lap 8)

Joss, gefeliciteerd ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss 'ik scoor dit seizoen echt geen punten meer' Biemans, feli met je mooie 3e plek! Puur op racesnelheid, dus dat is ook netjes. Ben je mij weer voorbijgestreefd grrr.

Ook netjes Marnix, P6, goed voor 't team ook. Nog paar keer zo'n resultaat en je kan ook blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Haha, ja... Dankje Tim. Ik merkte tijdens de practice al dat dit wel eens een goede race kon worden, was namelijk op mijn normale manier verder naar boven te vinden dan normaal. Kwalificatie viel dan qua plek ietswat tegen maar tijdens de race ging de gashendel vol open. Jammer genoeg maakte mijn coureur in de 10e rondje een foutje dat mij 2.5s kostte en 2 plekjes. Was dit niet gebeurd, had ik misschien wel dichter op de nummer 2 gezeten, maargoed, who cares! Mijn eerste C1 podium *O* Zo kan het verkeren in de C1 dat je de ene dag kansloos lijkt en de volgende dag vol voor de punten rijdt.

@Tim; Geen gewoonte van die OOF maken he? Zandvoort + regen = .... Tim for podium!
@Wesley; Gefeliciteerd! Werd tijd ook, met die praatjes van je! ;) Volgend seizoen C1?
@Marnix; Sterke race, gefeliciteerd! Je hebt een kans om in C1 te blijven, of je het wil is een 2e natuurlijk.
En als laatste felicitaties aan Sempy voor zijn winst, alvast welkom in C1. Ben benieuwd hoe je het gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:16:

@Wesley; Gefeliciteerd! Werd tijd ook, met die praatjes van je! ;) Volgend seizoen C1?
Welke praatjes? Komt door mijn engine dat ik tot nu toe nog geen schijn van kans had op een overwinning, hoewel het deze keer ook het geluk een beetje aan mijn kant was.

C1 komt nu wel dichterbij maar nog niets is zeker. De titel lijkt wel vergeven maar daarachter strijden we met 4 man om de 2e en 3e plaats waarvan er 1 vandaag grote achterstand heeft opgelopen maar hij is zeker nog niet kansloos.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie race Reggie en Marnix! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Joss schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:16:
En als laatste felicitaties aan Sempy voor zijn winst, alvast welkom in C1. Ben benieuwd hoe je het gaat doen!
Dankjewel :)

Afgelopen race dus met een overwinning zowel het teamkampioenschap als het indvidueel kampioenschap binnengehaalt. *O* *O* *O*

Zit nu te twijfelen wat ik moet doen of nog door blijven testen en op zeker ook de cup pakken of enkel nog aero-testen om volgend seizoen wat sterker in C1 te staan. C1 gaat volgend seizoen toch zwaar worden, m'n huidige driver gedumpt omdat ik straks echt geen 3,8mln kan betalen (nu 3,1mln is met altijd podium al verliesgevend). Voor komende drie seizoenen een jonkie met de nodige potentie vastgelegd (drp 294 (355)), zal echter te licht zijn voor C1 vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

* Luuk_Luchtloper is weer terug van een heerlijke vakantie

Heb ff flink moeten bijlezen, maar zie dat er verder weinig is veranderd... Gelukkig heeft Blauwe goed z'n best gedaan met mijn account en prima resultaten met bijbehorende punten gereden! _/-\o_

Gevolg:
  • 1-2 in het kampioenschap voor team Be on Edge. Teamgenoot met 72 pnt aan kop en ik met 67 op stek 2.
  • Logischerwijs staan we in de TC ook 1e met 139 pnt en een gat van 57 pnt naar team 2. Deze is dus enkel nog theoretisch te verspelen...
  • In de cup gevorderd tot de 1/2 finale, tegen m'n teamy en op een 1-0 voorsprong.
Sta op 10 mln in de plus en ontwikkel vrolijk verder, al tig races op aero en draai nog bovenin mee. Twijfel een beetje wat te doen in de laatste 5 races. Wil natuurlijk graag de triple TC, cup en kampioenschap... In dat geval zou ik evt een keer engine nog kunnen upgraden en een poging kunnen wagen.
Aan de andere kant zie ik dat iedereen in m'n groep boven z'n stand leeft en het geld met bakken tegelijk inlevert, terwijl ik gestaag geld verdien. Door 4e te worden en nog een jaar te blijven kan ik volgend jaar helemaal m'n slag proberen te slaan, aangezien er veel bijna failliete managers uit C2 komen voor een rustig jaar en m'n groepsgenoten ook kalmer moeten doen...

Ik weet dat sportief gezien ik zou moeten proberen te promoveren, maar dat wordt in het spel vaak genoeg niet beloond, dus vandaar de twijfel om ook eens promotie te duiken in poging tot cash en roem >:)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mhm, toch nog maar even snel wat nieuwe onderdelen besteld voor volgende race ;)

Even ervaringen van anderen, t/m welke positie in C4 promoveer je vaak alsnog naar C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje he .. die 50% bids .. geld dat ook voor een driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:19:
Mhm, toch nog maar even snel wat nieuwe onderdelen besteld voor volgende race ;)

Even ervaringen van anderen, t/m welke positie in C4 promoveer je vaak alsnog naar C3?
Positie 5 sowieso, 6 waarschijnlijk en misschien 7/8.

@bixbom: Nee, coureurs willen voor alles minimaal het 'minimum'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk eens een goede drp. Had nog 93% in ronde 24, ineens 98% in ronde 25. Wat 99% gaf in de kwalificatie. :D
Werd eens tijd. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het racen dat begrijp ik (omdat het zo goed gedocumenteerd is) maar alles dat er rond hangt...
Deze newbie heeft dus een pak vragen, ik hoop dat jullie me niet al te lastig vinden.

-Ik heb ik mijn fabriek een protoype remmen eff 40, conditie 66.7%.
Ik heb dit gemaakt en bekom stukken met een eff 40 conditie 10%. Waarom slechts 10?

-Mijn designer die ik op contract heb voor volgend jaar heeft plotseling een motivatie van 0.
Is dat normaal omdat hij nu niets te doen heeft? Hoe kan ik die verhogen?

- Is bij het onderhandelen van een nieuw sponsor contract de "Lengte (races)" de tijd dat de manager bezig zal zijn met de onderhandelingen of de duurtijd dat het contract zal lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je fabrieksvraag snap ik niet, hoort gewoon 100% conditie te hebben. Lijkt me niet dat je een nulletje over het hoofd ziet dus misschien een bug. :/

Designer krijgt als ik het goed heb zn motivatie weer terug begin volgend seizoen maar zeker ben ik niet.

Lengte is het contract. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wat betreft dat lengte, ik zal eens kijken of ik dat in de vertaling aan kan passen.

Die 10% klinkt vaag, maar het lijkt me zeer sterk dat je onderdelen van 10% terug krijgt uit de fabriek. Een bug lijkt me ook sterk, dus of je ziet een 0 over het hoofd, of dat is het onderdeel waarmee je je laatste race gereden hebt.

[ Voor 195% gewijzigd door Joss op 18-08-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste is telkens wat nu op de wagen zit, de 2de wat ik gemaakt heb.
Het heeft dus niets met prototype te maken, maar ik begrijp toch niet waarom gemaake stukken zo slecht zijn. Zo krijg ik mijn wagen nooit op 100% na een race en ben ik al mijn reparatie uren kwijt voordat ik ze kan gebruiken na de kwalificatie.

Aerodynamica 40 67.2% 30 kg. 5
Aerodynamica 40 57.9% 30 kg. 5
Remmen 40 66.7% 5 kg. 1
Remmen 40 10.3% 5 kg. 1
Chassis 40 100% 80 kg. 10
Chassis 40 69% 80 kg. 10
Electronica 40 100% 5 kg. 1
Electronica 40 67.7% 5 kg. 1
Brandstof tank 40 87.4% 50 kg. 15
Brandstof tank 40 100% 50 kg. 15
Voorvleugel 40 55.1% 15 kg. 5
Voorvleugel 40 39.2% 15 kg. 5
Hydraulica 40 94.3% 20 kg. 8
Hydraulica 40 20.9% 20 kg. 8
Monocoque 40 71.4% 70 kg. 12
Monocoque 40 100% 70 kg. 12
Achtervleugel 40 56.7% 20 kg. 3
Achtervleugel 40 33.2% 20 kg. 3
Ophanging 40 100% 25 kg. 5
Ophanging 40 42.3% 25 kg. 5
Ophanging 38 32.2% 28.8 kg. 5

Worden de reserve stukken misschien 'slechter' als ze in de fabriek blijven liggen.
Aangezien dit cijfers zijn na mijn 2de race liggen ze nog niet lang op het schap.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Heb je de nieuwe onderdelen gebruikt voor testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Of je nieuw gebouwde onderdelen passen niet in je fabriek ... dan worden ze dus ook niet gebouwd. Simpele check: heb je betaald voor nieuwe onderdelen?

De conditie van onderdelen worden alleen minder door gebruik, dus testen of racen. Als ze stof liggen happen blijven ze verder wel in topconditie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 testen gedaan, beide voor banden. Ik begrijp niet hoe stukken die in de fabriek liggen zouden beinvloed worden door testen. Dat je reeds gemonteerd onderdelen verslijten met het rijden van de testronden dan maak wel zin.

Het lijkt alsof als ik een onderdeel wil vervangen het niet uit de voorraad wordt genomen maar de kwaliteit van het stuk verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Je doet overduidelijk iets verkeerd/onlogisch... De vraag is, wat?

Als je niet genoeg ruimte hebt in je fabriek moet je eerst een (niet gemonteerd) onderdeel verwijderen om genoeg ruimte te maken voor een nieuw onderdeel.

Niet gemonteerde onderdelen zullen niet slechter worden, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lijkt er een beetje op dat je voor de test/practise je onderdelen al vervangt ofzo :?
Dat nooit doen, pas repairen/onderdelen vervangen nadat je practise en warmup gedaan hebt.

(Wel eens met de anderen, onderdelen zijn altijd 100% als ze uit de fabriek komen, en slijten niet zonder dat je er ronden mee gereden hebt)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Zoals verwacht is de rek er uit, sta op een 13e plek op de grid, en ik denk niet dat er de rest van het seizoen nog punten in zitten. Het wordt dus afwachten of ik genoeg punten heb om in C2 te blijven....
Financieel begint de boel een beetje beter te worden na de reorganisatie, maar ik zit volgend seizoen ook nog met een paar dure knapen, dus dat wordt financieel ook een moeilijk seizoen, ongeacht of het nu in C2 of C3 is. Ik zit nu nog in Paul Stodard mode, maar misschien moet ik over naar Tom Walkinshaw mode(2 rondjes rijden om toch startgeld te krijgen zeg maar)

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:23

_Z3

We naderen alweer de 1000 posts :). Voor de TS: michaeltb - M de Lange doet al een tijdje niet meer mee in C4G33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
henknap schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:47:
We naderen alweer de 1000 posts :). Voor de TS: michaeltb - M de Lange doet al een tijdje niet meer mee in C4G33.
Voor de statistieken moet hij er nog even inblijven tot de volgende reset ;) Ik hou de postcount wel in de gaten :)

6e op de grid van 21 voorlopig, best wel tevreden gezien de matige DRP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik sta momenteel 3e van de tot nu toe 18 gekwalificeerden en daar ben ik ontzettend tevreden mee want mn DRP was ditmaal niet omhoog te branden. Ik zit nu tussen de 91-94%, dus dit is slecht! De laagste van dit seizoen. Hierdoor verwacht ik niet al te veel van de race. Ik denk dat een P3-P4 het hoogst haalbare zal zijn, mede doordat ik op het bloedhete Shakir (+45°) rij. Ik zal dan ook een 3-stopper hards uitvoeren. Mijn teamy doet een 2-stopper hards. Ik ben benieuwd of zijn bandjes het gaan houden...

[ Voor 15% gewijzigd door nvidia op 19-08-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik had gedacht volgend seizoen nog in C4 te blijven en daar heb ik m'n hele "Terug naar C2" plan op gebaseerd, maar zoals het er nu naar uitziet ga ik alsnog promoveren naar C3...beetje jammer aangezien ik dus bepaald niet heb kunnen cashen in C4, maar 30M moet alsnog genoeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

SanderF1 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:50:
Ik had gedacht volgend seizoen nog in C4 te blijven en daar heb ik m'n hele "Terug naar C2" plan op gebaseerd, maar zoals het er nu naar uitziet ga ik alsnog promoveren naar C3...beetje jammer aangezien ik dus bepaald niet heb kunnen cashen in C4, maar 30M moet alsnog genoeg zijn...
Vind het persoonlijk een beetje zwakke opmerking dat je als "resetter" gaat klagen dat je kansen verkleinen doordat je in 1 keer promoveert uit C4...

Vind het mezelf al lastig te verkopen om een jaar te blijven hangen in C3 terwijl ik op promoveren sta, en dan heb ik het niet over 30 mln meenemen, maar vanaf failliet met 10-20 mln doorschuiven...
(merk dat ik toch liever C2 doe)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik sluit me bij je aan Luuk.

Je hebt spotgoedkope, erg goed, personeel vastgelegd voor 3 seizoenen. Buiten dat kan je gewoon 7 races lang cashen met podiumplaatsen en dan ga je daar over klagen?

Sorry hoor, maar ik zou graag >80 skill voor die prijs vastleggen en zo makkelijk geld verdienen in plaats van bijna 2 miljoen verliezen per race.

Plannen om ergens te blijven zitten om zo geld te verdienen vind ik persoonlijk erg zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik vind het ook niet heel erg want de "competitie" in C4 is om te huilen (feit dat ik met een gemiddelde driver en een niet geupdate auto alsnog iedere race naar P2 rijd zegt genoeg) maar het is wel jammer dat ik niet wat meer cash mee kan nemen naar C3, en om in C2 competatief te zijn moet ik een goed ontwikkelde auto hebben met veel aero-tests en daar krijg ik volgend seizoen dus minder kans voor. Maar goed, we zien wel hoe het loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Ik denk dat je het de komende seizoenen heel veel gaat zien, managers die zich laten afzakken naar C4/C3 om te "cashen", even blijven hangen, en zo met een 60-80M zich weer melden in C2 om door te stoten naar C1.
Nog leuker, ik heb er een paar in de groep die centen zat hebben, maar toch regelmatig voor een oof gaan...Kijk, iemand die zo'n beetje in de min staat, die kan bijna niks anders dan 30L er in kwakken en gaan met die banaan, maar ik heb het hier over 2 figuren met 30M en 60M :r .
Ben ik dan gek dat ik gewoon m'n races rij, en net m'n hoofd boven water kan houden? Ik heb het eens even nagekeken, een oof zou me tussen de 2,3M en 2,6M meer per race opleveren dan gewoon rijden.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik ben niet zo'n manager die zich af heeft laten zakken om te cashen, echt niet, want ik had m'n zaken financieel en sportief juist erg goed voor elkaar in C2, maakte een kleine winst gedurende het seizoen. Ik had gewoon geen zin meer in het spelletje :P

Het klinkt misschien raar, maar juist omdat ik alles zo goed op orde had in C2 (want de auto was top qua efficiency en gewicht, driver was prima en financieel stond het ook als een huis) was mijn motivatie om verder te gaan helemaal weg. Is misschien een beetje de aard van het beestje, ik ben een bouwer en zodra iets "staat" dan is de lol er voor mij vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Thnx ieder voor de felicitaties. Ja was een leuke race had stiekem nog op een 5e plek gehoopt als ik niet zo belachelijk vaak was geblokked :(

Anyhow hem deze race weer op de grid geknald voor de verandering maar weer is in de buurt van Reggie ;)

Ik heb goede hoop in deze race, gezien mijn strategie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
In de buurt van als in "achter", goed zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:59:
In de buurt van als in "achter", goed zo :P
Ach met jouw driver ben ik jou toch wel in 5 rondes voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

Ach met jouw driver ben ik jou toch wel in 5 rondes voorbij ;)
Vast en zeker! Maar ik verwacht vooral Tim snel vooraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Erg slechte DRP, vroege pitstop, lage verwachtingen.

Jullie ook succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:14:
Erg slechte DRP, vroege pitstop, lage verwachtingen.

Jullie ook succes :).
Kom op joh, jouw regenbanden zijn een wondermiddel! :P En wat is vroeg? O-)
We worden iig steeds verder naar achter gedrukt. Vanochtend nog 6e, nu al 10e :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Joss, kan je mij uitleggen waarom die fueltank geen bug is?
Ik heb met deze fueltank nu 12 tests gedaan en 11x 25 practice laps en nog steeds is de conditie 91,2%
Ik snap dat de fueltank minder snel gaat dan andere onderdelen maar dit is zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
The_DoubleU schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:54:
Joss, kan je mij uitleggen waarom die fueltank geen bug is?
Ik heb met deze fueltank nu 12 tests gedaan en 11x 25 practice laps en nog steeds is de conditie 91,2%
Ik snap dat de fueltank minder snel gaat dan andere onderdelen maar dit is zwaar overdreven.
Euh de wear van de fuel tank is al zo sinds ik F1T speel. En zelfs dan wat klaag je het is 1 onderdeel dat tenminste weinig kosten met zich mee brengt in de toch al dure F1T wereld.

Nou mannen wat zijn de strats?

Ik ga voor een 27 - 52 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Reggie als je nou ter hoogte van scheivlak en bosuit gewoon wat meer links aan houdt kan ik er rustig voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:06:
Reggie als je nou ter hoogte van scheivlak en bosuit gewoon wat meer links aan houdt kan ik er rustig voorbij :+
Met je latere stop ben je er sowieso voorbij, gefeliciteerd ;) 25-51 hier.
Edit: of niet, haha :X
Edit2: of toch wel :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 19-08-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
ik had een driver error die me 1.8s kostte...
Maar zo te zien ben ik er als nog voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:33:
ik had een driver error die me 1.8s kostte...
Maar zo te zien ben ik er als nog voorbij :+
Ja, en mijn driver heeft weer moeite met op gang komen. Rij 0.3s langzamer dan ik moet kunnen rijden nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Joss op 19-08-2008 17:39 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.