Alleen met een PC zeg je.. jou symtomen, mijn analyse. Mag ik even:
Je houding is erg van belang achter een PC, je lichaam moet wel voldoende rust in een stoel moeten hebben. Zit je gebogen of gespannen, kost dit je energy. Zit je met je hoofd teveel gespannen gebogen kan je irritatie in je nek krijgen, wat kan optrekken richting lichte hoofdpijn/desorientatie.
Daarbij zal verbruik van energy resulteren in moeheid, wat weer als gevolg slecht zicht of soortgelijk heeft. Daarbij is om de X-tijd even strekken of even wat anders doen natuurlijk erg aan te raden, continue in dezelfde houding zitten is niet goed voor een mens. Alle delen van je lichaam moeten voldoende bloedtoevoer hebben (bedenk vliegen op lange afstanden)
Daaropvolgend, drinken. Voldoende vloeistof, dat heeft je lichaam nodig. Te weinig, wat je ook weet van te veel alcohol en de bekende 'kater' zal je vloeistof niveau in je lichaam laten dalen, met de bekende hoofdpijn, lichte desorientatie en moeheid tot gevolg hebben. Achter een PC, zeker als hobby, vliegen de uren voorbij zonder even te letten op je lichaam.
Daarbij, iemand die 'te' geconcentreerd naar iets kijkt, zal onbewust minder met zijn ogen knipperen. Vooral in een 'stoffige' of droge kamer heeft dit als snel 'droge ogen' als gevolg, met daarop volgend dus lichte pijn in je ogen plus verminderd zicht.
Heel veel mensen denken namelijk dat ze 'goed zitten', ze 'drinken voldoende' en houden alles in de gaten. Helaas, veelal zitten ze er naast en zijn ze juist verkeerd bezig.
Een oog kan overgevoelig zijn tot 'hoge hoeveelheden' licht. Kijk voor de gein eens in de zon, je kent het wel. Nu kan, met name dus met witte achtergronden, de monitor 'te fel' staan dat je ogen overgevoelig raken door het licht, wederom hoofdpijn, pijn in de ogen etc als gevolg. Belangrijk is ook, namelijk bij 'normale' ogen, omgevingslicht. Zorg voor voldoende licht om je heen, zodat je ogen in rust naar het scherm zullen kijken (ga maar eens van donkere kamer de volle zonlicht in).
Een ieder weet, kwaaltjes bepalen je 'mood'. Met hoofdpijn ben je al snel geirriteerd, zal dat je direct omgeving op dat moment beinvloeden. Daarbij heeft een computer, natuurlijk afhankelijk van wat je er doet, een hoge vorm van verslaving. Al is het maar t.net checken, gamen of wat dan ook, het heeft een verslavende werking.
Ik heb denk nu wel de volle lading van je problemen/symptomen te pakken, correct me if i'm wrong.
[
Voor 5% gewijzigd door
SinergyX op 04-07-2008 17:54
]