Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #13

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:02:
Banden zijn nu maar 62 km mee gegaan...
En ruim 100km bij 12 graden...

Sinds Tadas het gedrag verandert heeft ....
Toegegeven, ik heb weinig data staan. Maar de banden gingen bij mij ook zo'n 62 km mee tot aan wear. Als ik vergelijk met data voor very low softs dan zie ik bijvoorbeeld dit:
33,0 graden - 54,4 km
30,0 graden - 62,4 km
27,0 graden - 68,2 km
25,6 graden - 72,4 km
23,7 graden - 75,6 km
Ook tot aan wear.
Dit is niet super betrouwbaar omdat ik de drp niet weet (wel van managers genomen die altijd 95+ zouden moeten halen) en omdat het van 4 verschillende circuits komt. Wat fluctuatie in de data voor 25 graden is dan te verwachten, maar toch niet zoveel dat 72 km een bandenexplosie oplevert in plaats van beginnende wear. Mijn wear begon zoals gezegd op 62 km. Overeenkomend met 30 graden terwijl het 25 en misschien een beetje erbij was. :?

PS. kennelijk klopt mijn data niet dus neem gerust over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben deze race na 4 rondjes uitgevallen. Teleurstellend zeker als je weet dat ik op 1 stopper stond en als 3e geQ en de anderen op een 2 stopper staan of meer.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Deze race P5 kon mn DRP niet hoger krijgen dan 91% wat gewoon ronduit slecht is. Dit kostte me gewoon bijna een seconde per ronde. Dan is P5 nog niet eens zo heel slecht.

BTW over dat geld. Ik kan winst draaien als ik de race win. Dan test ik gewoon op het duurste circuit en ga ik uit van een startpositie in de top 10. Dan kan ik winst draaien volgens mij. Maarja dit seizoen nog maar 1x winst gemaakt en dat was toen ik 2e werd en een goede Q had.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Wes46 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:02:
Deze race P5 kon mn DRP niet hoger krijgen dan 91% wat gewoon ronduit slecht is. Dit kostte me gewoon bijna een seconde per ronde. Dan is P5 nog niet eens zo heel slecht.
Onzin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Race op Kuala Lumpur verliep heerlijk. Gestart als 2e net achter mijn directe concurrent. Ik pitte een ronde eerder, maar mijn in- en outlap waren dusdanig sneller dat ik een ronde later met 2 seconden voorsprong eerste lag. Vervolgens blijft het verschil hetzelfde tot aan de 2e serie stops, waar ik nog eens 3 seconden op hem pak. Tot aan de finish bleef dit verschil ongeveer gelijk. Een heerlijke race. Beter dan een gat van 50 seconden met nummer 2.

Promotie is wel zo goed als zeker met 77 punten. Zeker als de nummertjes 3 t/m 6 stuivertje wisselen elke race. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:26
CD - 1.750.000 - 85
D - 1.750.000 - 82

Overigens speel ik quitte in C2G2 als ik P15 start/eindig en niet test. Dit is ook doorgaans mijn plek geweest :( , desondankt ben ik blijven testen in de hoop toch punten te pakken. Mijn CD en D zijn nogal duur, dus daar kan ik zelfs nog besparen. Kortom, ik ben van mening dat je prima rond kunt komen als je een beetje op de kosten let en elke race testen niet als noodzaak beschouwd. :P

Overigens weer P9 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
C2G2:
CD - 77 - 1.500.000 volgend seizoen CD - 91 - 800.000
D - 79 - 1.700.000

Deze race was niks, mijn auto had kuren na 1/3 van de race. Anders had ik misschien nog wel wat puntjes mee kunnen nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
MRCL schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:35:
C2G2:
D - 79 - 1.700.000

Deze race was niks, mijn auto had kuren na 1/3 van de race. Anders had ik misschien nog wel wat puntjes mee kunnen nemen :(
een CD van 91 voor 800.000 :S
You sure geen typo, anders echt bizar laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MRCL schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:35:
C2G2:
D - 79 - 1.700.000

Jeetje wat een schandalig bedrag :/ en dan te bedenken toen ik 3 seizoenen terug net in C2G2 kwam daar een director moest zien te krijgen (net als de rest van C2G2 blijkbaar) geen enkele director meer te krijgen was. Heb toen voor eentje met 58skills met 3 andere geboden. Ik heb hem toen nog 'gewonnen' voor 1.000.000. Jaar erop ongeveer hetzelfde toen eentje van 61skills voor 700.000.

In C3G5 tenminste wel een goede director kunnen krijgen:

CD - 73 - 1.300.000
D - 90 - 1.800.000

Overigens draai ik wel winst in C2G2 met testen. Wel met een record bedrag van 60.000 per race :o B)
Oke goed ik heb ook niet echt een top rijder (19de in het rijtje). Suppliers zijn ook niet de beste. Ieder jaar weer trap ik erin om teveel te berekenen of ik nog wel geld overhoud aan het einde van de race. Kom je niet veel verder mee in dit spel :/ Maar gelukkig gaat 50% eraan ten onder dus ziet het er naar uit dat ik gewoon nog lekker in C2G2 blijf 8)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08
Zo, weer eens een overwinning gepakt en m'n twee naaste concurrenten hadden een off day (p6 & uitgevallen). Sta nu op 73 punten en de nr2 op 38. *O*
Zenit schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:59:
Kortom, ik ben van mening dat je prima rond kunt komen als je een beetje op de kosten let en elke race testen niet als noodzaak beschouwd. :P
Maak daar maar van: als je meedoen voor punten niet als noodzaak beschouwd. Je hebt namelijk een Peugot-engine (laagste HP) en Pirrelli's (hoogste wear), dan moet je gewoon testen wil je er wat van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Aaarrggghhh!

Dit is nu de derde keer dit seizoen dat ik een gearbox probleem heb.
Ik had een DRP van 97%, de gearbox heeft een reliability van 89,8%

Is dit te weinig of gewoon puur random pech hebben?
Dit heeft mij dus al 3 keer een top 3 plaats gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is het verschil in snelheid niet zo groot als je aangaf.

Had afgelopen race ook maar een DRP van 90, en verschil met de top was niet echt heel groot, paar tiende per ronde. Denk dat de invloed van DRP op je bandenslijtage hoger is dan de invloed op je rondetijden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je verliest echt niet 1 sec. met 91% drp. Denk eerder een halve. Bandenslijtage schijnt alleen af te hangen van hoe goed je acceleration/braking hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Invloed op ronde tijden is ook significant hoor. Zeker ook omdat je met 99% of 100% veel constanter rijdt dan met 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:26
Sempy schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:50:
[...]

Maak daar maar van: als je meedoen voor punten niet als noodzaak beschouwd. Je hebt namelijk een Peugot-engine (laagste HP) en Pirrelli's (hoogste wear), dan moet je gewoon testen wil je er wat van maken.
Klopt, maar is ook een bewuste keuze geweest. Die Peug is nu zeker niet meer de laagste HP van het veld en kost me erg weinig per race. Enkel de Pirelli's vallen tegen, de wear van die dingen is dramatisch :(

Meedoen voor punten is wel noodzaak om te overleven, echter bewust gekozen voor het 2e deel van het seizoen (tests zijn dus noodzakelijk). Maar goed, wil je het hele seizoen competitief zijn dan zijn deze suppliers duidelijk niet goed genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik neem Rob Kamp's account over. Ik kan helemaal niks. :S
Maar goed, zelfde aanpak als bij mn eigen account, dus het lukt wel. En met 30 l. kwalificeren is met deze benzineslurpers een stuk effectiever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik snap niet waar je het over hebt Casper :P Trouwens, heb je al vaker geen WU gedaan? Viel me net op, en moest denken aan je uitspraak over 30l en lap 9, hehe.

Net de practice begonnen en dat begon erg goed... 93% na 6 rondjes :D En dat met een nieuwe coureur, dus eens zien of we hier een 98+ uit kunnen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb vorig seizoen vaak warmup geskipt. Ik heb een excel sheet van J.J. geërfd :P. Al een paar seizoenen. Maar ik neem het nooit heel nauw met die sheet, zeker niet als ik mn motor vernieuwd heb, dan is het verbruik net weer anders. En dit seizoen zal het me helemaal een worst wezen. Ik heb bovendien al een tijdje geen zin om alle data precies bij te houden.
En ja, als ik toch 30 l. erin doe en dan maar een beetje mn rondjes rijd hoeft het ook niet zo precies. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nee ok, maar wat bedoelde je nu met dat Rob Kamp gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het Joss om deze opmerking gaat:
Damn, ik neem Rob Kamp's account over. Ik kan helemaal niks. :S
Daar kon ik ook weinig mee :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet in detail gaan, maar geen geld en geen staff eigenlijk. Ik kan dus ook niet repareren en de auto is al op 15% condition. Net mogelijk om quitte te draaien maar dan houdt het wel op. Ligt er een beetje aan hoe hoog ik kan blijven starten met 30 l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ah, ok... Apart dat hij z'n wachtwoord niet heeft aangepast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook niet gedaan toen JJ een half jaar geleden mn account over nam. We zijn goedgelovig he. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:23:
Heb ik ook niet gedaan toen JJ een half jaar geleden mn account over nam. We zijn goedgelovig he. :/
JJ vertrouwen, hmmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JJ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
JimJax de la Cool, de met een perm-ban beloonde C1-er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ja die. Vreemd jochie. :P
Maar hij heeft niks raars gedaan met mn account toen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Waarom is ie eigenlijk gebanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jon zei slechts dat hij een naar persoon bleek te zijn die we liever niet in het spel hebben. Hij kon in ieder geval erg slecht tegen grappen over zn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:43:
Waarom is ie eigenlijk gebanned?
Gescheld, bedreigingen, negeren van waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

@Casper
Rob staat helaas al weer op de 2e plek.
Volgende keer kijken of je er minder dan 30L in kan doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Willem, je hebt een statement gemaakt met je rondje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, P/WU gedaan en nu ff brid's reactie op m'n voorstel voor de race afwachten. Ik denk dat ik wel weer punten kan scoren, maar de motivatie van m'n rijder is na vorige race nog weer verder gezakt. M'n geld verdampt voor m'n ogen en ik moet nog 6 races wachten voor ik m'n staff kan ontslaan. Inmiddels ben ik dus zover dat ik niet meer met 100% onderdelen de Q in ga, de hele auto is nu 92% en een beetje, wat opzich niet eens zo slecht is. Ik heb alleen voor de test en de P/WU van komende race een aerodynamics ding liggen van 18% :+ Als ik nu m'n auto in de poeier rijd, ben ik flink de lul, want dan heb ik die ook nodig voor de race of ik moet een nieuwe op de markt kopen ofzo :D

Oh well, live life on the edge zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik rij de test/p/w/u best vaak met <20% onderdelen moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ik nu sinds kort ook, maar daarvoor had ik repair uren zat om met 70-80% onderdelen rond te rijden en voor de race alles naar 100% te repareren. Die 100+ skill monteurs zijn gewoon bagger, vrees ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:21:
Ja, ik nu sinds kort ook, maar daarvoor had ik repair uren zat om met 70-80% onderdelen rond te rijden en voor de race alles naar 100% te repareren. Die 100+ skill monteurs zijn gewoon bagger, vrees ik :/
Mwa, 100 tot 110 zijn ze wat slechter... Ik ben nu een aantal van mijn 140-175 skill monteurs kwijt en dat merk je toch wel heel erg in de reparatie moet ik zeggen. Maargoed, daar zijn dan ook 30 skill voor in de plaats gekomen, als die 70 zijn ofzo zal dat wel weer een stuk minder merkbaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Joss op 07-08-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik doe meestal mijn P/WU met 0% onderdelen. Geeft ook een goede DRP dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Joss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:25:
[...]

Mwa, 100 tot 110 zijn ze wat slechter... Ik ben nu een aantal van mijn 140-175 skill monteurs kwijt en dat merk je toch wel heel erg in de reparatie moet ik zeggen. Maargoed, daar zijn dan ook 30 skill voor in de plaats gekomen, als die 70 zijn ofzo zal dat wel weer een stuk minder merkbaar zijn.
Kolere, ik ben toch wel benieuwd wat die mensen je op dat moment zouden kosten.

Ik vind het nu al prijzig worden, maar zit nog nieteens op de helft van dat skilllevel

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08
Ik betaal voor een 133skill net geen 80.000. Die vliegt er eind van zijn contract ook direct uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
BM schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:11:
[...]

Kolere, ik ben toch wel benieuwd wat die mensen je op dat moment zouden kosten.

Ik vind het nu al prijzig worden, maar zit nog nieteens op de helft van dat skilllevel
110-115k per race, die krijgen uiteraard geen nieuw contract meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 07-08-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Rijke stinkerds :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die van mij zaten op 110-120 skill en dan kosten ze 70-80k per race. Als je dat 40x moet betalen (10 engineers, 10 mechs, 20 pitcrew) word je niet vrolijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:55:
Die van mij zaten op 110-120 skill en dan kosten ze 70-80k per race. Als je dat 40x moet betalen (10 engineers, 10 mechs, 20 pitcrew) word je niet vrolijk :o
Voor pitcrew betaal je nooit zoveel ;) Tenminste, duurt een stuk langer want die gaan maar tot 100 skill (en dus max 25% extra loon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu weet ik dus zeker dat ik ze niet zo hoog laat gaan.
Ben momenteel al bezig met het rouleren van crew, en dan zitten de hoogsten misschien netaan de 70.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
BM schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:03:
Nu weet ik dus zeker dat ik ze niet zo hoog laat gaan.
Ben momenteel al bezig met het rouleren van crew, en dan zitten de hoogsten misschien netaan de 70.
Doe je slim. Ik heb er nooit rekening mee gehouden en daar betaal ik nu de rekening van (2x rekening en dit keer nog letterlijk én figuurlijk ook! :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:43

_Z3

Kijk net naar de race, nu heb ik al een pitstop gehad na 5 ronden. Zo te zien een vleugel ongelukje want er is nog iemand met een pitstop. Wat gebeurt er nu met de banden en de benzine? Worden die dan ook gewisseld / gevuld volgens de orders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
henknap schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:13:
Kijk net naar de race, nu heb ik al een pitstop gehad na 5 ronden. Zo te zien een vleugel ongelukje want er is nog iemand met een pitstop. Wat gebeurt er nu met de banden en de benzine? Worden die dan ook gewisseld / gevuld volgens de orders?
Nee na 5 ronden zal je eerste pitstop die gepland was in bijvoorbeeld ronde 20 doorgevoerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

nvidia schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:16:
[...]

Nee na 5 ronden zal je eerste pitstop die gepland was in bijvoorbeeld ronde 20 doorgevoerd worden!
Thanks. Ook balen ivm wet / intermediate banden, maar niet zo beroerd als dat ze gelijk gewisseld waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
henknap schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:18:
Thanks. Ook balen ivm wet / intermediate banden, maar niet zo beroerd als dat ze gelijk gewisseld waren...
Vind dit een gemis in het spel. De strategie zou dezelfde moeten blijven maar enkel wisselen van wings ofzo. Of indien je iets voor hebt dat je kan wisselen van strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat had ik nu graag een team gehad met mark :P wij scoren vrijwel altijd top5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:37:
Wat had ik nu graag een team gehad met mark :P wij scoren vrijwel altijd top5 :D
Owowow wat doe je toch, laatste ronde Out of Fuel! Daar gaan kostbare punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:59:
[...]

Voor pitcrew betaal je nooit zoveel ;) Tenminste, duurt een stuk langer want die gaan maar tot 100 skill (en dus max 25% extra loon).
Mwah, m'n pitcrew zit tegen de 70k per persoon aan, dus zover zit het er niet vanaf :) het gros zit boven de 80 skill, met een paar die tegen de 100 aan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:24:
[...]

Owowow wat doe je toch, laatste ronde Out of Fuel! Daar gaan kostbare punten...
3 liter te weinig xD ,,

Maar kon vanmorgen pas alles doen dus was in haast .. ik wist dat ik iets over het hoofd had gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb mijn Q ook gedaan en ik moet zeggen dat ik er blij mee ben. Mijn concurrenten, buiten mijn teamy heeft iedereen gereden en ik sta met mijn 2 stopper voor iedereen uit. Ook doe ik een eerste lange stint, gevolgd door 2 kortere. Ook vermoed ik dat er enkelen op 3-stops staan en dit maakt me nog tevredener.

Ik verwacht veel van deze race, zeker na het debacle van vorige race toen ik in de 4e ronde uitviel met een engine problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tadas Bubelevičius : Aug 02, 05:23
Hmm, Tadas is al bijna een week niet op F1Time geweest. Nu kan hij achter de schermen werken, maar hij kan ook (zonder z'n collega's in te lichten :')) op vakantie zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Status na 10 races:

Geniet van het luie leventje van C4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kwalificatie ziet er goed uit, in een van de laatste races waar ik punten kan scoren. Hopelijk gaan de Nederlanders dit keer niet te snel in de Q ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:37:
Kwalificatie ziet er goed uit, in een van de laatste races waar ik punten kan scoren. Hopelijk gaan de Nederlanders dit keer niet te snel in de Q ;).
Lekker aardig :| :P
Nee, ik ga niet voor de 4-stopper Tim, wees maar niet bang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Stukje raceverslag:
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Lost front wing while trying to overtake yann legros
1 Overtakes yann legros

Overtaking stond op 3, dat is toch niet zo hoog? In deze race wel eerste geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ligt meer aan zijn blocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:01:
[...]

Lekker aardig :| :P
Nee, ik ga niet voor de 4-stopper Tim, wees maar niet bang >:)
Ik gun jou P4, vooruit dan maar >:) en Marnix dan P3 natuurlijk. Teambelang gaat voor :).

Heb zin in de race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:49:
[...]

Ik gun jou P4, vooruit dan maar >:) en Marnix dan P3 natuurlijk. Teambelang gaat voor :).

Heb zin in de race!
Marnix staat al op P5, wordt lastig. Ik ga ook maar eens beginnen :P
Edit: Sorry, Tim :>

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 08-08-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik start morgen vanaf de pole! Ben er blij mee want niemand behalve de 30liter managers kunnen er misschien nog onder duiken. We zien wel, ik kijk met veel plezier uit naar morgen 18u!

Edit: mooie tijd Joss, waarschijnlijk andere strategie maar mooi. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door nvidia op 08-08-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:17:
Ik start morgen vanaf de pole! Ben er blij mee want niemand behalve de 30liter managers kunnen er misschien nog onder duiken. We zien wel, ik kijk met veel plezier uit naar morgen 18u!

Edit: mooie tijd Joss, waarschijnlijk andere strategie maar mooi. 8)
Andere strategie dan wie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Dan de echte topper in C1 ;) die dit seizoen meedoen voor de knikkers - Carlgren dus! Blijft natuurlijk een gokje maar dat zien we morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Carlgren is niet echt de echte topper en ik verwacht dat hij op ongeveer dezelfde strategie staat ;) Bovendien heeft hij (en nog wel wat andere, waaronder Ross en Tim) een flink voordeel in de race: de banden.

Het zal benieuwd worden hoe de 1 en 2 stoppers morgen uitpakken, beide hebben hun voor- en nadelen. Hopelijk helpt de 100% drp een beetje mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
henknap schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:17:
Stukje raceverslag:
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Blocked by yann legros
1 Lost front wing while trying to overtake yann legros
1 Overtakes yann legros

Overtaking stond op 3, dat is toch niet zo hoog? In deze race wel eerste geworden :)
Ga dan met 0 overtaking en defensive rijden. 3 Zet echt geen zoden aan de dijk en resulteert bij een 100/100 rijder alsnog in een groooooot risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Vorige race was eigenlijk een meevaller, 11e gestart, 11e gefinished, ondanks de natte Q... Deze race valt het nog mee, 7e van de 18 op de grid, dus wie weet. Het zal ook wel helpen dat m'n coureur gek is op monaco en ik een drp heb van 98/99. Het wordt alleen link met de strategie, maar daar ben ik nog niet helemaal uit....

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Grrrrrene schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:04:
[...]

Ga dan met 0 overtaking en defensive rijden. 3 Zet echt geen zoden aan de dijk en resulteert bij een 100/100 rijder alsnog in een groooooot risico.
Ok, doen we dat de volgende keer. Met de banden ging het toevallig goed, heel veel regen, maar ik reed met 185 liter rond, dan wordt zo'n wagen toch wel traag van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Yes, eindelijk weer 's mazzel met de Q:
1. "I know I can find a little more time, but not very much."
2. "That lap felt very good indeed."
3. "I was right on the limit throughout."
4. "I was just about on the limit everywhere."
Volgens mij had ik zo'n "I made a mess of turn ..." in de laatste ronde, de laatste paar races :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:26:
Carlgren is niet echt de echte topper en ik verwacht dat hij op ongeveer dezelfde strategie staat ;) Bovendien heeft hij (en nog wel wat andere, waaronder Ross en Tim) een flink voordeel in de race: de banden.

Het zal benieuwd worden hoe de 1 en 2 stoppers morgen uitpakken, beide hebben hun voor- en nadelen. Hopelijk helpt de 100% drp een beetje mee :D
Mooi rondje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dank u :) Jij ook, misschien ben ik wel de eerste die naar binnen gaat nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

83% DRP :')

Irritante Monaco. Deze race wordt dus niets, sta pas 14e gekwalificeerd. :$

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:55:
Dank u :) Jij ook, misschien ben ik wel de eerste die naar binnen gaat nl.
Nah, ik ga het eerste naar binnen. Valt me nog mee trouwens, 13/21. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Wes46 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:02:
83% DRP :')

Irritante Monaco. Deze race wordt dus niets, sta pas 14e gekwalificeerd. :$
Oké, zo gaat het niet vooruit, zelfs in C3 kan je dan niet winnen... Dus dit wordt een heel moeilijke race voor jou. Ik zou zeggen, volgende race (Zandvoort) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

nvidia schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:20:
[...]

Oké, zo gaat het niet vooruit, zelfs in C3 kan je dan niet winnen... Dus dit wordt een heel moeilijke race voor jou. Ik zou zeggen, volgende race (Zandvoort) beter.
Kzal wel moeten als ik wil promoten.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Wes46 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:39:
Kzal wel moeten als ik wil promoten.
Ja willen is één maar kunnen is twee he. Vanaf C2 moet altijd alles bijna perfect zijn want dit kleine foutje wordt dan toch meestal afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

nvidia schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:42:
[...]

Ja willen is één maar kunnen is twee he. Vanaf C2 moet altijd alles bijna perfect zijn want dit kleine foutje wordt dan toch meestal afgestraft.
Valt opzich mee hoor, ik denk niet dat ik in de sterkste groep zit. Dus na deze wedstrijd is er nog niets aan de hand. Het is vooral dat ik eigenlijk de verkeerde motor heb om kampioen te worden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Wes46 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:22:
Valt opzich mee hoor, ik denk niet dat ik in de sterkste groep zit. Dus na deze wedstrijd is er nog niets aan de hand. Het is vooral dat ik eigenlijk de verkeerde motor heb om kampioen te worden.
Net als je teamy Leander aka JesterRace 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Damn, ik begin steeds meer te twijfelen over m'n strategie.... Heb een DRP van 98% en er is een stint van 3mm 22 graden. Normaal maakt het me niet zo veel uit en neem ik het risico wel, maar ja, kan de punten hard gebruiken mocht het lukken, zoveel kansen krijg ik niet meer 8)7

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Geen boerenoverleg gehad om dat te bespreken? :P Hoe was de chinees trouwens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:21:
Geen boerenoverleg gehad om dat te bespreken? :P Hoe was de chinees trouwens? ;)
De chinees _/-\o_ was uitstekend, z'n eten ook... :P En ehh, boerenoverleg, ik ben de enige officieële boer hoor, de rest is melkrobot monteur, bouwvakker en automonteur.....
En ehh, ik heb wel data, maar het ligt zo dicht bij elkaar dat ik er niet echt uit kom wat nu de snelste optie is. Aan de DRP zal het niet liggen, maar de rondetijden op verschillende banden ( droog/nat zeg maar). Bij een DRP van 95% weet ik wat sneller is, maar de combinatie 98%/3mm/22 graden/ slijtageniveau heb ik nog niet meegemaakt......

Tijd om Grrrrrene zijn calculator afhandig te maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon het zelf bij te gaan houden. Ik ken rene niet (niet anders dan van hier) maar ik kan toch redelijk tot op het rondje voorspellen hoe lang de bandjes meegaan :)

Niets anders dan grote hoeveelheden data verzamelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:24:
Of gewoon het zelf bij te gaan houden. Ik ken rene niet (niet anders dan van hier) maar ik kan toch redelijk tot op het rondje voorspellen hoe lang de bandjes meegaan :)

ik hou wel data bij, maar ik kan niet tot op de ronde precies voorspellen of iets lukt ja of nee, en ik ben bang dat daar het probleem zit.....Denk dat ik maar voor de veilige optie ga.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:24:

Ik weet zeker dat jij niet tot op het rondje kan voorspellen wat banden doen in 1/2/3/4/5/6/7 ( O-) ) mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Als ik de lijn van de afgelopen races zo bekijk gaan er vandaag vleugels sneuvelen in monaco, er zullen er genoeg zijn die met te hoge waardes gaan rijden. Sta nog steeds 8e van 22, zal mij benieuwen hoe het gaat lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:03:
[...]

Ik weet zeker dat jij niet tot op het rondje kan voorspellen wat banden doen in 1/2/3/4/5/6/7 ( O-) ) mm.
True true, maar droog .... met water wordt het idd gewoon heel lastig omdat dan de normale formules niet meer gelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik moet zeggen dat ik de invloed van regen er ook niet goed in heb zitten hoor, maar lekker boeiend, alsof slijtage een issue is met regen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:15:
Nou, ik moet zeggen dat ik de invloed van regen er ook niet goed in heb zitten hoor, maar lekker boeiend, alsof slijtage een issue is met regen 8)7
Zeker wel, bij een kleine hoeveelheid regen is het erg handig om te weten hoe ver je de bandjes kan pushen.

Anyway, we starten als 4e aan de race, beste positie volgensmij dit seizoen. Het zal de 100% drp zijn geweest :P De race gaat erom wie het best de blocks kan ontwijken en een extra zorg voor mij zijn de betere regenbanden; Goodyears en Bridgestones. Hoop dat er deze keer echter wél een puntje op me wacht aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ontslaan, die driver van je Joss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Agree van P4 -> P16. Wat een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
lekkere snelheid Tim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Jep, race voorbij voordat ie goed en wel begonnen is. Zit lekker vast achter 1 stoppers nu, gemiddeld verlies van 1.25s per rondje :')

Op naar Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hopen dat de boel niet stukgaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:12:
Jep, race voorbij voordat ie goed en wel begonnen is. Zit lekker vast achter 1 stoppers nu, gemiddeld verlies van 1.25s per rondje :')

Op naar Monaco.
Ja hidden skills Joss...
absoluut schandalig dat ze bestaan, en ook weer zoiets dat gewoon bekend moet worden. Het is natuurlijk belachelijk dat als je een driver huurt dat je niet weet of ie de capaciteit heeft om een auto heel te houden of om gewoon op de weg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:18:
[...]

Ja hidden skills Joss...
absoluut schandalig dat ze bestaan, en ook weer zoiets dat gewoon bekend moet worden. Het is natuurlijk belachelijk dat als je een driver huurt dat je niet weet of ie de capaciteit heeft om een auto heel te houden of om gewoon op de weg te rijden.
En in goed vertrouwen neem je ze nog aan voor 3 seizoenen ook, zodat je 3*17*3.2M aan hun mag overschrijven :P
Maargoed, ik ga juichen voor Tim nu :P Gaat niet snel genoeg, punten zijn al onmogelijk voor mij natuurlijk.

Hup Tim aan de leiding!

[ Voor 11% gewijzigd door Joss op 08-08-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik heb een screenshot gemaakt, zal namelijk niet vaker voorkomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Requiem19 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:26:
Ik heb een screenshot gemaakt, zal namelijk niet vaker voorkomen :*)
Heel mooie race Tim, ga zo door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dan merk je toch hoe groot dat verschil is met die banden. Erg netjes voorlopig hoor Tim, lekker volhouden! Ben je in één klap 90% zeker van nog een seizoen C1.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.